De Xtreme Baybus! *updated: assemblage*

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 3.576 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity_Razer
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-03 10:56
Ik ben ook zo'n stille kijker die al toch wel eve dit topic in't oog houd gewoon voor te zien wat er van die X bus is geworden (klonk oh zo goed :) )

En JIJ kan dat onbeschoft vinden maar zit jij in die IA in? heb jij iets gekocht?

Als de mensen hier Easy nogaltijd vertrouwen is dat toch niet jouw probleem. Houd je derbuiten zou zeggen en laat de mensen hier voor zichzelf beslissen. Dit is waarschijnlijk de eerste en laatste keer dat ik hier in dit topic post maar in 's hemels naam...

Feit is dat de hele ontwikkeling van dat ding een risico was, berekend risico maar een risico.
En hoeveel mensen hebben zo'n ding gekocht?

Neem een 100 mensen als voorbeeld, en dat ding kost hoeveel? wederom voor de gemakkelijkheid neem 50 euro.

Dat is 5000 euro dat Easy heeft gehad om te investeren in de X buys waarvan er dekelijk al een 4000 zeker in de X bus zelf zit aan ontwikkeling, onderdelen.....

Dat kan hij moeillijk compleet gaan terugstorten.

Hier zullen mense me misschien vies voor bezien ofzo, maar tenzij iemand hier een aankoopcontract/bestelformuriel heeft of dergelijke van Easy heeft niemand hier een been om op te staan en kan iedereen enkel rekenen/hopen op Easy's goede medewerking (waarvan ik wel overtuigd ben)

Dus wil iedereen zich, ik snap dat jullie gefrustreerd zijn, zich een beetje inhouden?

zij die recht van spreken hebben, spreek niemand zal je tegenhouden, zij die geen recht van spreken hebben zwijg aub en stop met mensen op te stoken en denkelijk ook Easy te ergeren en anderen.

Mensen verder opwinden en frustreren is voor niemand goed

The Idea is not to arrive at the grave, safely in a well preserved body, but to slide in sideways at 400 miles an hour screaming of pure joy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Entity_Razer schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 14:10:
Dat is 5000 euro dat Easy heeft gehad om te investeren in de X buys waarvan er dekelijk al een 4000 zeker in de X bus zelf zit aan ontwikkeling, onderdelen.....

Dat kan hij moeillijk compleet gaan terugstorten.

Hier zullen mense me misschien vies voor bezien ofzo, maar tenzij iemand hier een aankoopcontract/bestelformuriel heeft of dergelijke van Easy heeft niemand hier een been om op te staan en kan iedereen enkel rekenen/hopen op Easy's goede medewerking (waarvan ik wel overtuigd ben)
als je de inkoopactie bekijkt was die bedoeld als verkoop van de HARDWARE en NIET om easy te sponsoren, dat moet je natuurlijk wel in het oog blijven houden,
er werd alleen hardware aangeboden, er was geen sprake van investeren in het programma, daarvoor was een VRIJWILLIGE bijdrage van 5 euro
ps. de aankoopcontracten/bestelformulieren staan netjes op de inkoopactie, inclusief de bevestiging van easy

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2005 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eightValve
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

eightValve

Zegt u toch allemaal???

Verwijderd schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 13:49:
Zoo, en wie ben jij dan wel bla bla
Meneer aard schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 12:43:
[...]
bla bla mijn MENING uiten bla bla
Zomaar een klein stukje uit de 'Algemene gedragsregels (Netiquette)' die hier van toepassing is.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Wat we ook duidelijk niet op prijs stellen:

* Reacties die niets bijdragen aan een thread en/of die niet bijster constructief zijn.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Buiten dit zit trouwens niemand hier te wachten op meningen van mensen die niet aan de IA meedoen -> Sim-pel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Modbreak:Het gaat er niet om dat er bepaald wordt wie wél en wie niét mag replien in een topic. Waar het om gaat is dat dit topic zodanig gevoelig ligt (en wat betreft de afnemers terecht imo) dat het uitten van frustraties in dit topic geen toevoegende waarde heeft noch zal leiden tot eerder oplossen van de huidige 'stale-mate'.
Als iedereen maar zou posten wat hij ervan vindt of zijn frustraties zou spuien in dit topic dan zou dit binnen no-time aan de duizenden posts zitten, zal er netto niets opgelost zijn en men alleen maar verder van huis zijn. Lees met deze uitleg de reply van AcouSE en de meerdere modbreaks in het topic nog eens door en je begrijpt al een stuk beter waarom er door de moderators een lijn wordt gesteld, waaronder op het uitten van negatieve emoties en posten van ruiende teksten.

Vriendelijk doch dringend verzoek dus om de gemoederen te berusten, daar is iedereen mee gebaat. ;)

Als je iets van bovenstaande niet begrijpt: ik heb mail, ICQ, MSN etc. waarop je mij kan bereiken voor vragen e.d. :)

Igg tijdelijk dicht, even de druk van de ketel :)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2005 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-09 15:27

AcouSE

Swedish Chef

Meneer aard, als ik je nou vraag om niet te reageren omdat je post zulke onnodige reacties veroorzaken, waarom doe je dat dan toch?

Check je mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-09 15:27

AcouSE

Swedish Chef

En weer open. AUB alleen posten als je ook daadwerkelijk iets met de inkoopactie te maken hebt, anders kun je mail verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 14:03:
[...]
dat er al geld uitgegeven is ok, dat kan.
waar ik me vooral aan erger is dat toen ik mee ging doen aan de inkoopactie (JANUARI 2003) er sprake was van uitontwikkelde hardware en zo goed als klare software inclusief een mooie website. als je dan na 2 jaar nog helemaal niets aan hardware hebt, behalve om de zoveel tijd een belofte dat er iets geleverd gaat worden, waarna het weer akelig stil wordt, dan word ik wel een beetje iebel.
helemaal omdat ik een gesoldeerde baybus heb besteld en ook nog een bijdrage voor de ontwilkkelaar betaald had.
dit is mijn mening, vooral steeds die loze beloftes en het niet beantwoorden van email steken mij (plus 2 jaar wachten natuurlijk, dat had ie dan moeten melden, dan hadden er veel minder mensen meegedaan met zijn actie)
Bald_eagle slaat hier de spijker op zijn kop :)
In mijn geval accepteer ik alleen nog maar geld terug. Ik betaalde op tijd twee jaar geleden en hij heeft zich niet aan de afspraak gehouden, dus alleen principieel al wil ik nu gewoon mijn geld terug.
Easy moet onderhand maar gaan handelen, ik geef hem nog een week om het via dit kanaal op te lossen en anders ga ik van mijn kant maar es contact opnemen met hem.

En aub geen geflame meer, dit is de enigste centrale plaats waar wij met deze IA contact met elkaar hebben en het zou zonde zijn als het topic een definitief slotje krijgt door ondoordacht gedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eightValve schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 10:52:
[...]
Maar snap je dan niet dat van jou 8 tientjes er al 6 uitgegeven zijn aan de ontwikkeling van dit product...?? Je moet goed weten dat je niet iets in een webshop gekocht hebt, eigenlijk komt het er op neer dat je geinvesteerd hebt in de ontwikkeling van dit product.
Mijn punt, zie e), hij kan deze dingen zelf verkopen aan derden met de tijd die hij al heeft gestoken in het maken van de website, punt d) als ik me goed herinner ;) En nee ik heb niet geinvesteerd in een product, ik heb meegedaan aan een inkoopactie. Dit betekend niet dat ik het risico loop of het product wel of niet geleverd wordt, natuurlijk niet! Op die manier zou je zelfs oplichting kunnen goed praten. Bij een IA betaal ik simpelweg voor producten die geleverd dienen te worden.
Tuurlijk is twee jaar veel te lang, helemaal mee eens, ik heb zelf ook al menig pc versleten in die tijd. Je zou achteraf mischien ook kunnen stellen dat de ia te vroeg was, dat het product nog niet genoeg doorontwikkeld was, maar daar koop je nu niets voor.
Ehm sorry maar ik kreeg heel duidelijk de indruk dat eindelijk de x-bus af was toen de IA begon. Ik heb de topic(s) hiervoor erover al gevolgd en hij was er al gelange tijd mee bezig dus mag ik aannemen als hij een IA start dat hij ze ook kan leveren. Anders had hij dit duidelijk moeten vermelden.
Wat ik wil zeggen is dat er voor Easy geen weg terug is, (een deel van) het geld is uitgegeven, dus kan het niet worden terugbetaald -> sim-pel! De enige optie (lijkt mij) is het uitleveren van de Baybus.
Laat ik beginnen dat Easy zichzelf in deze situatie heeft genesteld. Als hij 2 jaar geleden geleverd had was iedereen blij geweest -> sim-pel om het op jou manier uit te drukken. De twee opties die er zijn heb ik al genoemd, of iedereen terugbetalen en helemaal stoppen met dit project of alleen leveren aan de mensen die het nog willen en de rest terugbetalen.
Ik wil helemaal niemand aanvallen, en ik begrijp ook heel goed dat iemand het na 2 jaar wachten flink zat is, maar ik begrijp echt niet hoe je nu kunt denken dat je je geld terug kunt krijgen.
Samenvattend: Ik verwacht mijn geld terug omdat Easy zich niet aan de afspraak heeft gehouden en omdat nu het moment gekomen is dat deze actie maar es afgehandeld wordt. Ik heb hem twee jaar gegeven, maar nu wil ik toch echt mijn geld terug :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

