Router voor Casema via Eurodocsis (motorola modem)

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:
  • 15.073 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik een software router gebruik (winroute, sygate, ICS van 98, ICS van XP) dan kan ik helaas sommige websites niet bereiken. Deze probleem wordt ook hier besproken:http://forum.wanadoo.nl/viewtopic.php?t=3069 tot nu toe is er geen oplossing voor. Daarom ben ik nu opzoek naar een hardware router. Ik denk dat dit probleem ook opgelost in linux kan worden maar ik zit vast met configuratie daarvan (wanadoo broadband met linux)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar is wel een oplossing voor!!!! Ik ga nu een topic openen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo. Eat that ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Velthuis
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-10-2005
GroteNeger> De eerste zeg je? Ik meen ooit eens iets gelezen hebben over een SMC7004ABR die ook niet al te duur is en toch L2TP ondersteund. Of heb ik iets gemist?
edit:

Beter lezen leverde op dat dat dus niet het protocol is waarmee hij een verbinding op kan zetten. Het is VPN tunneling (L2TP passthrough).

[ Voor 28% gewijzigd door Velthuis op 14-05-2003 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Velthuis schreef op 14 May 2003 @ 14:09:
GroteNeger> De eerste zeg je? Ik meen ooit eens iets gelezen hebben over een SMC7004ABR die ook niet al te duur is en toch L2TP ondersteund. Of heb ik iets gemist?
edit:

Beter lezen leverde op dat dat dus niet het protocol is waarmee hij een verbinding op kan zetten. Het is VPN tunneling (L2TP passthrough).
:)
VPN passthrough ondersteunen we allemaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 May 2003 @ 21:55:
[...]

Casema staat niet onwelwillend tegenover routers. Zij belde ons uit zichzelf dat ze een nieuw client protocol gingen gebruiken en of wij dat kunnen ondersteunen. Het is alleen jammer dat ze ons pas belde toen de eerste Eurodocsis modems werden uitgeleverd :).

De tweede betafirmware ziet er goed uit, ik heb net de eerste packettraces terug ontvangen van een eind-gebruiker. De router krijgt nu netjes IP van de DHCP server op het Casema netwerk en communicatie tussen de DC-202 en Casema VPN server ziet er ook prima uit. Het lijkt nu alleen nog mis te lopen op de PAP authenticatie (mits desbetreffende eind-gebruiker niet gewoon zijn gebruikersnaam en wachtwoord verkeerd heeft ingegeven). De traces zijn doorgestuurd naar de enigneers in Taiwan, en hopenlijk heb ik morgen een herziening binnen.

Met een beetje geluk hebben we nog voor het einde van deze week een werkende beta firmware en derhalve het eerste merk op de markt met volledige ondersteuning voor dit nieuwe protocol.

Hebben we echter pech duurt een en ander wat langer :)
Dat is wel opmerkelijk omdat Wanadoo het delen van internetten niet echt ondersteund. Als je de helpdesk opbelt (ja als, alleen in uiterste nood :P) en je zegt dat je in een netwerk zit krijg je gelijk geen support meer. Maar ben blij dat ze een keertje meewerken natuurlijk, je hoort mij niet klagen :D En wat betreft de nieuwe firmware, gelukkig dat er iig aandacht voor is. Zou fijn zijn als het deze maand nog opgelost is want dan kan ik met een gerust hart overschakelen naar het nieuwe modem en ook nog gebruik maken van de actie van Wanadoo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Momenteel hebben enkele beta-testers een succesvolle verbinding via de DC-202 en Casema met het L2TP protocol :)

Momenteel wordt er gewerkt aan wat kleine bugfixes. Ik hoop morgen een officiele firmware te kunnen releasen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sorry verkeerde

deze bedoel ik ;)
Draytek Vigor2200E

ik citeer

Geschikt voor alle Kabel abonnementen
UPC, Chello, Casema ...etc.

Eenvoudige installatie
NAT router
Firewall functie
4 -Poorts Ethernet 10/100BaseT Switch (hub)
Eenvoudig via een browser in te stellen
VPN-mogelijk
L2TP ondersteuning t.b.v. kabel modem
Ondersteuning van multimedia en telebankieren
Dhcp server configureert zelfstandig pc's op het netwerk
SMART-START
PPTP/IPsec/DES
Online Gaming
MSN messenger 3.6, ICQ2000 ondersteuning
Scheduler voor parental control

[ Voor 255% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2003 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoever zijn de beta-testers nu met het testen van de DC-202 en het L2TP protocol?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 mei 2003 @ 11:12:
Hoever zijn de beta-testers nu met het testen van de DC-202 en het L2TP protocol?
Zie het forum van sitecom:
Firmware upgrade DC-202 & Casema L2TP VPN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• didio
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-08 10:39

didio

didio.nl

Ik zit zelf nog op het oude broadband netwerk maar ben van plan een wireless router aan te schaffen, nu wezen ze me bij vobis op dit probleem waar hier over gepraat word.

Weet iemand of ze naast de DC-202 ook bijvoorbeeld de WC-018 geswchikt gaan maken bij Sitecom voor Casema/Motorola?

Weet iemand verder nog een redelijk geprijsde wireless router die geschikt is voor L2TP, ik weet dat Draytek een wireless router heeft die dat doet maar die kost 225,-

weinig tot niks..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lijkt me wel logisch ze dat doen, maar goed wie ben ik :)

Laatst was er op het sitecom forum een vraag of de dc-201 geschikt zou worden gemaakt voor L2TP, antwoord van sitecom was dat dat een support vraag was en dat je een mailtje naar ze moest sturen met die vraag.
Waarom ze zoiets niet op het forum antwoord geven weet ik niet, kleine moeite toch. Btw ze schijnen aardig vlot te reageren op emailtjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• didio
  • Laatst online: 28-08 10:39

didio

didio.nl

Ik kreeg net een email terug van sweex:

Geachte hr,

naar aanleiding van uw email het volgende op dit moment ondersteundt de router nog niet het nieuwe protocol LT2P. Wij verwachten eind van deze maand een nieuwe firmware.

weinig tot niks..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De DC-202 werkt. De laatste hand wordt aan de fimrware gelegd. Voor de WL-018 komt begin volgende week een Beta firmware. DC-200 en DC-201 zijn al een jaar EOL en zullen geen L2TP ondersteuning krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Velthuis
Goed nieuws!
Ook Edimax werkt aan firmware voor haar breedbandrouter (BR-6104), zodat het L2TP protocol gebruikt kan worden om met het Motorola modem en Wanadoo Cable te werken. Zie de opmerking van Julia (een Edimax medewerkster) op hun forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainwaste
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-06 20:32
Hoe is de stand van zaken mbt de routers die met Casema (motorola-modem) samen kunnen werken ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

didio schreef op 21 mei 2003 @ 12:54:
Ik zit zelf nog op het oude broadband netwerk maar ben van plan een wireless router aan te schaffen, nu wezen ze me bij vobis op dit probleem waar hier over gepraat word.

Weet iemand of ze naast de DC-202 ook bijvoorbeeld de WC-018 geswchikt gaan maken bij Sitecom voor Casema/Motorola?

Weet iemand verder nog een redelijk geprijsde wireless router die geschikt is voor L2TP, ik weet dat Draytek een wireless router heeft die dat doet maar die kost 225,-
Valt wel mee
Draytek Vigor 2200WE is 187 Euro in de pricewatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Velthuis
Draytek Vigor 2200 en 2300 series: werkt! Echter nog gebrekkig, want portforwarding etc. werkt nog niet. Hier wordt nog aan gewerkt.
Sitecom DC-202: werkt, maar firmware nog niet beschikbaar. Moet echter elk moment online komen en men belooft dat alle verder functionaliteit (ook portforwarding etc.) ook werkt!
Sitecom WL-018: is wireless router dat na DC-202 in orde moet komen bij Sitecom.
Edimax BR-6104: men belooft firmware te gaan maken...

[ Voor 29% gewijzigd door Velthuis op 06-06-2003 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainwaste
Velthuis schreef op 06 June 2003 @ 12:53:
Draytek Vigor 2200 en 2300 series: werkt!
Sitecom DC-202: werkt, maar firmware nog niet beschikbaar. Moet echter elk moment online komen!
Ehhhh, ja....

Draytek werkt wel ja, maar daar is dan ook alles meteen wel mee gezegt. Als je verbinding in hebt gesteld kan je geen ports meer blocken en/of forwarden.

Ook wel erg vervelend dat na +/- 22 uur de verbinding dood gaat waarna je handmatig de verbinding moet droppen en weer dialen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De officiele FW voor de DC-202 (1630) is gisteren vrijgegeven en alle gebruikers die hun produkt geregistreerd hebben, zijn via e-mail op de hoogte gebracht.

Behalve wat verkeerd geflashte firmwares, alleen positieve berichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• utbone
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
[quote]Brainwaste schreef op 06 juni 2003 @ 13:11:
[...]

[quote]Ehhhh, ja....

Draytek werkt wel ja, maar daar is dan ook alles meteen wel mee gezegt. Als je verbinding in hebt gesteld kan je geen ports meer blocken en/of forwarden.[quote]

! vandaar dat ik niet kan poortmappen! echt super irri !
Is dat vanwege de vpn tunnel?

U heeft de melk horen klotsen maar weet niet waar de tepel hangt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainwaste
Ja, het probleem is bekend bij draytek en het staat zelfs op de site. Na firmware 2.3.7 zou het goed moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Ff een vraagje:

Zou ik mijn com21 modem ook in kunnen ruilen voor een motorola modem of zou dat niet gaan bij wanadoo.

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainwaste
Ik geloof niet dat casema erom zit te springen om modems om te gaan ruilen (dacht ik)

Wellicht als je heel erg gaat zeuren dan doen ze het wel maar het zal zeker niet vanzelf gaan. Denk dat ze eerst willen gaan kijken hoe dit allemaal draait ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhadum
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-05 22:38

Zhadum

Folding & Einstein@home

Dit is echt k*t. Heb net die motorloa modem en hij werkt niet met mijn Edimax Router :((( , Weet iemand of je wanadoo binnen 1 week mag opzeggen???

Of kun je vragen om een com21 modem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Zhadum schreef op 08 juni 2003 @ 23:43:
Dit is echt k*t. Heb net die motorloa modem en hij werkt niet met mijn Edimax Router :((( , Weet iemand of je wanadoo binnen 1 week mag opzeggen???

Of kun je vragen om een com21 modem?
Ruilen ??? :7

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainwaste
Voor de Sitecom DC-202 is nu een nieuwe firmware beschikbaar

Deze zou moeten werken met L2TP.

Klik hier om naar de driver page te gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brainwaste schreef op 09 June 2003 @ 12:15:

Al een paar dagen hoor:
Verwijderd schreef op 07 June 2003 @ 20:19:
De officiele FW voor de DC-202 (1630) is gisteren vrijgegeven en alle gebruikers die hun produkt geregistreerd hebben, zijn via e-mail op de hoogte gebracht.

Behalve wat verkeerd geflashte firmwares, alleen positieve berichten.
Aanvulling, er zijn wat issues met https pagina's.
In de eerste 2 beta's was dit ook het geval, maar in de laatste beta was dit opgelost. Waarom een en ander nu niet optimaal werkt is nog even een vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhadum

Zhadum

Folding & Einstein@home

Verwijderd schreef op 14 May 2003 @ 00:29:
Ik zou voor een software router gaan. Geen gezeik en is een stuk goedkoper. Je kunt gewoon alsnog transparant (dmv NAT --> zelfde protocol als hardware router) op inet zitten (geen gezeur bij spellen/kazaa etc). Dit doe ik zelf ook met Casema Basic. Ik deel het met ComTun. Een heel makkelijk en goedkoop proggie wat hier op een p133 draait en voor 4pc's de verbinding route ;)
Maar het gaat hier toch om een motorloa modem en Casema Basic heeft een andere modem. Maakt het niks uit???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• utbone
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
Verwijderd schreef op 14 mei 2003 @ 00:29:
Ik zou voor een software router gaan. Geen gezeik en is een stuk goedkoper. Je Een heel makkelijk en goedkoop proggie wat hier op een p133 draait en voor 4pc's de verbinding route ;)
Toch gebruikt een PC meer energie (€250 per jaar) dan een router.

Aan het einde van het jaar had je een Draytek kunnen kopen van dat geld.

Tevens is het een stuk stiller!

U heeft de melk horen klotsen maar weet niet waar de tepel hangt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainwaste
En, niet te vergeten, het neemt een stuk minder ruimte in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhadum

Zhadum

Folding & Einstein@home

Na aanleiding van mijn e-mail naar Edimax, heb ik het volgende ontvangen:

---------------------
Hoi,

De laatste informatie die ik heb is dat de nieuwe firmware pas in augustus of september uitkomt.....

Groetjes,

Martijn Barrink
Edimax EU
-------------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainwaste
Hmmmm, even een beetje kritiek spuien.....

Ik heb een Draytek Vigor 2200E en daar in nog steeds geen goed werkende firmware voor EuroDoCSis voor. Het steekt een beetje dat voor een routerje van 59 euro (Sitecom DC-202) al wel een goed werkende firmware uitgebracht is terwijl je voor een Draytek toch alweer ongeveer 100 euro betaald.
Het is wel een beetje jammer dat je voor dat gedrag wat je meet betaald niet wat meer service krijgt van Draytek. Vooral omdat ze juist bekend staan om de kwaliteit van de service die ze leveren.
Ik kan je iig wel vertellen dat je best wel moe wordt van elke dag je router resetten om weer te kunnen internetten....

Zo, dat lucht weer een beetje op zeg :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Not_Disclosed
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-09 09:19
Ik zit ook bij Casema maar heb nog een com21 modem.

Ik ben op zoek naar een wireless router oplossing die ook meteen werkt met het eurodocsis modem (je weet maar nooit met casema ;) ). Ik heb hier een lijstje gezien van modems.

Nu heeft draytek op basis van de 2200 een wireless oplossing. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben. Of zijn er nog andere wireless oplossingen voor casema+eurodocsis? Eventueel 802.11g

[ Voor 3% gewijzigd door Not_Disclosed op 13-06-2003 15:11 ]

A life lived in fear is a life half lived

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Velthuis
Sitecom WL-018 wordt hard aan gewerkt voor zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NuKeFaCe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-08 09:58
Kijk hier eens, dit is een tijdelijke oplossing todat er een nieuwere firmware voor de 2200e uitkomt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ]Byte[
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-09-2020
Of probeer deze link eens op DrayTek
Deze gaat exact in op de instellingen en configuratie van Casema/Wanadoo icm een DrayTek router.
Zelf heb ik een DrayTek 2200E icm Motorola kabelmodem en werkt perfect!
Echter zit ik bij UPC / Chello en heb dus geen L2TP voor aanmelding nodig bij Chello.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainwaste
Ja, ik gebruik sinds half februari die work-around al. Dus ik kan nog steeds niet fort-forwarden.
En dat was nou net de reden dat ik zo'n dure router had aangeschaft.... de uitgebreide port-forward en firewall opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-02 23:00
didio schreef op 21 May 2003 @ 12:54:

Ja, die heb ik zelf, laatst nog de firmware geupgrade (ik heb com21 modem) en daar staat bij datie het ondersteund :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Velthuis schreef op 13 June 2003 @ 16:05:
Sitecom WL-018 wordt hard aan gewerkt voor zover ik weet.
De eerste beta-testers reageren positief.
Wanneer de andere testers ook positief reageren, zal de firmware op korte termijn vrijgegeven worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zowel Sitecom's DC-202 als de WL-018 ondersteunen het L2TP protocol nu volledig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhadum

Zhadum

Folding & Einstein@home

Verwijderd schreef op 19 June 2003 @ 12:49:
Zowel Sitecom's DC-202 als de WL-018 ondersteunen het L2TP protocol nu volledig
Dus ook poort forwarding, neem ik aan???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:47
Wordt het niet tijd voor een Draytek & Casema FAQ? Ik zie heel veel vragen langskomen die zó op elkaar lijken dat ik in al die topics pcies hetzelfde kan gaan posten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zhadum schreef op 20 juni 2003 @ 10:35:
[...]

Dus ook poort forwarding, neem ik aan???
Ja, bij de beta-testers geen probleem.

Van de DC-202 ook al positieve berichten mbt portforwarding terug gekregen van 'normale' eind-gebruikers, WL-018 nog niet maar die komt ook wat minder voor in de markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhadum

Zhadum

Folding & Einstein@home

Is er ergens een handleiding over instelling van DC 202 (l2tp), want bij mij lukt het niet

Ik heb het volgende gedaan:

Firmware 1630b erop gezet.

Vervolgens bij SETUP:
Cable modem (TV-style cable)
Hostname: SCE75710 (stond gewoon, moet ik iets anders zetten???)
Domain Name: (leeg)
Login method: L2TP
MAC (physical) Address: 00c002e75711 (Stond ook)

L2TP Server: Domain Name: Wanadoo
IP Address: ... (leeg)

Login User Name: cxxxxxxx@wanadoo
Login Password: xxxxxxxx

Connect automatically, as required
Disconnect after Idle Time of min

IP Address is assigned automatically (Dynamic IP Address)

connection lukt niet, blijft ie echt lang bezig

Het volgende zie ik bij status:
Internet Connection Method: L2TP
Broadband Modem : Connection OK
Internet Connection: Unknown
Internet IP Address:

LAN IP Address: 192.168.0.1
Network Mask: 255.255.255.0
DHCP Server: ON

System Device Name: SCE75710
Firmware Version: Version 1.6 Release 30

Ik heb DnsBackup van Casema toegevoegd.
Beide Firewallen staan uit.

Iemand een idee???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Velthuis
Bij L2TP Server, IP Address: 10.255.253.1
En Disconnect after Idle Time zou ik uitvinken. ;)

[ Voor 42% gewijzigd door Velthuis op 24-06-2003 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhadum

Zhadum

Folding & Einstein@home

Velthuis schreef op 24 June 2003 @ 10:26:
En Disconnect after Idle Time zou ik uitvinken. ;)
Velthuis bedankt. Hij werkt.

Was de i.p. van casema vergeten... beetje dom :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhadum

Zhadum

Folding & Einstein@home

edit... ik zoek het wel in andere topic, sorry voor off- topic

Nog 1 heel klein vraagje:

Weet iemand hoe je bij DC 202 bijvoorbeeld poorten van emule of direct connect kan vrijgeven???

[ Voor 24% gewijzigd door Zhadum op 24-06-2003 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Velthuis
Zhadum> Je vragen (ook de vorige) kunnen beter naar een ander draadje verplaatst worden. Heeft eigenlijk niet met topic te maken.

PS: Antwoord weet ik niet; zou ik moeten zoeken hier op GoT en ik weet zeker dat ik het dan ook zou vinden.

[ Voor 33% gewijzigd door Velthuis op 24-06-2003 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04 12:48

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Ik kan die firmware voor de sitecom DC-202 (versie 1630b) niet vinden... Wie weet waar ik deze vandaan kan halen??

De site van Sitecom gaat namelijk maar tot 1620

[ Voor 19% gewijzigd door Apen-nootjes op 24-06-2003 21:42 ]

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhadum

Zhadum

Folding & Einstein@home

apen-nootjes schreef op 24 June 2003 @ 21:22:
Ik kan die firmware voor de sitecom DC-202 (versie 1630b) niet vinden... Wie weet waar ik deze vandaan kan halen??

Lees de topic maar, volgens mij heb je dat niet eens gedaan... :(
paar regels boven jou bericht stond het volgonde:

Brainwaste
ROC sletje

[ Voor 4% gewijzigd door Zhadum op 25-06-2003 01:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainwaste
apen-nootjes schreef op 24 June 2003 @ 21:22:

Je kan em ook hier vandaan downloaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zhadum schreef op 24 June 2003 @ 10:16:
Is er ergens een handleiding over instelling van DC 202 (l2tp), want bij mij lukt het niet
Gewoon in de FAQ's
Casema/Wanadoo met het Motorola surfboard modem:

• U kiest in het Setup menu voor "Cable modem (TV cable)"
• Klik op Next
• De Hostname en Domain Name kunt u op de standaard waarde laten staan
• Bij login Method selecteert u "L2TP"
• Bij het "MAC adres" hoeft u niks in te vullen
• Klik op Next
• Bij "L2TP server" vinkt u "IP address" aan, en vult het volgende adres in: 10.255.253.1
• Vul uw Inlog gegevens in zoals verkregen van uw Internet Provider
• Vink "Connect as Required" aan en "Disconnect" uit
• Selecteer IP address is assigned automaticly (Dynamic IP Address)
• Klik op Next
• Klik op Finish
• Voer de test uit

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2003 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo
ik heb nog steeds probleme met Motorola Cablemodem en Sitecom DC-202 Router.

Ik heb het volgende gedaan:

Firmware 1630b erop gezet.

Vervolgens bij SETUP:
Cable modem (TV-style cable)
Hostname: leeg
Domain Name: (leeg)
Login method: L2TP
MAC (physical) Address: van de router
L2TP Server: Domain Name: Wanadoo
IP Address: ... 10.255.253.1

Login User Name: cxxxxxxx@wanadoo
Login Password: xxxxxxxx

Connect automatically, as required
Disconnect after Idle Time of min

IP Address is assigned automatically (Dynamic IP Address)

wie kan mij helpen?

Mvgr, JetLi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Not_Disclosed
Hierbij een vervolg op het lijstje van Velthuis op 06 Juni 2003:

Draytek Vigor 2200 en 2300 series: werkt met workaround! Echter nog gebrekkig, want portforwarding etc. werkt nog niet. Hier wordt nog aan gewerkt. Zie ook dit artikel op het draytek forum.
Sitecom DC-202: Ondersteund casema lt2p protocol. Dit is de pagina met firmware
Sitecom WL-018: Ondersteund casema lt2p protocol. Hier vind je de firmware
Conceptronic *C100BRS4: Volgens de site werkt het. En hier vind je de firmware (3.30C).
E-Tech VPN router V2 - RTVP02: Volgens de site werkt het. En hier vind je de firmware.
E-Tech Wireless Router V2 (WLRT02)/54Mbps: Volgens de site werkt het. En hier vind je de firmware.

Ik heb zelf geen ervaring of dit echt werkt. Maar ik ben wel op zoek naar een geschikte router. Als men de verschillende routers kan bevestigen dan zie ik dat graag in dit draadje. Als iemand een aanvulling heeft op de lijst...... leef je uit ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Not_Disclosed op 13-08-2003 13:04 . Reden: Forum draytek toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4p0c
  • Laatst online: 28-08 17:27
Ik heb thuis een vigor 2200e, er is opde website een speciale casema wanadoo firmware te krijgen. Dat werkt perfect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainwaste
tastingw schreef op 08 August 2003 @ 15:06:
Ik heb thuis een vigor 2200e, er is opde website een speciale casema wanadoo firmware te krijgen. Dat werkt perfect
Een speciale casema wanadoo firmware ??? Waar zie jij die staan dan ?
Ik heb vorige week van Draytek gehoord dat er nog steeds aan een goeie firmware gewerkt wordt zodat de router weer volledig bruikbaar is.
Dus ook port-forwarding en langer dan 22 uur verbinding hebben.

Het duurt helaas wel erg lang allemaal.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ehm oke, ik heb de draytek router 2200E in combinatie met de eurodocsis modem, en een wanadoo advance abbo, maar moet echt die k**** router letterlijk, tot aan de fabrieksinstellingen herstellen en de modem een uur per dag uitzetten, wil ik op het i-net komen, vanwege het feit dat die ip adressen dagelijks worden vernieuwd (snap ik nog wel.)Iemand die misschien wel weet wat ik fout doe, zodat ik die router niet meer dagelijks hoef te resetten tot firmaware stand. zodat ik alleen nog een tijdschakelaar op die modem hoef te zetten, word hier namelijk gek van. En mijn medegebruikers ook.
Trouwens de instellingen die draytek aandraagt, op hun home site die werken dus ook echt niet op mijn router in combinatie met die modem.
Graag veel feedback over dit onderwerp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reacher
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

Reacher

oldschool

Volgens Casema wordt het onderstaande ondersteund
Bron : casema website

Fabrikant :Type :DEMOSCOM21EurodocsisExtra :
LinksysWRT54G X1VX254 Mbit/s (IEEE802.11g)
SitecomWL-018X1VX2ingebouwde printerserver
E-tech X1VX2 
US RoboticsUSR8022X1VX222 Mbit/s, int. printersrvr
DraytekVigor 2200 WEX1VVVolledige Routing functie

X1 - Het DEMOS modem heeft een seriële interface en past op geen enkele van de geteste apparatuur

X2 - Slechts één PC heeft tegelijkertijd toegang tot internet.

but I don't like you in that way
the best things in life are illegal
born to do porn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:35

OgWok

U.N.C.L.E.

Wat mij benieuwd is de ervaringen van gebruikers met de Sitecom DC-202.

Moet de Eurodocsis ook dagelijks gereset worden? Kunnen meerdere pc's gebruik maken van de verbinding? (De DC-202 komt niet voor in de Casema websitelijst)

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Not_Disclosed
Ik heb het lijstje nog eens verder uitgebreid met dank aan Reacher voor de casema lijst. Aanpassingen zijn gebaseerd op dit casema artikel. Het casema artikel richt zich volledig op wireless routers. De onderstaande lijst bevat vaste en wireless routers.

MerkTypeCasemaFabrikantextra
DraytekVigor 2200 en 2300 seriesOKWAWorkaround ,forum-artikel ,forum. Gebrekkig, want portforwarding etc. werkt nog niet. Hier wordt nog aan gewerkt.
SitecomDC-202?OKArtikel ,firmware. L2TP is te selecteren in de opties na firmware upgrade. Weet alleen niet of het goed werkt.
SitecomWL-018X2OKArtikel ,firmware
EdimaxBR-6104?WVForum-artikel: Edimax belooft firmware te gaan maken...
Conceptronic*C100BRS4?OKArtikel ,Firmware 3.30c
E-TechVPN router V2 - RTVP02?OKArtikel ,firmware.
E-TechWireless Router V2 (WLRT02)-54MbpsX2OKArtikel ,firmware.
LinksysWRT54GX2??Kan geen vermelding vinden op de website
US RoboticsUSR8022
X2??Kan geen vermelding vinden op de website

Legenda:
X2 = Slechts één PC heeft tegelijkertijd toegang tot internet.
OK = OK
WA = Workaround
WV = Wordt verwacht
? = Onbekend bij Casema
?? = Onbekend bij fabrikant

Ik heb zelf geen ervaring of dit echt werkt. Ik heb zelf inmiddels een sitecom dc-202 gekocht. Maar ik werk nu (nog) met com21/pppoe. Als men de verschillende routers kan bevestigen dan zie ik dat graag in dit draadje. Als iemand een aanvulling heeft op de lijst...... leef je uit ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Not_Disclosed op 21-08-2003 09:04 . Reden: Urls toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook de laatste firmware versie geinstalleerd en heb daarna
volgens de WA geconfigureerd.
Router geeft aan dat er een verbinding is en laat netjes het Wanadoo IP
zien.

Toch kunnen de 2 pc's met xp geen verbinding krijgen. Geen adres wordt gevonden, geen explorer etc.

Kan wel gewoon pingen. (niet naar de buitenwereld)

DHCP deelt netjes ip's uit.

Wat doe ik fout?

Wie weet raad? }:O

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2003 00:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Probeer eens de MTU in het Advanced (options) menu op 1400 te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

De DC-202 getest bij een vriend... en helaas geen verbinding. Router schijnt de L2TP server niet te kunnen vinden. Dus dan houdt het even op.

Al een mail naar Sitecom gestuurd, ben benieuwd of ze een goeie oplossing hebben.

Overigens: werkt de Motorola op 10 Mb/sec?

• huistra
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-05-2024
Maar even ter samenvatting:
Werkt de Sitecom DC-202 nu wel of niet? Want hierboven lees ik dat ie goed werkt na een firmware update, iets wat bevestigd wordt door Sitecom zelf maar de poster boven mij (OgWok) krijgt hem niet aan de praat.

Ikzelf heb nu een SMC Barricade 7004VBR router die VPN L2TP pass through ondersteunt. Ik ben er al lezende achter gekomen dat dat iets anders schijnt te zijn dan VPN L2TP Client ondersteuning en dat ie dus niet gaat werken?! Kan ieman me daar misschien iets over uitleggen wat dan het verschil is (ben nogal een leek namelijk)...

als die Sitecom DC-202 idd gewoon goed blijkt te werken, ga ik namelijk die even ophalen, maar dan wil ik het graag zeker weten ;)

[ Voor 4% gewijzigd door huistra op 21-08-2003 11:07 ]

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Heb mail gekregen van Sitecom en de suggestie is om de Motorola een uur ? uit te zetten en dan opnieuw te proberen.

Eehmm, ben niet dol op dit soort oplossingen (komt nogal brak over) en kan dat ook nu niet testen.

@huistra: je kan de DC-202 toch aanschaffen en werkt het niet, terugbrengen ? (ook niet mijn favoriete bezigheid) Pass through en L2TP client lijken me inderdaad nogal verschillend.

• huistra
OgWok schreef op 21 August 2003 @ 12:45:
@huistra: je kan de DC-202 toch aanschaffen en werkt het niet, terugbrengen ? (ook niet mijn favoriete bezigheid) Pass through en L2TP client lijken me inderdaad nogal verschillend.
Oh ok, weer wat geleerd. ;)
Kun je me misschien een linkje geven waarin daar meer over wordt uitgelegd?

• Brainwaste
huistra schreef op 21 augustus 2003 @ 10:39:
Maar even ter samenvatting:
Werkt de Sitecom DC-202 nu wel of niet? Want hierboven lees ik dat ie goed werkt na een firmware update, iets wat bevestigd wordt door Sitecom zelf maar de poster boven mij (OgWok) krijgt hem niet aan de praat.

Ikzelf heb nu een SMC Barricade 7004VBR router die VPN L2TP pass through ondersteunt. Ik ben er al lezende achter gekomen dat dat iets anders schijnt te zijn dan VPN L2TP Client ondersteuning en dat ie dus niet gaat werken?! Kan ieman me daar misschien iets over uitleggen wat dan het verschil is (ben nogal een leek namelijk)...

als die Sitecom DC-202 idd gewoon goed blijkt te werken, ga ik namelijk die even ophalen, maar dan wil ik het graag zeker weten ;)
Hier heb ik momenteel een Sitecom DC-202 draaien en het werkt als een trein ! Ik ben er helemaal tevreden over.
Daarentegen ben ik erg afgeknapt van Draytek die wel de eerste waren die ermee konden werken maar daarna door Sitecom "ingehaald" zijn.

Kortom: Hulde aan de mensen van Sitecom!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Not_Disclosed
We zullen de gebruikerservaringen er ook maar eens bijzetten. Aanpassingen zijn gebaseerd op dit casema artikel. Het casema artikel richt zich volledig op wireless routers. De onderstaande lijst bevat vaste en wireless routers.

MerkTypeCasemaFabrikantGebruikerextra
DraytekVigor 2200 en 2300 seriesOKWAOKWorkaround, forum-artikel, forum. Gebrekkig, want portforwarding etc. werkt nog niet. Hier wordt nog aan gewerkt.
SitecomDC-202?OKOKArtikel, firmware. L2TP is te selecteren in de opties na firmware upgrade. Weet alleen niet of het goed werkt.
SitecomWL-018X2OK???Artikel, firmware
EdimaxBR-6104NVTNONVTForum-artikel: Edimax beloofde firmware te gaan maken... Een nieuwe (nog onbekende) edimax router zou het wel moeten ondersteunen.
Conceptronic*C100BRS4?OK???Artikel, Firmware 3.30c
E-TechVPN router V2 - RTVP02?OK???Artikel, firmware.
E-TechWireless Router V2 (WLRT02)-54MbpsX2OK???Artikel, firmware.
LinksysWRT54GX2?????Kan geen vermelding vinden op de website
US RoboticsUSR8022 X2?????Kan geen vermelding vinden op de website

Legenda:
X2 = Slechts één PC heeft tegelijkertijd toegang tot internet.
OK = OK
NO = Werkt niet en gaat ook niet werken
NVT = Niet van toepassing
WA = Workaround
WV = Wordt verwacht
? = Onbekend bij Casema
?? = Onbekend bij fabrikant
??? = Onbekend bij Gebruikers op GOT

Ik heb zelf geen ervaring of dit echt werkt. Ik heb zelf inmiddels een sitecom dc-202 gekocht. Maar ik werk nu (nog) met com21/pppoe. Als men de verschillende routers kan bevestigen dan zie ik dat graag in dit draadje. Als iemand een aanvulling heeft op de lijst...... leef je uit ;)

[ Voor 20% gewijzigd door Not_Disclosed op 26-08-2003 15:54 . Reden: Velthuis Edimax BR-6104 toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huistra
Even een update van mijn kant:

Ik heb vanmiddag de SiteCom DC-202 opgehaald en na een paar probleempjes werkt het nu prima. :*)
Een goede tip is, als nog niet genoemd, om even de spanning van het modem af te halen en er weer op te zetten althans, that did the trick for me.....

Dus er kan een positieve ervaring toegevoegd worden aan het lijstje ;)

* disclaimer: laten we niet te vroeg juichen, heb nu een uptime van 15 minuten :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

huistra schreef op 22 August 2003 @ 19:16:
Even een update van mijn kant:

Ik heb vanmiddag de SiteCom DC-202 opgehaald en na een paar probleempjes werkt het nu prima. :*)
Een goede tip is, als nog niet genoemd, om even de spanning van het modem af te halen en er weer op te zetten althans, that did the trick for me.....

Dus er kan een positieve ervaring toegevoegd worden aan het lijstje ;)

* disclaimer: laten we niet te vroeg juichen, heb nu een uptime van 15 minuten :|
Is de spanning lang van de Motorola af geweest ? De techsupport van Sitecom had het over een uur om het zaakje werkend te krijgen.

Wat waren bij jou de "probleempkes" ? Da's natuurlijk wel handige info ;)

[ Voor 6% gewijzigd door OgWok op 23-08-2003 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hier de sitecom DC-202 op mijn nieuwe casema aansluiting met het eurodocsis modem en het werkt vanaf moment 1 helemaal perfect (wel na de firmware upgrade natuurlijk). Broadband basic 300/64 heet het geloof ik wat ik heb. En de boel werkt hier al 2 weken zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hier staat precies hoe Eurodocsis modem met Router
moet instellen (draytek router) ik weet niet of dit zo mag maar ik weet geen andere manier om deze page door te linken www.goris.nl en optie support daar staat precies hoe je deze router kan ik instellen

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2003 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhadum

Zhadum

Folding & Einstein@home

Sitecom 202 heb ik al 2 maanden en werkt gewoon goed. Heel af en toe moet je effe router aan en uit zetten, maar daar lig ik niet wakker. Let wel op dat je nieuw firmware heb, speciaal voor L2TP verbinding en dat je de juiste ip adres toevoegd... staat op hun pagina en ook op in deze topic.

N.B.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huistra
OgWok schreef op 23 August 2003 @ 10:00:
[...]

Is de spanning lang van de Motorola af geweest ? De techsupport van Sitecom had het over een uur om het zaakje werkend te krijgen.

Wat waren bij jou de "probleempkes" ? Da's natuurlijk wel handige info ;)
De probleempjes waren dat de router geen internet-verbinding kreeg, vrij fundamenteel dus. :)
Toen de spanning er even af werd gehaald (10 seconden) deed hij het erna prima. Overigens krijgt de router in het 'test'-scherm officieel nog geen verbinding, maar hij is stiekum toch wel verbonden, dus dat maakt mij verder weinig uit.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online

tweakerbee

dus..?

Hier vlakbei Leiden krijg je als je Wanadoo Cable aanvraagt nog altijd gewoon een COM21 modem. Wel zo makkelijk, want dat ding werkt met alle routers, maar vreemd omdat ze eigenlijk alle COM21 zooi eruit wilden gooien.
Volgens de vriendelijke support dame die ik aan de lijn had was het "netwerk hier niet geschikt voor op mijn locatie". Geen DOCSIS dus. :D

You can't have everything. Where would you put it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Nog een Casema/Wanadoo kabel update: de DC-202 werkt goed. Gisteravond kunnen testen en direkt verbinding na een reset van de Motorola.

Wel wat vreemd dat na het aanmaken van de verbinding het testen van die verbinding geen resultaat geeft, maar dat is een schoonheidsfout.

Oplossing: test afbreken, browser starten en surfen maar. Zal nog een mail naar Sitecom sturen of ze daar een oplossing voor hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Velthuis
Not_Disclosed> Ik heb een update voor je van Edimax EU:
Wat BR-6104 betreft, de hardware is niet geschikt om L2TP te ondersteunen.
Er komt een nieuw model breedband router uit die dit wel ondersteunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online

tweakerbee

dus..?

Aha, beter dus geen BR-6104 kopen.
Kun je ook de naam noemen van de nieuwe router?

You can't have everything. Where would you put it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Velthuis
Nee, niets over bekend. Daarvoor werd ik verwezen naar het hoofdkantoor in Taiwan waar men bij Edimax EU van afhankelijk is. Beetje jammere zaak, maar reden voor mij om van Edimax af te stappen.
Het zal mij benieuwen hoe de Sweex LB000020 dit dan eigenlijk wel kan (nog wel beloofd tenminste), daar deze router hardwarematig identiek is aan de BR-6104 van Edimax.

[ Voor 8% gewijzigd door Velthuis op 26-08-2003 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Not_Disclosed
Velthuis schreef op 26 augustus 2003 @ 14:44:
Not_Disclosed> Ik heb een update voor je van Edimax EU:
[...]
Dank je. Is toegevoegd

[ Voor 19% gewijzigd door Not_Disclosed op 26-08-2003 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huistra
OgWok schreef op 26 augustus 2003 @ 09:23:
Nog een Casema/Wanadoo update: de DC-202 werkt goed. Gisteravond kunnen testen en direkt verbinding na een reset van de Motorola.

Wel wat vreemd dat na het aanmaken van de verbinding het testen van die verbinding geen resultaat geeft, maar dat is een schoonheidsfout.

Oplossing: test afbreken, browser starten en surfen maar. Zal nog een mail naar Sitecom sturen of ze daar een oplossing voor hebben.
Wij hadden hier dus exact dezelfde ervaring.....

* huistra houdt van consistentie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

OgWok schreef op 26 August 2003 @ 09:23:
Zal nog een mail naar Sitecom sturen of ze daar een oplossing voor hebben.
Antwoord van Sitecom:
Geachte Meneer/Mevrouw,

Het klopt dat de test meestal aangeeft dat het niet gelukt is.
Hier word ook geen nieuwe firmware voor uitgebracht, dit zal dus ook niet
worden opgelost.
Debug info is alleen van toepassing als u een speciale log voor de fabriek
maakt, is dus niet nodig deze optie te gebruiken. Hopelijk u voldoende
geinformeerd te hebben.

Vriendelijke groeten,
Robert den Hertog
Technical Support
Sitecom Europe BV
Als alles werkt is het niet persé nodig een log te maken, wel handig als het dus NIET werkt, dan kan je event. zien waar het misgaat.

Verwijderd

Ik hoor niemand (ook bij search niet) over problemen met chello?? Vandaar deze vraag:
Misschien een domme vraag hoor, maar ik wil (voor de zekerheid) weten of je voor dit modem i.c.m. Chello (via motorola modem) ook een router nodig hebt die L2TP client setup ondersteunt i.p.v. alleen Passtrough, of dat chello een andere inlog-procedure gebruikt, zodat je met "de goedkopere" routers wel gewoon internet kan delen??!!
Geval is dat ik thuis nog zo'n brakke Edimax BR-6104 (waar waarschijnlijk dus geen nieuwe firmware meer voor gaat uitkomen die L2TP gaat ondersteunen) thuis heb liggen en er nu sterk aan zit te denken een Sitecom DC-202 aan te schaffen, aangezien deze wel goed werkend is gekregen (met de nieuwe firmware).

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2003 11:57 ]

• 4p0c
  • Laatst online: 28-08 17:27
Brainwaste schreef op 18 augustus 2003 @ 08:14:
[...]

Een speciale casema wanadoo firmware ??? Waar zie jij die staan dan ?
Ik heb vorige week van Draytek gehoord dat er nog steeds aan een goeie firmware gewerkt wordt zodat de router weer volledig bruikbaar is.
Dus ook port-forwarding en langer dan 22 uur verbinding hebben.

Het duurt helaas wel erg lang allemaal.....
http://www.draytek.nl/router/extra/casemawanadoo.html

ftp://ftp.draytek.nl/VIGO...6/FIRMWARE/casemawanadoo/

[ Voor 10% gewijzigd door 4p0c op 28-08-2003 16:26 ]

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Verwijderd schreef op 28 augustus 2003 @ 11:51:
Ik hoor niemand (ook bij search niet) over problemen met chello?? Vandaar deze vraag:
Misschien een domme vraag hoor, maar ik wil (voor de zekerheid) weten of je voor dit modem i.c.m. Chello (via motorola modem) ook een router nodig hebt die L2TP client setup ondersteunt i.p.v. alleen Passtrough, of dat chello een andere inlog-procedure gebruikt, zodat je met "de goedkopere" routers wel gewoon internet kan delen??!!
Geval is dat ik thuis nog zo'n brakke Edimax BR-6104 (waar waarschijnlijk dus geen nieuwe firmware meer voor gaat uitkomen die L2TP gaat ondersteunen) thuis heb liggen en er nu sterk aan zit te denken een Sitecom DC-202 aan te schaffen, aangezien deze wel goed werkend is gekregen (met de nieuwe firmware).
Nou dat is simpel. De DC-202 werkt prima op Chello/UPC. Het enige wat je hoeft te doen is het MAC adres van de netwerkkaart (die nu aan de Eurodocsys zit) in de router als het MAC adres van de router op te geven.

Verder geen inlog/L2TP o.i.d. Chello werkt alleen met verificatie op MAC adres (tenminste hier in Hilversum).

Heb deze router bij een vriend geinstalleerd en werkt als een speer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou dat is simpel. De DC-202 werkt prima op Chello/UPC.......Verder geen inlog/L2TP o.i.d. Chello werkt alleen met verificatie op MAC adres
Dus kan ik daaruit concluderen dat ik die Edimax BR-6104 ic.m. Chello (eurodocsis) ook gewoon kan gebruiken om internet te delen?? Hier ging het namelijk juist om in mijn vraag. Dat de Sitecom DC-202 met alles werkt is nu wel duidelijk, maar het gaat mij juist om die Edimax.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2003 08:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Not_Disclosed
Ajaxdiemen,

De forum bespreekt de wanadoo/eurodocsis problemen. Wanadoo gebruikt in het geval van een motorola modem het l2tp-protocol. Dit is een zeldzame situatie in provider land. Wanadoo is de enige in Nederland die dit gebruikt. Wanadoo is daar wereldwijd redelijk uniek mee. Chello gebruikt dit protocol niet, dus de beschikbaarheid van het l2tp-client-protocol hoeft niet mee te spelen in je router keuze (Lucky you). Kijk anders een op www.eurodocsis.org onder het tabje -support- voor een erg goede uitleg over de wanadoo/l2tp situatie.

Ik weet niet of een edimax werkt met chello, ik heb er ook geen ervaring mee. Maar dit moet volgens mij geen probleem zijn.

[ Voor 19% gewijzigd door Not_Disclosed op 29-08-2003 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk, daar heb je wat aan.....bedankt Not_Disclosed !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:42

Bestla

Kvinne

OgWok schreef op 07 maart 2003 @ 10:37:
Bij een vriend van me in Utrecht die dus geen router gebruikt zijn de problemen met Casema er ook. Dit met het Motorola / Eurodocsis "modem".

Dus wel/geen verbinding krijgen als het systeem net is opgestart; geen verbinding krijgen als je opnieuw een verbinding wilt opzetten, dus opnieuw booten.

Ellende dus, hij verlangt al terug naar het oude seriele modem, dat was traag maar dan wist hij zeker dat hij zijn mail kon ophalen.

Opmerking Casema helpdesk (ja, 0900 nummer :( ): meneer het ligt aan uw computer en XP opnieuw installeren.

Een soort Pavlov effect; helpdeskmedewerker hoort van een probleem en roept: opnieuw installeren.

Het lijkt er wel op dat het L2TP protocol om de VPN verbinding met Casema op te bouwen niet spoort.

Is er niet iemand van Casema die hier uit de school wil klappen wat er nou werkelijk aan de hand is....... het kan toch niet zo zijn dat de problemen die er zijn met dit type verbinding zo vaak bij de eindgebruikers ligt.
Ik heb voor Casema gewerkt ja, deed internetinstall bij klanten thuis 8) Ik weet dus waar ik over praat als het Com21 / Demos aangaat. Ik was de eerste gebruiker van Com21 in Alphen a/d Rijn. (Wie appelen vaart.....). Nu ben ik niet meer werkzaam bij Casema en ondertussen verhuisd. U raad het al Eurodocsis ipv Com21 :( . Wat een prima netwerk was met servertje en 1 client was werkte niet meer. Install van Eurodocsis gaf aan dat ik geen TCP/IP op mijn sever had staan :?
Antwoord van Helpdesk : Formatje meneer dan werkt het wel. Dat geloof je toch niet? Met zo'n antwoord kan ik ook wel op de helpdesk gaan zitten . Maar uiteindelijk toch maar Format c uitgevoerd, schone lei is toch wel lekker 8) deed mijn internetverbinding het nog niet ! 4 dagen gewacht tot Casema het modem op afstand had geactiveerd :( Werkt nu wel goed maar ik begrijp dat er mensen zijn die met een bijl de ruiten van het Casema kantoor insloegen uit pure frustratie (echt gebeurd 8) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WL-018 werkt ook prima. Hoewel deze ook het 24 uurs disconnect probleem heeft zoals drytek.

Check het forum maar op www.sitecom.com. De nederlandse site.

[ Voor 79% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2003 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainwaste
En hoe zit het met portforwarden met dat ding ?
Dat is iets wat met de Draytek ook niet lukte als je gebruik maakt van L2TP icm EuroDocSis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedepe
  • Laatst online: 21-08 15:10

renedepe

wheeeeelp!!!

ik had eerst een draytek met het eurodocsis modem. Dit werkte voor geen meter. Elke keer viel de verbinding weer weg en moest ik het hele modem resetten en alles opnieuw instellen voordat het weer werkte. Draytek heeft dan ook nog geen firmware die echt voor L2TP gemaakt is. Kheb nu een sitecom Dc-202. Deze heeft wel goede firmware hiervoor en die werkt perfect. Actuele uptime nu: 2137 uur

"water is pas een feest, als het langs de brouwerij is geweest"

Verwijderd

Misschien domvraagje, ik al veel gelezen hier maar zijn er ook al oplossingen gevonden voor het disconnect probleem, of een andere manier waarop mensen het opgelost hebben.

• Brainwaste
Ik neem dat je het over een Draytek router hebt. In dat geval kan je de meest recente firmware downloaden van Draytek.nl
Ik heb niet het idee dat er iets mee opgelost wordt maar het is het proberen waard denk ik.

Je ook doen wat ik gedaan heb in dit geval. Ik heb m'n Draytek verkocht en voor dat geld hier in de stad een Sitecom DC-202 opgehaald. Dat werkt nu dus perfect.

Verwijderd

Informatie van de helpdesk van draytek, binnen één uurtje toch netjes :)

L.S.,

Ik heb deze week doorgekregen van mijn collega dat ze eraan werken en in de maand november de problemen met disconnects, vpn en nat opgelost zou zijn.

Hopende u hiermede voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groeten,

RH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Problemen zijn opgelost, hier.
Snelheid werkt perfect en heb de modem al inmiddels een week niet hoeven resetten, van de andere gebruikers op mijn netwerk, heb ik nog niemand gehoord, dus het werkt, alvast bedankt voor degene die mij geholpen hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainwaste
Verwijderd schreef op 11 September 2003 @ 15:45:
Informatie van de helpdesk van draytek, binnen één uurtje toch netjes :)

L.S.,

Ik heb deze week doorgekregen van mijn collega dat ze eraan werken en in de maand november de problemen met disconnects, vpn en nat opgelost zou zijn.

Hopende u hiermede voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groeten,

RH
Ja, met mail beantwoorden zijn ze inderdaad altijd erg snel bij Draytek. Dat is wel een groot pre wat ze hebben.
Nu maar hopen dat ze het ook echt gaan redden om in november die nieuwe firmware af te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thiando, zou je mij je bepaalde instellingen kunnen vertellen. Want bij mij valt hij nog steeds uit dus. Of heb je er nog steeds een tijdsklok tussen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meelmark
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-02 13:26
Verwijderd schreef op 15 September 2003 @ 16:10:
Thiando, zou je mij je bepaalde instellingen kunnen vertellen. Want bij mij valt hij nog steeds uit dus. Of heb je er nog steeds een tijdsklok tussen staan.
ik ga denk ik die draytek shit bestellen, die 2200WE (die werkt nu dus toch zonder problemen???).

Ik ga ook bij die aansluiting mijn eigen router (heb nu com21) , de D-link 614+, uittesten en laat weten of het werkt.

"Thunder? Flash!" "AMD 1200,256DDR,MX400,5.1,MSI 266A"

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste