Ze zijn aan het onderhandelen over lokale doorstarts maar ik zie het niet zitten de discovery hier in enschede is een regelrechte ramp die lui prijzen nooit wat af die hebben nog gameboy (classic) games liggen die voor 30 euro !! verkocht worden vinden ze het dan nog raar dat ze failiet gaan.
Verwijderd
retro gamen is zooo vet 
ik heb hier nog een NES, GB, GBC, Sega 8 en Sega Megadrive staan helaas niet aangesloten (daar staan mijn nex gen consoles namelijk gamecube, ps2, dreamcast en xbox)
denk met plezier terug aan die tijd
als een klein hummeltje mario bros en sonic spelen
ik heb hier nog een NES, GB, GBC, Sega 8 en Sega Megadrive staan helaas niet aangesloten (daar staan mijn nex gen consoles namelijk gamecube, ps2, dreamcast en xbox)
denk met plezier terug aan die tijd
als een klein hummeltje mario bros en sonic spelen
Volgens mij is hij niet echt zeldzaam, maar hij schijnt alleen in amerika en engeland uit te zijn gekomen...als je kijkt op de amerikaanse en engelse site zie je dat ze toch voor een stuk minder weggaan....ik vindt het wel een interessant apparaatje...vooral als je leest over de titels....zelfs duke nukem en resident evil....plus het totaal aantal spellen dat er voor uitgekomen is is zo rond de 20...dus makkelijk compleet te krijgen lijkt me....maar zou er nooit 200 euro voor betalen...denk dat ik er max 30 euro voor over heb....kijk binnenkort wel als ik naar engeland ga of het ergens in retro zaakjes te krijgen is.....staat nou niet echt hoog op m'n lijstje maar als ik 'm tegen kom...waarom niet....Verwijderd schreef op 09 February 2003 @ 20:53:
[...]
Zeer interresant om aan te schaffen zou ik zeggen , er staat er nu 1 op ebay te koop met 6 games waaronder sonic prijs is nu 56 euro maar ding heeft nog een week te gaan en is super zeldzaam dus zal wel richting de 200-250 euro gaan opbrengen.
(en als ik het geld ervoor had zou ik em zelf kopen![]()
)
Oh, wat betreft discovery....vindt het wel jammer dat ze failliet zijn, helaas weer een adres weg waar ik edge magazine kon kopen....laatste keer dat ik er was heb ik nog een beatmania spel inclusief controller voor 15 euro gekocht...heb dus geluk gehad....maar wat betreft bv. dvd's vond ik ze altijd best wel duur...heb er nooit echt veel gekocht....
als je er maar drie kan verzinnen voor de psx dan heb jij een hele slechte smaak!GolbeZeromus schreef op 04 februari 2003 @ 21:36:
Mijn broertje heeft nog wel en Sega Saturn, ik heb wel eens gelezen dat er voor dat ding nog meer goede spellen zijn dan voor de PSX. Ik kan me dat weel voorstwellen, aangezien ik maar drie echt goede games kan noemen op de PSX. Maar dan nog, waar moet je ze kopen? Echt lang niet alles wat in de US en JAP uitkwam zag ook hier het daglicht. Volgens mij is het voor Europese saturn gamers ook heel moeilijk om aan de juiste games te komen.
het is eerder andersom
Ben Nintendo-er, zowiezo geen slechte smaak dusmarko77 schreef op 09 februari 2003 @ 23:19:
[...]
als je er maar drie kan verzinnen voor de psx dan heb jij een hele slechte smaak!
het is eerder andersom
Tekken kan ik niet, ben van de Streetfighter/MK generatie. GT? Sorry, maar ik kan mijn rijbewijs niet halen. Verder vind ik het enige leuke racespel ook F-Zero (en Mario Kart). Al die Colin Mc Rae (oid) etc. is niet aan mij besteed.
PSN:GZXX | NEX5 | CCNA | Wii | PS3 | 3DS | Wii-U NNID: MasterPrikkebeen | 2 kids
Verwijderd
Er is natuurlijk een verschil tussen een slecht spel en een spel dat jij niet leuk vindt... Ik heb het helemaal niet op RTS spellen of zoiets als counterstrike maar als ik zie hoeveel mensen zich daarmee vermaken ga ik niet zeggen dat het slechte spellen zijn..GolbeZeromus schreef op 09 February 2003 @ 23:41:
[...]
Ben Nintendo-er, zowiezo geen slechte smaak dus. Nee, afgezien van FF7, MGS en Castlevania: SotN kan ik niet nog meer toppers noemen. Wel spellen die "wel leuk zijn". (RE2, Legend of Mana)
Tekken kan ik niet, ben van de Streetfighter/MK generatie. GT? Sorry, maar ik kan mijn rijbewijs niet halen. Verder vind ik het enige leuke racespel ook F-Zero (en Mario Kart). Al die Colin Mc Rae (oid) etc. is niet aan mij besteed.
En je vergeet Xenogears...
Heb hier een N64, PSX, XBOX en een GameBoy.
Heb hele tijd geleden mn NES en SNES weggedaan, heb ik nu mega spijt van.
Schaf ze binnenkort zekers weer aan....
Syndicate, Unirally, ISS Deluxe, Mario 1/2/3 (NES), Killer Instinct enz... *zucht*!!!
Heb hele tijd geleden mn NES en SNES weggedaan, heb ik nu mega spijt van.
Schaf ze binnenkort zekers weer aan....
Syndicate, Unirally, ISS Deluxe, Mario 1/2/3 (NES), Killer Instinct enz... *zucht*!!!
Verwijderd
Ik denk niet dat je hem zo snel zulkt tegenkomen want voor zover ik weet is ie alleen in japan en the USA te koop geweestWalkman schreef op 09 February 2003 @ 23:15:
[...]
