Probeer in Belgie, 180€ voor de Connect3D 9500. Elke week komen er nieuwe voorraden binnen. Ik heb de mijne vorige week gehaald en perfect werkende 9700. Het gaat zelfs beyond 9700pro, core371/mem330 op standaard koeling
Damn, afgelopen week woensdag bij conlines zo'n Connect#D 9500 kaart besteld, is hij verdomme nog steeds niet verstuurd! 
Van de site:
Van de site:
kan ik nu als goedmakertje eisen dat ze mij een 13F core opsturen?Levertijd
De levertijd van artikelen die op voorraad zijn is 1 a 2 werkdagen mochten
de artikelen niet op voorraad zijn dan is de levertijd 2 tot 5 werkdagen.
Godfather Bodybuilding topic reeks
Als jij even een kort en duidelijk verhaal maakt, samengevat uit de vorige posts dan zet ik dat in de FAQ van deel III. email mij dat verhaal maar dan zet ik het er tussen. Alleen dingen vermelden waarvan vaststaat dat het werkt svp!FlowDesign schreef op 05 februari 2003 @ 16:39:
Ja, en meteen dat verhaal over RTOOL in de FAQ zetten please!
uhm, suggesties zijn altijd welkom, email mij jouw versie dan kan ik wellicht het eea aanpassen.Milo schreef op 05 februari 2003 @ 14:24:
Het verhaal in de 1e post zou ook ietwat duidelijker kunnen, wil ik eventueel wel aan bijdragen.
[ Voor 28% gewijzigd door BuG2FiX op 06-02-2003 09:09 ]
330 mem?!?Blord schreef op 05 February 2003 @ 23:29:
Probeer in Belgie, 180€ voor de Connect3D 9500. Elke week komen er nieuwe voorraden binnen. Ik heb de mijne vorige week gehaald en perfect werkende 9700. Het gaat zelfs beyond 9700pro, core371/mem330 op standaard koeling
zonder fuckedup beeld?
hoe doe je dat?
kom niet boven de 310
core kan weer wel makkelijk op de 400, maar heb em maar op 330 gezet totdat ik een betere processor heb..
/offtopic
dat plaatje van mij met die checkers:
http://members.chello.nl/a.f.l/nwn.jpg
er stond iets niet goed in een ini file... zodat hij bepaalde files niet kon vinden
kutzooi, na uren pci kaarten wisselen (met me kromme handen)
zijn nu zelfs nog een paar situaties bijgekomen waarbij hij 'raar' beeld laat zien in dat spel, in 9500 en 9700 mode (dat plaatje ziet er ook zo uit in 9500 mode)
zal wel iets beschadigd hebben dmv statische elektriciteit (had een wollen trui aan
dit patroon heb ik alleen in opengl spellen, maar niet tijdens de spelen, je ziet het bv als je alt-tab doet, maar ook weer in 9500 mode....
wie heeft dit ook?
ik denk dat de meesten van jullie die nog geen 9700 hebben, gewoon beter kunnen wachten totdat hij goedkoper wordt, en dat duurt echt niet lang meer... of je koopt een 9500 en een 9500pro en je wisselt de gpu om
want ik denk dat 'alle' 9500 gpu's fouten hebben, de een meer dan de ander... maar toch, je enablet toch alleen die 4 pipelines, meer niet toch ?
of is er meer verschl tussen de 9500 en de 9700 ??
aarg koffie!!!

Ik wacht al bijna 2 weken op me kaartje
besteld bij digiworld 
op me meels wordt al niet meer gereageerd
al betaald???Koeskoes schreef op 06 February 2003 @ 09:32:
Ik wacht al bijna 2 weken op me kaartjebesteld bij digiworld
zo ja, erachter aan gaan...
schiet niet op zow
bellen die hap
Bij Maxxpert issie al van de site...
Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.
onder remboursManke schreef op 06 February 2003 @ 09:58:
[...]
al betaald???
zo ja, erachter aan gaan...
schiet niet op zow
bellen die hap

dus dan maar ff een belletje plegen
Krijg zojuist een mailtje:MrJ schreef op 06 February 2003 @ 07:52:
Damn, afgelopen week woensdag bij conlines zo'n Connect#D 9500 kaart besteld, is hij verdomme nog steeds niet verstuurd!
Van de site:
[...]
kan ik nu als goedmakertje eisen dat ze mij een 13F core opsturen?
Naar aanleiding van het volgende bericht
Ati Radeon 9500 rebuild to radeon 9700(pro) --- Part II
Wil ik u vertellen dat de kaarten inderdaad langer op zich lieten wachten
Dan gebruikelijk maar door de grote vraag zijn deze kaarten moeilijk te krijgen
(maar misschien maakt het inderdaad goed dat de kaart de 13f core heeft)
Met vriendelijke groet,
Sales Team

Hmmm interessant ik wil er ook 2 bestellen maareh biedt conlines nou zekerheid dat je de 13F core krijgt of niet ???
In dat geval bestel ik gelijk bij conlines want ik weet dat ze volgende week woensdag weer binnen zijn. Hoe dan ook een winkel kan moeilijk de HSF eraf halen om ff te kijken voor een klant of het specifieke serial nr. klopt lijkt mij iig
Mjah ik kijk nog ff rond en bestel tussen nu en volgende week nog snel 2 kaartjes voor mij en een vriend
In dat geval bestel ik gelijk bij conlines want ik weet dat ze volgende week woensdag weer binnen zijn. Hoe dan ook een winkel kan moeilijk de HSF eraf halen om ff te kijken voor een klant of het specifieke serial nr. klopt lijkt mij iig
Mjah ik kijk nog ff rond en bestel tussen nu en volgende week nog snel 2 kaartjes voor mij en een vriend
AMD Opteron 165 | Asus A8R-MVP | Twinmos 2x512MB BH5-UTT | Hitachi T7K250 250GB SATA-II | X800GTO²
18 posts boven je...

Verwijderd
bij guru3d hebben via reg de Z buffer in opengl en D3D uitgeschakeld
shaakbord zou verdwenen zijn ...
Verwijderd
Noem je dat checkers!?Manke schreef op 06 February 2003 @ 09:18:
[...]
dat plaatje van mij met die checkers:
http://members.chello.nl/a.f.l/nwn.jpg

13F core... bah! Ik wist wel gewoon dat het aan de core lag ofzo. Maar sommige 13F cores werken alsnog niet echt perfect ofzo hoor

Verwijderd
chillVerwijderd schreef op 06 februari 2003 @ 15:44:
bij guru3d hebben via reg de Z buffer in opengl en D3D uitgeschakeld
ik wil ook een R9500!!!!!!!!
Je mag wel wat van me lenen hoor met 10% renteVerwijderd schreef op 06 February 2003 @ 15:49:
[...]
chillOok met HyperZ kloten werkt ook goed
![]()
ik wil ook een R9500!!!!!!!!me no have money

Maareee MrJ das echt zooooo über relaxt
Verwijderd
Ik heb net een 9500 bij conelines besteld.. ok niet net, maandag al... maar hij komt vrijdag aan (een fan was niet op voorraad, moest dus even wachten).... Hopelijk is het ook de F versie of in iedergeval hopelijk werkt hij gewoon goed in 1 keer... Heb het eigenlijk druk (school), maar zal toch evengoed even de softmod proberen, zal wel niet teveel tijd kosten hoop ik......
Waar zitten die pipelines eigenlijk? Op de core, op de kaart of ergens anders?
ID4.1M Honey Yellow. WP: PUZ-SWM60VAA+ERST30F-VM2EE
Core... de verbindingen naar het geheugen zitten op de PCB. Staat volgens mij ook in startpost.ReseT schreef op 06 February 2003 @ 19:03:
Waar zitten die pipelines eigenlijk? Op de core, op de kaart of ergens anders?
Verwijderd
Dat soort schermen krijg ik (op mn gf4MX) als ik de overlay-settings verkeerd instelVerwijderd schreef op 06 February 2003 @ 15:47:
[...]
Noem je dat checkers!?Dat zijn toch geen checkers! Je weet wel dat betekent he?????? Schaakbord dinges and met die dingen op die screen kun je niet schaken.
![]()
13F core... bah! Ik wist wel gewoon dat het aan de core lag ofzo. Maar sommige 13F cores werken alsnog niet echt perfect ofzo hoorBleh! Nu nog ff wachten tot nog een paar mensen een 2e ontdekking hebben gemaakt.
GRRRR.... bank heeft pas woensdag geld overgemaakt (zondag al gedaan): Problemen met rabo-internetbankieren, nu moet ik nog langer wachten: levertijd 3-4 dagen, ipv voorraadartikel
Ik heb er vandaag eentje besteld bij MaxPC 
Die hebben ze over 3 a 4 werkdagen weer op voorraad.
Ik denk trouwens niet dat bedrijven voor jou naar de code op de GPU gaan kijken want dan moeten ze de fan er eerst afschroeven.
Weet iemand trouwens hoe het zit met die GPU'sin de tijd:
- was de 13A er eerder of de 13F ?
- welke wordt het meeste gebruikt voor de 9500?
Die hebben ze over 3 a 4 werkdagen weer op voorraad.
Ik denk trouwens niet dat bedrijven voor jou naar de code op de GPU gaan kijken want dan moeten ze de fan er eerst afschroeven.
Weet iemand trouwens hoe het zit met die GPU'sin de tijd:
- was de 13A er eerder of de 13F ?
- welke wordt het meeste gebruikt voor de 9500?
Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman Cooper S
Hoe weten ze nu dattie een 13F core heeft?MrJ schreef op 06 February 2003 @ 12:31:
[...]
Krijg zojuist een mailtje:
[...]
(maar misschien maakt het inderdaad goed dat de kaart de 13f core heeft)
Met vriendelijke groet,
Sales Team
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Lijkt me inderdaad sterk dat ze de koeler er ff afslopen om dat te controleren!

Denk wel dat ze een keurige pakbon van hun leverancier krijgen met flinkt wat gg erop...
<Quote>
Helaas kunnen wij nooit van tevoren zien of wij de 13f core binnen
krijgen.
En aan de buitenkant van de kaart is dit ook niet te zien. Dus het
antwoord op u vraag is dus eigelijk dit is niet waar.
Met vriendelijke groet,
Sales Team
Sales@conlines.nl
ConlineS
Postbus 338
1380 AH Weesp
</Quote>
Bad mojo
krijgen.
Met vriendelijke groet,
Sales Team
Sales@conlines.nl
ConlineS
Postbus 338
1380 AH Weesp
</Quote>
Bad mojo
He who dares not offend cannot be honest
*Zucht* ik bestel wel bij gistron top service altijd en binnen 3-5 dagen in huis
[ Voor 3% gewijzigd door LeXuS007 op 06-02-2003 22:07 ]
AMD Opteron 165 | Asus A8R-MVP | Twinmos 2x512MB BH5-UTT | Hitachi T7K250 250GB SATA-II | X800GTO²
Like I said...StikkyFoam schreef op 06 February 2003 @ 21:46:
<Quote>
krijgen.
Met vriendelijke groet,
Sales Team
Sales@conlines.nl
ConlineS
Postbus 338
1380 AH Weesp
</Quote>
Bad mojo
Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman Cooper S
Voor de mensen die ook mee hebben gelezen op de forums van Rage3D zijn er een aantal interessante ontwikkelingen geweest mbt Hierarchical-Z en Hyper-Z. Er zijn een aantal mensen die gemeld hebben dat hun checkers verdwenen in OpenGL en D3D games. Nu heeft die kerel van Rivatuner een patch gemaakt waarmee je de registry instellingen die daarbij horen kunt aanpassen. Lees dus even de post op het forum hier en download de patch voor Rivatuner.
Nu kun je als 'power user' de instellingen tweaken. Mocht je vragen hebben stel ze dan niet hier maar in het forum van Rage3D!
als mensen nu hierdoor checkers kunnen laten verdwijnen post het dan wel hier, en daarbij kort de veranderingen die je hebt gemaakt zodat anderen er ook wat aan hebben! Ga dus niet lopen posten als het niet werkt, daar hebben we niks aan. suc6!
Nu kun je als 'power user' de instellingen tweaken. Mocht je vragen hebben stel ze dan niet hier maar in het forum van Rage3D!
als mensen nu hierdoor checkers kunnen laten verdwijnen post het dan wel hier, en daarbij kort de veranderingen die je hebt gemaakt zodat anderen er ook wat aan hebben! Ga dus niet lopen posten als het niet werkt, daar hebben we niks aan. suc6!
Uitstekend plan.
ik wil dan ook graag mensen met een ECHTE 9700 of 9700Pro vragen of ze ook eens de gehackte drivers kunnen proberen.
Logica zegt dat het waarschijnlijk aan hardware moet liggen, maar er zijn te veel variabelen om daar 100% zeker van te zijn, elk systeem is toch anders.
Als er mensen met een 9700(pro) en gehackte drivers ook checkers hebben, dan is 100% bewezen dat het niet specifiek door hardware komt.
Dit zou, erg helpen, alleen al omdat we dan de hele 13A 13F discussie terzijde kunnen schuiven.
Volunteers?
ik wil dan ook graag mensen met een ECHTE 9700 of 9700Pro vragen of ze ook eens de gehackte drivers kunnen proberen.
Logica zegt dat het waarschijnlijk aan hardware moet liggen, maar er zijn te veel variabelen om daar 100% zeker van te zijn, elk systeem is toch anders.
Als er mensen met een 9700(pro) en gehackte drivers ook checkers hebben, dan is 100% bewezen dat het niet specifiek door hardware komt.
Dit zou, erg helpen, alleen al omdat we dan de hele 13A 13F discussie terzijde kunnen schuiven.
Volunteers?
Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.
ik wil echt zo'n kaart hebben, maar gezien deze ontwikkelingen wacht ik wel even, misschien dat de volgende 'lichting' kaarten minder problemen geven (of meer, maar ja, dan koop ik wel een 9500 pro..of 9700)
[ Voor 14% gewijzigd door StanTheMan op 07-02-2003 14:15 ]
Verwijderd
Ha mensen
Ik heb net dus effe de nieuwe van BuG2FiX getest. Maar bij mij nog steeds chekers.
Jammer dus.
Maar mijn vraag is hebben de gene die last heeft van checkers ook onder windows er last van. Ik heb namelijk al last onder windows, zonder dat ik dus gebruik maar van D3D. Hebben meerdere daar last van???
Bij mij vallen namelijk gaten in icoontjes en bij bijv. msn zie ej echt een schaakbord
.
En als dat gepruts met die Hyper-Z en zo werkt ook nie.
Ik heb net dus effe de nieuwe van BuG2FiX getest. Maar bij mij nog steeds chekers.
Jammer dus.
Maar mijn vraag is hebben de gene die last heeft van checkers ook onder windows er last van. Ik heb namelijk al last onder windows, zonder dat ik dus gebruik maar van D3D. Hebben meerdere daar last van???
Bij mij vallen namelijk gaten in icoontjes en bij bijv. msn zie ej echt een schaakbord
Ik heb mn Connect-3D 9500 van PCUpgrade nu ongeveer een week als 9700Pro draaien (softmod, gpu @ 325, mem @ 310) en het werkt zover perfect.
3DMark, D3D, OGL, geen checkerboards.
Specs en zooi:
http://service.futuremark.com/compare?2k1=5822253
Specs en zooi:
-DmD-
Verwijderd
Windows XP gebruikt zeker wel DX voor de desktop. Verander maar eens wat instellingen en je zal zien dat alles opnieuw wordt opgebouwd.Verwijderd schreef op 07 February 2003 @ 14:48:
Ha mensen
Jammer dus.
Bij mij vallen namelijk gaten in icoontjes en bij bijv. msn zie ej echt een schaakbord.
Ik heb nog een kaart besteld en deze doet het wel 100% goed, alleen jammer dat hij niet zo ver als de vorige oc-te. Deze doet 351/317 terwijl de vorige 370/324 deed. Beiden met de ring verwijderd en AS2 erop.
Wie heeft er een 9700 of 9700 pro bios geflashed kon je verder of juist minder ver oc-en?
Welke heeft de sloomste timings of is het beste om de bios verder over te kunnen klokken?
Verwijderd
Nah ze willen gewoon meer geld verdienen...Epitome schreef op 06 februari 2003 @ 21:11:
[...]
Hoe weten ze nu dattie een 13F core heeft?
Lijkt me inderdaad sterk dat ze de koeler er ff afslopen om dat te controleren!

Verwijderd
pro..?Diavire schreef op 07 February 2003 @ 15:47:
Ik heb mn Connect-3D 9500 van PCUpgrade nu ongeveer een week als 9700Pro draaien (softmod, gpu @ 325, mem @ 310) en het werkt zover perfect.
Specs en zooi:
Ik heb trouwens regelmatig last van checkers onder Windows (icoontjes) en dat met mijn GeForce2 MX400!! Ik weet niet wat daar de oorzaak van is...
M'n 9500 zal ik gauw in mijn bezit hebben (eindelijk) maar ik vraag me af of ik nu niet meer kans heb op checkers
M'n 9500 zal ik gauw in mijn bezit hebben (eindelijk) maar ik vraag me af of ik nu niet meer kans heb op checkers
Verwijderd
Yup je kunt hem als een pro laten draaien door hem over te clocken. Het enige verschil tussen de 9700 en 9700 pro zit hem dacht ik in de Mhz. Maar als je de pro gaat overclocken dan blijf je denk ik toch nog altijd iets hoger met de echte pro.
Een 9500, 9500PRO en 9700 gebruikt 3.6ns Hynix RAM. Een echte 9700PRO heeft 2.8/3.3ns Hynix RAM. Het lijkt mij aannemelijk dat de 9700PRO verder oc kan worden dan die andere kaarten.
Voor degenen die langer wachten tot aankoop van Saphire 9500 kaart tot er een oplossing is voor de checkerboard, ATI heeft aan Saphire gevraagt geen mod-able 9500 kaart uit te geven en alleen die met 4 ram op rij te verkopen. Dus straks kun je alleen modden met de Connect3D kaart, maar wegen grote vraag zal dit ook een keer afgelopen zijn. Alle boardsmakers stappen dan over naar die nieuwere layout. Einde tijdperk 9500mod
Voor degenen die langer wachten tot aankoop van Saphire 9500 kaart tot er een oplossing is voor de checkerboard, ATI heeft aan Saphire gevraagt geen mod-able 9500 kaart uit te geven en alleen die met 4 ram op rij te verkopen. Dus straks kun je alleen modden met de Connect3D kaart, maar wegen grote vraag zal dit ook een keer afgelopen zijn. Alle boardsmakers stappen dan over naar die nieuwere layout. Einde tijdperk 9500mod
Is er nou een verschil tussen de saphire 9500 en de connect3D kaart of zijn het dezelfde. Welke heeft een beter resultaat bij de mod?
Powered by Solarfrontier 3060 Wp
zie de post boven je zie FP...MXL schreef op 08 February 2003 @ 00:00:
Is er nou een verschil tussen de saphire 9500 en de connect3D kaart of zijn het dezelfde. Welke heeft een beter resultaat bij de mod?
(someone needs to be slapped!)
damn dit word echt moeilijk.... ik heb een 9500np gehad met checkers en verkocht.. nu met de prijsdalingen in aantocht weet ik niet wat ik moet doen
als ik wacht todat de ati kaarten zijn gedaald.. zijn de modbare 9500 mischien niet leverbaar.. Ik vraag me ook af hoever de ati kaarten in prijs zullen dalen.. want 260 euro (huidige prijs) voor een club 3d 9700 (non pro) is ook al niet veel.
[ Voor 41% gewijzigd door JaWa op 08-02-2003 00:16 ]
Switched to the Dark Side 2005. Occasional dabbling in photography and coding
Met 'core', bedoel je dan de die of het groene vlak waarop die die opzit.Thanatos schreef op 06 februari 2003 @ 19:07:
[...]
Core... de verbindingen naar het geheugen zitten op de PCB. Staat volgens mij ook in startpost.
NOFI, maar tegenwoordig wordt het aangeraden om titels of woorden die je wil benadrukken in italic of bold te zetten en niet te onderlijnen. Onderlijnen wordt normaalgezien enkel nog gebruikt om URL's aan te duiden (ook in boeken!!). Ik moet toegeven dat ook ik telkens wil klikken op woorden die onderlijnd zijn.BuG2FiX schreef op 07 February 2003 @ 09:20:
Voor de mensen die ook mee hebben gelezen op de forums van Rage3D zijn er een aantal interessante ontwikkelingen geweest mbt Hierarchical-Z en Hyper-Z. Er zijn een aantal mensen die gemeld hebben dat hun checkers verdwenen in OpenGL en D3D games. Nu heeft die kerel van Rivatuner een patch gemaakt waarmee je de registry instellingen die daarbij horen kunt aanpassen. Lees dus even de post op het forum hier en download de patch voor Rivatuner.
Gewoon ff ter info aangezien ik in de first post ook nogal veel wou klikken op woorden die geen hyperlink waren
Daar zit ik ook hele tijd aan te denken, je kunt misschien een gewone 9700 kopen en dan oc'en.En heb je nooit problemen met chekerboards en kun je de kaart later makkelijker verkopen dan een 9500.[
Ik vraag me ook af hoever de ati kaarten in prijs zullen dalen.. want 260 euro (huidige prijs) voor een club 3d 9700 (non pro) is ook al niet veel.
ff ter info:
Hier een perfect werkende 9700.
* MrJ is happy nu!
/edit
13203 3DMarks..
Hier een perfect werkende 9700.
* MrJ is happy nu!
/edit
13203 3DMarks..
[ Voor 18% gewijzigd door MrJ op 08-02-2003 16:49 ]
^
Comlines
Comlines
Verwijderd
dat ding van de guru3d forums werkte bij mij niet eens goed.. dankzij RTool was het al wel gelukt, heb toen effe dat ding getest, maar werkte echt niet
Wat ik me nou afvraag is van alle mensen die deze mod gedaan hebben is er ongeveer 50% bij wie het wel werkt andere 50% heeft dus last van het schaakbord effect
ik zou graag willen weten bij welk merk dat is nou is want misschien doet de ene kaart het een stuk vaker goed als een kaart van een ander merk, mischien is dit ook handig om bij de poll te voegen
(het zou kunnen dat dit al een x gevraagd is ik heb namelijk niet het hele topic gelezen)
ik zou graag willen weten bij welk merk dat is nou is want misschien doet de ene kaart het een stuk vaker goed als een kaart van een ander merk, mischien is dit ook handig om bij de poll te voegen
(het zou kunnen dat dit al een x gevraagd is ik heb namelijk niet het hele topic gelezen)
*zucht*
De enige goed leverbare kaart waarop deze mod kan toegepast worden, is de Connect3D. Ook de Sapphire kan hier voor gebruikt worden maar er is al een aangepaste versie van deze 9500 op de markt waar de mod NIET op toegepast kan worden (zie first post).
Dus heeft het niet veel zin om te kijken naar het merk. Ik denk dat 95% van de personen hier een Connect3D heeft.
En daarbij: de kans op slagen is totaal niet merk-afhankelijk. Er zal inderdaad wel bij het ene merk meer kans zijn op slagen dan bij het andere maar de verschillen zullen miniem zijn. En die verschillen zullen bepaald worden door toeval en niet door het merk...
De enige goed leverbare kaart waarop deze mod kan toegepast worden, is de Connect3D. Ook de Sapphire kan hier voor gebruikt worden maar er is al een aangepaste versie van deze 9500 op de markt waar de mod NIET op toegepast kan worden (zie first post).
Dus heeft het niet veel zin om te kijken naar het merk. Ik denk dat 95% van de personen hier een Connect3D heeft.
En daarbij: de kans op slagen is totaal niet merk-afhankelijk. Er zal inderdaad wel bij het ene merk meer kans zijn op slagen dan bij het andere maar de verschillen zullen miniem zijn. En die verschillen zullen bepaald worden door toeval en niet door het merk...
Verwijderd
Hoe kreeg jij 'm verzonden!? Hiermee doel ik op het zakje waar de kaart inzit; keurig dicht geplakt of gewoon een open zakje!?
Me vorige 9500 weggedaan voor een goede prijs
Volgens mij was het zakje keurig dicht hoor.Verwijderd schreef op 08 februari 2003 @ 18:36:
[...]
Hoe kreeg jij 'm verzonden!? Hiermee doel ik op het zakje waar de kaart inzit; keurig dicht geplakt of gewoon een open zakje!?
Me vorige 9500 weggedaan voor een goede prijsen er eentje besteld bij conlines......checkers
(Alleen in Ati demo's en op de auto van GTA3, alle unreals, mohaa, battlefield ed. hebben er geen!?)Maar ik vertrouw het niet helemaal met die vage open zakjes, vorige was nl. wel keurig dichtgeplakt! Ik zit er hard aan te denken om gebruik te maken van mijn 7 dagen afkoelings periode en een retail te bestellen! (Dan kun je tm. goed zien of er al iemand mee heeft lopen klooten)
Alleen zat alles (kaart, CD en kabeltje) niet in een officiele doos, maar was 'ie in een normale doos (keurig) verpakt.
Verwijderd
Ja zie je wel, ik ben het nou ook helemaal zat, ze krijgen 'm retour en koop wel 9700 aangezien retail achterlijk veel duurder isMrJ schreef op 08 februari 2003 @ 18:50:
Volgens mij was het zakje keurig dicht hoor.
Alleen zat alles (kaart, CD en kabeltje) niet in een officiele doos, maar was 'ie in een normale doos (keurig) verpakt.
Mjah, ik heb er net ook 2 besteld bij conlines en als de zakjes open zijn bij mij krijgen ze em gewoon retour (als ze checkers hebben) en eis ik 2 nieuwe
zat bij mij ook nog keurig dicht, en hij werkt perfect!MrJ schreef op 08 February 2003 @ 18:50:
[...]
Volgens mij was het zakje keurig dicht hoor.
oude specs alu kassie We zijn op de wereld -om mekaar (4x)- te helpen nietwaar??-=-
Mijn Connect3D 9500 was bulk verpakking, dus open zak. Wel met alle standaard accesoires. Een perfect werkende 9700 PRO, geen enkele checker te zien
Ik vind de reacties van sommigen een beetje flauw, ze krijgen een kaart in en sturen die terug als hij checkers vertoond na de softmod. Aangezien deze kaarten waarschijnlijk wel perfect werken binnen de standaard specificaties is het niet verwonderlijk dat deze kaarten weer opnieuw verstuurd worden naar de volgendde klant, er is immer niks mee aan de hand. Vervolgens klagen anderen dat ze een kaart in een open zakje krijgen en sturen deze terug als hij niet lekker als 9700 draait, terwijl hij waarschijnlijk perfect binnen de specs draait... als je een kaart wilt hebben die 100% gegarandeerd als 9700 draait koop dan een 9700 en ga niet de leverancier, en je mede-tweakers, belazeren door de kaart terug te sturen als hij niet buiten de specs goed loopt...
maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..
is niet zo moeilijk, gewoon modden tot 9700, en dan de kloksnelheden op die van een Pro zetten, komt 'ie wel zo ver dan heb je geluk, zo niet, dan niet
On another note;
was vandaag in een winkel hier in Leiden en daar hadden ze een Sapphire 9500 non-pro 128MB liggen, met de 4 memchipjes op 1 rij boven de core.
Zal dus niet lang meer duren voor er helemaal geen 2 bij 2 versies meer te krijgen zijn, lijkt me.
-DmD-
*Zucht*Zer0 schreef op 08 februari 2003 @ 21:35:
Ik vind de reacties van sommigen een beetje flauw, ze krijgen een kaart in en sturen die terug als hij checkers vertoond na de softmod. Aangezien deze kaarten waarschijnlijk wel perfect werken binnen de standaard specificaties is het niet verwonderlijk dat deze kaarten weer opnieuw verstuurd worden naar de volgendde klant, er is immer niks mee aan de hand. Vervolgens klagen anderen dat ze een kaart in een open zakje krijgen en sturen deze terug als hij niet lekker als 9700 draait, terwijl hij waarschijnlijk perfect binnen de specs draait... als je een kaart wilt hebben die 100% gegarandeerd als 9700 draait koop dan een 9700 en ga niet de leverancier, en je mede-tweakers, belazeren door de kaart terug te sturen als hij niet buiten de specs goed loopt...
Jij bent een beetje van de domme ofzo ???
Als de kaart in een dichte zak komt en de kaart heb checkers moet je dat gewoon accepteren. Ik heb alleen geen zin dat er iemand aan mijn kaart heb gezeten voordat ik de zak opengemaakt heb capiche ???? En kom niet mooie praatjes houden met 100 % dit en dat .Ten eerste neemt een shop de kaart niet zomaar terug, ten tweede je bent geen tweaker als je geen risico neemt. Deze 9500-9700 is gewoon een ultieme kans voor de arme tweaker en een shop kan ze ook weer terug naar ATI sturen. Het snuffelen in iemands bestelde producten is gewoon niet terecht en dat is het punt.
ME OUTZ
Een online bestelde kaart zal de winkelier terug moeten nemen (de 8 dagen afkoelings periode) zonder dat de klant een reden hoeft te geven. Als de kaart getest wordt door die winkelier en hij blijkt goed te werken dan kan hij deze niet naar ATI sturen en zal hij hem dus opnieuw moeten verkopen...LeXuS007 schreef op 08 February 2003 @ 21:51:
[...]
*Zucht*
Als de kaart in een dichte zak komt en de kaart heb checkers moet je dat gewoon accepteren. Ik heb alleen geen zin dat er iemand aan mijn kaart heb gezeten voordat ik de zak opengemaakt heb capiche ???? En kom niet mooie praatjes houden met 100 % dit en dat .Ten eerste neemt een shop de kaart niet zomaar terug, ten tweede je bent geen tweaker als je geen risico neemt. Deze 9500-9700 is gewoon een ultieme kans voor de arme tweaker en een shop kan ze ook weer terug naar ATI sturen. Het snuffelen in iemands bestelde producten is gewoon niet terecht en dat is het punt.
ME OUTZ
Als jij die kaart niet wil is het je goed recht hem terug te sturen, maar ga dan ze dan niet eerst testen maar wees een vent en stuur ze direct terug. Als je dan twee dichte verpakkingen krijgt en ze blijken checkers te geven... dat is het risico wat je loopt...
maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..
Verwijderd
Juistem, Ik heb die andere die wel degelijk verpakt was ook niet terug naar de winkel gebracht. Dat is gewoon het risico, maar ik wil wel een eerlijke kans krijgen om de juiste kaart te krijgen. En dat is er dus geen één met een al voor geopende verpakking. Als ik een 'gebruikte' kaart wil koop ik er wel één op ebay.LeXuS007 schreef op 08 februari 2003 @ 21:51:
*Zucht*
ME OUTZ
Verwijderd
Zou jij een heel erg onhandige jongen kunnen vertellen hoe je het gedaan hebt?Blord schreef op 08 februari 2003 @ 21:03:
Mijn Connect3D 9500 was bulk verpakking, dus open zak. Wel met alle standaard accesoires. Een perfect werkende 9700 PRO, geen enkele checker te zien
Ja ik heb de inleiding gelezen maar vind het nog steeds een tikkie ingewikkeld, rommel nooit met drivers enzo. Ben wat angstig om de hele boel te verstieren.
Anders mail me als het niet teveel moeite is: theo@neep.net
ik heb steeds het idee dat er in de ineiding wat stappen overgeslagen worden voor de heeele domme lezertjes
Aiaiai, toch niet dus 100% checkers vrij. 
De 3d tests gingen dus gewoon foutloos. Maar toen ik WarCraft starte begon de fun helaas, checkers...
AGP op 1,7V bracht geen resultaat.
Ga morgen de andere opties proberen...
De 3d tests gingen dus gewoon foutloos. Maar toen ik WarCraft starte begon de fun helaas, checkers...
[ Voor 6% gewijzigd door MrJ op 08-02-2003 22:37 ]
ahum, in the first post staat alles gewoon LETTERLIJK beschreven hoe je het moet doen. Ik heb die tweede methode gebruikt, Catalyst 3.0 uitpakken MAAR niet installeren, de gepatchte ati2mtag.sys tussenzetten, NU PAS de drivers installeren. KLAAR !!Verwijderd schreef op 08 February 2003 @ 22:14:
[...]
Zou jij een heel erg onhandige jongen kunnen vertellen hoe je het gedaan hebt?
Ja ik heb de inleiding gelezen maar vind het nog steeds een tikkie ingewikkeld, rommel nooit met drivers enzo. Ben wat angstig om de hele boel te verstieren.
Anders mail me als het niet teveel moeite is: theo@neep.net
ik heb steeds het idee dat er in de ineiding wat stappen overgeslagen worden voor de heeele domme lezertjes
Kind kan het was doen

Verwijderd
Wel checker vrij in de ATI 9700 demos? Volgens mij is het nl zo dat als een kaart die demo's allemaal haalt, je die kaart wel checkervrij mag verklaren.MrJ schreef op 08 februari 2003 @ 22:36:
Mijn eerste kaart had in 2 demos last van checkers, maar in spellen of 3D mark viel het meestal niet erg op. 2e Kaart haalt alles tot nu toe perfect.
Helemaal geen checkers in de demo's en 3DMark2001.
Wel dus in WarCraft3...
Wel dus in WarCraft3...
Verwijderd
Dus dit is DE videokaart to buy?
Connect-3D Radeon 9500 128MB DDR/TV
(169 euro pricewatch)
(169 euro pricewatch)
Verwijderd
InderdaadVerwijderd schreef op 09 February 2003 @ 10:42:
Dus dit is DE videokaart to buy?
(169 euro pricewatch)
Verwijderd
wat zou ik nou doen?? Een videokaart kopen die van 170 euro en sofd modden. Of een amd xp 2400+ kopen. Ik kan volgende maand waarschijnlijk allebei kopen maar dat duurt zo lang daarom wil ik 1 van de 2 kopen.
Mijn specs:
1600+
Gigabyte radeon 8500
768 mb ddrram
Dus waarop ga ik meer vooruit die videokaart of processor. De prijzen van amd gaan nu wel omlaag dus waarschijnlijk zullen die over een maand nog lager zitten omdat de 3000+ er is/aan komt.
Mijn specs:
1600+
Gigabyte radeon 8500
768 mb ddrram
Dus waarop ga ik meer vooruit die videokaart of processor. De prijzen van amd gaan nu wel omlaag dus waarschijnlijk zullen die over een maand nog lager zitten omdat de 3000+ er is/aan komt.
eingelijk is het van de gekke om hieraan te gaan upgraden. Tis natuurlijk wel je goed recht hoor. Ik wil er alleen een algemene reactie op geven. Over wat ik steeds vaker zie ook bij mezelf. upgraden terwijl het eingelijk helemaal niet zoveeeel sneller is. Wat ik zelf nu doe en als ik jouw was. Leg je geld maar ff opzij en wacht nog een jaar todat die clawhammer eruit is en mischien zn eerste prijsdaling achter de rug heeft.Verwijderd schreef op 09 februari 2003 @ 11:28:
wat zou ik nou doen?? Een videokaart kopen die van 170 euro en sofd modden. Of een amd xp 2400+ kopen. Ik kan volgende maand waarschijnlijk allebei kopen maar dat duurt zo lang daarom wil ik 1 van de 2 kopen.
Mijn specs:
1600+
Gigabyte radeon 8500
768 mb ddrram
ik denk dat je heel tevreden mag zijn, in warcraft zal wel niet zo veel zijn aangezien je in 3d-tests geen hebt.MrJ schreef op 08 February 2003 @ 22:36:
Verwijderd schreef op 09 February 2003 @ 11:28:
Mijn specs:
1600+
Gigabyte radeon 8500
768 mb ddrram
Ga zeker voor de videokaart. Een XP1600+ gaat al hard (zal niet snel de bottleneck zijn) in games. CPU's worden snel goedkoper, maar op videokaartgebied zul je niet snel een betere aanbieding vinden dan deze.
Maar als je een 9500 128MB hebt gekocht, en de mod werkt niet, heb je dus een kaart die nauwelijks sneller is dan een 8500 (9100)....
Ik denk dat ik dan toch liever een 'echte' 9700 koop, want ik neem aan dat die met de aankondiging van de nieuwe telg videokaarten van ATI, nog goedkoper worden...
Ik denk dat ik dan toch liever een 'echte' 9700 koop, want ik neem aan dat die met de aankondiging van de nieuwe telg videokaarten van ATI, nog goedkoper worden...
Heeft iemand hier een voltmod uitgevoerd op de core van zijn 9500? En daarnaast ook nog eens zijn kaart gemod naar 9700. Ik wil namelijk weten of een voltmod op de core werkt tegen checkers.
Verwijderd
Hmmja, daar zat ik ook aan te denken maar ik heb nu ook een 8500 Retail en stel dat het niet lukt, en ik dus met een 9500 zit, ga ik er dus nauwelijks op vooruit.StarTAC schreef op 09 February 2003 @ 15:40:
Maar als je een 9500 128MB hebt gekocht, en de mod werkt niet, heb je dus een kaart die nauwelijks sneller is dan een 8500 (9100)....
9500 is toch wel een stuk beter dan een 8500 hoor maar in totaal van je systeem valt het wel mee.
Je kunt dan beter een snellere CPU kopen.
PS: ik heb die van MIJ bestelt in het weekend ik ga er zekers op vooruit met mijn TNT2 @ ULTRA.
Je kunt dan beter een snellere CPU kopen.
PS: ik heb die van MIJ bestelt in het weekend ik ga er zekers op vooruit met mijn TNT2 @ ULTRA.
Dit zal wel eens eerder aan de orde zijn geweest, maar ik heb geen zin om het hele topic door te lezen.
vraagjes:
- Waarom kun je een 9500 wel modden naar 9700 en een 9500PRO niet
- Kun je met de rivatuner ook je gemodde 9500 kaart OC'en
- Ik heb in de FAQ (begin post) niet kunnen opmaken wat het nut van rivatuner is in de soft mod, wat is het nut
vraagjes:
- Kun je met de rivatuner ook je gemodde 9500 kaart OC'en
- Ik heb in de FAQ (begin post) niet kunnen opmaken wat het nut van rivatuner is in de soft mod, wat is het nut
Met rivatuner kun je hem OC'en, en bij rivatuner zit het scriptje om je drivers aan te passen.DaGreatRV schreef op 09 February 2003 @ 18:24:
- Kun je met de rivatuner ook je gemodde 9500 kaart OC'en![]()
Een 9500 gebruikt een PCB van een 9700 een 9500PRO heeft zijn eigen design.DaGreatRV schreef op 09 February 2003 @ 18:24:
(dit is uit mijn hoofd, dus weet niet zeker, ben ook te lui naar de 1e pagina terug te bladeren)
Verwijderd
Ik had een 8500 en die klokte over tot 290/297 10500 3dmarks, in 9500 modus klokt mijn vorige 9500 over tot 400/324 en dat gaf 14000+ 3dmarks. Ook in hoge resoluties en aa en af is iets beter. 2D is ook beter op 1600x1200 door 450mhz ramdac.Verwijderd schreef op 09 februari 2003 @ 16:25:
[...]
Hmmja, daar zat ik ook aan te denken maar ik heb nu ook een 8500 Retail en stel dat het niet lukt, en ik dus met een 9500 zit, ga ik er dus nauwelijks op vooruit.
Verwijderd
Kijk (onder andere) hier eens: http://www.guru3d.com/for...4f7b0899a5&threadid=45825DaGreatRV schreef op 09 February 2003 @ 18:24:
Dit zal wel eens eerder aan de orde zijn geweest, maar ik heb geen zin om het hele topic door te lezen.
vraagjes:
- Waarom kun je een 9500 wel modden naar 9700 en een 9500PRO niet![]()
- Kun je met de rivatuner ook je gemodde 9500 kaart OC'en![]()
(Als je verder zoekt zijn er nog UG topics hierover...)
Wanneer je een 9500PRO hebt waarbij de memchips gesitueerd zijn als 2 boven de GPU en 2 naast de GPU, kun je die modden naar een 9700(PRO). Zitten de chippies alle 4 op 1 rij boven de GPU dan lukt dit niet.
Despite wat er hier veel wordt geroepen, het is dus uitgevoerd.
(ik heb een 9500PRO in bestelling en hoop dus dat me chippies niet naast elkaar zitten
oei, een 9500pro is een andere design dan de 9500 kaart. Een 9500pro heeft ALTIJD 4 chippies naast elkaar in tegenstelling tot de 9500 die soms 2 op 2 heeft.Verwijderd schreef op 09 February 2003 @ 20:46:
(ik heb een 9500PRO in bestelling en hoop dus dat me chippies niet naast elkaar zitten)
hmm dit is wel intressant. Want voorheen werd beweerd dat de 9500 PRO geen verborgen pipelines had... maar voor de aller zekerheid wacht ik wel jouw ervaring af.. of het je lukt de filrate te verhogen.Verwijderd schreef op 09 februari 2003 @ 20:46:
[...]
Kijk (onder andere) hier eens: http://www.guru3d.com/for...4f7b0899a5&threadid=45825
(Als je verder zoekt zijn er nog UG topics hierover...)
Wanneer je een 9500PRO hebt waarbij de memchips gesitueerd zijn als 2 boven de GPU en 2 naast de GPU, kun je die modden naar een 9700(PRO). Zitten de chippies alle 4 op 1 rij boven de GPU dan lukt dit niet.
Despite wat er hier veel wordt geroepen, het is dus uitgevoerd.
(ik heb een 9500PRO in bestelling en hoop dus dat me chippies niet naast elkaar zitten)
thnx voor verduidelijking
BTW, nog twee vraagjes:
- Hoeveel geheugen chippies zitten op de 128MB versie van de 9500?
- Is er in WinXP ook dat refreash rate probleem zoals bij die nVidia kaartjes?
BTW, nog twee vraagjes:
- 4 chip voor en 4 chip back, beide in 2 + 2 configuratie op mijn kaartDaGreatRV schreef op 09 February 2003 @ 21:04:
thnx voor verduidelijking![]()
BTW, nog twee vraagjes:
- geen refresh probleem op de Catalyst 3.0 drivers, trouwens op NVidia kon dat ook verholpen worden. Voor maximale tweaking wordt nog Radeonator 2.0 gebruikt voor oc, Z dinges , etc.
Okee zelf ga ik de gok ook maar eens nemen om een Radeon 9500 om te modden naar een 9700/pro.
Weten jullie toevallig bij welke winkel ik de meeste kans nog maak om een "goede versie" van die Connect 3d kaart kan vinden? (met 8 chippies?) pricewatch: Connect3D Radeon 9500 128MB (AGP)
Weten jullie toevallig bij welke winkel ik de meeste kans nog maak om een "goede versie" van die Connect 3d kaart kan vinden? (met 8 chippies?) pricewatch: Connect3D Radeon 9500 128MB (AGP)
39
PcUpgrade, daar heb ik hem besteldHomedisc schreef op 09 februari 2003 @ 23:01:
Okee zelf ga ik de gok ook maar eens nemen om een Radeon 9500 om te modden naar een 9700/pro.
The opinions stated in the above post are purely those of the author,
and do not represent intelligent life of any form.
Verwijderd
Ik heb em bij maXpert besteld. Sommmige hebben die kaart toch ook werkend gekregen. En volgens mij gebruiken de eerste 4 winkels toch dezelfde kaart. En denk je dat de nieuwe voor raad de 13F core hebben of juist niet??
Ik heb het gevoel dat mijne niet gaat werken
, Ik heb nooit geluk met zoiets.
Ik heb het gevoel dat mijne niet gaat werken
Misschien wel ja, maar goed, ik speel checker vrij, of ik speel niet.gp500 schreef op 09 February 2003 @ 13:46:
[...]
ik denk dat je heel tevreden mag zijn, in warcraft zal wel niet zo veel zijn aangezien je in 3d-tests geen hebt.
Dus bij deze wordt het toch iets dieper in de buidel tasten voor de 9700Pro en gaat deze in de Vraag en Aanbod' rubriek.
Verwijderd
Misschien dat jullie mij kunnen vertellen wat ik moet doen.
Ik wou voor de 9500 pro gaan maar kan ik niet beter de 9700 non pro nemen,
of toch maar gaan voor een GF4TI4600 want die is er ook voor ongeveer 280 euro.
help help!!
help help!!
Verwijderd
Als ik zo naar je spec's kijk dan zou ik het zo laten. Zet er een wat grotere harddisk bij en als je nog geen 512 Mb werkgeheugen mocht hebben, wat extra geheugen. Je mag met je XP-1800 i.c.m. je Gf-4 Ti 4200 geen echte grote framejump verwachten als je d'r een Ti 4600 of ATI 9500 pro danwel 9700 nonpro in gaat hangen. Waarvan akte!!Verwijderd schreef op 10 februari 2003 @ 11:45:
Misschien dat jullie mij kunnen vertellen wat ik moet doen.
help help!!
BTW: volgens mij dwalen we een beetje af nu?
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2003 12:09 ]
Verwijderd
Deze game draait ook goed met een MX440........zonde dus om de Mod hiervoor te gebruikenMrJ schreef op 08 February 2003 @ 22:36:
PS vindt je Warcraft niet wat eentonig? ik nl. wel.
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2003 15:31 ]
I know, maar met Unreal2 deze week en Doom3 (ooit) heb ik toch ff meer power nodig.
Maar goed, hij draait nu als een 9500 (normaal dus) en over 2 maandjes ga ik voor de 9900Pro.
WarCraft3 eentonig? No way, speel het al sinds de beta in juni/juli.
Maar goed, hij draait nu als een 9500 (normaal dus) en over 2 maandjes ga ik voor de 9900Pro.
WarCraft3 eentonig? No way, speel het al sinds de beta in juni/juli.
Maar kan iemand ff zeggen of de nieuwe voorraad nog steeds 2x2 is? Bij Gistron konden ze die garantie nl. niet geven waarop ik m'n order maar heb geannuleerd.
Als je van connect3D hebt zouw het wel moeten want die maken geen andere, dacht ik.Flipmo2K schreef op 10 February 2003 @ 15:50:
Maar kan iemand ff zeggen of de nieuwe voorraad nog steeds 2x2 is? Bij Gistron konden ze die garantie nl. niet geven waarop ik m'n order maar heb geannuleerd.
edit:
Zelfs de 9500PRO van hun heeft die lay out, dus twee boven, twee zijkant.
Zelfs de 9500PRO van hun heeft die lay out, dus twee boven, twee zijkant.
[ Voor 14% gewijzigd door DaGreatRV op 10-02-2003 16:16 ]
Neen, werkt niet.ReseT schreef op 09 February 2003 @ 16:11:
Heeft iemand hier een voltmod uitgevoerd op de core van zijn 9500? En daarnaast ook nog eens zijn kaart gemod naar 9700. Ik wil namelijk weten of een voltmod op de core werkt tegen checkers.
Verwijderd
Mijn specs kloppe niet meer.Ik heb nu een nieuwe 1800+ met betere stepping voor meer fsb daarnaast heb ik 512 pc 2700 en heb ik mijn ti4200 verkocht met 40 euro winst na 4 maandenVerwijderd schreef op 10 februari 2003 @ 12:07:
[...]
Als ik zo naar je spec's kijk dan zou ik het zo laten. Zet er een wat grotere harddisk bij en als je nog geen 512 Mb werkgeheugen mocht hebben, wat extra geheugen. Je mag met je XP-1800 i.c.m. je Gf-4 Ti 4200 geen echte grote framejump verwachten als je d'r een Ti 4600 of ATI 9500 pro danwel 9700 nonpro in gaat hangen. Waarvan akte!!
BTW: volgens mij dwalen we een beetje af nu?
Dus nou serieus welke kaart zouden jullie nemen een 9500 non pro,pro of 9700 nonpro of de TI 4600.
de TI 4600, das de snelste, de goedkoopste en de beste keuze. Toch?
9500 PRO is toch sneller? (zeker met AA en Ansio)
Dit topic is gesloten.