Ach dat weet ik eigenlijk niet, nu land ik eigenlijk met iedere kist wel erg zachtjes hoor, flinke pitch up vind ik wel leuk, heb de handleiding nog niet bekekenen, maar het "voelde" goed.Verwijderd schreef op 09 February 2003 @ 22:36:
Das wel waar, maar ik dacht ff dat je dacht dat je ook echt met 153kts hoorde te landen
1. een veels te grote nose-up attitude dat je een tail strike hebt --> stall speed is niet goed of verhouding snelheid/lift is niet realistisch
2. je van de grond afketst, (onder je stall speed zeker?
Overigens heb ik met een 747 wel mooie realistisch zachte landingen gemaakt, maar weet niet meer met welke plane dat is
Dus FS2002 en de vliegtuigen en FS zijn aerodynamica wetten kloppen voor gene ene meter.
Zo ik hoop dat een FS2004 mede-developer dit leest en er wat mee doet
[ Voor 7% gewijzigd door ND863 op 09-02-2003 23:10 ]
To be, or not to be a FRUITVLIEG!??
Nee dat is waar ....ND schreef op 09 February 2003 @ 23:04:
Met FS MOET je gewoon op zijn zachtst landen, anders kets je weer van de grond met de landing![]()
Dit heb ik wel vaker opgemerkt in FS2002, je hebt weinig fuel aanboord, en als je NET boven je stall speed touchdownt heb je :
1. een veels te grote nose-up attitude dat je een tail strike hebt --> stall speed is niet goed of verhouding snelheid/lift is niet realistisch
2. je van de grond afketst, (onder je stall speed zeker?) ---> vliegtuig gaat omhoog terwijll er geen lift is??
Overigens heb ik met een 747 wel mooie realistisch zachte landingen gemaakt, maar weet niet meer met welke plane dat is![]()
Dus FS2002 en de vliegtuigen en FS zijn aerodynamica wetten kloppen voor gene ene meter.
De laaste die een beetje goed waren dat was in FS98.
Want daar was het een stuk moeilijker .
Maar wat je nu in FS2k2 doet daar moet je 5 % bij optellen dan wil het wel een beetje over 1 komen met de werkelijkheid ...
Dus als je in FS2k2 met 160 knt land dan moet je het in het echt 180/190 knt landen ..
(ps dit heb ik ook van gehoord van een Realpilot)
Maar even weer terug naar het super planeetje

Ik heb een paar tips om snel omhoog te komen met die Concorde zonder al teveel moeite ..
1 Zorg dat je zo snel mogelijk boven de 30000 komt
2 laat de AP het meeste werk voor je doen .
Dus zodra je van de grond ben zo vlug mogelijk je AP er opgooien ...
MAar let wel op je stijghoek ( niet hoger dan 3000 in het begin en gas op 330 knt)
Maar vlieg wel zo snel mogelijk door naar 30000@50000 feet ( ivm met verhogen van de snelheid
Want hoe hoger je komt hoe sneller je kan gaan ..
Hij dus je overspeednaald (of hoe dat ding ook mag heten ) goed in de gaten .
zodra je kan versnellen moet je het gewoon doen .
Alleen PAS op Het vreet brandstof
Maar als alles mee zit zit je binnen 12min op MAG2
Meer tips zijn welkom..
PS de landing zal ik nog even gaan uitproberen van de week .
want dat is wel iets anders dan die van een B747 of A340
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

[ Voor 10% gewijzigd door DroogKloot op 10-02-2003 02:03 . Reden: en nu werken kreng ]
Verwijderd
hebter nog niet mee gevlogen, maarja, daar ben ik toch niet zo goed in, kijk wel meer hoe alles beweegt...
Wat wel grappig is: Hier staat met koeieletters TKD achterop, maar de Kilo Delta is vandeweek een helebooel keer op foto gezet, omdat ie naar Finland is gegaan....een of andere nieuwe Finse maatschappij ofzo???
Anyway, TKD is niet meer van Transavia...
gate gourmet, waar haal je die scenery weer vandaanachappey schreef op 09 February 2003 @ 22:04:
Morning misty picz @EGCC.....
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
idem voor Sloeber, die trasavia kist is vetjes, hoe en waar krijg je em zo detailed van binnen ?
[ Voor 11% gewijzigd door Zakkenwasser op 10-02-2003 07:59 ]
PSP 1000 @ 6.60 Pro C2 [+256GB]
PSVita @ Henkaku Enso [+256GB]
3DS @ Luma (B9S) [+160GB]
Nintendo Switch 3.0.1 [+256GB]
Verwijderd

Voor de rest...mooie bak hoor !
Verwijderd
Na de update (merge Ariane met het DF 737 paneel) heb ik last van het volgende. Mijn 2D cockpitscherm is niet volledig. Ik moet 'm steeds resizen.

Het is dus niet alleen dat schermpje met de cockpit views. Het is de hele cockpit. Zoals je het ziet op dit plaatje is wat ik dus ook te zien krijg. Ik mis dus de onderste helft. Alleen resizen helpt dan.
Andere resolutie proberen helpt trouwens niet.
Geen Ariane kiezen, maar de standaard DF 737 heeft hetzelfde probleem. Het lijkt dus wel alsof er ergens in een ini of cfg file een bepaalde resolutie staat bij de cockpit die anders is dan voorheen.
Weet iemand waar dit eventueel aan zou kunnn liggen?
Ik heb netjes gedaan wat ik moest doen vlgs de readme van de merge file. Paneel en aircraft.cfg vervangen.
Nikon D60 + AF-S DX 18-105mm G VR
Verwijderd
Die stoeltjes zitten er gewoon bij in het pakketje, en volgens mij zijn het gewoon 2D plaatjes die ze aan de binnenkant net voor/achter de deuropening hebben geplakt...
Tijdens de take-off worden de speedbrakes niet ge-armedND schreef op 09 February 2003 @ 13:17:
[...]
pch zo, dus als autobrake op off staat en speed brakes op Armed dan gaan ze ook gewoon omhoog. Maar hoe zit dat dan tijdens de take off? Dan moet ie toch ook Armed zijn, en bij een Rejected Take off................is de microswitch al ingedrukt.....
Verwijderd
Dan moet jij de manual nog eens goed lezen..bennierex schreef op 10 February 2003 @ 16:54:
[...]
Tijdens de take-off worden de speedbrakes niet ge-armed
Raar, ik heb net een volledige autoland uitgevoerd, ging perfectjos_zwa schreef op 10 februari 2003 @ 15:57:
ìk heb die 757 met PIC geprobeerd maar dan heb je gee LOC en geen GS
Laat mij eens een manual zien waar dat in staat dan?
[ Voor 32% gewijzigd door Floppie op 10-02-2003 17:08 ]
En zo is het, volgens mij als je ze armed op de grond gaan ze ook omhoog.bennierex schreef op 10 February 2003 @ 16:54:
[...]
Tijdens de take-off worden de speedbrakes niet ge-armed
Ja hier ging hij ook goed, nu heb ik wel mijn aircraft.cfg lopen "tweaken" dus ik ben niet helemaal objectief.rellehenk schreef op 10 February 2003 @ 17:02:
[...]
Raar, ik heb net een volledige autoland uitgevoerd, ging perfect
[ Voor 33% gewijzigd door Ensinker op 10-02-2003 17:11 ]
Ik zet in op 225, mijn V1 en Rotate moment klopte erg goed. En de Vapp gebruik ik nooit, dat zie ik tijdens approach wel aan de hand mijn pitch up.jos_zwa schreef op 10 February 2003 @ 17:13:
en wat voor ZFW voeren jullie dan in ? btw
Ik vind het alleen raar dat al is throttel idle heb en een VS van -1400 dat mijn IAS dan niet terug loopt, pas met spoilers up loopt hij dan ligt terug, erg erri als je FL100 nadert.
Iemand ??
[ Voor 26% gewijzigd door Ensinker op 10-02-2003 17:19 ]
To use the IFDG 757 with the PIC panel do the following:
1. Copy the PIC Panel and Sound Cfg files to the IFDG Panel and Sound Folders.
2. From the PIC Aircraft Cfg copy the PIC electrical section.
Paste this into the IFDG Aircraft cfg, replacing the current electrical section.
3. IZ mentioned in one of his earlier posts this.
ZFW = 130 Metric Tonnes. This should give accurate Take Off FMC speeds.
LAW = 115 Tonnes. This should give accurate Landing FMC speeds.
And yes, the 757 handles flawlessley with PIC. It takes off like a rocket, with 10T of fuel on board, nearly reached 6000fpm on climb out on the VSI.
Zeker een beetje irritant.Gilly schreef op 10 February 2003 @ 17:17:
[...]
Ik zet in op 225, mijn V1 en Rotate moment klopte erg goed. En de Vapp gebruik ik nooit, dat zie ik tijdens approach wel aan de hand mijn pitch up.
Ik vind het alleen raar dat al is throttel idle heb en een VS van -1400 dat mijn IAS dan niet terug loopt, pas met spoilers up loopt hij dan ligt terug, erg erri als je FL100 nadert.
Iemand ??
Ook als ik mn throttles idle doe vlak boven de baan, dan neemt de snelheid nauwelijk af.
Volgens mij pakt de PIC-FMC een ZFW van 180 nog wel maar lager niet, heb dus in de aircraft.cfg de ZFW op 180 gezet.jos_zwa schreef op 10 February 2003 @ 17:13:
en wat voor ZFW voeren jullie dan in ? btw
flapsGilly schreef op 10 February 2003 @ 17:17:
[...]
Ik zet in op 225, mijn V1 en Rotate moment klopte erg goed. En de Vapp gebruik ik nooit, dat zie ik tijdens approach wel aan de hand mijn pitch up.
Iemand ??
Hmmm... maar eigenlijk klopt dat toch niet, want een 767 heeft toch een heel andere geometrie en engine power waar de FMC mee rekent??rdluca schreef op 10 februari 2003 @ 18:12:
[...]
Volgens mij pakt de PIC-FMC een ZFW van 180 nog wel maar lager niet, heb dus in de aircraft.cfg de ZFW op 180 gezet.
Als ik 300knots vlieg en terug wil naar 250, dan gaat dat niet werken gok ik. En als ik spoilers gebruik bij een VS -1800 dan loopt mijn speed nog steeds langzaam op.
[ Voor 29% gewijzigd door Ensinker op 10-02-2003 18:19 ]
Verwijderd
Verwijderd
WhehehehSpotter schreef op 10 February 2003 @ 16:59:
Sloeber: Die 757 (ex. PH-TKD) staat nog steeds op schiphol, dus hijs nog nie weg
Nja, wel verpatst in elk geval dus...
Maar we vliegen er gewoon mee door ofter niets aan de hand is....
Volgens mij arm je inderdaad de speedbrake alleen voor de landing. MAAR de speedbrake armen betekent niet dat hij dan gelijk omhoog gaat. Als hij gearmed is betekent dat dat hij uitklapt op het moment dat de main gear de runway raakt.Verwijderd schreef op 10 februari 2003 @ 18:50:
Volgens mij moet je idd de speedbrake NIET armen tijdens takeoff. Ten eerste gaat de speedbrake dan omhoog en ten tweede...het staat ook niet in de checklist dat je het moet doenen ten 3e...Als ik met de Dreamfleet 737 de autobrake op RTO zet, gaat ff een lampje branden bij de tekst " autobrake disarm ". Lijkt me dus voor zich te spreken, toch?
Verder hebben autobrake en speedbrake niet zoveel met elkaar te maken. De speedbrake is een spoiler op de vleugel. De autobrake zijn gewoon de remschijven bij de wielen.
If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.
Klopt hij staat nog voor de transavia hangar,is naar Air Finland gegaan(kijk elke dag tegen dat lelijke ding aanSpotter schreef op 10 February 2003 @ 16:59:
Sloeber: Die 757 (ex. PH-TKD) staat nog steeds op schiphol, dus hijs nog nie weg
mijn pa rijd er zo nu en dan oost wel es voor op, hij werk namelijk in het KLM catering gebouw (6-hoekig, rechterkant APP 27)Flex schreef op 10 February 2003 @ 19:29:
[...]
Klopt hij staat nog voor de transavia hangar,is naar Air Finland gegaan(kijk elke dag tegen dat lelijke ding aan)
Klopt op de grond zet je je speedbrake uit.Tourniquet schreef op 10 February 2003 @ 19:08:
[...]
Volgens mij arm je inderdaad de speedbrake alleen voor de landing. MAAR de speedbrake armen betekent niet dat hij dan gelijk omhoog gaat. Als hij gearmed is betekent dat dat hij uitklapt op het moment dat de main gear de runway raakt.
Verder hebben autobrake en speedbrake niet zoveel met elkaar te maken. De speedbrake is een spoiler op de vleugel. De autobrake zijn gewoon de remschijven bij de wielen.
Mocht de kist een RTO gaan maken en de piloot trekt de trust-reverser dan zal de speedbrake automatisch naar de UP stand gaan.(de kist moest dacht ik wel meer dan 60KNTS rijden)
Tijdens toch-down moet hij in de armed positie staan,er zijn alleen een aantal voorwaarden aan verbonden:
Altitude minder dan 10FT
Beide T/R in idle
Speedbrake in armed positie
Main landing gear op de grond
Main landing gear wheels spins up
Alleen met 1 van deze voorwaarden zal de speedbrakes UP gaan
Ps.. dit is voor de 737 300 tm 800 serie,maar het systeem werkt bijna op alle andere kisten.
[ Voor 5% gewijzigd door Flex op 10-02-2003 19:50 ]
Dank voor de aanvulling.Flex schreef op 10 februari 2003 @ 19:49:
[...]
Klopt op de grond zet je je speedbrake uit.
Mocht de kist een RTO gaan maken en de piloot trekt de trust-reverser dan zal de speedbrake automatisch naar de UP stand gaan.(de kist moest dacht ik wel meer dan 60KNTS rijden)
Tijdens toch-down moet hij in de armed positie staan,er zijn alleen een aantal voorwaarden aan verbonden:
Altitude minder dan 10FT
Beide T/R in idle
Speedbrake in armed positie
Main landing gear op de grond
Main landing gear wheels spins up
Alleen met 1 van deze voorwaarden zal de speedbrakes UP gaan
Ps.. dit is voor de 737 300 tm 800 serie,maar het systeem werkt bijna op alle andere kisten.
Maar altitude < 10 ft is toch eigenlijk onzin? Als de main landing gear op de grond staat lijkt 't me dat de altitude dan ook automatisch minimaal is
GoT1024, radar contact, expect pics in few minutes

[edit]
Door het hele land kunnen gebruikers soms geen data genereren.
KPN heeft de storing in onderzoek.
[ Voor 15% gewijzigd door achappey op 10-02-2003 21:24 ]
"Als de werkelijkheid niet zou bestaan dan zou de wereld er heel anders uit zien." - Johnny Stardust
Klopt maar het is toch 1 van de voorwaardenTourniquet schreef op 10 februari 2003 @ 20:19:
[...]
Dank voor de aanvulling.
Maar altitude < 10 ft is toch eigenlijk onzin? Als de main landing gear op de grond staat lijkt 't me dat de altitude dan ook automatisch minimaal is
Misschien maar gelijk eens een plaatje posten ph-btf van LIMC-EHAM...het wordt toch steeds mooier allemaal.
Tis ff stil geweest maar dan nu 2 stuks,
Have Fun
http://gensink.web1000.com
[ Voor 5% gewijzigd door Ensinker op 10-02-2003 21:12 ]
http://zone.msn.com/flightsim/FS02SpecialFS9.asp
Is niks veranderd
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2003 21:43 ]
Posted: Monday, February 10, 2003 - 21:25
What has been a rumor until this moment just became official as Microsoft just announced the new version of Flight Simulator: A Century of Flight. Here are the details: "The year 2003 marks the centennial of the Wright Brothers' first powered flights at Kitty Hawk, and Microsoft Flight Simulator: A Century of Flight celebrates the event with a collection of important historical aircraft and exciting new features that continue the traditions of realism, technological innovation, and richness that have delighted aviation enthusiasts and pilots around the world and made Microsoft Flight Simulator one of the best-selling entertainment titles ever produced for the PC. This 20th anniversary edition includes aircraft and features formerly available only in Microsoft Flight Simulator Professional Edition and represents the most comprehensive and compelling version in the history of the franchise.
"This new version brings several new airplanes in addition to those already known from FS2002: 1903 Wright Flyer, Curtiss JN-4 Jenny, Vickers Vimy, Ryan NYP “Spirit of St. Louis”, Vega (two versions), Ford Trimotor, Piper Cub, Douglas DC-3 and Robinson R22 helicopter.
"Among the key new features are:
- Dynamic weather system based on realistic atmospheric physics, with true three-dimensional clouds that form and dissipate, and automatic real-world weather updates when you're connected to the Internet.
- Weather “themes” that generate a wide variety of stunning—and challenging—flying conditions with just a few clicks of a mouse
- Enhanced interactive air traffic control (ATC), including traffic at all airports around the world (including non-towered airports), altitude changes en route, pop-up IFR clearances, and precision and non-precision approaches to multiple runways
- Interactive 3D “virtual” cockpits—tune radios and operate key aircraft controls and avionics by pointing and clicking in the virtual cockpit view.
- Scenery improvements, including taxiway and runway signs, enhanced auto-gen 3D objects, more high-detail airports, and improved lighting and sky effects
- Garmin 500 and 295 series GPS with color moving maps and airport/facility information
- Improved full-color map view with terrain display
- Improved support for 3D graphics hardware acceleration in multiple windows and across multiple monitors
- Learning Center--a “Web site on the disc” available while the simulation is running that includes a Key Topics visual guide to the features in Microsoft Flight Simulator, direct links to flights and lessons, flight briefings, how-to procedures, aircraft handbooks, and more.
- New and expanded lessons and ground school topics
- Kiosk mode for unattended demonstrations"
You can read the full announcement with details and new screenshots here.
He, verdomme Bart, waarom heb ik nou niet de primeur hier
meer info via Bart's link
[ Voor 6% gewijzigd door Floppie op 10-02-2003 21:43 ]
Verwijderd
Even EHAM - EGLL

Ziet er 'beter' uit...............en dat was ut denk ik .....
Wat een primeur, dit is een FS2002 met 3d wolkenrellehenk schreef op 10 February 2003 @ 21:41:
New Flight Simulator Version Announced: A Century of Flight
Posted: Monday, February 10, 2003 - 21:25
What has been a rumor until this moment just became official as Microsoft just announced the new version of Flight Simulator: A Century of Flight. Here are the details: "The year 2003 marks the centennial of the Wright Brothers' first powered flights at Kitty Hawk, and Microsoft Flight Simulator: A Century of Flight celebrates the event with a collection of important historical aircraft and exciting new features that continue the traditions of realism, technological innovation, and richness that have delighted aviation enthusiasts and pilots around the world and made Microsoft Flight Simulator one of the best-selling entertainment titles ever produced for the PC. This 20th anniversary edition includes aircraft and features formerly available only in Microsoft Flight Simulator Professional Edition and represents the most comprehensive and compelling version in the history of the franchise.
"This new version brings several new airplanes in addition to those already known from FS2002: 1903 Wright Flyer, Curtiss JN-4 Jenny, Vickers Vimy, Ryan NYP “Spirit of St. Louis”, Vega (two versions), Ford Trimotor, Piper Cub, Douglas DC-3 and Robinson R22 helicopter.
"Among the key new features are:
- Dynamic weather system based on realistic atmospheric physics, with true three-dimensional clouds that form and dissipate, and automatic real-world weather updates when you're connected to the Internet.
- Weather “themes” that generate a wide variety of stunning—and challenging—flying conditions with just a few clicks of a mouse
- Enhanced interactive air traffic control (ATC), including traffic at all airports around the world (including non-towered airports), altitude changes en route, pop-up IFR clearances, and precision and non-precision approaches to multiple runways
- Interactive 3D “virtual” cockpits—tune radios and operate key aircraft controls and avionics by pointing and clicking in the virtual cockpit view.
- Scenery improvements, including taxiway and runway signs, enhanced auto-gen 3D objects, more high-detail airports, and improved lighting and sky effects
- Garmin 500 and 295 series GPS with color moving maps and airport/facility information
- Improved full-color map view with terrain display
- Improved support for 3D graphics hardware acceleration in multiple windows and across multiple monitors
- Learning Center--a “Web site on the disc” available while the simulation is running that includes a Key Topics visual guide to the features in Microsoft Flight Simulator, direct links to flights and lessons, flight briefings, how-to procedures, aircraft handbooks, and more.
- New and expanded lessons and ground school topics
- Kiosk mode for unattended demonstrations"
You can read the full announcement with details and new screenshots here.
He, verdomme Bart, waarom heb ik nou niet de primeur hier![]()
![]()
meer info via Bart's link
En weer 54€ chargen zijn ze helemaal gek.
Die klacht is meer gehoord, ook op andere fora. Lijkt wel of de idle thrust te hoog staat ofzo.Verwijderd schreef op 10 February 2003 @ 21:42:
Ik heb ook even de nieuwe 757 getest icm PIC panel. Loopt als een zonnetje. Enige opmerking is dat de kist uit zichzelf, zij het langzaam maar zeker, versneld ookal staat de throttle op 0... Weird..
*knip
maar knappe pic's
Ja betersz, anders moet je met N1 @ 80% gan taxiienGilly schreef op 10 februari 2003 @ 21:45:
[...]
Die klacht is meer gehoord, ook op andere fora. Lijkt wel of de idle thrust te hoog staat ofzo.
maar knappe pic's
Nee niet beter, want je kunt bijna niet "remmen" met die bak. (in de lucht)

EERSTE FS2K4 SHOT
[ Voor 24% gewijzigd door Ensinker op 10-02-2003 21:51 ]
Nee dan is het idd slecht jaGilly schreef op 10 February 2003 @ 21:49:
[...]
Nee niet beter, want je kunt bijna niet "remmen" met die bak. (in de lucht)
[afbeelding]
EERSTE FS2K4 SHOT
btw, check een paar post boven je, daar staat mijn picje van FS2004 al
Toch een compliment voor bovengenoemden.
Scheelt me trouwens wel weer knaken...
[ Voor 12% gewijzigd door achappey op 10-02-2003 21:57 ]
"Als de werkelijkheid niet zou bestaan dan zou de wereld er heel anders uit zien." - Johnny Stardust
Die is nepND schreef op 10 februari 2003 @ 21:52:
[...]
Nee dan is het idd slecht ja
btw, check een paar post boven je, daar staat mijn picje van FS2004 al![]()

helemaal niet

De kleuren van de lucht zijn wel beter geworden
En waarom laat Microsoft alleen maar een paar kleine vliegtuigjes zien ipv van Airports, weereffecten en ATC oid
[ Voor 13% gewijzigd door Floppie op 10-02-2003 21:58 ]
Nog nooit zo'n verkeerde kleur gezien in de wolken
Stop gerust met hopen.Verwijderd schreef op 10 februari 2003 @ 22:11:
Dit is toch niet FS 2004? Dit is Century of Flight, hopelijk komt er dus nog een 2004?!
Een verbeterde 3D en ATC zal mij al redelijk tevreden maken.
BTW, gisteren (of eergisteren) was er toch zo'n programma op Discovery over Chicago O'Hare Airport? Op een gegeven moment laten ze een A320 zien die de hangar in gereden wordt, waarna ze een motor vervangen. Zegt die commentator doodleuk dat het een B737 is
Het zijn de naaiers van MS!Verwijderd schreef op 10 February 2003 @ 22:11:
Dit is toch niet FS 2004? Dit is Century of Flight, hopelijk komt er dus nog een 2004?!
54€ voor geen progressie
[ Voor 13% gewijzigd door Kimo op 10-02-2003 22:54 ]
Mooi maar niet mooi genoegKimo schreef op 10 February 2003 @ 22:49:
Je ziet nu wel het weer aankomen inplaats van dat het ineens verschijnt. Dit vind ik een groot pluspunt kun je om de buien heen. Je ziet de wolken in de verte hangeen mooi![]()
[afbeelding]
Hier wat andere pics :

Wat heb ik een hekel aan de LAGO EHAM ILS zeg
[ Voor 3% gewijzigd door ND863 op 10-02-2003 22:56 ]
Zo te zien is er vooral gesleuteld aan de atmosferische effecten, die waren mager te noemen in vergelijking met b.v. IL-2, maar om daar weer de volle mep voor te vragen gaat 'n tikkie ver.
Btw, waar zit de Outer Marker lichtje bij een A320? Ergens op die 3 schermen, maar waar?
Toch wel hoor.Verwijderd schreef op 10 februari 2003 @ 22:11:
Version Information and System Requirements
Microsoft Flight Simulator: A Century of Flight (version 9.0)
Available in stores Summer 2003
One version at an estimated retail price of $54.95
Windows PC
2000/XP – 128 MB Ram
98 / ME 64 MB Ram
Processor:450 MHz minimum
Available hard drive space:1.8 GB
DirectX 9 or later (included with Microsoft Flight Simulator: A Century of Flight)
Video card: 8 MB/3D with DirectX 7.0 or later drivers
Other: mouse, joystick/yoke, sound card, speakers/headphones
Online/multiplayer: 56.6 kbps modem or LAN
slechts DirectX 7 dus
Dus geen profijt van alle nieuwe snufjes
Wel ehanced ATC, Garmin GPS, "Scenery improvements, including taxiway and runway signs, enhanced auto-gen 3D objects, more high-detail airports, and improved lighting and sky effects"
Geen compleet nieuwe 3D engine?? Had ik wel gehoord/gehoopt.
[ Voor 3% gewijzigd door Tourniquet op 10-02-2003 23:30 ]
ze zijn zo egaal. geen goed zichtbare naden van platen metaal enz..
Alleen die zwarte ring op de neus vind ikjos_zwa schreef op 10 februari 2003 @ 23:34:
deze livery is ook wel kewl. toch vind ik dat die motoren op de een of andere manier iets missen:
ze zijn zo egaal. geen goed zichtbare naden van platen metaal enz..
Waar blijven die Dutchbird en Air Holland_NC 757 toch
[ Voor 7% gewijzigd door rdluca op 10-02-2003 23:47 ]
http://www.airliners.net/open.file/291373/M/
kvind hem wel stoer.
kzit ook te wachten op de AH_NC, hoewel de oude ook mag komen.
Een dag geen vertraging, is een dag niet gereisd
Daar zit ik ook op te wachtenrdluca schreef op 10 February 2003 @ 23:44:
[...]
Waar blijven die Dutchbird en Air Holland_NC 757 toch
En over die zwarte ring .. het lijkt me nu net een rouwband
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.
Verwijderd
En dan is het weer bedtijd geworden....
TKD, van Schiphol naar Vantaa..... (dan istie der alvast eerder dan int echie...)

Hmmz geen terramesh meer nodig??

Bomen zien er ook wel wat netter uit.

Mijn Airliners.net foto's
A bird in the hand is worth two in the bush - Aesop
Ja waarschijnlijk weer alleen in amerika net als bij FS2002McFlipp schreef op 11 February 2003 @ 14:33:
[afbeelding]
Hmmz geen terramesh meer nodig??
[afbeelding]
Bomen zien er ook wel wat netter uit.
[afbeelding]
[afbeelding]
Dit waarschijnlijk dat hun vorige vliegtuigen altijd werden afgezeken. Dan krijg je gauw dat ze iets hebben van nou dan doen we wel helemaal geen moeite meer.
En dat het geen airbus is kun je wel verwachten van zo'n arrogant volk als Amerika.
Aardvark heeft zijn oude modellen opnieuw uitgebracht. Ze hebben nu op de B737-300, B757-300, DC9-10 en DC9-30 de reflectie toegepast
plaatje: http://library.avsim.com/sendfile.php?SendImage=24640
download
plaatje werkt waarschijnlijk niet. Kopieer de url even in een nieuw venster dan werkt het wel
[ Voor 25% gewijzigd door The_FrankO op 11-02-2003 15:20 ]

Het blijft een raar model hoor de ifdg. De textures voor de gear zijn er wel, maar zijn gewoon wat kleine 100x100px grijze blokken. Ook de deur voor de nosegear waar normaal gesproken die rode streep en een of andere code op staat is gewoon niet te doen. Teksten worden volledig uitgerekt.
Maargoed, komt u maar met de kritieken
Ik dacht dat de dutchbirdtekst donkerblauw washenk83 schreef op 11 February 2003 @ 15:46:
dutchpackie bijna klaar.
[afbeelding]
Het blijft een raar model hoor de ifdg. De textures voor de gear zijn er wel, maar zijn gewoon wat kleine 100x100px grijze blokken. Ook de deur voor de nosegear waar normaal gesproken die rode streep en een of andere code op staat is gewoon niet te doen. Teksten worden volledig uitgerekt.
Maargoed, komt u maar met de kritiekenGa ik em daarna op het net knallen.
Maar verder erg mooie paints hoor
Snel uploaden
[ Voor 10% gewijzigd door Floppie op 11-02-2003 15:57 ]
ja klopt wel hoor, die teksten zijn heeeel donkerblauw. Maar om ze niet naar zwart te trekken heb ik ze ietsje lichter gedaan. Ze staan staan op de pics in het spaanse zonnetje, dan lijkt het allemaal wat lichterrellehenk schreef op 11 February 2003 @ 15:54:
[...]
Ik dacht dat de dutchbirdtekst donkerblauw wasNaja, ligt een beetje aan het contrast van de foto's.
Maar verder erg mooie paints hoor![]()
Snel uploaden
Ik snap het probleem niet echt zolang je in je flightplans.txt alle vluchten naar EHAM laat gaan en niet naar een 2HAM/3HAMjos_zwa schreef op 11 February 2003 @ 16:06:
weet iemand hier hoe je een afcad kan uninstallen ? ik heb dus nu een afcad geinstalleerd met 6 overlays; dus 6 aparte txt files die ik ook een voor een heb geopend en gesaved in afcad. nu kan ik wel gewoon een standaard afcad file of een andere installeren maar dat helpt niet omdat het er meerdere zijn. iemand die weet hoe ik dit weer kan verwijderen ? van mij part de standaard scenery afcad als ie maar weg is
henk83 schreef op 11 February 2003 @ 15:46:
dutchpackie bijna klaar.
[afbeelding]
Maargoed, komt u maar met de kritiekenGa ik em daarna op het net knallen.
ik zou zeggen knal hem online
Hiero nog een pic van me broer op rl worldtour. Op deze manier ziet zo'n ding er wel machtig groot uit.
[ Voor 5% gewijzigd door achappey op 11-02-2003 16:39 ]
ik wil het gewoon netjes weg hebbenrdluca schreef op 11 February 2003 @ 16:12:
[...]
Ik snap het probleem niet echt zolang je in je flightplans.txt alle vluchten naar EHAM laat gaan en niet naar een 2HAM/3HAM
tampert, kriminalpolizei
thnx het is geluktachappey schreef op 11 februari 2003 @ 16:37:
Als je afcad's wil verwijderen moet je de nieuwste versie hebben. Zit gewoon een optie in de menu'tjes.....
Kunnen zeniet gewoon een patch uitbrengen?Evilernie schreef op 11 February 2003 @ 17:13:
hulde aan microsoft...eindelijk eens een verbetering van wolken en weerseffecten zo te *zien. Het belangrijkste aspect van het hele vliegen...
54€ voor 3D Clouds, betere weerseffecten vind ik wat duur.
Ben geen krent, maar vind het wel weer beroerd
ohja : is 18mb dus duurt wel ff (ethoom)
[ Voor 9% gewijzigd door henk83 op 11-02-2003 18:48 ]
Is dat omtoveren makkelijk?henk83 schreef op 11 February 2003 @ 18:47:
ik ben die 757's nu aan het uploaden (avsim). Er schijnt al een V2 met PW engines uit te zijn. Zodra ik dat ding ergens vandaan heb getoverd ga ik de goede vliegtuigen met de goede motoren maken. Tot die tijd is het ff behelpen met deze versies..
ohja : is 18mb dus duurt wel ff (ethoom)
Mwoa valt best mee hoor, ik oefen dagelijks
(nu nog leren typen, pff)
[ Voor 8% gewijzigd door henk83 op 11-02-2003 19:03 ]
KLM vluchtnummer is KLxxxx
Dutchbird vluchtnummer is YYxxxx???
Thank you!Verwijderd schreef op 11 February 2003 @ 20:50:
IATA code is 5D
Deze met PW-engines.
Is Matthew Murray je net voor
(Of is die wel van jou)??
[ Voor 26% gewijzigd door Floppie op 11-02-2003 21:37 ]
Van HENK heeft er ff gestaan, maar is nu weer weg, toen ik klikte op downloaden kreeg ik "file not in Library (any more) contact ...... " en na een F5 was hij helemaal wegrellehenk schreef op 11 February 2003 @ 21:30:
Er is nu een andere Dutchbird (al) beschikbaar, maar niet de van Henk83.
Deze met PW-engines.
Die ziet er anders ook niet slecht uitrellehenk schreef op 11 februari 2003 @ 21:30:
Er is nu een andere Dutchbird (al) beschikbaar, maar niet de van Henk83.
Deze met PW-engines.
[afbeelding]

Maar die vliegen we niet, want wij steunen "onze" henk
Toch ??
[ Voor 4% gewijzigd door Ensinker op 11-02-2003 21:41 ]
uiteraardGilly schreef op 11 februari 2003 @ 21:39:
[...]
Maar die vliegen we niet, want wij steunen "onze" henk
Toch ??
Dit topic is gesloten.
![]()