Router voor Casema via Eurodocsis (motorola modem)

Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste
Acties:
  • 15.076 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
dennismaus schreef op 20 januari 2004 @ 13:54:
Voor alle mensen die achteraan beginnen met lezen. DE SITECOM DC 202 SERKT perfect met casema.
Dus tot nu toe:

- Sitecom
- Draytek (met wat moeite en veel instellen)
- Sweex (zo blijkt het)

Maar dan vind ik nogsteeds die geposte mail van sitecom apart, dat casema gaat overstappen/omschakelen :) Zal dat dan weer met oplevering van nieuwe verbindingen zijn? Of gaat dit van de één op andere dag voor iedereen in....

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lohost
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-09 15:58

lohost

iemand had al localhost :-(

Meningen zullen verschillen, maar die Sitecom werkt niet altijd perfect. Zo goed niet perfect zelfs, dat Sitecom me niet verder kan helpen tot er een nieuwe firmware uitkomt van de DC-202 v2.

---People who say it can't be done, should not interrupt those who are doing it.---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

didio schreef op 16 januari 2004 @ 16:32:
Hier een antwoord wat ik van Sitecom kreeg:

nee L2TP zal niet meer ontwikkeld worden, omdat Casema vanaf 24 Januari zal overschakelen naar DHCP, hetgeen al ondersteunt wordt door de router.

Raar dat ik van Casema nog niks gehoord hebt hierover..
DHCP en de protocolen zoals L2TP/PPPoE zijn twee totaal verschillende dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 januari 2004 @ 18:38:
[...]

DHCP en de protocolen zoals L2TP/PPPoE zijn twee totaal verschillende dingen.
DHCP client op de WAN poort dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-07 17:08

Blindfold

Donde estan los conejos?

bjck schreef op 20 januari 2004 @ 15:34:
[...]

Dus tot nu toe:

- Sitecom
- Draytek (met wat moeite en veel instellen)
- Sweex (zo blijkt het)

Maar dan vind ik nogsteeds die geposte mail van sitecom apart, dat casema gaat overstappen/omschakelen :) Zal dat dan weer met oplevering van nieuwe verbindingen zijn? Of gaat dit van de één op andere dag voor iedereen in....
Hoho, De draytek dus niet hè. Die kan namelijk geen NAT via Casema (da's namelijk de reden dat ik m'n Draytekje voor een Sitecom heb geruild)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennismaus
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:38
Inderdaad de draytek doet het niet en alles van linksys ook niet. Maar goed denk dat de meeste nu wel al iets hebben wat goed werkt want echt veel zinnigs word hier ok niet meer besproken behalva wat nu echt wel werkt en wat echt niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priyantha Bleeker
  • Laatst online: 02-09 17:55

Priyantha Bleeker

Out and proud \o/ :D \o/

Ik heb een vraagje :)
Ik heb een Trust wireless accesspoint gekocht waar ook al een router in zit, maar nu er dus een l2p verbinding bij Casema wordt gebruikt is het niet echt werkend meer te krijgen.
Ik dacht als ik nou een goedkope Sitecom router de 4S tussen het modem en het Wireless Accesspoint doe, en die dus dan in de WAN poort van de AP doe, kan ik dan toch draadloos blijven Internetten ?
Deze vraag is voor iemand die geen lid is hier btw :) Ik heb zelf sjello.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennismaus
En waarom perse in de wan poort en niet gewoon in de ethernet poort ???? Om gewoon als netwerk te gebruiken je default gateway instellen op dat gekke router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priyantha Bleeker
  • Laatst online: 02-09 17:55

Priyantha Bleeker

Out and proud \o/ :D \o/

Tsja het is al gelukt :)
Ik heb de sitecom er tussen gedaan, heb dus de kabel van het motorola modem in de sitecom gedaan, en heb toen vannuit een ethernet poort een kabeltje getrokken naar de WAN poort van de Wireless netwerk point/router, zodat die eigenlijk denkt dat die aangesloten is op een modem oid. En route de de rest draadloos door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennismaus
Ik had niet anders verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dennismaus schreef op 25 januari 2004 @ 16:59:
Ik had niet anders verwacht.
Het is nu dus de 26 ste en nog niets gemerkt

groet Edith

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 januari 2004 @ 00:03:
[...]

Het is nu dus de 26 ste en nog niets gemerkt

groet Edith
Alleen de nieuwe klanten. Bestaande klanten worden vanaf eind Februari gemigreerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennismaus
Wat gaat er nou precies gebeuren????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dukker
  • Laatst online: 08-07-2024
LEES HIER BOVEN !!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

Hmm. Volgens deze site zou het dus al wel aangepast moeten zijn, maar ik krijg met geen mogelijkheid connectie. Is het iemand al wel gelukt? Ik lees net dat het pas vanaf eind Februari gaat gebeuren, maar heeft iemand misschien wat meer info (ik heb namelijk nog een routertje die ik nog kan ruilen).

[ Voor 20% gewijzigd door Blindfold op 27-01-2004 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dukker
  • Laatst online: 08-07-2024
:( :( :( mij lukt het ook niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennismaus
Ik wist het niet eens. Nou laten we maar even kijken hoe het gaat lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Overtuigt van de markt kennis van SItecom nu? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennismaus
Dus ik ben nog niet om maar ik ziet het allemaal wel. Langleve de casema.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• didio
  • Laatst online: 28-08 10:39

didio

didio.nl

Mij lukt het ook niet om via DHCP verbinding te krijgen

weinig tot niks..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 10 januari 2004 @ 17:52:
Waarschijnlijk wel.

Je kan natuurlijk ook casema ff bellen en zeggen dat je een mac heb gekocht en dat je begrepen hebt dat je dan een router in bruikleen zou krijgen. Als ze erin trappen is het een goedkope manier om aan een router te komen.
Kun je beter zelf een router halen, ben je waarschijnlijk goedkoper uit, voordat je iemand aan de lijn hebt (a 0,10 cent per minuut), ben je al wel een half uur verder :)

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-08 08:51

sjaak

un giorno credi

Het dhcp verhaal werkt nog niet, zag op de subsite van dunnet dat het vanaf 26 januari in moest gaan, echter is er nog een en ander wat geregeld moet worden dus gaat het nog even duren. Kijk er wel naar uit, zou heleboel rompslomp schelen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennismaus
Even een hele andere vraag hoe kom je er achter of je te weinig banmdbreedte krijgt bij snelheidstest.nl krijg ik dat ik met 29 kb kan downloaden en 7 up. Maar ik heb een wanadoo basic abbo dan moet het minstens 50 zijn was het niet????. In het begin was dat wel het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ordilogicus
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-05 11:15
micha schreef op 31 januari 2004 @ 23:19:
Het dhcp verhaal werkt nog niet, zag op de subsite van dunnet dat het vanaf 26 januari in moest gaan, echter is er nog een en ander wat geregeld moet worden dus gaat het nog even duren. Kijk er wel naar uit, zou heleboel rompslomp schelen. :)
Ik heb net nog ff geprobeerd ... ik kreeg wel keurig een IP toebedeeld maar ik kon verder niet surfen ... de webpagina's laden niet ...

I think therefor I am ... I think

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennismaus
Korte vraag wanneer het gaat werken DHCP wat stel ik op mijn DC 202 in van sitecom????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je je internet verbinding (wanadoo wan? moet verwijderen hoe maak je dan je verbinding?

Groetjes Edith

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

Verwijderd schreef op 04 februari 2004 @ 22:45:
Als je je internet verbinding (wanadoo wan? moet verwijderen hoe maak je dan je verbinding?

Groetjes Edith
Je krijgt direct een ip adres van casema (wanadoo) en je zit eigenlijk in hun netwerk. Zij registreren alleen je modem (of je Mac adres zoals bij Demon), en geven die toegang tot hun netwerk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak

sjaak

un giorno credi

Op dit moment zijn de abonnementen voor eind januari afgesloten gekoppeld aan het l2tp protocol, de Sitecom router DC202 werkt hier met de één na laatste upgrade (1022 voor v2) redelijk tot goed mee. Abonnementen die na ongeveer 25 januari afgesloten zijn en vanaf morgen uitgeleverd worden werken niet meer met l2tp maar je hebt idd direct verbinding omdat je meteen van de dhcp-server een ip krijgt. Ik ben even bezig geweest en het werkte nog niet optimaal met mijn DC202 (v2). Na de firmware upgrade 1022b werkt het prima! (ik had nl. wat probleempjes met msn, onbezorgbare berichtjes en met Dynamic dns via dyndns.org.)

[ Voor 9% gewijzigd door sjaak op 08-02-2004 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak

sjaak

un giorno credi

dennismaus schreef op 04 februari 2004 @ 12:42:
Korte vraag wanneer het gaat werken DHCP wat stel ik op mijn DC 202 in van sitecom????
Je kan de chello verbinding kiezen of handmatig instellingen kiezen. Ip e.d. zet je op dhcp, de rest wijst voor zich. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet of het ermee te maken heeft, maar msn werkt bij mij niet meer. Ik gebruik de Draytek Vigor met firmware 2.3.6. Als ik het L2TP uitschakel op de router dan werkt de verbinding nog steeds, maar ik kan nog niet msnen. Maar soms krijg ik zonder L2TP helemaal geen verbinding. Weet iemand of die DHCP verhaal nou doorgevoerd is of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

Verwijderd schreef op 08 februari 2004 @ 16:08:
Ik weet niet of het ermee te maken heeft, maar msn werkt bij mij niet meer. Ik gebruik de Draytek Vigor met firmware 2.3.6. Als ik het L2TP uitschakel op de router dan werkt de verbinding nog steeds, maar ik kan nog niet msnen. Maar soms krijg ik zonder L2TP helemaal geen verbinding. Weet iemand of die DHCP verhaal nou doorgevoerd is of niet?
Hmm ik kan via Trillian ook niet meer naar MSN connecten. Effe checken of via MSN wel werkt (:'( Nu moet ik nog MSN installeren ook). Ik heb vanochtend nog geprobeerd om te connecten via de nieuwe manier, maar nog steeds hetzelfde. Wel een ip adres, maar niet surfen

[ Voor 11% gewijzigd door Blindfold op 08-02-2004 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak

sjaak

un giorno credi

Je kan niet zomaar overstappen op dhcp. Je krijgt vanzelf een brief thuis met hoe alles geregeld gaat worden, het houdt in dat je modem opnieuw geactiveerd zodat je een publiek ip krijgt. Nieuwe klanten die vanaf morgen het pakket krijgen hebben sowieso al dhcp, klanten die al een verbinding hebben worden asap gemigreerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 februari 2004 @ 16:08:
Dit ligt niet aan de router, maar aan msn
Er zijn een hoop meldingen dat men niet in zijn hotmail en/of messenger kan komen
Ik kan sinds net weer wel in mijn hotmail/messenger komen

Groetjes Edith

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

micha schreef op 08 februari 2004 @ 18:30:
Je kan niet zomaar overstappen op dhcp. Je krijgt vanzelf een brief thuis met hoe alles geregeld gaat worden, het houdt in dat je modem opnieuw geactiveerd zodat je een publiek ip krijgt. Nieuwe klanten die vanaf morgen het pakket krijgen hebben sowieso al dhcp, klanten die al een verbinding hebben worden asap gemigreerd.
Hmm. Dat klinkt inderdaad wel logischer dan dat je modem spontaan maar opeens via DHCP gaat werken.
Ik ga m'n brievenbusje dan maar in de gaten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

krijgen we dan ook een nieuw modem, of kan het allemaal via de motorola?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak

sjaak

un giorno credi

Motorola blijft gewoon. :) Het enige wat veranderd is dat je afscheid mag nemen van die l2tp meuk. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo, voor de eerste keer plaats ik een vraag...

Ik heb gisteren een mooie nieuwe laptop gekocht en heb voor niet al teveel geld een trust speedshare turbo pro Router en Wireless Accesspoint en een PCMCIA kaartje erbij gekregen. (als ik in andere topics lees dan heb ik hier niet zoveel aan??) TRUST??

Ik heb inmiddels zowel op de laptop als mijn gewone pc een internetverbinding maar dat gaat niet allebei tegelijk, de computers herkennen erlaar niet, dus ik heb geen LAN?

Wie kan mij tips geven en zou het helpen als straks dat DHCP doorgevoerd is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

Verwijderd schreef op 10 februari 2004 @ 00:21:
Hallo, voor de eerste keer plaats ik een vraag...

Ik heb gisteren een mooie nieuwe laptop gekocht en heb voor niet al teveel geld een trust speedshare turbo pro Router en Wireless Accesspoint en een PCMCIA kaartje erbij gekregen. (als ik in andere topics lees dan heb ik hier niet zoveel aan??) TRUST??

Ik heb inmiddels zowel op de laptop als mijn gewone pc een internetverbinding maar dat gaat niet allebei tegelijk, de computers herkennen erlaar niet, dus ik heb geen LAN?

Wie kan mij tips geven en zou het helpen als straks dat DHCP doorgevoerd is?
Als je computers elkaar niet zien, dan is dat denk ik een probleem dat je het beste in een nieuw topic kan starten. Dat heeft dan nog niets met Casema te maken.

Verwijderd

ik heb gisteren ( hoera hoera???) een motorolamodem i.p.v. het com21 modem gekregen.
Ik krijg mijn ( edimax) router niet meer aan de gang, maar wat veel balenderder is; ik krijg nauwelijks connectie tot de nieuwsgroepen. Is dit laatste toeval?

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

Verwijderd schreef op 12 februari 2004 @ 09:35:
ik heb gisteren ( hoera hoera???) een motorolamodem i.p.v. het com21 modem gekregen.
Ik krijg mijn ( edimax) router niet meer aan de gang, maar wat veel balenderder is; ik krijg nauwelijks connectie tot de nieuwsgroepen. Is dit laatste toeval?
Ben je aangesloten volgens de nieuwe DHCP manier (meteen online) of nog via de L2TP manier (icoontje aanklikken om verbinding te maken).

Verwijderd

Blindfold schreef op 12 februari 2004 @ 15:47:
[...]

Ben je aangesloten volgens de nieuwe DHCP manier (meteen online) of nog via de L2TP manier (icoontje aanklikken om verbinding te maken).
volgens de dhcp manier; kan het daar aan liggen volgens jou?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2004 19:01 ]

• sjaak

sjaak

un giorno credi

Weet je zeker dat je de configuratie goed hebt gedaan? Hoe is je verbinding als je het modem rechtstreeks op je pc aansluit?

Verwijderd

micha schreef op 12 februari 2004 @ 20:17:
Weet je zeker dat je de configuratie goed hebt gedaan? Hoe is je verbinding als je het modem rechtstreeks op je pc aansluit?
Gelukt. edimax router werkt met motorola-modem ( geen PPPoE meer, maar dynamic IP) en ook de nieuwsgroepen zijn weer te bereiken. ( DHCP maakt dat je overal je usernaam ( = volledig e-mailadres ( dus met .nl)) met wachtwoord in moet vullen. Dit gebeurd niet meer automatisch)

• sjaak

sjaak

un giorno credi

Whuh? Waar vul je dat in dan? Want of ik snap het verkeerd of ik snap het helemaal niet. :+
Gebruik je je volledige email voor de nieuwsgroepen of voor de verbinding, voor die laatste hoef je nl. niets in te vullen, aansluiten, instellen op dhcp en gaan met die banaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij toeval heb ik jullie ontdekt. Heb net een Belkin 54g wireless besteld en ontdekte toen (te laat) dat Casema eigenlijk alleen Sitecom garandeerd. Schrok me rot, maar ben weer hoopvol gestemd nu ik jullie lees. Bij mij is DHCP nog niet actief, want ik heb de instructies van Casema gevolgd en het werkte nog niet. Wachten dus maar op die brief dat het voor je geregeld is.

Heeft iemand zo'n brief al eens ontvangen????? Of wachten we allemaal en lacht Casema zich weer eens een breuk?

PS:
Heb je die handleiding van Casema eens gelezen? Eerst moet je je verbinding verbreken/verwijderen en als je dan geen verbinding krijgt......klik dan op de volgende HTML-link om de volgende stap te zien. Lekker, moet je dus eerst je oude situatie herstellen voor je verder kunt ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over dat omschakelen. Ik heb zojuist gewoon even gebeld met dat dure 0900 nr van ze. Optie 2 gekozen nadat ik voor internet had gekozen. En die vriendelijke meneer daar heeft mij direct omgezet naar DHCP. :)
Toen ik de 1e keer belde en optie 1 had gekozen had ik 't woord router nog niet gezegd of er werd al opgehangen met de melding ondersteunen we niet. :/

Anyways, het werk nu. Toch nog serivce bij Casema. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak

sjaak

un giorno credi

Niet zo netjes, er hoort sowieso geluisterd te worden wat het probleem is om evt. uit te zoeken of het aan het signaal oid ligt en dan pas zeggen dat routers niet ondersteund worden. De omzetting naar dhcp wordt komende maanden uitgevoerd, geen zorgen dus. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vandaag ook maar even gebeld naar Casema en na 10 minuten hadden ze de DHCP voor me ingeschakeld. Toen ik vanavond thuis kwam, direct de instructies op de site gevolgd en alles werkt. Zowaar een keer complimenten voor Casema.

Geduld of bellen dus!

Verwijderd

Ook ik heb vandaag gebeld naar Casema. Ik schrok er bijna van want via optie 2 had ik gelijk iemand aan de lijn. Terwijl ik gewend ben om altijd minstens 30 minuten te moeten wachten.
De vriendelijke meneer aan de andere kant heeft me direct omgezet naar DCHT
Nog en compliment voor Casema Ik heb bij mijn pc geen telefoon staan en bood mij direct aan mij terug te bellen via mijn mobiele telefoon.
Nou als dat geen Hoeraatje voor Casema waard is nou dan weet ik het niet meer

Groetjes Edith

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:03

Bestla

Kvinne

Hoezo Complimenten?? Ik kreeg geen brief :( Ook geen internetsignaal en ik maar zoeken tot ik mij dit topic en het DHCP verhaal te binnen schoot.De hele zut lekker op DHCP en alles automatisch gezet(modem reset)(Sitecom202v2) en TADA alles werkt super met NO Thanks to Casema :(
Als ik die brief nog krijg(als ze Woubrugge nog weten te vinden) is dat gewoon mosterd na de maaltijd.

[ Voor 22% gewijzigd door Bestla op 19-02-2004 16:09 ]

• sjaak

sjaak

un giorno credi

Niemand heeft die brief nog gehad, tenzij je een abonnement na 25 januari hebt afgesloten heb je gewoon l2tp, na 25-01 heb je dhcp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mensen die replies posten als "hoera voor wanadoo enz" zijn volgens mij medewerkers van casema die een beetje positieve reklame willen maken, want wanadoo verdient zeker geen hoera. als je eerst die 0900 nummer moet bellen om nog meer geld uit te geven voordat ze je omschaklen naar DHCP is het toch slecht geregeld??! en die meneer mag wel "vriendeijk" zijn, veelal is hij ook onvoldoende opgeleid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak

sjaak

un giorno credi

Verwijderd schreef op 20 februari 2004 @ 13:42:
mensen die replies posten als "hoera voor wanadoo enz" zijn volgens mij medewerkers van casema die een beetje positieve reklame willen maken, want wanadoo verdient zeker geen hoera. als je eerst die 0900 nummer moet bellen om nog meer geld uit te geven voordat ze je omschaklen naar DHCP is het toch slecht geregeld??! en die meneer mag wel "vriendeijk" zijn, veelal is hij ook onvoldoende opgeleid.
Of je wacht totdat je een brief in huis krijgt, hoef je ook niet te bellen. Niemand kan in een keer tigduizend klanten omschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krn176
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-08 17:56
Verwijderd schreef op 13 januari 2004 @ 22:45:
Ik heb dus ook al veel ergernis ondervonden bij het installeren van mij smc router.
Nu na het lezen van al deze topic's leg ik hem voorlopig maar even in de kast tot dat hij wel bruikbaar is
Casema/Wanadoo wil gewoon niet hebben dat je met meerdere pc's een verbinding deelt. Ik zie het er in de toekomst nog wel van komen dat je voor een tweede pc op internet extra betalen moet! })
Morgen maar gauw een crossover kabel halen en een netwerkje aanleggen en maar afwachten wat er verder omtrent de routers veranderen gaat!

groetjes Edith
Edith,

Het maakt Wanadoo/Casema niet uit met hoeveel pc's je internet op zit...
hoe je dit echter doet is echter de verantwoordelijk van de klant.
Casema is alleen verantwoordelijk voor het juist functioneren van de internetverbinding en als een klant met Routers,switches,hubs,eigen netwerken etc. gaat werken waardoor er geen verbinding meer met Casema internet tot stand kan worden gebracht dan is dat de verantwoordelijkheid van de klant

Zeg nou zelf: als een ISP 50 verschillende merken Routers moet gaan ondersteunen, daarvan weer 10 verschillende types allemaal in combinatie verschillende OS/en en allemaal een andere firmwareversie dan is dat toch onbegonnen werk?
didio schreef op 29 januari 2004 @ 10:44:
Mij lukt het ook niet om via DHCP verbinding te krijgen
Je wordt ook niet zomaar van de een op de andere dag op DHCP overgeschakeld... wil je echt NU op het moment dat je DIT bericht leest worden overgeschakeld ..
bel dan direct 0900 - 8896 (optie 3 ( helpdesk , 1(internet), 1 (installatiehulp)
en houd je MAC adres bij de hand... dan zetten wij je over op DHCP

Aan Spongemonger,
Klanten hoeven geen geld te betalen om te bellen met de helpdesk om over te stappen op DHCP, de overstap op DHCP zal volledig automatisch gaan verlopen en klanten krijgen gewoon een brief thuis wanneer je wordt omgezet en bijgevoegde instructies... klanten die hierdoor problemen kunnen krijgen zijn waarschijnlijk de serie domme klanten (meestal niet dom, lees: te lui om te lezen, conservatief: snappen de reden van overstap naar DHCP niet en waarom dit beter zou zijn)

en de klanten die niet ondersteunde apparatuur gebruiken zoals routers etc. die hierdoor (in veel gevallen) opnieuw geconfigureerd zal moeten worden.

Alleen als je bijvoorbeeld niet kunt wachten en NU al wilt overstappen zou je met de helpdesk moeten bellen maar je kunt ook gewoon afwachten en geduld hebben.
En over de opleiding van helpdeskmedewerkers: het feit dat helpdesks bepaalde dingen niet ondersteunen heeft andere redenen dan de aanwezige kennis..
vaak luisteren/lezen klanten niet goed voordat ze iets doen of ons opbellen...

Vandaag tot nu toe al 11x gebeld door klanten met problemen die een Router hebben terwijl wij deze toch duidelijk niet ondersteunen(ik ben wel zo vriendelijk geweest ze over te zetten op DHCP), klanten met windows 2000 (wordt ook niet ondersteund)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

krn176 schreef op 20 februari 2004 @ 14:55:
[...]

Edith,

...........

[...]

Je wordt ook niet zomaar van de een op de andere dag op DHCP overgeschakeld... wil je echt NU op het moment dat je DIT bericht leest worden overgeschakeld ..
bel dan direct 0900 - 8896 (optie 3 ( helpdesk , 1(internet), 1 (installatiehulp)

Aan Spongemonger,
......................

...........................
Zit nu dus bij me zus en ben het een en ander aan het proberen om met de wanadoo verbinding en een medion router (wireless, ja van de aldi) alles werkend te krijgen. Heb dus net met wanadoo gebeld (zie hierboven de opties) om te vragen of ze me zus d'r verbinding over willen zetten op DHCP, maar mij werd verteld dat ze een storing hebben (wat moet ik hiervan denken....) De helpdeskmedewerker (weet z'n naam wel maar ff niet interessant om hier neer te zetten) kon me ook niet vertellen wanneer het probleem weer was opgelost, hij zei wellicht vanmiddag wel weer. Dus ik hoop dat als ik straks bel het wel weer kan want me zus woont nou niet om de hoek (was dat maar zo, lang leve @home, heb ik dus :P)
To be continued

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:03

Bestla

Kvinne

[b]krn176 schreef op 20 februari 2004 @ 14:55
En over de opleiding van helpdeskmedewerkers: het feit dat helpdesks bepaalde dingen niet ondersteunen heeft andere redenen dan de aanwezige kennis..
vaak luisteren/lezen klanten niet goed voordat ze iets doen of ons opbellen...

Vandaag tot nu toe al 11x gebeld door klanten met problemen die een Router hebben terwijl wij deze toch duidelijk niet ondersteunen(ik ben wel zo vriendelijk geweest ze over te zetten op DHCP), klanten met windows 2000 (wordt ook niet ondersteund)
De Kennis ? als ik geen TCP/IP stack heb zeggen ze : doe maar een formatje
Zeg nou zelf :X

Casema ondersteund wel degelijk routers nl de Sitecom dc202 v2 (heb ik die gekocht gaan ze over naar DHCP :? )

Zal maar niet zeggen dat ik ook voor Casema gewerkt heb :X (geen helpdesk maar internet installs bij klanten thuis alsmede de storingsdienst op TV/Radio/internetgebied)

Ze zijn nog erger dan het weer

[ Voor 6% gewijzigd door Bestla op 21-02-2004 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak

sjaak

un giorno credi

Ze ondersteunen _geen_ routers. Ze adviseren alleen de Sitecom dc202. En je hebt mensen die wat meer van Windows weten, en mensen die er wat minder van weten. Je kan niet verwachten dat er allerlei mensen zitten die aaaaaaaaalles weten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

micha schreef op 20 februari 2004 @ 13:55:
[...]

Of je wacht totdat je een brief in huis krijgt, hoef je ook niet te bellen. Niemand kan in een keer tigduizend klanten omschakelen.
Hohoho ik ben geen medewerkster van Casema. Ik heb vaak genoeg op ze gemopperd vooral als ik ruim een half uur aan de telefoon had gezeten voor ik een medewerker aan de lijn kreeg en dan nog niet goed geholpen werd

Maar als Casema het dan een keer goed doet, ik ala minuut een medewerker aan de lijn krijg, hij zo vriendelijk is om mij over te schakelen naar DCHP zodat ik mijn niet ondersteunde router aan kan sluiten, en bereid is om mij op mijn mobiele telefoon terug te bellen, zodat hij me kon helpen met mijn instellingen etc......
Dan is er dit keer maar een ding wat ik kan doen en dat is............. Mijn complimenten aan Casema geven, dus een HOERAATJE voor Casema.

Groetjes Edith

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry maar dit is het bericht waar ik eigenlijk in mijn vorige bericht op reageerde Foutje!!!!!!!!!!!!!

Door spongemonger - Friday 20 February 2004 13:42

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt het dat als je bent overgeschakeld naar DHCP je (router) een intern ip-adres casema (10.x.x.x) krijgt? Hoe kom je je public ip dan te weten? (zonder hulp van externe websites)

Zou best jammer zijn omdat dan services als dyndns dan niet meer werken... Of zie ik dat nou verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krn176
Verwijderd schreef op 22 februari 2004 @ 12:14:
Klopt het dat als je bent overgeschakeld naar DHCP je (router) een intern ip-adres casema (10.x.x.x) krijgt? Hoe kom je je public ip dan te weten? (zonder hulp van externe websites)

Zou best jammer zijn omdat dan services als dyndns dan niet meer werken... Of zie ik dat nou verkeerd?
als je op L2TP zit met je ED motorola modem... DAN krijgt je router of netwerkkaart van de motorola modem een 10.x adres..

zit je op DHCP dan krijgt je Router of computer(als je die direct hebt aangesloten)
een IP-adres direct van het casema netwerk toegewezen... meestal iets met 81/82 / 62.x (heel veel verschillende mogelijkheden)

echter veel routers delen dan ZELF weer een 10.x ip adres uit aan de computers...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

krn176 schreef op 22 februari 2004 @ 12:30:
[...]
als je op L2TP zit met je ED motorola modem... DAN krijgt je router of netwerkkaart van de motorola modem een 10.x adres..

zit je op DHCP dan krijgt je Router of computer(als je die direct hebt aangesloten)
een IP-adres direct van het casema netwerk toegewezen... meestal iets met 81/82 / 62.x (heel veel verschillende mogelijkheden)
"IP Address : 62.234.x.x" staat er in status > internet connection van mijn sweex router.... lijkt me geen intern ip-adres... en ik maak nog verbinding met l2tp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluecupra
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 31-08 20:14
Hallo,

Vandaag heb ik gebeld met de helpdesk van Wanadoo. Ik heb de problemen uitgelegd die im momenteel ondervind met het Powerabonnement (vier à vijf keer per dag verbreken van de verbinding). Volgens de helpdeskmedewerker was de oorzaak mijn pc/installatie. Dit omdat de verbinding na enkele seconden weer opgebouwd kan worden. Volgens mij is dit niet het geval omdat ik deze problemen ook bij andere hoor...

Ik heb hem gevraagd of het mogelijk is om mijn L2TP verbinding om te zetten naar DHCP. Dit was helaas niet mogelijk. Alleen nieuwe abonnees worden nu nog gedaan. Vaste klanten krijgen binnen nu en juli bericht hoe de verbinding omgezet kan worden. Met andere woorden je kunt nog max 4 maanden aanmodderen (en bedankt!).

Volgende week zal ik nog is bellen om te vragen of overzetting mogelijk is.

Jeffrey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bluecupra schreef op 22 februari 2004 @ 13:45:
Hallo,

Vandaag heb ik gebeld met de helpdesk van Wanadoo. Ik heb de problemen uitgelegd die im momenteel ondervind met het Powerabonnement (vier à vijf keer per dag verbreken van de verbinding). Volgens de helpdeskmedewerker was de oorzaak mijn pc/installatie. Dit omdat de verbinding na enkele seconden weer opgebouwd kan worden. Volgens mij is dit niet het geval omdat ik deze problemen ook bij andere hoor...

Ik heb hem gevraagd of het mogelijk is om mijn L2TP verbinding om te zetten naar DHCP. Dit was helaas niet mogelijk. Alleen nieuwe abonnees worden nu nog gedaan. Vaste klanten krijgen binnen nu en juli bericht hoe de verbinding omgezet kan worden. Met andere woorden je kunt nog max 4 maanden aanmodderen (en bedankt!).

Volgende week zal ik nog is bellen om te vragen of overzetting mogelijk is.

Jeffrey
Voor 'mijn' eerste deel zie een paar berichten hierboven. Ik had dus weer gebeld gisteren. Kreeg weer vrij snel iemand aan de lijn en die zou even het een en ander proberen voor me. Hij met de technische dienst gebeld, ik kreeg een "leuk" muziekje. Na een minuut of 5 kreeg ik weer dezelfde gozer terug en hij zei dat het vandaag (gister, zaterdag dus) echt niet kon door een interne storing ofzo. Vanaf maandag kon het weer zei hij en hij probeerde nog samen met mij om de wireless router alsnog aan de gang te krijgen. Hij was echt vriendelijk.
Hij zei dat me zus dan maandag zelf maar ff moest bellen en dan kon het zo worden omgezet. Ik heb alles goed ingesteld en precies opgeschreven wat me zus moet doen nadat ze heeft gebeld. Laten we hopen dat het goed gaat. Jullie horen het vervolg nog wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

En bedankt voor de tip :-( Nu heb ik al sinds vrijdag geen internet meer. Ik netjes door de medewerker overgezet naar DHCP. Helaas geen IP adres. Zaterdag maar eens bellen. Eerst een medewerker die me het modem uit en aan liet zetten en de PC liet rebooten (Maar meneer, dit heb ik de hele nacht al gedaan en ik zet net m'n PC aan); uiteindelijk naar een andere groep doorgezet. Het bleek dat mijn modem geen IP adres krijgt, maar ik kon niet worden teruggezet naar L2TP, want dat was niet handig voor het oplosteam :? Nu zit ik dus al drie dagen zonder internet. Het enige positieve dat ik te melden heb is dat de mensen aan de telefoon snel opnamen en erg vriendelijk waren (helaas helpen ze ook weinig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krn176
het overzetten naar DHCP werkt niet altijd helemaal vlekkeloos.. vaak moet je de modem meerdere keren resetten voordat hij een juist IP - adres van de DHCP server krijgt... als het fout is zul je vaak een 169.x ip adres moeten krijgen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

krn176 schreef op 23 februari 2004 @ 18:16:
het overzetten naar DHCP werkt niet altijd helemaal vlekkeloos.. vaak moet je de modem meerdere keren resetten voordat hij een juist IP - adres van de DHCP server krijgt... als het fout is zul je vaak een 169.x ip adres moeten krijgen..
Ik vind vrijdag overgezet worden en t/m dinsdag om de 2 uur m'n modem resetten toch teveel van het goede. Gelukkig heeft dinsdag een medewerker het probleem op weten te lossen, maar als ik niet zelf weer had gebeld, dan had ik nu nog geen internet gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluecupra
Hallo,

Ik heb afgelopen maandag nog eens gebeld met de helpdesk.

Helaas bijven ze erbij dat ze geen L2TP omzetten naar DHCP. Enkel nieuwe abonnees worden hiermee geholpen. Bestaande abonnees zullen vanaf nu tot juni omgezet worden. Hierover ontvang je een brief.

Waar het dus op neer komt is dat je als bestaande klant niet serieus genomen wordt en dus met een brakke verbinding kan blijven zitten. De helpdeskmedwerker zou het wel escaleren naar een technische afdeling maar daar krijg ik geen terugkoppeling van :( .

Als laatste heb ik gevraagd hoe het staat met de aangekondigde snelheidsverhoging. Hier was niets van bekend. Hij kon mij niet vertellen wanneer de verhoging zou plaats vinden of wat deze inhoud...(stond wel laatst een bericht op tweakers.net)

Al met al heeft Wanadoo bij mij geen beste indruk gemaakt. Het is dat ik aan een contract "vast" zit anders had ik al lang bij bijv. Demon gezeten (8mbit lijn voor hetzelfde geld als ik nu betaal voor Wanadoo Power)

Jeffrey

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

bluecupra schreef op 25 februari 2004 @ 23:02:
Hallo,

Helaas bijven ze erbij dat ze geen L2TP omzetten naar DHCP. Enkel nieuwe abonnees worden hiermee geholpen. Bestaande abonnees zullen vanaf nu tot juni omgezet worden. Hierover ontvang je een brief.

Waar het dus op neer komt is dat je als bestaande klant niet serieus genomen wordt en dus met een brakke verbinding kan blijven zitten. De helpdeskmedwerker zou het wel escaleren naar een technische afdeling maar daar krijg ik geen terugkoppeling van :( .

Als laatste heb ik gevraagd hoe het staat met de aangekondigde snelheidsverhoging. Hier was niets van bekend. Hij kon mij niet vertellen wanneer de verhoging zou plaats vinden of wat deze inhoud...(stond wel laatst een bericht op tweakers.net)

Al met al heeft Wanadoo bij mij geen beste indruk gemaakt. Het is dat ik aan een contract "vast" zit anders had ik al lang bij bijv. Demon gezeten (8mbit lijn voor hetzelfde geld als ik nu betaal voor Wanadoo Power)

Jeffrey
Hmm. vaag hoor. toen ik belde en vroeg of die gast me kon over zetten op DHCP was dit geen probleem. Daarna werkte het niet, maar misschien dat het bij meer mensen problemen gaf en dat ze daarom nu niet meer voor de geplande datum bestaande klanten overzetten.
Vind ik wat voor te zeggen hoor, want ik neem aan dat je liever nu zo blijft werken dan dat je storingen krijgen als ze je vervroegd overzetten.

• Nijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 28-08 15:17
bluecupra schreef op 25 februari 2004 @ 23:02:
Hallo,

Jeffrey
Ik heb op maandag om half 3 gebeld, had meteen iemand aan de lijn die me na mijn vraag een kwartier in de wacht zetten en toen was de omzetting geregeld. Als ik jou was zou ik het dus gewoon nog een keertje proberen.

• sjaak

sjaak

un giorno credi

Dat niet iedereen meer wordt omgezet naar dhcp heeft te maken met aanloopprobleempjes, e.e.a. moet eerst goed lopen voordat er verder gegaan wordt. Je gaat je natuurlijk niet meer storingen op de hals halen dan nodig is. ;)

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 19 februari 2004 @ 13:57:
Ook ik heb vandaag gebeld naar Casema. Ik schrok er bijna van want via optie 2 had ik gelijk iemand aan de lijn. Terwijl ik gewend ben om altijd minstens 30 minuten te moeten wachten.
De vriendelijke meneer aan de andere kant heeft me direct omgezet naar DCHT
Nog en compliment voor Casema Ik heb bij mijn pc geen telefoon staan en bood mij direct aan mij terug te bellen via mijn mobiele telefoon.
Nou als dat geen Hoeraatje voor Casema waard is nou dan weet ik het niet meer

Groetjes Edith
Nou, ik ben erg verbaasd dat je bent teruggebeld door Casema.
Toen ik ruim een half uur in de wacht had gestaan, en ik vroeg of iemand anders mij de volgende dag terug kon bellen (was al na 10en), zei ie dat ze nooit iemand terugbelden, en ik maar opnieuw moest bellen, en in de wacht staan a 10 cent per minuuut :(

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

• Marf0rz
  • Laatst online: 26-10-2023
Ergens is het ironisch dat er nu opeens een topic op GoT bestaat over deze situatie waar ik een heel tijdje naar gezocht hebt. Ik heb ooit is op GoT een draadje hierover gestart en er waren mensen geweest die het draadje toevallig gezien hadden en mij immens hebben gemaild over hoe of wat, wat overigens nu allemaal vrijwel bekend is.

Ik ben nu ruim 4 jaar abonnee bij Casema en ik denk dat ik er wel het een en het ander over te vertellen heb, dus ik wil dan nu ook mijn ervaringen delen. Ik weet niet of ik dubbele informatie vertel die al verteld is in dit topic, dan heb ik er waarschijnlijk over heen gelezen.

Ten eerste wil ik even kwijt dat je echt niet terug wilt naar Com21. De toekomst van Eurodocsis is op gang. Ik denk zelfs dat over een tijdje de Com21’s eruit gaan bij Casema en alles vervangen wordt door Eurodocsis, maar dat zijn maar speculaties natuurlijk.

Ik heb nu ruim een jaar gebruik gemaakt van de Draytek Vigor 2200E en ik heb heel erg vaak last gehad van acute/sudden disconnecties, waar ik eerst dacht, dat het aan Casema zelf lag.

Het zit dus zo:

Je kan niet portmappen en porten open gooien met de eurodocsis modem, als je het wel kan ben je een speciaal geval en zou je eigenlijk je logs en/of instellingen openbaar moeten stellen. (geen geheime stuff natuurlijk, in ieder geval niets wat hackers kunnen gebruiken)

Wat draytek dus voor elkaar gekregen heeft is de VPN connectie (l2tp) een soort om te zetten via een andere tunnel binnen in de router (?). Hiermee kan je dus wel connecten, maar het is erg instabiel, vandaar dat je ook niet kan portmappen. Ik heb al flink gemaild naar Draytek hoe dit nou zit en wanneer we nu eindelijk een nieuwe firmware versie krijgen die een normale (lees: stabiele, die je kan aanvinken in je internet access menu) VPN verbinding kan op zetten…

Die komt dus niet. Wanadoo heeft Draytek verteld dat ze binnenkort van het L2TP protocol willen afstappen, dus Draytek heeft het programmeren van de nieuwe firmware voor onze abbo’s stilgelegd. Ik zelf zie het niet snel gebeuren, ze hebben het net allemaal voor elkaar gekregen om eurodocsis te implementeren.

Er is dus wel een nieuwe firmware: 2.8. Die is niet bedoeld voor de eurodocsis modem dus upgrade die dan aub ook niet. Het beste is echt de 2.3.6RC5, die kan namelijk wel de verbinding redelijk goed in stand houden. Wat overigens ook vaak kan helpen, is je MAC adres opgeven in je Internet Access menu.

Je mac-adres kun je vinden in:

Diagnostic Tools
ARP Cache Table

Dit heb ik gelezen in de handleiding van de wat oudere firmware’s (2.3), maar ondervonden dat het bij de nieuwe vaak ook kan helpen.
[...Ik zie nu dat ze het in de nieuwe handleiding weer hebben toegevoegd, dit was een tijdje er uit geweest...]

Wat dus ook helpt om je verbinding op te stellen (wat inderdaad verteld is, maar ik ook nog even kwijt wil), is je modem en router uitzetten; je router aanknallen en dan pas je modem. Je router slikt de modem dan wat beter.
Verder ziet je Draytek 2200E, alleen je interne IP adres. Leuke dingetjes als auto (dyn)dns is er niet bij. Als je verbinding eenmaal tot stand is, niet meer naar je internet access setup gaan, dit kan je verbinding verstoren.

Ik heb nu via Dunnet Computers een Sitecom DC-202, die je met een aanbieding als casema abonnee zijnde kan krijgen. Deze router werkt wel normaal met de VPN verbinding en hiermee kan je ook portmappen en ziet ook gewoon je externe IP adres, dus hiermee kan je wel dyndns gebruiken.

Ik weet zeker dat ik nog meer informatie heb en dat dit nog niet alles is. Als me dan nog iets te binnenschiet, zal ik m’n post zeker aanpassen. Als je het interessante shit vind, kan je m’n post in de gaten houden, als er fouten instaan, please tell me :).

Verder kun je evt. vragen wanneer niet beantwoord, natuurlijk naar me mailen, althans als je denkt dat je er wat aan hebt natuurlijk.

[Toevoeging]

Jammer is dat Casema/Wanadoo een slechte reputatie heeft, omdat het zo traag bevonden is. Dit kwam alleen maar omdat het oude abonnement via een DEMOS modem (seriele connectie) ging, via Deltakabel. DEMOS was ooit bedoeld voor ziekenhuizen om met elkaar te communiceren, ze zagen dat het troep was en ze gebruiken het ook niet meer. Kennelijk hebben ISP's het toen overgenomen.

[Toevoeging II]

Als je dus je verbinding verliest binnen de 12 of 24 uur, betekent het dat je of een time out krijgt of geen nieuw ip adres kan verkrijgen. Antwoord daar op is alleen dat je nog een oude, of een te nieuwe firmware er in heb zitten. Ik heb het overigens alleen maar over de Draytek Vigor's uiteraard.

Download deze:
ftp://ftp.draytek.nl/VIGO...asemawanadoo/v2k20236.all (2200/2200E)

Of check eerst (ivm met andere router modellen):
http://www.draytek.nl/router/extra/casemawanadoo.html (Tevens ook de Handleiding)

[Toevoeging III]

Wanneer je je router (2200/E/2300) een reboot geeft met jouw ingestelde instellingen, is het vaak lastig om de verbinding weer tot stand te krijgen. Het eerste wat je dan moet doen is even in je "connection status" menuutje checken of je een IP adres heb gekregen.

Heb je een IP adres: ga je naar je LAN to LAN settings, waar je je VPN verbinding heb ingesteld. Klik daar je profiel aan die je voor Casema gebruikt en klik vervolgens weer op ok. Ga dan weer terug naar je vpn management (onder connection status) en check of hij weer verbinding heeft. Als dit niet het geval is: 1x op "Dial" klikken en wachten tot hij weer een connectie heeft.

Geloof me of niet, deze procedure helpt vaak om je verbinding sneller of al helemaal weer op te stellen.

[ Voor 35% gewijzigd door Marf0rz op 27-02-2004 05:00 . Reden: Toevoeging/Aanpassinkies ]

If you can't beat them, buy them !

• sjaak

sjaak

un giorno credi

Tis idd zo dat ze een slechte reputatie hebben door die Demos modems, al waren de laatste klanten (die verbleven dus) wel tevreden met de snelheden en betrouwbaarheid. Wat betreft die Com21 modems, ze zijn failliet (enige fabrikant die dat soort modems maakten) en dus geen support, gevoelig voor te hoge of te lage signaalwaardes en de apparatuut was stervensduur. Het eurodocsis systeem wordt door meerdere fabrikanten gemaakt, goedkoper in onderhoud en aanschaf en minder snel last van signaalwaardeproblemen. Tis een begin om de gehele service op te vijzelen.

Tevens is er nu dus inderdaad begonnen met de uitlevering van moto's met dhcp en wordt er gekeken of dit allemaal goed loopt, tis toch een overschakeling maar zeker wel makkelijk. Voor de klant en voor casema, immers minder problemen met de verbindingstechniek, niet op elk OS een ander verbindingssysteem etc. Vertrouw erop dat Casema niet voor niets niet iedere aanvraag voor dhcp honoreert, intern is besloten dit even vooruit te schuiven ivm wat probleempjes. ;) Tis niet om mensen te pesten.

Interessant bericht trouwens Marf0rz! :) Demos als ziekenhuis modem. :D

• bluecupra
Hallo,

Ik heb ook onlangs een mail gestuurd naar E-tech met daarin een uitleg van de problematiek die ik ondervind met Wanadoo Power over L2tp.

Enige dagen later kreeg ik bericht terug dat wanadoo momenteel bezig is met het implementeren van DHCP. Ook zij zetten dus de ontwikkeling voor wat betreft L2TP stop...

Ik ga toch binnenkort nogmaals bellen met Wanadoo. Zodra ik meer weet laat ik het uiteraard weten

Jeffrey

• sjaak

sjaak

un giorno credi

Mail me ff bluecupra. :)

Verwijderd

Me zus had dus van de week weer gebeld met Wanadoo en nu kreeg ze iemand aan de lijn die zei dat het helemaal niet kon, echt weird. Tegen mij zeiden ze zaterdag dat het maandag wel kon en tegen me zus gaan ze lopen verkondigen dat het niet kan en dat het op een later tijdstip allemaal vanzelf overgaat in DHCP.
Dus de een zegt dit bij wanadoo en de andere dat. beetje tegenstrijdig allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar is er nu al iemand die na overschakeling naar DHCP zijn router aangestuurd heeft gekregen?
Ik heb mijn router SMC Barricade 700ABR dus nog steeds niet werkend :'(

Groetjes Edith

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluecupra
Hallo,

Kun je aangeven wat je voor mij kunt betekenen? En wat is je mailadres?

Jeffrey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak

sjaak

un giorno credi

Verwijderd schreef op 27 februari 2004 @ 00:36:
Maar is er nu al iemand die na overschakeling naar DHCP zijn router aangestuurd heeft gekregen?
Ik heb mijn router SMC Barricade 700ABR dus nog steeds niet werkend :'(

Groetjes Edith
Niet werkend? Heb je um wel goed geconfigureerd? Een draytek 2200E en Sitecom DC202 heb ik sowieso al werkend gehad, gewoon opgeven dat je dhcp gebruikt enzow het het draait als een tiet.

Voor bluecupra, m'n mail zie in m'n profiel, username@got apestaart fokzine.net, ik ga ff kijken wat ik voor je kan doen wat betreft dhcp, je hoort geen fikse problemen met je abo te hebben namelijk. ;) Ik stuur dan ff een mailtje terug met welke gegevens ik nodig heb enzow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluecupra
Hallo,

Omdat ik het echt zat was heb ik wederom gebeld met Wanadoo. Heb degene die ik gesproken heb mijn situatie uitgelegd. Hij had hier begrip voor.

Na ik uitgesproken was ben ik in de wacht geplaatst waarna de helpdesk medewerker na een minuut of vier terug kwam. Hij vertelde mij dat het mogelijk was om de verbinding om te zetten naar DHCP.

Na hij de instellingen (aan de kant van Wanadoo) aangepast had moest ik meerdere malen mijn Motorola modem resetten. Na een paar keer zag de medewerker dat ik een connectie had. Tot slot heeft hij me nog een paar tips gegeven hoe ik één en ander moest aanpassen op mijn router. Al met al werkt het nu sinds vanmorgen (10.30) als een speer. Constante snelheid en geen probleem meer met uitvallen.

Hopelijk blijft het zo :) !

Jeffrey

P.S.

Micha in ieder geval bedankt voor het aanbod! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mij is het inmiddels ook gelukt om mijn SMC router te installeren
Mijn Router kreeg eerst niet het juiste IP dus moest hem resetten.
Ik dacht resetten dmv van de stroom af te halen B) . Maar op de router bleek een bijna onzichtbaar resetknopje te zitten wat ik 30 sec ingedrukt moest houden
Daarna was alles zonder verder instellingen e.d te hoeven veranderen in een mum van tijd gefiks en werkt alles als een speer
Groetjes Edith

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak

sjaak

un giorno credi

bluecupra schreef op 27 februari 2004 @ 20:18:
Hopelijk blijft het zo :) !

Jeffrey

P.S.

Micha in ieder geval bedankt voor het aanbod! 8)
Gelukkig, bij de meeste mensen met veel connectieproblemen werkt het met dhcp idd gewoon goed. Enne, yw. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een draytek Vigor 2200 in combinatie met een power broadband abo bij Casema.

Ik weet nog dat het een kunst en vliegwerk was om de Motorola modem ervan te overtuigen dat de Draytek de juiste router was.

In ieder geval had ik een firmware upgrade nodig die pas na de 3e keer werkte.

Op dit moment is alles super stabiel en 1x per 2 weken is er wel eens een auto reset van de router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

Marf0rz schreef op 26 februari 2004 @ 21:06:
Ergens is het ironisch..........heel verhaal over Draytek en L2tp
Een op zich wel behulpzaam verhaal, maar zoals je misschien al had gelezen in de rest van dit topic. Casema is dus nu druk bezig met de overgang naar connectie via DHCP. Ik heb dit momenteel werkend via m'n Draytek (kwestie van gewoon de Lan to Lan verbinding wissen) en heb niets te klagen.
Eindelijk FTP opzetten enzo.

Ik hoorde ook geruchten dat Casema ook ging versnellen (stond op tweakers toch?), maar ik verwacht dat ze dit pas doen nadat iedereen over is naar DHCP (in Juni als het goed is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op het casema televisiekanaal heb ik gelezen dat ze per 1 april zouden gaan versnellen
Tja 1 April.'t zou toch geen grap zijn?

Groetjes Edith

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas!
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-08-2024
Verwijderd schreef op 02 maart 2004 @ 22:27:
Op het casema televisiekanaal heb ik gelezen dat ze per 1 april zouden gaan versnellen
En nog beter. In de nieuwsgroepen vertelt een persoon dat de reden die de helpdesk aandraagt voor het motorola modem tov van com21 is dat de uploadsnelheid omhoog gaat. Naja eurodocsis lijkt dus wel voordelen te gaan hebben. Nu nog hopen dat de gezamenlijke reclame campagne ook gaat betekenen een gezamenlijk aanbod beleid van de kabelboeren of iig een zelfde beleid bij casema als bij zuster upc.
(Dromen is altijd leuk :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak

sjaak

un giorno credi

Laat ze asjeblieft de upload omhoog gooien ja. (ook van het Power abo. :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

Verwijderd schreef op 02 maart 2004 @ 22:27:

Groetjes Edith
Ik zou al gelukkig zijn als ze de verbinding weer eens wat stabieler maken (de laatste dagen in Utrecht en omgeving continu verbindingsproblemen, maar alleen mensen met DHCP (in ieder geval de mensen die ik heb gebeld).
Ook de nieuwsgroepen zijn een stuk trager geworden (de headers ophalen alleen al met 20kbyte/s).

(en ik zou niet onder elke post de groetjes doen, dan gaan allemaal zeiksnorren zoals ik zeggen dat in de FAQ staat dat tweakers elkaar permanent de groeten doen en dit niet nodig is ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak

sjaak

un giorno credi

Ik woon in Utrecht, heb DHCP, en heb werkelijk waar nergens last van. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als inleiding, zie mijn vorige posts.
Gisteren had me zus weer ff gebeld. Ze was nu dus eindelijk overgezet naar DHCP, na wat zeuren en blabla. In eerste instantie had ze verbinding, s'middags nog wel, maar later niet meer. Ze belde me gisteravond dat ze helemaal geen verbinding meer had. Ze kon wel in de router komen dus daar lag het niet aan en de router kreeg ook een goed ip adres (81. en verder).
Bij haar hostname in de router (instellingen voor WAN) had ik haar inlognaam van vòòr de @wanadoo neer gezet. Maar ik kreeg gisteravond een ingeving en zei tegen haar, haal die hostname eens weg.
Daarna heeft ze verbinding als een zonnetje! Meteen had ze verbinding, en loopt (voor zover ik weet) nog steeds goed.
To hier mijn (en mijn zus) de troubles met wanadoo. De router (medion wireless setje) werkt perfect en ze kunnen nu boven en beneden internetten zonder kabels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak

sjaak

un giorno credi

hostnaam moet je idd niet invullen, alles door dhcp laten doen. ;) Wel apart dat het wel ff werkte.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

micha schreef op 04 maart 2004 @ 00:06:
hostnaam moet je idd niet invullen, alles door dhcp laten doen. ;) Wel apart dat het wel ff werkte.. ;)
precies, snapte het dus ook niet. Ik heb thuis @home, en daar moet je (volgens mij) de hostname wel invullen, ten minste, dat heb ik wel gedaan en het werkt gewoon prima. Kan het trouwens bij mij thuis eens zonder proberen, wellicht werkt dat ook (of nog beter :P, iemand ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennismaus
Nou heb ik laatst gebeld met een casema figuur omdat ik problemen heb met mijn verbinding niet kwa connectie maar kwa snelheid. Er is niet s in mijn cob\nfiguratie veranderd maar ik ben wel gezakt in snelheid. Ik heb een 512 / 128 abbo. En daar verwacht je van dat je met 50 k kan downloaden maar nee hoor het komt niet meer hoger als 30 k. Terwijl het de eerste twee maanden goed ging. Ik dus gebeld. Medewerker wist me te vertellen dat ik gewoon op 512 stond dus ik met hem samen een snelheidtest uitgevoerd. Nergens kwam ik hoger als 30 k. Hij advisreerde me modem een tijdje uit te laten. Gedaan maar geen verbetering jullie een idee.

Specs

Eurodocsis op L2TP met DC202 v3 Router een linksys 802.11g accespoint en verder een laptop en pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak

sjaak

un giorno credi

De downloadsnelheden van Wanadoo Cable Broadband Basic, Premium en Power worden verdubbeld (respectievelijk van 512 kbit/s naar 1024 kbit/s, van 1024 kbit/s naar 2048 kbit/s en van 2048 kbit/s naar 4096 kbit/s).

Bij het Basic-abonnement blijft de upstream gelijk (128 kbit/s). Bij Premium gaat de uploadsnelheid wel omhoog (van 128 kbit/s naar 384 kbit/s), evenals bij Power (van 256 kbit/s naar 512 kbit/s).

De snelheidsverhogingen worden vanaf volgende week in etappes doorgevoerd. Casema belooft dat alle abonnees uiterlijk 15 april van de nieuwe snelheden kunnen profiteren.

http://www.webwereld.nl/nieuws/17936.phtml

Yeah baby! Naar de 500KB down met 64 KB upload! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkhuis
  • Laatst online: 20:34
dennismaus schreef op 04 maart 2004 @ 12:22:
Nou heb ik laatst gebeld met een casema figuur omdat ik problemen heb met mijn verbinding niet kwa connectie maar kwa snelheid. Er is niet s in mijn cob\nfiguratie veranderd maar ik ben wel gezakt in snelheid. Ik heb een 512 / 128 abbo. En daar verwacht je van dat je met 50 k kan downloaden maar nee hoor het komt niet meer hoger als 30 k. Terwijl het de eerste twee maanden goed ging. Ik dus gebeld. Medewerker wist me te vertellen dat ik gewoon op 512 stond dus ik met hem samen een snelheidtest uitgevoerd. Nergens kwam ik hoger als 30 k. Hij advisreerde me modem een tijdje uit te laten. Gedaan maar geen verbetering jullie een idee.

Specs

Eurodocsis op L2TP met DC202 v3 Router een linksys 802.11g accespoint en verder een laptop en pc.
Hmm mijn moeder (woont in Rijswijk) heeft precies hetzelfde probleem: 30k verbinding, maar een 512/128 abbo! Zij heeft verder geen truken, slechts een motorola modem direct op de pc geplugd.

Ik vond het heel verdacht dat zij precies 30k haalt, want dat is precies de snelheid van de goedkopere easy-variant (die ik zelf heb)! Ik heb daarvoor al eens naar de helpdesk van wanadoo gebeld, maar na 30 min wachten heb ik dat maar opgegeven (en mijn moeder heeft er toch geen last van, met surfen en mailen merk je het verschil niet). Lijkt mij toch echt een foutje van casema/wanadoo, maar ik moet daarvoor nog een keer bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak

sjaak

un giorno credi

Mail ff het c-nummer. ;) Kijk ik het ff na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkhuis
  • Laatst online: 20:34
micha schreef op 04 maart 2004 @ 16:10:
Mail ff het c-nummer. ;) Kijk ik het ff na.
thnx! Ik ben zaterdag weer eens bij m'n mams, en als de verbinding nog steeds 30k is (begin februari was dat nog zo; ze is zover ik weet nooit daarboven geweest, en de vorige upgrade is toch al een aantal maanden geleden), dan zoek ik haar c-nummer erbij en neem ik ff kontakt met je op. :)
Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste