Toon posts:

[Wandoo cable] oplossing voor niet laden pagina's

Pagina: 1
Acties:
  • 597 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Eerst een citaat:
Verwijderd schreef op 14 May 2003 @ 08:11:
Als ik een software router gebruik (winroute, sygate, ICS van 98, ICS van XP) dan kan ik helaas sommige websites niet bereiken. Deze probleem wordt ook hier besproken:http://forum.wanadoo.nl/viewtopic.php?t=3069 tot nu toe is er geen oplossing voor. Daarom ben ik nu opzoek naar een hardware router. Ik denk dat dit probleem ook opgelost in linux kan worden maar ik zit vast met configuratie daarvan (wanadoo broadband met linux)
Ik heb zelf ook een tijd (casema) wanadoo cable en ik heb het WEL gedeeld via een software router middels het programma ComTun. Het probleem wat abo hierboven aankaart had ik ook last van. Pagina's beginnen met laden maar worden nooit bereikt of soortgelijke problemen.

Casema gebeld. En wat zeggen ze: het is een Java probleem. |:(

Dit is uiteraard hele grote onzin. Toen ben ik zelf eens op zoek gegaan en kwam ik tot de conclusie dat het weleens kon liggen aan de zogenaamde MTU waarde (Maximum Transfer Unit). Die is bij het EuroDocsis platform blijkbaar anders dan gewoon dacht ik.

Weer casema gebeld. Ventje begon heel verhaal dus ik zei: Jongen, ik wil alleen even weten wat voor MTU jullie gebruiken. Na een aantal keren doorverbonden etc te zijn kwam ik bij iemand die het wist; 576. In windows/linux staat hij standaard op 1500. Dit betekent (ongeveer) dat er door te te grote waarde sommige pakketjes verloren kunnen gaan (of iets dergelijks).

Ik op de server (win98SE) de MTU size in het register op 576 gezet (link naar Microsoft Support Databse komt nog). Toen op alle clients (oa WinXP/Linux/Win98) de waarde op 576 gezet (in Linux kan het met ifconfig). En wat denk je: _/-\o_

Inderdaad alles werkt.

Dus bij deze, je kunt je Casema/Wanadoo kabelverbinding dus _wel_ softwarematig delen. Met ComTun kan het zelfs heel simpel op een Windows computer. Dan heb je zelfs NAT (dat hardware routers ook gebruiken) waardoor alle clients automatisch werken (ook spellen/kazaa etc).

Doe er je voordeel mee zou ik zeggen ;) Vragen zijn welkom.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2003 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja van de server wist ik het ik gebruik nu win98 als server en toen had ik via Eigenschappen van Externe toegansadapter de paketgroote op klein gezet. Maar wat kan ik doen met die clients ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Casema gebruikt een MTU van 1462

Verwijderd in "Het grote 'Welke MTU heb jij?' topic"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm, een MTU van 576 is wel erg laag, k weet dat het niet 1500 mag zijn maar het mag echt wel hoger... iets van 1450 moet ook te doen zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SchizoDuckie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-02 23:12

SchizoDuckie

Kwaak

Dat dit aan java zou liggen is dus complete bs, want ik heb dit probleem ook bij een kennis van me. Af en toe zelfs bij google.com :(

maar ga dit ff testen vandeweek. thx :)

[ Voor 14% gewijzigd door SchizoDuckie op 14-05-2003 20:51 ]

Stop uploading passwords to Github!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@Papa eend: Google.com is idd een van de sites waarbij je er last van hebt.
@NeonTetra+euss: volgens Casema was het toch echt 576. En een lagere MTU is niet van invloed op je snelheid (iig niet merkbaar).
@abo: zoek in Microsoft support database op dingen als: "mtu" "change mtu" "mtu registry" etc. Je moet ergens voor de ethernetadapter de sleute "MaxMTU" toeveogen met als waarde 576.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2003 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En een lagere MTU is niet van invloed op je snelheid (iig niet merkbaar).
Heb je die link wel bezocht/gelezen?

Verwijderd in "Het grote 'Welke MTU heb jij?' topic"

MTU: 510
Download : 21.3 KByte/sec / 17.2 KByte/sec
Upload : 4.0 KByte/sec / 2.3 KByte/sec
Connection : 72.0 Conn/min / 81.0 Conn/min
Ping test Nederland : 127.0 ms / 74.0 ms

MTU: 1462
Download : 50.9 KByte/sec / 81.3 KByte/sec
Upload : 5.7 KByte/sec / 6.1 Kbyte/sec
Connection : 625.0 Conn/min / 650.0 Conn/min
Ping test Nederland : 14.0 ms / 12.0 ms

NB: Casema Basic.
volgens Casema
  • Telefoondiensten kunnen zoveel zeggen, zodra de vraag niet in hun antwoordsysteem staat zeggen ze maar wat - of geven ze waardes waarbij het iig goed zou moeten gaan
  • Volgens Casema was er zoveel...
Tip: http://www.speedguide.net/files/TCPOptimizer.exe

De MTU kan het beste zo groot mogelijk zijn als dat je ISP ondersteund. Is hij te groot dan moeten er teveel packets opnieuw verzonden worden. Is de MTU te klein, dan wordt de data over onnodig teveel pakketjes verspreid. Ieder pakket heeft een overhead, dus hoe meer data er per pakket effectief verzonden kan worden, des te beter.
Om dezelfde data te verzenden met MTU 576 moeten er 2½ pakketjes verzonden worden tov MTU 1462. Dit houd in dat ook (2½-1) keer zoveel overhead is.

Ik heb overigens geen problemen met bepaalde websites (deze doen het gewoon bij mij met MTU 1462: www.google.nl / www.google.com / www.justlinux.com / www.gmx.net)

[ Voor 77% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2003 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bedankt,
ik was er al opzoek naar alleen had ik de verkeerde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@euss: ik heb de link gelezen. Ik haal hier 60 Kb met mn Casema basic. Theoretisch gezien heeft de MTU waarde geen invloed op de snelheid. Volgens mij is het zo dat je op iedere MTU alle snelheden kunt halen mits je ISP ook op die MTU met jouw communiceert. Het gaat om de beste instelling ten opzichte van jouw ISP. Je kunt wel zomaar het maximum gebruiken maar als je daardoor Google niet kunt openen heb je toch een probleem lijkt me.

linkje:
To achieve efficient data transfer rates both communicating modems must use the same Protocols (TCP/IP) and agree the same usage of those Protocols , especially MaxMTU
Verder no flame intended ofzo. Jij zal vast wel gelijk hebben maar dit is wat mij is verteld door Casema en wat ik zelf heb gevonden. Doordat de MTU eerst te hoog was had ik veel te veel 'packet loss'. Iedereen bij mij in de buurt die ook net Casema hadden, zaten met hetzelfde probleem. Met de MTU op 576 is het opgelost. Je zal ongetwijfeld gelijk hebben dat het beter kan maar ik vind die 60 Kb met Cable basic toch nie verkeerd ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2003 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb even wat docs gelezen op microsoft tech en het blijkt dat 576 een default MTU is voor een dialup verbinding.

bron: http://www.microsoft.com/...8/reskit/part6/wrkc31.asp

Protocol dial-up connection defaults to 576 bytes.

Dus ik heb nog even verschillenden MTU's getest en 1000 bleek het beste te werken ik haal daarmee 110kb/sec met premium. 1462 en 1450 bleken echter helemaal niet te werken met bv www.justlinux.com of www.gmx.net.

http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;283165 deze XP howto is voor PPPoE dus ik denk niet dat het hier van toepassing is dus heb ik deze http://support.microsoft....?scid=kb%3Ben-us%3B319661 gebruikt die wel werkt voor XP, die voor win 98 werkt wel denk ik (nog niet getest)

Oja als je XP met SP1 gebruikt als router wordt gaat het automatisch goed met MTU.

Ik wil graag iedereen hier nogmaals bedanken want nu kan ik eindelijk normaal internetten !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Ik deel hem softwarematig atm en geen problemen ermee :S

Soms een pagina die niet laad, en dan doet ctrl f5 het prima :)

1 op de 100 pagina's ofzo :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vond het erg vervelend vooral omdat ik mijn email niet kon ophalen (www.gmx.net). Bovendien was de snelheid ook niet al te best zo kon ik bv geen streaming video kijken en nu wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het Eurodocsis platform zet een VPN verbinding op (L2TP)
Default MTU van VPN tunnels is 1460.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mss is dat wel de default maar dat werkt dus niet !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 15 May 2003 @ 11:24:
Mss is dat wel de default maar dat werkt dus niet !
Amen! Iedereen kan wel zeuren over dat je een hogere MTU moet gebruiken maar als het eenvoudig weg niet werkt 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:20
CCProxy van http://www.youngzsoft.net/ werkt ook perfect.

Let Op! dit is een proxy server, geen NAT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan iemand mij uitleggen hoe ik ComTun instel om 2 pc's via hub en motorola modem een Casema Broadband Basic verbinding te laten delen?
ik was erg blij te lezen dat dit mogelijk was maar ComTun is voor mij een-en-al abracadabra..... héél erg bedankt! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:21

Predator

Suffers from split brain

Verwijderd schreef op 09 oktober 2003 @ 19:42:
kan iemand mij uitleggen hoe ik ComTun instel om 2 pc's via hub en motorola modem een Casema Broadband Basic verbinding te laten delen?
ik was erg blij te lezen dat dit mogelijk was maar ComTun is voor mij een-en-al abracadabra..... héél erg bedankt! _/-\o_
Er zit vast wel een handleiding/online handleiding bij dat product die je even kan doornemen.

Als je dit even doorneemt:
http://gathering.tweakers.net/forum/faq/forumgedrag
dan zal je zien dat we geen helpdesk forum zijn waar we even een stappenplan gaan geven. We verwachten dat je zelf initiatief neemt en zelf je probleem eerst probeert op te lossen.

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.