[LCD]Polariserende film - het grote DHZ backlight topic

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 2.513 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underground75
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-09 15:10
Verwijderd schreef op 27 January 2003 @ 21:25:
Zoals Flesgordon al terecht opmerkte kan je dit effect bereiken door de folie te draaien, niet 45 maar 90 graden...
[Pietluttige mode] draai hem maar 180 graden, 90 graden kan niet :+ [Pietluttige mode]
|:( 8)7 |:( Of bedoel je met de klok mee?. Dan heb ik niks gezegd O-)

[ Voor 12% gewijzigd door Underground75 op 28-01-2003 06:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 januari 2003 @ 00:13:
Als ik het allemaal goed gezien heb. Bepaalt de kleur van je EL slechts de active color. Het display zelf is blauw. Dus kan je volgensmij beter WIT nemen omdat dat duidelijker is dat blauw op blauw.. right...

Comments gevraagd.
Jah dat dacht ik dus ook. Maarja gewoon naar een plaatje kijken en als het er mooi uitziet kopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DustMan4u
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:22
The Undertaker schreef op 28 januari 2003 @ 06:43:
[...]

[Pietluttige mode] draai hem maar 180 graden, 90 graden kan niet :+ [Pietluttige mode]
|:( 8)7 |:( Of bedoel je met de klok mee?. Dan heb ik niks gezegd O-)
Nope 90 graden, richting maakt niet uit, maar je moet hem een kwartslag draaien, maar zoals je zelf al zegt kan dat niet, ivm met de afmetingen... daarom zitten ze allebei ook in de IA :)

Domotica: Fibaro HC2 met diverse modules in het hele huis, Nest Hello & Cam IQ | 3D: Voron Switchwire

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:49

CyBeRSPiN

sinds 2001

Even een vraagje over de bestelling: past de hele kit in de foam envelope? of moet het in een sealbag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm als ik nu 2 kitjes neem, zou ik dan genoeg hebben om mijn 128x256 LCD te verlichten??? Pixel oppervlak =127x70mm, en dan die stukkies el folie ff creatief met schaar op maat knippe. Of is dat vrijwel onmogelijk???? Om dat netjes werkend te krijgen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb net ff iemand gemaild.

Dean Woodyatt wrote:

> Hiya
>
> White would be good!,
>
> I only used blue as I have a blue demo sheet sent to me, it worked, and I had to buy over £400 worth of items to do the backlight kits,
> so I brought blue as I knew that worked
>
> Another jint to improve contrast is to use TWO extra pieces of polarising film,
>
> do the backlight as normal
>
> then the second piece of film, rotate by 45 degrees or so, and place it on the front of the screen, you will see better contrast, but slightly darker display!
>
> Dean

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Conclusie, wit +2x foil geeft het beste resultaat.

Ik weet niet zeker of je 2x foil nodig hebt. gaarne reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jah ik weet nou nog niet helemaal of de kleur van de el-sheet nou de letterkleur of de achtergrondkleur bepaalt. Want als jij zegt wit, wordt dan niet de achtergrond wit? Want ik weet niet wat je vraag was die je dean gestelt hebt. Mayb handig om erbij te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vroeg aan die gozer welke EL hij gebruikte, en of wit geen beter contrast geeft. Aangezien het display zelf al blauw is geeft het met blauwe letters minder verschil en dus een lager contrast.

nogmaals:
HET DISPLAY ZELF IS BLAUW! dus wat je ook doet het blijft blauw.

Echter als je letters doorzichtig maakt. zijn ze nieuw blauw en kan je er dus een kleurtje doorheen laten schijnen. Of wit natuurlijk.

De kleur van je backlight bepaalt in dat geval de kleur van je letters of de kleur van je background.

Ik weet echter nog niet zeker of je nou 1 of 2 foils nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en weer een mailtje van m:

HI,

If you just want to add a backlight (dark characters on a light background) then all you need is

1x lcd 8*24
1x max 232 kit
1x EL
(you also need a PSU for the EL)

no foil needed, the foil is a reflective surface, thats all it does is to reflect the light, I think you mean film, as in polarising film

if you want to add a backlight AND invert the display (light characters on a dark background, like mine)

then you need the extra polarising film

EL | polarising film | LCD | front( w polarising film)

EL | polarising film rotated 90 degrees | LCD | front( w polarising film)

to invert the display you need to rotate the polariser 90 degrees, the only way to do this is to remove the original polariser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-09 13:26

MrDry

Desperados!

Verwijderd schreef op 28 januari 2003 @ 12:47:

nogmaals:
HET DISPLAY ZELF IS BLAUW! dus wat je ook doet het blijft blauw.
Misschien slaat dit nergens op hoor....maaru het gaat toch over dit display [rml][ IA] LCDs 8 * 24 met Intel 8032 controller[/rml] en dat is toch niet blauw maar groen :?

Quod licet lovi, non licet bovi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

volgens mij zijn die letters gewoon blauw.

en is het geen wat er groen is de reflectie foil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nah ik moet er nog ff over denken, maar als ik backlight neem doe ik wel blauwe el-foil en lichte letters op donkere achtergrond polariserende film.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

volgens mij heb je dan dus 2x poli film nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan ze ook in 1 post plaatsen met dit Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif dingetje :). Maar waarom moet je die tweede laag film dan hebben? Het is mij echt niet duidelijk. Wat doeet die 2de laag extra wat die eerste laag niet doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDry

MrDry

Desperados!

Ja...inderdaad...letters zijn wel blauwig (mooi woord)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

idd mag jij raden wat er gebeurd als je er een inverter polifilm acher zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 19:33

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

hmmm XNDR hoe lang duurt 't voor de actie afgelopen is... de algemene actie is over 3 weken pas af, maar de EL foil en dergelijken?

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 januari 2003 @ 14:31:
idd mag jij raden wat er gebeurd als je er een inverter polifilm acher zet.
Nou wat er gebeurt er dan?

/me weet het echt niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glival
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 05-09 11:43
Ik snap er weinig meer van :(
Kan iemand een samenvatting geven? :)

Ik heb net 2 LCD's besteld, en ik wil deze allebei zo:
Afbeeldingslocatie: http://www.techknowman.com/Kits/LCD/White_LT-D.gif

Dat plaatje heet White_LT-D.gif; ik moet dus een witte backlight-kit bestellen neem ik aan? En dan nog EL Folie bestellen, en deze er 90 graden gedraaid opplakken ofzo? En nog een 5v inverter voor EL foil :?

Dus als ik onderstaande bestel komt het allemaal goed?

2x EL foil - wit - 112 X 87mm
2x 5v inverter voor EL foil
2x Polariserende film (Light Characters on Dark BG)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zag dat je de EL-inverter bij Conrad besteld. Nu heb ik zo'n ding liggen en dat ding produceerd een ontzettend hoge (en harde) piep. Ontzettend irritant. Mijn ervaring met die inverter van Conrad is dus niet aan te raden :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou dit is allemaal lekker wat ik hier hoor :/ Is het niet handig om nou gewoon een keer duidelijk neer te zetten welke kleur el-foil+pola film nodig is voor het resultaat wat een stukje hierboven in Glival zijn post staat. En inverters die een hele hoge piep afgeven :/

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2003 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDry

MrDry

Desperados!

Verwijderd schreef op 28 januari 2003 @ 15:30:
Ik zag dat je de EL-inverter bij Conrad besteld. Nu heb ik zo'n ding liggen en dat ding produceerd een ontzettend hoge (en harde) piep. Ontzettend irritant. Mijn ervaring met die inverter van Conrad is dus niet aan te raden :/
Een beter voorstel dan? Het LCD en Backlight komt in een superstil kassie (Siemens MMI) dus piepen lijkt me :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helaas niet :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDry

MrDry

Desperados!

Maaru...jij bent toch de display Guru!??! :P

Betekend het dan dat backlight wel super kewl is maar dat het eigenlijk niet goed (is dus stil) kan? ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmm, zoeken voor ander invertor MET ZIJN ALLE ff google denk ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 28 January 2003 @ 15:30:
Dat is inderdaad bij sommige inverters het geval. Maar helaas is daar weinig aan te doen, als mensen zelf ergens anders een inverter willen halen dan hoeven ze deze natuurlijk niet bij deze IA te bestellen. We hebben zelf ook al tientallen van deze inverters voor onze LCD's gebruikt, waarbij sommige wel geluid maken en de andere weer helemaal niet...

Als er alternatieven zijn dan hoor ik dit graag, dan kunnen we die ook aan de IA toevoegen :D

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2003 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HolyCorn
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Even een samenvatting over de backlights:
Witte backlight + lichte letters geeft:
Witte backlight + donkere letters geeft:
Afbeeldingslocatie: http://www.techknowman.com/Kits/LCD/White_D-LT.gif
Blauwe backlight + lichte letters geeft:
Afbeeldingslocatie: http://www.techknowman.com/Kits/LCD/BLUE_LT-D.gif
Blauwe backlight + donkere letters geeft:
Afbeeldingslocatie: http://www.techknowman.com/Kits/LCD/BLUE_D-LT.gif

En je hebt natuurlijk een piepende inverter nodig >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sleeping_hollow
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

sleeping_hollow

We want your soul.

Verwijderd schreef op 28 januari 2003 @ 15:30:
Maak je jouw proggie ook nog compatibel met deze lcd?

You are free to do as we tell you to

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
sleeping_hollow schreef op 28 January 2003 @ 17:31:
[...]

Maak je jouw proggie ook nog compatibel met deze lcd?
LiquidMP3 is voor grafische LCD's, denk dus niet dat Zotty een character LCD hiermee gaat aansturen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spideramn
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
HolyCorn schreef op 28 January 2003 @ 17:24:
Maar het plaatje wat op laupro klopt dus ni helemaal, met die witte achtergrond?
Of stel ik nu een hele domme vraag?

Afbeeldingslocatie: http://www.modwarehouse.com/ia/buttonia/productpix/LCDwhiteELfoil.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Die afbeeldingen kloppen idd niet helemaal, ik was er toen vanuit gegaan dat de kleur van het backlight ook de achtergrond zou veranderen... Maar omdat het LCD zelf al een blauwe kleur heeft (blue crystals) gaat dit helaas niet op... De txt op laupro is aangepast...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spideramn
  • Niet online
Verwijderd schreef op 28 januari 2003 @ 18:17:
Die afbeeldingen kloppen idd niet helemaal, ik was er toen vanuit gegaan dat de kleur van het backlight ook de achtergrond zou veranderen... Maar omdat het LCD zelf al een blauwe kleur heeft (blue crystals) gaat dit helaas niet op... De txt op laupro is aangepast...
Met andere woorden, de EL Foil zorgt voor de kleur vn de letters...
en de polariserende film draait de kleuren al dan niet om, klopt het dan dat je bij deze ia alleen maar blauwe achtergronden kan hebben met bv, een rode text en andersom, er zit dus altijd een blauw deel in???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DustMan4u
Verwijderd schreef op 28 January 2003 @ 15:30:
Jep, die piept das waar ook. Misschien heb ik een alternatief.... zelfbouwen, er stond ergens poos terug schemaatje voor in elektuur. Ik zal hem morgen eens maken en jullie de resultaten laten horen. Als het echt wat is kunnen we dan massaal printjes laten maken :) (heb ik wel een leuk adresje voor al)

Domotica: Fibaro HC2 met diverse modules in het hele huis, Nest Hello & Cam IQ | 3D: Voron Switchwire

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DustMan4u
DustMan4u schreef op 28 januari 2003 @ 18:34:
[...]

Jep, die piept das waar ook. Misschien heb ik een alternatief.... zelfbouwen, er stond ergens poos terug schemaatje voor in elektuur. Ik zal hem morgen eens maken en jullie de resultaten laten horen. Als het echt wat is kunnen we dan massaal printjes laten maken :) (heb ik wel een leuk adresje voor al)
Net ff gekeken wat dat dan ongeveer gaat kosten, dit zal iets duurder zijn dan dat andere ding, zal ongeveer €6,50 tot €7,00 gaan kosten. Is ook wel afhankelijk van aantal he...

edit:

Arg, verkeerde knop |:(

[ Voor 5% gewijzigd door DustMan4u op 28-01-2003 18:56 . Reden: Stupid buttons... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
DustMan4u schreef op 28 January 2003 @ 18:55:
[...]

Net ff gekeken wat dat dan ongeveer gaat kosten, dit zal iets duurder zijn dan dat andere ding, zal ongeveer €6,50 tot €7,00 gaan kosten. Is ook wel afhankelijk van aantal he...

edit:

Arg, verkeerde knop |:(
Klinkt goed, misschien is het handig om daar een nieuwe IA voor te starten als mensen interesse hebben... Ik voeg ze in ieder geval niet aan de mijne toe, deze IA neemt al aardig wat tijd in beslag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DustMan4u
Owjah, deze versie heeft ook een dimfunctie voor de mensen die dat leuk vinden :) Je kunt kiezen tussen 70% en 100% met een schakelaartje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underground75
spideramn schreef op 28 January 2003 @ 18:28:
[...]

Met andere woorden, de EL Foil zorgt voor de kleur vn de letters...
en de polariserende film draait de kleuren al dan niet om, klopt het dan dat je bij deze ia alleen maar blauwe achtergronden kan hebben met bv, een rode text en andersom, er zit dus altijd een blauw deel in???
XNDR, kan je dit nog even bevestigen
Als ik een LCD wil zoals die 240x128 white on blue grafische LCDs dan heb ik nodig (hij zal niet precies zo worden maar ongeveer):
code:
1
2
3
1625 5v inverter voor EL foil  
1626 Polariserende film (Light Characters on Dark BG)  
1624 EL foil - wit - 112 X 87mm

[ Voor 4% gewijzigd door Underground75 op 28-01-2003 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mensen, ik bestel voor mezelf een blauwe en voor een kameraad van me rooie folie.
Kan iemand mij nu zeggen of dit een mooi resultaat geeft? Anders bestel ik gewoon 2 blauwe... Thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

The Undertaker schreef op 28 January 2003 @ 19:40:
[...]

Als ik een LCD wil zoals die 240x128 white on blue grafische LCDs dan heb ik nodig (hij zal niet precies zo worden maar ongeveer):
code:
1
2
3
Ja, ik wil eigenlijk ook wel weten wat nu het precieze verschil is tussen de witte en blauwe EL, zo op het oog geen verschil (witte lijkt scherper maar dat ligt volgens mij aan het plaatje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
The Undertaker schreef op 28 januari 2003 @ 19:40:
[...]

code:
1
2
3
Ja, als je dit bestelt krijg je ongeveer het effect van die grafische schermen... Helemaal zeker is het natuurlijk niet, maar op dit moment weet ik even veel als jullie....
Verwijderd schreef op 28 januari 2003 @ 19:53:
Mensen, ik bestel voor mezelf een blauwe en voor een kameraad van me rooie folie.
Kan iemand mij nu zeggen of dit een mooi resultaat geeft? Anders bestel ik gewoon 2 blauwe... Thnx
Het lijkt mij nog steeds wel mooi, de vraag is alleen of het duidelijk is... Ik bestel zelf denk ik toch in ieder geval een rood EL kitje om het te testen... Maar als je zeker wilt zijn dan zou ik voor blauw of wit gaan...
CyBeRSPiN schreef op 28 januari 2003 @ 20:00:
[...]

Ja, ik wil eigenlijk ook wel weten wat nu het precieze verschil is tussen de witte en blauwe EL, zo op het oog geen verschil (witte lijkt scherper maar dat ligt volgens mij aan het plaatje)
Zoals ik al zei heb ik zelf helaas ook niet meer info tot mijn beschikking.. het blijft dus een gok, evenals het hele LCD project.. we moeten nog maar zien of alles gaat werken en of de software goed samenwerkt met het LCD, etc, etc... Kijk even naar de volgende post:
[rml]HolyCorn in "[ LCD]Polariserende film - het grote DHZ "[/rml]
Het is slecht te zien, maar met wit backlight krijg je dus witte letters en met een blauw backlight krijg je blauwe letters...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Ok, ik wil namelijk erg graag blauw met witte letters, maar goed tis dus gokken :)

(Hint: Als iedereen nu ff switched naar wit wordt die goedkoper!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 January 2003 @ 20:11:
we moeten nog maar zien of alles gaat werken en of de software goed samenwerkt met het LCD, etc, etc...
Waaaattt????? Ben je nou serieus? Heb ik straks al die dingen gesteld en gebouwt en dan blijkt dat het niet werkt met de software? Het is toch wel zeker dat het gaat werken ofzo?
CyBeRSPiN schreef op 28 January 2003 @ 20:23:
Ok, ik wil namelijk erg graag blauw met witte letters, maar goed tis dus gokken :)

(Hint: Als iedereen nu ff switched naar wit wordt die goedkoper!)
He dat lijkt me ook wel wat :)

Maar ik vraag me nog steeds af hoe het kan dat de achtegrond blauw wordt met een witte backlight? Die kleur zit er dan toch helemaal niet in?

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2003 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 28 januari 2003 @ 20:30:
[...]Waaaattt????? Ben je nou serieus? Heb ik straks al die dingen gesteld en gebouwt en dan blijkt dat het niet werkt met de software? Het is toch wel zeker dat het gaat werken ofzo?
Het is wel de bedoeling ja, maar je weet maar nooit ;) Ik vertrouw Yarvieh er echt wel op dat ie leuke software voor dat ding kan proggen, maar voor hetzelfde geld kan het natuurlijk altijd ergens mis gaan... Als je zeker wilt zijn dat je iets aan je LCD hebt dan kan je natuurlijk altijd voor een kant en klare oplossing gaan... Dit is niet voor nix een hobbyproject natuurlijk 8)7

*** UPDATE ***
De eerste status mail is verstuurd!
Voor de mensen die nix ontvangen hebben en voor de mensen die toch even willen zien waar het nou over gaat heb ik 'm ook fff online gezet:

http://www.modwarehouse.com/ia/buttonia/info/statusmail1.txt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-01-2024
uhm ze kunnen het aansturen dus dat zal gerust goed komen
of zelf een bakkie software schrijven :)

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskimootje
  • Laatst online: 22:08
Verwijderd schreef op 28 January 2003 @ 20:33:
[...]

Het is wel de bedoeling ja, maar je weet maar nooit ;) Ik vertrouw Yarvieh er echt wel op dat ie leuke software voor dat ding kan proggen, maar voor hetzelfde geld kan het natuurlijk altijd ergens mis gaan... Als je zeker wilt zijn dat je iets aan je LCD hebt dan kan je natuurlijk altijd voor een kant en klare oplossing gaan... Dit is niet voor nix een hobbyproject natuurlijk 8)7

*** UPDATE ***
De eerste status mail is verstuurd!
Voor de mensen die nix ontvangen hebben en voor de mensen die toch even willen zien waar het nou over gaat heb ik 'm ook fff online gezet:

http://www.modwarehouse.com/ia/buttonia/info/statusmail1.txt
Gezien de positieve reaktie's van andere Ebay gebruikers die deze lcd's hebben ga ik er van uit dat ze werken. Als ze niet werken dan gaan ze lekker terug naar Amerika.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Eskimootje schreef op 28 January 2003 @ 20:37:
[...]Gezien de positieve reaktie's van andere Ebay gebruikers die deze lcd's hebben ga ik er van uit dat ze werken. Als ze niet werken dan gaan ze lekker terug naar Amerika.
Ik denk ook dat het allemaal wel goed gaat komen, maarja, je weet maar nooit... Het is in ieder geval een cool project :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 14:50

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Komt er straks aan het einde van de inkoopactie ook nog even een samenvatting en uitleg van de schema's die nodig zijn voor het aansluiten e.d. van de backlight kit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Hurricane schreef op 29 januari 2003 @ 09:55:
Komt er straks aan het einde van de inkoopactie ook nog even een samenvatting en uitleg van de schema's die nodig zijn voor het aansluiten e.d. van de backlight kit?
Lijkt me wel, als iedereen de zooi binnen heeft gaat men massaal aan de slag en komen we massaal de probleempjes tegen :)
Dus als je een paar dagen wacht na de levering dan vormt dit topic (of deel X) vanzelf wel een handleiding :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Roelski
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-09 21:02

Dr.Roelski

Walk on ....

Ik ben wel ingelogd op laupro, maar kan nix bestellen van de folie.
LCD's lukt wel.
Wat doe ik fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underground75
Dr.Roelski schreef op 29 januari 2003 @ 16:13:
LCD's lukt wel.
Wat doe ik fout?
Gokje Deelnemen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dr.Roelski schreef op 29 januari 2003 @ 16:13:
LCD's lukt wel.
Wat doe ik fout?
Verkeerde IA. De lcd's lopen via een andere IA als de backlights en folie en inverters enzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 29 januari 2003 @ 17:37:
[...]Verkeerde IA. De lcd's lopen via een andere IA als de backlights en folie en inverters enzo :)
We houden het idd lekker overzichtelijk :P

Laupro is weer ge-update... staan nu 2 nieuwe buttons bij... en nog extra weerstanden voor de people die daar nog interesse in hadden... Ook zijn de prijzen van de indicators nu bekend...

So point your browser @ http://laupro.nl/ia/ia.asp?id=186&p=l to get them while they're hot ! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDry

MrDry

Desperados!

HolyCorn schreef op 28 januari 2003 @ 17:24:
[afbeelding]
Witte backlight + donkere letters geeft:
[afbeelding]
Blauwe backlight + lichte letters geeft:
[afbeelding]
Blauwe backlight + donkere letters geeft:
[afbeelding]

En je hebt natuurlijk een piepende inverter nodig >:)
HolyCorn..ben jij hier zeker van? Op Laupro besteld iedereen de blauwe backlight maar volgens jouw plaatjes is de witte beter leesbaar..... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

MrDry schreef op 30 januari 2003 @ 11:33:
[...]

HolyCorn..ben jij hier zeker van? Op Laupro besteld iedereen de blauwe backlight maar volgens jouw plaatjes is de witte beter leesbaar..... :?
Ja, ik heb dus nu maar de witte besteld, maar ik wil dus echt blauw-wit en niet grijs-donker grijs..
Er moet toch wel ergens iemand zijn die dit folie al gebruikt? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat iedereen wil bereiken dat er witte letters opkomen met een blauwe achtergrond. Waarom kiest dan niemand voor de witte el-foil en lichte letters op donkere achtergrond??
CyBeRSPiN schreef op 30 januari 2003 @ 11:35:
[...]

Ja, ik heb dus nu maar de witte besteld, maar ik wil dus echt blauw-wit en niet grijs-donker grijs..
Er moet toch wel ergens iemand zijn die dit folie al gebruikt? :?
Dt lijkt mij ook wel handig jah :) Iedereen zit nu maar een beetje te speculeren over de kleur en niemand weet echt wat het gaat worden.

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2003 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HolyCorn
  • Niet online
MrDry schreef op 30 January 2003 @ 11:33:
[...]
Tja zeker niet :'(
Ik ben met deze plaatjes uitgegaan van de informatie op deze pagina:
http://www.techknowman.com/Kits/Kits.htm
Als je iets naar beneden scrolled zie je de 4 plaatjes. Blijf even met je muis boven het plaatje voor de gebruikte backlight + folie..
Dus ik hoop maar dat het zo is als daar staat aangegeven :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underground75
Het glas van het LCD is al blauw van kleur, vandaar de witte El Foil
http://www.techknowman.com/Kits/LCD/LCD.htm Het tweede LCD dat staat afgebeeld

[ Voor 38% gewijzigd door Underground75 op 30-01-2003 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HolyCorn
  • Niet online
Mooi, dan kan nu iedereen overstappen naar de witte EL Foil :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
HolyCorn schreef op 30 januari 2003 @ 16:26:
Het is meer een kwestie van smaak denk ik... ik vind zelf blauw/fel blauw wel erg mooi... Ik heb zelf ook een witte besteld, en ook nog een rode :D We kunnen dus alle kanten op :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo'n witte backlite met donkere letters, ziet dat er het zelfe uit als bij een i-pod?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 31 januari 2003 @ 21:11:
Zo'n witte backlite met donkere letters, ziet dat er het zelfe uit als bij een i-pod?
Zou best kunnen... Heb je daar pix van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HolyCorn schreef op 30 January 2003 @ 16:26:
jeps gaat ik doen.... als die prijs ook maar ff naar benede gaat... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spideramn
  • Niet online
we zijn de 10 voorbij, dan ging de prijs tog naar benenden... (van de witte)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
spideramn schreef op 31 januari 2003 @ 23:54:
we zijn de 10 voorbij, dan ging de prijs tog naar benenden... (van de witte)
We zijn de 10 stuks inderdaad voorbij :P Prijs is nu 7.02 pleuro geworden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het misschien niet handig om de plaatjes op laupro ff aan te passen, want eigenlijk wordt je zo wel mislijd.... want als ik laupro zo zie, dan zou ik echt geen witte nemen... dat ziet er niet uit namelijk... maar als je even het plaatje erbij zet zoals het er waarschijnlijk WEL uit komt te zien... dan hebben we nog kans dat de prijs wat naar beneden gaat.....

Tis maar een id :) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 01 februari 2003 @ 20:05:
Is het misschien niet handig om de plaatjes op laupro ff aan te passen, want eigenlijk wordt je zo wel mislijd.... want als ik laupro zo zie, dan zou ik echt geen witte nemen... dat ziet er niet uit namelijk... maar als je even het plaatje erbij zet zoals het er waarschijnlijk WEL uit komt te zien... dan hebben we nog kans dat de prijs wat naar beneden gaat.....

Tis maar een id :) ;)
Zal daar nog wel fff naar kijken ja ;) Ik zet het ook nog fff in de volgende status mail, so don't worry...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 31 January 2003 @ 21:16:
[...]

Zou best kunnen... Heb je daar pix van?
Ik heb helaas geen digicam en na een tijdje zoeken alleen dit plaatje van een ipod kunnen vinden. Het is niet van heel hoge kwaliteit maar kan misschien wel een indruk geven. In het echt is het licht wat witter. (De plaatjes die je bv op de aplle site ziet lijken totaal niet op de werkelijkheid.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskimootje
En zijn er al nieuwere pics?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

*schopje*
Komt er binnenkort weer een statusmail?
Misschien handig om mensen op de witte EL-foil te wijzen, omdat de meesten blauw-wit willen en ze nu massaal voor lichtblauw-blauw gaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil dus een inverted display heb ik dan 2x foil nodig. of 1x inverted foil ?

en zit er al foil bij ?

Nou hoor ik dat het contrast verhoogt bij 2x foil maar dat maakt hier geen sense. Het is inverted of niet maar contrast verhogen door extra foil ?

Als de polarisatie van het licht goed is mot 't lukken.

PS. Ik geloof dat mensen er eindelijk acher zijn dat het een BLAUW display is en dat je dus WIT EL moet hebben :)

darn duurde wel lang zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mjah... ik hbe dit topic eve niet meer in het oog gehouden... maar als ik nu blauw wil, dan moet ik wit EL foil hebben... .. dus de foto's op laupro kloppen niet helemaal... ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt idd niet veel van :)

het el is zelf blauw dus krijg je met een witte el

blauwe letters op wit background.

Met inverter foil krijg je dus witte letters op een blauwe achtergrond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskimootje
Verwijderd schreef op 10 February 2003 @ 13:53:
Klopt idd niet veel van :)

het el is zelf blauw dus krijg je met een witte el

blauwe letters op wit background.

Met inverter foil krijg je dus witte letters op een blauwe achtergrond.
Ik denk dat de kleur blauw dan vooral een waas word wat over iets wits heen komt ik heb iig blauw genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Eskimootje schreef op 10 February 2003 @ 15:48:
[...]

Ik denk dat de kleur blauw dan vooral een waas word wat over iets wits heen komt ik heb iig blauw genomen.
Hmm, weet he dat zeker?? Dat lijkt me namelijk niet logisch. Als je een z/w lcd inverteert dan krijg je mooie witte tekens op een zwarte achtergrond.
Aangezien de tekens van jouw LCD (:P) blauw zijn, zou inverteren dus witte tekens op blauwe achtergrond moeten maken.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underground75
Een WITTE EL geeft Witte letters op een blauwe achtergrond
Een BLAUWE EL geeft Blauwe letters op een blauwe achtergrond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskimootje
The Undertaker schreef op 10 February 2003 @ 17:08:
Een WITTE EL geeft Witte letters op een blauwe achtergrond
Een BLAUWE EL geeft Blauwe letters op een blauwe achtergrond
Dan ga ik toch maar voor wit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underground75
Staat ook bij de uitleg, allen scheppen de pics dan weer verwarring.

LET OP: NIETS IS ZEKER, dit is zoals XNDR het ook denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

The Undertaker schreef op 10 februari 2003 @ 17:11:
Staat ook bij de uitleg, allen scheppen de pics dan weer verwarring.

LET OP: NIETS IS ZEKER, dit is zoals XNDR het ook denkt
En anders ff een nieuwe IA houden voor de teleurgestelde mensen... :P

Ach, Conrad zit toch op fietsafstand, voor die paar euro fiets ik dan wel ff :)

[ Voor 12% gewijzigd door CyBeRSPiN op 10-02-2003 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underground75
Zoals XNDR al zei, het is een leuk hobby project

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En als er nou nog even 2 mensen inzien dat wit toch waarschijnlijk een gewenster resultaat zal opleveren dan kan die prijs ook wat naar beneden :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DustMan4u
CyBeRSPiN schreef op 10 februari 2003 @ 17:20:
[...]

En anders ff een nieuwe IA houden voor de teleurgestelde mensen... :P

Ach, Conrad zit toch op fietsafstand, voor die paar euro fiets ik dan wel ff :)
Dat het op fietsafstand zit klopt voor mij ook.... maar ze hebben het gewoon nooit op voorraad, zodat je gedoemt bent te bestellen (ervaring) :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 January 2003 @ 09:37:
[...]

Ik heb even de datasheet van dat spul bekeken... Er staat bij de "driver" (inverter):

Eingang 9VDC
Ausgang 140VAC
Frequenz 400Hz

Verder staat er nog per soort een opsomming van een aantal waarden, maar daar kom ik niet echt uit... Anybody?

Datasheet: http://www.lumitec.ch/d/_download/DATSSACC.DOC
die inverters voor el folie gaan tot max 90 volt veel hoger dan dat en dan gaan ze niet lang meer mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Verwijderd schreef op 11 februari 2003 @ 08:29:
[...]

die inverters voor el folie gaan tot max 90 volt veel hoger dan dat en dan gaan ze niet lang meer mee
Volgens mij moet dat folie 100V hebben, maar is het niet de frequentie die belangrijker is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

volgens mij gebruiken we toch een andere invertor? Als je namelijk op laupro kijkt zie je dat deze datasheet voor de invertor die we gaan gebruiken van toepassing is:

http://www.produktinfo.co...-en-el_inverter_we_50.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Jeuj! Er zijn meer dan 25 mensen zo verstandig geweest (;)) om voor de WITTE EL te gaan :)

De prijs kan dus omlaag! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskimootje
CyBeRSPiN schreef op 11 February 2003 @ 19:37:
Jeuj! Er zijn meer dan 25 mensen zo verstandig geweest (;)) om voor de WITTE EL te gaan :)

De prijs kan dus omlaag! :)
Ikke heb meteen geswitched :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• napp
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-07-2021
sorry hoor maar ik ben een leek op dit gebied maar als ik zo alles volg moet ik voor een mooi blauw LCD scherm hebben.

WITTE EL hebben inplaats van een BLAUWE EL.
Polariserende film (Light Characters on Dark BG) om het effect te versterken.

5v inverter voor EL foil
Deze kan je aansluiten op je voeding van je pc.

Verbeter me als ik het fout heb

3240 watt 12 x trina solar 270WP mono met een Delta Solvia 5.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Prijs van de witte EL foil is aangepast :P Scheelt weer ruim een euro :D
napp schreef op 11 February 2003 @ 20:32:
sorry hoor maar ik ben een leek op dit gebied maar als ik zo alles volg moet ik voor een mooi blauw LCD scherm hebben.

WITTE EL hebben inplaats van een BLAUWE EL.
Polariserende film (Light Characters on Dark BG) om het effect te versterken.

5v inverter voor EL foil
Deze kan je aansluiten op je voeding van je pc.

Verbeter me als ik het fout heb
Wat je besteld hebt klopt... Je kan nu een mooi schermpie gaan modden :P
Als je lichtblauwe letters wilt hebben zou ik voor de blauwe EL foil gaan... Je krijgt met de witte foil namelijk witte letters...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet of dit al voorbij is gekomen (is namelijk al weer een tijdje geleden dat ik vooraan begonnen ben met lezen) maar na wat rondneuzen op de site van crystal fontz zag ik daar aardig wat voorbeelden van hoe het er in de praktijk uit zou kunnen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DarkShadow-
  • Niet online
Ik heb die folie van Conrad aan de praat gezien, maar die geeft amper licht. De inverter gaf na een kleine mod meer licht >:)

Specialist in:
Soldeerstations
Oscilloscoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Komt er binnenkort nog een statusmail oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
CyBeRSPiN schreef op 15 February 2003 @ 15:53:
Komt er binnenkort nog een statusmail oid?
Morgen gaat de statusmail de deur uit.. Ik moet nog even een paar dingen regelen... So keep an eye on your mailbox ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskimootje
-DarkShadow- schreef op 11 februari 2003 @ 23:42:
Ik heb die folie van Conrad aan de praat gezien, maar die geeft amper licht. De inverter gaf na een kleine mod meer licht >:)
Ik hoop niet dat de inverter ligt gaat geven, dat betekend nk. dat ie dan in de fik staat :P maybe het folie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underground75
XNDR, wanneer kunnen we gaan betalen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en hoe moeten de belgen nu betalen???..
we hebben maar een week voor te betalen, en ik weet niet of het zo snel daar is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwbagger
  • Laatst online: 21-07 21:03

jwbagger

,.-~'`'~-.,

XNDR schreef op [b]zaterdag![/] 15 February 2003 @ 18:22:
[...]

Morgen gaat de statusmail de deur uit.. Ik moet nog even een paar dingen regelen... So keep an eye on your mailbox ;)
't is nu maandag, en ik heb nog geen mailtje gezien.... is er iets misgegaan met ontvangen of heb je nog niks verstuurd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ben er nu mee bezig... Is nog het 1 en ander tussendoor gekomen :(
Over een kwartiertje moet je 'm hebben als het goed is ;)

Mail is verzonden...
De personen die geen mail hebben ontvangen kunnen mailen naar bulgin_ia@hotmail.com ik stuur je dan alsnog de mail die naar alle deelnemers verstuurd is. Verander dan meteen je e-mail adres @ laupro, dat werkt in het vervolg een stuk makkelijker.

De volgende e-mail adressen zijn onjuist:

vuissiewussie@tiscali.nl
inkoop@rompa.org
inkoopactie@foodfight.org
marcel@steijn.org
m.veldthuis@gmx.net
e.de.wolff@gmx.net

De mails die naar bovenstaande adressen zijn verstuurd werden gebounced door de server, laat dus even weten als je geen meel hebt gehad, dan krijg je deze alsnog!

[ Voor 85% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2003 23:06 ]

Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.