Gratis hulp - vrijwilligers - deel 2

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 75 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Topicstarter
Als vervolg op mijn vorige topic Gratis hulp - Vrijwilligers wil ik graag laten weten dat al heel erg snel bleek dat er mede-tweakers zijn die bereid zijn om incidenteel/eenmalig een (vrijwilligers) organisatie te helpen. Op de negatieve reacties in dat topic wil ik niet meer ingaan.

User crisp (de scriptbakker achter de GoT-tracker) heeft voor mijn site een fantastisch gastenboek gemaakt en dit is nu sinds enige tijd in gebruik. Zaterdag j.l. heb ik crisp thuis overvallen met 24 flesjes echte versies van zijn icon als dank. ( Just Another Guestbook - J.A.G. is als free-ware hier te downloaden )

Uiteraard kwam het bovengenoemde topic ter sprake. We kwamen tot de conclusie dat het eigenlijk een beetje lullig is om iemand toe te roepen zelf maar diverse programmeertalen te gaan leren terwijl diegene slechts eenmalig hulp nodig heeft. Het staat min of meer gelijk aan dat ik iemand zou zeggen eventjes een cursus PD, MBA of SPD te gaan doen terwijl hij mij alleen vraagt om hem eenmalig te leren hoe je een kasboek invult omdat hij voor 1 week de kas van de penningmeester overneemt.

Zonder de inspanningen van crisp (quote "het was niet echt veel werk") was er op onze site geen eigen gastenboek gekomen of hooguit iets wat op een gastenboek leek.

Ik kan me voorstellen dat ook anderen in een identieke situatie terecht zullen kunnen komen waarbij je jezelf echt vreselijk inspant en er maar niet uitkomt en het uiteindelijk helemaal niet meer ziet zitten. Dan is het toch fijn de mogelijkheid te hebben om op de site waar je dagelijks komt en waar jij je best doet (-in andere delen van het forum waar jij je wat meer op je gemak voelt-) anderen te helpen, terecht kunt?

Ik verwacht overigens geen stormloop van topics dus het zal wel mee vallen de "misbruikmakers" van de "oprechten" te scheiden.

Kortom, ik denk dat, onder bepaalde uitzonderlijke omstandigheden en onder strikte voorwaarden, het voor users mogelijk moet zijn om persoonlijke/directe hulp van mede-tweakers te vragen. Het lijkt me i.i.g. geen kwaad kunnen om hier nogmaals eens rustig over na te denken.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mithrandir
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-10 13:50
Het is een leuk idee, maar je moet nadenken over eventuele gevolgen.

Wie bepaalt of een user geholpen mag worden of niet? Krijg je geen stormloop met mensen die allerlei zut voor hun site willen hebben, en als het af is nog geen eens een bedankje komen brengen?
[edit]
* Mithrandir moet de posts DUBBEL goed lezen in het vervolg, dan had hij gelezen dat dat er al stond. Maar toch...
[/.edit]
Maar op zich vind ik het een leuk idee hoor :). Moet er overigens wel een apart forum voor komen; in de devschuur zoals die nu is gaat dat echt niet door verwacht ik...

[ Voor 14% gewijzigd door Mithrandir op 03-02-2003 11:24 ]

Verbouwing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-10 11:33

Basszje

Reisvaap!]

Tja aan andere kant zijn er altijd wel willige tweakers op de IRC die willen helpen :) .Ik denk dat dat nuttiger is omdat je dan veel minder kans maakt op de 'misbruikers' van zo'n systeem die geen zin hebben om zelf na te denken :) .

In een forum principe zou dat toch alweer anders werken.

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Topicstarter
Dit zou niet alleen voor devschuur kunnen gaan gelden hoor.

Ik kan me situaties voorstellen waarbij een vrijwilligersorganisatie in de Randstad een medewerker in Groningen heeft die er ondanks telefonische hulp maar niet in slaagt een programma op zijn PC te krijgen. Dan kan het voor een mede-tweaker in Groningen leuk zijn om "bij te springen".

Natuurlijk kun je via andere sites misschien sneller hulp krijgen maar als ik mezelf als voorbeeld neem, ik kom op geen enkel ander forum dan dit en waarom zou je als "vreemde" op een ander forum gaan vragen als je hier vaste user ben?

IRC is inderdaad óók een mogelijkheid. Uiteindelijk kwam ik door het 1e topic in de GoT-Bejaardensoos _/-\o_ . Moest daarvoor wel het programma MIRC downloaden en installeren en het mezelf heel erg snel "eigen maken".

Een van de "eisen" tot het openen van een "ik zoek iemand"-topic zou kunnen zijn, minimaal 1 jaar geregistreerd zijn als user en >500 reacties in topics. Die grens mag best wat hoog liggen om daarmee uit te sluiten dat er inderdaad lieden binnenkomen die misbruik van mede-tweakers willen gaan maken.

[ Voor 4% gewijzigd door Guardian Angel op 03-02-2003 11:52 ]

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:24
Ik blijf erbij dat dit niet de bedoeling is van een forum.
Vragen naar vrijwilligers is imho 'beyond the scope' van GoT. Het is hier een plek waar mensen die zelf dingen willen maken/doen/begrijpen hun ei kwijt kunnen.

Als je nu bv. een script nodig hebt, en je hebt de mogelijkheid niet om het zelf te maken, maar je kent iemand die dat voor je kan/wil doen, dan moet je het hem maar vragen. (Maar, vrijwilligers aanwerven via GoT kan imho niet).
Ken je niet iemand die het werkje voor jou wil/kan opknappen, tja, dan zal je maar iemand moeten inhuren.

Scriptrequests zijn niet toegestaan in de DevSchuur bv, maar dan zou je het wel toestaan dat je mensen mag zoeken die iets voor jou willen opknappen. In P&W gaat het er om om zelf dingen te maken, te discussieren over problemen, en ik denk ook dat dat hetgene is waar GoT voor staat: een forum waar mensen die in computers geinteresseerd zijn hun ervaringen kwijt kunnen of geholpen kunnen worden bij de problemen die ze tegenkomen bij hun getweak. Niet om andere mensen iets voor hen te laten opknappen.

[ Voor 32% gewijzigd door whoami op 03-02-2003 12:21 ]

https://fgheysels.github.io/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-10 18:32

Jaymz

Keep on moving !

Ik denk dat IRC (hoewel met mate) een beter kanaal is dan GoT zelf. Een dergelijke thread heeft heel snel iets weg van hetgeen dat onder /faq/policy#spam valt.

Zowieso is het in dergelijke gevallen als slim om van tevoren een modje te mailen (al dan niet alvast met de beoogde topicstart ingevoegd) hoewel als ik eerlijk ben ik denk dat weing pogingen het gaan redden.

Zoals men inderdaad terecht opmerkt ligt dit zeer dichtbij (zoniet over) de grens van wat @ GoT kan, hoewel ik me kan voorstellen dat je als regelmatige bezoeker (+ langdurig geregistreerd) het me niet onlogisch lijkt dat je zoiets aan je medetweakers wilt vragen. Ik denk persoonlijk dat je zoiets beter on a personal base kunt vragen aan iemand 'die je via GoT kent' rather dan het op GoT vragen :)

Tot dusver mijn mening :)

[ Voor 3% gewijzigd door Jaymz op 03-02-2003 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spook
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik denk dat GA hier een goed punt heeft.
Dit is voor veel users denk ik toch het vaste form, ze lezen wel op andere maar zijn er niet echt actief op.
Ook denk ik dat er hier bestwel mensen zijn die willen helpen.
Het probleem met direct vragen is zeg maar de vraag bij het aanbod te krijgen, je kunt niet ruiken wie wil en kan helpen.
Ook op IRC zitten veel mensen in "hun kanalen" en als de vraag niet in dat kanaal opgelost kan worden hoe vind je dan iemand die kan helpen.....
Blauw een kanaal binnen vallen en vragen wie kan dit voor me maken wordt ook niet echt geaccepteerd op irc.

Ik snap dat er veel haken en ogen aanzitten maar denk dat het wel iets is waar de crew eens de mogenlijkheiden die er zijn eens door moeten nemen. Denk dat het een grote meerwaarde kan hebbenvoor got.

(c) GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.
Life is a Joke!, but not all jokes are funny.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Topicstarter
Juist omdat dit forum een plek is voor mensen die graag dingen "maken/doen/begrijpen" kan het voor iemand leuk zijn hulp te bieden. Misschien dat crisp nog gaat reageren in dit topic om dit te beamen, maar uiteindelijk intrigeerde het e.e.a. hem volgens mij zo dat hij het grootste plezier erin had.

Uiteraard ga je het niet hier vragen als je in je omgeving iemand kent die jou kan helpen. Dat lijkt me duidelijk. Je vraagt iets alleen als je zelf al behoorlijk wat inspanningen hebt verricht om het uiteindelijke doel te bereiken.

Vaak is het voor organisaties van uitsluitend vrijwilligers vrijwel onmogelijk geld uit te geven domweg omdat dat geld er niet is.

Vaak is voor mij moeilijk te onderscheiden wat nu hulp betekend. Het ligt maar net aan de user of hij bereid is te reageren. De een denkt.. mmmwa terwijl de ander denkt... mmm hier kan ik helpen.

In het geval van de devschuur zou het kunnen zijn dat een aantal professionals elkaar helpen bij de uitvoering van een project van een mede-professional die er maar niet uitkomt. In zo'n geval kun je ook stellen dat de vraagsteller maar iemand in moet horen. (weet niet of dit in de praktijk voorkomt in devschuur).