Volgens mij is hij niet echt zeldzaam, maar hij schijnt alleen in amerika en engeland uit te zijn gekomen...als je kijkt op de amerikaanse en engelse site zie je dat ze toch voor een stuk minder weggaan....ik vindt het wel een interessant apparaatje...vooral als je leest over de titels....zelfs duke nukem en resident evil....plus het totaal aantal spellen dat er voor uitgekomen is is zo rond de 20...dus makkelijk compleet te krijgen lijkt me....maar zou er nooit 200 euro voor betalen...denk dat ik er max 30 euro voor over heb....kijk binnenkort wel als ik naar engeland ga of het ergens in retro zaakjes te krijgen is.....staat nou niet echt hoog op m'n lijstje maar als ik 'm tegen kom...waarom niet....
Oh, wat betreft discovery....vindt het wel jammer dat ze failliet zijn, helaas weer een adres weg waar ik edge magazine kon kopen....laatste keer dat ik er was heb ik nog een beatmania spel inclusief controller voor 15 euro gekocht...heb dus geluk gehad....maar wat betreft bv. dvd's vond ik ze altijd best wel duur...heb er nooit echt veel gekocht....
Volgens mij had ik dat ook geschreven...maar is ok.....
Heb van het weekend eventjes pong zitten spelen met een vriend van me.....good old memories
Heb van het weekend eventjes pong zitten spelen met een vriend van me.....good old memories
Dat is het met oudere games en consoles...meestal draait het toch wel om de gameplay en niet de graphics....en dat is met pong prima....vooral de 'voetbal/hockey' variant is leuk...
Verwijderd
Ben ik helemal met je eens de gameplay van oude games rulez vaak boven de huidge generatie games.
Maar pong is mij iets te oud ik begin liever in het 8-bit tijdperk van de nes.
Maar pong is mij iets te oud ik begin liever in het 8-bit tijdperk van de nes.
Tja pong heb ik ook nog wel gespeelt. Maar mijn console ervaring begint op de atari 2600, houten uitvoering. Pacman enzo. Dat was echt vet. en track en field dat jer je joystick zowat sloopte omdat je die zo snel heen en weer moest halen.
Ik liever in het 16-bit tijdperk... Daar zijn gewoon de meeste leuke spellen voor uitgevonden
Ow BTW ik heb de landkaart van Zelda teruggevonden
nu nog zoeken naar die van SoM en hopelijk nog een handleiding
Ow BTW ik heb de landkaart van Zelda teruggevonden
vet.
"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"
Verwijderd
Die set heb ik ook gehad koste toen 299 guldenVerwijderd schreef op 10 February 2003 @ 10:22:
[afbeelding]
[afbeelding]
dit ligt ook nog bij mij op zolder
Daarvoor een atari2600 jr gehad, was wel een wereld van verschil ineens toen we die NES hadden.
Mocht je em kwijt willen ... ik zoek er nog 1, deck heb ik namelijk wel, maar de rest is in puin of ontbreekt.Verwijderd schreef op 10 February 2003 @ 16:32:
vind het alleen heel jammer dat ik hem niet meer aan de praat krijg
Verwijderd
Presies, dat heeft mijn NES er ook weer helemaal bovenop geholpen voor die tijd las ie 3 van mijn 13 games nu allemaal (alleen double dragon 2 doet helaas soms raar)Tarin schreef op 10 februari 2003 @ 17:51:
Wat contactspray en een wattenstaafje doen echt wonderen! Daarmee heb ik mijn NES ook gered.
Wat alcohol wil ook wel werken....gebruik meestal bij atari games...
Vanochtend m'n 'bestelling' van e-bay binnengekregen....mario's cement factory (game&watch) en wat vectrex games....ik heb vroeger nooit zo'n multischerm lcd spel gehad en ik moet zeggen dat dat best tegenvalt om 2 schermen in de gaten te houden...ben er nog niet echt goed in....maar wel leuk
Verwijderd
aardig gek hoor
en ik d8 dat 15 euro voor zelda op de snes al duur was ,maar dat had ik dus wel moeten doen 
ach er komen nu alweer een sms 2 aan en een Amerikaanse Nintendo met converter dus ik troost mezelf wel
ach er komen nu alweer een sms 2 aan en een Amerikaanse Nintendo met converter dus ik troost mezelf wel
Ik heb effe op zolder rondgeneust en vond het volgende:

en

ok het zijn geen consoles maar wel retro
verder heb ik nog een nintendo snes, sega megadrive & een gameboy pocketje.

en

ok het zijn geen consoles maar wel retro
verder heb ik nog een nintendo snes, sega megadrive & een gameboy pocketje.
Verwijderd
die zijn mooi 
Vandaag een megadrive 2 gescoord met the lionking en nba jam en 1 controller erbij voor 25 euro's
Heb ik nu lekker een megadrive 1 en 2
Vandaag een megadrive 2 gescoord met the lionking en nba jam en 1 controller erbij voor 25 euro's
Heb ik nu lekker een megadrive 1 en 2
[ Voor 82% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2003 19:17 ]
Verwijderd
Heb gister nog een doos met 25 megadrive games binnengehad, dat wordt dus weer flink gamen 
megadrive is erg cool ook
megadrive is erg cool ook
Verwijderd
Ik vind dat ze de NES enzo opnieuw moeten uitbrengen. Weg met al die nieuwe next gen consoles. 3d suckt 
geintje
geintje
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2003 16:51 ]
Verwijderd
Wie weet kan iemand me helpen ?
Ik ben eigenl;ijk al 3 jaar op zoek naar een sega saturn+games maar kan gewoon de console niet vinden, de meeste shops enzo die ik ken hebben er wel games voor ook ebay is geen probleem alleen de console kan ik niet vinden!!!!!
Heeft iemand een saturn (europees of japans) die hij/zij kwijt wil meld aub , of weet je een winkel of site die hem verkopen zo ja zet dat dan ff hier neer..
dank
Ik ben eigenl;ijk al 3 jaar op zoek naar een sega saturn+games maar kan gewoon de console niet vinden, de meeste shops enzo die ik ken hebben er wel games voor ook ebay is geen probleem alleen de console kan ik niet vinden!!!!!
Heeft iemand een saturn (europees of japans) die hij/zij kwijt wil meld aub , of weet je een winkel of site die hem verkopen zo ja zet dat dan ff hier neer..
dank
eBay komen ze nog geregeld langs, dus denk dat jij cheap een Saturn wil en dat gaat zeker in nederland niet lukken.
Maar goed een webshop, 65 euro heb je er 1 (zonder doos): http://www.viceversa.nl/videogames/saturn/index.html
http://www.telegames.co.uk levert ook nog van alles, alleen zit wel een prijs kaartje aan. Maar weet niet of het de vernieuwde uitgaves zijn of alleen maar de oude machines.
Maar goed een webshop, 65 euro heb je er 1 (zonder doos): http://www.viceversa.nl/videogames/saturn/index.html
http://www.telegames.co.uk levert ook nog van alles, alleen zit wel een prijs kaartje aan. Maar weet niet of het de vernieuwde uitgaves zijn of alleen maar de oude machines.
[ Voor 29% gewijzigd door Speedy op 14-02-2003 13:15 ]
Voor een saturn is het misschien ook even te vragen op het nederlandse sega forum (www.segaforum.nl)....waarschijnlijk kunnen ze je daar wel aan helpen....
Denk dat telegames gewoon heel veel op voorraad heeft, vroeger leverden ze geloof ik ook zelf bv. pong machines, dus zou me niets verbazen....het zijn denk ik geen vernieuwde uitgaves.....lijkt me sterk
Heb net voor de Vectrex het spel Spike gehaald....een platformspel (letterlijk) met spraak! Was wel leuk te horen, dat er ineens wat woorden uit dat ding kwamen.....
Denk dat telegames gewoon heel veel op voorraad heeft, vroeger leverden ze geloof ik ook zelf bv. pong machines, dus zou me niets verbazen....het zijn denk ik geen vernieuwde uitgaves.....lijkt me sterk
Heb net voor de Vectrex het spel Spike gehaald....een platformspel (letterlijk) met spraak! Was wel leuk te horen, dat er ineens wat woorden uit dat ding kwamen.....
Nou in Hong Kong zit een webstore die Sega's opnieuw uitbrengt (Mega CD, 32X, Gamegear e.d. zowiezo) ben alleen de url kwijt helaas. Ze zitten dan in lelijke verpakkingen, maar goed als je perse zo'n machine zoekt en je wil veel betalen is dat een optie natuurlijk. Persoonlijk heb ik wel geduld en zoek van het zomer de buitenlandse eBay's wel af.
Verwijderd
we hebben in onze retro-games-shop in amsterdam op dit moment zeker in voorraad
-sega saturn (2 of 3 waarvan een bijna nieuw in doos)
en ongeveer 100 games
-sega gamegear (mooiste handheld die ooit is gemaakt
)
en ongeveer 150 - 200 games (waarvan veel us en jap)
-sega master system 1 + 2
en ongeveer 100 - 200 games
-sega megadrive 1 + 2
en ongeveer 300 - 400 games
-sega dreamcast
en ongeveer 40 - 80 games
-sega mega-cd 2 (1 op dit moment niet)
en ongeveer 30 - 50 games
-sega 32x (tof ding)
en ongeveer 10 - 20 games
ik geloof (zo uit mijn hoofd) dat de saturn bij ons 100 of 110 euro kost,
niet super goedkoop
, maar dan is ie wel helemaal getest en in goede staat,
ook pal (dus geen ntsc), en kan je hem zo op komen halen (versturen blijft
toch eng, en je hoeft ook niet eerst geld op te sturen naar iemand), ook spellen hebben we zat liggen (ongeveer 100 op dit moment) en allerlei soorten joysticks.
groetjes,
simon,
platenkoning games and records amsterdam,
http://www.platenkoning.com/games.html
ma-za 13-18.00 tel 020-6247841
en ongeveer 100 games
-sega gamegear (mooiste handheld die ooit is gemaakt
-sega megadrive 1 + 2
-sega dreamcast
-sega 32x (tof ding)
niet super goedkoop

toch eng, en je hoeft ook niet eerst geld op te sturen naar iemand), ook spellen hebben we zat liggen (ongeveer 100 op dit moment) en allerlei soorten joysticks.
groetjes,
simon,
Verwijderd
hehe gewoon duur dus
ik w8 wel tot die saturn langskomt en ik heb ook geen haast want ik heb nu in 1 week de nes ,sms 2 en de sega megadrive 2 gekocht met een hoop spellen dus ik las even een pauze in ,voordat het meer een verzamelwoede word inplaats dat ik retrofun heb
ik w8 wel tot die saturn langskomt en ik heb ook geen haast want ik heb nu in 1 week de nes ,sms 2 en de sega megadrive 2 gekocht met een hoop spellen dus ik las even een pauze in ,voordat het meer een verzamelwoede word inplaats dat ik retrofun heb
Verwijderd
Als ik een keer in amsterdam ben kom ik zeker even langs.Verwijderd schreef op 14 February 2003 @ 21:16:
we hebben in onze retro-games-shop in amsterdam op dit moment zeker in voorraad
en ongeveer 100 games
-sega gamegear (mooiste handheld die ooit is gemaakt)
-sega megadrive 1 + 2
-sega dreamcast
-sega 32x (tof ding)
niet super goedkoop, maar dan is ie wel helemaal getest en in goede staat,
groetjes,
simon,
Maar 110 euro voor een saturn vind ik een beetje zot 50-60 euro voor de console met 1 controller en alles erbij vind ik the limit.
Wat mag een mega cd2 en een 32x bij jullie kosten dan ?
owja en een gamegear vind ik ook wel interresant
De nederlandse ebay voor spellen is nou niet bepaald een goudmijntje. Nou alleen voor de verkopers dan. Er is zo weinig aanbod dat als je iets leuks wil vinden dat je moet uitwijken naar het buitenland.Verwijderd schreef op 14 February 2003 @ 13:07:
Wie weet kan iemand me helpen ?
Kijk eens bij Duitsland en Engeland. Daar hebben ze volop saturns (en segacd met nighttrap, die ik nog eens moet kopen
Anders vind je in amerika ook nog genoeg saturns. Alleen ben je dan wel wat kwijt aan verzendkosten. Ik kan het weten, laatst een complete snes met doos, 8 spellen (allemaal compleet) en extra's over laten komen. Kostte me aan verzendkosten zo'n €50,- , maar goed, het is z'n geld dubbel en dwars waard.
Uit de VS ook alleen aparte spullen halen (zoals een NTSC SNES dus
) Saturns zijn er in europa nog genoeg te krijgen, tis alleen even zoeken en wat moeite doen en niet voor 25 euro klaar willen zijn.
100-110 voor een saturn bijna nieuw in doos zou me goed mee vallen van de platenkoning, hoorde van een maat van me dat jullie 8Bit Nintendo's voor ook een eind in de richting van dat bedrag verkochten. Als ik geld heb wil ik zeker is de treinreis naar Amsterdam wagen, 32X en MegaCD zijn toch wel erg vet (gister nog op gegamed op zo'n 32X
)
100-110 voor een saturn bijna nieuw in doos zou me goed mee vallen van de platenkoning, hoorde van een maat van me dat jullie 8Bit Nintendo's voor ook een eind in de richting van dat bedrag verkochten. Als ik geld heb wil ik zeker is de treinreis naar Amsterdam wagen, 32X en MegaCD zijn toch wel erg vet (gister nog op gegamed op zo'n 32X
De platenkoning is naar mijn mening echt veel te duur met z'n spullen, kan je toch echt beter andere plekken kijken...misschien handig als je specifiek naar iets zoekt, maar daarnaast.....ik vind het een leuke winkel om in rond te kijken...maar de prijzen zijn te gek... helaas zijn er bijna geen retro shops in nederland, dus ja....
die backup NES heb ik eerder gezien
oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad
Voor de ultieme 'NES' heeft iemand een PC in een NES gebouwd en vervolgens de joypad zo gemod dat deze gebruikt kan worden voor emulatie.....denk dat je dan langzamerhand niet het verschil merkt tussen een NES en dit.....als je 'm maar op je tv kan aansluiten 
http://www.junkmachine.com/nintendo/members/6.shtml
Zag ook een site, waar ze het in een dreamcast/ps/ps2 etc. hadden gedaan, maar laten we het retro houden
http://www.junkmachine.com/nintendo/members/6.shtml
Zag ook een site, waar ze het in een dreamcast/ps/ps2 etc. hadden gedaan, maar laten we het retro houden
Me broertje heb er veeeeel 

Dit zijn alweer oude foto's btw

wtf? dat zijn er idd veel.kevin schreef op 15 February 2003 @ 01:41:
[afbeelding]
[afbeelding]
enne die coca-cola ton heb ik ook.
Beauty is everywhere | Hold on, it's manual focus,... www.cornedeweert.nl
Ja die ton is onderhand ook al retrokoornee schreef op 15 February 2003 @ 01:48:
[...]
wtf? dat zijn er idd veel.
enne die coca-cola ton heb ik ook.
omfg !kevin schreef op 15 February 2003 @ 01:41:
[afbeelding]
[afbeelding]
wat is dat broertje van jou een verwend kreng zeg
nikszolekkeralss.exe
Verwijderd
holy sh.t, en ik maar klagen dat mijn huiskamer helemaal vol staat.

ruilen voor een black playstation of een adventurevision ? lol
btw, nintendo nes verkopen wij alleen nog maar helemaal opgeknapt
en omgebouwd voor usa en japans. dus geen geknipper meer, geen
grijze beelden, geen convertors aan touwtjes enz.
groetjes,
simon,

ruilen voor een black playstation of een adventurevision ? lol
btw, nintendo nes verkopen wij alleen nog maar helemaal opgeknapt
en omgebouwd voor usa en japans. dus geen geknipper meer, geen
grijze beelden, geen convertors aan touwtjes enz.
groetjes,
simon,
Japans? Weet je het heel zeker? Die heeft namelijk een andere connector, dus het lijkt me vrij logisch dat die wel een converter nodig heeft
Net Chrono trigger compleet gekocht. Met de maps en instruction booklet en zelfs het plastic waar het spel in kwam en ook die boekjes waar je lid mee kon worden van Nintendo power. Zo goed als nieuw dus. Was wel even duur als één gewoon en een budget gamecubespel, maar ik speel meer met de snes dan met m'n gamecube. Zo'n spel als Chrono Trigger mag je niet missen in je collectie als rpg fan, toch?

beetje slechte foto, maar dat is het
Volgens mij heb ik mezelf overtuigd dat het wel goed is dat ik zoveel geld heb uitgegeven
, maar dit spel gaat meestal weg voor prijzen tussen de $60,- en $100,- (mits deze compleet is, natuurlijk) Zag gisteren nog een exemplaar weggaan voor $107.50.
Doet me trouwens denken aan het eerste spel wat ik (m'n ouders
) kocht voor de snes. Dat was starfox. Was de amerikaanse versie en stond in een gamesspeciaalzaak in een opgepoetstte glazen vitrine te blinken. Die heb ik toen gekocht voor fl249,- . Belachelijk veel geld, maar ik was de eerste met Starfox en ik vond hem geweldig. Het duurste spel wat ik ooit heb gekocht en daarna nooit meer zoveel aan een spel uitgegeven. Later me voor me kop geslagen dat ik me ouders zover had kunnen krijgen om hem voor me te kunnen kopen, hebben meer van jullie ooit zulke dure spellen gekocht?
beetje slechte foto, maar dat is het
Volgens mij heb ik mezelf overtuigd dat het wel goed is dat ik zoveel geld heb uitgegeven
Doet me trouwens denken aan het eerste spel wat ik (m'n ouders
[ Voor 11% gewijzigd door StyXL op 15-02-2003 10:15 ]
Waar haalt je broertje nou de meeste dingen vandaan? Ebay?kevin schreef op 15 February 2003 @ 01:41:
[afbeelding]
[afbeelding]
Verwijderd
hee schnumi , secret of mana ownt een pak vind ikschnumi schreef op 06 februari 2003 @ 16:18:
[...]
Was dat dat het 1ste level zwart wit was maar langzaam kleur kreeg? Ik heb namelijk bij mijn vorige Snes wel zo'n soort Micky mouse spel gehad.
speel em zelf trug op de snes
btw komt er ook een vergelijkbaar spel op de 'cube?
Toch mis ik de Amiga CD32 in die collectiekevin schreef op 15 februari 2003 @ 01:41:
[afbeelding]
[afbeelding]
Er mist nog wel meer, maar die collectie is iig
Met videogaming lukt het je toch nooit om alles te verzamelen vrees ik. (of je moet het houden bij alleen een Jaguar en de 60 games die erop zijn gekomen ofzo).
Het is denk ik met alle verzamelingen zo, je kan het zo gek maken als je wilt....en je zal nooit alles hebben wat je zou willen hebben....
Verwijderd
Ik heb nog een complete Vectrex van MB in doos + spellen op zolder staan.
Zit er al jaren aan te denken om em weg te doen maar kan er op een 1 of andere manier geen afstand van doen
Zit er al jaren aan te denken om em weg te doen maar kan er op een 1 of andere manier geen afstand van doen
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2003 01:27 . Reden: typo ]
De laatste tijd zit ik weer dingen voor m'n Vectrex te verzamelen....en ik vindt het echt een leuke machine...ben best onder de indruk van het "3d" effect dat je bij sommige games ziet...
Ik heb er twee waarvan bij 1 de joystick 'kapot' was, centreerde niet meer...alle twee de veertjes waren gebroken....heb vandaag een beetje gezocht en blijkt dat atari 2600 carts (heb veertjes gehaald uit een ET en een Super Breakout cart) een veertje hebben die precies past (klein beetje buigen)....dus heb het gerepareerd en het werkt perfect!
Welke spellen heb je Mudster?
Ik heb er twee waarvan bij 1 de joystick 'kapot' was, centreerde niet meer...alle twee de veertjes waren gebroken....heb vandaag een beetje gezocht en blijkt dat atari 2600 carts (heb veertjes gehaald uit een ET en een Super Breakout cart) een veertje hebben die precies past (klein beetje buigen)....dus heb het gerepareerd en het werkt perfect!
Welke spellen heb je Mudster?
ik ben best blij vandaag en SNES gekocht met:
- donkey kong country
- donkey kong country 2
- donkey kong country 3
- mario all stars
- mario world
- yoshi island 2
- lion king
- alladin
- kick off 3
- power rangers
en dat voor 50 euro ben ik er erg blij mee
nu alleen zelda en mario kart nog zien te regelen
- donkey kong country
- donkey kong country 2
- donkey kong country 3
- mario all stars
- mario world
- yoshi island 2
- lion king
- alladin
- kick off 3
- power rangers
en dat voor 50 euro ben ik er erg blij mee
nu alleen zelda en mario kart nog zien te regelen
[ Voor 9% gewijzigd door Blaasvis op 16-02-2003 14:18 ]
Freedom is everything you need ; <moto-moi|afk> ik verkloot het gewoon nooit :P
Verwijderd
weet iemand waar ik losse controller ports voor de NES kan vinden? ik ga namelijk een NES PC maken en ik heb nog 2 van die controller ports nodig.
Verwijderd
Als ik zo,n collectie zou hebben had ik al geen vriendin meer dus laat maar hangen ?
als het toch jou broertje is dan weet je zeker ok wel in welk blad deze collectie deze maand stond ?
als het toch jou broertje is dan weet je zeker ok wel in welk blad deze collectie deze maand stond ?
Misschien vragen naar het voor de hand liggende...maar kan je die niet gewoon uit een NES halen? Wel cool idee om zo'n NES PC te maken.....ben je ook van plan 'm aan te kunnen sluiten op TV?Verwijderd schreef op 16 februari 2003 @ 14:36:
weet iemand waar ik losse controller ports voor de NES kan vinden? ik ga namelijk een NES PC maken en ik heb nog 2 van die controller ports nodig.
Beetje vage site als je doorklikt, maar dat was niet de bedoeling geloof ikWalkman schreef op 18 February 2003 @ 00:26:
Voor degenen die heimwee hebben naar game&watch games :
http://www.backtothefuture.nl/donkey.htm
Verwijderd
ik heb er 4 nodig.Walkman schreef op 17 februari 2003 @ 11:21:
[...]
Misschien vragen naar het voor de hand liggende...maar kan je die niet gewoon uit een NES halen? Wel cool idee om zo'n NES PC te maken.....ben je ook van plan 'm aan te kunnen sluiten op TV?
2 voor de controllers
1 voor muis
1 voos keybord
en om daarvoor een derde nes te kopen is een beetje overdreven.
Bij nintendo kosten ze 3 euro per stuk plus 8 euro verzend kosten.
dat is 14 euro
Verwijderd
Misschien vaag, maar jaar geleden kon ik in italie nog game-and-watch dingetjes kopen voor 5 euro!
Gewoon in de supermarkt
Er zijn een paar jaar geleden geloof ik wel mini-versies uitgekomen...sleutelhangerformaat...volgens mij waren die wel van nintendo....
Dix-Huit....waarom heb je er dan 4 nodig? Je gebruikt voor je toetsenbord en muis toch gewoon die van een pc-moederboard? Misschien kan je even verduidelijken wat je nu precies wil gaan maken...het klinkt in ieder geval wel interessant...
Dix-Huit....waarom heb je er dan 4 nodig? Je gebruikt voor je toetsenbord en muis toch gewoon die van een pc-moederboard? Misschien kan je even verduidelijken wat je nu precies wil gaan maken...het klinkt in ieder geval wel interessant...
Verwijderd
Woohoo
/me heeft een saturn !!
voor 75 euro + controller met virtua fighter en earthworm jim 2 erbij en 3 maand garantie
/me heeft een saturn !!
Verwijderd
Ik wil mijn toetsenbord en muis op mijn NES poorten aan kunnen sluiten.Walkman schreef op 18 februari 2003 @ 11:45:
ziehier een voorbeeld van een site:

de site met tutorial: http://www.junkmachine.com/nintendo/members/tutorial.shtml
Ik wil het zo min mogelijk op een pc laten lijken. Daarom wil ik dit doen. Maar eerst moet ik nog een klein moederbord enzo vinden...
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2003 15:16 ]
Verwijderd
Ik heb dus laatst in Engeland z'n pong ding op de kop getikt voor 5 pond (eurotje of 8 ). Vond ik wel een mooie deal. Heb dat ding thuis aangesloten en werkte prima. Later zag ik pas dat dat ding kleurenbeeld moest geven, maar dat deed ie dus niet. Heb um een dag laten draaien en toen kwamen de kleuren weer terug.
Weet alleen ff niet wat voor een het is. Zal het 's uitzoeken. Weet iemand of zo'n ding nog wat waard is?
Weet alleen ff niet wat voor een het is. Zal het 's uitzoeken. Weet iemand of zo'n ding nog wat waard is?
Verwijderd
SEGA SEGA SEGA SEGA SEGA SEGA SEGA
Sega 16-bit Megadrive II
Sonic The Hedgehog rulez man!
kheb niet veel spellen nooit veel geld gehad voor spellen vaak huurde ik ze.
ik ben ook nog niet zo oud heh
ik heb Sonic (1), Sonic II, Sonic Spinball, Ms. Pacman en Raiden Trad
Sega 16-bit Megadrive II
Sonic The Hedgehog rulez man!
kheb niet veel spellen nooit veel geld gehad voor spellen vaak huurde ik ze.
ik ben ook nog niet zo oud heh
ik heb Sonic (1), Sonic II, Sonic Spinball, Ms. Pacman en Raiden Trad
Ibexx930....pong machines zijn redelijk goedkoop aan te komen....heb vorig weekend er twee gekocht voor 50 cent per stuk.....De pong history site is het beste om te kijken hoe zeldzaam een bepaalde machine is...de site is niet overzichtelijk maar wel heel veel info :
http://www.pong-story.com/intro.htm
Dix_Huit, check deze site voor een klein moederbord en diverse projecten, waaronder een dreamcast pc, et-pc...broodrooster pc etc:
http://www.mini-itx.com/projects/dreamcastpc/
Heb vandaag het volgende aangeschaft
:
http://users2.ev1.net/~rik1138/Vtech/DragonCastle.htm
http://www.pong-story.com/intro.htm
Dix_Huit, check deze site voor een klein moederbord en diverse projecten, waaronder een dreamcast pc, et-pc...broodrooster pc etc:
http://www.mini-itx.com/projects/dreamcastpc/
Heb vandaag het volgende aangeschaft
Verwijderd
die site kende ik al. maar die projecten had ik nog nooit gezien. maar ik heb vooral geld nodig voor zo'n moederbord.Walkman schreef op 18 February 2003 @ 17:28:
Ik kan nu Secret of Mana kopen. Is 20 euro duur?
Verwijderd
nee vind ik absoluut niet die betaal je meestal 40+ euro voor dus ik zou het absoluut doen
Als SoM compleet is, dan heeft diegene die hem verkoopt geen idee wat hij in z'n bezit heeft. Is het alleen de cartridge, dan is het nog wel een aardige prijs. Weet niet waar je hem kan kopen, maar als je kan afdingen, altijd proberen.Verwijderd schreef op 18 February 2003 @ 18:09:
[...]Ik kan nu Secret of Mana kopen. Is 20 euro duur?
Dat is een vreemd gevalletje. Maar waarom koop je nou zoiets? Heb je zo'n ding vroeger gehad en nu weer het verlangen om dat spel weer te spelen of wil je gewoon een uitgebreide collectie aanleggen.Walkman schreef op 18 februari 2003 @ 17:28:Heb vandaag het volgende aangeschaft:
hmm ik heb een klein probleempje, een van SNES heeft een draadbreuk in de voeding en als ik een voeding wil bestellen bij nintendo kost me dat 28 euro.
is er niet ergens een goedkopere te vinden ?
Freedom is everything you need ; <moto-moi|afk> ik verkloot het gewoon nooit :P
Heb nooit zo'n ding gehad, maar was er wel benieuwd naar, liefst heb ik er zo eentje van coleco (pacman of donkey kong)....hij was ook niet al te duur. De laatste weken moet ik zeggen dat ik een beetje begonnen ben om een leuke collectie aan te leggen...ben dus nog niet ver[b]MuErTo ChAvEz schreef op 18 februari 2003 @ 18:21:
Dat is een vreemd gevalletje. Maar waarom koop je nou zoiets? Heb je zo'n ding vroeger gehad en nu weer het verlangen om dat spel weer te spelen of wil je gewoon een uitgebreide collectie aanleggen.
