Het Sim City 4 topic - Deel III

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 3.585 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Hefe
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-02 05:48
wegen uitzetten doe je met shift ingehouden en dan slepen... werkt prima bij mij. ik heb ook de gekraakte versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:17

Termy

valt er nog wat te fragge?

Zucht, dat weet ik en het werkt _niet_.....
Misschien nog even proberen opnieuw te installeren en dan met de originele .exe patche.. geen id of er een gekraakte .exe is voor de nieuwe patch.?

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 12 February 2003 @ 08:14:
[...]

Idd, dat deed ik ook steeds. Gewoon alles in een hoekje proppen. (soms zelf army base, prison, toxic waste én raketbasis) maar na verloop van tijd zie je daar overal vuil rondzwerven :+ :o

Maar als je dan een weg ernaartoe bouwt (en eventueel stroom) komen er autootjes (vrachtwagens :)) met een griftige damp boven zich uit rondrijden. Ik heb ze echter niet helemaal gevolgd, volgens mij gaan ze dan naar mijn land fill.
Waarschijnlijk heb je ook zo'n chemische opslagplek oid. Daar komt het vandaan.
Oke, lekker vaag ben ik weer, maar je zult het wel zien dmv te zien waar de vrachtwagens stoppen.
Het komt iig dus van 1 gebouw, waar in mijn stad overigens een protest kwam toen ik dat gebouw bouwde :D

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
Verwijderd schreef op 14 februari 2003 @ 18:06:
even een kort vraagje over de gameplay van simcity 4.
ik overweeg dit spel te kopen maar een van de meest irriterende dingen van 3000 world edition - vond ik - was steeds de zelfde boodschappen en aanbiedingen te krijgen bij iedere nieuwe stad dat je opstarte .
nu is mijn vraag of dit nog steeds zo is en indien ja, of het stoort?
Ikzelf had daar geen last van. Krijg wel heel af en toe aanbiedingen, die ik meestal accepteer, maar soms ook niet. Bij mij kwamen ze daarna niet meer terug.. :)

Onder op het beeld heb je wel van die meldingen van zeurende mensen wat je in de vorige delen ook altijd in een hoekje zag, maar dat hoef je (gelukkig) niet te lezen, dat deed ikzelf alleen maar af en toe om te kijken hoe tevreden de inwoners waren en wat er dan verkeerd is. Zo stond er bij mij bijvoorbeeld dat de industry een haven wou hebben, dat bleef er maar staan. Duidelijk dus dat ik voor een haven moest sparen ;)
Maar ook gezeur over een brandweer enzo, zoiets negeer ik dan maar gewoon.

Verwijderd schreef op 16 februari 2003 @ 15:40:
Probeer het spel opnieuw te installen, en dan gebruik dan de losse patch die je van de site kan downen... ik vertrouw dat hele web-patch ding niet :)

Zelf heb ik ook een vraagje. Ik heb nu al een paar steden succesvol geboud, maar nu loop ik keer op keer tegen een probleem aan: iedereen is opeens werkeloos. Ik kreeg het bij 2 verschillende steden: Industrie & Residential die aanelkaar gekoppeld waren. Maar zelfs als het in dezelfde stad zit, hebben ze opeens geen baan meer... ik word een beetje moe van eigenlijk

[edit]
Opgelost. Als je wegen overvol zitten dan willen ze er niet meer werken...
Werkt de US patch op de Eur versie eigenlijk? Aangezien op de FTP van SimCity alleen maar de US versie staat.
Voor de startpost is dat wel zo handig.. :)

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termy

Termy

DataBeest, jij hebt hem toch legaal? Ik neem aan dat je dan de eur versie hebt, hoe heb je hem dan gepatcht? Of anders Schaapje_Blaat, daar ben ik wel zeker van dat ie hem legaal heeft en gepatcht...

Vaag.

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Local Host
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 10:56

Local Host

Het forum is om te leren.

ik heb ook de legale versie en kon hem zonder problemen updaten via de link die je krijgt bij het installeren. <- verwijst trouwens naar de site van Maxis .

Ik kon hem dus gewoon updaten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termy

Termy

Hmz, tja dan probeer ik het nog wel een keer of zo. Vaag spel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
Termy schreef op 17 February 2003 @ 11:42:
DataBeest, jij hebt hem toch legaal? Ik neem aan dat je dan de eur versie hebt, hoe heb je hem dan gepatcht? Of anders Schaapje_Blaat, daar ben ik wel zeker van dat ie hem legaal heeft en gepatcht...

Vaag.
eh.. :X
Ik ben nu @ stageplek, dus kan het niet testen :+
Dennis_van_Gelder schreef op 17 February 2003 @ 12:46:
ik heb ook de legale versie en kon hem zonder problemen updaten via de link die je krijgt bij het installeren. <- verwijst trouwens naar de site van Maxis .

Ik kon hem dus gewoon updaten :)
:?
Over welke link heb je het nu? :?
Maar het werkt dus wel, dus startpost klopt weer. ;) Mooi :)

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Local Host
  • Laatst online: 09-09 10:56

Local Host

Het forum is om te leren.

@ Databeest :

Als je Sim City installeerd dan krijg je in je startmenu bij Maxis een aantal links ( sim city starten en uninstalleren enzo ) Daar staat ook een link bij van " naar update's zoeken " ofzo ik zal straks als ik thuis ben ff voor je kijken en die link posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het spel nu ook, erg leuk.
Ik ben begonnen met een region in elkaar zetten (gedeeltelijk)
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/region.jpg

inmiddels is er een klein stadje om de onderste krater (Craterville hehe)

anyway, een vraag, als ik een tijdje heb gespeeld krijg ik problemen met de verkeersstroom.
Meestal heb ik dan nog niet eens de kans gehad om een school e.d. te bouwen (firestation doe ik wel altijd asap)
Hoe kan ik dit voorkomen?

En is er een mogelijkheid om regions te exporten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termy

Termy

Hoe groot je is je stad dan? Upgrade de vast zittende streets naar roads, voor zover dat nog niet gedaan is. Anders moet je gaan denken aan mass transit of het verspreiden van de last.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DataBeest schreef op 17 februari 2003 @ 11:23:
[...]

Ikzelf had daar geen last van. Krijg wel heel af en toe aanbiedingen, die ik meestal accepteer, maar soms ook niet. Bij mij kwamen ze daarna niet meer terug.. :)

Onder op het beeld heb je wel van die meldingen van zeurende mensen wat je in de vorige delen ook altijd in een hoekje zag, maar dat hoef je (gelukkig) niet te lezen, dat deed ikzelf alleen maar af en toe om te kijken hoe tevreden de inwoners waren en wat er dan verkeerd is. Zo stond er bij mij bijvoorbeeld dat de industry een haven wou hebben, dat bleef er maar staan. Duidelijk dus dat ik voor een haven moest sparen ;)
Maar ook gezeur over een brandweer enzo, zoiets negeer ik dan maar gewoon.
dit bedoel ik niet, ik bedoel dat je iedere keer je een stad begint, precies dezelfde aanbiedingen krijgt en in dezelfde volgorde , bevoorbeeld een voorstel tot optocht enzo.
ik vond dit vrij repetititef en dus tegenstekend, daarom de vraag of het nog steeds zo is dat je telkens alle boodschappen krijgt of dat er meer afwisseling krijgt
er zijn hier genoeg spelers dus deze vraag zal wel een antwoord krijgen heh
ps: ik veronderstel dat dit spel goed zou moeten draaien op mijn systeempje ?? of moet ik mij toch aan problemen verwachten qua fps??

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2003 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 456
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

456

Onze excuses voor het ongemak

Dan nu het volgende (kvoel me een n00b):
ik krijg maar niet de commercie van de grond; deze was goed, maar na een verbinding met mijn buurstad compleet ingestort.
Dat laatste gebeurde ook met mijn industrie, maar die is wel weer redleijk op orde.
opleidingsniveau is redelijk, en ook het belastingniveau is beter dan mijn buurman.
Iets over het hoofd gezien?

Een dag geen vertraging, is een dag niet gereisd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben net begonnen met spelen en moet zeggen dat het moeilijker is dan ik dacht, me stad was ook heel snel falliet.. maar wel een mooi spel verder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schaapje_BlaaT
  • Laatst online: 10-09 20:41
Termy schreef op 17 February 2003 @ 11:42:

Vaag.
ik heb dat ding gewoon gepatcht via de site, ging prima

ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Midnightimpact
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-12-2020
Verwijderd schreef op 17 February 2003 @ 22:55:
Ik ben net begonnen met spelen en moet zeggen dat het moeilijker is dan ik dacht, me stad was ook heel snel falliet.. maar wel een mooi spel verder...
Bouw 1 school, 1 politie bureau, niet teveel water voorziening, 2 windmolens, klein ziekenhuisje en geef deze een niet al te hoog budget. Probeer dicht bij de randen te starten zodat de verbindingswegen kort (dus goedkoop onderhoud) zijn. Zo zal je de eerste 20 jaar niet in geld nood komen. Bij het maken van de map veel bomen zodat je die later niet meer toe hoeft te voegen (wat veel geld bespaart).
Verder woon belasting 3x op 9.0, industrie op 3x 8 commercie 3x op 6 anders krijg je nix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 456
  • Niet online

456

Op gamers.nl een review:
http://www.gamers.nl/viewdoc/740

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkS
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:43

HenkS

Da_king alias HenkS

ik loop toch tegen wat probleempjes op:

er wordt gezegd dat een vak van 8x8 met in het midden een open ruimte cq parkje het beste is...

dit geloof ik graag, maar:

1) dan moet ik die zones echt goed neerleggen anders krijgen de achterste delen (die 3 diep zitten) geen wegverbinding... dus als je de zone vanaf de weg naar het midden toe trekt heb je dat probleem niet... mmm beetje vaag uitleggen

2) en als je allemaal van die blokken maakt, is het echt super snel druk qua verkeer in je stad.....

hebben mensen nog andere oplossingen voor het verkeer, dus bijvoorbeeld ook wel eens 2 wegen naast elkaar leggen door de stad heen (bedoel geen snelweg)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termy

Termy

Vage acties weer hier hor, heb net wat zitten verder zitten spelen. Ik begon vandaag met 162k inwoners en +-4k winst per maand (zonder neighbours :P, dus ik was wel blij) en een gezonde demand voor alles behalve I-A, I-D en I-M, maar dat is logisch :)

Wat gebeurde er:
Langzaam maar zeker druppelen er wat meer mensen in de stad, commercie zie ik niet echt verbeteren. Ook al kreeg ik nu wel opeen een mooie commerciele skyscraper van 1670 banen, een Bell Towers en nog een 1900 inwoners $$ skyscraper.

Uitgaven werden echter steeds hoger vanwege meer power en water nodig en de inkomsten bleven achter. Toen sloeg het noodlot toe, ik moest een extra powerplant maken en heb toen maar, aangezien ik genoeg geld ervoor had, een nuclear power plant gemaakt ipv de slechtste coalpower die ik had (1 van de 3). Dat kostte me zo veel dat ik nog maar 1k winst maakte. De genadeklap kwam bij 194k inwoners.
M'n demand van R$$ en R$$$ donderde opeens zwaar naar benede zodat ik een maand later 11k mensen minder had en het gevolg was dat ik in 1 klap allemaal groene straten had in traffic view :D Daarom ging m'n commercie helemaal naar de klote. Grappige was dat toen ik weer langzaam omhoog ging kruipen van de 180k de traffic weer als vanouds terug kwam (lees: ipv groen, alles zo'n beetje rood waar de commercie zit :)) en gelijktijdig ook de demand van commercie terug kwam.

De demand kwam wel terug.... maar nieuwe gebouwen bouwen zat er nog steeds niet in.

Toen ik weer bij 194k mensen aangekomen was gebeurde eigenlijk precies hetzelfde behalve dat ik toen de ellende over was nog maar 200$ winst maakte wat per maand minder werd. Ik heb toen maar exit zonder save gedaan want het werd duidelijk niks meer. Ik kreeg bij de 1e keer 194k mensen wel een hydroplant aangeboden om te bouwen, niet gedaan, geen geld.

Het lijkt me redelijk duidelijk dat ik tegen een harde cap aan loop, zowel voor commercie als inwoners. Kan ik misschien beter meteen een international airport (die grootste) neerzetten zodra ik resume? Dit is iig wel irritant :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schaapje_BlaaT
Termy schreef op 18 februari 2003 @ 14:43:
Vage acties weer hier hor, heb net wat zitten verder zitten spelen. Ik begon vandaag met 162k inwoners en +-4k winst per maand (zonder neighbours :P, dus ik was wel blij) en een gezonde demand voor alles behalve I-A, I-D en I-M, maar dat is logisch :)

Wat gebeurde er:
Langzaam maar zeker druppelen er wat meer mensen in de stad, commercie zie ik niet echt verbeteren. Ook al kreeg ik nu wel opeen een mooie commerciele skyscraper van 1670 banen, een Bell Towers en nog een 1900 inwoners $$ skyscraper.

Uitgaven werden echter steeds hoger vanwege meer power en water nodig en de inkomsten bleven achter. Toen sloeg het noodlot toe, ik moest een extra powerplant maken en heb toen maar, aangezien ik genoeg geld ervoor had, een nuclear power plant gemaakt ipv de slechtste coalpower die ik had (1 van de 3). Dat kostte me zo veel dat ik nog maar 1k winst maakte. De genadeklap kwam bij 194k inwoners.
M'n demand van R$$ en R$$$ donderde opeens zwaar naar benede zodat ik een maand later 11k mensen minder had en het gevolg was dat ik in 1 klap allemaal groene straten had in traffic view :D Daarom ging m'n commercie helemaal naar de klote. Grappige was dat toen ik weer langzaam omhoog ging kruipen van de 180k de traffic weer als vanouds terug kwam (lees: ipv groen, alles zo'n beetje rood waar de commercie zit :)) en gelijktijdig ook de demand van commercie terug kwam.

De demand kwam wel terug.... maar nieuwe gebouwen bouwen zat er nog steeds niet in.

Toen ik weer bij 194k mensen aangekomen was gebeurde eigenlijk precies hetzelfde behalve dat ik toen de ellende over was nog maar 200$ winst maakte wat per maand minder werd. Ik heb toen maar exit zonder save gedaan want het werd duidelijk niks meer. Ik kreeg bij de 1e keer 194k mensen wel een hydroplant aangeboden om te bouwen, niet gedaan, geen geld.

Het lijkt me redelijk duidelijk dat ik tegen een harde cap aan loop, zowel voor commercie als inwoners. Kan ik misschien beter meteen een international airport (die grootste) neerzetten zodra ik resume? Dit is iig wel irritant :/
hmm, dat lijkt een beetje op mijn problemen. mijn stad piekte op 280k, en toen kreeg ik allerlei $$$ en $$ torens die achteruitgingen en duizenden $ kereltjes herbergden. de demand voor R$$ is wel aanwezig, maar R$$$ wil niet echt komen ofzo. Ik heb echt alles geprobeerd, maar tot nu toe nog niet met bevredigend resultaat. Omdat mijn andere stad wonderbaarlijke groei vertoonde na plaatsen van een paar large plazas heb ik eerst eens riant met parken en plazas gestrooid. Daarna een stel vuilverbranders neerzetten met funding op 0, waarna behoorlijk snel mijn vuilnisbelten leeg raakten. Ik had ook nog een flink aantal lege of achteruit gegane gebouwen gesloopt (daar zaten dus wel zo nu en dan 6000 kereltjes in zo'n toren)
Ik heb nu een aantal torens die van R$ naar R$$ gegaan zijn, maar ze waren oorspronkelijk R$$$. En wat nieuwe gebouwen die beter passen bij het wealth level van de inwoners, en wat nieuwbouw rond de verdwenen vuilnisbelt. Ik heb nog wat geprutst met belastingen, maar dat haalt ook weinig uit.
Mijn stad bestaat voor verreweg het grootste gedeelte uit middenklasse, maar ik wil die $$$ terug. En mijn inwoners want als ik zo'n toren mol bouwen ze wel nieuw, maar het inwonertal loopt niet op. ik zit nu op 230k ofzo. De belasting verlagen brengt de mensen ook niet terug. De demand voor huizen is ondertussen sky high (max voor R$ en R$$) maar terugkomen ho maar. Straks ga ik proberen nieuwe zones te bouwen, wie weet dat groei daar de rest van de stad ook weer stimuleert. Het kan natuurlijk wezen dat 280k alleen pasten door 6k kereltjes in 1 toren te proppen, hoewel er nog een hoop gebouwen zijn die niet helemaal vol zitten.

ik heb ook weer die rare bug gezien, het plaatsen van een extra ziekenhuis
bracht het health nivo OMLAAG. het plaatsen van een extra college bracht het education level OOK OMLAAG :?

ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 13:28
HenkS schreef op 18 February 2003 @ 13:04:
2) en als je allemaal van die blokken maakt, is het echt super snel druk qua verkeer in je stad.....
Als het echt druk wordt: bus. Nog drukker: metro, maar dat is heel kostbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkS

HenkS

Da_king alias HenkS

biobak schreef op 18 februari 2003 @ 15:07:
[...]

Als het echt druk wordt: bus. Nog drukker: metro, maar dat is heel kostbaar.
tja i know

maar die bussen willen dus max 5% lukt echt nooit fatsoenlijk en metro heeft voorlopig nog geen zin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termy

Termy

Ik hoop niet dat ik hetzelfde probleem als jij hebt, Schaapje_Blaat. Das nl mooi kut :/
Net ff wat Diablo2 gespeeld, nu nog maar een poging wagen met m'n stad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
Verwijderd schreef op 17 February 2003 @ 22:03:
[...]

dit bedoel ik niet, ik bedoel dat je iedere keer je een stad begint, precies dezelfde aanbiedingen krijgt en in dezelfde volgorde , bevoorbeeld een voorstel tot optocht enzo.
ik vond dit vrij repetititef en dus tegenstekend, daarom de vraag of het nog steeds zo is dat je telkens alle boodschappen krijgt of dat er meer afwisseling krijgt
er zijn hier genoeg spelers dus deze vraag zal wel een antwoord krijgen heh
ps: ik veronderstel dat dit spel goed zou moeten draaien op mijn systeempje ?? of moet ik mij toch aan problemen verwachten qua fps??
Mja, dingen zoals een Mayor house krijg je bij een bepaald inwoners aantal, plus soms een bepaalde mayor rating.
Dat komt dus wel meestal zo'n beetje in de zelfde volgorde.

Dingen als aanbiedingen met buren heb ik geen ervaring mee, aangezien ik nog geen beuren heb gehad :+
Maar, als je een stad bouwt naast een andere stad met een groot stroomoverschot, verbaast het me niks als je dat telkens krijgt als je naast die stad bouwd. Maar als je een nieuwe stad bouwt op telkens een andere plek, zal dat niet gebeuren.
Dingen als een gevangenis aabieden (waar je geld voor krijgt) etc gebeurde bij mijzelf op momenten dat ik verlies maakte. Ging alles goed, kreeg ik zulk soort aanbiedingen niet. Dus op dat gebied is het eigenlijk wel weer imo te voorspelbaar. :{

Qua hardware eisen zit je trouwens goed. Ik denk dat het bij jouw goed speelbaar zal zijn. :)

[ Voor 13% gewijzigd door kamerplant op 18-02-2003 16:42 ]

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzman
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Ik kan die patch niet installeren.. niet via de website.. en niet via die US executable.. Ik hoop dat er binnenkort toch een EUR versie uitkomt :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Laatst online: 27-07 10:18
Hmmm...ik heb wat problemen met treintjes (goh...het zal weer eens niet zo zijn :)). Het is niet zo dat je het spoor van een station uit moet trekken of wel? Moet je het station ernaast leggen en gewoon rails neerleggen. Bij SimCity 2000 (3000 had ik nie) moest je gewoon een stationnetje ala Transport Tycoon bouwen. Nu weer?

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termy

Termy

Nou, heb dus maar zo'n international airport neergeplant en kort daarop volgend een convention center met als gevolg dat ze nu (overal in de stad trouwens) weer commercial bouwen. Al is het wel altijd eerst low wealth, soms medium. Wederom "soms" zie ik dan dat ze zo'n low wealth ding opwaarderen naar een groter medium of high wealth ding maar echt van harte gaat het nog steeds niet :/

Gelukkig zit ik nu wel op 205k inwoners (woei, over de 200k, champagne :P) en maak ik nu nog steeds 1.5k winst na wat investeringen zoals wat meer services en een recent aangeschafte city hall. Geen geld voor gehad al die tijd, ik kan nu overigens ook een courthouse maken maar ja, nog ff sparen dus.

Misschien maar eens zo'n lijstje van yimby/nimby effecten uitprinten want erg duidelijk vind ik het nog steeds niet. Een plaza schijnt nl juist commercie te stimuleren terwijl er in het spel zelf "a place to relax for your sims" zegt... spijtig dat het spel soms nogal onduidelijk is. ik mis de info over hoeveel auto's per minuut over een stukje straat trouwens ook :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkS

HenkS

Da_king alias HenkS

klopt het dat mannetjes (en vrouwtjes) :) maar 6 blokjes ver lopen om bij een bus cq metro te komen??

dat betekend dus dat je zowat op iedere straat hoek waar t druk is straks dus een metro station moet neerplanten of zie ik dat fout? want 6 blokjes is dus echt niks??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
HenkS schreef op 19 February 2003 @ 14:30:
klopt het dat mannetjes (en vrouwtjes) :) maar 6 blokjes ver lopen om bij een bus cq metro te komen??

dat betekend dus dat je zowat op iedere straat hoek waar t druk is straks dus een metro station moet neerplanten of zie ik dat fout? want 6 blokjes is dus echt niks??
Ik kan me voorstellen dat ze niet eerst enorme wandeltochten gaan maken. Ik weet wel dat om elke hoek een busstation zetten geen zin heeft. Ik zelf had een aantal busstations in m'n (niet zo grote) stad neergezet, waarna er dringend geadviseerd werd om 2 hiervan te verwijderen, aangezien die bijna niet worden gebruikt en meer tijd kost voor de bus oid.
't was imo een prima plek, bij een station.. maarja :{

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkS

HenkS

Da_king alias HenkS

DataBeest schreef op 19 februari 2003 @ 14:35:
[...]

Ik kan me voorstellen dat ze niet eerst enorme wandeltochten gaan maken. Ik weet wel dat om elke hoek een busstation zetten geen zin heeft. Ik zelf had een aantal busstations in m'n (niet zo grote) stad neergezet, waarna er dringend geadviseerd werd om 2 hiervan te verwijderen, aangezien die bijna niet worden gebruikt en meer tijd kost voor de bus oid.
't was imo een prima plek, bij een station.. maarja :{
tja die bushaltes moeten volgens mij bij drukke commercial zones en drukke residential zones, maar :? want.... druk wordt t er niet op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Buzzman schreef op 18 februari 2003 @ 19:45:
Ik kan die patch niet installeren.. niet via de website.. en niet via die US executable.. Ik hoop dat er binnenkort toch een EUR versie uitkomt :{
Beter nog, die is er allang :)

Je kan hem krijgen van Simcity.com

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2003 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schaapje_BlaaT
HenkS schreef op 19 February 2003 @ 16:49:
[...]

tja die bushaltes moeten volgens mij bij drukke commercial zones en drukke residential zones, maar :? want.... druk wordt t er niet op...
gewoon op regelmatige afstanden bushaltes neerpleuren, in elk geval als je zoals ik commercial en residential door elkaar gemixt hebt. en gewoon laten zeiken over lege bushaltes. die stad groeit wel, en uiteindelijk worden die haltes echt wel gebruikt. bovendien fluctueert het OV gebruik ook wel wat
bushaltes in industrie worden bij mij doorgaans niet al te geweldig bezocht, misschien is dat te verspreid ofzo. Metro werkt ook goed, daar lijken ze liever in te willen dan in de bus

• Termy

Termy

Diepe Zucht....

Ging gister verder met m'n stad waar ik de dag ervoor zo trots was op m'n 200k+ inwoners en een redelijk winstje.

Een en al drama weer, per direct een enorme keldering van alle commercial behalve de Cs$ en ook de R$$$ peerden hem massaal. Gevolg, High wealth skyscrapers vervielen tot low wealth waar nu opeens 8000 man in passen. Gevolg daarvan was dat ik opeens schooltjes kreeg waar ze 800 man in probeerden te stoppen |:( en een enorm snelle aftakeling van een hoop gebouwen. Je kon hele blokken zeg maar zwart zien worden binnen een minuut :(

Ondertussen zat ik wel op 20k inwoners _meer_ dan toen ik begon en maakte ik opeens 5k winst per maand. Klinkt allemaal heel leuk maar het is een beetje loos als toch overal gebouwen vervallen en de demand van de commercie als een jojo op en neer springt. Even ter info, toen ik gister verder ging met m'n stad had ik ong. 105k commerciele en 21k industrie (HT only) banen op 204k inwoners.

Een forse belasting verlaging van de high wealth commercie en residentie had totaal geen effect.

Alle services zijn goed gecovered, sterker nog ik krijg zo'n beetje van alles alleen maar positieve berichten, voordat het dus zwaar naar de klote ging. Als ik m'n gebouwtjes af ga merk ik wel dat er nogal veel zijn die Traffic Noise - High hebben. Ook is de luchtvervuiling door het verkeer (in de "binnen stad" bij de commercie zijn alle straten rood) best wel erg hoog, weigeren ze desalniettemin m'n metro netwerk fatsoenlijk te gebruiken. Er is nl 1 plek waar ik metro had tussen de residentie en commercie gebieden waar de traffic gewoon groen/geel is in een zee van rood :). Nieuw aangelegde metro werd niet echt gebruikt. Maar ja, ook de "ouwe" metro had nergens meer dan 30% gebruik.

Iemand enig idee wat er _nu_ weer mis is?

• Schaapje_BlaaT
Termy schreef op 20 februari 2003 @ 09:42:
Diepe Zucht....

Ging gister verder met m'n stad waar ik de dag ervoor zo trots was op m'n 200k+ inwoners en een redelijk winstje.

Een en al drama weer, per direct een enorme keldering van alle commercial behalve de Cs$ en ook de R$$$ peerden hem massaal. Gevolg, High wealth skyscrapers vervielen tot low wealth waar nu opeens 8000 man in passen. Gevolg daarvan was dat ik opeens schooltjes kreeg waar ze 800 man in probeerden te stoppen |:( en een enorm snelle aftakeling van een hoop gebouwen. Je kon hele blokken zeg maar zwart zien worden binnen een minuut :(

Ondertussen zat ik wel op 20k inwoners _meer_ dan toen ik begon en maakte ik opeens 5k winst per maand. Klinkt allemaal heel leuk maar het is een beetje loos als toch overal gebouwen vervallen en de demand van de commercie als een jojo op en neer springt. Even ter info, toen ik gister verder ging met m'n stad had ik ong. 105k commerciele en 21k industrie (HT only) banen op 204k inwoners.

Een forse belasting verlaging van de high wealth commercie en residentie had totaal geen effect.

Alle services zijn goed gecovered, sterker nog ik krijg zo'n beetje van alles alleen maar positieve berichten, voordat het dus zwaar naar de klote ging. Als ik m'n gebouwtjes af ga merk ik wel dat er nogal veel zijn die Traffic Noise - High hebben. Ook is de luchtvervuiling door het verkeer (in de "binnen stad" bij de commercie zijn alle straten rood) best wel erg hoog, weigeren ze desalniettemin m'n metro netwerk fatsoenlijk te gebruiken. Er is nl 1 plek waar ik metro had tussen de residentie en commercie gebieden waar de traffic gewoon groen/geel is in een zee van rood :). Nieuw aangelegde metro werd niet echt gebruikt. Maar ja, ook de "ouwe" metro had nergens meer dan 30% gebruik.

Iemand enig idee wat er _nu_ weer mis is?
uh oh, dat begint toch verdacht veel te lijken op mijn problemen
bij mij jojo't de boel ook de hele tijd op en neer. als je een oplossing hebt let me know :P
de grote instroom van low-wealh komt me ook bekend voor, alleen het resulteerde bij mij altijd in grote financiele tekorten, omdat de demand voor ziekenhuizen en scholen in eens enorm omhoog ging, dus als ik de budgetten daar aangepast had stond ik in de min. de oplossing daarvoor is het verhogen van de belasting, dat heeft een dubbel effekt. minder instroom en als ze dan toch komen leveren ze meer op.

de dingen die enig effekt hadden bij mij:

uiteraard eerst alles checken, klagen doen ze toch niet. Ze brullen altijd maar dat alles geweldig is, maar ondertussen wel vertrekken :(
watervervuiling of niet genoeg vuilnis capaciteit bijvoorbeeld vallen niet op maar hebben wel een gigantisch negatief effekt

zorg dat je genoeg scholen blijft hebben, dus als er 800 man in een zitten zet er een naast, ziekenhuizen idem. als je health en education coverage vermindert wordt het allemaal alleen maar erger. Helaas kost dat enorm veel geld, maar een belastingverhoging levert een dubbel effekt op zoals al vermeld

strooi riant met parken en plaza's, liefst grote. Gewoon een leeg gebouw slopen, en daar een plaza of park neerpleuren (plazas bij commercials, parken bij residential), een landmark is ook te proberen, maar ik zag geen effekt dat de hoge prijs van die krengen rechtvaardigde

bulldoze gewoon al die lelijke vervallen torens, dat kost dus wel een hoop inwoners maar het ziet er een stuk beter uit

zorg voor genoeg connecties met buiten, er hoeft niet noodzakelijk iets te staan bij de buren, maar connecties heb je nodig.

of bouw een buurstad, als je die nog niet hebt, dat gaf bij mij in elk geval weer demand, maar bouwen ho maar

of een metrosysteem enig effekt hierop heeft weet ik niet, maar wat wel zo is is dat als je een groter metrosysteem hebt ALLE stations beter gebruikt worden. de trial-and-error methode werkt prima, pleur gewoon een enorm metrosysteem neer, check welke stations worden gebruikt, ga terug naar de opgeslagen stad en bouw opnieuw maar nu alleen op de juiste plaatsen

highways bouwen hielp niet of nauwelijks bij mij, maar het staat wel leuk dus ik heb het maar zo gelaten.

• Termy

Termy

Hmz, dat klinkt niet goed :(

Water pollution is nagenoeg nul, garbage is ook het probleem niet, ik heb ruim meer capaciteit dan dat er aanbod is.
Connecties met buiten zijn er genoeg, ook al heb ik geen buursteden.
Ik heb al redelijk veel parken en plaza's maar ja, meer kan geen kwaad :)
Het viel me trouwens op dat vooral de huizen op low density residential vervielen, de low dens blokken die ik naar high of medium dens had veranderd bleven wel gewoon. misschien dus maar alles naar medium of high dens rezonen.

Zucht, ik ga nu nog wel ff kijken wat er gebeurt als ik verder ga met m'n stad. Zelfde uitgangspunt als gisteren. Ik heb al eens eerder gehad dat het dan opeens heel anders gaat. even schietgebedje doen ;)

• Midnightimpact
  • Laatst online: 22-12-2020
Mijn Nieuwe stad loopt goed, 60k inwoners, 2.8k winst per maand :P
Burgermeester waardering is goed, positieve vraag naar alles. Alleen criminaliteit is wat hoog. Wat moet ik nu doen? Sparen voor City Hall, Vliegveld of iets anders duurs of kan ik beter blijven uitbreiden om aan de vraag de kunnen voldoen. Of moet ik mischien gaan investeren in een Railroad of Bus systeem?

Verwijderd

Ik heb even een vraag over neighbor deals.

Ik heb drie steden.
In een van de steden had ik geen power plant en waterpump/tower en landfill.
Ik heb die resources toen via een neighbor deal ingekocht. (Garbage ge-exporteerd)

Ik was op een gegeven moment niet goed op het budget aan het letten en had geen geld meer om die neighbor deals te bekostigen. |:( Opeens kwamen die stroom en water "zots" in beeld. :/

Uit nood heb ik toen een lening af moeten sluiten om zelf voor stroom en water en afval verwerking te gaan zorgen in mijn stad.... Dat is uiteindelijk allemaal goedgekomen gelukkig.

Toen ik de budgetten weer op orde had en ik ging naar het neighbor deal scherm was daar niets meer beschikbaar.

Is het dan zo dat je alleen een neighbor deal kan afsluiten als je zelf die resource niet in je stad hebt (Of niet genoeg)? Of.... Kan je geen neighbor deals afsluiten zolang je een lening aan het terugbetalen bent?

• Schaapje_BlaaT
Termy schreef op 20 February 2003 @ 10:48:
Hmz, dat klinkt niet goed :(

Water pollution is nagenoeg nul, garbage is ook het probleem niet, ik heb ruim meer capaciteit dan dat er aanbod is.
Connecties met buiten zijn er genoeg, ook al heb ik geen buursteden.
Ik heb al redelijk veel parken en plaza's maar ja, meer kan geen kwaad :)
Het viel me trouwens op dat vooral de huizen op low density residential vervielen, de low dens blokken die ik naar high of medium dens had veranderd bleven wel gewoon. misschien dus maar alles naar medium of high dens rezonen.

Zucht, ik ga nu nog wel ff kijken wat er gebeurt als ik verder ga met m'n stad. Zelfde uitgangspunt als gisteren. Ik heb al eens eerder gehad dat het dan opeens heel anders gaat. even schietgebedje doen ;)
nou wil ik je niet ontmoedigen, maar mijn stad is helemaal hi-density, dus rezonen gaat vermoedelijk niet helpen.
ik heb net nog even op wat fora gezocht, maar niets gevonden tegen plotselinge achteruitgang van je stad. Wel een aantal die hetzelfde probleem ook hadden (bah)

wat je ook nog kunt proberen is gewoon stug doorbouwen, een paar zones erbij pleuren wil soms ineens je stad weer tot leven wekken, bijvoorbeeld omdat demand voor iets wel goed is maar men goede redenen heeft om niet op de al aanwezige locaties te willen bouwen

bij mij is water pollution helemaal 0, maar nagenoeg 0 moet wel kunnen denk ik zolang het maar niet onder residential/commercial zit

als ik weer eens tijd heb (over een week ofzo) zal ik nog eens kijken of ik die stad aan de praat kan krijgen. als het lukt laat ik je wel weten hoe

Verwijderd

Ik heb de antwoord voor mijn gestelde vraag (2 posts hierboven) gevonden.

Je moet genoeg geld hebben om een deal 1 jaar te kunnen bekostigen.

Het is wel vreemd dat ik op een gegeven moment wel genoeg geld in kas had... Die deals kosten niet zo geweldig veel. (200 p/maand ongeveer)

Misschien weet iemand wat hier de oorzaak van kan zijn. Ik had ruim 5000 in kas.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2003 15:25 ]

• Termy

Termy

Ik heb nog even wat gespeeld en het is nu idd anders gegaan. Toen ik weer stopte had ik ong 4k mensen en commerciele banen meer. De demand van de High wealth is nog niet helemaal ok maar iig jojo't de commerciele demand niet. Misschien dat de belasting verhoging van R$ van 7.8 naar 8.4 en de verlaging van R$$$ van 7.4 naar 6.5 (of zo) geholpen heeft daarin, maar dat weet ik niet zeker. Ik maak nog steeds een redelijke winst en de scholen en ziekenhuizen zitten niet achterlijk vol. Die ene die 800 had de vorige keer ging nu wel even naar de 600 maar dat ging snel weer naar normaal toen ik gedegradeerde wolkenkrabbers gedelete had.

Ik heb m'n kleinste vliegveld dat ik nog steeds had (rechts tussen de commercie) maar gedelete omdat daar de efficientie steeds naar 0 ging (de grote international is wel nog steeds 100%) en heb ipv dat 2 large plaza's, parks, en flowergardens neergeplant met als resultaat een bescheiden opbloei van de commercie in de buurt. ook de residentie in de buurt is niet meer zwart.

Ik denk dat ik maar gewoon de "zwarte plaag" die door m'n stad trekt blijf achtervolgen met het herindelen van zones (zowel naar medium of high dens zonen als het veranderen van het soort zone) totdat het weer in balans is. Het gedeelte dat als eerste de mist in ging is nl ook de "oude kern" waar nog veel low dens bij elkaar zit met bijna alleen maar commercie er omheen.

Als ik in de grafieken kijk is de commute ook redelijk veel hoger dan 40 jaar geleden. Ik gok dat dat aan het verkeer ligt, ik heb al een paar keer te horen gekregen (toen het echt mis ging) dat he verkeer frozen was en zo. Echt rode berichten die wezen op een serieus probleem. Dat heb ik nu niet, maar nu ik weer een wat stabielere winst maak ga ik proberen het verkeers probleem op te lossen met bus en metro.

Je hoort het nog wel :)

• Spikey
  • Laatst online: 08-09 22:17

Spikey

Making the web accessible!

Als ik zones aanleg dan zijn deze de ene keer 3x3 hokjes maar 90% van de tijd worden ze maximaal 1x3.

Heeft dit invloed op de verder uitbreiding van mijn stad? Maw Komen er op kleine stukjes ook flats e.d? Voegen ze automatisch samen?

en hoe kan ik anders de blokjes groter maken?

Sony a6700 + primes | Trek Checkpoint SL5 Gen2 | Trek Emonda SL7 2019

Verwijderd

Nee in principe maakt het niet uit :)

Verwijderd

heeft er iemand rechtstreekse link voor het downloaden van de nieuwe officiele landmark
(seoul dinges)

• GameFreak
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-09 10:25
Op de ftp van EA kun je ze zo downloaden ook al heb je het officiële spel geen eens

ftp://211.233.72.43/games/simcity4

• Spikey
  • Laatst online: 08-09 22:17

Spikey

Making the web accessible!

Hier dan maar een screeny van een kleine stad van mij.

Details:

$$ : ongeveer 480.000
Inwoners : 61.000

Screeny 300+ kb

Veel beter zal het niet worden aangezien het level compleet vol zit (8>
iemand tips?

[ Voor 29% gewijzigd door Spikey op 20-02-2003 23:41 . Reden: screeny achter link gezet ]

Sony a6700 + primes | Trek Checkpoint SL5 Gen2 | Trek Emonda SL7 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb maar die Prima Guide gekocht, de manual is bagger.
Nadat ik dat 240 pagina's tellende economie boek heb doorgeploegd, werd veel duidelijk maar sommige dingen blijven niet aan de praat te krijgen.
Zoals de masstransport highway en subway , ze lijken alleen nodig voor connections en demand cap relief dan ze daadwerkelijk gebruikt worden.

BTW Heeft iemand die downloadbare city al bekeken op de EA site ? Ding zou een voorbeeld stad zijn maar het maakt er alleen onduidelijker op. Bovendien staat ie ook nog es op diverse pagina's in de guide [blz 252] :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toranaga, op de simcitycentralforums en ea bbs wordt de "voorbeeldstad" al geheel afgeserveerd; zeker omdat EA cheat met water:P (-4000) De ontbrekende level8 gebouwen-bug wordt schijnbaar nu door Maxis bekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termy

Termy

spikey, probeer eens alles naar high density te zonen, moet niet zo'n probleem zijn als je zo veel geld hebt. hoeveel winst maak je eigenlijk per maand? en is dat met of zonder buursteden?

om de 1 of andere reden heb ik nooit meer dan 5k winst per maand kunnen maken, misschien ben ik wel te "lief" voor ze met overdreven veel services zodat m'n mayor rating best wel ok is. op traffic na dan, ik krijg nu maar iets van 2-3k netto dus het metro netwerk gaat nog ff duren.

edit:

ik zie btw dat je al in het jaar 93 zit omdat je de tijd op cheetah (snelste) hebt staan. persoonlijk vind ik het niet zo slim om altijd de tijd zo snel te zetten want ik ben nu ook ongeveer in dat jaar maar wel met 208k inwoners, 106k commerciele en 21k industriele (HT only) banen als enige stad in de regio. aan de andere kant kan je zo wel geld cashe als je eenmaal stabiele winst maakt, maar je ziet nu zelf wat voor prob je hebt :)

[ Voor 35% gewijzigd door Termy op 21-02-2003 11:02 . Reden: er viel mij iets op :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schaapje_BlaaT
Termy schreef op 21 February 2003 @ 10:57:
spikey, probeer eens alles naar high density te zonen, moet niet zo'n probleem zijn als je zo veel geld hebt. hoeveel winst maak je eigenlijk per maand? en is dat met of zonder buursteden?

om de 1 of andere reden heb ik nooit meer dan 5k winst per maand kunnen maken, misschien ben ik wel te "lief" voor ze met overdreven veel services zodat m'n mayor rating best wel ok is. op traffic na dan, ik krijg nu maar iets van 2-3k netto dus het metro netwerk gaat nog ff duren.

edit:

ik zie btw dat je al in het jaar 93 zit omdat je de tijd op cheetah (snelste) hebt staan. persoonlijk vind ik het niet zo slim om altijd de tijd zo snel te zetten want ik ben nu ook ongeveer in dat jaar maar wel met 208k inwoners, 106k commerciele en 21k industriele (HT only) banen als enige stad in de regio. aan de andere kant kan je zo wel geld cashe als je eenmaal stabiele winst maakt, maar je ziet nu zelf wat voor prob je hebt :)
'maar' 5k? hoeveel winst wou je hebben
ik heb mijn hele stad opgebouwd met 1k winst, totdat ik maar eens besloot mijn stroomvoorziening door kolencentrales op een afgelegen locatie te laten verzorgen, ipv nucleair en gas. toen had ik ineens 8k winst. Het milieu effekt lijkt ze niet te boeien, zolang het maar ver genoeg weg staat, het landschap blijkt perfekt om de vervuiling te beperken (hoge berg met platte top, daarop de centrales)
Een metronetwerk kun je makkelijk bouwen als je 2-3k winst maakt, de kosten voor onderhoud zijn prima te doen en als het veel gebruikt wordt verdien je er een deel van terug. Ik pleur echt zo veel mogelijk in services, wat niet wegneemt dat ik nog steeds nauwelijks groei heb (maar wel torenhoge R vraag). Ik heb inmiddels een eventuele oplossing gevonden, het vliegveld in de hoek ligt niet goed ofzo, als ik er nog een in een andere hoek leg komen er allemaal torens om het vliegveld heen, residential wel te verstaan. Commercial gaat van totaal in de min naar jojo-en
Waarom die mensen naast het vliegveld willen wonen is mij een raadsel, industrie lijkt in elk geval een hekel aan het vliegveld te hebben. Maar overall gaat industrie vraag wel wat omhoog, misschien door de extra inwoners.
Dat in combinatie met wat bij zonen lijkt inwoner herstel te geven, maar ik weet nog niet hoe lang het goed gaat. De bedoeling is dat als het inwonertal de 280k weer bereikt de commercials weer vol benut worden, en nieuwe vraag ontstaat. Inmiddels is mijn winst door extra service, belastingverlagingen en teruglopende inwonertallen door sloop van grijze gebouwen teruggelopen van 8k naar 1k (en mijn vermogen van 1M naar 0.5M), maar als ik mijn stad kan herstellen is dat het wel waard. Bovendien heb ik het niet gesaved, zodat ik goedkopere methoden kan proberen zoals het grote international vliegveld slopen en er twee kleine international voor in de plaats te bouwen. Eventueel op andere locaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termy

Termy

5k is niet zo overdreven veel als ik soms 18k winsten zie, ook op simcitycentral. Ik heb al 4 kolencentrales, 2 vuilverbranders en een (nog maar op 68% condition) solar plant. Ik denk dat ik die laatste of ga verwijderen of vervangen want hij kost nu heel veel geld gezien de opbrengst. Die kolencentrales staan bij mij op een rijtje aan de rand van de map omringt door 12 hokjes bos dus weinig last van lucht vervuiling :)

iig mooi dat het weer een beetje wil bij je, alhoewel ik me wel afvraag hoe je aan die miljoen poen kwam. ik heb nog nooit meer dan 100k gehad :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzman
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 19 February 2003 @ 21:11:
[...]

Beter nog, die is er allang :)

Je kan hem krijgen van Simcity.com

Ja, alleen wil ie met die site niet echt patchen zegmaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 February 2003 @ 10:36:
Toranaga, op de simcitycentralforums en ea bbs wordt de "voorbeeldstad" al geheel afgeserveerd; zeker omdat EA cheat met water:P (-4000) De ontbrekende level8 gebouwen-bug wordt schijnbaar nu door Maxis bekeken.
I know , ik zit daar ook geregeld ;)
Het ding heeft ook last van air/water polution die niet weggaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termy

Termy

wat is dat precies voor gedoe met die "houston tileset", zijn dat die level8 gebouwen? op de fora van simcitycentral is elk 2e woord zo'n beetje "houston tileset".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Schijnt dat de Amerikaanse gebouwen onderverdeeld zijn in 3 sets; Chicago, New York en Houston. Houston is de meer modernere van de 3. Blijkt dat de gebouwen van de Houston set amper voorkomen in vergelijking met de andere 2 sets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iedereen is daar pissig omdat ze geen reactie kregen op de vraag waarom de stage 8 Co$$$ skyscrapers en dan vooral de houston tileset zo weinig voorkomen. Dat is idd die moderne met veel glas.
En op de doos/advertenties staan veel grote skyscrapers die nog niemand gezien heeft.
De vermoedens zijn dat ze geblocked worden door een bug of zelfs dat deze pas komen bij een addonpack omdat ze de The Sims toer op willen gaan.

Er is onlangs een chat geweest met de developers maar daar werd elke vraag daarover genegeerd. Na nogal wat tumult is der een lijst gekomen en nou zijn ze aan ut uitzoeken welke ze missen. Bij de compleetheid van de lijst worden ook vragen gesteld want ut vertrouwen in EA/maxis is ver gedaald.
Ik heb al vele theorieën voorbij zien komen iig. Zoek es op user toroca , das de grootste skyscraper hunter, die heeft zelfs een website waar hij de bekende buildings wegplakt om te kijken welke missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termy

Termy

Ja dat van "chicago, new york, houston" weet ik, maar het was niet duidelijk waarom iedereen er zo'n drukte om maakt. maar ok, als ze idd hetzelfde gaan doen als met the sims qua add-ons en zo kunnen ze ook m'n rug op en koop ik het zeker niet.

Hopelijk zit de set gewoon compleet unlocked in de volgende patch.

o btw, even een klein vraagje. wie heeft sc4 hier illegaal (bv de "SimCity_4_English_Proper-gimpsRus" versie) waar na het patchen het auto-road uitschakelen werkt? en zo ja, hoe heb je gepachted qua de originele .exe terug zetten voordat je ging patche etc.
gezien een klein gebrek aan poen heb ik hem (nog) niet gekocht maar het zou toch leuk zijn als dat gaat werken zodat ik me minder erger en de kansen op kopen vergroot wordt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackangel
  • Laatst online: 12:30
Termy schreef op 23 februari 2003 @ 15:54:
o btw, even een klein vraagje. wie heeft sc4 hier illegaal (bv de "SimCity_4_English_Proper-gimpsRus" versie) waar na het patchen het auto-road uitschakelen werkt? en zo ja, hoe heb je gepachted qua de originele .exe terug zetten voordat je ging patche etc.
Ik heb ehm niet legaal, en gewoon gepatcht (dus niet de orginele terug gezet) en de nieuwe simcity 4.exe overeen gedaan, werkte perfect :) (nieuwe = nieuwe gehackte ;) )

moet je dus niet gaan vragen naar de crack, anders krijgt ItSnows een mailtje ;)

[ Voor 7% gewijzigd door blackangel op 23-02-2003 17:13 . Reden: zoek dat zelf mar uit ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schaapje_BlaaT
Termy schreef op 21 February 2003 @ 14:16:
5k is niet zo overdreven veel als ik soms 18k winsten zie, ook op simcitycentral. Ik heb al 4 kolencentrales, 2 vuilverbranders en een (nog maar op 68% condition) solar plant. Ik denk dat ik die laatste of ga verwijderen of vervangen want hij kost nu heel veel geld gezien de opbrengst. Die kolencentrales staan bij mij op een rijtje aan de rand van de map omringt door 12 hokjes bos dus weinig last van lucht vervuiling :)

iig mooi dat het weer een beetje wil bij je, alhoewel ik me wel afvraag hoe je aan die miljoen poen kwam. ik heb nog nooit meer dan 100k gehad :D
lijkt met toch duidelijk, elk bedrag is te krijgen, kwestie van w88
ik heb de winst gemaximaliseerd met behoud van services (8k) en vervolgens
de cheetah speed aangezet, en het beeld ingezoomd op een leeg plekje.
voor je het weet heb je dan een miljoen bij mekaar gespaard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termy

Termy

maar groeit je stad dan niet? en krijg je geen last van meer poen nodig in ziekenhuizen en scholen? daar ging het me om, ik kan zelf ook wel bedenken dat als je winst maakt je na "even" wachten veel geld hebt, mits de winst niet verandert.

hmz, ik heb nog de "oude" .exe, even de nieuwe halen dan maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schaapje_BlaaT
oh ja, de boel moet natuurlijk wel stabiel zijn voordat je hem laat lopen
je begint met verhogen van de belastingen, dat zorgt dan eerst eventueel voor krimp en dan voor stabilisatie, dan zet je de boel op supersnel, en houdt de hospitals en scholen e.d. bij. Als de boel nauwelijks meer verandert zet je alle hospitals en schools op een redelijke marge, en pleur je 'm op supersnel

ik heb nu trouwens mijn stad weer laten groeien tot 280k, maar nou blijft ie weer hangen, grrrr. idiote hoeveelheden extra voorzieningen schijnt ze niet te deren, bij 284k houden ze het voor gezien, ik heb vraag naar alle soorten commercials, maar toch bouwen ze niet, van plaza's en landmarks raken ze ook niet bepaald onder de indruk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wellicht is het al een aantal keer voorbijgekomen, maar wat houdt die Transportation Add-on CD eigenlijk in?

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2003 09:49 . Reden: typefoutjes ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike78
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:48

Mike78

Always

Verwijderd schreef op 24 February 2003 @ 09:48:
wellicht is het al een aantal keer voorbijgekomen, maar wat houdt die Transportation Add-on CD eigenlijk in?
Dat is een bonus-cd met een airforce base en wat extra oude auto's. Hij is geloof gratis te downloaden via een of andere australische site moet je maar even kijken op www.simcitycentral.net. Voor de rest voegt de bonus-cd niet veel bijzonders toe.

Buiten een hoop crashes icm met mysim voor de patch die uit is gebracjt. :)

24 uur per dag, 24 biertjes in een krat. Toeval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termy

Termy

Heb je eigenlijk buren, schaapje_blaat? ik gok trouwens dat je, gezien je hoeveelheid poen, alle rewards e.d. al neergezet hebt? hoeveel landmarks heb je en is de ontwikkeling waar ze staan beter dan waar er geen in de buurt is? je zei al dat je veel (large) plaza's en parken hebt (wat is het verschil trouwens tussen een flower garden en een park?) dus daar zal je niet veel verschil meer kunnen maken denk ik.

Heb je al gekeken naar dingen die de demand (ongemerkt in de rci-meter) toch kunnen drukken zoals hoge commute, traffic noise, air pollution in de stad?
Daar waar de boel bij mij zwart werd of gewoon niet aan wou slaan is de commute redelijk hoog (overall is de grafiek trouwens nogal gestegen, klote traffic :P) en zijn het vooral de kleine huisjes (low- dens overblijfsel) die zwart worden.
ik denk dat ik nog wel redelijk kan groeien als dat omgezet wordt naar highdens en gesloopt wordt. ik weet wel dat ze automatisch iets anders bouwen maar zwarte gebouwtjes helpen niet bepaald mee om daar te gaan bouwen, heb ik gemerkt.

Hoe groot is je land oppervlak eigenlijk? bij mij staat amsterdam op 1 van de 3 grootste zones bij een "standaard" regio, dus zonder aangepast config.bmp (oid).

Ik heb plaatjes gezien (op simcitycentral) van een stad die (zichtbaar) 750k inwoners op de teller heeft, dus het moet mogelijk zijn om nog te groeien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schaapje_BlaaT
Termy schreef op 24 February 2003 @ 11:30:
Heb je eigenlijk buren, schaapje_blaat? ik gok trouwens dat je, gezien je hoeveelheid poen, alle rewards e.d. al neergezet hebt? hoeveel landmarks heb je en is de ontwikkeling waar ze staan beter dan waar er geen in de buurt is? je zei al dat je veel (large) plaza's en parken hebt (wat is het verschil trouwens tussen een flower garden en een park?) dus daar zal je niet veel verschil meer kunnen maken denk ik.

Heb je al gekeken naar dingen die de demand (ongemerkt in de rci-meter) toch kunnen drukken zoals hoge commute, traffic noise, air pollution in de stad?
Daar waar de boel bij mij zwart werd of gewoon niet aan wou slaan is de commute redelijk hoog (overall is de grafiek trouwens nogal gestegen, klote traffic :P) en zijn het vooral de kleine huisjes (low- dens overblijfsel) die zwart worden.
ik denk dat ik nog wel redelijk kan groeien als dat omgezet wordt naar highdens en gesloopt wordt. ik weet wel dat ze automatisch iets anders bouwen maar zwarte gebouwtjes helpen niet bepaald mee om daar te gaan bouwen, heb ik gemerkt.

Hoe groot is je land oppervlak eigenlijk? bij mij staat amsterdam op 1 van de 3 grootste zones bij een "standaard" regio, dus zonder aangepast config.bmp (oid).

Ik heb plaatjes gezien (op simcitycentral) van een stad die (zichtbaar) 750k inwoners op de teller heeft, dus het moet mogelijk zijn om nog te groeien.
Ten eerste: er wordt gewerkt aan een patch
van simcity.com:
Hello Fans!

The people here at Maxis want you to know that we are planning to release a second patch. We have been collecting feedback from the BBS and are in the process of researching and fixing issues that have been concerning you the most. Below is a list of some items that we have already addressed and plan to include in this patch. There are additional items not listed here that we are also working on delivering to you. We are also looking into various ways that we can improve the performance of SimCity 4.

We want to thank you, our vocal and passionate fans, for sharing your feedback and concerns. This feedback has been invaluable to us as we strive to deliver on your expectations.

Thank you and check back later for more details at a later date.

* Fixed Life Expectancy bug that would cause values to drop to zero
* Fixed commuting bugs related to highways and double counting on subways
* Fixed twitching for left hand turning vehicles
* Fixed graph (jobs & population) with multiple occupants types to toggle each type or hover query
* Fixed art for the heavy truck (industrial prop) rendered with 8 bit alpha instead of 1 bit giving it a large blocky black background
* Fixed neighbor deal status on rail query
* Added garbage from neighbor deals to garbage graph
* Fixed Highway connections for neighboring cities
* Fix for airports and seaports initially showing up distressed
* Incorporated a check to determine if anti-alising should be enabled or not depending upon the hardware configuration
* Alphabetized region names in the UI
* Fix for bad lot texture on a high wealth residential buildings and a with wealth commercial building
* Fix for a connection-related Neighbor Deal bug with water
* Change neighbor deal to allow deals to continue for a short period of time even if the buying city runs out of money. This fixes the "neighbor deal cancelled to quickly" issue.
* Add a desirability threshold to prevent abandonment if lots have high desirability

let op het laatste, het zou mij niets verbazen als ik van die ellende ook last heb.
op simcitycentral.com beschreef iemand problemen als de mijne, en kreeg als antwoord van maxis dat er een bug was!

verder: ja, buren heb ik gebouwd -> wel effekt op RCI demand, maar bouwen ho maar
commute time: hier en daar medium, maar geen merkbaar verband tussen leegstand en commute time, bovendien had het bouwen van highways dwars door de stad totaal geen effekt
bloementuinen: zie nimby yimby tabel, uiteraard heb ik die ook
landmarks, stuk of 5, en alle rewards ja
landmarks verhogen demand voor commercials lokaal
slopen heb ik ook gedaan, ik ben nu weer bij 280k en de ellende begint gewoon opnieuw
commute times zijn 60 nu, vrij lang vind ik maar ik heb wel erger gehoord
leegstand is overal, niet alleen op drukke locaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heheh ik weet nog wel me allereerste simcity die ik had voor de snes. die was echt verslavend.:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termy

Termy

Zo! die patch klinkt als een serieuze verbetering :D
Vooral wel fijn dat die life expectancy gefixt wordt en ik hoop ook dat die laatste jouw (ons) probleem verhelpt. Best wel vervelend dat een stad niet meer verder wil ondanks al het positieve :/

jammer genoeg nog geen "gepatchte en gekraakte .exe" gevonde, ik vraag me af of ie er uberhaupt wel is maar ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schaapje_BlaaT
het kan natuurlijk zijn dat we gewoon iets over het hoofd zien, dan is het nog steeds leegstand en ellende na de patch
maar ja, nu ben ik geniegd te wachten omdat de kans er in zit dat ik voor niks aan het prutsen ben, en hoop natuurlijk dat na de patch alles goed komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 456
  • Niet online

456

Termy schreef op 25 februari 2003 @ 09:41:
Zo! die patch klinkt als een serieuze verbetering :D
Vooral wel fijn dat die life expectancy gefixt wordt en ik hoop ook dat die laatste jouw (ons) probleem verhelpt. Best wel vervelend dat een stad niet meer verder wil ondanks al het positieve :/

jammer genoeg nog geen "gepatchte en gekraakte .exe" gevonde, ik vraag me af of ie er uberhaupt wel is maar ja.
Wat bedoel je met gekraakt?

Op gamers.nl een nieuwsitem over simcity4, dat het budget moeilijk winstgevend te maken zou zijn (volgens mij iets waar hier niemand zich meer echt zorgen over maakt)
Maar maxis werkt aan een soort van tutorial:
http://www.gamers.nl/nieuws/16644
Maxis kreeg nogal wat klachten van Sim City 4 spelers dat het spel wel erg moeilijk is en dat winst maken voor velen niet te doen is. De ontwikkelaar heeft dan ook besloten om binnenkort een budget tutorial online te zetten waarin je de fijne kneepjes van het burgermeesterschap kunt leren en nog meer uit je stad en bewoners kunt halen.
Making Money
The primary way to make money in SimCity 4 is through taxation. The more people you have in your city, the more tax revenue you will generate. Early in the game, it is important that you build your city up prior to spending a lot of money on amenities for your Sims to generate a good tax base. You can also increase tax revenue by increase the tax rates. Raise them too high, however, and your Sims will move to another town.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelf ook laatst simcity gekregen en gespeelt alles trekt mijn cpu het niet, voor de rest een leuk spel. ( buiten de haperingen om dan, maar komt door me cpu). Mijn bevolking was 1 keer 50k en das me top, denk dat ik hem vanmiddag maar weer ga instaleren want het begint alweer te kriebelen het Simcuty irus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een vermakelijke thread over SimCity's eigenaardigheden... ;)

http://www.simcitycentral...ewtopic.php?p=75342#75342

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termy

Termy

ik bedoel met gekraakt eigenlijk gewoon de no-cd .exe zodat ik geen cd erin hoef te doen. of in het geval van een illegale versie dat je heb uberhaupt kan spelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 456
  • Niet online

456

Termy schreef op 26 February 2003 @ 10:57:
ik bedoel met gekraakt eigenlijk gewoon de no-cd .exe zodat ik geen cd erin hoef te doen. of in het geval van een illegale versie dat je heb uberhaupt kan spelen :)
Ik weet niet of ik nu buiten mijn boekje ga, door te zeggen dat die crack er wel is.

Ik gebruik hem ook, om mijn originele cds niet teveel te laten beschadigen, door ze steeds te moeten pakken als ik wil spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Laatst online: 07:03

Wildfire

Joy to the world!

456 schreef op 26 februari 2003 @ 13:13:
[...]

Ik weet niet of ik nu buiten mijn boekje ga, door te zeggen dat die crack er wel is.

Ik gebruik hem ook, om mijn originele cds niet teveel te laten beschadigen, door ze steeds te moeten pakken als ik wil spelen.
Hmmm, ik vind dat nogal onzin. Ik heb hier diverse spellen erg vaak gespeeld, gewoon met de CD in de drive, en geen krasje te bekennen. De meeste beschadigingen komen van de gebruiker zelf, te onvoorzichtig enzo...

Oh ja, en nooit CD's uitlenen. Dan teken je het doodvonnis van de betreffende CD's... :)

[ Voor 11% gewijzigd door Wildfire op 26-02-2003 13:23 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elroy
  • Laatst online: 08-08 16:20

Elroy

Zelda!!!

Ahhh, ik heb een groot probleem.
Ik zat net nog simcity 4 te spelen en ik starte hem net op.
Bam hij start automatisch opnieuw op (gehele pc) bij het laden van een level.
Maakt niet uit welk level het is.
Dus ik heb hem maar helemaal opnieuw geïnstalleerd, maar het probleem blijft.
Hebben meer mensen hier last van.

Specs Computer

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:05
FF een vraagje,
ik zat naar de systeemeisen te kijken van sc4 op www.sc4ever.com (http://www.sc4ever.com/kn...emID=cid.45,cid.49,cid.47) en daar zag ik dit dus staan:
Supported 3D chipsets: GeForce 4/3/2/256, TNT/2, Radeon 9700/9000/8500/7500/7200/7000, Matrox Parhelia/G550/G450/G400.
Het gaat mij om het vetgedrukte. Als ik me niet vergis dan zijn die kaarten van ongeveer dezelfde generatie als de Voodoo5 5500. Kan ik SC4 op mijn systeem spelen (alles in orde, alleen niet zeker van de videokaart)??

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• Schaapje_BlaaT
staat er niet bij he, bij supported 3D chipsets
dus wat twijfelachtig
vraag eens op de www.simcitycentral.net fora ofzo
of als je iemand kent die het spel heeft, probeer het uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termy

Termy

nou nou, tis weer een beetje afgelopen met sim city 4 heb ik zo het idee?

jammer, tis een leuk spel :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 456
  • Niet online

456

mwa; niet met mij hoor. Als ik kan speel ik het dagelijks!
tis alleen niet zon spel dat je 'ff' een half uurtje gaat spelen.
kwil er 'uitgerust' voor gaan zitten, een uur of wat lang!

en ik sjek dit forum dagelijks, maar zie maar weinig nieuwe posts ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loev
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-07 15:31
Misschien een beetje domme vraag 8)7
Maar krijg je ook wolkecrabbers maar dan met commerical?

Woningen heb ik er nu al een paar maar wanneer en of komen ze nou met commerical?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elroy

Elroy

Zelda!!!

DarkJedi schreef op 01 March 2003 @ 16:52:
Misschien een beetje domme vraag 8)7
Maar krijg je ook wolkecrabbers maar dan met commerical?

Woningen heb ik er nu al een paar maar wanneer en of komen ze nou met commerical?
Ja, die zijn er :P
Ik kreeg ze volgens mij vanaf 80.000 inwoners.
Het zijn volgens mij wel allemaal $$$ gebouwen.

Effe een andere vraag.
Ik heb besloten om Simcity 4 legaal te kopen, omdat ik het een vet spel vindt.
Alleen kan ik nu ook mijn savegame nog gebruiken :?
Ik had eerst de US versie en nu de Nederlandse versie.

Als ik mijn stad opstart dan wordt ik uit het spel gekicked. 8)7

Specs Computer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

moet kunnen Elroy, denk dat het beste is als je de saves in de download folder plaatst en dan importeert in Regions in het spel

En de reden dat het zo rustig is hier; tja we wachten op patch nummer 2 die alles moet fixen:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elroy

Elroy

Zelda!!!

Tnx, ik dacht al dat ik m'n grote stad kwijt was ;)

Effe nog een tip voor degene die het nog niet wisten.
Als alle vraag naar huizen/industrie/commercie laag staat ( in de grafiek ), dan moet je gewoon de belasting omlaag schroeven en dan schiet het meteen omhoog :)

Specs Computer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schaapje_BlaaT
Verwijderd schreef op 01 March 2003 @ 17:50:
moet kunnen Elroy, denk dat het beste is als je de saves in de download folder plaatst en dan importeert in Regions in het spel

En de reden dat het zo rustig is hier; tja we wachten op patch nummer 2 die alles moet fixen:)
daar kan ik mij bij aansluiten
ik had eerst de illegale, heb toen het origineel gekocht en die savegames deden het oprima, kwestie van de saves in my documents backuppen, en dan de boel terugzetten, volgens mij kun je ook gewoon uninstallen met behoud van steden, en dan opnieuw installeren

over het rustig zijn, is inderdaad denk ik een gevolg van de patch, ik zit er ook op te wachten
echte C wolkenkrabbers gaan ook hopelijk komen na de patch, en de patch gaat minstens 3 problemen fixen met mijn stad, die hopelijk dan weer wil groeien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij of andere spellers tips geven. Hoe je een stad het beste kan beginnen.

Ik ben telkens als een klein gebied begonnen.
Maar het lukt mij nooit om meer dan 1000 inwoners te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Nu online

Ankh

|true

check de website die ze gemaakt hebben (oftewel ff topic door bladeren)

ik zit nu aan de 6k mensen .. maar in of andere vage manier klapt dan de economie in :? (trouwens als ik begin en beetje goed doe dan kan ik in het begin meteen 300 winst maken zonder de taxes om hoog te krikken....

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:05
Verwijderd schreef op 02 March 2003 @ 11:28:
Kan iemand mij of andere spellers tips geven. Hoe je een stad het beste kan beginnen.

Ik ben telkens als een klein gebied begonnen.
Maar het lukt mij nooit om meer dan 1000 inwoners te krijgen.
http://www.simcitycentral.net/forums/index.php :D

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elroy

Elroy

Zelda!!!

Weet iemand trouwens een goede site waar je landmarks kan downloaden.
Ik heb er al een stuk of 8 gevonden, maar ik wil meer :P
En is er al een landmark van de World Trade Center.
Ja, ik weet dat hij niet meer bestaat, maar ik wil hem wel in mijn stad hebben :>

Nog effe een pic van m'n kleine stad :) ( 190K inwoners )

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/ccnetwork3/sim1.jpg

[ Voor 26% gewijzigd door Elroy op 02-03-2003 18:58 ]

Specs Computer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik weet er geen, check ff google enzo, ik hoop dat er in de toekomst een landmark komt van wtc2!!! (het echte ontwerp is al bekend: een toren van over de 500 m. een gedenkplein, en nog wat gebouwen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slashdotter
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
+4 behulpzaam 8)

Ik heb op deze site een aantal goede FAQ's gevonden om je op weg te helpen: :)http://www.gamefaqs.com/computer/doswin/game/31001.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Na enige tijd simcity4 gespeelt te hebben gaat mijn systeem ineens terug naar het bureaublad van windows.

Kan mijn systeem het spel niet helemaal aan of is er wat anders ?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elroy

Elroy

Zelda!!!

Verwijderd schreef op 02 maart 2003 @ 20:34:
Hallo,

Na enige tijd simcity4 gespeelt te hebben gaat mijn systeem ineens terug naar het bureaublad van windows.

Alvast bedankt
Dan is waarschijnlijk je virtuel memory die helemaal vol is en dan kicked hij jouw uit het spel. Dit had ik ook toen ik nog 256 Mb geheugen erin had zitten.
Sinds ik er 512 in heb zitten heb ik nergens meer last van :)

Specs Computer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Nu online

Ankh

|true

Verwijderd schreef op 02 March 2003 @ 20:34:
Hallo,

Alvast bedankt
het lijkt me net zo handig om dan wat info te geven over je systeem is het niet? :Z

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SimiusMagnus
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02-05-2021
Elroy schreef op 02 March 2003 @ 23:35:
[...]

Dan is waarschijnlijk je virtuel memory die helemaal vol is en dan kicked hij jouw uit het spel. Dit had ik ook toen ik nog 256 Mb geheugen erin had zitten.
Sinds ik er 512 in heb zitten heb ik nergens meer last van :)
Had jij er misschien ook last van dat als je bijvoorbeeld ging uitzoomen of scrollen, dat je computer dan de hele tijd(soms wel enkele seconden) aan het laden was. Mijn stad begint nu namelijk groter te worden(ongeveer 100000 inwoners), en volgens mij begin ik nu problemen te krijgen met het geheugen. Volgens systeemmonitor is al het fysieke geheugen in gebruik, en het wisselbestand is ongeveer 300 mb. En als ik dan uitzoom, of scroll ofzo dan is ie volgens mij heel veel aan het lezen van de harddisk.

BTW, ik heb 256 mb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schaapje_BlaaT
heeft ook iemand geprobeerd te upgraden van 512 naar meer en daarmee simcity4 beter laten lopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Nu online

Ankh

|true

ik heb er 512MB (433MHz) in zitten... . ik heb bijna geen problemen met simcity 4, enkel als ik in of uit zoom dan moet ie ff rekenen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schaapje_BlaaT
433 Mhz geheugen, bestaat dat?
en ik heb toch vrij slechte performance na flink wat zoomen
ik zal maar eens met pijn in mijn hart wat detail inleveren, dat staat vol open wat natuurlijk de soepelheid niet bevordert
hoe groot is jouw grootste stad eigenlijk rammstein? want de mate van soepelheid is behoorlijk afhankelijk van het formaat van je stad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elroy

Elroy

Zelda!!!

SimiusMagnus schreef op 03 maart 2003 @ 14:21:
[...]

Had jij er misschien ook last van dat als je bijvoorbeeld ging uitzoomen of scrollen, dat je computer dan de hele tijd(soms wel enkele seconden) aan het laden was. Mijn stad begint nu namelijk groter te worden(ongeveer 100000 inwoners), en volgens mij begin ik nu problemen te krijgen met het geheugen. Volgens systeemmonitor is al het fysieke geheugen in gebruik, en het wisselbestand is ongeveer 300 mb. En als ik dan uitzoom, of scroll ofzo dan is ie volgens mij heel veel aan het lezen van de harddisk.

BTW, ik heb 256 mb.
Yep, daar had ik ook ongelovenlijk last van.
Maar sinds er 512 in zit, valt het wel mee.
Nu ik op +200k zit begint hij het toch al een beetje moeilijk te krijgen. :P

Ik heb trouwens maar een 1,2 Ghz processor, misschien dat hij daarom iets langzamer gaat :)

[ Voor 7% gewijzigd door Elroy op 03-03-2003 20:00 ]

Specs Computer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [CSC]Outlaw
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 31-05-2022

[CSC]Outlaw

White Trash

Afbeeldingslocatie: http://vulcanus.its.tudelft.nl/~csc/files/vulcanus_sc4.jpg

Mijn nieuwste stad :)
Ik maak 3000 winst per maand tikt lekker an :D

[ Voor 19% gewijzigd door [CSC]Outlaw op 04-03-2003 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schaapje_BlaaT
hmm, leuk hoor ik heb geen steden in de vorm van een rood kruisje :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [CSC]Outlaw
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 31-05-2022

[CSC]Outlaw

White Trash

Schaapje_BlaaT schreef op 04 March 2003 @ 01:04:
hmm, leuk hoor ik heb geen steden in de vorm van een rood kruisje :P
Kweet niet wat je bedoelt want ik zie hem hier gewoon, probeer anders eens de link te kopieren in je zoekbalk, al zou dat niet nodig moeten zijn.
Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.