Zit er geen stukje aluminiumfolie op de GPU-blokjes dan?
* FragFrog heeft z'n blokje ook binnen...
Gemonteerd... pc aan... *niks*
Nog eens gemonteerd... pc aan... *niks*
Goed, nu begin ik ongerust te worden. Die proc gaf al eerder problemen met m'n vorige koelblok, pas na 3x opnieuw monteren deed'ie het... Begin het ergste te vrezen...
Ander koelblok weer... pc aan... *piehiehiep - knars - piehiep*
Niet goei... maar even een luchtblok pakken en hopen...
Blok monteren... *piehiep*... nouja, hij piept weer, da's iets!
Dan.. *stank*... Oh ow... Als een gek op de stekker van m'n stekkerblok geramd... Maar helaas, proc was al zwart
Wat erger was: de volgende dag had ik m'n eindgesprek Nederlands, waar ik dus de documenten van m'n pc voor nodig had.. Andere pjoeter net de week daarvoor aan vriendin gegeven, nog snel een proc van MM geleend, maar dat beestje was al oud en deed ook niks meer... Uiteindelijk op school in een tussenuur nog wat in elkaar geflanst, maar leraar was onverbiddelijk: ja, het zit er niet allemaal in, 30...
Ik liev kijken enzo, is het nog een 40 geworden...
* FragFrog had heel duidelijk z'n dag niet gisteren
(maar verder ben ik wel blij met m'n nieuwe blokje hoor
)
Gemonteerd... pc aan... *niks*
Nog eens gemonteerd... pc aan... *niks*
Goed, nu begin ik ongerust te worden. Die proc gaf al eerder problemen met m'n vorige koelblok, pas na 3x opnieuw monteren deed'ie het... Begin het ergste te vrezen...
Ander koelblok weer... pc aan... *piehiehiep - knars - piehiep*
Niet goei... maar even een luchtblok pakken en hopen...
Blok monteren... *piehiep*... nouja, hij piept weer, da's iets!
Dan.. *stank*... Oh ow... Als een gek op de stekker van m'n stekkerblok geramd... Maar helaas, proc was al zwart
Wat erger was: de volgende dag had ik m'n eindgesprek Nederlands, waar ik dus de documenten van m'n pc voor nodig had.. Andere pjoeter net de week daarvoor aan vriendin gegeven, nog snel een proc van MM geleend, maar dat beestje was al oud en deed ook niks meer... Uiteindelijk op school in een tussenuur nog wat in elkaar geflanst, maar leraar was onverbiddelijk: ja, het zit er niet allemaal in, 30...
* FragFrog had heel duidelijk z'n dag niet gisteren
(maar verder ben ik wel blij met m'n nieuwe blokje hoor
Verwijderd
Hey Mafkees,
ik sta als enige bij de inkoopactie met de status "Betaling bevestigd", ik vroeg me af hoe lang het gaat duren voordat mijn bestelling verzonden wordt, ik heb namelijk als een van de eersten besteld en heb al een paar weken geen verandering in mijn status gezien.
ik sta als enige bij de inkoopactie met de status "Betaling bevestigd", ik vroeg me af hoe lang het gaat duren voordat mijn bestelling verzonden wordt, ik heb namelijk als een van de eersten besteld en heb al een paar weken geen verandering in mijn status gezien.
Verwijderd
je hebt geen verzending gekozen...dat wordt dus afhalen....Verwijderd schreef op 18 april 2003 @ 15:36:
Hey Mafkees,
Verwijderd
Hmm, zal wel een foutje gemaakt zijn ergens, want toen ik bestelde werd er gemeld dat ik wel verzenden had gekozen en dat is ook bij de prijs gerekend, ik zal hem er wel even over e-mailen om het op te lossen.Verwijderd schreef op 18 April 2003 @ 15:48:
[...]
je hebt geen verzending gekozen...dat wordt dus afhalen....
Aluminium folie? neuh eigenlijk niet
de onderkant vond ik eigenlijk nietr echt so super afgewerkt, als ik met mn nagel droverheen ga voel ik dat er best erge ribbels nog in zitten, zal volgende week ff een foto proberen te maken
waarvoor was die aluminium folie dan?
de onderkant vond ik eigenlijk nietr echt so super afgewerkt, als ik met mn nagel droverheen ga voel ik dat er best erge ribbels nog in zitten, zal volgende week ff een foto proberen te maken
waarvoor was die aluminium folie dan?
We are borg. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Resistance is futile, you will be assimilated
Net om die 0.2mm te overbruggen.
Ik heb ze meegekregen van mijn werk.. Ze worden normaal gebruikt voor luchtleidingen. (op mijn systeem kan 6 barken schreef op 18 april 2003 @ 12:32:
[...]
waar heb jij die pilaren vandaan??
die moet ik ook hebben
Site van de fabrikant is iig www.legris.com en dan kijken bij low pressure connections.
[ Voor 15% gewijzigd door _Hades_ op 18-04-2003 17:04 ]
Verwijderd
bekijk je bestelling op laupro maar..daar staat bij het te betalen bedrag geen verzendkosten...Verwijderd schreef op 18 april 2003 @ 15:53:
[...]
Hmm, zal wel een foutje gemaakt zijn ergens, want toen ik bestelde werd er gemeld dat ik wel verzenden had gekozen en dat is ook bij de prijs gerekend, ik zal hem er wel even over e-mailen om het op te lossen.
Verwijderd
Dat betekent toch dat er een foutje gemaakt kan zijn? Maar genoeg hierover, bedankt dat je me er op gewezen hebt. Ik handel het verder wel af via e-mail.Verwijderd schreef op 18 April 2003 @ 18:05:
[...]
bekijk je bestelling op laupro maar..daar staat bij het te betalen bedrag geen verzendkosten...
Sorry, maar ik negeer ze niet hehe, ik zal je even mailenpierre-oord schreef op 18 april 2003 @ 10:31:
Mafkees, ik had je al gemailt een week terug ofzo maar niets teruggekregen
Ik wilde weten waar jij je koper koopt. IK ben zelf op zoek naar een stukje om een heel eenvoudig southbridge blokje te maken (of te laten mislukken) maar ik zoek daarvoor redelijk dik koper om met de boormachine in te klooien. Kun je koper online bestellen? Of kan jij een stukje voor me regelen, uiteraard tegen betaling. IEts van 2 cm dik anders zo dik als jouw chipsetblokjes. Ik wil best met je mailen, maar ik geloof dat je mail sommige berichten automatisch negeerd
of gewoon niet ontvangt
m'n chipset blokje is ook gebarsten
schade: 1 ti4600 dood+kt400 bord
heb niet aan de pilaren gezeten.
Verwijderd
ben ik ff blij dat ik nog nix heb ingebouwd...kieskes schreef op 24 April 2003 @ 10:29:
![]()
m'n chipset blokje is ook gebarsten![]()
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2003 11:47 ]
Zal vast heel ongeduldig klinken
maar wilde wel graag even weten hoe het met mijn bestelling zit, aangezien ik niet bij laupro erbij sta
Verwijderd
Vanavond krijg je temperaturen...ik ga ze vergelijken met een Swiftech MC462 luchtkoeler. Ben benieuwd of ze echt veel beter zijn.....
Mijn chipsetblokje (1 van de 2 dan) heeft ook een barstje, maar lekt nog niet...
Is nu wachten op de vonken
Is nu wachten op de vonken

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.
Beide volledig dood?? Want voor een water had jij erin zitten, leidingwater?? Gedistilleerd water met een corrosiewerend middel geleidt normaal gezien veel te slecht om echt schade aan te richten.kieskes schreef op 24 April 2003 @ 10:29:
![]()
m'n chipset blokje is ook gebarsten![]()
ik weet genoeg... ik ga niet voor een home-made blokje
Verwijderd
Nog steeds geen last van gebroken of gescheurde tops. Ik heb een maze3, chip en gpublok van mafkees, alleen wel al die pilaren zelf opnieuw erin gedraaid met teflontape, moest bij sommige ook ivm de maat. Draait nu bijna een week en nog steeds geen lekken of scheurtjes ontdekt.
Nou was mijn vraag, hoe lang duurde het voordat de tops gingen scheuren? Dan kan ik tenminste met een gerust hart gaan slapen enzo.
Nou was mijn vraag, hoe lang duurde het voordat de tops gingen scheuren? Dan kan ik tenminste met een gerust hart gaan slapen enzo.
Bij mij kwamen er barsten in de top van chipset blokje na 2 dagen continu draaien, misschien op een of andere manier toch te veel druk (van de slangen????)
maar goed, achteraf valt de schade 'mee'. 1 ti4600 is denk ik dood, geeft 1 minuut beeld en daarna stopt ie ermee.
Abit bord droop het water vanaf, deze doet na een grondige reiniging echter weer prima, lang leve abit!
maar goed, achteraf valt de schade 'mee'. 1 ti4600 is denk ik dood, geeft 1 minuut beeld en daarna stopt ie ermee.
Abit bord droop het water vanaf, deze doet na een grondige reiniging echter weer prima, lang leve abit!
Verwijderd
Mijn blokje lekt zonder aan de pilaren te draaien....hij lekt bij het schroefdraad....
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2003 18:36 ]
Zelf even teflon er opnieuw opzetten? dan krijg je hem wel waterdicht.Verwijderd schreef op 24 April 2003 @ 18:35:
Mijn blokje lekt zonder aan de pilaren te draaien....hij lekt bij het schroefdraad....
Zou de kaart even onderdompelen in een niet-geleidende vloeistof. Gedistilleerd water of beter nog wasbenzine oid.kieskes schreef op 24 april 2003 @ 17:57:
Bij mij kwamen er barsten in de top van chipset blokje na 2 dagen continu draaien, misschien op een of andere manier toch te veel druk (van de slangen????)
Abit bord droop het water vanaf, deze doet na een grondige reiniging echter weer prima, lang leve abit!![]()
Verwijderd
offtopic:
timdeh heeft vandaag zijn blokje ontvangen
timdeh heeft vandaag zijn blokje ontvangen
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2003 21:12 ]
Verwijderd schreef op 18 April 2003 @ 18:54:
[...]
Sorry, maar ik negeer ze niet hehe, ik zal je even mailen
ik maar waar blijft het mailtje nou? Mail zoals in m'n profile, pierre-oord@APENSTAARTJE@hetwww.nl
ben benieuwd
Zou je kunnen doen jah, maar of het veel uitmaakt? Ook die vloeistof gaat geleiden door stof enzo. Maare, wasbenzine, dat laat een vettig laagje achter, enis dan niet de agressief voor een PCB?Jupiler schreef op 24 April 2003 @ 19:30:
[...]
Zou de kaart even onderdompelen in een niet-geleidende vloeistof. Gedistilleerd water of beter nog wasbenzine oid.
zoals ik het hier zo lees (kep niet de hele topic gevolgd) gaan er nogal een aantal blokjes/deksels stuk.
ook mensen die verder niet aan de aansluitingen zijn gekomen, hoe kan dat? @mafkees
Ik heb ook een soortgelijke actie gehouden, maar ik heb tot nu toe nog van niemand te horen gekregen dat de deksel het begaf, en dat terwijl we toch eigenlijk hetzelfde materiaal genomen hebben e.d.
ik heb zelf een gpu en een chipset blokje uit deze actie, maar die van mij zijn nog steeds in orde, draait al een aantal weken zo
en komen de scheuren hier alleen maar voor bij de aansluitingen, zoja, komen die aansluitingen dan niet aan het koper zodat het dekseltje opgetild word?
dat kan dus alleen maar bij de CPU en schipset en gaat niet op bij de GPU.
raar.
ook mensen die verder niet aan de aansluitingen zijn gekomen, hoe kan dat? @mafkees
Ik heb ook een soortgelijke actie gehouden, maar ik heb tot nu toe nog van niemand te horen gekregen dat de deksel het begaf, en dat terwijl we toch eigenlijk hetzelfde materiaal genomen hebben e.d.
ik heb zelf een gpu en een chipset blokje uit deze actie, maar die van mij zijn nog steeds in orde, draait al een aantal weken zo
en komen de scheuren hier alleen maar voor bij de aansluitingen, zoja, komen die aansluitingen dan niet aan het koper zodat het dekseltje opgetild word?
raar.
Still King
Ja, zoiets denk ik ook. Of gewoon te veel afdichtingstape erin en dan te strak aangedraaid. Ik heb zelf een klein stukje van mijn aansluitingen afgezaagd zodat deze het koper niet kunnen raken. Dan 3 keer erom wikkelen met tape, en erin draaien.Imhotep schreef op 25 April 2003 @ 14:58:
[..]en komen de scheuren hier alleen maar voor bij de aansluitingen, zoja, komen die aansluitingen dan niet aan het koper zodat het dekseltje opgetild word?
raar.
Draait perfect
Een probleem zou kunnen zijn dat het draad in het lexaan te veel bramen heeft. Bij mij heeft dat al meerdere malen tot lekkage geleid omdat het teflon tape steeds stuk werd gescheurd in het draad. dan MOET je wel wat meer tape gebruken en/of strakker aandraaien... en dan is het maar net hoe de krachten verdeeld worden als je ermee gaat werken.
Maar Ihmoteps blokje loopt nog steeds als een trein bij mij
Ik hoorde iets van Mafkees over nieuwe deksels... maar dat mag hij zelf vertellen.
Maar Ihmoteps blokje loopt nog steeds als een trein bij mij
Ik hoorde iets van Mafkees over nieuwe deksels... maar dat mag hij zelf vertellen.
Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.
Verwijderd
Ik zal nu even wat temps posten....
Tbred B 2100+ 1733Mhz AIUHB 0302 DUT @ 2500Mhz @ 2.05V
42graden stressed met water van 25 graden.
Tot nu toe erg tevreden met het blokje, alleen ben ik een beetje bang voor scheuren in het dekseltje. Ik hoor hier en daar dat er veel dekseltjes sneuvelen. Het spulletje draait nu1,5 dag zonder problemen....hoop dat mijn dekseltje het wel houdt!
Tot nu toe erg tevreden met het blokje, alleen ben ik een beetje bang voor scheuren in het dekseltje. Ik hoor hier en daar dat er veel dekseltjes sneuvelen. Het spulletje draait nu1,5 dag zonder problemen....hoop dat mijn dekseltje het wel houdt!
netjesVerwijderd schreef op 25 April 2003 @ 20:10:
Ik zal nu even wat temps posten....
maar nog over die dekseltjes, voor de mensen die bang zijn dat het aan teveel teflon ligt kun je ook ff naar de lokale ijzerzaak gaat en daar kleine O-ringetjes kopen die tussen de deksel en de rand van de aansluitingen passen. je bent dan geen teflon nodig en je hoeft je aansluiting ook niet zo hard aan te draaien omdat de aansluiting door de rubberen O-ring automatisch vaster komt te zitten.
dit heb ik gedaan bij mijn tweede actie, ik heb er zo geen pics meer van, maar misschien is er hier iemand die daar zelf een pic van gemaakt heeft. en die hier kan laten zien, zodat iedereen begrijpt wat ik bedoel.
Still King
Die scheurtjes zullen normaal gezien verholpen worden met dikkere deksels.. Jullie zien de nieuwe IA vanzelf wel verschijnen
dikkere deksels hebben geen nut
ik heb zelf maar deksels gebruikt van 5mm en dar heb ik dus ook geen last van gehad
ik denk dus ook niet dat het aan het dekseltje zelf ligt, maar meer aan de aansluitinge en de teflon en/of kracht die gebruikt word bij het aandraaien
ik heb zelf maar deksels gebruikt van 5mm en dar heb ik dus ook geen last van gehad
ik denk dus ook niet dat het aan het dekseltje zelf ligt, maar meer aan de aansluitinge en de teflon en/of kracht die gebruikt word bij het aandraaien
Still King
Dat hebben we al uitgezocht eigenlijk.. Niet al te veel teflon, pilaar wordt er zeker niet geforceerd ingedraaid etc.
Eea kan ook te maken met de druk veroorzaakt door de slangen.
Eea kan ook te maken met de druk veroorzaakt door de slangen.
dat klopt ben ik met je eens 
maar ik denk dat je het ook moet zoeken in het materiaal, als dit spul aan mafkees verkocht is als lexaan dan hebben ze hem ofwel gewoon plexi verkocht ofwel een slechte kwaliteit ofzo
als je al bekijkt dat ze de scheidings-schermen in de diverse voetbalstadions maken van slechts 1 of 2 cm lexaan die dan weestand biedt tegen een hele hoop hooligans die het proberen te vernielen (en in de meeste gevallen falen) dan moet het toch wel een beetje druk kunnen hebben van de slangen die erop zitten.
just my 2 cents
Edit:
Dit is dus totaal niet bedoelt om te flamen ofzo, maar om een aantal tips te geven zodat dit in het gevolg (misschien) vermeden kan worden.
ik heb zelf ook 2 blokjes van cees en ik ben er nog steeds tevreden mee.
maar ik denk dat je het ook moet zoeken in het materiaal, als dit spul aan mafkees verkocht is als lexaan dan hebben ze hem ofwel gewoon plexi verkocht ofwel een slechte kwaliteit ofzo
als je al bekijkt dat ze de scheidings-schermen in de diverse voetbalstadions maken van slechts 1 of 2 cm lexaan die dan weestand biedt tegen een hele hoop hooligans die het proberen te vernielen (en in de meeste gevallen falen) dan moet het toch wel een beetje druk kunnen hebben van de slangen die erop zitten.
just my 2 cents
Edit:
Dit is dus totaal niet bedoelt om te flamen ofzo, maar om een aantal tips te geven zodat dit in het gevolg (misschien) vermeden kan worden.
ik heb zelf ook 2 blokjes van cees en ik ben er nog steeds tevreden mee.
[ Voor 18% gewijzigd door Imhotep op 26-04-2003 00:27 ]
Still King
Tja, massief lexaan is misschien moeilijk kapot te krijgen.. Maar vergeet niet dat er dikke schroefdaad in zit, draad die beschadigd kan worden (onder druk van slangen).. Maar het is nog steeds een beetje gissen naar de oorzaak.
Mafkees heeft iig een nieuwe lading lexaan en koper binnen, we zullen zien of de problemen daarmee opgelost zijn.
Mafkees heeft iig een nieuwe lading lexaan en koper binnen, we zullen zien of de problemen daarmee opgelost zijn.
[ Voor 21% gewijzigd door Steve op 26-04-2003 00:30 ]
Zoals ik al zei, door de bramen in het schroefdraad scheurt het teflon, dan moet je meer teflon gebruiken en strakker aandraaien... dan gaan de krachten die niet gelijk zijn een grote rol spelen.
Dat van dat O-ringetje is simpel en slim, stom dat ik zelf niet op kwam.
Helaas dacht ik er pas aan toen ik met veel teflon zelf al een kraagje had gemaakt en nu eindelijk alles lek dicht is.
(eerst was mijn mobo drijfnat en gaf zelfs mijn 9800Pro rare errors.. ikke bang
)
Het lexaan van Mafkees lijkt inderdaad anders dan dat van Ihmotep. De randen zijn veel veel groffer. Dat kan de manier van bewerken zijn... of een aanduiding voor materiaal kwaliteit.
Helaas dacht ik er pas aan toen ik met veel teflon zelf al een kraagje had gemaakt en nu eindelijk alles lek dicht is.
(eerst was mijn mobo drijfnat en gaf zelfs mijn 9800Pro rare errors.. ikke bang
Het lexaan van Mafkees lijkt inderdaad anders dan dat van Ihmotep. De randen zijn veel veel groffer. Dat kan de manier van bewerken zijn... of een aanduiding voor materiaal kwaliteit.
Verwijderd
Door het kloten met teflon tape en het proberen waterdicht te maken van het blokje is in 1 ingang de draad kapot gegaan
. Zijn die dekseltjes nog na te bestellen?
Verwijderd
o ringetje uitleg ? pic ?Tijgert schreef op 26 April 2003 @ 02:08:
Zoals ik al zei, door de bramen in het schroefdraad scheurt het teflon, dan moet je meer teflon gebruiken en strakker aandraaien... dan gaan de krachten die niet gelijk zijn een grote rol spelen.
(eerst was mijn mobo drijfnat en gaf zelfs mijn 9800Pro rare errors.. ikke bang)
Verwijderd
Zoals ik al eerder had gezegd heb ik alles er zelf ingedraaid met teflontape en draait het allemaal perfect ever since. Ik heb dus het chip, gf4 (wat een bitch is om fatsoenlijk erop te krijgen) en cpu blokje van hem met de 8mm lexaandeksels en 10mm aansluitingen en tot nog toe zeer tevreden zonder enige problemen.
Alleen dat een van de schroefdraden in het gf4blokje een beetje vreemd deed, maar uiteindelijk wel gelukt is met iets meer teflontape.
Alleen dat een van de schroefdraden in het gf4blokje een beetje vreemd deed, maar uiteindelijk wel gelukt is met iets meer teflontape.
?? wat is hier zo moeilijk aan? een rubberen ringetje... meer niet.
Niet iedereen is slim geloof ik hierTijgert schreef op 26 April 2003 @ 12:45:
?? wat is hier zo moeilijk aan? een rubberen ringetje... meer niet.
Als je echt niet weet hoe een rubberen ringetje eruit ziet dan wil ik best een plaatje voor je regelen.