Waar houdt "hulp" op?

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het is natuurlijk een goed idee om "kennis" te delen. Maar denk dat het dan snel een soort 'arbeidsbureau' forum/topic wordt. Denk niet dat er mensen zijn die snel via got zullen zeggen: ik help je wel. Het werkt beter als je deze mensen kent van (buiten) got. En dat je ze vervolgens via mail/chatprog vraagt om te helpen.

Verder denk ik dat er in zo'n topic al snel mensen gaan posten die wel even willen helpen maar uiteindelijk niks willen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Topicstarter
"Netwerken" is natuurlijk een van de oplossingen maar dan moet je maar net in zo'n netwerk zitten.

Ik heb zelf onze database ontwikkeld met behulp van PerfectView en zou om die reden best iemand die PV gebruikt maar vastloopt kunnen helpen al reikt mijn kennis ook maar tot aan een bepaald punt. Het is dan aan mij om voor mezelf te bepalen of ik ook daadwerkelijk hulp ga bieden.

Een soort arbeidsburofunctie is uiteraard niet de bedoeling. Het moet gaan om relatief weinig werk voor iemand met ervaring. Ik denk dat als je (als tweaker) hulp vraagt best wel aardig in kunt schatten hoeveel tijd er in de oplossing van jouw vraag gaat zitten.

De kans is inderdaad aanwezig dat mensen hulp aanbieden maar uiteindelijk niets doen. Dat kun je nooit vermijden.

jaymz zegt dat het beter is het aan iemand te vragen die je van GoT kent.... tja, mijn eerste en enige persoonlijke kontakt had ik met crisp. Verder "ken" ik werkelijk niemand persoonlijk en beperken de kontakten zich tot een "toevallige ontmoeting" met een bekende user in een topic.

Een favoriet onderdeel van GoT heb ik niet, ik ben een Swiebertje dat met mijn knapzak over GoT zwerf dus de kans dat ik echt een "vriendschappelijk relatie" met iemand opbouw is vrij klein. De kans dat ik echter een "Bromsnor" tegenkom is wel levensgroot.

[ Voor 33% gewijzigd door Guardian Angel op 03-02-2003 13:01 ]

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 03-07 14:47

disjfa

be

mja k zou t niet in t forum stoppen. dan krijg je te veel mensen die er maar gewoon van uitgaan dat ze iets neer kunnen zetten wat ze nodig hebben en dan maar meteen verwachten dat hun script/cm/whatever klaar hebben liggen en kunnen gebruiken zonder bedankje oid.

ik zou t idd lekker op mirc houden, ik zit daar ook vaak zat mensen te helpen waarvan hun problemen zo minimaal zijn dat je t zo kan helpen. en andere help je gewoon om ze te helpen hoe je nou eigenlijk iets moet leren oid :) lukt best :)

mensen weten wat ik kan en ik ken mensen en weet wat ik ervoor kan terug verwachten :) zo gaat t goed en leuk :)

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k
  • Laatst online: 22-09 14:35

D2k

Welkom in P&W (FAQ-28/11/2002)

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/392390/#2

:? Wat mag wel en wat mag niet?

Vooralsnog hebben wij niet echt regels in P&W. Het enige wat wij niet toestaan zijn RTFM-vraagjes, 'Ik-zoek-dit-script'-vraagjes of het wijzen hierop op kinderlijke wijze.
Zie oa. Policy mbt UTFS en RTFM.
Ook het zoeken naar personeel is niet toegestaan, daarvoor zijn sites als Monsterboard.nl.

Nieuw in W&G? Lees dit eerst.... (Beleid & FAQ)
Kan iemand even ...?
Staat ook duidelijk in de algemene FAQ, maar de users in W&G zijn er niet om klusjes voor anderen op te knappen. Dus vragen als 'kan iemand even een logo maken' of 'wil iemand even een popup-scriptje schrijven' e.d. gaan op slot.

zomaar 2 quotes uit de betreffende faq's.

Waarom zou dit erin staan? Omdat wij van die onwillende egocentrische klojo's zijn? (goed betrek dit ff op de hele schuur niet op mij persoonlijk ;) )
Nee dus, omdat we een wildgroei van "ow ik ben zo zielig en kan zelf nix dus wie wil wat maken voor me"-topics willen voorkomen. En dat betekend niet dat er geen goodwill is (zie jezelf en crisp als voorbeeld) maar betekend wel dat er binnen de Devschuur/GoT geen ruimte voor is.

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spook
  • Niet online
Wauw wat een takt ...
Is beetje dood doender he, staat in faq dus is heilig en mag niet over gepraat worden...
1 gaat niet om zoeken naar personeel, prsoneel betaal je en geef je contract enzo
2 het hoeft niet in de devschuur
3 het gaat niet om kan iemand ff ....
4 het gaat er meer om of er een mogelijkheid is te vinden die hulp verder als nu op form kan, mogenlijk is en toch wildgroei tegen gaan.

(c) GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k

D2k

disjfa schreef op 03 februari 2003 @ 13:34:
mja ik zou het niet in het forum stoppen. dan krijg je te veel mensen die er maar gewoon van uitgaan dat ze iets neer kunnen zetten wat ze nodig hebben en dan maar meteen verwachten dat hun script/cm/whatever klaar hebben liggen en kunnen gebruiken zonder bedankje oid.

ik zou het idd lekker op mirc houden, ik zit daar ook vaak zat mensen te helpen waarvan hun problemen zo minimaal zijn dat je het zo kan helpen. en andere help je gewoon om ze te helpen hoe je nou eigenlijk iets moet leren oid :) lukt best :)

mensen weten wat ik kan en ik ken mensen en weet wat ik ervoor kan terug verwachten :) zo gaat het goed en leuk :)

offtopic:
was deze reply een woordspelletje?

verder inhoudelijk. Het staat al in de P&W/W&G faq's.
mbt irc: ik denk dat irc echt geen vrijwaring is voor dat soort vragen, als je wat nodig hebt vraag je dat, zoals Jaymz al zegt aan iemand die je "kent"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-10 17:34

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

disjfa schreef op 03 February 2003 @ 13:34:
ik zou t idd lekker op mirc houden, ik zit daar ook vaak zat mensen te helpen waarvan hun problemen zo minimaal zijn dat je t zo kan helpen. en andere help je gewoon om ze te helpen hoe je nou eigenlijk iets moet leren oid :) lukt best :)
Maar het gaat hier nou net om de mensen die er zelfs met hulp helemaal niet uitkomen lijkt me. Mensen die zelf om de 1 of andere reden niet in staat zijn hun eigen probleem op te lossen, of om te leren hoe ze zo'n probleem moeten oplossen.

Dan kan je dus het beste hulp inschakelen.

Het lijkt mij ook echter geen goed idee om dit @GoT te doen. Daar was/is GoT volgens mij ook nog nooit voor bedoeld. Ik denk dat het meer problemen gaat geven dan dat het op gaat lossen ("ja maar, dat is niet wat ik bedoelde dat je moest doen/maken", "tja. dit is wel wat je mij vertelde".. etc.)

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k

D2k

8-) mijn handelsmerk :)
Is beetje dood doender he, staat in faq dus is heilig en mag niet over gepraat worden...
geen dooddoener, het staat er niet voor niets. proefondervindelijk vastgesteld enzo.
1 gaat niet om zoeken naar personeel, prsoneel betaal je en geef je contract enzo
als ik jou vraag om iets voor mij te maken neem ik jou in dienst. of er een vergoeding voor wordt gegeven is vers 2 (vrijwilligers annyone?)
2 het hoeft niet in de devschuur
das wel de plek waar dit soort zaken behandeld worden
3 het gaat niet om kan iemand ff ....
daar gaat het juist wel om
4 het gaat er meer om of er een mogelijkheid is te vinden die hulp verder als nu op form kan, mogenlijk is en toch wildgroei tegen gaan.

die mogelijkheid zie ik niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Topicstarter
D2k schreef op 03 February 2003 @ 13:54:
Welkom in P&W (FAQ-28/11/2002)

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/392390/#2

:? Wat mag wel en wat mag niet?

Vooralsnog hebben wij niet echt regels in P&W. Het enige wat wij niet toestaan zijn RTFM-vraagjes, 'Ik-zoek-dit-script'-vraagjes of het wijzen hierop op kinderlijke wijze.
Zie oa. Policy mbt UTFS en RTFM.
Ook het zoeken naar personeel is niet toegestaan, daarvoor zijn sites als Monsterboard.nl.

Nieuw in W&G? Lees dit eerst.... (Beleid & FAQ)
Kan iemand even ...?
Staat ook duidelijk in de algemene FAQ, maar de users in W&G zijn er niet om klusjes voor anderen op te knappen. Dus vragen als 'kan iemand even een logo maken' of 'wil iemand even een popup-scriptje schrijven' e.d. gaan op slot.

zomaar 2 quotes uit de betreffende faq's.

Waarom zou dit erin staan? Omdat wij van die onwillende egocentrische klojo's zijn? (goed betrek dit ff op de hele schuur niet op mij persoonlijk ;) )
Nee dus, omdat we een wildgroei van "ow ik ben zo zielig en kan zelf nix dus wie wil wat maken voor me"-topics willen voorkomen. En dat betekend niet dat er geen goodwill is (zie jezelf en crisp als voorbeeld) maar betekend wel dat er binnen de Devschuur/GoT geen ruimte voor is.
Er bestaan naast devschuur ook andere fora waar een topic geopend kan worden. :)

Je ziet volgens mij niet het verschil tussen een "ow ik ben zo zielig en kan zelf nix dus wie wil wat maken voor me" topic en een 100% noodkreet-topic.

Kun je mij eens uitleggen wat dan het verschil is tussen vragen van "professionals" onderling (waarbij ik er vanuit ga dat men er zelf op het werk niet uitkomt) en de vraag van iemand die aantoonbaar goed bezig is geweest maar er óók niet uitkomt? Ik zie geen verschil behalve dat men dan een in nood verkerende collega helpt ipv. een volslagen onbekende.

Waarom reageren sommige mensen uit de devschuur telkens weer zo negatief?

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spook
  • Niet online
D2k schreef op 03 February 2003 @ 14:05:

verder inhoudelijk. Het staat al in de P&W/W&G faq's.
mbt irc: ik denk dat irc echt geen vrijwaring is voor dat soort vragen, als je wat nodig hebt vraag je dat, zoals Jaymz al zegt aan iemand die je "kent"
ik denk dat het er juist omgaat dat je die mensen nou net niet kent ...
dan wordt het moeilijk vragen he ...
Daar ligt nou net het probleem, het gaat om de mensen die iets willen doen, er niet uitkomen en in hun vrienden kring niet de hulp kunnen vinden.

Ik snap best als er geen mogenlijkheid voor komt, maar ik hoop wel dat dit niet gebeurd omdat er in een Faq staat ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k

D2k

GuardianAngel schreef op 03 February 2003 @ 14:09:
Er bestaan naast devschuur ook andere fora waar een topic geopend kan worden. :)
ik betrok het op je concrete voorbeeld
Je ziet volgens mij niet het verschil tussen een "ow ik ben zo zielig en kan zelf nix dus wie wil wat maken voor me" topic en een 100% noodkreet-topic.
valt onder zielig wmb
Kun je mij eens uitleggen wat dan het verschil is tussen vragen van "professionals" onderling (waarbij ik er vanuit ga dat men er zelf op het werk niet uitkomt) en de vraag van iemand die aantoonbaar goed bezig is geweest maar er óók niet uitkomt? Ik zie geen verschil behalve dat men dan een in nood verkerende collega helpt ipv. een volslagen onbekende.
ik zie dit soort helpen niet als het helpen met een stuk code/probleem waar men niet uitkomt. ik zie dit als personeel vragen omdat je het zelf niet kan.

way of life. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k

D2k

spook schreef op 03 February 2003 @ 14:11:
[...]
ik denk dat het er juist omgaat dat je die mensen nou net niet kent ...
dan wordt het moeilijk vragen he ...
Daar ligt nou net het probleem, het gaat om de mensen die iets willen doen, er niet uitkomen en in hun vrienden kring niet de hulp kunnen vinden.
maar daarvoor moet je niet op GoT zijn zoals ik poogde te betogen
Ik snap best als er geen mogenlijkheid voor komt, maar ik hoop wel dat dit niet gebeurd omdat er in een Faq staat ...

nee das pas een dooddoener. een faq ontstaat omdat er dingen zijn die je niet wilt. Niet om leuk dwars te liggen. Dus lijkt het me duidelijk dat we het niet willen @GoT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spook
  • Niet online
D2k schreef op 03 February 2003 @ 14:07:
[nohtml]
[...]

8-) mijn handelsmerk :)
Ga ik maar niet verder op in is te offtopic
geen dooddoener, het staat er niet voor niets. proefondervindelijk vastgesteld enzo.
Is wel een dooddoener.. dat iets beschreven staat waar dan ook in, betekent niet dat het goed is en niet bespreekbaar zou moeten zijn
als ik jou vraag om iets voor mij te maken neem ik jou in dienst. of er een vergoeding voor wordt gegeven is vers 2 (vrijwilligers annyone?)
Vrijwilligers zie ik als iets heel anders als personeel, net als iemand helpen anders is. heeft niet voor nix verschillende namen
das wel de plek waar dit soort zaken behandeld worden
Dat is mischien 1 van de plekken ... maar Got is groter
daar gaat het juist wel om
zie posting GA
die mogelijkheid zie ik niet
tja ... wat moet ik daar op zeggen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Topicstarter
D2k schreef op 03 February 2003 @ 14:11:

[...]
ik betrok het op je concrete voorbeeld
[...]
valt onder zielig wmb
[...]
ik zie dit soort helpen niet als het helpen met een stuk code/probleem waar men niet uitkomt. ik zie dit als personeel vragen omdat je het zelf niet kan.
[...]

way of life. ;)
Ik vraag me af hoever je IRL met deze levenswijze komt.

Verder geef je geen antwoord op mijn vraag wat het verschil is tussen het helpen van een collega met een script (wat dus kennelijk gebeurt) of het helpen van een vrijwilligers organisatie in nood.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spook
  • Niet online
D2k schreef op 03 February 2003 @ 14:13:

[...]

nee das pas een dooddoener. een faq ontstaat omdat er dingen zijn die je niet wilt. Niet om leuk dwars te liggen. Dus lijkt het me duidelijk dat we het niet willen @GoT
Doe me dan een lol en noem de faq geen faq maar wet of regels ofzo..
en mischien een keer proberen te begrijpen wat iemand probeert te zeggen kan ook geen kwaat...
Help kaniemand ff een prog voor me maken is heel erg anders als ik heb al 100x geprobeerd.. dit is het resultaat.. en het werkt niet... ik kom er echt niet meer uit ..
kan iemand me laten zien wat ik fout doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 03-10 17:38

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

GuardianAngel schreef op 03 februari 2003 @ 14:18:
[...]

Verder geef je geen antwoord op mijn vraag wat het verschil is tussen het helpen van een collega met een script (wat dus kennelijk gebeurt) of het helpen van een vrijwilligers organisatie in nood.
Die wil ik wel beantwoorden.. Namelijk de inspanning van diegene met het probleem.

In het eerste geval geef ik iemand een schop in de goede richting. Simpel vertaald als: ik leer hem vissen, ik hem hem aan waar de fout zit (andere dobber, dieper zitten, etc.)

In het tweede geval maak ik een compleet script. Kortom, ik geef de vis aan de visser als deze niet weet hoe hij moet vissen. Daar leert hij noodzakelijkerwijs dus niets van.

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basszje

Basszje

Reisvaap!]

GuardianAngel schreef op 03 februari 2003 @ 14:09:
[...]
Komt omdat devschuur nogal gevoelig is voor "hoe moet dit" of dat topics. qua onderwerp zeg maar ;) .

Voor het strenge beleid stond P&W bv. ook vol met "ik zoek dit" of "wie doet dat voor mij" topics. Absoluut niet boeiend, uitdagend of whatever en vaak had de TS niet eens gezocht of moeite gedaan naar iets, maar verwacht dat er maar keihard gelijk het gezochte scripts wordt gepost. En zo werkt dat natuurlijk niet :)

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k

D2k

GuardianAngel schreef op 03 February 2003 @ 14:18:
[...]

ver. maak je om mijn carriere ajb geen zorgen. Die zit prima in elkaar

zie inmiddels gorgi_19
spook schreef op 03 February 2003 @ 14:21:
[...]

Doe me dan een lol en noem de faq geen faq maar wet of regels ofzo..
en mischien een keer proberen te begrijpen wat iemand probeert te zeggen kan ook geen kwaat...
Help kaniemand ff een prog voor me maken is heel erg anders als ik heb al 100x geprobeerd.. dit is het resultaat.. en het werkt niet... ik kom er echt niet meer uit ..
nee
het nl is een frequently asked question "wie kan me helpen?".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spook
  • Niet online
gorgi_19 schreef op 03 February 2003 @ 14:22:
[...]

Die wil ik wel beantwoorden.. Namelijk de inspanning van diegene met het probleem.

In het eerste geval geef ik iemand een schop in de goede richting. Simpel vertaald als: ik leer hem vissen, ik hem hem aan waar de fout zit (andere dobber, dieper zitten, etc.)

In het tweede geval maak ik een compleet script. Kortom, ik geef de vis aan de visser als deze niet weet hoe hij moet vissen. Daar leert hij noodzakelijkerwijs dus niets van.
ben ik het niet mee eens
In eerste geval wil je uitleggen welke bate je moet gebruiken en welke haken
In het tweede geval laat je zien hoe een hengel werkt en hoe je de vis er af krijgt.

Iedereen hier is het er mee eens dat het vissen voor een ander niet wenselijk is.
daar wordt ook niet om gevraagd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glimi
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
Mjah, als ik het dan even mag concluderen voor de P&W helft devschuur.
Zoals ik ook al in dit topic zie, zijn P&W meubels niet echt blij als dit ingevoerd zou worden in P&W (gorgi_19, Creepy noem ik even). Ik zie dan ook geen reden om het _wel_ in te voeren, als degene die er vertoeven geen zin in hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Topicstarter
Kennelijk heeft menhet eerste topic niet gelezen en kan men dus niet weten dat, in mijn geval, ik wel degelijk de bereidheid toonde om >500 kilometer te rijden om het te leren. "Even" iets bakken is dus niet altijd helemaal de bedoeling.

Overigens bleek afgelopen zaterdag dat je heel wat kennis in huis moet hebben om iets goeds in elkaar te zetten. Het is weinig zinvol nogmaals te verklaren waarom het vergaren en opslaan van kennis niet altijd mogelijk is. Blijft de gedachte dat het idioot is om iets te leren wat slechts eenmalig nodig is. Een voorbeeld daarvan gaf ik al in de openingspost.

Als ik iemand vraag mij te helpen met het monteren van een uitlaat omdat ik gehandicapt ben en de reactie luidt min of meer "ga maar een cursus autotechniek volgen" dan geeft het voor mij aan dat er niet echt wordt nagedacht. Tenslotte wil ik in dit geval het duidelijk zelf leren anders ging ik wel naar een garage. (beetje krom voorbeeld maar een goede lezer begrijpt vast wel wat ik bedoel)

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy

Creepy

spook schreef op 03 February 2003 @ 14:21:
[...]
Eehh... dit gebeurd al regelmatig in P&W, en dit is dus ook allemaal prima.

Maar dit is NIET wat de T.S. bedoeld volgens mij.. daar gaat het om een kant en klare oplossing geven als iemand er echt niet uit (wil) komen.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Topicstarter
Glimi schreef op 03 February 2003 @ 14:31:
Mjah, als ik het dan even mag concluderen voor de P&W helft devschuur.
Zoals ik ook al in dit topic zie, zijn P&W meubels niet echt blij als dit ingevoerd zou worden in P&W (gorgi_19, Creepy noem ik even). Ik zie dan ook geen reden om het _wel_ in te voeren, als degene die er vertoeven geen zin in hebben.
Degenen die er "geen zin" in hebben hoeven dan ook niet te reageren......

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basszje

Basszje

Reisvaap!]

spook schreef op 03 February 2003 @ 14:29:
[...]

ben ik het niet mee eens
In eerste geval wil je uitleggen welke bate je moet gebruiken en welke haken
In het tweede geval laat je zien hoe een hengel werkt en hoe je de vis er af krijgt.

Iedereen hier is het er mee eens dat het vissen voor een ander niet wenselijk is.
daar wordt ook niet om gevraagd..
tja maar als jij in de hengelwinkel al gelijk begint te roepen met "ik wil nu de vis zien, geef me de vis ! " , terwijl je nog nooit een hengel hebt gezien en iemand geeft je dan een vette vis weet je vervolgens niet hoe a) je deze moet bereiden en b) hoe je de volgende keer zelfstandig een vis bemachtigt .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Topicstarter
Creepy schreef op 03 February 2003 @ 14:32:
[...]

Maar dit is NIET wat de T.S. bedoeld volgens mij.. daar gaat het om een kant en klare oplossing geven als iemand er echt niet uit (wil) komen.
KAN........ KAN

De conclusie WIL is niet altijd juist.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy

Creepy

GuardianAngel schreef op 03 februari 2003 @ 14:32:
Overigens bleek afgelopen zaterdag dat je heel wat kennis in huis moet hebben om iets goeds in elkaar te zetten. Het is weinig zinvol nogmaals te verklaren waarom het vergaren en opslaan van kennis niet altijd mogelijk is. Blijft de gedachte dat het idioot is om iets te leren wat slechts eenmalig nodig is. Een voorbeeld daarvan gaf ik al in de openingspost.
Ik hoop dat je het hier niet over je forum e.d. hebt. Want zoiets heeft ook onderhoud nodig, en dus is die opgedane kennis helemaal niet eenmalig. Tenzij je steeds maar terug wilt vallen op de goedheid van een ander om je problemen te verhelpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k

D2k

GuardianAngel schreef op 03 februari 2003 @ 14:33:
[...]

aha laten we dat ff doortrekken naar de warez

degenen die niet willen laten zich ook niet in dat soort topic zien

in het kader der kromme vergelijkingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy

Creepy

GuardianAngel schreef op 03 February 2003 @ 14:34:
[...]

KAN........ KAN

De conclusie WIL is niet altijd juist.
offtopic:
Vandaar dat ie tussen haakjes staat ;)

Mijn ervaring leer me dat in softwareontwikkeling het veel vaker wil is dan kan, mar goed. ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glimi
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
GuardianAngel schreef op 03 February 2003 @ 14:33:

Ik snap je niet helemaal. Als mensen geen behoefte hebben aan zulk soort threads op een deel van het forum, dan denk ik niet dat ik hen er een plezier mee doe als zulk soort threads ineens boven gaan komen. Dat komt hun kwaliteitsbeleving niet ten goede lijkt me, wat imho alleen negatief kan uitpakken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gorgi_19

gorgi_19

D2k schreef op 03 February 2003 @ 14:35:

[...]
aha laten we dat ff doortrekken naar de warez

degenen die niet willen laten zich ook niet in dat soort topic zien

in het kader der kromme vergelijkingen
En in aanvulling op D2k. Als je er eentje toestaat, volgen er meer... En in het begin zullen het goede doelen zijn, maar het gaat al vrij vlot over naar het niveau van een script request door iedereen, imho.
(Wie vind het nu leuk om op een forum te komen, waarbij hij in overvloed / alleen maar leest: "Wie kan dit en dit maken voor mij"?)

En dan krijg je verder het gevaar dat een hoop mensen weg gaan en je dus alleen met de requests blijf zitten...

[ Voor 10% gewijzigd door gorgi_19 op 03-02-2003 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spook
  • Niet online
Creepy schreef op 03 February 2003 @ 14:32:
[...]

Kijk eens wat GA post.... Het gaat niet om ff een kanteklare oplossing voor geschoteld te krijgen en geen moeite willen doen ....

Het gaat om een stap tussen geen moeite willen doen en het zelf oplossen met een aantal tips wat nu gebeurd...

even een voorbeeld:
Ik wil een programmatje maken, en ik kan niet programeren..
kan ik volgende dingen doen:
1 vragen kan iemand dat programmatje voor me maken (niet onderwerp van topic en niet de bedoeling)
2 vragen of iemand samen met mij programmatje kan maken, mij kan laten zien hoe dat gaat. (onderwerp van het topic)
3 geen programa'tje maken wat ik kom er niet uit ook niet met goed bedoelde tips om dat ik de programeer taal niet goed genoeg snap (huidige situatie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k

D2k

en zolang de echte /13's en /14's de toko draaien (gorgi_19, Creepy ed) zal het never gebeuren. Zij zijn de echte helden die problemen oplossen en niet mensen die problemen opleveren voor mensen die het niet kunnen/willen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Topicstarter
Ik ben geen softwareontwikkelaar, dat is wel duidelijk, maar als ik iemand kan helpen met iets waarin ik "goed" ben doe ik dat waar ik dat kan.

Lijkt mij leuk (voor mijzelf) aan anderen te bewijzen waartoe ik in staat ben ook nog eens.

Het geeft mij een behoorlijke kik terwijl anderen je enorm dankbaar zijn. Ik kijk denk ik wat vriendelijker tegen de samenleving aan. (met referte aan jouw opmerking Waarom zou dit erin staan? Omdat wij van die onwillende egocentrische klojo's zijn? (goed betrek dit ff op de hele schuur niet op mij persoonlijk)

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy

Creepy

spook schreef op 03 February 2003 @ 14:40:
[...]
2 vragen of iemand samen met mij programmatje kan maken, mij kan laten zien hoe dat gaat. (onderwerp van het topic)
Dit kan, en gebeurd ook al regelmatig in P&W.. dus wat is nou het probleem dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gorgi_19

gorgi_19

spook schreef op 03 februari 2003 @ 14:40:
Goed, maar dan moet je mij 1 ding uitleggen. GA zegt zelf dat hij er te weinig kennis voor heeft.. Hoe kan hij dan samen met iemand zoiets maken?

In praktijk zal het er dan toch op neerkomen dat er een iemand het moet maken.
In het meer algemeen: concrete vragen worden wel beantwoord in PW. Samen maken.... Weet niet. Eerder zal het gebeuren dat er een hint of richting wordt gegeven.

[ Voor 16% gewijzigd door gorgi_19 op 03-02-2003 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spook
  • Niet online
gorgi_19 schreef op 03 februari 2003 @ 14:39:
[...]

En in aanvulling op D2k. Als je er eentje toestaat, volgen er meer... En in het begin zullen het goede doelen zijn, maar het gaat al vrij vlot over naar het niveau van een script request door iedereen, imho.
(Wie vind het nu leuk om op een forum te komen, waarbij hij in overvloed / alleen maar leest: "Wie kan dit en dit maken voor mij"?)

En dan krijg je verder het gevaar dat een hoop mensen weg gaan en je dus alleen met de requests blijf zitten...
Dus dat is het geen wat er nu gevraagd wordt ...
Is er een mogenlijkheid om wel de goeie dingen te krijgen zonder de foute er bij.

En in mijn ogen is een linkje naar de faq alleen een teken van onwil en onmacht om er inhoudelijk er op in te gaan.
Net zo'n dood doener als vroeger was alles beter ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy

Creepy

D2k schreef op 03 februari 2003 @ 14:40:
en zolang de echte /13's en /14's de toko draaien (gorgi_19, Creepy ed) zal het never gebeuren. Zij zijn de echte helden die problemen oplossen en niet mensen die problemen opleveren voor mensen die het niet kunnen/willen
:>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basszje

Basszje

Reisvaap!]

hum hum tis duidelijk :)

maar : :P
spook schreef op 03 February 2003 @ 14:40:
IRC / niet officiele wegen :?
3 geen programa'tje maken wat ik kom er niet uit ook niet met goed bedoelde tips om dat ik de programeer taal niet goed genoeg snap (huidige situatie)
Leren programmeren ( oid ) :) . If you want it it's not a dream 8) . Desnoods met posten op bv GOT / IRC als je het echt niet begrijpt / bij discussie punten .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gorgi_19

gorgi_19

spook schreef op 03 February 2003 @ 14:42:
Dus dat is het geen wat er nu gevraagd wordt ...
Is er een mogenlijkheid om wel de goeie dingen te krijgen zonder de foute er bij.
Je zult met me eens moeten zijn dat zulke zaken ontzettend lastig te scheiden zijn. Als je nu al kijkt hoe het er in PW aan te gaat; nog ontzettend veel mensen kunnen niet eens een fatsoenlijk topic openen, met een duidelijke probleem, informatie, etc.

Dit soort dingen er nog bij maakt het imho helemaal ondoenlijk. Verder wordt het dan lastig om aan te geven: "Script request / verzoeken om personeel etc. mogen niet." Maar voor een goed doel wordt er een uitzondering gemaakt?
En in mijn ogen is een linkje naar de faq alleen een teken van onwil en onmacht om er inhoudelijk er op in te gaan.
Net zo'n dood doener als vroeger was alles beter ...
Mwah.. Weet niet. Of vroeger alles beter was, is schijn, maar dat is een andere discussie. Een linkje naar de FAQ geeft een ervaringsregel aan.
Je zult met steekhoudende argumenten moeten komen, waarom het wel toegestaan moet zijn.

Ik ben verder wel benieuwd: Er is al een alternatief gegeven: IRC / andere fora. Wat is hier mis mee? Waarom moet alles op GoT gebeuren?

[ Voor 9% gewijzigd door gorgi_19 op 03-02-2003 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k

D2k

GuardianAngel schreef op 03 February 2003 @ 14:42:
Ik ben geen softwareontwikkelaar, dat is wel duidelijk, maar als ik iemand kan helpen met iets waarin ik "goed" ben doe ik dat waar ik dat kan.

Lijkt mij leuk (voor mijzelf) aan anderen te bewijzen waartoe ik in staat ben ook nog eens.

Het geeft mij een behoorlijke kik terwijl anderen je enorm dankbaar zijn. Ik kijk denk ik wat vriendelijker tegen de samenleving aan. (met referte aan jouw opmerking Waarom zou dit erin staan? Omdat wij van die onwillende egocentrische klojo's zijn? (goed betrek dit ff op de hele schuur niet op mij persoonlijk)
de kick gaat er na het 500ste gastenboek/forum wel af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spook
  • Niet online
D2k schreef op 03 februari 2003 @ 14:40:
Ja hoor hakken in het zand .. oog kleppen voor ...
en geen inhoudelijke discussie voeren ...
bravo
gorgi_19 schreef op 03 februari 2003 @ 14:42:
[...]

Goed, maar dan moet je mij 1 ding uitleggen. GA zegt zelf dat hij er te weinig kennis voor heeft.. Hoe kan hij dan samen met iemand zoiets maken?

In praktijk zal het er dan toch op neerkomen dat er een iemand het moet maken.
In het meer algemeen: concrete vragen worden wel beantwoord in PW. Samen maken.... Weet niet. Eerder zal het gebeuren dat er een hint of richting wordt gegeven.
Waar het op neer komt is dat er iets voorgedaan wordt en uitgelegd wordt wat via tekst op het form niet lukt.
En samen invulling aan gegeven wordt.
iemand iets uitleggen en voordoen en daarmee een product maken is iets anders als iemand een compleet product geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Topicstarter
D2k schreef op 03 February 2003 @ 14:47:

[...]
de kick gaat er na het 500ste gastenboek/forum wel af.
Nee hoor, als "Jouw" gastenboek op honderden plaatsen op het Internet met JOUW naam eronder te vinden is blijft dat iets om trots op te zijn.

Heeft iemand überhaupt al naar "ons" gastenboek gekeken?

[ Voor 14% gewijzigd door Guardian Angel op 03-02-2003 14:50 ]

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k

D2k

spook schreef op 03 February 2003 @ 14:48:
[...]

bravo
"ik" waarborg de kwaliteit van /14,/13 en got in het algemeen in dit topic. En ik zie niet een aanwist voor de bestaande fora en draagvlak voor een nieuw forum zie ik ook niet.
Waar het op neer komt is dat er iets voorgedaan wordt en uitgelegd wordt wat via tekst op het form niet lukt.
iemand iets uitleggen en voordoen en daarmee een product maken is iets anders als iemand een compleet product geven.

ja en wat heeft GA nu gehad van crisp? juist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy

Creepy

[...]

bravo
Vandaar dat je m'n posts compleet negeert????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spook
  • Niet online
gorgi_19 schreef op 03 February 2003 @ 14:46:

Ik ben verder wel benieuwd: Er is al een alternatief gegeven: IRC / andere fora. Wat is hier mis mee? Waarom moet alles op GoT gebeuren?
Heb ik al gezecht een x aantal postings hier boven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een ongelovelijk botte en ongemanierde methode van argumenteren wordt hier weer ten toon gespreid zeg... en het dan nog stoer vinden ook |:(

De vraagstelling is heel duidelijk: "Is er een manier om de kennis en ervaring van mede got'ers in te zetten bij problemen waar je zelf niet uit komt?"

Gelukkig is er @IRC in #gotbejaardensoos een mooi en boeiende discussie ontstaan, waarbij GA en crisp nader kennis hebben gemaakt en een prachtige samenwerking hebben gesloten, die werd bekroond met een krat bruizend geel vocht.

Weet je wat me dan zo vreselijk teleursteld? Dat zo'n gesprek met de 'meubels' en mods uit de 'devschuur' niet gevoerd kan worden, omdat het op voorhand al wordt afgekapt, en dan nog op een botte manier ook...

Ja, iedereen heeft de 'faq' gelezen, als je ook maar de moeite had genomen om op de namen van de posters te klicken, had je gezien dat het hier om mensen gaat die al een poosje rondlopen en ieder op hun eigen manier een bijdrage leveren aan GoT. FAQ citeren slaat dus gewoon weer helemaal nergens op, bot zijn al helemaal niet :(

Wellicht is het verstandiger deze discussie op een ander niveau aan te spannen, want 2 topics geschoffeert worden geeft aan dat het met de 'incrowd' iig. niet mogelijk is. En dat is jammer, maar wel typerend. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k

D2k

GuardianAngel schreef op 03 February 2003 @ 14:49:
[...]

Nee hoor, als "Jouw" gastenboek op honderden plaatsen op het Internet met JOUW naam eronder te vinden is blijft dat iets om trots op te zijn.

Heeft iemand überhaupt al naar "ons" gastenboek gekeken?

ik wordt er niet warm of koud van hoor :) ik heb diverse sites gemaakt (backends) maar ik lig er niet wakker van of het bekeken/gebruikt wordt of niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glimi
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
spook schreef op 03 februari 2003 @ 14:48:
bravo

Een van de sterke punten van GoT die ik altijd meemaakte was altijd het luisteren naar vaste gebruikers. Dit heb ik altijd erg positief ervaren.

Ik probeer nu ook te luisteren naar de vaste /14 bewoners. De meeste vinden het geen goed idee. Waarom zou ik het dan gaan doorvoeren? Doe ik de mensen die ik wil bedanken voor hun inzet er een plezier mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gorgi_19

gorgi_19

bravo
Misschien een kleine aanvulling op zijn argumentatie. Er zijn een aantal gebruikers, die regelmatig in PW komen, veel kennis hebben (denk verder aan mbravenboer, EfBe, etc.) die ontzettend veel problemen van anderen oplossen en zorgen voor een interessant niveau. (anders zouden er niet zo veel mensen richting PW komen)
In ieder geval al een deel van de vaste bezoekers van PW heeft al aangegeven twijfels te hebben bij dit voorstel. Het lijkt me dan ook logisch D2k hier niet zo snel mee akkoord zou gaan.
GA heeft aangegeven zelf geen softwareontwikkelaar te zijn. Nofi, maar wat kan hij dan concreet invullen?

edit:

Glimi: feli: Je bent sneller dan mij.. :>

[ Voor 4% gewijzigd door gorgi_19 op 03-02-2003 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spook
  • Niet online
Creepy schreef op 03 February 2003 @ 14:50:
[...]

Vandaar dat je m'n posts compleet negeert????
Creepy schreef op 03 February 2003 @ 14:42:
[...]

Dit kan, en gebeurd ook al regelmatig in P&W.. dus wat is nou het probleem dan?
Deze bedoel je ????
Mischien maakt D2K het duidelijk ...
D2k schreef op 03 February 2003 @ 14:40:
Het gebeurd dus NIET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k

D2k

jij zegt inhoudelijk ook niets voor zijn idee en komt alleen de discussie afkraken. Zie jij er wel een mogelijk goed iets in? Jij moet als geen ander het respect voor een stel gerespecteerde users kunnen waarderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Topicstarter
D2k schreef op 03 February 2003 @ 14:51:

[...]

ik wordt er niet warm of koud van hoor :) ik heb diverse sites gemaakt (backends) maar ik lig er niet wakker van of het bekeken/gebruikt wordt of niet :)
Kijk, en dat begrijp ik dus niet.

Mijn (naar ik inschat volgens jouw maatstaven) amateuristisch in elkaar gezette site geeft me elke dag wel een fijn gevoel als ik er naar kijk.

Voor mij maakt het wel degelijk uit of ik iets beroepsmatig doe of uit vrije wil. Ik kan helaas niet vatten waar jij dan jouw bevrediging in je werk vandaan haalt.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa

disjfa

be

het is gewoon simpel imho. als je echt iets wilt en je hier best vaak komt weet je bij wie je wel of niet kan zijn en natuurlijk een kratje geel vocht is nooit weg :P

maar om hier @ GoT een apart stuk te bouwen helpt gewoon niet. simpel. dan komen de ergste diebielen om scripten vragen of gewoon alles wat je ooit gebouwd hebt word zonder enigsinds sociaalheid gepikt ed. daarom zijn er dingen zoals irc, msn en icq uitgevonden.

als je gewoon wat wilt, vraag het dan.

disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spook
  • Niet online
gorgi_19 schreef op 03 februari 2003 @ 14:52:
[...]

In ieder geval al een deel van de vaste bezoekers van PW heeft al aangegeven twijfels te hebben bij dit voorstel. Het lijkt me dan ook logisch D2k hier niet zo snel mee akkoord zou gaan.
Ik zeg ook niet dat hij snel moet toegeven of uberhaubt moet toegeven
Ik erger me alleen dood aan zijn lompe gedrag.. zijn oog waarschijnlijke onwil om eens iets verder te kijken dan zijn schijbaar heilige FAQ en het wijgeren om op een normale manier een discussie te volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-10 17:38

dusty

Celebrate Life!

spook schreef op 03 februari 2003 @ 14:42:
[...]
[...]

Misschien is er wel eens al eerder een discussie over geweest, en staat het daarom in het FAQ.

Misschien is het wel vaker dan een keer over gediscusieerd.

Wie weet hebben mensen geen zin om dezelfde discussie overnieuw te voeren.

[ Voor 1% gewijzigd door dusty op 03-02-2003 15:04 . Reden: geen -> Keer (nederlands uit vandaag?) ]

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy

Creepy

spook schreef op 03 February 2003 @ 14:53:
[...]

[...]

Deze bedoel je ????
Mischien maakt D2K het duidelijk ...

[...]

Het gebeurd dus NIET
Eehh.. WAT gebeurd er niet? Juist.. de mogelijkheid voor gebruikers om een kant en klare oplossing te vragen (zeker in /13 en /14 niet).

Wat kan (en gebeurt!) er echter wel? Vragen om hulp, en het geven van hulp. Het samen werken aan een probleem, het (aan)leren hoe zo'n probleem op te lossen e.d.

Helpen is prima.. maar wel helpen door te leren. En iemand leert er niks van als je hem een kant en klare oplossing geeft. En dat is nou net de reden dat ik vind dat je ook niet om kant en klare oplossingen kan en mag vragen op GoT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k

D2k

spook schreef op 03 February 2003 @ 14:58:
[...]

Ik erger me alleen dood aan zijn lompe gedrag.. zijn oog waarschijnlijke onwil om eens iets verder te kijken dan zijn schijbaar heilige FAQ en het wijgeren om op een normale manier een discussie te volgen.

als ik onwillig was was ik na die reply opgerot, immers mijn standpunt is al duidelijk. Ik heb nog geen enkel steekhoudend voor argument gezien, dus ik zie nog geen enkele reden mijn mening te veranderen. FYI: ik kan van mening veranderen ;) mits overtuigd met argumenten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gorgi_19

gorgi_19

spook schreef op 03 February 2003 @ 14:58:
[...]

D2k kan naar sommigen bot overkomen, agreed. Echter, zijn argumenten, eventueel door anderen verduidelijkt, blijven echter wel staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa

disjfa

be

wat natuurlijk wel leuk zou zijn is een vraag en aanbod :) alleen dan met bv scripts of case mods oid. dat zou wel grappig kunnen zijn verder :)

hoeveel bier voor een scriptje :D en t is een leuke manier van meeten :)

disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k

D2k

Creepy schreef op 03 februari 2003 @ 15:00:
[...]

Eehh.. WAT gebeurd er niet? Juist.. de mogelijkheid voor gebruikers om een kant en klare oplossing te vragen (zeker in /13 en /14 niet).

Wat kan (en gebeurt!) er echter wel? Vragen om hulp, en het geven van hulp. Het samen werken aan een probleem, het (aan)leren hoe zo'n probleem op te lossen e.d.

Helpen is prima.. maar wel helpen door te leren. En iemand leert er niks van als je hem een kant en klare oplossing geeft. En dat is nou net de reden dat ik vind dat je ook niet om kant en klare oplossingen kan en mag vragen op GoT.
hmmz zullen we dit maar eens in de P&W faq zetten :?
gorgi_19 schreef op 03 februari 2003 @ 15:01:
[...]

D2k kan naar sommigen bot overkomen, agreed. Echter, zijn argumenten, eventueel door anderen verduidelijkt, blijven echter wel staan.
Bot? ;) die argumenten zijn nog niet weerlegd iig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gorgi_19

gorgi_19

D2k schreef op 03 February 2003 @ 15:03:
* gorgi_19 agrees.. Haal dan gelijk die van Register_Globals maar weer naar boven.. :P
Bot? ;) die argumenten zijn nog niet weerlegd iig
like i said.. ;)

[ Voor 14% gewijzigd door gorgi_19 op 03-02-2003 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Laatst online: 23:53

Pelle

🚴‍♂️

* Pelle snapt niet waarom deze discussie nog gevoerd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spook
  • Niet online
Creepy schreef op 03 February 2003 @ 15:00:
[...]

Nog een keer:
Het gaat niet om kant en klare oplossingen ....
Het gaat om hulp waar op een plaats weer het medium Form te kort schiet in z'n mogenlijkheden. Met dus de vraag of er een mogenlijkheid zou kunnen komen waar mensen om die hulp kunnen vragen. en dat op z'n manier dat het geen request bak wordt voor de kant en klare oplossingen.
D2k schreef op 03 February 2003 @ 15:00:

[...]

als ik onwillig was was ik na die reply opgerot, immers mijn standpunt is al duidelijk. Ik heb nog geen enkel steekhoudend voor argument gezien, dus ik zie nog geen enkele reden mijn mening te veranderen. FYI: ik kan van mening veranderen ;) mits overtuigd met argumenten
Mischien een idee om dan eens hele topic opnieuw te lezen en te stoppen met dat requests voor kant en klare dingen niet wenselijk zijn wat daar gaat het niet om.
gorgi_19 schreef op 03 February 2003 @ 15:01:
[...]

in mijn ogen slaan zijn argumenten de plank mis.
Het gaat niet om kant en klare oplossingen aan leveren
Het gaat er om of er een mogenlijkheid is een plaats te maken voor een hulp vraag waar nu nog geen plaats voor is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jammer dat er nu zo gefocussed wordt op één voorbeeld (het programmeren van een guestbook) waarin de grenzen van de devschuur wel helder zijn neergezet.

Ik lees de vraag van de TS breder: Wanneer er behoefte is aan expertise uitwisseling tussen GoT members onderling, hoe giet je zoiets in het vat, waar kan dat op GoT en hoe borg je dat het geen quick and dirty snacken wordt.

Eén van de geopperde mogelijkheden is IRC, dat zou een verwijzing kunnen zijn, of het een plaatsje op het forum kan krijgen dát is denk ik de discussie, niet of dev hier voor open staat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

D2k schreef op 03 februari 2003 @ 14:53:

[...]

jij zegt inhoudelijk ook niets voor zijn idee en komt alleen de discussie afkraken. Zie jij er wel een mogelijk goed iets in? Jij moet als geen ander het respect voor een stel gerespecteerde users kunnen waarderen
Zoals te doen gebruikelijk wordt de inhoud weer niet gelezen...

Of en hoe er aan een verzoek voldaan kan worden zal mij aan de spreekwoordelijk anus oxideren. Of dit binnen GoT valt is me evenmin boeiend genoeg om er over na te denken. Maar de manier waarop er met users wordt omgegaan des te meer!

Gewaardeerde users zijn niet alleen de users die zich ingesloten hebben binnen de wanden van de devschuur, maar ook de enorme groep users die daarbuiten een rol spelen binnen GoT, en daar een gewaardeerde en positieve bijdrage aan leveren.

Als je het dan nodig acht om deze mensen af te bekken omdat het geen ze willen bespreken niet binnen je straatje past, zou je toch echt eens moeten gaan nadenken over je eigen functioneren als representatieve persoon voor dit forum!

Voor bot en ongemanierd zijn bestaat geen enkel excuus, en zeker niet naar mensen die meedenken en een bijdrage proberen te leveren.

Dus ja ik weet heel goed het respect voor gewaardeerde users in te schatten, alleen beperk ik dat niet tot de mensen binnen mijn eigen "kliekje" maar voor geheel GoT. En respect meet ik niet af aan of ze tot mijn incrowd behoren, maar gewoon een ieder die zich respectvol gedraagd verdient met respect behandeld te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Niet online
Mensen, ik kan wel weer m'n argumenten uit Part 1 van deze hysterische welles-nietes soap posten, maar daar heb ik ff geen trek in. Het probleem is dat mensen die iets niet kunnen snel verwachten dat ze mc-donalds stijl in 3 tellen een hapklare oplossing, op hun toegespitst (aub geen saus op die mckroket!) krijgen. En dat is niet het idee van GoT. Van geen enkel forum in deze stijl eigenlijk. Want wat is het doel hiervan? Wat is de zin om iets te krijgen wat iemand inbouwt, en waar je vervolgens niets mee kan? Doet me denken aan een vrouw in de winkel zaterdag, die vertelde 3 jaar geleden een videorecorder gekocht te hebben en 'm nooit geinstalleerd had, omdat ze dat allemaal niet snapte. Oftewel: je kan wel iets geven aan iemand die er nooit wat van zál snappen (capaciteiten etc), maar als je daar niet continu ondersteuning aanlevert (iets wat je in een gratis leeromgeving als dit nooit doet), verzandt het in een ranzige boel waar niemand wat mee opschiet. Mijn standpunt is dus nog steeds: wil je iets moois, dan betaal je voor de diensten die je vereist. Kun je het zelf, prima, en kun je het niet, ga dan niet miepen dat de mensen die het zelf doen het niet 'voor jou' doen omdat ze blijkbaar 'te asociaal' zouden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
GuardianAngel schreef op 03 February 2003 @ 14:42:
Dat doen wij ook in de schuur. We helpen mensen als ze een probleem hebben. Maar, we gaan ze niet de volledige oplossing/programma/script voorbakken.

De P&W meubels hebben ook een leven, hebben ook hun eigen projecten lopende, ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Topicstarter
Ik heb nog geen enkel steekhoudend argument gezien waarom het onder stringente voorwaarden niet kan worden toegestaan.

Het eerdergenoemde "lompe gedrag van D2K" geeft toch wel te denken. "Wij", niet-D2K-kenners moeten maar inschatten wat hij bedoeld te zeggen. Neemt iemand dan óók de moeite te begrijpen wat ik probeer te zeggen of is dat na 2 topics nog steeds niet duidelijk.

Anyway, het draait er wéér op uit dat ipv een zinvolle discussie met alle mods alleen devschuurmensen reageren. Ik kan me daardoor weer niet aan de indruk ontrekken dat devschuur een zeer besloten clubje is en dat dit graag zo wordt gehouden. Daar wringt nu net de schoen.

Ik vind het eigenlijk een beetje schandelijk hoe er over, althans D2K's gebied, minder begaafde users wordt gesproken. Gathering of tweakers is volgens mij meer dan alleen de crew.

[ Voor 6% gewijzigd door Guardian Angel op 03-02-2003 15:19 ]

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spook
  • Niet online
D2k schreef op 03 February 2003 @ 15:03:

[...]
Perfect !

Dan mag je dus ook vragen om ir uitleg te krijgen over je probleem.
en om hulp hoe het op te lossen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gorgi_19

gorgi_19

spook schreef op 03 februari 2003 @ 15:08:

in mijn ogen slaan zijn argumenten de plank mis.
Het gaat niet om kant en klare oplossingen aan leveren
Het gaat er om of er een mogenlijkheid is een plaats te maken voor een hulp vraag waar nu nog geen plaats voor is.
Wat is er niet steekhoudend aan:
"De vaste bezoekers van de devschuur die tot nu toe hebben gereageerd, zien het niet zitten, daarom wordt het niet doorgevoerd?"
Zij zijn immers de groep mensen die deze vragen zullen moeten beantwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k

D2k

Verwijderd schreef op 03 februari 2003 @ 15:09:
[...]

Zoals te doen gebruikelijk wordt de inhoud weer niet gelezen...
:*
Of en hoe er aan een verzoek voldaan kan worden zal mij aan de spreekwoordelijk anus oxideren. Of dit binnen GoT valt is me evenmin boeiend genoeg om er over na te denken. Maar de manier waarop er met users wordt omgegaan des te meer!
of dit binnen GoT past: nee. waarom niet? lees het topic ff door
Gewaardeerde users zijn niet alleen de users die zich ingesloten hebben binnen de wanden van de devschuur, maar ook de enorme groep users die daarbuiten een rol spelen binnen GoT, en daar een gewaardeerde en positieve bijdrage aan leveren.
die zijn voor mij de nr 1 reden om iets niet te doen. FYI zij draaien de toko
Als je het dan nodig acht om deze mensen af te bekken omdat het geen ze willen bespreken niet binnen je straatje past, zou je toch echt eens moeten gaan nadenken over je eigen functioneren als representatieve persoon voor dit forum!
*denk*
ach ik blijf nog maar ff
Voor bot en ongemanierd zijn bestaat geen enkel excuus, en zeker niet naar mensen die meedenken en een bijdrage proberen te leveren.
degenen die met me mee zijn denken er anders over, degenen die tegen me zijn schreeuwen moord en brand. lijkt me vrij klassiek
Dus ja ik weet heel goed het respect voor gewaardeerde users in te schatten, alleen beperk ik dat niet tot de mensen binnen mijn eigen "kliekje" maar voor geheel GoT. En respect meet ik niet af aan of ze tot mijn incrowd behoren, maar gewoon een ieder die zich respectvol gedraagd verdient met respect behandeld te worden.

je hebt nog steeds niet echt mbt het onderwerp gereageerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

gorgi_19 schreef op 03 februari 2003 @ 15:13:
[...]

Wat is er niet steekhoudend aan:
"De vaste bezoekers van de devschuur die tot nu toe hebben gereageerd, zien het niet zitten, daarom wordt het niet doorgevoerd?"
Zij zijn immers de groep mensen die deze vragen zullen moeten beantwoorden.
De groep users @ GoT is groter dan de vaste kliek @ devschuur :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy

Creepy

Verwijderd schreef op 03 februari 2003 @ 15:08:
Ik lees de vraag van de TS breder: Wanneer er behoefte is aan expertise uitwisseling tussen GoT members onderling, hoe giet je zoiets in het vat, waar kan dat op GoT en hoe borg je dat het geen quick and dirty snacken wordt.
Voor mij is het forum al een deel expertise uitwisseling. In P&W zijn topics van o.a. whoami/alarmnummer/MBravenboer nagenoeg altijd interresant leesvoer voor mij.

Expertise uitwisseling is mijn inziens is geheel anders dan gratis hulp (zie ook het voorbeeld van de T.S). Als je de meningen van een ander wilt weten over iets, of weten hoe een ander bepaalde problemen oplost, kan je dit ook gewoon vragen. En ook dit gebeurt af en toe (in P&W in elk geval).

D'r zit alleen een subtiel verschil tussen uitleggen HOE je iets hebt gedaan, dan weggeven WAT je hebt gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k

D2k

GuardianAngel schreef op 03 februari 2003 @ 15:13:
Ik heb nog geen enkel steekhoudend argument gezien waarom het onder stringente voorwaarden niet kan worden toegestaan.
onmodbaar, teveel werk, wat geef je wel en niet toestemming, hoe ga je controleren of iets zakelijk is of prive?
staat al een aantal maal in het topic hoor, ik som het graag ff op voor je
Het eerdergenoemde "lompe gedrag van D2K" geeft toch wel te denken. "Wij", niet-D2K-kenners moeten maar inschatten wat hij bedoeld te zeggen. Neemt iemand dan óók de moeite te begrijpen wat ik probeer te zeggen of is dat na 2 topics nog steeds niet duidelijk.
nee, je punt is duidelijk hoor. Luid en duidelijk. je hebt het probleem je in onze rol te verplaatsen
Anyway, het draait er wéér op uit dat ipv een zinvolle discussie met alle mods alleen devschuurmensen reageren. Ik kan me daardoor weer niet aan de indruk ontrekken dat devschuur een zeer besloten clubje is en dat dit graag zo wordt gehouden. Daar wringt bij nu net de schoen.
aha dus het is een community en dat wringt? hmmz makes you wonder
Ik vind het eigenlijk een beetje schandelijk hoe er over, althans D2K's gebied, minder begaafde users wordt gesproken. Gathering of tweakers is volgens mij meer dan alleen de crew.

ik zie hier voldoende users om tegengas aan mij te geven. en voor de "minder begaafde users" zijn er andere sites.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gorgi_19

gorgi_19

Jaymz schreef op 03 February 2003 @ 15:16:

[...]
Helemaal mee eens. Je zult ook met me eens moeten zijn, dat problemen, welke op dit gebied liggen, mensen uit devschuur de meeste kans op een goede oplossing geven.

Als al blijkt dat je hier aan kan twijfelen en mensen uit devschuur hier hun twijfels over hebben, kan je je afvragen of het onderdeel een succes zal worden en geen negatieve implicaties met zich meebrengt.

Er zal imho dus in ieder geval wel rekening mee gehouden moeten worden en kan het niet zomaar aan de kant schuiven.

[ Voor 12% gewijzigd door gorgi_19 op 03-02-2003 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

D2k schreef op 03 February 2003 @ 15:14:
die zijn voor mij de nr 1 reden om iets niet te doen. FYI zij draaien de toko

[...]
Goh, lees je het nu wel :? :? :?

Er zijn dus een aantal mensen die een discussie willen voeren die niet tot de devschuur club horen. Daar moet je het niet mee eens zijn, alleen is dat nog steeds geen excuus om bot te zijn. Manier van doen gaat het dus om...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k

D2k

dan maak ik het breder naar "de vaste beantwoorders @Got"
Er zijn dus een aantal mensen die een discussie willen voeren die niet tot de devschuur club horen. Daar maar je het niet mee eens zijn, alleen is dat nog steeds geen excuus om bot te zijn. Manier van doen gaat het dus om...
..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy

Creepy

Verwijderd schreef op 03 February 2003 @ 15:21:
[...]

[...]

Goh, lees je het nu wel :? :? :?

Er zijn dus een aantal mensen die een discussie willen voeren die niet tot de devschuur club horen. Daar maar je het niet mee eens zijn, alleen is dat nog steeds geen excuus om bot te zijn. Manier van doen gaat het dus om...
offtopic:
Zullen we het botte overkomen van "de devschuurclub" verder buiten deze discussie laten? Net alsof alle devswchuurders een stelletje botte eikels zijn. Of ga je me nu beweren dat de posts die ik in dit topic heb gedaan bot zijn?

ow.. eehh.. voordat bovenstaande verkeerd word opgevat, ik bedoel niet dat er wel botte eikels in devschuur rondwandelen.

[ Voor 10% gewijzigd door Creepy op 03-02-2003 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

'We' moeten het er gewoon eens wat 'minder concreet' over moeten hebben, proberen ons eventjes niet tot voorbeelden te laten verleiden en alleen over het idee ansich babbelen. (en dus de associatie met de devschuur eventjes vergeten; we hebben het slecht over het idee en nog niet over de uitvoering ;))

Dat zal (bijvoorbeeld) de sfeer redelijk ten goed komen, iets wat ik graag zou zien gebeuren :Y)

[ Voor 19% gewijzigd door Jaymz op 03-02-2003 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glimi
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)

100% gelijk, echter kijkend naar Glimi in "Gratis hulp - vrijwilligers - deel 2" ( hip om jezelf te quoten ) zie ik vanuit de devschuur voor /14 al een conclusie vallen. Als daar vervolgens van allerlei kanten de meest gore trolls vandaan komen, dan weet men zelf al hoe de discussie gaat verlopen.
Concluderend zegt /14 nee voor het plaatsen in /14 en geef ik hiermee geen verbod/mening/whatsoever voor andere fora, dat is aan andere mensen, maar daar lijkt de discussie al niet meer over gaan.

Verder valt me wel een beetje op dat men nogal 'wrang' doet over de devschuur kliek, maar ik zie net zo hard de #gotbejaardensoos kliek eig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
Ik blijf erbij dat ik het voorstel niet goed vind.

Redenen? D2k heeft er al een aantal opgenoemd, moeilijk modbaar, waar trek je de grens, er zijn andere kanalen om zoiets te doen.

Als het wel toegelaten wordt, wat voegt dit dan toe voor de 'rasechte tweaker'? Ik dacht dat een tweaker iemand was die zoveel mogelijk wou bijleren? Bijleren doe je niet doordat er iemand anders voor jou een scriptje bakt. Wil je kant en klare oplossingen, dan kan je ook naar sites zoals hotscripts gaan. 't Zou mij verwonderen dat er daar geen gratis gastboeken te downen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

D2k schreef op 03 February 2003 @ 15:23:

[...]

dan maak ik het breder naar "de vaste beantwoorders @Got"

[...]
..
Juist, en een aantal van die vaste beantwoorders willen een inhoudelijke discussie aangaan, waar je uiterst bot en ongemanierd op reageert. En dat slaat dus helemaal nergens op! Ook zij vormen de ruggengraat van GoT, zij het in andere fora. Maar ook zij hebben dus het recht om normaal te woord gestaan te worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k

D2k

Verwijderd schreef op 03 February 2003 @ 15:26:
[...]

Juist, en een aantal van die vaste beantwoorders willen een inhoudelijke discussie aangaan, waar je uiterst bot en ongemanierd op reageert. En dat slaat dus helemaal nergens op! Ook zij vormen de ruggengraat van GoT, zij het in andere fora. Maar ook zij hebben dus het recht om normaal te woord gestaan te worden!
Creepy schreef op 03 February 2003 @ 15:24:
[...]

offtopic:
Zullen we het botte overkomen van "de devschuurclub" verder buiten deze discussie laten? Net alsof alle devswchuurders een stelletje botte eikels zijn. Of ga je me nu beweren dat de posts die ik in dit topic heb gedaan bot zijn?

ow.. eehh.. voordat bovenstaande verkeerd word opgevat, ik bedoel niet dat er wel botte eikels in devschuur rondwandelen.
en das de laatste subtiele hint die je van me krijgt voor ik je in botte bewoordingen ga vragen om dat botte gezeik es achter je te laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

D2k schreef op 03 February 2003 @ 15:27:

[...]

[...]

en das de laatste subtiele hint die je van me krijgt voor ik je in botte bewoordingen ga vragen om dat botte gezeik es achter je te laten.
Dus ik uit kritiek op de manier waarop jij meent met users om te mogen gaan en dat mag niet? Typisch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
Draai gewoon de vraag van GA eens om:

'Wat voegt zo'n extra forum toe aan GoT'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

D2k + Sepans + een ieder die dit aangaat:

Don't get personal anymore please ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa

disjfa

be

kom kom mensen. niet elkaar gaan doodflamen.... dat kan ook via meel :{

ik suggesteer dit topic iets lager @ de topiclist te zetten en een mooi ander plaatje ervoor te zetten :)

disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy

Creepy

Verwijderd schreef op 03 February 2003 @ 15:28:
[...]

Dus ik uit kritiek op de manier waarop jij meent met users om te mogen gaan en dat mag niet? Typisch!
offtopic:
De laatste offtopic reply van mij in dit topic
Als je problemen hebt met D2k dan mail je hem zelf maar of neem je het op met de HGA van de devschuur, of met de bemiddelaar.. moet je daar nu echt dit topic verder voor vervuilen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k

D2k

whoami schreef op 03 februari 2003 @ 15:29:
Draai gewoon de vraag van GA eens om:

'Wat voegt zo'n extra forum toe aan GoT'?
die vraag heb ik ook al gesteld, maar men is te veel bezig met mij op mijn botheid aan te pakken dan mijn reply's te lezen
linkje: D2k in "Gratis hulp - vrijwilligers - deel 2"

[ Voor 11% gewijzigd door D2k op 03-02-2003 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Allereerst wil ik even kwijt dat ik het klasse vindt dat crisp dit gastenboek voor GuardianAngel heeft geschreven _/-\o_
De verdere afhandeling van GuardianAngel is tenminste ook zoals het hoort _/-\o_

Zoals de meesten in deze discussie waarschijnlijk wel weten ben ik redelijk vaak te vinden in de Devschuur® en dan met name in Webdesign & Graphics.

Als ik wel eens een verloren uurtje heb wil ik nog wel eens naast de active topics ook gesloten topics afgaan om te kijken in hoeverre ik de topicstarter nog kan helpen, ook al was zijn vraag onder het gewenste niveau van W&G. Als ik zie dat de topicstarter snel geholpen kan worden omdat hij simpelweg het probleem niet ziet terwijl hij erg dicht bij de oplossing zit, of wanneer de topicstarter oprecht geprobeerd heeft zoveel mogelijk informatie te vergaren voor zover dat voor hem mogelijk was, wil ik die user nog wel eens op ICQ benaderen om de topicstarter alsnog te helpen. Over het algemeen wordt dit zeer op prijs gesteld en is het voor mij slechts een kleine moeite :)

Toch denk ik niet dat er plaats is voor een dergelijke plek op GoT, zoals GuardianAngel dat omschrijft. Binnen een subforum als de Devschuur zou ik ook niet graag zien dat dit soort vragen gesteld worden aangezien een hoop users liever een discussie op niveau zien dan een scriptrequest voor het zoveelste gastenboek. Op een gegeven moment wordt dat, zoals D2k al zegt, ontzettend saai :z

Op dat moment heb je geen discussieforum meer, maar een supportforum en dat moet imho vermeden worden.

edit: oh ja ook nog vertellen wat het probleem is :+

Er gaat misbruik van gemaakt worden. Het voorbeeld van crisp en GuardianAngel is een erg mooi voorbeeld van hoe het kán, maar dat zal absoluut niet de manier zijn waarop het zál gaan :)
Veel users zullen denken dat zij ook het 'recht' hebben om geholpen te worden met hun website of iets dergelijks. Ik wil best af en toe iemand helpen, maar tegelijkertijd moet er ook geld verdiend worden. Ik vertoef op GoT voor mijn eigen plezier en om kennis te vergaren. Ik kan praktisch alleen binnen de Devschuur helpen, anderen kunnen mij op andere delen @ GoT helpen. Ik heb veel aan GoT, daarom doe ik graag iets terug. Geld hoef ik daarvoor niet te hebben, daarom lijkt het me alleszins redelijk dat ik van iemand anders wel mag verlangen dat hij zelf ook zijn best doet om zijn problemen op te lossen.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2003 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

Hoewel ik het idee ansich best kan begrijpen enzo (er lopen @ GoT mensen rond die afdoenze kennis van zaken hebben en zo gek zijn om iemand eens een keertje te helpen voor een kratje of ander 'gebaar')

Ik denk however dat het redelijk simpel te verklaren en uit te leggen is waarom zoiets niet iets is dat @ GoT op zijn plaats is met behulp van redelijk simpele logica en opzich makkelijk en aanvaardbaar uit te leggen.

Dat laatste laat ik aan een ander helder licht over ;) :+

[edit: FoOl doet meteen een goeie poging :P :D ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basszje

Basszje

Reisvaap!]

disjfa schreef op 03 februari 2003 @ 14:56:
het is gewoon simpel imho. als je echt iets wilt en je hier best vaak komt weet je bij wie je wel of niet kan zijn en natuurlijk een kratje geel vocht is nooit weg :P

maar om hier @ GoT een apart stuk te bouwen helpt gewoon niet. simpel. dan komen de ergste diebielen om scripten vragen of gewoon alles wat je ooit gebouwd hebt word zonder enigsinds sociaalheid gepikt ed. daarom zijn er dingen zoals irc, msn en icq uitgevonden.

als je gewoon wat wilt, vraag het dan.
Volgens mij is dit idd het geval :) ( wordt weer genegeerd gloof ik ) .
Verder wordt deze discussie een beetje zinloos ( een discussie over hoe de discussie gevoerd wordt :? )

Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.