[LCD]Polariserende film - het grote DHZ backlight topic

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 2.512 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
*** UPDATE! ***

Deze backlight kits zijn inmiddels aan de IA Vandalproof buttons toegevoegd!

Klik op deze link om naar de LauPro site te gaan:

http://www.laupro.nl/ia/ia.asp?id=186&p=l&g=71

[/update]

Ik open dit topic naar aanleiding van de 8 x 24 Character LCD IA dit op dit moment loopt... Het is bij dat LCD mogelijk om er een backlight achter te modden... Hiervoor is een brok EL foil en polariserende film voor nodig...

Ik heb zelf al het halve internet afgezocht en naar een aantal fotozaken gebeld, maar ik denk dat ik verkeerd zit, want niemand schijnt die film te hebben...

Heeft iemand enig idee waar polariserende film in Nederland te koop is? Evt. links naar sites van nederlandse of buitenlandse webshops zijn ook okay...

Het lijkt me handig om dit topic te gebruiken voor alle informatie, links en how-to's die betrekking hebben op het modden van de LCD's...

Hier een voorbeeld van een LCD met backlight:

Afbeeldingslocatie: http://www.techknowman.com/Kits/LCD/White_LT-D.gif

http://www.techknowman.com/Kits/LCD/LCD.htm

Ik heb deze gast al fff gemaild met de vraag of hij een berg van dat spul naar NL kan sturen... Aangezien de rest van de prijzen daar een beetje aan de hoge kant is wil ik proberen om zo goedkoop mogelijk een backlight kit samen te stellen...

We kunnen in ieder geval gebruik maken van de mooie how-to die hier te vinden is:
http://www.techknowman.co...nstall/LCD%20INSTALL.html

Waar is in Nederland EL-foil voor een leuk prijsje te koop?
Links, tips, suggesties?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2003 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underground75
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-09 15:10
In de tweede link kan je zien dat hij de polariserende film eraf haald en de LCD terug in de houder stopt na het verwijderen van de lijmresten. en een nieuwe film erinstopt, kan je daar niet zo'n film voor gebruiken als je met de kleurenmods op de grafische hebt gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corn
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 31-08 19:02

Corn

Raar jongetje

EL foil is bij conrad te krijgen, daar heb ik het wel eens in de dikke catalogus zien staan. Polariserende film is moeilijker... Maar waarom wil je dat hebben? Zodat ie beter bij daglicht te zien is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Cornholio2001 schreef op 25 januari 2003 @ 09:06:
EL foil is bij conrad te krijgen, daar heb ik het wel eens in de dikke catalogus zien staan. Polariserende film is moeilijker... Maar waarom wil je dat hebben? Zodat ie beter bij daglicht te zien is?
Die polariserende film zorgt ervoor dat het contrast beter is... Dit zit namelijk in elk standaard LCD waar een EL backlight achter zit...
The Undertaker schreef op 25 januari 2003 @ 09:00:
In de tweede link kan je zien dat hij de polariserende film eraf haald en de LCD terug in de houder stopt na het verwijderen van de lijmresten. en een nieuwe film erinstopt, kan je daar niet zo'n film voor gebruiken als je met de kleurenmods op de grafische hebt gedaan?
Daarmee veranderde ik alleen de kleur van het witte backlight... dat gaat in dit geval helaas niet op... Die polariserende film is echt nodig als er een backlight achter moet komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underground75
Kan je dit vergelijken met de soort folie die op de voorruit van auto's zit (zo'n paars/blauwe voorruit) :? Ik geef toe dat ik een beginner in de electronica en LCD's ben maar goed. Anders zou je ruitfolie kunnen proberen

[ Voor 6% gewijzigd door Underground75 op 25-01-2003 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corn

Corn

Raar jongetje

Dat het op elk lcd met backlight zit brengt me op een idee... Ik heb laatst het lcd van een Apple Powerbook Duo 250 gesloopt, en daar zat vóór de backlight een stukje matte folie. Ik denk dat dat het polariserende folie was. Koop dus een zootje cheapass kapotte laptops, en je kunt daar het folie van gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een bedrijf gevonden dat EL foil in A3 formaat verkoopt.. daar moet je wel minimaal 10 backlight kitjes van kunnen maken:

http://www.lumitec.ch/d/angebot/folien/multi.shtml

Is ook in wit, rood, blauw/groen en groen te krijgen...

Rood lijkt me wel erg nice :D

Polariserende film is heel speciaal.. het laat alleen licht met een bepaalde richting door... Deze zelfde techniek wordt gebruikt in de glazen van polariod zonnebrillen... daardoor worden alle hinderlijke schitteringen tegengehouden...

Als je 2 stukjes film gedraaid op elkaar legt komt er helemaal geen licht meer doorheen... Dus totaal zwart! Ook al zet je er een vette halogeen bouwlamp achter :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Cornholio2001 schreef op 25 januari 2003 @ 09:14:
Dat het op elk lcd met backlight zit brengt me op een idee... Ik heb laatst het lcd van een Apple Powerbook Duo 250 gesloopt, en daar zat vóór de backlight een stukje matte folie. Ik denk dat dat het polariserende folie was. Koop dus een zootje cheapass kapotte laptops, en je kunt daar het folie van gebruiken.
Die folie is denk ik anti-glare folie... Zit ook op mijn laptop.. dat zorgt er dus voor dat je bijna geen reflectie ziet, zoals bij een gewone monitor op de glazen buis vaak wel het geval is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corn

Corn

Raar jongetje

Nee, das nou net jammer: je kunt onmogelijk 10 kitjes maken uit 1 a3tje. Het probleem is dat ieder stukje folie een anode EN en kathode moet hebben. M.a.w: je kunt maximaal 4 backlightjes knippen uit 1 vel (grootte maakt niet uit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Cornholio2001 schreef op 25 januari 2003 @ 09:22:
Nee, das nou net jammer: je kunt onmogelijk 10 kitjes maken uit 1 a3tje. Het probleem is dat ieder stukje folie een anode EN en kathode moet hebben. M.a.w: je kunt maximaal 4 backlightjes knippen uit 1 vel (grootte maakt niet uit)
Afbeeldingslocatie: http://www.lumitec.ch/d/angebot/folien/_images/testset.gif

Ik tel toch echt 12 aansluitpunten... Die bovenste kan je niet gebruiken denk ik.. maar 10 stuks moet toch wel lukken denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corn

Corn

Raar jongetje

Hmmmm... maar heeft zo'n ding niet 2 zijkanten nodig voor de aansluitpunten? Noujah die lui zullen het wel weten dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 January 2003 @ 09:24:
[...]

[afbeelding]

Ik tel toch echt 12 aansluitpunten... Die bovenste kan je niet gebruiken denk ik.. maar 10 stuks moet toch wel lukken denk ik...
Klopt inderdaad, de bovenste kun je niet gebruiken, maar de zijkanten wel. Xander wil jij ook kijken of die inverters van ons hier rechtstreeks op kunnen? Ik denk het namelijk wel.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

he XNDR, goed idee. Ik ben in voor 2 of drie setjes (voor als ik er 1 of 2 verkloot). Kan ik eindelijk mijn 256x128 schermpie van licht voorzien.
(sorry Der_Rudy, als dit doorgaat hou ik hem zelf)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 25 January 2003 @ 09:31:
[...]

Klopt inderdaad, de bovenste kun je niet gebruiken, maar de zijkanten wel. Xander wil jij ook kijken of die inverters van ons hier rechtstreeks op kunnen? Ik denk het namelijk wel.....
Ik heb even de datasheet van dat spul bekeken... Er staat bij de "driver" (inverter):

Eingang 9VDC
Ausgang 140VAC
Frequenz 400Hz

Verder staat er nog per soort een opsomming van een aantal waarden, maar daar kom ik niet echt uit... Anybody?

Datasheet: http://www.lumitec.ch/d/_download/DATSSACC.DOC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DustMan4u
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:22
Beste is denk ik bij conrad van die gevallen te bestellen.
De maat meet 112x87mm (moet passen met ca. 100x50mm viewable), en kost daar € 8,10, en als we ze lekker massaal gaan inkopen € 7,02 vanaf 10 en € 5,94 vanaf 25 per kleur.
De beschikbare kleuren zijn wit, rood groen en blauw.
Bijbehorend is natuurlijk nog een inverter voor 12V, welke € 4,30 kost, vanaf 10 € 3,93 en vanaf 25 € 3,52

Domotica: Fibaro HC2 met diverse modules in het hele huis, Nest Hello & Cam IQ | 3D: Voron Switchwire

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DustMan4u schreef op 25 januari 2003 @ 09:39:
Beste is denk ik bij conrad van die gevallen te bestellen.
De maat meet 112x87mm (moet passen met ca. 100x50mm viewable), en kost daar € 8,10, en als we ze lekker massaal gaan inkopen € 7,02 vanaf 10 en € 5,94 vanaf 25 per kleur.
De beschikbare kleuren zijn wit, rood groen en blauw.
Bijbehorend is natuurlijk nog een inverter voor 12V, welke € 4,30 kost, vanaf 10 € 3,93 en vanaf 25 € 3,52
heb je daar een link van?? post ff hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat klinkt goed...

Heb hier nog wat info en how-to's voor het modden van een LCD:
http://www.planetrcs.de/modding/lcdblau.htm
http://www.easy-mod.de/emcontent/default.php?seite=lcdblue2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DustMan4u
catalogus blz. 805 :)

Zal ff linkje opzoeken...

Afbeeldingslocatie: http://www.nl.conradcom.de/IMS_Docs/F1/F168843CB8AA62F0E10000000A010251.JPG

Witte el-folie

Inverter

[ Voor 87% gewijzigd door DustMan4u op 25-01-2003 09:43 ]

Domotica: Fibaro HC2 met diverse modules in het hele huis, Nest Hello & Cam IQ | 3D: Voron Switchwire

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
DustMan4u schreef op 25 January 2003 @ 09:41:
catalogus blz. 805 :)

Zal ff linkje opzoeken...
Linken naar die KL*** Conrad site werkt niet.. plaats fff het pad of de search keywords.. dan kunnen we zelf zoeken... Als de sessie verlopen is werkt die link niet meer 8)7 ;(

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2003 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DustMan4u
Verwijderd schreef op 25 January 2003 @ 09:43:
[...]

Linken naar die KL*** Conrad site werkt niet.. plaats fff het pad of de search keywords.. dan kunnen we zelf zoeken... Als de sessie verlopen is werkt die link niet meer 8)7 ;(
Ow, hier werken ze nog wel, maargoed.

Bestelnummer folie (kun je dus gewoon op zoeken en dan zie je hem): 184030
Bestelnummer inverter: 184005

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Der_Rudy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06-09-2022

Der_Rudy

Thats me....

HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA geen probleem hoor __Ted__ ik hoop alleen dat het nu wel gaat lukken om die polariserende film te vinden ik had de moed na 5 weken opgegeven.... maar ik gun het je van harte hoor..... maar als jij alleen die hele dunne reflecterende folie eraf trekt heb jij dat probleem niet....

BTW __Ted__ ik heb nog twee van die conrad strookjes liggen hoor (groen) kan je wel overnemen voor weinig.............met inverters.....
alleen het lijkt te moeten passen maar vult alleen het pixel deel van de 256x128

[ Voor 10% gewijzigd door Der_Rudy op 25-01-2003 09:53 ]

www.haller.nl nu op een Compaq Proliant DL380 2xPIII 933MHz / 1GB / Smart Array controller / Raid 5 met 8 stuks 36,4 en 4 stuks 18,2 GB schijfjes... en draaiend achter een APC 2200 UPS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Okay, de Conrad optie lijkt me een goed plan:

LICHTFOLIE ROOD 112X87MM - 184043
LICHTFOLIE WIT 112X87 MM - 184030
LICHTFOLIE GROEN 112X87 MM - 184057
LICHTFOLIE BLAUW 112X87 MM - 184070

Prijzen:
1 - 8,10
10 - 7,02
25 - 5,94

Inverter:

EL-INVERTER WE-50 - 184005

Prijzen:
1 - 4,30
10 - 3,93
25 - 3,52

Nu nog ergens polariserende film zien te scoren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

beters ik doe mee als dit doorgaat! ksal dit topic zekers in de gaten houden!

alvast bedankt _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar zou je bv ook makkelijk die 24x8 lcd uit die ia kunnen openmaken om dit erachter te zetten? Of heb je dan het risico dat je die hele lcd uit elkaar rukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 25 January 2003 @ 11:17:
Maar zou je bv ook makkelijk die 24x8 lcd uit die ia kunnen openmaken om dit erachter te zetten? Of heb je dan het risico dat je die hele lcd uit elkaar rukt?
Ik heb niet voor niets die link bovenaan dit topic gezet.. daar staat stap voor stap beschreven hoe het moet... En ja, het hele LCD moet uit elkaar gerukt worden, maar dat kan op veel verschillende manieren! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 January 2003 @ 11:17:
Je kan ieder LCD uit elkaar halen op een makkelijke manier, de manier waarop jij het verwoord schrikt idd mensen af wat niet echt terecht is.

Als je het metaal en het glas van je LCD openmaakt en voorzichtig er terug opzet gaat er nix fout en als het beeld toch raar doet neem je het metaal er gewoon weer af en monteer je het opnieuw en dan is het wel weer goed.

niet echt gevaarlijk en niet eens moeilijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Der_Rudy schreef op 25 januari 2003 @ 09:52:
HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA geen probleem hoor __Ted__ ik hoop alleen dat het nu wel gaat lukken om die polariserende film te vinden ik had de moed na 5 weken opgegeven.... maar ik gun het je van harte hoor..... maar als jij alleen die hele dunne reflecterende folie eraf trekt heb jij dat probleem niet....

BTW __Ted__ ik heb nog twee van die conrad strookjes liggen hoor (groen) kan je wel overnemen voor weinig.............met inverters.....
alleen het lijkt te moeten passen maar vult alleen het pixel deel van de 256x128
ok dan. maar als ji al de moed hebt opgegeven...........
ben er nog niet uit wat te doen met mijn 256x128 lcd. Wil zo ie zo eentje met backlight. Maar het lijkt dus niet zow simpel als het lijkt Der_Rudy??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
=== GOOD NEWS ===
Ik kan aan polariserende film komen!!

Breedte: 48.26 cm (19 inch)
Lengte: 30.48 cm (per foot of een meerdere daarvan, het zit op een rol namelijk)

Kosten per foot: $15
Verzendkosten: $11.50

Als er animo is kunnen we mooie backlight kitjes samenstellen...

Wie doet er mee?? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underground75
jep 2x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Jaap
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-09 16:01
Als het onder de 7,50 euro blijft voor de complete set doe ik ook mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Super__Nerd schreef op 25 January 2003 @ 15:41:
Als het onder de 7,50 euro blijft voor de complete set doe ik ook mee.
8)7 :X Heb je het topic uberhaupt wel gelezen??? ;(

Zoals het er nu uitziet gaat een setje ongeveer het volgende kosten:

Inverter 3,52 + EL foil 5,94 + Polarizing film +/- 3,00

Totaal: +/- 12.00 euro

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2003 15:50 . Reden: flame removed ;) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Jaap
Verwijderd schreef op 25 januari 2003 @ 15:46:
[...]

8)7 :X Heb je het topic uberhaupt wel gelezen??? ;(
Misschien kan je nog ergens een nieuw huis kopen voor 10 euro 8)7

Zoals het er nu uitziet gaat een setje ongeveer het volgende kosten:

Inverter 3,52 + EL foil 5,94 + Polarizing film +/- 3,00

Totaal: +/- 12.00 euro
Ik geloof dat ik de EL foil een beetje vergeten was :X

Maar voor 12 euro moet ik er nog ff over denken, das nog meer dan het LCD zelf :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underground75
Totaal kost je LCD dan 21,50 Euro, en dat voor een 24*8, een Chrystalfontz 20*4 kost bij een IA rond de 27,- Euro. Duur is het zeker niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Jaap
Nee, maar zonder backlight is het wel goedkoper :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underground75
Super__Nerd schreef op 25 January 2003 @ 16:03:
Nee, maar zonder backlight is het wel goedkoper :)
Maar niet zo mooi als met :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Jaap
The Undertaker schreef op 25 januari 2003 @ 16:04:
[...]

Maar niet zo mooi als met :9
Dat is weer waar, en daarom denk ik er ook over na :)

Maar ik heb nog geen LCD omdat ik ze altijd te duur vond, maar dan moet ik natuurlijk niet nu alsnog zoveel eraan uit gaan geven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

3M fabriceert polatizing filters: http://cms.3m.com/cms/NL/nl/0-77/ekFuEV/view.jhtml

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om welke kleur backlight gaat het hier eigenlijk? Als het groen is wil ik er geen 12 euro aan uitgeven, maar als het blauw of rood is :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 25 januari 2003 @ 16:21:
Om welke kleur backlight gaat het hier eigenlijk? Als het groen is wil ik er geen 12 euro aan uitgeven, maar als het blauw of rood is :9~
Zie boven... Blauw/Wit/Groen/Rood :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Oyster

Prince

Zeer veel intresse in de kit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• msentinelb
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-09 19:36

msentinelb

Arghhhhh!

ik heb zeker intresse.

Specs van mijn bak Hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De Backlight kits zijn aan de Illuminated buttons IA toegevoegd...

Check LauPro @ http://www.laupro.nl/ia/ia.asp?id=186&p=l&g=71

[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2003 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DustMan4u
Nice, good work XNDR !!!
Jij verwacht dus wel dat er 25 afgenomen worden van elke kleur?

Ennuh, mooie fotosoeps :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb wel interesse in zo'n blauwe backlight :9~ Maar als ik die achter die lcd van 24x8 uit de ia hang worden de letters dan ook wit? Zodat je dan netzoals op het plaatje witte letters op een blauwe achtergrond krijgt? :9~

En het komt er dus eigenlijk op neer om alle velletjes en plakvellen enzo van je lcd te verwijderen, en daarna de el folie en daarover heen weer de polariserende film onder het lcd te doen?

edit 59: En komen de el-foil en polarizerende folie op maat of moet je die zelf nog op de goede maat snijden?

[ Voor 94% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2003 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou je nog andere leuke dingen met dat folie kunnen doen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• msentinelb
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-09 19:36

msentinelb

Arghhhhh!

Als jij wat leuks kan bednken of vinden waarschijnlijk wel :)

Specs van mijn bak Hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

k hep besteld :) supercoowl dat je dit er bij doet XDNR...

_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

* GA!S zag toevallig dit topic.

Ik ben zelf bezig met het bouwen van een 3d stereo projector. In het kort: men neme 2 beamers met keystone functie, voorzie deze van polarisatiefilters, bouwen een statief zodat de beamers exact boven elkaar komen te staan en waarmee je de filters kan richten. Projecteer op een oppervlak dat de polarisatie in stand houdt, zet een bril op je kop met gepolariseerde glazen en je ziet diepte op het scherm. Leuk detail: aansturing wordt een VR applicatie, je kan dus real-time in stereo door een gebouw heen lopen.

Voor de polarisatiefilters kwam ik op de volgende site uit: http://www.dewijs-3d.com/
Je zou ze eens een mailtje kunnen sturen, zijn veel bezig met stereofotgrafie en (dia)projectie. Ze hebben in ieder geval genoeg contacten om je te kunnen vertellen waar je het spul kan krijgen (voor mij hadden ze zelf alles op voorraad). Misschien dat je er iets aan hebt.

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm ik heb hier een gfx lcd met groene backlight en hier zou dat velletje heel makkelijk ingebouwd kunnen worden :)
Nu is het alleen zo dat het scherm ook zonder backlight al groen/gelig is, zou dit scherm dan wel wit worden met een wit folie?
Als ik een wit papiertje tussen de backlight en het scherm schuif blijft het scherm groen dus het ligt echt aan de kleur van het schermpje zelf.
Heeft iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
DustMan4u schreef op 25 January 2003 @ 18:21:
Nice, good work XNDR !!!
Jij verwacht dus wel dat er 25 afgenomen worden van elke kleur?
Ennuh, mooie fotosoeps :)
Ik verwacht het niet... Ik hoop het... Enneh... ja, thnx... hopelijk lijkt het er straks een beetje op...
Verwijderd schreef op 25 January 2003 @ 18:29:
Ik heb wel interesse in zo'n blauwe backlight :9~ Maar als ik die achter die lcd van 24x8 uit de ia hang worden de letters dan ook wit? Zodat je dan netzoals op het plaatje witte letters op een blauwe achtergrond krijgt? :9~

En het komt er dus eigenlijk op neer om alle velletjes en plakvellen enzo van je lcd te verwijderen, en daarna de el folie en daarover heen weer de polariserende film onder het lcd te doen?

edit 59: En komen de el-foil en polarizerende folie op maat of moet je die zelf nog op de goede maat snijden?
Ik kan nix beloven qua kleuren op het LCD... Dit heb ik op een andere site gevonden, we gebruiken hetzelfde materiaal.. dus er is zeker wel kans dat het er zo uit gaat zien...
Je moet even de link in de eerste post volgen, daar staat precies hoe en wat...
En ja, je moet zelf knippen e.d. maar dat is geen probleem.. dat spul is net dun plastic...
Verwijderd schreef op 25 January 2003 @ 18:33:
Zou je nog andere leuke dingen met dat folie kunnen doen ?
Ja tuurlijk! Plak het op je oma ofzo... Maak er een verlichtte casebadge van, etc, etc..
GA!S schreef op 25 January 2003 @ 18:46:
* GA!S zag toevallig dit topic.

Ik ben zelf bezig met het bouwen van een 3d stereo projector. In het kort: men neme 2 beamers met keystone functie, voorzie deze van polarisatiefilters, bouwen een statief zodat de beamers exact boven elkaar komen te staan en waarmee je de filters kan richten. Projecteer op een oppervlak dat de polarisatie in stand houdt, zet een bril op je kop met gepolariseerde glazen en je ziet diepte op het scherm. Leuk detail: aansturing wordt een VR applicatie, je kan dus real-time in stereo door een gebouw heen lopen.

Voor de polarisatiefilters kwam ik op de volgende site uit: http://www.dewijs-3d.com/
Je zou ze eens een mailtje kunnen sturen, zijn veel bezig met stereofotgrafie en (dia)projectie. Ze hebben in ieder geval genoeg contacten om je te kunnen vertellen waar je het spul kan krijgen (voor mij hadden ze zelf alles op voorraad). Misschien dat je er iets aan hebt.
Thnx voor de info.. Ik was die site idd al tegengekomen met Google, maar er staat nix over die film op de site... Ik heb ondertussen een andere optie gevonden, lijkt me goed zo...
Verwijderd schreef op 25 January 2003 @ 19:03:
hmm ik heb hier een gfx lcd met groene backlight en hier zou dat velletje heel makkelijk ingebouwd kunnen worden :)
Nu is het alleen zo dat het scherm ook zonder backlight al groen/gelig is, zou dit scherm dan wel wit worden met een wit folie?
Als ik een wit papiertje tussen de backlight en het scherm schuif blijft het scherm groen dus het ligt echt aan de kleur van het schermpje zelf.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Heel makkelijk is misschien een beetje overdreven, maar ja: je kan het backlight daar ook inbouwen... De kleur van het glas is waarschijnlijk groen, met een wit backlight zal het gewoon verlicht groen zijn.. Je moet eerst de reflective foil van het lcd afhalen en vervangen door de polarizing film en daarachter de EL foil bevestigen... Je kunt het natuurlijk altijd proberen.. Er is genoeg info over te vinden op het net...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 January 2003 @ 20:05:
Ja tuurlijk! Plak het op je oma ofzo... Maak er een verlichtte casebadge van, etc, etc..
[...]
Het was meer een vraag van : Heeft iemand nog coole ideeën ervoor ? ;) (m'n oma vindt dat folie maar niks denk ik :P )
enneh, kan je het spul knippen eigenlijk ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 25 January 2003 @ 21:07:
[...]

Het was meer een vraag van : Heeft iemand nog coole ideeën ervoor ? ;) (m'n oma vindt dat folie maar niks denk ik :P )
enneh, kan je het spul knippen eigenlijk ?
Yup, het is gewoon dunne folie... vandaar de naam ook.. Je kan het knippen, buigen, plakken, snijden, vouwen, etc... Maar je kan het niet eten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 januari 2003 @ 21:20:
[...]
Maar je kan het niet eten!
Hé, das nou jammer 8)7
Een verlichtte casebadge is misschien wel een leuk idee.
Hoe fel is dat spul eigenlijk ? (misschien ook iets voor in m'n baybus ofzo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 25 januari 2003 @ 21:27:
[...]

Hé, das nou jammer 8)7
Een verlichtte casebadge is misschien wel een leuk idee.
Hoe fel is dat spul eigenlijk ? (misschien ook iets voor in m'n baybus ofzo)
Als je kleinere stukken ervan knipt zal de EL foil ook feller gaan schijnen. Precieze specs heb ik helaas niet, maar je kan even in de datasheet kijken van dat bedrijf uit Zwitzerland, daar staat ook het 1 en ander in over afmeting vs. frequentie/helderheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croccifixio
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-04 12:36
OK, heb ook maar een kitje besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan je een LCD eigenlijk ook verlichten door en gewoon wat ledjes ofzo achter te zetten? Of moet het perse met zo'n polariserende laag enz.? Want als ik het gewoon met ledjes doe ben ik een stuk goedkoper uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 26 January 2003 @ 11:47:
Kan je een LCD eigenlijk ook verlichten door en gewoon wat ledjes ofzo achter te zetten? Of moet het perse met zo'n polariserende laag enz.? Want als ik het gewoon met ledjes doe ben ik een stuk goedkoper uit :)
Als dat had gekund had ik alle moeite niet hoeven doen natuurlijk ;)

Nee, helaas, de enige manier om dat LCD een beetje mooi te verlichten is met deze kit... Als de afstand tussen het PCB en het glas van het LCD groter was geweest dan had er wel iets anders tussen gekund, maar helaas :'(

Qua prijs valt het toch ook nog wel mee? Voor rond de 25 euro in totaal heb je een erg cool en uniek scherm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 januari 2003 @ 12:12:
[...]

Als dat had gekund had ik alle moeite niet hoeven doen natuurlijk ;)

Nee, helaas, de enige manier om dat LCD een beetje mooi te verlichten is met deze kit... Als de afstand tussen het PCB en het glas van het LCD groter was geweest dan had er wel iets anders tussen gekund, maar helaas :'(

Qua prijs valt het toch ook nog wel mee? Voor rond de 25 euro in totaal heb je een erg cool en uniek scherm!
Het is idd niet zo duur en totaalprijs van die lcd is niet hoog. Maar ik wil alleen weten of de letters van je lcd dan wit op blauw worden, of blijven de letters zwart? Want dan is het minder mooi en ook niet echt goed afleesbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Retep
  • Laatst online: 17-08-2020

Retep

Inspirator #1

De letter worden dan wit op blauw als het goed is
zie ook de volgende plaatjes

standaard
Afbeeldingslocatie: http://www.bleugh.com/pictures/images/no_mod.jpg

gemod :9~
Afbeeldingslocatie: http://www.bleugh.com/pictures/images/backlit_mod.jpg

[ Voor 74% gewijzigd door Retep op 26-01-2003 17:28 . Reden: plaatjes toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok dan. Ik doe dan denk ik ook gelijk mee aan de backlight ia. Als je het doet moet je het nl gelijk goed doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flotter
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-09 11:02

Flotter

Pelipper!

Is de felheid van die backlight ook nog instelbaar? 't Lijkt me niet dat zo'n ding altijd op maximale kracht hoeft te branden...

PSN ID: Flotmeister | Steam ID: Flotter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tip: Als je het eerst wil proberen, dan is de grafishe display van de rekenmachine van je pa of broertje een goed doelwit. Ik ben nu ook een rekenmachine aan het slopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben een stuk wijzer geworden, en een rekenmachine armer... Moet je die folie die je er achter af haalt, er aan het eind weer op zetten?? Want dan kan ik het vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 januari 2003 @ 21:02:
Ik ben een stuk wijzer geworden, en een rekenmachine armer... Moet je die folie die je er achter af haalt, er aan het eind weer op zetten?? Want dan kan ik het vergeten.
Neu, je haalt de folie enzo eraf. Je schuift de el-foil tussen het glas en het scherm en tussen het glas en de el-foil gaat de polariserende film :) Zo heb ik het tenminste begrepen en klinkt voor mezelf erg logisch :)

edit; je hebt me op een idee gebracht. Mischien is het wel wat voor in me Ti. Hoe lang zou zo'n backlight het volhouden op 4xAA batterijen?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2003 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 januari 2003 @ 21:06:
[...]

Neu, je haalt de folie enzo eraf. Je schuift de el-foil tussen het glas en het scherm en tussen het glas en de el-foil gaat de polariserende film :) Zo heb ik het tenminste begrepen en klinkt voor mezelf erg logisch :)

edit; je hebt me op een idee gebracht. Mischien is het wel wat voor in me Ti. Hoe lang zou zo'n backlight het volhouden op 4xAA batterijen?
Ik denk dat je om de week je 2000mah oplaadbare batterijen mag gaan laaden. Het is maar een gok hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Flotter schreef op 26 January 2003 @ 20:26:
Is de felheid van die backlight ook nog instelbaar? 't Lijkt me niet dat zo'n ding altijd op maximale kracht hoeft te branden...
Voor zover ik weet niet.. Tenminste, niet zonder meer... Als het mogelijk is zal er hoogstwaarschijnlijk een schakelingetje tussen de 5v en de inverter moeten komen... Ik zal dit nog fff navragen...
Verwijderd schreef op 26 January 2003 @ 21:02:
MENSEN! LEES DE HOW-TO DIE BIJ DE EL FOIL STAAT, DAAR STAAT ALLES IN BESCHREVEN!
Verwijderd schreef op 26 January 2003 @ 15:52:
[...]
Het is idd niet zo duur en totaalprijs van die lcd is niet hoog. Maar ik wil alleen weten of de letters van je lcd dan wit op blauw worden, of blijven de letters zwart? Want dan is het minder mooi en ook niet echt goed afleesbaar.
=== BELANGRIJKE MEDEDELING!! ===

De polariserende film zorgt ervoor dat de kleur van het backlight wordt veranderd op de plaats waar de characters tevoorschijn komen...

Er zijn nu 2 verschillende versies te krijgen:

- Lichte characters op donkere achtergrond
- Donkere characters op lichte achtergrond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 00:12

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Verwijderd schreef op 26 januari 2003 @ 23:29:

[/b]
Heeft iemand plaatjes van biede versies ? (dus een voorbeeld van licht op donker en van donker op licht ?) Ben nl heel erg aant twijfelen welke van de 2 ik nou mooier zou vinden :)

[ Voor 9% gewijzigd door Tomba op 27-01-2003 14:23 ]

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 19:33

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Mijn bijdragen!

http://forum.ccmod.com/viewtopic.php?t=645

Daar staat 't een en 't ander!

Die folie is trouwens bij de Regenboog te koop en is van ReCom, voor degenen die 't nog niet wisten...

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 January 2003 @ 23:29:

[/b]
Dit kan toch ook door de folie 45° te draaien of om te draaien (achterste voren)?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2003 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus je krijgt dit met blauwe backlight en dan donkere letters op lichte achtergrond:
Afbeeldingslocatie: http://www.techknowman.com/Kits/LCD/BLUE_LT-D.gif

En je krijgt dit met witte backlight met lichte letters op een donkere achtergrond:

:?

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2003 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskimootje
  • Laatst online: 22:08
@Repeat, huhm nou als dat het is maakt het nix uit wat je kiest, ik zie erg weinig verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eskimootje schreef op 27 January 2003 @ 16:43:
@Repeat, huhm nou als dat het is maakt het nix uit wat je kiest, ik zie erg weinig verschil.
Ik bedoelde eigenlijk dat als je nou een blauwe backlight koopt met folie voor lichte letters op een donkere achtergrond dat je dan niet het effect van het bovenste plaatje krijgt, terwijl ik denk dat de mensen die blauwe backlight + lichte letter folie bestellen dat wel verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een verbetering qua tekst, beide zijn licht letters en donkere achtergronden, de tekst op de site zelf is een beetje brak (staat daar dubbelle tekst 8)7 )
Verwijderd schreef op 27 januari 2003 @ 16:40:
Dus je krijgt dit met blauwe backlight en dan lichte letters op donkere achtergrond:

En je krijgt dit met witte backlight met lichte letters op een donkere achtergrond:

:?
Hieronder ook het overzicht waar IceBlue en Gleaming White uit gekozen zijn, het blauw waar het nu over gaat is dus veel donkerder en toch anders ;)
Afbeeldingslocatie: http://www.techknowman.com/Kits/LCD/elsheets1.jpg

En zo ziet Ice Blue er in het "echt" uit, dus niet gelijk aan het onze blauw.
Afbeeldingslocatie: http://www.techknowman.com/Kits/LCD/Icebluekit.gif

Kunnen we wel vergelijken ?, beter kijken op de plaatjes van Laupro ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marten
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-08 08:43
kan ik ook de inverter van mn ccfl gebruiken voor dit el-folie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zoals het op laupro staat klopt het:

DONKERE LETTERS - LICHTE ACHTERGROND

Afbeeldingslocatie: http://www.techknowman.com/Kits/LCD/BLUE_D-LT.gif

LICHTE LETTERS - DONKERE ACHTERGROND

Zoals Flesgordon al terecht opmerkte kan je dit effect bereiken door de folie te draaien, niet 45 maar 90 graden... De reden dat er 2 verschillende soorten in deze IA zitten is omdat die zooi zo ontzettend duur is, deze is dus op maat gesneden...

To illuware: nope, dit is een 5v inverter en is speciaal voor EL foil, dat werkt namelijk op een andere frequentie dan een inverter voor een CCFL...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stel ik neem de blauwe folie, welke polarisatie geeft dan het meest contrast? Oftwel: is licht op donker duidelijker leesbaar of donker op licht?
En eigenlijk vind ik rood ook wel eens leuk, altijd dat blauwe (lees: ledjes) licht. Is dit dan net zo goed leesbaar als blauw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik het allemaal goed gezien heb. Bepaalt de kleur van je EL slechts de active color. Het display zelf is blauw. Dus kan je volgensmij beter WIT nemen omdat dat duidelijker is dat blauw op blauw.. right...

Comments gevraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgensmij krijg je bv bij rood. rode letters op een donkerpaarse achergrond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underground75
Verwijderd schreef op 27 January 2003 @ 21:25:
Zoals Flesgordon al terecht opmerkte kan je dit effect bereiken door de folie te draaien, niet 45 maar 90 graden...
[Pietluttige mode] draai hem maar 180 graden, 90 graden kan niet :+ [Pietluttige mode]
|:( 8)7 |:( Of bedoel je met de klok mee?. Dan heb ik niks gezegd O-)

[ Voor 12% gewijzigd door Underground75 op 28-01-2003 06:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 januari 2003 @ 00:13:
Als ik het allemaal goed gezien heb. Bepaalt de kleur van je EL slechts de active color. Het display zelf is blauw. Dus kan je volgensmij beter WIT nemen omdat dat duidelijker is dat blauw op blauw.. right...

Comments gevraagd.
Jah dat dacht ik dus ook. Maarja gewoon naar een plaatje kijken en als het er mooi uitziet kopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DustMan4u
The Undertaker schreef op 28 januari 2003 @ 06:43:
[...]

[Pietluttige mode] draai hem maar 180 graden, 90 graden kan niet :+ [Pietluttige mode]
|:( 8)7 |:( Of bedoel je met de klok mee?. Dan heb ik niks gezegd O-)
Nope 90 graden, richting maakt niet uit, maar je moet hem een kwartslag draaien, maar zoals je zelf al zegt kan dat niet, ivm met de afmetingen... daarom zitten ze allebei ook in de IA :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:49

CyBeRSPiN

sinds 2001

Even een vraagje over de bestelling: past de hele kit in de foam envelope? of moet het in een sealbag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm als ik nu 2 kitjes neem, zou ik dan genoeg hebben om mijn 128x256 LCD te verlichten??? Pixel oppervlak =127x70mm, en dan die stukkies el folie ff creatief met schaar op maat knippe. Of is dat vrijwel onmogelijk???? Om dat netjes werkend te krijgen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb net ff iemand gemaild.

Dean Woodyatt wrote:

> Hiya
>
> White would be good!,
>
> I only used blue as I have a blue demo sheet sent to me, it worked, and I had to buy over £400 worth of items to do the backlight kits,
> so I brought blue as I knew that worked
>
> Another jint to improve contrast is to use TWO extra pieces of polarising film,
>
> do the backlight as normal
>
> then the second piece of film, rotate by 45 degrees or so, and place it on the front of the screen, you will see better contrast, but slightly darker display!
>
> Dean

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Conclusie, wit +2x foil geeft het beste resultaat.

Ik weet niet zeker of je 2x foil nodig hebt. gaarne reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jah ik weet nou nog niet helemaal of de kleur van de el-sheet nou de letterkleur of de achtergrondkleur bepaalt. Want als jij zegt wit, wordt dan niet de achtergrond wit? Want ik weet niet wat je vraag was die je dean gestelt hebt. Mayb handig om erbij te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vroeg aan die gozer welke EL hij gebruikte, en of wit geen beter contrast geeft. Aangezien het display zelf al blauw is geeft het met blauwe letters minder verschil en dus een lager contrast.

nogmaals:
HET DISPLAY ZELF IS BLAUW! dus wat je ook doet het blijft blauw.

Echter als je letters doorzichtig maakt. zijn ze nieuw blauw en kan je er dus een kleurtje doorheen laten schijnen. Of wit natuurlijk.

De kleur van je backlight bepaalt in dat geval de kleur van je letters of de kleur van je background.

Ik weet echter nog niet zeker of je nou 1 of 2 foils nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en weer een mailtje van m:

HI,

If you just want to add a backlight (dark characters on a light background) then all you need is

1x lcd 8*24
1x max 232 kit
1x EL
(you also need a PSU for the EL)

no foil needed, the foil is a reflective surface, thats all it does is to reflect the light, I think you mean film, as in polarising film

if you want to add a backlight AND invert the display (light characters on a dark background, like mine)

then you need the extra polarising film

EL | polarising film | LCD | front( w polarising film)

EL | polarising film rotated 90 degrees | LCD | front( w polarising film)

to invert the display you need to rotate the polariser 90 degrees, the only way to do this is to remove the original polariser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-09 13:26

MrDry

Desperados!

Verwijderd schreef op 28 januari 2003 @ 12:47:

nogmaals:
HET DISPLAY ZELF IS BLAUW! dus wat je ook doet het blijft blauw.
Misschien slaat dit nergens op hoor....maaru het gaat toch over dit display [rml][ IA] LCDs 8 * 24 met Intel 8032 controller[/rml] en dat is toch niet blauw maar groen :?

Quod licet lovi, non licet bovi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

volgens mij zijn die letters gewoon blauw.

en is het geen wat er groen is de reflectie foil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nah ik moet er nog ff over denken, maar als ik backlight neem doe ik wel blauwe el-foil en lichte letters op donkere achtergrond polariserende film.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

volgens mij heb je dan dus 2x poli film nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan ze ook in 1 post plaatsen met dit Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif dingetje :). Maar waarom moet je die tweede laag film dan hebben? Het is mij echt niet duidelijk. Wat doeet die 2de laag extra wat die eerste laag niet doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-09 13:26

MrDry

Desperados!

Ja...inderdaad...letters zijn wel blauwig (mooi woord)

Quod licet lovi, non licet bovi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

idd mag jij raden wat er gebeurd als je er een inverter polifilm acher zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 19:33

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

hmmm XNDR hoe lang duurt 't voor de actie afgelopen is... de algemene actie is over 3 weken pas af, maar de EL foil en dergelijken?

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 januari 2003 @ 14:31:
idd mag jij raden wat er gebeurd als je er een inverter polifilm acher zet.
Nou wat er gebeurt er dan?

/me weet het echt niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glival
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 05-09 11:43
Ik snap er weinig meer van :(
Kan iemand een samenvatting geven? :)

Ik heb net 2 LCD's besteld, en ik wil deze allebei zo:

Dat plaatje heet White_LT-D.gif; ik moet dus een witte backlight-kit bestellen neem ik aan? En dan nog EL Folie bestellen, en deze er 90 graden gedraaid opplakken ofzo? En nog een 5v inverter voor EL foil :?

Dus als ik onderstaande bestel komt het allemaal goed?

2x EL foil - wit - 112 X 87mm
2x 5v inverter voor EL foil
2x Polariserende film (Light Characters on Dark BG)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zag dat je de EL-inverter bij Conrad besteld. Nu heb ik zo'n ding liggen en dat ding produceerd een ontzettend hoge (en harde) piep. Ontzettend irritant. Mijn ervaring met die inverter van Conrad is dus niet aan te raden :/
Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.