Na zo'n twee jaren met belabberde snelheid veroordeeld te zijn geweest tot het Casema Wanadoo Cable basic product via het reeds jaren afgeschreven en achterhaalde Demos modem, is Casema eindelijk wijs geworden en kunnen we Broadband Premium krijgen. Dus meteen besteld, want de KPN zal nog wel op zich laten wachten in dit gehucht.
Naar ik vernomen heb zullen we niet een Com 21 modem krijgen, maar het nieuwste van nieuwste: een motorola modem met Eurodocsis standaard.
Ik heb dus al even op de site gekeken hoe de instellingen moeten worden via hieronderstaande link:
http://internet.casema.ne...dest=hulp_bij_installatie
Daar wordt de procedure voor dit modem reeds beschreven. Dit wijkt nogal af van de PPPoE instellingen voor de Com21.
Nu wil ik voor ons thuisnetwerkje graag een routertje aanschaffen. Iets in de richting van de Draytek 2200E of de E-tech. Maar nu is mijn vraag of de voor de motorola gebruikte inlogprocedure wel wordt ondersteund door deze routers.
Naar ik vernomen heb zullen we niet een Com 21 modem krijgen, maar het nieuwste van nieuwste: een motorola modem met Eurodocsis standaard.
Ik heb dus al even op de site gekeken hoe de instellingen moeten worden via hieronderstaande link:
http://internet.casema.ne...dest=hulp_bij_installatie
Daar wordt de procedure voor dit modem reeds beschreven. Dit wijkt nogal af van de PPPoE instellingen voor de Com21.
Nu wil ik voor ons thuisnetwerkje graag een routertje aanschaffen. Iets in de richting van de Draytek 2200E of de E-tech. Maar nu is mijn vraag of de voor de motorola gebruikte inlogprocedure wel wordt ondersteund door deze routers.
Op got vond ik alleen bovenstaande mededeling. Weet iemand of dit kan gaan werken?Verwijderd schreef op 12 January 2003 @ 10:45:
Let op met casema..
ze gebruiken twee verschillende protocollen.
zowel PPPoE als L2TP.
Als je het com21 modem hebt dan heb je PPPoE heb je het allernieuwste Motorola modem dan moet je L2TP gebruiken..
Dit heb ik zelf meegemaakt bij een klant van mij.
/Martin