Het Sim City 4 topic - Deel III

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 3.571 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij loopt hij prima op een P3 733 mHz, +- 230 mb geheugen, Ati AllInWonder 128 mb pro
maar ik kan niet met details op zijn hoogst spelen, maar dat hoeft ook niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm , kan der iemand op simcitycentral komen ? Forum is 404 en de page kom ik op een inlogscherm uit :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SimiusMagnus
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02-05-2021
Verwijderd schreef op 04 March 2003 @ 17:58:
Bij mij loopt hij prima op een P3 733 mHz, +- 230 mb geheugen, Ati AllInWonder 128 mb pro
maar ik kan niet met details op zijn hoogst spelen, maar dat hoeft ook niet
Maar hoeveel inwoners heb je dan? Dat kan namelijk wel veel uitmaken. Toen ik iets van 20000 inwoners had liep het ook nog wel een stuk beter dan nu ik er 100000 heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SimiusMagnus schreef op 04 March 2003 @ 19:54:
[...]

Maar hoeveel inwoners heb je dan? Dat kan namelijk wel veel uitmaken. Toen ik iets van 20000 inwoners had liep het ook nog wel een stuk beter dan nu ik er 100000 heb.
hehe, niet boven de 15k :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraagje/probleempje.

Ik heb nu in regio nummer 1 twee powercentrals neergezet, daarvanaf een powerline gemaakt naar regio nummer 2. Ik kreeg ook de popup van connect to... yes geklikt, nog een stukje powerline in regio2 er aanvast gebouwd, maar op een of andere manier staat er geen stroom op :? de lijn is niet doorbroken in regio1.

Help? Anyone?

Hmm... oke, ondertussen achtergekomen dat je een deal ofzo moet maken. How the hell doe je dat?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2003 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 456
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

456

Onze excuses voor het ongemak

Verwijderd schreef op 04 March 2003 @ 21:37:
Ik heb een vraagje/probleempje.

Ik heb nu in regio nummer 1 twee powercentrals neergezet, daarvanaf een powerline gemaakt naar regio nummer 2. Ik kreeg ook de popup van connect to... yes geklikt, nog een stukje powerline in regio2 er aanvast gebouwd, maar op een of andere manier staat er geen stroom op :? de lijn is niet doorbroken in regio1.

Help? Anyone?

Hmm... oke, ondertussen achtergekomen dat je een deal ofzo moet maken. How the hell doe je dat?
Als de buren het je aanbieden. Zolang ze dat niet doen, zal je dus geen stroom op die leiding van ze krijgen.
Echter, had je die leiding niet neergelegd, dan hadden ze het je sowieso niet aangeboden.
Dus wachten is het enige devies.

Een dag geen vertraging, is een dag niet gereisd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-07 07:54

Arjan A

Cenosillicafoob

456 schreef op 05 maart 2003 @ 00:27:
[...]

Dus wachten is het enige devies.
Zegt iemand met NS in z'n icon ;)
Je kan wel ff naa de andere stad gaan en stroom aanbieden. De engine kijkt wel of je genoeg stroom hebt en hoe lang je het aanbiedt. Je moet het minstens een jaar kunnen aanbieden voordat je het echt kan aanbieden.
(Stond ergen op simcitycentral.net).

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RaMMSTeiN schreef op 03 March 2003 @ 11:06:
[...]

het lijkt me net zo handig om dan wat info te geven over je systeem is het niet? :Z
Oke,

ik heb een PIII 750 met 256MB geheugen, en een 64MB Geforce Videokaart.
Dus wat ik al zei, misschien kan ie het niet helemaal nog aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 456
  • Niet online

456

Verwijderd schreef op 07 March 2003 @ 20:35:
[...]

Oke,

ik heb een PIII 750 met 256MB geheugen, en een 64MB Geforce Videokaart.
Dus wat ik al zei, misschien kan ie het niet helemaal nog aan.
Dat is aan de minimale kant voor dit spel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voor ik begin: heb dit topic redeljk gevolgd maar niet helemaal doorgelezen , heb ook de search gebruikt

probleem: met de nieuwe catalyst 3.1en 3.2 heb ik last van 'achterblijvende' lijnen bij het scrollen. als ik eens uit-en inzoom is dit weg maar het is best wel irritant. Weet iemand aan wat dit ligt?
specs zie sig en ik draai onder windows 2000 PRO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elroy
  • Laatst online: 20-05 15:14

Elroy

Zelda!!!

Er zitten bugs in de nieuwe ati drivers ( 3.1 en 3.2 ).
Er zijn wat problemen met simcity 4 die nog niet verholpen zijn.

Ik kan het spel trouwens niet eens spelen met 3.1, want dan krijg ik een pc reboot :'(

Specs Computer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 456
  • Niet online

456

Elroy schreef op 16 March 2003 @ 19:16:
Er zitten bugs in de nieuwe ati drivers ( 3.1 en 3.2 ).
Er zijn wat problemen met simcity 4 die nog niet verholpen zijn.

Ik kan het spel trouwens niet eens spelen met 3.1, want dan krijg ik een pc reboot :'(
Ook na de eerste patch?
kd8 dat ze juist de ati problemen hadden aangepakt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo Simcity fans,

Ik heb al enige tijd simcity 4, maar onlangs is mij toch een vraag in gedachte geschoten tijdens het spelen.

Ik was maar weer eens opnieuw begonnen, omdat het niet echt wilde lukken.

Dus begin ik met een klein gebied $-woningen, klein gebied $-Kantoren en industrie.

Oke, water etc aanleggen, want dat vinden die simmetjes ook wel belangrijk.
Tot mijn verbassing springen telkens weer mijn waterleidingen, en dan niet 1, maar op 8 plekken tegelijk. :'(
Nu ben ik telkens bezig om mijn leidingen te vervangen, in plaats van "boven" de grond.

Kan iemand mij vertellen hoe dit komt?

Alvast bedankt voor jullie medewerking

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackangel
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-07 15:13
Verwijderd schreef op 17 maart 2003 @ 16:01:
Hallo Simcity fans,

Ik heb al enige tijd simcity 4, maar onlangs is mij toch een vraag in gedachte geschoten tijdens het spelen.

Ik was maar weer eens opnieuw begonnen, omdat het niet echt wilde lukken.

Dus begin ik met een klein gebied $-woningen, klein gebied $-Kantoren en industrie.

Oke, water etc aanleggen, want dat vinden die simmetjes ook wel belangrijk.
Tot mijn verbassing springen telkens weer mijn waterleidingen, en dan niet 1, maar op 8 plekken tegelijk. :'(
Nu ben ik telkens bezig om mijn leidingen te vervangen, in plaats van "boven" de grond.

Kan iemand mij vertellen hoe dit komt?

