[IA] LCDs 8 * 24 met Intel 8032 controller *afhandeling*

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 1.750 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• msentinelb
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-09 19:36

msentinelb

Arghhhhh!

Ik heb een paar vragen over het schema hieronder.
Klopt het wat ik erbij heb getekend?? en moet de +5 volt op de plek waar dat pijltje staat??
Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/m.bays/Schema3.jpg

Specs van mijn bak Hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMinD
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-06-2024

DaMinD

Leeg

Mensen ik heb mischien een oplossing gevonden voor het laten maken van dit printje met de max232 ic! Bij mijn op school zijn ze ook wel geintereseerd in deze schrempjes en nu ben ik aan het onderhandelen met een leraar van Elektonica :)
Ben benieuwd, wordt het toch mischien niet zelf solderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underground75
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-09 15:10
DaMinD schreef op 25 januari 2003 @ 19:07:
Mensen ik heb mischien een oplossing gevonden voor het laten maken van dit printje met de max232 ic! Bij mijn op school zijn ze ook wel geintereseerd in deze schrempjes en nu ben ik aan het onderhandelen met een leraar van Elektonica :)
Maar het is zo leuk om te doen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• msentinelb

msentinelb

Arghhhhh!

bedenk wel dat er al 180 mensen zon ding besteld hebben. :) dat zijn heel wat printjes

[ Voor 3% gewijzigd door msentinelb op 25-01-2003 19:13 ]

Specs van mijn bak Hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 January 2003 @ 18:56:
En worden de elko's en die max232 en connectoren nog toegevoegd op laupro? De ia duurt nog maar 5 dagen dus als het nog gebeurt mag het er wel snel opkomen. :)
Anders voegen we die nog bij de mijne toe.. Ik moet nog even overleggen met Eskimootje als ie weer boven water is... Ik denk dat mijn IA met ongeveer 2 weken vervroegd gaat worden.. We moeten nog fff zien hoe het loopt... Of de LCD IA met een aantal dagen verlengen.. dat is natuurlijk ook een optie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underground75
XNDR, laat die van jou maar lopen, misschien dat ik over een paar weken nog wat buttons wil bestellen (financieel nog even bekijken). En met mij zijn er vast andere tweakers die er zo over denken.

[ Voor 20% gewijzigd door Underground75 op 25-01-2003 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chimera
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-09 17:09
DaMinD schreef op 25 januari 2003 @ 19:07:
Zoals msentinelb al zegt: dat worden _veel_ printjes, maar als je dat niet erg vind (of als je eeuwige roem van mij en ik denk ook van de andere EL-n00bs wil ontvangen :P) vind ik het een perfect plan, mijn zegen heb je :D. Ik ben erg benieuwd, keep us up to date! :)

[16:19] <WhizzCat> de zon heeft nog maar 5 miljard jaar te leven naar het schijnt
[16:19] <WhizzCat> dus schiet op met dat protocol Chimera :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Undertaker schreef op 25 January 2003 @ 19:18:
XNDR, laat die van jou maar lopen, misschien dat ik over een paar weken nog wat buttons wil bestellen (financieel nog even bekijken). En met mij zijn er vast andere tweakers die er zo over denken.
Zit wat in... Same here trouwens.. Qua finance moet ik ook ff rustig aan doen.. Er lopen echt teveel IA's tegenwoordig :'(

Ik kijk het voorlopig fff aan.. Ik hoop dat we van bepaalde produkten toch nog de 50 gaan halen... Ik bestel meteen een berg extra van sommige items... voor onze shop, dus wie weet gaat het de goede kant op...

@ DaMinD:
Als je dat met die printjes kan regelen op korte termijn zou dope zijn! Misschien kunnen we ze nog fff toevoegen aan mijn IA... Laat maar ff wat horen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinB
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 01:33
Ik ben ook VOOR :)

En als dat niet doorgaat zoek ik dus iemand die tegen betaling er wel voor kan zorgen dat ik die LCD kan aansluiten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enriqueeeee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-07 09:37

enriqueeeee

vanila coke kicks ass

kan er nog besteld worden ?
laupro werkt nie :(

[ Voor 5% gewijzigd door enriqueeeee op 25-01-2003 20:24 ]

Phreak schopt kont, Grrrrrene ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskimootje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:07
DaMinD schreef op 25 January 2003 @ 19:07:
Een school die deze lcd's wil klinkt leuk :) maar word denk ik wel solderen alleen hoef je nix uit te zoeken dan, of je moet op school alles gaan solderen met max232 en elco's + LCD maar dat kost veel tijd voor zoveel lcd's.

Ohw en ik ben nog steeds bezig met het max232-elco-subd pakketje, dat komt er echt nog op, alleen moet ik de sub-d connector en de printplaat nog even uitzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spok9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:15

spok9

Groen...

Op verzoek van Eskimootje heb ik ff onderstaand schema getekend...

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/LCDschema.gif

Iemand commentaar?

[ Voor 8% gewijzigd door spok9 op 25-01-2003 20:59 ]

Zolang ik het zelf geloof is het goed toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskimootje
code:
1
2
3
4
5
6
7
1 * SIE-KOND. 100 NF Artikelnr.: 461024 - 89    Cap.    100nF
4 * ELKO 1/35AX    Artikelnr.: 472000 - 89  Cap.    1uF
1 * ELKO 10/16AX   Artikelnr.: 471640 - 89  Cap.    10uF

1 * MAX232N TIS (TID) Artikelnr.: 152281 - 89
1 * SUB-D CONNECTOR FEMALE 9 POL Artikelnr.: 743763 - 89
1 * SUB-D STEKKERBEHUIZING 9POL. Artikelnr.: 711764 - 89

Dit word het pakketje wat jullie kunnen gaan bestellen, als er geen fouten in zitten ten minste. De prijs daarvan word voorlopig 4,90 Euro als er meer dan 40 besteld worden gaat die nog een Eurokwartje naar beneden.
Daarnaast heb ik ook een printrastertje meegenomen die apart te verkrijgen is dit is handig om de max232 en de elco's op te solderen. Die gaat € 2,68 kosten wat bij meer dan 25 omlaag gaat met 24 eurocent.
code:
1
Artikelnr.: 527769-89  -->  EURO-PRINTPL. RASTER

Alleen hoop ik dat nu laupro eens online komt :P

[ Voor 8% gewijzigd door Eskimootje op 25-01-2003 22:02 . Reden: Andere elco :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-09 14:44

Gutteguttegut

CEO of TFD

* Gutteguttegut is ook van de partij.....

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

spok9 schreef op 25 januari 2003 @ 20:52:
Op verzoek van Eskimootje heb ik ff onderstaand schema getekend...

[afbeelding]

Iemand commentaar?
Ja :) Deze stond er al Thursday 23 January 2003 01:10 op en geeft ook de rest van de aansluitingen voor de LCD weer.

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/freek999/got/maxlcd.png

msentinelb dat klopt zoals jij dat zegt, vergeet wel niet dat je ook de massa van je molex aansluit op de schakeling, alhoewel je ook al een massa via de SUB connector hebt, is deze daar toch niet voor bedoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-09 14:41
Klopt het dan dat je pin 2, 4, 5, 7, 8, 9, 10, 11 en 13 van het lcd niet aansluit. Want die vind ik niet terug in het schema.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spok9

spok9

Groen...

Verwijderd schreef op 25 January 2003 @ 22:20:
[...]

Ja :) Deze stond er al Thursday 23 January 2003 01:10 op en geeft ook de rest van de aansluitingen voor de LCD weer.

[afbeelding]

msentinelb dat klopt zoals jij dat zegt, vergeet wel niet dat je ook de massa van je molex aansluit op de schakeling, alhoewel je ook al een massa via de SUB connector hebt, is deze daar toch niet voor bedoeld.
Weet ik, maar Eskimootje vroeg of ik een schema wilde tekenen en posten, dus heb ik dat gedaan :)

[ Voor 73% gewijzigd door spok9 op 25-01-2003 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tijl schreef op 25 januari 2003 @ 22:26:
Klopt het dan dat je pin 2, 4, 5, 7, 8, 9, 10, 11 en 13 van het lcd niet aansluit. Want die vind ik niet terug in het schema.
Dat klopt:

die P3.2 en zo pinnen zijn uit/ingangen van de gebruikte microcontroller, die je niet meteen nodig hebt om iets met het LCD te doen (kun je wel later gebruiken voor knop aansluiting, signaleringsledjes, etc.)

Als je de overige lijntjes aansluit, zoals in het schema, dan moet het LCD het doen.

PIN # SIGNAL
1 txd
2 p3.2
3 rxd
4 p1.3
5 p1.2
6 gnd
7 p1.4
8 rs from shift reg ?
9 pin 18 of pal ?
10 p3.3
11 p1.7
12 reset pull high
13 p1.0
14 gnd
15 vcc +5
16 vcc +5
17 vee

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2003 22:31 . Reden: tikfuoten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo'n printraster, dat is toch gewoon een plaat met allemaal koperen puntjes erop waar je de componenten aan vast kan solderen en dat je dan de puntjes aan elkaar moet solderen om de verbindingen tussen de verschillende componenten te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spok9

spok9

Groen...

Verwijderd schreef op 25 January 2003 @ 22:48:
Zo'n printraster, dat is toch gewoon een plaat met allemaal koperen puntjes erop waar je de componenten aan vast kan solderen en dat je dan de puntjes aan elkaar moet solderen om de verbindingen tussen de verschillende componenten te maken?
Helemaal goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enriqueeeee

enriqueeeee

vanila coke kicks ass

wat raden jullie aan kwa verzenden gaat het altijd wel goed
of kan ik beter verzekeren ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sleeping_hollow
  • Niet online

sleeping_hollow

We want your soul.

Ik zou wel liever zo'n backlight erbij nemen, maar dn is mijn lcd meteen totaal 29 ero, en daar heb ik geen zin in. Dan maar zelf wat inelkaar proberen te prutsen met witte leds :P

You are free to do as we tell you to

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirickteur
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:31
ff over de voeding:

is dit schemaatje niet mogelijk? ik weet niet of je aan 100mA genoeg hebt... Volgens mij levert dit een mooie stabiele spanning van +5V af.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~akker01/voeding.JPG

hmmz, mn 2e EAGLE schema'tje :| dus de pinlayout klopt niet helemaal, je moet VI en VO ff omdraaien

verder, de -9V die de LCD nodig heeft, kun je uit de MAX232 trekken, zoals al vaker eerder gezegd op dit forum, maar ff voor de duidelijkheid ;)

kheb net ff de datasheet van de 78L05 opgezocht. Daar staat ipv C2 10uF Elko een gewone (keramische) condensator van 0,33uF en ipv C1 een gewone (keramische) condensator van 0,1 uF. Naja, kheb zelf bovenstaand schemaatje gemaakt, werkt ook prima.

Laatste puntje ( ;) u know what that means, right Dark-Lord ??? :P): Ik kan (en wil) ook wel helpen met solderen, no problemo. Woon in Heemstede, tegen haarlem aan.

[ Voor 76% gewijzigd door Dirickteur op 26-01-2003 13:58 . Reden: datasheet bekeken ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dirickteur schreef op 26 januari 2003 @ 02:48:
ff over de voeding:

is dit schemaatje niet mogelijk? ik weet niet of je aan 100mA genoeg hebt... Volgens mij levert dit een mooie stabiele spanning van +5V af.

[afbeelding]

hmmz, mn 2e EAGLE schema'tje :|

verder, de -9V die de LCD nodig heeft, kun je uit de MAX232 trekken, zoals al vaker eerder gezegd op dit forum, maar ff voor de duidelijkheid ;)

kheb net ff de datasheet van de 78L05 opgezocht. Daar staat ipv C2 10uF Elko een gewone (keramische) condensator van 0,33uF en ipv C1 een gewone (keramische) condensator van 0,1 uF. Naja, kheb zelf bovenstaand schemaatje gemaakt, werkt ook prima.

Laatste puntje ( ;) u know what that means, right Dark-Lord ??? :P): Ik kan (en wil) ook wel helpen met solderen, no problemo. Woon in Heemstede, tegen haarlem aan.
Dit zal niet gaan, je wilt de voeding uit de RTS lijn gaan halen en die zal echt geen 100mA kunnen leveren (5 tot 10mA moet nog wel lukken), een RS232 verbinding heeft jammergenoeg geen voedingsaansluiting.

Wat je wel nog zou kunnen proberen is de voeding van de USB aansluiting hiervoor misbruiken, zie hiervoor het USB-topic onder CME.

Je schema, waar de tekst +5V 100mA staat, dat is de massa (0) van je voeding, je +5V zit aan pin 1 van 78L05

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2003 07:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dirickteur schreef op 26 January 2003 @ 02:48:
ff over de voeding:

[afbeelding]

hmmz, mn 2e EAGLE schema'tje :|

En waar is dit dan voor? Dat schema van CrazyPro werkt toch gewoon om het aan te sluiten? Wat is dan het nut van allemaal andere schema's bedenken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMinD
  • Laatst online: 23-06-2024

DaMinD

Leeg

Hopelijk weet ik morgen meer over het laten maken van de printjes.
Heb een mailtje naar school gestuurd met daarin de gegevens. De leraar electronica had al ervaring met de max232 ic dus dat was helemaal geen probleem. Nu is nog de vraag of ik het voor elkaar krijg dat ze al die printjes willen maken :?
De leraar zelf wou zelf ook nog wat schermpjes hebben had i verteld.

Zodra ik meer weet laat ik het horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaMinD schreef op 26 januari 2003 @ 11:58:
Hopelijk weet ik morgen meer over het laten maken van de printjes.
Heb een mailtje naar school gestuurd met daarin de gegevens. De leraar electronica had al ervaring met de max232 ic dus dat was helemaal geen probleem. Nu is nog de vraag of ik het voor elkaar krijg dat ze al die printjes willen maken :?
De leraar zelf wou zelf ook nog wat schermpjes hebben had i verteld.

Zodra ik meer weet laat ik het horen.
Voor mij hoeft dat niet hoor :) Ik maak het wel zelf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• msentinelb

msentinelb

Arghhhhh!

Is C3 goed aangesloten moet deze niet omgedraaid worden. Nu staat de - van de condensator op +5 volt.
Of komt op pin 2 van de max232 een hogere spanning dan +5 volt.

Even wat anders voor de duidelijkheid over het schema van spok9 C1 is niet gepolariceerd, En op het schema staan van wel.

[ Voor 41% gewijzigd door msentinelb op 26-01-2003 12:53 ]

Specs van mijn bak Hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spok9

spok9

Groen...

msentinelb schreef op 26 January 2003 @ 12:49:
Is C3 goed aangesloten moet deze niet omgedraaid worden. Nu staat de - van de condensator op +5 volt.

[afbeelding]

Even wat anders voor de duidelijkheid over het schema van spok9 C1 is niet gepolariceerd, En op het schema staan van wel.
Weet ik, dat staat er ook bij, ik kon alleen geen normale condensator vinden (OrCad) erg wazig. C\analog kende hij niet, terwijl bij mij op school, deze library er wel bij zit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [BoSS]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07:27

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Is het al duidelijk óf en wanneer de accessoires (MAX232, Elco's, DB9 connector) in één van de 2 inkoopacties gaan komen? Aangezien de actie van Eskimootje nog maar 4 dagen duurt...

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirickteur
  • Laatst online: 15:31
kan nog niet zo goed omgaan met eagle, vandaar dat de pin-layout van mn schemaatje niet helemaal klopte. VI en VO moeten dus omgedraaid worden, beetje duf vann8. Naja, t schema is toch verder onbruikbaar voor dit project, maar misschien dat je um voor een ander projectje kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

B_O_S_S schreef op 26 January 2003 @ 13:47:
Is het al duidelijk óf en wanneer de accessoires (MAX232, Elco's, DB9 connector) in één van de 2 inkoopacties gaan komen? Aangezien de actie van Eskimootje nog maar 4 dagen duurt...
Hij zei dat hij het gisteren op laupro zou zetten, maar toen was die site offline. Laupro is inmiddels weer online dus het zal er wel snel opkomen (hoop ik).

en als het er helemaal niet opkomt heb ik een probleempje, want ik zou niet weten waar ik die dingen zou moeten halen

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2003 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 januari 2003 @ 14:01:
[...]Hij zei dat hij het gisteren op laupro zou zetten, maar toen was die site offline. Laupro is inmiddels weer online dus het zal er wel snel opkomen (hoop ik).
en als het er helemaal niet opkomt heb ik een probleempje, want ik zou niet weten waar ik die dingen zou moeten halen
Dan kan ik er nog wel aan komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskimootje
* Eskimootje heeft iets toegevoegd op Laupro :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eskimootje schreef op 26 januari 2003 @ 15:44:
* Eskimootje heeft iets toegevoegd op Laupro :)
Woei!! Ik heb het gelijk besteld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zebra
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-06 10:27
Is het misschien mogelijk om de max232 en de elco's als apart artikel toe te voegen?
Ik heb de seriele connectors al in huis en heb dus alleen de elco's en max232's nodig.

Ik snap dat dit meer werk opleverd voor de IA dus als dit niet kan is het jammer maar ik wilde het toch even vragen.

//Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskimootje
zebra schreef op 26 januari 2003 @ 16:07:
Is het misschien mogelijk om de max232 en de elco's als apart artikel toe te voegen?
Ik heb de seriele connectors al in huis en heb dus alleen de elco's en max232's nodig.

Ik snap dat dit meer werk opleverd voor de IA dus als dit niet kan is het jammer maar ik wilde het toch even vragen.
Dat gaat helaas echt niet lukken, en die anderhalve euro die je daarvoor betaald overleven de meeste mensen wel :) de printplaat heb ik er wel uitgelaten omdat die nog vrij duur is in vergelijking met de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

He ik heb net ff gekeken op de site van conrad en volgens mij heb je een printplaat geselecteerd die van karton is :?
Uitvoering zoals bestnr. 52 90 10-89, echter zonder Sub-D-connectoraansluiting.
staat er op de conradsite en dan bij bestnr. 529010-89 staat er dit:
Van karton
da's toch niet de bedoeling of wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinB
Dus als ik al die componenten bestel en een soldeerbout regel dan kan zelfs ik zo'n ding in elkaar knutselen? Pinnetjes solderen gaat wel lukken :)

Enne een +5V heb ik toevallig nog over van een molex stekker. (heb een eigen P4 stekker gemaakt en had die rode kabel niet nodig hehe)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskimootje
Verwijderd schreef op 26 januari 2003 @ 16:32:
He ik heb net ff gekeken op de site van conrad en volgens mij heb je een printplaat geselecteerd die van karton is :?

[...]

staat er op de conradsite en dan bij bestnr. 529010-89 staat er dit:

[...]

da's toch niet de bedoeling of wel?
Neuj das niet de bedoeling. * Eskimootje gaat even kijken wat er aan te doen is.

Suggesties zijn altijd welkom.

[ Voor 7% gewijzigd door Eskimootje op 26-01-2003 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chimera
Ik denk dat er nog veel mensen in dit topic of op LauPro moeten komen, er zijn 14 kits besteld, en 189 LCD's. Kan me niet voorstellen dat er zoveel mensen zijn die het zelf gaan halen :)

[16:19] <WhizzCat> de zon heeft nog maar 5 miljard jaar te leven naar het schijnt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskimootje
Chimera schreef op 26 January 2003 @ 17:19:
Ik denk dat er nog veel mensen in dit topic of op LauPro moeten komen, er zijn 14 kits besteld, en 189 LCD's. Kan me niet voorstellen dat er zoveel mensen zijn die het zelf gaan halen :)
Het staat er ook net een uurtje op :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chimera
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
EPOXYPLAAT 75X100 

Artikelnr.: 528315 - 89  Prijs:  0,92 EUR

Producteigenschappen: 
Afm. (mm)    75 x 100 
Uitvoering   enkelzijdig 
Materiaal    EP 
Sterkte      1,5 mm 

productomschrijving:
Koperlaag 35µ, (HP = karton, EP = epoxyhars).
Koperbedrukte printplaten
Waarom is die zoveel goedkoper dan die van karton, wie het weet mag het zeggen :)

edit:

Eskimootje denkt dat in deze hierboven geen gaatjes zitten, heeft er hier iemand zo'n Conrad-gids? Zou diegene even een uit willen zoeken met gaatjes en van epoxy?

[ Voor 20% gewijzigd door Chimera op 26-01-2003 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk B
  • Laatst online: 25-04-2023

Henk B

te obl

Chimera schreef op 26 januari 2003 @ 17:45:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
EPOXYPLAAT 75X100 

Artikelnr.: 528315 - 89  Prijs:  0,92 EUR

Producteigenschappen: 
Afm. (mm)    75 x 100 
Uitvoering   enkelzijdig 
Materiaal    EP 
Sterkte      1,5 mm 

productomschrijving:
Koperlaag 35µ, (HP = karton, EP = epoxyhars).
Koperbedrukte printplaten
Waarom is die zoveel goedkoper dan die van karton, wie het weet mag het zeggen :)

edit:

Eskimootje denkt dat in deze hierboven geen gaatjes zitten, heeft er hier iemand zo'n Conrad-gids? Zou diegene even een uit willen zoeken met gaatjes en van epoxy?
Dit is idd een kale print, bedoeld voor de thuisetsers.

Misschien is dit wat;
529010 : Euro print met 2x9p & 2x15p SubD footprints. 3.04/1+, 2.45/10+, 2.22/25+.
Daarmee kunnen alle annkomende elektronika hobbyisten weer een tijdje vooruit :)

[ Voor 13% gewijzigd door Henk B op 26-01-2003 19:57 . Reden: print toegevoegd ]

Via Epia in de auto; www.carpc.nl - 7" VGA Touchmonitor - GPS - Destin/\tor 2 - DC/DC - WLAN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chimera
Henk B schreef op 26 January 2003 @ 19:50:
[...]

Dit is idd een kale print, bedoeld voor de thuisetsers.

Misschien is dit wat;
529010 : Euro print met 2x9p & 2x15p SubD footprints. 3.04/1+, 2.45/10+, 2.22/25+.
Daarmee kunnen alle annkomende elektronika hobbyisten weer een tijdje vooruit :)
Nee die is ook van karton, en daar ging het nu juist om. Maar toch bedankt voor het kijken :)

[ Voor 1% gewijzigd door Chimera op 26-01-2003 20:09 . Reden: in=om :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk B
  • Laatst online: 25-04-2023

Henk B

te obl

Chimera schreef op 26 January 2003 @ 20:06:
[...]
Nee die is ook van karton, en daar ging het nu juist om. Maar toch bedankt voor het kijken :)
Uh, wat is er mis met karton? Het is makkelijker op maat te maken, gaten kun je veel makkelijker ruimen en voor dit soort simpele doeleinden heeft het even goede eigenschappen als epoxy. Oh ja, het is ook nog goedkoper.
Als het slechter zou zijn, dan zou niet alle consumenten elektronika van 'pertinax' printen voorzien worden?

Maar goed als je perse epoxy wilt; 527777 eurokaart zonder connector footprints 3.83/1+.

Via Epia in de auto; www.carpc.nl - 7" VGA Touchmonitor - GPS - Destin/\tor 2 - DC/DC - WLAN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enriqueeeee

enriqueeeee

vanila coke kicks ass

het geen dat op laupro staat print onderdelen lcd is nu toch compleet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijl
enriqueeeee schreef op 26 January 2003 @ 20:25:
het geen dat op laupro staat print onderdelen lcd is nu toch compleet ?
De Benodigheden schakeling zijn alle onderdelen die je nodig hebt.
Het Printplaat raster is de bedoeling om op te solderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underground75
Welk aansluitschema is nu de juiste?
Misschien handig om deze bij Laupro er bij te zetten :?

[ Voor 45% gewijzigd door Underground75 op 26-01-2003 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Undertaker schreef op 26 January 2003 @ 20:32:
Welk aansluitschema is nu de juiste?
Misschien handig om deze bij Laupro er bij te zetten :?
Idd er zijn er ondertussen al weer verschillende bijgekomen, maar ik denk dat je gewoon deze moet hebben:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• msentinelb

msentinelb

Arghhhhh!

Ze zijn allebij juist.

Specs van mijn bak Hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

msentinelb schreef op 26 January 2003 @ 12:49:

[afbeelding]

C3 is goed aangesloten, dit is een ladingspomp, V+ (pin 2) wordt namelijk opgepompd tot 10 Volt.

Als je goed kijkt, zie je dat parallel aan C1 ook nog een C2 staat, C1 is voor de onstoring en C2 voor de stabilisering van de voeding.

De printen waar jullie het over hebben, zoals beschreven in mijn Conrad 2003 catalog:
2 X 9 EN 2 X 15-POLIG EPOXY Internet Artikelnr.: 52 90 11 - 89 Prijs : 3,22 EUR, mijn catalogus 2003 geeft als Artikelnr.: 52 90 11-44 (die 2 laatste cijfers geven aan waar je gekeken hebt, jaar catalagus of internet).
Een simpele Euroformaat EPOXY print (100x160mm) 52 75 21-44 (Catalogus 2003) (voor het internet moet je dan zoeken op 52 75 21)

Hebben jullie trouwens nagedacht over de verbinding van LCD naar dit printje, zijn daar nog connectors/bandkabels(printplaat connectoren/flatcable) voor nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskimootje
Verwijderd schreef op 26 januari 2003 @ 22:48:
[...]

C3 is goed aangesloten, dit is een ladingspomp, V+ (pin 2) wordt namelijk opgepompd tot 10 Volt.

Als je goed kijkt, zie je dat parallel aan C1 ook nog een C2 staat, C1 is voor de onstoring en C2 voor de stabilisering van de voeding.

De printen waar jullie het over hebben, zoals beschreven in mijn Conrad 2003 catalog:
2 X 9 EN 2 X 15-POLIG EPOXY Internet Artikelnr.: 52 90 11 - 89 Prijs : 3,22 EUR, mijn catalogus 2003 geeft als Artikelnr.: 52 90 11-44 (die 2 laatste cijfers geven aan waar je gekeken hebt, jaar catalagus of internet).
Een simpele Euroformaat EPOXY print (100x160mm) 52 75 21-44 (Catalogus 2003) (voor het internet moet je dan zoeken op 52 75 21)
Bedankt, maar gezien de prijzen houd ik het toch maar karton.

Hebben jullie trouwens nagedacht over de verbinding van LCD naar dit printje, zijn daar nog connectors/bandkabels(printplaat connectoren/flatcable) voor nodig?Gezien het aantal draden wat daar vandaan komt lijkt me dat overbodig ;), ik ga er van uit dat iedereen wel een simpel draadje thuis heeft liggen waarmee hij/zij kan werken. Anders kan ik ook soldeerting en een soldeerbout gaan toevoegen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OK, was naar aanleiding van een paar vraagjes hierboven, laat het betere bak en braadwerk maar beginnen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijl
Verwijderd schreef op 26 January 2003 @ 23:06:
[...]

OK, was naar aanleiding van een paar vraagjes hierboven, laat het betere bak en braadwerk maar beginnen :P
Nog 1 vraagje. Die niet gebruikte aansluitingen, waar je knopjes en indicatieledjes op aan kan sluiten, wat voor functie kunnen die dan hebben. Bij ledjes kan ik me wel iets voorstellen, maar bij de knoppen niet. Want er zitten toch geen verschillende menu's in de lcd zelf? Of stuur je (met een omweg) dan je computer aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enriqueeeee

enriqueeeee

vanila coke kicks ass

worden er nog voor gebakken printjes gemaakt dus met baantjes zodat je enkel de onderdelen er in hoeft te stoppen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tijl schreef op 26 January 2003 @ 23:20:
[...]

Nog 1 vraagje. Die niet gebruikte aansluitingen, waar je knopjes en indicatieledjes op aan kan sluiten, wat voor functie kunnen die dan hebben. Bij ledjes kan ik me wel iets voorstellen, maar bij de knoppen niet. Want er zitten toch geen verschillende menu's in de lcd zelf? Of stuur je (met een omweg) dan je computer aan?
Zie hiervoor deze plek

Een aantal pix van dit lcd gebruikt in een mp3player: http://www.pjrc.com/tech/mp3/gallery/index.html

daar wordt een toetsenbord aangesloten:
Afbeeldingslocatie: http://www.pjrc.com/store/mp3_display2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enriqueeeee

enriqueeeee

vanila coke kicks ass

Verwijderd schreef op 26 January 2003 @ 23:47:
[...]

Zie hiervoor deze plek

Een aantal pix van dit lcd gebruikt in een mp3player: http://www.pjrc.com/tech/mp3/gallery/index.html

daar wordt een toetsenbord aangesloten:
[afbeelding]
hebben ze er een pc in ofzo ?? een mobo is toch nie iets groter dan een hd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskimootje
enriqueeeee schreef op 27 January 2003 @ 01:18:
[...]

hebben ze er een pc in ofzo ?? een mobo is toch nie iets groter dan een hd ?
Je hebt alleen geen moederbord nodig voor een mp3 speler :) anders zouden de huidige mp3 spelers ook niet zo klein kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinB
Ik heb nu alles besteld op beide inkoopacties om een LCD met backlight werkend te krijgen. Echter ik ben complete n00b met solderen enzo. Is het erg moeilijk of is het goed te doen met wat (online) hulp als een schema-voor-n00bs :)

Wellicht kan ik toch beter voor een kant en klaar pakketje gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDry
  • Laatst online: 12-09 13:26

MrDry

Desperados!

Verwijderd schreef op 25 January 2003 @ 17:42:
[...]

Speciaal voor SeMMieTex heb ik de backlight kits aan m'n eigen IA toegevoegd!
Ze zijn te bestellen op de LauPro site: http://www.laupro.nl/ia/ia.asp?id=186&p=l&g=71

4 verschillende kleuren backlight, inverter en Polarizing film: Alles dat je nodig hebt om er een ultracool LCD van te maken :9~ :*)
Ik ben echt een LCD noob maaru....dat LCD ziet er groen uit...kan je dan met zo'n backlight kit er een blauwe of rooie van maken? :?

Quod licet lovi, non licet bovi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ff gekeken of er nog knopjes kunnen worden toegevoegd en volgens mij kan dat:

http://www.bkonings.net/download/cchow.txt

Als je dit erbij soldeerd heb je 4 knopjes en kun je winamp besturen. Ik denk dat er ook wel iets te schrijven is dat je het lcd bestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spok9

spok9

Groen...

MrDry schreef op 27 January 2003 @ 10:22:
[...]

Ik ben echt een LCD noob maaru....dat LCD ziet er groen uit...kan je dan met zo'n backlight kit er een blauwe of rooie van maken? :?
Jah dat kan, die kleur is afhankelijk van de kleur van de backlight, met een rooie/blauwe backlight wordt ie dus rood/blauw :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskimootje
Belangrijk! De prijzen voor de lcd's zullen nog omlaag gaan is alleen afhankelijk van de verzendkosten enzo. Die defenitieve prijzen zullen aan het eind worden bekend gemaakt* Eskimootje gokt nu op 8,5 euro per lcd, maar dit staat zeker niet vast :)

[ Voor 6% gewijzigd door Eskimootje op 27-01-2003 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinB
EdwinB schreef op 27 januari 2003 @ 02:32:
Ik heb nu alles besteld op beide inkoopacties om een LCD met backlight werkend te krijgen. Echter ik ben complete n00b met solderen enzo. Is het erg moeilijk of is het goed te doen met wat (online) hulp als een schema-voor-n00bs :)

Wellicht kan ik toch beter voor een kant en klaar pakketje gaan?
Can someone answer my question ?!?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskimootje
EdwinB schreef op 27 January 2003 @ 15:04:
[...]

Can someone answer my question ?!?!
* Eskimootje is ook n00b met solderen en als je geduld hebt lukt het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DarkShadow-
  • Niet online
er is hier blijkbaar veel commotie over de max232, maar die hebben ze bij elke zelf respecterende elektronicaboer

Specialist in:
Soldeerstations
Oscilloscoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sleeping_hollow
  • Niet online

sleeping_hollow

We want your soul.

Je kan de "kale" lcd toch gewoon op de parallele poort aansluiten, en met die max kit op de seriele, of zie ik dit nou fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Der_Rudy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06-09-2022

Der_Rudy

Thats me....

EdwinB afhankelijk waar je woont wil ik je wel helpen met het soldeerwerk en evt. wat uitleg hoor, en dan telefonisch of dat je langs komt..... maar ja je woont in nederland.... ik ook,,, dus.....

www.haller.nl nu op een Compaq Proliant DL380 2xPIII 933MHz / 1GB / Smart Array controller / Raid 5 met 8 stuks 36,4 en 4 stuks 18,2 GB schijfjes... en draaiend achter een APC 2200 UPS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sleeping_hollow schreef op 27 januari 2003 @ 17:52:
Je kan de "kale" lcd toch gewoon op de parallele poort aansluiten, en met die max kit op de seriele, of zie ik dit nou fout?
Lees draad voor je blaat er is nou al tig keer uitgelegd dat die max het seriele signaal converteerd van CMOS naar RS232 niveua. deze lcd kan *NIET* op de parralele port

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croccifixio
  • Laatst online: 01-04 12:36
sleeping_hollow schreef op 27 januari 2003 @ 17:52:
Je zit deels fout. Het LCD is kaal nergens op aan te sluiten voor ons. Juist de MAX232 zorg ervoor dat hij aangesloten kan worden op de comp en in dit geval op de seriele poort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskimootje
-DarkShadow- schreef op 27 January 2003 @ 17:38:
er is hier blijkbaar veel commotie over de max232, maar die hebben ze bij elke zelf respecterende elektronicaboer
uhm ja dus? is het niet handig dat hij kan worden besteld in de IA? * Eskimootje snapt het probleem niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enriqueeeee

enriqueeeee

vanila coke kicks ass

de printjes die je kan bestellen zijn die met voor geboorde gaatjes zodat je alleen de onderdelen er in hoeft te doen
of moet je ook draadjes doen

anders zou ik hem nie hoefen te bestellen

[ Voor 14% gewijzigd door enriqueeeee op 27-01-2003 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spok9

spok9

Groen...

enriqueeeee schreef op 27 January 2003 @ 19:29:
de printjes die je kan bestellen zijn die met voor geboorde gaatjes zodat je alleen de onderdelen er in hoeft te doen
of moet je ook draadjes doen
Het is een standaard "eilandjesprint". Oftewel, allemaal losse koper eilandjes die je zelf moet verbinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskimootje
je moet ook draadje doen, gaten zit er wel in maar in een raster. (elke 2.54 mm een gat van 1 mm.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sleeping_hollow
  • Niet online

sleeping_hollow

We want your soul.

oke, bedankt voor de info, dan moet ik die max er dus wel zeker bij nemen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chimera
Dat zou ik maar doen ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

Jo, ook maar ff complete set besteld :) Ik kwam net op tijd dit topic tegen :)

Maar over een paar dagen moet er dus geld over gemaakt worden, en vanaf dan kan er besteld en geleverd worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Jaap
  • Laatst online: 09-09 16:01
Volgens mij wordt er gewacht tot al het geld er is, en dan in een keer alles besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Super__Nerd schreef op 27 januari 2003 @ 21:09:
Volgens mij wordt er gewacht tot al het geld er is, en dan in een keer alles besteld.
Precies zie ook LauPro: Na 1 week bestellen hebben jullie 2 weken om geld over te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Jaap
  • Laatst online: 09-09 16:01
Verwijderd schreef op 27 januari 2003 @ 21:34:
[...]

Precies zie ook LauPro: Na 1 week bestellen hebben jullie 2 weken om geld over te maken.
Juist..

Maar als iedereen binnen een week betaald heeft kan er natuurlijk eerder besteld worden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spok9

spok9

Groen...

Super__Nerd schreef op 27 January 2003 @ 21:37:
[...]
Juist..

Maar als iedereen binnen een week betaald heeft kan er natuurlijk eerder besteld worden :D
Maar niet iedereen betaald binnen een week, bovendien kunnen banken ook nog eens erg traag zijn :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb alles ook bestelt maar ik moet pas betalen als je dus niet meer kan bestellen?? En komt er ook software voor Cs dat die die stand bij houd?? En voor msn??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spok9

spok9

Groen...

Verwijderd schreef op 27 januari 2003 @ 21:53:
Ik heb alles ook bestelt maar ik moet pas betalen als je dus niet meer kan bestellen?? En komt er ook software voor Cs dat die die stand bij houd?? En voor msn??
Als je nou het topic ook had gelezen had je al lang geweten hoe het zat |:(

Yarvieh gaat deze lcd ondersteunen in zijn software, dus dan kan je er zo'n beetje hetzelfde mee als met andere software :)

[ Voor 16% gewijzigd door spok9 op 27-01-2003 21:56 . Reden: Ik denk ik geef hem nog ff het goede antwoord :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskimootje
spok9 schreef op 27 januari 2003 @ 21:55:
[...]

Als je nou het topic ook had gelezen had je al lang geweten hoe het zat |:(

Yarvieh gaat deze lcd ondersteunen in zijn software, dus dan kan je er zo'n beetje hetzelfde mee als met andere software :)
Creepy maakt LCDinf ook compatible met deze lcd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jazz
  • Laatst online: 20-04 13:28
okee dan nog even een handig financiëel overzicht:

bijbehorende IA
code:
1
2
3
4
5
* benodigde schakeling  4.82
* LCD 8X24      9.50
* printplaatje raster   2.44
-----------------------------+
               16.76

bijbehorende IA
code:
1
2
3
4
5
* EL foil blauw     5.94
* inverter voor EL foil 3.52
* pol. film (LOB)   4.00
-----------------------------+
               13.46

code:
1
totaal per stuk        30.22

aantal 1 = 30.22
aantal 2 = 60.44
aantal 3 = 90.66
aantal 4 = 120.88
aantal 5 = 151.10

en dan nog je vrijwillige bijdrage aan de organisatoren + verzendkosten he ;)

edit:

DEZE PRIJZEN ZIJN DUS NIET DEFENITIEF, DIT IS ALLEEN EEN MOMENTEEL OVERZICHTJE!!!

[ Voor 7% gewijzigd door jazz op 28-01-2003 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croccifixio
De prijzen van deze IA zijn dus definitief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

-TheGrimReaper- schreef op 28 January 2003 @ 08:44:
De prijzen van deze IA zijn dus definitief?
Ik denk dat dat wel bekend wordt gemaakt hier in het topic, en aangezien de bestelprocedure nog loopt lijkt me dat niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croccifixio
CyBeRSPiN schreef op 28 januari 2003 @ 08:45:
[...]

Ik denk dat dat wel bekend wordt gemaakt hier in het topic, en aangezien de bestelprocedure nog loopt lijkt me dat niet :)
Tja, aangezien dat overzichtje met alle prijzen werd gepost, dacht ik dat de prijzen voor deze IA definitief waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kijk nu net weer eens in dit topic, omdat ik overweeg het display te gaan ondersteunen op de Xtreme Baybus. Wat mij opvalt is dat iedereen gelijk aankomt met een max232. Op zich wel een logische keuze hoor, maar deze chip plus zijn 5 C's eromheen zijn best prijzig. Je kunt het ook maken van een BC547b transistor, twee weerstanden en 2 diodes (die je er denk ik zelfs nog uit mag laten)

Je maakt dan een "RX-only" omzetter. Ik neem aan dat het display toch geen RS232 data terugstuurt (en als hij dat al doet kun je dat gewoon "vergeten" volgens mij).

Als iemand interesse heeft in een schema hiervan wil ik het wel ff opkladderen...

edit:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~kruimpie/tmp/rs232_rx_only.png
ZO dus! Eventueel kun je de input nog via een weerstand naar aarde trekken anders zou je rotzooi kunnen ontvangen als de RS232 input niet aangesloten zit...

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2003 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Quedro
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-08 08:01

El_Quedro

Pininfarina

Ik heb er ook maar 2 besteld :) whiiii !!

Correctie het zijn er 2.

[ Voor 29% gewijzigd door El_Quedro op 28-01-2003 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskimootje
-TheGrimReaper- schreef op 28 januari 2003 @ 08:50:
[...]

Tja, aangezien dat overzichtje met alle prijzen werd gepost, dacht ik dat de prijzen voor deze IA definitief waren.
De prijzen zijn nog niet definitief. Bij lange na niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 January 2003 @ 11:11:
Ik kijk nu net weer eens in dit topic, omdat ik overweeg het display te gaan ondersteunen op de Xtreme Baybus. Wat mij opvalt is dat iedereen gelijk aankomt met een max232. Op zich wel een logische keuze hoor, maar deze chip plus zijn 5 C's eromheen zijn best prijzig. Je kunt het ook maken van een BC547b transistor, twee weerstanden en 2 diodes (die je er denk ik zelfs nog uit mag laten)

Je maakt dan een "RX-only" omzetter. Ik neem aan dat het display toch geen RS232 data terugstuurt (en als hij dat al doet kun je dat gewoon "vergeten" volgens mij).

Als iemand interesse heeft in een schema hiervan wil ik het wel ff opkladderen...

edit:
[afbeelding]
ZO dus! Eventueel kun je de input nog via een weerstand naar aarde trekken anders zou je rotzooi kunnen ontvangen als de RS232 input niet aangesloten zit...
Easy, je hebt groot gelijk dat dit een eenvoudigere, goedkopere oplossing is die ook wel zal werken. Mijn vraag aan jou is: waar ga je de negatieve 9 Volt spanning vandaan halen, zonder extra voeding aansluiten, etc.

Die MAX232 (alhoewel veel duurder) is een kant en klaar oplossing, altijd werkend, voor de beginner die zo een LCD alleen op zn compoort en een simpel 5 Volt voedinkje wil aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 januari 2003 @ 12:17:
[...]

Easy, je hebt groot gelijk dat dit een eenvoudigere, goedkopere oplossing is die ook wel zal werken. Mijn vraag aan jou is: waar ga je de negatieve 9 Volt spanning vandaan halen, zonder extra voeding aansluiten, etc.
B.v. direct uit de seriele poort? Er zijn zat touwtjes die je naar de -12V kunt proggen of dat per default al staan. Veel stroom zul je voor de -9V niet nodig hebben denk ik, aangezien je de negatieve max232 spanning ook gebruiken mag. Dat zal denk ik alleen voor de contrast-regeling zijn.
Die MAX232 (alhoewel veel duurder) is een kant en klaar oplossing, altijd werkend, voor de beginner die zo een LCD alleen op zn compoort en een simpel 5 Volt voedinkje wil aansluiten.
hmmm ja, maar ook daar moet je nog 5 C's aanplakken wil hij werken, de oplossing die ik heb is niet veel complexer (alleen de pinout van de BC547 misschien) maar VEEL goedkoper. Er zijn electrozaken die 2,50 euro durven vragen voor een simpele MAX232...

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2003 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sorry dubbelpost |:(

[ Voor 116% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2003 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskimootje
Verwijderd schreef op 28 January 2003 @ 12:32:
[...]

B.v. direct uit de seriele poort? Er zijn zat touwtjes die je naar de -12V kunt proggen of dat per default al staan. Veel stroom zul je voor de -9V niet nodig hebben denk ik, aangezien je de negatieve max232 spanning ook gebruiken mag. Dat zal denk ik alleen voor de contrast-regeling zijn.

[...]

hmmm ja, maar ook daar moet je nog 5 C's aanplakken wil hij werken, de oplossing die ik heb is niet veel complexer (alleen de pinout van de BC547 misschien) maar VEEL goedkoper. Er zijn electrozaken die 2,50 euro durven vragen voor een simpele MAX232...
Onze Max232 kost 1,46 Euro daarbij is de Subd connector nog 1,5 euro die heb je zoiezo nodig. En die elco's kosten bij elkaar ook nog iets meer dan 1,5 euro. Echt duur vind ik dat niet hoor. Hoeveel kost jouw oplossing precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eskimootje schreef op 28 januari 2003 @ 12:43:
[...]

Onze Max232 kost 1,46 Euro daarbij is de Subd connector nog 1,5 euro die heb je zoiezo nodig. En die elco's kosten bij elkaar ook nog iets meer dan 1,5 euro. Echt duur vind ik dat niet hoor. Hoeveel kost jouw oplossing precies?
Tja, de sub-d heb je inderdaad wel nodig. Daarnaast kost deze oplossing aan spullen onder 0,50 eurocent denk ik... Maar vergeet niet dat je dan dus GEEN data van het display ontvangen kan... Ik weet niet of het ding nog iets opstuurt???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jazz
  • Laatst online: 20-04 13:28
nee dit is alleen even een overzichtje van hoe de prijzen op het moment zijn, handig voor een schets van een totaalprijs, die dus rond de 30 euro per stuk liggen excl bijdrage + verzendkosten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskimootje
jazz schreef op 28 januari 2003 @ 13:07:
nee dit is alleen even een overzichtje van hoe de prijzen op het moment zijn, handig voor een schets van een totaalprijs, die dus rond de 30 euro per stuk liggen excl bijdrage + verzendkosten
Dan nog een kritische noot, je hebt het backlight niet nodig. Maar mooier is het ws. wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-01-2024
* Punksmurf buigt naar eskimootje en zegt: danks voor deze IA _/-\o_
k heb r ook 2 besteld :D

met een hamer past alles

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.