Infrarood ontvanger gemaakt

Pagina: 1
Acties:
  • 276 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zoals in het onderwerp staat heb ik zelf zo'n IR ontvangertje gemaakt. Hij werkt wel maar als ik dat ding maar aan raak dan gaat die compleet allemaal code's "ontvangen" (niet altijd trouwens). Hij zit netjes in een doosje dus het is niet zo dat ik de schakeling zelf aan raak. Ook begind die soms vaag te doen als die gewoon staat.
Wie heeft een idee wat het kan zijn. Kan het zijn dat die te warm is geworden bij het solderen of zo. Of dat er een rot componentje tussen zit, of klopt de schakeling niet helemaal. Zijn er meer mensen die dit ding hebben trouwens, en wat zijn de bevindingen.

Hier onder het shemaatje:

Afbeeldingslocatie: http://www.ecommand.myweb.nl/IRab2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit ding heb ik ook in elkaar geflanst, werkt perfect. Maar dat ie soms allerlei signalen ontvangt kan kloppen ja. Het is namelijk een IR ontvanger en er dwalen nogal wat IR signalen rond (warmte bronnen o.a.). Maar die signalen moet je gewoon negeren, als je em alleen de signalen van een AB laat herkennen is er toch niks aan de hand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nee dat die een paar signalen ontvangt vind ik ook niet zo'n probleem. Maar als dat ding mijn hele pc vast zet dan vind het toch wat minder. Is dan wel geen mega woeste pc (709Mhz) maar dat mag toch niet lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nog een ander ding trouwens.
Ik heb pas een de MA-600 Infrarood adaptor gekocht voor mijn telefoon.

Dit ding:
Afbeeldingslocatie: http://www.koopjessite.nl/products/images/ma600new.jpg

Weet iemand daar mischien een manier voor om die te gebruiken als IR ontvanger voor mijn afstands bediening. Hij ziet de signalen wel want het ontvangs ledje knippert :) alleen winlirc kent hem niet omdat de ma-600 eigen drivers gebruikt voor windows :'(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Op zaterdag 04 augustus 2001 12:06 schreef Jurien een verhaaltje
kun je m niet als standaard infrarood ontvanger ofzo installeren?
staat bij netwerkadapters geloof ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 04 augustus 2001 12:11 schreef ikbenveldmuis het volgende:

[..]

kun je m niet als standaard infrarood ontvanger ofzo installeren?
staat bij netwerkadapters geloof ik
Kan het zo ff proberen maar denk het niet. Die MA-600 gebruik ik voor mijn telefoon en zo en die maakt gebruikt van die drivers. En ik denk dat als je hem zoiezo als apparaat installeerd dat winlirc het al niet meer snapt. (btw win2k heeft speciale infrarood apparaat drivers, zit niet meer onder netwerk ofzo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
niemand meer ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-07 16:50

dawuss

gadgeteer

ik heb een andere gemaakt over de seriele poort. heb er zo geen schema van, maar dat zal ik wel posten als ik hem gevonden heb. Gebruik WinLirc om met mijn afstandsbediening de muis te bedienen en winamp.

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Op zaterdag 04 augustus 2001 12:06 schreef Jurien het volgende:
Nog een ander ding trouwens.
Ik heb pas een de MA-600 Infrarood adaptor gekocht voor mijn telefoon.

Dit ding:
[afbeelding]

Weet iemand daar mischien een manier voor om die te gebruiken als IR ontvanger voor mijn afstands bediening. Hij ziet de signalen wel want het ontvangs ledje knippert :) alleen winlirc kent hem niet omdat de ma-600 eigen drivers gebruikt voor windows :'(.
Dat is een compleet irDA apparaat, die kun je niet als afstandsbediening-ontvanger gebruiken. Net zoals met die infrarood-poorten die je op je moederbord aansluit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zork
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-06 11:37
Op zondag 05 augustus 2001 11:32 schreef dawuss het volgende:
ik heb een andere gemaakt over de seriele poort. heb er zo geen schema van, maar dat zal ik wel posten als ik hem gevonden heb. Gebruik WinLirc om met mijn afstandsbediening de muis te bedienen en winamp.
Uh uh, Vincent heeft 'm voor je gemaakt >:)

/heel ontopic ;)
Hoe was je vakantie trouwens in Salou :? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doekoeman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-03 16:34
Ik heb datzelfde schema ook gemaakt.
Komt uit de CT. Alleen m'n afstandsbedieningen doen het niet zo geweldig met het apparaat.

Maar muis bedienen via afstandsbediening is wel gaaf.

--==(¯`·.,_.---==»|| "A blowjob is better then no job!" - Popa Chubby ||«==---._.·¯)==--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hetzelfde ontvangertje gemaakt hier werkt ie prima.

Dat IrDa ding kun je wel gebruiken met IR Assistant en winlirc.
http://www.antenet.fi/irassistant/

http://winlirc.sourceforge.net/

Zie net dat irda nog niet ondersteunt wordt.

Er zijn nog wel meer progs , moet je ff in google ofsow zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-07 22:16

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

ik heb ook eens dat ding gemaakt maar echt goed vind ik het tot nu toe niet werken. sommige knoppen van de afstandbediening krijg ik gewoon niet geleerd. terwijl andere gewoon goed werken. ook vangt hij lang niet altijd het signaal op als ik erop richt. ik had vroeger zo'n irman en vond die een stuk beter werken. iemand een idee wat daar voor hardware inzit? (schema ?)

ook winlirc vind ik niet alles. ik gebruik www.girder.nl en die kan samenwerken met winlirc maar dat maakt het geheel toch wat lastiger. irman wordt std ondersteund in girder.

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb dat schemaatje ook laatst gebouwd, maar hij doet helemaal niks! althans, de computer ontvangt geen signaal. ik heb met een scope gekeken, en het apparaatje geeft wel een signaal als ik de afstandsbediening erop richt.
ik heb hem op allerlei manieren geprobeerd te installeren, maar niks hielp! wie weet hoe het goed moet? :?
thanks alvast. ik wil graag winamp kunnen bedienen!

Verwijderd

niemand?
please?

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:34

ThaHandy

Discovery Channel

nu we het toch over infrarood hebben....
mijn mobo ondersteund IR
ieman een schema van zoon module?
(zenden/ontvangen)

• MadMax
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-03-2024

MadMax

Dammax

lees bovenstaande berichten eens rustig door :)

Game sys specs - Laptop specs - Server specs

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:34

ThaHandy

Discovery Channel

jah hun lullen over IR op com poort(aleen ontvangen) ....ik wil op mobo...(verzenden en ontvangen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nee ik weet niet eens hoe ik mijn apparaatje aan de praat moet krijgen, laat staan een irda-ontvanger.
zoek maar eens op irda, dan vind je vast wel wat.

maar ik zit nog steeds met mijn probleem!
help

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurits van Baerle
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Op donderdag 16 augustus 2001 17:16 schreef ThaHandy het volgende:
nu we het toch over infrarood hebben....
mijn mobo ondersteund IR
ieman een schema van zoon module?
(zenden/ontvangen)
Kijk eens hier:
[topic=198743/1/25]

Het grote: DAB+ digitale radio topic / IPv6 topic / OpenWRT topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Infrarood is toch warmte?

Je hebt hem waarschijnlijk te gevoelig afgesteld en hij reageert dus op "jouw" infra-straling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij een schema geven met alle waarde van de Weerstanden en Condensatoren er ook bij? Ik kan geen enkele site vinden die daarover gaat!

Dank u! ;)

D0uG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hier!
en voor allen die hun ontvanger niet aan de praat krijgen, controleer je schema nog eens goed op de volgende punten:
- zit de transistor met de goede pootjes op de goede punten in de schakeling?
- zit de diode goedom? het streepje is de kant waar de diode de stroom blokkeert
- zit de 10uF condensator met de - op de ground?
- heb je de TSOP1738 met de goede pinnen in de schakeling gesoldeerd
- zit je soldeerwerk op de goede manier in de goede pinnen (1,5 en 7) van je 9 pin SUB-D connector (voor 25-pin pin 4,7 en 8)?

En als het allemaal niet lukt kun je altijd nog hier even een kijkje nemen..

Verwijderd

Dank je! Hier heb ik tenminste wat aan...ga gelijk aan de slag! ;)

D0uG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twit
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 04:42
Het is gelukt, heb vandaag de tsop1738 ontvangen en het werkt nu zonder problemen. Nu nog zien te vinden hoe het software gedeelte allemaal werkt maar daar kom ik hopelijk wel uit, als iemand goed linkje voor het software gebeuren heeft zou heel fijn zijn.

gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo. Sic homo fit doctus, non vi, sed saepe legendo

Pagina: 1