Alvast bedankt voor jullie medewerking
Dat soort dingen moet je altijd "full" financieren :)

Verder om het een beetje een makkelijk begin te hebben, maak niet direct waterleidingen, maar pas als je budget het toe laat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maar als je geen waterleidingen aanlegt, trekt iedereen toch weg ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackangel
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-07 15:13
Verwijderd schreef op 17 March 2003 @ 19:39:
Als je ze vantevoren nog niet het aangelegd komen ze ook wel. Alleen om hoogbouw te krijgen moet je wel water hebben :)

Verder zijn er verschillende meningen over het aan het begin wel/niet bouwen van waterleidingen. Ik raad je aan om eerst dit topic eens aandachtig door te lezen, in dit deel (deel 3) staan er verscheidene opvattingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Airpower
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23-07 07:55

Airpower

Feel the Power!

Ik heb een klein vraagje; waar is de 2e cd voor die je erbij hebt gehad?
Ik heb hem nl. nog niet hoeven te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Airpower schreef op 19 March 2003 @ 07:59:
Ik heb een klein vraagje; waar is de 2e cd voor die je erbij hebt gehad?
Ik heb hem nl. nog niet hoeven te gebruiken.
Ook niet tijdens de instalatie? ;)

Only fools are enslaved by time and space.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 456
  • Niet online

456

Vanaf heden is de transportation CD ook op de officiele website van maxis/simcity4 te downloaden:
http://simcity.ea.com/coolstuff/landmarks/index.php

Ik vond er toendertijd niet veel aan. Wat andere autootjes, die je bijna niet ziet, en een of andere luchtshow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kick :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 March 2003 @ 19:39:
Alleen $$ en $$ inwoners willen water hebben. Je kan rustig 20.000 inwoners hebben voordat je je eerste waterpomp neerzet. Je ziet dan ook vaak dat je gebouwen gelijk gaan "upgraden".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 March 2003 @ 05:49:
[...]

Alleen $$ en $$ inwoners willen water hebben. Je kan rustig 20.000 inwoners hebben voordat je je eerste waterpomp neerzet. Je ziet dan ook vaak dat je gebouwen gelijk gaan "upgraden".
wrong, ook $ hebben water nodig, alleen het blijft bij laagbouw (dus geen flats enzo) zonder water

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [CSC]Outlaw
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 31-05-2022

[CSC]Outlaw

White Trash

Vol verwachting klopt ons hard kom de patch morgen uit of nog meer wacht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heej luitjes,

Ik heb mijn simcity spel geregistreerd op de handige pagina van EA games, maar doordat ik per ongeluk mijn activeringscode ben kwijtgeraakt (vraag me niet hoe), kan ik nu niet inloggen op de internetpagina http://simcity.ea.com, kan iemand mij een tip geven hoe ik dit kan oplossen, ik heb overigens al een bericht gestuurd naar EA, maar kreeg geen reactie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 456
  • Niet online

456

[CSC]Outlaw schreef op 24 maart 2003 @ 16:15:
Vol verwachting klopt ons hard kom de patch morgen uit of nog meer wacht :)
Is er al ergens een lijst met verbeter punten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 maart 2003 @ 13:50:
[...]

wrong, ook $ hebben water nodig, alleen het blijft bij laagbouw (dus geen flats enzo) zonder water
Correct, mijn fout. Hoewel dit in het begin niet uitmaakt omdat de echte hoogbouw pas begint als je meer dan 30K inwoners hebt. Pas dan komen de wat grotere gebouwen in je stad. Bij de 50K weer groter en 100K, etc.

Je kan dus rustig je stad opbouwen en een maandelijks inkomen genereren voordat je alle "services" neer gaat zetten. :) Maakt het spel een beetje te makkelijk, helaas :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik krijg geen winstgevende stad eerste 3 maanden heb ik 50 winst maar dan beginnen de problemen ze blijven maar vragen ovor aanbouw van alles.
en ik wil ook fabrieken die niet zoveel polution veroorzaken :(
men hoogste was iets van 6k inwoners :'( en toen ging het mis HELP ME PLZ!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 March 2003 @ 13:43:
ik krijg geen winstgevende stad eerste 3 maanden heb ik 50 winst maar dan beginnen de problemen ze blijven maar vragen ovor aanbouw van alles.
en ik wil ook fabrieken die niet zoveel polution veroorzaken :(
men hoogste was iets van 6k inwoners :'( en toen ging het mis HELP ME PLZ!
begin met windmolens
en niet gelijk alle services, alleen de brandweer is redelijk belangrijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ergens in deel I een guide neergekwakt hoe je heel snel een winstgevende stad uit de grond kan stampen. Komt in het kort neer op wat Caspian zegt :)

Bouw een GROOT stuk residential (lowcost). Dan een stroomcentrale'tje ergens in een uithoekje. Blokje industrie ernaast (ver weg van residential). de commercial kan je dichterbij plaatsen.

Bouw dan nog maar een stukje residential omdat wat je nu hebt liggen veel te klein is :+ Denk hierbij echt aan een groot stuk.

Zet nu een brandweerman neer in de buurt van je powerplant (ik doe meestal de natural gas plant). Verbind alles met elkaar. En zet de tijd aan.

Nu zul je zien dat er inwoners naar je stadje komen. Inwoners betekenen inkomsten. Opeens heb je dus een maandelijks inkomen van 2000$ positief (minstens).

Dat is een goed moment om op je gemak services aan te gaan leggen. Blijf op je maandlasten letten en alles komt prima in orde.

Uitbreiden moet je op dezelfde manier doen. Eerst de wijk aanleggen, dan de services.

Succes :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook nog een tip: Plan van te voren waar je later je snelwegen/treinen gaat plaatsen. Als je staat tegen de 60.000 - 100.000 mensen aankomt wordt het ontzettend druk op de weg.

De tactiek die ik nu gebruik, helaas niet zelf verzonnen, is het idee van "Zelfvoorzienende woonblokken". Stukjes residential in een groot vierkant, met in het midden een school/hospital/library/parkjes/etc. Zo zorg je ervoor dat ieder huis toegang heeft tot de nodige voorzieningen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 456
  • Niet online

456

Verwijderd schreef op 26 March 2003 @ 14:21:
Ik heb ook nog een tip: Plan van te voren waar je later je snelwegen/treinen gaat plaatsen. Als je staat tegen de 60.000 - 100.000 mensen aankomt wordt het ontzettend druk op de weg.

De tactiek die ik nu gebruik, helaas niet zelf verzonnen, is het idee van "Zelfvoorzienende woonblokken". Stukjes residential in een groot vierkant, met in het midden een school/hospital/library/parkjes/etc. Zo zorg je ervoor dat ieder huis toegang heeft tot de nodige voorzieningen :)
kheb redelijk snel in het begin een ring aangelegd, in zowel R als in I. Deze ring moet worden bevoorraad door de stationnetjes/busstationetjes.
Redelijk goedkope oplossing. (itt later afbreken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

blabla:
Author: CoxFromMaxis
Date: Mar-25-03 08:34 AM PST
Subject: Patch 2: Not much longer now

Hello SimCity fans,
It's been a great week here at Maxis and we are feeling pretty darn good about how the patch is coming along.
We've been busy packing in all the performance improvements that we can and making sure they are going to suit your needs. We're very happy with the results but we are definitely feeling the pressure. All things considered your patience has been amazing. Thank you for continuing to hang on to these mere words. You will have much more than words very soon.

Keep checking in for further updates on the patch as well as some other special goodies in the coming week.

Sincerely,
MaxisLucky and CoxFromMaxis
Ow, en voor non-registratie downloads van landmarks: http://www.sim-city4.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elroy

Elroy

Zelda!!!

Trouwens als je eenmaal weet hoe het spel inelkaar zit dan maak je geen windmolens enzo meer.

Het volgende klinkt misschien een beetje raar in de oren van sommige maar zo start ik dus :

Je begint met zo'n goedkope energie centrale, daarna bouw je aardig wat huizen in 4x4 blokjes ( allemaal $$$). Bouw dan een waterpomp en leg overal leidingen neer.
Bouw dan industrie ( zo ver mogelijk van je stad vandaan het liefst op een eiland en in $$$ ), en geef ze een aparte waterpomp zodat er geen vervuiling komt bij de huizen. Gooi er dan een school neer en geef niet meer geld uit dan dat je nodig hebt. Zet er ook meteen zo'n high school neer en stel de juiste begroting in.
Maak trouwens alle wegen gewoon met asvalt (de duurste).
Dan na 2 a 3 maandjes schieten de flats de grond uit. Ga dan commercials maken ($$$), recht tegen de huizen aan. bouw dan een ziekenhuis ( liefst de grootste / duurste ) en dan zullen er nog grotere en betere flats de gond uit stampen.
Zo ga ik verder, en ik zit nu op een kleine 200.000 inwoners.
Ik heb hierbij vast wel mensen mee geholpen :)

Specs Computer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [CSC]Outlaw

[CSC]Outlaw

White Trash

Je krijgt zo snel flats vanwege buur connecties als het de eerste stad in de regio is krijg je pas flats bij 30k of een hogere populatie.
En oh je kan geen $ of $$ of $$$ neerleggen je kan alleen maar low, medium en high density neerleggen of het $ of $$ of $$$ word ligt aan de voorzieningen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mottebelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-07 17:54
ff een vraagje: die tutorial uit de startpost, is die ergens te downloaden? Er staan wel meerdere links, maar een paar werken er niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mottebelke schreef op 03 april 2003 @ 21:13:
ff een vraagje: die tutorial uit de startpost, is die ergens te downloaden? Er staan wel meerdere links, maar een paar werken er niet.
Het is eigenlijk redelijk simpel: Hou het simpel

er zit geen systeem in ofzo, gewoon beginnen met een simpele plant (windmolens) en in het begin geen water of andere voorzieningen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey...

Ff een vraag .

Ik heb Simcity 4 sinds die de 1ste dag uitkwam.

Maar schokt nog steeds... ;(

Iemand een id??

Systeem:
AMD Athlon 1800+
1024MD SDDRRAM (Kingston) :Z
GForce 4 MX440

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mottebelke
OK, maar de link voor de tutorial werkt alweer, dus die lees ik ook nog ff door. Thx voor de tips!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elroy

Elroy

Zelda!!!

Verwijderd schreef op 03 April 2003 @ 22:27:
Hey...

Ff een vraag .

Ik heb Simcity 4 sinds die de 1ste dag uitkwam.

Maar schokt nog steeds... ;(

Iemand een id??

Systeem:
AMD Athlon 1800+
GForce 4 MX440
Op wat voor instellingen heb je simcity staan dan.
Want met een Gf-mx, moet je wel bijna alles op low zetten.
Ik denk ook dat dat de voornaamste rede is waarom het spel zo langzaam gaat.
Want 1 gig ram is echt veel, ik kan hem best wel goed draaien met 512 mb ram :)

Specs Computer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 April 2003 @ 22:27:
GForce 4 MX440
[mierenneuk]
Heb je Single Double Data Ram:?:p
waar koop je dat?

een GF4 MX is niet zo snel als het klinkt...
Bij oude spellen is de neiging om met een relatief nieuwe pc alles op high te zetten terecht, maar simcity 4 is toch redelijk zwaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-07 21:12
Verwijderd schreef op 05 April 2003 @ 15:56:
[...]

[mierenneuk]
Heb je Single Double Data Ram:?:p
waar koop je dat?

een GF4 MX is niet zo snel als het klinkt...
Bij oude spellen is de neiging om met een relatief nieuwe pc alles op high te zetten terecht, maar simcity 4 is toch redelijk zwaar
[mierenneuk]
DDR bestaat niet, het heet officieel SD DDR :+

tvw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Elroy schreef op 04 April 2003 @ 16:39:
[...]

Op wat voor instellingen heb je simcity staan dan.
Want met een Gf-mx, moet je wel bijna alles op low zetten.
Ik denk ook dat dat de voornaamste rede is waarom het spel zo langzaam gaat.
Want 1 gig ram is echt veel, ik kan hem best wel goed draaien met 512 mb ram :)
ja speel met 1024x768... moet geen problemm zijn. alles staat ook tussen medium/high..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upke dupke
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:18

Upke dupke

Oompa Loompa

Misschien eens op 800 x 600 draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Patch 2 is available !

http://simcity.ea.com/patch/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 08:36

Ankh

|true

't werd tijd :D ff instaleleren :9

Update 2 - Release Notes

Update: 1.0.272.0 NA is available
Date: Monday, April 7, 2003
Update Size: 9Mb

Here is a list of what is fixed in the update:

Performance Improvements

Zoom and rotation switching is faster in all cases, due to changes that made building graphics loading more conservative.
AutoZoomChange:off
Simulation and Frame rates in general are faster for many cities, due to bug fixes and performance improvements related to the traffic simulation and neighbor deals.
The application's memory cache is more aggressively reduced at runtime, so that memory will be freed for other uses, resulting in less paging on systems with less memory.
Control-Shift-Alt-S (or holding down Alt while clicking on the city save button) saves the city without updating the region thumbnail and should significantly improve the game save time, especially on memory-strapped systems.
Game default detail options have been made more conservative with respect to memory and processor speed. Because of the additions to the graphics options, your previous settings will be lost and reset with new default settings.
The game no longer forces itself into the underground view unless you have explicitly picked an underground tool.
Three new graphics options have been added under in-game graphics settings. They are: building detail, texture quality and building load speed. These options are initially set at conservative defaults and can be altered for your specific machine needs. Building detail will enable you to load one building style set per rank. (1 set=low, 2 sets=medium, all 3 sets=high). Texture quality will alter the textures based on the zoom level. Building load speed will enable tuning options for the rate at which buildings are loaded in memory. For example, at the low setting buildings will appear at a slower rate but there will be greater responsiveness to the mouse and scroll movements.
Caveats

Very large and dense cities with complex road and underground networks will continue to be a problem with computers that have less than 256MB of RAM unless the user turns graphics options down via the options dialogs and turns down day/night transitions via the God menu. It wouldn't hurt to turn down audio options via the options dialog as well in these cases. The immense scope of SimCity makes it difficult for it to run quickly at full breadth on machines with lower RAM, particularly when running complex operating systems such as Windows XP.
In our efforts to increase the speed and responsiveness of zoom changes and scrolling we had to make some trade offs. You will notice quicker response when changing zooms but one trade off is that the back ground loader will take more time loading in buildings. The result is that when loading there may be black boxes in view. This issue can be controlled to some degree by adjusting the new graphics option, "building load speed", to better suit the performance of your specific machine.
Additional Update fixes

Addressed Life Expectancy issue in how averages were calculated. This solves problems with sudden drops and oddly low values.
Addressed commuting issues related to highways and double counting on subways.
Addressed twitching for left hand turning vehicles.
Addressed graph (jobs & population) with multiple occupant types to toggle each type or with hover query.
Improved art for the heavy truck (industrial prop). It was previously rendered with 8 bit alpha instead of 1 bit giving it a large blocky black background.
Addressed neighbor deal status on rail query.
Streamlined garbage graph to display just the current capacity of landfills and garbage produced by the city.
Addressed several issues in highway connections to neighboring cities.
Addressed issue for airports and seaports initially showing up distressed.
Alphabetized region names in the UI.
Addressed issue regarding incorrect lot texture on a high wealth residential building and a texture with a high wealth commercial building.
Update for a connection-related neighbor deal problem associated with water.
Change neighbor deal to allow deals to continue for a short period of time even if the buying city runs out of money. This addresses the "neighbor deal cancelled too quickly" issue.
Added a desirability threshold to prevent abandonment if lots have high desirability.
Increased RCI demand max (allowing the largest structures to build easier). This is better known as the Stage 8 issue.
Addressed airport queries to report efficiency.
Addressed landfills to combine easier if drawn adjacent to each other. Still problematical if drawn between two landfills, so try adding them one at a time.
Lowered the alpha on distressed and abandoned so cities don't look so devastated.
Addressed Neighbor deal issues (escalating rates, canceling during suspension and canceling during obliteration).
Addressed issue of fires starting with missile silo while game was paused, Also helps stop fires starting from other special effects while game is paused.
Addressed issues related to power line occupant leaks that were causing some problems with saved games.
Tax fields in budget can now be entered directly in addition to using the spinners.
Addressed incorrect links to budget in multi-neighbor deal messages.
Addressed cost escalation to network tiles after drawing bridges/tunnels.
Addressed updates for automata (less getting stuck in intersections, better synching of lights, better stopping for trains).
Addressed issue for "go to disaster" link if auto go to disasters is turned off in options.
Addressed some network draw problems related to drawing highways over other networks diagonally.
Added support for crash report generator. This enables the creation of a log file if the game happens to shut down unexpectedly.
Addressed issue for flipped network piece (two diagonal roads against orthogonal T intersection).
Improved support for cities built with plugins opened by users who do not have those plugins.
Control-Alt-Shift-X will bring up cheat panel as stated in the strategy guide.
Lowered 'hotspot' effect for fires. This results in less fires breaking out.
Lowered frequency of busses (visual automata only) in large cities.
Update 2 also includes these fixes from the previous update.

Addressed issue related to conflict between MySim and Transportation Pack.
Addressed issue related to SIS video chipsets.
Addressed several incorrect links in advisor messages.
Updated car zots to display properly.
Addressed issue where the catalog was showing the incorrect capacity for the Recycling Center.
Addressed issue where industry development would occur even when commuters could not reach the zone.
Added support for ATI Radeon R300 series that add backing store capability.
Added option to turn off auto-road when zoning behavior by holding the shift-key while zoning.
Added option to change orientation of lots when zoning by holding the alt-key while zoning.
Added whales to the game.
Retuned pollution values for airports and seaports.
Port efficiency is now displayed correctly.
Airport upgrading now works correctly.
Freight trains can now drop cargo at ports.
Updated new zone graphics to better indicate the front of lots.

[ Voor 100% gewijzigd door Ankh op 08-04-2003 11:07 ]

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schaapje_BlaaT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 11:47
woohoo, en hij FIXT ook het een en ander :)
mijn stad bijvoorbeeld :D, ik hoef hem slechts te openen en op fast forward te duwen en de torens schieten als paddestoelen uit de grond 'trotse torens' bijvoorbeeld, $$ waar 3700 kereltjes in gaan
het inwoner aantal is ondertussen lekker aan het skyrocketen, dus het zal vast niet lang duren of de vraag naar commercie en industrie gaat ook omhoog

ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Interesting, een performance fix :)
Heeft iemand al ervaring ermee hoe dit in de praktijk gaat, heeft het een merkbaar verschil? :?

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elroy

Elroy

Zelda!!!

Zo dit is wel een lekker patch.
Je kan opeens 2x zoveel instellen bij de beeldscherm eigenschappen.
De WCI ( vraag naar ) heeft nu een veel grotere schaal.
Kwa snelheid merk ik nog niet echt verschil.

En mijn halve stad is opeens werkloos :P

Specs Computer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schaapje_BlaaT
ik merk echt enorme performance verschillen, maar ik heb er ook nog niet aan gezeten en hij stond maxed out. hoewel het voor de patch weinig uitmaakte als ik de details verlaagde

ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike78
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-07 22:39

Mike78

Always

Ik moet hem vanmiddag ook maar even proberen, ik heb de patch wel al geinstalleerd.

24 uur per dag, 24 biertjes in een krat. Toeval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerwin
  • Laatst online: 08-06 20:10

Gerwin

Ik ben er klaar voor!

Is die update wel helemaal fris? Ik krijg als ik de update gedaan heb een compleet zwart landje; het gras is op grote hoogte zwart geworden. Verder kan ik bij de BTW de dingen niet handmatig met het toetsenbord invullen. De cijfertjes kan ik wel invullen maar staan half door het huidige getal heen.

Station van Gerwin Prins op Apple Music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elroy

Elroy

Zelda!!!

MMm, volgens mij hebben ze het een beetje makkelijk gemaakt.
Ik bouw effe wat resident en meteen 4 a 5 flats met een capaciteit van 6000+ bewoners. Ik denk meteen yes, maar ik moet er wel 5 basis scholen omheen zetten.

En de balans klopt ook niet echt meer.
Ik kan zo op de ene minuut 50 tot 100.000 inwoners mijn stad zien verlaten.
En 5 min later dan is driekwart weer terug. Dat geld ook voor mijn geld.
De ene minuut maak ik veel winst en de volgende maak ik opeens veel verlies.

8)7

[edit]

Pics van de nieuwste update :

Afbeeldingslocatie: http://kamphuis.dyndns.org/~elroy/tweakers/st2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://kamphuis.dyndns.org/~elroy/tweakers/st1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://kamphuis.dyndns.org/~elroy/tweakers/st3.jpg

edit:
Effe wat duidelijker plaatjes toegevoegd :)

[ Voor 49% gewijzigd door Elroy op 13-04-2003 22:41 ]

Specs Computer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schaapje_BlaaT
nou moe, ik dacht dat dit topic wel tot leven zou komen na de patch, maar niet echt dus
nouja ik zal het eens leven inblazen met pics van mijn stad na patchen
ik had bij de gebouwtjes het info windowtje staan maar helaas is dat niet meer te lezen, ik moest flinke compressie toepassen om de bestanden onder 50k te krijen (ik weet niks beters dan theforumisdown.com voor uploaden)

Unreal-o-polis, inmiddels 370k inwoners (en groeiende) dankzij die fijne patch
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/UopNaPatch.jpg

Een commercial die er niet zo groot uitziet maar wel 4300 mensen bevat, het is een $$ commercial
[img=640,480]]http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/4300kCommercial2.jpg[/img]

Nog een gebouwtje dat ik nog niet gezien had, ziet er wel mooi uit vind ik, 1865 mensen, $$$ commercial
[img=640,480]]http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/TrottierTrading2.jpg[/img]

Trotse torens, $$ residential. een stuk of 10 van die dingen werden instantaan gebouwd in mijn stad na de patch, met 3767 inwoners per stuk tikt dat lekker aan
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/TrotseTorens2.jpg

het Mc Carthy flatgebouw, R$$$ 2790 inwoners
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/stage8.jpg

er staan nog wel meer nieuwe gebouwtjes in mijn stad, de variatie is flink groter na de patch. Ik ben nu door aan het bouwen in de hoop dat de state 8 commercials komen. Op het moment is de vraag naar Co$$$ niet groot genoeg, maar ik boek al verbetering. Als er meer inwoners komen volgen de commercials vanzelf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan de nieuwe patch niet downloaden, mijn computer loopt Altijd vast :'(

Kan iemand aan mij een link geven van de laatste patch... ;(

_/-\o_ tnx _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elroy

Elroy

Zelda!!!

Hebben jullie er trouwens ook last van dat er allemaal zwarte lijntje door de gebouwen heen komen. (Alleen bij grote gebouwen) 8)7

En of iemand weet wat je daar tegen kan doen :?

Ohja is er ook een mogelijkheid om de snelweg zo aan elkaar te maken :

|
|----
|

Dus 3 wegen aan elkaar ipv 4

[ Voor 29% gewijzigd door Elroy op 13-04-2003 22:48 ]

Specs Computer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schaapje_BlaaT
dat van die snelweg kan niet, je kunt hoogstens een klaverblad maken met 1 kant die nergens uitkomt. en ik heb niet last van zwarte lijntjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerwin

Gerwin

Ik ben er klaar voor!

Ik ben nu al een tijd bezig met dit programma/spel. maar de gebouwen willen maat niet de lucht in gaan, wat doe ik fout? Ik ga als volgt te werk:

Ik zoek een beetje het midden van het landje op en maak daar een kruis met van die zwarte wegen. Maak daar een ring omheen met blokken van 7 stukjes dus 7x7 met in de midden een grasveldje. Bouw aan de rand een politie/brandweer, en ver uit de buurt (zo'n 7x3/4 blokken verder commercieel met daarachter industrie. Op de grens met die ring eerder bouw ik scholen/ziekenhuizen, Bewoners zijn erg tevreden, maar de inwoners komen gewoon niet hoger dan 10.000 en het blijven hele laagbouw dingetjes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jonguns ik kan maar geen winst pakkuh!
Help het lukt echt niet elke keer verlies(dus ik betaal meer dan ik verdien)

TIPS????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elroy

Elroy

Zelda!!!

Verwijderd schreef op 14 April 2003 @ 20:26:
Jonguns ik kan maar geen winst pakkuh!
Help het lukt echt niet elke keer verlies(dus ik betaal meer dan ik verdien)

TIPS????
Zet je tax op min. 8%
Zorg dat je bij ziekenhuizen / scholen / energie centrale / etc niet meer fundeerd dan dat je nodig hebt. Dus bijvb bij een school als je 200 leerlingen hebt, zet de budget dan op 280 leerlingen ofzo.

Legaliseer gokken. +100 p/m
Je kan dan uiteindelijk een casino bouwen +300 p/m

Nou zo kom je wel een end.

Ps. mijn record is trouwens 12.000 winst p/m en saldo 1.030.000 8)7

[edit]
Gerwin kijk bovenaan op de plaatjes hoe de structuur eruit ziet.
En probeer dat zo eens te maken :)
Wat is tax please a screeen
Tax = belasting
Klik op de inkomen bij je huizen / commercie / industrie

[ Voor 17% gewijzigd door Elroy op 14-04-2003 20:59 ]

Specs Computer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is tax please a screeen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerwin

Gerwin

Ik ben er klaar voor!

Elroy schreef op 14 april 2003 @ 20:34:
Gerwin kijk bovenaan op de plaatjes hoe de structuur eruit ziet.
En probeer dat zo eens te maken :)
Daar word ik niet echt veel wijzer uit, moet ik blokjes maken die kleiner zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schaapje_BlaaT
Gerwin schreef op 14 april 2003 @ 20:20:
Ik ben nu al een tijd bezig met dit programma/spel. maar de gebouwen willen maat niet de lucht in gaan, wat doe ik fout? Ik ga als volgt te werk:

Ik zoek een beetje het midden van het landje op en maak daar een kruis met van die zwarte wegen. Maak daar een ring omheen met blokken van 7 stukjes dus 7x7 met in de midden een grasveldje. Bouw aan de rand een politie/brandweer, en ver uit de buurt (zo'n 7x3/4 blokken verder commercieel met daarachter industrie. Op de grens met die ring eerder bouw ik scholen/ziekenhuizen, Bewoners zijn erg tevreden, maar de inwoners komen gewoon niet hoger dan 10.000 en het blijven hele laagbouw dingetjes...
hmm, misschien moet je eens een screenshot posten dat zou al een hoop verduidelijken. Het kan aan van alles liggen namelijk, soms kun aan een screenshot zien wat er mis is. In elk geval komt echt fatsoenlijke hoogbouw pas bij 45000 inwoners ofzo, bij 10k hoef je echt nog geen wolkenkrabbers te verw88

oh, om geld te verdienen:
bouw een vuilverbrander, zet de funding op 0 en verbrand het afval van de buren, dat is een makkelijk middel om geld te verdienen. Overigens kun je ook zonder buren wel winst maken, dat is alleen een stuk moeilijker. Het helpt om precies binnen de cirkels van ziekenhuizen e.d. te bouwen, en goed te micromanagen, dus elke school e.d. genoeg funden maar niet te veel.
wat ook erg nadelig voor je geld kan zijn is oude waterpompen, die kosten bakken vol geld. Gewoon vervangen die dingen als de efficientie omlaag gaat
en veel geld hebben is gewoon een kwestie van w88, je kunt wel een miljard verdienen indien nodig gewoon op supersnel zetten. 12k winst per maand is niet gek, mijn record is 8k (maar dan wel zonder neighbour deals)
ik ga dan ook niet voor de winst, ik wil een stad zonder zwarte gebouwen, wat nog een hele toer is

[ Voor 31% gewijzigd door Schaapje_BlaaT op 15-04-2003 00:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.. en zie de eerste pagina van dit topic voor een how-to inclusief layout.
Zelf geef ik de inwoners geheel niets nada voor ik de 20/40.000 heb bereikt. Ligt aan de regiobebouwing. Alleen de brandweer krijgen ze de eerste 5/10 jaar. Zit de bevolking op rond de 20.000 dan krijgen ze water waarna de woonkazernes de lucht inspringen. Vergeet niet, ook met alléén een Bibliotheek zal het onderwijscoëfficient hoge waardes bereiken, dit duurt echter een jaar of 20, maar is des te goedkoper.
De beste regel is: wat ze niet hebben, daar kunnen ze niet over klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na de patch wil het helemaal niet meer lukken bij mij :'(

][k wil een stadje bouwen willen ze HELEMAAL niet meer bij mijn omgeving wonen!!

Ze willen helemaal niks bouwen. DE WCI wijs alles naar beneden. (zie foto)

Afbeeldingslocatie: http://pic6.picturetrail.com/VOL144/1003027/1868759/23458579.jpg

][-][E '][' wil helemaal niet meer lukken

Weet iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schaapje_BlaaT
Verwijderd schreef op 15 april 2003 @ 11:47:

][k wil een stadje bouwen willen ze HELEMAAL niet meer bij mijn omgeving wonen!!

[afbeelding]

hmm, ik zie geen zwarte huisjes, dus blijkbaar is er geen reden dat ze de stad ineens weer verlaten nadat ze er zijn komen wonen. Blijkbaar is er iets dat voorkomt dat er meer mensen komen. Als ik je kaartje zo zie is er gebrek aan industrie. dus ik zou zeggen probeer eens meer industrie te zonen, maak connecties met de buren dichtbij de industrie (die buren hoeven er niet echt te zijn ofzo, weggetje naar buiten is genoeg) en zorg dat de belastingen voor industrie niet te hoog zijn (vuile industrie wegpesten doe je later, eerst inkomsten genereren)

ter geldbesparing: die school is ook nog niet echt noodzakelijk, een basisschool is in het begin meer dan genoeg, alle wegen zwart maken hoeft ook nog niet, eerst grijze wegen kan prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[url=URL http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/ja.JPG] Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/ja.JPG [/url]

Ik kom niet hoger met me winst please help me? ;0

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2003 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Veel meer huizen maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upke dupke
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:18

Upke dupke

Oompa Loompa

Virus, ik maak zelf ook altijd weinig to geen winst. Maar nooit zoveel verlies als jij. Alleen services (politie, brandweer) als ze er echt om zeuren, of als het echt nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Politie hoeft niet echt, alleen de brandweer is echt belangrijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elroy

Elroy

Zelda!!!

Ik heb effe een groot probleem
Ik heb nu de 400k bereikt en ik wordt helemaal gek van al die files.
Echt de helft is helemaal rood op de map.
Ik heb al een paar snelwegen er door heen lopen en ik heb ook 10 bus stations en een paar metro's. Maar alles bus + metro blijft gewoon leeg.
Ze hebben het er de hele tijd over dat het verkeerd geplaatst is etc.
Maar ik plaats ze altijd waar het meeste rood is, maar dan veranderd het bus hokje in groen en alles eromheen blijft rood 8)7

2 probleem, de burgemeester waardering is bij mij echt laag.
4 tot 5 groene streepjes, terwijl ik in de eerste patch altijd 90 tot 100% waardering had. Ik heb bijna alles gefundeerd aan verbeteringen en er staat genoeg politie en brandweer, maar de mensen blijven boos.
Dat kan toch niet allemaal te maken hebben met het verkeer :?

[edit][pic]

Afbeeldingslocatie: http://kamphuis.dyndns.org/~elroy/tweakers/map.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door Elroy op 15-04-2003 21:58 ]

Specs Computer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 15 April 2003 @ 11:47:

[afbeelding]

Wat moet jij in hemelsnaam met een college, je hebt amper 1000 inwoners, kost alleen maar geld?
Verder maak je, naar mijn idee veel te grote blokken en daarbij te weinig afwisseling.
Probeer gewoon 3X3 blokjes om mee te beginnen, comercial en residential door elkaar anders wordt de comute-time te hoog.

Kwa scholing ben je in het begin alleen maar een lagere school nodig, financier niet hoger dan noodzakelijk.
Brandweer ben je pas nodig wanneer je brand krijgt.
Politie installeer ik wanneer ik grijze/zwarte gebouwen krijg en het blijkt dat dat door crime komt.
Stroom is wel belangrijk, water in het begin niet echt hoewel ik altijd wel zorg voor water.
Ga pas voor een centrale wanneer je aan je 6e of 7e windmolen toe bent, centrales schijnen sneller te slijten als je ze niet op 100% laat draaien.
Zorg voor voldoende groen d.m.v. bomen [later mischien wat parkjes] bij voorkeur langs lange wegen, dit scheelt je later weer kwa polution als het drukker wordt op je wegen.

Laat her en der wat gaten over zodat je later het een en ander als nog tussen kunt voegen.

Ik hoop dat je d'r wat aan hebt.

Only fools are enslaved by time and space.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schaapje_BlaaT
Elroy schreef op 15 April 2003 @ 21:44:
Ik heb effe een groot probleem
Ik heb nu de 400k bereikt en ik wordt helemaal gek van al die files.
Echt de helft is helemaal rood op de map.
Ik heb al een paar snelwegen er door heen lopen en ik heb ook 10 bus stations en een paar metro's. Maar alles bus + metro blijft gewoon leeg.
Ze hebben het er de hele tijd over dat het verkeerd geplaatst is etc.
Maar ik plaats ze altijd waar het meeste rood is, maar dan veranderd het bus hokje in groen en alles eromheen blijft rood 8)7

2 probleem, de burgemeester waardering is bij mij echt laag.
4 tot 5 groene streepjes, terwijl ik in de eerste patch altijd 90 tot 100% waardering had. Ik heb bijna alles gefundeerd aan verbeteringen en er staat genoeg politie en brandweer, maar de mensen blijven boos.
Dat kan toch niet allemaal te maken hebben met het verkeer :?

[edit][pic]

[afbeelding]
een extra snelweg zou geen kwaad kunnen zo te zien, maar die mayor rating zou toch wel wat hoger moeten zijn. is onderwijs en gezondheid wel in orde?
busstations worden bruikbaarder naar mate je er meer plaatst, 10 is veel te weinig, pleur ze overal neer en zie het gebruik omhoog gaan in een niet al te korte tijd. metro idem, hoe meer je er van bouwt, hoe meer gebruik wordt gemaakt van alle stations

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

idd
En zet die ehm, stedelijke verordening aan, die van $20 die openbaar vervoer bevorderd. (sorry ff precieze naam kwijt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mottebelke
Commuter Shuttle Service en Carpool Act

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elroy

Elroy

Zelda!!!

Die stedelijke vorderingen stonden al aan dus dat schiet niet echt op.
2.500 p/m voor carpool :X

Specs Computer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jongens geef in stappen hoe ik nou winst kan makuh ik heb het spel al een tijd maar ik krijg geen winst?!
Dus de stappen hoeveel en de gegevens (belastingen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zoek eens naar een tutorial, zijn er al een paar gepasseerd in dit topic , daar kan je zeker vinden wat je moet weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerwin

Gerwin

Ik ben er klaar voor!

Schaapje_BlaaT schreef op 15 April 2003 @ 00:47:
[...]

hmm, misschien moet je eens een screenshot posten dat zou al een hoop verduidelijken. Het kan aan van alles liggen namelijk, soms kun aan een screenshot zien wat er mis is. In elk geval komt echt fatsoenlijke hoogbouw pas bij 45000 inwoners ofzo, bij 10k hoef je echt nog geen wolkenkrabbers te verw88

oh, om geld te verdienen:
bouw een vuilverbrander, zet de funding op 0 en verbrand het afval van de buren, dat is een makkelijk middel om geld te verdienen. Overigens kun je ook zonder buren wel winst maken, dat is alleen een stuk moeilijker. Het helpt om precies binnen de cirkels van ziekenhuizen e.d. te bouwen, en goed te micromanagen, dus elke school e.d. genoeg funden maar niet te veel.
wat ook erg nadelig voor je geld kan zijn is oude waterpompen, die kosten bakken vol geld. Gewoon vervangen die dingen als de efficientie omlaag gaat
en veel geld hebben is gewoon een kwestie van w88, je kunt wel een miljard verdienen indien nodig gewoon op supersnel zetten. 12k winst per maand is niet gek, mijn record is 8k (maar dan wel zonder neighbour deals)
ik ga dan ook niet voor de winst, ik wil een stad zonder zwarte gebouwen, wat nog een hele toer is
Bijdeze één van mijn vele probeersels.

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/asdanaamloos1.jpg

Sorry voor de bagger kwaliteit maar de pic moet onder de 50kb blijven :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elroy

Elroy

Zelda!!!

Leuk kunstwerk, maar dat schiet niet echt op.
Maak blokjes van 4x4 max.
Zo kom je een stuk verder. Want als het gebied te groot is dan komt er niks in omdat het niet bereikbaar is.

Specs Computer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mottebelke
Hallo, wel ff goed kijken. Je ziet toch dat ie 20.000+ heeft. Hij heeft alleen de zone-view aangezet zodat je de zones ziet en niet de gebouwtjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [CSC]Outlaw

[CSC]Outlaw

White Trash

IS trouwens ook onzin dat het oneberijkbaar is als je goed opd e pijltjes let kan je gigantisch grote vakken maken wat ik meestal doe is 3 of 6 hoog een heel breed dan heeft die weg veel minder intersecties en dat is veel beter voor het verkeer. En het ontwikkelt net zo hard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerwin

Gerwin

Ik ben er klaar voor!

[CSC]Outlaw schreef op 16 april 2003 @ 23:58:
IS trouwens ook onzin dat het oneberijkbaar is als je goed opd e pijltjes let kan je gigantisch grote vakken maken wat ik meestal doe is 3 of 6 hoog een heel breed dan heeft die weg veel minder intersecties en dat is veel beter voor het verkeer. En het ontwikkelt net zo hard.
Die indruk had ik ook, masr kan nu niet echt zeggen dat het groeid. De gebouwen blijven allemaal laagbouw. Ik heb de boel nu inmiddels iets uitgebreid en zit aan een kleine 40k aan inwoners, paar grote gebouwen, maar overgrote deel is nog steeds laagbouw terwijl ik het wel op $$$ heb staan. Ook een groot probleem is de Gezondheid van de Sims. Die is heel erg laag, hoewel ik nu toch 4(!) grote ziekenhuizen heb, 3 watervervuildingszuiveringen... binnen elk blok huizen een parkje. :? Hoe kan dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik jou was zou ik 2 waterzuiveringsinstallaties slopen ... 1 is genoeg voor 40000 man. Kijk in je data bij waterpolution. Je installatie moet dat gebied kunnen coveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schaapje_BlaaT
Gerwin schreef op 17 April 2003 @ 01:15:
[...]

Die indruk had ik ook, maar kan nu niet echt zeggen dat het groeid. De gebouwen blijven allemaal laagbouw. Ik heb de boel nu inmiddels iets uitgebreid en zit aan een kleine 40k aan inwoners, paar grote gebouwen, maar overgrote deel is nog steeds laagbouw terwijl ik het wel op $$$ heb staan. Ook een groot probleem is de Gezondheid van de Sims. Die is heel erg laag, hoewel ik nu toch 4(!) grote ziekenhuizen heb, 3 watervervuildingszuiveringen... binnen elk blok huizen een parkje. :? Hoe kan dat?
hmm, die 2 enorme vlakken onderaan op jouw plaatje, zijn dat boerderijen of is dat industrie? boerderijen genereren enorm veel watervervuiling, als je alle boerderijen sloopt kun je waarschijnlijk toe met 1 waterzuiverings installatie voor je hele stad, zeker als je alleen HT industrie hebt. mijn 380k stad heeft ook genoeg aan 3 waterzuiveringen! boerderijen heb je zowieso niet nodig, volgens mij kleven er meer nadelen aan dan voordelen
als die twee enorme vlakken boerderijen zijn, dan heb je waarschijnlijk ook meer industrie nodig

en dat andere stuk industrie, bouwen ze in dat enorme vlak ook in het midden?
want het lijkt te ver van de weg af te zitten daar, en dan willen ze dus niet bouwen

suggesties: meer verbindingen met de insdustrie!, dat worden flinke verkeeropstoppingen als alle sims naar hun werk willen
er moet ook een hele rij verbindingen met buiten komen want anders kunnen de industrieen hun producten niet kwijt
wat ik doe is alle wegen van het grid in het woongedeelte aan 1 kant door trekken en dan daar een groot industriegebied neerpleuren. De locatie aan de overkant van de rivier is prima, alleen moet j eeen hele lading dure bruggen bouwen als je alle wegen door wilt trekken

aan te bevelen is de industrie aan de rand van de kaart te bouwen, niet alleen verdwijnt dan de helft van je vervuiling omdat die je map uit waait, je hebt ook de industrie dicht bij de verbindingen met buiten, wat essentieel is voor de afzet van je producten. De wegen lopen dan van je woongedeelte recht door de commercie, via de industrie naar buiten toe.
Een industriegebied langs het water kan ook, met havens
maar die havens kosten geld en verbindingen met buiten niet, of niet veel in elk geval.

pleur ook wat commercie tussen de huizen, doet het altijd goed

als je van plan bent om uiteindelijk een metropool te creeren laat dan vast ruimte over voor snelwegen, ik heb mijn halve stad moeten slopen (kosten 500k en 40k inwoners) om snelwegen te bouwen.

begin bijvoorbeeld linksboven in de hoek daar industrie, dan een stukje naar rechts evenwijdig daar aan een strook bomen en dan een strook commercie, en dan daarnaast de huizen (commercie wil goed op gebieden met veel verkeer, dus is handig om op de route van huizen naar industrie te bouwen) tussen de huizen pleur je hier en daar ook nog een vlakje commercie
en dan de boel naar beneden uitbreiden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mottebelke
Weet iemand trouwens hoe je een cloverleaf (klaverblad) moet aanleggen voor een snelweg?
Ik heb nu twee snelwegen, maar ik krijg geen goede verbinding om het klaverblad aan te leggen (hij blijft rood).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mottebelke schreef op 17 April 2003 @ 12:09:
Weet iemand trouwens hoe je een cloverleaf (klaverblad) moet aanleggen voor een snelweg?
Ik heb nu twee snelwegen, maar ik krijg geen goede verbinding om het klaverblad aan te leggen (hij blijft rood).
Je moet het lang genoeg maken om de kruis er in te zetten:

maak de snelweg aan 1 kant lang door
daarna trek je de snelweg die er overheen moet, om over de andere snelweg heen te laten gaan, dan krijg je de schaduw van de Klaverblad :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schaapje_BlaaT
het werkt ook alleen op een platte ondergrond met geen gebouwen in de buurt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mottebelke
OK, ik zal het eens proberen. Thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [CSC]Outlaw

[CSC]Outlaw

White Trash

Gerwin schreef op 17 April 2003 @ 01:15:
[...]

Die indruk had ik ook, masr kan nu niet echt zeggen dat het groeid. De gebouwen blijven allemaal laagbouw. Ik heb de boel nu inmiddels iets uitgebreid en zit aan een kleine 40k aan inwoners, paar grote gebouwen, maar overgrote deel is nog steeds laagbouw terwijl ik het wel op $$$ heb staan. Ook een groot probleem is de Gezondheid van de Sims. Die is heel erg laag, hoewel ik nu toch 4(!) grote ziekenhuizen heb, 3 watervervuildingszuiveringen... binnen elk blok huizen een parkje. :? Hoe kan dat?
Als het je eerste stad is in de regio kan het kloppen dat je bij de 40k nog niet echt veel hoogbouw hebt, ligt niet zozeer aan dat je geen $$$-sims hebt want je kan ook makkelijk hoogbouw krijgen voor $ en $$-sims.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Laatst online: 08:34
tis wel weer eens tijd voor een nieuw deeltje denk ik. Simcity 4, deel 4 :)

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixxx
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08:28
Ik mis mooie screennies van mooi steden :'(

With an eye made quiet by the power of harmony, we see into the life of things

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [CSC]Outlaw

[CSC]Outlaw

White Trash

Twixxx schreef op 18 April 2003 @ 12:47:
Ik mis mooie screennies van mooi steden :'(
Ok hier een paar van mijn creaties dan :)

*klikbaar*

Dit is Vulcanus een van mijn beste steden ik maak hier zelfs winst met mijn metrolijnen 5000 verdien ik er aan en het kost me 3000 om te onderhouden })

Afbeeldingslocatie: http://vulcanus.its.tudelft.nl/~csc/files/sc4_vulcanus.jpg

Dit is Oberon ook een vrij goede stad:

Afbeeldingslocatie: http://vulcanus.its.tudelft.nl/~csc/files/sc4_oberon.jpg

Het winkel centrum :7

Afbeeldingslocatie: http://vulcanus.its.tudelft.nl/~csc/files/sc4_oberon2.jpg

En tot slot Neverwinter ben ik pas aan begonnen dus nog niet echt veel rijken sims:

Afbeeldingslocatie: http://vulcanus.its.tudelft.nl/~csc/files/sc4_neverwinter.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerwin

Gerwin

Ik ben er klaar voor!

Hoe krijg je nu een stad echt aan het groeien. Ben nu op een kleine 45k maar de boel stagneerd, er zijn wel een paar grote/middelgrote gebouwtjes, maar grotendeels blijft het toch weeg van die kleine flatjes. De vraag naar laagbouw is ook gigantisch, maar 1/2 van mijn landje is al vol met die Residental... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [CSC]Outlaw

[CSC]Outlaw

White Trash

Uhm er bestaat geen vraag naar laagbouw er bestaat vraag naar wealth classes.
Anyways begin een nieuwe stad langs die stad die je nu hebt en je zult zien dat je veel sneller hoogbouw krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een vraagje

Ben nu begonnen aan een stad en heb na jaar 85 eindelijk 141.948 inwoners en totaal winst van 5000$ per/maand

Maar opeens zag ik dit kantoorgebouw..

Afbeeldingslocatie: http://pic6.picturetrail.com/VOL144/1003027/1868759/23685084.jpg

Is dit op dit moment het grootste wat jullie gezien hebben....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Dust
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-07 16:25

White Dust

PlaneScape: Torment

Is er iemand die een nieuw Sim City 4 topic wil openen? Deze nadert de 1000 replys (deze reply is de 1000ste :+)

[ Voor 4% gewijzigd door White Dust op 19-04-2003 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elroy

Elroy

Zelda!!!

Oh, ik wil er wel 1 openen, als jullie dat goed vinden.
Ik zal er nu wel effe aan werken :)

[ Voor 29% gewijzigd door Elroy op 19-04-2003 11:50 ]

Specs Computer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Dust
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-07 16:25

White Dust

PlaneScape: Torment

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.