helaas moet ik het eens zijn met keee.
daar komt nog bij dat ik de gesoldeerde versie besteld heb en er dus vanuit kan gaan dat dat helemaal nog een tijd gaat duren. dan maar geld terug, baybussen zijn er nu volop, misscien niet met alle opties van easy, maar zoals het spreekwoord gaat beter een baybus in de hand dan .... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Der_Rudy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06-09-2022

Der_Rudy

Thats me....

Het is toch allemaal wat,

Ik vindt het knap van easy dat hij uberhaupt weer het een en ander aan het regelen is naar alles wat hij meegemaakt heeft, ik zou voor geen goud willen ruilen... waarschijnlijk had ik in zijn plaats zoiets gehad van zoek het maar mooi uit.

Hij is geen winkel hoor waar je even je geld terug kan vragen, ik vindt dat hij gewoon het project af moet ronden alles uitleveren en iedereen de beroerde situatie waar hij zich nog steeds in bevindt moet respecteren.

Ik geloof nooit dat die dreigende taal, waar overigens gemiddeld een hoop bluf in zit, tot een constructieve oplossing lijdt. En langsgaan ???? knokploeg vormen ???? over zinloos geweld gesproken...

Ik kan alleen maar hopen en wensen dat easy de tijd en rust vindt om zich met dit beladen project bezig te houden, en dat er wat meer positief gereageerd wordt zodat hij daar positief mee verder kan.

Uiteraard blijft mijn aanbieding naar easy staan om hem te assisteren waar nodig, solderen, plannen of eventueel de spullen rondbrengen, ook al begrijp ik goed dat het moeilijk zal zijn voor hem om vaste afspraken erover te maken.

Easy mail maar als je van mijn diensten gebruik wenst te maken....

www.haller.nl nu op een Compaq Proliant DL380 2xPIII 933MHz / 1GB / Smart Array controller / Raid 5 met 8 stuks 36,4 en 4 stuks 18,2 GB schijfjes... en draaiend achter een APC 2200 UPS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Der_Rudy schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 19:02:
Hij is geen winkel hoor waar je even je geld terug kan vragen, ik vindt dat hij gewoon het project af moet ronden alles uitleveren en iedereen de beroerde situatie waar hij zich nog steeds in bevindt moet respecteren.
Idd, maar na 2 jaar is het ook niet "even geld terug vragen". Kijk mn reacties erop na, kheb Easy altijd gesteund. Ik snap echt de reacties niet dat het vreemd zou zijn dat er mensen zijn die hun geld terug willen. Again nee het is geen winkel, maar dit betekent niet dat de actiestarter zich nergens aan te houden heeft. Hij, Easy heeft dit twee jaar laten duren en dan moet je de mensen die hun geld terug willen niet gaan vertellen dat ze niet in hun recht staan om geld terug te vragen. Ik respecteer hem helemaal, maar ik heb het gehad met hoe hij dit project regelt. Hij heeft ons nu al twee jaar aan het lijntje gehouden, zijn updates waren ook zeker niet geweldig te noemen. Wie respecteert wie dan niet? En over de beroerde situatie, ik kan me voorstellen dat zo'n IA langer kan duren, zelfs veel langer, maar op een moment duurt het gewoon te lang. Die situatie mag niet meer als reden opgevoerd worden voor uitstel, in twee jaar kan je veel doen en dus ook zo'n project afhandelen en hoef je niet meer Easy in een slachtoffer rol te duwen. En zoals eerder al gezegd, het gaat me op de manier. Hij neemt geen hulp aan, maakt een website, weinig updates, vind je et nu echt zo gek dat er mensen ontevreden worden?
Ik vindt het knap van easy dat hij uberhaupt weer het een en ander aan het regelen is naar alles wat hij meegemaakt heeft, ik zou voor geen goud willen ruilen... waarschijnlijk had ik in zijn plaats zoiets gehad van zoek het maar mooi uit.
Als hij de hele situatie niet aan kan dan moet hij het lef hebben om dat hier te zeggen. Als hij in het begin had gezegd dat hij in een heel nare situatie zit en dat hij niet meer met dit project verder kan, dan hadden veel mensen inclusief ik weinig moeite gehad om hem te steunen door bv. minder geld terug ontvangen. Er was toendertijd zelfs mensen die vrijwel al het werk van hem wilde overnemen, maar dat wilde hij niet. Desnoods maakte hij het project opensource en gingen andere slimme mensen hier er verder aan werken. Maar je houdt niet al die mensen twee jaar aan het lijntje met telkens valse beweringen dat het product nu echt zal komen.
Ik geloof nooit dat die dreigende taal, waar overigens gemiddeld een hoop bluf in zit, tot een constructieve oplossing lijdt. En langsgaan ???? knokploeg vormen ???? over zinloos geweld gesproken...
Als dit slaat op mn opmerking "anders ga ik van mijn kant maar es contact opnemen met hem" dan heb je die fout opgenomen. Aangezien Easy nooit reageert hier op de mensen die nu hun geld terug willen lijkt het me logisch dat ik op een andere manier met hem contact ga zoeken na lange tijd.
Ik kan alleen maar hopen en wensen dat easy de tijd en rust vindt om zich met dit beladen project bezig te houden, en dat er wat meer positief gereageerd wordt zodat hij daar positief mee verder kan.
Ik hoop ook dat dit project nu eens afgehandeld wordt. Het lijkt me ook veel beter voor Easy dat hij er nu gewoon de tijd in steekt anders komt het er nooit van, we pappen nu al twee jaar aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uit een mailtje van Easy

Ik ben de afgelopen tijd weer echt bezig om een en ander op gang te houden.
Na de tegenslag dat de nieuwe hardware (de serieprint) niets wou doen, ben ik aardig in de code bezig geweest. Nu heb ik de eerste stukken functionaliteit weer op poten. Vooral dat heeft weer veel tijd gekost, vooral omdat ik nu geen degelijke werkplek meer heb, en spullen (zoals bv. een scoop) her en der heb moeten verzamelen.

Daarmee heb ik besloten voor nu te stoppen met het verder werken aan de software, maar bezig te gaan aan de levering. De AVR is nu zover dat je hem via de seriele kabel kunt voorzien van nieuwe software, vandaar dat ik voor nu stop met werken daaraan.

Ondertussen heb ik al zo'n 25 AVRs geschoten. De eerste maal moet zoals je misschien weet met een losse programmer, die ik onlangs opnieuw heb moeten bouwen (oude was "verdwenen" samen met mijn prototype). Dit heb ik ook gemeld in de update laatst.

Als de AVRren geschoten zijn, ga ik de rest van de componenten uitzoeken en sorteren, en daarna verzenden.

Ik kan heel goed begrijpen dat mensen hun geld terug willen. Probleem is dat ik alle spullen reeds in huis heb, dus geld terug is dan helaas al snel geen optie meer. Mede daarom ga ik nu zo snel mogelijk verzenden, heb me voorgenomen zoals ik al zei om voor nu NIET meer te coderen anders komt er nooooit iets van.

Ik hoop dat dit een beetje bevredigend antwoord is, je mag dit eventueel best quoten op GoT.

groetjes

Erik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Der_Rudy
  • Laatst online: 06-09-2022

Der_Rudy

Thats me....

Opvallend dat je je door mijn hele text aangesproken voelt..... was een algemeen verhaal... en ik heb het idee dat je mijn text niet begrepen hebt ... maar goed das weer off topic...

bald_eagle dank voor de post van de mail die je van easy ontvangen hebt.

zoals ik al zei, easy doet echt zijn best wel ook al zit hij niet elke week ieder dingetje te posten op GoT ...

www.haller.nl nu op een Compaq Proliant DL380 2xPIII 933MHz / 1GB / Smart Array controller / Raid 5 met 8 stuks 36,4 en 4 stuks 18,2 GB schijfjes... en draaiend achter een APC 2200 UPS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helaas weer een week verder zonder nieuws. Iemand nog contact gehad met Easy? Ik heb geen zin om het nu weer in te laten zakken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carp_Hunter
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-05 19:55

Carp_Hunter

aka KiLLsLesS

Na de rumoerige tijd (carnaval :P) maar weer een subtiele kick.

Nu ging het weer een tijdje goed en nu valt het weer stil lijkt het :(

-KiLLALoT- -Guild Wars Player LLL en WauS- -System- & -Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quinie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-07 14:53

Quinie

.nl

Goed wie heeft zijn pakje al binnen ?
Bijna een maand geleden was de laatste status (via via) dat hij zou stoppen met coden en pakje zou gaan maken. Dus iemand pakjes gehad...?

of anders iemand nog iets van Easy gehoord ?

http://www.Quinie.nl
http://soundcloud.com/quinie
https://www.wereoutthere.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Quinie schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 15:24:
Goed wie heeft zijn pakje al binnen ?
Bijna een maand geleden was de laatste status (via via) dat hij zou stoppen met coden en pakje zou gaan maken. Dus iemand pakjes gehad...?

Niks gehoord & niks gekregen. :(
Ik ga 'm volgende week bellen om een afspraak te maken, en dan ga ik m'n spullen gewoon ophalen. Het boeit me niet of de AVR software wel of niet werkt, sinds de start van de IA heb ik aardig geleerd om zelf te programeren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou 2 maand verder, geen reactie,
lekker bezig,
volgens mij heeft hij die pieken gewoon achterover gedrukt en zit hij thuis HEEL hard te lachen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJoker
  • Laatst online: 01-09 07:36
pfff

om eoa reden heb ik het gevoel dat Easy nu echt ergens zit ingesneeuwd...en onze centjes opmaakt aan de bar in een gezellig zwitsers dorpje :(

Sayang nog geluk gehad in het contacten?

Tweakers.net profiel | Computer specs | BF2 stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The.Joker schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 22:14:
pfff

om eoa reden heb ik het gevoel dat Easy nu echt ergens zit ingesneeuwd...en onze centjes opmaakt aan de bar in een gezellig zwitsers dorpje :(

Sayang nog geluk gehad in het contacten?
Kan je dat dan niet aangeven bij de politie ofzo??
Dat zal hem leren! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-09 15:27

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Verwijderd schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 23:26:
[...]

Kan je dat dan niet aangeven bij de politie ofzo??
Dat zal hem leren! >:)
..of je leest het topic even :/ Er is duidelijk gemeld dat dit soort stemmingmakerij niet gewaardeerd wordt en dat mensen die niet meedoen aan de IA zich niet in de discussie hoeven te mengen..

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Quinie schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 15:24:

Ik heb hem de 19e gemailt, dat hij weer eens iets moest laten horen in dit topic
Nog geen mail terug gehad :?

Nog even een qoutje uit zijn laatste levensteken (sorry voor de opmaak)

At 15:22 14-1-2005, you wrote:
Hoi Rene,
Ik ben de afgelopen tijd weer echt bezig om een en ander op gang te houden.
Na de tegenslag dat de nieuwe hardware (de serieprint) niets wou doen, ben
knip
Ik kan heel goed begrijpen dat mensen hun geld terug willen. Probleem is dat
ik alle spullen reeds in huis heb, dus geld terug is dan helaas al snel geen
optie meer. Mede daarom ga ik nu zo snel mogelijk verzenden, heb me
voorgenomen zoals ik al zei om voor nu NIET meer te coderen anders komt er
nooooit iets van.
Ik hoop dat dit een beetje bevredigend antwoord is, je mag dit eventueel
best quoten op GoT.
groetjes
Erik

[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2005 04:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het begint wel op oplichting te lijken...
paar honderd euro rente trekken en dan na een paar jaar het geld maar weer terug storten ofzo,
want zeg nou zelf, jullie geloven toch niet serieus dat hij al die spullen in huis heeft?
dan zou hij ze toch al lang in pakjes hebben gedaan en ze op de post gedaan, het ligt alleen maar in de weg op deze manier lijkt me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:23

Milmoor

Footsteps and pictures.

Het is goed mogelijk om als een berg op te kijken tegen een beetje werk. Zeker als het totaal niet klopt het op die wijze af te moeten handelen kan dat een ontzettende drempel zijn. Zeker als de rest van je leven niet in orde is, kan het daardoor eeuwig uitgesteld worden. Mensen negeren de rekeningen in de post, vragen geen belasting teruggaaf of uitkering aan, etc.
Dat pleit Easy niet vrij, maar ik heb er te dicht tegen aan gezeten om er geen begrip voor te hebben. En met mij vele anderen.
Om het op te lossen heb je of een trendbreuk in je leven nodig, of hulp van buiten. Ik heb al eerder aangegeven dat het handig is als Easy van iemand hulp accepteerd. Gewoon een paar middagen laatste handelingen, wat zaken uitzoeken, de boel inpakken en op de post doen. Het is meerder malen aangeboden, en waarschijnlijk de enige werkende oplossing.

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterG
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:47

WouterG

Dit is geen ondertitel

Vaak liegen mensen zichzelf ook helemaal vast. Ze blijven volhouden dat het goedkomt maar uiteindelijk blijkt dat er helemaal niets van waar is. In het verleden is zoiets al meer gebeurt op Got, was iets met een lanparty en een locatie ofzo.

Ik zeg niet dat het in dit geval zo is, maar ik ben er wel bang voor. Ikzelf heb alleen maar een lege AVR besteld en zelfs die word niet geleverd terwijl de organisator wel aangeeft deze al binnen te hebben gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

helaas vertelt de organisator al een paar jaar wat, maar niemand heeft tot nu toe enig fysiek bewijs gezien. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:D Ik hoorde zojuist op msn dat-EaSy- op vakantie was en as. dinsdag weer terugkomt en een post zla doen, eindelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoop dat het waar is, ik begin echt wel genoeg te krijgen van deze inkoopactie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaXX99
  • Laatst online: 23-01 21:02
Verwijderd schreef op zaterdag 26 februari 2005 @ 11:32:
:D Ik hoorde zojuist op msn dat-EaSy- op vakantie was en as. dinsdag weer terugkomt en een post zla doen, eindelijk :)
Tja, met al het geld dat hij van deze IA heeft overgehouden, heeft hij wel voldoende voor een maandje of 2 Nieuw-Zeeland of Ijsland .... (2 bestemmingen waar ik echt van :9~ ) ....
Als ik mee mag samen met mijn vrouwtje ben ik wel bereid om de baybus te laten vallen ;)

Coolermaster Stacker / OCZ Powerstream 520W / ASUS A8N-SLI / AMD 3200+ 0.09µ / Zalmax 7700Cu / 2x512Mb OCZ PC3200 EL Platinum Rev.2 / XFX 6600GT / Maxtor Diamondmax 10 300 Gb SATA / 2 x Dell 1905FP 19" / Epson R800 / Canon CanoScan 8400F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaXX99
We zijn ondertussen al de bewuste dinsdag ! De terugkeer van Easy ! De langverwachte dag van NOG meer leugens, valse hoop en prietpraat ... en net zoals ik de meeste anderen die hebben deelgenomen aan de IA wel hadden verwacht is er weer geen bericht van de IA organisator. Waarom ben ik zelfs niet eens verbaasd ? En zelfs indien er respons had geweest, had ik er nog geen snars van geloofd :(
Ik ben deze IA dus echt wel KOTSbeu en ik wil nog steeds mijn geld terug ! Mijn geduld ben ik al lang kwijt, mijn goedgelovigheid al veel langer ... en mijn geld nog langer ...
het wordt es tijd om es een punt te zetten achter deze onzin ... OF Easy levert die baybus, OF hij stort het geld terug - of hij nu geinvesteerd heeft of niet ... maar ja, deze stelling werd enkele replies hoger ook al gesteld .... :(

Coolermaster Stacker / OCZ Powerstream 520W / ASUS A8N-SLI / AMD 3200+ 0.09µ / Zalmax 7700Cu / 2x512Mb OCZ PC3200 EL Platinum Rev.2 / XFX 6600GT / Maxtor Diamondmax 10 300 Gb SATA / 2 x Dell 1905FP 19" / Epson R800 / Canon CanoScan 8400F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:48
Je bent een dag te vroeg :P Hij KOMT vandaag terug, wie weet zit hij nog tot vanavond 9 uur in het vliegtuig of in de auto of zo :P

Maar verder heb je wel gelijk, dit schiet ECHT niet op...

Easy: accepteer eens hulp :P Er valt hier vast wel iemand te vinden die gek genoeg is om de spullen die je al hebt te sorteren en te verzenden. Hier lijkt het erop dat je alle onderdelen al binnenhebt, dus bijt nog even door die zure appel heen en verstuur het dan ook (of laat dat door een ander doen)!!!

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaXX99
Tja ... ik weet het ... maar ik wou even mijn frustratie kwijt :)
Het ergste van dit alles dat ondaks al de vertragingen en valse beloftes, de baybus 2 jaar later nog steeds een up to date toestelletje zou zijn ! ALS het ooit zal bestaan natuurlijk en niet enkel een hersenspinsel blijft .. Je hebt wel de LIS 2 van VLSystems die een gelijkaardige functionnaliteit heeft, maar toch net iets minder kan ... Dan is er Matrix Orbital die de MX4 en MX5 (Mazda?) heeft uitgebracht, maar die zijn me te lomp ... en ik weet dat er bij aquacomputer.de ook een gelijkaardig toestel bestaat ...
De enige die toch wat in de buurt komt blijft die van VLsystems denk ik (kent er iemand nog andere alternatieven ?) en ik overweeg dan ook om die binnenkort te gaan aanschaffen ...

PS. voor die reis naar Ijsland laat ik hem nog steeds vallen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En niemand die het vreemd vindt dat Easy het niet eerst ff meldt dat hij op vakantie gaat op dit forum. Niemand die het vreemd vindt dat hij wel op vakantie kan, maar niet fatsoenlijk regelmatig updates kan geven, als hij op vakantie kan gaan kan hij ook wel naar de dichtsbijzijnde bibliotheek om op internet te gaan als hij zelf geen internet meer heeft (wat me sterk lijkt als hij wel geld heeft voor vakantie). Niemand die het vreemd vindt dat hij zo moeilijk doet over terugbetalingen, maar wel op vakantie gaat.
Face it, er kloppen echt te veel dingen niet. Er leek ff schot in de zaak en het papt weer helemaal in (kheb zelf drukke periode achter de rug, geen tijd voor dit gedoe gehad). We zeuren nu al anderhalf jaar om meer updates en de eigenlijke verzending, en nog niks. IMO kunnen we dit topic net zo goed sluiten, voor mij is er geen enkele reden meer om dit nog allemaal te geloven. Het enigste nut van dit topic is onderling gepraat of Easy wel te vertrouwen is of niet etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quinie
  • Laatst online: 29-07 14:53

Quinie

.nl

Keee ik kan me deels wel vinden in je verhaal. Ik ben dan ook erg benieuwed naar de mensen die nog wel contact met Easy hebben over hoe Easy nu reageerd.

Mocht iemand zich bereid voelen gezamelijk actie te ondernemen staat ik daar nu wel achter. Ik ben zelf niet in de gelegenheid dit te doen.
Verwijderd schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 13:18:
En niemand die het vreemd vindt dat Easy het niet eerst ff meldt dat hij op vakantie gaat op dit forum.
hij meld ja niks hier laat staan dat ie zou zeggen dat ie op vakantie gaat :).

http://www.Quinie.nl
http://soundcloud.com/quinie
https://www.wereoutthere.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok ik heb net Easy gebeld en ik heb goed nieuws. We hebben een goed gesprek gehad, hij klonk betrouwbaar en we hebben concrete uitgangspunten:
a) Easy zal wekelijks updates doen (zo niet, bel ik hem zoals afgesproken met Easy)
b) Hij zal de source vrijgeven
c) De x-bus gaat zo snel mogelijk de deur uit
d) Medewerking wordt geaccepteerd

De reden voor vertraging was dus hoofdzakelijk het verlies van het prototype waardoor veel werk was verloren. Staat van het project nu is dat de x-bus zelfstandig door iedereen te flashen is, dus de hardware aansturing wat dat betreft klopt. Er zitten wel wat kleine problemen/bugs in de software, maar deze kunnen worden opgelost door de betere versie te flashen.

Concreet wat vandaag gaat gebeuren:
a) Easy zal vandaag nog update doen inclusief foto's
b) Daarbij zullen verschillende versies van de source bijzitten
c) Er zal om jullie medewerking worden gevraagd als dat nodig is.
d) Er wordt gekeken of mensen nog willen dat ie wordt geassembleerd of liever zelf assembleren en dan het geld van assemblage terug kunnen krijgen.

Oftewel, we zullen zsm een x-bus toegestuurd krijgen die te flashen is (in dat deel van de soft/hardware zijn geen problemen meer). Easy of mensen hier kunnen met de source bugs eruit halen en functionaliteit toevoegen welke iedereen kan flashen op zijn/haar x-bus.
Als dit succesvol verloopt hoeven we dus geen energie meer te steken in de afhandeling van de IA en kunnen we die energie gebruiken om de X-Bus verder te ontwikkelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
Open source \o/ sourceforge?? :P

Als tijd een groot probleem is wil ik er wel een aantal solderen voor mensen?

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo

Demo

Paul Nieuwkamp schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 15:24:
Open source \o/ sourceforge?? :P

Als tijd een groot probleem is wil ik er wel een aantal solderen voor mensen?
Dat hebben zoveel mensen al aangeboden, probleem is dat EasY er niet op ingaat..

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Zoals hierboven te lezen zijn er vandaag concrete afspraken gemaakt. Ik heb bepaald niet stilgezeten, maar op een of andere manier is de drempel om hier iets te posten zwaar. Ik vind het echt vervelend dat de zaken zo lopen zoals ze lopen en dat speelt zeker ook mee.

Nu zijn er gelukkig wel ECHTE vorderingen gemaakt de afgelopen dagen. Ik heb nu een degelijk prototype gemaakt waar ik goed op kan testen, op basis van de productie print. Dit droeg veel meer werk met zich mee dan menigeen zal denken, omdat ik het ding opstartte en toen..... NIETS. En waar begin je dan zonder goede spullen. Mensen met ervaring in de embedded wereld weten precies wat ik bedoel. I/O was veranderd, wat kleine details zaten mis. Maar die zijn nu wel "overwonnen".

In ieder geval heb ik overlegd dat ik alle spullen ter beschikking ga stellen aan het tweakervolk. Ik vind dit nu minder erg, omdat ik weet dat ik er toch niet de tijd in kan steken die eigenlijk nodig is. Ik heb zojuist mijn website een schop verkocht en in een razende Frontpage sessie de basis erop gezet. Geen punten voor netheid aub, het staat erop en dat is genoeg voor nu denk ik. De site is:

http://x-bus.nl

Als ik tijd heb zal ik er ook een paar foto's opzetten van het nieuwe prototype, de PCB's enz enz.

Voor nu staan de sources en wat tools erop, zodat jullie in ieder geval alvast een gevoel kunnen krijgen hoe eea. van opzet is. Lees vooral de docs die erbij zitten, zonder die verdrink je wellicht in de code.

Vragen graag stellen via de mail, dan heb je meer kans op een snel antwoord. Antwoorden van algemene interesse kun je dan zelf in dit topic planten (of ik doe dat).

Omdat ik klem zit qua tijd, wil ik bij deze verzoeken aan de mensen die gekozen hebben voor voor-assemblage maar dit eventueel ook zelf willen doen dit te melden via de mail. De kosten die je betaald had voor de assemblage komen dan vanzelfsprekend terug op je rekening. Vraag alsjeblieft niet meer om te kunnen cancellen, ik heb namelijk vrijwel alle spullen al in huis, dus geld terug dat "trek" ik helaas niet.

Afhankelijk van hoeveel er uiteindelijk te assembleren zijn, hoop ik dat sommigen van jullie alsnog bereid zijn om enkele stuks te assembleren (ik zag al een toezegging staan!). Het testen van gemaakte X-bussen is echter weer heel complex met al zijn in- en uitgangetjes, dus die tests moet ik waarschijnlijk schuldig blijven voor een deel. Wat ik snel kan testen zijn de LCD, de fans, de temp. inputs en natuurlijk de RS232. Daarmee is wel het meest belangrijke deel afgetest voor 99% van de gebruikers denk ik.

Zoals beloofd is zal ik vanaf nu een wekelijkse update plaatsen in dit topic. Zo niet, heb ik verzocht wekelijks gespammed te worden over de telefoon door keeee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nog even snel een paar foto's aan de site toegevoegd op http://x-bus.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
_O_ Vooruitgang :)

Wel is de site wat traag, host je hem toevallig thuis?
Ik kan de downloads en de 4 foto's wel mirroren op mijn provider-webspace?

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hulde :) Nette code ook btw zover ik zosnel kan zien, goede documentatie :) Echt een stap vooruit dit.

Easy, over het vrijgeven van de source, het lijkt me verstandig om hier een licentie ala gpl/bsd aan te plakken. GPL lijkt me een mooie licentie voor dit project, kort door de bocht moet iedereen die jou source gebruikt zijn of haar veranderingen ook openbaar maken. Dit zorgt meteen dat iedereen meegeniet van verbeterde software :) Er worden echter geen voorwaarden gesteld aan commercieel verkoop, maar aangezien men de source moet meegeven kan een derde dezelfde software altijd gratis aanbieden :)
Het is misschien ook verstandig om er een sourceforge project te van maken, zodat we een cvs server hebben om veranderingen gestructureerd bij te houden. Als iemand zin en tijd heeft om actief verder te ontwikkelen aan de x-bus software kan deze zich misschien het beste als project leider inzetten, zodat we een actief persoon hebben die de changes bij kan houden :)

[ Voor 159% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2005 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het al veel eerder aangeboden, ik wil wel mee helpen te solderen. ;)
Ook voor verdere ontwikkeling heb ik wel belangstelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Paul Nieuwkamp schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 23:09:
_O_ Vooruitgang :)

Wel is de site wat traag, host je hem toevallig thuis?
Ik kan de downloads en de 4 foto's wel mirroren op mijn provider-webspace?
Traag??? De server hangt achter een 10Mbit full duplex link naar het internet, zou niet het probleem moeten zijn. Het is echter een oud bakkie met 128Mb aan boord, moet hem nog een x upgraden naar 256Mb of meeeeeeeer. Vrijwel zeker dat memory de bottleneck is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 23:10:
hulde :) Nette code ook btw zover ik zosnel kan zien, goede documentatie :) Echt een stap vooruit dit.

Easy, over het vrijgeven van de source, het lijkt me verstandig om hier een licentie ala gpl/bsd aan te plakken. GPL lijkt me een mooie licentie voor dit project, kort door de bocht moet iedereen die jou source gebruikt zijn of haar veranderingen ook openbaar maken. Dit zorgt meteen dat iedereen meegeniet van verbeterde software :) Er worden echter geen voorwaarden gesteld aan commercieel verkoop, maar aangezien men de source moet meegeven kan een derde dezelfde software altijd gratis aanbieden :)
Het is misschien ook verstandig om er een sourceforge project te van maken, zodat we een cvs server hebben om veranderingen gestructureerd bij te houden. Als iemand zin en tijd heeft om actief verder te ontwikkelen aan de x-bus software kan deze zich misschien het beste als project leider inzetten, zodat we een actief persoon hebben die de changes bij kan houden :)
Als iemand zich wil opwerpen als "projectleider" vind ik dat prima. Heb me niet verdiept in licenties etc. Tips over hoe dit in te regelen zijn zeker welkom....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 23:47:
Ik heb het al veel eerder aangeboden, ik wil wel mee helpen te solderen. ;)
Ook voor verdere ontwikkeling heb ik wel belangstelling.
Ok, bedankt voor het aanbod! We gaan wel eerst zien hoeveel werk er nu echt ligt in de assemblage, daarna ga ik kijken in hoeverre er soldeerhanden nodig zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
Verwijderd schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 00:01:
[...]

Traag??? De server hangt achter een 10Mbit full duplex link naar het internet, zou niet het probleem moeten zijn. Het is echter een oud bakkie met 128Mb aan boord, moet hem nog een x upgraden naar 256Mb of meeeeeeeer. Vrijwel zeker dat memory de bottleneck is.
Hmm.. Ik kwam niet boven de 10kb/s uit?

Ik heb ze niet allemaal, maar bij deze (xs4all webspace) haal ik 100kb/s terwijl mijn upload al bijna dicht zit :):
X-bus avr sources.zip
X-Bus HWSW Design doc.zip
X-Bus FlashTool.zip
X-Bus FlashTool sources.zip
X-Bus Serial Communication doc.zip
X-Bus Config Tool.zip
X-Bus Configuration Tool sources.zip
X-Bus assemblage docs.zip
Xbus AVR programmer.JPG
Xbus proto3 foto 1.JPG
Xbus proto3 foto 2.JPG
Xbus proto3 closer.JPG

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Snap er nix van. Ik heb zojuist de grootste naar binnen gehaald op ruim 175Kbyte/sec.... Misschien zat ik op het moment dat jij ging downloaden wel de "frutten" in de site...

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2005 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
En ik nu ook 8)7 Het zal allemaal wel :P Is er in ieder geval een (niet meer zo heel hard nodige) mirror :P

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:23

Milmoor

Footsteps and pictures.

Neem zo snel mogelijk een beslissing over de licentievorm:
- voor iedereen bruikbaar, zowel commercieel als hobby
- alleen niet commercieel
- voor iedereen, mits ook opensource
Op dit moment is er namelijk niets bepaald, en die versie wil je niet rond hebben slingeren. Als iemand de code dan gaat gebruiken op een manier die je niet aanstaat heb je nauwelijks een poot om op te staan. Je hebt natuurlijk nog wel auteursrecht, maar onduidelijkheid is nooit goed. Copy-paste is snel gedaan.

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niemand mag nu zomaar zijn code gebruiken aangezien er auteursrecht over zit.

Easy ik stel de GPL licentie voor, meest gangbare licentie die voor veel projecten zoals linux wordt gebruikt. GPL verwacht dat als iemand jou code gebruikt en veranderingen aanbrengt, deze veranderen openbaar maakt. GPL heeft zich bewezen als licentie en klopt juridisch. Er worden geen beperkingen gesteld aan het commercieel gebruik van de code, maar dit maakt ook niet uit want al zou een groot bedrijf hier mee aan de slag gaan, al hun vorderingen (=code) moet ook openbaar worden gemaakt :) Dit zorgt ervoor dat je code niet gebruikt kan worden in proprietary software :) Dit is positief voor iedereen :) Meer info op http://www.fsf.org/licensing/licenses/gpl.html
Laten we trouwens aub alle code wel centraal houden, dus op Easy's website of sourceforge, anders schiet het niet op.

Ik heb trouwens wel interesse in het maken van utilities voor de x-bus. Kheb weinig ervaring met dicht op de hardware proggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 16:01:
Niemand mag nu zomaar zijn code gebruiken aangezien er auteursrecht over zit.

Easy ik stel de GPL licentie voor, meest gangbare licentie die voor veel projecten zoals linux wordt gebruikt. GPL verwacht dat als iemand jou code gebruikt en veranderingen aanbrengt, deze veranderen openbaar maakt. GPL heeft zich bewezen als licentie en klopt juridisch. Er worden geen beperkingen gesteld aan het commercieel gebruik van de code, maar dit maakt ook niet uit want al zou een groot bedrijf hier mee aan de slag gaan, al hun vorderingen (=code) moet ook openbaar worden gemaakt :) Dit zorgt ervoor dat je code niet gebruikt kan worden in proprietary software :) Dit is positief voor iedereen :) Meer info op http://www.fsf.org/licensing/licenses/gpl.html
Laten we trouwens aub alle code wel centraal houden, dus op Easy's website of sourceforge, anders schiet het niet op.

Ik heb trouwens wel interesse in het maken van utilities voor de x-bus. Kheb weinig ervaring met dicht op de hardware proggen ;)
Ik ga wel eens snuffelen in de GPL licentie. Utilities maken voor de X-Bus is nuttig, kijk daarvoor vooral in het communication DOC. De tools die ik gemaakt heb zijn echt brak; ik ben een echte low level embedded man (ik noem dat altijd C-- ;) ) en ik heb te weinig ervaring met C++ om dit structureel op te bouwen zoals zal blijken uit de sources van de tools. Dat is ook wat ik altijd gezegd heb; embedded maak ik, de tools eromheen in principe niet (tenzij ik die tools nodig heb voor ontwikkeling).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ben blij dat er eindelijk schot in zit.
ik wil wel nog graag mijn baybus gesoldeerd want de apparatuur daarvoor heb ik niet, helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 16:47:
[...]

Ik ga wel eens snuffelen in de GPL licentie. Utilities maken voor de X-Bus is nuttig, kijk daarvoor vooral in het communication DOC. De tools die ik gemaakt heb zijn echt brak; ik ben een echte low level embedded man (ik noem dat altijd C-- ;) ) en ik heb te weinig ervaring met C++ om dit structureel op te bouwen zoals zal blijken uit de sources van de tools. Dat is ook wat ik altijd gezegd heb; embedded maak ik, de tools eromheen in principe niet (tenzij ik die tools nodig heb voor ontwikkeling).
Helemaal top. Als we er van uit kunnen gaan dat over een bepaalde tijd de hardware + aansturing compleet is, kunnen wij zeker verder met ontwikkelen van tools.
Als andere mensen ook willen meewerken aan de utils (Sayang?): Ik zat zelf te denken om een server-client model te gebruiken, zodat we de x-bus zowel lokaal (lokaal server draaien) en evt. over het internet kunnen configureren/waardes uitlezen. Zwaar praktisch als de x-bus in een apparte server zit :) We kunnen bv. een web-interface maken en/of een apparte client in bv. Java (cross-platform :)). Het eerste lijkt mij een erg nette oplossing, je x-bus aanspreken via je browser :) Probleem dan is dat mensen die een x-bus lokaal hebben draaien apache/php moeten draaien, dus voor deze gevallen is een apparte applicatie netter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRAFTER86
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:46
Verwijderd schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 18:08:
[...]

Ik zat zelf te denken om een server-client model te gebruiken, zodat we de x-bus zowel lokaal (lokaal server draaien) en evt. over het internet kunnen configureren/waardes uitlezen. Zwaar praktisch als de x-bus in een apparte server zit :) We kunnen bv. een web-interface maken en/of een apparte client in bv. Java (cross-platform :)). Het eerste lijkt mij een erg nette oplossing, je x-bus aanspreken via je browser :) Probleem dan is dat mensen die een x-bus lokaal hebben draaien apache/php moeten draaien, dus voor deze gevallen is een apparte applicatie netter :)
Dus je gaat je eigen webserver schrijven? Lijkt me lichtelijk overdreven. Je kunt er wel van uit gaan dat apache stabieler en veiliger zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denhomer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-06 11:19

Denhomer

Doh !

Ik ben ook programmeur en als ik de xbus heb ga ik vast ook dingen programmeren. Een client/server applicatie lijkt me best goed.

[ Voor 79% gewijzigd door Denhomer op 02-03-2005 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DRAFTER86 schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 19:11:
[...]

Dus je gaat je eigen webserver schrijven? Lijkt me lichtelijk overdreven. Je kunt er wel van uit gaan dat apache stabieler en veiliger zal zijn.
Tuurlijk niet. Voor een web-interface via apache/php zou je dit dus moeten installeren als je de utils wil draaien. Op een server draait dit vaak al == geen probleem, zelfs netter imo aangezien je gwoon op de gebruikelijke manier via je browser waardes kan uitlezen/configuraties veranderen. PHP heeft ook een mooie library voor grafieken etc.
Voor lokaal gebruik is dat dus niet ideaal doordat apache/php vereist zijn dan, daarom dat ik hier de discussie open wil houden welke Taal/Productie omgeving we gebruiken. Apache/PHP lijkt me ideaal voor servers, Java lijkt me ideaal voor lokaal gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoiets als "Apcupsd a daemon for controlling APC UPSes" lijkt me wel aardig, web interface en shutdown voor als de boel uit de hand loopt. X-bus wel op eigen voeding zetten uiteraard. ;)

http://www2.apcupsd.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRAFTER86
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:46
Verwijderd schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 20:07:
[...]

Tuurlijk niet. Voor een web-interface via apache/php zou je dit dus moeten installeren als je de utils wil draaien. Op een server draait dit vaak al == geen probleem, zelfs netter imo aangezien je gwoon op de gebruikelijke manier via je browser waardes kan uitlezen/configuraties veranderen. PHP heeft ook een mooie library voor grafieken etc.
Voor lokaal gebruik is dat dus niet ideaal doordat apache/php vereist zijn dan, daarom dat ik hier de discussie open wil houden welke Taal/Productie omgeving we gebruiken. Apache/PHP lijkt me ideaal voor servers, Java lijkt me ideaal voor lokaal gebruik.
Ik zie het, sorry heb je bericht verkeerd gelezen :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carp_Hunter

Carp_Hunter

aka KiLLsLesS

Dit is mooi om te lezen (misschien toch een X-bus in mn pc voordat ik naar ParcLAN ga :P)

Over die licentie types: lijkt me wel verstandig idd om er een GPL van te maken en die op Sourceforge te plaatsen.

Over de applicaties: het webidee klinkt idd interessant voor op afstand te controlleren en te beheren :D
Alleen vind ik persoonlijk dat de user interface (local machine) gewoon in Visual C of aanverwante kan worden geprogged. Je hebt er (over het algemeen) geen extra installs voor nodig (zoals bij een java applicatie wel vereist is). Ben zelf niet zo'n kei in programmeren maar er zullen best wel wat mensen zijn die dit wel kunnen lijkt me. Zal best dat java voordelen heeft boven andere talen maar dit is maar een idee.

* Carp_Hunter gaat nu nauwlettend de brievenbus in de gate houden :P

P.S
Word er op inkoopacties.net ook nog iets gedaan aan deze updates?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
Al sinds het begin is er veel meer op GoT gedaan dan op IA.net mbt tot deze IA :) Het idee liep al voordat IA.net (of laupro.net/ia ) bestond, en de diverse hard- en software designstadia hebben een aantal topics gekregen hier in CME :)
Ik neem dan ook aan dat iedereen die het op IA.net nog actief volgt ook hier kijkt :)

Het web-idee lijkt me wel leuk om te gebruiken en technisch niet al te lastig te implementeren :) 2 globale instellingen (locatie "dump getallenreeks naar seriele poort(.exe/.)" en welke compoort het is :)) en dan gewoon execute $dumpproggie $opties aanroepen ofzo :)

Het enige dat dan voor een aantal verschillende OSen geschreven moet worden is $dumpproggie, de rest is HTML/PHP

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carp_Hunter

Carp_Hunter

aka KiLLsLesS

Paul Nieuwkamp schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 00:22:
Al sinds het begin is er veel meer op GoT gedaan dan op IA.net mbt tot deze IA :) Het idee liep al voordat IA.net (of laupro.net/ia ) bestond, en de diverse hard- en software designstadia hebben een aantal topics gekregen hier in CME :)
Ik neem dan ook aan dat iedereen die het op IA.net nog actief volgt ook hier kijkt :)

Het web-idee lijkt me wel leuk om te gebruiken en technisch niet al te lastig te implementeren :) 2 globale instellingen (locatie "dump getallenreeks naar seriele poort(.exe/.)" en welke compoort het is :)) en dan gewoon execute $dumpproggie $opties aanroepen ofzo :)

Het enige dat dan voor een aantal verschillende OSen geschreven moet worden is $dumpproggie, de rest is HTML/PHP
Zullen best wat mensen zijn die alleen op IA.net kijken hoor :D
Ik volg dit project ook al vanaf de HW en SW draadjes hier op GoT dus voor mij (en vele andere hier op GoT) maakt het weinig verschil. Blijft wel dat op IA.net alle gegevens staan.

[helder moment]
Snap nu ook waarom men zo'n interesse heeft in het gebruik van java: het is OS onafhankelijk :D Alleen ff de JRE installen en klaar.
[/helder moment]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazer
  • Niet online

Bazer

En nou?

Leuk dat jullie allemaal enthousiast zijn en meteen willen beginnen met tools maken.

Ik wil de bubbel niet doen barsten maar zullen we ons niet even focussen op het geleverd krijgen van de x-bus en ons dan pas druk gaan maken over tools?

Stappenplan (naar mijn idee):
- licentie regelen
- spullen versturen
- (diegene die willen helpen met solderen gaan solderen)
- testen
- tools bouwen

(Ik stel me ook beschikbaar voor eventueel solderen voor mensen uit Eindhoven en omgeving.)

Misschien kan --EasY-- zich vast gaan bezighouden met uitzoeken/inpakken terwijl Keeee zich bezighoudt met de licentie?
(dit scheelt tijd en in eerste instantie wilde --EasY-- sowieso de code al doneren, niet eens onder een licentie notabene)

Ik wacht ook al lang op dit ding en nu we weer wat schot in de zaak hebben wil ik ook dat we het snel regelen voordat er misschien weer van alles tussen gaat komen.

Iemand op- of aanmerkingen? :)

Kamperen; alles wat je thuis laat is meegenomen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

He Easy,
Tof, vorrige keer melde je nog dat je de lcd nog niet aan de praat had, is dat allemaal nu opgelost, ook heb ik je vorrig jaar ergens gemaild dat ik naar Zweden ben verhuisd (geupdate op laupro) en ik de extra verzendkosten wel wil betalen, ook heb ik geen soldeer spullen hier, dus als jij of iemand anders voor mij de boel in elkaar kan zetten zou mooi zijn (natuurlijk tegen vergoeding).

Ik hoop dat het allemaal nu goed gaat komen en deze draad eindelijk dicht kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Licenties: Laat Easy het zelf beslissen, het zijn zijn manuren die erin zitten, zijn code :)
Vooruitgang: Kzal Easy (volgens afspraak ;)) elke week buggen als dat nodig zou moeten zijn. De x-bus is vrijwel zend-klaar zo ver ik het heb kunnen begrijpen. De aansturing klopt niet geheel, maar als easy dit gefixt heeft kan ie de updates online gooien en kan iedereen die zelf erop flashen :) Ik zal er iig voor zorgen dat Easy zijn afspraken nakomt, anderen hebben al aangeboden voor solderen/inpakken, dus imo zou het niet te lang meer mogen en kunnen duren :)

Easy, zou je de mijne trouwens ook gesoldeerd af kunnen leveren? Heb zelf geen tijd om goed te leren solderen/alles in elkaar te flansen ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2005 02:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En toen was het weer stil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazer
  • Niet online

Bazer

En nou?

Precies wat ik dacht dus.

Vandaar dat ik dus berichtte dat het verstandig zou zijn eerst te focussen op het geleverd krijgen van de spullen.

Dus --EasY--, hoever ben je al met inpakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet zo zeuren, komaan zeg. Als hij vandaag niet gepost heeft bel ik em wel weer. Hij heeft alle sources vrijgegeven etc. dus we zijn al een stuk verder, dan mag je er ook wel wat positiever op reageren. Of ga alvast utils lopen proggen ofzo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazer
  • Niet online

Bazer

En nou?

Je hebt natuurlijk wel gelijk, maar wat heb ik aan mooie tools als ik geen bijpassende hardware heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Weer een update!

Sorry dat ik de update pas relatief laat plaats, maar ik wou graag ook iets te vertellen hebben. Vanavond heb ik alle AVR microcontrollers (zo'n 55 stuks) geprogrammeerd via de parallelle programmer en Ponyprog. Alle chips hebben hun security en bootbits gekregen, de flashROMs zijn geprogrammeerd en de EEPROMs in de microcontrollers zijn gevuld.

Daarna heb ik alle microcontrollers een voor een in de testprint gestoken. Ik heb "snelle" tests gedaan, maar ik denk dat deze voldoende zijn (als je al een OK hebt gehad van de verify van het programmeren). Ik heb gekeken of elke chip het LCD kon aansturen (I/O in orde), en of de LEDs op het prototype knipperen zoals geprogrammeerd (dit toont aan dat de EEPROM gelezen kon worden en dus ook gevuld is met de goede info). Als laatste getest of ik de aangesloten fan "hoor" draaien om aan te tonen dat de PWM werkt. Door de 112Hz PWM sturing hoor je namelijk een heel zachte 112Hz piep uit de fan komen terwijl deze draait.

Elke chip heeft deze stappen goed doorlopen! Ik heb er ook een paar reserve natuurlijk voor het geval dat... Maar was (nog) niet nodig.

Volgende stap is nu om de "tubes" waar de microcontrollers inzitten in kleine stukjes te snijden zodat ik de microcontrollers en de voetjes goed kan verzenden. Daarna charter ik een paar mensen die gaan helpen met "afmeten" van de onderdelen om te gaan verzenden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaXX99
Verwijderd schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 17:29:
ben blij dat er eindelijk schot in zit.
ik wil wel nog graag mijn baybus gesoldeerd want de apparatuur daarvoor heb ik niet, helaas
Daar sluit ik me bij aan .. dus als Easy of iemand die kan helpen solderen ook mijn BayBus in mekaar kan flansen .... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo

Demo

Crap, ik bedenk me net dat mijn mini-soldeerbout naar z'n grootje is.. Binnenkort maar een nieuwe halen dan, een 30 watt 'pook' zal ik hier maar neit voor gebruiken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJoker
  • Laatst online: 01-09 07:36
yay, progress :)

Easy, ik denk dat ik het nu wel aandurf om mijn eigen baybus te solderen. Heb onderhand wel wat ervaring opgedaan met het solderen van irritant kleine dingetjes...

Naar mij mag je de onderdelen wel ongesoldeerd verzenden, dan heb ik ook weer een avondje wat te doen

Tweakers.net profiel | Computer specs | BF2 stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaXX99
We zijn weer een week verder sinds de laatste post van Easy ... wachten op de update dus !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
MaXX99 schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 10:35:
We zijn weer een week verder sinds de laatste post van Easy ... wachten op de update dus !
... En hier is hij dan!

Helaas niet veel tijd gehad om te werken aan de verzendingen. Het enige is, dat ik al wel zover ben dat ik de buizen waarin de controllers/voetjes geleverd zijn nu op maat gemaakt zijn zodat ze gevuld kunnen worden met 1 CPU en 1 CPU-voetje. Zo kunnen ze verstuurd worden zonder gevaar voor statische ontlading of sorteermachines die pootjes buigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterG
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:47

WouterG

Dit is geen ondertitel

Step by step, ik begin langzaam weer hoop te krijgen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Easy, ben je van plan om voor iedereen die een gesoldeerd exemplaar wil zelf te solderen, of ga je het uitbesteden aan mensen die hun hulp hebben aangeboden (zie forum). Ik heb er geen problemen mee als mijn baybus door iemand anders (met soldeer skills) inelkaar gesoldeerd wordt, en ik denk dat met hulp van anderen deze IA sneller kan worden afgesloten kan worden. (natuurlijk moet er dan wel wat geregeld worden met de assemblage kosten). Als jij hier iest voor voelt is het misschien handig dit te regelen voordat alles wordt verstuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-07 22:43
als het nou zo is dat heel dit verhaal netjes afgerond is, is er dan een mogenlijkheid dat er via een van de bekende webshops deze pakketjes kant en klaar te koop zijn?? ik neem aan dat bijvoorbeeld modguru hier wel interesse in heeft

ik wil namelijk misschien ook nog zo een ding, maar pas over een maand of 3 a 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper
  • Laatst online: 17:40

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

MR_WAZOO schreef op maandag 21 maart 2005 @ 02:41:
ik wil namelijk misschien ook nog zo een ding, maar pas over een maand of 3 a 5
Dan had je je een jaar geleden moeten inschrijven :)

Of vragen of er nog een setje ligt van mensen die hebben gecancelled.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Laatst online: 11-09 13:55
Volgens mij zijn er vrij veel mensen welke hem niet meer willen, waarvan je hem dus kunt overnemen. Kwestie van even dit topic terug bladeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-07 22:43
dat komt wel goed dan :) maar eerst even 2 andere casemods afmaken :) ook niet geheel onbelangrijk hehe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brainball
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2023
krijgen we deze week geen update van de stand van zaken --EASY--?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar blijft de update van verleden week??
Het lijkt weer langzaam in elkaar te zakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carp_Hunter

Carp_Hunter

aka KiLLsLesS

En weer een dag voorbij. :|

Hopelijk volgt er weer snel een update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

grin, dit wordt echt nooit meer wat, volgens mij is er nog steeds geen reet gebeurt sinds hij er 'zogenaamd' weer mee bezig is :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal

Weer even een update. De chips en de voetjes zijn nu eindelijk helemaal (en allemaal) verpakt in aparte plastic "buizen". Dit is echt nodig omdat ze anders allemaal verfrommelt aankomen. Heb ook een fototje toegevoegd op de site (www.x-bus.nl)

Er is verder een start gemaakt met het sorteren en tellen van het "kleine grut".

Ow ja als laatste... Er zijn bubbelenveloppen geregeld.

Misschien nog een tip voor eenieder om zijn adresgegevens op laupro te controleren ivm. correcte verzending.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 22:42:
Hallo allemaal

Weer even een update. De chips en de voetjes zijn nu eindelijk helemaal (en allemaal) verpakt in aparte plastic "buizen". Dit is echt nodig omdat ze anders allemaal verfrommelt aankomen. Heb ook een fototje toegevoegd op de site (www.x-bus.nl)

Er is verder een start gemaakt met het sorteren en tellen van het "kleine grut".

Misschien nog een tip voor eenieder om zijn adresgegevens op laupro te controleren ivm. correcte verzending.
Klinkt goed,

maar ik lees niks over solderen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
Iedereen die wel eens een IA heeft georganiseerd weet dat het sorteren zo ongeveer de grootste klus is die aan heel de IA zit.
Tevens kun je pas X-busjes in elkaar zetten zodra je alle spullen gesorteerd hebt :)

Ik heb net die foto bekeken, die ATmega chippies verdienen die naam wel, hallo zeg :P

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo

Demo

Verwijderd schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 15:04:
grin, dit wordt echt nooit meer wat, volgens mij is er nog steeds geen reet gebeurt sinds hij er 'zogenaamd' weer mee bezig is :O
Lezen is soms blijkbaar te moeilijk :/ Deze opmerking voegt geen fuck toe aan de hele discussie, sterker nog, het enige wat je hiermee doet, is --EasY-- de grond in trappen, waardoor hij alle zin om hieraan te werken verliest. Dus lees alsjeblieft de draad voordat je blaat :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zucht mensen, remember dat als Easy niet op tijd zn update geeft dat ik em nog altijd ff kan opbellen en er zelf achteraan kan gaan. Easy heeft na mijn belletje toen steeds goede updates gegeven en blijk dat hij er echt aan werkt dus ga niet meteen na acht dagen zeuren dat er nog geen update is. Again, ga ipv zeuren dan iets nuttigs doen zoals alvast tools proggen ofzo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaaz Vaak
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 13:51
Het probleem is dat wanneer een ontwikkelingsproces zo lang duurt, nieuwe technieken alweer ontbreken.

Zoals USB ondersteuning, grafisch display.

Daarbij moet de max. vermogensopname van een Fan gespecificeerd worden. Daar een grotere fan een grotere inductieve last is, met gevolg grotere piekspanningen op de pwm modules. (Thyristor, transistor, IGBT). Weet niet precies wat je gebruikt hebt, wil gaan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Power mosfet IRF9540: VDSS = -100V RDS(on) = 0.117 ID = -23A.

Hoeveel fan's wou je aansluiten ... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaaz Vaak
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 13:51
Verwijderd schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 16:13:
Power mosfet IRF9540: VDSS = -100V RDS(on) = 0.117 ID = -23A.

Hoeveel fan's wou je aansluiten ... :)
Die 23 amp is puur ohmse belasting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:36

Meneer aard

Porsche rulez!

Verwijderd schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 22:42:
Hallo allemaal

Even een kleine opmerking/tip van een buitenstaander van dit topic/ia.

Misschien is het verstandig omdat als ik het zo lees, heeft keeee een soort als tussenpersoon is, naar hem zijn (mits eerst even overleggen met keeee) en dan jullie adressen mailen en dat in een groot spreadsheet te zetten en daarbij wat iedereen heeft, dan heb je gelijk 2 vliegen in een klap.

Maar dit is gewoon even een voorstel, mochten jullie hier anders over denken kan dat ook, ik geef het enkel als een opmerking.

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meneer aard schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 19:43:
[...]

Even een kleine opmerking/tip van een buitenstaander van dit topic/ia.

Misschien is het verstandig omdat als ik het zo lees, heeft keeee een soort als tussenpersoon is, naar hem zijn (mits eerst even overleggen met keeee) en dan jullie adressen mailen en dat in een groot spreadsheet te zetten en daarbij wat iedereen heeft, dan heb je gelijk 2 vliegen in een klap.

Maar dit is gewoon even een voorstel, mochten jullie hier anders over denken kan dat ook, ik geef het enkel als een opmerking.
Can't be arsed, laten we gwoon lau pro hiervoor gebruiken, zeer goed systeem daar en daar staat voor de rest toch alles al vermeld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:36

Meneer aard

Porsche rulez!

Verwijderd schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 21:06:
[...]

Can't be arsed, laten we gwoon lau pro hiervoor gebruiken, zeer goed systeem daar en daar staat voor de rest toch alles al vermeld :)
Nee ok, het was gewoon enkel een idee..maar suc6 verder met de afhandeling :)

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Paul Nieuwkamp schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 08:57:
Iedereen die wel eens een IA heeft georganiseerd weet dat het sorteren zo ongeveer de grootste klus is die aan heel de IA zit.
Tevens kun je pas X-busjes in elkaar zetten zodra je alle spullen gesorteerd hebt :)

:P
Paul,

als dit een opmerking over mijn opmerking over het solderen was, ;)
ik lees dingen over verpakken in bubbelenveloppen en buizen voor de chips en ga er dan vanuit dat alles ongesoldeert verzonden gaat worden, en dan kom ik net zoals een tijd terug mer een lcddisplay met een zooi onderdelen te zitten waar ik niks mee kan maar wel voor betaald heb om het werkend thuis te krijgen

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2005 07:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bald_eagle,

Ik heb ondermeer aangeboden om te solderen, mocht er niets door Easy voor mensen zoals jij geregeld worden, dan kunnen we dat altijd onderling nog doen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

toppie sayang,

hopelijk hoef je het niet te doen, maar in ieder geval bedankt vast

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2005 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 00:02:
[...]

Ok, bedankt voor het aanbod! We gaan wel eerst zien hoeveel werk er nu echt ligt in de assemblage, daarna ga ik kijken in hoeverre er soldeerhanden nodig zijn :)
^^ bald_eagle ;) Maak je niet te veel zorgjes ;) Easy regelt et wel en anders bel ik wel weer, komt goed ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2005 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaXX99
ik vind het weer verdacht stil worden ... :?

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste