Gewoon een andere maat van je pilaar/schroefdraad.napp schreef op 24 January 2003 @ 13:28:
Niet normaal te koop in de ijzerhandel dan ??? Geronimoos
Ik weet trouwens niet exact het verschil tussen 1/4 of 3/8 ik heb weleens gehoord van gasschroefdraad is soms dit wat je bedoeld.
Inkoopactie hiervoor organiseren 
Ik kan dergelijke koppelingen in alle maten halen in de bouwmarkt..
Ik kan dergelijke koppelingen in alle maten halen in de bouwmarkt..
Als jullie deze pilaren willen kan ik deze ook wel leverenGeronimoos schreef op 24 januari 2003 @ 11:44:
Hebben mensen hier misschien nog behoefte aan 13mm slangaansluitingen met een 3/8" schroefdraad? Deze zullen niet op de blokjes van mafkees passen maar persoonlijk vind ik 1/4" te klein. Bij voldoende interesse wil ik wel een kleine [IA] organiseren. Eventueel ook voor 10mm --> 3/8". Als je interesse hebt mail even naar playstation.info@wanadoo.nl.
Bij genoeg reactie open ik een nieuw topic (ivm spam in dit topic) en stel ik de mods op de hoogte.
Mafkees check je mail even. had een aantal vragen.
PC1: ASUS B850-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- HP Z43 | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5
Same goes for meTheGeneral schreef op 24 januari 2003 @ 16:05:
Mafkees check je mail even. had een aantal vragen.
Is ook goed! toppie! ik wil absoluut geen concurent van je worden mocht je dat zo zien. Ik kan die 3/8" aansluitingen ook leveren voor jou gestelde 1,50 euro. Maar kan je dan misschien een aparte verzend methode aanmaken voor alleen 2-6stuks slang aansluitingen, deze kan je volgens mij gewoon in een eveloppe kwijt. En dat drukt de kosten weer.Verwijderd schreef op 24 January 2003 @ 15:59:
[...]
Als jullie deze pilaren willen kan ik deze ook wel leverenMoet ik maandag even de exacte prijs opvragen maar dan kan ik deze ook wel bij deze actie voegen. Maar alleen als er genoeg vraag voor is
2030Wp + 2520Wp PVoutput
Verwijderd
Man, ik ben hier gewoon HEEL tilburg afgeweest voor die pilaren en echt HELEMAAL nergens te vinden gewoon. Maandag nog even bij een aquariumshop kijken, maar dan heb ik ook echt alles gehad hier.
Owjah, misschien dat ik er overheen gelezen heb, maar wanneer zijn de blokjes ongeveer klaar? Ik heb nou bijna alles voor mn WC compleet, alleen de slangpilaren niet en de chip en gpu blokjes.
Owjah, misschien dat ik er overheen gelezen heb, maar wanneer zijn de blokjes ongeveer klaar? Ik heb nou bijna alles voor mn WC compleet, alleen de slangpilaren niet en de chip en gpu blokjes.
[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2003 20:14 ]
Kijk eens bij een grote bouwmarkt, die koppelingen worden nl. ook gebruik voor gasleidingen..
Hetzelfde geldt voor mij in Enschede en Alphen a/d Rijn... In Enschede heb ik nu een firma gevonden die ze wel kan bestellen maar alleen per 10 stuks.. Gamma Alphen a/d Rijn is trouwens de 3de gamma van NL (ja, ik werkte daar) maar die aansluitingen hebben ze echt niet hoor... 'k zie het ook al voor me, je fornuis aansluiten met een slangpilaartje, hoppa slang d'r over, klem d'r op... nope, zo werkt dat niet helemaal...Verwijderd schreef op 24 januari 2003 @ 20:13:
Man, ik ben hier gewoon HEEL tilburg afgeweest voor die pilaren en echt HELEMAAL nergens te vinden gewoon. Maandag nog even bij een aquariumshop kijken, maar dan heb ik ook echt alles gehad hier.
/edit: Dit kan in belgie natuurlijk geheel anders gaan...
[ Voor 8% gewijzigd door Geronimoos op 24-01-2003 21:08 ]
2030Wp + 2520Wp PVoutput
Delva heet het.. Is geen keten ofzo, dus koortsachtig gaan zoeken naar een Delva in NL heeft geen zin.. 
Maar in de Brico hadden ze er ook, en ik meen toch echt dat er ook Brico's zijn in het hoge noorden..
Maar in de Brico hadden ze er ook, en ik meen toch echt dat er ook Brico's zijn in het hoge noorden..
Klopt, maar deze kleine maten worden heel weinig gebruikt en kun je dus bij de meeste zaken niet kopen.Jupiler schreef op 24 January 2003 @ 20:55:
Kijk eens bij een grote bouwmarkt, die koppelingen worden nl. ook gebruik voor gasleidingen..
Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done
in enschede per 10?Geronimoos schreef op 24 January 2003 @ 21:05:
[...]
Hetzelfde geldt voor mij in Enschede en Alphen a/d Rijn... In Enschede heb ik nu een firma gevonden die ze wel kan bestellen maar alleen per 10 stuks.. Gamma Alphen a/d Rijn is trouwens de 3de gamma van NL (ja, ik werkte daar) maar die aansluitingen hebben ze echt niet hoor... 'k zie het ook al voor me, je fornuis aansluiten met een slangpilaartje, hoppa slang d'r over, klem d'r op... nope, zo werkt dat niet helemaal...
/edit: Dit kan in belgie natuurlijk geheel anders gaan...Maar serieus, wat voor soort bouwmarkt heb je ze WEL gevonden?
ik heb ook wel belang bij een stuk of 4 en ik kom ook uit enschede.
en wat kosten ze dan per 10?
en welke maten etc.
[ Voor 5% gewijzigd door OliverBB op 25-01-2003 07:31 ]
Ja, bij een bedrijf aan de hengelose... ze hebben alle maten slang pilaartjes. Alles van 1/2-3/8-1/4" naar 10 en 13mm. Maar ze worden dus per maat in 10 geleverd.OliverBB schreef op 25 januari 2003 @ 07:30:
[...]
in enschede per 10?
ik heb ook wel belang bij een stuk of 4 en ik kom ook uit enschede.
en wat kosten ze dan per 10?
en welke maten etc.
2030Wp + 2520Wp PVoutput
Verwijderd
Ik werkte tot vandaag bij de brico en ik heb alle brico's die nog open waren rondgebeld (handig joh zon intern belsysteemJupiler schreef op 24 January 2003 @ 21:14:
Delva heet het.. Is geen keten ofzo, dus koortsachtig gaan zoeken naar een Delva in NL heeft geen zin..
enig idee hoe dat bedrijf heet?Geronimoos schreef op 25 januari 2003 @ 18:30:
[...]
Ja, bij een bedrijf aan de hengelose... ze hebben alle maten slang pilaartjes. Alles van 1/2-3/8-1/4" naar 10 en 13mm. Maar ze worden dus per maat in 10 geleverd.
Lieve Mafkees,
Je zal het wel druk hebben met al die nerdy tweaker vragen en bestellingen want je hebt mijn bestellingsmail blijkbaar gemist
Dus dan maar zo:
Hoi,
Ik bestel het volgende:
1 x GPU voor mijn GF3 V8200 deluxe (hopen dat dit ook gaat passen op mijn R400 chippie als die uitkomt
1 x Chipset.
Alle blokken graag met 10mm slangpilaren (dit is wel de binnen maat he?) omdat mijn siliconen slang er anders niet op past... of is siliconen slang zo erg flexibel???
Graag het totale bedrag voor me uitrekenen en op je girotel kijken...
Je zal het wel druk hebben met al die nerdy tweaker vragen en bestellingen want je hebt mijn bestellingsmail blijkbaar gemist
Dus dan maar zo:
Hoi,
Ik bestel het volgende:
1 x GPU voor mijn GF3 V8200 deluxe (hopen dat dit ook gaat passen op mijn R400 chippie als die uitkomt
1 x Chipset.
Alle blokken graag met 10mm slangpilaren (dit is wel de binnen maat he?) omdat mijn siliconen slang er anders niet op past... of is siliconen slang zo erg flexibel???
Graag het totale bedrag voor me uitrekenen en op je girotel kijken...
Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.
* RocketKoen wijst naar de link op de laupro site onderaan de fipo, als je daar niet bijzet krijg je lekker niks
Zeg mensen bestaat eigenlijk er wel 13 mm inwendig siliconen waterslang.
Tot nu toe kan deze niet vinden.
http://www.eriks.nl/catal....cgi?document=06125410020
goedkoop
http://www.dutec.nl/dutec...cluster=C43380001&action=
show
duur
http://www.petervandenberg.nl/
http://www.ru58.nl/slangen.htm
Wie weet verder prijzen bij hem in de buurt
Tot nu toe kan deze niet vinden.
http://www.eriks.nl/catal....cgi?document=06125410020
goedkoop
http://www.dutec.nl/dutec...cluster=C43380001&action=
show
duur
http://www.petervandenberg.nl/
http://www.ru58.nl/slangen.htm
Wie weet verder prijzen bij hem in de buurt
3240 watt 12 x trina solar 270WP mono met een Delta Solvia 5.0
Dit zijn de maten die er zijn van siliconen slangen gevonden bij http://www.technigro.nl/cat/index.htm
Bijna onder aan staat het in de lijst slangen
0.2 x 0.7..............5.0 x 8.0.............25.0 x 40.0
0.3 x 0.8..............6.0 x 10.0...........30.0 x 42.0
0.4 x 0.9..............7.0 x 9.0.............33.0 x 40.0
0.5 x 1.0..............8.0 x 12.0...........35.0 x 43.0
0.7 x 1.2..............9.0 x 12.0...........40.0 x 50.0
0.8 x 4.0............10.0 x 16.0...........46.0 x 50.0
1.0 x 3.0............12.0 x 17.0...........50.0 x 60.0
1.2 x 2.5............12.5 x 18.5...........65.0 x 71.0
1.5 x 3.0............13.0 x 17.0...........80.0 x 88.0
1.7 x 4.1............14.0 x 15.0...........90.0 x 96.0
2.0 x 3.0............15.0 x 21.0.........100.0 x 108.0
2.5 x 3.5............16.0 x 24.0........ 110.0 x 116.0
3.0 x 6.0............18.0 x 23.0.........140.0 x 146.0
3.2 x 6.4............19.0 x 25.0.........150.0 x 158.0
3.5 x 5.0............20.0 x 24.0
4.0 x 7.0............22.0 x 28.0
4.5 x 5.5............24.0 x 28.0
wat kan je het beste gebruiken voor 13 mm slangpilaar de 12.0 x 17.0 of 12.5 x 18.5
De 13.0 x 17.0 lijkt me niet dan zit hij er vrij los op okay slangklem gebruiken dan.
Ideen
0.2 x 0.7..............5.0 x 8.0.............25.0 x 40.0
0.3 x 0.8..............6.0 x 10.0...........30.0 x 42.0
0.4 x 0.9..............7.0 x 9.0.............33.0 x 40.0
0.5 x 1.0..............8.0 x 12.0...........35.0 x 43.0
0.7 x 1.2..............9.0 x 12.0...........40.0 x 50.0
0.8 x 4.0............10.0 x 16.0...........46.0 x 50.0
1.0 x 3.0............12.0 x 17.0...........50.0 x 60.0
1.2 x 2.5............12.5 x 18.5...........65.0 x 71.0
1.5 x 3.0............13.0 x 17.0...........80.0 x 88.0
1.7 x 4.1............14.0 x 15.0...........90.0 x 96.0
2.0 x 3.0............15.0 x 21.0.........100.0 x 108.0
2.5 x 3.5............16.0 x 24.0........ 110.0 x 116.0
3.0 x 6.0............18.0 x 23.0.........140.0 x 146.0
3.2 x 6.4............19.0 x 25.0.........150.0 x 158.0
3.5 x 5.0............20.0 x 24.0
4.0 x 7.0............22.0 x 28.0
4.5 x 5.5............24.0 x 28.0
wat kan je het beste gebruiken voor 13 mm slangpilaar de 12.0 x 17.0 of 12.5 x 18.5
De 13.0 x 17.0 lijkt me niet dan zit hij er vrij los op okay slangklem gebruiken dan.
Ideen
Ik weet niet precies hoe het heet, volgens mij iest van Keuls-Nivos. Ze leveren ook gasflessen, compressoren, rubbers enz enz. Als je interesse hebt wil ik binnenkort ff wat bestellen.
2030Wp + 2520Wp PVoutput
w0key mijn Bestelling staat op Laupro .. alleen de verzendkeuze optie kon ik nie vinden ..
maaruh ...
maaruh ...
offtopic:
mijn bestelling is wel veranderd van AMD naar P4 ..
ik maar zeuren om dat stomme AMD mammaplankie
krijg ik van mijn stageplek als oprotpremie een asus P4PE
... OMG nu mot ik dus een P4 blokkie 
mijn bestelling is wel veranderd van AMD naar P4 ..
ik maar zeuren om dat stomme AMD mammaplankie
Verwijderd
Ik las net toch nog maar eens een keer laupro door, en las ik dus dat het loopt tot de blokjes op zijn of tot eind februari. Maar wanneer kunnen we dan (ongeveer) de eerste blokjes verwachten? Zonder die slangpilaren kan ik namelijk nog niets doen en zoals al eerder gepost, kon ik ze hier in de buurt nergens vinden.
Was dat belpartijtje ook de reden van ontslag?Verwijderd schreef op 25 januari 2003 @ 19:12:
[...]
Ik werkte tot vandaag bij de brico en ik heb alle brico's die nog open waren rondgebeld (handig joh zon intern belsysteem) en geen van alles hadden ze het. Werd iedere keer weer doorgestuurd naar een andere vage firma die niet hier in de buurt is.
je hebt mailGeronimoos schreef op 26 januari 2003 @ 11:44:
[...]
Ik weet niet precies hoe het heet, volgens mij iest van Keuls-Nivos. Ze leveren ook gasflessen, compressoren, rubbers enz enz. Als je interesse hebt wil ik binnenkort ff wat bestellen.
Verwijderd
offtopic:
Haha nee hoor. Alle brico's in Nederland worden omgebouwd tot gamma of karwei. Ze staan al onder bewind van de intergamma sinds vorig jaar. België en Frankrijk gaan gewoon wel door onder de naam Bricorama.
Aangezien ik geen zin had om nog verder te gaan als gamma, ben ik er maar mee gestopt.
Haha nee hoor. Alle brico's in Nederland worden omgebouwd tot gamma of karwei. Ze staan al onder bewind van de intergamma sinds vorig jaar. België en Frankrijk gaan gewoon wel door onder de naam Bricorama.
Aangezien ik geen zin had om nog verder te gaan als gamma, ben ik er maar mee gestopt.
Ken niet zonder gamma
* RocketKoen werkt ook bij de gammel
ontopic: heb ook maar een GF4 blokje besteld... arme portemonee
* RocketKoen werkt ook bij de gammel
ontopic: heb ook maar een GF4 blokje besteld... arme portemonee
Nou ik heb ook besteld, 1 Geforce 2 blokje voor mij...
Begrijp ik btw dat er geen verzend methode in gevult hoeft te worden? En dat er dus ook geen verzend kosten zijn? of zie ik het verkeerd... (TMDevil wacht nog ff met bevestigen/betalen van de bestelling)
Begrijp ik btw dat er geen verzend methode in gevult hoeft te worden? En dat er dus ook geen verzend kosten zijn? of zie ik het verkeerd... (TMDevil wacht nog ff met bevestigen/betalen van de bestelling)
n54 power!
dit staat op laupro
heb ook een P4 blok in bestelling staan=Verzenden=
De verzendkosten bedragen € 6,- per pakketje.
oJa.. verek... niet gezien... maar dat komt er dus automatis bij...
[ Voor 42% gewijzigd door TMDevil op 26-01-2003 21:13 . Reden: Handig een toetsenboard waar de helf van de toetsen "uit" staan ]
n54 power!
ik heb niet de hele topic gelezen maar kun je eens meer uitleg + een fotootje tonen van het waterblok voor socket use?
Heb je al een schets of plaatje hoe het er uit gaat zien.Verwijderd schreef op 22 januari 2003 @ 18:10:
[...]
Als er meerdere zijn die dit willen gaan we deze ook zeker maken.
Verder is de inkoop actie nu op Laupro van start gegaan voor een beter overzicht. Als het niet teveel moeite is kun je daar misschien ook even je bestelling plaatsen.
Link naar aktie op laupro
Word het ook met een lexaan deksel.
Verwijderd
Hey tha_mafkees ik had een vraagje. Het cpu koelblokje zit er nu op (van de eerste aktie), maar nu wil ik ook een chipset blokje hebben. Alleen als ik op mijn mobo kijk, dan zit het cpu blokje wel heel dicht op mijn chipset. Dus ik vroeg me af of het wel gaat passen. Ik heb het wel gemeten maar ik wil het toch zeker weten. Zie sig. voor mobo.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2003 11:51 ]
hey mafkees,
Ik zie net dat je de gpu versies hebt veranderd. (ik weet het een beetje laat
)
maar is het niet makkelijker om bijv de aansluitingen aan de zijkant van het koper te maken ipv het lexaan deksel? ik denk dat dit wel in het gewicht gaat schelen, dan hoeft er niet zo'n dik deksel op en het lexaan weegt toch nog wel wat.
PS als dit al eerder in dit topic aan de orde is geweest dan meld het maar ff, ik heb hem namelijk een weekje ofzo niet gevolgd
Ik zie net dat je de gpu versies hebt veranderd. (ik weet het een beetje laat
maar is het niet makkelijker om bijv de aansluitingen aan de zijkant van het koper te maken ipv het lexaan deksel? ik denk dat dit wel in het gewicht gaat schelen, dan hoeft er niet zo'n dik deksel op en het lexaan weegt toch nog wel wat.
PS als dit al eerder in dit topic aan de orde is geweest dan meld het maar ff, ik heb hem namelijk een weekje ofzo niet gevolgd
Still King
Verwijderd
Nog maar een keertje dan....
Wanneer verwacht je de eerste blokjes klaar te hebben om op te sturen? Zonder die slangaansluitingen kan ik nl niet verder
.
Wanneer verwacht je de eerste blokjes klaar te hebben om op te sturen? Zonder die slangaansluitingen kan ik nl niet verder
Beste Mafkees, kan je mijn bestelling en de betaling even bevestigen?
Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.
Er is juist gekozen op het op deze manier te doen, omdat anders voor velen de aansluitingen in de weg zaten voor hun koelblokken op het geheugen.Imhotep schreef op 27 januari 2003 @ 12:26:
hey mafkees,
Ik zie net dat je de gpu versies hebt veranderd. (ik weet het een beetje laat)
Verwijderd
Ik heb net Tha Mafkees gesproken en hij zei dat hij morgen meer info had over het blokje met socketclip
inderdaad, en qua gewicht maakt het ook niet echt veel uit hoorSyzzer schreef op 27 januari 2003 @ 20:17:
[...]
Er is juist gekozen op het op deze manier te doen, omdat anders voor velen de aansluitingen in de weg zaten voor hun koelblokken op het geheugen.
En ook ga ik morgen alles bestellen en hoop ik dat ik eind deze week het koper en lexaan binnen heb zodat ik kan gaan beginnen
En morgen weet ik dus ook meer over de socket holddown
Verwijderd
He Tha_Mafkees laat maar dat video kaart blokje komt latter wel een keer dus hoeft nu nog niet oke Hij luisterd gelovens mij niet HE JOEHOE
Ja ik lees dit wel hoorVerwijderd schreef op 27 January 2003 @ 21:23:
He Tha_Mafkees laat maar dat video kaart blokje komt latter wel een keer dus hoeft nu nog niet oke Hij luisterd gelovens mij niet HE JOEHOE
Maar op Laupro zijn nu ook de verzendmethodes aangepast
Om slangen op aan te sluiten... 
Effe serieus, kan je wel overal voor gebruiken... Als je mooi reservoir of pompje bijvoorbeeld een te kleine / te grote slangpilaar of heeft, enz.
Effe serieus, kan je wel overal voor gebruiken... Als je mooi reservoir of pompje bijvoorbeeld een te kleine / te grote slangpilaar of heeft, enz.
LOL Technigro dat zit hier vlakbij, kwam er elke dag langs met de bus, toen ik naar me stage ging. Bovendien heeft mijn pa daar voor het bedrijf wel eens zaken mee gedaan. Heb niet echt zin om een IA te houden maar als iemand zin heeft om het inpakken enzo te doen dan wil ik wel proberen om goedkoop (m'n pa krijgt altijd alles goedkoper geregeldnapp schreef op 26 January 2003 @ 11:02:
Dit zijn de maten die er zijn van siliconen slangen gevonden bij http://www.technigro.nl/cat/index.htm
[lijst]
Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done
Verwijderd
Tha_Mafkees,
Ik neem aan, dat als ik via Mail bij jou heb besteld, dat ik dan niet nog ook eens op laupro moet bestellen. Want ik had toch een coldplate met een formaat van de oude cpu koelblok, en in die coldplate zaten geen gaten...en dat kan ik allemaal niet op laupro aangeven. Dus ik hoop dat ut goed zo is
Ik neem aan, dat als ik via Mail bij jou heb besteld, dat ik dan niet nog ook eens op laupro moet bestellen. Want ik had toch een coldplate met een formaat van de oude cpu koelblok, en in die coldplate zaten geen gaten...en dat kan ik allemaal niet op laupro aangeven. Dus ik hoop dat ut goed zo is
Stuur mij maar een meeltje, ik wil de ia wel op me wil nemen als de prijzen goed zijn, er voldoende interesse is en er toestemming verleent wordtDemoniac schreef op 27 januari 2003 @ 22:54:
[...]
LOL Technigro dat zit hier vlakbij, kwam er elke dag langs met de bus, toen ik naar me stage ging. Bovendien heeft mijn pa daar voor het bedrijf wel eens zaken mee gedaan. Heb niet echt zin om een IA te houden maar als iemand zin heeft om het inpakken enzo te doen dan wil ik wel proberen om goedkoop (m'n pa krijgt altijd alles goedkoper geregeld) een rol slang te regelen. Maar ik geef geen garantie dat het ook lukt!
Waar zit dat bedrijf eigenlijkDemoniac schreef op 27 januari 2003 @ 22:54:
[...]
LOL Technigro dat zit hier vlakbij, kwam er elke dag langs met de bus, toen ik naar me stage ging. Bovendien heeft mijn pa daar voor het bedrijf wel eens zaken mee gedaan. Heb niet echt zin om een IA te houden maar als iemand zin heeft om het inpakken enzo te doen dan wil ik wel proberen om goedkoop (m'n pa krijgt altijd alles goedkoper geregeld) een rol slang te regelen. Maar ik geef geen garantie dat het ook lukt!
Ja hoorVerwijderd schreef op 27 January 2003 @ 23:23:
Tha_Mafkees,
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2003 10:57 ]
OKe dan, het was eigenlijk ook zomaar een vraag, het viel me namelijk zo ineens op dat ze veranderd waren.Verwijderd schreef op 27 January 2003 @ 21:21:
[...]
inderdaad, en qua gewicht maakt het ook niet echt veel uit hoorEn zo kan ook iedereen het gebruiken en het ziet er ook wel gaaf uit
.........
Is idd wel makkelijk als je dan ook nog eens een waterkoelblok op je mem plakt
Still King
mafkees, moet ik ook nog via laupro bestellen of weet je het zo wel?
Damn
had een edit moeten zijn
Damn
had een edit moeten zijn
[ Voor 27% gewijzigd door Imhotep op 28-01-2003 11:17 ]
Still King
als je dat even wilt doen is dat wel zo makkelijkImhotep schreef op 28 januari 2003 @ 11:08:
mafkees, moet ik ook nog via laupro bestellen of weet je het zo wel?
Damn![]()
had een edit moeten zijn![]()
Mafkees, vergeet ook je zuiderburen (of fiscale asielzoekers
) niet bij de verzendopties plz!
Verwijderd
Ik zie net op laupro dat je mn overboeking hebt ontvangen. Nog enige info over wanneer ik mn spulletjes kan ontvangen?
Verwijderd
k thnxVerwijderd schreef op 28 januari 2003 @ 10:57:
[...]
Ja hoorik zal binnenkort even een eigen lijst online gooien met de mensen die besteld hebben van zowel laupro als gewoon via meel
dus komt wel goed
Hee er zit een bug in laupro.
Verzending in doos met vulmateriaal met verzekering euro 8,50 selecteer ik maar het wordt niet opgeteld bij mijn bestelling
Verzending in doos met vulmateriaal met verzekering euro 8,50 selecteer ik maar het wordt niet opgeteld bij mijn bestelling
Je moet het achteraf nog eens bevestigen
ik krijg die lijst met producten maar niet te zien (ben wel ingelogd)
Weet er al iemand of die GPU blockjes op een Radeon 9700 passen, zou het wel graag willen weten, want wil eigenlijk wel gaan bestellen.
@Tha Mafkees, wat voor maat hadden eigenlijk de slangenpilaartjes van je aller eerste actie want heb dat nu passend en het zou dus wel handig zijn als ik nu de zelfde maat pak?
@Tha Mafkees, wat voor maat hadden eigenlijk de slangenpilaartjes van je aller eerste actie want heb dat nu passend en het zou dus wel handig zijn als ik nu de zelfde maat pak?
nm was te laat (alweer...)
[ Voor 88% gewijzigd door stlgamer op 28-01-2003 21:26 ]
http://www.zerofanzone.co.uk/content.asp
deze gast is helemaal te gek alles water gekoeld tot de voeding toe.
deze gast is helemaal te gek alles water gekoeld tot de voeding toe.
meten is weten!Sneezydevil schreef op 28 January 2003 @ 21:23:
Waarom loopt nu iedereen te gillen over de slangpilaren deze zitten er nog gewoon bij of is dit veranderdVerwijderd schreef op 19 januari 2003 @ 23:59:
Beste Medetweakers na het succesvol afronden van deel 1 gaan we nu met deel 2 van start.![]()
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/664323
Alleen nu gaan we het "beter aanpakken" door meer verschillende blokjes te maken. Alle blokjes worden nu voorzien van een 8mm dikke lexaan deksel + 2 slangpilaren van 13mm <--- 10mm ook mogelijk. Ook wordt er een totaal nieuw design waterblok voor de cpu gemaakt.
Er worden deze actie 65 CPU blokjes gemaakt. Wat meer dan de vorige actie. Wederom zijn deze blokjes te bevestigen dmv de gaten rond de socket op het moederbord. zowel bij de P4 als bij de AMD.![]()
Ook is het nu mogelijk om er direct een coldplate met 4 schroefjes bij te bestellen voor peltier gebruik van 40x40mm. De coldplate is 5mm dik en even groot als het blokje.
[afbeelding]
Tevens is het mogelijk bij je blokje een extra lexaanglazen top te bestellen voor zowel P4 als AMD. Zodat het blokje op beide platvormen te gebruiken is.
Ook worden er nu dus Chipset en Videoblokjes gemaakt. De chipset blokjes zijn de gewone standaart blokjes welke ook moeten worden bevestigd met 2 schroeven aan het moederbord.
[afbeelding]
De videoblokjes worden gemaakt voor GeForce 2/3/4MX Radeon 9000 serie. en voor de Geforce 4.
[afbeelding]
Van de Chipset worden in eerste instantie 50 blokjes gemaakt en ook 50 blokjes voor de Video. Mocht er meer belangstelling zijn dan wil ik er eventueel meer maken maar dit zijn eerst aantallen.
Ook voor de Videoblokken is het mogelijk een extra Top te bestellen zodat deze ook weer op meerdere videokaarten past.
Verder is het ook mogelijk om slangpilaren te bestellen. de mogelijke maten zijn:
van schroefdraad ----> slangpilaar
1/4 > 10mm
1/4 > 13mm
[afbeelding]
Deze worden ook gebruikt in de blokjes.
Dus hier nog 1x alles wat er te bestellen is + de prijzen
Cpu blokje €37,50 <----- P4 of AMD
Extra deksel 8mm €7,50 <-----P4 of amd
Coldplate 5mm €10,- <------ Voor nieuwe blokje
Video blokje €32,50 <-----GF4 of GF2/3/4mx/Radeon 9xxx
Extra Deksel 8mm €6,- <-----GF4 of GF2/3/4mx/Radeon 9xxx
Chipset blokje €27,50
Slangpilaar €1,50 <-----1/4 naar 10mm of 1/4 naar 13mm
De verzendkosten per pakketje zullen €6,- bedragen.
Dringend verzoek!!!
Zou iedereen die wat besteld heeft dit aub nog 1x willen invoeren bij laupro voor de goede orde. Omdat ik hier dan alles netjes kan regelen en er ook gelijk een duidelijk overzicht is van wat je besteld hebt.
Als je ook aan deze aktie mee wil doen gaarne ook onderstaande link te gebruiken.
Link naar aktie op laupro
Bij voorbaad dank.
Ja dat snap ik wel, maar ik draai de boel liever niet uit elkaar, als dat niet nodig is. Verder zou ik ook niet precies weten wat ik of waar ik dat zou meten.
Verwijderd
Mijn blokje uit de vorige actie heb ik nog geeneens gebruikt, en nu is het plexi al op verschillende plekken gebarsten, is dit normaal? Zo sluit ik hem echt niet aan. (Zal kijken of ik foto's maken kan)
die slangpilaren zijn bijvoorbeeld voor het (zelfbouw)reservoir.napp schreef op 29 January 2003 @ 13:41:
[...]
Waarom loopt nu iedereen te gillen over de slangpilaren deze zitten er nog gewoon bij of is dit veranderd
Ah tja dat kan ookOliverBB schreef op 30 januari 2003 @ 13:10:
[...]
die slangpilaren zijn bijvoorbeeld voor het (zelfbouw)reservoir.
Neem hierover aub even contact met me op via mail.Verwijderd schreef op 30 januari 2003 @ 12:41:
Mijn blokje uit de vorige actie heb ik nog geeneens gebruikt, en nu is het plexi al op verschillende plekken gebarsten, is dit normaal? Zo sluit ik hem echt niet aan. (Zal kijken of ik foto's maken kan)
En ja die blokjes voor radeon 9700 passen zowieso.
mijn blok heeft ook scheurtjes, maar ik denk dat ik zelf wat maak van het lexaan dat ik hier heb staan.
die slangpilaren, kunnen die er nog uit, of moet ik dan nieuwe kopen?
die slangpilaren, kunnen die er nog uit, of moet ik dan nieuwe kopen?
Ik denk dat elk blok wel schuertjes heeft. Ik heb dus 2 toppen en in beide zitten scheurtjes.
En volgens mij hadden meer mensen er last van maar zou het niet erg zijn.
En volgens mij hadden meer mensen er last van maar zou het niet erg zijn.
Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something
Tja, met mijn originele Imhotep blok heb ik daar natuurlijk geen last van
Tja, het is ook geen lexaanglas.Tijgert schreef op 30 januari 2003 @ 20:03:
Tja, met mijn originele Imhotep blok heb ik daar natuurlijk geen last van
De volgende blokjes zullen allen voorzien zijn van lexaanglas.
Als je er echt problemen mee denkt te krijgen moet je gewoon contact opnemen met mij!
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2003 23:43 ]
Passen die P4 blokjes ook op een Xeon CPU? (socket 604)
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Ik wacht op mijn pompje van andere IA, dan kank echt testen, denk niet dat het echt gaat lekken, maar staat gewoon slordig.... enig id hoe het komt? schroefjes te strak ofzo?
Verwijderd
Jah, waren die GeForce 4 geheugen wc blokjes ook maar hier in de IA opgenomenImhotep schreef op 28 January 2003 @ 11:06:
[...]
Is idd wel makkelijk als je dan ook nog eens een waterkoelblok op je mem plakt

Meer: http://www.deviantpc.com/articles/gf4wcp3/p5.shtml
Verwijderd
Die andere niet wil je zeggen
Btw, hoe wil je die blokjes op je gpu en je chip vastzetten? Zover ik vandaag heb gezien toen ik mn testWC aangesloten had op mn cpu met een testpompje en een emmer, dat de gaten op mn gf4 en mn kt133a chipset geen m4 zijn. Zijn hier dan nog kleinere bouten voor te vinden, want die gaatjes leken me wel erg klein.
[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2003 17:03 ]
Same here, m'n R9700pro heeft zo te zien wel 2 gaatjes, maar die zijn echt mega kleinVerwijderd schreef op 31 januari 2003 @ 16:58:
Btw, hoe wil je die blokjes op je gpu en je chip vastzetten? Zover ik vandaag heb gezien toen ik mn testWC aangesloten had op mn cpu met een testpompje en een emmer, dat de gaten op mn gf4 en mn kt133a chipset geen m4 zijn. Zijn hier dan nog kleinere bouten voor te vinden, want die gaatjes leken me wel erg klein.
Iemand ervaring met de BB ATI & ander koelblok erop zetten? Want dit vertrouw ik niet zo heel erg eerlijk gezegd
Hmmz.. Ik wil ook wel een cpu+gpu+mobo blokje
Zal strax ff orderen op laupro.. maar, hoe gaan de meeste mensen het blok bevestigen? Bij de vorige inkoop actie had 90% een verensysteem .. leuk, maar waar koop je die dingen? Bij de gamma hadden ze nix
Ik snap echt niet waarom het zo vervelend is.. M4 bouten met bijhoerende moertjes vind je in elke zichzelf respecterende bouwmarkt. Plastic/rubber ringetjes die daarop passen ook, en een drukveer die rond een M4-bout past moet je ook wel kunnen vinden.
zelfs wel M1x3, nut???, ehh nog niet gevondenVerwijderd schreef op 31 januari 2003 @ 17:16:
Er zijn gewoon m3 of zelfs m2 schroefjes te krijgenIn mijn videokaart zitten m3 schroefjes.
Verwijderd
Ey Tha_Mafkees,
Ik zie nu op laupro dat je ook de coldplate voor de dangerdan maze 3 hebt toegevoegd, dus dan kan ik mijn bestelling ook ff op laupro zetten denk ik, dat is wel zo makkelijk met betalen... En als ik het goed heb, zitten die slangpilaren nog niet standaard bij het blok? En moet je ze dus los erbij bestellen?
[edit]
Ennuh, kan der niet als de blokjes er zijn getest worden, welk blok de laagste temps heeft. Anders wil ik maybe nog wel die nieuwe erbij kopen en dan mijn maze 3 kloon van Imhotep zijn IA verkopen....
PS: Niet dat ik niet tevreden ben met dit blokje, hij doet het goed
Mja, een betere temp is altijd welkom
Ik zie nu op laupro dat je ook de coldplate voor de dangerdan maze 3 hebt toegevoegd, dus dan kan ik mijn bestelling ook ff op laupro zetten denk ik, dat is wel zo makkelijk met betalen... En als ik het goed heb, zitten die slangpilaren nog niet standaard bij het blok? En moet je ze dus los erbij bestellen?
[edit]
Ennuh, kan der niet als de blokjes er zijn getest worden, welk blok de laagste temps heeft. Anders wil ik maybe nog wel die nieuwe erbij kopen en dan mijn maze 3 kloon van Imhotep zijn IA verkopen....
PS: Niet dat ik niet tevreden ben met dit blokje, hij doet het goed
[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2003 12:59 ]
LeesVerwijderd schreef op 19 januari 2003 @ 23:59:
Alle blokjes worden nu voorzien van een 8mm dikke lexaan deksel + 2 slangpilaren van 13mm <--- 10mm ook mogelijk.
Verwijderd
Aha dus dan kan ik die losse slangpilaren schrappen...
Maar dan bestel ik er toch nog 2 los voor het reservoir
slangpilaren zitten er WEL bij (vastgelijmd zelfs), je kunt er bijbestellen voor res. ed
Misschien handig om die keuzemogelijkheid ook op www.laupro.nl te vermelden, bij het blokje. Dus je besteld een blokje en kunt dan dmv een dropdown ofzo kiezen. Want hoe moet ik anders aangeven dat ik op al mijn blokjes 10 MM aansluitingen wil. Of moet ik daar even over mailen?Verwijderd schreef op 19 januari 2003 @ 23:59:
Alle blokjes worden nu voorzien van een 8mm dikke lexaan deksel + 2 slangpilaren van 13mm <--- 10mm ook mogelijk.
Ik zie deze thread eingelijk net op tijd : ) maar had toch nog wat vraagjes.
1. Hoeveel wegen de koperen blokjes? (is even makkelijk vergelijken met die pc-cooling IA
2. Je zegt dat de 9x00 zeker passen, kwa gaatjes of kwa onderkant. De r300 heeft namelijk een shim erom zitten en deze is net iets hoger dan de core. (ik weet de maten niet exact van de shim maar kan er wel achter komen) Is dus het blokje kleiner dan de shim, of is er netjes een randje uitgevreesd zodat het wel past.
3. Ik ga er trouwens vanuit dat de performance hetzelfde ofzelfs beter is dan die blokjes die ze menemen in benchmarks?
4. Is de onderkant netjes gelapt of moeten we dat nog zelf doen : )
5. De VPU blokjes worden toch niet bevestigt met behulp van de gaatjes om het lexan dekseltje te bevestigen aan het koperblok?
Als dit wel het geval is treden er wel problemen op voor O.A. de radeon 9x00en. De gaatjes zijn namelijk buiten de core en maar 2. dus je kan de deksel nog maar met 2 schroevjes vast zetten en de ik denk niet dat in die andere nog twee schroevjes passen omdat de kaart dan in de weg zit. (mede als de shim, zie vraag 2)
6. mxstrAem vroeg dit ook al eerder, Lever je dit keer wel bevestigingsmiddelen zoals bouten/moeren/veertjes/ringetjes?
7. wat is de binnendiameter van de pilaren?
8. wat houd 1/4 inch in, de afstand van de groeven of zo? lijkt dat dat dus de lengte van het schroefdraad is en denk dus als die pilaren zeg 10mm binnendiameter hebben, dit ook hebben bij het schroefgedeelte en dus ook in het lexan (bij VPU cooler) en dus op deze manier de waterflow niet in de weg zit.
en tot slot,
9. die pilaren, zijn die van koper? (messing? (koper+zink) oid?)
P.S. Ik mis de optie vrijwillige bijdrage laupro/orginisator. denk dat iedereen wel 10c laupro 10c orginisator minimaal wel kan missen. alle kleine beetjes helpen : )
1. Hoeveel wegen de koperen blokjes? (is even makkelijk vergelijken met die pc-cooling IA
2. Je zegt dat de 9x00 zeker passen, kwa gaatjes of kwa onderkant. De r300 heeft namelijk een shim erom zitten en deze is net iets hoger dan de core. (ik weet de maten niet exact van de shim maar kan er wel achter komen) Is dus het blokje kleiner dan de shim, of is er netjes een randje uitgevreesd zodat het wel past.
3. Ik ga er trouwens vanuit dat de performance hetzelfde ofzelfs beter is dan die blokjes die ze menemen in benchmarks?
4. Is de onderkant netjes gelapt of moeten we dat nog zelf doen : )
5. De VPU blokjes worden toch niet bevestigt met behulp van de gaatjes om het lexan dekseltje te bevestigen aan het koperblok?
Als dit wel het geval is treden er wel problemen op voor O.A. de radeon 9x00en. De gaatjes zijn namelijk buiten de core en maar 2. dus je kan de deksel nog maar met 2 schroevjes vast zetten en de ik denk niet dat in die andere nog twee schroevjes passen omdat de kaart dan in de weg zit. (mede als de shim, zie vraag 2)
6. mxstrAem vroeg dit ook al eerder, Lever je dit keer wel bevestigingsmiddelen zoals bouten/moeren/veertjes/ringetjes?
7. wat is de binnendiameter van de pilaren?
8. wat houd 1/4 inch in, de afstand van de groeven of zo? lijkt dat dat dus de lengte van het schroefdraad is en denk dus als die pilaren zeg 10mm binnendiameter hebben, dit ook hebben bij het schroefgedeelte en dus ook in het lexan (bij VPU cooler) en dus op deze manier de waterflow niet in de weg zit.
en tot slot,
9. die pilaren, zijn die van koper? (messing? (koper+zink) oid?)
P.S. Ik mis de optie vrijwillige bijdrage laupro/orginisator. denk dat iedereen wel 10c laupro 10c orginisator minimaal wel kan missen. alle kleine beetjes helpen : )
[ Voor 59% gewijzigd door n0d3 op 02-02-2003 08:41 ]
We are borg. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Resistance is futile, you will be assimilated
3. Aangezien het een kloon is zou dat wel zo moeten zijn..
7. Maakt dat uit? De slang schuif je toch over de buitenkant van de pilaar, je drukt 'm er niet in
8. 1/4" is de breedte van de schroefdraad.
7. Maakt dat uit? De slang schuif je toch over de buitenkant van de pilaar, je drukt 'm er niet in
[ Voor 5% gewijzigd door Steve op 02-02-2003 11:43 ]
Verwijderd
Ik kan je al wel vertellen dat 1/4" de schroefdraad diameter is. De onderkant van de vorige blokjesactie was echt kaarsrecht, maar niet gelapt. Hoewel dit erg goed gaat met alleen een metaalwol sponsje (staalwol).
edit:
Grrr @ Jupiler, Ga slapen man! Laat mij lekker replyen

en een tnxje dan
Grrr @ Jupiler, Ga slapen man! Laat mij lekker replyen
en een tnxje dan
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2003 11:44 ]
Staalwol heet dat 
En slapen? Ik heb net het klokje rond geslapen..
En slapen? Ik heb net het klokje rond geslapen..
[ Voor 57% gewijzigd door Steve op 02-02-2003 11:46 ]
7. jazeker maakt dat uit!!!!Jupiler schreef op 02 februari 2003 @ 11:43:
3. Aangezien het een kloon is zou dat wel zo moeten zijn..
Als de binnenaknt van je pilaar 10mm is, heeft het zin om 10mm slang over de 13 buitendiameter de schuiven. is de binnenkant echter 12mm, is het de moeite waard ook een bredere slang te neen. Is de diameter nou 8mm, voldoet b.v. een slang met 8mm diameter.
8. das wel ERG weinig dan, of niet? 0.25 * 2.54 ~= 0.6 cm ... das 6mm dus. vind ik beetje weinig dan. 1/2" is zelfs maar 12.5 mm en dat zou dan nog wel redelijk zijn. ofwel, 1/4 met 13mm is totally useless. vraag me trouwens wel af waar die foto's van zijn, want dat zijn duidelijk niet foto's van 1/4 x 13mm tules, want de onderkant is zelfs breeder dan de bovenkant ...
trouwens, het zou ook mooi zijn als er een socket lexan deksel was die voor en de socket versie zou gaan, en voor de mobo versie. dus het lexan iets groter maken en die mobo gaten erbij maken. hoeven mensen die nu nog socket hebben maar willlen upgraden maar 1 blok te nemen ipv blok + extra deksel
[ Voor 26% gewijzigd door n0d3 op 02-02-2003 19:14 ]
We are borg. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Resistance is futile, you will be assimilated
hey waar laat je die blokjes maken en wat kost het eerste exemplaar
The ModFather
Dit topic is gesloten.
![]()