Wederom UPDATE
Zojuist heb ik de eerste AVR kunnen programmeren, in het prototype geplaatst! Eerste bevindingen:
Er waren problemen met de gemaakte programmer. De eerste maal kon ik een AVR programmeren, daarna wou hij niet meer. Remedie: kristal aan de chip hangen. Ik programmeerde de AVR immers op een extern kristal. Is die na deze initiele programmering niet daar, wil het device niet meer. Simpel als je het leest, maar ben er best ff uit geweest dus dat was wennen
De AVR start nu correct op, bij het starten meldt de X-bus zoals verwacht zijn software revisie en bootloader revisie via een string. Via het config tool kan ik al enkele zaken regelen, zoals opvragen van de status, soft en hardresets aanvragen, logging zien. Het LCD display wat ik eraan heb hangen wil vreemd genoeg nog niet. Wel heb ik backlight, en wordt de LCD reeds geinit (cursor is zichtbaar en homed), maar echt tekst zie ik nog niet (zou op zijn minst een splashscreen moeten zien).
Verder heb ik nog geen volledig bestuckte PCB. Dus LEDs etc. testen wil nog niet helemaal, ook heb ik nog geen volledig functionele FAN outputs.
Kan natuurlijk de reden zijn dat eea. niet wil nog. Zodra ik meer weet, wederom een update! Zodra ik het vertrouwen heb dat een en ander stabiel werkt, ga ik programmeren, versturen en natuurlijk assembleren voor diegene die een gebouwde wilden!