Router voor Casema via Eurodocsis (motorola modem)

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:
  • 15.071 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krn176
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-08 17:56
het probleem met Casema is dat ze de bepaalde gedeelten van de helpdesk hadden uitbesteed waardoor het een grote bende was. De communicatie tussen de verschillende afdelingen verliep niet soepel (kastje - muur systeem)

Ook werd er met veel verschillende programma's gewerkt (gegevens kwamen onderling niet altijd overeen - en met verhuizingen ging het daardoor vaak mis) en zijn ze voor bepaalde dingen afhankelijk van moedermaatschappij Wanadoo waren

Dit moet nu echter verholpen zijn nu alles weer bij Casema in Den Haag ligt en met het nieuwe DHCP systeem loopt alles als het goed is een stuk gemakkelijker en binnenkort ook nog ns een beetje redelijk aanvaardbare snelheden en korte wachttijden bij de helpdesk..

Jammer dat Den Haag zo ver hier vandaan ligt want het was een fijn bedrijf om voor te hebben gewerkt, nu sinds 1 maart (tijdelijk) werkloos

Ex-casema helpdesk medewerker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tatsu
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

krn176 schreef op 04 maart 2004 @ 18:41:
het probleem met Casema is dat ze de bepaalde gedeelten van de helpdesk hadden uitbesteed waardoor het een grote bende was. De communicatie tussen de verschillende afdelingen verliep niet soepel (kastje - muur systeem)

Ook werd er met veel verschillende programma's gewerkt (gegevens kwamen onderling niet altijd overeen - en met verhuizingen ging het daardoor vaak mis) en zijn ze voor bepaalde dingen afhankelijk van moedermaatschappij Wanadoo waren

Dit moet nu echter verholpen zijn nu alles weer bij Casema in Den Haag ligt en met het nieuwe DHCP systeem loopt alles als het goed is een stuk gemakkelijker en binnenkort ook nog ns een beetje redelijk aanvaardbare snelheden en korte wachttijden bij de helpdesk..

Jammer dat Den Haag zo ver hier vandaan ligt want het was een fijn bedrijf om voor te hebben gewerkt, nu sinds 1 maart (tijdelijk) werkloos

Ex-casema helpdesk medewerker
Gelukkig dat je jouw naam niet in jouw profiel hebt staan, als jij een geheimhoudingsverklaring bij Casema had getekend, had je aardig de lul kunnen zijn. :)

If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk, dat vindt ik nou altijd grappig, mensen die precies het omgekeerde ervaren als ik.

Ik ging laatst bij familie een 2200E neerzetten, die wanadoo/motorola hebben. Voor het plaatsen hadden ze continue disconnects, nu loopt 't als een trein en constant. En ik moet zeggen dat er niet veel routers met l2tp om kunnen gaan.

(reactie op Door Marf0rz - Thursday 26 February 2004 21:06)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2004 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marf0rz schreef op 26 februari 2004 @ 21:06:
Ten eerste wil ik even kwijt dat je echt niet terug wilt naar Com21. De toekomst van Eurodocsis is op gang. Ik denk zelfs dat over een tijdje de Com21’s eruit gaan bij Casema en alles vervangen wordt door Eurodocsis, maar dat zijn maar speculaties natuurlijk.

Je kan niet portmappen en porten open gooien met de eurodocsis modem, .....

.....Die komt dus niet. Wanadoo heeft Draytek verteld dat ze binnenkort van het L2TP protocol willen afstappen.....
naar wat IK gelezen heb komt eurodoscis niet meer. welke modem we ervoor in plaats krijgen herineer ik me niet meer. van L2TP wordt idd afgestapt omdat dat teveel ellende geeft.

ik heb de COM21 nog en nog nooit 1 probleempje mee gehad. me vriendin heeft de eurodoscis en wat een onding is da.....

er is hierover al een soortgelijk topic gaande.....

Casema gaat ook upgraden

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2004 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZuzZoo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-07-2023

ZuzZoo

Hoera een zoontje! Joao-Rese!!

Marf0rz schreef op 26 februari 2004 @ 21:06:
Ergens is het ironisch dat er nu opeens een topic op GoT bestaat over deze situatie waar ik een heel tijdje naar gezocht hebt. Ik heb ooit is op GoT een draadje hierover gestart en er waren mensen geweest die het draadje toevallig gezien hadden en mij immens hebben gemaild over hoe of wat, wat overigens nu allemaal vrijwel bekend is..................
Als je dat doet en je hebt meer dan 1 pc aan je router hangen kun je problemen ondervinden omdat de outer de pakketten naar verschillende macadressen verstuurt. Beter is om de router een eigen (geregistreerde) macadres te geven en de pc's ieder afzonderlijk een eigen macadres aanmaken mbh bv. SMAC (google).
Dus de pc waarop de bv bij chello geregistreerde macadres opzit aan de router geven en deze pc een ander macadres opgeven.

Apple fanboy, Windows fanboy, Android fanboy en Gadgets fanboy..nuff said

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennismaus
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-08 08:35
Micha wat is je mail adres????? Dan mail ik me c nummer even of je maild mij

EDIT:

Mail adres weg gehaald.

[ Voor 21% gewijzigd door dennismaus op 05-03-2004 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Nu online

knakworst

Get more sats!

dennismaus schreef op 05 maart 2004 @ 08:26:
Micha wat is je mail adres????? Dan mail ik me c nummer even of je maild mij dennis@auton.nl
Als je op zijn naam in het midden klikt, staat zijn mail adres in zijn profiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennismaus
Ja zag het later ook en heb hem al gemaild als het goed is kijkt ie er nu of straks naar.

Maar wel lekker die verhoging werd wel tijd ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoop dat deze verhoging beter wordt dan de vorige.

Toen had ik 300Kb download en altijd 40KB/s download. Toen naar 512Kb en het downloaden is inderdaad naar gemiddeld 30KB gezakt.

Heel af en toe haal ik nog wel eens een piekje van 60KB maar niet lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-08 08:51

sjaak

un giorno credi

Ik was ook niet echt blij met de snelheid op l2tp wat vooral komt door al die overhead e.d. Zonder al die meuk heb ik een superstabiele verbinding. Nu nog wachten op de gefaseerde verhogingen. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ehh ja duss.. ehh...

zit dus net op kamers in den haag...heb geen telefoon lijn (student dus te duur)
damn ik mis me xs4all adsl...

jup heb casema aangevraagd ( wel 4 keer .. omdat ik steeds niet in hun aanvraag systeem stond . pfffffff)

dus... wat ik begrijp (het is maart 2004)

krijg ik de motorola... volgens mij wel
als ik een router gebruik deze L2TP moet ondersteunen ...
en dat volgens mij dat dhcp niet boeit... toch....kan toch ip´s zelf instellen ?

heb iets gelezen dat casema overschakelt van l2tp naar dhcp ?? what the crap dat zijn toch 2 totaal verschillende dingen die niets met elkaar te maken hebben toch ?

en... ik vergeet zeker nog iets..... oh ja ondersteuning gevraagd .. heh heh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak

sjaak

un giorno credi

Zal wel komen omdat het zondagochtend is maar wat een wazige post zet je neer. :P

Iig, als je abonnement na 25 januari af hebt gesloten krijg je een motorola modem, deze kan je met of zonder router aansluiten en je hoeft geen verbinding via l2tp te maken. Als je de rest van het topic ook een beetje hebt gelezen zie je dat men eerst een vpn verbinding moest maken waarmee je kon internetten. Echter nu heb je de mogelijkheid om je pc zonder toeters en bellen aan te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• utbone
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:12
Mag ik vragen wie in Den Haag het DCHP verhaal werkend heeft gekregen op een 2200E?
Ik krijg maar geen DHCP Adres aangeboden!

U heeft de melk horen klotsen maar weet niet waar de tepel hangt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• connos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:04
Voor een kennis van me heb ik een draadloos netwerkje aangelegt met een Etech WLRT-03 Router/wireless access point. Deze router ondersteund het L2TP protocol wat Wanadoo gebruikt voor de Motorola Surfboard modems. Deze combinatie werkte niet vlekkeloos. Eens in de zoveel uur werd de verbinding verbroken, die dan alleen was te herstellen door de router te resetten.

In deze thread las ik dat je telefonisch kunt verzoeken het protocol om te zetten naar DHCP requests. Toen ik de helpdesk belde met dit verzoek kreeg ik niet echt veel medewerking. Verteld werd dat ik vanzelf wel aan de beurt zou komen. Alleen Macintosh users worden direct omgezet.

Daar schoot ik dus niet veel mee op... Maar ik dacht, laat ik gelijk nog eens een keer bellen en toen kreeg ik iemand aan de lijn die zonder morren het protocol wilde omzetten. Een paar keer het modem uit en weer aanzetten en nu werkt 't! :)

Overigens vertelde deze helpdeskmedewerker me dat je met DHCP wel een dynamisch i.p.v. een statisch IP adres krijgt. Voor die kennis van me is dat geen bezwaar. Kan me voorstellen dat mensen die een FTP of webserver draaien hier niet vrolijk van worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok nog steeds zondag.. maar zal proberen om minder wazig te zijn :)...

samenvatting casema + router:

na 25 januari krijg je een motorola modem van hun

een router hoeft niet perse L2TP te ondersteunen
(DHCP ondersteunt bijna elke router)

maar aan wat voor eisen moet dan een router voldoen na 25 Januari?? .
VPN (kan elke router geloof ik) DHCP (ditto)

met router maak je dan dus een VPN verbinding aan (net als ADSL toch ? )
of ??? jou tell me.

zins opbouw is nog steeds niet perfect :).. maar er wordt aan gewerkt :)..
nog steeds advies gevraagt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak

sjaak

un giorno credi

utbone schreef op 07 maart 2004 @ 11:34:
Mag ik vragen wie in Den Haag het DCHP verhaal werkend heeft gekregen op een 2200E?
Ik krijg maar geen DHCP Adres aangeboden!
Als je het modem aansluit op de pc, krijg je dan wel een ip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak

sjaak

un giorno credi

Verwijderd schreef op 07 maart 2004 @ 13:29:
samenvatting casema + router:
Je schrijft je in voor internet, je krijgt een motorola modem, deze sluit je aan op je pc, die krijgt een ip uit de 10.x.x.x range. Je start IE en je komt op de provision-pagina's uit. Je activeert het modem, herstart modem en pc en je pc krijgt een publiek ip-adres waar je mee het internet op kan. Geen vpn, geen PPPoE, gewoon meteen op internet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Onder voorbehoud dat je NIC een beetje normaal functioneert....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weezer-DC
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-07 21:02
Verwijderd schreef op 07 maart 2004 @ 18:23:
Onder voorbehoud dat je NIC een beetje normaal functioneert....
Was da nou weer,
hij werkt of hij werkt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weezer-DC schreef op 07 maart 2004 @ 18:53:
[...]

Was da nou weer,
hij werkt of hij werkt niet.
Das niet geheel waar.
Je kunt bijvoorbeeld ook de snelheid van je NIC instellen.
Soms werkt een NIC beter op een vaste instelling ipv dat ie zelf zoekt waar ie op moet draaien. Ben ik vaak genoeg tegen gekomen op werk met compaq nic's.
Vond 1 nic 't nodig om op 10MBit HD te draaien op een 100Mbit Hub. Tja... dan krijg je gezeik. Dus toen handmatig ingesteld op 100Mbit FD en klaar toen was het over met collisions enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• utbone
micha schreef op 07 maart 2004 @ 18:16:
[...]

Als je het modem aansluit op de pc, krijg je dan wel een ip?
Das een goeie... maar ik heb het nu op twee routers geprobeerd (DC 202 V3 & Draytek 2200E) en dat werkte niet.

Ik zal binnenkort ff testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennismaus
Micha Het word met de dag erger dit weekend kreeg ik helemaal niets meer over de lijn. Heel af toe wel maar niet meer als een normale 56 k modem. Zowel dirket op de kabel als op me router geen verschil. Ga zo maar even bellen met je collega's. Want dit kan echt niet betaal een hoop maar krijg helemaal niets en er werd belooft hoe meer klanten in de wijk dat maakt niet uit voor je snelheid maar heb zo het idee dat het wel uit maakt en ik begin er behoorlijk van de balen zo onderhand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-07 17:08

Blindfold

Donde estan los conejos?

utbone schreef op 07 maart 2004 @ 22:20:
[...]

Das een goeie... maar ik heb het nu op twee routers geprobeerd (DC 202 V3 & Draytek 2200E) en dat werkte niet.

Ik zal binnenkort ff testen.
Dit probleem heb ik dus ook gehad toen ik net was overgezet op DHCP. Helaas was dit in het weekend, maar niemand die iets kon regelen bij Casema. Het bleek een algemeen probleem te zijn, maar het was niet zeker bij wie en hoe enzo. Uiteindelijk heb ik op een dinsdagmiddag nog eens gebeld. Erg vriendelijke jongen aan de lijn gehad die een paar keer met een andere afdeling heeft gebeld en daarna werkte het wel.

Van wat ik heb begrepen belt de eerstelijns eerst met een andere groep. Deze jongens regelen (dit is dus weer even speculatie) dat je mac adres van je modem in hun DHCP server wordt gezet ofzo. Wat die gasten ook precies doen. Ze moeten dit bij jou waarschijnlijk ook nog een keer doen, want daarna werkte het bij mij wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennismaus
Wat een topper zeg. Net gebeld met casema en ben nog nooit zo snel en goed geholpen. Wat blijkt mijn modem stond op de demos instelling. Beetje vreemd en ja we weten de demos was niet zo rappies. Nu weer op broadband basic gezet door hen en tevens meteen me snelheidsverhoging doorgevoerd. Wat aardig. Als het nou niet werkt horen jullie het wel. Zit nu op de zaak ben pas vanmiddag weer thuis. Maar ging echt goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Problemen, problemen en nog ens problemen.

Ik heb afgelopen week een router gekocht voor Casema via L2TP. Ik ben eens niet eigenwijs geweest en gewoon de Sitecom DC202 (v3) gekocht.

Echter is dat ding zo instabiel als [censuur ;)]. Sinds de dag dat ik hem heb valt om de zoveel tijd het send en online ledje uit. Gevolg -> seconden, uren, of laatst zelfs een dag geen internet mogelijk. Ook als ik het zonder de router probeerde.
Ben al bezig met support van Sitecom, die hebben me die allernieuwste firmware (1005) gegeven (wat niet werkt wat nu wel werkt :) ).. dus dat wil ook nog niet zo vlotten.

Jullie nog tips o.i.d.. of moet ik gewoon casema maar ff bellen om heel lief te vragen of ik alvast dhcp kan krijgen?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2004 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak

sjaak

un giorno credi

dennismaus schreef op 08 maart 2004 @ 14:54:
Wat een topper zeg. Net gebeld met casema en ben nog nooit zo snel en goed geholpen. Wat blijkt mijn modem stond op de demos instelling. Beetje vreemd en ja we weten de demos was niet zo rappies. Nu weer op broadband basic gezet door hen en tevens meteen me snelheidsverhoging doorgevoerd. Wat aardig. Als het nou niet werkt horen jullie het wel. Zit nu op de zaak ben pas vanmiddag weer thuis. Maar ging echt goed.
:D Wat raar.. :D

Ik had nl. dat nagekeken en dat was eerst nog niet (anders haalde je nl. ook niet de 30KB.) Maar laat ff weten idd hoe het verder gaat. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak

sjaak

un giorno credi

Verwijderd schreef op 08 maart 2004 @ 16:39:
om de zoveel tijd het send en online ledje uit.
Lijkt een signaalprobleem, probeer het modem eens direct op de hoofdaansluiting te zetten. Hoe is je tv-signaal op ned 1 2 3? Sneeuw? Kan b.v. defecte ntu zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennismaus
micha schreef op 08 maart 2004 @ 18:31:
[...]

Lijkt een signaalprobleem, probeer het modem eens direct op de hoofdaansluiting te zetten. Hoe is je tv-signaal op ned 1 2 3? Sneeuw? Kan b.v. defecte ntu zijn.
Alles is opgelost stond van alles verkeerd ston basic in plaats van broadband basic. Heb net weer moeten bellen. Werd weer vriendelijk geholpen en melde dat het nu opgelost moets zijn. Even verbinding resetten en klaar was ik. Was gewoon allermaal verkeerd ingesteld en tevens snelheids verhoging doorgevoerd gekregen alles is nu super. Met een dikke 100 KB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

micha schreef op 08 maart 2004 @ 18:31:
[...]

Dat is niet minder dan het normaal is. De modem is direct op de hoofdaansluiting geinstalleerd... en ook als ik de router er tussen uit laat... wordt ie de eerst komende periode ook niet meer stabiel.

normaal zou het denken dat het aan de modem / Casema ligt, maar het zou te toevallig zijn dat precies vanaf het moment is dat ik de router er tussen plaatste er een Casema/modem storing zou zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

Verwijderd schreef op 09 maart 2004 @ 10:46:
[...]

Dat is niet minder dan het normaal is. De modem is direct op de hoofdaansluiting geinstalleerd... en ook als ik de router er tussen uit laat... wordt ie de eerst komende periode ook niet meer stabiel.

normaal zou het denken dat het aan de modem / Casema ligt, maar het zou te toevallig zijn dat precies vanaf het moment is dat ik de router er tussen plaatste er een Casema/modem storing zou zijn...
Ik heb de afgelopen week continu een wegvallende verbinding gehad. Volgens mij had het met werkzaamheden wegens de snelheidverhoging te maken, want sinds gisteren heb ik weer stabiel verbinding en nog 2 Mbit down ook. Helaas is m'n upload nog niet de beloofde 384 kbit, maar rond de 235 (volgens herhaaldelijke speedtest testen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xelation
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-08 00:20

Xelation

Bendable Poseable

Verwijderd schreef op 08 maart 2004 @ 16:39:
Problemen, problemen en nog ens problemen.

Ik heb afgelopen week een router gekocht voor Casema via L2TP. Ik ben eens niet eigenwijs geweest en gewoon de Sitecom DC202 (v3) gekocht.

Echter is dat ding zo instabiel als [censuur ;)]. Sinds de dag dat ik hem heb valt om de zoveel tijd het send en online ledje uit. Gevolg -> seconden, uren, of laatst zelfs een dag geen internet mogelijk. Ook als ik het zonder de router probeerde.
Ben al bezig met support van Sitecom, die hebben me die allernieuwste firmware (1005) gegeven (wat niet werkt wat nu wel werkt :) ).. dus dat wil ook nog niet zo vlotten.

Jullie nog tips o.i.d.. of moet ik gewoon casema maar ff bellen om heel lief te vragen of ik alvast dhcp kan krijgen?
Bizar wel, heb zelf Wanadoo Basic, heb ook de router Sitecom DC202 (v3). In princiepe hoef je niet de firmware up te daten. Gek genoeg had ik de eerste dag weinig problemen op het feit na dat alle hotmail diensten onbereikbaar waren. De dag erna functioneerde alles weer. Nu blijkt dus dat casema direct merkt dat je een router gebruikt en de dhcp naar hun tijdsvermogen gelijk aanpassen waardoor alles weer werkt. Ik zeg hun tijdsvermogen omdat in mijn geval het 1 dag duurde en bijv bij een collega één week. Bellen naar hun is simpelweg $@$#! want het kost wat knaken. Maar hoe $%@#!@ het ook klinkt, wees gewoon even geduldig en ga niet zitten rommellen met de Router instellingen. Want dan ben je vaak genoeg verder van huis.

Tevens, dit ging om SiteCom, heeft iemand voor de gein wel eens die Aldi Medion gereset. Dat ding is dan gelijk naar de klote en de webserver op die router is verdwenen. Of lag dit nou echt aan mij. Al helemaal balen dat bijv. kut Dynabyte die klere SiteCom blijft adviseren terwijl het in hun nadeel is want bijv Belkin is toch weer 20 euro duurder. Heb veel Belkin produkten bijv. NIC's, KVM sets en die werken in vergelijking met SiteCom velen malen beter. Belkin produceert het meer verfijnd dan SiteCom in Korea. Maar ja wist dus niet van de wijzigingen af en heb dus nu de SiteCom..grrr

Ik loop dus weer over te veel te praten wat weer niet de bedoeling was, maar ja dus ga ik er maar me kappen. Jongens Succes!

[ Voor 3% gewijzigd door Xelation op 13-03-2004 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm .. ik ga denk ik maar wel beetje eigewijs zijn.. ik begin met een edimax router.. daarna een SMC daarna pas een sitecom :).. hehe..

kom op... moet toch werken.. zeker nu dat L2TP gedoe nu niet meer van toepassing is.. .... toch ? !! :P

ok.. peace out.... en crossing fingers dat kaas hema snel aanklopt met me modem pakketje :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvdlaan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-08 09:21
Heeft iemand hier ervaring met de instellingen met een router USrobotics 8054

Ik heb deze router en wil hiermee m`n internet verbinding (wanadoo basic met een eurocsis motorola modem) delen.

Ik heb de threat van usrobotics al doorgezocht en zij verwezen me hier naartoe, dus wie kan me helpen met de instellingen ... :?

Xbox One X | iPhone 12 | iPad Pro 11 | MacBook Air M1 | Sony HX50v | Sony HX400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak

sjaak

un giorno credi

Ms is het handig erbij te vertellen of je een verbinding moet maken of dat je al op dhcp zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• utbone
Blindfold schreef op 09 maart 2004 @ 11:45:
[...]

Ik heb de afgelopen week continu een wegvallende verbinding gehad. Volgens mij had het met werkzaamheden wegens de snelheidverhoging te maken, want sinds gisteren heb ik weer stabiel verbinding en nog 2 Mbit down ook. Helaas is m'n upload nog niet de beloofde 384 kbit, maar rond de 235 (volgens herhaaldelijke speedtest testen).
Kan je aangeven waar hier is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvdlaan
micha schreef op 14 maart 2004 @ 17:54:
Ms is het handig erbij te vertellen of je een verbinding moet maken of dat je al op dhcp zit?
Ik heb hem nu ingesteld op DCHP, maar kan dus alleen afzonderlijk verbinding maken.

Wat ik dus wil is gelijktijdig kunnen surfen zowel op de laptop als op de desktop :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

utbone schreef op 14 maart 2004 @ 17:59:
[...]

Kan je aangeven waar hier is?
Sorry, stond nog in m'n vorige post. Hier is Utrecht postcode 3526 (kanaleneiland).
Laatste dagen is het allemaal nog steeds stabiel, maar helaas nog steeds geen beloofde upload.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennismaus
Mijn download is ook nog niet wat het moet zijn namelijk 70 tot 80 kb en niet hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heh heh ik lag me rot..

mijn huisgenoot belt me net op.. casema is net aan de deur geweest enheeft een pakketje gegeven (modem en de hele .... zooi) ..

hij probeerde de modem enzo aantesluiten.. hehe krijg ie een lekkerre stoom stoot door hem heen .. heh heh. dus nu durft ie niet meer.. dus dat betekent dat ik strax proef konijn ga spelen :)..

hij heeft casema gebeld en die zij dat dat nie thelemaal in orde is .. monteur komt over 2 dagen.. hehe..

maar heb wel eens vaker schok gehad van een tv kabel.. oa van een tv .. zit vaak een lekstroom van de antenne ingang (potentiaal verschil ).. en als je dan toefallig ook de kachel vast heb.. .. outch :).niets ernstig denk iets van 25 a 50 V..

maar toch .. altijd grappig dit soort dingen ..

the casema story continues ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvdlaan
Wat een gekloot met wanadoo/casema ... :|

Gisteravond de hele tijd bezig geweest m`n router verbinding te laten maken met wanadoo basic, maar helaas het lukt gewoon niet.

Het enigste wat mogelijk is, of met m`n desktop inloggen of met m`n laptop ... :?

Wat we toen ook nog geprobeerd hebben is een internetverbinding te delen d.v.m. windows xp en ook dit lukt niet ...

iemand een suggestie ... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

internet verbinding delen zou moeten lukken. ff een paar achterlijke vragen, gebruik je wel crosskabel? heb je wel 3 netwerkkaarten? 1 in laptop naar 1 in desktop en dan 1 van desktop naar kabelmodem? firewall al ff op disabled gezet? je kan net als ik ff voor de gemak alle netwerkkaarten 1 vaste ipadres geven en in je firewall een rule toevoegen dat die ipadres vrye toegang heeft......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:36

OgWok

U.N.C.L.E.

pvdlaan schreef op 04 april 2004 @ 11:04:
Wat een gekloot met wanadoo/casema ... :|

Gisteravond de hele tijd bezig geweest m`n router verbinding te laten maken met wanadoo basic, maar helaas het lukt gewoon niet.

Het enigste wat mogelijk is, of met m`n desktop inloggen of met m`n laptop ... :?

Wat we toen ook nog geprobeerd hebben is een internetverbinding te delen d.v.m. windows xp en ook dit lukt niet ...

iemand een suggestie ... :?
Wel handig als je verteld welke router je hebt en wat voor systemen er aan die router "hangen". Heb je een Casema abo met L2tp of DHCP? Welk type "modem"?

Wat uit je verhaal wel lijkt is dat je met L2tp per computer gaat inloggen. Als je router geen L2tp ondersteund kan het ook niet anders.

Ondersteund de router wel L2tp dan stel je de router zo in dat hij de verbinding via L2tp opbouwd, daarna kunnen alle systemen gebruik maken van internet; wel de L2tp software op de computers deinstalleren, anders wordt het een puinhoop.

[ Voor 5% gewijzigd door OgWok op 04-04-2004 16:18 ]

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvdlaan
Ja stom, het was niet z`n duidelijke post :?

Maar ik maak dus gebruik van een UR robotics router 8054,
Via een gewone utp kabel naar m`n desktop en draadloos naar m`n laptop.
Verder heb ik een wanadoo basic abonnement welke via een L2tp verbinding gemaakt wordt.
De modem is een Eurodocsis motorola modem (vandaar in deze topic ;) )

@ Ogwok, op een of andere manier is de router dus niet in te stellen op L2tp, hij maakt wel verbinding naar het internet maar dat gebeurt gewoon vanuit windows, door te dubbel klikken op een icoontje.
Deze router is ook ingesteld onder DHCP.

Het is ook een van de weinig router waarop wanadoo cable basic verbinding kan maken, is mij gezegt :'(

Verder vraag ik me af hoe ik de L2tp software kan deinstalleren ?
En of het nu evengoed mogelijk moet zijn om m`n internetverbinding te kunnen delen via windows XP pro op m`n desktop-pc ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

pvdlaan schreef op 05 april 2004 @ 13:43:
Ja stom, het was niet z`n duidelijke post :?

Maar ik maak dus gebruik van een UR robotics router 8054,
Via een gewone utp kabel naar m`n desktop en draadloos naar m`n laptop.
Verder heb ik een wanadoo basic abonnement welke via een L2tp verbinding gemaakt wordt.
De modem is een Eurodocsis motorola modem (vandaar in deze topic ;) )

@ Ogwok, op een of andere manier is de router dus niet in te stellen op L2tp, hij maakt wel verbinding naar het internet maar dat gebeurt gewoon vanuit windows, door te dubbel klikken op een icoontje.
Deze router is ook ingesteld onder DHCP.

Het is ook een van de weinig router waarop wanadoo cable basic verbinding kan maken, is mij gezegt :'(

Verder vraag ik me af hoe ik de L2tp software kan deinstalleren ?
En of het nu evengoed mogelijk moet zijn om m`n internetverbinding te kunnen delen via windows XP pro op m`n desktop-pc ?
Ik ken je router verder niet, maar als je nog connectie maakt door op je icoontje te dubbelklikken (L2TP dus), dan zal dit nooit werken als je router ingesteld staat als DHCP.
Als het goed is wordt je binnenkort (uiterlijk 15 april) overgezet naar DHCP.

Je router moet dan ingesteld staan dat hij direct verbinding maakt. Wachtwoord is niet meer nodig, aangezien je modem bij Casema wordt toegevoegd en je automatisch online gaat.
Zorg dat je router ook als DHCP server staat ingesteld zodat je PC een ip adres krijgt van de router. Je icoontjes voor l2tp kunnen daarna gewoon weg en je casema. Bij je internet explorer moet je bij verbindingen dan instellen dat je verbinding maakt via LAN.

Uiteindelijk wordt je situatie dus zo:
Router krijgt IP adres van Casema (via je modem) en kan dus online. PC's krijgen IP adres van je router, dus deze kunnen ook online.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarmaniaK
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-07 11:58
ben hier nieuw sorry hoor maar:
ben net (gisteren) overgegaan naar de nieuwe 1mb download snelheid kennelijk
(zit een file te dloaden gaat ie opeens ipv een steady 60 zomaar 117 kb/sec
en gewoon echt 10 min lang tot de file klaar was)....
maar kheb nergens geen brief ontvangen... nog steeds disconnects, nog steeds l2tp... moek een brief krijgen of wat?

als ik mn router op dhcp zet geeft ie me een 10.* adres als ik connect. heb een etech WLRt03 (werkte ook bij ouwe wanad00d, l2tp dus)
maargoed

dus.

anyone? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
KarmaniaK schreef op 16 april 2004 @ 10:20:
ben hier nieuw sorry hoor maar:
ben net (gisteren) overgegaan naar de nieuwe 1mb download snelheid kennelijk
(zit een file te dloaden gaat ie opeens ipv een steady 60 zomaar 117 kb/sec
en gewoon echt 10 min lang tot de file klaar was)....
maar kheb nergens geen brief ontvangen... nog steeds disconnects, nog steeds l2tp... moek een brief krijgen of wat?

als ik mn router op dhcp zet geeft ie me een 10.* adres als ik connect. heb een etech WLRt03 (werkte ook bij ouwe wanad00d, l2tp dus)
maargoed

dus.

anyone? :)
Bij mijn beste weten staat de snelheidsverhoging los van de overzetting naar dhcp. Tot juni wordt er gefaseerd overgezet naar dhcp, daar zal je een bericht van moeten krijgen (niet iedereen let zo goed op). Je kunt wel de servicedesk van casema bellen om je nu al te laten omzetten. 0900-8896. (voor mij was 't binnen 3 min. geregeld.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-08 10:18

Bestla

Kvinne

Gek toch :? Nooit een brief gehad ,wel problemen met verbindingen totdat ik in dit topic las over DHCP. Ingesteld en nu al een tijdje als een zonnetje hoor. Of zal het komen dat ik vroegah voor Casema heb gewerkt dat ik er maar aan hoef te denken en de omzetting is een feit. O-)

Eurodocsis en Sitecom dc202v2 (nog steeds met standaard firmware) :)

Weinig tijd om te GoTTen ivm nieuw poesje 8) Naam: Troela :)

[ Voor 23% gewijzigd door Bestla op 16-04-2004 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3V3RT
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-08 22:30
mischien een heel ander probleem : Ik had 2 dagen geleden een snelheidsverhoging gemerkt (speedtest) . De dag erna is deze weer helemaal ingezakt naar mijn oude snelheid . hebben meer mensen hier last van ?

btw ik volg dit topic op de voet , en ik zou zeggen ga zo door !! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harkov
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Ik kreeg vandaag het DHCP omzet mailtje, dus ik mijn router opnieuw ingesteld. Het lukte alleen niet om verbinding met internet te krijgen, ik casema klantenservice gebeld, blijkt dat mijn verbinding nog niet omgezet was. Stuur dan geen mail zou ik zeggen ;)
Maar goed na 14 min met een overigens zeer vriendelijke meneer van de helpdesk aan de lijn te hebben gehangen deed hij het. Eindelijk portmappen :)

edit: typo's

[ Voor 3% gewijzigd door Harkov op 16-04-2004 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennismaus
Nou alles is nu goed de ermelde snelheids verhoging is er dan nu echt door. Gelukkig. Allemaal vlekkeloos gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak

sjaak

un giorno credi

Harkov schreef op 16 april 2004 @ 17:50:
Ik kreeg vandaag het DHCP omzet mailtje, dus ik mijn router opnieuw ingesteld. Het lukte alleen niet om verbinding met internet te krijgen, ik casema klantenservice gebeld, blijkt dat mijn verbinding nog niet omgezet was. Stuur dan geen mail zou ik zeggen ;)
Maar goed na 14 min met een overigens zeer vriendelijke meneer van de helpdesk aan de lijn te hebben gehangen deed hij het. Eindelijk portmappen :)

edit: typo's
De migratie gebeurde automatisch, en helaas gaat er soms wel eens wat mis. ;) Maja, mooi dat het werkt, en voor de rest, de snelheidsverhoging staat compleet los van de dhcp-migratie vd motorola-modems. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Johnny
  • Laatst online: 04-07 11:10
geldt wat gezegd is over MTU nog steeds? Ik gebruik nu gewoon een oude etech router (BR03), maar sommige pagina's laden niet. moeten de clients dan ook de MTU aanpassen, of alleen de router? en wat is blijkens gebruikers alhier een goeie mtu(is toch niet echt offtopic, aangezien het over casema via docsis gaat en de l2tp problemen wel zo'n beetje uit de lucht zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

ik heb even een paar vragen:

Vandaag een emailtje gehad van Casema dat het is overgezet naar een nieuw systeem (DHCP). Ze zeggen dat ik een programma moet downloaden (ook voor diegene met een router) en dat ik daarna altijd online ben (is direct online na het opstarten van de computer).

Nu zit ik in de volgende situatie; ik heb een Casema Broadband Basic aansluiting met een Draytek Vigor 2200E router. De firmware versie hierin is V 2.3.8.

Moet ik, gezien deze situatie, dat programma downloaden of een wijziging invoeren in de router???

Zit iemand met hetzelfde probleem, en hoe heeft ie het opgelost?

Ik zou het graag van jullie willen horen, anders zit ik weer uren te klooien wanneer ik iets moet veranderen. Ik ben namelijk bang, dat als ik dat programma van Casema download, er ook een probleem ontstaat i.v.m. de huidige router instellingen.

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmz, voor zover ik weet hoef je alleen maar de zut aan je modem te hangen, je router via DHCP een IP laten krijgen van het modem en klaar ben je. Maar dat programma, wat zou dat moeten zijn? Ik heb namelijk hier nog het probleem dat als ik bij MSN wil insignen (Internet werkt tot op dat moment gewoon) alles gewoon uitvalt waardoor browsen en laat staan aanmelden bij MSN lukt. Een ipconfig /release gevolgd door een renew lost dat wel weer op maar zodra ik weer wil insignen is mijn verbinding wel om zeep. Heel vreemd, mijn ipconfig geeft alle tijden gewoon dezelfde configuratie weer. W2K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 april 2004 @ 14:25:
Hmmz, voor zover ik weet hoef je alleen maar de zut aan je modem te hangen, je router via DHCP een IP laten krijgen van het modem en klaar ben je. Maar dat programma, wat zou dat moeten zijn?
Gokje:
- Uninstall NTS software/drivers
- Properties netwerkkaart zetten op DHCP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 april 2004 @ 16:41:
Nu zit ik in de volgende situatie; ik heb een Casema Broadband Basic aansluiting met een Draytek Vigor 2200E router. De firmware versie hierin is V 2.3.8.

Moet ik, gezien deze situatie, dat programma downloaden of een wijziging invoeren in de router???

Zit iemand met hetzelfde probleem, en hoe heeft ie het opgelost?
http://www.draytek.nl/router/extra/casemawanadoo_dhcp.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:'(

Ik ben sinds eergisteren de DHCP migratie van casema ondergaan. Alles werkt prima. Alleen 1 probleem. Ik kan geen Farcryserver meer opzetten. Tenminste wel opzetten maar me server wordt niet zichtbaar in de qeury voor de mensen die willen joinen....

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goeiedag allen.....
:9

Heb ook wanadoo... duh..
Maar dan de breedband premium die onlangs naar 2 mbit is gegaan, en dat bij mij ook doet... wat niet betekent dat wanadoo ook maar ene reet beter is geworden! :r
ik heb daarvoor een linux routertje gebaseerd op mandrake server and firewall.
Dit werkt best om te juichen... heb nog nooit een windows router het sneller zien doen.
Zeker niet op een p1 ala niks.. _/-\o_
anyway.. nu wil ik een ftp servertje opzetten, en op zn minst dc++ als actif user draaien...
Eigenlijk wilde ik dus weten of iemand dat wel eens werkend had gekregen op mandrake snf in combo met een wanadoo kabel verbinding.
ik kan wel poorten open zetten voor udp en tcp en die linken aan een intern ip adres voor de windows file en downloadserver, maar het lijkt me dat er geen reet gebeurt.. :X 8)7
Misschien heeft ienmand de gouden tip???? O-)
Ik hoor hem graag... :)
toedels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds kort een Sweex router (4ports) en hij doet het best, alleen...
Ik kan niet meer op hotmail.com, msn, telebankieren, microsoft.nl enz.

Iemand een oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor degene met Casema Broadband Basic heb ik de oplossing:
In de handleiding staat dat je hem op L2TP moet zetten... NIET DOEN!!!
zet hem op dynamic IP, en laat de standaard MAC adres staan, en geen hostname.
Dan ben je klaar!
Dan doet alles het!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-07 12:20

DeX

Met de Sweex Wireless Router is het me ook gelukt.
Met een motorola modem die geen username/pass nodig heeft en dus met een Mac adress zich laat identificeren (denk ik). Het was even puzzelen maar de instellingen moeten zo:

DHCP (Cable modem) en zorg dat je Clone Macadress aanzet! Werkt als een trein!!!
W00t!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennismaus
Behalve als je nog steeds niet overgezet bent naar DHCP natuurlijk maar nog wel op L2TP werkt!!!!!

Geeft neit hoor heren maar het werkt niet in alle gevallen zo eensvoudig als dhcp aan en gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:31
Ik moet zeer binnenkort bij de buurman een (o.a. draadloos) netwerk aanleggen.

Nu heeft hij ook een Eurodocsis modem en maakt hij van DHCP gebruik om de internet verbinding te gebruiken. Nu nog standaart Casema config dus.
Nu wil ik de Linksys WRT54G gaan gebruiken.

Heeft die volledige ondersteuning voor deze verbinding?

Heb met linksys gemailt, maar daar komt ook niet teveel kennis vandaan :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gregoor
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21-08 17:17
Neem aan dat dit geen probleem is. Het volgende staat namelijk in de changelog van een firmware-update van deze router:

Firmware Version 1.42.2
- Updated wireless driver to 3.31.15
- Added URL and contents filters
- Added L2TP passthrough

Zie dus het derde puntje. En inmiddels zijn er al weer een aantal nieuwere firmware updates geweest, dus neem aan dat het inmiddels ook wel naar behoren werkt. Anders zouden ze het toch later wel aan hebben gepast, denk ik dan. Maar mocht iemand het in de praktijk draaiend hebben, dan is dat natuurlijk fijner, dan weet je 100% zeker of het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

Gregoor schreef op 29 juni 2004 @ 00:24:
Neem aan dat dit geen probleem is. Het volgende staat namelijk in de changelog van een firmware-update van deze router:

Firmware Version 1.42.2
- Updated wireless driver to 3.31.15
- Added URL and contents filters
- Added L2TP passthrough

Zie dus het derde puntje. En inmiddels zijn er al weer een aantal nieuwere firmware updates geweest, dus neem aan dat het inmiddels ook wel naar behoren werkt. Anders zouden ze het toch later wel aan hebben gepast, denk ik dan. Maar mocht iemand het in de praktijk draaiend hebben, dan is dat natuurlijk fijner, dan weet je 100% zeker of het werkt.
Aangezien L2TP niet meer gebruikt wordt voor Casema / Wanadoo, maakt dat derde puntje niet echt meer uit.

Ik denk dat je nu nagenoeg elke router kan gebruiken, aangezien je nu voor Casema niet eens meer een username en wachtwoord hoeft in te tikken. Gewoon op Direct Connect o.i.d. zetten en je zou meteen aan de slag moeten kunnen.

Het Mac Adres van je Eurodocsys modem is opgevoerd bij Casema, dus daarmee kom je al op internet. Daarachter mag verder staan wat je zelf wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
Maar moet je het MAC adres niet in je router invullen?

Ik heb idd het liefst een reactie van iemand die uit de praktijk weet dat het werkt. Iemand van Casema kan ook :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

My-life schreef op 29 juni 2004 @ 09:38:

Ik heb idd het liefst een reactie van iemand die uit de praktijk weet dat het werkt. Iemand van Casema kan ook :) .
Ik heb Cablewanadoo en een router (niet de Linksys, maar een Draytek). Ik hoef nergens een MAC adres in te voeren. Ik heb van een medewerker van Casema zelf gehoord dat het niet uitmaakt wat je achter je modem hangt. Het modem wordt opgevoerd bij Casema en voor de rest mag je doen waar je zin in hebt.
Dit is de makkelijkste manier van aansluiten die je maar kan verzinnen. Via de L2TP manier moest je nog soms wat truucjes uithalen, maar dit is echt effe inpluggen en internetten maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mickey68
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 31-05-2021
Niks slikken of stikken, een sitecom dc202 routertje slikt wel degelijk L2TP, en anders kun je je eurodocsis ook nog op DHCP laten zetten door casema/wanadoo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

Mickey68 schreef op 30 juni 2004 @ 08:36:
Niks slikken of stikken, een sitecom dc202 routertje slikt wel degelijk L2TP, en anders kun je je eurodocsis ook nog op DHCP laten zetten door casema/wanadoo
Ik heb toen ik nog op L2TP tijdelijk een DC202 gehad, omdat ik m'n poorten open wilde zetten (kon niet met de Draytek).
Uiteindelijk was ik erg blij dat ik naar DHCP ging, want die Draytek was wel prettiger.
Vooral de verdeling van bandbreedte tussen de verschillende PC's thuis vond ik beter. Als ik met die Sitecom op één PC ging downloaden, kon ik met de andere PC's bijna niets meer. Met de Draytek ging dat een stuk beter.

Maar begrijp ik nou goed dat er nog steeds mensen zijn die met L2TP connectie maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhu
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-07 23:02

jhu

My-life schreef op 29 juni 2004 @ 09:38:

Een linksys router werkt zonder problemen met een Casema modem, als je een motorola modem gebruikt hoef je hem alleen maar op Obtain IP-address automatically zetten en alles loop als een zonnetje. Het MAC-address van je netwerkkaart is niet nodig omdat Casema een IP-adres uitdeelt op basis van het MAC-address van je modem.

Voor de instellingen van je Linksys kan je ook naar:http://home.casema.nl/jaap/Casema

Zet de cv maar uit moe, die AMD draait nu stabiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla

Bestla

Kvinne

Casema stuurde toch mailtjes rond aan diegene die op DHCP gezet moesten worden? Vandaag gebeurde dit: Ik zet mijn monitor aan check mijn mail, geen Casema :) ,en sluit het weer af. Toen starte ik Firefox en tada, geen GoT 8) maar een site van Casema. een soort 'pushmessage van Casema' waarbij je niet anders kon dat je je instellingen moest gaan veranderen. :( Je kreeg geen andere site te zien, een totale overname van mijn systeem dus :r grrrrrrr :( Uiteindelijk toch maar de setup van mijn router (Sitecom) maar weer doorgelopen en stroom eraf/erop en klaar . Maar de manier waarop Casema dit doet stuit mij tegen de borst en dat is nog zachtjes uitgedrukt :(

Firebird72 is nu weer wat bedaard en weer een beetje lief

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
Ik dacht al wel dat het zou werken. Nu ben ik overtuigt genoeg.

Heb geen zin om een linksys router + PCI WLAN kaartje aan te sluiten en dan me buurman te vertellen dat het toch niet helemaal 100% goed werkt.

Volgens mij zijn er geen mensen meer die via het L2TP protocol verbinding hebben toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak

sjaak

un giorno credi

Een paar nog, maar het sterft langzaam uit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla

Bestla

Kvinne

Als Casema het nu wel voor elkaar heeft qua verbindingen ,zonder storingen die onverklaarbaar zijn zoals geen internet terwijl het modem online is. Dan vind ik het prima want ik begon al te twijfelen om over te stappen naar ADSL en niet dat van Wanadoo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marf0rz
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-10-2023
Het sterft uit inderdaad, ik heb op 30 juni lt2p opgezegd :). Ik was het al weer vergeten, casema kwam met een re-direct url, ik kon helemaal niks, hehe.

Ik moet zeggen dat het super werkt, DHCP. Leasetime is 1 week, dus je hebt zowiezo voor 1 week een vast ip. Deze week heb ik weer 't zelfde ip gekregen. Bovendien zit ik nu ook echt op m'n max snelheden, dus ik ben erg tevreden zo.

If you can't beat them, buy them !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjares
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:56
Marf0rz schreef op 08 juli 2004 @ 15:40:
Het sterft uit inderdaad, ik heb op 30 juni lt2p opgezegd :). Ik was het al weer vergeten, casema kwam met een re-direct url, ik kon helemaal niks, hehe.

Ik moet zeggen dat het super werkt, DHCP. Leasetime is 1 week, dus je hebt zowiezo voor 1 week een vast ip. Deze week heb ik weer 't zelfde ip gekregen. Bovendien zit ik nu ook echt op m'n max snelheden, dus ik ben erg tevreden zo.
Ik heb zojuist een telefoontje gehad van wanadoo dat ik een nieuw modem moet hebben om van de snelheidsupgrade gebruik te kunnen maken (heb nu de COM21 met 1024 down (basic) krijg motorola zwart met 15** down (ook basic)). Mijn vraag is natuurlijk: wordt er nu helemaal niet meer met lt2p gewerkt? Dus kan ik gewoon de huidige router als switch gebruiken en dan zou het moeten werken (=DHCP)? Of moet ik dan ook de routerfunctie uitzetten (kan da uberhaupt wel?) van mijn Edimax router zodat je niet twee DHCP-ers op het netwerk hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

sjares schreef op 08 juli 2004 @ 19:45:
[...]

Ik heb zojuist een telefoontje gehad van wanadoo dat ik een nieuw modem moet hebben om van de snelheidsupgrade gebruik te kunnen maken (heb nu de COM21 met 1024 down (basic) krijg motorola zwart met 15** down (ook basic)). Mijn vraag is natuurlijk: wordt er nu helemaal niet meer met lt2p gewerkt? Dus kan ik gewoon de huidige router als switch gebruiken en dan zou het moeten werken (=DHCP)? Of moet ik dan ook de routerfunctie uitzetten (kan da uberhaupt wel?) van mijn Edimax router zodat je niet twee DHCP-ers op het netwerk hebt?
Je moet je router wel gewoon houden. Je Router krijgt een IP adres van je modem (eigenlijk krijgt je modem het IP adres van de Casema DHCP server, maar goed) en je PC (en de andere PC's in je netwerk) krijgen dan gewoon weer een IP van je router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
Vanmorgen even de Linksys WRT54G op een Eurodocis aangesloten en dat werkt goed.
Van instellen kun je eigenlijk niet spreken. Zoals ik het verwacht had.

Toch een stuk beter als alle andere systemen van Casema. Dat DHCP internet.

* My-life zit nog met Com21 :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennismaus
Je moet die com21 inderdaad gewoon de deur ui trappen en over gaan op een eurodocsis werkt 10 keer beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
Mijn Com21 doet het nog steeds best. Als ik kijk naar m'n uptime zie ik dat hij regelmatig ge-reconect heeft, maar dat maakt me niet zoveel uit.

Casema zal vanzelf wel een X komen met een Eurodocsis, maar ik zie de voordelen (voor mij) nog niet echt in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STN
  • Laatst online: 01-02-2024

STN

Ik heb nu sinds een week de nieuwe motorola modem en maak gebruik van dhcp in combi met mijn al aanwezige sweex router. Alles werkt eigenlijk super maar na een paar dagen kan ik niet meer inloggen op mn router. Hij werkt nog wel, maar zit dus op een bepaalde manier vast. Ook zie ik op de pc's die direct aan de router hangen af en toe dat ze geen netwerk verbinding meer hebben. Als ik mijn router dan uit en weer aan zet werkt alles weer en kan ik weer inloggen. Maar zou eigenlijk liever zien dat ik niet elke keer hoef te resetten.

Weet iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:36

OgWok

U.N.C.L.E.

STN schreef op 21 juli 2004 @ 22:18:
Ik heb nu sinds een week de nieuwe motorola modem en maak gebruik van dhcp in combi met mijn al aanwezige sweex router. Alles werkt eigenlijk super maar na een paar dagen kan ik niet meer inloggen op mn router. Hij werkt nog wel, maar zit dus op een bepaalde manier vast. Ook zie ik op de pc's die direct aan de router hangen af en toe dat ze geen netwerk verbinding meer hebben. Als ik mijn router dan uit en weer aan zet werkt alles weer en kan ik weer inloggen. Maar zou eigenlijk liever zien dat ik niet elke keer hoef te resetten.

Kijk eens of Sweex een nieuwe firmware voor je router heeft. Maar het lijkt er meer op dat hij niet in orde is, omruilen dus.

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STN
  • Laatst online: 01-02-2024

STN

hoe lang zou je garantie hebben op zo'n router?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afgelopen maandag mijn Casema-internet aansluiting gekregen, vandaag een Sweex router gekocht (m'n eerste router :D ). Ik zag er wel erg tegenop na al die horrorverhalen, ik was ADSL gewend en heb al eens Casema gehad in de begintijd, het was toen huilen met de pet op.

Eerst de computers één voor één op de Motorola modem aangesloten zonder router ertussen en de meegeleverde installatieprogramma (C3.4) gedraait en hierna de router (LB000021) ertussen gegooit, niets geen instellingen gedaan, alles werkt perfect. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak

sjaak

un giorno credi

STN schreef op 22 juli 2004 @ 10:36:
hoe lang zou je garantie hebben op zo'n router?
Jaartje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak

sjaak

un giorno credi

STN schreef op 21 juli 2004 @ 22:18:
Maak je gebruik van de wat meer geavanceerde optie's van het ding? Er is een topic dat je je sweex kan tweaken naar een ander modem met meer optie's, ms is dat iets? (als je dat type hebt ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zag dat My--Life een WRT54G router aan het werk heeft op een Motorola modem op Casema. Vraagje welke firmware gebruik je. De amerikaanse versie ondersteunt L2TP de Europese niet voor zover ik kan zien. Tevens ben ik benieuwd naar het te gebruiken IP-adres bij de instellingen wanneer de Internet connection L2TP is.

Thanx for the reply. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

Verwijderd schreef op 06 september 2004 @ 23:14:
Ik zag dat My--Life een WRT54G router aan het werk heeft op een Motorola modem op Casema. Vraagje welke firmware gebruik je. De amerikaanse versie ondersteunt L2TP de Europese niet voor zover ik kan zien. Tevens ben ik benieuwd naar het te gebruiken IP-adres bij de instellingen wanneer de Internet connection L2TP is.

Thanx for the reply. _/-\o_
Het is niet zo interessant of hij L2TP heeft, want dit gebruikt Casema niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blindfold schreef op 07 september 2004 @ 08:18:
[...]

Het is niet zo interessant of hij L2TP heeft, want dit gebruikt Casema niet meer.
Op welke manier is het dan mogeljk een Linksys WRT54G router te koppelen aan een Motorola modem voor Casema. Any info is great.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventrigo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

Kan het zijn dat je het programmatje voor DHCP hebt gebruikt van Casema? ZOu kunnen dat die lease dan wordt overgedragen naar je router en je router verbreekt de verbinding dan na zoveel dag. En anders dus eerst alle software van casema eraf gooien inclusief alle instellingen. Dan alles zelf instellen. En zou het moeten werken. ALs dat nog niet werkt is een nieuwe instal ZONDER casema software wel handig ;) .

Self reflection is the school of wisdom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

Verwijderd schreef op 07 september 2004 @ 19:03:
[...]

Op welke manier is het dan mogeljk een Linksys WRT54G router te koppelen aan een Motorola modem voor Casema. Any info is great.
Je moet een soort direct connect verbinding maken. Je krijgt direct van het modem een DHCP adres en dan ben je al klaar.
Je hoeft dus helemaal geen PPOE of dat soort instellingen te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipjevandejam
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:55
Ik ben nu een router met wireless mogelijkheid aan het uitzoeken voor een kennis waarvoor in een Casema abonnement heb aangevraagd (goedkoopste). Het liefst zo goedkoop mogelijk allemaal en aangezien de ervaringen de laatste tijd met Casema erg goed schijnen te zijn, heb ik toch Casema aangeraden.

Nu dus een wireless router erbij, ik zat zelf te denken aan Sweex of E-tech oid. Iemand een tip en zijn er nog NO-NO's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak

sjaak

un giorno credi

Any router will do, het maakt niet uit of je nou een Sweex, Draytek of Sitecom aansluit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

micha schreef op 28 oktober 2004 @ 10:17:
Any router will do, het maakt niet uit of je nou een Sweex, Draytek of Sitecom aansluit.
Het zal misschien allemaal wel werken, maar als ik moet kiezen (en ik heb ze beide gehad) heb ik toch een stuk liever een Draytek dan een Sitecom (en Sweex vind ik dat qua kwaliteit gelijk, of onder Sitecom staan).

Ik heb een tijdje een Sitecom router gehad en ik merkte dat de Draytek het netwerkverkeer tussen m'n 2 PC's een stuk beter verdeelde. Als ik met die Sitecom op één PC ging downloaden, dan deed de andere PC amper nog iets (qua online performance dan). Bij die Draytek wordt de bandbreedte netjes verdeeld, zodat je met de andere PC nog een beetje normaal kan surfen enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipjevandejam
Ik zit toch een beetje met dat l2tp protocol van Casema in m'n maag, ik zit me af te vragen of de Sitecom Wireless kit die ik heb besteld wel dat protocol ondersteunt. Zowieso, werken ze nog steeds met dat l2tp protocol?

Ik moest namelijk afgelopen week bij een kennis langs die een Sitecom DC 202, daar was de router per ongeluk gereset, dus ik moest opnieuw de instellingen goed zetten. Dat lukte niet door Casema te kiezen in de setup (pppoe of l2tp), uiteindelijk lukte het vreemdgenoeg door een ADSL aanbieder te kiezen ofzo. Maar nu ligt de verbinding er af en toe uit.
Ik heb overigens ook nog de nieuwste firmware er op gezet (1009 oid).

Het komt dus op mij over alsof ze nu gewoon DHCP gebruiken zonder verdere verificatie oid.
Heeft iemand een uitkomst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12:38

sphere

Debian abuser

L2TP is niet meer. Het is nu alleen nog DHCP wat de motorolaklok slaat.

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipjevandejam
Dus hoe moet ik de instellingen maken in die Sitecom routers? Moet ik nog steeds voor het Casema profiel kiezen zegmaar of voor pppoe? Moet ik nog wel ergens de gebruikersnaam en wachtwoord invullen of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meelmark
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-02 13:26
flipjevandejam schreef op 31 oktober 2004 @ 10:42:
Dus hoe moet ik de instellingen maken in die Sitecom routers? Moet ik nog steeds voor het Casema profiel kiezen zegmaar of voor pppoe? Moet ik nog wel ergens de gebruikersnaam en wachtwoord invullen of niet?
zwart com 21 modem? PPPoE / gebruikersnaam/wachtwoord
wit/zwart motorola modem (a.k.a. surfboard?): dhcp / auto ip / obtain automaticly

"Thunder? Flash!" "AMD 1200,256DDR,MX400,5.1,MSI 266A"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dCY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-05 15:11

dCY

Werkt de Vigor 2200E goed samen met de Motorola SB5100..??
Ik zit eraan te denken om die vigor router erbij te nemen.

Maar ik weet dus helemaal niet of het goed samen werkt met de Casema modem de SB5100.

:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akerboom
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-07 16:30

Akerboom

Codito, ergo sum

tegenwoordig is het toch DHCP, maakt het geen reet meer uit imho
Pagina: 1 ... 5 6 Laatste