Router voor Casema via Eurodocsis (motorola modem)

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste
Acties:
  • 15.075 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Beste tweakers,

ik heb bijna alle topics op tweakersnet en draytek forums doorgenomen,
alle oplossingen toegepast voor de draytek 2200 en casema verbinding.
Firmware 2.3.6 RC enz.

Mijn router is goed te bereiken en bij Online Status staat welk ip adres ik heb.
Allerlei TX en RX waarden verschijnen daar ook...

Zo te zien heeft de router dus verbinding...
Maar, surfen zelf gaat niet.
De explorer kan geen pagina vinden.
Heeft dit iets met DNS te maken?
Ik ben al zo'n 2 weken bezig...
Alvast bedankt, Joel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spyro_the_Dragon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-04-2013
Andere vraag: ik heb net een 3COM wireless gateway gekocht (3CRWE554G72). Heb net via eservice van 3COM al de vraag gesteld of L2TP ooit via firmware update beschikbaar wordt. Iemand hier meer info/idee-en over?

Maargoed, ik had dus net besloten dat ik toch kabel neem ipv ADSL en nu dit.....

Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:35

OgWok

U.N.C.L.E.

Wat ik niet begrijp is dat er tweakers zijn die een Draytek kopen (icm met Casema) terwijl de nieuwe firmware waarschijnlijk in november klaar is, dus dan kan je toch beter iets anders kopen waar anderen uit ervaring weten dat het goed werkt. Of heb ik iets gemist??

Overigens denk ik dat Draytek een solide merk is met goede support.

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Verwijderd

hier precies hoe je een draytek router moet instellen

Eurodocsis modem met Router
Werkt ook na de snelheidsverhoging van 512 naar 800 kb/sec.

Om te beginnen, zorg ervoor dat:
de verbinding tussen het Eurodocsis modem en de router een zo kort mogelijke kabel (ca. 3 meter)
U over firmware versie 2.3.6 RC 5 beschikt (Klik om te downloaden)
de 'routertools', meegeleverd met de router, geïnstalleerd zijn op Uw systeem
firewalls en dergelijk software uitgeschakeld is. (BlackIce, Norton, MacAffee etc..)
alle aangesloten PC's geen software/drivers meer bezitten van Casema/Wanadoo
Stap 1: De firmware updaten:

Let op! Om de firmware te kunnen updaten dient U de desbetreffende PC aan te sluiten op de PC-1-poort van de router. Alle andere apparaten dienen losgekoppeld te worden van de router (dus ook het Eurodocsis modem, andere PC's, extra HUB's/switches e.d.)

Start het programma 'Firmware Upgrade Utility'
Klik op 'Browse' of op de puntje '....'
Selecteer de update file (Let op! Er dient '.all' te staan bij 'Bestandstype'
Wanneer U de juiste firmware heeft geselecteerd dient u de router in de 'Firmware Upgrade Mode' te zetten, dit gaat als volgt:
Haal de voeding uit de router
Druk de reset knop in van de router (Dit is mogelijk met een paperclip/pen)
Houd deze reset knop ingedrukt en zet de router aan
Hierna dienen de eerste twee LEDjes van de router te gaan knipperen
Haal hierna de paperclip/pen van de rest knop
De router staat nu in 'Firmware Upgrade Mode'
Eenmaal terug in het 'Firmware Upgrade Utility' programma, klikt U op 'Send' of 'Upgrade' en hierna op 'OK'
Als alles goed gegaan is ziet U dat er blokjes verschijnen (dit geeft aan dat er gegevensoverdracht plaatsvindt tussen router en PC.
Wanneer dit niet het geval is dient U de bovenstaande stappen herhalen.
Wanneer de firmware met succes ge-update is dient u de router te ressetten om deze firmware te activeren:
Om de router te ressetten drukt U met een paperclip/pen totdat de ACT LED sneller gaat knipperen als normaal, haal dan direct de paperclip/pen van de reset knop af.
Stap 2: Het instellen van de router:

Start Internet Explorer en surf naar het adres: http://192.168.1.1 (Loginnaam en wachtwoord zijn standaard niet ingevuld)
Klik op 'Diagnostics Tools'
Klik op 'ARP Cache Table'
Hier staat een IP-adres en een MAC-adres van de
Cable Wanadoo (L2TP)
Opmerkingen:
De meegeleverde software van Casema moet van alle, op de router aangesloten PC's, worden gedeïnstalleerd via het configuratiescherm/software.
Dit hopelijk een voorlopige oplossing. We verwachten dat Draytek een nieuwe firmware gaat uitbrengen waar dit via Internet Access Setup kan worden ingesteld.
Dit werkt alleen met firmware van 2.3.6 RC5 (beta versie). Dit zijn de enige firmware versies die de noodzakelijke instelling om al het verkeer over de VPN-tunnel te routeren heeft. Oudere firmware heeft deze instelling nog niet.
Na configuratie en het herstarten van de router, ook het modem uit en weer aan zetten!
Bij dit soort gebruik zijn andere VPN-tunnels uitgesloten.
NAT Setup, Port Redirection en Open Ports Setup werkt niet op tunnels en zal in deze configuratie ook niet werken.
Bij de Vigor 2300 is de printerpoort publiek bereikbaar!
Stap 1:

Verbind met de router op het IP-adres 192.168.1.1 d.m.v. de Webbrowser. Log in met de naam admin en als u die nog niet heeft ingesteld zonder wachtwoord.

Stap 2:

Wanneer u in het Hoofdmenu van de router bent aangekomen klik dan op Internet Access Setup.

Stap 3:

Klik op Static or Dynamic IP

Stap 4:

In Static or Dynamic IP moeten de gevonden gegevens ingevuld worden en de overige juiste instellingen worden ingegeven. Selecteer Enable bij Broadband Access. Stip Obtain an IP address automatically aan. Druk op de knop OK. Wanneer gevraagd wordt of u uw router wilt herstarten kiest u: Using current configuration en klikt u op OK.

Koppel het Eurodocsis-modem (indien dat nog niet is gedaan) aan de WAN-poort van de router. Zet hierna het modem aan en klik hierna op de 1st http://192.168.1.1:80/.

Stap 5:

Wanneer u weer in het Hoofdmenu van de router bent aangekomen klik dan op VPN and Remote Access Setup.

Stap 6:

Klik op LAN-to-LAN Dialer Profile Setup.

Stap 7:

Klik op 1.

Stap 8:

Vul in dit venster de volgende gegevens in:

In het gedeelte: Common Settings:

Vul bij Profile name Wanadoo in.
Vink Enable this profile aan.
Klik bij Call direction op Dial-out.
Vink Always On aan.
Vink Enable PING to keep alive aan.
Vul bij Ping to the IP 195.96.96.97 in
In het gedeelte Dial-out Settings:

Vul bij Username Uw Wanadoo gebruikersnaam in. (vb. ik@wanadoo)
Vul bij Password Uw Wanadoo wachtwoord in. (vb. IhgHeGe)
Vul bij Server IP 10.255.253.1 in.
Klik bij Type of Server I am calling op L2TP with IPSec Policy en selecteer hierbij Must. Hieronder dient High (ESP) geselecteerd te worden en kies voor DES without authentication
Kies bij Link Type voor Disable
Kies bij PPP Authentication voor PAP Only
Klik bij VJ Compression op On
In het gedeelte Dial-In Settings verandert u niets.

In het gedeelte TCP/IP Network Settings:

Vul bij Remote network mask 255.255.255.0 in.
Kies bij For NAT operation, treat remote sub-net as voor Public IP.
Vink Change default route to this VPN tunnel aan.
Klik op OK

Stap 9:

Als u dan weer in het Hoofdmenu bent aangekomen klik dan op Online Status.

Stap 10:

Kijk of u een Wan ip-adres heeft gekregen. (Aangegeven onder WAP-IP in groen)

Wanneer dit het geval is heeft u uw router correct ingesteld en kunt u via iedere aangesloten PC het internet op.

dit alles staat ook op www.goris.nl kies optie SUPPORT hier staan ook plaatje bij _/-\o_ _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2003 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• didio
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-08 10:39

didio

didio.nl

Iemand die de E-Tech 54 mbit wireless router met support voor Cable Wanadoo support al heeft, hij kost 149,-.

Volgens de site moet het werken, maar werkt het ook echt?

weinig tot niks..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yukkie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:41

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

vanmiddag was er in de computerzaak waar ik werk een vertegenwoordiger van wanadoo/casema en die wist te vertellen dat ze eind oktober afstappen van eurodocsis en weer terug naar het oude (pppoe was het geloof ik?) protocol

We've got that ring of confidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickbv
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:37
Lijkt me eigenlijk sterk hoor? Als het zo is, dan zullen ze waarschijnlijk toch niet alle modems gaan omruilen, dus voor de mensen die nu al met een hardwarematige router aan de gang willen hebben pech. Want de COM21 modems werden ook niet zomaar omgerolen voor EuroDOCSIS.

Maar nogmaals, het lijkt me erg onwaarschijnlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yukkie
  • Laatst online: 21:41

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

de modems blijven het zelfde. gaan ze flashen ofzow :|

We've got that ring of confidence

• didio

didio

didio.nl

Ik heb gelukkig ook contacten richting wanadoo cable, ik ga dat eens even navragen.

Als ik antwoord heb post ik dat hier..

weinig tot niks..

• Spyro_the_Dragon
  • Laatst online: 22-04-2013
Terug naar pppoe? Dat zou wel goed zijn (voor mij dan), zie mijn post hierboven over de 3COM gateway die ik heb... alleen jammer dat die Casema/Wanadoo actie maar tot eind september loopt....

Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!

• Not_Disclosed
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-09 09:19
Rickbv schreef op 23 september 2003 @ 19:12:
Lijkt me eigenlijk sterk hoor? Als het zo is, dan zullen ze waarschijnlijk toch niet alle modems gaan omruilen, dus voor de mensen die nu al met een hardwarematige router aan de gang willen hebben pech. Want de COM21 modems werden ook niet zomaar omgerolen voor EuroDOCSIS.

Maar nogmaals, het lijkt me erg onwaarschijnlijk :)
Of er overgezet wordt naar pppoe voor motorola modems durf ik niet niet zeggen.
Maar....ze zullen de modems niet omruilen. Eurodocsis is een standaard voor kabelmodems veel kabelmodems voldoen aan deze standaard. Eurodocsis zegt niets over het door casema gebruikte protocol 'l2tp'. Volgens mij ondersteunen de huidige motorola modems ook gewoon het pppoe protocol. Dus hier zal geen belemmering liggen voor casema.

Ik zal het overigens niet meemaken. Door de aanpassing van de algemene voorwaarden (contract verlenging met iedere keer 1 jaar) ben ik weg. De opzegbrief is de deur al uit en de adsl-aanvraag is al gedaan.

A life lived in fear is a life half lived

• TiMMieJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:55

TiMMieJ

PSN: Orixez

Gewoon een goedkoop sitecom routertje is voldoende:
Casema's L2TP protocol ondersteund.
Twee routers in het Sitecom assortiment ondersteunen het L2TP cliënt protocol van Casema/Wanadoo. Het betreft de DC-202 Broadband router 4s en de WL-018 Wireless Homestation.
Sitecom is een van de eerste fabrikanten welke dit protocol ondersteunt. Daarnaast zijn genoemde routers tot op heden de enige routers op de markt welke volledige functionaliteit behouden wanneer verbinding wordt gemaakt via het L2TP cliënt protocol.

Goed nieuws voor Casema/Wanadoo gebruikers met het Motorola Surfboard modem!
Bron www.sitecom.nl

• didio

didio

didio.nl

Not_Disclosed schreef op 24 September 2003 @ 08:40:Ik zal het overigens niet meemaken. Door de aanpassing van de algemene voorwaarden (contract verlenging met iedere keer 1 jaar) ben ik weg. De opzegbrief is de deur al uit en de adsl-aanvraag is al gedaan.
Volgens mij mag dat volgens de wet helemaal niet, volgens mij kan je nog steeds per maand opzeggen.

weinig tot niks..

• Not_Disclosed
Didio: dit is helaas wel legaal. Zie Not_Disclosed in "Casema/Wanadoo Cable nog sneller....." voor meer informatie.

Je hebt nog tot 6 oktober (zie email casema) om casema te lozen.

[ Voor 27% gewijzigd door Not_Disclosed op 24-09-2003 12:57 ]

• didio

didio

didio.nl

Not_Disclosed schreef op 24 September 2003 @ 12:52:
Didio: dit is helaas wel legaal. Zie Not_Disclosed in "Casema/Wanadoo Cable nog sneller....." voor meer informatie.

Je hebt nog tot 6 oktober (zie email casema) om casema te lozen.
Ik heb geen telefoon, dus moet kabel behouden..

weinig tot niks..

• didio

didio

didio.nl

Ik heb antwoord van mijn contact persoon bij Wanadoo over dat Casema weer terug zal gaan naar pppoe?

Hij zegt van niks te weten en hem lijkt het niet een logische stap.

weinig tot niks..

• Thijs B
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Op het 'Casema service kanaal' je weet wel dat tv kanaal met die kleine beeldjes, irritant muziekje en een hoop reclame staat nu deze tekst:
bovendien levert casema als enige een gratis modem dat geschikt is om een router aan te sluiten. (voor gebruik meerdere pc's)
Misschien hebben ze het licht gezien ?? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo, vandaag nieuwe modum binnen.. en ik heb weer een ander type :(
namelijk de Motorola Surfoard 5100E ( -cn )

ik heb ondertussen van een maatje van me gehoord die de sb 4200 serie heb, dat de draytek vigor 2200e daar inderdaad mee samen gaat.. maar hoe zit het dan met de 5100e .. ? :S

de monteur heeft me verteld dat er een US robotics router is voor 60 euro die je er op aan kan sluiten .. welke dit is .. sla me dood :(

iemand een idee ? ?

Grtz.. zeno!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Not_Disclosed
De router heeft waarschijnlijk niets te maken met het gebruikte modem. Veel belangrijker is om te weten met welk protocol er op het modem aangelogd moet worden. De com21 modems gebruiken pppoe de motorola 4200 wordt gebruikt met L2TP. De keus van de router wordt bij Casema mede bepaald door het gebruikte protocol. Overigens staat er sinds kort dit artikel: http://eservice.casema.tv...stallatie_met_router.html op de site van Casema waarin ze adviseren om een sitecom dc-202 te kopen (als je een router wilt aansluiten). Er staan zelfs waarschuwingen dat niet alle routers werken op het netwerk van casema. Ik vind ook niets op de site van casema over dit modem, ik neem dus aan dat deze werkt met l2tp net als de andere motorola.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• didio

didio

didio.nl

Verwijderd schreef op 08 October 2003 @ 13:30:
hallo, vandaag nieuwe modum binnen.. en ik heb weer een ander type :(
namelijk de Motorola Surfoard 5100E ( -cn )

ik heb ondertussen van een maatje van me gehoord die de sb 4200 serie heb, dat de draytek vigor 2200e daar inderdaad mee samen gaat.. maar hoe zit het dan met de 5100e .. ? :S

de monteur heeft me verteld dat er een US robotics router is voor 60 euro die je er op aan kan sluiten .. welke dit is .. sla me dood :(

iemand een idee ? ?

Grtz.. zeno!
Is dat het zwarte motorola modem of heeft de kleur er weer niks mee te maken. Ik heb nu ook een zwart modem gekregen, maar er zijn ook witte motorola modems.

weinig tot niks..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het is idd een zwarte modem, en hij werkt ook met het L2tp Protocol inderdaad..

zal is naar die casema / wanadoo site kijken..

grtz.. Zeno

check.. dit staat er op sitecom.com:

casema's L2TP protocol ondersteund.
Twee routers in het Sitecom assortiment ondersteunen het L2TP cliënt protocol van Casema/Wanadoo. Het betreft de DC-202 Broadband router 4s en de WL-018 Wireless Homestation.
Sitecom is een van de eerste fabrikanten welke dit protocol ondersteunt. Daarnaast zijn genoemde routers tot op heden de enige routers op de markt welke volledige functionaliteit behouden wanneer verbinding wordt gemaakt via het L2TP cliënt protocol.

Goed nieuws voor Casema/Wanadoo gebruikers met het Motorola Surfboard modem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb nu Power Cable van de Kaashema (Eurodocsis Modem) in combinatie met Sitecom DC 202 Ver. 2 (Zilverkleurige) router.
Loop als een speer en eenvoudige installatie !
Had hiervoor de Draytek Vigor 2200E en deze werkte ook, maar niet 100%.
Op advies van Sitecom Helpdesk deze router (Versie 2, Zilverkleurig) gekocht en heb er geen spijt van.
Prijs: 69 Euro bij Office center
Greetz,

Lenco

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2003 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• equationunequal
  • Laatst online: 31-08 22:58
Ikzelf heb nu een SMC Barricade 7004VBR router die VPN L2TP pass through ondersteunt. Ik ben er al lezende achter gekomen dat dat iets anders schijnt te zijn dan VPN L2TP Client ondersteuning en dat ie dus niet gaat werken?! Kan ieman me daar misschien iets over uitleggen wat dan het verschil is (ben nogal een leek namelijk)...
Ik heb dezelfde router gekocht omdat we sinds dinsdag een nieuwe surfboard modem hebben gehad van casema. De verkoper vertelde mij dat deze router samen werkte met de casema eurodocsis verbindingen... Nu is mijn vraag: lulde die verkoper uit zn nek of is het mogelijk om deze router werkend te krijgen met casema?

*edit: lama, keb nu ook zo'n dc202 (v2) (69,95 bij sitecom) en die werkt perfect...

andere 2 routers maar ff op marktplaats zetten :D :/ *

[ Voor 12% gewijzigd door equationunequal op 13-10-2003 15:18 ]

[ equationunequal.nl - portret & model fotografie ] [ newskin.nl - socials ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo Hankey,
Welkom bij de club :*)
Laat me ff weten wat je van de installatie vond en hoe e.e.a. gaat.
Ik moet zeggen, heb hem sinds 9-10-2003 en ben er zeer tereden over !!!
Veel plezier en suc6 met je nieuwe router (en ik vind hem er nog mooi uitzien ook) ;)
Greetz,

Lenco

P.s Ik heb het zwarte Eurodocsis modem, maar hij werkt ook met de witte !

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2003 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• equationunequal
  • Laatst online: 31-08 22:58
Installatie was extreem simpel (al bleef ie hangen bij de test, klein schoonheidsfoutje). Keb verder nog niets aan poorten ofsjo ingesteld (nog niet nodig geweest), maar hij werkt tot nu toe perfect. Hij's ook nog eens een stuk goedkoper dan de nieuwe e-tech vpn-router (147 pleuro) die ik eerst wilde kopen...

[spam] mn andere routers staan bij v&a te koop aangeboden :P [/spam]

[ equationunequal.nl - portret & model fotografie ] [ newskin.nl - socials ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluecupra
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 31-08 20:14
Hallo,

Ik heb sinds kort ook een Motorola (Eurodocsis) modem. In eerste instantie dacht ik dat deze niet zou werken in combinatie met mijn Wireless router. Dit omdat er geen L2TP opzit. Op de site van E-tech stond enkel een update voor Zeeland net gebruikers. Achteraf blijkt dat deze firmware update ook L2TP ondersteuning toevoegd (ik heb deze router:http://www.routershop.nl/media/wifi_routeretech.jpg)

Na de firmware update heb ik de Motorola modem even kort van de stroom gehad en de instellingen binnen de router juist ingesteld. En het werkt! _/-\o_

Zit nu rond de 240/250 Kb te downloaden

Jeffrey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• didio

didio

didio.nl

bluecupra schreef op 18 oktober 2003 @ 11:30:
Hallo,

Ik heb sinds kort ook een Motorola (Eurodocsis) modem. In eerste instantie dacht ik dat deze niet zou werken in combinatie met mijn Wireless router. Dit omdat er geen L2TP opzit. Op de site van E-tech stond enkel een update voor Zeeland net gebruikers. Achteraf blijkt dat deze firmware update ook L2TP ondersteuning toevoegd (ik heb deze router:http://www.routershop.nl/media/wifi_routeretech.jpg)

Na de firmware update heb ik de Motorola modem even kort van de stroom gehad en de instellingen binnen de router juist ingesteld. En het werkt! _/-\o_

Zit nu rond de 240/250 Kb te downloaden

Jeffrey
Mooi om te horen, ik wil namenlijk deze router halen http://www.e-tech.nu/prod..._wirelessrouter54mbps.htm en daar is nu ook een nieuwe firmware voor die L2TP ondersteund..

weinig tot niks..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luno
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-06 22:17
Hi,

Ik heb een elementaire vraag, om de firmware te upgraden moet de sitecom DC202 benaderen. Nou heb ik een PC (Win98) waarop de Casema spul is geinstalleerd. Als ik Eurodocsis kabel eruit en Sitecom erin stop en in de browser 192.168.0.1. intik wil ie me toch met casema gaan verbinden (wat natuurlijk niet lukt).

't leuke is dalle documentatie ervanuit gaat dat je bij je router komt, en dat lukt me niet. Waarschijnlijk is het antwoord ontzettend simpel, maar ik weet het niet.

Ik heb gepoogd om de casema software te deinstalleren, maar er zit geen verwijderingang in configuratie->software voor de Casema spullen. Zelfs als ik via netwerkomgeving adapter, protocollen, casema vpn verwijder en daarna weer de ethernetkaart en tcp-ip invoeg blijft ie me plagen met Casema inbelverbinding.

Tja en aangezien het de eerste keer is dat met router speel ben ik ook niet zo'n goede foutzoeker, m.a.w. wat doe ik fout?

Bij voorbaat dank etc.

CU Luno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvm
  • Niet online

rvm

Luna, in je internetexplorer, menu 'extra' -> 'internetopties', tabblad 'verbindingen' de optie 'nooit een verbinding maken' selecteren.

[ Voor 47% gewijzigd door rvm op 18-10-2003 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

geld dit ook voor de Motorola SB5100 Surfboard Cable Modem icm vigor 2200e?

ik krijg het bij mij namelijk niet aan de gang met de instellingen die draytek geeft.
http://www.draytek.nl/router/extra/casemawanadoo.html

ih ben het idee dat het ip van de nieuwe Surfboard Cable Modem anders is dan het oude.

heeft al iemand ervaring met deze combi?

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2003 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cruncher
  • Laatst online: 17:51

cruncher

wanna crunch someone?

Hoe zit het eigenlijk met chello, die hebben ook motorola modems en gebuikt die voorzover iemand weet ook dat L2tp protocol?

can you read my mind?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb hier ook een Vigor 2200e met mijn Wanadoo aansluiting (zwart motorola) aan de gang, maar je kunt dus niks forwarden. Met veel tegenzin een Sitecom Dc202 (V2) aangeschaft, omdat deze dus wel dat l2tp ondersteunt. Nu zijn hier al wat mensen die ook deze router in gebruik hebben. Is bij jullie net als bij mij het sufen zo verschrikkelijk traag. Ik heb de laatse firmware erin zitten.

En ja het ligt echt aan de router, zonder router gaat surfen als een speer !

Ik heb vernomen dat Draytek wel met een nwe firmware uit gaat komen voor de 2200e, medio november, zijn dit geruchten of is dit echt waar, kan niet wachten om dat Sitecom ding weer weg te doen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo Arno98,

Nee loopt hier bij mij als een speer met DC 202 Versie 2 !
Heb Power Cable van Casema.
Groetjes,

Lenco

P.s. Laatste firmware is: 1020

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2003 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magicstar
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-09 17:26
Ik heb een WL-018 van sitecom hier. Helemaal geupdate maar ik krijg het gewoon niet voor elkaar. Iemand met een WL018 die het wel werkend heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magicstar
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-09 17:26
dubbelpost

[ Voor 90% gewijzigd door magicstar op 29-10-2003 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-08 08:51

sjaak

un giorno credi

Verwijderd schreef op 25 October 2003 @ 23:52:
Ik heb vernomen dat Draytek wel met een nwe firmware uit gaat komen voor de 2200e, medio november, zijn dit geruchten of is dit echt waar, kan niet wachten om dat Sitecom ding weer weg te doen :*)
Wat ik er van weet komt deze er idd aan, medio november, ik kan echt niet wachten. Tot die tijd red ik het wel met m'n 2200E, dan maar ff wat onhandiger internetten. *Draytek Nederland aanspoort tot uitbrengen nieuwe firmware* :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook het Motorola modem. En ik gebruik een E-tech VPN router. Hier is sindskort een firmware upgrade voor. De eerdere versie ondersteund al L2TP, maar we willen allemaal up to date blijven:

Router: http://www.e-tech.nu/Product_Detail/1000/E
Firmware: http://www.e-tech.nu/Popup_Support/1000

Version History :
v1.03.1 Original firmware
v1.04.0.001 21-07-2003 L2TP protocol added
v1.04.0.002 20-08-2003 Improved stability for some ISP's
v1.04.0.003 27-08-2003 L2TP bug fixed, IP address of LT2P server can be saved now
v1.04.4 29-09-2003 Some improvement and bugfixes in VPN part of the router

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2003 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
cruncher schreef op 25 oktober 2003 @ 23:23:
Hoe zit het eigenlijk met chello, die hebben ook motorola modems en gebuikt die voorzover iemand weet ook dat L2tp protocol?
Nee volgensmij niet, andere apparatuur of andere manier van denken bij de implementatie denk ik.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyruzz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-09-2023
... is het nu ook zo dat er met de DC 202 niet meer regelmatig gereset (router/modem) hoeft te worden?

Dit is met de E-tech wel het geval; zodra Wanadoo de verbinding verbreekt dient de router zichzelf opnieuw aan te melden, het opnieuw aanmelden gaat dus verkeerd. Om weer verbinding te krijgen moet ik de router resetten.

Dunhill

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:35

OgWok

U.N.C.L.E.

cyruzz schreef op 11 november 2003 @ 17:35:
... is het nu ook zo dat er met de DC 202 niet meer regelmatig gereset (router/modem) hoeft te worden?

Dit is met de E-tech wel het geval; zodra Wanadoo de verbinding verbreekt dient de router zichzelf opnieuw aan te melden, het opnieuw aanmelden gaat dus verkeerd. Om weer verbinding te krijgen moet ik de router resetten.
Heb de DC-202 geinstalleerd bij een vriend van me, met de laatste firmware en dat is een goede 2 maand geleden. Hij heeft 1 keer de stroom eraf gehaald omdat hij geen verbinding had.

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gelezen dat casema een dezer dagen van het l2tp-protocol af gaat stappen en vaste ip-adresen gaat uitdelen.
Heeft iemand al iets oficieels gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• didio

didio

didio.nl

Verwijderd schreef op 18 november 2003 @ 10:49:
Ik heb gelezen dat casema een dezer dagen van het l2tp-protocol af gaat stappen en vaste ip-adresen gaat uitdelen.
Heeft iemand al iets oficieels gezien?
Ik heb het ook gelezen hier op got, maar ik heb het aan iemand gevraagt die bij Casema werkt en die wist van niets, we zien het wel..

weinig tot niks..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• didio

didio

didio.nl

Ik heb mijn e-tech wireless router 54Mbps binnen, helaas heb ik even (1 minuut) verbinding gehad met het internet, maar nu doet hij het niet meer.

Heb alles ingesteld (l2tp server adres, gebruikersnaam: cxxxxxxx@wanadoo, wachtwoord en keep alive aangevinkt) maar hij blijft heel lang connecten maar echt een verbinding opzetten doet hij niet.

Iemand een idee wat ik fout doe?

edit: Ik heb mijn laptop nu nog verbonden met een netwerk kabel, gebruik de wireless mogenlijkheid nog niet, daar heeft het dus niets mee te maken.

[ Voor 17% gewijzigd door didio op 21-11-2003 19:13 ]

weinig tot niks..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds ik die motorola modem heb gekregen van onze vrienden van de Casema, problemen met het gebruiken van de voice chat van MSN. Kort gezegd, die doet het gewoon niet meer. Krijg geen connectie met andere partijen.

Ik gebruik wel de sitecom dc202 router maar ik had hetzelfde probleem ook zonder die router ertussen. Verder gebruik ik XP.

Iemand daar ervaring mee, of nog belangrijker, een oplossing hiervoor??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artix
  • Laatst online: 22-03-2020

Artix

Whatever

Laat ik nou net bij het distributie centrum werken, waar ze nieuwe abonementen van Casema cable uitgeven.
Om het moment worden er zelfs nog com21 uitgegeven voor speciale gebieden waar de motorolas niet mogelijk zijn.
Veder heb ik ook al andere motorolas zien rondslingeren, zwarte zeker de helft kleiner dan de huidige witte modems.

Maar just speculaties

ABit nf7-s barton 2500+ Geforce4 ti4680

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:51

Bestla

Kvinne

Nu ook de gelukkige bezitter van een Sitecom Dc202v2 en mijn install ging van een leien dakkie exc. het foutje bij "verbinding testen". Na op 'close" te hebben geklikt en daarna IE weer opstarten was daar wel verbinding en goed ook. Toen was de pc van mijn vrouw aan de beurt. Crosscable weer straight gemaakt en in de router geprikt. Tada, een icoontje(New Network huppeldepup) was zichtbaar in taakbeheer. Klik erop en je zit weer in de installpagina van Sitecom. Heel de reutel daar doorlopen en klaar is mijn netwerkje 8)
Ik had voorheen problemen met die pc van mijn vrouw, het was daar niet mogelijk om sommige sites te bekijken. Zeer frustrerend als je weet dat in de instellingen perfectemundo waren 8)7 .

Maar eind goed is al goed zullen we maar denken 8)

btw: De Sitecom DC202 v2 kostte bij dynabyte 59 euri 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennismaus
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:38
Lieve tweakers iemand ervaring met motorola modem en een linksys BEFW11S4 wireless router.

Graag hoor ik van jullie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,

sinds 3 maanden ben ik een best tevreden casema klant met een motorola modem sb 4200. Tevens heb ik een switch, het lukt me alleen niet om hiermee een internetverbinding met meerdere computers tegelijk te krijgen. Intern in het netwerkje (2 xp en een keer W98) lukt het wel om mappen te delen en dergelijke tevens kan je een voor een wel internetten maar niet met meerdere computers tegelijk.

In heb het opgezocht in de handleiding van het modem http://broadband.motorola...ads/SB4200_User_Guide.pdf en op blz 38 in de pdf en 33 in het echte boekje staat het volgende:

The SB4200 supports many multiple user configurations. It can easily serve as a gateway to the Internet for up to 32 users.

Your service provider must configure your modem for multiple user service. Contact your service provider for availability and instructions.

Ik heb het onderstaande op tweakers reeds gevonden maar het bericht stamt uit jan 2003 misschien is er ondertussen iemand die het voor elkaar heeft.

Ik kan niet bevestigen of dat de Routering ingeschakeld is (er wordt iedere keer - indien nodig - dat er online gegaan wordt door het modem via de coax een configuratiescriptje gedownload en geflashed op het lokale intel chipje). Tweak/hack/modificatie etc van de Motorola vereist dat je je eigen coax FTP-server opzet met je getweakte configuratiescript en vervolgens een nieuwe flash onmogelijk maakt (tip: pootje afsnijden van flash of voltage beperken).
De Routering eigenschappen stonden in ieder geval wél vermeld in de specificaties zoals op de PDF van de bijgeleverde Motorola CD.

Ik heb nog niet bij casema geïnformeerd maar ik vermoed dat ze het niet ondersteunen. Weet iemand hoe ik het modem kan "tweaken" of een andere oplossing voor dit probleem. Ik vind het zonde om een aparte server te draaien en dan de verbinding te delen.

ik hoop dat er iemand nog wat goede tips heeft alvast bedankt
gr Joost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolfbeast
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-05-2012
Ik heb eens even rondgekeken, en zowaar, de (goedkope!) routers van Sweex ondersteunen L2TP. voor 40 euros had ik er al ééntje, en geen probleem!

Specifiek vermeld zelfs op de info pagina dat het werkt met wanadoo/casema

details:
http://www.sweex.com/product.asp?pid=302

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennismaus
Ik heb even met de importeur van Linksys gemaild en die konden mij vertellen dat je de BEFW11S4 niet moet kopen omdat het toch niet gaat werken. Dus ik maar weer naar informatique mailen want die vertelden me dat het wel kon. Ik laat wel even weten wat die knakkers me aanbieden hoop een berg korting op dc202.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak

sjaak

un giorno credi

Pff, ik word hier helemaal gek. Had eerst een Draytek Vigor 2200E maar ik vond het erg irri dat ik geen poorten kon forwarden e.d. dus ik kocht een Sitecom DC-202 die mijn verbinding van Wanadoo, Cable Power, netjes kon delen. Dit werkte met een omweg wel op de draytek maar had vage problemen met plaatjes die niet konden laden e.d.

Nu echter, geen internetbankieren van de rabo, tig sites die het niet doen, traag. Echt niet tof meer. Nieuwe firmware geprobeerd (het is een DC-202 v2) maar zelfde problemen. Nu heb ik even de verbinding rechtstreeks op m'n pc gehangen en heb ik iig m'n rekeningen kunnen betalen maar ik wil wel graag een oplossing want m'n buurman moet ook kunnen internetten. Wie heeft er een tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak

sjaak

un giorno credi

Yeah, volgens mij heb ik um. De mtu moest naar 1400, had al steeds iets lager geprobeerd maar 1400 zorgt ervoor dat rabo internetbankieren iig werkt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand enig idee wat het verschil is tussen de diverse versies van de DC-202, aangeraden wordt her en der op forums V2 te nemen in combinatie met Casema Power Ab. maar wat is er nou anders aan V3 (bron Sitecom Site) want dat wordt nergens duidelijk op de site van sitecom !

.... had/heb een draytec mr ben toch gedwongen over te stappen nr sitecom die
het blijkbaar wel als een speer doet !! ....

cheers
B.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla

Bestla

Kvinne

micha schreef op 30 november 2003 @ 17:35:
Yeah, volgens mij heb ik um. De mtu moest naar 1400, had al steeds iets lager geprobeerd maar 1400 zorgt ervoor dat rabo internetbankieren iig werkt. :)
Mijn MTU staat op 1500 en werkt prima met Postbank Girotel

Had net geen verbinding na 2 weken en met een router-reset (Sitecom DC202v2)was alles weer ok 8)

[ Voor 3% gewijzigd door Bestla op 02-12-2003 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn MTU staat op 1460

ABN Amro bankieren, en Postbank bankieren, zonder enig probleem

DC202 V2 -1020
Motorola (5200 Geloof ik) die zwarte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennismaus
Ik ga vanavond zo'n DC 202 halen maar wta adviseren jullie me voor MTU dan hoef ik zelf niet te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arvidbeheerder
  • Laatst online: 20:55
ik zelf een belkin wireless routertje met zo'n zwart motorola modempje en dat werkt voor geen meter.een firmware update zou uitkomst moeten bieden maar dat is me met mijn vorige router(een sitecom die erop gecrasht is)niet echt bevallen.Het flashen van je firmware heeft in zoverre dus zin dat hij misschien l2tp wel ondersteund maar dat het werkt garandeer ik je niet.check daarvoor de site van de fabrikant van de router :)
maar is er iemand die het wel gelukt is om met een belkin wireless router een internetverbinding te delen.zo ja vertel me alsjeblieft hoe het moe want ik wordt er gek van _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennismaus
Voordeel van de sitecom is dat het boekje wat je bij de V3 krijgt staat al in waar je voor kan kiezen zowel casme com21 als casema eurodocsis. Dus ik maak me geen zorgen meer.

En heb een linksys 802.11g accespoint gekocht voor het draadloos gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennismaus
Moet je eerst dat gekke modem activeren met je pc of kun je hem meteen aan je router knopen?????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla

Bestla

Kvinne

dennismaus schreef op 09 december 2003 @ 09:56:
Moet je eerst dat gekke modem activeren met je pc of kun je hem meteen aan je router knopen?????
Eerst modem activeren ( lukte bij mij niet waardoor Casema het vanuit hun TD ging doen. 3 weken :( later deed dat ding het) dan pas router ertussen en installen en klaar !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennismaus
Bedankt voor de tip had al zo een vaag vermoeden dat dat eerst moest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennismaus
Zo en nu mijn ervaringen.

Ik heb de doos fijn om 8 uur al gehad vanochtend dus alles draaid.

Het enige wat problemen gaf was het activeren van me modem. Oef dacht dat gaat helamaal mis. Maar nee even helpdesk gebeld knakker zegt en nu stroom er op en eraf en voila probleem gefixt. Toen spulletje aan kana en klaar liggend netwerkje geknoopt en alles werkt al.

Ik had niet mooier kunnen hebben en o ja nog 70 kb per sec ook.

En dat voor een basic abbo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• utbone
  • Laatst online: 21:42
Over draytek gesproken is het niet zo dat er in november een nieuwe firmware update voor de 2200e zou komen? Ik kijk met regelmaat op de site maar heb er nog geen gezien.

U heeft de melk horen klotsen maar weet niet waar de tepel hangt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla

Bestla

Kvinne

Bij mij dus niet :( Nee alles nagelopen en alles was perfect. De melding van de install procedure was "kan geen tcp/ip stack vinden" Hoe kan dat terwijl ik juist van een Com 21 naar zo'n Motorola ging?. Zo van PC uit, inpakken ivm verhuizing en op nieuwe adres weer uitgepakt en aangesloten met het nieuwe modem. De helpdesk heeft maar 1 oplossing aangedragen en met die oplossing kan ik ook wel op de helpdesk gaan zitten. Die oplossing was nl. Format C: !!!! Dat kan ik ook nog wel ! (heb het wel gedaan want een schone install is toch wel fijn na 2 jaar :z )
dennismaus schreef op 10 december 2003 @ 11:57:
Zo en nu mijn ervaringen.

Ik heb de doos fijn om 8 uur al gehad vanochtend dus alles draaid.

Het enige wat problemen gaf was het activeren van me modem. Oef dacht dat gaat helamaal mis. Maar nee even helpdesk gebeld knakker zegt en nu stroom er op en eraf en voila probleem gefixt. Toen spulletje aan kana en klaar liggend netwerkje geknoopt en alles werkt al.

Ik had niet mooier kunnen hebben en o ja nog 70 kb per sec ook.

En dat voor een basic abbo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennismaus
Dus ze hadden het wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla

Bestla

Kvinne

Ja met een verse install kwam het gelazer dat de activatie niet lukte (zie eerdere post). Maar met m'n hele netwerkzut weg mikken en opnieuw opstarten zag dat proggie nog steeds geen tcp/ip terwijl het er wel was :(
Dus daarna de Tech Dienst gebeld en die hadden 3 weken nodig voordat mijn modem werkte. Je kunt dus begrijpen dat ik very :( was.

Nu niet meer 8)

[ Voor 4% gewijzigd door Bestla op 10-12-2003 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennismaus
Bestla schreef op 10 december 2003 @ 17:08:
[...]

Ja met een verse install kwam het gelazer dat de activatie niet lukte (zie eerdere post). Maar met m'n hele netwerkzut weg mikken en opnieuw opstarten zag dat proggie nog steeds geen tcp/ip terwijl het er wel was :(
Dus daarna de Tech Dienst gebeld en die hadden 3 weken nodig voordat mijn modem werkte. Je kunt dus begrijpen dat ik very :( was.

Nu niet meer 8)
Ik had daarmee denk ik geluk lees en hoor overal dat dat nog wel eens lang kan duren. Maar bij had die knakker het binnen een minuut gefixed misschien omdat ik tegen die knakker van de helpdesk melde dat ik systeembeheerder ben. Hij meteen oooohhh geen dummy een keer gelukkig moest ik wel oim lachen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaM
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-08 07:52
utbone schreef op 10 december 2003 @ 14:48:
Over draytek gesproken is het niet zo dat er in november een nieuwe firmware update voor de 2200e zou komen? Ik kijk met regelmaat op de site maar heb er nog geen gezien.
Ik heb het ook nog steeds niet kunnen vinden. Begint wel een beetje irritant te worden! Ik hoop dat ie snel komt, maar heb het voorlopig met een software router opgelost. (Heb protmappen toch echt nodig :9)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn ervaring met deze combinatie ->

Specs:
Utrecht,
Casema Wanadoo Cable Premium
Draytek Vigor 2200E Router
Windows XP Professional English + Service Pack 1

Een paar dagen geleden heb ik ook een draytek vigor 2200E router aangeschaft.
Ik heb precies de instellingen gevolgd die gegeven zijn op www.draytek.nl wat betreft casemawanadoo.
Ik kreeg het zaakje voor geen mogelijkheid aan de praat. Ik ben langs tig forums gelopen heb gebeld met zowel de casema, als de draytek als de routershop helpdesk.

Na de casema helpdesk gebeld te hebben kom ik er achter dat het wachtwoord voor het email adres tevens het wachtwoord voor de casema inlog procedure is.
En nou heb ik een tijdje geleden mijn wachtwoord voor mijn hoofdmail adres veranderd maar er is mij nooit verteld dat het wachtwoord voor de casema inlog procedure dan mee veranderd.

Kortom het werkt nu prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennismaus
Verwijderd schreef op 16 december 2003 @ 14:04:
Mijn ervaring met deze combinatie ->

Specs:
Utrecht,
Casema Wanadoo Cable Premium
Draytek Vigor 2200E Router
Windows XP Professional English + Service Pack 1

Een paar dagen geleden heb ik ook een draytek vigor 2200E router aangeschaft.
Ik heb precies de instellingen gevolgd die gegeven zijn op www.draytek.nl wat betreft casemawanadoo.
Ik kreeg het zaakje voor geen mogelijkheid aan de praat. Ik ben langs tig forums gelopen heb gebeld met zowel de casema, als de draytek als de routershop helpdesk.

Na de casema helpdesk gebeld te hebben kom ik er achter dat het wachtwoord voor het email adres tevens het wachtwoord voor de casema inlog procedure is.
En nou heb ik een tijdje geleden mijn wachtwoord voor mijn hoofdmail adres veranderd maar er is mij nooit verteld dat het wachtwoord voor de casema inlog procedure dan mee veranderd.

Kortom het werkt nu prima
Dat is niet zo mooi wist ik ook niet wilde dat ook gaan doen goed dat ik nu effe lees dat je dat dan ook mee moet veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aeon
  • Laatst online: 22:41
*grmbl*

Hele topic gelezen. Ik kan hier iig wel 1 ding uit opmaken...

@)(*#!)*(@#)(! WANADOO MET JE )!(*@)!(*@ L2TP :( :( :(

Ik heb dus een SMC wireless router. 2804 WBR ofzo. Deze ondersteund alleen maar l2tp Passthrough.

Balen dus. Kan ik de L2tp nu niet door de PC zelf laten opzetten via mijn SMC router? (die ondersteund immers l2tp PASSTHROUGH, dus pass het maar through zou ik zeggen)

Maar goed; Kan ik niet gewoon alle routerfunctionaliteit uitschakelen op mijn SMC, en dan die Motorola verder l2tp laten doen? Dat ding kan iig ook dhcp'en.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• utbone
  • Laatst online: 21:42
Mailtje van Draytek zelf:

L.S.,

Uit betrouwbare bronnen hebben wij vernomen dat Casema Wanadoo van het L2TP protocol af gaat stappen en over zal gaan naar Dynamic IP of PPPoE. Vrijwel alle Kabel Internet Service Providers werken op deze wijze en met succes. Wacht u in dit geval even af wat Casema Wanadoo gaat doen. Momenteel test Casema Wanadoo de bovengenoemde standaarden.

Helaas kunnen wij u uitsluitend aan te raden om te wachten op antwoord van uw Internet Service Provider hieromtrent. De verdere research en development omtrent een firmware versie welke L2TP beter ondersteunt is in verband met deze ontwikkelingen dan ook voorlopig stilgelegd.

Mocht u vragen, opmerkingen of suggesties hebben dan vernemen wij dit graag via e-mail. Support vragen uitgezonderd vragen over direct internet toegang dient u ten alle tijde in een e-mail aan support@draytek.nl te zenden.

Via http://www.draytek.nl/router/extra/e-mail.html vindt u de instructies inzake de wijze waarop wij graag de gegevens ontvangen en welke gegevens wij graag ontvangen om uw vraag of probleem z.s.m. te kunnen beantwoorden.

Met vriendelijke groet,

Support

PC

!! De verdere research en development omtrent een firmware versie welke L2TP beter ondersteunt is in verband met deze ontwikkelingen dan ook voorlopig stilgelegd.
!!

Je ziet het... geen firmware update voor de 2200E

[ Voor 9% gewijzigd door utbone op 22-12-2003 14:12 ]

U heeft de melk horen klotsen maar weet niet waar de tepel hangt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marf0rz
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-10-2023
Bedankt voor de info utbone, nu weet ik dat ze de werkzaamheden hebben stilgelegd. Hoef ik in ieder geval niet om de dag op de site te kijken of nou eindelijk een nieuwe firmware uit is gekomen. Nu maar hopen dat Casema snel wat gaat doen, want dit is ongekend irritant op deze manier.

Ik wacht af.

If you can't beat them, buy them !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aeon
Ik zit te denken om over te stappen op ADSL. Ik hoop dat ik zonder teveel kosten er vanaf kan. (misschien goedkoper om Wanadoo ADSL te nemen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wist dat Casema een hele fijne organisatie was (not)... maar nu ik dit lees..

Na een lange tijd doet het modem het eindelijk... nu de router. Ik heb een E-tech RTBR03. Staat niet in het lijstje van een pagina of 2 terug.. het is dus zo dat deze niet werkt i.s.m met het zwarte Motorola modem?

1,5 geleden is hij (niet doormij) gekocht.. dus ruilen voor een ander modem moet dus gaan denk ik.

Als dit het geval is (wat het wel zal zijn), welke modem is dan aan te raden? De Sitecom die het schijnt te doen of het andere model van E-tech?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennismaus
Nog steeds geen problemen met het spulletje van de casema nog nooit gereset of geen verbinding gehad. Mag ook wel eens gezegd worden vinden jullie ook niet heb gewoon geen problemen.

Dennis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aeon
Yep. het KAN wel werken. Dat is natuurlijk ook wel mooi :P

Maar goed, als ik vantevoren had geweten van dat l2tp probleem had ik waarschijnlijk ook geen/minder problemen gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik heb niet het hele topic doorgelezen (vond 11 pagina's een beetje veel van het goede, moet ook verder werken met waar ik voor betaald word ;) ).
Wel kan ik stellen dat ik er achter ben gekomen dat een sitecom DC-202 router vrijwel alle instellingen al in zich heeft om zowel met het COM21 (wat ik zelf heb) als met het motorola modem te werken. Instellingen zijn al ingebakken, alleen een kwestie van selecteren.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennismaus
The_Eagle schreef op 09 januari 2004 @ 10:15:
Ik heb niet het hele topic doorgelezen (vond 11 pagina's een beetje veel van het goede, moet ook verder werken met waar ik voor betaald word ;) ).
Wel kan ik stellen dat ik er achter ben gekomen dat een sitecom DC-202 router vrijwel alle instellingen al in zich heeft om zowel met het COM21 (wat ik zelf heb) als met het motorola modem te werken. Instellingen zijn al ingebakken, alleen een kwestie van selecteren.
Dat klopt helemaal maar dat komt denk ik omdat die twee wel een beetje samenwerken. Omdat ze op de site van casema duidelijk aangeven dat het met de sitecom gaat werken.

Nu alleen nog een vast ip en ik ben helemaal gelukkig ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dijksan
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-01 15:52
Het nieuwe model van sitecom de 54mbit home station werkt goed

Dijksan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je geloofd het niet!

Ik kreeg gewoon GRATIS een sitecom dc202 aangeboden van Casema! En dit omdat ik eerst een com21 had en nu een eurodocsis moest gaan gebruiken. Toch nog iets goed van dat Casema :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kentut
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:31
Nee inderdaad, ik geloof het niet :) Mocht het waar zijn, het is zeker niet iets wat ze bij elke klant in dezelfde situatie zullen doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geloof t of niet klanten met een mac krijgen gratis een sitecom dc202 router in bruikleen van casema..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennismaus
Durf te wedden omdat ze dat l2tp niet op een mac aan de praat krijgen. En ja wat moet je dan een dc202 die het voor je regeld want niet zoveel mensen een mac hebben. Denk dat het dus goedkoper was om zo een dc 202 mee te egv en als de software te laten herschrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarschijnlijk wel.

Je kan natuurlijk ook casema ff bellen en zeggen dat je een mac heb gekocht en dat je begrepen hebt dat je dan een router in bruikleen zou krijgen. Als ze erin trappen is het een goedkope manier om aan een router te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• didio

didio

didio.nl

dijksan schreef op 09 januari 2004 @ 20:45:
Het nieuwe model van sitecom de 54mbit home station werkt goed
Jammer dat die zo duur is door ingebouwde print server, heb maar de e-tech gekocht voor 109,- ook 54 mbit en werkt tot nu toe goed..

weinig tot niks..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennismaus
Verwijderd schreef op 10 januari 2004 @ 17:52:
Waarschijnlijk wel.

Je kan natuurlijk ook casema ff bellen en zeggen dat je een mac heb gekocht en dat je begrepen hebt dat je dan een router in bruikleen zou krijgen. Als ze erin trappen is het een goedkope manier om aan een router te komen.
Zou je denken dat het zo makkelijk is????

Zou wel erg stom van ze zijn. En zodra ze die dingen gaan leveren moeten ze er ook support op geven denk je ook niet en dat doen ze nu echt nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold
  • Laatst online: 04-07 17:08

Blindfold

Donde estan los conejos?

Ik heb ook een tijdje met Draytek gemaild, maar ik kreeg precies hetzelfde antwoord als hierboven (gewoon een standaard brief; daar ging m'n illusie van een persoonlijk antwoord). Nu ga ik dus maar een ander routertje kopen.
Nu lees ik al goede verhalen over de Sitecom DC202, maar weet/heeft iemand misschien een lijstje met modems die l2tp ondersteunen en ook port mapping met l2tp?
Tot nu toe is het sitecom, maar als iemand een goedkoper alternatief heeft (de Sweex is namelijk al voor 29 Oero te verkrijgen, dus als iemand kan bevestigen dat die ook port forwarding kan, dan ga ik alvast bij Alternate voor de deur liggen).

[ Voor 17% gewijzigd door Blindfold op 13-01-2004 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dus ook al veel ergernis ondervonden bij het installeren van mij smc router.
Nu na het lezen van al deze topic's leg ik hem voorlopig maar even in de kast tot dat hij wel bruikbaar is
Casema/Wanadoo wil gewoon niet hebben dat je met meerdere pc's een verbinding deelt. Ik zie het er in de toekomst nog wel van komen dat je voor een tweede pc op internet extra betalen moet! })
Morgen maar gauw een crossover kabel halen en een netwerkje aanleggen en maar afwachten wat er verder omtrent de routers veranderen gaat!

groetjes Edith

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger666
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-01 11:04
Ik ga voor mn schoonouwelui na het doorlezen van deze geweldige draad maar zo'n DC202 halen. Had eerst mn zinnen gezet op SMC omdat ik dat thuis voor ADLS heel erg goed heb werken. Over Linksys lees ik weinig en heb ik niet al te beste ervaringen mee dus...

offtopic:
Dan maar Sitecom, redelijke kwaliteit maar ik heb enkele dode routertjes gezien, hoewel dat natuurlijk voorkomt

Als Casema van LT2P afstapt en naar vaste IP's gaat kan ik dit apparaat toch ook gewoon blijven gebruiken? :?

Tussen de router en het modem gaat een patch kabel toch? Geen cross neem ik aan (n00b vraag :P >:) )

[ Voor 3% gewijzigd door Stinger666 op 14-01-2004 03:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als Casema van LT2P afstapt en naar vaste IP's gaat kan ik dit apparaat toch ook gewoon blijven gebruiken?
Ja hoor, al zal zie ik Casema niet snel daarvanaf stappen ;)
Tussen de router en het modem gaat een patch kabel toch? Geen cross neem ik aan (n00b vraag)
Ja, een straight patch cable.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennismaus
Zit een mooie 4 draads netwerk kabel in de casema doos die je krijgt neem aan dat je het zelf installeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger666
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-01 11:04
Verwijderd schreef op 14 januari 2004 @ 03:30:
[...]
Ja hoor, al zal zie ik Casema niet snel daarvanaf stappen ;)

[...]
Ja, een straight patch cable.
Bedankt he! Ik ga hem van de week halen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• didio

didio

didio.nl

Hier een antwoord wat ik van Sitecom kreeg:

nee L2TP zal niet meer ontwikkeld worden, omdat Casema vanaf 24 Januari zal overschakelen naar DHCP, hetgeen al ondersteunt wordt door de router.

Raar dat ik van Casema nog niks gehoord hebt hierover..

[ Voor 14% gewijzigd door didio op 16-01-2004 16:32 ]

weinig tot niks..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heren, dames Casema / Wanadoo / L2TP gebruikers

Sinds december 2003 heeft sweex een routertje op de markt dat volledig het L2TP protocol ondersteund (LB000021) en zelfstandig kan inloggen via de Motorola Surfboard Eurodocis modem.

Dit alles kost ongeveer 30 euri

Alleen denk ik dat er voor sweex nog wat huiswerk aanzit te komen, want niet alle pagina's komen door de router heen
-Girotel online
-Radio 538 streaming audio
-Idem veronica
-campinglife.nl
-
-
-

Er staat bij Sweex een firmware update, maar ik heb nog geen antwoord terug of dat ook voor router LB0000213AC302*** is.

Check ook mijn discussie voor de laatste meldingen betreffende de firmware update.

See U 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dijksan
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-01 15:52
Even om wat gezeur uit de wereld te helpen.
Casema geeft op zijn site gewoon aan welke router te gebruiken is .

Ik zelf heb geinstalleerd bij andere een Sitecom home 54 mbit(wl-106) wireless router geinstalleerd.

Zelfs mijn Dochter van 9 die kan lezen kan dat ding installeren.
Alles is in het Nederlands en er zijn menus ingebouwd welke je zonder problemen aan internet via de router helpen.

Hier staan zelfs de modem van casema tussen.

Succes aan Allen die kabel willen delen!

Dijksan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je een 83.117.*.* IP-adres hebt kan het zijn dat je bepaalde sites niet kan openen. Het probleem ligt bij Casema, dus niet bij je router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beloofd is beloofd,

Na upgrade van de Sweex router LB000021 tot firmware 2.65 welke op de site van sweex te vinden is, werkt mijn routertje zoals verwacht was.
Geen blokkades meer van welke pagina dan ook.

Verkoopprijs 30 euro

8)

Suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dijksan schreef op 17 januari 2004 @ 11:15:
Even om wat gezeur uit de wereld te helpen.
Casema geeft op zijn site gewoon aan welke router te gebruiken is .
(...)
Zelfs mijn Dochter van 9 die kan lezen kan dat ding installeren.
Alles is in het Nederlands en er zijn menus ingebouwd welke je zonder problemen aan internet via de router helpen.
(...)
Na al die berichten van de eerste tot de laatste gelezen te hebben, omdat ik net verhuisd ook opgezadeld ben met dat Motoroladinges, snap ik niet hoe je bij deze reactie komt. Ik heb het idee dat de overgrote meerderheid van postings in dit toppic afkomstig is van mensen die een ooit kostbare aanschaf tot nagenoeg waardeloos ding hebben zien verworden. Het is een beetje een format C opmerking.

Zelf heb ik hier (en elders op het internet) moeten vaststellen dat ik ook moet gaan vervangen.
Pijnlijk. Want ik was heel tevreden over mijn Edimaxje. Nog één procentje hoop dat dat pppoe-retro-geruchtje waar is. En de grote vraag is of dat afgewacht kan worden, in alle redelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennismaus
Voor alle mensen die achteraan beginnen met lezen. DE SITECOM DC 202 SERKT perfect met casema.
Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste