edward2 schreef op 26 januari 2003 @ 22:31:
[...]
Ik gebruik ook AF niet op nv-kaarten, meestal speel ik met een hogere lodbias -1 of zo, dat is mooi voor verticale textures, niet teveel anders krijg je weer aliasing.
In d3d heb je de lodbiasfix nodig om de nv4 disp te veranderen zodat je in rivatuner wel lod bias kunt instellen en het ook daadwerkelijk werkt, tenminste dit was zo toen ik nog een GF4 had

idd, ja, die lodbiasfix, veel last had ik daar mee...

Ik moet je teleurstellen, maar ik weet niet hoe je dat kunt instellen, hoor

Enkel in UT2K3 heb ik daar wat mee geklooid, maar zit dat ook in de drivers? dat je dat kan veranderen? -> gaat dat niet per spel?
Maarja, ik speel t gewoon t liefs met textures een bit scherp, resolutie een bit hoog, maar vooral ---> FRAMES!
Even van de FP gehaald. Dank

De heren van HomeLan Fed hebben de eer gehad om met twee afgevaardigden van het Futuremark-kamp om over het binnenkort te verschijnen 3DMark03 te babbelen. Als alles meezit kunnen we de opvolger van 3DMark 2001 SE nog dit kwartaal verwachten. De reden voor Futuremark om 3DMark 2002 over te slaan was dat Microsoft lang heeft gewacht met het uitbrengen van DirectX 9.0. Nieuwe DX9-features, zoals PixelShader 2.0 en VertexShader 2.0, maken dat 3DMark03 zal bestaan uit oogstrelende benchmarks. Futuremark zegt alle videokaarten die momenteel op de markt zijn of binnenkort op de markt komen voor de volle 100% te zullen ondersteunen.
Volgens Nicklas Renqvist van Futuremark is het belang van een onafhankelijke benchmark met optimalisaties voor alle hardware erg groot. Games kunnen namelijk nooit eerlijk gebruikt worden voor het vergelijken van prestaties. Om de ontwikkeling zo goed mogelijk te laten verlopen werkt Futuremark nauw samen met bedrijven als Microsoft, ATi, nVidia, Intel en AMD om een kwalitatief goede benchmark te ontwikkelen. Over de inhoud van 3DMark03 laten de twee weinig los. Wat ze wel willen vertellen is dat de Professional-uitvoering van 3DMark03 nog veel meer gaat bieden dan de Pro-versie van 3DMark 2001 deed:
The current status of 3DMark03 is that it is still in development. The exact release date is not yet announced, but it will be out in Q1 of 2003. I can't comment on what 3DMark03 Professional Edition has included, or what the free version lacks, but what I can say is that we emphasized on the Pro version a lot this year. The free version is only a fraction of what the benchmark is all about. [...] 3DMark03 sure is coming soon, and it will again raise the bar in 3D real-time graphics!
Woei, "oude" kaarten (g3 enzo

) worden ook volledig ondersteund, dan zal je dus tzelfde hebben als met g2->g3 in 3dm2k1 -> dat je een deel van de bench niet kan usen, maar dat je still een score krijgt -> dan kunnen we dus even de FX echt benchen (kdenk dat de bottleneck weer meer naar de 3dkaart verschuift) tov de r300 en ti4600 mbv tests zonder dx9

Kom maar op zou ik zeggen
Ik snap niet dat de bench die nu is gedaan zo matig is btw, ik zou t een stuk groter aanpakken
[
Voor 57% gewijzigd door
Okyah op 26-01-2003 22:50
]