Groot Asus A7N8X Topic

Pagina: 1 ... 3 ... 10 Laatste
Acties:
  • 2.318 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJ
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 26-08 21:02

MrJ

Train, eat, sleep. Repeat.

tnx KaoZ en Chop2000, ik kan me morgen dus helemaal uitleven op m'n nieuwe systeem!

:*

Godfather Bodybuilding topic reeks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrJ schreef op 31 januari 2003 @ 17:17:
tnx KaoZ en Chop2000, ik kan me morgen dus helemaal uitleven op m'n nieuwe systeem!

:*
Geen probleem :) suc6!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakstarter
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-01-2022
Verwijderd schreef op 31 January 2003 @ 13:44:

Volgens sisoft staat mijn videokaart op 2xAGP. Hoe kan ik in de Bios aangeven dat ie op 4xAGP moet lopen?? Of is 2xAGP hetzelfde als 4xAGP? (agp1x = 2x agp2x=4x agp4x=8x).
AGP 8X enable geeft bij Madonion AGP4x
AGP 8X disabled geeft 1x/2x aan.

Vond ik wel vreemd, maar ja op *x werkt het dus (bij mij) normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo ik heb een non-deluxe versie met een 1002c BIOS en ik zou de CPU volt op 1.85 volt moeten kunnen zetten, maar bij mij gaattie niet verder dan 1.75 Volt. Heeft iemand hier een oplossing voor??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chop2000
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-09 23:44

Chop2000

Vroem

hmmmm heeft iemand mischien een a7n8x deluxe in combinatie met een videokaart met een zalman ZM80-hp? ik wou graag weten of dat past...

niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manie Riets
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-09-2024
Chop2000 schreef op 31 January 2003 @ 18:28:
hmmmm heeft iemand mischien een a7n8x deluxe in combinatie met een videokaart met een zalman ZM80-hp? ik wou graag weten of dat past...
Ik heb dat maar wel met een ZM80A-HP, dus die past zowiezo :)

Ik heb nu dit draaiend
AmdXp 1700 op 10x200
256 Mb Corsair 4-2-2-2 (in die volgorde staat het in me bios) Volgende maad komt daar 256Mb bij voor dual ddr)

Ben wel tevreden zo, kwa temperatuur is het dik in orde dus geen luidruchtige koeling nodig, dat vind ik erg belangrijk. Voor de rest draait alles gewoon goed, dalijk ff 3dmarken :)

Ben er alleen nog nie helemaal uit welke bios ik misschien beter kan nemen, heb nu de D versie, welke precies zal ik ff opzoeken

Edit: op standaard voltages allemaal :)

[ Voor 3% gewijzigd door Manie Riets op 31-01-2003 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• procyon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-09 08:10
het past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manie Riets
:( Wat ik ook probeer ik krijg 3dmark niet stabiel op 10x200 terwijl me geheugen dat echt wel aankan en de temperatuur niet boven de 45 graden komt. Iemand met ervaring die wat handige tips heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand toevallig ook problemen met branden??
Ik krijg de melding met Nero dat hij een ide/scsi probleem heeft, maar ik heb geen scsi in m'n bak zitten.
Nu geeft hij bij Device Manager aan dat ik wel scsi hdd's heb, raar maar waar....

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?
Ben nu uit pure wanhoop de nieuwe Nforce drivers aan het downloaden met een 56k modem....is niet leuk.... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chop2000

Chop2000

Vroem

Manie Riets schreef op 31 januari 2003 @ 20:30:
:( Wat ik ook probeer ik krijg 3dmark niet stabiel op 10x200 terwijl me geheugen dat echt wel aankan en de temperatuur niet boven de 45 graden komt. Iemand met ervaring die wat handige tips heeft?
kleine vcore verhoging, standaard loopt jou cpu op 1.55 (denk ik) en moet je hem is op 1.65 of op 1.75 zetten, wel de tempereturen in de gaten houden, want hogere vcore= meer warmte.....

niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• topper
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-01-2023
Verwijderd schreef op 31 januari 2003 @ 20:50:
Heeft iemand toevallig ook problemen met branden??
Ik krijg de melding met Nero dat hij een ide/scsi probleem heeft, maar ik heb geen scsi in m'n bak zitten.
Nu geeft hij bij Device Manager aan dat ik wel scsi hdd's heb, raar maar waar....

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?
Ben nu uit pure wanhoop de nieuwe Nforce drivers aan het downloaden met een 56k modem....is niet leuk.... :(
Je hebt de verkeerde nforce drivers geinstalleerd, je moet versie 1.16 van de asus site downloaden en installeren. Die van nforce geven problemen met het A7N8X board: IDE devices worden als SCSI devices gezien waardoor je problemen krijgt bij het branden van een cd of dvd.....

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manie Riets
Chop2000 schreef op 01 februari 2003 @ 09:24:
[...]

kleine vcore verhoging, standaard loopt jou cpu op 1.55 (denk ik) en moet je hem is op 1.65 of op 1.75 zetten, wel de tempereturen in de gaten houden, want hogere vcore= meer warmte.....
Ik heb nog verder geprobeerd en op 11x185 (2035mhz) verliep 3dmark gewoon goed maar op 9x200 niet. Denk dat het komt door de passieve koeling van de northbridge, die zal door de hogere fsb wel te warm worden waarschijnlijk.

Weet iemand een goed alternatief voor de passieve koeling van de northbridge en welke bios ik het best kan gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb al enkele weken dit bord en het bevalt prima.
Alleen een probleem met de Bios-update, live-update werkt niet en in dos wil hij ook niet flashen.
Heb nu de versie 1001.E en wilde 1002.final flashen.
Krijg dan de foutmelding "Can,t find system Bios hook"

Wie kent dit probleem en kan mij hiermee helpen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb al enkele weken dit bord en het bevalt prima,heb alleen een probleem om de bios te flashen.
Met Asus live-update lukt het niet en ook in dos kan ik hem niet flashen.Ik krijg dan de foutmelding "Can,t find system Bios hook"

Wie kent dit probleem en kan mij hiermee helpen. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingNothing
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-01-2024
Ik had nog even een vraagje,
ik heb dus 2 reepjes van 256mb in de 2e en 3e geheugenbank zitten ( de 2 blauwe )
Heb ik nu dual channel ofniet?

Die-hard Brexiteer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

BeyondHorizon schreef op 01 februari 2003 @ 13:12:
Ik had nog even een vraagje,
ik heb dus 2 reepjes van 256mb in de 2e en 3e geheugenbank zitten ( de 2 blauwe )
Heb ik nu dual channel ofniet?
Wat denk je zelf? Kijk eens in de handleiding :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 februari 2003 @ 11:27:
Heb al enkele weken dit bord en het bevalt prima,heb alleen een probleem om de bios te flashen.
Met Asus live-update lukt het niet en ook in dos kan ik hem niet flashen.Ik krijg dan de foutmelding "Can,t find system Bios hook"

Wie kent dit probleem en kan mij hiermee helpen. :'(
Heb ik ook gehad. De versie op de bijgeleverde cd werkte niet. Maar toen ik de nieuwe Asus live-update van de ftp-site van Asus haalde, werkte het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

topper schreef op 01 februari 2003 @ 09:33:
[...]

Je hebt de verkeerde nforce drivers geinstalleerd, je moet versie 1.16 van de asus site downloaden en installeren. Die van nforce geven problemen met het A7N8X board: IDE devices worden als SCSI devices gezien waardoor je problemen krijgt bij het branden van een cd of dvd.....
Hardstikke bedankt voor het advies topper, het werkt idd... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi ik heb een major prop met dit board.

Ik heb dus de Asus A7n8x (what else...)
Vanmiddag was ik aan het computeren (gewoon desktop werk) toen hij opeens met een BSOD plat ging.

OK kan gebeuren, resetten dus maar. Maar ik krijg helemaal geen beeld meer, zelfs de BIOS niet! Dat klinkt n00b maar 'k ben al flink op zoek geweest.

Hij piept niet bij het opstarten
Andere monitor geprobeert --> niets
Andere videokaart --> niets
BIOS reset --> niets
Ander mem --> niets
casefan eraf --> niets
HDD's eraf --> niets
Alle PCI kaarten eruit --> niets
Spanningen van voeding nagemeten --> niets

Genoeg dacht ik zo om het hier ff te posten.
Het systeem was niet OC'ed. En liep vogens MBM5 netjes op 49C

Specs:
Asus A7N8X (nForce 2)
AXP2600+ (12.5 x 166 = 2075 Mhz)
Radeon 9500
1 reepje siemens 256 MB PC2700

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2003 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chop2000

Chop2000

Vroem

btw vraagje, tot hoever gaat de vcore op dot moederbord (instelbaar in de bios) of moet je voltmodden als je over de 2 volt heen wil?

niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• libralion
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-05-2005
Ik heb bij het opstarten problemen dat hij zoekt naar de raid.Daadoor duurt het opstarten best wel lang.
Waar in de bios kan ik dat zoeken naar die raid uitzoeken?

The real power behind whatever success I have now was something I found within myself -- something that's in all of us, I think, a little piece of God just waiting to be discovered. Tina Turner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je kan die raid door middel van de jumper op het moederbord uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• libralion
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-05-2005
Ok Angel bedankt! ;)

The real power behind whatever success I have now was something I found within myself -- something that's in all of us, I think, a little piece of God just waiting to be discovered. Tina Turner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oh en mensen nforce2 driver pakket beschikbaar v2.03.
alleen voor xp en 2000.
http://www.nforcershq.com...News&file=article&sid=219
thats all folks!!

stom zag net dat hij er al stond.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2003 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is die ook bruikbaar voor de A7N8X dan? want dat was versie 2.0 van Nvidia niet. Nouja werkt wel, maar er zijn wel wat issues mee dacht ik...

edit:
Adds support for audio with the ASUS A7N8X Deluxe product
Hey da's cool

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2003 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nounounou... zelfde bug nog steeds. Na installatie van 2.03 heb ik 2 scsi harde schijven en geen primaire en secundaire ide lijnen meer... volgens xp dan.
Met de hand de drivers bijgewerkt en voilla, daar zijn ze weer.
Kunnen ze dat niet gewoon eens goed doen ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heeft 1 van die 2 asus borden de geintegreerde graphics van de nforce2 chipset? ik heb gekeken op de website maar ik tijwfel eigenlijk....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Verwijderd schreef op 01 February 2003 @ 22:33:
Nounounou... zelfde bug nog steeds. Na installatie van 2.03 heb ik 2 scsi harde schijven en geen primaire en secundaire ide lijnen meer... volgens xp dan.
Met de hand de drivers bijgewerkt en voilla, daar zijn ze weer.
Kunnen ze dat niet gewoon eens goed doen ofzo?
Misschien toch gewoon de 1.16 drivers van ASUS gebruiken. Kan zijn dat het BIOS+bordsetup van de ASUS net ff anders is dan nVidia met de nForce2 chipset heeft bedoeld :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 01 February 2003 @ 22:44:
heeft 1 van die 2 asus borden de geintegreerde graphics van de nforce2 chipset? ik heb gekeken op de website maar ik tijwfel eigenlijk....

De borden met integrated GF4MX zijn nog niet leverbaar, voor zover ik weet.

Er waren ook al geruchten dat Asus uberhaupt geen integrated graphics ging gebruiken op hun nForce2 mobo's. Staat dat nu ineens op hun website :?

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ReemF schreef op 01 February 2003 @ 22:48:
[...]

Misschien toch gewoon de 1.16 drivers van ASUS gebruiken. Kan zijn dat het BIOS+bordsetup van de ASUS net ff anders is dan nVidia met de nForce2 chipset heeft bedoeld :)
Misschien wel ja...
Maar er werd deze keer wel duidelijk vermeld dat de driver óók de A7N8X ondersteunt. Dat ging dan over de geluid drivers, maar ik dacht ook dat daar alleen het verschil zat met nvidia's drivers en asus' drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

even een vraagje Ik heb een A7N8X met een AMD 2400+ @2400Mhz met een vulcano 7+ low stand bij de standaard bios gaf hij 50-55C aan bij full load nu ik de Laatste uber bios er in gezet heb geeft hij maar 35C full load aan ! was het een bug van me oude bios 1001A of is het een bug van de uber bios dat hij minder warm is?"???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

w'rom kan ik nou niet tot 1.85v :'( ? jumper? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog bedankt Walhalla,
Heb de nieuwe Asus-update gedownload en de Bios ge-updated.
Alles werkt weer naar behoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 26-08 12:33

Shuriken

Life is all about priorities

Ik kijk vanmiddag in me kast. Is de heatsink van de Northbridge eraf gedonderd. Geen idee hoe dat nu komt.
Dat moet volgens mij niet eens kunnen gezien het pennetje eerst ingeknepen moet worden.

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goliath
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-11-2023

Goliath

hi ho silver... away

Werkt dat Dual Channel DDR nu alleen met DDR-400? Ikbedoel, dat heeft toch weinig zin als je een TB 2600+ met een FSB van 333 gebruikt? Dan heb je niets aan de extra bandbreedte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ik draai nu ook de nieuwe bios op mijn deluxe. Maar ik weet zeker dat als ik de cmos reset dat de boel niet zal werken met mijn XMS3200 reepjes. Ik heb geflashed zonder defaults te laden. Dat heb ik pas gedaan na de reboot, die gelukkig werkte.

Toen heb ik ook ver de gein de multiplier eens van default (XP1800) afgehaald en op 10 gezet (lager dus), maar dat gaat dus niet... "System failed because of cpu overclocking" ofzo, wist betty te melden. raar... Ok fsb stond op 147, maar dat staattie nu ook. Nouja mijn behoefte om lekker te stoeien met het bios ben ik al volkomen kwijt, gezien de memory probs. Ik laat'm maar lekker draaien zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lo,

Heb een vraagje bij de volgende specs(die ik wil gaan kopen):

Computer:

Moederbord Asus A7N8X Nforce 2 socket A
Proccesor 2700+
Geheugen 512 DDR 333
Harde schijf Maxtor 60 Gb 8 mb cache
Video kaart Gigabyte Ati radeon 9700pro
monitor Philips 15" TFT
peakers Creative Inspire 5.1 5100
toetsenbord Microsoft internet keyboard
muis Microsoft intelli mouse
DvD speler DVD samsung
behuizing Chieftec dragon(Silver)
een of anders diskette station

Werkt dit Dual-channel geheugen goed en kan ik het OC'en?
Het is geen deluxe boardje maar is het geluid dan nog wel van goede kwaliteit, ik las net ergens dat alleen op de deluxe goeie geluid kwaliteit zit?
Is de standaard chieftecvoeding(340W) genoeg?

Weet niet of ik dit wel allemaal op dit forum mag posten majah anders moet ik op een aantal verschillende forums gaan posten en daar heb ik geen zin in:P

btw ben nieuw hier

Yawgmoth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 February 2003 @ 21:58:
Lo,

Computer:

Proccesor 2700+
Geheugen 512 DDR 333
monitor Philips 15" TFT
DvD speler DVD samsung

Het is geen deluxe boardje maar is het geluid dan nog wel van goede kwaliteit, ik las net ergens dat alleen op de deluxe goeie geluid kwaliteit zit?

Weet niet of ik dit wel allemaal op dit forum mag posten majah anders moet ik op een aantal verschillende forums gaan posten en daar heb ik geen zin in:P

btw ben nieuw hier

Yawgmoth.
Nou ja ik draai ook dual channel of beter gezecht alleen maar dual channel en ik heb settings gedraait varieerend van 150Mhz tot 205Mhz FSB met mem timings van 5-2-2-2 dus Ik kan wel zeggen dat je HEEEL goed kan ocen met dual channel alleen ik weet niet wat de prestatie verschil is Nog niet getest eigenlijk......

Mischien kan iemand anders daar wat meer over vertellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Verwijderd schreef op 02 February 2003 @ 21:58:
Lo,

Computer:

Proccesor 2700+
Geheugen 512 DDR 333
monitor Philips 15" TFT
DvD speler DVD samsung

Hoy, welkom op GoT. Gefeliciteerd met je eerste post ;). Op je 1e vraag, ja, je kan het OC'en, als je weet wat je doet. Overigens is het geheugen niet dual-channel, maar de optie om het dual-channel te draaien, die zit op het moederbord.
De non-deluxe heeft alleen geen digital Dolby Surround, maar wel normaal surround. De MCP chip op de non-deluxe is ook van prima kwaliteit voor zover ik heb gehoord.
Yep, is zeker voldoende.
Voortaan de search bovenaan gebruiken, 'k ben nu in een goeie bui :P
btw ben nieuw hier

Yawgmoth.
Yep, dat heb ik gemerkt :).

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 08-09 12:57
1. Ik heb sinds afgelopen weekend een Asus A7N8X non-Deluxe gehaald en het viel me op dat daar de MCP-T chip op zit...
Zouden de extra features van deze chip ook te enablen zijn? (zoals EAX)

2. Overigens krijg ik m'n 2x 256MB Samsung PC2700 geheugen niet stabiel op 166Mhz met m'n Athlon XP 2600+ (333)...
Ik heb 'm nu op 133Mhz staan en nu werkt het perfect, maarja, dat is natuurlijk niet de bedoeling met een 333Mhz CPU en nForce met de Dual Channel feature.
Ik heb gezocht maar niets concreets kunnen vinden hierover...

[ Voor 53% gewijzigd door Canard op 03-02-2003 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas!
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-08-2024
2. Overigens krijg ik m'n 2x 256MB Samsung PC2700 geheugen niet stabiel op 166Mhz met m'n Athlon XP 2600+ (333)...
Ik heb 'm nu op 133Mhz staan en nu werkt het perfect, maarja, dat is natuurlijk niet de bedoeling met een 333Mhz CPU en nForce met de Dual Channel feature.
je schijnt een brug te kunnen verwijderen (snijden of branden) waardoor het een 133 mhz bus athlon XP wordt en daarmee kan je hem stabiel overklokken naar 200 mhz dus dan zal die 166 ook wel stabiel draaien zie nieuws: Athlon XP 2700+ unlock en overclock naar hoge FSB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canard
Bas! schreef op 03 February 2003 @ 11:06:
[...]

je schijnt een brug te kunnen verwijderen (snijden of branden) waardoor het een 133 mhz bus athlon XP wordt en daarmee kan je hem stabiel overklokken naar 200 mhz dus dan zal die 166 ook wel stabiel draaien zie nieuws: Athlon XP 2700+ unlock en overclock naar hoge FSB
De logica ontgaat me een beetje... en ik wil helemaal niet overklokken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJ

MrJ

Verwijderd schreef op 01 February 2003 @ 21:12:
je kan die raid door middel van de jumper op het moederbord uitzetten.
O ja? Vertel eens pls! :)

Ik heb het niet gevonden in de manual trouwens...
ftp://ftp.asus.com.tw/pub...ce2/a7n8x/e1177_a7n8x.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Lees de handleiding dan nog maar eens rustig van A tot Z door :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJ

MrJ

No occurrences of:

raid

were found in the document
:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Le-zen .. Kijk op index .. Jumpers ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booster
  • Laatst online: 25-08 16:15

Booster

Superuser

Ik overweeg dit bord (non-deluxe) aan te schaffen nu mijn K7T 266 Pro2-RU waarschijnlijk naar de haaien is gegaan.

Als iemand de volgende vragen voor mij zou kunnen beantwoorden zou ik daar heel blij mee zijn:
Dual-Channel DDR 400
• Wat bedoelen ze hier nou mee? Geld het 'dual-channel' alleen voor DDR400 geheugen (PC3200?) of gaat het over maximaal DDR400? :?
(wat een noobvraag ook :X ik haal termen door elkaar gok ik?)
• Iemand ervaring met Dane-Elec 512MB PC2100 in dit mobo?

Algemeen
Op dit bord zit onboard LAN, sound, etc.
• Kunnen deze ook UIT gezet worden (in de BIOS, of ergens anders)?
Ik erger me altijd aan apparaten die ik toch niet gebruik maar die persee gedetecteerd en geinstalleerd moeten worden.

[ Voor 4% gewijzigd door Booster op 03-02-2003 11:58 ]

The cake is a lie | The Borealis awaits...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJ

MrJ

BalusC schreef op 03 February 2003 @ 11:44:
Le-zen .. Kijk op index .. Jumpers ..
Zat in de handleiding van de 'niet Deluxe' versie te kijken... |:( :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05-08 18:32
Booster schreef op 03 februari 2003 @ 11:56:
Ik overweeg dit bord (non-deluxe) aan te schaffen nu mijn K7T 266 Pro2-RU waarschijnlijk naar de haaien is gegaan.

Als iemand de volgende vragen voor mij zou kunnen beantwoorden zou ik daar heel blij mee zijn:

[...]

• Wat bedoelen ze hier nou mee? Geld het 'dual-channel' alleen voor DDR400 geheugen (PC3200?) of gaat het over maximaal DDR400? :?
(wat een noobvraag ook :X ik haal termen door elkaar gok ik?)
• Iemand ervaring met Dane-Elec 512MB PC2100 in dit mobo?

Algemeen
Op dit bord zit onboard LAN, sound, etc.
• Kunnen deze ook UIT gezet worden (in de BIOS, of ergens anders)?
Ik erger me altijd aan apparaten die ik toch niet gebruik maar die persee gedetecteerd en geinstalleerd moeten worden.
je kan ook even de manual downloaden van het board :)
ja tuurlijk kan je die uitzetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• procyon
  • Laatst online: 11-09 08:10
Canard schreef op 03 February 2003 @ 10:34:
1. Ik heb sinds afgelopen weekend een Asus A7N8X non-Deluxe gehaald en het viel me op dat daar de MCP-T chip op zit...
Zouden de extra features van deze chip ook te enablen zijn? (zoals EAX)

Ik heb precies hetzelfde 2 reepjes pc2700 van samsung die niet stabiel lopen op 166Mhz.. alleen maar op 133Mhz..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booster

Booster

Superuser

Rody schreef op 03 februari 2003 @ 12:08:
Daarin kan ik alleen zien of er een switch voor is, en niet zien ofdat Windows XP de componenten dan TOCH nog blijft detecteren (zoals bij wel meer mobo's het geval is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canard
Procyon for life schreef op 03 February 2003 @ 12:15:
[...]

Ik heb precies hetzelfde 2 reepjes pc2700 van samsung die niet stabiel lopen op 166Mhz.. alleen maar op 133Mhz..
Ik ga eens ander geheugen proberen... als ik meer weet, post ik het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollen Boy
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:04

Pollen Boy

It's me !

Vorige week woensdag systeem opgehaald met Samsung pc2700 geheugen, deluxe moederbord. Kreeg met geen mogelijkheid een besturingsysteem erop(spontane vastlopers tijdens installatie). Afgelopen zaterdag teruggegaan naar Mycom, bleek dat een bepaalde revisie sumsung geheugen in combinatie met met het moederbord niet werkte. Ander merkt geheugen erin en geen problemen meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharkys
  • Laatst online: 17-07 08:46
Ik heb nu een A7V8X met een KT 400 chipset. Ik kan mijn huidig moederbord verkopen, vinden jullie deze A7N8X beter en sneller???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Als je gewoon wat KT400 vs nForce2 reviews had gelezen, dan had je geweten dat nForce2 in alle gevallen gewoon sneller is dan de KT400 :)

Bijvoorbeeld:
[google=nforce2 vs kt400]
http://www.xbitlabs.com/mainboards/nforce2-kt400/
http://www.theinquirer.net/?article=6507

[ Voor 6% gewijzigd door BalusC op 03-02-2003 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharkys
BalusC schreef op 03 February 2003 @ 14:16:
Als je gewoon wat KT400 vs nForce2 reviews had gelezen, dan had je geweten dat nForce2 in alle gevallen gewoon sneller is dan de KT400 :)

Bijvoorbeeld:
[google=nforce2 vs kt400]
http://www.xbitlabs.com/mainboards/nforce2-kt400/
http://www.theinquirer.net/?article=6507
Ja zit wat in maar ik wilde een mening, en die heb ik nu thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
Ik ben van plan dit bord te gaan kopen, maar ik heb nog wel wat twijfelpuntjes/ vraagtekens bij sommige dingen vandaar even deze post, namelijk het volgende:

Dual Channel DDR, werkt dit ook met 2xPC2700 DDR of alleen PC3200 ???
Is de stabiliteit goed van dit bordje, ik las wat posts die vrij onstabiel overkwamen?
Mijn XP2200+ unlock ik door middel van het draadje methode in de socket, kan ik evengoed met de Nforce2 chipset de 180FSB behalen ???
En hoe is de onboard sound van dit bordje en ook of er IRQ problemen zijn? ik heb vaak met onboard sound of LAN IRQ problemen die ik ook niet kan verhelpen wat ik dan ook doe, maar aangezien dit bord alleen verkrijgbaar is MET sound wil ik het toch maar erbij nemen.

Mijn dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

- Dual Channel DDR is onafhankelijk van de reepjes :z
- instabiliteit is in de 1e instantie te wijten aan de "BIOS-bug", ff snel BIOS updaten dus
- FSB@180, da's koffiedik kijken, just try it out yourself
- IRQ problemen, je hoeft enkel creatief te zijn met IRQ's en goeie hardware/drivers nemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Nu online
BalusC schreef op 03 February 2003 @ 15:22:
- Dual Channel DDR is onafhankelijk van de reepjes :z
- instabiliteit is in de 1e instantie te wijten aan de "BIOS-bug", ff snel BIOS updaten dus
- FSB@180, da's koffiedik kijken, just try it out yourself
- IRQ problemen, je hoeft enkel creatief te zijn met IRQ's en goeie hardware/drivers nemen
Bedankt voor je reactie, het klinkt nu wel heel aantrekkelijk :)
Het enigste wat ik dus nog heb is die Onboard Sound, ik heb met Onboard slechte ervaringen, ik kan ze wel uitschakelen maar toch op de 1 of andere manier had mijn A7V333 bordje het IRQ toch niet vrij gemaakt voor een apparaat wat daar wel om vroeg en kreeg dus continu BSOD.
Om nu niet weer dezelfde fout te maken en 300x te moeten resetten vroeg ik dat dus even :)
Ik zal het bordje maar bestellen op goed geluk, en hoop dat ik een beetje een nieuwe revisie heb en ik zal gelijk even het BIOS updaten en mijn 512mb reepje omwisselen voor 2x256 Dane-Elec PC2700 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rody
Booster schreef op 03 februari 2003 @ 12:23:
[...]

Daarin kan ik alleen zien of er een switch voor is, en niet zien ofdat Windows XP de componenten dan TOCH nog blijft detecteren (zoals bij wel meer mobo's het geval is).
ik heb nog nooit meegemaakt dat als je iets uitzet door middel van een jumper of/en in je bios dat je computer het component blijft decteren.

[ Voor 7% gewijzigd door Rody op 03-02-2003 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ah,

Jah bedankt:D

Dan ga ik et zo kopen, alleen weet nog niet zeker wa voor monitor ik erbij zal doen.
Er staat een 15 inch TFT Philips majah dan kan ik em maar max op 1024*768 draaien, maar de rest van et systeem zal waarschijnlijk ook nog lekker lopen op 1600*1200 of niet?
Daarom koop ik misschien in plaats van die 15 inch TFT een 19 inch CRT of een 17 inch TFT, wat zalk doen?

Yawgmoth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rody
Verwijderd schreef op 03 februari 2003 @ 15:47:
Ah,

Dan ga ik et zo kopen, alleen weet nog niet zeker wa voor monitor ik erbij zal doen.
Er staat een 15 inch TFT Philips majah dan kan ik em maar max op 1024*768 draaien, maar de rest van et systeem zal waarschijnlijk ook nog lekker lopen op 1600*1200 of niet?
Daarom koop ik misschien in plaats van die 15 inch TFT een 19 inch CRT of een 17 inch TFT, wat zalk doen?

Yawgmoth
check het onderwerp van deze topic en je komt tot de conclusie dat jou post nog al erg offtopic is en een UTFS ;) vraag is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJ

MrJ

Verwijderd schreef op 03 February 2003 @ 15:47:
Ah,

Yawgmoth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Laatst online: 11:09

Smarron

The bend

Gaat de vcore standaard tot 1,85 volt? Dus ook als ik een T-Bred heb?

Mijn Gigabyte werkte namelijk met procentjes. :( Met een Palomino ging hij tot 1,92 (1.75 + 10% max.) maar met mijn T-Bred gaat hij maar tot 1,65 (1.50 + 10%). Daarom wil ik een plankje die zeker zonder voltmodden hoger komt.

Is die 1,85 dus ongeacht wat voor CPU je erin doet ?

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Booster schreef op 03 februari 2003 @ 12:23:
[...]

Woei! Eerste post op het forum. :9 Zelf heb ik ook een A7N8X non-deluxe met een audigy geluidskaart. In de bios onboard audio uitgezet. Had het eerst wel geinstalleerd. Na uitzetten detecteert XP hem niet meer, simpel 8).

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2003 21:30 . Reden: typo's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet iemand dit?
Ik wil deze Final uber bios 2.0 For the A7N8X-Deluxe with updated v4.2.00 SATA bios gaan flashen.
Maar heb ik dan voor raid dan ook andere Silicon Image SiI 3112 SATALink Controller Drivers nodig of kan ik deze dan gewoon gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Je kunt deze drivers inderdaad gewoon blijven gebruiken :) Maar als er ook nieuwere RAID drivers zijn uitgekomen, dan is het de moeite waard om ook de drivers te updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rody
ik heb sinds een reinstall van winxp het probleem dat er 1 van de 3 moederbordbronnen niet kan laden ?

ik heb Non-Deluxe
XP + SP1
Asus 1.16 drivers
LAN en Sound Disabled
stuurprogramma is niet te vinden op me Asus cd en me 1.16 driver map.

Hij kan dus 1 van de 3 moederboardbronnen niet starten omdat een ander apparaat al is gestart. Als ik heb deinstall komt hij weer terug en uitzetten maakt geen verschil ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Nu online
Rody schreef op 03 februari 2003 @ 15:40:
[...]

ik heb nog nooit meegemaakt dat als je iets uitzet door middel van een jumper of/en in je bios dat je computer het component blijft decteren.
Het spijt me zeer, maar bij mijn Asus A7V333 was dit dus WEL het geval.
Ik had door middel van een jumper de onboard geluidskaart uitgeschakeld, en toch werd het IRQ niet vrijgegeven omdat het door een ander apparaat in gebruik was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharkys
eej, even een vraag werkt dual channel niet met pc2100 cas 2 (en dat 2x) ????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

Sharkys schreef op 04 februari 2003 @ 18:34:
eej, even een vraag werkt dual channel niet met pc2100 cas 2 (en dat 2x) ????
Dual channel werkt met alle DDR indien van gelijk formaat en in banken 1 & 3 geschakeld.

Volgens de handleiding zou 2 & 3 ook moeten werken maar ik heb veel verhalen gehoord dat dat niet werkt.

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharkys
Ja, er staat namelijk op http://www6.tomshardware....n_chipsets_via_sis_nvidia de mogelijkheid van 2X PC2100 C2 (dual ddr) niet bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een probleem met de A7N8X, ik heb er een TBred A week 47 inzitten en de Vcore wil maar tot 1,75 volt! De nieuwste bios staat er al op, maar nog steeds lukt het niet. Moet ik misschien een speciale setting of jumper omzetten??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Nu online
Ik lees net dat er alleen VGA kaarten inkunnen die 1,5volt gebruiken toch ??
Ik kan pas volgende maand mijn Radeon kaartje kopen ivm financiele mogelijkheden die ik maar heb als student :P
Kan ik er zolang een Voodoo3 of een TNT2 in kwijt??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 February 2003 @ 19:32:
Ik heb een probleem met de A7N8X, ik heb er een TBred A week 47 inzitten en de Vcore wil maar tot 1,75 volt! De nieuwste bios staat er al op, maar nog steeds lukt het niet. Moet ik misschien een speciale setting of jumper omzetten??
Jij ook al? Ik ook, heb er geen idee van wat het is, ik kan volt modden maar dat doe ik liever niet. Ook volgens de manual moet hij gewoon standaard op 1.85 Volt kunnen. Misschien heeft iemand anders een idee voor ons???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The_Dart schreef op 04 februari 2003 @ 20:20:
Ik lees net dat er alleen VGA kaarten inkunnen die 1,5volt gebruiken toch ??
Ik kan pas volgende maand mijn Radeon kaartje kopen ivm financiele mogelijkheden die ik maar heb als student :P
Kan ik er zolang een Voodoo3 of een TNT2 in kwijt??
Nee, volgens mij kunnen er alleen AGP 4x en 8x kaarten in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 February 2003 @ 20:35:
[...]

Jij ook al? Ik ook, heb er geen idee van wat het is, ik kan volt modden maar dat doe ik liever niet. Ook volgens de manual moet hij gewoon standaard op 1.85 Volt kunnen. Misschien heeft iemand anders een idee voor ons???
Ik snap het dus echt niet, ik heb alles al geprobeerd op m'n mobo maar niks werkt! Heeft echt niemand hetzelfde probleem en een oplossing??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 26-08 12:33

Shuriken

Life is all about priorities

Je kan maar .25 Volt hoger dan het default voltage van je processor. Dus op een Athlon XP kan je tot 1.85. Op een Tbred kan je maar tot 1.75

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shuriken schreef op 04 February 2003 @ 20:41:
Je kan maar .25 Volt hoger dan het default voltage van je processor. Dus op een Athlon XP kan je tot 1.85. Op een Tbred kan je maar tot 1.75
Ik snap niet waarom dit bordje dan als OC bord wordt gezien, je kan er maar slecht mee overclocken :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Verwijderd schreef op 04 februari 2003 @ 20:35:
Die van mij gaat gewoon tot 1.85v zoals het hoort (ook een Tbred A). Overigens heb ik begrepen dat Asus official BIOS het voltage afknipt op ongeveer 10% boven normaal, dus tis wel vreemd dat ie bij jullie anders aangeeft.

Probeer anders de Demoulous Uber-BIOS (tm) gebaseerd op Asus 1002 final. Deze zou alle rans-opties wijd open moeten zetten incluis Vcore's tot over de 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Verwijderd schreef op 04 februari 2003 @ 21:24:
Ik snap niet waarom dit bordje dan als OC bord wordt gezien, je kan er maar slecht mee overclocken :?
:?

Het wordt als overclocker bord gezien omdat je alle multipliers in kunt stellen en alle FSB's in stappen van 1, 2 en 3 Mhz kunt verhogen, en de AGP en mem-bus naar keuze afzonderlijk of in sync instelbaar zijn. Het feit dat Asus je in het retail-BIOS tegenhoudt om de core voltage meer dan 15% omhoog te schroeven en daarmee je CPU weg te fikken is gewoon indekken tegen claims van idioten.

Te hoge frequenties instellen zal je systeem hoogstens instabiel maken of niet laten posten, te hoge core voltage kan feitelijk fysieke schade aanrichten. Ik snap de keuze van Asus wel... :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-09 08:13

tweakerbee

dus..?

Werkt bij jullie allemaal de POK (power on keyboard) eigenlijk?
Op m'n A7N8X wil ie niet werken. Zit een TruePower 330 voeding in. :?

You can't have everything. Where would you put it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:48

KneoK

Not in a million lightyears

Shuriken schreef op 04 februari 2003 @ 20:41:
Dit is niet waar hoor. Mijn bordje gaat met een Thoroughbred B (2400+) gewoon door tot de 1,85Volt. Asus doet er in veel borden nog een klein schepje bovenop zodat het voltage bij mij op zelfs 1,89 komt volgens BIOS en de nieuwste MBM met nForce2 support...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

tweakerbee schreef op 04 februari 2003 @ 23:32:
Werkt bij jullie allemaal de POK (power on keyboard) eigenlijk?
Op m'n A7N8X wil ie niet werken. Zit een TruePower 330 voeding in. :?
Met BIOS 1002 zou het moeten werken (zijn meer klachten en tests over geweest).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

Verwijderd schreef op 04 February 2003 @ 21:24:
[...]

Hoezo slecht OC bordje ??? Ik zit met me 2400+ op dit moment op 12x188MHz met 2 reepjes Twinmos PC3200 CAS2.5 op CAS2,2-2-5 en het beestje heeft net 6 keer de burn-inwizard van SiSoft Sandra doorstaan. Membench ook mooi, 2901/2770.
Het systeem post op 10x200 maar nog niet helemaal stabiel. Ik kan er nog wat voltage bijgooien en de mem-timings wat minder strak doen, dan gaat het wel lukken om 'm stabiel te krijgen...

Ik vind het een geweldig OC bordje...

Ennuh, curry684 >>> Ik heb die UberBIOS geflashed maar het enige wat ik er nieuw in kon ontdekken is iets van Chip Voltage. Helaas nog steeds maar maximaal 1,85Volt selecteerbaar in de BIOS...

[ Voor 17% gewijzigd door KneoK op 05-02-2003 01:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BioWEB schreef op 05 februari 2003 @ 01:19:
[...]

Hoezo slecht OC bordje ??? Ik zit met me 2400+ op dit moment op 12x188MHz met 2 reepjes Twinmos PC3200 CAS2.5 op CAS2,2-2-5 en het beestje heeft net 6 keer de burn-inwizard van SiSoft Sandra doorstaan. Membench ook mooi, 2901/2770.
Het systeem post op 10x200 maar nog niet helemaal stabiel. Ik kan er nog wat voltage bijgooien en de mem-timings wat minder strak doen, dan gaat het wel lukken om 'm stabiel te krijgen...

Ennuh, curry684 >>> Ik heb die UberBIOS geflashed maar het enige wat ik er nieuw in kon ontdekken is iets van Chip Voltage. Helaas nog steeds maar maximaal 1,85Volt selecteerbaar in de BIOS...
Ik snap best dat jij het een erg goed bordje vind, alleen ik hoorde net die reactie dat je maar 0.25 volt erbij kon (wat niet waar bleek). Dus ik ga zelf eerst nog even klooien met die nieuwe bios.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Nu online
[quote]BioWEB schreef op 05 February 2003 @ 01:19:
[...]

Zou je mij misschien de precieze specificaties kunnen vertellen van jou TWINMOS geheugen reepjes? ik wil namelijk dezelfde halen nu ik bij jou zie dat ik dus de 180FSB minimaal kan halen met mijn unlockte XP2200+ :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

Geen idee eigenlijk, wat de precieze specs zijn van die Twinmos reepjes. PC3200 CAS2,5 is het enige wat ik er wel van weet. Als je wilt dan sloop ik ze er wel uit om even wat serienummers te noteren...

Hiervoor had ik trouwens een reepje van 512MB, ook van Twinmos, PC2700 CAS2,5 en dat ging ook tot 157MHz in CAS2. Hoger niet geprobeerd toen.

Oftewel, Twinmos is lekker oc-baar geheugen en voor de prijs vind ik dat het zeker niet onder doet voor de duurdere merken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

curry684 schreef op 04 February 2003 @ 23:10:
[...]

Die van mij gaat gewoon tot 1.85v zoals het hoort (ook een Tbred A). Overigens heb ik begrepen dat Asus official BIOS het voltage afknipt op ongeveer 10% boven normaal, dus tis wel vreemd dat ie bij jullie anders aangeeft.

Probeer anders de Demoulous Uber-BIOS (tm) gebaseerd op Asus 1002 final. Deze zou alle rans-opties wijd open moeten zetten incluis Vcore's tot over de 2.
Ik heb je uberbios geprobeert maar wat de vCore betreft... nogsteeds 1.75v :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Nu online
BioWEB schreef op 05 februari 2003 @ 14:05:
Geen idee eigenlijk, wat de precieze specs zijn van die Twinmos reepjes. PC3200 CAS2,5 is het enige wat ik er wel van weet. Als je wilt dan sloop ik ze er wel uit om even wat serienummers te noteren...

Hiervoor had ik trouwens een reepje van 512MB, ook van Twinmos, PC2700 CAS2,5 en dat ging ook tot 157MHz in CAS2. Hoger niet geprobeerd toen.

Oftewel, Twinmos is lekker oc-baar geheugen en voor de prijs vind ik dat het zeker niet onder doet voor de duurdere merken...
Ik ben van plan ook zon 512mb Twinmos reep aan te schaffen, ik zit alleen met 1 probleempje ik weet niet heel zeker wat voor geheugen mijn 512 reep van nu is, ook staat er geen stickertje nix op :?
Hij gaat wel tot 190FSB en werkt zelfs dan nog perfect, maar voor dat dual channel DDR moet ik daarvoor echt precies 2 dezelfde reepjes hebben of zijn 2 dezelfde specificaties ook genoeg?

En hoe zit het nou met die Soundforge ? is die nu wel volledig aanwezig op de non-deluxe uitvoering of weer niet?
Ik wil graag een 4.1 speakerset erop aansluiten ik heb morgen de non-deluxe versie binnen, is dit mogelijk?
(hij legt op postkantoor op zijn nieuwe papa te wachten :9~ )

[ Voor 14% gewijzigd door GeeMoney op 05-02-2003 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

The_Dart schreef op 05 februari 2003 @ 18:05:
[...]

Ik ben van plan ook zon 512mb Twinmos reep aan te schaffen, ik zit alleen met 1 probleempje ik weet niet heel zeker wat voor geheugen mijn 512 reep van nu is, ook staat er geen stickertje nix op :?
Hij gaat wel tot 190FSB en werkt zelfs dan nog perfect, maar voor dat dual channel DDR moet ik daarvoor echt precies 2 dezelfde reepjes hebben of zijn 2 dezelfde specificaties ook genoeg?

En hoe zit het nou met die Soundforge ? is die nu wel volledig aanwezig op de non-deluxe uitvoering of weer niet?
Ik wil graag een 4.1 speakerset erop aansluiten ik heb morgen de non-deluxe versie binnen, is dit mogelijk?
(hij legt op postkantoor op zijn nieuwe papa te wachten :9~ )
Wat betreft de specs van het geheugen, dat maakt geen donder uit. Je kunt 2 verschillende merken naast elkaar laten draaien, zelfs als eentje pc2700 is en de andere pc3200. Stabiliteit wordt uiteraard wel bepaald door de snelheid van de langzaamste plank die je plaatst.

Soundforge zit niet op de non-deluxe versie. Dat betekent geen Dolby Digital. Wel zit er gewoon 6 kanaals geluid op het bordje wat genoeg is om je 4.1 setje op aan te sluiten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booster

Booster

Superuser

Rody schreef op 03 februari 2003 @ 12:08:
De onboard LAN kon iig niet uit :+

Thnx anyway...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedenavond beste mensen,

ik heb nu eingelijk ook dit prachtige bordje gekocht met een XP2000 overgeklokt tot 1,85GHZ (FSB 168 MP 11).
Nu wil het volgende probleem zich voordoen ik heb de nieuwe bios gedownload via de link in dit topic en de bios geflashd zonder problemen maar zodra ik mijn pc uitzet dus niet een restart maar zeg maar voor 2 sec alle stroom eraf dan wordt het aantal mhz teruggedraaid naar 1250mhz. Als ik dan in de bios kijk staan mijn instellingen hetzelfde en als ik gewoon save en dan weer opstart word het werkelijke aantal mhz aangegeven.
Nu snap ik dus echt niet hoe dit kan ik heb voor de zekerheid ook al een (waarvan ik het weet) goedwerkende biosbatterij erin gestopt maar dit hielp ook niet.

Iemand een idee hoe dit kan??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 03-09 19:06
ik heb bios versie 1.04 is het nodig om deze te flashen?
ja zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rody
skank schreef op 05 februari 2003 @ 21:09:
ik heb bios versie 1.04 is het nodig om deze te flashen?
ja zeker
ligt eraan heh :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XElD
  • Laatst online: 10-09 19:57
Moet je nagaan, ik had vanmiddag een A7V8x besteld bij m' n 2200+ , terwijl de A7N8x maar 30 euro duurder was, gelukkig keek ik even goed op de asus site en vervolgens hier om in RAP tempo de winkel op te bellen en de boel om te zetten..., geheugen ben ik nu 5 euro meer aan kwijt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
bios versie 1002.001 werkt die ook met non-deluxe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebels
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-05-2023

Rebels

watev?!

Ik snap het ff niet meer met die voltages,
mijne staat op default 1.650v, is dat niet telaag?
ik kan tot 1.850v.
ik haal zo een fsb van 150mhz met voltage op 1.700, maar heb dan maar 500 3d marks meer :)

amd 2400+
samsung 2x 256 pc2700
a7n8x

[ Voor 13% gewijzigd door Rebels op 05-02-2003 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rebels schreef op 05 February 2003 @ 22:12:
Ik snap het ff niet meer met die voltages,
mijne staat op default 1.650v, is dat niet telaag?
ik kan tot over de 2v.
ik haal zo een fsb van 150mhz met voltage op 1.700, maar heb dan maar 500 3d marks meer :)

amd 2400+
samsung 2x 256 pc2700
a7n8x
huh, over de 2v, wat voor BIOS heb je?
Ikke ook wille hebbe! (me is wanhopig see ;))
Pagina: 1 ... 3 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.