Router voor Casema via Eurodocsis (motorola modem)

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:
  • 15.072 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Na zo'n twee jaren met belabberde snelheid veroordeeld te zijn geweest tot het Casema Wanadoo Cable basic product via het reeds jaren afgeschreven en achterhaalde Demos modem, is Casema eindelijk wijs geworden en kunnen we Broadband Premium krijgen. Dus meteen besteld, want de KPN zal nog wel op zich laten wachten in dit gehucht.

Naar ik vernomen heb zullen we niet een Com 21 modem krijgen, maar het nieuwste van nieuwste: een motorola modem met Eurodocsis standaard.

Ik heb dus al even op de site gekeken hoe de instellingen moeten worden via hieronderstaande link:
http://internet.casema.ne...dest=hulp_bij_installatie
Daar wordt de procedure voor dit modem reeds beschreven. Dit wijkt nogal af van de PPPoE instellingen voor de Com21.

Nu wil ik voor ons thuisnetwerkje graag een routertje aanschaffen. Iets in de richting van de Draytek 2200E of de E-tech. Maar nu is mijn vraag of de voor de motorola gebruikte inlogprocedure wel wordt ondersteund door deze routers.
Verwijderd schreef op 12 January 2003 @ 10:45:
Let op met casema..

ze gebruiken twee verschillende protocollen.

zowel PPPoE als L2TP.

Als je het com21 modem hebt dan heb je PPPoE heb je het allernieuwste Motorola modem dan moet je L2TP gebruiken..

Dit heb ik zelf meegemaakt bij een klant van mij.

/Martin
Op got vond ik alleen bovenstaande mededeling. Weet iemand of dit kan gaan werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperSchenk
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-08 09:50
De draytek ondersteund wel pptp maar voor zover ik weet geen L2TP. Wat betreft de E-tech zou ik he niet weten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-08 08:51

sjaak

un giorno credi

Ik heb even gekeken bij draytek en naar mijn weten zit er een vpn-mogelijkheid in waar casema met dat motorola modem gebruik van maakt dus het is mogelijk me de Vigor 2200E.

Je moet een ip-adres invoeren in een private range, dus je krijgt geen eigen ip meer? Lijkt me lastig soms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperSchenk
  • Laatst online: 29-08 09:50
het gaat hier om een bepaald type vpn (L2TP)
Het is zo dat draytek die wel ondersteund.. maar volgens mij niet om een internet connectie tot stand te krijgen. (wat dus wel kan is over een bestaande verbinding een L2TP vpn verbinding maken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-09 21:18
Schopje van mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mmm Ik zit nu dus met dit probleem. Ik heb een Zyxel prestige 304 router gekocht om mijn verbinding te kunnen delen. Komt Wanadoo ineens met een nieuwe modem aanzetten die inderdaad een VPN over L2TP opzet (modem is een motorola SB4200E). Nu ben ik dus al 3 dagen bezig met die router aan de praat te krijgen maar lukken wil het niet. Zijn er mensen die dit wel voorelkaar hebben gekregen ?????

By the way normaal kan je ook inloggen op de Motorola modem via 192.168.100.1 maar volgens mij heeft Wanadoo de instellingen van de modem veranderd ofzo want mij lukt het niet, soooooo HELP me !!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap het niet zo goed, als je een NIC ipv. een Router gebruikt hoef je toch ook geen Tunnelings-protocolen te installeren?! Ik heb chello, ook een Motorola, maar dat L2TP-protocol draait toch op het modem en niet meer op jouw stukje van de link van NIC naar Modem;
De overhead en stuff wordt op het modem eraf gehaald en dan "schoon" doorgezet naar NIC/Router. Je verbinding tussen CMTS en Euro-docsis Modem wordt toch getunneld?
Voorbeeld:
Als je moet je auto op een autowagon rijdt en dan over het spoor naar B gaat en er weer af rijdt, hoef jow auto toch ook geen trein-onderstel te hebben!
Ik ben erg benieuwd over een goed antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om misscien in het modem in te loggen: Haal coax eraf je vraagt lease aan, nu zit je in de zelfde subnet als modem, coax er weer op en daarna ff in je Browser pagina vernieuwen, je kan powerlevels en meer checken. Dit hoeft niet altijd te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 January 2003 @ 13:22:
Mmm Ik zit nu dus met dit probleem. Ik heb een Zyxel prestige 304 router gekocht om mijn verbinding te kunnen delen. Komt Wanadoo ineens met een nieuwe modem aanzetten die inderdaad een VPN over L2TP opzet (modem is een motorola SB4200E). Nu ben ik dus al 3 dagen bezig met die router aan de praat te krijgen maar lukken wil het niet. Zijn er mensen die dit wel voorelkaar hebben gekregen ?????

By the way normaal kan je ook inloggen op de Motorola modem via 192.168.100.1 maar volgens mij heeft Wanadoo de instellingen van de modem veranderd ofzo want mij lukt het niet, soooooo HELP me !!!!!
Ze gaan toch niet alle com21 modems vervangen door Motorola's he? Zo ja, dan zit ik straks misschien met hetzelfde probleem maar dan voor linksys. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-08 08:51

sjaak

un giorno credi

Ik hoop het niet, die com21 doet het nog best, zou beetje domme actie van ze zijn. (lees; geldverslindend.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne
  • Laatst online: 01-09 21:18
Maja, tis gewoon zo dat dat kreng nu het L2TP protocol gebruikt. Volgens mij moet de vigor 2200e wel werken, maar zijn er geen goedkopere die dit protocol ook ondersteunen?(ben niet voor niets nederlander)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 January 2003 @ 17:27:
Ik snap het niet zo goed, als je een NIC ipv. een Router gebruikt hoef je toch ook geen Tunnelings-protocolen te installeren?! Ik heb chello, ook een Motorola, maar dat L2TP-protocol draait toch op het modem en niet meer op jouw stukje van de link van NIC naar Modem;
De overhead en stuff wordt op het modem eraf gehaald en dan "schoon" doorgezet naar NIC/Router. Je verbinding tussen CMTS en Euro-docsis Modem wordt toch getunneld?
Voorbeeld:
Als je moet je auto op een autowagon rijdt en dan over het spoor naar B gaat en er weer af rijdt, hoef jow auto toch ook geen trein-onderstel te hebben!
Ik ben erg benieuwd over een goed antwoord.
I got the point, maar toch werkt het in praktijk niet helemaal zo. Je router ondersteund een aantal protocolen voor het inloggen via je modem naar je ISP. Zoals gebruikelijk zijn dat protocollen als Ppp0e en pptp.

Ik heb ondertussen contact gehad met de leverancier van mijn router (zyxel prestige 304) en die vertelde dat het met deze router niet mogelijk is om via de wan poort een vpn verbinding over l2tp op te zetten.

Andere opties volgens zyxel zijn :
U kunt waarschijnlijk nog wel vanaf een computer tegelijkertijd een verbinding met de wanadoo software opbouwen over de router.

Mogelijk dat dit met een ZyWall 10 wel zou kunnen, maar dan zou u de ingebouwde VPN mogelijkheden van dit product opofferen om de VPN naar het Internet op te bouwen. Extra VPN's zijn niet mogelijk. We hebben dit echter nog niet kunnen testen.

Helaas ondersteunt de kleinere ZyWall 1 alleen maar een VPN vanaf een computer dus ook hier zal het delen van de verbinding niet kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De meeste routers ondersteunen voor inloggen Dynamic IP, Fixed IP, PPPoE en PPTP.

L2TP client ondersteunt er geen 12 bij mijn weten. Ze ondersteunen alleemaal VPN (PPTP, IPsec en L2TP) pass through, maar dat is geen VPN client support voor het opzetten van de verbinding.

Alleen PPTP client is dus aanwezig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja lekker is dat!
kBen waarschijnlijk de enige gek die zijn KaasHema verbinding meegenomen heeft na verhuizing (en in the process zijn COM21 modem ingeruild heeft zien worden voor een EUROdocsis modem) omdattie tevreden WAS, maar nu ga ik toch eventjes zitten denken, want dit betekent dus dat ik ALLES moet gaan omgooien, terwijl ik juist bij KaasHema wilde blijven zodat dit NIET hoefde.

En 'en pasant' ben ik ook gaan samenwonen, dus het zou leuk zijn als ik mijn vriendin ook de beloofde internet-verbinding zou kunnen geven (zonder daar zelf de dupe van te worden ;-)

Iemand nog suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aardbeix15
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

check ook ff dit wanadoo kabel premium werkt niet met een router topic

[ Voor 4% gewijzigd door aardbeix15 op 30-01-2003 17:30 ]

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even verder over dit modem: heeft iemand dit L2TP-drama al aan de praat gekregen onder Lunix? De bijgeleverde software hebben ze denk ik gegenereerd met een "cat /dev/audio >l2tp" want het werkt dus voor geen meter...

En dan zal ik helemaal maar niet eens hoeven gaan proberen om het onder QNX aan de praat te krijgen, terwijl dat met het COM21 en PPPoE nog sneller online te brengen was dan Windows en Lunix....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens de specs zit er in een Motorola SB4200E SurfBoard CableModem een ingebouwde DHCP-server/router voor 32 clients. Je zou dan alleen een switch nodig hebben...

Dat er dan zoveel problemen zijn met DocSis + Router lijkt logisch - je hebt dan namelijk 2 routers.... (daarnaast maakt DocSis gebruik van L2PT ipv PPPoE)...

De omwisseling van Demos naar DocSis is bij mij vrijwel vloeiend verlopen en ik ben tevreden - de huidige snelheid is 4x hoger (2GB per dag) dan ik gewend was en ik kan doorsurfen tijdens downloaden.

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/sm56pci/got/casema-docsis.gif

edit:
tegenwoordig zijn de pieksnelheden nog hoger: 50-70KB met Cable Basic

[ Voor 77% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2003 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 31 januari 2003 @ 09:00:
Volgens de specs zit er in een Motorola SB4200E SurfBoard CableModem een ingebouwde router voor 32 clients. Je zou dan alleen een switch nodig hebben...
Is er iemand die dit voor elkaar gekregen heeft dan? En zo ja, hoe? Of moet ik toch maar ff de KaasHema helpdesk bellen en vragen hoe het moet? (dit was een graptje }))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja, is dit het antwoord? het lijkt me sterk dat casema modems met ingebouwde routers uitdeelt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan niet bevestigen of dat de Routering ingeschakeld is (er wordt iedere keer - indien nodig - dat er online gegaan wordt door het modem via de coax een configuratiescriptje gedownload en geflashed op het lokale intel chipje). Tweak/hack/modificatie etc van de Motorola vereist dat je je eigen coax FTP-server opzet met je getweakte configuratiescript en vervolgens een nieuwe flash onmogelijk maakt (tip: pootje afsnijden van flash of voltage beperken).
De Routering eigenschappen stonden in ieder geval wél vermeld in de specificaties zoals op de PDF van de bijgeleverde Motorola CD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net tegen beter weten in toch KaasHema helpdesk gebeld en daar werd mij heel vriendelijk verteld dat het inderdaad 'slikken of stikken' is wat het L2TP protocol betreft.
De rest van het COM21 bestand zal ook over gaan naar EuroDOCSIS en terugkrijgen van COM21 modem is ook geen mogelijkheid ;(

Het L2TP schijnt het enige protocol dat zowel met dat Motorola modem werkt (wat betere ondersteuning van de fabrikant zou hebben en goedkoper zou zijn) en het KaasHema kabelnetwerk. Jammer ook dat ze het niet groot durven aan te pakken en over te gaan op een benadering zoals UPC en @home....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-08 19:34

job

Dus de @home gebruikers met het motorola modems kunnen wel gewoon een router gebruiken??
dit moet ik even weten in verband met het aanleggen van kabel of adsl verbinding + netwerk bij een kennis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt, het Euro-docsos modem van Motorola is ook gelijk DHCP-server als de Coax kabel eraf ligt, daar schiet je dus niets mee op! Ik weet dat er meerdere Public-ip's mogelijk zijn via het modem en dus met Hub/Switch meerdere pc's kan aansluiten, alleen moet je ISP dit ondersteunen! UPC is ermee aan het testen, zal uitgerold worden binnen nu en een paar maanden.

Ik heb een Draytek 2200e en mijn motorola sb 4200e draait er goed op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

damster schreef op 31 januari 2003 @ 10:33:
Dus de @home gebruikers met het motorola modems kunnen wel gewoon een router gebruiken??
dit moet ik even weten in verband met het aanleggen van kabel of adsl verbinding + netwerk bij een kennis
Ja, in het verleden zonder problemen bij een vriendin van mij aangelegd, maar je weet natuurlijk nooit of @home ook smerige truukjes gaat uithalen om mensen met routers het leven zuur te maken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gaat dit casema niet veel klanten kosten.
Allemaal XS4all,zeker de reden dat ze de bandbreedte omhoog hebben gegooid.
Verwachten omzet stijging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat ISP zich helemaal niet bezig houden of er wel of geen Router op het modem kan worden aangesloten, dus zowel voor xDSL als Kabel. Ze gaan pas acties ondernemen als de performance op het netwerk in het geding is, dus als andere klanten gaan bellen over "langzame verbinding". Ff Sniffer en Portscanner laten lopen en dan eerst brief sturen en dan afsluiten als er nog geen actie is ondernomen! Euro-docsis gebruikt oa. Layer2 tunnelings protocol, zullen ISP's wel niet voor niets gedaan hebben. misschien is L2TP beter te managen en te monitoren?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, kheb het advies eerder hier uitgebracht, opgevolgd en een DrayTek 2200E aangeschaft, will keep y'all posted!

.... nu maar hopen dat DrayTek sneller reageert dan mijn ISP ;)

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2003 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het begint erop te lijken dat er nog geen routers zijn die een L2TP verbinding opzetten naar het modem/provider. Dan moet het dus toch maar ICS worden?

Of zijn er al FreeSCO-achtige programma's met l2tp, die ik zou kunnen draaien op mijn oude 486?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aardbeix15
  • Niet online

aardbeix15

Zou Casema iedereen met een COM21-modem de eerst komende jaren wel rustig laten internetten, zodat iedereen ze router-config kan behouden of gaan ze vervangen. Ik weet dat ze ook de oude demos-modems aan het trashen zijn, die komen ook niet meer terug.

Of zit dit er nog lang niet in en is er t.z.t. firmware voor je router te krijgen zodat je ook kan L2TP'en.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
aardbeix15 schreef op 31 January 2003 @ 19:24:
Zou Casema iedereen met een COM21-modem de eerst komende jaren wel rustig laten internetten, zodat iedereen ze router-config kan behouden of gaan ze vervangen. Ik weet dat ze ook de oude demos-modems aan het trashen zijn, die komen ook niet meer terug.
Dat ze eindelijk die demossen eens trashen is een zeer goede zaak, maar ik kan me niet voorstellen dat ze de in gebruik zijde com21 werkelijk gaan omruilen. Dat is een systeem wat nog zeker de komende 5 jaar meekan, wat ontwikkelingen betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik las hierboven dat iemand een Draytek 2200e router gebruikt en dat het daarmee wel werkt. Geldt dit voor Kaashema???

Heeft iemand het met zo'n draytek wel al aan de praat gekregen.
Ik hoor het graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ook... ik heb een DrayTek Vigor 2200E in huis gehaald en wacht nu op de laatste firmware voor het beestje, zodat ik http://www.draytek.nl/router/extra/casemawanadoo.html kan uitproberen op mijn KaasHema aansluiting.

Mocht er iemand zijn die firmware 2.3.1 of hoger al geinstalleerd heeft op een DrayTek 2200, dan hoor ik dat uiteraard ook graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DrayTek klantenservice:
Voor de DrayTek Vigor 2200E is helaas geen firmware versie 2.3.1 beschikbaar. De firmware reikt voor dit type router helaas slechts tot firmware versie 2.3. Helaas hebben wij nog niet kunnen (laten) testen of deze firmware versie ook correct functioneert in combinatie met de Motorola SURFBoard SB4200E EuroDocsis modem.
Helaas kan het dan enige tijd duren voordat de firmware versie 2.3.1 of hoger beschikbaar is aangezien men in Taiwan momenteel Chinees nieuwjaar viert en men pas na 5 februari weer het werk hervat.
Goed, dan ga ik die versie 2.3 vanavond testen en dan weet ik dus snel genoeg of ik het router moet houden of beter kan terugbrengen en iets anders verzinnen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HET WERKT! 8)
De Vigor 2200E met firmware 2.3 en de instellingen zoals op http://www.draytek.nl/router/extra/casemawanadoo.html vermeld zijn.
Cruciaal in de installatie schijnt het resetten van het modem en router te zijn nadat op de router alle instellingen ingesteld zijn 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oXygeN
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 29-07 15:44

oXygeN

oftewel oxje...

Heb ik ook nog een vraagje, heeft er al iemand ervaringen met dit nieuwe casema modem in combinatie met linux?

Ik lees er bar weinig over namelijk, en aangezien ik 20 februari aangesloten ga worden wil ik voor die tijd wel ff weten hoe ik moet gaan fixen.

ALvast bedankt

\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rkuijf
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:51
In de newsgroep alt.casema.commentaar zijn een of twee draadjes over casema eurodocsis en linux. Er staat op de installatiecd een package met de l2tp deamon waarmee de vpnconstructie over het modem kan worden gebouwd, verder gaat de verbinding op z'n ppp's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een schopje.
Ik ga binnenkort verhuizen en ik zit (helaas) ook vast aan casema. Nu heb ik al veel gelezen over dit probleem. Ik ben ook van een router te kopen. Mijn keus is gevallen op de draytek 2300. deze zou wel het L2PT ondersteunen...
Heeft iemand al ervaringen hierover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainwaste
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-06 20:32
lees het topic nou gewoon eerst, er wordt al meerdere malen gezegt dat het met een Draytek 2200 of een 2300 werkt.
kijk anders op http://www.draytek.nl/router/extra/casemawanadoo.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeee beste kaashema waarom doet hij het bij jou wel en bij mij niet.Ik heb het over de draytek 2200E .wat ik ook doe ik krijg hem niet aan de praat.Ik heb denieuwe filmware er op gezet,maar hij wil het niet doen.help mij please.Hij wil de instellingen ook niet vasthouden,en gooit steeds het oude mac adres er weer in.ik hoop dat je dit leest,en mij kan helpen.ik wacht met spanning op je antwoord.Bootje. 8)7 :o :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wissen

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2003 18:40 . Reden: informatie al eerder gepost ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wissen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou mensen bedankt voor de steun van jullie(maar niet heus).Ik heb ook een draytek 2200e gekocht. en ik maar denken dat ze mij zouden helpen op deze pagina.
Nou dat is mij aardig tegen gevallen. Weinig info.
Maar hij doet (niet dank zij jullie) de groeten!!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu een kleine twee weekjes de 2200E met KaasHema en het werkt vrij goed, als het eenmaal draait. Soms moeten router en modem ff zonder stroom gezet worden om het geheel weer online te krijgen.
En bovenal geldt: geduld is een schone zaak. Om de een of andere reden duurt het inbellen van de 2200E soms twee minuten, terwijl een PC het in een-twee seconden voor elkaar krijgt.
Ik wacht met smart op de nieuwe DrayTek firmware, waar dit hopelijk in verbeterd is.

Over Lunix: uiteraard heb ik daar dankzij het routertje helemaal geen omkijken meer naar: DHCP client aanzetten en draaien maar (onder QNX zelfs real-time gefixt ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainwaste
Je moet je modem + router zonder stroom zetten ?
Hmmmm, dat heb ik nu ook weleens met mijn Casema Demos modem icm met m'n router.
Zijn er nog meer mensen die dat probleem ook hebben ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainwaste
Ik krijg ga morgen namelijk morgen ook Premium icm een Draytek Vigor 2200E installeren.
Niet erg veel zin om telkens te moeten gaan klooien met die router en modem.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ik moet mijn draytek ook geregeld zonder stroom zetten.
Weet niemand een oplosing voor dit probleem ik wordt er gek van.
Als hij werkt dan doet hij het goed maar pffff van het uitzetten wordt ik moe.
Wie weet de oplossing. 8)7 :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 februari 2003 @ 21:03:
Nou ik moet mijn draytek ook geregeld zonder stroom zetten.
Weet niemand een oplosing voor dit probleem ik wordt er gek van.
Als hij werkt dan doet hij het goed maar pffff van het uitzetten wordt ik moe.
Wie weet de oplossing. 8)7 :( :(
Ik zit hier met hetzelfde probleem. Om de 2 dagen moet ik de stroom van de vigor afhalen :( Is zeer vervelend als iemand er een oplossing voor heeft graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

8)7

• Brainwaste
Mijn router draait al sinds maandag non stop zonder dat de stroom eraf geweest is.
Het enige wat ik wel elke dag ff doe is de VPN verbinding opnieuwe laten dialen.
En dat kan gewoon via de web interface, hoef je niet helemaal naar je router toe enzo.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 31 januari 2003 @ 17:56:
Zo, kheb het advies eerder hier uitgebracht, opgevolgd en een DrayTek 2200E aangeschaft, will keep y'all posted!

.... nu maar hopen dat DrayTek sneller reageert dan mijn ISP ;)
Draytek heeft via de eigen site (zie Ondersteuning en dan bij de 2200E Internet instellen en dan L2TP bij Casema) wel een handleiding gezet hoe het kan, maar ook vermelden ze dat dit een tijdelijke oplossing is en dat het met nieuwe firmware via Internet Access Setup kan worden ingesteld. FF geduld nog dus...

BTW ik heb nooit langer dan 24 achter elkaar goede verbinding, moet telkens drop en dial doen of zelfs resetten, die firmware mogen ze wel mee opschieten dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainwaste
Ja, je moet inderdaad wel na 23 uur ofzo de verbinding opnieuw laten dialen. Maar dat vind ik minder drastisch als helemaal de stroom van je router en modem af moeten halen.
Erg irri als je telkens helemaal naar je modem toe moet lopen om de stekker eruit te trekken. Ik hoop inderdaad wel dat er snel een nieuwe firmware komt voor onze Vigor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• utbone
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12:59
Als je ping onregelmatig is kan je ook " ping to keep alive " uitzetten.
Ging van 50+ naar 30+ bij mij

(Draytek)

[ Voor 7% gewijzigd door utbone op 01-03-2003 11:10 ]

U heeft de melk horen klotsen maar weet niet waar de tepel hangt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meelmark
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-02 13:26
Verwijderd schreef op 31 januari 2003 @ 11:02:
Gaat dit casema niet veel klanten kosten.
Allemaal XS4all,zeker de reden dat ze de bandbreedte omhoog hebben gegooid.
Verwachten omzet stijging
uh,, ff over die voormalige PPPoverEthernet connectie; die blijft voor huidige klanten (IK!!!) otch wel bestaan neem ik aan COM21 incluis? Ik ben al een hele dag op zoek naar het email adres van de fokking helpdesk man, maar het schiet niet op. DIe onvriendelijke k**site waar ik nergens iets duidelijks kan vinden. Namelijk nodig ivm met potentiele aanschaf wireless router

"Thunder? Flash!" "AMD 1200,256DDR,MX400,5.1,MSI 266A"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainwaste
Toen de monteur vorige week bij mij thuis was heb ik em meteen even gevraagd wat er met de rest van het Com21 ging gebeuren.
En het is slikken of stikken iedereen krijgt vroeg of laat een Eurodocsis modem.
Gelukkig voor degenen die nu nog Com21 hebben gaat Casema eerst het Demos netwerk saneren en daarna pas aan Com21 beginnen.
Maar dan moet je evengoed nog maar hopen dat je router het tegen die tijd WEL ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aardbeix15
  • Niet online

aardbeix15

Oie daar baal ik toch behoorlijk van dat ze gaan vervangen, iemand al enig idee vanaf wanneer, of is het al bij iemand geweest? Hopen dat t.z.t. er ondersteuning is voor het L2TP.

Ik heb een Sitecom DC-202 en heb ze net een mailtje verzonden met de vraag of er binnenkort firmware beschikbaar komt voor de router die L2TP-ondersteuning biedt.

en dat terwijl ik dit abbo en die COM21 pas 4 mndn heb ofzo.

[ Voor 10% gewijzigd door aardbeix15 op 02-03-2003 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aardbeix15
  • Niet online

aardbeix15

Goed nieuws voor Sitecom bezitters die vrezen voor overschakeling naar het L2TP-protocol. Kreeg net een mailtje terug op de vraag wanneer de firmware werd aangepast voor het L2TP-protocol. Dit was de conversatie:
L.S.

Wij verwachten eind april een Firmware versie die dit probleem zal
verhelpen.

Met vriendelijke groet,

Jeroen de Schepper

Technical Support
Sitecom Europe BV

-----------------------------------
Altijd voorgaande e-mails toevoegen
-----------------------------------

Voor telefonisch contact: 0900-9990009
Voor e-mail contact: support@sitecom.com <mailto:support@sitecom.com>

www.sitecom.com <http://www.sitecom.com>

De informatie verzonden met dit e-mail bericht is uitsluitend bestemd voor
de geadresseerde. Gebruik van deze informatie door anderen dan de
geadresseerde is verboden. Openbaarmaking, vermenigvuldiging, verspreiding
en/of verstrekking van deze informatie aan derden is niet toegestaan.
Sitecom Europe BV staat niet in voor de juiste en volledige overbrenging van
de inhoud van een verzonden e-mail, noch voor een tijdige ontvangst daarvan.
De meningen en opvattingen in deze e-mail zijn niet noodzakelijkerwijs
representatief voor die van Sitecom Europe BV.

-----Oorspronkelijk bericht-----
Van: /me aardbeix15
Verzonden: zondag 2 maart 2003 22:20
Aan: Support Mail
Onderwerp: Support request: DC-202Broadband xDSL / Cable Router 4S

Question type: SUPPORT
Name: n.v.t.
Email: n.v.t.
Product: DC-202 - Broadband xDSL / Cable Router 4S
PC brand and type: .n.v.t.
Operating System: Windows XP home
Reaction: ik heb een vraag:
momenteel draai ik voor deze router de laatste firmware (1620), ik gebruik
het PPPoE protocol.

Echter mijn ISP (Casema Broadband Premium) gaat naar alle waarschijnlijkheid
binnenkort switchen naar het L2TP protocol. Wordt er al aan firmware gewerkt
die dit protocol zal gaan ondersteunen en zo ja vanaf wanneer kan ik dit
verwachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainwaste
Beter dat een fabrikant als Sitecom er al mee bezig is. Als er 1 schaap over de dam is volgen er meer denk ik.
De oplossing die ik nu gebruik met m'n Draytek Vigor 2200 is ook niet echt alles. Je moet toch wel elke dag weer ff een nieuwe VPN verbinding met de modem maken om te kunnen internetten. Best lastig als je de enige bent die er iets vanaf weet en je gaat een paar dagen weg.
Misschien ook maar eens een mailtje sturen naar Draytek of er wat aan gedaan wordt binnenkort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb er gisteren 5 uur over gedaan om een verbinding op te zetten met een Draytek router en het L2TP-modem, tevergeefs. Vanochtend modem gereset, kwartier wachten en zonder router lukt t dus wel. Dan vraag ik je,...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• utbone
Je moet verplicht met firmware 2.3.1 werken.
MaceWindu misschien is dat je probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 February 2003 @ 15:39:
Ik las hierboven dat iemand een Draytek 2200e router gebruikt en dat het daarmee wel werkt. Geldt dit voor Kaashema???

Heeft iemand het met zo'n draytek wel al aan de praat gekregen.
Ik hoor het graag!
De draytek vigor 2200E werkt via het L2TP protcol prima samen met het Eurdocsis modem in het geheel geen problemen wel de firmware upten naar 2.31 andres werkt het niet.kijk bij Draytek.nl de complete installatie gegevens staan daar voor Casema/Wanadoo.

Succes :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainwaste
Heb jij ook precies die instellingen over genomen ?
Ik moet hier namelijk elke dag een nieuwe VPN verbinding naar de router opzetten om te kunnen internetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu een dikke maand met Vigor en EUROdocsis gedraaid en het blijft zeer wisselvallig: soms doetie het wel gelijk, soms ben je een uurtje zoet met proberen het geheel weer aan de praat te krijgen (overigens lukt het rechtstreeks vanuit XP ook niet altijd om vlekkeloos verbinding maken).
Het irritante blijft dat het vaak wel lukt om de Vigor een IP-adres te laten krijgen van de router dmv DHCP, het inbellen mbv VPN lukt dan meestal ook nog wel, maar soms werkt het dan NOG niet (dwz: geen bitjes terug van het www) en dan is het dus onmogelijk een oplossing te vinden: het kan dan aan de verbinding pc-router, router-modem en modem-KaasHema liggen, en alleen pc-router is bij benadering te troubleshooten 8)7

Wat ik dan meestal doe: alles uitzetten, kopje koffie danwel thee zetten + drinken en het nogeens van voren af aan proberen (modem hoeft overigens niet echt uit, standby is voldoende (knop bovenop de EUROdocsis))
Ik geef toe: het is geen stijl, maar iets is beter dan niets toch :?

Ik weet niet hoe het met de COM21 verbinding is gesteld, maar ik heb (als pleister op de wonde ?) wel gemerkt dat de snelheid omhoog gegaan is (zoals nu ook op de website staat vermeld): ~75 kb/s ipv ~64 kb/s schijnt nu het maximum te zijn wat je van KaasHema krijgt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:38

OgWok

U.N.C.L.E.

Bij een vriend van me in Utrecht die dus geen router gebruikt zijn de problemen met Casema er ook. Dit met het Motorola / Eurodocsis "modem".

Dus wel/geen verbinding krijgen als het systeem net is opgestart; geen verbinding krijgen als je opnieuw een verbinding wilt opzetten, dus opnieuw booten.

Ellende dus, hij verlangt al terug naar het oude seriele modem, dat was traag maar dan wist hij zeker dat hij zijn mail kon ophalen.

Opmerking Casema helpdesk (ja, 0900 nummer :( ): meneer het ligt aan uw computer en XP opnieuw installeren.

Een soort Pavlov effect; helpdeskmedewerker hoort van een probleem en roept: opnieuw installeren.

Het lijkt er wel op dat het L2TP protocol om de VPN verbinding met Casema op te bouwen niet spoort.

Is er niet iemand van Casema die hier uit de school wil klappen wat er nou werkelijk aan de hand is....... het kan toch niet zo zijn dat de problemen die er zijn met dit type verbinding zo vaak bij de eindgebruikers ligt.

[ Voor 12% gewijzigd door OgWok op 07-03-2003 20:57 ]

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aardbeix15
  • Niet online

aardbeix15

@OgWok
het probleem lijkt me grotendeels liggen aan de brakke 'inbel'-software van Casema die op de PC gebruikt wordt om connectie te krijgen.

Dit nadeel heb je niet wanneer je een router gebruikt, die verzorgt de connectie. De draytek kan met het L2TP werken (zie hoger op in dit topic) en ik later stadium ook de Sitecom dc-202 (zie hogerop in dit topic.).

Een router is misschien zo gek dus nog niet en best het overwegen waard.

afgezien van de :r helpdesk ben ik zeer tevreden over het product wat ze me aanbieden (Casema Broadband Premium)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

utbone schreef op 05 March 2003 @ 13:57:
Je moet verplicht met firmware 2.3.1 werken.
MaceWindu misschien is dat je probleem?
Jep die heb ik, was ook t eerste waar ik aan dacht ;) maar toch bedankt hoor. Verder doe ik t nu met rechtstreeks op t modem verbinden, de router wordt nu stoffig :-O maar na april werkt ie dan echt (hopelijk). En vanochtend weer lekker storing, moest ik een 3 kwartier aan de lijn hangen bleek dat er vanaf gisteravond 11 uur tot vanmiddag 2 uur ofzo storing was en zetten ze niet op TT :( wat een service...

BTW weet iemand hoe je ervoor kan zorgen dat als je alleen een pc en modem hebt, dat ie altijd de verbinding vasthoudt TENZIJ je m zelf verbreekt? T gebeurde al eerder en ik heb m al op "Nooit verbreken" gezet maar dat helpt dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Misschien dat dit een aardige workaround is om de verbinding te behouden.

Open een Dos venster en typ daarin: tracert [een willekeurige website] 120

Om de 120 seconden wordt er dan een traceroute gedaan naar die site, geen super oplossing, maar als het goed is houdt die wel de verbinding "open".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• utbone
Volgens de Draytek moet je ook " ping to keep alive " aanvinken. Dan kan je dat ook hardware matig doen. Tevens heb ik die maar uitgezet, het maakte niets uit.
Het lijkt er op dat de DHCP Lease op iets van 23 uur staat bij casema. Dus na die 23 uur moet je ff opnieuw , droppen en connecten

[ Voor 3% gewijzigd door utbone op 08-03-2003 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainwaste
Dat zou natuurlijk ook kunnen. Ik kan me alleen wel herinneren dat het met Com21 altijd gewoon goed was. Daar had je geen gedoe mee dat je moest reconnecten.
Misschien is het probleem de router die maar een VPN verbinding van 23 uur ofzo "in de lucht" kan houden.
Hopelijk komt er met een nieuwe firmware verandering in want dit begint wel een beetje vervelend te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs B
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Als je nou zelf een vpn verbinding nodig hebt l2tp of ipsec wat dan ? bijvoorbeeld om te telewerken ? Is dat nog wel mogelijk ? Want vpn over vpn wil nogal eens problemen geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• utbone
Volgens de FAQ van Draytek is dit niet fatsoenlijk mogelijk met de 2200e daar deze gewoon weg niet genoeg cpu kracht heeft. B.v. Ipsec + DES3 geeft maar een doorvoer van +35kb/s!!

Dat samen met de verbinding van wanadoo en je begrijpt het wel... traaaaaaaaggggg....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dextourius
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-03 00:07
Shit man heb ik nog een maand geleden een nieuwe router gekocht van het merk sitecom (hij is alleen nog niet geinstalleerd) damn, heb ik hem nou voor niks gekocht of kan ik hem nog een paarjaartjes gebruiken?

ff een vraag over die nieuwe modem, je internet wordt er toch niet sneller van? en maakt het wat uit voor je ping als je motorola modem hebt of een com21?

Hey Corc, versene borc olmaz Maykil bendede yok!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Daar kan jezelf het het snelste achterkomen als je de manual van Sitecom doorleest.

Kan de router geen L2TP protocol aan dan gaat het niet werken. Dan mag je hopen dat Sitecom met een firmware update komt waar je wel een L2TP verbinding mee op kan bouwen.

Vaak kunnen routers wel een PPTP/VPN verbinding opbouwen, maar daar heb je niets aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainwaste
Hoe was jullie ping (met Casema) gisteravond tussen 18:00 en 22:30 ?
Bij bij was het echt een dejavu naar Demos. Op tweakers.net had ik gewoon een ping van 1200-1500.
Casema adverteerd dan wel lekker dat je online kan gamen maar daar kwam dus al helemaal nix van terrecht.
Beetje jammer op zondag avond als je verder nix te doen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dextourius
Brainwaste schreef op 10 March 2003 @ 11:31:
Hoe was jullie ping (met Casema) gisteravond tussen 18:00 en 22:30 ?
Bij bij was het echt een dejavu naar Demos. Op tweakers.net had ik gewoon een ping van 1200-1500.
Casema adverteerd dan wel lekker dat je online kan gamen maar daar kwam dus al helemaal nix van terrecht.
Beetje jammer op zondag avond als je verder nix te doen heb.
MUAAAAAAAA ja inderdaad gister kon ik bijna de hele dag niet gamen, me ping was 400/500. Pas na 22.00 uur ofzo kon ik gamen, en me internet was ook echt sloom, hij ging iets van 20/30 kb

Ik had de hele week al last van hoge pings enzo echt kut :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino
  • Laatst online: 01-09 16:36
DeXtOuRiuS schreef op 09 March 2003 @ 14:03:
Shit man heb ik nog een maand geleden een nieuwe router gekocht van het merk sitecom (hij is alleen nog niet geinstalleerd) damn, heb ik hem nou voor niks gekocht of kan ik hem nog een paarjaartjes gebruiken?

ff een vraag over die nieuwe modem, je internet wordt er toch niet sneller van? en maakt het wat uit voor je ping als je motorola modem hebt of een com21?
Sitecom is op dit moment druk bezig de firmware gereed te maken voor L2TP, dus het zal wel gaan werken.

"If you don't know where you are going, any road will take you there"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainwaste
DeXtOuRiuS schreef op 10 maart 2003 @ 12:39:
[...]

MUAAAAAAAA ja inderdaad gister kon ik bijna de hele dag niet gamen, me ping was 400/500. Pas na 22.00 uur ofzo kon ik gamen, en me internet was ook echt sloom, hij ging iets van 20/30 kb

Ik had de hele week al last van hoge pings enzo echt kut :)
Het is al weken niet om blij van te worden. Tegen de avond begint de ellende meestal.
Hoge ping en niet meer al te snel downloaden. Vraag me af dat met de snelheidsverhogingen te maken heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dextourius
Brainwaste schreef op 10 March 2003 @ 16:26:
[...]

Het is al weken niet om blij van te worden. Tegen de avond begint de ellende meestal.
Hoge ping en niet meer al te snel downloaden. Vraag me af dat met de snelheidsverhogingen te maken heeft.
Ja idd, ik heb nu al een ping van boven de 200 op de meeste servers :S
begin echt ziek van te worden maarja :/ misschien ligt het ook aan die snelheidsverhogingen..... (als het maar niet tot juni zo doorgaat)
THEF_Pino schreef op 10 March 2003 @ 12:49:
[...]

Sitecom is op dit moment druk bezig de firmware gereed te maken voor L2TP, dus het zal wel gaan werken.
aah das fijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo!

Ik probeer hier (waar?....hier!) zo'n eurodocsis motorola modempje te sharen in een studentenhuis. Ik krijg het zondermeer goed aan de praat via windows 2000.

Echter, op een draytek vigor 2200x router mag het allemaal niet baten. Ik heb de firmware ge-update en instellingen ingesteld zoals voorgeschreven op http://www.draytek.nl/router/extra/casemawanadoo.html, juiste wachtwoord/username combo ingevoerd, maar ik krijg via de router geen connectie.

Ook niet na opnieuw opstarten router/motorola modem.

De clients krijgen netjes het juiste IP adres, gateway, DNS etc door van de dhcp server op de router. Vanaf de clients, echter, kan ik al niet eens naar de casema DNS servers pingen, laat staan naar andere adressen of domeinnamen op het internet.

Het lijkt alsof de router zelf niet eens inbelt.

Iemand enige ervaring hiermee? Hoe krijg ik het geheel aan de praat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aardbeix15
  • Niet online

aardbeix15

THEF_Pino schreef op 10 March 2003 @ 12:49:
[...]

offtopic:
ik had ook allang de mail van Sitecom gepost waarin ze zeiden dat dit er aan komt eind april, jammer dat niemand de moeite neemt om ff de draad te lezen alvorens te blaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainwaste
Verwijderd schreef op 12 maart 2003 @ 20:07:
Hallo!

Ik probeer hier (waar?....hier!) zo'n eurodocsis motorola modempje te sharen in een studentenhuis. Ik krijg het zondermeer goed aan de praat via windows 2000.

Echter, op een draytek vigor 2200x router mag het allemaal niet baten. Ik heb de firmware ge-update en instellingen ingesteld zoals voorgeschreven op http://www.draytek.nl/router/extra/casemawanadoo.html, juiste wachtwoord/username combo ingevoerd, maar ik krijg via de router geen connectie.

Ook niet na opnieuw opstarten router/motorola modem.

De clients krijgen netjes het juiste IP adres, gateway, DNS etc door van de dhcp server op de router. Vanaf de clients, echter, kan ik al niet eens naar de casema DNS servers pingen, laat staan naar andere adressen of domeinnamen op het internet.

Het lijkt alsof de router zelf niet eens inbelt.

Iemand enige ervaring hiermee? Hoe krijg ik het geheel aan de praat?
Weet je echt 100% zeker dat je alle vinkjes en keuzelijsten goed heb ingesteld ??
Daar kan namelijk al het verschil tussen werken en niet werken zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Hebben jullie enig idee wat ze met de light versie gaan doen bij Casema? Want daar heeft mijn vriendin (die toch alleen maar mail-check, icq en beetje pagesopvraagt) net vorige maand een splinter nieuw com21 modem gekregen. Daar werkt de boel nu iig goed, en het lijkt me stug dat ze na een maand die modems weer zouden gaan vervangen

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

DeXtOuRiuS schreef op 10 March 2003 @ 18:13:
[...]

Ja idd, ik heb nu al een ping van boven de 200 op de meeste servers :S
begin echt ziek van te worden maarja :/ misschien ligt het ook aan die snelheidsverhogingen..... (als het maar niet tot juni zo doorgaat)

[...]

aah das fijn :)
Wat ik wel weet is dat Wanadoo/Casema aan het stunten is om klanten te krijgen, geen aansluitkosten etc.

Je hoeft geen prof te zijn om te weten wat dat voor resultaat heeft; overdag gaat het lekker en 's avonds als iedereen thuis is begint de ellende.

Ik denk niet dat Wanadoo nu ineens meer bandbreedte gaat kopen, om iedereen een goede snelheid te bieden.

Gewone cowboys, dus.

[ Voor 9% gewijzigd door OgWok op 13-03-2003 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dextourius
OgWok schreef op 13 March 2003 @ 12:05:
[...]

Wat ik wel weet is dat Wanadoo/Casema aan het stunten is om klanten te krijgen, geen aansluitkosten etc.

Je hoeft geen prof te zijn om te weten wat dat voor resultaat heeft; overdag gaat het lekker en 's avonds als iedereen thuis is begint de ellende.

Ik denk niet dat Wanadoo nu ineens meer bandbreedte gaat kopen, om iedereen een goede snelheid te bieden.

Gewone cowboys, dus.
hmm gelukkig is me ping savonds de laatste 2 dagen weer goed.. :) hoop dat het ook zo blijft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainwaste
Is de ping het afgelopen weekend ook goed geweest ? Ik zit nu namelijk op netgamez en dat test een beetje moeilijk. Het zou wel beter zijn als we nu gewoon kunnen gamen 's avonds en in het weekend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brainwaste schreef op 12 maart 2003 @ 22:54:
[...]

Weet je echt 100% zeker dat je alle vinkjes en keuzelijsten goed heb ingesteld ??
Daar kan namelijk al het verschil tussen werken en niet werken zitten.
Ja, dat weet ik zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainwaste
Ik denk dan toch dat er iets nie helemaal goed zit in je router. Als je alle stappen gedaan hebt zoals in die door draytek gemaakte manual moet het goed zijn.
Het werkt bij mij iig wel met precies die instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe zit het nou met het delen van internet,
bij Chello hebben ze het toegelaten om internet te delen.
maar bij Wanadoo ????

ik gebruik gewoon maar een hubje, want die shitty motorola stuff werkt niet met mn usrobotics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]Verwijderd schreef op 12 March 2003 @ 20:07:

quote]

Ligt het niet aan het feit dat dat Eurodocsismodem via L2TP verbinding heeft met Wanadoo ipv PPPoE?

Op site van Draytek wordt een workaround gegeven om met een 2200x van Draytek verbinding te maken via L2TP.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iemand ook al meer informatie over de sitecom firmware ofzo? Van hun site word ik niet veel wijzer ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 May 2003 @ 12:23:
iemand ook al meer informatie over de sitecom firmware ofzo? Van hun site word ik niet veel wijzer ..
Van de site van Sitecom:
Q: Ondersteunt de router ook het L2TP VPN cliënt protocol?
A: Sinds kort is Casema Kabelinternet overgestapt op een ander verbindings protocol. In plaats van PPPoE wordt nu L2TP gebruikt, dit in combinatie met Motorola modems.
Op dit moment ondersteunen onze routers

Dynamisch IP
Fixed IP
PPPoE
PPTP VPN cliënt
PPTP/IPsec/L2TP VPN pass through
Momenteel wordt L2TP cliënt dus niet ondersteunt. 7 Mei zullen wij een firmware upgrade uitbrengen waarmee dit nieuwe protocol wel ondersteunt wordt.

--------------------
Nog een paar dagen dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gemaild naar Sitecom met de vraag wanneer de nieuwe firmware met ondersteuning voor L2TP uitkomt. Ze hebben een Beta versie van de firmware af en wanneer ik de firmware wil testen moet ik een mailtje sturen. Aangezien ik de router (nog) niet heb kan ik dit moeilijk doen. Ik ben me alleen aan het orienteren op routers omdat ik binnenkort overstap op Wanadoo Cable Broadband. Toen ben ik vanzelf gestuit op L2TP-probleem. Dus voor degene met deze router en dit probleem: stuur mailtje naar Sitecom met de vraag over deze firmware en test de firmware s'il vous plait. Ik ben benieuwd of het werkt....

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2003 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-02 23:00
Valt er niet iets te tweaken ofzo aan dat modem dat het een router wordt zoals kan volgens fabrikant zegmaar :?

Ik heb nu een COM21 modem met een repotec router alles fijn...... maar als ik hier straks een ander modem krijg ofzo :S wil ik het wel weer werkend hebben. Een oude server heb ik even geleden juist verkocht.

;'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 mei 2003 @ 17:36:
Ik heb gemaild naar Sitecom met de vraag wanneer de nieuwe firmware met ondersteuning voor L2TP uitkomt. Ze hebben een Beta versie van de firmware af en wanneer ik de firmware wil testen moet ik een mailtje sturen. Aangezien ik de router (nog) niet heb kan ik dit moeilijk doen. Ik ben me alleen aan het orienteren op routers omdat ik binnenkort overstap op Wanadoo Cable Broadband. Toen ben ik vanzelf gestuit op L2TP-probleem. Dus voor degene met deze router en dit probleem: stuur mailtje naar Sitecom met de vraag over deze firmware en test de firmware s'il vous plait. Ik ben benieuwd of het werkt....
Het werkt nog niet.
Van de betatesters hebben we de eerste packetraces terug ontvangen. Aan de hand van deze traces hebben we nu een tweede beta ontwikkeld voor de DC-202. Deze tweede beta is vandaag uitgestuurd naar de betatesters, enm ik verwacht de eerste resultaten morgenochtend.

De reden dat een en ander vertraagd is, komt door het feit dat wij liever niet met beta testers werken. Echter is Casema de enige provider in Sitecom's leveringsgebied (Europa) met dit client protocol. Wij kunnen de router derhalve alleen testen met de medewerking van Casema. Deze dienen echter voor elke test tijd te reserveren, waardoor testen vertraging opliep (Casema was overigens wel bereidt elke hulp te leveren in hun vermogen). Om die reden proberen wij nu via enkele betatesters sneller resultaten te boeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

micha schreef op 24 January 2003 @ 09:59:
Ik hoop het niet, die com21 doet het nog best, zou beetje domme actie van ze zijn. (lees; geldverslindend.)
Ja, helaas wel... ik ben nu op zoek naar een router maar hoorde dat ik misschien beter ff kon wachten omdat ze de protocollen om gaan gooien... Iedereen met een com21 modem krijgt dus een nieuw motorola modem (Protocol L2TP) Big Time Zucht dus, want dat gaat bij mij ook gebeuren... maar ik neem aan dat de Draytek router 2200 serie ook met dit nieuwe protocol van casema kan werken... of hebben jullie andere ervaringen?????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 May 2003 @ 12:20:
[...]

Het werkt nog niet.
Van de betatesters hebben we de eerste packetraces terug ontvangen. Aan de hand van deze traces hebben we nu een tweede beta ontwikkeld voor de DC-202. Deze tweede beta is vandaag uitgestuurd naar de betatesters, enm ik verwacht de eerste resultaten morgenochtend.

De reden dat een en ander vertraagd is, komt door het feit dat wij liever niet met beta testers werken. Echter is Casema de enige provider in Sitecom's leveringsgebied (Europa) met dit client protocol. Wij kunnen de router derhalve alleen testen met de medewerking van Casema. Deze dienen echter voor elke test tijd te reserveren, waardoor testen vertraging opliep (Casema was overigens wel bereidt elke hulp te leveren in hun vermogen). Om die reden proberen wij nu via enkele betatesters sneller resultaten te boeken.
Ik begrijp het ja, wel apart dat Casema alle hulp aanbied. Je zou verwachten dat ze alles zouden weigeren. Draytek heeft nog steeds geen nieuwe firmware uitgebracht dus mijn hoop is nog steeds gevestigd op Sitecom. Het zal uiteindelijk allemaal wel opgelost worden maar het liefst wil iedereen het zo snel mogelijk natuurlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 May 2003 @ 20:22:
[...]

Ik begrijp het ja, wel apart dat Casema alle hulp aanbied. Je zou verwachten dat ze alles zouden weigeren. Draytek heeft nog steeds geen nieuwe firmware uitgebracht dus mijn hoop is nog steeds gevestigd op Sitecom. Het zal uiteindelijk allemaal wel opgelost worden maar het liefst wil iedereen het zo snel mogelijk natuurlijk...
Casema staat niet onwelwillend tegenover routers. Zij belde ons uit zichzelf dat ze een nieuw client protocol gingen gebruiken en of wij dat kunnen ondersteunen. Het is alleen jammer dat ze ons pas belde toen de eerste Eurodocsis modems werden uitgeleverd :).

De tweede betafirmware ziet er goed uit, ik heb net de eerste packettraces terug ontvangen van een eind-gebruiker. De router krijgt nu netjes IP van de DHCP server op het Casema netwerk en communicatie tussen de DC-202 en Casema VPN server ziet er ook prima uit. Het lijkt nu alleen nog mis te lopen op de PAP authenticatie (mits desbetreffende eind-gebruiker niet gewoon zijn gebruikersnaam en wachtwoord verkeerd heeft ingegeven). De traces zijn doorgestuurd naar de enigneers in Taiwan, en hopenlijk heb ik morgen een herziening binnen.

Met een beetje geluk hebben we nog voor het einde van deze week een werkende beta firmware en derhalve het eerste merk op de markt met volledige ondersteuning voor dit nieuwe protocol.

Hebben we echter pech duurt een en ander wat langer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainwaste
Verwijderd schreef op 13 May 2003 @ 15:19:
[...]

Ja, helaas wel... ik ben nu op zoek naar een router maar hoorde dat ik misschien beter ff kon wachten omdat ze de protocollen om gaan gooien... Iedereen met een com21 modem krijgt dus een nieuw motorola modem (Protocol L2TP) Big Time Zucht dus, want dat gaat bij mij ook gebeuren... maar ik neem aan dat de Draytek router 2200 serie ook met dit nieuwe protocol van casema kan werken... of hebben jullie andere ervaringen?????
Klopt, de Draytek Vigor 2200 en 2300 kunnen nu al overweg met het L2TP protocol. Helaas wel met een work-around oplossing, maar het werkt wel.
Draytek is met de 2200 nu bij versie 2.3.6 aangekomen waarin nog geen oplossing wordt geboden om de modem en de router op de "normale" manier met elkaar te laten communiceren.

Ook versie 2.3.7 gaat hier geen verandering in brengen.
Bij firmware versies na 2.3.7 zou de setup van L2TP gebaseerde modems op dezelfde manier ingesteld kunnen worden als PPTP en PPPoE.
Dat wordt dus helaas nog wel een tijdje wachten denk ik.

bron: http://www.draytek.nl/rou...in=wanadoo&l2tp=j&domain=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bajoran
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-04-2021

Bajoran

Waarom?

Ben ik toch blij met Chello en mijn Draytek Vigor 2200E, afgezien van een probleempje met de laatste firmware heeft hij me nog niet in de steek gelaten. :)

ASUS A8NE AMD Athlon 64 3500+ - Corsair ValueRam 2 x 512 PC3200 - Asus 7900GT PCIe 256 MB DDR3 - NEC ND3550A - NEC DV5800D - 2 x MaxtorDiamondMAX 10 SATA II - Logitech Z640 speakerset - Pabst Fans 12db en een chieftec bigtower

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainwaste
Router laat je ook niet echt in de steek hoor. Je moet alleen elke 22 -23 uur de VPN verbinding opnieuw laten dial-en.
Ook is het een beetje jammer dat de opties die in NAT geboden worden pas na firmware 2.3.7 weer gaan werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou voor een software router gaan. Geen gezeik en is een stuk goedkoper. Je kunt gewoon alsnog transparant (dmv NAT --> zelfde protocol als hardware router) op inet zitten (geen gezeur bij spellen/kazaa etc). Dit doe ik zelf ook met Casema Basic. Ik deel het met ComTun. Een heel makkelijk en goedkoop proggie wat hier op een p133 draait en voor 4pc's de verbinding route ;)
Pagina: 1 2 ... 6 Laatste