Hoe moet het dan nu ingesteld worden, ik heb een e-tech met Wanadoo Cable powerTormentoR schreef op maandag 22 november 2004 @ 12:04:
tegenwoordig is het toch DHCP, maakt het geen reet meer uit imho
je wanadoo modem op de inet/wan poort van je router en klaar is kees.
Misschien moet je ook nog in de instellingen van je router aangeven dat je een directe connectie hebt. Dit is bij elke router anders.TormentoR schreef op donderdag 25 november 2004 @ 13:43:
Zoek in ieder geval een optie waarbij je geen gebruikersnaam en wachtwoord hoeft op te geven (dus geen PPPOE of PPPTP).
Verwijderd
bij een neef van mij werkt dit dus niet.TormentoR schreef op donderdag 25 november 2004 @ 13:43:
Ik kom op de sweex router middels http://192.168.1.2 daar kan ik zien dat het modem niet aangesloten is. Terwijl de kabels er wel in zitten
De router geeft wel een IP af aan de pc, logisch anders kan ik niet communiceren.
ga ik nu buiten de router om, dus vanaf modem direct naar pc, dan werkt alles naar behoren, internet op volle snelheid.
Ik krijg op de ene of andere manier de verbinding vanaf het modem niet door de router niet naar de pc.
wat zie ik over het hoofd?
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2004 23:12 ]
Wat doen de netwerklampjes op je router en modem? voor de poorten waarop ze met elkaar verbonden zijn?
Branden die niet dan kan het de kabel zijn. Kabel goed? Wil de sweex een crosscable? Staat de sweex niet nog op pppoe van je vorige modem of omdat je cablemodem en dan pppoe verbinding hebt gekozen in de setup?
Je moet de meest simpele setup optie hebben. De modem is gewoon een doorgeefluik (waarschijnlijk een bridge), zoiets als een switchje en dus krijgt het netwerk apparaat achter de modem dat dhcp broadcasts doet antwoord van de casema server (moet ie dus wel een broadcast doen om een dhcp-server te vinden)
Branden die niet dan kan het de kabel zijn. Kabel goed? Wil de sweex een crosscable? Staat de sweex niet nog op pppoe van je vorige modem of omdat je cablemodem en dan pppoe verbinding hebt gekozen in de setup?
Je moet de meest simpele setup optie hebben. De modem is gewoon een doorgeefluik (waarschijnlijk een bridge), zoiets als een switchje en dus krijgt het netwerk apparaat achter de modem dat dhcp broadcasts doet antwoord van de casema server (moet ie dus wel een broadcast doen om een dhcp-server te vinden)
[ Voor 3% gewijzigd door Bas! op 02-12-2004 09:34 ]
Verwijderd
Die branden en soms snel knipperend op de router vaak de uplinkBas! schreef op donderdag 02 december 2004 @ 09:32:
Wat doen de netwerklampjes op je router en modem? voor de poorten waarop ze met elkaar verbonden zijn?
mmm daar heb ik nie naar gekeken...Staat de sweex niet nog op pppoe van je vorige modem of omdat je cablemodem en dan pppoe verbinding hebt gekozen in de setup?
Moet je de netwerkkaart nog specifiek aanpassen op 10/100 (realtek chipset) of pakt de motorola in combinatie met m'n Linksys wrt54g router de verbinding zo op?
Ik krijg nl. volgende week me casema pakket binnen, inlogcode etc, heb ik net gehad.
Met Demon-verbinding (waar ik nog efe zit) hoef ik nl. niets te doen aan de nicjes: gewoon alles op auto-sense.
Weet iemand een casema forum waar er gesproken wordt over casema-topics, of bestaat die niet voor de casema-gebruikers?
Ik krijg nl. volgende week me casema pakket binnen, inlogcode etc, heb ik net gehad.
Met Demon-verbinding (waar ik nog efe zit) hoef ik nl. niets te doen aan de nicjes: gewoon alles op auto-sense.
Weet iemand een casema forum waar er gesproken wordt over casema-topics, of bestaat die niet voor de casema-gebruikers?
Verwijderd
allereerst excuses voor de kick, maar het leek me wel gepast om mijn vraag gewoon in dit topic te stellen
Ik heb nu ook casema, ik heb een motorola modem.
ik krijg bij mijn ipconfig gelijk mijn externe ip te zien, heel vaag want het modem staat gewoon in de dhcp mode, en zou dus een ip moeten leasen aan mij, op zich maakt dat niet uit.
echter vraag ik mij af, kan ik nu gewoon een router op het modem zetten? watvoor verbindingstype gebruikt casema nu eigenlijk? ppoe?
Ik heb nu ook casema, ik heb een motorola modem.
ik krijg bij mijn ipconfig gelijk mijn externe ip te zien, heel vaag want het modem staat gewoon in de dhcp mode, en zou dus een ip moeten leasen aan mij, op zich maakt dat niet uit.
echter vraag ik mij af, kan ik nu gewoon een router op het modem zetten? watvoor verbindingstype gebruikt casema nu eigenlijk? ppoe?
Je kunt gewoon Dynamic IP gebruiken. Dus geen PPOE ofzo. Je hebt nieteens een wachtwoord nodig.
Werkt allemaal erg makkelijk.
Werkt allemaal erg makkelijk.
Verwijderd
ok maar ik lees eerder in dit topic dat casema gebruik maakt van L2TP, en dat wordt niet ondersteund door alle routers.
ik begrijp dus dat jij casema hebt en het gewoon werkt? kan je nu ook gewoon natten?
ik begrijp dus dat jij casema hebt en het gewoon werkt? kan je nu ook gewoon natten?
Ik heb ook casema, met een simpele router op dhcp kun je prima natten!
Zonder router kun je, met een hub of switch ertussen, twee public ip's krijgen, dus twee computers tegelijk op internet.
Zonder router kun je, met een hub of switch ertussen, twee public ip's krijgen, dus twee computers tegelijk op internet.
twannie
Verwijderd
sa, dat is gaar, als ik dus een intern netwerk wil bouwen MOET ik er een router tussen zetten.
mja boeit niet echt superveel maar wel jammer. dan maar een wifi router kopen gelijk.
mja boeit niet echt superveel maar wel jammer. dan maar een wifi router kopen gelijk.
Verwijderd
Casema maakte gebruikt van L2TP, dat is echter niet meer zo. Vandaar dat dit topic ook zo was gezakt, immers: geen L2TP -> geen problemen meer met de routersVerwijderd schreef op maandag 02 januari 2006 @ 12:03:
ok maar ik lees eerder in dit topic dat casema gebruik maakt van L2TP, en dat wordt niet ondersteund door alle routers.
Hoe wou je het anders doen?Verwijderd schreef op maandag 02 januari 2006 @ 14:46:
sa, dat is gaar, als ik dus een intern netwerk wil bouwen MOET ik er een router tussen zetten.
Je kunt ook 1 PC als 'servertje' laten draaien. Daar 2 NIC's indoen. 1 naar het modem en die andere met een crosscable naar de andere pc. Dat werkt ook alleen moet de ene Pc altijd aanstaan.
De meest simpele router voldoet al prima en dat is veel makkelijker.
Verwijderd
nou wat dacht je van gewoon een degelijke modem die ook routeertMy-life schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 10:37:
[...]
Hoe wou je het anders doen?
Je kunt ook 1 PC als 'servertje' laten draaien. Daar 2 NIC's indoen. 1 naar het modem en die andere met een crosscable naar de andere pc. Dat werkt ook alleen moet de ene Pc altijd aanstaan.
De meest simpele router voldoet al prima en dat is veel makkelijker.
ik snap ook wel dat ik zelf een router kan bouwen maar dat lijkt me een beetje zinloos, een routertje moet er dan maar komen.
Wat jij bedoel is ook gewoon een router, maar dan met een ingebouwt modem.
Deze zijn er niet voor kabel internet. Alleen voor ADSL bij mijn wete.
Deze zijn er niet voor kabel internet. Alleen voor ADSL bij mijn wete.
Ik kan nergens anders vinden dat het klopt dat je twee public IPs kunt krijgen. Klopt dit? Moet je hier extra voor betalen? Is het bij een maximum van 2 computers tegelijk op internet dus niet noodzakelijk om een router aan te schaffen? Of sla ik hier de plank compleet mis?twannie schreef op maandag 02 januari 2006 @ 12:10:
Ik heb ook casema, met een simpele router op dhcp kun je prima natten!
Bedankt,
Erwin
Welkom op het forum Erwin, lees eerst even de FAQ's en regels door
.
Ik weet niet of het zo is, maar áls het zo is dan hoef je daar niet extra voor te betalen en áls het zo is is het idd niet noodzakerlijk om een router aan te schaffen.
Ik weet niet of het zo is, maar áls het zo is dan hoef je daar niet extra voor te betalen en áls het zo is is het idd niet noodzakerlijk om een router aan te schaffen.
Verwijderd
Hallo allemaal,
Ik heb al een tijdje problemen met mijn verbinding (Casema) en mijn Sitecom dc 202 router (die oude zwarte). Het gebeurt me net iets te vaak dat hij eruit klapt en ik de router weer moet resetten en soms zelfs het modem (wit, motorola) aan en uit doen. Iemand enig idee hoe dit komt?
Ben nu aan het kijken voor een nieuwe want ik zie het niet meer zitten. Er schijnt een nieuwe sitecom wl 183 (300N) uit te komen die wel goed is. Zijn er meer mensen die deze router op het oog hebben?
Greetz...
Ik heb al een tijdje problemen met mijn verbinding (Casema) en mijn Sitecom dc 202 router (die oude zwarte). Het gebeurt me net iets te vaak dat hij eruit klapt en ik de router weer moet resetten en soms zelfs het modem (wit, motorola) aan en uit doen. Iemand enig idee hoe dit komt?
Ben nu aan het kijken voor een nieuwe want ik zie het niet meer zitten. Er schijnt een nieuwe sitecom wl 183 (300N) uit te komen die wel goed is. Zijn er meer mensen die deze router op het oog hebben?
Greetz...
als je de oude witte 4200 modem hebt en die valt steeds uit kun je dit melden bij de helpdesk van casema. zij kunnen zien of je modem die oud is vaak uitvalt uit zichzelf indien jah dan ruilen ze zelf die modem.
maar het kan net zo goed aan die rotzooi spul van sitecom liggen. resetten hoort nu eenmaal bij sitecom routers. je modem hoort goed te zijn. en koop een belkin of linksys laat die sitecom liggen zou ik zeggen.
maar het kan net zo goed aan die rotzooi spul van sitecom liggen. resetten hoort nu eenmaal bij sitecom routers. je modem hoort goed te zijn. en koop een belkin of linksys laat die sitecom liggen zou ik zeggen.
Verwijderd
Bijna altijd blijven de lampjes gewoon branden en moet ik de Router resetten. Dan ligt het waarschijnlijk aan de Router of niet?teksetter schreef op woensdag 05 september 2007 @ 20:06:
als je de oude witte 4200 modem hebt en die valt steeds uit kun je dit melden bij de helpdesk van casema. zij kunnen zien of je modem die oud is vaak uitvalt uit zichzelf indien jah dan ruilen ze zelf die modem.
Ik snap niet waarom Casema zelf die rotzooi adviseerd als het niet goed werkt. Ik weet niet of ze mijn router ooit geadviseerd hebben maar de nieuwe iig wel (wl-183). Als die niet goed werkt dan snijden ze zichzelf in de vingers want dan hangt iedereen binnen no time aan de telefoon natuurlijk.teksetter schreef op woensdag 05 september 2007 @ 20:06:maar het kan net zo goed aan die rotzooi spul van sitecom liggen. resetten hoort nu eenmaal bij sitecom routers. je modem hoort goed te zijn. en koop een belkin of linksys laat die sitecom liggen zou ik zeggen.
Maar wat is een goed alternatief met zowel wired als wireless? Had al gekeken naar een draytek maar daar is ook een heel topic met ellende over.
Verwijderd
Heeft iemand ervaring met de netgear wnr854t (evt. in combinatie met Casema)? Das die met gigabit lan en wireless. Zat eerst te denken om dat nieuwe sitecom ding (300N) te kopen maar kreeg zo slechte reacties. Qua prijs scheelde het niet zo heel veel.
Verwijderd
Hallo allemaal,
Ik heb inmiddels de Netgear wnr854t gehaald en hij draait al een tijdje. Toch heb ik nog steeds weleens dat de verbinding eruit klapt. Ik vind dit hooooogst irritant. Zijn er andere mensen die dit probleem ook hebben en weten waar dit aan ligt? Heeft het iets te maken met de MTU misschien? Die staat standaard op 1500 en ik las in de manual van mijn vorige router dat dit op 1400 moet staan. Heb het wel een keer verzet maar daarna is het toch weer gebeurd. Lijkt dus niets uit te halen. Hopelijk kan iemand me helpen...
Ik heb inmiddels de Netgear wnr854t gehaald en hij draait al een tijdje. Toch heb ik nog steeds weleens dat de verbinding eruit klapt. Ik vind dit hooooogst irritant. Zijn er andere mensen die dit probleem ook hebben en weten waar dit aan ligt? Heeft het iets te maken met de MTU misschien? Die staat standaard op 1500 en ik las in de manual van mijn vorige router dat dit op 1400 moet staan. Heb het wel een keer verzet maar daarna is het toch weer gebeurd. Lijkt dus niets uit te halen. Hopelijk kan iemand me helpen...
Kijk eerst eens in het log van je modem of die er uit is geweest of dat je router de boosdoener is geweest. Http://192.168.100.1 (bij telefonie modem ff admin/motorola invullen) en dan onder logs scrollen naar iets met een goede datum (dus niet 1970)Verwijderd schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 20:36:
Hallo allemaal,
code:
1
2
3
| 2007-12-14 12:14:01 7-Information DHCP - parameters acquired 2007-12-14 12:14:01 7-Information DHCP: ACK: Setting (*) CM TFTP Boot file: docsis.cfg 2007-12-14 12:14:01 7-Information DHCP: Setting CM IP address to: 10.1xx.x.x |
Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal
Verwijderd
Ik heb ff in de log van mijn modem zitten kijken en daar kwam ik het volgende tegen:
080102214157 7-Information C400.0 DCC-ACK Dynamic Channel Change Acknowledgement
080102214157 2-Alert B916.7 TEK bad state on HandleKeyReject()
080102214157 4-Error 917.2 Received Key Reject with error code 2 Unauthorized SID
080102214157 5-Warning B501.3 Key Reject - Unauthorized SAID
080102214157 4-Error B912.0 Author Reject error code 2
080102214157 7-Information B404.0 Stop
080102214157 7-Information B957.0 HandleStop() Stop Timer in OP WAIT(1-B) state
080102214157 4-Error B917.0 Received Auth Reject with error code 2 Unauthorized SID
080102214157 5-Warning B301.4 Auth Reject - Unauthorized SAID
080102214157 7-Information C203.0 DCC arrive new
080102214157 7-Information C300.0 DCC-RSP Dynamic Channel Change Response
De regels:
Lijken vaker terug te komen. Heb echter geen idee waar dit aan ligt. Had al ff gegooled maar niks kunnen vinden helaas...
[edit] En deze zie ik ook vaak:
080102202638 7-Information D507.0 Retrieved Time....... SUCCESS
************ 7-Information D511.0 Retrieved DHCP .......... SUCCESS
************ 5-Warning D520.2 DHCP Attempt# 2 BkOff: 5s Tot DSC:2 OFF:1 REQ:1 ACK:1
************ 3-Critical D1.0 DHCP FAILED - Discover sent, no offer received
************ 7-Information D0.0 DHCP CM Net Configuration download and Time of Day
Heb toen DHCP op het modem een keer uit gezet maar dat leek niets uit te halen...[//edit]
080102214157 7-Information C400.0 DCC-ACK Dynamic Channel Change Acknowledgement
080102214157 2-Alert B916.7 TEK bad state on HandleKeyReject()
080102214157 4-Error 917.2 Received Key Reject with error code 2 Unauthorized SID
080102214157 7-Information B404.0 Stop
080102214157 7-Information B957.0 HandleStop() Stop Timer in OP WAIT(1-B) state
080102214157 4-Error B917.0 Received Auth Reject with error code 2 Unauthorized SID
080102214157 5-Warning B301.4 Auth Reject - Unauthorized SAID
080102214157 7-Information C203.0 DCC arrive new
080102214157 7-Information C300.0 DCC-RSP Dynamic Channel Change Response
De regels:
Lijken vaker terug te komen. Heb echter geen idee waar dit aan ligt. Had al ff gegooled maar niks kunnen vinden helaas...
[edit] En deze zie ik ook vaak:
080102202638 7-Information D507.0 Retrieved Time....... SUCCESS
************ 7-Information D511.0 Retrieved DHCP .......... SUCCESS
************ 5-Warning D520.2 DHCP Attempt# 2 BkOff: 5s Tot DSC:2 OFF:1 REQ:1 ACK:1
************ 3-Critical D1.0 DHCP FAILED - Discover sent, no offer received
************ 7-Information D0.0 DHCP CM Net Configuration download and Time of Day
Heb toen DHCP op het modem een keer uit gezet maar dat leek niets uit te halen...[//edit]
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2008 18:56 ]
Ik vermoed ( <- lees dat woordje goed
) dat je modem niet helemaal goed in het systeem bij casema staat. Als jij nog een brief hebt met een Fxxxxx (x = cijfertje) en een wachtwoord hebt (wachtwoord zijn alleen maar cijfers) dan zou je hem kunnen proberen opnieuw te provision te halen. Dit kun je doen op http://klant.casema.nl/activatie
De activatiecode (Fxxxxx) zou ook kunnen beginnen met een W als je nog vanouds een wanadoo cable abonnement hebt.
De activatiecode (Fxxxxx) zou ook kunnen beginnen met een W als je nog vanouds een wanadoo cable abonnement hebt.
Verwijderd
Ik denk niet dat ik die gegevens nog heb. Kan ik die gewoon opnieuw opvragen bij Casema?
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2008 13:38 ]
Zij kunnen hem aan de hand van het cmac (staan meerdere mac adressen onder/achter op je modem) ook daar opnieuw aanmelden.Verwijderd schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 09:40:
Ik denk niet dat ik die gegevens nog heb. Kan ik die gewoon opnieuw opvragen bij Casema?
Vertel daar tevens je probleem zodat ze ook alles even nakijken.
Willen ze het niet opnieuw aanmelden zeg dan dat je de gegevens kwijt ben en een email adres wil aanmaken (dan heb je die gegevens ook nodig
Verwijderd
Dat waren de magische woorden denk ik. Ze vroegen naar het mac adres en toen kwamen ze erachter dat ik een oud modem had dat te traag was voor mijn internet! Echt niet te geloven. Ik heb dit probleem al een jaar of anderhalf. Ik heb er ook al een paar keer voor gebeld maar niemand heeft ooit opgemerkt dat ik het witte motorola modem had in combinatie met casema maxi...
Iig komt er een monteur langs die een nieuw modem gaat plaatsen. Ik denk dat het daarmee is opgelost. Uiteraard laat ik het wel ff weten. Hartstikke bedankt voor de hulp klaasbram!
Iig komt er een monteur langs die een nieuw modem gaat plaatsen. Ik denk dat het daarmee is opgelost. Uiteraard laat ik het wel ff weten. Hartstikke bedankt voor de hulp klaasbram!
Verwijderd
Ik heb inmiddels een nieuw modem en het probleem is opgelost! De monteur zei dat er zo ongeveer 15000 mensen zijn die een verkeerd modem hebben...
Verwijderd
Laat me raden, je had zo'n wit modem een SB4200 zeker ?Verwijderd schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 11:34:
Dat waren de magische woorden denk ik. Ze vroegen naar het mac adres en toen kwamen ze erachter dat ik een oud modem had dat te traag was voor mijn internet! Echt niet te geloven. Ik heb dit probleem al een jaar of anderhalf. Ik heb er ook al een paar keer voor gebeld maar niemand heeft ooit opgemerkt dat ik het witte motorola modem had in combinatie met casema maxi...

\[Casema/Orange Cable] Ervaringen topic - Deel 3
Dat was al in 2005 dat die massaal omgeruild werden, maar ja voordat je die allemaal hebt zou het nog wel even duren.
Verwijderd
Klopt! Maar ik had eerst wel een traag abbootje waarbij dit modem misschien nog wel voldeet...