[IA] LCDs 8 * 24 met Intel 8032 controller *afhandeling*

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 1.751 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enriqueeeee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-07 09:37

enriqueeeee

vanila coke kicks ass

zou iemand een schema voor een printje met baantje kunnen maken/posten zodat de gene die mensen kennen die ze kunnen laten bakken ;)

Phreak schopt kont, Grrrrrene ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskimootje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:38
Dat ze kunnen kennen dat wel doen kunnen kennen maar als ze daar zelf nix aan kunnen kennen hebben ze daar zelf nix aan. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glival
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 05-09 11:43
Ik heb het volgende besteld:

2x 1617 Benodigheden schakeling € 4,82 € 9,64
2x 1522 LCD * 8 24 met Intel 8032 controller € 9,50 € 19,00
2x 1618 Printplaatje raster € 2,44 € 4,88
2x 1526 Vrijwillige bijdrage laupro € 0,10 € 0,20
2x 1525 Vrijwillige bijdrage voor Eskimootje € 0,10 € 0,20
1x Verzenden in een doos.

Alles dus 2x (behalve verzenden :z). Dus nou heb ik genoeg voor 2 LCD's? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskimootje
* Eskimootje denkt dat 1 raster voldoende is voor 2 schakelingen maar het is zeker voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spok9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:15

spok9

Groen...

* spok9 weet vrijwel zeker dat het printje een eurokaart is en dus 100 bij 160 mm is, groot genoeg voor wel meer dan 2 max232 schakelingetjes :P

Zolang ik het zelf geloof is het goed toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freek
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-02 16:10
Eskimootje schreef op 28 januari 2003 @ 15:19:
Dat ze kunnen kennen dat wel doen kunnen kennen maar als ze daar zelf nix aan kunnen kennen hebben ze daar zelf nix aan. :/
8)7 drugs are bad m'kay

wat bedoel je hier in hemelsnaam mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spok9

spok9

Groen...

enriqueeeee schreef op 28 januari 2003 @ 15:16:
zou iemand een schema voor een printje met baantje kunnen maken/posten zodat de gene die mensen kennen die ze kunnen laten bakken ;)
:?
Eskimootje schreef op 28 januari 2003 @ 15:19:
LOL
thacow schreef op 28 January 2003 @ 15:52:
[...]

8)7 drugs are bad m'kay

wat bedoel je hier in hemelsnaam mee?
Snap je ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Me just ordered 2x LCD's + onderdelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb er ook 2 besteld

zit alleen erg te twijfelen aan de black light kit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan op zich wel een stuk of 20 printjes gesoldeerd voor een redelijk prijs maken. Ik weet niet of er interesse is. Als iemand mij ook nog een pcb layout in eagle kan sturen, dan hoef ik dat niet allemaal zelf te doen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glival
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 05-09 11:43
Verwijderd schreef op 28 januari 2003 @ 16:40:
zit alleen erg te twijfelen aan de black light kit
Die kit snap ik niks van, je moet een light kopen en folie die 90 graden gedraaid moet worden en op een inverter aangesloten ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-09 14:41
Glival schreef op 28 januari 2003 @ 17:09:
[...]

Die kit snap ik niks van, je moet een light kopen en folie die 90 graden gedraaid moet worden en op een inverter aangesloten ofzo...
Hier staat alles over de backlite uitgelegd. En hier staat de installatie uitgelegd van de backlite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskimootje
spok9 schreef op 28 January 2003 @ 15:54:
[...]

:?

[...]

LOL

[...]

Snap je ;)
Gelukkig het was redelijk duidelijk waar het op sloeg, tnx 4 explaining.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jazz
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-04 13:28
Eskimootje schreef op 28 January 2003 @ 13:20:
[...]

Dan nog een kritische noot, je hebt het backlight niet nodig. Maar mooier is het ws. wel.
ik ga er vanuit dat de meeste mensen hier gebruik van gaan maken, aangezien 30 euro voor een (niet grafisch maar goed) LCD MET blue ( :9~ l33tness & w00tness level are high on this one trust me) backlight ENORM WEINIG IS!

ik zit dan ook te twijfelen om een derde te bestellen, aangezien er dus 2 max232 schakelingen op 1 print passen en als het ongeveer klopt dat de stuksprijs per LCD zal dalen naar zo'n 8,50..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Jaap
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-09 16:01
jazz schreef op 28 januari 2003 @ 18:49:
[...]

ik ga er vanuit dat de meeste mensen hier gebruik van gaan maken, aangezien 30 euro voor een (niet grafisch maar goed) LCD MET blue ( :9~ l33tness & w00tness level are high on this one trust me) backlight ENORM WEINIG IS!

ik zit dan ook te twijfelen om een derde te bestellen, aangezien er dus 2 max232 schakelingen op 1 print passen en als het ongeveer klopt dat de stuksprijs per LCD zal dalen naar zo'n 8,50..
30 euro kan wel weinig zijn, maar ik doe juist mee omdat ik 30 euro voor een LCD eigenlijk wel een hoop geld vind.
Maar ik vind ook dat als ik het nu doe, ik het wel goed moet doen, dus misschien koop ik er toch nog wel een backlight kit bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jazz
Super__Nerd schreef op 28 januari 2003 @ 18:59:
[...]

30 euro kan wel weinig zijn, maar ik doe juist mee omdat ik 30 euro voor een LCD eigenlijk wel een hoop geld vind.
Maar ik vind ook dat als ik het nu doe, ik het wel goed moet doen, dus misschien koop ik er toch nog wel een backlight kit bij.
Mijn vorige LCD heb ik ook via een inkoopactie gekocht voor iets minder dan 120,- :o Wel een grafische weliswaar, maar toch een stuk duurder dan deze. Vandaar :)

links:

http://www.grafisch-lcd.com/
http://www.modwarehouse.com/ia
[rml][ IA] Grafische LCD's :: Afhandeling (IA van mail.eve)[/rml]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Okey jongens, d'r wordt al flink gedisccuseerd op dit forum!
Super leipe IA trouwens!

Maar kan er iets meer verteld worden over het contrast dat eventueel ingesteld kan worden met potmeters?

En nog iets:
Verwijderd schreef op 27 January 2003 @ 11:35:
Heb ff gekeken of er nog knopjes kunnen worden toegevoegd en volgens mij kan dat:

http://www.bkonings.net/download/cchow.txt

Als je dit erbij soldeerd heb je 4 knopjes en kun je winamp besturen. Ik denk dat er ook wel iets te schrijven is dat je het lcd bestuurd.
Is er hier nog wat meer info over?
Ik bedoel, ik ben niet zo super in solderen en schema's vertalen e.d. , maar kan iemand mij vertellen of deze mogelijkheid in een schema gezet kan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 januari 2003 @ 19:19:
Okey jongens, d'r wordt al flink gedisccuseerd op dit forum!
Super leipe IA trouwens!

Maar kan er iets meer verteld worden over het contrast dat eventueel ingesteld kan worden met potmeters?

En nog iets:

[...]

Is er hier nog wat meer info over?
Ik bedoel, ik ben niet zo super in solderen en schema's vertalen e.d. , maar kan iemand mij vertellen of deze mogelijkheid in een schema gezet kan worden?
Helemaal mee eends de hardware matige kant is er nu wel maar kan dit dalijk ook met de software van Yarvieh oid..ben wel benieuwd naar de mogelijkheden om er een EXTREMER BAY BUS van te maken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• msentinelb
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-09 19:36

msentinelb

Arghhhhh!

jazz schreef op 28 januari 2003 @ 19:06:
[...]

Mijn vorige LCD heb ik ook via een inkoopactie gekocht voor iets minder dan 120,- :o Wel een grafische weliswaar, maar toch een stuk duurder dan deze. Vandaar :)

links:

http://www.grafisch-lcd.com/
http://www.modwarehouse.com/ia
[rml][ IA] Grafische LCD's :: Afhandeling (IA van mail.eve)[/rml]
ik heb mijn vorige lcd hier ook gekocht bij een ia van mr_x007. Grafische lcd voor 7,50 :). Wist er toen nog nix vanaf. Bleek het tering goedkoop te zijn.

Specs van mijn bak Hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*** UPDATE ***
De eerste status mail voor o.a. de LCD backlights is verstuurd!
Voor de mensen die nix ontvangen hebben en voor de mensen die toch even willen zien waar het nou over gaat heb ik 'm ook fff online gezet:

http://www.modwarehouse.com/ia/buttonia/info/statusmail1.txt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spok9

spok9

Groen...

jazz schreef op 28 januari 2003 @ 18:49:
[...]

Volgens mij kunnen er wel 4 tot 6 schakelingen op een print hoor :)

Heb het ff gecheckt, dat printje heeft het formaat van een eurocard (= 100mm x 160 mm). 1 IC en 6 elco's cq. condensatoren passen daar wel wat vaker dan 2 keer op ;)

[ Voor 15% gewijzigd door spok9 op 28-01-2003 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

spok9 schreef op 28 January 2003 @ 22:06:
[...]

Volgens mij kunnen er wel 4 tot 6 schakelingen op een print hoor :)

Heb het ff gecheckt, dat printje heeft het formaat van een eurocard (= 100mm x 160 mm). 1 IC en 6 elco's cq. condensatoren passen daar wel wat vaker dan 2 keer op ;)
ik ben n00b in electro dus ik heb dus echt wel heel het plaatje nodig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij kun je zo 4 knopjes toevoegen, ik weet het niet zeker. 3 knoppen kan je zo en zo toevoegen over de 4e ben ik niet zeker, omdat hij aan pin 9 zit van je seriele poort en die word al gebruikt in het schema.

Afbeeldingslocatie: http://www.zeilemaker.nl/maxlcd.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-01-2024
pin 9 is je ground dus dat moet kunnen pin 5 is je ground maar al wassie de ground gaat t zowiezo nie :P pin 9 is ring indicator dat kan wel --> hij moet wel op pin 9 dus, maar dat is niet je ground

lastiger is wel dat je dan 2 applicaties (1 voor display aansturing, 1 voor winamp aansturing) op 1 compoort wil draaien, dat slikt windowz niet :)

als iemand het in 1 progsel van stouwen lukt t wel denk ik, hoewel ik niet weet wat die pennetjes als RTS enzo doen als je data naar je schermpje stuurt.. dat de schermaansturing er niet naar omkijkt wil nog niet zeggen dat ze niet wisselen... maar da weet ik eerlijk gezegd niet...

[ Voor 15% gewijzigd door Punksmurf op 29-01-2003 12:31 . Reden: info aangepast, klopte nl nie 8)7 ]

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spok9

spok9

Groen...

Verwijderd schreef op 29 januari 2003 @ 11:09:
Volgens mij kun je zo 4 knopjes toevoegen, ik weet het niet zeker. 3 knoppen kan je zo en zo toevoegen over de 4e ben ik niet zeker, omdat hij aan pin 9 zit van je seriele poort en die word al gebruikt in het schema.

[afbeelding]
Moeten daar geen pull-up weerstanden bij? Anders heb je een ongedefiniëerde toestand lijkt me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
nee ipc niet

zitten aan de CTS (clear to send), DSR (data set ready), RI (ring indicator) en DCD (data carrier detect) ingangen die gewoon een 5 volt stroompje lusten (<1 volt = laag, >1,25 volt = hoog, tussenin is gokken :P) die je vanaf de DTR (data terminal ready) pakt die standaard hoog is (d8 en anders issie zo hoog gemaakt mbv software)

[ Voor 10% gewijzigd door Punksmurf op 29-01-2003 11:50 ]

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spok9

spok9

Groen...

Punksmurf schreef op 29 januari 2003 @ 11:48:
nee ipc niet

zitten aan de CTS (clear to send), DSR (data set ready), RI (ring indicator) en DCD (data carrier detect) ingangen die gewoon een 5 volt stroompje lusten (<1 volt = laag, >1,25 volt = hoog, tussenin is gokken :P) die je vanaf de DTR (data terminal ready) pakt die standaard hoog is (d8 en anders issie zo hoog gemaakt mbv software)
Hmm... interessant... Een 5 Volt stroom :? (8>

Maar dan nog, als een schakelaar open staat, hangt de bijbehorende RS232 lijn gewoon los, is er dan niet een pull-up/pull-down weerstand nodig om deze lijn op 5 danwel 0 Volt te definiëren? Afhankelijk van de spanning die er staat als de schakelaar gesloten is (begrijp ik het goed als ik denk dat dat 5 Volt is? In dat geval zou er een pull-dows weerstand nodig zijn).

Of bazel ik nu maar wat :?

[ Voor 14% gewijzigd door spok9 op 29-01-2003 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 januari 2003 @ 11:09:

[afbeelding]
Pin 5 is je ground (bug in schema, zal ik vanavond nog verbeteren |:( , gewoon het draaitje verkeerd geplaatst )

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2003 15:11 . Reden: itkfuot ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
spok9 schreef op 29 January 2003 @ 11:56:
[...]

niet zeike je snapt wat ik bedoel :P ;)
Maar dan nog, als een schakelaar open staat, hangt de bijbehorende RS232 lijn gewoon los, is er dan niet een pull-up/pull-down weerstand nodig om deze lijn op 5 danwel 0 Volt te definiëren? Afhankelijk van de spanning die er staat als de schakelaar gesloten is (begrijp ik het goed als ik denk dat dat 5 Volt is? In dat geval zou er een pull-dows weerstand nodig zijn).

de poortjes hebben in ingebouwde weerstand van 10kOhm
*k weet niet zeker of t 5 volt is, volgens de aloude standaard zijn de signaalniveaus -12/12v maar -3/+3 wordt ook soms gebruikt (maar dan zal je DTR ook 3v afgeven)
maar aangezien < 1v als 0 wordt gezien en >1,25v als 1 moet je rondkomen met TTL-niveau
sommige pc's willen weer wel echt een negatieve spanning als 0 maar die zijn nogal zeldzaam geloof ik

iig het werkt bij mij :) en t is vrij goedkoop de proberen of t bij jou ook werkt ... draadbruggetje is ipc al genoeg om t te proberen :)

hij is korstluitvast, als t goed is kan je alle draadjes kortsluiten zonder dattie stuk gaat :) *op eigen risico te proberen :P*

overigens, denk nu niet, hoi er komt 5 volt uit laat ik die maar gebruiken voor het display want hij kan maximaal zo'n 10mA leveren ... lijkt me iets te weinig vr het display.

[ Voor 1% gewijzigd door Punksmurf op 29-01-2003 12:17 . Reden: tikko, as usual ]

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spok9

spok9

Groen...

Punksmurf schreef op 29 January 2003 @ 12:15:
de poortjes hebben in ingebouwde weerstand van 10kOhm
Dat is een stroombegrenzende weerstand, geen pull-up weerstand, das een heel verschil ;)
Eventueel kan je een MAX232 gebruiken voor het aanpassen van het ttl spanningsniveau naar +15/-15

En zoals hier boven ook al vermeld... Pin 9 is de common/ground, niet pin 4 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
Verwijderd schreef op 29 januari 2003 @ 12:12:
[...]

Pin 9 is je ground, dat moet dan ook de algemene aansluiting voor de rest van je schakelaars worden en niet pin 4 dus (het is altijd de pin boven het nummer) en natuurlijk alle ingangen een pull-up weerstand om een gedefinieerd niveau te krijgen.
oja die pin9 is niet je ground (vergiste me net ook dus)..

je moet ze zo doen

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
DTR (4) ---+---+---+---+
           /s1 /s2 /s3 /s4
           |   |   |   |
CTS (8) ---+   |   |   |
               |   |   |
DSR (6) -------+   |   |
                   |   |
RI  (9) -----------+   |
                       |
DCD (1) ---------------+

geen weerstandjes nodig maar als je wil kan je dat vast wel doen
s1 - s4 zijn knopjes dus

pinout van rs232:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
25 pin     9 pin     in/out     name
---------------------------------------------------------
2          3         out        TxD (transmit data)
3          2         in         RxD (receive data)
4          7         out        RTS (request to send)
5          8         in         CTS (clear to send)
6          6         in         DSR (data set ready)
7          5                    GND (ground)
8          1         in         DCD (data carrier detect)
20         4         uit        DTR (data terminal ready)
22         9         in         RI (ring indicator)

k heb geen idee waar al die andere pinnetjes op die 25 pins connector voor zijn :)

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

spok9 schreef op 29 January 2003 @ 11:56:
[...]

Je bazelt niets, mijn Xtreme Baybus heeft ook een MAX232 aan boord, en die gaat wel degelijk "seriele troep" spugen als ik er geen seriele poort op aansluit (ik heb ook geen pulldown pullup weerstand op mijn proto zitten)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2003 12:57 . Reden: Pullup natuurlijk, +5V is voor RS232 gedefinieerd, pulldown = 0 volt is precies-niet-gedefinieerd |:( ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskimootje
De LCD's kosten nu nog maar 7 euro per stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enriqueeeee

enriqueeeee

vanila coke kicks ass

enriqueeeee schreef op 27 januari 2003 @ 19:29:
de printjes die je kan bestellen zijn die met voor geboorde gaatjes zodat je alleen de onderdelen er in hoeft te doen
of moet je ook draadjes doen

anders zou ik hem nie hoefen te bestellen
wat ik dus bedoel is zou iemand zo iets kunnen maken
Afbeeldingslocatie: http://diuf.unifr.ch/~brugger/electronics/irreciever/urcr-pcb.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
wat is dat voor mooi printje enriqueeeee?

edit:
*@eskimootje:­dat is goed nieuws!!

[ Voor 36% gewijzigd door Punksmurf op 29-01-2003 13:32 ]

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eskimootje schreef op 29 January 2003 @ 13:13:
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ w00t!! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Dat lijkt er al meer op...

Ik had nog even een vraag over dat printplaatje.. Is er nou ruimte voor een RS232 stekker op dat ding? Dus speciale aansluiting? Ik las net dat er waarschijnlijk makkelijk 2 schakelingetjes op 1 printje passen, dus vroeg me nog af of die print dan ook 2 aansluitingen heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskimootje
Hij heeft geen speciale aansluitingen voor de max232. Die moet je er gewoon op solderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

enriqueeeee schreef op 29 januari 2003 @ 13:13:
[...]

wat ik dus bedoel is zou iemand zo iets kunnen maken
[afbeelding]
Heb het ff nagekeken... Een enkelzijdige PCB van 40x20mm (gokje) met opdruk op de componentzijde kosten bij afname van 25 stuks of meer ongeveer 4 euro per stuk. Dit is bij de printleverancier waar ook de PCBs van de Xtreme Baybus vandaan komen.

Compleet met onderdelen erop en al totale kosten rond de 7 euro per stuk!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enriqueeeee

enriqueeeee

vanila coke kicks ass

Verwijderd schreef op 29 januari 2003 @ 13:52:
[...]

Heb het ff nagekeken... Een enkelzijdige PCB van 40x20mm (gokje) met opdruk op de componentzijde kosten bij afname van 25 stuks of meer ongeveer 4 euro per stuk. Dit is bij de printleverancier waar ook de PCBs van de Xtreme Baybus vandaan komen.

het plaatje daar is er gewoon een van het internet :D
maar ik vroeg mij af of er iemand is die zo iets zou willen maken :Z
zou het printje een stuk netter worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smokalot
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-09 23:05

smokalot

titel onder

Ik ben even het overzicht kwijt m.b.t. welke software er nou is/komt om de lcd aan te sturen.

Heeft er iemand misschien een paar linkjes voor me?

Ik neem aan dat winamp/xmms geen probleem wordt, maar hoe zit t met bijvoorbeeld BSPLayer of mplayer?

Ik probeer namelijk om een machine te maken die mp3tjes kan afspelen, waarbij alleen het LCD genoeg zou moeten zijn, en video, waarbij de monitor wel aanstaat, maar die toch ook info op het LCD moet laten zien.

Video met LCD support is vrij schaars geloof ik, nou is XMMS/Winamp3 wel een optie, maar toch niet echt ideaal.

It sounds like it could be either bad hardware or software

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jazz
welke optie is het beste voor het verzenden van 4 LCD's?
Verzenden in een doos € 5,50
Heb je maar 2 lcd's, maar wil je toch de zekerheid van een pakketje? Selecteer dan deze optie!
Verzekerd verzenden € 9,00
Verzekerd verzenden via de TGP (alleen bij grotere bestellingen)
Onverzekerd zenden brievenbus formaat € 3,50
Onverzekerd verzenden in een bubbeltjes envelop. Als je 1 of 2 LCD's hebt is dit de beste oplossing.
edit:

maw, hoeveel LCD's + spul passen er in een doos??

[ Voor 9% gewijzigd door jazz op 29-01-2003 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jazz schreef op 29 januari 2003 @ 16:23:

edit:

maw, hoeveel LCD's + spul passen er in een doos??
In een doos passen aardig wat spullen plus lcd's hoor, over dat aantal hoef je je niet druk te maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jazz
Verwijderd schreef op 29 januari 2003 @ 16:34:
[...]
In een doos passen aardig wat spullen plus lcd's hoor, over dat aantal hoef je je niet druk te maken :)
okee dan doen we dat :) thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwbagger
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-07 21:03

jwbagger

,.-~'`'~-.,

Eskimootje schreef op 29 January 2003 @ 13:13:
_/-\o_

you convinced me, ik doe nu ook mee :P

Heb dit topic een hele tijd al bekeken en meegelezen, maar zat nog te twijfelen enzo ;) Heb nu de knoop doorgehakt en doe ook mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marten
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-08 08:43
Verwijderd schreef op 29 januari 2003 @ 13:52:
[...]

Klinkt eig ook wel verleidelijk voor iemand die alleen met techniek 2x een soldeerbout heeft vastgehouden (en waar iets uit is gekomen dat je niet wil zien). Kan dit nog worden toegevoegt (wordt wel errug last minute natuurlijk maargoed)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMinD
  • Laatst online: 23-06-2024

DaMinD

Leeg

Kan ik er nog 15 meer bij bestellen ?

En hoe zit dat dan met het verzenden als ik 17 LCD'tjes heb besteld ?

[ Voor 50% gewijzigd door DaMinD op 29-01-2003 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sleeping_hollow
  • Niet online

sleeping_hollow

We want your soul.

DaMinD schreef op 29 januari 2003 @ 18:15:
Kan ik er nog 15 meer bij bestellen ?

En hoe zit dat dan met het verzenden als ik 17 LCD'tjes heb besteld ?
Ik denk gewoon in een doos.

You are free to do as we tell you to

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraagje misschien een hele stomme maar als ik dus dit bestel:

1617 Benodigheden schakeling € 4,82 € 4,82
1522 LCD * 8 24 met Intel 8032 controller € 7,00 € 7,00
1618 Printplaatje raster € 2,44 € 2,44

dan kan ik de bende in en aan elkaar solderen en dan kan ik hem via de compoort aansturen toch ????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Der_Rudy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06-09-2022

Der_Rudy

Thats me....

vergeet je niet eerst even bij conrad een offerte op te vragen als je daar zulke grote hoeveelheden gaat bestellen????? ervaring leert dat er altijd nog wel wat af kan, wij krijgen zeker 10 procent........(althans het bedrijf waar ik werk)

www.haller.nl nu op een Compaq Proliant DL380 2xPIII 933MHz / 1GB / Smart Array controller / Raid 5 met 8 stuks 36,4 en 4 stuks 18,2 GB schijfjes... en draaiend achter een APC 2200 UPS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sleeping_hollow
  • Niet online

sleeping_hollow

We want your soul.

Verwijderd schreef op 29 januari 2003 @ 18:43:
Ik heb een vraagje misschien een hele stomme maar als ik dus dit bestel:

1617 Benodigheden schakeling € 4,82 € 4,82
1522 LCD * 8 24 met Intel 8032 controller € 7,00 € 7,00
1618 Printplaatje raster € 2,44 € 2,44

dan kan ik de bende in en aan elkaar solderen en dan kan ik hem via de compoort aansturen toch ????
Dat klopt inderdaad, maar waarschijnlijk hoef je maar 1 printje te bestellen. Het is namelijk een rasterprint (alleen maar rechte banen), en er is op 1 print genoeg ruimte voor 2 schakelingen.

You are free to do as we tell you to

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMinD

DaMinD

Leeg

sleeping_hollow schreef op 29 januari 2003 @ 18:35:
[...]

Ik denk gewoon in een doos.
Maar hoeveel dozen heb ik dan nodig ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaMinD schreef op 29 januari 2003 @ 19:29:
[...]

Maar hoeveel dozen heb ik dan nodig ?
1tje is voldoende hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk B
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 25-04-2023

Henk B

te obl

Verwijderd schreef op 29 januari 2003 @ 13:52:Heb het ff nagekeken... Een enkelzijdige PCB van 40x20mm (gokje) met opdruk op de componentzijde kosten bij afname van 25 stuks of meer ongeveer 4 euro per stuk. Dit is bij de printleverancier waar ook de PCBs van de Xtreme Baybus vandaan komen.
Da's niet goedkoop; Eurocircuits levert die 25 printjes voor 78.65 incl versturen en BTW. Nog eens 25 extra voor minder dan een tientje: 50st voor 85.91 all in.

Via Epia in de auto; www.carpc.nl - 7" VGA Touchmonitor - GPS - Destin/\tor 2 - DC/DC - WLAN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Laatst online: 19:55

CyBeRSPiN

sinds 2001

Is er al iets bekend over de definitiefheid van de prijzen? Dan kan ik het overmaken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Jaap
Volgens mij zijn de prijzen nu redelijk definitief.
Maar kan je niet gewoon ff tot morgen wachten met betalen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leejow(saait)
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09 21:04

Leejow(saait)

Blater

Hmm ik ben te laat achter dit topic gekomen, is het nog mogelijk om te bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chimera
  • Laatst online: 09-09 17:09
Ja, de prijzen die nu op LauPro staan zijn definitief. Je krijgt vanavond/vannacht een mailtje over het betalen, dit moet je nu dus nog niet doen.

[16:19] <WhizzCat> de zon heeft nog maar 5 miljard jaar te leven naar het schijnt
[16:19] <WhizzCat> dus schiet op met dat protocol Chimera :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underground75
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-09 15:10
Alleen vandaag nog, kijk op Laupro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leejow(saait)

Leejow(saait)

Blater

Sjit account activeren duurt soms een DAG!!!aah nee dit kan je toch niet menen :'( kan ik toch anders meedoen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flotter
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-09 11:02

Flotter

Pelipper!

Leejow(saait) schreef op 30 January 2003 @ 19:29:
Sjit account activeren duurt soms een DAG!!!aah nee dit kan je toch niet menen :'( kan ik toch anders meedoen?
Duurt een dag? 't Is toch een kwestie van even wat gegevens invullen en op een toegemaild linkje klikken? Mijn account was in 5 minuten geactiveerd...

PSN ID: Flotmeister | Steam ID: Flotter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chimera
Precies, op LauPro staat dat de mailservers soms wat traag zijn, maar toen ik gelijk nadat ik op de submit-button had gedrukt mijn mail checkte was daar het activerings-mailtje van LauPro. Toppie snel, dus snel registreren en je kan nog meedoen :)

[16:19] <WhizzCat> de zon heeft nog maar 5 miljard jaar te leven naar het schijnt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enriqueeeee

enriqueeeee

vanila coke kicks ass

Er word toch uit amerika besteld moetten we dan ook nog extra kosten betalen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leejow(saait)

Leejow(saait)

Blater

hmz jah ik werd een beetje opgefokt door het activerings berichtje op de Laupro site (stond 10 uur ofzo). ik heb alles geactiveerd, besteld.. waar Staat info hoe ik moet overschrijven? ik heb alleen rekening nummer gevonden moet toch ook adres enzo invullen maar waar staan die?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chimera

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Beetje jammer dat de meeste mensen topics niet helemaal lezen, kun je alles 10x zeggen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leejow(saait)

Leejow(saait)

Blater

CyBeRSPiN schreef op 30 januari 2003 @ 20:08:
[...]

Beetje jammer dat de meeste mensen topics niet helemaal lezen, kun je alles 10x zeggen :/
ik ben niet zo'n snelle lezer, de IA zou al afgelopen zijn als ik klaar was met het doorlezen van alles :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Leejow(saait) schreef op 30 januari 2003 @ 20:22:
[...]

ik ben niet zo'n snelle lezer, de IA zou al afgelopen zijn als ik klaar was met het doorlezen van alles :Y)
Hehe, was ook niet echt specifiek tegen jou bedoeld, in het algemeen lezen de mensen topics gewoon niet door (vaak zijn ze idd ook te lang), en dat is dan best irritant voor de mensen die het topic wel helemaal gelezen hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chimera
It never hurts to help! :P (wav-file)

Maar nevertheless, je hebt wel gelijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus hoe loopt het nu morgen gaan we massaal overmaken...en dan wanneer komen de LCD's binnen?? Da was het heb trouwens wel heel het topic gelezen denk dat ik het of vergeten ben of niet gelezen/gezien heb :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underground75
Ze moeten uit de VS komen dus ik denk dat we rustig op een week of 4 kunnen rekenen (hopelijk veel te ruim gedacht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Jaap
The Undertaker schreef op 30 January 2003 @ 21:36:
Ze moeten uit de VS komen dus ik denk dat we rustig op een week of 4 kunnen rekenen (hopelijk veel te ruim gedacht)
13 dagen voor betalen
14 dagen om naar NL te komen
14 dagen (of minder) om naar ons te komen

Ik denk dat het wel meer wordt dan 4 weken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Super__Nerd schreef op 30 January 2003 @ 21:38:
[...]

13 dagen voor betalen

Ja, zoiets lijkt me wel reëel, sneller zou natuurlijk mooi zijn :)
Trouwens, ik keek net ff wat het totaal bedrag is, tis al meer dan €4000,- :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underground75
Super__Nerd schreef op 30 januari 2003 @ 21:38:
[...]

13 dagen voor betalen

Ik bedoelde eigenlijk ook na de sluitingsdatum vd betalingen. Vanaf nu idd een week of 6 (tot 8 :? )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskimootje
Hehe ik kan eindelijk op GoT, maar vanavond gaat de IA sluiten de prijzen zijn definitief en uhm ik kan genoeg bier drinken van het geld dat jullie me gunnen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Jaap
Eskimootje schreef op 30 January 2003 @ 22:35:
Hehe ik kan eindelijk op GoT, maar vanavond gaat de IA sluiten de prijzen zijn definitief en uhm ik kan genoeg bier drinken van het geld dat jullie me gunnen :D
Als je maar wacht totdat we alle LCD's hebben ;) (Als je alles in een keer opmaakt :))

[ Voor 7% gewijzigd door Jan Jaap op 30-01-2003 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leejow(saait) schreef op 30 januari 2003 @ 19:17:
Hmm ik ben te laat achter dit topic gekomen, is het nog mogelijk om te bestellen?
Ik heb er 5 besteld.... Misschien, ligt er aan hoe snell ik ze aan de praat heb, maar anders mag je er wel 1 van mij overnemen.... FFF checken.

Aan deze post kunnen geen rechten ontleend worden etc. etc. etc. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskimootje
De IA-inschrijving is nu gesloten.
Idereen heeft als het goed is de mail gehad. Er waren enkele errors: pauldebr***n@hotmail.com &
pd@q***as.nl
Als je het mailtje niet kon ontvangen mag je me een mail sturen daarover op edo.vanbruggen[at]wanadoo.nl. PAS OOK JE LAUPRO INSTELLINGEN DAN AAN!
Woensdag de 12e is de laatste dag van de betalingen, op laat/niet betalers word niet gewacht.

[ Voor 4% gewijzigd door Eskimootje op 31-01-2003 00:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Undertaker schreef op 30 januari 2003 @ 21:36:
Hmm, laatst heb ik iets besteld, Thinkgeek.com meuk. Dat was er binnen 2 dagen. Super snel dus!!! Dat kwam ook uit Amerika. Dus de LCD's zouden met VEEL mazzel eind volgende week bij je thuis kunnen liggen lijkt mij.... En bij ons 3 dagen later, incl. onderdelen enz. (ik bedoel dus HOPELIJK!!) :P :9 :*) 8)

En zit er ook een aansluitschema van het zelf te solderen LCD bij?? Wel van de restcomponenten van wat ik zag op deze draad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eskimootje schreef op 31 januari 2003 @ 00:21:
De IA-inschrijving is nu gesloten.
Idereen heeft als het goed is de mail gehad. Er waren enkele errors: pauldebr***n@hotmail.com &
pd@q***as.nl
Als je het mailtje niet kon ontvangen mag je me een mail sturen daarover op edo.vanbruggen[at]wanadoo.nl. PAS OOK JE LAUPRO INSTELLINGEN DAN AAN!
Woensdag de 12e is de laatste dag van de betalingen, op laat/niet betalers word niet gewacht.
Ik pay FFF >:) Ben ik de eerste dan??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskimootje
Verwijderd schreef op 31 januari 2003 @ 00:27:
[...]

Hmm, laatst heb ik iets besteld, Thinkgeek.com meuk. Dat was er binnen 2 dagen. Super snel dus!!! Dat kwam ook uit Amerika. Dus de LCD's zouden met VEEL mazzel eind volgende week bij je thuis kunnen liggen lijkt mij.... En bij ons 3 dagen later, incl. onderdelen enz. (ik bedoel dus HOPELIJK!!) :P :9 :*) 8)

En zit er ook een aansluitschema van het zelf te solderen LCD bij?? Wel van de restcomponenten van wat ik zag op deze draad.
* Eskimootje maakt wel even pics als hij zn Nokia 7650 iig nog een keertje krijgt :'( .

TIP voor je: De EDIT knop.
En neej er zijn al mensen die zeggen dat ze betaald hebben.

[ Voor 9% gewijzigd door Eskimootje op 31-01-2003 00:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@eeskimootje: Ik ben in ieder geval wel de 1e die betaald heeft naar aanlijding van het Mailtje! :) Zoals stond beschreven in de IA :) Maar van Rabo naar Postbank zal wel een paar dagen duren.

edit:
P.s. ik ben Necormax op Laupro.

edit:
[edit2] P.s.2. En de EDIT knop wist ik wel te vinden hoor. Alleen iets te snel willen reageren. [/edit2]

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2003 00:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Klote postbank, waarom moet girotel altijd meer de halve dag down? Dan is toch het hele voordeel weg? :?
Maar goed, ik zal het meteen morgenochtend overmaken, heb je het zaterdag :)
(En als de rest ook ff opschiet.. ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Topictitel aangepast op verzoek :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, net mijn HDD VU-meter aan de praat gekregen. Nu tijd voor hetvolgende projectje :+.
Ook maar zon leuke lcd besteld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croccifixio
  • Laatst online: 01-04 12:36
Verwijderd schreef op 31 januari 2003 @ 00:27:
[...]

[...]
Ik hoop niet dat dit topic vanaf nu helemaal verneukt gaat worden met dit soort posts. "Heb je al wat gehoord?" "Zijn ze al binnen?" "Tjonge, jonge, het duurt wel heel erg lang." "LCD!!! LCD!!!!"

Zodra Eskimootje iets weet, laat 'ie het ons heus wel weten.

Sorry, moest ik even zeggen. Ik heb alweer een paar IA's meegemaakt waarbij dit wel gebeurd is en het verklootte het hele topic.

[ Voor 5% gewijzigd door Croccifixio op 31-01-2003 15:16 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maybe is het een idee alvast wat te gaan zeuren voor plugins ?

http://www.lcdstudio.com/

We hebben nog ff. Dus naar die url en yarv harrassen met plugin requests en features!

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2003 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KEP BETAALT :p
sulle zien hoelang rabo naar postbank gaat :)
kw8 met spanning op me lcdtje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu ook betaald *D

Kijken hoelang het van rabo naar postbank duurd ja ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
-TheGrimReaper- schreef op 31 January 2003 @ 09:32:
[...]

Ik hoop niet dat dit topic vanaf nu helemaal verneukt gaat worden met dit soort posts. "Heb je al wat gehoord?" "Zijn ze al binnen?" "Tjonge, jonge, het duurt wel heel erg lang." "LCD!!! LCD!!!!"
mag ik je aanvullen met "ik heb betaald" "ik kan niet wachten tot ze er zijn" "ik hoop dat mijn geld snel wordt overgemaakt" "kan iedereen effe snel betalen want dat komen ze eerder" etc etc ???

wat natuurlijk wél interessant is, is om te posten wat je ermee wilt gaan doen! :D :Y)
(of moet dat in een ander topic??)

als je betaalproblemen hebt lijkt me dit topic iig zeer geschikt :) maar k hoop niet dat het nodig zal zijn ;)

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog geen geld overmaken,omdat de prijzen nog kunnen en zullen veranderen.
Misschien dat dit ff verandert kan worden in het topic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMinD

DaMinD

Leeg

Punksmurf schreef op 31 January 2003 @ 17:29:
[...]

wat natuurlijk wél interessant is, is om te posten wat je ermee wilt gaan doen! :D :Y)
(of moet dat in een ander topic??)
Ja wel een goed idee.

Heb al een GFX LCD en die gebruik ik voor winamp , mbm5 netwerk info en zo.
Deze lcdtjes ga ik gebruiken om eens te kijken hoe ik ze zo mooi mogelijk in mijn kast kan bouwen.
Heb ook 15 extra lcdtjes besteld en die gaan naar electro van onze school en die gaan ook maar een skijken wat e allemaal met die schermpjes uit kunnen halen. Ben zeer benieuwd.
Ik laat wel iets weten als er iets leuks uitgekomen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
hmm ok .. k wist niet of dat op prijs gesteld werd in dit topic
blijkbaar wel dus :)

wat ik ermee wil gaan doen dus :)

ik wil gaan *proberen* er een standalone opererend apparaatje van te maken mbv van een AVR (voor die het niet weten: een programmeerbare microcontroller). ik heb er nog nooit mee gewerkt maar naar ik heb begrepen is het relatief gemakkelijk. Ik weet dat er al zo'n soort ding op dat bord zit maar dan zal ik ws weer een nieuwe interface naar de lcd moeten programmeren, daar zit ik niet zo op te wachten
mocht dat lukken dan wil ik proberen iets van een wireless radio-link op te bouwen met mijn pc, zodat ik een sort of RF afstandsbediening heb voor mijn pc (winamp, dvd/divx en who know wat nog meer)
iig een grote uitdaging voor mij :D

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskimootje
@ Punksmurf, dat zou wel erg :9~ zijn. Als je dat lukt geef je dan ook een how-to?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
sure...dat komt dan wel op m'n site incl wat soft enzo
maar uh... * Punksmurf denkt dat dat nog wel minstens een jaar gaat duren ;)
t zijn wel leuke plannen natuurlijk maar ik ben een echte electronica n00b (zie ook profile ;)) maar ja k ben niet voor nix een leergierig tweakertje ;)

maar ik reken natuurlijk op hulp van mijn medetweakers :)

[ Voor 13% gewijzigd door Punksmurf op 01-02-2003 20:41 ]

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Punksmurf schreef op 01 februari 2003 @ 20:16:
hmm ok .. k wist niet of dat op prijs gesteld werd in dit topic
blijkbaar wel dus :)

wat ik ermee wil gaan doen dus :)

ik wil gaan *proberen* er een standalone opererend apparaatje van te maken mbv van een AVR (voor die het niet weten: een programmeerbare microcontroller). ik heb er nog nooit mee gewerkt maar naar ik heb begrepen is het relatief gemakkelijk. Ik weet dat er al zo'n soort ding op dat bord zit maar dan zal ik ws weer een nieuwe interface naar de lcd moeten programmeren, daar zit ik niet zo op te wachten
mocht dat lukken dan wil ik proberen iets van een wireless radio-link op te bouwen met mijn pc, zodat ik een sort of RF afstandsbediening heb voor mijn pc (winamp, dvd/divx en who know wat nog meer)
iig een grote uitdaging voor mij :D
Kijk eens in het begin van het topic en ook op de site waar ze er een MP3 speler mee willen maken, source code is daar te verkrijgen en op die manier kom je er achter hoe je het LCD moet aan sturen.

PS met AVR bedoel je zeker een Atmel van de AVR 8-Bit RISC serie en die zit er echt niet op. Op het LCD zit namelijk een 80C31.

Maar voor de rest een goed idee, was ik namelijk ook van plan (natuurlijk andere dingen dan die jij gaat doen) , om een van de LCD schermpjes om te bouwen en er een MEGA161 (TQFP44 behuizinkje) in te stoppen, proc,rom,ram eruit. Is voor mij namelijk makkelijker dan moeilijk te doen met die 80C31 en daar de prom te herprogrammeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
crazypro... k weet dat ut geen avr is op het board:
Ik weet dat er al zo'n soort ding op dat bord zit maar dan zal ik ws weer een nieuwe interface naar de lcd moeten programmeren, daar zit ik niet zo op te wachten
mss niet zo duidelijk als ik had gewild :P maar t is net zoiets maar toch ff anders :P
en ik heb dus ook geen zin om die 8031 te herprogrammen

is ut nou een 8032, 8031 of 80c31..??

en ik bedoelde inderdaad een amtel avr :) los erop aangesloten dus en evt nog het eea eraan van geheugen en hardware voor een remote link (heb nog geen idee hoe ik dat ga maken hoor! ik weet wel dat er setjes zijn die je op een ser. poort kan aansluiten maar de seriele poort van de amtel gebruik ik dus al voor het display. plus dat die dingen nogal duur zijn, en ik wil het zoveel mogelijk zelf maken en begrijpen)

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Punksmurf schreef op 01 februari 2003 @ 23:39:
crazypro... k weet dat ut geen avr is op het board:

[...]

mss niet zo duidelijk als ik had gewild :P maar t is net zoiets maar toch ff anders :P
en ik heb dus ook geen zin om die 8031 te herprogrammen

is ut nou een 8032, 8031 of 80c31..??

en ik bedoelde inderdaad een amtel avr :) los erop aangesloten dus en evt nog het eea eraan van geheugen en hardware voor een remote link (heb nog geen idee hoe ik dat ga maken hoor! ik weet wel dat er setjes zijn die je op een ser. poort kan aansluiten maar de seriele poort van de amtel gebruik ik dus al voor het display. plus dat die dingen nogal duur zijn, en ik wil het zoveel mogelijk zelf maken en begrijpen)
Tis een 80C32 (256bytes RAM NOP voor de rest)

Als je er een Atmel op aansluit heb je 2 mogelijkheden:
1) een Atmel met 2 communicatie poorten, zoals een MEGA161
2) Een echte serielle poort voor de buiten wereld en de seriele poort richting LCD in software maken, moet niet zo een probleem zijn, want de snelheid is vrij laag 9600 Baud richting LCD, alleen instellen en niet antwoorden.

Lijkt me voor jou de goedkoopste oplossing numero 2, serielle poort software matig maken (voorbeelden moet op de site van Atmel te vinden zijn, en anders zelf maken ,is niet moeilijk, op timer/interupt basis.)

Easy heeft ook nog een leuke Atmel in de aanbieding, ook los te koop :P bij hem Digitaal hart: Atmel ATmega32-16PC

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2003 00:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil hem inbouwen in een plexi case met glowwire erbij knoppies erop maken voor winamp met een exra lange kabel naar pc om er een remote control van te maken :P

Ps Ik heb wat problemen met terugschrijven e.d. kan op zijn vroegst dinsdag overmaken :X klote postbank nja gelukkig hebben we nu nog 10 dagen ofzow _/-\o_

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2003 00:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.ray2.dds.nl/movie_link_img.jpg
(xvid avi)
Misschien vinden mensen het leuk om ff wat content te zien die je later wellicht op je 8X24 kan zetten.

Elke geek kent het blinkenlights.de project. waar ze een afbeelding op een gebouw projecteerde.

Deze files kunnen ook op je LCD gezet worden.

Als je het leuk vind kun je hier een filmpje downloaden met een voorbeeld. het is best grappig ( al zeg ik 't zelf.)

( ps ik hoop niet dat yarv gaat flippen als hij ziet dat ik die sjit post )

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2003 05:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat niet maar ipv de link naar lcdstudio had je best die image hier clickable kunnen maken...
Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.