[IA] LCDs 8 * 24 met Intel 8032 controller *afhandeling*

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 1.752 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-01-2024
Verwijderd schreef op 02 February 2003 @ 00:18:
[...]

Tis een 80C32 (256bytes RAM NOP voor de rest)
ok :) ty
Als je er een Atmel op aansluit heb je 2 mogelijkheden:
1) een Atmel met 2 communicatie poorten, zoals een MEGA161
2) Een echte serielle poort voor de buiten wereld en de seriele poort richting LCD in software maken, moet niet zo een probleem zijn, want de snelheid is vrij laag 9600 Baud richting LCD, alleen instellen en niet antwoorden.
ik zat ook aan optie 2 te denken ja, tiz maar 1 pootje dat een btje aan/uit moet, leek mij inderdaad dat dat te doen moet zijn
n mega161 vinnik net effe teveel van t goeie om 'n eerste expirement mee uit te voeren
kga bascom gebruiken, leek mij ideaal voor een n00b en die kan toch maar 2kb (gratis versie) code maken dus... als het nog es gaat lukken ga ik wel bezig met duurdere chipjes (ga nu met een AT90S2313 bezig, hoop dat ik m als sample krijg :))
Easy heeft ook nog een leuke Atmel in de aanbieding, ook los te koop :P bij hem Digitaal hart: Atmel ATmega32-16PC
mja... idd :D

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
yarvieh, waar vind ik jouw lcd soft eigenlijk??? xie nix in je profile en op die url van dat filmpje (-gottry3.avi) krijg ik 2 plaatjes that's it...
ziet er :9~ uit btw, dat filmpje!

edit: al gevonden in blinkenlights movies topic :)

[ Voor 15% gewijzigd door Punksmurf op 02-02-2003 11:55 ]

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kr3Kr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:19

Kr3Kr

Melpomene

voor de mensen die het ook aan het zoeken waren:
http://www.lcdstudio.com/

maar ik las aan het begin van het topic dat er nog iets van software op die eeprom's geflashed moest worden? is dat nog steeds zo?

Gregor van Egdom Krekr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoD Cerberus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-06 21:49

DoD Cerberus

blabla!

wat ik ervan begreep kon met de huidige eeprom alleen maar tekst worden weergegeven, voor dingen als equalizers en andere tekens moest ie dus wel worden geflashed

"From this day to the ending of the world, But we in it shall be remembered -- We few, we happy few, we band of brothers."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat dit zonder flash kan. Je kan bijvoorbeeld ascii 219 nemen( een blokje )

en het ding is al 8 chars dus in princype is dat simpler dan de emulatie op deze 40X4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 februari 2003 @ 13:37:
Ik denk dat dit zonder flash kan. Je kan bijvoorbeeld ascii 219 nemen( een blokje )
Ding support alleen standaard ascii (0-127) maar je kan net zo goed een X of # pakken dus heel erg is het niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vipertje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-09 15:13
ow ik zal het geld eens over gaan maken denk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoD Cerberus

DoD Cerberus

blabla!

er zijn tweakers hier die wel een flash voor je willen doen voor noppes, kost je dus alleen 2 postzegels (heen en weer)...

ikzelf wacht ff totdat ik m binnenheb en alles werkt voordat ik me ga wagen aan dingen als flashen enzo

[ Voor 31% gewijzigd door DoD Cerberus op 02-02-2003 18:00 ]

"From this day to the ending of the world, But we in it shall be remembered -- We few, we happy few, we band of brothers."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralpy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 20:35
Ik kan wel een heel klein beetje microcontrollers programmeren, maar dit.... Kweenie... denk dat ik daar toch kennis voor tekort kom.

Maar er zijn hier vast mensen die dit wel kunnen.. en ik hoop dat die er ook aan willen beginnen, want er is heel veel mee mogelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskimootje
  • Laatst online: 22:08
DoD Cerberus schreef op 02 February 2003 @ 17:59:
er zijn tweakers hier die wel een flash voor je willen doen voor noppes, kost je dus alleen 2 postzegels (heen en weer)...

ikzelf wacht ff totdat ik m binnenheb en alles werkt voordat ik me ga wagen aan dingen als flashen enzo
Vergeet niet dat er een One Time Programmable ROM op zit die zul je dus moeten vervangen voordat je gaat flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoD Cerberus

DoD Cerberus

blabla!

ik heb me laten vertellen dat een bioschip van een oude pc voldoet, klopt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vipertje
hmm nou is dat niet een heel andere techniek of is dat gewoon het zelfde ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DustMan4u
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:22
Tjah, zelfde package typing iig, maar ik denk ook dat dat het enige is. Lijkt me niet echt bruikbaar hiervoor, maar wie weet.

Domotica: Fibaro HC2 met diverse modules in het hele huis, Nest Hello & Cam IQ | 3D: Voron Switchwire

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
mja die dingen komen ook in vele soorten en maten ... ook qua specs
t zou kunnen...mits je geluk hebt :)
voor de zekerheid gewoon kopen of samplen
zo duur zullen ze wel niet zijn :)

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zebra
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-06 10:27
Vraagje; ik heb 3 lcd-tjes besteld, ik heb een afstandbediening op een van mijn 2 seriele poorten zitten. Dus nog maar een over, is het mogelijk om 2 van die lcds op een seriele poort te zetten ( denk het niet maar vraag het toch maar even ) of moet ik ff een kaartje met extra seriele poorten ( bestaan die eigenlijik wel ik PCI? ) kopen/regelen?

//Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskimootje
zebra schreef op 02 February 2003 @ 23:42:
Vraagje; ik heb 3 lcd-tjes besteld, ik heb een afstandbediening op een van mijn 2 seriele poorten zitten. Dus nog maar een over, is het mogelijk om 2 van die lcds op een seriele poort te zetten ( denk het niet maar vraag het toch maar even ) of moet ik ff een kaartje met extra seriele poorten ( bestaan die eigenlijik wel ik PCI? ) kopen/regelen?
Die kaarten bestaan zeker wel, en ik denk idd dat je een nieuwe nodig hebt, omdat de pin-layout anders wordt en dat ws. niet ondersteund gaat worden door de software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
k denk dat je met wat diodetjes en weerstandjes er wel 2 op kan zetten maar dan geven ze allebei tzelfde weer :+
uhm
aangezien hij alleen TxD gebruikt
zou je een soort LCD-select kunnen maken met de RTS en DTR lijnen dan zou je ipc 4 lcd's kunnen selecteren (2bits = 4 mogelijkheden) zonder al te veel hardwaregedoe

met 1 lijntje zou je 2 lcd's kunnen doen... een wisselrelais via t eea aan tor en optocoupler ofzo aan je RTS hangen, en dan de TxD lijn door t relais schakelen (dit kan vast mooier hoor :)) zodat de TxD naar lcd1 gaat als RTS laag is, en naar lcd2 als RTS hoog is

alleen moet je software dat wel weten aan te sturen...

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zebra
Cool, zou dus mogelijk zijn, moet ik nog maar even naar zoeken.

Nog een idee, is het mogelijk om een pentium te pakken ( waar ik meteen mijn router van maak ) en daar de LCDtjes op aan te sluiten en dan over het netwerk gegevens van mijn main pc te laten zien op het lcd scherm die aan de pentium zit?

//Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskimootje
zebra schreef op 03 februari 2003 @ 01:30:
Cool, zou dus mogelijk zijn, moet ik nog maar even naar zoeken.

Nog een idee, is het mogelijk om een pentium te pakken ( waar ik meteen mijn router van maak ) en daar de LCDtjes op aan te sluiten en dan over het netwerk gegevens van mijn main pc te laten zien op het lcd scherm die aan de pentium zit?
Ja dat is mogelijk, alleen zit je weer met software ondersteuning. En een pci kaartje is goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet wat voor afstandsbediening je hebt, maar als het zo'n geval is als deze kan dat prima samen met een LCD op een compoort.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2003 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zebra
Ik heb inderdaad zo'n afstandbediening.
Maar ik begrijp dat het wel moet lukken om LCD en AB op 1 seriele poort te doen, ik ga me daar in verdiepen ( heb ik wat te doen voordat de de LCDs binnenkomen ).
En anders over het netwerk moet dus ook gaan maar dan moet ik wat proggen, dat word een probleempje...:)

BTW, betaling is op weg.

//Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
ut kan wel op 1 compoort maar je kan niet 1 compoort met 2 programma's tegelijk openen
(tenzij je de poort uit apparatenbeheer verwijderd en direct in t geheugen gaat roeren...)

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leejow(saait)
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09 21:04

Leejow(saait)

Blater

Sorry zal wel heel stom zjin maar ik heb het hele topic doorgezocht voor Schema's voor het solderen maar ik weet niet welke ik psies moet hebben.. kan iemand hem ff voor mij posten? :\

[ Voor 3% gewijzigd door Leejow(saait) op 03-02-2003 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• msentinelb
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-09 19:36

msentinelb

Arghhhhh!

ze zijn allebij goed bruikbaar

Specs van mijn bak Hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskimootje
* Eskimootje doet ook nog een ic-voetje bij het max232 pakketje omdat dat wat veiliger solderen is en toch niet zo veel kost. Pr. nummer @ conrad.nl = 189529 , behalve als jullie dit een slecht idee vinden natuurlijk :+ ohw jaah het leuke is dat jullie niet extra hoeven te betalen hiervoor.

[ Voor 21% gewijzigd door Eskimootje op 04-02-2003 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spideramn
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Kijk dat zijn nog eens berichten!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mooi mooi betaling is de deur uit 3 LCD's dus dat word solderen :P

en dat voetje is een goed idee dan hoef ik tenminste niet zo te n00ben met mijn soldeer werk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskimootje
Verwijderd schreef op 04 February 2003 @ 19:15:
mooi mooi betaling is de deur uit 3 LCD's dus dat word solderen :P

en dat voetje is een goed idee dan hoef ik tenminste niet zo te n00ben met mijn soldeer werk :P
Nja je mag nog wel n00ben maar zo is je max232 iig veilig gesteld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Laatst online: 22:49

CyBeRSPiN

sinds 2001

Eskimootje schreef op 04 February 2003 @ 17:34:
* Eskimootje doet ook nog een ic-voetje bij het max232 pakketje omdat dat wat veiliger solderen is en toch niet zo veel kost. Pr. nummer @ conrad.nl = 189529 , behalve als jullie dit een slecht idee vinden natuurlijk :+ ohw jaah het leuke is dat jullie niet extra hoeven te betalen hiervoor.
_/-\o_ , erg goed geregeld! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
heeee Eskimootje dat vind ik erg tof van je... k was namelijk van plan die morgen te gaan halen vermits ik toch in de buurt ben van een elektrozaak dan, maar dat hoeft nu dus niet meer :)

(smiley duim omhoog)

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marten
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-08 08:43
_/-\o_ hartstikke goed eskimootje. errug strak van je. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Jaap
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-09 16:01
Heb je overigens bij Conrad nog korting kunnen bedingen ivm. de grote bestelling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskimootje
Super__Nerd schreef op 04 February 2003 @ 21:19:
[...]

Heb je overigens bij Conrad nog korting kunnen bedingen ivm. de grote bestelling?
Dat ga ik nog even uitzoeken vlak voordat ik bestel dan weet ik namelijk hoeveel mensen er werkelijk betaald hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasz
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-09 23:08
huhuh. iedereen betalen ! ik wil aan de slag !
beter dat er een voetje bij zit Eskimootje. _/-\o_
Kan ik lekker heet solderen.

woei!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jeetje ik zit effe te reken het kan dus wel 6 weken duren voor dat iederen zun spul binne heeft. is het zo wie betaald heeft krijgt zijn lcd. niet zo dat de gene die als eerste betaald heeft pas het laaste zijn lcd krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskimootje
Degene die het eerst ingeschreven is krijgt als eerst zijn lcd. Uitzonderingen daargelaten. Dit is namelijk de enige volgorde die ik kan controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jazz
  • Laatst online: 20-04 13:28
:) betaald :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eskimootje schreef op 05 February 2003 @ 11:48:
Degene die het eerst ingeschreven is krijgt als eerst zijn lcd. Uitzonderingen daargelaten. Dit is namelijk de enige volgorde die ik kan controleren.
mooi :p volges mij zat ik iig bij de eerste 50 :p >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leejow(saait)

Leejow(saait)

Blater

ik vind deze IA nu al geweldig _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

* Kaj. heeft die MAX232's gewoon bij z'n oude werkgever gekocht. :P
Overigens heb ik maandagavond mijn bestelling betaald met Rabo Inetbankieren; ik weet niet hoe Eskimootje die rekening checkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskimootje
Kaj. schreef op 05 February 2003 @ 15:19:
* Kaj. heeft die MAX232's gewoon bij z'n oude werkgever gekocht. :P
Overigens heb ik maandagavond mijn bestelling betaald met Rabo Inetbankieren; ik weet niet hoe Eskimootje die rekening checkt?
De bedoeling is dat ik zeer binnenkort inetbankieren krijg. heb het vorige week namelijk aangevraagd. Dus ik kan helaas nog nix updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Eskimootje schreef op 05 February 2003 @ 15:33:
[...]

De bedoeling is dat ik zeer binnenkort inetbankieren krijg. heb het vorige week namelijk aangevraagd. Dus ik kan helaas nog nix updaten.
Girotel?
Tja, dat duurt altijd even voordat je de code krijgt, maar het werkt erg handig :)

Er is trouwens 30% die nog nog steeds niet betaald heeft (of zijn die vergeten hun status op betaald te zetten?)

* CyBeRSPiN heeft er al helemaal zin in om dat ding in elkaar te knutselen en dan misschien een eigen driver ervoor te schrijven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kr3Kr

Kr3Kr

Melpomene

mijn betaling is binnen als het goed is... (03/02)
04-02-2003 tb P007314902 Edo Van Bruggen af € 54,00
Ia183 d4589 u778 kr3kr
Krekratphenomedia.nl
klopt het dat de statussen nog niet zijn geupdate?

Gregor van Egdom Krekr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chimera
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-09 17:09
Kr3Kr: kijk ff twee posts boven je.

[16:19] <WhizzCat> de zon heeft nog maar 5 miljard jaar te leven naar het schijnt
[16:19] <WhizzCat> dus schiet op met dat protocol Chimera :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33rt
  • Laatst online: 22-06-2022
darn, dan krijg ik dus als 4-na-laatste mn lcd :(

te laat aangemeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

G33rt schreef op 05 februari 2003 @ 23:36:
darn, dan krijg ik dus als 4-na-laatste mn lcd :(

te laat aangemeld
Dat is dan pech, krijg je ze een paar dagen later (op al die weken wachten) :*) me==7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskimootje
Verwijderd schreef op 06 February 2003 @ 01:06:
[...]

Dat is dan pech, krijg je ze een paar dagen later (op al die weken wachten) :*) me==7
Neej nummer 9 er zijn 2 mensen met voorrang :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eskimootje schreef op 06 februari 2003 @ 01:15:
[...]

Neej nummer 9 er zijn 2 mensen met voorrang :)
[sarcasme aan] Dat is jammer, moet ik een paar minuten langer wachten :P [sarcasme uit]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskimootje
Even een status updateje: Momenteel heeft 2,1% al betaald, 75,5% zegt betaald te hebben. Als je nog niet geverifieerd en je geld is afgeschreven mag je er van uit gaan dat het goed is, ik kan nog steeds nix verifieren :( maar dat komt wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Eskimootje schreef op 06 February 2003 @ 19:07:
Even een status updateje: Momenteel heeft 2,1% al betaald, 75,5% zegt betaald te hebben. Als je nog niet geverifieerd en je geld is afgeschreven mag je er van uit gaan dat het goed is, ik kan nog steeds nix verifieren :( maar dat komt wel goed.
Hehe, je bankafschriften moeten straks met de pakketdienst langsgebracht worden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zebra
Ik geloof dat betalen per post toch het snelste is...

nietwaar Eskimootje..:)

//Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoD Cerberus

DoD Cerberus

blabla!

wat dacht je van girotel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spok9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-09 08:15

spok9

Groen...

Anders weet je ff niet waar het over gaat ofzo |:(

Zolang ik het zelf geloof is het goed toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoD Cerberus

DoD Cerberus

blabla!

hoe moet ik dat weten dan? kan je wel met |:( smileys gaan gooien, die post is niet echt duidelijk ofzo... bijdehand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ehm.. waar staat het rekening nummer waar ik het geld moet overmaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

In het mailtje wat je hebt gekregen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
DoD Cerberus schreef op 07 February 2003 @ 16:39:
hoe moet ik dat weten dan? kan je wel met |:( smileys gaan gooien, die post is niet echt duidelijk ofzo... bijdehand
electronisch geld overmaken is nog atlijd ut snelste hoor tenzij jij het ff contant gaat brengen... nofi, maar om spok9 dan voor bijdehand uit te maken vind ik dus nergens op slaan!

dus mss zou je je inbox nog es na kunnen zoeken :) ook op laupro kan je 't rekeningnummer van Eskimootje vinden...

[ Voor 1% gewijzigd door Punksmurf op 07-02-2003 17:21 . Reden: typo, as usual ]

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoD Cerberus

DoD Cerberus

blabla!

ehm, ik zeg juist dat elektronisch t snelste is, hij zegt juist dat via de post en ik verbeter hem daarin door te zeggen dat elektronisch t snelste is. hij reageert daarop heel bijdehand dat ik niet weet waar t over gaat...

ik probeer hier alleen maar te helpen en krijg dan zo'n antwoord, dat vind ik bijdehand, enneh ik vroeg niet naar dat rekeningnummer, dat was een ander...

en nu weer ontopic graag

[ Voor 5% gewijzigd door DoD Cerberus op 07-02-2003 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
*oeps* sorry!! jah :/
xat even scheef te lezen

*excuus* sorry dude...
als ik t zo nog es lees denk ik dat spok9 t niet eens tegen jou bedoeld maar tegen zebra
uhh...whatever

ennuhm jah... ontopic is idd leuker :)
wat willen jullie met je lcd'tjes gaan doen??? komma komma komaaaaarrrr met jullie super13373 ideetjes :D

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskimootje
DoD Cerberus schreef op 07 February 2003 @ 18:06:
ehm, ik zeg juist dat elektronisch t snelste is, hij zegt juist dat via de post en ik verbeter hem daarin door te zeggen dat elektronisch t snelste is. hij reageert daarop heel bijdehand dat ik niet weet waar t over gaat...

ik probeer hier alleen maar te helpen en krijg dan zo'n antwoord, dat vind ik bijdehand, enneh ik vroeg niet naar dat rekeningnummer, dat was een ander...

en nu weer ontopic graag
Zal ik het uitleggen?

Elektronisch is sneller maar aangezien ik die nog niet kan checken is in dit geval geld per post sneller geverifieerd en staat de status van Zebra al op betaald. spok9 ziet het helemaal goed zegt het maybe een beetje bot mja wees hem dankbaar dat hij mij komt helpen met inpakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoD Cerberus

DoD Cerberus

blabla!

das waar, bij deze excuses van mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
ow geld in een enveloppe doen en die opsturen 8)7 dow ik dacht overmaken met een overschrijving
en dat zie je op je rekeningafschrift wel staan (voor als je electronische bende niet werkt :/), die krijg ik altijd op woensdag maar dat zal voor jou niet per sé hetzelfde zijn natuurlijk ;) bovendien was het er bij mij nog niet af :(

[zeer offtopic]
(heb eens gehoord, als je gironummer op een 1 eindigd, wordtie op maandag gemaakt/verstuurd = dinsdag in huis, 2 = dinsdag verstuurd, woensdag in huis... k kreeg m ook altijd op dinsdag (mijn nr ....261) maar al een hele tijd niet meer...)
[/zeer offtopic]

[ Voor 7% gewijzigd door Punksmurf op 07-02-2003 20:24 . Reden: verduidelijkt ]

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kr3Kr

Kr3Kr

Melpomene

die polariserende film, nij die andere IA, is die echt nodig? of zit er al wat tussen die je kan gebruiken?

Gregor van Egdom Krekr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croccifixio
  • Laatst online: 01-04 12:36
Kr3Kr schreef op 08 February 2003 @ 13:39:
die polariserende film, nij die andere IA, is die echt nodig? of zit er al wat tussen die je kan gebruiken?
Nee, is niet persé nodig. Het voegt in de eerste plaats backlight toe aan het LCD en ten tweede is het mogelijk om de kleur van het LCD te veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kr3Kr

Kr3Kr

Melpomene

-TheGrimReaper- schreef op 08 February 2003 @ 13:56:
Nee, is niet persé nodig. Het voegt in de eerste plaats backlight toe aan het LCD en ten tweede is het mogelijk om de kleur van het LCD te veranderen.
nee, niet die lichtgevende film, die polariserende film

Gregor van Egdom Krekr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croccifixio
Kr3Kr schreef op 08 februari 2003 @ 17:10:
[...]

nee, niet die lichtgevende film, die polariserende film
Ja, die polariserende film is verplicht als je er een backlight achterzet. Tenminste, zo lees ik het:
Deze film zorgt ervoor dat het LCD goed leesbaar is als er een backlight achter zit.. Bij elk LCD dat met backlight geleverd wordt zit ook een polariserende laag tussen het backlight en het glas. Met deze folie kan het LCD inverted worden, dus lichte characters op een donkere achtergrond. Als er 2 laagjes van deze film tussen het backlight en het lcd gedaan wordt zal het contrast toenemen en de helderheid iets minder worden.
Als je de polariserende film er dus niet tussen doet, zal het LCD niet te lezen zijn.

Dit soort vragen kan je trouwens beter in het daarvoor bestemde topic plaatsen: [rml][ LCD]Polariserende film - het grote DHZ backlight topic[/rml]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spok9

spok9

Groen...

DoD Cerberus schreef op 07 februari 2003 @ 19:58:
das waar, bij deze excuses van mij...
offtopic:
Sorry, m'n reactie was misschien wat bot, maar in de reacties erboven stonden een aantal dingen:
• Eskimootje heeft elektronisch bankieren aangevraagd, maar het is nog niet binnnen
• Eskimootje moet wachten op zijn bankafschiften, dan pas kan hij betalingen checken
• Betalen per post is dus het snelst...
Vervolgens kwam jij met je reactie, waaruit naar mijn idee bleek dat je de laatste reacties gewoon amper gelezen had... Mijn reactie was vrij kortaf omdat er al veel te veel mensen zijn die posten zonder te lezen, waardoor topics erg vervuilt raken...
Vriendjes? :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoD Cerberus

DoD Cerberus

blabla!

ben blij dat t opgelost is
Vriendjes :)

[ Voor 68% gewijzigd door DoD Cerberus op 08-02-2003 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskimootje
Morgen komt electronisch betalen bij me binnen (naar mijn idee ten minste), ik heb ongeveer 3000 euro al ontvangen dus verwacht dat het best wel goed gaat komen :) fijn dat julli zo veel geduld hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croccifixio
Eskimootje schreef op 09 februari 2003 @ 19:51:
Morgen komt electronisch betalen bij me binnen (naar mijn idee ten minste), ik heb ongeveer 3000 euro al ontvangen dus verwacht dat het best wel goed gaat komen :) fijn dat julli zo veel geduld hebben.
Kan je dit ook nog even op Laupro aangeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskimootje
-TheGrimReaper- schreef op 09 February 2003 @ 20:23:
[...]

Kan je dit ook nog even op Laupro aangeven?
lijkt me red. overbodig eik, de inkoopactie verloopt via dit forum niet via Laupro wat een hulpmiddel is naar mijn mening. Morgen zal er wel een mail rondgestuurd worden met wat info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leejow(saait)

Leejow(saait)

Blater

Oke, het staat morgenochtend op je rekening. Hoop dat alles goed gaat =)

[ Voor 27% gewijzigd door Leejow(saait) op 09-02-2003 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croccifixio
Eskimootje schreef op 09 February 2003 @ 20:41:
[...]

lijkt me red. overbodig eik, de inkoopactie verloopt via dit forum niet via Laupro wat een hulpmiddel is naar mijn mening. Morgen zal er wel een mail rondgestuurd worden met wat info.
Dat is ook goed. Ik (en ik denk met mij meer mensen) willen gewoon weten of de betaling is overgekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eskimootje schreef op 09 February 2003 @ 20:41:
[...]

Idee zal meer zijn van; check check op Laupro, mn betaling is binnen (of ga je dat ieder onafhankelijk medemailen?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb het geld overgeboekt gisteren volgens mij moet het nu wel al binnen zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskimootje
Verwijderd schreef op 09 februari 2003 @ 21:14:
[...]

Idee zal meer zijn van; check check op Laupro, mn betaling is binnen (of ga je dat ieder onafhankelijk medemailen?).
Ik denk dat ik maar 1 mail ga sturen ik heb wel andere hobby's als mails versturen nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vipertje
kan je effe me betaling op laupro bevestigen dan weet ik dat het goed ziet soz als dit al tien keer is gevraagt heb geen tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

martijnf schreef op 10 February 2003 @ 00:30:
kan je effe me betaling op laupro bevestigen dan weet ik dat het goed ziet soz als dit al tien keer is gevraagt heb geen tijd
Dat is dus al 10x gevraagd.. ;)
En aangezien de betalingsronde over 3 dagen afgelopen is, zal dan wel het overzicht bijgewerkt worden, het zal best wat werk kosten om al die betalingen bij te houden.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glival
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 05-09 11:43
Glival € 34,42 11 Betaling bevestigd :Y)

Nu komen er 3 pagina's van users die vragen waarom hun betaling dan nog niet is bevestigd, daarna 2 pagina's "WANNEER KOMT MIJN BESTELLING BINNEN?!?!?!?!?!??", dan een een pagina screenshots van binnengekomen LCD's, daarna 2 pagina's met vragen als "Waar moet pinnetje 3 aan vast?", en dan komen de eerste screenies binnen van werkende LCD's :P

Of niet natuurlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskimootje
Glival schreef op 10 februari 2003 @ 18:38:

Nu komen er 3 pagina's van users die vragen waarom hun betaling dan nog niet is bevestigd, daarna 2 pagina's "WANNEER KOMT MIJN BESTELLING BINNEN?!?!?!?!?!??", dan een een pagina screenshots van binnengekomen LCD's, daarna 2 pagina's met vragen als "Waar moet pinnetje 3 aan vast?", en dan komen de eerste screenies binnen van werkende LCD's :P

Of niet natuurlijk...
Als ik mn bluetooth adapter krijg zal ik foto's en een tutorial met plaatjes kunnen maken ja anders niet. * Eskimootje gaat even mailtje sturen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glival
Jaja, bier, bluetooth adapters en digitale camera's kopen van de winst en vrijwillige bijdragen... :P

* Glival gaat ook een IA organiseren :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskimootje
Glival schreef op 10 February 2003 @ 18:47:
Jaja, bier, bluetooth adapters en digitale camera's kopen van de winst en vrijwillige bijdragen... :P

* Glival gaat ook een IA organiseren :o
Leuk wat ga je inkopen? En even voor de duidelijkheid, ik heb geen digicam maar een Nokia 7650 :+ en die bluetooth adapter betaal ik ook gewoon van mn eigen centjes.

Mail is trouwens verzonden, heb je deze niet gehad mail me op edo.vanbruggen[at]wanadoo.nl

Zijn er trouwens mensen die voor de 3e (of op de 3e) hebben betaald? Ik zou graag willen weten wat jullie status is (ws. niet bevestigd) kan iemand dat verifieren?

Ik zie het al die betalingen kan ik niet zien. Word aangewerkt.

[ Voor 23% gewijzigd door Eskimootje op 10-02-2003 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoD Cerberus

DoD Cerberus

blabla!

ik heb de 3e betaald, status is nog niet bevestigd als zijnde betaald...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croccifixio
Eskimootje schreef op 10 February 2003 @ 18:56:
[...]

Leuk wat ga je inkopen? En even voor de duidelijkheid, ik heb geen digicam maar een Nokia 7650 :+ en die bluetooth adapter betaal ik ook gewoon van mn eigen centjes.

Mail is trouwens verzonden, heb je deze niet gehad mail me op edo.vanbruggen[at]wanadoo.nl

Zijn er trouwens mensen die voor de 3e (of op de 3e) hebben betaald? Ik zou graag willen weten wat jullie status is (ws. niet bevestigd) kan iemand dat verifieren?

Ik zie het al die betalingen kan ik niet zien. Word aangewerkt.
De overschrijving is bij mij 31/01 uit de deur gegaan. En ik sta idd nog niet op bevestigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Timdeh hoopt dat de bank in België rap werkt; vandaag geld gestort en hopend dat het donderdag op Eskimo zijn rekening staat O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrNizeGuy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:29
DoD Cerberus schreef op 10 February 2003 @ 19:43:
ik heb de 3e betaald, status is nog niet bevestigd als zijnde betaald...
bwaaah had ik ook..
mailtje van Eskimootje:
Betalingen tot 3-2-2003 kan ik niet zien op Girotel vandaar dat je satus nog
niet veranderd is. Maar daar word aan gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leejow(saait)

Leejow(saait)

Blater

Glival schreef op 10 February 2003 @ 18:38:

Of niet natuurlijk...
_/-\o_

Kijk als de meeste mensen het gewoon gelijk goed dan, dan scheelt dat 4 paginas doorlees werk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glival
Ik heb nog ff gezocht naar de datasheet van de 8032, maar da's volgens mij een "algemene" uC, niet specifiek voor het aansturen van LCD's ofzo? Je kan het LCD dan ook met bijv. een PIC of AVR aansturen?
of is dit al voorbijgekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Glival schreef op 10 February 2003 @ 22:52:
Ik heb nog ff gezocht naar de datasheet van de 8032, maar da's volgens mij een "algemene" uC, niet specifiek voor het aansturen van LCD's ofzo? Je kan het LCD dan ook met bijv. een PIC of AVR aansturen?
of is dit al voorbijgekomen?
Er zal denkelijk een LCD controller op het bordje zitten die weer aangestuurd wordt door de 8032, die kun je denkelijk dus ook vervangen door een PIC of AVR (8032 eraf solderen en dan draadjes plaatsen, alleen voor gevorderden 8) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spok9

spok9

Groen...

Eskimootje schreef op 10 February 2003 @ 18:41:
[...]

Als ik mn bluetooth adapter krijg zal ik foto's en een tutorial met plaatjes kunnen maken ja anders niet. * Eskimootje gaat even mailtje sturen :)
Of je komt gewoon ff bij mij langs, solderen het dingetje in elkaar en maken terwijl foto's met mijn digicam :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskimootje
spok9 schreef op 11 februari 2003 @ 17:33:
[...]

Of je komt gewoon ff bij mij langs, solderen het dingetje in elkaar en maken terwijl foto's met mijn digicam :)
Dat is ook wel een goed idee :P heb ik al die zooi ook niet thuis :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spok9

spok9

Groen...

Eskimootje schreef op 11 februari 2003 @ 18:27:
[...]

Dat is ook wel een goed idee :P heb ik al die zooi ook niet thuis :X
en bovendien kan je niet zo goed solderen :X

PICS!! >:)

[ Voor 3% gewijzigd door spok9 op 11-02-2003 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskimootje
spok9 schreef op 11 February 2003 @ 18:30:
[...]

en bovendien kan je niet zo goed solderen :X

PICS!! >:)
Neej geen pics van mijn soldeer kunsten :7 ik ga morgen maar eens beginnen met ledjes solderen maybe dat ik dat wel kan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben vast kippig ofzo maar waar kan ik het rekenignnummer vinden om het geld naartoe over te maken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Jaap
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-09 16:01
In het mailtje wat je gekregen heb toen de IA afliep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zeg eskimootje heb je mijn geld al ontvangen?

b.t.w boogieman je kan het rekeningnummer in het mailtje zien

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2003 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

welk mailtje ???? ik heb echt niks ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MGP
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-09 22:30

MGP

Ik heb hier ook niets ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskimootje
Degene die nix ontvangen hebben hebben een ongeldig email adres opgegeven bij Laupro, als je me mailed op edo.vanbruggen[at]wanadoo.nl dan kan je de mail opvragen. Verander ajb dan ook je laupro mail adres.
Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.