Het Sim City 4 topic - Deel III

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 3.584 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:36
Verwijderd schreef op 26 January 2003 @ 12:26:
ik heb pentium 3 1 gig, geforce 4 ti4600, en het loopt als een zonnetje met die tutorial lvl van 10k die op de eerste pagina te downen is.
Dat haalt mijn pc ook nog (amd 1333, 256 mb sdr, geforce 2 gts :) ), maar boven de 25.000 mensen krijgt ie het echt druk :(. Speel trouwens wel 1024*768.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-09 22:47
ik speel nu >200k mensen op mijn P4 (specs in siggy) en op openGL, als een zonnetje :)

edit: @ 1024.....
jaja, ik weet het :P

[ Voor 23% gewijzigd door RocketKoen op 26-01-2003 20:32 ]

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-09 20:12
Met mijn Celly 1200@1500 en mijn TI4200 loopt het voor geen hol@5k ;(. @1280x960x32 met alles high :9

tvw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
RocketKoen schreef op 26 januari 2003 @ 14:18:
ik speel nu >200k mensen op mijn P4 (specs in siggy) en op openGL, als een zonnetje :)
Loopt opengl beter dan direct3d bij jou? Zoja, met welke 3dkaart speel jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:17

Termy

valt er nog wat te fragge?

RocketKoen, zo te zien heb ik een betere comp (niet lullig bedoeld!!!) maar het draait hier met m'n 112k stad niet "als een zonnetje". Ik speel dan ook wel op alles high en 1600x1200x32bit en Direct3D. Heb jij gewoon minder details aan of is OpenGL zoveel beter?

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wwillem schreef op 26 January 2003 @ 12:09:
Ik heb wat vraagjes welke 1 van ons vast wel weet :) :2) Ik heb een vrij uitgebreid spoorrail-netwerk aangelegd met vrij veel stations (zowel fraigt als personen vervoer). Er rijden best veel treinen (zelfs als ze staken 7(8)7 ) maar als ik met een vraagtekentje op een station klik staat er 0~7 % usage. Das niet echt optimaal, hoe kan dit?
Dat komt omdat het gewoon nog niet druk genoeg is, je hebt nu wel al een station maar in principe was het niet echt nodig. Als het drukker wordt, wordt je station vanzelf meer gebruikt
4) Highways ben ik nog niet aan begonnen. Zijn die een beetje nuttig :?
Ikzelf denk dat Highways niet echt belangrijk zijn. Misschien wel belangrijk, grappig en nuttig (autootjes gaan heel snel :)), is het verrekte duur om een highway te bouwen. Probeer maar eens, dat kost je zo 50,000. Daarom bouw ik liever een treinconnectie icm met (dubbele) road.

Alhoewel ik nog niet echt mega-steden heb gehad kan ik daar dus niet optimaal over oordelen :P
5) In hoeverre zijn dure airports/seaports nodig?
Seaports zijn niet echt duur toch? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-09 20:12
Weet iemand of het ook mogelijk is streams als muziek af te spelen? Een .m3u pak ie niet.

tvw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Laatst online: 13:08
RocketKoen schreef op 26 January 2003 @ 14:18:
op welke reso is minstens even handig om te vermelden :)

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [CSC]Outlaw
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 31-05-2022

[CSC]Outlaw

White Trash

[CSC]Outlaw schreef op 24 januari 2003 11:11:
Wat ik dus wel vervelend vind is dat ik mijn favo nummers niet kan draaien in SC4 :(
Mp3 die ik *kuch* gedownload *kuch* heb werken gewoon goed in SC4, maar de nummers die ik van mijn orgineel gekochte :) album heb geripped naar mijn computer werken niet in SC-4 enig idee hoe dit op te lossen? of wat dit veroorzaakt? Ik denk een of andere beveiliging ofzow heb niet zoveel verstand van mp3 beveiligingen ;)
Iemand??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt toch gewoon Winamp (of een andere mp3-speler) op de achtergrond draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jaja, ben ik weer :P

Ben ff lekker aan SC'en geweest, maar ik merk gewoon weer, ik kan er dus geen ruk van.

Weet iemand toevallig FAQ's in het nederlands ? engels is ook goed btw.
Want ik sta telkens in het rood, die grote gebouwen krijg ik maar niet voor elkaar, etc etc, ik ben gewoon achterlijk blijkbaar maargoed, iemand suggesties ?
Weet iemand misschien ook een paar tips waar ik ECHT rekening mee moet houden ?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twit
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 04:42
Verwijderd schreef op 26 januari 2003 @ 16:50:
Jaja, ben ik weer :P

Ben ff lekker aan SC'en geweest, maar ik merk gewoon weer, ik kan er dus geen ruk van.

Weet iemand toevallig FAQ's in het nederlands ? engels is ook goed btw.
Want ik sta telkens in het rood, die grote gebouwen krijg ik maar niet voor elkaar, etc etc, ik ben gewoon achterlijk blijkbaar maargoed, iemand suggesties ?
Weet iemand misschien ook een paar tips waar ik ECHT rekening mee moet houden ?

Alvast bedankt
Wat dacht je van in de openingspost van dit topic kijken ... met die guide moet je toch al een heel eind kunnen komen lijkt me.

gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo. Sic homo fit doctus, non vi, sed saepe legendo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

twit schreef op 26 januari 2003 @ 16:56:
[...]

Wat dacht je van in de openingspost van dit topic kijken ... met die guide moet je toch al een heel eind kunnen komen lijkt me.
erm :/ ik heb weer niet verder gekeken dan me neus lang is blijkbaar :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eindelijk gaat het redelijk goed :) Heb veel high tech vraag en zo te zien komen er ook veel high tech gebouwen bij. Waar ik alleen last van heb is hoge commute terwijl ze toch max 5 blokjes vanaf de industrie wonen (kortom ze gaan naar de andere kant van de kaart om te werken... idiots..). Nu bouw ik dus een rail en passenger rail station. De bochten zijn rond dus geen 90 of 45 graden, maar toch zie ik geen enkele trein rijden, of klaarstaan. Wat is hier het geheim van? .. een bugfix :? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [CSC]Outlaw
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 31-05-2022

[CSC]Outlaw

White Trash

Verwijderd schreef op 26 januari 2003 @ 15:49:
[...]

Je kunt toch gewoon Winamp (of een andere mp3-speler) op de achtergrond draaien?
Ja maar dan krijg je twee geluiden door elkaar kost meer geheugen en daar heb ik niet gigantisch veel van vind het nog knap dat ie zo goed draait hiero met 160k pop. tis maar een p3 800, 512 Mb en Gefore4Ti4200, maar ik speel op 1024x768 met alle hardware opties aan en alleen schaduw en verkeer op gemiddeld rest full.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Verwijderd schreef op 26 January 2003 @ 14:57:
[...]
Ikzelf denk dat Highways niet echt belangrijk zijn. Misschien wel belangrijk, grappig en nuttig (autootjes gaan heel snel :)), is het verrekte duur om een highway te bouwen. Probeer maar eens, dat kost je zo 50,000. Daarom bouw ik liever een treinconnectie icm met (dubbele) road.

Alhoewel ik nog niet echt mega-steden heb gehad kan ik daar dus niet optimaal over oordelen :P
Aha, dank u voor de antwoorden _/-\o_ .

Maarreh, waarom een dubbele spoorrails :? Zoveel treintjes rijden er toch ook weer niet :D.

Verder heb ik de laatste tijd veel gebouwen die onbewoond blijven en zwart blakeren. Als ik deze weg sloop komt er gewoon niets voor in de plaats. Het is meestal medium density industrie troep.

Owja, misschien een beetje een triviale vraag, maar je kunt zeker pas met je buren gaan handelen wanneer je daar ook een stad hebt gebouwd :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dionysos
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-04 11:39

Dionysos

Nec scire fas est omnia

wwillem schreef op 26 January 2003 @ 17:36:
[...]

...
Owja, misschien een beetje een triviale vraag, maar je kunt zeker pas met je buren gaan handelen wanneer je daar ook een stad hebt gebouwd :?
Jep :)

Ik heb maar ff snel een klein stadje in de buurt aangelegd zodat ik daar mn garbage heen kon exporteren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het zal vast al wel ergens op 1 van de andere twee topics staan, en ik heb al even gezocht maar kon niks vinden.
Na een beetje creativiteit heb ik Nederland als regio gebouwd. Op mijn site staat een verdere uitleg hoe je die regio groter kan krijgen, of qua hoogte en rivieren verder kan aanpassen.

Afbeeldingslocatie: http://www.theseend.net/images/holland.jpg

Complete uitleg en download van de regio

Daniel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wwillem schreef op 26 January 2003 @ 17:36:
[...]

Maarreh, waarom een dubbele spoorrails :? Zoveel treintjes rijden er toch ook weer niet :D.
hehe, nee dat bedoel ik niet

ik zei (dubbele) road
Dus niet (dubbele) rails :) :)

Als je een treintje neerhopt dan gaan er redelijk wat mensen met de trein. Echter gaat niet iedereen dus zet ik er ook een road heen. Maar omdat 1 road soms dan toch wel druk wordt kan je ook een dubbele road zetten.

Maar uiteraard kan je als je echt een grote stad hebt en veel inkomsten ook gewoon een highway uitproberen. Alleen heb ik dus nog niet echt veel winst gedraaid, en zolang je weinig winst draait lijkt een highway me toch echt te duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moet het station naast of tussen de rails staan? De rails lopen dan natuurlijk niet door, maar zo zijn er wel meer aparte zaken in Simcity 4 :P Ik leg namelijk rails aan met freight stations, op elk mogelijke manier richting mijn seaports. Ik zie alleen totaal geen enkele trein rijden, en ook de stations geven 0% usage aan :)

Ik vraag me dus af, of het nodig is dat er een gesloten verbinding moet zijn tussen de rails, en hoe of wat de plaatsing is van stations. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keida
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:05

Keida

dr.

Wat ik net heb uitgevonden, en wat de meesten misschien al wel wisten (maar voor mij was het een openbaring....):

De commute tijd van industrie (freight time of zo, ff kwijt) hangt niet af van hoever ze van mensen af zitten of hoever van stations, gewoon hoever ze van de buren afzitten, of van de aansluiting met de buren. Bouw maar eens een stuk industrie aan de rand van de kaart en maak van alle wegen die naar de rand lopen een connectie naar de buren....
Moet het station naast of tussen de rails staan? De rails lopen dan natuurlijk niet door, maar zo zijn er wel meer aparte zaken in Simcity 4 Ik leg namelijk rails aan met freight stations, op elk mogelijke manier richting mijn seaports. Ik zie alleen totaal geen enkele trein rijden, en ook de stations geven 0% usage aan

Ik vraag me dus af, of het nodig is dat er een gesloten verbinding moet zijn tussen de rails, en hoe of wat de plaatsing is van stations.
Wel goede vraag, ik heb ook geen idee langs welke kant van het station je je rails moet leggen, maar ik denk dat het niets uitmaakt. Probeer iig een lus aan het eind van je rails te leggen, dus een continue lijn. Ik heb dat met mijn Metro gedaan, en ik weet niet of het daar aan lag, maar daarna deden alle stations het ineens.

[ Voor 48% gewijzigd door Keida op 26-01-2003 18:40 ]

IJsdikte op de Elfstedentocht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
Misschien domme vraag maar weet iemand hoe ik air-pollution kan verminderen. In SC3000 (of 2k?) kon je dat simpel oplossen door een hoopje bomen neer te planten maar dat schijnt nu niet meer te werken?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vervuilende industrie verwijderen en boompjes planten werkt wel...

Duurt wel enkele jaren trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 January 2003 @ 18:35:
Moet het station naast of tussen de rails staan? De rails lopen dan natuurlijk niet door, maar zo zijn er wel meer aparte zaken in Simcity 4 :P Ik leg namelijk rails aan met freight stations, op elk mogelijke manier richting mijn seaports. Ik zie alleen totaal geen enkele trein rijden, en ook de stations geven 0% usage aan :)

Ik vraag me dus af, of het nodig is dat er een gesloten verbinding moet zijn tussen de rails, en hoe of wat de plaatsing is van stations. :)
Het gebouwtje moet je gewoon naast de rails zetten, welke kant het verder op staat maakt niet uit. Als iemand de trein neemt dan zie je gewoon een autootje verdwijnen bij het gebouwtje (transparant worden en dan zie je hem niet meer)

Nu heb ik een vraagje B) :P ;) :+

Ik heb net ff wat geprobeerd, maar ik snap niet zozeer hoe het nu precies werkt
ik had een stadje gemaakt "Amsterdam", daar had ik residential en commercial gebouwd + water + stroomvoorzieningen aangebracht. Vervolgens een connectie gemaakt naar het stadje wat er naast lag.

Daarna ben ik naar de regio gegaan (wel gesaved natuurlijk B)) en naar dat andere stadje gegaan. Die heb ik Rotterdam genoemd, en daar heb ik vervolgens ook water en stroomvoorziening aangelegd icm met industrie terrein. Ik heb de verbinding door laten lopen die van het andere stadje kwam (Amsterdam)

Alleen werkt het niet helemaal volgens mij.

Moet ik dan steeds "zappen" tussen de ene en de andere stad ofzo :?

Ik zat namelijk ff in Amsterdam, tijd op Cheetah gezet en op een paar gebouwtjes na gebeurde er niets en eentje kreeg zelfs een icoontje "No Job". Vervolgens ben ik naar Rotterdam gegaan en daar werd er opeens flink gebouwd en kwamen er auto's vanuit het andere stadje naar Rotterdam toe.

Hoe moet ik dat verder regelen?
Moet ik steeds zappen en dan aan de ene kant bevolking laten groeien, vervolgens weer de industrie oppeppen en daarna weer terug om bevolking te laten groeien :?

Help 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zydell
  • Laatst online: 09-09 16:52

Zydell

* * * * *

Hoe zit het eigenlijk met de 'on-line' mogelijkheden van Simcity 4? Is het bijvoorbeeld mogelijk om on-line een region delen met mensen ofzo?? of heb je voor de gameplay helemaal niks aan een 'unieke' cd-key?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackangel
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:30
Ik heb ff heel topic III doorgelezen en kom op een vraag uit. Als ik zelf aan het spelen ben zitten die inwoners van mij de hele tijd te vragen om agrarisch grondgebied. Nu heb ik al twee keer een stad gestopt ("del :+ ") omdat 3/4 van me grond voor die boeren was. Wat moet ik hiertegen doen:
• Negeren, slopen en industrie neer zetten: verdient meer >:)
• Nie zeuren, boeren zorgen voor voedsel dus heb je nodig :Y)

Ow ja; klopt het dat het op 400mhz + 128mb ram + 16mb TNT traag loopt of ligt dat aan mij? (lees 1 dag duurt 5 sec. @ fastest met 8k)

Ook dus een reden waarom ik geen pic toevoeg: duurt te lang om het op te starten, misschien later dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1. Boerderijen naar andere regio's verplaatsen of
2. Kleinere velden aanleggen. Bijvoorbeeld 4x4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraag naar agrarisch is "altijd" 100%. Gewoon straalhard negeren.

En ja, op helaas gaat het spel langzaam op de wat oudere computers.. De wat nieuwere ook trouwens..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:52
blackangel schreef op 26 January 2003 @ 19:29:
Ow ja; klopt het dat het op 400mhz + 128mb ram + 16mb TNT traag loopt of ligt dat aan mij? (lees 1 dag duurt 5 sec. @ fastest met 8k)
JA... :+

(Zit hier met een 2400+ en scrollen en zoomen gaat alles behalve soepel... :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evaarties
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14-08 19:45

evaarties

Powerball @ 12.582

Wat voor bomen moet je trouwens planten voor de vervuiling? Dure parken of iets anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

evaarties schreef op 26 January 2003 @ 19:40:
Wat voor bomen moet je trouwens planten voor de vervuiling? Dure parken of iets anders?
Van die groene, met blaadjes enzo... Je kent ze wel :o

Bomen dus :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roland_EM25
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10:21

Roland_EM25

Steek 'r een infuus in!

Ik stel m'n vraag nog maar ff een keer:

Weet iemand een winkel waar SC4 goedkoper is dan 49,95?

Thnx ! :D

Desktop: Intel I7 6700k, Corsair AX760, Gigabyte Designare Z170, 16gb DDR4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Laatst online: 13:08
Roland_EM25 schreef op 26 January 2003 @ 19:43:
Ik stel m'n vraag nog maar ff een keer:

Weet iemand een winkel waar SC4 goedkoper is dan 49,95?

Thnx ! :D
ik heb em bij de FRS voor €44,99. Lang leven mijn CJP-pas. Als je die niet hebt, is €49,95 het geodkoopst, of je moet een half jaartje wachten tot de prijs zakt.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:03

Wildfire

Joy to the world!

Ik heb een stad waarin ik wat industrie had staan (low-tech en vervuilend). Op een gegeven moment komt er vraag naar high-tech. Ik sloop m'n industriegebied en zone het voor high-tech. En ook al is de vervuiling weg en is het gebied aantrekkelijk voor de high-tech industrie, er komt gewoonweg maar niets op. En dat terwijl ze overal goede verbindingen mee hebben, ze hebben ook gewoon stroom en water. En de belasting voor high-tech heb ik 6.5% staan dus dat kan het probleem ook niet zijn... :(

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
je kan niet zonen voor HT..... alleen voor dense. en als je HT wilt moet je dicht bij slimme mensen, schoon gebied en die shit meer

is pas een keer of 100 gezegd hoor

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twit
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 04:42
RocketKoen schreef op 26 January 2003 @ 20:37:
je kan niet zonen voor HT..... alleen voor dense. en als je HT wilt moet je dicht bij slimme mensen, schoon gebied en die shit meer

is pas een keer of 100 gezegd hoor
Misschien moet jij ook stoppen met antwoorden dan vinden ze het zelf wel door te gaan zoeken,NOFI, ik negeer faq vragen nu gewoon hoor anders kun je bezig blijven.

gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo. Sic homo fit doctus, non vi, sed saepe legendo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 January 2003 @ 18:06:
Het zal vast al wel ergens op 1 van de andere twee topics staan, en ik heb al even gezocht maar kon niks vinden.
Na een beetje creativiteit heb ik Nederland als regio gebouwd. Op mijn site staat een verdere uitleg hoe je die regio groter kan krijgen, of qua hoogte en rivieren verder kan aanpassen.
Dank U Dank U

Had er zelf al een gemaakt maar deze is eventjes een stukkie beter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerwin
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-06 20:10

Gerwin

Ik ben er klaar voor!

Ik heb het programma eindelijk ook aan de praat gekregen, het lag aan de driver van mijn videokaart. Maar hij loopt nu als een trein. Wel krij ik de stad niet echt van de grond, ik heb gewoon te weinig geld. En de vraag naar Low Industrie is echt enorm, ik kan zo mijn hele landje vol zetten met die dingen en dan is er nog vraag naar... hoe kan ik dat oplossen... of anders gezegd: wat is handig in het begin als je nog niet zoveel inkomsten hebt?

Station van Gerwin Prins op Apple Music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lees mijn reply op pagina 11 van deze draad even.

Geen services/scholen/etc plaatsen aan het begin helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerwin

Gerwin

Ik ben er klaar voor!

Verwijderd schreef op 26 January 2003 @ 21:07:
Lees mijn reply op pagina 11 van deze draad even.

Geen services/scholen/etc plaatsen aan het begin helpt.
Ok, maar ik kan nu niet eggen dat ik die zo gek veel heb... hoe kan je van die gigantische akkers afkomen... of moet je gewoon 1/2 van je landje vol met akkers zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen akkers is een goed begin.... :) toch nergens voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schaapje_BlaaT
  • Laatst online: 10-09 20:41
Verwijderd schreef op 26 januari 2003 @ 05:11:
[...]

Ik bedoel dus alleen 20% tax op $ en $$ Industrie. Op deze manier krijg je dus alleen HI-tec industrie. Een buurstad is echter wel vereist. Anders werkt het precies hetzelfde maar dan moet je de belasting laag houden.

Geen Industrie en geen services, wat is daar het probleem van? Als ze willen werken duiken ze wel de commercial zones in, waarvan je er volgens mijn plannetje ook een boel gebouwt hebt.

Industrie levert zowieso weinig banen op.

Services heb je niet nodig. Die komen later wel. Het enige wat je nodig hebt voor een $ bevolking is zones. Gewoon Low Dense Zones. Geen water, niks. Stroom is wel leuk trouwens :)

Als je geld/inkomen hebt begin je met wat scholen neer te gooien. Werkt snel genoeg. Ondertussen kan je echter wel even 500K op de bank zetten en rustig de rest van je stad bouwen.

De services kosten geld per maand. Zones niet. Dus eerst stad neerpleuren en dan services plaatsen. Kan je de funding nog maximaal houden ook. Je kan het toch wel opbrengen.

Dit is trouwens een van de steden die ik volgens deze opzet begonnen ben. Kan je nu al lang niet meer zien maar ik zocht een excuus om mijn stadje te showen :D

[afbeelding]
zo'n gruwelijke traffic situatie en dan toch een volle major rating
hoe kan dat nou weer?

enneh, rocketkoen wat voor instellingen heb je dan? want bij mij loopt het nou niet bepaald soepel en mijn computer is vergelijkbaar met de jouwe
maakt openGL een groot verschil?

en iemand vroeg om een zone view van mijn stad, maar zo gauw ik de ingebouwde screenshot generator van simcity wil gebruiken knalt ie weer naar gewone view. hoe fix ik dat?

ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerwin

Gerwin

Ik ben er klaar voor!

Verwijderd schreef op 26 January 2003 @ 21:12:
Geen akkers is een goed begin.... :) toch nergens voor nodig.
Als ik mijn een landje start dan krijg ik in het begin eerst een enorme vraag naar akkers, en R-LOW, ik zet dan enkele akkers, met een paar huisjes, vervolgens word de vraag naar akkers meer en meer, de R-MID en R-HIGH is totaal geen vraag naar en die dingen groeien ook niet. Educatie is nihil, en hier heb ik ook geen cash voor om dat aan het begin in stand te houden... er zit dan niets anders op dan meer akkers te maken toch..? :S Hoe start jij dan een landje? Ik heb je stukje gelezen, maar hier schiet ik niet echt veel mee op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen akkers. Soms een akkertje of 2-3 voor de gein, maar het is niet nodig.

Beetje industrie. Ver van de huizen.

VEEL low $ zones. echt VEEL. Redelijke hoeveelheid Commercial (low$),

Geen scholen, niks. alleen een brandweerkazerne in je industriegebied.

Tijd aanzetten en wachten tot je inwoners krijgt. (connectie met buursteden leggen helpt)

binnen 5 jaar moet je toch de 10K inwoners wel halen dan. En geen maandlasten dus ff lekker incashen voor je alles gaat upgraden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gerwin schreef op 26 January 2003 @ 21:17:
[...]

Als ik mijn een landje start dan krijg ik in het begin eerst een enorme vraag naar akkers, en R-LOW, ik zet dan enkele akkers, met een paar huisjes, vervolgens word de vraag naar akkers meer en meer, de R-MID en R-HIGH is totaal geen vraag naar en die dingen groeien ook niet. Educatie is nihil, en hier heb ik ook geen cash voor om dat aan het begin in stand te houden... er zit dan niets anders op dan meer akkers te maken toch..? :S Hoe start jij dan een landje? Ik heb je stukje gelezen, maar hier schiet ik niet echt veel mee op...
Zoals hij al zei, geen akkers.

Gewoon nooit akkers bouwen. Ze hebben alleen maar nadelen.(betalen geen tax, neemt veel ruimte in, geven bijna geen banen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Nu online
Maak aan een kant van je landje (hoek) een powerplant, zet daar stukjes industrie omheen gewoon lichte geen dense. Nu ga je een aantal hokjes verder je residential bouwen. Bouw dubbelzoveel resid. areas dan dat je industrie hebt. Verbind de hele mikmak met wegen, zorg voor wat water (anders willen de plantjes niet groeien :') ) endan zou je binnen de kortste keren winst moeten maken..

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Water is niet eens noodzakelijk.. alles medium$$ en veel$$$ hebben water nodig :)

en bouw maar rustig 4 keer zoveel residential. Commercial zones leveren VEEL meer banen op :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Misschien bekend: Subways helpen super tegen traffic problemen. Zelfs al staat er dat ze voor 0% gebruikt worden, alle wegen zijn rustig geworden. Leg de subwaystations niet alleen in de drukke gebieden aan, want deze worden veroorzaakt door woon-werk verkeer: leg een subway rail aan tussen de plek waar ze wonen en waar ze werken. Kost je een 15~20 k aan simeuro's, maar dan heb je ook wat >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Nu online
Wat waren nou ook alweer de requirements voor Tech Industrie?

1) Geen polution
2) slimme ventjes
3) ??

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn subwaystations zijn zwaar overbelast... Ze gaan met zn 12.000'den tegelijk door een zo'n stationnetje heen.

Traffic problemen blijf ik helaas wel houden, maar ach, dat heb je nu eenmaal wel vaker in een grote stad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 January 2003 @ 22:20:
Mijn subwaystations zijn zwaar overbelast... Ze gaan met zn 12.000'den tegelijk door een zo'n stationnetje heen.

Traffic problemen blijf ik helaas wel houden, maar ach, dat heb je nu eenmaal wel vaker in een grote stad :)
\
Can you spell "New York" ? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Woei zojuist 108.000 inwoners behaalt :D Ik heb op een bepaald moment rigoreus alle hospitals, brandweer en poltie bureau's beter ingedeeld zodat de ringen elkaar net overlappen. Industry $ en $$ op 20% tax geknald, haven erbij, powerplants uit industry en met een tornado de air pollution (en een gedeelte van de stad :/) opgeruimd.

Op naar de 1milj inwoners >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Schaapje_BlaaT schreef op 26 January 2003 @ 21:14:
[...]

enneh, rocketkoen wat voor instellingen heb je dan? want bij mij loopt het nou niet bepaald soepel en mijn computer is vergelijkbaar met de jouwe
maakt openGL een groot verschil?

en iemand vroeg om een zone view van mijn stad, maar zo gauw ik de ingebouwde screenshot generator van simcity wil gebruiken knalt ie weer naar gewone view. hoe fix ik dat?
1) Ik heb een Pentium :+ (-2 flamebait)
openGL scheelde heel wat, verder alles op hoog behalve trafic, med. en 1024*786

2) printscreenknopje op je toetsenbord :P en dan plakken in ee jpgje

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ha,

is er ook een nederlandstalige versie van de game? net zoals bij SC-3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 januari 2003 @ 21:34:
Water is niet eens noodzakelijk.. alles medium$$ en veel$$$ hebben water nodig :)

en bouw maar rustig 4 keer zoveel residential. Commercial zones leveren VEEL meer banen op :D
Maar volgens mij is het zo dat de industry begint en dat dan de inwoners komen
Terwijl commercial juist op de inwoners afkomt

je kan dus niet alleen commercial en residential bouwen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacDokie
  • Laatst online: 28-02 15:07
Ok ik heb een heel verhaal. Zou erg tof zijn als iemand me een gedetailleerd antwoord kan geven. Ik speel het nu al een tijdje en ik weet gewoon een aantal dingen nog niet. Geld is geen probleem in het begin, je hebt binnen 2 uur $1500000 als je aan een nieuwe stad begint.
Geloof me, deze stad had in het begin een schatkist van 1.8 miljoen.

Maar dan: zie eerst deze pic:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/demaa/pics/do.JPG

Nou zie je in het post venstertje "Pollution Paralyzes pump"

Ik heb al 6 van die treatment dingen gebouwd, maar het blijft maar komen. Water is op dit moment mijn grootste kostenpost en daar baal ik een beetje van want het klopt gewoon niet.

Mijn vraag dus: Waar moet je die treatmant plants bouwen, willen ze effect hebben?

Vraag 2: Als de pollution dan even weg is, heb ik een vette overcapaciteit aan water. Vervolgens werkt mijn neighbour deal niet.....waardoor ik dus 5000 per maand misloop.

Vraag 3: Wanneer komt die patch nou eens uit. Brandweerwagens die niet om elkaar heen kunnen of een andere weg opzoeken, schokkerige graphics enzenz. Wel jammer want het is wel een gaaf spel. Het zou alleen beter moeten lopen.

"Have you ever noticed that their stuff is shit and your shit is stuff?" - George Carlin -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je moet de waterpomp gewoon niet in een pollution gebied neerzetten toch :?

Zet het gewoon aan de rand van je eigen stad, of ergens apart en leg van daar uit een pijpleiding richting je industry en residental uit. Of werkt dat niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Domus schreef op 26 January 2003 @ 23:13:
Ok ik heb een heel verhaal. Zou erg tof zijn als iemand me een gedetailleerd antwoord kan geven. Ik speel het nu al een tijdje en ik weet gewoon een aantal dingen nog niet. Geld is geen probleem in het begin, je hebt binnen 2 uur $1500000 als je aan een nieuwe stad begint.
Geloof me, deze stad had in het begin een schatkist van 1.8 miljoen.

Maar dan: zie eerst deze pic:

...plaatje...

Nou zie je in het post venstertje "Pollution Paralyzes pump"

Ik heb al 6 van die treatment dingen gebouwd, maar het blijft maar komen. Water is op dit moment mijn grootste kostenpost en daar baal ik een beetje van want het klopt gewoon niet.

Mijn vraag dus: Waar moet je die treatmant plants bouwen, willen ze effect hebben?

Vraag 2: Als de pollution dan even weg is, heb ik een vette overcapaciteit aan water. Vervolgens werkt mijn neighbour deal niet.....waardoor ik dus 5000 per maand misloop.

Vraag 3: Wanneer komt die patch nou eens uit. Brandweerwagens die niet om elkaar heen kunnen of een andere weg opzoeken, schokkerige graphics enzenz. Wel jammer want het is wel een gaaf spel. Het zou alleen beter moeten lopen.
Volgens mij moet je maar een paar water-verbindingen tussen je pollution zone en de rest hebben en daar je zuiveringsinstallaties tussen bouwen.
Het werkt bij mij nadat ik ook die melding kreeg maar ik zit pas op 25k ;)

Het lijkt ook dat je wel heel erg veel industrie hebt maar dat kan ik niet heel goed zien.

BTW: Ik zal wel wat over het hoofd zien maar waar zie ik psies mijn exacte Mayor rating? Ik zie alleen dat balkje met twaalf streepjes.

[ Voor 6% gewijzigd door Zamorano op 27-01-2003 00:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 January 2003 @ 23:06:
[...]

Maar volgens mij is het zo dat de industry begint en dat dan de inwoners komen
Terwijl commercial juist op de inwoners afkomt

je kan dus niet alleen commercial en residential bouwen toch?
Ja hoor, dat gaat prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

misschien zou je kunnen proberen res/com gebieden een eigen setje pompen te geven
en industrie gewoon ook hun eigen
pipes niet op elkaar aansluiten
zomaar een wild guess btw :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:09

Tourniquet

Hiya, fellas!

Domus, ik zou de agrariërs gewoon je stad uischoppen. Die veroorzaken heel veel watervervuiling. Verder moet je ook de zuiveringsinstallaties af en toe vernieuwen als ze oud worden.

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap nog niet goed hoe je nou een neighbour deal of business deal krijgt. Ik heb een klein stadje gemaakt naast mijn grote. Ik heb powerlines, wegen en waterleidingen van me grote stad naar dat kleine stadje gemaakt. De enige deal die ik krijg is echter een garbage deal van 10 cash :|
In het kleine stadje heb ik geen water, geen power enz. maar toch kan ik ze niks laten importeren lijkt het...iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Nu online
Als de grote stad niks te exporteren heeft kan de kleine dus ook niks importeren..

think about that

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

een grote stad bouwen. Power plants opblazen en dan nog eens proberen... dan willen ze HEEL graag power kopen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mozinator
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-12-2020
ik heb een tooltje gemaakt voor het berekenen van de waarden voor het maken van een eigen region

je kunt het >>>>hier<<<< vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Da Monkey schreef op 27 January 2003 @ 00:37:
Als de grote stad niks te exporteren heeft kan de kleine dus ook niks importeren..

think about that
Mijn grote stad heeft wel wat te exporteren, namelijk power. Mijn oil plant in de grote stad produceert veel te veel op het moment, vandaar. Maar komt die deal pas als ik een x-aantal maanden ofzo een flink power overschot blijf houden? Nu schroef ik de efficiency van de plant steeds wat op om aan de vraag van de grote stad te voldoen. maw wanneer 'heb' je iets te exporteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schaapje_BlaaT
RocketKoen schreef op 26 januari 2003 @ 22:58:
[...]

1) Ik heb een Pentium :+ (-2 flamebait)
openGL scheelde heel wat, verder alles op hoog behalve trafic, med. en 1024*786

2) printscreenknopje op je toetsenbord :P en dan plakken in ee jpgje
1) hehe, sja dat was een inkopper, maar ik betwijfel ten zeerste of dat significant zal uitmaken bij dit spel, ik zal es openGL proberen.

2) DOH!, dat had ik natuurlijk best zelf kunnen bedenken |:(
hier de zoneview van unreal-o-polis, eens een florerende stad die nu niet verder wil, ik ben een buurstad begonnen, dat lijkt te helpen maar er zijn nog steeds een hoop gebouwen die in wealth achteruit zijn gegaan. Ik moet iets hebben om de rijke kereltjes terug te lokken
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/uop_zones.jpg

ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn stadje;
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/stadje.JPG

123K inwoners, geen dirty industry(die zitten in de omliggende kleine stadjes, die ook garbage exporteren en water en stroom importeren.) :)

Nog ff een vraagje; Waar werken de $$ residentials?en de $$$ residentials? Want ik geef ze genoeg commercial en HT en manu industry, maar ze blijven unemployed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat hebben jullie allemaal vreselijk veel industrie?

Ben ik de enige die maar een paar kleine gfele blokes heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Verwijderd schreef op 27 januari 2003 @ 01:46:

Ja dat vond ik dus ook al. Niet de enige dus blijkbaar :)
Bij mij volstaat een eilandje gewone industrie en wat blokjes Hi-tech.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DeLaVega schreef op 27 January 2003 @ 01:55:
[...]

Ja dat vond ik dus ook al. Niet de enige dus blijkbaar :)
Bij mij volstaat een eilandje gewone industrie en wat blokjes Hi-tech.
Ik heb een beetje industrie dat ik meestal aan het begin heb aangelegd. Zodra mijn map vol zit begin ik meestal mijn, toch al kleine, blokje industrie om te zetten in commercial.

Je hebt ook zo weinig nodig. Levert ook praktisch geen banen op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schaapje_BlaaT
Verwijderd schreef op 27 January 2003 @ 01:46:

sja, ik kreeg steeds werklozen, dus maar flink industrie gebouwd
zolang het maar HT is doet het geen kwaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Was ff een nieuw stadje begonnen en toen werkten die deals wel na een tijdje overproduceren. Dus daar zijn we ook weer achter.
Ik heb ff die strategie uitgeprobeert van MEGA veel residential bouwen en geen voorzieningen behalve stroom. Nou, binnen de kortste keren op cheetah speed had ik 4 ton cash :)
Dan wordt het in ieder geval effe een stukkie makkelijker aangezien je rustig de education en health kan gaan regelen zonder je ooit zorgen te maken over cash.
Ik had voor de gein ook de taxes op $ en $$ industry op 20% gezet. Dus zodra de education hoog genoeg werd, vloog er ineens alleen maar high-tech industry uit de grond. Vervolgens heb ik ervoor gezorgd dat ik alleen maar rijke lui overhield in m'n stadje, de rest verjaagd door de taxes hehe. Ik zag alleen maar schotelantennes en zwembaden na een poosje :)
Alleen bleef m'n population vrij laag, maar da's logisch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 January 2003 @ 02:53:
Was ff een nieuw stadje begonnen en toen werkten die deals wel na een tijdje overproduceren. Dus daar zijn we ook weer achter.
Ik heb ff die strategie uitgeprobeert van MEGA veel residential bouwen en geen voorzieningen behalve stroom. Nou, binnen de kortste keren op cheetah speed had ik 4 ton cash :)
Ja, het werkt perfect :) Je inwonertal loopt op, je inkomsten gaan de lucht in. Daarna heb je geld zat om alles bij te schaven en een absurd grote wijk neer te gooien waardoor je weer meer inwoners/inkomsten krijgt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacDokie
  • Laatst online: 28-02 15:07
Nou ik heb wat adviezen opgevolgd, zoals het opruimen van mijn boerkes. Inmiddels is de boel weer wat op orde. Alleen jammer dat de datum nu minder snel gaat als in het begin.

Wel mooi gezicht zo :P

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/demaa/pics/do2.JPG

"Have you ever noticed that their stuff is shit and your shit is stuff?" - George Carlin -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waaah VETTE screenshot dude, super zo met al die lichtjes :D
Morgen ga ik ook eens scyscrapers regelen, ik weet nu eindelijk hoe ik aan veel cash kom dus dat moet lukken. (Hoewel goed spelen en strategie net zo belangrijk is) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaBeetle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-09 10:41
Kzag nogal wat probleempjes met treintjes. Ik heb zelf n super lopend spoorwegnet. Hoe? Door industriegebieden rechtstreeks op n spoor aan te leggen. Freight stations heb je alleen nodig als je de industrial goods eerst met trucks wil laten vervoeren. Als n spoor rechtstreeks op industrie aangesloten wordt komen de goederentreinen vanzel. ze staan zelfs in de file bij de spoortjes naar 'buiten'. Als je daarnaast passenger terminals aanlegt langs je industriegebied en genoeg in je woongebied komen die treintjes ook. Heb al n aantal stations op 90% drukte :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 January 2003 @ 00:37:
een grote stad bouwen. Power plants opblazen en dan nog eens proberen... dan willen ze HEEL graag power kopen :D
Moet er wel voor zorgen dat dat stadje dan wel het geld heeft om de deal te starten |:(

Vertel vort ook alles bij je "goddelijke" tips ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je de power centrales opblaast moet je in principe geld genoeg over hebben.. Dat was bij mij wel het geval.

Zie mijn "goddelijke" tips maar als suggesties. Bij mij werkte het wel, dus vertel ik het door. Of het altijd opgaat is een tweede :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 January 2003 @ 23:18:
Je moet de waterpomp gewoon niet in een pollution gebied neerzetten toch :?

Zet het gewoon aan de rand van je eigen stad, of ergens apart en leg van daar uit een pijpleiding richting je industry en residental uit. Of werkt dat niet?
Je moet m juist in een gebied zetten waar de water-pollution het heftigste is (tenminste, dat zij mn advisor zelfs)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Nu online
Nee tuurlijk niet lexxie. Een waterpomp die vervuilt water omhoog haalt dat is toch juist wat je NIET wilt. Je moet er een reinigingscentrum neer planten. Dat helpt.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Da Monkey schreef op 27 January 2003 @ 09:51:
Nee tuurlijk niet lexxie. Een waterpomp die vervuilt water omhoog haalt dat is toch juist wat je NIET wilt. Je moet er een reinigingscentrum neer planten. Dat helpt.
Euh. ben niet wakker, ik bedoelde ook een reinigingscentrum :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schaapje_BlaaT
Verwijderd schreef op 27 januari 2003 @ 02:53:
Dan wordt het in ieder geval effe een stukkie makkelijker aangezien je rustig de education en health kan gaan regelen zonder je ooit zorgen te maken over cash.
Ik had voor de gein ook de taxes op $ en $$ industry op 20% gezet. Dus zodra de education hoog genoeg werd, vloog er ineens alleen maar high-tech industry uit de grond. Vervolgens heb ik ervoor gezorgd dat ik alleen maar rijke lui overhield in m'n stadje, de rest verjaagd door de taxes hehe. Ik zag alleen maar schotelantennes en zwembaden na een poosje :)
Alleen bleef m'n population vrij laag, maar da's logisch!
je kunt ook gewoon een klein stadje bouwen waar alles precies in de cirkel van de voorzieningen past, zolang het maar klein is heb je ook geen problemen en kun je flink winst maken. ik maakte 3000 winst per maand ofzo, o.a. door garbage in te kopen van de buren en om te zetten in stroom om die weer aan de buren te verkopen. Omdat het stadje zo klein is loopt ie lekker snel, ik had in no time 600k cash, hoge major rating en alle balkjes ver in het groen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiNo!
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:37
weet iemand hoe je een landfill weer weg krijgt? Ik heb al van alles geprobeerd, storm, vuur, robots, search, bliksem, landschap reshapen, export deal, afvalverbranding maar helaas.... :?

https://github.com/atoomnetmarc/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basszje
  • Laatst online: 11-09 18:45

Basszje

Reisvaap!]

DiNo7 schreef op 27 January 2003 @ 11:52:
weet iemand hoe je een landfill weer weg krijgt? Ik heb al van alles geprobeerd, storm, vuur, robots, search, bliksem, landschap reshapen, export deal, afvalverbranding maar helaas.... :?
geduld dacht ik :? En die zut verbranden natuurlijk, dan wachten ofzo :?

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zorg voor meer recyclingcentra dan nodig is, ik dacht één centrum per 20.000 inwoners. Dan verdwijnt het afval heel langzaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Schaapje_BlaaT schreef op 27 January 2003 @ 10:54:
[...]

je kunt ook gewoon een klein stadje bouwen waar alles precies in de cirkel van de voorzieningen past, zolang het maar klein is heb je ook geen problemen en kun je flink winst maken. ik maakte 3000 winst per maand ofzo, o.a. door garbage in te kopen van de buren en om te zetten in stroom om die weer aan de buren te verkopen. Omdat het stadje zo klein is loopt ie lekker snel, ik had in no time 600k cash, hoge major rating en alle balkjes ver in het groen :)
Maar het probleem is dan wel dat je population te laag blijft om de _echt_ kicken dingen te gaan bouwen? Zoals scyscrapers (minimaal een populatie van wat was het.. 40K?) en high rise commercial buildings (minimaal een commercial populatie van 45K ofzo). Of bedoel je dat alleen als start om veel cash te krijgen en ga je daarna wel groter?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2003 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termy

Termy

Nou, dan OpenGL ook maar eens proberen, ook al is m'n stad nog maar 118k of zo, op 1600x1200x32 alles high en aan schokt het toch nog een beetje.

Vraagje: met m'n andere stad heb ik toen eens geprobeerd een buur stad te maken toen ie op 65k inwoners zat. het vervelende was toen echter dat m'n grote stad dus als een gek leeg liep. dat vond ik nou niet bepaald een geslaagd idee dus heb ik die andere stad weer vernietigd. Heb ik iets fout gedaan of kan je geen stad meer beginnen zodra de buurstad al redelijk groot is?

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De landfill zelf of het afval wat erop ligt :?

Ik heb het niet met afval geprobeerd, maar als er geen afval ligt kun je iig gewoon naar het ballonnetje met water en stroom gaan. Daaronder staat ook garbage. Klik op garbage en dan kan je kiezen uit landfill, recycling center, een afval naar stroom fabriek en... * trommel geroffel boemberdeboem * :P een de-zone optie.

Netzoals je residential de-zoned kun je ook een land-fill de-zonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter
  • Niet online
Het spel loopt bij mij ontzettend traag nu;
constant 100% processorgebruik

Ik heb een stad met 51k inwoners, zelfs als ik alle detailsettings op LOW zet staat telkens het beeld 4 seconden stil voordat het weer verder beweegt.

Ook verloopt de tijd zeeeeeer traag (cheetah mode), ongeveer 1 maand per minuut :(

Specs;

AMD XP 1800+
512 MB DDR
Geforce 1 SDR

Nu gaat iedereen natuurlijk zeggen dat het aan de geforce ligt, maar dan vind ik het spel erg raar geprogrammeerd als het spel zelfs super traag blijft gaan als ik enkel een stuk leeg gras in beeld heb :?

Iemand tips hoe ik het sneller kan krijgen :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja koop een nieuwe 3D kaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basszje
  • Laatst online: 11-09 18:45

Basszje

Reisvaap!]

Termy schreef op 27 January 2003 @ 13:06:

Vraagje: met m'n andere stad heb ik toen eens geprobeerd een buur stad te maken toen ie op 65k inwoners zat. het vervelende was toen echter dat m'n grote stad dus als een gek leeg liep. dat vond ik nou niet bepaald een geslaagd idee dus heb ik die andere stad weer vernietigd. Heb ik iets fout gedaan of kan je geen stad meer beginnen zodra de buurstad al redelijk groot is?
Zorgen dat de balans tussen de steden goed is :)
Als het bv in de andere stad veel beter woont dan gaan je sims verhuizen.

Ik heb nu 3/4 'dorpjes' ( 10 K ) rond mijn grote stad liggen en dat gaat prima.
Dat komt doordat de dorpjes ideaal zijn voor $$ en $$$ en mijn grote stad gericht is op $ ( goedkoop , ranzig en zo min mogelijk voorzieningen :+ ) .

Maar goed zelfde als bv je twee areas in dezelfde stad hebt en de ene veel beter is dan de ander.

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 13:28
Verwijderd schreef op 27 January 2003 @ 13:14:
[...]

Netzoals je residential de-zoned kun je ook een land-fill de-zonen.
Als ie leeg is. Toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termy

Termy

100% cpu load is logisch en normaal. je zou ook niet willen dat het anders is. ik neem btw aan dat je dit "gecheckt" hebt door met alt-tab de taskmanager te bekijken? Als een spel hier 100% load geeft is het niet goed geprogd. niet elk spel doet dat nl en gaat liev in de achtergrond. enniewee, je videokaart is idd onder de maat voor dit spel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter
  • Niet online
Maar waarom gaat het dan nog steeds super traag als het spel op pauze staat en ik alleen een stuk gras in beeld heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rb338
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-01 12:58
Woei, Simcity 4 doet t ook in Linux :)

Afbeeldingslocatie: http://files.rb-338.com/.bla/linux-simcity4-thumb.jpg
Klik voor grote versie :P

Het menu springt af en toe weg (daarom zie je die niet in de screenshot), maar ik ga proberen daar wat aan te doen. Heb uiteraard WineX gebruikt (2.2.1) en heb m in Windows geinstalleerd (setup doet t niet in WineX). Ook heb ik SimCity.ini aangepast zoals aangegeven in de fipo, zodat ie GL gebruikt :)

Framerate is nu al best aardig overigens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schaapje_BlaaT
Verwijderd schreef op 27 januari 2003 @ 12:37:
[...]

Maar het probleem is dan wel dat je population te laag blijft om de _echt_ kicken dingen te gaan bouwen? Zoals scyscrapers (minimaal een populatie van wat was het.. 40K?) en high rise commercial buildings (minimaal een commercial populatie van 45K ofzo). Of bedoel je dat alleen als start om veel cash te krijgen en ga je daarna wel groter?
uiteraard start ik eerst om cash te krijgen, en breid daarna uit
en als je al een grote stad in de regio hebt bouwen ze veel eerder wolkenkrabbers.
in dat kleine stadje van mij stonden al een stuk of wat van die witte torens, de eerste al bij 5000 inwoners (zit er 20% van de inwoners in dat ding :) )
goodies als een standbeeld, stadhuis of universiteit vereisen goeie services, die krijg je dan dus ook alvast (maar niet plaatsen natuurlijk voordat je geld binnen is)

wat betreft hi-rise commercials, die zijn zo schaars dat op simcity fora de discussie gaande is of er een bug in het spel zit. Ik heb er nog geen kunnen ontwaren op al die screenshots die op de forums gepost worden, behalve die ene van mij. En dat vind ik vrij idioot want veel mensen hebben grotere en efficientere steden dan de mijne, met buren bovendien. (de grootste die ik op een screenshot gezien heb had 550k inwoners) dus zou ik op zijn minst een paar exemplaren van die ene skyscraper verwachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

biobak schreef op 27 January 2003 @ 13:28:
[...]

Als ie leeg is. Toch?
Ik zou het echt niet weten :{

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Noobvraagje :)

Ik heb nu mun hele plattegrond vol gebouwd, vooral met high density R, C en I en verdien zo'n 1000 in de maand. De vraag naar I-HT is enorm, maar het erge is!!! ik kom niet hoger dan 15000 inwoners!! :))) Ik snap het niet. De vraag naar HT industrie is enorm hoog, maar wordt nie gebouwd. R zones schieten totaal de lucht niet in, en mun C zones lopen van geen kant (en toch is er enorm vraag naar).

Politie, school, brandweer, zorg, afval .. niemand klaagt er over

Wat doe ik fout???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schaapje_BlaaT
plaats eens een screenshot, misschien wordt het dan duidelijk
en heb je alle goodies geplaatst? misschien vereist het hebben van meer inwoners bijvoorbeeld een stadhuis of een universiteit

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.