[IA] LCDs 8 * 24 met Intel 8032 controller *afhandeling*

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 1.753 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskimootje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:52
Verwijderd schreef op 11 februari 2003 @ 20:42:
zeg eskimootje heb je mijn geld al ontvangen?

b.t.w boogieman je kan het rekeningnummer in het mailtje zien
Dit soort vragen graag per mail, dan kan ik nl. bijhouden wat ik wel en niet beantwoord heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enriqueeeee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-07 09:37

enriqueeeee

vanila coke kicks ass

Verwijderd schreef op 28 January 2003 @ 16:55:
Ik kan op zich wel een stuk of 20 printjes gesoldeerd voor een redelijk prijs maken. Ik weet niet of er interesse is. Als iemand mij ook nog een pcb layout in eagle kan sturen, dan hoef ik dat niet allemaal zelf te doen :D
als je die pcb toe gestuurd heb gekregen zou ik graag een copietje van die pcb in mijn mail box willen ontvangen ;)

alvast bedankt >:)

Phreak schopt kont, Grrrrrene ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spideramn
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Of iemand zet hem online zodat IEDEREEN hem kan downen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enriqueeeee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-07 09:37

enriqueeeee

vanila coke kicks ass

Eskimootje schreef op 11 februari 2003 @ 22:46:
[...]

Dit soort vragen graag per mail, dan kan ik nl. bijhouden wat ik wel en niet beantwoord heb.
dan weet iedereen het en hoeft het maar 1 keer gevraagt te worden :z

het pakketje met alle lcd's word toch uit Amerika verzonden ?
hoelang gaat het verzenden duren en hoelang denk je daarna nodig te hebben om alles te verzenden ?

[ Voor 10% gewijzigd door enriqueeeee op 12-02-2003 19:57 ]

Phreak schopt kont, Grrrrrene ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskimootje
enriqueeeee schreef op 12 februari 2003 @ 19:44:
[...]

dan weet iedereen het en hoeft het maar 1 keer gevraagt te worden :z

het pakketje met alle lcd's word toch uit Amerika verzonden ?
hoelang gaat het verzenden duren en hoelang denk je daarna nodig te hebben om alles te verzenden ?
het verzenden vanuit Amerika minimaal 2 weken en het verzenden van mijn huis nog 1 a 2 weken, afhankelijk van hoe druk ik het heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:16

CyBeRSPiN

sinds 2001

Hoe zit het nu met de mensen die vóór 3-2-2003 betaald hebben?
Kvindt ut echt vaag van de postbank dat ze geen afschriften leveren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskimootje
CyBeRSPiN schreef op 12 februari 2003 @ 21:29:
Hoe zit het nu met de mensen die vóór 3-2-2003 betaald hebben?
Kvindt ut echt vaag van de postbank dat ze geen afschriften leveren..
Daar ben ik mee beziog mn pa haalt de afschriften als het goed is op het oude adres op. En anders bel ik morgen ff naar de postbank dat ze het meteen moeten regelen. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Eskimootje schreef op 12 februari 2003 @ 21:32:
[...]

Daar ben ik mee beziog mn pa haalt de afschriften als het goed is op het oude adres op. En anders bel ik morgen ff naar de postbank dat ze het meteen moeten regelen. :D
Ow, je bent verhuist.. Tja, dan wordt het lastig hè.. èn girotel aanvragen èn verhuizen :+

Tzal wel goedkomen denk ik :)

[ Voor 5% gewijzigd door CyBeRSPiN op 12-02-2003 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hey ik zag vandaag 3 lite cubes bij de Brassa in arnhem in de kleuren
Groen rood en blauw. wat denk je dat ze er voor moesten hebben per 3??

11,50 Pleuro... echt ziekelijk..

kun je beter mee doen aan een IA :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-01-2024
en wat heeft dat met deze lcd's te maken???
sorry als dit een n00b-opmerking is maar ik zie t verband niet? wat ís een lite cube eigenlijk??? een lichtgevende kubus?

met een hamer past alles

• Eskimootje
Punksmurf schreef op 12 February 2003 @ 22:40:
en wat heeft dat met deze lcd's te maken???
sorry als dit een n00b-opmerking is maar ik zie t verband niet? wat ís een lite cube eigenlijk??? een lichtgevende kubus?
Ik denk dat plank de plank misgeslagen had en in het verkeerde topic had gepost. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu de betalingstermijn is verstreken, krijgen we dan binnenkort onze LCD'tjes? Of moeten ze eerst nog uit de VS (oid) komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chimera
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-09 17:09

[16:19] <WhizzCat> de zon heeft nog maar 5 miljard jaar te leven naar het schijnt
[16:19] <WhizzCat> dus schiet op met dat protocol Chimera :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Chimera: Mer-cy beau-coup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chimera
Hike: Aucun problème :P

[ Voor 85% gewijzigd door Chimera op 14-02-2003 17:02 ]

[16:19] <WhizzCat> de zon heeft nog maar 5 miljard jaar te leven naar het schijnt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

L'homme amusant qui traduit le site. Avec espoir venir que LCD' le jeûne de s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omeaart
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-09-2024
Je déteste Français!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chimera
Lasciamo l'italiano di discorso poi :)

[/andere talen gezeik]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Der_Rudy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06-09-2022

Der_Rudy

Thats me....

mmmm ja zeker en dat betekend in het nederlands ????????

nou eskimootje wordt een aardige lading LCD's...... succes zou ik zo zeggen met het inpakken en verzenden .......... mocht je nog versprijding in het noordwesten van het land nodig hebben of afhankelijk van het aantal door heel nederland hoort ik het wel.......

www.haller.nl nu op een Compaq Proliant DL380 2xPIII 933MHz / 1GB / Smart Array controller / Raid 5 met 8 stuks 36,4 en 4 stuks 18,2 GB schijfjes... en draaiend achter een APC 2200 UPS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskimootje
Ik zal ff status vermelden, de Postbank zegt dat ze alles goed doen maar dat is niet zo, mn pa heeft eergister op het oude adres gekeken of daar nog post was voor mij, maar die hebben het teruggestuurd met de TPG waar dat nu is :? k had gister geen tijd om te bellen (niet tijdens kantooruren iig) dus dat gaan we maandag proberen te fixen. En dan kan ik als ik alles verder heb uitgezochg en alle betalingen terrecht zijn woensdag echt gaan bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:10

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Van de 136 deelnemers:

22% zegt betaald te hebben maar is niet bevestigd
69% heeft betaald en is bevestigd
12% heeft nog geen actie ondernomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Eskimootje schreef op 15 February 2003 @ 13:17:
Ik zal ff status vermelden, de Postbank zegt dat ze alles goed doen maar dat is niet zo, mn pa heeft eergister op het oude adres gekeken of daar nog post was voor mij, maar die hebben het teruggestuurd met de TPG waar dat nu is :? k
Hmm das echt irritant.. En ze konden je niet per direct nieuwe afschriften sturen?
Dacht ik snel te zijn door meteen te betalen, heb je dit.. ;(
Naja, tzal wel goedkomen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zal trouwens mijn laupro status nog ff goed zetten . die is overigens tm288712 en niet The_Boogie_Man

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsNL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-09 20:14

NielsNL

DigiCow

Ik heb die LCD'tjes zelf besteld (heb er hier nu dus 5 liggen).
Alleen had ik gisteren n8dienst, werd dus pas om 4 uur wakker, zag het pakketje liggen, en was dus te laat om nog een MAX232 te halen...
Er zitten wel coole chippies op trouwens, AMD, Atmel (dat rommetje), philips en een paar van hyundai.

Nu mijn vraag, zijn er apparaten waar zo'n MAX232 in zit? Dan sloop ik 'm daar wel uit...
Oh ja, en welke software is handig om erbij te gebruiken? Want daar heb ik nog maar weinig over gelezen.

M'n Oma is een site aan het haken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is volgens mij nog geen software beschikbaar, omdat er de twee mensen die hebben beloofd de software te maken nog geen lcd hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leejow(saait)
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09 21:04

Leejow(saait)

Blater

Hmz als ik me LCD werkend heb zal ik ook wel aan het programmeren gaan dus maak je maar geen zorgen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsNL

NielsNL

DigiCow

Hoe weet je nou of ie werkt zonder software? Kun je niet gewoon een bestaand proggie gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

NielsNL schreef op 16 February 2003 @ 20:16:
Hoe weet je nou of ie werkt zonder software? Kun je niet gewoon een bestaand proggie gebruiken?
Voor zover ik weet zijn is er nog geen LCD-software die die controller kan aansturen..
Maar aangezien er standaard een terminal-emulator op zit is het echt kinderlijk eenvoudig om er karakters op te tonen..
Lastiger wordt het als je custom karakters wilt gebruiken (bijv. voor een equaliser, of logo), dan zul je dus die ROM moeten gaan hacken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spok9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-09 08:15

spok9

Groen...

CyBeRSPiN schreef op 16 February 2003 @ 21:44:
[...]

Voor zover ik weet zijn is er nog geen LCD-software die die controller kan aansturen..
Maar aangezien er standaard een terminal-emulator op zit is het echt kinderlijk eenvoudig om er karakters op te tonen..
Lastiger wordt het als je custom karakters wilt gebruiken (bijv. voor een equaliser, of logo), dan zul je dus die ROM moeten gaan hacken :)
Wat dus niet kan omdat het rommetje One Time Programmable is... Je zal het ROM moeten vervangen.

Zolang ik het zelf geloof is het goed toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

spok9 schreef op 16 February 2003 @ 23:27:
[...]

Wat dus niet kan omdat het rommetje One Time Programmable is... Je zal het ROM moeten vervangen.
CyBeRSPiN bedoelt met hacken natuurlijk de code die in die rom zit (en dat kan dus wel) en natuurlijk moet je na het hacken weer programeren (dus nieuwe rom).

Lijkt me eigenlijk wel vrij moeilijk, al die bytes in de code moet je weer omzetten naar assembly en in die assembly moet je gaan zoeken naar de tabel met codes voor de LCD karakters en natuurlijk weer terug assembleren naar byte code en stop je er nieuwe kode bij, dan moet je jumps en dergelijke aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 20:12

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Verwijderd schreef op 17 February 2003 @ 00:16:
[...]

CyBeRSPiN bedoelt met hacken natuurlijk de code die in die rom zit (en dat kan dus wel) en natuurlijk moet je na het hacken weer programeren (dus nieuwe rom).

Lijkt me eigenlijk wel vrij moeilijk, al die bytes in de code moet je weer omzetten naar assembly en in die assembly moet je gaan zoeken naar de tabel met codes voor de LCD karakters en natuurlijk weer terug assembleren naar byte code en stop je er nieuwe kode bij, dan moet je jumps en dergelijke aanpassen.
Maar goed dat de source van de ROM erbij geleverd word :)

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsNL

NielsNL

DigiCow

Misschien een beetje een domme vraag, maar hoe gebruik ik een terminal emulator?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NielsNL schreef op 16 februari 2003 @ 20:16:
Gewoon met hyperterminal kan je m testen, als je wat typed moet t direct op je display komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsNL

NielsNL

DigiCow

Nog een vraagje, hoe kom ik erachter wat pin 1 op het lcd is? Want ik zie nergens een nummertje staan?
Zit 1 aan de bovenkant?
(Ik moet alleen nog ff een flatcabletje van de MAX232 naar m'n LCD, en dan is ie klaar...)

[edit]
Laat maar, de bovenste, is pin 1, en hij werkt!!
Ik moet nu alleen nog software hebben, want met hyperterminal krijg ik alleen een knipperende cursor op het lcd, en aan het begin de tekst "Ok" in beeld (in hyperterminal)...
Misschien moet ik wat instellingen wijzigen?

[ Voor 44% gewijzigd door NielsNL op 17-02-2003 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leejow(saait)

Leejow(saait)

Blater

Waar gaan jullie je LCD's trouwens inbouwen? Als ik me nieuwe case nog niet heb ga ik denk ik aan de slag met lego ofzo maar ik moet nog kijken. Zijn er nog creative ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Leejow(saait) schreef op 17 February 2003 @ 19:42:
Waar gaan jullie je LCD's trouwens inbouwen? Als ik me nieuwe case nog niet heb ga ik denk ik aan de slag met lego ofzo maar ik moet nog kijken. Zijn er nog creative ideeën?
Ik wil er een mooi houten kastje omheen bouwen zodat ie los op mn bureau kan staan.. Mn kast wil ik juist zover mogelijk weg hebben ivm herrie.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoD Cerberus
  • Laatst online: 26-06 21:49

DoD Cerberus

blabla!

me kast staat onder me bureau, dus das geen optie, ik zit op dit moment te denken om m in m'n monitorstandaard te bouwen, daar zit aan de zijkant een mooi stuk om cd's in te zetten, die cd's heb ik rekken voor, dus dan blijft er zat ruimte over voor een mooi lcd'tje

"From this day to the ending of the world, But we in it shall be remembered -- We few, we happy few, we band of brothers."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freek
  • Laatst online: 27-02 16:10
* Freek gaat hem in zijn toekomstige auto bouwen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marten
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-08 08:43
Eskimootje, hoe staat het met de bestalingen? Heb je inmiddels die giro's al es een keer of wil de postbank weer niet opschieten?

En de mijne ga ik denk ik aan de muur hangen waar mn buro tegenaan staat. In een plexi-kastje denk ik.

[ Voor 35% gewijzigd door Marten op 18-02-2003 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralpy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 20:35
Er was toch al iemand die die displays had...
Kan die er niet alvast 1tje schenken aan die gast die software ging maken voor onze displays?(weet zo zijn naam niet meer) Want dan hoeven wij allemaal minder lang te wachten op goede software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskimootje
De betalingen schieten nog niet op, Postbank is niet echt wakkel, maar ik krijg ws. morgen kopietjes toegestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmmz jammer van de postbank, maar ja we hebben geduld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskimootje
Verwijderd schreef op 18 februari 2003 @ 19:53:
hmmz jammer van de postbank, maar ja we hebben geduld
Gelukkig maar, morgen is het (tenminste volgens de postbank) binnen. Dan verwerk ik alles en bestel ik de spullen vanuit de USA vrijdag (als er nog betalingen kwijt zijn kunnen die nog meegenomen worden nl.) conrad zal alles wel op tijd kunnen leveren ga ik van uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsNL

NielsNL

DigiCow

Ralpy schreef op 18 February 2003 @ 18:15:
Er was toch al iemand die die displays had...
Kan die er niet alvast 1tje schenken aan die gast die software ging maken voor onze displays?(weet zo zijn naam niet meer) Want dan hoeven wij allemaal minder lang te wachten op goede software.
Dat ben ik!
Ik wil er best tijdelijk ff eentje afstaan, moet ik alleen ff weten aan wie en waar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yezzzzz ik heb ook de displays al binnen.... 150 stuks.

Gaat lekker snel vanuit de states....

Nu nog op die van eskimootje wachten.... daar heb ik er ook nog een aantal besteld, die heb ik maar laten staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als jullie een lcd overhebben kan ik er dan ook nog een kopen...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskimootje
Verwijderd schreef op 19 February 2003 @ 09:08:
Als jullie een lcd overhebben kan ik er dan ook nog een kopen...?
Vastwel, kijk eens hier als de IA is afgerond, dan kan ik altijd kijken of ik nog iets heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NielsNL schreef op 19 February 2003 @ 06:24:
[...]

Dat ben ik!
Ik wil er best tijdelijk ff eentje afstaan, moet ik alleen ff weten aan wie en waar...
Jij hebt er al een? aangesloten en getest ensow? Want dan kan ik wel een drivertje in elkaar prutsen zonder display als jij 'm steeds ff test...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskimootje
Hoe moeilijk kan het zijn om een envelop op het juiste adres te bezorgen vraag ik me af, maandag gebeld met de postbank. Ohw is het verkeerd gegaan? We zullen kopietjes maken en deze opsturen. Ik: ok das makkelijk. Sturen jullie deze wel naar het goede adres. Hun: ja hoor. Mja ondertussen geen afschriften :( maybe morgen en anders ga ik weer bellen. * Eskimootje baalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Eskimootje schreef op 19 februari 2003 @ 13:15:
Hoe moeilijk kan het zijn om een envelop op het juiste adres te bezorgen vraag ik me af, maandag gebeld met de postbank. Ohw is het verkeerd gegaan? We zullen kopietjes maken en deze opsturen. Ik: ok das makkelijk. Sturen jullie deze wel naar het goede adres. Hun: ja hoor. Mja ondertussen geen afschriften :( maybe morgen en anders ga ik weer bellen. * Eskimootje baalt.
Jemig zeg... Dit is echt extreem.. :(
Maar waarom kun je het niet bij je oude adres ophalen?

Tip: bel gewoon een paar keer, en bel naar verschillende kantoren, dan wordt er vast ergens iemand wakker en komt het voor elkaar..

Je kunt zeker niet aan het verschil in saldo zien dat iedereen die zegt betaald te hebben inderdaad betaald heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskimootje
CyBeRSPiN schreef op 19 February 2003 @ 13:53:
[...]

Jemig zeg... Dit is echt extreem.. :(
Maar waarom kun je het niet bij je oude adres ophalen?

Tip: bel gewoon een paar keer, en bel naar verschillende kantoren, dan wordt er vast ergens iemand wakker en komt het voor elkaar..

Je kunt zeker niet aan het verschil in saldo zien dat iedereen die zegt betaald te hebben inderdaad betaald heeft?
De mensen op het vorige adres zijn zo aardig :? om alles mee terug te geven aan de postbode dus waar dat beland mag ook een raadsel zijn. Ik geef de postbank nog een dag en dan ga ik 3 uur aan de telefoon hangen met de vraag of ze even alle betaalopdrachten van de laatste periode willen vertellen. En het verschil in saldo is ook niet echt lekker te bepalen, helaas. * Eskimootje is sorry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskimootje
NielsNL schreef op 19 February 2003 @ 06:24:
[...]

Dat ben ik!
Liefst eentje aan Creepy en Yarvieh, krijg je van mij nieuwe zodra ze binnen zijn, en de verzendkosten natuurlijk ook :). Als ze behoefte hebben nemen ze denk ik wel contact met je op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb liever dat ie zelf test :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Eskimootje schreef op 19 February 2003 @ 14:00:
[...]

De mensen op het vorige adres zijn zo aardig :? om alles mee terug te geven aan de postbode dus waar dat beland mag ook een raadsel zijn.
Wat een hufters zeg, sorry, maar ze kunnen toch gewoon een stapeltje apart houden dat je dan af en toe komt halen?
Alsof je meteen alle bedrijven kunt benaderen dat je verhuisd bent.. :?
En waar de postbode ze laat? Tja, retour afzender ofzo? Vraag het eens na..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsNL

NielsNL

DigiCow

Natuurlijk wil ik 'm wel ff testen, ik heb het geprobeerd in hyperterminal, maar dat lukte niet helemaal...
Dus ik zou zeggen, kom maar op met je drivertje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm dus de statussen zijn op Laupro helemaal up to date?? Das wel raar gooide 2 weken geleden een overschrijving op e busvoor de LCD's... heb jij die al gehad Eskimootje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsNL

NielsNL

DigiCow

Bij mij draait ie!! 8)
Weliswaar met Hyper Terminal, maar terwijl ik schrijf is Yarvieh doende met een drivertje in elkaar te flansen... _/-\o_
De reden dat ie het eerst niet deed was een foutje in dit schema: |:(
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/freek999/got/maxlcd.png
Je moet van de SUBD9P connector pinnetje 7 en 3 ff omdraaien... :X
7 is nml. "request to send" en pin 3 is "send data", dus dat lijkt me duidelijk...
(8>
[edit]
Schema is nu goed!
Snel werk CrazyPro!

[ Voor 10% gewijzigd door NielsNL op 19-02-2003 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NielsNL schreef op 19 februari 2003 @ 23:07:
Bij mij draait ie!! 8)
Weliswaar met Hyper Terminal, maar terwijl ik schrijf is Yarvieh doende met een drivertje in elkaar te flansen... _/-\o_
De reden dat ie het eerst niet deed was een foutje in dit schema: |:(
[afbeelding]
Je moet van de SUBD9P connector pinnetje 7 en 3 ff omdraaien... :X
7 is nml. "request to send" en pin 3 is "send data", dus dat lijkt me duidelijk... (8>
Schema is verbeterd, tis altijd een probleem is het nu het cijfer erboven of eronder |:( |:( |:(

Het is nu goed aangesloten op pin 2 en op pin 3 . Dus overal waar het plaatje staat is het nu OK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsNL

NielsNL

DigiCow

En met grote dank aan _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ Yarvieh _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Werkt het LCD nu naar behoren!
Wanneer de LCD's binnenkomen valt er een progje/plugin te downloaden van LcdStudio.com

/edit
M'n MAX232 (inclusief elco's) heb ik trouwens ondergebracht op een printje van: 25mm x 27mm. 8)

En daaraan zitten: een oud draadje van een muis + SUBD9P, een 2 polig draadje met MOLEX voor de 5V, een een flatcabletje van 8 draadjes uit een oude videorecorder, past mooi op de LCD Connector, bovenste gaatje (connector links houden), is nummer 1, en hij heeft 17 gaatjes (scheelt tellen strax)...

'k zal eens kijken of ik ergens een digicam kan lenen voor plaatjes, mocht daar behoefte aan zijn.

[ Voor 53% gewijzigd door NielsNL op 20-02-2003 00:15 ]

Verwijderd

'T was idd even klooien samen met nielsNL maar 't werkt! :7

ik weet niet precies waneer de lcd's binnen gaan komen maar als lcdstudio 1.5 nog niet uit is tegen die tijd regel ik wel 'n tijdelijke versie voor jullie ofzo dat er tenminste software is.

en plaatjes JAAAAAAAAAAAAA!! :9~

[ Voor 79% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2003 00:23 ]

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Verwijderd schreef op 20 February 2003 @ 00:11:
en plaatjes JAAAAAAAAAAAAA!! :9~
idd, ben wel benieuwd hoe ie er uit ziet! :)

• Eskimootje
Woej was de support zo makkelijk dan Yarvieh? ;) en idd wil ik pics mja beetje overbodig omdat als 3e te roepen.

Verwijderd

euhh support was vrij makkelijk idd.

• sebastius

sebastius

Ja met die terminal emulator er in is vrij simpel.

Verwijderd

Nou dat ook weer niet, heb de firmware van 't display er bij moeten pakken want 't ding is niet helemaal VT100 compatible, sterker nog 't is maar een heeeeeeele kleine subset die ie support.. :(

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 February 2003 @ 09:35:
Nou dat ook weer niet, heb de firmware van 't display er bij moeten pakken want 't ding is niet helemaal VT100 compatible, sterker nog 't is maar een heeeeeeele kleine subset die ie support.. :(
En "U" bedoelt daar mee te zeggen (/klagen ;) )? Hoever lijkt het erop?

• Ralpy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 20:35
haha... dat gaat snel..
ik poste gister half voor de gein dat iemand zo'n display'tje kon opsturen naar iemand dat die er vast software voor kon maken en nu is die software al klaar. Geweldig!

• sebastius

sebastius

Verwijderd schreef op 20 februari 2003 @ 09:35:
Goed, moet ik een vriend van me vragen om nieuwe software ervoor te maken dan? Die wel 100% compatible is?

Verwijderd

Ik heb er ook een besteld, maar van lcd's heb ik verder geen verstand, dus ik ga straks flink searchen naar een tutorial :)

Verwijderd

sebastius schreef op 20 February 2003 @ 10:51:
[...]Goed, moet ik een vriend van me vragen om nieuwe software ervoor te maken dan? Die wel 100% compatible is?
Nah hij werkt nu met wat work arounds, van mij hoeft er nix te veranderen.

• Leejow(saait)

Leejow(saait)

Blater

Aaah NielsNL zou je wat foto's kunnen maken en posten? Ik pis in me broek van vreugde ;)

• Eskimootje
Grandioos het duurt slechts 10 dagen voordat ze wel 3 afschriften van mij zullen terugvinden in het archief. Of ze hebben een gigantisch archief van half Nederland of ze werken niet door daar. Ik weet niet hoor maar als je met zoiets meer dan 5 minuten bezig bent slaat het werkelijk nergens op. Ja het is onze fout maar dat maakt niet uit want je wacht toch maar lekker :| al met al duurt het nog een week voordat ik kan bestellen ws. :(

En vandaag kreeg ik melding dat mn spaarrekening nu op mn goede adres staat en dat slechts na 9 maanden. Geweldig :?
Iemand die nog een goede bank weet waar ze wel enig idee hebben wat ze doen :?

Verwijderd

rabobank rulez hier in nuland!!

• Dr.Roelski
  • Laatst online: 04-09 21:02

Dr.Roelski

Walk on ....

Geen problemen met fortis. Heb nu ook mijn USB kaartlezer binnen, omdat ze deze eerst niet konden leveren voor internet bankieren.
En nu heb ik er dus 2 voor de prijs van 1 :+
Wel jammer dat je geen export kan doen van betalingen en dat er geen commentaar bijgezet kan worden.

Verwijderd

@eskimootje: je gaat dus pas bestellen als je al het geld binnen hebt? Kan je niet gewoon ervan uitgaan dat iedereen die zegt betaald te hebben dat ook werkelijk gedaan heeft en gewoon die bestelling plaatsen?

• Eskimootje
Verwijderd schreef op 20 February 2003 @ 16:23:
@eskimootje: je gaat dus pas bestellen als je al het geld binnen hebt? Kan je niet gewoon ervan uitgaan dat iedereen die zegt betaald te hebben dat ook werkelijk gedaan heeft en gewoon die bestelling plaatsen?
Liever niet de administratie ligt dan helemaal overhoop, en ik doe het liever goed dat iedereen zijn/haar lcd een week later krijgt als dat het verkeerd loopt en ik of failliet ben :P of sommige mensen lcd's missen oid.

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Eskimootje schreef op 20 February 2003 @ 16:27:
[...]

Liever niet de administratie ligt dan helemaal overhoop, en ik doe het liever goed dat iedereen zijn/haar lcd een week later krijgt als dat het verkeerd loopt en ik of failliet ben :P of sommige mensen lcd's missen oid.
Opzich geen gek idee trouwens, die LCD's die je dan mogelijk teveel besteld die raak je toch wel kwijt (vraag je er een paar euro extra voor :) )

• NielsNL

NielsNL

DigiCow

Hier zijn dan de foto's:
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/nielsnl/got//lcd/lcd-overzicht1t.jpg *klik* Overzichtje.
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/nielsnl/got//lcd/lcd-overzicht2t.jpg *klik* Printje.
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/nielsnl/got/lcd/printje-achter.jpg
Achterkant van het printje...
Het witte draadje, zat op pinnetje 7 van de DSUB9P connector, die moest dus weer los...

Ik heb deze foto's op m'n werk gemaakt, dus heb ik geen foto's van het LCD terwijl ie aanstaat, dan had ik zo'n compaq open moeten slopen, maar er zit geen hyperterminal op die machines, heeft iemand een alternatief programma dat standaard in Windows zit? Anders nemen ik wel ff een CD'tje mee met H-Terminal.

Ik zal eens kijken of ik tijd heb voor een tutorialtje, + (nette) print layout...
Ik heb trouwens een printje met banen, ik heb begrepen dat jullie er eentje met losse rondjes krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskimootje
NielsNL schreef op 20 February 2003 @ 23:24:
Ik heb deze foto's op m'n werk gemaakt, dus heb ik geen foto's van het LCD terwijl ie aanstaat, dan had ik zo'n compaq open moeten slopen, maar er zit geen hyperterminal op die machines, heeft iemand een alternatief programma dat standaard in Windows zit? Anders nemen ik wel ff een CD'tje mee met H-Terminal.

Ik zal eens kijken of ik tijd heb voor een tutorialtje, + (nette) print layout...
Ik heb trouwens een printje met banen, ik heb begrepen dat jullie er eentje met losse rondjes krijgen?
Ik wil wel graag pics van de LCD in aktie als mogelijk, en we krijgen er een met losse rondjes (tenminste als dat ongeveer net zo makkelijk is anders wissel ik eventueel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Roelski

Dr.Roelski

Walk on ....

Ik gebruik altijd printjes met banen van 3 verbonden gaten. Dat werkt met ic's meestal het makkelijkst omdat je dan niet onder je ic hoeft te solderen.
Op die manier heb je altijd je verbindingen van de chip naar de naastgelegen rondjes al liggen.
Kan even zosnel geen voorbeeldplaatje vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskimootje
Dr.Roelski schreef op 21 February 2003 @ 00:14:
Ik gebruik altijd printjes met banen van 3 verbonden gaten. Dat werkt met ic's meestal het makkelijkst omdat je dan niet onder je ic hoeft te solderen.
Op die manier heb je altijd je verbindingen van de chip naar de naastgelegen rondjes al liggen.
Kan even zosnel geen voorbeeldplaatje vinden.
gezien ik er ic-voetjes maakt dat nix uit :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsNL

NielsNL

DigiCow

Ik denk dat "banen print met 3 verbonden gaatjes" inderdaad nog makkelijker is, anders moet je allemaal draadjes op de achterkant solderen, ik heb nu maar 2 draadjes (kan nog minder).
Je moet alleen ff met een boortje een paar stukjes wegschrapen, (zie de gaatjes tussen de pootjes van m'n MAX232) dat gaat echt heel makkelijk...

Ik weet niet hoe groot die printplaatjes zijn die je gaat leveren, maar ik had genoeg aan 25 x 27mm (9 x 10 gaatjes). 8) (1337 solding skillz)

En ik zal morgen ff kijken of ik de camera van een vriend kan regelen...

/edit IC-voetje is handig voor degenen die (nog) niet zo heel best kunnen solderen, maar heeft niets te maken met je printje hoor...

[ Voor 16% gewijzigd door NielsNL op 21-02-2003 00:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Roelski

Dr.Roelski

Walk on ....

Oke dan toch maar een voorbeeldje.

http://www.home.zonnet.nl/dr.roelski/printplaatje.jpg

Maar ieder heeft zijn eigen voorkeur voor printplaatjes natuurlijk.
Ik denk in ieder geval wel dat het gebruiken van printbanen (al dan niet per x onderbroken) beter is dan een printplaat met alleen maar gaatjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

NielsNL: uhm.. ik vind het geweldig dat het werkt... want dit is geen geweldig soldeerwerk. :)
Je hebt je print niet warm genoeg laten worden, waardoor je bijna geen contact hebt met je koperbanen.

Mag ik die foto ook gebruiken voor mijn soldeer-howto? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga volgende week een oude plotter ophalen om deze te modden naar een PCB plotter. Kan ik gelijk een mooi printje maken voor m'n LCD ;) Ook al gaat het maar om een handvol komponenten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsNL

NielsNL

DigiCow

Natuurlijk mag dat Kaj.
En als ik die print warmer liet worden, dan vloeide het teveel uit, geloof me, het zit echt wel goed vast...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leejow(saait)

Leejow(saait)

Blater

Kaj. schreef op 21 februari 2003 @ 07:05:
NielsNL: uhm.. ik vind het geweldig dat het werkt... want dit is geen geweldig soldeerwerk. :)
Je hebt je print niet warm genoeg laten worden, waardoor je bijna geen contact hebt met je koperbanen.

Mag ik die foto ook gebruiken voor mijn soldeer-howto? :P
Ach het werkt, en als je slim bent werk je het weg zodat nooit meer iemand je soldeer skills kan zien :) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leejow(saait)

Leejow(saait)

Blater

Subtiele schop,

Eskimo, ik stel voor dat je een deadline instelt en daarna alle mensen die nog steeds op "betaald" staan emailt om te vragen wanneer ze precies betaald hebben. De mensen met Geen actie mogen van mij part wel weggehaald worden.. Moesten ze maar hun mail checken en opletten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskimootje
Leejow(saait) schreef op 23 February 2003 @ 11:03:
Subtiele schop,

Eskimo, ik stel voor dat je een deadline instelt en daarna alle mensen die nog steeds op "betaald" staan emailt om te vragen wanneer ze precies betaald hebben. De mensen met Geen actie mogen van mij part wel weggehaald worden.. Moesten ze maar hun mail checken en opletten!
:? als je dan al iets voorsteld, stel dan iets zinnigs voor ;) hier kan ik nix van maken en zoiezo moet ik nog een weekje wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar kan ik hier nu uit opmaken dat alle schema's die hiervoorgenoemd zijn niet werken? Want die pic van NielsNL doet het niet. OF werken die schema's nou wel? Kan iemand misschien het schema posten waarmee het werkt? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33rt
  • Laatst online: 22-06-2022
Eskimootje schreef op 23 February 2003 @ 11:21:
[...]

:? als je dan al iets voorsteld, stel dan iets zinnigs voor ;) hier kan ik nix van maken en zoiezo moet ik nog een weekje wachten.
eskimootje ik dacht dat we een print kregen met voorgemaakte banen, zodat je de onderdelen er alleen in hoefde te doen en vast te solderen... :? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskimootje
G33rt schreef op 23 February 2003 @ 11:33:
[...]

eskimootje ik dacht dat we een print kregen met voorgemaakte banen, zodat je de onderdelen er alleen in hoefde te doen en vast te solderen... :? :?
Helaas, je moet zelf even kijken waar de componentjes moeten, maar dit zijn er er heel weinig. Duidelijk foto's etc. komt allemaal nog. Dan moet het zelfs zonder soldeer ervaringen wel lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croccifixio
  • Laatst online: 01-04 12:36
Eskimootje, wanneer krijg je die kopietjes van je afschriften binnen? Als ik het allemaal goed heb gelezen, krijg je volgende week die dingen?

Ik sta nog steeds op "Betaald" en nog niet op "Bevestigd" terwijl het bij mij toch echt op 6 februari is afgeschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spok9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-09 08:15

spok9

Groen...

Dr.Roelski schreef op 21 February 2003 @ 00:27:
Oke dan toch maar een voorbeeldje.

http://www.home.zonnet.nl/dr.roelski/printplaatje.jpg

Maar ieder heeft zijn eigen voorkeur voor printplaatjes natuurlijk.
Ik denk in ieder geval wel dat het gebruiken van printbanen (al dan niet per x onderbroken) beter is dan een printplaat met alleen maar gaatjes.
Hmm... Eskimootje, misschien is het handig het printplaatje te verranderen naar dit type...

Dr.Roelski, heb jij evt een conrad produkt nummer?

Zolang ik het zelf geloof is het goed toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Roelski

Dr.Roelski

Walk on ....

Misschien heb ik het nummer.
Ik heb in een oude catalogus ('94) een omschrijving en nummer van de printplaat.
Het nummer is nu net iets anders geworden, maar de text is hetzelfde gebleven.
Helaas heb ik geen recente catalogus, en op hun site staat geen plaatje.
Ik denk dat het bestelnummer van die printplaat moet zijn:
527815 - 89

Misschien kan iemand met catalogus dit controleren?

P.S.: In mijn oude catalogus staat wel een plaatje. Ik denk dat er minstens 3 rs232 schakelingen op moeten passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leejow(saait)

Leejow(saait)

Blater

Eskimootje schreef op 23 februari 2003 @ 11:21:
[...]

Probeer iig iets uit te halen want we zitten nu ligt deze IA een beetje op z'n kont door de postbank (:() en door mensen die wat bestellen maar niet opletten daarna (mensen waarvan de status op GEEN ACTIE staat)

[ Voor 18% gewijzigd door Leejow(saait) op 23-02-2003 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Hades_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12-09 16:20
Dr.Roelski schreef op 23 February 2003 @ 14:28:
Misschien heb ik het nummer.
Ik heb in een oude catalogus ('94) een omschrijving en nummer van de printplaat.
Het nummer is nu net iets anders geworden, maar de text is hetzelfde gebleven.
Helaas heb ik geen recente catalogus, en op hun site staat geen plaatje.
Ik denk dat het bestelnummer van die printplaat moet zijn:
527815 - 89

Misschien kan iemand met catalogus dit controleren?

P.S.: In mijn oude catalogus staat wel een plaatje. Ik denk dat er minstens 3 rs232 schakelingen op moeten passen.
Folder van 2003:

52 78 15-44
Euro-printplaat 100x160mm
Karton, 1,5 mm, met Cu-laag 35u. Door middel van deze printplaat wordt het snel en doelmatig werken met IC's gerealiseerd. Bovendien is een enorme IC-dichtheid mogelijk. Met aansluitrij voor de 38-polige directstekker in een raster van 2,54 mm -Gaatjes 1 mm-
€3.74

Ik weet niet of je deze print bedoelt, maar deze is de enige die ik kon vinden die begon met de nummers 52 78 15 :) . Dit is trouwens dezelfde als dat plaatje een paar posts terug :P

[ Voor 5% gewijzigd door _Hades_ op 23-02-2003 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskimootje
Leejow(saait) schreef op 23 februari 2003 @ 14:49:
[...]

Probeer iig iets uit te halen want we zitten nu ligt deze IA een beetje op z'n kont door de postbank (:() en door mensen die wat bestellen maar niet opletten daarna (mensen waarvan de status op GEEN ACTIE staat)
Die gooi ik er tzt wel uit, ik kan er ook nix aan doen dat het even wat langer duurt :'( maar nu overhaasten heeft geen zin, daardoor krijg je alleen maar fouten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leejow(saait)

Leejow(saait)

Blater

Eskimootje schreef op 23 February 2003 @ 15:08:
[...]

Die gooi ik er tzt wel uit, ik kan er ook nix aan doen dat het even wat langer duurt :'( maar nu overhaasten heeft geen zin, daardoor krijg je alleen maar fouten.
De organisator treft nooit blaam, anders zou zoiets nooit tot stand zijn gekomen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasz
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-09 23:08
Leejow(saait) schreef op 23 February 2003 @ 11:03:
Subtiele schop,

Lekker is dat zeg. Ik heb op 3-2 al betaald.
Te snel naar nu blijkt, want Eskimootje kan die betaling (nog) niet zien.

Dus hold your horses en geef Edo wat tijd.

woei!

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.