Verwijderd
hoeduur is niet duur?Walkman schreef op 18 februari 2003 @ 20:32:
[...]
Heb nooit zo'n ding gehad, maar was er wel benieuwd naar, liefst heb ik er zo eentje van coleco (pacman of donkey kong)....hij was ook niet al te duur. De laatste weken moet ik zeggen dat ik een beetje begonnen ben om een leuke collectie aan te leggen...ben dus nog niet ver
Ik had hetzelfde probleem. Na enige tijd te gerotzooid hebben. De hele tijd met de adapter te schudden en de draad naar verschillende kanten op gedrukt te hebben,Blaasvis schreef op 18 februari 2003 @ 19:51:
hmm ik heb een klein probleempje, een van SNES heeft een draadbreuk in de voeding en als ik een voeding wil bestellen bij nintendo kost me dat 28 euro.
bleef het rode lampje branden en daarop het draadje aan de adapter vastgetaped.
Een profesorische oplossing, maar goed voor bepaalde tijd.
Kijk af en toe op ebay, ga naar Games & zo of dat soort gamesspeciaalzaken. Ik heb zelf nergens een nieuwe adapter gevonden. Heb daarop nog maar een snes gekocht voor €30 met super mario world, starwing en super tennis via marktplaats.
Misschien een idee om dan maar een 2de snes te kopen, nog wat spellen erbij en een back up console, je weet maar nooit.
Je koopt dan ook alleen maar de echte "oude" consoles? Ik bedoel dus voor het nes tijdperk.Walkman schreef op 18 February 2003 @ 20:32:
[...]
Heb nooit zo'n ding gehad, maar was er wel benieuwd naar, liefst heb ik er zo eentje van coleco (pacman of donkey kong)....hij was ook niet al te duur. De laatste weken moet ik zeggen dat ik een beetje begonnen ben om een leuke collectie aan te leggen...ben dus nog niet ver
Ik ben zelf ook bezig om een collectie op te bouwen, maar ik koop dan alleen maar consoles die ik vroeger had en dan de spellen erbij kopen die ik altijd al had willen hebben of had. Heb momenteel al een aardige collectie van een nes en een snes en zo'n 50 spellen in totaal. Zal binnenkort er eens foto van maken.
Maar om een leuke collectie te krijgen is flink investeren. Sommige spellen voor de snes zijn zeer zeldzaam waardoor erg duur. Dus om nou ook nog andere consoles te gaan verzamelen

[ Voor 29% gewijzigd door StyXL op 18-02-2003 21:09 ]
Ik heb op het moment zelf nog niet echt een voorkeur....ik heb m'n atari 2600 van vroeger nog, ook m'n pong machine heb ik nog....ik kijk een beetje naar wat iets kost, is het te betalen dan koop ik het....dat is het met hobbies....je weet zelf wat je bereid bent voor iets uit te geven...en je moet een beetje weten wat je wel en niet wilt.....ik wil bijvoorbeeld geen gameboy, maar ik heb wel een nes...helaas heeft dat ding wel laadproblemen, dus moet even kijken of ik er nog eentje op de kop kan tikken of het zelf kan repareren....
Dix_Huit, ik heb er 17,50 voor betaald en hij is helemaal compleet met boekjes en doos...handig is ook wel dat ie ook op een adaptor werkt, scheelt weer, want anders moeten er 6 batterijen in....
Dix_Huit, ik heb er 17,50 voor betaald en hij is helemaal compleet met boekjes en doos...handig is ook wel dat ie ook op een adaptor werkt, scheelt weer, want anders moeten er 6 batterijen in....
Ik zelf heb wel besloten dat alles voor de NES m'n collectie niet in komt in principe (Atari 2600 misschien uitzondering) en vraag me dan ook af waarom ik een Atari 1040 heb gekocht 
Maar als ik eenmaal begin met de echt oude spullen is het einde zoek, wil in principe de console's sinds mijn gaming periode bij elkaar krijgen (Sega, Nintendo, Atari Jaguar, 3DO, NeoGeo,(Cart system wil ik echt graag, maar 500 euro is me nu te gortig), Commodore CD32, PC Engine, Sony, MS) wat er al meer dan genoeg zijn. Daarbij het liefst zoveel mogelijk hardware, games voor elk systeem een paar maar dat vind ik het deel wat me op zich het minst boeit. Voor de systemen waar ik mee game (SNES, NGC en PS2) ligt dat anders natuurlijk, maar spul als FF III en Chrono Trigger laat ik lekker gaan. Heb niks met die games en ze zijn best aan de prijs.
Maar als ik eenmaal begin met de echt oude spullen is het einde zoek, wil in principe de console's sinds mijn gaming periode bij elkaar krijgen (Sega, Nintendo, Atari Jaguar, 3DO, NeoGeo,(Cart system wil ik echt graag, maar 500 euro is me nu te gortig), Commodore CD32, PC Engine, Sony, MS) wat er al meer dan genoeg zijn. Daarbij het liefst zoveel mogelijk hardware, games voor elk systeem een paar maar dat vind ik het deel wat me op zich het minst boeit. Voor de systemen waar ik mee game (SNES, NGC en PS2) ligt dat anders natuurlijk, maar spul als FF III en Chrono Trigger laat ik lekker gaan. Heb niks met die games en ze zijn best aan de prijs.
Verwijderd
Ik heb eigenlijk hetzelfde ik verzamel ook eigenlijk allen consoles vanaf de NES en verder (atari 2600 uitgezonderd).TAG_Speedy schreef op 18 February 2003 @ 22:24:
Ik zelf heb wel besloten dat alles voor de NES m'n collectie niet in komt in principe (Atari 2600 misschien uitzondering) en vraag me dan ook af waarom ik een Atari 1040 heb gekocht
Ik richt me op het ogenblik alleen maar op sega en nintendo games/consoles anders is het einde zoek.
Tuurlijk wil ik ook nog een neo-geo,jaguar,lynx en 3do maar die komen vanzelf wel
main target nu is een sega nomad zien te bemachtigen
Gewoon alle condensatoren vervangen en je machine is weer helemaal het heertje.Verwijderd schreef op 18 February 2003 @ 15:42:
Ik heb dus laatst in Engeland z'n pong ding op de kop getikt voor 5 pond (eurotje of 8 ). Vond ik wel een mooie deal. Heb dat ding thuis aangesloten en werkte prima. Later zag ik pas dat dat ding kleurenbeeld moest geven, maar dat deed ie dus niet. Heb um een dag laten draaien en toen kwamen de kleuren weer terug.![]()
Of de kabel vervangen (kost paar euro), of een NES 8bit scoren met voeding. Die zijn identiek namelijk.Blaasvis schreef op 18 februari 2003 @ 19:51:
Verwijderd
Zijn er nog verschillende consoles voor de NES of alleen die oude?
Die oude vind ik nu namelijk een beetje irri
Weet niet precies wat je vraagt, maar misschien is dit het antwoord.Verwijderd schreef op 19 February 2003 @ 11:16:
Zijn er nog verschillende consoles voor de NES of alleen die oude?
Er zijn 2 verschillende nes systemen gemaakt.
Deze kennen we allemaal en zijn er miljoenen van verkocht.

En dan is er ook nog deze. De toploader is maar kort in productie geweest en zijn dan ook erg zeldzaam. Als je deze op de kop kan tikken ben je flink wat geld kwijt.

Trouwens de plaatjes komen van www.buyritegames.com waar hij te koop staat.
Nadeel van dat oude model is gewoon dat ze na een tijd de spellen niet meer zo goed pakken....vindt ik best irritant dat je steeds opnieuw moet proberen voordat je kan spelen...maar een beetje alcohol kan soms wonderen doen
(en dan bedoel ik pure alcohol voor op de carts natuurlijk
)
[ Voor 13% gewijzigd door Walkman op 19-02-2003 11:59 ]
Wow, strak dingetje, heb ik nog nooit gezien...is die hier uitgekomen of is dat een japans model?
Dat is de SNES Jr., in de US en wellicht ook Japan uitgekomen.
Edit: Ik heb trouwens nog twee Game and Watch, LifeBoat (35 Euro) en Donkey Kong Jr. (30 Euro).
Edit: Ik heb trouwens nog twee Game and Watch, LifeBoat (35 Euro) en Donkey Kong Jr. (30 Euro).
[ Voor 46% gewijzigd door ilyc op 19-02-2003 12:22 ]
Wat is dat ding foeilelijk zeg, maar dat zijn allebei de amerikaanse snesjes.Verwijderd schreef op 19 February 2003 @ 12:07:
Die oude nes kan ik me nog herinneren ja, ik heb net zoiets, maar dan de snes versie:
[afbeelding]
Dat is mijn snes, erg tevreden mee.
Als je geïnterreseerd bent in de mini. Hij wordt volop verkocht, hier een exemplaar..
ntsc snes mini
De japanse ziet er trouwens hetzelfde uit als de europese.
Japanse snes
Loi japans gedaan? ultiem super famicom setje
[ Voor 34% gewijzigd door StyXL op 19-02-2003 12:38 ]
ik heb hier ook nog een redelijke collectie, al zeg ik het zelf:
- nep-NES in SNES kast + 4 games + kapotte echte NES
- SNES met 3 games
- 2x Megadrive I met 5 games + mastersystem converter (op de HCC voor 5 euro)
- Sega Master System II met Alex + SMS2 moederbord met Sonic + composiet-mod
- AudioSonic PP1292 + 5 boxed games, vet oud ding gevonden tussen afval
- N64 met 25 games ofzo, 5 controllers, expansion pack en alles (eigenlijk zoek ik
nog een backup-ding)
- PSone (zelfgemod
) met hoop spellen
- PSX om op te proggen
- Sega Saturn met spel of 15, waaronder allebei de Nights waar ik erg blij mee ben
- Neo Geo Pocket color met 3 spellen nog in doos
alle retro-fans raad ik het message board van http://assembler.roarvgm.com aan of een reisje naar Akihabara in Tokyo :-)
- nep-NES in SNES kast + 4 games + kapotte echte NES
- SNES met 3 games
- 2x Megadrive I met 5 games + mastersystem converter (op de HCC voor 5 euro)
- Sega Master System II met Alex + SMS2 moederbord met Sonic + composiet-mod
- AudioSonic PP1292 + 5 boxed games, vet oud ding gevonden tussen afval
- N64 met 25 games ofzo, 5 controllers, expansion pack en alles (eigenlijk zoek ik
nog een backup-ding)
- PSone (zelfgemod
- PSX om op te proggen
- Sega Saturn met spel of 15, waaronder allebei de Nights waar ik erg blij mee ben
- Neo Geo Pocket color met 3 spellen nog in doos
alle retro-fans raad ik het message board van http://assembler.roarvgm.com aan of een reisje naar Akihabara in Tokyo :-)
Dual Hitachi SH2 @ 28mhz + SH1 @ 20mhz / 6 mb RAM / 1.5 mb VRAM / 2x VDP video / 68k+DSP+SCSP sound / 2x speed CD-ROM / 28K8 netlink modem / nifty white case saying "Sega Saturn" :P
Dit topic is gesloten.