Het Sim City 4 topic - Deel III

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 3.587 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaBeetle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-09 10:41
Ik heb op dit moment in n stad zelfs n zwaar belast rail system. Terwijl er meer wegen als spoor tussen mn residential en industrial gebied lopen. Sommige stations in mn res zijn voor 150% bezet :*)! En de goederentreintjes staan in de file. :) Wel grappig om te zien hoe de passenger treinen langer worden naarmate er meer passagiers vervoerd worden, en ook dat ze weer korter worden bij stations waar mensen uitstappen

kzal vanaaf eens n poging wagen wat pics te posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 29 januari 2003 @ 01:42:
Sjezus zeg...normaal gesproken ga ik failliet door de services kosten, maar nu is het eerder andersom: Ik heb gigantisch veel verdiend door direct mijn stad te educaten en alleen maar high tech industry toe te laten. Gevolg -> 5 ton cash, 3 duizend cash per maand winst MAAR te weinig inwoners! Ik blijf maar hangen op 12000 inwoners, merendeel medium en high wealth. Ik wil snel meer inwoners hebben. Nu is mijn vraag hoe ik dat ga doen. Moet ik low wealth gaan promoten? Gore industry gaan neerplanten? Het oppervlak van mijn stad is al groter dan de stad die failliet ging maar wel 22000 inwoners kende... :| helpie
Een stad ernaast bouwen mat allemaal gore industrie. En ook je garbage enzo allemaal daarheen. Powerplants kan je ook daar neerzetten en dan stroom kopen.
Eventueel kan je nog water aan de industriestad verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb subways die op 550% draaien :)

Ze helpen nogsteeds om wegen te ontlasten trouwens, alleen zijn de mensen niet echt tevreden met je traffic.. Vervuiling door uitlaten neemt wel af etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schaapje_BlaaT
  • Laatst online: 10-09 20:41
uit simcity central:

sims will take a transportation method based on their wealth level. according to the strategy guide the split in percentage between Mass Transit, Car, and fastest is:

R$ 80/20/0
R$$ 30/0/70
R$$$ 10/80/10

this means it will be VERY tough to get R$$$ sims to take mass transit unless you force them. you can do this by making mass transit the only choice during trip planning by making it the only choice period or making car trips more than 2.5 hours.

dat kan verklaren waarom ze blijven klagen als je subways bouwt, de rijken nemen nog steeds de auto, de middenklasse neemt de snelste methode, en de armen nemen de metro
ik kwam er ook achter dat een van mijn sims die ik in een flat gepleurd had een trip maakte van de rand van de kaart naar het midden, da's dus de helft van de breedte van een grote map. En dat terwijl er tig mogelijkheden zijn om ergens anders te werken

ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• irule
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-10-2023
Nog een paar transport tips:

Trein: vrachttreinen leveren geen extra drukte op het spoor op (raar maar waar), passagierstreinen echter wel, het kan dus verstandig zijn om aparte netten aan te leggen voor vracht en voor passagiers.

snelwegen: je sims nemen altijd de kortste weg, en niet de snelste. Dus in het plaatje van Schaapje_Blaat zullen de sims altijd de kleine bruggen nemen ipv de grote met snelweg. Via de kleine bruggen is het namelijk korter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Om de hoeveel vakjes moet je een subway station plaatsen in een druk gebied. Ik zit nu op om de ~15 hokjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:54
Heeft iemand een effectieve manier om trafic weg te werken? Ik heb namelijk om de 10 hokjes een bus station maar die worden op een paar na amper gebruikt (hoogste is 5%). En maar zeuren natuurlijk dat er trafic is.

Verder nog, hoe los ik air-pollution op. Bomenplanten lijkt niet echt zo goed te werken als ik gehoopt had. Ik kan natuurlijk wel zoals ik nu doe elke keer wat industrie slopen maar dat was nou niet echt de bedoeling. Verder weet iemand of deze theorie klopt:

Als je met stadje 1 bezig bent dan gaat het geld in stadje 2 gewoon door. Dus als je in stadje 2 winst maakt en je gaat dan naar stadje 1 om te bouwen dat je na een paar uur meer cash op je rekening hebt staan bij stad 2. Ik zit nog te dubben of dat ook zo is als je uit het spel bent. Gister had ik bij een stad amper 10.000 en vanmiddag tegen de 300.000 aan.

oh ja nog iets, een landfill, oftewel een vuilstortplaats kun je niet meer verwijderen? Ik wilde die namelijk gaan realocaten maar ja als je hem niet meer kunt buldozeren dan gaat dat niet zo heel erg

[ Voor 11% gewijzigd door Webgnome op 29-01-2003 17:36 ]

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Laatst online: 18:56

BM

Moderator Spielerij
Bij hetzelfde menu'tje als waar je je landfill gekozen hebt om te "bouwen" staat volgens mij ook een dezone optie, daarmee krijg je hem wel weg als het goed is.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wwillem schreef op 29 januari 2003 @ 17:22:
Om de hoeveel vakjes moet je een subway station plaatsen in een druk gebied. Ik zit nu op om de ~15 hokjes.
Dingen hebben een bereik van 6 blokjes rondom.. Dus om de 12 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:03

Wildfire

Joy to the world!

Da Monkey schreef op 29 januari 2003 @ 17:27:

[..]

oh ja nog iets, een landfill, oftewel een vuilstortplaats kun je niet meer verwijderen? Ik wilde die namelijk gaan realocaten maar ja als je hem niet meer kunt buldozeren dan gaat dat niet zo heel erg
Dat gaat idd niet. Je moet eerst alle aansluitende wegen opruimen en het dan een paar jaar laten wegrotten, daarna is het leeg en kun je dezonen...

Anders zou je nogal erg simpel van je vuilnis af kunnen komen...gewoon even bulldozen en een nieuwe landfill aanmaken. Tsja, dat gaat dus niet he... :)

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Verwijderd schreef op 29 januari 2003 @ 17:41:
Dingen hebben een bereik van 6 blokjes rondom.. Dus om de 12 :)
Das idd een goede taktiek >:)
Heeft iemand een effectieve manier om trafic weg te werken? Ik heb namelijk om de 10 hokjes een bus station maar die worden op een paar na amper gebruikt (hoogste is 5%). En maar zeuren natuurlijk dat er trafic is.
Arme mensen nemen het liefst openbaar vervoer.
Gewone mensen nemen de snelste manier.
Rijke mensen nemen liever de auto.

Rekening houdend met de bug dat mensen in de auto (rijke mensen meestal) de kortste route nemen en niet de snelste (over gewone weg ipv over snelweg) is het dus de bedoeling dat je strategisch je openbaar vervoer neerzet.

Zoals Pjemco al zei: om de 12 hokjes een subway station (zal ook wel voor de bus + trein gelden). Bij een station weer een bus station voor de mensen die nog verder moeten reizen. Voor de allerrijkste zal je gebouwen moeten slopen om extra wegen aan te leggen (extra wegen rondom de stad leggen heeft geen zin).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Busing

As the buildings start getting bigger and more people start moving into your city, it's time to think about mass transit. Busing is the first rung on the mass transit ladder. It is very inexpensive and can be placed throughout your city without taking up too much space. This is important as your Sims are usually only willing to walk about 6 to 8 tiles to and from bus stops. Bus stops need to be placed near R, C and I so that Sims can get to and from where they need to go. Strategically placing your bus stops in the direction that Sims want to travel also helps.

--

Dat staat bij de SimCity Tips en Tricks ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Busing is de ultieme tool in het begin om traffic problemen op te lossen (nadat je alle streets naar roads hebt geupgrade, dat scheelt nog meer in traffic).

Nadat ik om de 12 hokjes een bus station heb geplaatst en naast elk trein/subway station wordt erg veel van het openbaar vervoer gebruik gemaakt. De treinen worden ook erg lang en je ziet onwijs veel bussen rijden :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schaapje_BlaaT
irule schreef op 29 January 2003 @ 16:57:
Nog een paar transport tips:

Trein: vrachttreinen leveren geen extra drukte op het spoor op (raar maar waar), passagierstreinen echter wel, het kan dus verstandig zijn om aparte netten aan te leggen voor vracht en voor passagiers.

snelwegen: je sims nemen altijd de kortste weg, en niet de snelste. Dus in het plaatje van Schaapje_Blaat zullen de sims altijd de kleine bruggen nemen ipv de grote met snelweg. Via de kleine bruggen is het namelijk korter.
dat van de kortste weg vond ik ook op simcitycentral.net
of het zo is weet ik niet, ik zal eens mijn sim proberen te volgen die van de ene kant van de stad naar de andere reist, zien of ze de snelweg neemt
in elk geval was 1 kant van de snelweg op de grote brug oranje, en volgens mij vergt het heel veel traffic op een snelweg voordat ie oranje wordt
gebruikt wordt ie dus wel, ook al ontlast ie misschien niet de kleine bruggen

ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
  • Laatst online: 13-08 17:35
Bij mij springt ie steeds terug naar desktop? Iemand ook last van en een oplossing? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dionysos
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-04 11:39

Dionysos

Nec scire fas est omnia

devv05 schreef op 30 January 2003 @ 12:12:
Bij mij springt ie steeds terug naar desktop? Iemand ook last van en een oplossing? :)
ja ik heb dat heel af en toe; waarom? geen idee eigenlijk.

Ik heb maar even een nieuw stadje aangelegd en hij gaat super.

Nu zo'n 90k inwoners, het beetje industrie wat ik heb is HT; maar het overgrote deel aan banen is voor de commercie.

Een heleboel 'cadeau dingen' heb ik al: ik noem een Zoo (waar de dieren alleen buiten de zoo lopen en niet erin :? ), een convention center, opera house, twee stadions, major museum en nog een boel andere dingen.

Zelfs mn bussen gaan goed; ik heb een paar stations die ongeveer op 120 % draaien.

Ik heb alleen 1 vraag; hoe goed helpen landmarks om mensen aan te trekken voor je stad.....want ze zijn namelijk een beetje duur :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schaapje_BlaaT
landmarks helpen, maar zijn niet nodig ofzo
voor nimby-yimby effekt zie tabel die ergens in dit topic rondhangt
ik heb er geen gekocht voor mijn 280k stad omdat ik steeds te weinig winst had
nu is het wat beter qua geld, dus heb ik er een neergeplant
maar het hielp niks voor mijn vastzittende stad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brik
  • Laatst online: 08-09 11:11
Wat is de politie hier aan het doen? Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/l.roosen/pics/simcity4.JPG

Als ik um daar dus naartoe stoer komt er zo'n rooie pijl door het bord en die politie man staat er iets van 30 sec raar te doen waarna hij weer vertrekt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gelazer met het saven van m'n steden. Ik heb 2 steden in totaal gemaakt tot nu toe. Eentje heb ik omcirkeld (Sprang-Capelle) en de andere was op een van de vlakken waar ik een uitroepteken in heb geplaatst.

Daar gaat het me dus effe om. Ik ben de hele week al bezig geweest met een stad die gewoon steeds correct werd opgeslagen en die ik steeds kon laden.

Net startte ik SC4 op en tot mijn verbazing zijn een aantal vlakken waaronder mn stad helemaal vierkant en vlak geworden!! Toch wel klote en zonde van mn stad!

Dit is trouwens al vaker gebeurd met andere steden ook, maar ik zou niet weten waar het door komt...

Iemand die het herkent??

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=51514

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Misschien basic vraagje. Maar kun je in simcity 4 ook een nieuw land laten creeren (speelveld dus) of moet je dat allemaal landje ovor landje handmatig aanpassen?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackangel
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:30
Da Monkey schreef op 30 januari 2003 @ 15:30:
Misschien basic vraagje. Maar kun je in simcity 4 ook een nieuw land laten creeren (speelveld dus) of moet je dat allemaal landje ovor landje handmatig aanpassen?
Vanuit de TS:
:? Hoe een eigen Regio te maken?
Dat staat hier mooi uitgelegd:
http://www.sc4ever.com/kn...emID=cid.45,cid.49,cid.47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 456
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

456

Onze excuses voor het ongemak

Brik schreef op 30 januari 2003 @ 15:17:
Wat is de politie hier aan het doen? [afbeelding]

Als ik um daar dus naartoe stoer komt er zo'n rooie pijl door het bord en die politie man staat er iets van 30 sec raar te doen waarna hij weer vertrekt....
Heel makkelijk:
De streep door het bord betekent dat de politie daar niet naar toe kan gaan. Het kan enkel over roads rijden, en ook actie ondernemen op de weg.
De meeste misdaad wordt daarom ook gepleegd op trottoirs, waar de politie wel kan komen. Niet bij de huizen zelf.

De politie agent weet dus niet wat ie moet doen, en probeert nu je aandacht te trekken door te gaan zwaaien, en aan zijn hoofd te krabben, zijn pet enigszins oplichtend.

Een dag geen vertraging, is een dag niet gereisd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtenbos
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:18
br0wn schreef op 30 januari 2003 @ 15:24:
Ik heb gelazer met het saven van m'n steden. Ik heb 2 steden in totaal gemaakt tot nu toe. Eentje heb ik omcirkeld (Sprang-Capelle) en de andere was op een van de vlakken waar ik een uitroepteken in heb geplaatst.

Daar gaat het me dus effe om. Ik ben de hele week al bezig geweest met een stad die gewoon steeds correct werd opgeslagen en die ik steeds kon laden.

Net startte ik SC4 op en tot mijn verbazing zijn een aantal vlakken waaronder mn stad helemaal vierkant en vlak geworden!! Toch wel klote en zonde van mn stad!

Dit is trouwens al vaker gebeurd met andere steden ook, maar ik zou niet weten waar het door komt...

Iemand die het herkent??

Als je de steden delete dan krijg je zulke groene vlakken

marcel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
mtenbos schreef op 30 januari 2003 @ 18:06:

Iemand die het herkent??

marcel
Errors op je harde schijf -> scandisk / error checking :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mtenbos schreef op 30 januari 2003 @ 18:06:

marcel
Weet ik.

In C:/My Documents/Sim City 4 heb ik m'n 2 oude steden als savebestanden (.sc4) teruggevonden. Ik heb deze 2 er even tussenuit geplukt en de region hersteld zoals ie origineel is, dus zonder steden.

Als ik nou probeer om die 2 steden te laden in de regio op de plek waar ze origineel ook gebouwd waren lukt dat alleen met de stad die 'gespaard' was gebleven, Sprang-Capelle (zie enige posts hierboven).

'Kaatsheuvel', zoals de andere heette, die dus kwijt (plat groen vlak) was die kan ik niet laden.... Kan ik dan concluderen dat deze .sc4 gewoon 'corrupt' is geworden, en dus niet meer te herstellen??

Zo ja, behoorlijk klote... :(

Is er ECHT niemand anders die hetzelfde probleem heeft???

Ik heb soms als ik Sim City 4 afsluit wel eens dat ik een blauw scherm krijg (XP) met daarin het een en ander over een fysiek geheugendump, dus dat m'n pc na 100 sec. word herstart... Zou het dan echt daar aan liggen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 456
  • Niet online

456

Onze excuses voor het ongemak

En dan mijn probleem: Ik kan simcity gewoon niet meer opstarten. Het heeft altijd goed gewerkt, maar zelfs na een reinstall weigert hij pertinent om ook maar 1 stad te laten zien (terug naar bureaublad, en net doen alsof er niets is gebeurd. bastard...)

Ik denk dat 1 van mijn citys corrupt is. Kank dus weer lekker opnieuw beginnen!
Dat die patch eens opschiet :P

Een dag geen vertraging, is een dag niet gereisd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfensteijn
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 08:23
Verwijderd schreef op 30 January 2003 @ 18:21:
Ik heb soms als ik Sim City 4 afsluit wel eens dat ik een blauw scherm krijg (XP) met daarin het een en ander over een fysiek geheugendump, dus dat m'n pc na 100 sec. word herstart... Zou het dan echt daar aan liggen??
Dat is zeer zeker goed mogelijk, als de computer crashed terwijl SC4 bezig is de savegame weg te schrijven kan ik mij voorstellen dat de save corrupt word.

Ik denk dat jij eens goed je systeem moet checken, want een geheugen dump is nooit goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wolfensteijn schreef op 30 januari 2003 @ 18:56:
[...]

Dat is zeer zeker goed mogelijk, als de computer crashed terwijl SC4 bezig is de savegame weg te schrijven kan ik mij voorstellen dat de save corrupt word.

Ik denk dat jij eens goed je systeem moet checken, want een geheugen dump is nooit goed.
Maar de game is toch al gesaved als ik 'Quit and Save' kies? Je ziet even een zandlopertje van Sim City en je 'zíet' dat ie em saved, dan sluit Simcity en zie ik direct zo'n blauw scherm, dus niet eerst m'n bureaublad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey, die blauwe schermen had ik ook, en dan ook met zo'n physical memory dump... Maar ik heb het gevoel dat het aan m'n XP 2000+ ligt (had er met Intel nooit last van). Die draait nu op 1.3Ghz, en nu heb ik ze nog niet gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
een xp2000 op 1,3 ghz? Dan ligt het denk ik aan de processor zelf of aan het mobo.. Garantiegeval?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem zelf op 1.3Ghz gezet... Maar 1.67Ghz trekt hij dus duidelijk niet, kan ook aan die koeler liggen, die is gewoon standaard, maar dan moet toch te doen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoezo een Xp2000 processor die 1.67 niet trekt? Dat is zeker niet normaal hoor :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tering, hij is 48 graden op 1.3Ghz... Ik ga hier wel ff een nieuw topic over starten, want we gaan een beetje off-topic nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schaapje_BlaaT
48 graden? da's niet idioot hoor
vergeet die Intel temperaturen
mijn processor heeft de 70 wel eens gehaald
en mijn computer loopt nooit vast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
ja maar 48 bij 1,3 ghz terwijl 1,6 normaal is.. volgens mij heb je dekoelerniet goed gemonteerd..

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vind het alleen jammer dat ik de politie niet echt kan gebruiken. Met behulp van de crime map af en toe eens een assault oppakken is ook niet je van het. Laat ze er eens echte overvallen, bankovervallen, gijzelingen en pursuits instoppen, zodat je met je 67 politiewagens alle wegen kunt blokkeren etc. Nu is het nut van de politie sturen er totaal niet.

Verder heb ik een probleempje met traffic noise. Ik heb subway stations, bus stations, highways en alles is road. Dit resulteerd dus in allemaal mooie groene straten (niet druk dus) maar bij 80% staat traffic noise op medium of high. Diverse ordinances mochten ook niet baten. Mijn stad schommelt nu tussen de 148000 en 151000 inwoners en er moeten meer mensen in de zones gepropt kunnen worden. Er staan ook nog wat zones leeg.

Verder ook bout, dat er veel high tech vraag is, dat er veel vrije high dense industrial zones beschikbaar zijn. Dat deze zones directe toegang hebben tot highway, subway, en seaport en dat deze zones ondanks de hoge vraag niet worden volgebouwd. Zones zijn crime, air pollution, water pollution free en als klap op de vuurpijl ook nog voorzien van een big fire station. Education door de hele stad is high.

Oja, hoe krijg ik wealth level verder omhoog? Ik heb giga gebouwen waar health levels niet max worden. Toch zijn mijn belastingen laag (6.5 op res.) en is alles voorzien van parken, politie, fire station, schools, museums, library etc.etc..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gemerkt dat je soms gezoned land maakt, maar dat er steeds maar niks gebouwd wordt (dit komt weinig voor). In die gevallen werkt DE-zonen en meteen daarna weer RE-zonen meestal.
Ik heb nu een stad met 60000 inwoners, mijn record tot nu toe :)
Hij is bijna helemaal volgebouwd qua zones. Ook heb ik een international airport, disease center. Ik was wel blij toen ik voor het eerst een echt hoog gebouw zag ontstaan hehe. Een residential met 790 bewoners geloof ik. Ook heb ik commercials met 500+ workers erin. Begint al ergens op te lijken dus. Maar nu lijkt het alsof mijn stad niet echt meer wil groeien. Ik blijf hangen op die 60K inwoners. Ik heb alleen maar High Tech Industry. Is het een plan om in een aangrenzende region een stad te maken met veel dirty en manufacturing industry, verbindingen maken met mijn grote stad om zo meer mensen naar deze grote stad te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meestal helpt het om een dergelijk inwonersplafond te verhelpen met bijv. seaport, mayor house etc.. al dat soort shit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-09 22:47
heb ik ook gehad, is gewoon het plaatje da niet is gelukt, na paar keer spelen wast weer trug, je stad IS ER NOG EN JE KUNT GEWOON SPELEN, alleen ziet de regio er verneukt uit

bugje dus, maar niks schokends

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schaapje_BlaaT
hee, ik kwam er net achter dat er toch een nadeeltje kleeft aan het bouwen van een garbage incinerator en de funding op 0 zetten zodat je van je rotzooi af bent voor weinig geld. de stroompalen gaan namelijk vonken, volgens mij kun je de funding voor de palen niet onafhankelijk van de rest zetten
nouja, ik ben langzaam een nieuwe stad aan het bouwen, ik wil GEEN lege gebouwen zien, dus het kost ff tijd. is nu 20k inwoners ongeveer. Education is vol, traffic is laag, land value is hoog, en vervuiling laag.
1 vaag iets: de health is iets als 2/3 ofzo, misschien wat meer. maar de hele stad is gecovered door een ziekenhuis, dat nog lang niet vol zit
alle health ordinances staan aan, luchvervuiling is minimaal, watervervuiling afwezig
iemand een idee waarom mijn health dan niet gewoon 80% of meer is?

[ Voor 5% gewijzigd door Schaapje_BlaaT op 31-01-2003 00:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rokers? :+

De tijd even laten lopen helpt vaak. Mensen moeten eerst oud worden voor je dingetjes stijgen.

Wat betrefd de incinerator snap ik je sowieso niet. Een kleine landfill (3x3) kan makkelijk alle vuil van een stad van 100K mensen bevatten. Ze blijven daar bij mij rommel op gooien, geen centje pijn :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
er ligt geen zooi op straat dan nee, maar op 1 of andere manier krijg je dan vervelde advisors die zeggen dat je stad stinkt vant vuil dat niet wordt opgehaald

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schaapje_BlaaT
dat is echt niet goed hoor, als je landfill te klein is
dan krijg je rotzooi op straat dat de desirability verlaagt
en wachten totdat de health vanzelf stijgt werkt niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kleintje81
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-09 01:10

Kleintje81

Blaat

Hebben meer mensen trouwens last van dat als je langer speelt, je Life Expectancy flink achteruit gaat?

Ik heb goede health, weinig pollution, een stad van 130k inwoners.
Ow ja, ik heb ook een disease center geplaatst in mijn stad, het balkje van traffic staat bij mij op 2/3, omdat ik lui ben geweest om subways te bouwen. >:)
De overige voorzieningen (waar die balkjes staan zijn goed en bijna vol op traffic dus na).

Naar mijn mening zullen al deze voorzieningen (alle residents zones zijn gecoverd door een ziekenhuis en deze krijgen genoeg funding) er voor moeten zorgen dat de sims daar langer leven, echter bij mij staat de grafiek op 45 jaar, terwijl dat eerst toen ik nog niet overal goede health had en vervuild water dat op zo'n 80 jaar stond... :?

[ Voor 8% gewijzigd door Kleintje81 op 31-01-2003 13:28 ]

BF2 stats Systemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RocketKoen schreef op 31 januari 2003 @ 09:50:
er ligt geen zooi op straat dan nee, maar op 1 of andere manier krijg je dan vervelde advisors die zeggen dat je stad stinkt vant vuil dat niet wordt opgehaald
Je landfill stinkt.. en daar wil niemand wonen. dat is het idee dat ik erbij gekregen heb tenminste :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Naar mijn mening zullen al deze voorzieningen (alle residents zones zijn gecoverd door een ziekenhuis en deze krijgen genoeg funding) er voor moeten zorgen dat de sims daar langer leven, echter bij mij staat de grafiek op 45 jaar, terwijl dat eerst toen ik nog niet overal goede health had en vervuild water dat op zo'n 80 jaar stond...
Het blijkt niet op te schieten als je grootschalige Hospitals neerzet voor een groot gebied. Blijkbaar vinden Sims grootschaligheid niet zo fijn, en gaan ze niet zo vaak meer naar de dokter...

Maar misschien blaat ik gewoon onzin hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kleintje81 schreef op 31 January 2003 @ 13:25:
Hebben meer mensen trouwens last van dat als je langer speelt, je Life Expectancy flink achteruit gaat?

... omdat ik lui ben geweest om subways te bouwen.
Air pollution door teveel traffic? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Verwijderd schreef op 31 January 2003 @ 14:24:
[...]

Air pollution door teveel traffic? ;)
Ik zou eerder zeggen teveel sterftegevallen door auto-ongelukken, zware kettingbotsingen enzo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schaapje_BlaaT
ik zit nog steeds met vrij lage health (2/3 ofzo) terwijl alle health gerelateerde ordinances aan staan, de hele stad gecovered is door een ziekenhuis dat nog lang niet vol zit, traffic en dus locale luchtvervuiling laag is, en luchtvervuiling in het algemeen ook laag behalve bij de power plant die een halve (grote) map verderop staat
education is top notch, als in vol al voor ik een universiteit plaatste
de kereltjes wonen er al een hele tijd, want ik bouw rustig op (als in eerst alles goed hier, dan uitbreiden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Ik hoor jullie praten over politie optreden bij een assault, maar ik heb nog nooit een assault gehad en ik speel nu ongeveer een week. Bijna mijn gehele stad wordt "bewaakt" door de politie. Komt dit gewoon omdat mijn sims zo lief zijn :? 7(8)7

[ Voor 4% gewijzigd door dr snuggles op 31-01-2003 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRAFTER86
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
Als ik high-residential over mijn low-residential heen maak, moet ik dan de gebouwen slopen voor er grotere komen? Er gebeurt namelijk niet zoveel :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
ja eigenlijk wel maar als er nog mensen in wonen zou iik het gewoon niet doen.. heef totaal geen zin namelijk

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkS
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:43

HenkS

Da_king alias HenkS

DRAFTER86 schreef op 31 januari 2003 @ 19:05:
Als ik high-residential over mijn low-residential heen maak, moet ik dan de gebouwen slopen voor er grotere komen? Er gebeurt namelijk niet zoveel :S
nee hoeft kan, kan er gewoon overheen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Kleintje81 schreef op 31 January 2003 @ 13:25:

Ik heb goede health, weinig pollution, een stad van 130k inwoners.
Ow ja, ik heb ook een disease center geplaatst in mijn stad, het balkje van traffic staat bij mij op 2/3, omdat ik lui ben geweest om subways te bouwen. >:)
De overige voorzieningen (waar die balkjes staan zijn goed en bijna vol op traffic dus na).

Naar mijn mening zullen al deze voorzieningen (alle residents zones zijn gecoverd door een ziekenhuis en deze krijgen genoeg funding) er voor moeten zorgen dat de sims daar langer leven, echter bij mij staat de grafiek op 45 jaar, terwijl dat eerst toen ik nog niet overal goede health had en vervuild water dat op zo'n 80 jaar stond... :?
heb er ook last van, mijn inw halen de pubertijd niet eens

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wwillem schreef op 31 januari 2003 @ 18:20:
Ik hoor jullie praten over politie optreden bij een assault, maar ik heb nog nooit een assault gehad en ik speel nu ongeveer een week. Bijna mijn gehele stad wordt "bewaakt" door de politie. Komt dit gewoon omdat mijn sims zo lief zijn :? 7(8)7
Als je in je crime map kijkt staan er icoontjes. Klik in het kleine mapje op het icoontje en soms zie je iemand dan een ander aanvallen. Dan stuur je je politie eropaf en dan pakken ze hem soms.

Ik zit nu op 198.000 bewoners, maarreh hoe dezone ik een garbage zone? Ik wil die garbage ergens anders hebben om land value te verhogen.

Wat wel jammer is in de game, dat high wealth residentials van die mini flatjes hebben. Alleen medium wealth residential heeft hoge gebouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Verwijderd schreef op 31 januari 2003 @ 21:18:
[...]

Als je in je crime map kijkt staan er icoontjes. Klik in het kleine mapje op het icoontje en soms zie je iemand dan een ander aanvallen. Dan stuur je je politie eropaf en dan pakken ze hem soms.
Dank u
Ik zit nu op 198.000 bewoners, maarreh hoe dezone ik een garbage zone? Ik wil die garbage ergens anders hebben om land value te verhogen.
Garbage zone MET garbage kan je niet weghalen of slopen met een bliksem/tornado/vulkaan.

Wat je wel kunt doen is zorgen dat de garbage die er ligt weg gehaald wordt door
1) Verkopen aan de buurman (aangrenzend aan jouw stad).
2) Je afval verbranden. Dit gaat langzaam en veroorzaakt veel vervuiling.

Die lange treintjes zijn trouwens ook wel lachen:
Afbeeldingslocatie: http://elektron.its.tudelft.nl/~vdberg49/simcity3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zydell
  • Laatst online: 09-09 16:52

Zydell

* * * * *

Ik heb me gisteren even verdiept in het maken van een eigen 'region'. Het is vrij simpel als je dit artikel even doorleest:

http://www.sc4ever.com/kn...emID=cid.45,cid.49,cid.47

Mijn resultaat (deze map gebruik ik om samen met 7 vrienden te 'vullen')

Afbeeldingslocatie: http://www.zydell.net/images/pinballmap.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koetjeboe
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:45

Koetjeboe

Boe, zegt de koe

3) genoeg recycling centers bouwen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Zydell schreef op 01 februari 2003 @ 09:30:
Mijn resultaat (deze map gebruik ik om samen met 7 vrienden te 'vullen')
[afbeelding]
Zou je je ervaringen met multiplayer simcity kunnen vertellen :?
1) Lukt het al om online te spelen?
2) Hoe zit het met de tijd?
3) Tussen jou en je vrienden zit minimaal 1 lege region, kan je dan toch handelen met ze als je er een mega lange spoorlijn tussen legt?
4) enz
Koetjeboe schreef op 01 februari 2003 @ 09:32:
[...]

3) genoeg recycling centers bouwen :P
Ik heb nu 1 recycle center, er komt weinig vuilnis bij, maar er gaat geen vuilnis af. Komt dit omdat ik te weinig recyling centers heb of omdat je ze verplaatst door de stad moet zetten en niet naast je vuilnisbeld :?

[ Voor 30% gewijzigd door dr snuggles op 01-02-2003 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wanneer begin je nou met het bouwen van een trein, een snelweg of een metro station?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Verwijderd schreef op 01 februari 2003 @ 14:00:
Wanneer begin je nou met het bouwen van een trein, een snelweg of een metro station?!
Ik leg zelf al helemaal bij het begin een spoorrails aan in de vorm van een kruis. In het midden zet ik een school, (+ plek voor high school, library welke ik later bouw,) groot ziekenhuis, grote brandweerkazerne, groot politiebureau, passagiers-spoor station.

Op de punten zet ik ook meteen een passagiers station. In de cirkel waar de school berijk heeft bouw ik alleen maar huizen. Daarom omheen commercial shops, daarom heen industrie, met een fraigt station bij het spoor.

Pas als er een flink files gaan ontstaan tussen de woonwijken en de "werk wijken" zet ik om de ~12 blokjes een busstation neer in heel de stad (1 busstation dekt een straal van 6 hokjes), waardoor er meteen flink minder verkeer is en schiet het gebruik van zowel de bus als de trein omhoog.

Later kun je dan uitbreiden door opnieuw "cirkels" te maken en de spoorrails aan elkaar te linken :).

KLIKBAAR plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://elektron.its.tudelft.nl/~vdberg49/simcity4_klein.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door dr snuggles op 01-02-2003 14:18 . Reden: Plaatje toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icingdeath
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-08 10:37
Wat houd dit in en hoe is dit op te lossen :?
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/jelle3.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
dwz dat ze er niet kunnen komen met de oto, er zijn wegen dus gaat vanzelf weg

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roland_EM25
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10:21

Roland_EM25

Steek 'r een infuus in!

en wat betekend zo'n zelfde teken maar dan met een bruine aktentas erin?

Desktop: Intel I7 6700k, Corsair AX760, Gigabyte Designare Z170, 16gb DDR4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurmen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Roland_EM25 schreef op 01 February 2003 @ 16:03:
en wat betekend zo'n zelfde teken maar dan met een bruine aktentas erin?
"No Job" De bewoners van het gebouw hebben geen werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roland_EM25

Roland_EM25

Steek 'r een infuus in!

okay, moet ik dan commercial of industrial aanleggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zydell
  • Laatst online: 09-09 16:52

Zydell

* * * * *

wwillem schreef op 01 February 2003 @ 12:08:
[...]

Zou je je ervaringen met multiplayer simcity kunnen vertellen :?
1) Lukt het al om online te spelen?
2) Hoe zit het met de tijd?
3) Tussen jou en je vrienden zit minimaal 1 lege region, kan je dan toch handelen met ze als je er een mega lange spoorlijn tussen legt?
4) enz
Het idee is gewoon om een map te vullen, multiplayer is nog niet beschikbaar voor zover ik weet dus alle 8 spelers die meedoen beginnen gewoon met het maken van 1 stad, die we om de paar dagen handmatig bij elkaar gooien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij willen die huisen maar niet 'groeien' ik heb de turtorial al gedaan maar het wil nog niet echt lopen..

Afbeeldingslocatie: http://www.gamers4ever.net/users/lingod/simcitystad1.JPG

p.s: het zijn overigens Medium Residental stukken met een paar stukken High!
Ik heb dirt industry medium commercial, een ziekenhuis, brandweer, genoeg stroom, genoeg banen, elementary school en een High School..

ik heb op het moment ongeveer 5000 inwoners..

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2003 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:55
heb je wel high residential gebruikt? ik heb er namelijk geen problemen mee

hoe groot is je stad eigenlijk want je hebt al ziekenhuizen en dat soort shit, dan willen ze bij mij de lucht ook niet meer in weet niet hoe dat komt.

probeer eens voor de grap de polite en scholen en ziekenhuizen weg te halen en kijk wat er dan gebreurd

[ Voor 64% gewijzigd door Cardinal op 01-02-2003 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ziekenhuis is juist goed lijkt me..
mijn Health 'opinion bar' stond eerst op laag, ik plaats een ziekenhuis en de blak is nu helemaal groen.. mensen waarderen het dus wel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 February 2003 @ 18:29:
Bij mij willen die huisen maar niet 'groeien' ik heb de turtorial al gedaan maar het wil nog niet echt lopen..

[afbeelding]

Ik heb dirt industry medium commercial, een ziekenhuis, brandweer, genoeg stroom, genoeg banen, elementary school en een High School..

Grote huizen krijg je pas vanaf de 30000 inwoners.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Lingod.. Ik heb die 10K tutorial ook gedaan waar bij mij in het begin ook geen grote flats kwamen. Dat komt later wel, mits je de goede facliteiten bied. (denk ik :X)

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja ok maar hoe kom ik dan naar de 30.000 idd dan moet ik meer residentalstukken maken.. maar volgens die tur moet de stad omhoog gaan en niet zoveel uitbreiding in omvang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je moet de tijd nemen. Zoveel mogelijk zones maken is ook niet goed. Probeer zo goed mogelijk bepaalde stukken zones zo goed mogelijk te maken. Zodoende meer inwoners in een kleiner gebied te proppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online

[afbeelding]

Zoals je in mijn plaatje kon zien (ook 5k inwoners) kan je wel degelijk wat hogere gebouwen krijgen. Appartementen met 100~200 inwoners. De grote flats komen pas veel later.

Je mist trouwens nog een library. Erg belangrijk, belangrijker dan elke school, deze zorgt er namelijk voor dat de sims hun kennis niet vergeten.

Verder zorgen voor alle benodigde services, zoals een vuilnisbeld, goede watervoorziening, goede scholen, brandweer en politie. Dan komt het vanzelf wel.

Als ik zo op je screenshot kijk zie ik veel vervuilende industrie voor laag opgeleide mensen. De mensen hebben weinig te besteden en je commercial buildings komen niet van de grond. Library is the key to succes :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

High wealth residents krijgen is een duur karwei. De belasting verhogen voor $ en $$ kost je in eerste instantie al veel geld, daarna krijg je terugloop van residents = nog meer geld weg, daarna moet je de zwarte gebouwen mollen = nog meer geld weg, en daarna de moeizame en langzame weg van instromende $$$ residents.. pff..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roland_EM25

Roland_EM25

Steek 'r een infuus in!

Weet iemand waar je al complete steden kan downloaden? Die je dan natuurlijk lekker kan vernietigen en weer opbouwen!

Of gewoon een goede stad met een begin, dus ziekenhuis enzo, en een beetje winst?

In "de openingspost" zie ik alleen maar een tutorial file staan, maar geen stad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb alleen last van een bugje. Ik krijg geen treinen te zien, ondanks dat stations 9% usage hebben :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga eens ffe simcity 3000 installen tot ik simcity 4 heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elroy
  • Laatst online: 08-08 16:20

Elroy

Zelda!!!

Ik heb effe een vraagje, ik heb nu de volgende stad gebouwd :

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/ccnetwork3/sc.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/ccnetwork3/sc2.jpg

Alleen nu is al mijn grond vol en ik zit pas op 33k inwoners.
Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik meer inwoners krijg.
Het lukt mij trouwens ook niet echt om meer dan 1000 winst te krijgen per maand.
Als je veel Low/medium-density zones hebt, die vervangen voor Hi-density. En als je iedereen goed onderwijs/water/ziekenhuis/politie enzo geeft dan gaan de huizen groeien tot iets beters
Mmm, ik heb alles al op high gebouwd. En low/Med zones heb ik niet.
Water/Power/Onderwijs is allemaal goed.
Ok ik heb de universiteit nog niet maar die is ook een beetje te duur per maand :P

[ Voor 44% gewijzigd door Elroy op 01-02-2003 23:30 ]

Specs Computer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je veel Low/medium-density zones hebt, die vervangen voor Hi-density. En als je iedereen goed onderwijs/water/ziekenhuis/politie enzo geeft dan gaan de huizen groeien tot iets beters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[afbeelding]

probeer eens wat commercial door je huizen heen te gooien

dit is b.t.w mijn stad nu Afbeeldingslocatie: http://www.groenlinkspvdameerssen.nl/~alain/alain2.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2003 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-08 22:42

Madrox

Oh, Pharaoh!

Heb een vet probleem met garbage:

Zodra er een veldje vol zit, gaat SC4 bleren dat ze hun vuil niet kwijt kunnen. Dan plaats ik er een beltje 2vs2 naast, gooit die bijna direct vol. Even later bleren ze weer dat ze hun vuil niet kwijt kunnen. Plaats ik er weer een beltje bij, gebeurt er niks ??? Ze blijven bleren, waar en/of hoeveel belten ik ook neerpleur :(

Alleen een vuilverbrander lost het probleem op, maarja daar moest ik wel ff 25.000 voor lenen. Geld verdienen doe ik niet, heb nu 8000+ pop en 12.000+ rood en zo'n 40.000 schuld.

Heb geen buren en zeer bescheiden services, 1 politie, 1 brandweer, 1 ziekenhuis en een school. Verder wat busstops en parkjes. Dit vind ik zeer redelijk voor een 8000+ pop en ondanks de aanwezigheid van een JAIL, Raketbase, Legerbases en Chemisch Afval draai ik vet verlies (1400+). Belachelijk. Heb SC1 en t/m 3 gespeelt en ben nog nooit zo in de problemen gekomen om de finacien op orde te krijgen. Als de enige manier is om zo kaal mogelijk te starten en jaren te draaien met zo weinig mogelijk services vind ik dat een vet minpunt aan SC4. Hoezo realistisch?

Maxis heeft de fancy omhooggeschroeft maar de SIM is behoorlijk uitgeholt en/of iig heeft het realiteits gehalte een flinke deuk gekregen. Ook de zonde met kringen voor je services deugen niet, alsof 1 politiebureau niet een gebied over een smalle , lange lengte zou kunnen bestrijken met nog geen 2000 pop. Laat staan de brandweer. Auto-place straten verveelt mij stierlijk, net zoals het ontbreken van een undo knop.

Tot nu toe heeft SC4 mij nog niet kunnen boeien....

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waar staat die commute voor.. ik heb nu een paar zwarte gebouwtjes in mijn stad en als ik klik staat er:
School grade: High
Hospital garde: high
Crime: Low
Commute: long

Het lijkt me dus dat alleen dat commute negatief is.. maar is dat de transport ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostve
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-05 12:36
commute is reistijd naar het werk

C2D 6600, 275 GTX Windows 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roland_EM25

Roland_EM25

Steek 'r een infuus in!

Commute, dat is ( oh laatmaar, iemand anders was al sneller.

Ik had ook nog een vraag, al m'n huisjes worden een voor een zwart, terwijl ze niet "abandoned" zijn. Wat kan ik hier nou aan doen? Belasting is 10%, ze hebben water eletriciteit. Goede wegen, vuil word getransporteerd, geen toxic wast. scholen, brandwer, politie. en een goede bus verbinding. En de commute is medium.

Help!

Zou ik nog meer wegen aan moeten leggen? Of met een metro beginnen?

[ Voor 32% gewijzigd door Roland_EM25 op 02-02-2003 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Roland_EM25 schreef op 02 February 2003 @ 11:28:
Ik had ook nog een vraag, al m'n huisjes worden een voor een zwart, terwijl ze niet "abandoned" zijn. Wat kan ik hier nou aan doen? Belasting is 10%, ze hebben water eletriciteit. Goede wegen, vuil word getransporteerd, geen toxic wast. scholen, brandwer, politie. en een goede bus verbinding. En de commute is medium.

Zou ik nog meer wegen aan moeten leggen? Of met een metro beginnen?
1) Zorg dat de huisjes niet in de buurt staan van gebouwen verkregen via business deals (casino, militaire basis, gevangenis, enz). Daarom heen willen sims liever niet wonen. Een vuilnisbeld of fabriek als buurman doet het ook niet goed :D.

2) Zorg dat de services optimaal zijn, ook een ziekenhuis & bibliotheek zijn erg belangrijk

3) Belasting standaard op 9% voor alles, voor grote steden 8% (groot in de orde van 100k aan sims oid).

4) Wanneer de huisjes zwart worden maar niet "abandoned" dan gaat er een lagere "klasse" mensen in een huis wonen. Blijkbaar hebben ze minder geld doordat ze minder geschoold zijn, hun kennis vergeten vanwege een gebrek aan bibliotheken, of een gebrek aan werk. Commercial gebouwen leveren extreem veel werk wanneer de bevolking wat rijker wordt (70 % van de banen in mijn stad worden geleverd door commercial buildings).

5) Metro is alleen om heavy traffic op te lossen. Het kost erg veel geld om aan te leggen, maar soms kan het het proberen waard zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zijn er nog mensen die een screenshot van hun stad beschikbaar willen stellen voor een review? Zo ja mail me die dan voor 15:00..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roland_EM25

Roland_EM25

Steek 'r een infuus in!

Bedankt wwillem! Ik heb m'n belasting verlaagd, en de huisjes worden nu weer mooi, ik krijg nu zelfs al wat kleine appartmenten! echt bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 17:10
Verwijderd schreef op 02 februari 2003 @ 13:19:
zijn er nog mensen die een screenshot van hun stad beschikbaar willen stellen voor een review? Zo ja mail me die dan voor 15:00..
Jawel hoor.
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~mlmk/sc4.JPG
Zonder cheats, 83k inwoners. Helaas nu wel wat zwarte gebouwen door commute problemen. Traffic opgelost met metronet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

biobak schreef op 02 February 2003 @ 14:34:
[...]

Jawel hoor.
[afbeelding]
Zonder cheats, 83k inwoners. Helaas nu wel wat zwarte gebouwen door commute problemen. Traffic opgelost met metronet.
_/-\o_

Ik moet ook eens verder spelen :)
Heb tot nu toe nog steeds niet echt lang zitten spelen
Op de lange termijn raak ik steeds failliet 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 17:10
Het wordt voor mij nu ook heel moeilijk om m'n hoofd boven water te houden. De enige manier om dat te doen is veeeeel stroom en water te verkopen aan de buren. Ook vuilnis inzamelen en dit opfikken tot stroom en doorverkopen (zie oranje vlek in minimap :)). Zonder dat te doen, was ik ook al lang failliet.

[ Voor 7% gewijzigd door biobak op 02-02-2003 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Hefe
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-02 05:48
hoe doe je dat? Water en stroom verkopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roland_EM25

Roland_EM25

Steek 'r een infuus in!

ik zit met een probleem, ik heb een stukje grond uit de region new york verkloot. Ik had in het region menu de stad laten wissen, en nu is de grond helemaal vlak, ik heb dan via god mode de ronden wel weer mooi aan laten sluiten, maar het midden is nog steeds helemaal vlak. Het is het grootste stuk grond van rechts, met rechtsonderin een stuk water.

Hoe krijg ik de oude weer terug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

W00t :)
Screenshots voor een review ^^

Wat denk je van deze:
Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/Pikachu/screenshots/Kalay4sm.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [CSC]Outlaw
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 31-05-2022

[CSC]Outlaw

White Trash

Madrox schreef op 02 February 2003 @ 07:04:
Heb een vet probleem met garbage:

Zodra er een veldje vol zit, gaat SC4 bleren dat ze hun vuil niet kwijt kunnen. Dan plaats ik er een beltje 2vs2 naast, gooit die bijna direct vol. Even later bleren ze weer dat ze hun vuil niet kwijt kunnen. Plaats ik er weer een beltje bij, gebeurt er niks ??? Ze blijven bleren, waar en/of hoeveel belten ik ook neerpleur :(

Alleen een vuilverbrander lost het probleem op, maarja daar moest ik wel ff 25.000 voor lenen. Geld verdienen doe ik niet, heb nu 8000+ pop en 12.000+ rood en zo'n 40.000 schuld.
Gewoon een grote vuilnisbelt maken niet 2 bij 2 maar 10 bij 10 ofzow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

biobak schreef op 02 February 2003 @ 14:34:
[...]

Jawel hoor.
[afbeelding]
wow nice _/-\o_
Hoe heb je dat opgebouwd ik krijg meestal wel een stad met wat hoge gebouwen en ongeveer 33.000 inwoners, maar dan loopt het bijna altijd slecht af..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
kijk voor mooie screens de topics door.
mijn stad van 250k en shaapjes steden staan er.
ook nog screens van melt-downs ed :P

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn eerste stad zit nu rond de 10k inwoners, alleen ik merk dat het nu al wat slechter gaat :) Er is niet genoeg electriciteit en het wegennet zit niet zo slim in elkaar. Ik denk dat het ook komt doordat het begin niet erg goed ging, ik had meestal een income van 800 en een uitgave van 1400, nu is het stabiel alleen ik denk niet dat ik er nog overeen kom, ik heb nog ongeveer 8000 te besteden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zit nu op 215k inwoners, een winst van 6500 per maand, mayor rating zit op zijn max, en alle balkjes (op die van traffic na) zijn op 80%. Ben nu langzaamaan aan het re-zonen naar high density residential. Heb nu 3 airports, 2 seaports, een handjevol landmarks en pakweg de helft sims schijnt een hoge education te hebben, maar laten dat niet echt merken in hun zoektochten naar werk (lees hoge commute terwijl er naast de deur vrije commercial en industrial jobs zijn).
Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.