PSN:GZXX | NEX5 | CCNA | Wii | PS3 | 3DS | Wii-U NNID: MasterPrikkebeen | 2 kids
Een adapter, maar dat had je zelf ook wel kunnen bedenken of niet somsVerwijderd schreef op 07 March 2003 @ 09:03:
wat is een power supply?

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
http://www.classicgaming.com/museum/Verwijderd schreef op 08 March 2003 @ 15:24:
ok thnx, maar daarna? een atari ofzo? is er een site waar je dat kan zien?
Hier kun je alle consoles die uitgebracht zijn zien.
Daar wordt trouwens de Magnavox als eerste echte thuisconsole genoemd.
Wat zit er bij je N64? Ik heb nog een extra snes staan met wat spelletjes.Verwijderd schreef op 08 March 2003 @ 18:37:
Ik moet echt weer eens een (s)nes in mn handen hebben :6 ruillen voor een n64 ?
Verwijderd
Ik heb er ook 1 en dat vind ik meer dan genoeg wan tik heb ook nog een snes. maar ik ben bezig om mijn collectie uit te breiden.Default. schreef op 06 March 2003 @ 10:22:
[...]
Grapjas![]()
Ik heb er maar 1 en daar ben ik best trots op.
Met de Zapper, Zelda 2 (helemaal compleet!!!!),Ducktales 2, Mario Bros met Duckhunt erop.
ik heb voor de nes: mario 3, turtles, asterix&obelix, vaag disneyspel en een vliegspel.
weet iemand nog toffe adventure games voor de nes en/of snes
alvast dank
Verwijderd
wat dacht je van zeldaVerwijderd schreef op 08 March 2003 @ 19:50:
[...]
Ik heb er ook 1 en dat vind ik meer dan genoeg wan tik heb ook nog een snes. maar ik ben bezig om mijn collectie uit te breiden
ik heb voor de nes: mario 3, turtles, asterix&obelix, vaag disneyspel en een vliegspel.
weet iemand nog toffe adventure games voor de nes en/of snes![]()
alvast dank![]()
NES:Verwijderd schreef op 08 March 2003 @ 19:50:
[...]
Ik heb er ook 1 en dat vind ik meer dan genoeg wan tik heb ook nog een snes. maar ik ben bezig om mijn collectie uit te breiden
weet iemand nog toffe adventure games voor de nes en/of snes![]()
alvast dank![]()
• Battle of Olympus
• Metroid
• Zelda 1 en 2
• nog zoveel waar ik even niet opkom...
SNES
• Zelda 3
• Super Metroid
• Brain Lord
• Final Fantasy 2 en 3 (4 en 6 volgens de Japanse telling)
• Secret of Mana
• Chrono Trigger
• nog zoveel meer...
Wel minder dat er eigenlijk zo'n topic is... Er komen meer mensen die al die oude zooi op internet willen kopen, des te duurder dadelijk alles op ebay en zo weer wordt...
PSN:GZXX | NEX5 | CCNA | Wii | PS3 | 3DS | Wii-U NNID: MasterPrikkebeen | 2 kids
Verwijderd
Kijk maar naar ebay wat voor idiote bedragen er al voor sommige dingen geboden worden terwijl met een beetje goed zoeken je hetzelfde spul kunt vinden voor een prikkie
Verwijderd

Foto van mn dochter (5) druk bezig met een Space invaderish game (ben de naam kwijt) op mooie woodgrain 2600. Gekocht voor een prikkie op marktplaats, twee weken the good ol'times gedaan, maar begon al snel weer te vervelen.
Voor bijna dubbele weer verkocht op eBay
typex -
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2003 00:43 ]
Verwijderd
Ik had het iig een week en nu gaat het voor 4 x zoveel de deur uit
En net heb ik weer final fantasy compleet voor de nes voor 5 euro gekocht
mooie handel dit
Ik heb laatst een 'defecte' PSX gekocht voor 15 euro, even met een zakmes het spindeldopje gerepareerd, verkocht voor 80 euro
Dual Hitachi SH2 @ 28mhz + SH1 @ 20mhz / 6 mb RAM / 1.5 mb VRAM / 2x VDP video / 68k+DSP+SCSP sound / 2x speed CD-ROM / 28K8 netlink modem / nifty white case saying "Sega Saturn" :P
Verwijderd
WTF??? Waar heb je die gevonden???Verwijderd schreef op 09 March 2003 @ 01:38:
Hehe ik kan er over meepraten ,maar ik doehet niet want misschien is degene met wie ik nu onderhandel ook wel een fanaat die hier rondhangt dus dan gaat de deal mooi niet door .
Ik had het iig een week en nu gaat het voor 4 x zoveel de deur uit
En net heb ik weer final fantasy compleet voor de nes voor 5 euro gekocht....zal is kijken wat die waard is
![]()
mooie handel dit
Mijn favoriet is toch wel de Dreamcast ookal mag je die nog niet echt retro noemen het is en blijft toch een 128 bits next gen console.. M'n eerste was uiteraard de Mastersystem II (rechts).. zie ook de uiterst moderne en complexe controller, 2 knoppen en een d-pad
Hopelijk mag ik binnenkort hier nog een Sega Saturn aan toevoegen want die mag natuurlijk niet ontbreken
[ Voor 4% gewijzigd door Dark_M op 09-03-2003 17:53 ]
Weeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee!!!11 :P
Verwijderd
ik heb er vandaag een NES bij met 2 controllers, 1 gun en 8 spellen
en een sega mega drive met 1 controller en 9 games
en een gameboy classic met zo'n vergrootglas lamp. voor 60 euro!!
Eh ja...
Niet dus maar dat ding is zo groot en log ik had even geen zin om die er ook nog bij te zetten ik dacht laat ik die doos er maar neerzetten die is ook niet zo zwaar
/me Dark_M is zo af en toe een beetje lui
Heeft er iemand btw. nog een idee waar ik voor een niet al te grote prijs een Saturn kan krijgen liefst met doos natuurlijk.. Ik had al één op het oog maar die werd voor me neus weggekaapt door iemand die meer bood
[ Voor 24% gewijzigd door Dark_M op 09-03-2003 21:30 ]
[ Voor 87% gewijzigd door RSP op 10-03-2003 09:42 ]
Verwijderd
??????????????Verwijderd schreef op 04 March 2003 @ 11:03:
Een persoon bij mij uit de buurt die wil zn NES misschien verkopen maar vraagt zich af hoeveel hij er voor kan vragen
hij heeft: NES
Super Mario Bros 3
Vliegspel
Turtles
Disneyspel
Asterix en Obelix
Kirby
Soccer
en 2 controlers
weet iemand wat hij daarvoor kan vragen?
Verwijderd
ok thnxGolbeZeromus schreef op 08 maart 2003 @ 23:57:
[...]
NES:
• Battle of Olympus
• Metroid
• Zelda 1 en 2
• nog zoveel waar ik even niet opkom...
SNES
• Zelda 3![]()
• Super Metroid![]()
• Brain Lord
• Final Fantasy 2 en 3 (4 en 6 volgens de Japanse telling)
• Secret of Mana
• Chrono Trigger
• nog zoveel meer...
Wel minder dat er eigenlijk zo'n topic is... Er komen meer mensen die al die oude zooi op internet willen kopen, des te duurder dadelijk alles op ebay en zo weer wordt...
ik zal ff kijken wat ze in Deventer hebben bij CJ games anders maar ergens anders heen
Verwijderd
wrom hebben ze dat weggehaald, weet je dat?Vash schreef op 10 maart 2003 @ 11:07:
De SNES schrappen van CJ zijn gehalveerd geloof ik. Waar zijn die allemaal naartoe?
en zit er in de buurt van Deventer nog zo'n zaak? (apeldoorn of zwolle ofzo?)
In Apeldoorn zit Nedgame (check www.nedgame.nl maar ff), dit iz mijn favo gameshop en ze hebben een uitgebreid assortiment.Verwijderd schreef op 10 March 2003 @ 13:05:
[...]
wrom hebben ze dat weggehaald, weet je dat?![]()
en zit er in de buurt van Deventer nog zo'n zaak? (apeldoorn of zwolle ofzo?)
![]()
Maar voor Zwolle weet ik nix te zitten.
Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.
Verwijderd
Maar zijn er hier ook pcengine liefhebbers ? Ik ben benieuwd hoeveel mensen er zijn die een core grafx, turbo grafx of turbo duo hebben. Die is hier naar mijn weten nl. nooit in Nederland uitgebracht. Zelf heb ik een amerikaanse turboduo met wat cds. nog geen cartridges helaas.
mijn spellen : Winds Of Thunder, Y's, Y's 2 , R-type complete en Rayxanber 2 en 3.
Verwijderd
Laat staan dat je spellen nog ergens vind behalve op ebay waar ze ook weer veel te veel kosten
Verwijderd
Tuurlijk ken ik die. Die is nog van Rareware. Moest je letters NINTENDO zien te verzamelen, kreeg je een nieuwe bak. Spel heeft als het goed is 32 banen en is eigenlijk een voorloper van het alom bekende Rock & Roll Racing. Alleen R&R Racing komt van Interplay.Verwijderd schreef op 10 March 2003 @ 20:37:
Ik heb gister Teenage Mutant Hero Turtles en Pro-Am voor de Nes gekocht. Ik weet niet of iemand deze laatste titel kent, maar het is een race spel uit 1987. Rondjes rijden totdat je erbij neervalt dusKent iemand anders dit spel toevallig?
FOTO'S!!!Verwijderd schreef op 10 March 2003 @ 13:50:
Er zijn ontzettend veel mensen met een NES , SNES , MS of megadrive.
Maar zijn er hier ook pcengine liefhebbers ? Ik ben benieuwd hoeveel mensen er zijn die een core grafx, turbo grafx of turbo duo hebben. Die is hier naar mijn weten nl. nooit in Nederland uitgebracht. Zelf heb ik een amerikaanse turboduo met wat cds. nog geen cartridges helaas.
mijn spellen : Winds Of Thunder, Y's, Y's 2 , R-type complete en Rayxanber 2 en 3.

Dat is idd in Nederland wel een vrij zeldzame console ik heb er iig nog nooit één in het echt gezien
en nu maar op zoek naar de zelda's
[ Voor 17% gewijzigd door Blaasvis op 11-03-2003 10:18 ]
Freedom is everything you need ; <moto-moi|afk> ik verkloot het gewoon nooit :P
Verwijderd
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2003 10:29 ]
Verwijderd

moet je ff naar de eigenschappen van de pics kijken, die invoegen bij ander internet venster, et voila.hemiparo schreef op 11 March 2003 @ 13:28:
ik zie allemaal kruisjes... en ben eigenlijk wel benieuwd
DUIDELIJK!
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
Verwijderd
en idd : Metal Slug 1+2 IS MEESTERLIJK.
Verwijderd
Slug is te gek idd
Verwijderd
ik zoek nog de mvs versies. en natuurlijk ook deel 3 en 4 en X. maar die zijn wel errug duur.
* AntiPasta wil trouwens ook wel een PC-engine of dergelijks, blijkt dat ze in Frankrijk nog wel eens opduiken.
BTW, ik was zojuist wat aan het kutten met een ouwe PSX en toen scheurde het platte kabeltje tussen cd-drive en moederbord
Iemand een idee of die kabeltjes los te krijgen zijn?
Dual Hitachi SH2 @ 28mhz + SH1 @ 20mhz / 6 mb RAM / 1.5 mb VRAM / 2x VDP video / 68k+DSP+SCSP sound / 2x speed CD-ROM / 28K8 netlink modem / nifty white case saying "Sega Saturn" :P
Ik heb hem maar ff gemirroredVerwijderd schreef op 11 March 2003 @ 13:26:
hier wat plaatjes van mijn turboduo. let niet op de kwaliteit, ik heb echt een bagger camera ....
[afbeelding
[afbeelding]
[afbeelding]

[ Voor 3% gewijzigd door Dark_M op 11-03-2003 21:42 ]
Verwijderd
nogmaals, weet iemand hier een bod voor?Verwijderd schreef op 04 maart 2003 @ 11:03:
Een persoon bij mij uit de buurt die wil zn NES misschien verkopen maar vraagt zich af hoeveel hij er voor kan vragen
hij heeft: NES
Super Mario Bros 3
Vliegspel
Turtles
Disneyspel
Asterix en Obelix
Kirby
Soccer
en 2 controlers
weet iemand wat hij daarvoor kan vragen?
Pfff wat dacht je van 30/40 euro?
t'is soms maar net wat de gek er voor geeft als iemand echt opzoek naar iets kan de prijs soms echt flink oplopen.
Enne niet zo pushen want daar houden we hier op GOT niet zo van.
[ Voor 27% gewijzigd door Dark_M op 12-03-2003 12:20 ]
zo'n item staan dat het spel alleen geschikt is voor Saturns die PAL UK ondersteunen. Draaien deze spellen niet op een normale europese PAL Saturn (PAL is toch PAL)?
[ Voor 3% gewijzigd door zwelgh op 12-03-2003 12:52 ]
Verwijderd
Nou, dat artikel van edge was wel een beetje over de top en mijn versie is niet compleet, dus het geld lange na niet waard. Maar door die weergave zijn de prijzen wel weer wat gestegen, jammer is dat.AntiPasta schreef op 11 March 2003 @ 17:57:
eum... Metal Slug 1 voor de cart is best wel 1500-2000 POND waard volgens de Edge... dan ben je een rijk man dus!
* AntiPasta wil trouwens ook wel een PC-engine of dergelijks, blijkt dat ze in Frankrijk nog wel eens opduiken.
BTW, ik was zojuist wat aan het kutten met een ouwe PSX en toen scheurde het platte kabeltje tussen cd-drive en moederbord![]()
![]()
Iemand een idee of die kabeltjes los te krijgen zijn?
Maarre cool om te zien, iemand met een ng cd en mvs
Verwijderd
de spellen zijn een stuk goedkoper. en ze zijn helemaal niet zo moeilijk te vinden. een mvs bord vind je in no-time op marktplaats.nl , voor weinig geld.
het enige verschil met sommige home versies is dat dat de home varianten soms wat extra levels hebben en misschien een extra play mode. maar verder zijn deze spellen gewoon identiek.
je kunt het mvs bord in een jamma arcade kast zetten of als je een beetje handig bent met de soldeerbout, maak je zelf een jamma adapter met een scart out, stereo out ed. en een paar joysticks.
er is genoeg over te vinden.
Verwijderd
ik weet niet uit mijn hoofd voor uk saturn spellen, maar kan je wel met zekerheid vertellen dat er veel consoles/spellen zijn waarbij "uk pal" inderdaad verchilt van "pal europa"zwelgh schreef op 12 maart 2003 @ 12:50:
Ik zat een beetje rond te neuzen op Ebay UK voor Saturn spellen. Vaak zie je bij
zo'n item staan dat het spel alleen geschikt is voor Saturns die PAL UK ondersteunen. Draaien deze spellen niet op een normale europese PAL Saturn (PAL is toch PAL)?
in sommige gevallen doet het geluid het niet, of het beeld is slecht, of je krijgt alleen zwart/wit beeld, en in sommige gevallen werkt het zelfs helemaal niet.
vraag me niet hoe en waarom, want ik ben al maanden bezig om het zelf helemaal uit te zoeken per systeem, en van veel systemen snap ik het nog steeds niet

ikzelf koop ieder geval bijna niets meer in uit engeland
behalve handhelds dan uiteraard. die doen het altijd en overal
Verwijderd
neo geo mvs is de arkade/gokhal kast waar losse spel-cartridges in kunnen. deze zie je soms nog wel bij snackbars staan. de spellen voor deze zijn nog wel redelijk te vinden, en niet al te duur.Verwijderd schreef op 12 March 2003 @ 17:17:
wat is een mvs?
neo geo aes is het home/thuis cartridge systeem. gewoon een normale thuis console. net zoiets als de nintendo64. de spellen voor deze zijn erg moeilijk te vinden, en prijzen kunnen enorm hoog oplopen, vooral sommige japanse titels.
neo geo cd/cdz is ook een home/thuis systeem, maar dan met cd's. net zoiets als de playstation. de spellen voor deze zijn redelijk te vinden, en ook niet al te duur.
en dan heb je ook nog neo geo pocket, dat is de handheld waar cartridges in kunnen. net zoiets als de gameboy. sommige spellen voor deze zijn makkelijk te vinden voor weinig geld, maar de meeste titels (vooral veel japanse) zijn bijna onvindbaar en behoorlijk duur.
.
[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2003 17:45 ]
Verwijderd
Verwijderd
ok is goedDarK_M schreef op 12 March 2003 @ 12:20:
[...]
Pfff wat dacht je van 30/40 euro?
t'is soms maar net wat de gek er voor geeft als iemand echt opzoek naar iets kan de prijs soms echt flink oplopen.
Enne niet zo pushen want daar houden we hier op GOT niet zo van.
en bedankt
Ik denk dat 80- 100 euro wel redelijk is .Verwijderd schreef op 12 March 2003 @ 19:02:
Na uiteindelijk 2 weken geleden een goedwerkende snes gevonden te hebben kan ik nu van iemand een Copybox overnemen met een paar honderd spellen. Die spellen kan ik zelf uitzoeken dus dat is het probleem niet, maar wat is zo'n apparaat zo'n beetje waard tweedehands?
Ik heb er in het begin nog 750 gulden voor betaald.
En een copybox is een apperaat , waarmee je cartridges mee kon kopieren en dan op diskette kon zetten.
I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)
Verwijderd
heel wat op ebay gaan ze voor rond de 200-250 euro weg is mijn ervaring omdat die dingen onderhand verdomde zeldzaam geworden zijn vooral de betere wildcard copyboxen 24meg en hoger.Verwijderd schreef op 12 March 2003 @ 19:02:
Na uiteindelijk 2 weken geleden een goedwerkende snes gevonden te hebben kan ik nu van iemand een Copybox overnemen met een paar honderd spellen. Die spellen kan ik zelf uitzoeken dus dat is het probleem niet, maar wat is zo'n apparaat zo'n beetje waard tweedehands?
Dus als je hem voor 100 ofzo kunt krijgen moet je dat zeker weten doen.
Volgens mij was BUNG niet de fabrikant van de SNES copybox, wel van de N64 versie. FFE (Front Far East) maakte de copybox voor de SNES. Mis het toch wel eerlijk gezegd, die trading days met maatjes die ook allemaal zo'n ding hadden...AntiPasta schreef op 12 March 2003 @ 19:47:
o jazeker... Als mijn Donkey Kong country er niet goed inzit (let op: ik heb GEEN copybox) dan krijg ik de melding dat 'ie niet werkt 'in conjunction with devices that make illegal copies of games'... als er weer eens een copybox op ebay staat wordt'ie zo weggehaald... bovendien is DE fabrikant ervan (Bung) kapotgesued door Nintendo
Intel Core i7 920 2.67GHz | MSI X58 Pro-E | OCZ Gold 6GB DDR3 | XFX Radeon HD 4890 Black Edition | Samsung Spinpoint F1 | Logitech X-540 5.1 Speakerset | Hitachi DVD 6x/32x | NEC ND-3520A | PSP VITA | PS5 Disc | Sony KD-55XE9305 | PSN Galatios |
Verwijderd
had je zeker rijke maatjes als ze allemaal een copybox van 600-750 gulden konder betalenGolbeZeromus schreef op 12 March 2003 @ 19:52:
[...]
Volgens mij was BUNG niet de fabrikant van de SNES copybox, wel van de N64 versie. FFE (Front Far East) maakte de copybox voor de SNES. Mis het toch wel eerlijk gezegd, die trading days met maatjes die ook allemaal zo'n ding hadden...
Gewoon goed sparen. En we bouwden het op he! Ik had eerst een 16M copybox, tijdje mee gedaan tot de 20-24 meg spellen uitkwam, de 16 Megger verkocht aan een dombo die niet wist dat het een bagger ding was en van dat geld + mijn verjaardagsgeld een 24 Megger kopen. Zo ging het eigenlijk ook op de weg naar de 32Meg versie. Voor mijn maatjes ging het ongeveer ook zo.Verwijderd schreef op 12 March 2003 @ 20:48:
[...]
had je zeker rijke maatjes als ze allemaal een copybox van 600-750 gulden konder betalen
Eentje had de allereerste copybox, Pro 16 oid, heeft die na heel lang wachten eindelijk kunnen verkopen en toen de Super WildCard DX 32 Meg van gekocht. Dat ding was 875 gulden (!).
Weer een ander had ook ineens zo'n Super WC Dx 32M, zo uit het niets. Dit was ook tegen het einde van het SNES tijdperk.
Weer een ander... geen idee hoe die het betaalde. Deze knakker kende ook weer twee gasten die ook van die apparaten had.
En spellen gewoon huren. Op diskette gooien en spelen die hap. Wij hadden toen ook al een community
En die laatste knakker kende weer een andere knakker 9snap je het nog?)die altijd de nieuwste spellen had. We konden hem wel zoenen toen hij met FF3 kwam aankakken, maar dat hebben we maar niet gedaan. wel waren we heel blij toen, en heel verslaafd
[ Voor 11% gewijzigd door GZ op 12-03-2003 21:59 ]
Verwijderd
damn zou willen dat ik zulke vrienden had grootste gedeelte van mijn vriendenkring heeft niet eens een spelcomputer.GolbeZeromus schreef op 12 maart 2003 @ 21:56:
[...]
Gewoon goed sparen. En we bouwden het op he! Ik had eerst een 16M copybox, tijdje mee gedaan tot de 20-24 meg spellen uitkwam, de 16 Megger verkocht aan een dombo die niet wist dat het een bagger ding was en van dat geld + mijn verjaardagsgeld een 24 Megger kopen. Zo ging het eigenlijk ook op de weg naar de 32Meg versie. Voor mijn maatjes ging het ongeveer ook zo.
Eentje had de allereerste copybox, Pro 16 oid, heeft die na heel lang wachten eindelijk kunnen verkopen en toen de Super WildCard DX 32 Meg van gekocht. Dat ding was 875 gulden (!).
Weer een ander had ook ineens zo'n Super WC Dx 32M, zo uit het niets. Dit was ook tegen het einde van het SNES tijdperk.
Weer een ander... geen idee hoe die het betaalde. Deze knakker kende ook weer twee gasten die ook van die apparaten had.
En spellen gewoon huren. Op diskette gooien en spelen die hap. Wij hadden toen ook al een community
En die laatste knakker kende weer een andere knakker 9snap je het nog?)die altijd de nieuwste spellen had. We konden hem wel zoenen toen hij met FF3 kwam aankakken, maar dat hebben we maar niet gedaan. wel waren we heel blij toen, en heel verslaafd
een Super WildCard DX 32 Meg zou ik wel heeeeel graag willen hebben tegenwoordig
| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
naja heb mario kart toch op cart, voor de scores en tijden, maar een zeer cool ding.
Denk dat ik het vroeger toch wel kon rekenen tot mijn meest waardevolle bezit. Wat een prachtding !
Verwijderd
Ik vond het meer op een N64 lijken btw en je krijgt er 3 consoles bijVerwijderd schreef op 13 March 2003 @ 11:13:
ik heb net op een tv programma een console gezien die je gelijk kon bestellen voor 59.99 en er zaten 1 cassette met 84 classieke games als akranoid en alles. en je kan hem aansluiten op je tv. je krijgt er 2 controllers bij en 1 gun.
Ik zelf zou gewoon een nes kopen voor dat geld met wat spellen en als je het dan toch wilt doen doe het dan met zijn 2en want je krijgt best veel korting per 2 geloof ik .
Verwijderd
maakt mij nix uit of ze consoles of controllers zeggen. het ding lijkt idd op een N64
Verwijderd
ik heb hem ook gezien, maar ik weet het niet, met dat soort dingen.Verwijderd schreef op 13 March 2003 @ 11:13:
ik heb net op een tv programma een console gezien die je gelijk kon bestellen voor 59.99 en er zaten 1 cassette met 84 classieke games als akranoid en alles. en je kan hem aansluiten op je tv. je krijgt er 2 controllers bij en 1 gun.
meer dan de helft is altijd fake, naar mijn idee
maar dit ziet er wel tof uit, maar wel een beetje prijzig
Een nog leukere vraag is of ze een licentie hebben voor het ontwerp van alle hardware... Ik kan me indenken dat Nintendo hier niet al te enthousiast over zal zijn...Ik vraag me af of ze wel een licentie hebben voor het gebruik van Duck Hunt ? Of zal dat spel onder een andere naam op dat ding staan ?
Net zoiets als die Playstation behuizingen waar je ook van die non-standaard 8-bits cartridges in moet schuiven... Daar word je mee dood gegooid op de Utrechtse Bazaar...
Liege, liege, liegebeest!
Verwijderd
Waar heb je dat geflikt?Verwijderd schreef op 14 March 2003 @ 16:27:
Net een half uur geleden voor 5 euro The Legend of Zelda gekocht compleet met doos, boekje en landkaart!This must be my lucky day!
Vandaag gekocht, kon niet ontbreken natuurlijk dat ding .... nu nog ergens de doos weg zien te vissen en weer wat compleet voor de collectie
Verwijderd
dit is misschien een domme vraagTAG_Speedy schreef op 14 maart 2003 @ 17:59:
[afbeelding]
Vandaag gekocht, kon niet ontbreken natuurlijk dat ding .... nu nog ergens de doos weg zien te vissen en weer wat compleet voor de collectie

Verwijderd
heb hier alleen nog een doos van de xbox, van lotr, vna wario 4, van een stuur, van een heel raar ding..
Ehhh dit topic heet niet voor niets 'Goeie oude (retro) consoles' dus waarom kom je dan met een PlayStation aanzetten?TAG_Speedy schreef op 14 March 2003 @ 17:59:
[afbeelding]
Ikzelf koester een soort haat tegenover deze machine voornamelijk door het feit dat deze console één van de grootste oorzaken is dat de Sega Saturn en later ook nog eens de Sega Dreamcast (hoewel dit te danken was door de PS2) flopten.. Met als gevolg dat Sega dit terugtrok uit de productie van Hardware en zich ging richten op games... iets waar ze overigens natuurlijk niet slecht in zijn
Ik heb zelf iig nooit wat in dit apparaat gezien en ik kan me dan ook nog steeds niet voorstellen dat zoveel mensen deze console in hun bezit hebben..
[ Voor 4% gewijzigd door Dark_M op 14-03-2003 21:03 ]
Verwijderd
ik kan wel een paar redenen noemen: FF7,MGS,Grand turismo etc...DarK_M schreef op 14 March 2003 @ 21:02:
[...]
Ehhh dit topic heet niet voor niets 'Goeie oude (retro) consoles' dus waarom kom je dan met een PlayStation aanzetten?
Ikzelf koester een soort haat tegenover deze machine voornamelijk door het feit dat deze console één van de grootste oorzaken is dat de Sega Saturn en later ook nog eens de Sega Dreamcast (hoewel dit te danken was door de PS2) flopten.. Met als gevolg dat Sega dit terugtrok uit de productie van Hardware en zich ging richten op games... iets waar ze overigens natuurlijk niet slecht in zijn
Ik heb zelf iig nooit wat in dit apparaat gezien en ik kan me dan ook nog steeds niet voorstellen dat zoveel mensen deze console in hun bezit hebben..
Allemaal titels die de saturn niet had.
Maar de saturn blinkt uit in 2d titels : shooters,rpg's en 2d beat em ups.
Probleem is alleen met de saturn dat als je beetje leuke titels wil je allemaal japans moet importeren.
De dreamcast is een ander verhaal de dreamcast kon zich prima meten met de ps2 maar helaas heeft seag totaal niks aan marketing gedaan en atollsoft als distributeur in de benlux deed de verkoop hier ook absoluut niet goed waardoor dc games alleen in speciaal zaken te kop waren ipv mainstream zoals de dixons en bart smidt.
Dat heeft de dreamcast de das om gedaan (ook al blijft ie samen met de saturn mijn meest favoriete console.
Ja daar heb je ook weer gelijk in maar het zal zeker een grote rol gespeeld hebben ga maar eens na hoe zou de console markt er nu uitgezien hebben als Sony zich niet ermee bemoeid had. Zou Sega dan nog steeds Dreamcast'en produceren en zouden ze inmiddels al bezig zijn met de Dreamcast 2Verwijderd schreef op 14 March 2003 @ 21:29:
[...]
ik kan wel een paar redenen noemen: FF7,MGS,Grand turismo etc...
Allemaal titels die de saturn niet had.
Maar de saturn blinkt uit in 2d titels : shooters,rpg's en 2d beat em ups.
Probleem is alleen met de saturn dat als je beetje leuke titels wil je allemaal japans moet importeren.
De dreamcast is een ander verhaal de dreamcast kon zich prima meten met de ps2 maar helaas heeft seag totaal niks aan marketing gedaan en atollsoft als distributeur in de benlux deed de verkoop hier ook absoluut niet goed waardoor dc games alleen in speciaal zaken te kop waren ipv mainstream zoals de dixons en bart smidt.
Dat heeft de dreamcast de das om gedaan (ook al blijft ie samen met de saturn mijn meest favoriete console.)
Een groot gedeelte van het floppen kan je idd ook afschuiven op Atollsoft die volgens mij nog nooit van marketing gehoord heeft ik bedoel ik heb nog nooit een reclame gezien voor de Dreamcast of één van z'n games (ja een alleen een aantal webstreams van japanse reclame's waar ze daar blijkbaar wel aan doen) in tegenstelling tot Nintendo, Sony en Microsoft die wel reclame maken voor hun console op de nederlandse tv.
En je mag er haat toe koesteren dat Sony Sega kapot heeft gemaakt, maar in feite heeft Sega zichzelf kapot gemaakt met die beroerde marketing en matige line up (Saturn) tegen over die super marketing van Sony met daarbij krakers als GT, FF en MGS ... Sega had vast goeie games, maar niet van dit soort krakers. Nintendo heeft het met de N64 ook beroerd gedaan (zelfde reden als Sega, flut marketing en een matige line up).
Verwijderd
Verwijderd
Met de saturn was het probleem dat in japan er mega goede titels zijn uitgekomen , alllen in europa zijn deze er nooit geweest omdat wij europeanen perse 3d games wouden (omdat sony dit ons oplegde).TAG_Speedy schreef op 14 March 2003 @ 22:09:
Doos hoort er natuurlijk bij inderdaad voor de verzameling (heb op mijn MDII en PSX na de rest wel in doos). Dat is voor mij eigenlijk het grootste deel van de hobby, gamen doe ik liever op m'n PS2 of Cube, de oude machines koop ik voor de fun erbij.
En je mag er haat toe koesteren dat Sony Sega kapot heeft gemaakt, maar in feite heeft Sega zichzelf kapot gemaakt met die beroerde marketing en matige line up (Saturn) tegen over die super marketing van Sony met daarbij krakers als GT, FF en MGS ... Sega had vast goeie games, maar niet van dit soort krakers. Nintendo heeft het met de N64 ook beroerd gedaan (zelfde reden als Sega, flut marketing en een matige line up).
Ik heb een aantal japanse saturn games en die zijn kwalitatief 100x beter dan de europese games.
Verwijderd
Zo zijn veel spellen door de gehaktmolen gedraaid , omdat ze ineens in 3D moesten gaan draaien.
En daar is de Saturn door tenonder gegaan. in Japan heeft ie het iets langer uitgehouden dan hier. Daarom zijn er nog heel wat mooie Japanse 2D shooters te vinden. zoals Soukyugourentai , radiant silvergun, salamander , thunderforce en noem maar op.
Dit topic is gesloten.