Maar als je toch al zoveel moeite hebt met alleen al het begrip 'rubberen ringetje' en er zelfs een plaatje van nodig hebt, stel ik voor dat je eerst even met je vader gaat praten voor je met een meisje alleen naar je kamer gaat

Maar als je toch al zoveel moeite hebt met alleen al het begrip 'rubberen ringetje' en er zelfs een plaatje van nodig hebt, stel ik voor dat je eerst even met je vader gaat praten voor je met een meisje alleen naar je kamer gaat
ROFLOLTijgert schreef op 26 April 2003 @ 19:08:
Als je echt niet weet hoe een rubberen ringetje eruit ziet dan wil ik best een plaatje voor je regelen.
[afbeelding]
[ Voor 3% gewijzigd door pierre-oord op 26-04-2003 19:23 . Reden: Ik rolde over de vloer dus dat moest er ff bij ]
Verwijderd
ik denk dat mensen willen zien waar je het laat(dat ringetje...Tijgert schreef op 26 april 2003 @ 19:08:
[afbeelding]
Moet dat ringetje tussen het deksel en de slangpilaar? (dus op de schroefdraad voordat je de pilaar in het deksel draait) Dat lijkt mij het meest logisch..
Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done
Verwijderd
dat lijkt me een stuk dikker als teflontape....Demoniac schreef op 26 April 2003 @ 20:29:
Moet dat ringetje tussen het deksel en de slangpilaar? (dus op de schroefdraad voordat je de pilaar in het deksel draait) Dat lijkt mij het meest logisch..
Op de slangpilaar worden de schroefdraad en de eigenlijke pilaargescheiden door een zeshoek. Net onder die zeshoek, aan de kant van de schroefdraad, moet je dat rubberen ringetje zetten. Dan draai je de pilaar goed vast, zodat het ringetje samengedrukt wordt.. Het gevolg is dat er geen water meer doorkomt (duh!).
Ik heb trouwens ook een GPU-blokje binnengekregen (thanks @ Cees
), ziet er erg strak uit. Kleiner dan ik dacht. Ik had 3cm M3-bouten voorzien, maar die blijken te kort, moet ik effe zoeken naar 4cm bouten (die heb ik op het eerste zicht niet gezien in de bouwmarkt).
Valt me trouwens op dat dit teflon anders is dan het mijne.. Een stukje dikker en 'gladder'.
Ik heb trouwens ook een GPU-blokje binnengekregen (thanks @ Cees
Valt me trouwens op dat dit teflon anders is dan het mijne.. Een stukje dikker en 'gladder'.
[ Voor 6% gewijzigd door Steve op 26-04-2003 23:16 ]
Verwijderd
dan moet het schroefdraad van je slangpilaar niet zo lang zijn, anders druk je het deksel kapot als je 'm er helemaal indraait...Jupiler schreef op 26 April 2003 @ 23:15:
De schroefdraad en de slangpilaar worden gescheiden door een zeshoek. Net onder die zeshoek, aan de kant van de schroefdraad, moet je dat rubberen ringetje zetten. Dan draai je de pilaar goed vast, zodat het ringetje samengedrukt wordt.. Het gevolg is dat er geen water meer doorkomt (duh!).
Ik heb trouwens ook een GPU-blokje binnengekregen (thanks @ Cees), ziet er erg strak uit. Kleiner dan ik dacht. Ik had 3cm M3-bouten voorzien, maar die blijken te kort, moet ik effe zoeken naar 4cm bouten (die heb ik op het eerste zicht niet gezien in de bouwmarkt).
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2003 23:19 ]
ik heb mn WC nog niet helemaal compleet om die blokjes te testen maar wat lees ik nou over verkeerde lexan e.d?? Ik heb iets van de latste batch gok ik (met die socket 7/370 klemmen) K hoop niet dat alles straks gaat scheuren/lekken en hoe zit het dan met de garantie? Ik vind het echt geen punt om paar eurtjes voor nieuw deksletje te dokken maar dat (niet lullig bedoeld) tha_mafkees daar dan ook weer winst op gaat maken vind ik weer beetje minder. Nu ben ik eigenlijk wel fout bezig door al te schreeuwen voordat er iste is mis gegaan, maar toch.
In een vervolg actie, die er zeker weer zal komen toch? : ) kunnen we dan ook HDD blokjes introduceren? Zit aan 2 designs te denken, een conventionele (4kant staafje koper met kanaal drin geboord met schroefdraad voor en achter voor de zijkant zodat ie in een 5 1/2 mountbaar is. En een tweede design, omdat je hdd niet mega gekoeld hoeft te worden maar wegens het ontbreken van casefans enzo je hdd toch iets gekoeld mag worden, eentje blok aan de voorkant met L vormige slang tulles of iets beters (de slang tules naar beneden uit laten steken lijkt me lastig omdat je het kanaal in de lengte moet boren. wat wel zou kunnen is kanaal frezen en met lexan dekseltje weer afwerken.. denk dat je hier dezelfde staven kan gebruiken. Aangezien de case van je hdd van metaal is, zou het genoeg moeten geleiden zodat het blok aan het uiteinde aanzienlijk wat water kan verwijderen.
In een vervolg actie, die er zeker weer zal komen toch? : ) kunnen we dan ook HDD blokjes introduceren? Zit aan 2 designs te denken, een conventionele (4kant staafje koper met kanaal drin geboord met schroefdraad voor en achter voor de zijkant zodat ie in een 5 1/2 mountbaar is. En een tweede design, omdat je hdd niet mega gekoeld hoeft te worden maar wegens het ontbreken van casefans enzo je hdd toch iets gekoeld mag worden, eentje blok aan de voorkant met L vormige slang tulles of iets beters (de slang tules naar beneden uit laten steken lijkt me lastig omdat je het kanaal in de lengte moet boren. wat wel zou kunnen is kanaal frezen en met lexan dekseltje weer afwerken.. denk dat je hier dezelfde staven kan gebruiken. Aangezien de case van je hdd van metaal is, zou het genoeg moeten geleiden zodat het blok aan het uiteinde aanzienlijk wat water kan verwijderen.
We are borg. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Resistance is futile, you will be assimilated
Verwijderd
Ik baalde inderdaad ook als een gek met die boutjes. Helaas had de bouwmarkt geen langere. Als je ze gevonden heb gil dan. Ik heb nu gewoon 2 boutjes aan elkaar gemaakt met zon moertje en dat werkt ook best redelijk, maar toch liever langere boutjes nemen, aangezien gisteren mn geforce helemaal begon te flippen en de meest hippe kleurtjes over het scherm vlogen. Wat het precies is weet ik niet, maar ik denk dat het contact met de videokaart niet helemaal optimaal is geweest, zit nu weer ff met die stockcooler te kijken, maar hij werkt wel weer gelukkig. Alles is beter dan een voodoo3 op 16bitch kleuren.Jupiler schreef op 26 April 2003 @ 23:15:
Ik heb trouwens ook een GPU-blokje binnengekregen (thanks @ Cees), ziet er erg strak uit. Kleiner dan ik dacht. Ik had 3cm M3-bouten voorzien, maar die blijken te kort, moet ik effe zoeken naar 4cm bouten (die heb ik op het eerste zicht niet gezien in de bouwmarkt).
Misschien heb ik andere pilaren of een langere draad, maar bij mij is er iig nog een paar mm vrij in de draad, meer dan genoeg om een aardige druk op het rubberen ringetje te zetten.Verwijderd schreef op 26 April 2003 @ 23:17:
[...]
dan moet het schroefdraad van je slangpilaar niet zo lang zijn, anders druk je het deksel kapot als je 'm er helemaal indraait...met de bijgeleverde pilaren is dat iig een probleem...
@BK: Heb jij zo'n grote moeren dan? Ik kan die 2 bouten iig niet stevig samenbinden op die manier.
Verwijderd
Nee zijn gewoon de normale minimale kleine moertjes. Het is ff rommelen met dat dingen, maar uiteindelijk zit het wel strak in elkaar.Jupiler schreef op 27 April 2003 @ 10:45:
@BK: Heb jij zo'n grote moeren dan? Ik kan die 2 bouten iig niet stevig samenbinden op die manier.
Zie hier voor een plaatjes zoals Blord het gedaan heeft: [rml]Blord in "[ WC] Nieuwe Waterblokken actie 2!!! [ Ges"[/rml]
Ik hoop wel dat Tha_Mafkees de problemen eerst oplost in ia2 . Als hij straks met ia3 begint, heeft hij geen tijd over.
Ik had ook problemen met de lekkende draad in de GPU top. Ik heb dat opgelost door 2 miniscule O ringen in draadgat te stoppen en vastgeschroeft met de slangpilaar. De O ringen zitten dus IN de lexaan top onder de slangpilaar. Het is dat zwarte gedeelte in de GPU top. Het water komt niet eens aan de draad toe.

De groene PVC slang is een mazoet ( dat is Belgisch voor diesel ) slang. Het heeft een iets dikkere wand dan de normale doorzichtige PVC slang
Ik had ook problemen met de lekkende draad in de GPU top. Ik heb dat opgelost door 2 miniscule O ringen in draadgat te stoppen en vastgeschroeft met de slangpilaar. De O ringen zitten dus IN de lexaan top onder de slangpilaar. Het is dat zwarte gedeelte in de GPU top. Het water komt niet eens aan de draad toe.

De groene PVC slang is een mazoet ( dat is Belgisch voor diesel ) slang. Het heeft een iets dikkere wand dan de normale doorzichtige PVC slang
Mijn lexaan dekseltje heeft het ook begeven gisteravond
. Waarscijnlijk toch de slangaansluiting iets te vast gedraaid..
Slachtoffer: GF4 ti4400. Die nu vage strepen over het beeld zet.
Slachtoffer: GF4 ti4400. Die nu vage strepen over het beeld zet.
Verwijderd
Dat moet haast wel optisch bedrog van de cam zijn, dat ding kan je bijna niet krom laten staan, zeker niet als je die rubberen ring ziet die er bovenop zit.Verwijderd schreef op 27 april 2003 @ 15:18:
@Blord..ik zie dat jou lexaantopje aardig krom staat...als dat maar goed gaat.....
Wat bedoel je.. Dat de cam de foto niet helemaal juist geschoten heeft? Want optisch bedrog betekent dat de foto wel juist is, maar dat wij 'm niet juist waarnemen. Tenzij de foto niet goed is, staat ie wel degelijk krom:
Verwijderd
Hoe kan het blokje nou naar die kant krom staan? De schroefgaten van de bevestiging van de deksel te dicht op elkaar hebben zitten ofzo? Almost impossible...
Mja optisch bedrog bedoel ik mee dat het lijkt alsof het krom is, aangezien digicams weleens fouten maken. Laat ik maar nix zeggen over oxi's paarse water
OK, het was dus in het begin al een beetje krom, nothing to worry about
Mja optisch bedrog bedoel ik mee dat het lijkt alsof het krom is, aangezien digicams weleens fouten maken. Laat ik maar nix zeggen over oxi's paarse water
[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2003 21:15 ]
Het topje was al een beetje krom toen ik em kreeg. Ik denk dat door alle freeswerk het een beetje krom is getrokken. De shim rond de GPU is nog aanwezig, dus echt crushen gaat het niet.Verwijderd schreef op 27 April 2003 @ 15:18:
@Blord..ik zie dat jou lexaantopje aardig krom staat...als dat maar goed gaat.....
De foto is gemaakt met mijn Canon A40 digitale camera.
[ Voor 8% gewijzigd door Blord op 27-04-2003 21:12 ]
nou ik heb mn blokjes dus een week, ze liggen enkel op mn bureau nix te doen, want ik wacht nog op mn onderdelen. nu was ik ze aan het showen en die gozer zegt zo dat die het beetje heeft zitten afraggen, twas helemaal krom. dus ik denk, wat? ...
Ik kijk nauwkeurig naar mn GPU dekseltje en ja hoor, ook al scheurtjes. Ik heb verdomme nog niet een wat tgeedaan met dat ding. het lijkt er inderdad op dat er teveel teflon op zit of zo. Enige wat ik raar vind is dat ik het nog niet eerder heb gezien. Blijkbaar duurt het redelijk wat voordat die begint te scheuren.
Anyway, wat nu. Ik heb geen zin eigenlijk om splink splinter duure blokjes kapot al in te bouwen, ik ik vind het eigenlijk ook niet echt mijn eigen schuld. Ik had er nog geneens slangen over geschoven oid. En wat moet ik met mn CPU blokje gaat die straks het zeflde doen?? Ik ga iig ff foto's maken met mijn el brako digi cam en zal hem ff op de scanner leggen.
Ik kijk nauwkeurig naar mn GPU dekseltje en ja hoor, ook al scheurtjes. Ik heb verdomme nog niet een wat tgeedaan met dat ding. het lijkt er inderdad op dat er teveel teflon op zit of zo. Enige wat ik raar vind is dat ik het nog niet eerder heb gezien. Blijkbaar duurt het redelijk wat voordat die begint te scheuren.
Anyway, wat nu. Ik heb geen zin eigenlijk om splink splinter duure blokjes kapot al in te bouwen, ik ik vind het eigenlijk ook niet echt mijn eigen schuld. Ik had er nog geneens slangen over geschoven oid. En wat moet ik met mn CPU blokje gaat die straks het zeflde doen?? Ik ga iig ff foto's maken met mijn el brako digi cam en zal hem ff op de scanner leggen.
Na het lezen van bovenstaand bericht ga ik gelijk de pilaren eruit draaien en een O-ringetje gebruiken 
Maar Mafkees had het iig over 20mm deksels (ipv de huidige 15mm) die gemaakt zullen worden als oplossing.
Maar Mafkees had het iig over 20mm deksels (ipv de huidige 15mm) die gemaakt zullen worden als oplossing.
Iedereen heeft het hier over een vervolgactie. Ik heb de laatste paar pagina's doorgekeken, maar kan nergens vinden binnen welke termijn deze (grof gezegd) plaats gaat vinden. Kan iemand me vertellen of ik hierbij moet denken aan dagen, weken of maanden?
Verwijderd
20mm voor die gpublokjes is helemaal geen ramp, maar deze werken ook, als je maar weet wat je doet en goed met de teflontape omgaat. Tot op heden lekt geen een van mn dekseltjes.
Als je hier nou mee zit, mail me dan gewoon even en dan kunnen we samen even naar een oplossing zoeken. Ik heb nu idd nieuwe deksels liggen welke ECHT niet kapot kunnen, mede door dikte maar vooral door nieuwe productieproces. En ik ben ook de moeilijkste niet en ook bereid wat te regelen als je maar gewoon even eeen mailtje stuurt!n0d3 schreef op 27 April 2003 @ 22:29:
nou ik heb mn blokjes dus een week, ze liggen enkel op mn bureau nix te doen, want ik wacht nog op mn onderdelen. nu was ik ze aan het showen en die gozer zegt zo dat die het beetje heeft zitten afraggen, twas helemaal krom. dus ik denk, wat? ...
ok is goed. Ik vind ze echt wel erg mooi hoor die blokkies, en je hebt ze netjes gemaakt
maar ja, dat het zo zou uitrekken had je natuurlijk ook niet kunnen voorzien. wat de oorzaak is weet ik ook niet, dat het pas na een paar dagen zichtbaar word.
iig zal ik je mailen en in vooruit al bedankt.
wel post ik hier nog even de pics die ik heb gemaakt.

maar ja, dat het zo zou uitrekken had je natuurlijk ook niet kunnen voorzien. wat de oorzaak is weet ik ook niet, dat het pas na een paar dagen zichtbaar word.
iig zal ik je mailen en in vooruit al bedankt.

[ Voor 86% gewijzigd door n0d3 op 27-04-2003 23:55 ]
dat is hem jaTijgert schreef op 26 April 2003 @ 19:08:
[afbeelding]
daar moet je dus 2 van hebben met de binnendiameter waar je slangpilaar door past en dan draai je hem tussen je deksel en je pilaar

Still King
Verwijderd
Wat er mis is met die eerste pic mag je ff uitleggen, want die randen die er overheen steken is gewoon de pilaar, als ik je rode toevoeging begrijp. Die 2e pic lijkt idd iets niet helemaal ok te zijn, maar een duidelijkere zou fijn zijn, als dat mogelijk is.n0d3 schreef op 27 April 2003 @ 23:37:
[afbeelding]
[afbeelding]
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2003 00:34 ]
bedoel je dezeVerwijderd schreef op 27 April 2003 @ 21:02:
Hoe kan het blokje nou naar die kant krom staan? De schroefgaten van de bevestiging van de deksel te dicht op elkaar hebben zitten ofzo? Almost impossible...

Het water is donker-rood en het heeft iets weg van paars maar niet zo erg als op deze foto
Het klopt net zo min al dat me case er nu zo uitziet::

dit heet trouwens 'spelen met sluitertijden
I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock
Verwijderd
Verkeerde topic 
Achteraf toch het goeie topic
@Jupiler, kijk maar in het grote wc topic
@Oxi, inderdaad die pics bedoelde ik

Achteraf toch het goeie topic

@Jupiler, kijk maar in het grote wc topic
@Oxi, inderdaad die pics bedoelde ik
offtopic:
nog nooit zoveel in een bericht veranderd, sjeez
nog nooit zoveel in een bericht veranderd, sjeez
[ Voor 194% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2003 12:30 ]
de pilaren zijn blijkbaar iets te dik, of te strak erin gedraaid, Het 'uitscheuren' wat in het tweede plaatje zichtbaar is, komt door dat die helemaal 'bol' is gaan staan. dat probeer ik te verduidelijken met de rode lijn, omdat de pics nogal erg crappy zijn. (en dat is een understatement ; )Verwijderd schreef op 28 april 2003 @ 00:32:
[...]
Wat er mis is met die eerste pic mag je ff uitleggen, want die randen die er overheen steken is gewoon de pilaar, als ik je rode toevoeging begrijp. Die 2e pic lijkt idd iets niet helemaal ok te zijn, maar een duidelijkere zou fijn zijn, als dat mogelijk is.
Verwijderd
Ah zo! Het enige wat er te dik aan kan zijn is de teflontape. Als je de pilaren erin draait zonder die tape dan past het gewoon, maar heb je nog ietsie speling. Je kan dus gewoon die eruit draaien en dan kijken hoe het eruit ziet, vertrouw je het niet kan je altijd nog wel wat regelen met mafkees.
en deel 3 is van start @ laupro!
deel 3 nu al? k heb mn athlon 64 nog nie! ; )
babanekoning, behalve super spul heeft cees ook super service : )
babanekoning, behalve super spul heeft cees ook super service : )
Deel 3 is inderdaad al van start.. En wel op http://www.laupro.nl/ia/ia.asp?id=235
En wie weet zullen er in een toekomstige actie Athlon 64-dekseltjes verkocht worden
En wie weet zullen er in een toekomstige actie Athlon 64-dekseltjes verkocht worden
Verwijderd
Het zijn de pilaren die te lang draad hebben.Verwijderd schreef op 28 April 2003 @ 16:06:
Ah zo! Het enige wat er te dik aan kan zijn is de teflontape. Als je de pilaren erin draait zonder die tape dan past het gewoon, maar heb je nog ietsie speling. Je kan dus gewoon die eruit draaien en dan kijken hoe het eruit ziet, vertrouw je het niet kan je altijd nog wel wat regelen met mafkees.
Als je ze waterdicht wil draaien, moet je ze dusdanig ver erin draaien, dat de onderkant tegen het koper aan komt en het plaatje optilt, hierdoor onstaat er spanning en trek je het lexaan kapot. Dat is het enige dat er kan zijn.
Het lexaan is wel zo sterk dat het het teflon aan kan wat om de het draad van de pilaar wordt gedraaid. Al het overtollige teflon wordt door de draad weg gedrukt.
Ik vind het trouwens niet kunnen dat als je een produkt levert hij gewoon niet functioneerd zoals dat hoort. Zelf het blokje moeten aanpassen voordat hij uberhaupt zijn werk kan doen. De mijne werd al lek geleverd. Doordat hij lekte ging ik hem met mijn beperkte gereedschap aanpassen. Stuk draad afgezaagd, nieuw teflon er omheen. De draad was niet goed afgebraamd en waarschijnlijk te veel kracht op het kleinere stukje draad dat nu aan de pilaar zat, heb ik het draad in het lexaan dekseltje kapot gedraaid.
Ik zit nu dus weer luchtgekoeld
Het beviel me weer zo goed....2500Mhz en geen lawaai...
Hmmz, ben ik dan de enige die uiteindelijk wel zeer tevreden is?
Doordat het blokje de laatste druppel was die m'n XP2000+ gecrunched heeft heb ik maar 2 nieuwe besteld (eindelijk ja
), beide waterblokken (m'n ouwe en nieuwe) in serie achter elkaar, en beide procs worden nu zo'n 45 graadjes idle, 56 stressed 
Wat wel raar is: hij geeft bij beide CPU's bijna dezelfde temp aan, terwijl ik meer verschil verwachtte.. Kennelijk is je blokje maar iets beter dan het Senfu blok
Doordat het blokje de laatste druppel was die m'n XP2000+ gecrunched heeft heb ik maar 2 nieuwe besteld (eindelijk ja
Wat wel raar is: hij geeft bij beide CPU's bijna dezelfde temp aan, terwijl ik meer verschil verwachtte.. Kennelijk is je blokje maar iets beter dan het Senfu blok
Verwijderd
Hij was 41 graden hier @ 2500Mhz 2.05V....FragFrog schreef op 29 April 2003 @ 10:55:
Doordat het blokje de laatste druppel was die m'n XP2000+ gecrunched heeft heb ik maar 2 nieuwe besteld (eindelijk ja), beide waterblokken (m'n ouwe en nieuwe) in serie achter elkaar, en beide procs worden nu zo'n 45 graadjes idle, 56 stressed
Denk dat er iets niet klopt...
&Verwijderd schreef op 29 april 2003 @ 10:39:
[...]
Het zijn de pilaren die te lang draad hebben.
Als je ze waterdicht wil draaien, moet je ze dusdanig ver erin draaien, dat de onderkant tegen het koper aan komt en het plaatje optilt, hierdoor onstaat er spanning en trek je het lexaan kapot. Dat is het enige dat er kan zijn.
Het lexaan is wel zo sterk dat het het teflon aan kan wat om de het draad van de pilaar wordt gedraaid. Al het overtollige teflon wordt door de draad weg gedrukt.
Ik vind het trouwens niet kunnen dat als je een produkt levert hij gewoon niet functioneerd zoals dat hoort. Zelf het blokje moeten aanpassen voordat hij uberhaupt zijn werk kan doen. De mijne werd al lek geleverd. Doordat hij lekte ging ik hem met mijn beperkte gereedschap aanpassen. Stuk draad afgezaagd, nieuw teflon er omheen. De draad was niet goed afgebraamd en waarschijnlijk te veel kracht op het kleinere stukje draad dat nu aan de pilaar zat, heb ik het draad in het lexaan dekseltje kapot gedraaid.
Ik zit nu dus weer luchtgekoeld
Het beviel me weer zo goed....2500Mhz en geen lawaai...
dus even mailen probleem opgelost.Verwijderd schreef op 27 April 2003 @ 23:18:
[...]
Als je hier nou mee zit, mail me dan gewoon even en dan kunnen we samen even naar een oplossing zoeken. Ik heb nu idd nieuwe deksels liggen welke ECHT niet kapot kunnen, mede door dikte maar vooral door nieuwe productieproces. En ik ben ook de moeilijkste niet en ook bereid wat te regelen als je maar gewoon even eeen mailtje stuurt!
[ Voor 3% gewijzigd door Memendo op 29-04-2003 12:33 ]
Verwijderd
Nog een tevreden klant, zonder lekages. (Voor de zoveelste keerFragFrog schreef op 29 April 2003 @ 10:55:
Doordat het blokje de laatste druppel was die m'n XP2000+ gecrunched heeft heb ik maar 2 nieuwe besteld (eindelijk ja), beide waterblokken (m'n ouwe en nieuwe) in serie achter elkaar, en beide procs worden nu zo'n 45 graadjes idle, 56 stressed
Lezen vrindVerwijderd schreef op 29 April 2003 @ 12:10:
[...]
Hij was 41 graden hier @ 2500Mhz 2.05V....
Denk dat er iets niet klopt...
Hij was hier idle 38, stressed 42. Daarna 2 procs aan zelfde installatie gehangen en radiatorfans op 5V.. Ja, dan wordt'ie wat (oke, een stuk) warmer. Maar ik ben ondertussen wel de enige die een stille dual setup heeft
Mooi! Ik ga deze keer zeker bestellen, nou alleen nog ff kijken of er op mijn mobo (Epox 8KHA+) gaten rond de socket zitten, ik zit nu op m'n werk
Verwijderd
Die zitten er inVimana schreef op 29 april 2003 @ 14:54:
Mooi! Ik ga deze keer zeker bestellen, nou alleen nog ff kijken of er op mijn mobo (Epox 8KHA+) gaten rond de socket zitten, ik zit nu op m'n werk
Je hoeft niet verder te kijken....
Euj! Mooi, bedankt!Verwijderd schreef op 29 april 2003 @ 15:48:
[...]
Die zitten er in
Je hoeft niet verder te kijken....
Dit wordt m'n eerste waterkoelingsset, reservoir maak ik denk ik zelf uit een tupperware ding, pomp en slangen bij de bouwmarkt/viswinkel, alleen nog een auto slopen voor een rad
Vandaag moet m'n XP1700+ T-bred B binnenkomen.
Ben alleen benieuwd hoe lang het zal duren voordat de blokje verstuurd worden?
Wordt er gewacht tot er een x aantal blokjes besteld zijn o.i.d.?
[ Voor 24% gewijzigd door Vimana op 29-04-2003 15:59 ]
Ik heb overigens ook geen problemen.. Het plexi dekseltje kreeg eerst wat haarscheurtjes, ik heb 'm gewoon ingeruild bij Mafkees voor een dikker lexaan dekseltje
Aan Jupiler & Tha Mafkees:
Hoe lang blijft de nieuw AI 3 open?
Hoe lang blijft de nieuw AI 3 open?
Ik denk dat het wat meer opvalt als er een nieuw topic wordt geopend voor de nieuwe IA?
Ik denk dat dat nu juist het "probleem" is dat mag niet meerVimana schreef op 29 April 2003 @ 23:05:
Ik denk dat het wat meer opvalt als er een nieuw topic wordt geopend voor de nieuwe IA?
Ik ga denk ik voor deze actie ipv wachten op 2 tweedehands innovacool rev 3.0 blokken.
Maar dan wil ik ook meteen een complete set samenstellen. Nu is mijn vraag: welk chipsetblokje is geschikt voor een AMD 762 north-bridge (Asus A7M266-D). Ik neem aan dat het belangrijkste is dat de 2 gaten op de juiste afstand zitten. Even een paint-creatie

Ik heb voorlopig het "VIA/SiS/nForce2 blokje" besteld, omdat deze gebruik maakt van de gewone gaten, alleen gebruik ik er maar 2. Nu is de bestelling compleet, denk ik: € 206,15 en dat is een grote meevaller, want normaal ben ik dit alleen al kwijt aan 2 blokjes voor mijn cpu's en een pomp, nu heb ik alles compleet (de radiator komt via een andere IA).
Maar dan wil ik ook meteen een complete set samenstellen. Nu is mijn vraag: welk chipsetblokje is geschikt voor een AMD 762 north-bridge (Asus A7M266-D). Ik neem aan dat het belangrijkste is dat de 2 gaten op de juiste afstand zitten. Even een paint-creatie

Ik heb voorlopig het "VIA/SiS/nForce2 blokje" besteld, omdat deze gebruik maakt van de gewone gaten, alleen gebruik ik er maar 2. Nu is de bestelling compleet, denk ik: € 206,15 en dat is een grote meevaller, want normaal ben ik dit alleen al kwijt aan 2 blokjes voor mijn cpu's en een pomp, nu heb ik alles compleet (de radiator komt via een andere IA).
[ Voor 33% gewijzigd door Universal Creations op 30-04-2003 12:55 ]
Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II
Verwijderd
Kunnen we dan niet beter een topic openen: [WC] Ervaringen met Tha_Mafkees' blokken. Daarin kan dan toevallig een keer het woord IA vallen met vragen e.d. Dan is het toch geen echte IA?
(Je moet een beetje de regeltjes proberen te rekken he)
zou voor de zekerheid toch maar eerst met modjes overlegt moeten worden?
*wdekreij gaat nu slapen:)*
*wdekreij gaat nu slapen:)*
Verwijderd schreef op 30 April 2003 @ 19:25:
Kunnen we dan niet beter een topic openen: [WC] Ervaringen met Tha_Mafkees' blokken. Daarin kan dan toevallig een keer het woord IA vallen met vragen e.d. Dan is het toch geen echte IA?
een IA zonder IA is toch geen IA

(hoewel: een aap zonder aap, is en blijft een aap, want anders waren het er 2)
dat zou dan toch gewoon een discussie zijn over de IA van Tha_Mafkees?
My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands
Verwijderd
Damn, ik vrees dat mn nieuwe cpu deksel gescheurd is... Zag net dat er een heel dun scheurtje zit van de uitgangspilaar naar de rand toe. Verklaart spontaan die vreemde dingen van mn videokaart. Nat agpslot kan vage dingen doen...
edit:
Epoxyhars doet wonderen. Het blokje omdraaien scheelt ook wel, gewoon de uitgang naar boven, zodat als het nog zou gaan lekken er geen druppel aan komt te hangen die direct op de videokaart druppelt.
Epoxyhars doet wonderen. Het blokje omdraaien scheelt ook wel, gewoon de uitgang naar boven, zodat als het nog zou gaan lekken er geen druppel aan komt te hangen die direct op de videokaart druppelt.
[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2003 13:54 ]
Tja, probeer jij dat maar eens uit te leggen aan de mods
Ze willen dat er geen handel op GoT meer is.. En hoewel de winstmarges laag zijn en hoewel we particulieren zijn, blijft het handel.
mwah het gaat toch gewoon over ervaringen met een product, niet over in de inkoop ervan.
modjes??
modjes??
[ Voor 8% gewijzigd door Apie! op 01-05-2003 12:55 ]
My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands
Verwijderd
Ben er mee bezig.. even geduld 
Edit:
Jullie weten dat IA's en aanverwanten niet meer mogen op GoT. Deel 3 gaat dus naar Laupro geschopt worden.
Voor de deelnemers van de oude IA wil ik wel een "na praat" draadje openen bij wijze van uitzondering. Spam replies van de organisators van deel 3 worden verwijderd. Met spam replies bedoel ik dan reclame voor de nieuwe IA.
Waarom doen we dit? Omdat we jullie niet de mogelijkheid van het na praten willen ontnemen.
Edit:
Jullie weten dat IA's en aanverwanten niet meer mogen op GoT. Deel 3 gaat dus naar Laupro geschopt worden.
Voor de deelnemers van de oude IA wil ik wel een "na praat" draadje openen bij wijze van uitzondering. Spam replies van de organisators van deel 3 worden verwijderd. Met spam replies bedoel ik dan reclame voor de nieuwe IA.
Waarom doen we dit? Omdat we jullie niet de mogelijkheid van het na praten willen ontnemen.
[ Voor 87% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2003 15:18 ]
Verwijderd
[rml][ WC] Waterblokken Actie 2 [ Napraten][/rml] Here u go!
[ Voor 86% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2003 15:23 ]
Dit topic is gesloten.