Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Router voor Casema via Eurodocsis (motorola modem)

Pagina: 1 ... 4 5 6 Laatste
Acties:
  • 12.665 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• sjaak
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 16-06 10:31

sjaak

un giorno credi

Ms is het handig erbij te vertellen of je een verbinding moet maken of dat je al op dhcp zit?

• utbone
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 14:38
quote:
Blindfold schreef op 09 maart 2004 @ 11:45:
[...]

Ik heb de afgelopen week continu een wegvallende verbinding gehad. Volgens mij had het met werkzaamheden wegens de snelheidverhoging te maken, want sinds gisteren heb ik weer stabiel verbinding en nog 2 Mbit down ook. Helaas is m'n upload nog niet de beloofde 384 kbit, maar rond de 235 (volgens herhaaldelijke speedtest testen).
Kan je aangeven waar hier is?

U heeft de melk horen klotsen maar weet niet waar de tepel hangt

• pvdlaan
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 28-05 12:21
quote:
micha schreef op 14 maart 2004 @ 17:54:
Ms is het handig erbij te vertellen of je een verbinding moet maken of dat je al op dhcp zit?
Ik heb hem nu ingesteld op DCHP, maar kan dus alleen afzonderlijk verbinding maken.

Wat ik dus wil is gelijktijdig kunnen surfen zowel op de laptop als op de desktop :P

Xbox One S + iPhone 7 plus + iPad Pro 10.5 + MacBook Pro 13" + Sony HX50v + Sony HX400

• Blindfold
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 16-06 20:53

Blindfold

Donde estan los conejos?

quote:
utbone schreef op 14 maart 2004 @ 17:59:
[...]

Kan je aangeven waar hier is?
Sorry, stond nog in m'n vorige post. Hier is Utrecht postcode 3526 (kanaleneiland).
Laatste dagen is het allemaal nog steeds stabiel, maar helaas nog steeds geen beloofde upload.

• dennismaus
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 07-05 12:54
Mijn download is ook nog niet wat het moet zijn namelijk 70 tot 80 kb en niet hoger.

Computer games don't affect kids. If Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.

• subr0utine
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 16-03-2004

subr0utine

dus bier is slecht ?!

heh heh ik lag me rot..

mijn huisgenoot belt me net op.. casema is net aan de deur geweest enheeft een pakketje gegeven (modem en de hele .... zooi) ..

hij probeerde de modem enzo aantesluiten.. hehe krijg ie een lekkerre stoom stoot door hem heen .. heh heh. dus nu durft ie niet meer.. dus dat betekent dat ik strax proef konijn ga spelen :)..

hij heeft casema gebeld en die zij dat dat nie thelemaal in orde is .. monteur komt over 2 dagen.. hehe..

maar heb wel eens vaker schok gehad van een tv kabel.. oa van een tv .. zit vaak een lekstroom van de antenne ingang (potentiaal verschil ).. en als je dan toefallig ook de kachel vast heb.. .. outch :).niets ernstig denk iets van 25 a 50 V..

maar toch .. altijd grappig dit soort dingen ..

the casema story continues ...

ehh meneer, dus als ik het aansluit dan doet ie het meteen toch ?? (kijkt je vragend/angstig aan )

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pvdlaan
Wat een gekloot met wanadoo/casema ... :|

Gisteravond de hele tijd bezig geweest m`n router verbinding te laten maken met wanadoo basic, maar helaas het lukt gewoon niet.

Het enigste wat mogelijk is, of met m`n desktop inloggen of met m`n laptop ... :?

Wat we toen ook nog geprobeerd hebben is een internetverbinding te delen d.v.m. windows xp en ook dit lukt niet ...

iemand een suggestie ... :?

Xbox One S + iPhone 7 plus + iPad Pro 10.5 + MacBook Pro 13" + Sony HX50v + Sony HX400

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mr TweaK
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 31-10-2005
internet verbinding delen zou moeten lukken. ff een paar achterlijke vragen, gebruik je wel crosskabel? heb je wel 3 netwerkkaarten? 1 in laptop naar 1 in desktop en dan 1 van desktop naar kabelmodem? firewall al ff op disabled gezet? je kan net als ik ff voor de gemak alle netwerkkaarten 1 vaste ipadres geven en in je firewall een rule toevoegen dat die ipadres vrye toegang heeft......

Acties:
  • 0Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 07:00

OgWok

U.N.C.L.E.

quote:
pvdlaan schreef op 04 april 2004 @ 11:04:
Wat een gekloot met wanadoo/casema ... :|

Gisteravond de hele tijd bezig geweest m`n router verbinding te laten maken met wanadoo basic, maar helaas het lukt gewoon niet.

Het enigste wat mogelijk is, of met m`n desktop inloggen of met m`n laptop ... :?

Wat we toen ook nog geprobeerd hebben is een internetverbinding te delen d.v.m. windows xp en ook dit lukt niet ...

iemand een suggestie ... :?
Wel handig als je verteld welke router je hebt en wat voor systemen er aan die router "hangen". Heb je een Casema abo met L2tp of DHCP? Welk type "modem"?

Wat uit je verhaal wel lijkt is dat je met L2tp per computer gaat inloggen. Als je router geen L2tp ondersteund kan het ook niet anders.

Ondersteund de router wel L2tp dan stel je de router zo in dat hij de verbinding via L2tp opbouwd, daarna kunnen alle systemen gebruik maken van internet; wel de L2tp software op de computers deinstalleren, anders wordt het een puinhoop.

OgWok wijzigde deze reactie 04-04-2004 16:18 (5%)

Tyan Tiger MPX Dual Athlon 2000+, Adaptec 29320R 2x Cheetah 15K HostRaid / MacPro Core i5 750, Mac Mini

• pvdlaan
Ja stom, het was niet z`n duidelijke post :?

Maar ik maak dus gebruik van een UR robotics router 8054,
Via een gewone utp kabel naar m`n desktop en draadloos naar m`n laptop.
Verder heb ik een wanadoo basic abonnement welke via een L2tp verbinding gemaakt wordt.
De modem is een Eurodocsis motorola modem (vandaar in deze topic ;) )

@ Ogwok, op een of andere manier is de router dus niet in te stellen op L2tp, hij maakt wel verbinding naar het internet maar dat gebeurt gewoon vanuit windows, door te dubbel klikken op een icoontje.
Deze router is ook ingesteld onder DHCP.

Het is ook een van de weinig router waarop wanadoo cable basic verbinding kan maken, is mij gezegt :'(

Verder vraag ik me af hoe ik de L2tp software kan deinstalleren ?
En of het nu evengoed mogelijk moet zijn om m`n internetverbinding te kunnen delen via windows XP pro op m`n desktop-pc ?

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

quote:
pvdlaan schreef op 05 april 2004 @ 13:43:
Ja stom, het was niet z`n duidelijke post :?

Maar ik maak dus gebruik van een UR robotics router 8054,
Via een gewone utp kabel naar m`n desktop en draadloos naar m`n laptop.
Verder heb ik een wanadoo basic abonnement welke via een L2tp verbinding gemaakt wordt.
De modem is een Eurodocsis motorola modem (vandaar in deze topic ;) )

@ Ogwok, op een of andere manier is de router dus niet in te stellen op L2tp, hij maakt wel verbinding naar het internet maar dat gebeurt gewoon vanuit windows, door te dubbel klikken op een icoontje.
Deze router is ook ingesteld onder DHCP.

Het is ook een van de weinig router waarop wanadoo cable basic verbinding kan maken, is mij gezegt :'(

Verder vraag ik me af hoe ik de L2tp software kan deinstalleren ?
En of het nu evengoed mogelijk moet zijn om m`n internetverbinding te kunnen delen via windows XP pro op m`n desktop-pc ?
Ik ken je router verder niet, maar als je nog connectie maakt door op je icoontje te dubbelklikken (L2TP dus), dan zal dit nooit werken als je router ingesteld staat als DHCP.
Als het goed is wordt je binnenkort (uiterlijk 15 april) overgezet naar DHCP.

Je router moet dan ingesteld staan dat hij direct verbinding maakt. Wachtwoord is niet meer nodig, aangezien je modem bij Casema wordt toegevoegd en je automatisch online gaat.
Zorg dat je router ook als DHCP server staat ingesteld zodat je PC een ip adres krijgt van de router. Je icoontjes voor l2tp kunnen daarna gewoon weg en je casema. Bij je internet explorer moet je bij verbindingen dan instellen dat je verbinding maakt via LAN.

Uiteindelijk wordt je situatie dus zo:
Router krijgt IP adres van Casema (via je modem) en kan dus online. PC's krijgen IP adres van je router, dus deze kunnen ook online.

Succes!

• KarmaniaK
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 06-03 08:23
ben hier nieuw sorry hoor maar:
ben net (gisteren) overgegaan naar de nieuwe 1mb download snelheid kennelijk
(zit een file te dloaden gaat ie opeens ipv een steady 60 zomaar 117 kb/sec
en gewoon echt 10 min lang tot de file klaar was)....
maar kheb nergens geen brief ontvangen... nog steeds disconnects, nog steeds l2tp... moek een brief krijgen of wat?

als ik mn router op dhcp zet geeft ie me een 10.* adres als ik connect. heb een etech WLRt03 (werkte ook bij ouwe wanad00d, l2tp dus)
maargoed

dus.

anyone? :)

• Rednasius39
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 25-07-2006
quote:
KarmaniaK schreef op 16 april 2004 @ 10:20:
ben hier nieuw sorry hoor maar:
ben net (gisteren) overgegaan naar de nieuwe 1mb download snelheid kennelijk
(zit een file te dloaden gaat ie opeens ipv een steady 60 zomaar 117 kb/sec
en gewoon echt 10 min lang tot de file klaar was)....
maar kheb nergens geen brief ontvangen... nog steeds disconnects, nog steeds l2tp... moek een brief krijgen of wat?

als ik mn router op dhcp zet geeft ie me een 10.* adres als ik connect. heb een etech WLRt03 (werkte ook bij ouwe wanad00d, l2tp dus)
maargoed

dus.

anyone? :)
Bij mijn beste weten staat de snelheidsverhoging los van de overzetting naar dhcp. Tot juni wordt er gefaseerd overgezet naar dhcp, daar zal je een bericht van moeten krijgen (niet iedereen let zo goed op). Je kunt wel de servicedesk van casema bellen om je nu al te laten omzetten. 0900-8896. (voor mij was 't binnen 3 min. geregeld.)

Systeem: AMD Athlon 64® 3000+, AsRock K8S8X, 1 GB DDR400, 380 GB, Ati 9800Pro, Ilyama VMP 450

• Mrs Redhair
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 05:42
Gek toch :? Nooit een brief gehad ,wel problemen met verbindingen totdat ik in dit topic las over DHCP. Ingesteld en nu al een tijdje als een zonnetje hoor. Of zal het komen dat ik vroegah voor Casema heb gewerkt dat ik er maar aan hoef te denken en de omzetting is een feit. O-)

Eurodocsis en Sitecom dc202v2 (nog steeds met standaard firmware) :)

Weinig tijd om te GoTTen ivm nieuw poesje 8) Naam: Troela :)

Mrs Redhair wijzigde deze reactie 16-04-2004 17:23 (23%)

• 3V3RT
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 13:08
mischien een heel ander probleem : Ik had 2 dagen geleden een snelheidsverhoging gemerkt (speedtest) . De dag erna is deze weer helemaal ingezakt naar mijn oude snelheid . hebben meer mensen hier last van ?

btw ik volg dit topic op de voet , en ik zou zeggen ga zo door !! _/-\o_

• Harkov
  • Registratie: juli 2003
  • Niet online
Ik kreeg vandaag het DHCP omzet mailtje, dus ik mijn router opnieuw ingesteld. Het lukte alleen niet om verbinding met internet te krijgen, ik casema klantenservice gebeld, blijkt dat mijn verbinding nog niet omgezet was. Stuur dan geen mail zou ik zeggen ;)
Maar goed na 14 min met een overigens zeer vriendelijke meneer van de helpdesk aan de lijn te hebben gehangen deed hij het. Eindelijk portmappen :)

edit: typo's

Harkov wijzigde deze reactie 16-04-2004 17:51 (3%)

• dennismaus
Nou alles is nu goed de ermelde snelheids verhoging is er dan nu echt door. Gelukkig. Allemaal vlekkeloos gegaan.

Computer games don't affect kids. If Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.

• sjaak

sjaak

un giorno credi

quote:
Harkov schreef op 16 april 2004 @ 17:50:
Ik kreeg vandaag het DHCP omzet mailtje, dus ik mijn router opnieuw ingesteld. Het lukte alleen niet om verbinding met internet te krijgen, ik casema klantenservice gebeld, blijkt dat mijn verbinding nog niet omgezet was. Stuur dan geen mail zou ik zeggen ;)
Maar goed na 14 min met een overigens zeer vriendelijke meneer van de helpdesk aan de lijn te hebben gehangen deed hij het. Eindelijk portmappen :)

edit: typo's
De migratie gebeurde automatisch, en helaas gaat er soms wel eens wat mis. ;) Maja, mooi dat het werkt, en voor de rest, de snelheidsverhoging staat compleet los van de dhcp-migratie vd motorola-modems. ;)

• .Johnny
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 08-02 11:05
geldt wat gezegd is over MTU nog steeds? Ik gebruik nu gewoon een oude etech router (BR03), maar sommige pagina's laden niet. moeten de clients dan ook de MTU aanpassen, of alleen de router? en wat is blijkens gebruikers alhier een goeie mtu(is toch niet echt offtopic, aangezien het over casema via docsis gaat en de l2tp problemen wel zo'n beetje uit de lucht zijn)

• Festino
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 13-04-2007
Hallo,

ik heb even een paar vragen:

Vandaag een emailtje gehad van Casema dat het is overgezet naar een nieuw systeem (DHCP). Ze zeggen dat ik een programma moet downloaden (ook voor diegene met een router) en dat ik daarna altijd online ben (is direct online na het opstarten van de computer).

Nu zit ik in de volgende situatie; ik heb een Casema Broadband Basic aansluiting met een Draytek Vigor 2200E router. De firmware versie hierin is V 2.3.8.

Moet ik, gezien deze situatie, dat programma downloaden of een wijziging invoeren in de router???

Zit iemand met hetzelfde probleem, en hoe heeft ie het opgelost?

Ik zou het graag van jullie willen horen, anders zit ik weer uren te klooien wanneer ik iets moet veranderen. Ik ben namelijk bang, dat als ik dat programma van Casema download, er ook een probleem ontstaat i.v.m. de huidige router instellingen.

Alvast bedankt

• magistus989
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 16-09-2011

magistus989

Roep Grolsch geen help

Hmmz, voor zover ik weet hoef je alleen maar de zut aan je modem te hangen, je router via DHCP een IP laten krijgen van het modem en klaar ben je. Maar dat programma, wat zou dat moeten zijn? Ik heb namelijk hier nog het probleem dat als ik bij MSN wil insignen (Internet werkt tot op dat moment gewoon) alles gewoon uitvalt waardoor browsen en laat staan aanmelden bij MSN lukt. Een ipconfig /release gevolgd door een renew lost dat wel weer op maar zodra ik weer wil insignen is mijn verbinding wel om zeep. Heel vreemd, mijn ipconfig geeft alle tijden gewoon dezelfde configuratie weer. W2K

• sinaasappelsap
  • Registratie: juli 2001
  • Niet online
quote:
magistus schreef op 24 april 2004 @ 14:25:
Hmmz, voor zover ik weet hoef je alleen maar de zut aan je modem te hangen, je router via DHCP een IP laten krijgen van het modem en klaar ben je. Maar dat programma, wat zou dat moeten zijn?
Gokje:
- Uninstall NTS software/drivers
- Properties netwerkkaart zetten op DHCP

• sinaasappelsap
  • Niet online
quote:
Festino schreef op 23 april 2004 @ 16:41:
Nu zit ik in de volgende situatie; ik heb een Casema Broadband Basic aansluiting met een Draytek Vigor 2200E router. De firmware versie hierin is V 2.3.8.

Moet ik, gezien deze situatie, dat programma downloaden of een wijziging invoeren in de router???

Zit iemand met hetzelfde probleem, en hoe heeft ie het opgelost?
http://www.draytek.nl/router/extra/casemawanadoo_dhcp.html

• BenTheMan
  • Laatst online: 20-01-2006
:'(

Ik ben sinds eergisteren de DHCP migratie van casema ondergaan. Alles werkt prima. Alleen 1 probleem. Ik kan geen Farcryserver meer opzetten. Tenminste wel opzetten maar me server wordt niet zichtbaar in de qeury voor de mensen die willen joinen....

Iemand een idee?

• Kaneelschep
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 06-05-2004
Goeiedag allen.....
:9

Heb ook wanadoo... duh..
Maar dan de breedband premium die onlangs naar 2 mbit is gegaan, en dat bij mij ook doet... wat niet betekent dat wanadoo ook maar ene reet beter is geworden! :r
ik heb daarvoor een linux routertje gebaseerd op mandrake server and firewall.
Dit werkt best om te juichen... heb nog nooit een windows router het sneller zien doen.
Zeker niet op een p1 ala niks.. _/-\o_
anyway.. nu wil ik een ftp servertje opzetten, en op zn minst dc++ als actif user draaien...
Eigenlijk wilde ik dus weten of iemand dat wel eens werkend had gekregen op mandrake snf in combo met een wanadoo kabel verbinding.
ik kan wel poorten open zetten voor udp en tcp en die linken aan een intern ip adres voor de windows file en downloadserver, maar het lijkt me dat er geen reet gebeurt.. :X 8)7
Misschien heeft ienmand de gouden tip???? O-)
Ik hoor hem graag... :)
toedels.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FN-EggY
  • Laatst online: 04-03-2005

FN-EggY

gewoon

Ik heb sinds kort een Sweex router (4ports) en hij doet het best, alleen...
Ik kan niet meer op hotmail.com, msn, telebankieren, microsoft.nl enz.

Iemand een oplossing

N-VEEN

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FN-EggY
  • Laatst online: 04-03-2005

FN-EggY

gewoon

Voor degene met Casema Broadband Basic heb ik de oplossing:
In de handleiding staat dat je hem op L2TP moet zetten... NIET DOEN!!!
zet hem op dynamic IP, en laat de standaard MAC adres staan, en geen hostname.
Dan ben je klaar!
Dan doet alles het!!!

N-VEEN

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DeX
  • Laatst online: 14-06 20:47
Met de Sweex Wireless Router is het me ook gelukt.
Met een motorola modem die geen username/pass nodig heeft en dus met een Mac adress zich laat identificeren (denk ik). Het was even puzzelen maar de instellingen moeten zo:

DHCP (Cable modem) en zorg dat je Clone Macadress aanzet! Werkt als een trein!!!
W00t!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dennismaus
Behalve als je nog steeds niet overgezet bent naar DHCP natuurlijk maar nog wel op L2TP werkt!!!!!

Geeft neit hoor heren maar het werkt niet in alle gevallen zo eensvoudig als dhcp aan en gaan.

• My-life
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 14:16
Ik moet zeer binnenkort bij de buurman een (o.a. draadloos) netwerk aanleggen.

Nu heeft hij ook een Eurodocsis modem en maakt hij van DHCP gebruik om de internet verbinding te gebruiken. Nu nog standaart Casema config dus.
Nu wil ik de Linksys WRT54G gaan gebruiken.

Heeft die volledige ondersteuning voor deze verbinding?

Heb met linksys gemailt, maar daar komt ook niet teveel kennis vandaan :/

Specs

• Gregoor
  • Registratie: juni 1999
  • Laatst online: 01-06 00:41
Neem aan dat dit geen probleem is. Het volgende staat namelijk in de changelog van een firmware-update van deze router:

Firmware Version 1.42.2
- Updated wireless driver to 3.31.15
- Added URL and contents filters
- Added L2TP passthrough

Zie dus het derde puntje. En inmiddels zijn er al weer een aantal nieuwere firmware updates geweest, dus neem aan dat het inmiddels ook wel naar behoren werkt. Anders zouden ze het toch later wel aan hebben gepast, denk ik dan. Maar mocht iemand het in de praktijk draaiend hebben, dan is dat natuurlijk fijner, dan weet je 100% zeker of het werkt.

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

quote:
Gregoor schreef op 29 juni 2004 @ 00:24:
Neem aan dat dit geen probleem is. Het volgende staat namelijk in de changelog van een firmware-update van deze router:

Firmware Version 1.42.2
- Updated wireless driver to 3.31.15
- Added URL and contents filters
- Added L2TP passthrough

Zie dus het derde puntje. En inmiddels zijn er al weer een aantal nieuwere firmware updates geweest, dus neem aan dat het inmiddels ook wel naar behoren werkt. Anders zouden ze het toch later wel aan hebben gepast, denk ik dan. Maar mocht iemand het in de praktijk draaiend hebben, dan is dat natuurlijk fijner, dan weet je 100% zeker of het werkt.
Aangezien L2TP niet meer gebruikt wordt voor Casema / Wanadoo, maakt dat derde puntje niet echt meer uit.

Ik denk dat je nu nagenoeg elke router kan gebruiken, aangezien je nu voor Casema niet eens meer een username en wachtwoord hoeft in te tikken. Gewoon op Direct Connect o.i.d. zetten en je zou meteen aan de slag moeten kunnen.

Het Mac Adres van je Eurodocsys modem is opgevoerd bij Casema, dus daarmee kom je al op internet. Daarachter mag verder staan wat je zelf wilt.

• My-life
Maar moet je het MAC adres niet in je router invullen?

Ik heb idd het liefst een reactie van iemand die uit de praktijk weet dat het werkt. Iemand van Casema kan ook :) .

Specs

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

quote:
My-life schreef op 29 juni 2004 @ 09:38:

Ik heb idd het liefst een reactie van iemand die uit de praktijk weet dat het werkt. Iemand van Casema kan ook :) .
Ik heb Cablewanadoo en een router (niet de Linksys, maar een Draytek). Ik hoef nergens een MAC adres in te voeren. Ik heb van een medewerker van Casema zelf gehoord dat het niet uitmaakt wat je achter je modem hangt. Het modem wordt opgevoerd bij Casema en voor de rest mag je doen waar je zin in hebt.
Dit is de makkelijkste manier van aansluiten die je maar kan verzinnen. Via de L2TP manier moest je nog soms wat truucjes uithalen, maar dit is echt effe inpluggen en internetten maar.

• Mickey68
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 12:50
Niks slikken of stikken, een sitecom dc202 routertje slikt wel degelijk L2TP, en anders kun je je eurodocsis ook nog op DHCP laten zetten door casema/wanadoo

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

quote:
Mickey68 schreef op 30 juni 2004 @ 08:36:
Niks slikken of stikken, een sitecom dc202 routertje slikt wel degelijk L2TP, en anders kun je je eurodocsis ook nog op DHCP laten zetten door casema/wanadoo
Ik heb toen ik nog op L2TP tijdelijk een DC202 gehad, omdat ik m'n poorten open wilde zetten (kon niet met de Draytek).
Uiteindelijk was ik erg blij dat ik naar DHCP ging, want die Draytek was wel prettiger.
Vooral de verdeling van bandbreedte tussen de verschillende PC's thuis vond ik beter. Als ik met die Sitecom op één PC ging downloaden, kon ik met de andere PC's bijna niets meer. Met de Draytek ging dat een stuk beter.

Maar begrijp ik nou goed dat er nog steeds mensen zijn die met L2TP connectie maken?

• jhu
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 25-05-2017
quote:
My-life schreef op 29 juni 2004 @ 09:38:

Een linksys router werkt zonder problemen met een Casema modem, als je een motorola modem gebruikt hoef je hem alleen maar op Obtain IP-address automatically zetten en alles loop als een zonnetje. Het MAC-address van je netwerkkaart is niet nodig omdat Casema een IP-adres uitdeelt op basis van het MAC-address van je modem.

Voor de instellingen van je Linksys kan je ook naar:http://home.casema.nl/jaap/Casema

Zet de cv maar uit moe, die AMD draait nu stabiel

• Mrs Redhair
Casema stuurde toch mailtjes rond aan diegene die op DHCP gezet moesten worden? Vandaag gebeurde dit: Ik zet mijn monitor aan check mijn mail, geen Casema :) ,en sluit het weer af. Toen starte ik Firefox en tada, geen GoT 8) maar een site van Casema. een soort 'pushmessage van Casema' waarbij je niet anders kon dat je je instellingen moest gaan veranderen. :( Je kreeg geen andere site te zien, een totale overname van mijn systeem dus :r grrrrrrr :( Uiteindelijk toch maar de setup van mijn router (Sitecom) maar weer doorgelopen en stroom eraf/erop en klaar . Maar de manier waarop Casema dit doet stuit mij tegen de borst en dat is nog zachtjes uitgedrukt :(

Firebird72 is nu weer wat bedaard en weer een beetje lief

Acties:
  • 0Henk 'm!

• My-life
Ik dacht al wel dat het zou werken. Nu ben ik overtuigt genoeg.

Heb geen zin om een linksys router + PCI WLAN kaartje aan te sluiten en dan me buurman te vertellen dat het toch niet helemaal 100% goed werkt.

Volgens mij zijn er geen mensen meer die via het L2TP protocol verbinding hebben toch?

Specs

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sjaak

sjaak

un giorno credi

Een paar nog, maar het sterft langzaam uit. :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mrs Redhair
Als Casema het nu wel voor elkaar heeft qua verbindingen ,zonder storingen die onverklaarbaar zijn zoals geen internet terwijl het modem online is. Dan vind ik het prima want ik begon al te twijfelen om over te stappen naar ADSL en niet dat van Wanadoo!

• Marf0rz
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 02-12-2014
Het sterft uit inderdaad, ik heb op 30 juni lt2p opgezegd :). Ik was het al weer vergeten, casema kwam met een re-direct url, ik kon helemaal niks, hehe.

Ik moet zeggen dat het super werkt, DHCP. Leasetime is 1 week, dus je hebt zowiezo voor 1 week een vast ip. Deze week heb ik weer 't zelfde ip gekregen. Bovendien zit ik nu ook echt op m'n max snelheden, dus ik ben erg tevreden zo.

If you can't beat them, buy them !

• sjares
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 18-11-2015
quote:
Marf0rz schreef op 08 juli 2004 @ 15:40:
Het sterft uit inderdaad, ik heb op 30 juni lt2p opgezegd :). Ik was het al weer vergeten, casema kwam met een re-direct url, ik kon helemaal niks, hehe.

Ik moet zeggen dat het super werkt, DHCP. Leasetime is 1 week, dus je hebt zowiezo voor 1 week een vast ip. Deze week heb ik weer 't zelfde ip gekregen. Bovendien zit ik nu ook echt op m'n max snelheden, dus ik ben erg tevreden zo.
Ik heb zojuist een telefoontje gehad van wanadoo dat ik een nieuw modem moet hebben om van de snelheidsupgrade gebruik te kunnen maken (heb nu de COM21 met 1024 down (basic) krijg motorola zwart met 15** down (ook basic)). Mijn vraag is natuurlijk: wordt er nu helemaal niet meer met lt2p gewerkt? Dus kan ik gewoon de huidige router als switch gebruiken en dan zou het moeten werken (=DHCP)? Of moet ik dan ook de routerfunctie uitzetten (kan da uberhaupt wel?) van mijn Edimax router zodat je niet twee DHCP-ers op het netwerk hebt?

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

quote:
sjares schreef op 08 juli 2004 @ 19:45:
[...]

Ik heb zojuist een telefoontje gehad van wanadoo dat ik een nieuw modem moet hebben om van de snelheidsupgrade gebruik te kunnen maken (heb nu de COM21 met 1024 down (basic) krijg motorola zwart met 15** down (ook basic)). Mijn vraag is natuurlijk: wordt er nu helemaal niet meer met lt2p gewerkt? Dus kan ik gewoon de huidige router als switch gebruiken en dan zou het moeten werken (=DHCP)? Of moet ik dan ook de routerfunctie uitzetten (kan da uberhaupt wel?) van mijn Edimax router zodat je niet twee DHCP-ers op het netwerk hebt?
Je moet je router wel gewoon houden. Je Router krijgt een IP adres van je modem (eigenlijk krijgt je modem het IP adres van de Casema DHCP server, maar goed) en je PC (en de andere PC's in je netwerk) krijgen dan gewoon weer een IP van je router.

• My-life
Vanmorgen even de Linksys WRT54G op een Eurodocis aangesloten en dat werkt goed.
Van instellen kun je eigenlijk niet spreken. Zoals ik het verwacht had.

Toch een stuk beter als alle andere systemen van Casema. Dat DHCP internet.

* My-life zit nog met Com21 :Y)

Specs

• dennismaus
Je moet die com21 inderdaad gewoon de deur ui trappen en over gaan op een eurodocsis werkt 10 keer beter.

• My-life
Mijn Com21 doet het nog steeds best. Als ik kijk naar m'n uptime zie ik dat hij regelmatig ge-reconect heeft, maar dat maakt me niet zoveel uit.

Casema zal vanzelf wel een X komen met een Eurodocsis, maar ik zie de voordelen (voor mij) nog niet echt in.

Specs

• STN
  • Laatst online: 31-12-2018
Ik heb nu sinds een week de nieuwe motorola modem en maak gebruik van dhcp in combi met mijn al aanwezige sweex router. Alles werkt eigenlijk super maar na een paar dagen kan ik niet meer inloggen op mn router. Hij werkt nog wel, maar zit dus op een bepaalde manier vast. Ook zie ik op de pc's die direct aan de router hangen af en toe dat ze geen netwerk verbinding meer hebben. Als ik mijn router dan uit en weer aan zet werkt alles weer en kan ik weer inloggen. Maar zou eigenlijk liever zien dat ik niet elke keer hoef te resetten.

Weet iemand een oplossing?

• OgWok
  • Laatst online: 07:00

OgWok

U.N.C.L.E.

quote:
STN schreef op 21 juli 2004 @ 22:18:
Ik heb nu sinds een week de nieuwe motorola modem en maak gebruik van dhcp in combi met mijn al aanwezige sweex router. Alles werkt eigenlijk super maar na een paar dagen kan ik niet meer inloggen op mn router. Hij werkt nog wel, maar zit dus op een bepaalde manier vast. Ook zie ik op de pc's die direct aan de router hangen af en toe dat ze geen netwerk verbinding meer hebben. Als ik mijn router dan uit en weer aan zet werkt alles weer en kan ik weer inloggen. Maar zou eigenlijk liever zien dat ik niet elke keer hoef te resetten.

Kijk eens of Sweex een nieuwe firmware voor je router heeft. Maar het lijkt er meer op dat hij niet in orde is, omruilen dus.

Tyan Tiger MPX Dual Athlon 2000+, Adaptec 29320R 2x Cheetah 15K HostRaid / MacPro Core i5 750, Mac Mini

• STN
  • Laatst online: 31-12-2018
hoe lang zou je garantie hebben op zo'n router?

• pinobot
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 02:14
Afgelopen maandag mijn Casema-internet aansluiting gekregen, vandaag een Sweex router gekocht (m'n eerste router :D ). Ik zag er wel erg tegenop na al die horrorverhalen, ik was ADSL gewend en heb al eens Casema gehad in de begintijd, het was toen huilen met de pet op.

Eerst de computers één voor één op de Motorola modem aangesloten zonder router ertussen en de meegeleverde installatieprogramma (C3.4) gedraait en hierna de router (LB000021) ertussen gegooit, niets geen instellingen gedaan, alles werkt perfect. _/-\o_

• sjaak

sjaak

un giorno credi

quote:
STN schreef op 22 juli 2004 @ 10:36:
hoe lang zou je garantie hebben op zo'n router?
Jaartje?

• sjaak

sjaak

un giorno credi

quote:
STN schreef op 21 juli 2004 @ 22:18:
Maak je gebruik van de wat meer geavanceerde optie's van het ding? Er is een topic dat je je sweex kan tweaken naar een ander modem met meer optie's, ms is dat iets? (als je dat type hebt ;))

• DJFastEddy
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 07-09-2004
Ik zag dat My--Life een WRT54G router aan het werk heeft op een Motorola modem op Casema. Vraagje welke firmware gebruik je. De amerikaanse versie ondersteunt L2TP de Europese niet voor zover ik kan zien. Tevens ben ik benieuwd naar het te gebruiken IP-adres bij de instellingen wanneer de Internet connection L2TP is.

Thanx for the reply. _/-\o_

Laughing is the source of life.

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

quote:
DJFastEddy schreef op 06 september 2004 @ 23:14:
Ik zag dat My--Life een WRT54G router aan het werk heeft op een Motorola modem op Casema. Vraagje welke firmware gebruik je. De amerikaanse versie ondersteunt L2TP de Europese niet voor zover ik kan zien. Tevens ben ik benieuwd naar het te gebruiken IP-adres bij de instellingen wanneer de Internet connection L2TP is.

Thanx for the reply. _/-\o_
Het is niet zo interessant of hij L2TP heeft, want dit gebruikt Casema niet meer.

• DJFastEddy
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 07-09-2004
quote:
Blindfold schreef op 07 september 2004 @ 08:18:
[...]

Het is niet zo interessant of hij L2TP heeft, want dit gebruikt Casema niet meer.
Op welke manier is het dan mogeljk een Linksys WRT54G router te koppelen aan een Motorola modem voor Casema. Any info is great.

Laughing is the source of life.

• Ventrigo
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 15-06 21:57

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

Kan het zijn dat je het programmatje voor DHCP hebt gebruikt van Casema? ZOu kunnen dat die lease dan wordt overgedragen naar je router en je router verbreekt de verbinding dan na zoveel dag. En anders dus eerst alle software van casema eraf gooien inclusief alle instellingen. Dan alles zelf instellen. En zou het moeten werken. ALs dat nog niet werkt is een nieuwe instal ZONDER casema software wel handig ;) .

CM 690 II Advanced, Corsair 520Watt, Gigabyte X48t-DQ6,C2Q 9450, Sapphire 6790, 2x2048MB G.Skill(DDR3,7-7-7-18), Creative X-Fi Extreme Gamer, Logitech MX510 + MS Curve 2000, Samsung 957MB+T240, WD 500+160+200+500GB

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

quote:
DJFastEddy schreef op 07 september 2004 @ 19:03:
[...]

Op welke manier is het dan mogeljk een Linksys WRT54G router te koppelen aan een Motorola modem voor Casema. Any info is great.
Je moet een soort direct connect verbinding maken. Je krijgt direct van het modem een DHCP adres en dan ben je al klaar.
Je hoeft dus helemaal geen PPOE of dat soort instellingen te maken.

• flipjevandejam
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 09:36
Ik ben nu een router met wireless mogelijkheid aan het uitzoeken voor een kennis waarvoor in een Casema abonnement heb aangevraagd (goedkoopste). Het liefst zo goedkoop mogelijk allemaal en aangezien de ervaringen de laatste tijd met Casema erg goed schijnen te zijn, heb ik toch Casema aangeraden.

Nu dus een wireless router erbij, ik zat zelf te denken aan Sweex of E-tech oid. Iemand een tip en zijn er nog NO-NO's?

• sjaak

sjaak

un giorno credi

Any router will do, het maakt niet uit of je nou een Sweex, Draytek of Sitecom aansluit.

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

quote:
micha schreef op 28 oktober 2004 @ 10:17:
Any router will do, het maakt niet uit of je nou een Sweex, Draytek of Sitecom aansluit.
Het zal misschien allemaal wel werken, maar als ik moet kiezen (en ik heb ze beide gehad) heb ik toch een stuk liever een Draytek dan een Sitecom (en Sweex vind ik dat qua kwaliteit gelijk, of onder Sitecom staan).

Ik heb een tijdje een Sitecom router gehad en ik merkte dat de Draytek het netwerkverkeer tussen m'n 2 PC's een stuk beter verdeelde. Als ik met die Sitecom op één PC ging downloaden, dan deed de andere PC amper nog iets (qua online performance dan). Bij die Draytek wordt de bandbreedte netjes verdeeld, zodat je met de andere PC nog een beetje normaal kan surfen enzo.

• flipjevandejam
Ik zit toch een beetje met dat l2tp protocol van Casema in m'n maag, ik zit me af te vragen of de Sitecom Wireless kit die ik heb besteld wel dat protocol ondersteunt. Zowieso, werken ze nog steeds met dat l2tp protocol?

Ik moest namelijk afgelopen week bij een kennis langs die een Sitecom DC 202, daar was de router per ongeluk gereset, dus ik moest opnieuw de instellingen goed zetten. Dat lukte niet door Casema te kiezen in de setup (pppoe of l2tp), uiteindelijk lukte het vreemdgenoeg door een ADSL aanbieder te kiezen ofzo. Maar nu ligt de verbinding er af en toe uit.
Ik heb overigens ook nog de nieuwste firmware er op gezet (1009 oid).

Het komt dus op mij over alsof ze nu gewoon DHCP gebruiken zonder verdere verificatie oid.
Heeft iemand een uitkomst?

• sphere
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 19-02 12:57

sphere

Debian abuser

L2TP is niet meer. Het is nu alleen nog DHCP wat de motorolaklok slaat.

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

• flipjevandejam
Dus hoe moet ik de instellingen maken in die Sitecom routers? Moet ik nog steeds voor het Casema profiel kiezen zegmaar of voor pppoe? Moet ik nog wel ergens de gebruikersnaam en wachtwoord invullen of niet?

• meelmark
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 24-02-2018
quote:
flipjevandejam schreef op 31 oktober 2004 @ 10:42:
Dus hoe moet ik de instellingen maken in die Sitecom routers? Moet ik nog steeds voor het Casema profiel kiezen zegmaar of voor pppoe? Moet ik nog wel ergens de gebruikersnaam en wachtwoord invullen of niet?
zwart com 21 modem? PPPoE / gebruikersnaam/wachtwoord
wit/zwart motorola modem (a.k.a. surfboard?): dhcp / auto ip / obtain automaticly

"Thunder? Flash!" "AMD 1200,256DDR,MX400,5.1,MSI 266A"

• dCY
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 15:05
Werkt de Vigor 2200E goed samen met de Motorola SB5100..??
Ik zit eraan te denken om die vigor router erbij te nemen.

Maar ik weet dus helemaal niet of het goed samen werkt met de Casema modem de SB5100.

:?

• Akerboom
  • Laatst online: 11-06 13:11

Akerboom

Codito, ergo sum

tegenwoordig is het toch DHCP, maakt het geen reet meer uit imho

• ray_nl
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 05-01-2017
quote:
TormentoR schreef op maandag 22 november 2004 @ 12:04:
tegenwoordig is het toch DHCP, maakt het geen reet meer uit imho
Hoe moet het dan nu ingesteld worden, ik heb een e-tech met Wanadoo Cable power

• Akerboom
  • Laatst online: 11-06 13:11

Akerboom

Codito, ergo sum

je wanadoo modem op de inet/wan poort van je router en klaar is kees.

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

quote:
TormentoR schreef op donderdag 25 november 2004 @ 13:43:
Misschien moet je ook nog in de instellingen van je router aangeven dat je een directe connectie hebt. Dit is bij elke router anders.
Zoek in ieder geval een optie waarbij je geen gebruikersnaam en wachtwoord hoeft op te geven (dus geen PPPOE of PPPTP).

• defcon2
  • Laatst online: 16-06-2006

defcon2

Ruler

quote:
TormentoR schreef op donderdag 25 november 2004 @ 13:43:
bij een neef van mij werkt dit dus niet.
Ik kom op de sweex router middels http://192.168.1.2 daar kan ik zien dat het modem niet aangesloten is. Terwijl de kabels er wel in zitten
De router geeft wel een IP af aan de pc, logisch anders kan ik niet communiceren.
ga ik nu buiten de router om, dus vanaf modem direct naar pc, dan werkt alles naar behoren, internet op volle snelheid.
Ik krijg op de ene of andere manier de verbinding vanaf het modem niet door de router niet naar de pc.

wat zie ik over het hoofd?

defcon2 wijzigde deze reactie 30-11-2004 23:12 (3%)

Specs : MSI KT3V|Athlon XP 1900+|1GB pc 2700 | Gigabyte Maya AP64D-H Radeon 8500| LDW 851S 8xspeed DVD brander | NEC DVD 3540a 16x DVD brander | Maxtor 80 Gig | Maxtor 120 Gig | Sounblaster live 5.1 | Lite-on Lite panel 170| Canon PIXMA MP110 | XP PRO NL.

• Bas!
  • Laatst online: 13-05 14:16
Wat doen de netwerklampjes op je router en modem? voor de poorten waarop ze met elkaar verbonden zijn?
Branden die niet dan kan het de kabel zijn. Kabel goed? Wil de sweex een crosscable? Staat de sweex niet nog op pppoe van je vorige modem of omdat je cablemodem en dan pppoe verbinding hebt gekozen in de setup?
Je moet de meest simpele setup optie hebben. De modem is gewoon een doorgeefluik (waarschijnlijk een bridge), zoiets als een switchje en dus krijgt het netwerk apparaat achter de modem dat dhcp broadcasts doet antwoord van de casema server (moet ie dus wel een broadcast doen om een dhcp-server te vinden)

Bas! wijzigde deze reactie 02-12-2004 09:34 (3%)

• defcon2
  • Laatst online: 16-06-2006

defcon2

Ruler

quote:
Bas! schreef op donderdag 02 december 2004 @ 09:32:
Wat doen de netwerklampjes op je router en modem? voor de poorten waarop ze met elkaar verbonden zijn?
Die branden en soms snel knipperend op de router vaak de uplink
quote:
Staat de sweex niet nog op pppoe van je vorige modem of omdat je cablemodem en dan pppoe verbinding hebt gekozen in de setup?
mmm daar heb ik nie naar gekeken...

Specs : MSI KT3V|Athlon XP 1900+|1GB pc 2700 | Gigabyte Maya AP64D-H Radeon 8500| LDW 851S 8xspeed DVD brander | NEC DVD 3540a 16x DVD brander | Maxtor 80 Gig | Maxtor 120 Gig | Sounblaster live 5.1 | Lite-on Lite panel 170| Canon PIXMA MP110 | XP PRO NL.

• apacer
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 15-06 06:51
Moet je de netwerkkaart nog specifiek aanpassen op 10/100 (realtek chipset) of pakt de motorola in combinatie met m'n Linksys wrt54g router de verbinding zo op?

Ik krijg nl. volgende week me casema pakket binnen, inlogcode etc, heb ik net gehad.

Met Demon-verbinding (waar ik nog efe zit) hoef ik nl. niets te doen aan de nicjes: gewoon alles op auto-sense.

Weet iemand een casema forum waar er gesproken wordt over casema-topics, of bestaat die niet voor de casema-gebruikers?

• Aladeen
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 26-12-2014
allereerst excuses voor de kick, maar het leek me wel gepast om mijn vraag gewoon in dit topic te stellen

Ik heb nu ook casema, ik heb een motorola modem.

ik krijg bij mijn ipconfig gelijk mijn externe ip te zien, heel vaag want het modem staat gewoon in de dhcp mode, en zou dus een ip moeten leasen aan mij, op zich maakt dat niet uit.

echter vraag ik mij af, kan ik nu gewoon een router op het modem zetten? watvoor verbindingstype gebruikt casema nu eigenlijk? ppoe?

i5 3570K @ 4,6Ghz cooled by Scythe Mugen 3 | MSI Z77-G45 | XFX Radeon HD7950 Black DD @1100Mhz | Crucial M4 128GB + 2TB | 8GB Corsair Vengeance LP | Logitech G510 | MadCatz RAT 7 | LG IPS277L-BN

• My-life
Je kunt gewoon Dynamic IP gebruiken. Dus geen PPOE ofzo. Je hebt nieteens een wachtwoord nodig.
Werkt allemaal erg makkelijk.

Specs

• Aladeen
ok maar ik lees eerder in dit topic dat casema gebruik maakt van L2TP, en dat wordt niet ondersteund door alle routers.

ik begrijp dus dat jij casema hebt en het gewoon werkt? kan je nu ook gewoon natten?

i5 3570K @ 4,6Ghz cooled by Scythe Mugen 3 | MSI Z77-G45 | XFX Radeon HD7950 Black DD @1100Mhz | Crucial M4 128GB + 2TB | 8GB Corsair Vengeance LP | Logitech G510 | MadCatz RAT 7 | LG IPS277L-BN

• twannie
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 16-06 16:47
Ik heb ook casema, met een simpele router op dhcp kun je prima natten!
Zonder router kun je, met een hub of switch ertussen, twee public ip's krijgen, dus twee computers tegelijk op internet.

twannie

• Aladeen
sa, dat is gaar, als ik dus een intern netwerk wil bouwen MOET ik er een router tussen zetten.

mja boeit niet echt superveel maar wel jammer. dan maar een wifi router kopen gelijk.

• Eyeopener
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 22-05-2017

Eyeopener

Crespinaticism!

quote:
X.ExceL schreef op maandag 02 januari 2006 @ 12:03:
ok maar ik lees eerder in dit topic dat casema gebruik maakt van L2TP, en dat wordt niet ondersteund door alle routers.

ik begrijp dus dat jij casema hebt en het gewoon werkt? kan je nu ook gewoon natten?
Casema maakte gebruikt van L2TP, dat is echter niet meer zo. Vandaar dat dit topic ook zo was gezakt, immers: geen L2TP -> geen problemen meer met de routers ;).

• Aladeen
mooizo dan.

• My-life
quote:
X.ExceL schreef op maandag 02 januari 2006 @ 14:46:
sa, dat is gaar, als ik dus een intern netwerk wil bouwen MOET ik er een router tussen zetten.

mja boeit niet echt superveel maar wel jammer. dan maar een wifi router kopen gelijk.
Hoe wou je het anders doen?

Je kunt ook 1 PC als 'servertje' laten draaien. Daar 2 NIC's indoen. 1 naar het modem en die andere met een crosscable naar de andere pc. Dat werkt ook alleen moet de ene Pc altijd aanstaan.

De meest simpele router voldoet al prima en dat is veel makkelijker.

Specs

• Aladeen
quote:
My-life schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 10:37:
[...]

Hoe wou je het anders doen?

Je kunt ook 1 PC als 'servertje' laten draaien. Daar 2 NIC's indoen. 1 naar het modem en die andere met een crosscable naar de andere pc. Dat werkt ook alleen moet de ene Pc altijd aanstaan.

De meest simpele router voldoet al prima en dat is veel makkelijker.
nou wat dacht je van gewoon een degelijke modem die ook routeert :?

ik snap ook wel dat ik zelf een router kan bouwen maar dat lijkt me een beetje zinloos, een routertje moet er dan maar komen.

• My-life
Wat jij bedoel is ook gewoon een router, maar dan met een ingebouwt modem.

Deze zijn er niet voor kabel internet. Alleen voor ADSL bij mijn wete.

Specs

• erwinelling
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 24-07-2009
quote:
twannie schreef op maandag 02 januari 2006 @ 12:10:
Ik heb ook casema, met een simpele router op dhcp kun je prima natten!
Zonder router kun je, met een hub of switch ertussen, twee public ip's krijgen, dus twee computers tegelijk op internet.
Ik kan nergens anders vinden dat het klopt dat je twee public IPs kunt krijgen. Klopt dit? Moet je hier extra voor betalen? Is het bij een maximum van 2 computers tegelijk op internet dus niet noodzakelijk om een router aan te schaffen? Of sla ik hier de plank compleet mis?
Bedankt,
Erwin

• My-life
Welkom op het forum Erwin, lees eerst even de FAQ's en regels door ;) .

Ik weet niet of het zo is, maar áls het zo is dan hoef je daar niet extra voor te betalen en áls het zo is is het idd niet noodzakerlijk om een router aan te schaffen.

Specs

• Kase NL
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 08-07-2008
Hallo allemaal,

Ik heb al een tijdje problemen met mijn verbinding (Casema) en mijn Sitecom dc 202 router (die oude zwarte). Het gebeurt me net iets te vaak dat hij eruit klapt en ik de router weer moet resetten en soms zelfs het modem (wit, motorola) aan en uit doen. Iemand enig idee hoe dit komt?
Ben nu aan het kijken voor een nieuwe want ik zie het niet meer zitten. Er schijnt een nieuwe sitecom wl 183 (300N) uit te komen die wel goed is. Zijn er meer mensen die deze router op het oog hebben?

Greetz...

• teksetter
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 15-06 16:08
als je de oude witte 4200 modem hebt en die valt steeds uit kun je dit melden bij de helpdesk van casema. zij kunnen zien of je modem die oud is vaak uitvalt uit zichzelf indien jah dan ruilen ze zelf die modem.
maar het kan net zo goed aan die rotzooi spul van sitecom liggen. resetten hoort nu eenmaal bij sitecom routers. je modem hoort goed te zijn. en koop een belkin of linksys laat die sitecom liggen zou ik zeggen.

• Kase NL
quote:
teksetter schreef op woensdag 05 september 2007 @ 20:06:
als je de oude witte 4200 modem hebt en die valt steeds uit kun je dit melden bij de helpdesk van casema. zij kunnen zien of je modem die oud is vaak uitvalt uit zichzelf indien jah dan ruilen ze zelf die modem.
Bijna altijd blijven de lampjes gewoon branden en moet ik de Router resetten. Dan ligt het waarschijnlijk aan de Router of niet?
quote:
teksetter schreef op woensdag 05 september 2007 @ 20:06:maar het kan net zo goed aan die rotzooi spul van sitecom liggen. resetten hoort nu eenmaal bij sitecom routers. je modem hoort goed te zijn. en koop een belkin of linksys laat die sitecom liggen zou ik zeggen.
Ik snap niet waarom Casema zelf die rotzooi adviseerd als het niet goed werkt. Ik weet niet of ze mijn router ooit geadviseerd hebben maar de nieuwe iig wel (wl-183). Als die niet goed werkt dan snijden ze zichzelf in de vingers want dan hangt iedereen binnen no time aan de telefoon natuurlijk.
Maar wat is een goed alternatief met zowel wired als wireless? Had al gekeken naar een draytek maar daar is ook een heel topic met ellende over.

• Kase NL
Heeft iemand ervaring met de netgear wnr854t (evt. in combinatie met Casema)? Das die met gigabit lan en wireless. Zat eerst te denken om dat nieuwe sitecom ding (300N) te kopen maar kreeg zo slechte reacties. Qua prijs scheelde het niet zo heel veel.

• Kase NL
Hallo allemaal,

Ik heb inmiddels de Netgear wnr854t gehaald en hij draait al een tijdje. Toch heb ik nog steeds weleens dat de verbinding eruit klapt. Ik vind dit hooooogst irritant. Zijn er andere mensen die dit probleem ook hebben en weten waar dit aan ligt? Heeft het iets te maken met de MTU misschien? Die staat standaard op 1500 en ik las in de manual van mijn vorige router dat dit op 1400 moet staan. Heb het wel een keer verzet maar daarna is het toch weer gebeurd. Lijkt dus niets uit te halen. Hopelijk kan iemand me helpen...

• The-Source
  • Laatst online: 15-06 19:17

The-Source

^^^ Weg leuke plaatjes ^^^

quote:
Kase NL schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 20:36:
Hallo allemaal,

Ik heb inmiddels de Netgear wnr854t gehaald en hij draait al een tijdje. Toch heb ik nog steeds weleens dat de verbinding eruit klapt. Ik vind dit hooooogst irritant. Zijn er andere mensen die dit probleem ook hebben en weten waar dit aan ligt? Heeft het iets te maken met de MTU misschien? Die staat standaard op 1500 en ik las in de manual van mijn vorige router dat dit op 1400 moet staan. Heb het wel een keer verzet maar daarna is het toch weer gebeurd. Lijkt dus niets uit te halen. Hopelijk kan iemand me helpen...
Kijk eerst eens in het log van je modem of die er uit is geweest of dat je router de boosdoener is geweest. Http://192.168.100.1 (bij telefonie modem ff admin/motorola invullen) en dan onder logs scrollen naar iets met een goede datum (dus niet 1970)
code:
1
2
3
2007-12-14 12:14:01 7-Information       DHCP - parameters acquired
2007-12-14 12:14:01 7-Information       DHCP: ACK: Setting (*) CM TFTP Boot file: docsis.cfg
2007-12-14 12:14:01 7-Information       DHCP: Setting CM IP address to: 10.1xx.x.x

Wat betekenen foto's nou echt
Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn V&A adv.
Meater - Ultieme kerntemperatuur meter

• Kase NL
Ik heb ff in de log van mijn modem zitten kijken en daar kwam ik het volgende tegen:

080102214157 7-Information C400.0 DCC-ACK Dynamic Channel Change Acknowledgement
080102214157 2-Alert B916.7 TEK bad state on HandleKeyReject()
080102214157 4-Error 917.2 Received Key Reject with error code 2 Unauthorized SID
080102214157 5-Warning B501.3 Key Reject - Unauthorized SAID
080102214157 4-Error B912.0 Author Reject error code 2
080102214157 7-Information B404.0 Stop
080102214157 7-Information B957.0 HandleStop() Stop Timer in OP WAIT(1-B) state
080102214157 4-Error B917.0 Received Auth Reject with error code 2 Unauthorized SID
080102214157 5-Warning B301.4 Auth Reject - Unauthorized SAID
080102214157 7-Information C203.0 DCC arrive new
080102214157 7-Information C300.0 DCC-RSP Dynamic Channel Change Response

De regels:
080102214157 4-Error B912.0 Author Reject error code 2
080102214157 5-Warning B501.3 Key Reject - Unauthorized SAID

Lijken vaker terug te komen. Heb echter geen idee waar dit aan ligt. Had al ff gegooled maar niks kunnen vinden helaas...

[edit] En deze zie ik ook vaak:

080102202638 7-Information D507.0 Retrieved Time....... SUCCESS
************ 7-Information D511.0 Retrieved DHCP .......... SUCCESS
************ 5-Warning D520.2 DHCP Attempt# 2 BkOff: 5s Tot DSC:2 OFF:1 REQ:1 ACK:1
************ 3-Critical D1.0 DHCP FAILED - Discover sent, no offer received
************ 7-Information D0.0 DHCP CM Net Configuration download and Time of Day

Heb toen DHCP op het modem een keer uit gezet maar dat leek niets uit te halen...[//edit]

Kase NL wijzigde deze reactie 03-01-2008 18:56 (18%)

• The-Source

The-Source

Ik vermoed ( <- lees dat woordje goed ;) ) dat je modem niet helemaal goed in het systeem bij casema staat. Als jij nog een brief hebt met een Fxxxxx (x = cijfertje) en een wachtwoord hebt (wachtwoord zijn alleen maar cijfers) dan zou je hem kunnen proberen opnieuw te provision te halen. Dit kun je doen op http://klant.casema.nl/activatie
De activatiecode (Fxxxxx) zou ook kunnen beginnen met een W als je nog vanouds een wanadoo cable abonnement hebt.

Mijn V&A adv.

• Kase NL
Ik denk niet dat ik die gegevens nog heb. Kan ik die gewoon opnieuw opvragen bij Casema?

Kase NL wijzigde deze reactie 04-01-2008 13:38 (6%)

• The-Source

The-Source

quote:
Kase NL schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 09:40:
Ik denk niet dat ik die gegevens nog heb. Kan ik die gewoon opnieuw opvragen bij Casema?
Zij kunnen hem aan de hand van het cmac (staan meerdere mac adressen onder/achter op je modem) ook daar opnieuw aanmelden.
Vertel daar tevens je probleem zodat ze ook alles even nakijken.
Willen ze het niet opnieuw aanmelden zeg dan dat je de gegevens kwijt ben en een email adres wil aanmaken (dan heb je die gegevens ook nodig ;) )

Mijn V&A adv.

• Kase NL
Dat waren de magische woorden denk ik. Ze vroegen naar het mac adres en toen kwamen ze erachter dat ik een oud modem had dat te traag was voor mijn internet! Echt niet te geloven. Ik heb dit probleem al een jaar of anderhalf. Ik heb er ook al een paar keer voor gebeld maar niemand heeft ooit opgemerkt dat ik het witte motorola modem had in combinatie met casema maxi...

Iig komt er een monteur langs die een nieuw modem gaat plaatsen. Ik denk dat het daarmee is opgelost. Uiteraard laat ik het wel ff weten. Hartstikke bedankt voor de hulp klaasbram!

_/-\o_

• Kase NL
Ik heb inmiddels een nieuw modem en het probleem is opgelost! De monteur zei dat er zo ongeveer 15000 mensen zijn die een verkeerd modem hebben...

• Buzzfuzz
  • Registratie: juni 2002
  • Niet online

Buzzfuzz

Amiga tweaker

quote:
Kase NL schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 11:34:
Dat waren de magische woorden denk ik. Ze vroegen naar het mac adres en toen kwamen ze erachter dat ik een oud modem had dat te traag was voor mijn internet! Echt niet te geloven. Ik heb dit probleem al een jaar of anderhalf. Ik heb er ook al een paar keer voor gebeld maar niemand heeft ooit opgemerkt dat ik het witte motorola modem had in combinatie met casema maxi...

Iig komt er een monteur langs die een nieuw modem gaat plaatsen. Ik denk dat het daarmee is opgelost. Uiteraard laat ik het wel ff weten. Hartstikke bedankt voor de hulp klaasbram!

_/-\o_
Laat me raden, je had zo'n wit modem een SB4200 zeker ?
http://wiebbe.lambonet.com/casema/ts/motorola_sb4200.gif
[Casema/Orange Cable] Ervaringen topic - Deel 3
Dat was al in 2005 dat die massaal omgeruild werden, maar ja voordat je die allemaal hebt zou het nog wel even duren.

Mijn pc'tje | 10000 punten in 3D Mark 2011 behaald

• Kase NL
Klopt! Maar ik had eerst wel een traag abbootje waarbij dit modem misschien nog wel voldeet...
Pagina: 1 ... 4 5 6 Laatste

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Games

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True