Het Sim City 4 topic - Deel III

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 3.588 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wwillem schreef op 08 February 2003 @ 18:56:
[...]

Kaveltjes zijn toch prima :? Sc4 legt ze prima aan, wanneer er een groter huis/flat nodig is worden 2 kavels 1 en kan er een groot gebouw komen.
Ze zijn niet prima, want SC4 legt vaak ipv een 3x1 kavel 3 maal een 1x1 kavel neer - waardoor er twee van deze kavels niet aangesloten zijn op een weg en niet willen ontwikkelen.
Ik heb geen idee waar jij je druk over maakt. Zonder die automatisch neergelegde wegen kunnen je sims hun huis niet berijken. Wees blij dat ze automatisch worden neergelegd, anders moet je het zelf doen!
Smaken verschillen. Jij bent vast zo iemand die de governors aanzet in Civilization om zo je turn maar 1 minuut te laten duren. Ik doe liever alles met de hand, het geeft me veel controle, en om die reden ben ik ook zo'n fan van Sim City, je kan alles bouwen wat je wil. Maar nu kun je dus niet beslissen hoe de wegen liggen en dat is nogal kwalijk (ik bouw immers meestal echte wijken na, voor zover mogelijk).
Tijdens het leggen van de zones moet je een bepaalde toets ingedrukt houden om auto-roads uit te zetten.
Shift toch? Bij mij werkt dat dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 456
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

456

Onze excuses voor het ongemak

Klopt ja, shift en linker muisknop vasthouden en slepen. als je shift loslaat zie je je optie MET wegen, als je de muisknop loslaat plant hij de kavels neer.
Voordeel van de '>' tekens is, dat je nu veel mooier straten kan aanleggen, waar alle 'neusen de goede kant' opstaan.

Een dag geen vertraging, is een dag niet gereisd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 08 February 2003 @ 19:14:
Smaken verschillen. Jij bent vast zo iemand die de governors aanzet in Civilization om zo je turn maar 1 minuut te laten duren. Ik doe liever alles met de hand, het geeft me veel controle, en om die reden ben ik ook zo'n fan van Sim City, je kan alles bouwen wat je wil. Maar nu kun je dus niet beslissen hoe de wegen liggen en dat is nogal kwalijk
Ik doe ook veel met de hand, maar als het ook makkelijk kan, waarom dan moeilijk doen wanneer je een (bijna) evengoed resultaat krijgt? Meestal leg ik trouwens van te voren roads aan, omdat over de standaard streets te weinig verkeer kan. Maar idd, smaken verschillen.
(ik bouw immers meestal echte wijken na, voor zover mogelijk).
Hey gaaf, heb je hier wat screenshots van, van zowel het origineel als je sim stad ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [CSC]Outlaw
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 31-05-2022

[CSC]Outlaw

White Trash

Verwijderd schreef op 08 February 2003 @ 16:44:
[...]

nee hoor, want ik zie wel aan welke kant de gebouwen staan (die pijltjes op de lots)
Jawel hoor, heb al verschillende posts op simcitycentral forums erover gezien. de patch installed wel en het start ook op maar hij werkt niet 100% een gedeelte dat niet werkt bijv. is de optie om auto-roads af te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Weet er trouwens iemand bij hoeveel inwoners je het belastingtarief moet aanpassen van 9.0% -> 8.0% :?

Zelf zit ik nu zo op de 83k aan inwoners (rond het stadion wonen vinden ze zo leuk :P) en zowel de groene, als de gele en paarse balkjes beginnen terug te lopen (terwijl ze voorheen altijd erg hoog stonden). Het kan uiteraard ook ergens anders door komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 februari 2003 @ 19:14:
[...]

Ze zijn niet prima, want SC4 legt vaak ipv een 3x1 kavel 3 maal een 1x1 kavel neer - waardoor er twee van deze kavels niet aangesloten zijn op een weg en niet willen ontwikkelen.

[...]

Smaken verschillen. Jij bent vast zo iemand die de governors aanzet in Civilization om zo je turn maar 1 minuut te laten duren. Ik doe liever alles met de hand, het geeft me veel controle, en om die reden ben ik ook zo'n fan van Sim City, je kan alles bouwen wat je wil. Maar nu kun je dus niet beslissen hoe de wegen liggen en dat is nogal kwalijk (ik bouw immers meestal echte wijken na, voor zover mogelijk).

[...]

Shift toch? Bij mij werkt dat dus niet.
Het is ook geen shift maar ALT! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn trainer werkt ook niet meer, dan crashed het spel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, ALT is om de "orientation" van de "lots" te wijzigen, wat blijkbaar ook zoiets betekent als "merk je niets van omdat het niet werkt".

Over rare bugs gesproken: Als je in een heel klein dorp een police station bouwt en dus de funding heel laag zet, gaan ze on strike. Tijdens zo'n strike zijn er ipv 4 agenten 1 aan het werk; die vangt dan alle boeven in het gebied dat de station bestrijkt, dus hij is in zijn eentje enorm efficient. MAAR LET OP! Het gevoel van safety onder de citizens is dus ook heel hoog doordat er een extreem efficient politiebureau in de buurt is! (immers 1 agent aan het werk op het bureau, die agent is heel efficient, DUS is het hele bureau efficient) Maar wat nog erger is: Als je dan de funding van iets van 40 verhoogt naar 60, dan is de strike voorbij, en komen die 3 andere agenten terug, en wanneer dan het werk over hun allen verdeeld wordt, werken ze ieder minder hard en zijn ze allemaal minder efficient, en het bureau dus ook! Het safety gevoel onder de burgers zal dan DALEN!

Dus je moet in kleine regio's de strikes bevorderen om het safety gevoel te verhogen als je niet de volle funding wilt betalen! :P Suf he?

En weet iemand al hoe je de "lappen", de city gebieden in een region, samenkan voegen of verplaatsen zoals bij de prefab regions gedaan is?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2003 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackangel
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:30
In de turiotal in de TS staat hoe je een gebied kan maken. Als je dat begrijpt moet je evt. ook kunnen aanpassen :)

Zelf denk ik dat je met dit plaatje aan de slag moet gaan:
Afbeeldingslocatie: http://www.sc4ever.com/images/knowledge/articles/regions_region_layout_actualsize.gif
Hoe mag je zelf uitzoeken :P

edit:
Dit was dus een reactie op vipertje :)

[ Voor 15% gewijzigd door blackangel op 09-02-2003 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank je! Een ding; TS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TopicStart?

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major Carnage
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-08 11:15

Major Carnage

waki miko Reimu

Sinds de patch krijg ik ineens vrij veel nieuwe gebouwen in m'n stadje :)

Afbeeldingslocatie: http://www.advisie.demon.nl/new1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.advisie.demon.nl/new2.jpg

Specs | FFXIV: Maki Kato@Alpha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Mijn levens verwachting is flink in elkaar gezakt. Van 70 naar 40 jaar. Terwijl er nog steeds evenveel ziekenhuizen staan met een groot genoeg bereik met een inwoneraantal van rond de 100k.

Ze zijn gewoon te lui om naar het dichtbijzijnste ziekenhuis te rijden en gaan liever maar meteen dood (aha, daarom hadden ze dus een extra kerkhof nodig :D).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 17:10
Major Carnage schreef op 09 februari 2003 @ 15:40:
Sinds de patch krijg ik ineens vrij veel nieuwe gebouwen in m'n stadje :)

[afbeelding]

[afbeelding]
Ik merk er nog niet veel van helaas :(
Maar m'n stadje ziet er wel oke uit. Tijd voor een nieuwe :)
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~mlmk/sc42.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H3llSiNG
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 15:07

H3llSiNG

Meh.

sinds die patch zijn alle brandweer centrales fel groen..? zowel de kleine als de grote.. hoe fix ik dit ? :S

Systeem: Pentium II 350 MHZ @ 400MHZ, Nvidia Riva 128 LX, 128MB RAM, Windows ME Plus (32 Bit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij betekent dat gewoon dat je een keertje bij die "on-map display" (dat je zo op de kaart kan zien waar precies veel crime etc. is, en ook hoe je fire coverage is) bent blijven hangen. Ik heb ook wel eens dat huizen urenlang blauw blijven alsof ik de query cursor erop houdt.

Hele mooie steden btw.

Overigens: Hoe verander je de orientatie van een beach of harbor?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2003 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-09 22:47
na de patch komen er pijltjes in de kavels, die zeggen waar de voorkant van een gebouw is, als je als ingedrukt houdt, dan pakt SC een alternatief patroon daarvoor. (voorkant moet ook aan weg btw)

dat en de auto roads-off werkt hier wel, alleen de orientation zorgt er wel voor dat er soms geen auto's kunnen komen als ie met de zijkant tegen een weg ligt opv de voorkant (rezonen dus :( )

edit: 1e stuk slaat op orientation nieuwigheid.
havens en stranden kunnen maar 1 orientatie: het water in........

[ Voor 14% gewijzigd door RocketKoen op 09-02-2003 20:43 ]

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik kom steeds maar niet voorbij de 20.000 inwoners.. het schomelt steeds tussen de 20 en de 22k en ik heb in princiepe alle faciliteiten en een hoge mayor rating.. tips anyone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik begin er eerlijk gezegd een beetje genoeg van te krijgen. Ik speel de game op een xp2100+ met 512mb DDR333 maar met 356.000 inwoners is het spel niet voorruit te branden. Zeker als je telkens bezig bent met het instellen van de funding scales voor health en education wordt je er lichtelijk gestoord van. Ook het bulldozen van gebouwen gaat zo de mist in. Door de vertraging van de cursor omdat het spel zo zwaar is bulldoze ik af en toe wel eens goede gebouwen :(

Verder zijn bepaalde zaken gewoon echt dom geprogrammeerd. Sims die "no job" tekens hebben, terwijl er nog beschikbare jobs zijn en omdat ze een hoge commute hebben (terwijl er naast hun deur een subway is en een busstop, 6 hokjes verder is de highway al beschikbaar... *sigh* ). Ook als je de politie afstuurd op een incident van je crimemap moet je eerst 5+ auto's sturen anders zien ze de hele crimineel over het hoofd en pakken ze hem niet op.

Gebieden waar alles 100% in orde is, zie ik toch medium wealth buildings staan waarvan wealth op $ staat ipv $$. Pal naast de deur hebben de lui een prachtig meer, bomen in alle soorten en maten, en education, police, fire en hospitals kunnen ze zelfs in hun ochtendjas nog bereiken.

Dan ook nog het gemis aan goede overzichtskaarten voor je busstop stations, subways stations, en het niet hebben van een mogelijkheid om te bekijken waarvandaan de meeste traffic komt op de rode punten zijn er debet aan.

Verder is het plaatsen van een strand achtelijk. Je bent eerst uren bezig met de al achtelijke tools om je grond te verlagen en je strand een beetje plaatsbaar te krijgen.

Ook de high traffic noise irriteerd. Pak dan de beschikbare subway, busstop of highway ipv de streets idioot :/

Dat was het :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zp dat moest er even uit he? :P
Maar ben het over het algemeen wel met je eens! Er zijn een aantal dingen stom geprogrammeerd waardoor er bugs ontstaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roland_EM25
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10:21

Roland_EM25

Steek 'r een infuus in!

wie heeft er een leuke grote city voor me die ik kan downloaden? Kan ik leuk wat rampjes startten! >:)

Desktop: Intel I7 6700k, Corsair AX760, Gigabyte Designare Z170, 16gb DDR4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schaapje_BlaaT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 20:41
hmm, ik heb mij eens gebogen over het vraagstuk van een stad met gezondheid die matig is terwijl hospital coverage overal goed is
het zag er zo uit
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/gezondheid.jpg

de gemiddelde leeftijd overlapt exact met dat plaatje, hoge leeftijd is goeie health, lage leeftijd is slechte health. vreemde zaak, want jonge mensen zijn doorgaans gezonder zou ik zeggen
als ik echt heel lang wacht (als in jaren), gaat de health en de gemiddelde leeftijd aan de randen omhoog. life expectancy verandert nauwelijks
dus ik een extra ziekenhuis bouwen, keldert de health ineens gigantisch!??
ziekenhuis afbreken en 2 ziekenhuizen bouwen zodat de afstand naar het ziekenhuis voor iedereen zo klein mogelijk is -> de health keldert weer
funding voor dat ene ziekenhuis naar 100% -> geen effekt
extra parks en rec -> geen effekt
1 clinic bouwen in een hoekje van de stad -> health instantaan naar 100%!
maar het kaartje met de kleuren verandert er niet om. Life expectancy lijkt ook niet te veranderen.

ik krijg trouwens ook nieuwe gebouwtjes na de patch, van die moderne met glas enzo, nog geen skyscrapers want mijn stadje is maar 23000 inwoners. Ik wilde eerst die health ellende fixen, daarna bouw ik wel verder

o ja, weet nog iemand een goed alternatief voor www.theforumisdown.com? die hebben namelijk net het max formaat van een plaatje gehalveerd naar 50k :(

[ Voor 7% gewijzigd door Schaapje_BlaaT op 09-02-2003 23:22 ]

ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termy
  • Laatst online: 12:17

Termy

valt er nog wat te fragge?

hm, zo te horen maar eens die patch proberen, gelukkig zit de "goede" game.exe nog op de cd dus dat moet wel te doen zijn. is er nog een nieuwe cd crack nodig of kan ik de oude gebruiken? als in: checkt ie alleen of de goede game.exe er is (zoals met bv AoM) of verandert de updater hem ook?

Als ie wat soepeler gaat draaien is dat natuurlijk altijd meegenomen, ook al draait het hier heel behoorlijk op 1600x1200x32 alles aan en high.

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schaapje_BlaaT
Termy schreef op 10 februari 2003 @ 09:33:
hm, zo te horen maar eens die patch proberen, gelukkig zit de "goede" game.exe nog op de cd dus dat moet wel te doen zijn. is er nog een nieuwe cd crack nodig of kan ik de oude gebruiken? als in: checkt ie alleen of de goede game.exe er is (zoals met bv AoM) of verandert de updater hem ook?

Als ie wat soepeler gaat draaien is dat natuurlijk altijd meegenomen, ook al draait het hier heel behoorlijk op 1600x1200x32 alles aan en high.
dat behoorlijk draaien zal afgelopen zijn als je een flinke stad hebt, mijn specs zijn vergelijkbaar met de jouwe, de 3dmark score ook en ik kan je verzekeren dat een stad met 200.000 inwoners niet al te lekker meer draait. en dat op 1024*768
met de patch is het niet veel beter, maar je krijgt wel een hoop andere gebouwen dus het is zeker de moeite waard om te patchen

ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Godverdomme! Dit geloof je toch niet! Ik heb een beetje haast, druk op "Quit game" en selecteer de optie met "save". Vervolgens, wanneer SC4 helemaal afgesloten is pleur ik de hele computer met de power switch uit - win XP sluit echt meestal niet in minder dan een minuut af hier. En ja hoor, ik start mijn computer op, laat de disk check zijn gang gaan, en lees dan de path naar mijn stad (New City (5) :P, niet opgelet bij het createn) en daarachter "the entry will be truncated". Ik denk dan nog "grappig hoe scandisk eigenlijk werkt, zo dingen wijzigen zonder dat je er last van hebt". En ik start SC4 op, MOOI DAT IK ER WEL LAST VAN HEB! Opeens andere grafische instellingen, midden in het berggebied een gat in de grond, volkomen effen en LEEG! Daar stond mijn stad midden in de heuvels! Ik zoeken op de harde schijf, ALLES WEG.

Niet te geloven toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackangel
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:30
Termy schreef op 10 February 2003 @ 09:33:

Ik heb gewoon de patch gerund en vervolgens een nieuwe crack eroverheen gedaan. :)

Mailtjes over het versturen van de crack gaan rechtstreeks naar een modje,
oftewel je mag dus zelf zoeken :P
Verwijderd schreef op 10 February 2003 @ 14:45:
verhaaltje over scandisk

Niet te geloven toch?
Neej....hoever was je :? (jaar en bestede tijd)

[ Voor 13% gewijzigd door blackangel op 10-02-2003 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schaapje_BlaaT
Verwijderd schreef op 10 februari 2003 @ 14:45:
Godverdomme! Dit geloof je toch niet! Ik heb een beetje haast, druk op "Quit game" en selecteer de optie met "save". Vervolgens, wanneer SC4 helemaal afgesloten is pleur ik de hele computer met de power switch uit - win XP sluit echt meestal niet in minder dan een minuut af hier. En ja hoor, ik start mijn computer op, laat de disk check zijn gang gaan, en lees dan de path naar mijn stad (New City (5) :P, niet opgelet bij het createn) en daarachter "the entry will be truncated". Ik denk dan nog "grappig hoe scandisk eigenlijk werkt, zo dingen wijzigen zonder dat je er last van hebt". En ik start SC4 op, MOOI DAT IK ER WEL LAST VAN HEB! Opeens andere grafische instellingen, midden in het berggebied een gat in de grond, volkomen effen en LEEG! Daar stond mijn stad midden in de heuvels! Ik zoeken op de harde schijf, ALLES WEG.

Niet te geloven toch?
foei toch, gij zult niet vloeken O-)
als mijn sims dat zouden proberen dan wist ik ze wel te vinden met de bliksemstraal >:), jammer dat je niet individuele kereltjes kunt roosteren, ze rennen alleen maar weg

betreffende die savegames: altijd backuppen is mijn advies, computers zijn rare dingen, bestanden kunnen zomaar verdwijnen, en het is dan ook erg slecht dat simcity 4 maar 1 savegame per stad hanteert. Ik kopieer gewoon die regio's naar een andere partitie zodat ik zeker weet dat mijn steden niet naar de kl#te gaan
dat heeft al een paar keer een hoop ellende voorkomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry voor het taalgebruik ja... Ik snap ook niet dat er in "mijn documenten" ook een savegame file zit, WAAR DIE STAD OOK WEG IS? Wat heb je dan aan zo'n extra save game!?!?!?!?!?

Ik zat ook gewoon in jaar 70 en had echt zeker een uur of 7 gespeeld ARGG...

Windows delete zoiets toch niet zomaar??? Dat moet toch terug te halen zijn?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2003 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evaarties
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14-08 19:45

evaarties

Powerball @ 12.582

Tja, hij zal z'n cache nog niet helemaal weggeschreven hebben, en een tip.. voortaan netjes afsluiten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schaapje_BlaaT
Verwijderd schreef op 10 February 2003 @ 15:00:
Sorry voor het taalgebruik ja... Ik snap ook niet dat er in "mijn documenten" ook een savegame file zit, WAAR DIE STAD OOK WEG IS? Wat heb je dan aan zo'n extra save game!?!?!?!?!?

Ik zat ook gewoon in jaar 70 en had echt zeker een uur of 7 gespeeld ARGG...

Windows delete zoiets toch niet zomaar??? Dat moet toch terug te halen zijn?
nee, er zit niet een extra savegame in my documents
dat is nou juist de savegame, backup die dir die in my documents staat en je raakt je steden nooit kwijt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die patch is op een paar punten een hele verbetering vind ik. Vooral het kunnen uitschakelen van de auto-road functie en het andersom kunnen leggen van de zones zijn erg handig. Een nadeel van de patch vind ik echter het feit dat de industrie die niet aan de weg ligt zich nu niet meer kan ontwikkelen. Ik krijg dan namelijk bij veel al ontwikkelde industrie de melding "Geen wegverbinding". Vóór de installatie van de patch ontwikkelde deze industrie zich wel (ondanks het ontbreken van een wegverbinding. Uiteraard is het nu realistischer, maar nu moet ik wel weer allemaal wegen gaan aanleggen. :? Tenslotte vraag ik me af wat ze bedoelen met: "Added whales" (walvissen toegevoegd?!?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Laatst online: 11-09 22:47
ik heb geen crack nodig gehad na de patch :)

o wacht, jullie hebben hem zeker illegaal :+

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
RocketKoen schreef op 10 February 2003 @ 20:22:
ik heb geen crack nodig gehad na de patch :)

o wacht, jullie hebben hem zeker illegaal :+
Ach, het is niet per definitie zo dat je een crack nodig hebt voor een illegale versie hoor. Het is gewoon een kwestie van goed kopieren ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixxx
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18:24
LoL @ Wwillem

wiiiii, ik heb nu een stad van 5.6k inwoners, had een winst van 500 :D
heb ik nu beteed aan verorderingen ten behoeve v/d inwoners. Alle onderwijs instuten hebben nu volledige dekking. En maximale kwaliteit. :-)
In het begin maakte ik 100 verlies na de aanleg v/d voorzieningen.
inmiddels 150 winst.
Nu tijd om een inwoner tal van 250k te halen :P

With an eye made quiet by the power of harmony, we see into the life of things

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 456
  • Niet online

456

Ik heb het spel 'gewoon' gekocht in de winkel, maar had er ook een crack overheen gegooid, om niet telkens de cd in de cdspeler te hoeven hebben. Scheelt slijtage, en herrie van mijn romspeler.
Je hoeft dus niet met illegale dingen bezig te zijn, om een crack nodig te hebben.

Kan iemand me iets anders uitleggen:
Waarom gaat mijn vraag van commercie en alle soorten van industrie, op landbouw na, DIEP in de negatieve vraag zitten, als ik een verbinding met mijn buurstad maak? Maakt niet uit of dit een weg of een spoorweg is.
Wat is de filosofie hierachter? Dat mijn buurstad aantrekkelijker is voor deze bedrijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
456 schreef op 10 February 2003 @ 21:39:
Waarom gaat mijn vraag van commercie en alle soorten van industrie, op landbouw na, DIEP in de negatieve vraag zitten, als ik een verbinding met mijn buurstad maak? Maakt niet uit of dit een weg of een spoorweg is.
Wat is de filosofie hierachter? Dat mijn buurstad aantrekkelijker is voor deze bedrijven?
JA.

Waarschijnlijk staan je belastingtarieven niet op 9% zoals het hoort, maar op 7% in je buurstad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 456
  • Niet online

456

wwillem schreef op 10 februari 2003 @ 22:21:
[...]

JA.

Waarschijnlijk staan je belastingtarieven niet op 9% zoals het hoort, maar op 7% in je buurstad.
10 punten! tnx!
kheb mijn buurstad eens snel opgezet, en niets aan de belastingen gedaan.
Nu maar daar alles op 20%gezet :Y)

Hebben ze ook lekker veel geld, om mijn water te kopen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 februari 2003 @ 14:45:

Niet te geloven toch?
Nee idd ik geloof je ook niet ;)
--
Hoe kom ik in hemelsnaam van die high traffic noise af? Betere wegen aanleggen iig niet want alle wegen zijn al groen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

geluid van de pc minder zetten :p
wie weet het het zou maar eens wonderen kunnen doen hé.

BTW iemand tips voor mij, ik ben die simcity 4 al volledig moegespeeld, what can I do about it :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 456
  • Niet online

456

Verwijderd schreef op 11 February 2003 @ 00:31:
geluid van de pc minder zetten :p
wie weet het het zou maar eens wonderen kunnen doen hé.

BTW iemand tips voor mij, ik ben die simcity 4 al volledig moegespeeld, what can I do about it :?
Stadje verwoesten, en proberen weer op te bouwen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wanneer komt er hier een demo van uit ik heb me rot gezocht maar kan er nergens info over vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixxx
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18:24
Er is geen demo en die zal er ook nooit komen, Naar mijn weten athans

With an eye made quiet by the power of harmony, we see into the life of things

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galahad|IA
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-08-2007
Hmmm, na de eerste keer dat ik de patch (legale versie) had geïnstalleerd verwees simctiy.exe naar mafia:city of lost heaven. Is vast zo gekomen omdat ik de cd van dat spel in mijn speler had. Na Simcity opnieuw te hebben geïnstalleerd, de patch opnieuw geprobeerd ditmaal met de simcity cd erin. Ditmaal ging alles wel goed en shift en alt doen wat ze doen moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termy

Termy

Hm, heb gepatched (zonder cd erin) met de cracked .exe. Shift en Alt doen idd niet wat ze zouden moeten doen maar voor de rest is het wel lekker. Misschien nog eens proberen met cd erin en de legale .exe.

maar ja, ik ben al blij met het snellere wisselen tussen onder en boven grond en de gefixte bugs.

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schaapje_BlaaT
ik vind vooral fijn van die patch dat er meer gebouwen zijn, dat geeft tenminste nog wat variatie. ziet er een stuk leuker uit
wel irritant was dat ie door die zones met die pijltjes ineens allemaal niet-bereikbaar-met-auto symbooltjes in mijn stad kwamen, maar dat heb ik inmiddels gefixt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

456 schreef op 11 februari 2003 @ 00:46:
[...]

Stadje verwoesten, en proberen weer op te bouwen?
idd dacht ik ook maar ten eerste duurt het tergend lang eer het stadje verwoest is en is mijn zin al weer over eer het verwoest is
ten tweede kan evenzeer ergens anders opnieuw beginnen he :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schaapje_BlaaT
Verwijderd schreef op 11 February 2003 @ 14:25:
[...]

idd dacht ik ook maar ten eerste duurt het tergend lang eer het stadje verwoest is en is mijn zin al weer over eer het verwoest is
ten tweede kan evenzeer ergens anders opnieuw beginnen he :)
je hoeft het ook niet helemaal te verwoesten, pleur er een paar rampen op en zie het dan weer op te bouwen.
als je dat spel moegespeeld bent kun je vast nog wel wat dingen verzinnen om het interessant te maken zoals:

bouw een regio met allemaal kleine eilandjes en plaats op elk eilandje een stadje dat draait op 1 windmolen en 1 watertoren, connect dan eventueel later de boel met bruggen, bouw een hooggebergte en zie daar een stad draaiend te krijgen, probeer 1 gebied commerce, 1 gebied industrie en 1 gebied huizen te krijgen die elkaar in stand houden, bouw een stad met alleen boeren en geen andere industrie, probeer een miljoen inwoners op een kaart te krijgen, probeer een stadskern met wolkenkrabbers te krijgen (dat vereist de patch) etc.
mogelijkheden zat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of gebruik de rampen niet alleen om je stadje te verwoesten, maar om je safety te testen
probeer de boel zo snel mogelijk weer in orde te krijgen (de brande althans :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [CSC]Outlaw

[CSC]Outlaw

White Trash

Of decimineren >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 456
  • Niet online

456

Ik zit met een afval probleem. Althans, dat denk ik.
Ik heb een vuilnisbeltje, echter als ik er op klik zie ik dat de efficientie 0 is, dat hij nog niet vol is, maar als ik in mijn statistieken kijk zie ik dat er vele malen meer afval is dan capaciteit, terwijl ik niet exporteer.
Hoe kan dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [CSC]Outlaw

[CSC]Outlaw

White Trash

is er een weg verbinding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 456
  • Niet online

456

Je bedoelt naar vuilnisbelt/buren?
If so: yes.

Maar volgens mij heb ik het probleem al gevonden: Ik heb mijn raket basis helemaal in een hoek gepropt, ver van de bewoonde wereld. Ze krijgen geen water, electriciteit en geen weg verbinding, maar ik krijg mijn geld wel :P
Maar nu is het wel zo dat juist daar mijn vuil ophoopt ... schijnt.
Na mijn wegverbinding, en een vuilnisbeltje daar erbij, gaat het weer beter. Het ondertussen aangegane vuilcontract met de buren, meteen opgezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

456 schreef op 12 februari 2003 @ 00:29:
Je bedoelt naar vuilnisbelt/buren?
If so: yes.

Maar volgens mij heb ik het probleem al gevonden: Ik heb mijn raket basis helemaal in een hoek gepropt, ver van de bewoonde wereld. Ze krijgen geen water, electriciteit en geen weg verbinding, maar ik krijg mijn geld wel :P
Maar nu is het wel zo dat juist daar mijn vuil ophoopt ... schijnt.
Na mijn wegverbinding, en een vuilnisbeltje daar erbij, gaat het weer beter. Het ondertussen aangegane vuilcontract met de buren, meteen opgezegd.
Idd, dat deed ik ook steeds. Gewoon alles in een hoekje proppen. (soms zelf army base, prison, toxic waste én raketbasis) maar na verloop van tijd zie je daar overal vuil rondzwerven :+ :o

Maar als je dan een weg ernaartoe bouwt (en eventueel stroom) komen er autootjes (vrachtwagens :)) met een griftige damp boven zich uit rondrijden. Ik heb ze echter niet helemaal gevolgd, volgens mij gaan ze dan naar mijn land fill.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• made
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-08 23:47

made

.. made by made ..

|:( HUUUULLLPPPP 8)7

Wie kan mij helpen !
Ik heb simcity 4 op een PC staan die niet online kan.
Dus dacht ik dan download ik ff de updat en pleur die op CD.
DAT GAAT DUS NIET !!

Heeft iemand DE oplossing voor mij !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 456
  • Niet online

456

made schreef op 12 februari 2003 @ 14:45:

Wie kan mij helpen !
DAT GAAT DUS NIET !!

Hmm
das een goeie.

Kan je niet op de pc die WEL online kan simcity installeren, dan de patch eroverheen, en dan de simcity 4.exe uit de apps directory halen? Want volgens mij is dat het enige dat is veranderd gedurende de upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Four
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Four

I void warranty

Je hebt meerdere pc's, zitten ze in een netwerk? Dan kun je gewoon je installatie (incl register settings) naar een andere bak copieeren, en daar de update draaien, en dan weer terug copieren.

Moet je wel zorgen dat je een identieke copie maakt op de pc waarmee je update! Niet van c:\sc4 naar d:\games\simc4 ofzo.
made schreef op 12 February 2003 @ 14:45:

Wie kan mij helpen !
DAT GAAT DUS NIET !!

dwyslexy != luiheid !! Taalpuristen sla uw slag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evaarties

evaarties

Powerball @ 12.582

Als je in de broncode gaat kijken van die pagina om de update te downloaden, zie je een ftp adres staan van de file. Surf hierheen en download de file ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 456
  • Niet online

456

Vuilnis probleem deel II:
NOG STEEDS klagen mijn sims over dat de vuilbelten uitpuilen ed. Ik kan land fills plaatsen wat ik wil, ze worden gewoon niet gevuld (ook al liggen ze aan wegen)
enkel mijn eerste aangelegde vuilbelt is gevuld (en vol). ALs ik deze uitbreidt, gebeurt er ook niets.
Alle vuilbelten hebben 0 efficientie.
Ik kom er niet aan uit (en ook mijn buren komen niet met een contract :'(
klote spel
...
;) grapje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [CSC]Outlaw

[CSC]Outlaw

White Trash

Zijn die wegen ook weer met je stadsgedeelte verbonden?
Want gewoon een vuilnisbeltje in een hoekje maken met een weg eromheen maar niet op je hele wegnet aangesloten werkt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 456
  • Niet online

456

jup.
alle delen zijn nu aangesloten.

kdenk dak int begin een te klein gedeelte heb toegewezen aan vuilnis (per ongeluk), en dat ze dat nu nog steeds gebruiken,ongeacht dat ik nu meer gedeelten heb toegewezen. Want na toewijzing blijft in mijn statistiek de capaciteit klein.
kheb nu een recycle centrum gebouwd, in de hoop zo het vuilnis enigszins de kop in te drukken.
maar ja... : §§§§§§§

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Four
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Four

I void warranty

Opzet van wijken.

Jongens, ik heb nou al eventjes sc4 lopen spelen, maar ik kom maar niet tot een redelijke opzet van wijken. De beste (maar extreem dure) opzet welk ik gevonden heb is:

xxx xxx xxx
xxx xxx xxx
xxx xxx xxx

xxx xxx
xxx xxx
xxx xxx

xxx xxx xxx
xxx xxx xxx
xxx xxx xxx

Weg eromheen en bij elk vrij stukje een parkje. Maar dit is natuurlijk extreem duur. En niet te doen als je eerlijk wilt spelen!

Een andere goede was:
xxxxxxxx
xxxxxxxx
xxxxxxxx
xxx xxx
xxx xxx
xxxxxxxx
xxxxxxxx
xxxxxxxx

met in het midden een medium plaza of park. Maar dit is ook niet echt goed te doen, wand de land prijsen blijven te laag. Met welke opzet hebben jullie goede ervaringen gehad?

dwyslexy != luiheid !! Taalpuristen sla uw slag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evaarties

evaarties

Powerball @ 12.582

Wie kan mij helpen !
DAT GAAT DUS NIET !!

De URL even opgezocht: ftp://ftp.ea.com/pub/maxi...imcity4/pc/standalone/US/

Voor de EUR versie staat er niks, maar ik ga er vanuit dat deze daar ook op werkt.

[ Voor 12% gewijzigd door evaarties op 12-02-2003 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
456 schreef op 12 February 2003 @ 16:55:
kdenk dak int begin een te klein gedeelte heb toegewezen aan vuilnis (per ongeluk), en dat ze dat nu nog steeds gebruiken,ongeacht dat ik nu meer gedeelten heb toegewezen. Want na toewijzing blijft in mijn statistiek de capaciteit klein.
Je ziet langzaam de oorzaak al zichtbaar worden. Stel dat je een mini-vuilnisbeld maakt van, zeg 2x2. Hier leg je een weg naartoe en alles gaat prima.

Vervolgens breid je je vuilnisbeld iets uit, door aan de achterkant van de oude mini-vuilnisbeld nog een extra vuilnis zone aan te leggen (stel ook 2x2). Wanneer deze nieuwe zone niet direct verbonden is met de weg, zal hier geen afval op gestort kunnen worden.

Je moet dus;
1) In 1 keer een zone aanleggen van 4x2 ipv 2 keer 2x2.
2) De uitbreiding opnieuw verbinden met de weg. C'est tout :).

Edit: Het is trouwens een stuk efficienter om een mini-vuilnisbeld aan te leggen van 2x2. Hier een afval verbrandingscenter/fabriek neer te gooien en al je afval lekker te verbranden. Zet er een flinke rand (zeg 3~4 hokjes breed) bomen neer en de vervuiling in de lucht is minimaal (extra bomen=extra blije mensen). Het levert je;
a) Lage kosten voor je vuilnisbeld op en geen recyclingcenterkosten.
b) Energie op, welke je voor veel geld kan verkopen aan de buren. In het begin heb je genoeg capaciteit om afval van je buren te verbranden (nog meer €€).

Nadeel: kost 25k. Maar dat moet je zien als een soort investering :P.

[ Voor 31% gewijzigd door dr snuggles op 12-02-2003 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evaarties

evaarties

Powerball @ 12.582

wwillem schreef op 12 February 2003 @ 20:19:
Zet er een flinke rand (zeg 3~4 hokjes breed) bomen neer en de vervuiling in de lucht is minimaal (extra bomen=extra blije mensen).
Welke bomen bedoel je? Die dure parkjes of die bomen die je met de terreinvormer kan neerzetten (dus voordat je een stad begint)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfensteijn
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 08:23
Die bomen kan je ook nadat je al met je stad bent begonnen nog neerzetten. Alleen kosten ze dan geld, en duurt het even voordat ze echt groot zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evaarties

evaarties

Powerball @ 12.582

hmm.. ik had alleen parkjes ontdekt naderhand. Toch even beter zoeken naar die bomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
evaarties schreef op 12 February 2003 @ 20:55:
Welke bomen bedoel je? Die dure parkjes of die bomen die je met de terreinvormer kan neerzetten (dus voordat je een stad begint)?
Die boompjes bij de terreinvormer @ €3,-
Bijna gratis dus :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 456
  • Niet online

456

En ERG efficient. Kdruf voor mijn armzalige § mensjes mijn vervuilendste industrie te laten staan, want met een goede rij bomen, dringt de luchtvervuiling toch niet doorheen (watervervuiling wel overigens... maar och)
tnx wwillem!
kga nu toch met nieuwe stad beginnen, meteen maar zon energie verslindend ding neer leggen, kheb dan toch nog geld zat om een financiele tekortkoming op te kunnen vangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Moet je wel zorgen dat je het bebosde gebied van water voorziet andes duurt het eeuwen eer ze groot zijn.

Only fools are enslaved by time and space.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_fragle
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-09 10:53

mr_fragle

Don't forget the guide

Ik zit met een probleempje. Heb veel in dit ropic gelezen. Maar ik heb een stat met 6K inwoners. 10K euro's, en nog eens een winst van 500 euro per maand. Maar..... Ik krijg nauwelijk meer vooruitgang in die stad. Industrie vervalt redelijk (zwarte fabrieken dus). Nieuwe parken komen niet van de grond.

En ik krijg nauwelijks hoogbouw (4 verdiepingen max ofzo). Educatie + brandweer + politie is goed. Ook genoeg mid+hoog commercie.
Veel woonwijken blijven laagbouw. Belasting klopt ook ongeveer. En geen klachten van burgers. Vuilnis ook goed opgelost (geen klachten).

Moet je vervallen huizen trouwens zelf afbreken of gaat dat vanzelf?

n00b, ik weet het. Maar heb veel geprobeerd al.

ps: ook parken/stuff genoeg.

And now the most interresting part of deze grot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
mr_fragle schreef op 12 February 2003 @ 21:57:
Ik zit met een probleempje. Heb veel in dit ropic gelezen. Maar ik heb een stat met 6K inwoners. 10K euro's, en nog eens een winst van 500 euro per maand. Maar..... Ik krijg nauwelijk meer vooruitgang in die stad. Industrie vervalt redelijk (zwarte fabrieken dus). Nieuwe parken komen niet van de grond.

En ik krijg nauwelijks hoogbouw (4 verdiepingen max ofzo). Educatie + brandweer + politie is goed. Ook genoeg mid+hoog commercie.
Veel woonwijken blijven laagbouw. Belasting klopt ook ongeveer. En geen klachten van burgers. Vuilnis ook goed opgelost (geen klachten).

Moet je vervallen huizen trouwens zelf afbreken of gaat dat vanzelf?
Belasting op 9% voor zo'n kleine stad.

Vervallen huizen ZELF afbreken, scheelt in stroom & water. Zorgen voor extreem goede education (sim wordt slim, sim wil high tech industrie, sim levert veel geld op, sim zorgt voor aantrekkingskracht op andere sims).

Extra huizen zone maken (of highdensity rezonen).

Verder kan je even bij het advies van je gemeenteraadsleden kijken of alles wel echt zo goed is als jij doet voorkomen. Suc6 ermee.

Verwijderd

Wie kan mij helpen !
DAT GAAT DUS NIET !!

http://www.sim-city4.com/...atches/tch-sku1-to-p1.exe

shit, blijkt alleen geshit voor North America versie.............iemand misschien oplossing voor Europese versie?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2003 20:51 ]

Verwijderd

Four schreef op 12 February 2003 @ 17:16:
Opzet van wijken.

Jongens, ik heb nou al eventjes sc4 lopen spelen, maar ik kom maar niet tot een redelijke opzet van wijken. De beste (maar extreem dure) opzet welk ik gevonden heb is:

xxx xxx xxx
xxx xxx xxx
xxx xxx xxx

xxx xxx
xxx xxx
xxx xxx

xxx xxx xxx
xxx xxx xxx
xxx xxx xxx

Weg eromheen en bij elk vrij stukje een parkje. Maar dit is natuurlijk extreem duur. En niet te doen als je eerlijk wilt spelen!

Een andere goede was:
xxxxxxxx
xxxxxxxx
xxxxxxxx
xxx xxx
xxx xxx
xxxxxxxx
xxxxxxxx
xxxxxxxx

met in het midden een medium plaza of park. Maar dit is ook niet echt goed te doen, wand de land prijsen blijven te laag. Met welke opzet hebben jullie goede ervaringen gehad?
biobak schreef op 02 February 2003 @ 18:13:
[...]

Alleen dense zones aanleggen. Zones zijn 8x8 en 3 diep met in het midden een plaza of parkje. Zorgen voor water, onderwijs, brandweer en politie. Straatjes schoonhouden en geen (vervuilende) industrie.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
===========
||XXXXXXXX||
||XXXXXXXX||
||XXXXXXXX||
||XXX  XXX||
||XXX  XXX||
||XXXXXXXX||
||XXXXXXXX||
||XXXXXXXX||
===========

Zo dus :) X-en zijn dense zones. Eromheen een road.
:) is volgens mij wel redelijk goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie durft dit eens te doen met zijn lievelingsstad/dorp of heeft hier al weet van?

Na installatie van de patch...
Als burgemeester je stad saven.
Daarna de knop met de zon aanklikken in het menu(dag/nachtinstellingen en rampenactivatie) en dan bovenstaande knop aanklikken;dynamieticoontje.
-Stad decimeren en alle vormen van beschaving uitwissen? vraagt SC4 dan..
Ja,leuk, doen we ns.
Dan hebben we de keuze om opniew te beginnen of terug te gaan naar je regio
Wanneer je besluit terug te gaan naar je regio kan je kiezen om te saven OF niet te saven..
Teruggaan zonder te saven natuurlijk,om je stad van 'eternal doom' te vrijwaren.
Wat denken jullie?
DE STAD KOMT NIET TERUG!
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Quote: biobak schreef op 02 February 2003 @ 18:13:

Alleen dense zones aanleggen. Zones zijn 8x8 en 3 diep met in het midden een plaza of parkje. Zorgen voor water, onderwijs, brandweer en politie. Straatjes schoonhouden en geen (vervuilende) industrie.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
===========
||XXXXXXXX||
||XXXXXXXX||
||XXXXXXXX||
||XXX  XXX||
||XXX  XXX||
||XXXXXXXX||
||XXXXXXXX||
||XXXXXXXX||
===========

Zo dus X-en zijn dense zones. Eromheen een road.
-----------------------

Ik vat die niet.. hoe moet je die maken? Iemand een screenshot als voorbeeld!?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2003 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evaarties

evaarties

Powerball @ 12.582

Verwijderd schreef op 14 februari 2003 @ 10:32:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
===========
||XXXXXXXX||
||XXXXXXXX||
||XXXXXXXX||
||XXX  XXX||
||XXX  XXX||
||XXXXXXXX||
||XXXXXXXX||
||XXXXXXXX||
===========

-----------------------

Een vierkant maken van zone... in het midden een parkje plaatsen en eromheen een weg. Heel simpel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja maar hoezo 3 diep\?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schaapje_BlaaT
men wil niet bouwen op een afstand van meer dan 3 blokjes van een weg
vandaar 3 diep
standaard zones bouwen vind trouwens maar suf, dan krijg je wel een erg eentonige stad. het is al vervelend genoeg dat de meest efficiente verkeers doorstroming lange rechte wegen vereist, wat al gauw resulteert in vierkante steden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkS
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:43

HenkS

Da_king alias HenkS

evaarties schreef op 14 February 2003 @ 10:46:
[...]

Een vierkant maken van zone... in het midden een parkje plaatsen en eromheen een weg. Heel simpel.
neem aan dat je bij deze 8x8 constructie eerst het parkje en de weg eromheen moet trekken voordat je de zone legt??? anders maakt ie zelf toch die wegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termy

Termy

Hmz... m'n stad is nu beetje verder gegroeid naar de 143k maar met grote moeite. De hoogbouw komt nu wel lekker eraan maar om de 1 of andere reden weigeren ze commercial extra te bouwen ondanks hoge demand en zones op hoge disirability plekken. Misschien dat ik de belasting wat moet verlagen (zit nu op 7.9% voor alle commercial) maar ik maak al niet zo veel winst. komt iets van 37k in en 36k uit. Echt lekkere winst zoals 10k per maand is me ruim nog nooit gelukt.

Betekend dit dat je zonder buursteden of zo echt niet verder kan komen? of kan ik maar beter de belasting wat verlagen en hopen dat de extra jobs en inwoners het gat vullen/overtreffen. Dat lukte met de inwoners wel maar daar bouwden ze nog wel een beetje voordat ik de belasting verlaagde, met commercial doen ze nu helemaal niks nieuws. Ik zie alleen af en toe een upgrade naar een groter $$$ gebouw. de HT wil ook niet echt meer extra maken, alhoewel dat redelijk grote gedeelte met industrie zone onder m'n rivier nu volledig omgezet is in HT nadat ik met een tornado en bulldozer de oude zwarte $ en $$ industrie had weggevaagd.

Als ik zo thuis ben maak ik wel ff een nieuw plaatje, m'n stadje is weer wat uitgedijd in zowel breedte als hoogte. jammer genoeg wel redelijk wat verval vanwege de stagnerende groei.

ps, kheb nu ook een commercial $$$ gebouw van +-850 jobs, best wel leuk :)

[ Voor 4% gewijzigd door Termy op 14-02-2003 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 17:10
Verwijderd schreef op 14 February 2003 @ 10:32:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
===========
||XXXXXXXX||
||XXXXXXXX||
||XXXXXXXX||
||XXX  XXX||
||XXX  XXX||
||XXXXXXXX||
||XXXXXXXX||
||XXXXXXXX||
===========

-----------------------

Eigenlijk moet ie zo:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
==============
||XXXXXXXXXX||
||XXXXXXXXXX||
||XXXXXXXXXX||
||XXXX  XXXX||
||XXXX  XXXX||
||XXXXXXXXXX||
||XXXXXXXXXX||
||XXXXXXXXXX||
==============

Voor een voorbeeld moet je even zoeken naar een van mijn screenshots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evaarties

evaarties

Powerball @ 12.582

HenkS schreef op 14 februari 2003 @ 11:16:
[...]

neem aan dat je bij deze 8x8 constructie eerst het parkje en de weg eromheen moet trekken voordat je de zone legt??? anders maakt ie zelf toch die wegen?
Met de update zou je de wegen uit moeten kunnen zetten (Niet geprobeerd).

Hoe jij het zegt is het wel makkelijker.

[ Voor 7% gewijzigd door evaarties op 14-02-2003 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Redman.
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15:24
Misschien dat ik de belasting wat moet verlagen (zit nu op 7.9% voor alle commercial)
Commercial belasting moet echt laag anders komen ze gewoon niet. Belastingen voor commercial kunnen best naar 3% of lager. Hierdoor loop je in het begin wel inkomsten mis, maar dit hersteld door meer commercial en daardoor dus weer meer residential.

Zo doe ik het in ieder geval :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij staan ze op 8% en dat werkt ook prima. Maar het kan zeker helpen. TIs in ieder geval niet "verplicht" om het omlaag te gooien :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schaapje_BlaaT
Termy schreef op:
Hmz... m'n stad is nu beetje verder gegroeid naar de 143k maar met grote moeite. De hoogbouw komt nu wel lekker eraan maar om de 1 of andere reden weigeren ze commercial extra te bouwen ondanks hoge demand en zones op hoge disirability plekken. Misschien dat ik de belasting wat moet verlagen (zit nu op 7.9% voor alle commercial) maar ik maak al niet zo veel winst. komt iets van 37k in en 36k uit. Echt lekkere winst zoals 10k per maand is me ruim nog nooit gelukt.

Betekend dit dat je zonder buursteden of zo echt niet verder kan komen? of kan ik maar beter de belasting wat verlagen en hopen dat de extra jobs en inwoners het gat vullen/overtreffen. Dat lukte met de inwoners wel maar daar bouwden ze nog wel een beetje voordat ik de belasting verlaagde, met commercial doen ze nu helemaal niks nieuws. Ik zie alleen af en toe een upgrade naar een groter $$$ gebouw. de HT wil ook niet echt meer extra maken, alhoewel dat redelijk grote gedeelte met industrie zone onder m'n rivier nu volledig omgezet is in HT nadat ik met een tornado en bulldozer de oude zwarte $ en $$ industrie had weggevaagd.

Als ik zo thuis ben maak ik wel ff een nieuw plaatje, m'n stadje is weer wat uitgedijd in zowel breedte als hoogte. jammer genoeg wel redelijk wat verval vanwege de stagnerende groei.

ps, kheb nu ook een commercial $$$ gebouw van +-850 jobs, best wel leuk :)
buursteden zijn in principe (nog) niet nodig, mijn stad ging tot 280k, anderen hebben nog wel grotere steden gehad zonder buren
als commercial niet wil probeer eens een vliegveld, dat helpt
plaza's ook. en commercials willen het best op plekken met veel verkeer dus rezone indien van toepassing die locaties naar high-density

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termy

Termy

Hm, dat alles is al van toepassing, vliegveld, plaza's en commercial bij high dens en veel traffic. Heb net even als test 2ton geleend en heb het grootste vliegveld neergepland, met kort daarop volgend ook een convention center omdat ik die nu pas aangeboden kreeg en de belastingen naar 6.5% voor alle C... resusltaat=0.0%, hielp geen hol.

Ik heb btw 15k Industrie (HT dus) banen en +- 70k Commecial op ongeveer 140k mensen. Misschien moet ik eerst maar eens wat meer mensen krijgen?

Hier 2 plaatjes, klikbaar voor de 1600x1200 versie :):
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~alphe147/SC4gegroeid.JPG
Bah (te) veel zwart :(
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~alphe147/SC4zonesgegroeid.JPG
Vooral links wil het niet lukken, maar waarom ?? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 February 2003 @ 00:53:
Wie durft dit eens te doen met zijn lievelingsstad/dorp of heeft hier al weet van?

Na installatie van de patch...
Als burgemeester je stad saven.
Daarna de knop met de zon aanklikken in het menu(dag/nachtinstellingen en rampenactivatie) en dan bovenstaande knop aanklikken;dynamieticoontje.
-Stad decimeren en alle vormen van beschaving uitwissen? vraagt SC4 dan..
Ja,leuk, doen we ns.
Dan hebben we de keuze om opniew te beginnen of terug te gaan naar je regio
Wanneer je besluit terug te gaan naar je regio kan je kiezen om te saven OF niet te saven..
Teruggaan zonder te saven natuurlijk,om je stad van 'eternal doom' te vrijwaren.
Wat denken jullie?
DE STAD KOMT NIET TERUG!
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Wil je daarmee een bug aangeven oid :?

Als je goed leest, althans de engelse versie, en je houdt je muisknop er 2 seconden oid op staat er "Obliterate city ..blahblahblah... warning: this wil overwrite your SAVEGAME"

M.a.w, ze melden duidelijk van te voren dat je je stadje niet terug kan krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

even een kort vraagje over de gameplay van simcity 4.
ik overweeg dit spel te kopen maar een van de meest irriterende dingen van 3000 world edition - vond ik - was steeds de zelfde boodschappen en aanbiedingen te krijgen bij iedere nieuwe stad dat je opstarte .
nu is mijn vraag of dit nog steeds zo is en indien ja, of het stoort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termy

Termy

Zow! Belasting van de Commercial beetje verlaagd, ook van de $$$ Industrie. Resultaat? Groei!

Ze bouwen weer lekker veel commercie en ook de inwoners komen er weer lekker aan. zit nu op 162k inwoners binne een uur dus 20k erbij. toch nie slecht.

Op het moment dat ik save quite wou doen zag ik op een net aangelegd stukje 6x6 High Dens res 2 "The Pratt's" van 1200 man, een jolly manor en een hi-rise tenements gebouwd worden... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schaapje_BlaaT
Termy schreef op 14 February 2003 @ 18:26:
Zow! Belasting van de Commercial beetje verlaagd, ook van de $$$ Industrie. Resultaat? Groei!

Ze bouwen weer lekker veel commercie en ook de inwoners komen er weer lekker aan. zit nu op 162k inwoners binne een uur dus 20k erbij. toch nie slecht.

Op het moment dat ik save quite wou doen zag ik op een net aangelegd stukje 6x6 High Dens res 2 "The Pratt's" van 1200 man, een jolly manor en een hi-rise tenements gebouwd worden... :D
probeer ook eens een haven te bouwen, ik zie dat die ontbreken
vooral industrie groeit als een gek als je een haven plaatst, de rest gaat dan doorgaans ook weer groeien.
en installeer die patch, dan krijg je veel meer mooie gebouwtjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 februari 2003 @ 17:15:
[...]

Wil je daarmee een bug aangeven oid :?

Als je goed leest, althans de engelse versie, en je houdt je muisknop er 2 seconden oid op staat er "Obliterate city ..blahblahblah... warning: this wil overwrite your SAVEGAME"

M.a.w, ze melden duidelijk van te voren dat je je stadje niet terug kan krijgen
Ik heb de Nederlandstalige versie geinstalleerd,ik krijg wel een waarschuwing maar niks duidelijks t.a.v. savegames.
Raar vind ik dat ja ,ik zal niet de enige zijn die hierin trapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 February 2003 @ 23:53:
[...]

Ik heb de Nederlandstalige versie geinstalleerd,ik krijg wel een waarschuwing maar niks duidelijks t.a.v. savegames.
Raar vind ik dat ja ,ik zal niet de enige zijn die hierin trapt.
Mjah, tis eigenlijk gewoon een alternatief op delete city, maar dan ingame en met het behoud van je landschap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seamus21
  • Laatst online: 24-02-2018
Ik heb ook sc4 aangeschaft maar de game crashte telkens terug naar de desktop tot voor kort gelukkig. Vanaf vandaag doet hij dat niet meer. Maar bij mij houdt de stad na 18k inwoners op en blijf ik op de rand van schulden balanceren. En ik heb een waterzuiveringsinstallatie aangeschaft en aangesloten op het onderwater buizen netwerk maar lijkt geen effect te hebben want ze blijven zeuren over watervervuiling. Ook wordt ik gek van het steeds zelf de brandjes moeten blussen kan dit niet automagisch? Hoe kan ik trouwens in-game een screenshot maken?

Always shoot for the moon. Even if you miss you will land among the stars...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dionysos
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-04 11:39

Dionysos

Nec scire fas est omnia

De reden dat je stad ophoud kan tal van oorzaken hebben.

Als je waterzuiveringsinstallatie daadwerkelijk op je buizen is aangesloten dan kan je ervan uitgaan dat ie het wel doet. Maar het werkt natuurlijk niet meteen.
Slim is ook om dat ding tussen je vieze industrie en je woonwijk te zetten.

Als je brandweer genoeg dekking geeft dan hoef je zelf geen brandjes meer te blussen.

En in game screenshotjes kan je maken door link te klikken op het knopje met die drie puntjes en dan te klikken op het knopje met de camera (joh je verwacht het niet :D )

Succes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 456
  • Niet online

456

Dionysos schreef op 15 februari 2003 @ 15:46:
...
Als je brandweer genoeg dekking geeft dan hoef je zelf geen brandjes meer te blussen.
...
Succes :)
Laat dat nu net de reden zijn waarom ik steeds bij 1 strategisch ingezet brandweerkazerne plaatsing stop. Heb ik nl. ook wat te doen, als er weer eens een fikkie uitbreekt!
Iedereen zijn tactiekjes... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 456
  • Niet online

456

Op simCity Central staat sinds enige tijd een link, alwaar voor enkel een registratie de transportian cd gedownload kan worden.
Nu heb ik deze al eens via een andere weg gedownload ooit, en crashte mijn originele sc spel steeds, dus ik waag me er niet meer aan, voor die 2 rare otootjes, en die air lucht show:
http://www.simcitycentral.net/

Iets anders, ik heb nog steeds een vuilnis probleem,ondanks een recycle centrum EN een afvalverwerkings oven.
Daarnaast heb ik op 2 plekken een vuilbelt, die zo op het oog niet vol zijn. De efficientie is echter 0, en ik zie vrachtwagens af en aan rijden.

Ik ben bang een bug!

[ Voor 30% gewijzigd door 456 op 15-02-2003 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drGoeroe
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-09-2021
*kick*

Ik heb het spel gister gekocht en vandaag geinstalleerd, alleen loop ik gelijk tegen een probleem aan.

Na de setup heb ik de patch van de site van EA gedownload en geinstalleerd en als ik op het exe icoontje druk krijg ik:
Cannot initialize Direct Draw

Daarna start hij het spel, krijg ik zwart scherm met de SimCity muiscursor en vervolgens doet die niets meer.

Weet iemand wat 't probleem is? Ongetwijfeld bekend :P

Of moet dit in een nieuw topic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probeer het spel opnieuw te installen, en dan gebruik dan de losse patch die je van de site kan downen... ik vertrouw dat hele web-patch ding niet :)

Zelf heb ik ook een vraagje. Ik heb nu al een paar steden succesvol geboud, maar nu loop ik keer op keer tegen een probleem aan: iedereen is opeens werkeloos. Ik kreeg het bij 2 verschillende steden: Industrie & Residential die aanelkaar gekoppeld waren. Maar zelfs als het in dezelfde stad zit, hebben ze opeens geen baan meer... ik word een beetje moe van eigenlijk

[edit]
Opgelost. Als je wegen overvol zitten dan willen ze er niet meer werken...

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2003 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Bedankt voor de tip Terr, ik heb/had hetzelfde probleem.

Only fools are enslaved by time and space.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termy

Termy

Sorry voor de late reactie, ik was het weekeind weg.

Ik heb de patch geinstalleerd alhoewel ik de illegale versie heb en gepatcht heb met de gekraakte exe, de wegen uit zetten en zo werkt dus ook niet. Ik heb wel al redelijk wat nieuwe gebouwtjes gezien.

Was vergeten te vorige post te melden dat ik nu zo'n 4k per maand winst maak, dat was meer maar ik heb ff 2 watertreatments en een major league stadion erbij gezet. De laatste is natuurlijk wel logisch en de treatments omdat ik redelijk veel watervervuiling had volgens de berichten en de dataview, maar bijna niks in the charts :? naja, nu toch poen zat dus meteen 2 erbij neergezet.

Grappig is trouwens dat sinds m'n groei van 140k naar 162k m'n landfill leger wordt dankzij (mag ik hopen ;)) recyclingcenters en een waste to energy plant en daarvoor bleef het gelijk. je zou toch verwachten dat met 22k meer mensen, redelijk wat banen erbij je juist meer afval verwacht.. :?

Gelukkig denkt pa erover het toch te kopen, vooral omdat de patch een redelijke performance verbetering geeft. Een 120k stad liep nl bij hem al niet behoorlijk meer.

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.