Als je 6 jaar over HBO Informatica doet dan ben je een prutser ja.Wirf schreef op 14 January 2003 @ 00:57:
ok, dus dat jochie doet 300 regels code in een uur, aan een groot, ingewikkeld project
Ik heb vandaag 259 regels C++ geschreven, voor een klein, simpel projectje
Ik doe onderhand al 6 jaar een informaticaopleiding (HBO)... Ben ik nou zo'n prutser, of is dit gewoon een HOAX
Sjongejonge, dit is gewoon het schoolvoorbeeld van een hoax.
Er wordt beweerd dat een knulletje van 16 jaar 780.000 regels code heeft getikt in 18 maanden. Dit betekent dat je (780.000/18)/30 = 1400 regels code per dag moet tikken. Even wat knip en plak werk meegerekent, dan komen we toch zeker op 1000 regels code per dag. Er vanuit gaande dat deze gozer nog steeds op school zit betekent dat hij ongeveer 6 uren per dag netto overhoudt om te programmeren. Denkt ook maar iemand hier dat het mogelijk is om 1000 regels code uit te denken, neer te typen, te compilen, controleren, aanpassen, etc... etc... in 6 uurtjes per dag????? Zelfs de beste programmeurs hebben tijd nodig om hun code te structureren, de technologie te bedenken, algorithmes uit te werken en dan mag je van geluk spreken als je 100 regels code per dag aflevert als programmeur.
Kortom: Hoax!
Er wordt beweerd dat een knulletje van 16 jaar 780.000 regels code heeft getikt in 18 maanden. Dit betekent dat je (780.000/18)/30 = 1400 regels code per dag moet tikken. Even wat knip en plak werk meegerekent, dan komen we toch zeker op 1000 regels code per dag. Er vanuit gaande dat deze gozer nog steeds op school zit betekent dat hij ongeveer 6 uren per dag netto overhoudt om te programmeren. Denkt ook maar iemand hier dat het mogelijk is om 1000 regels code uit te denken, neer te typen, te compilen, controleren, aanpassen, etc... etc... in 6 uurtjes per dag????? Zelfs de beste programmeurs hebben tijd nodig om hun code te structureren, de technologie te bedenken, algorithmes uit te werken en dan mag je van geluk spreken als je 100 regels code per dag aflevert als programmeur.
Kortom: Hoax!
Verwijderd
Het zou natuurlijk kunnen dat hij er langer mee bezig is geweest dan 18 maanden. Dus misschien toch geen hoax...
Nou, dan nemen we dat toch ook even in ehmm.... ogenschouwVerwijderd schreef op 14 januari 2003 @ 01:33:
Het zou natuurlijk kunnen dat hij er langer mee bezig is geweest dan 18 maanden. Dus misschien toch geen hoax...
Dan gaan we er even vanuit dat hij bijna zeventien is en dus 15,5 jar oud was toen hij begon aan het project. Er vanuit gaande dat deze jongen een geniale programmeur is en 300 regels perfect werkende code per dag kan uitspugen. Dan heeft hij dus (1000/300)*18 = 60 maanden de tijd gehad. Dit is 5 jaar. Dus dan zou hij al op z'n 12'de begonnen moeten zijn hiermee en dus toen al perfecte programmeer skils moeten hebben.
Conclusie lijkt me duidelijk. Of dit is een vette hoax of dit verhaal is tot buiten alle proporties opgeblazen.
Kijk, ik ga er nu even vanuit dat de info mbt tot tijd en hoeveelheid code klopt, maar gezien de hoeveelheid features die er in zouden moeten zitten, lijkt dit me toch wel het minimum.
Tell me if I'm wrong, want ik zou ook niets liever zien dan een dergelijke wonderbrowser.
Verwijderd
als d'r uberhaupt ook maar iets van waar is, dan heeft ie de code gewoon gejat van Dillo
Die is wel heel klein (200kb) en snel, ook speciaal ontworpen voor pda's/emmbedded dievices, maar heeft uiteraard geen javascript ondersteuning e.d.
/me Dan is 'ie zeker 18 maanden bezig geweest om alle licenties d'r uit te slopen, en alle "dillo" verwijzingen te vervangen door "Xwebs".
Die is wel heel klein (200kb) en snel, ook speciaal ontworpen voor pda's/emmbedded dievices, maar heeft uiteraard geen javascript ondersteuning e.d.
/me Dan is 'ie zeker 18 maanden bezig geweest om alle licenties d'r uit te slopen, en alle "dillo" verwijzingen te vervangen door "Xwebs".
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2003 10:40 ]
Ik denk dat het zwaar overdreven is en dat die jongen ook redelijk wat code geleend heeft waardoor het geheel op heel veel regels komt. Maar hij zal er zelf niet meer dan 300.000 hebben geprogd
Ik heb dat dillo net ff geprobeerd, maar ik kon zo 1-2-3 geen pagina vinden die wel goed gerenderd werdVerwijderd schreef op 14 January 2003 @ 10:39:
als d'r uberhaupt ook maar iets van waar is, dan heeft ie de code gewoon gejat van Dillo

niet bepaald een wonderbrowser (wel snel)
Als ik een gok moest doen, dan heeft dit jochie de Gecko engine van mozilla gepakt en daar een userinterface omheen gebouwd. verklaart ook gelijk hoe die aan zoveel code komt (mozilla sourcecode is iets van 300-400 MB ongecompileerd)
Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!
ik ben het met veel van de argumenten voor hoax eens, maar toch staan er nu op de website van RTE Interactive twee links naar video's waarin de jongen inderdaad geinterviewd wordt. Zie ook http://www.tweakers.net/nieuws/25091 (update 2)
Mr. Pink - "Hey, fuck all that, I'm making a point here. You're gonna make me lose my train of thought."
apple safari gaat ook een stuk sneller dan de rest. Het is dus zeker mogelijk om de boel te verbeteren.
http://www.apple.com/safari/
Dat zijn ook heel erg subjectieve resultaten; ten eerste staat er niet bij met welke code de testen zijn uitgevoerd, en ten tweede wordt er vergeleken met verouderde browsers. Ik vraag me af of Safari vergeleken met een recente Mozilla of een IE6 onder windows ook nog sneller is.Judaz schreef op 14 January 2003 @ 12:24:
apple safari gaat ook een stuk sneller dan de rest. Het is dus zeker mogelijk om de boel te verbeteren.
Intentionally left blank
Hoax of niet,
ik merk het wel..
Ik hoop iig dat het geen hoax is, heb nl wel intresse in zoiets
ik merk het wel..
Ik hoop iig dat het geen hoax is, heb nl wel intresse in zoiets
Ikzelf heb geen Mac, maar enkele vrienden van me zijn er zeer enthiousiast over. Ze zeggen dat ze nauwelijks meer hoefen te wachten.crisp schreef op 14 January 2003 @ 12:37:
[...]
Dat zijn ook heel erg subjectieve resultaten; ten eerste staat er niet bij met welke code de testen zijn uitgevoerd, en ten tweede wordt er vergeleken met verouderde browsers. Ik vraag me af of Safari vergeleken met een recente Mozilla of een IE6 onder windows ook nog sneller is.
Verwijderd
Wirf schreef op 14 January 2003 @ 11:21:(mozilla sourcecode is iets van 300-400 MB ongecompileerd
offtopic:
uhmm nee niet echt
29 Mb gecomprimeerd, 75 Mb uitgepakt, bak je daar een Phoenix (XFT enabled) van dan heb je plusminus 50 minuten later (Athlon XP 2400) een browser die (wederom) ingepakt 10.3 Mb is en uitgepakt 23 Mb (uitgaande van Linux)
uhmm nee niet echt
"The thing under my bed waiting to grab my ankle isn't real. I know that, and I also know that if I'm careful to keep my foot under the covers, it will never be able to grab my ankle." - Stephen King
Quinta: 3 januari 2005
Verwijderd schreef op 14 januari 2003 @ 12:57:
[...]
offtopic:
uhmm nee niet echt29 Mb gecomprimeerd, 75 Mb uitgepakt, bak je daar een Phoenix (XFT enabled) van dan heb je plusminus 50 minuten later (Athlon XP 2400) een browser die (wederom) ingepakt 10.3 Mb is en uitgepakt 23 Mb (uitgaande van Linux)
Ik zal even hier posten wat ik ook op de frontpage heb gepost:
kwoot
Pfoe, dat überhaupt iemand het gelooft...
Die pak-em-beet 1400 regels per dag waar veel mensen over struikelen is niet het ergste. 1400 regels code per dat is in principe (als je erg goed en snel kan programmeren, niet documenteert en weinig debugt) wel haalbaar. Of je het anderhalf jaar lang volhoudt is erg twijfelachtig en onwaarschijnlijk, maar niet compleet onmogelijk.
Mij vallen de volgende punten op:
* Geen screenshots, foto's of enig ander materiaal dat een aanwijzing is voor de waarheid van dit verhaal. Als het waar is, waarom kan er dan geen screenshot oid van af? Dat verraadt heus niet hoe het programma werkt.
* 100 tot 500% sneller. Twijfelachtig, heel twijfelachtig. HTML is een enorm complexe meuk geworden, en met aanvullingen zoals Java, Javascript, XHTML, CSS, Flash wordt het er niet eenvoudiger op. Zoiets vereist een hele complexe parser. Het feit dat driekwart van de sites zich slecht aan die standaarden houdt verergert de zaak ook nog eens (omdat je parser dan dus tolerant moet zijn).
Dat zijn dingen waarbij je niet zomaar spontaan, revolutionair grofweg een factor vier snelheidswinst krijgt.
*
- Een webbrowser
- Een email client
- Een DVD speler
- "Every single media player"
- Een huppelkut à la Clippy die bovendien kan voorlezen.
En dat in 18 maanden door één persoon?
Of sowieso: en dat in 780,000 regels code?
Neem alleen Mozilla eens. Dat is een browsers en een emailclient (ok, en nieuwsreader en ircclient). 6 miljoen regels code.
Nou ondersteunt Mozilla erg veel (CSS2 enzo), en is tamelijk gebloat met haar email-client en dergelijke.
Maar als zoiets al 6 miljoen regels kost, hoe kun je dan ooit het hele pretpakket dat ik boven beschreef in 780,000 regels proppen?
*
Of bedoelt hij dat het programma crasht "omdat" hij 7 keer zo snel is als andere browsers? Riiiiiiight.
En hoe beperk je een browser om maar 6 keer zo snel te zijn als anderen? 6 keer zo snel op wel gebied precies?
Dit is of een dikke HOAX, of iets wat gigantisch uit proportie is geblazen.
Het zou bijvoorbeeld kunnen zijn dat hij gzip compressie heeft toegepast op HTTP (iets wat overigens al jaren kan en ook wel gebruikt wordt. magoed, voorbeeldje he). Dat zou in gunstige situaties wel eens 500% winst kunnen opleveren in de overdrachtsnelheid.
Maar zo'n verbetering klopt totaal weer niet met beweringen als "It has got every single media player built in"...
Er zitten gewoon teveel tegenstrijdigheden in om het verhaal as is enigszins geloofwaardig te laten zijn.
Dit doet me trouwens ook denken aan die nieuwe video codec van een aantal jaar terug... Een bedrijf zou een codec hebben ontwikkeld waarmee je met acceptabele kwaliteit een film op een diskette kwijt zou kunnen. Er zouden al demonstraties gegeven zijn, en het bedrijf zou in onderhandelingen zijn met mediaconcerns e.d.
Uiteraard heeft niemand ooit nog wat van dat project gehoord.
endkwoot
Dus het verhaal zoals het gepresenteerd wordt waar? Nee.
kwoot
Pfoe, dat überhaupt iemand het gelooft...
Die pak-em-beet 1400 regels per dag waar veel mensen over struikelen is niet het ergste. 1400 regels code per dat is in principe (als je erg goed en snel kan programmeren, niet documenteert en weinig debugt) wel haalbaar. Of je het anderhalf jaar lang volhoudt is erg twijfelachtig en onwaarschijnlijk, maar niet compleet onmogelijk.
Mij vallen de volgende punten op:
* Geen screenshots, foto's of enig ander materiaal dat een aanwijzing is voor de waarheid van dit verhaal. Als het waar is, waarom kan er dan geen screenshot oid van af? Dat verraadt heus niet hoe het programma werkt.
* 100 tot 500% sneller. Twijfelachtig, heel twijfelachtig. HTML is een enorm complexe meuk geworden, en met aanvullingen zoals Java, Javascript, XHTML, CSS, Flash wordt het er niet eenvoudiger op. Zoiets vereist een hele complexe parser. Het feit dat driekwart van de sites zich slecht aan die standaarden houdt verergert de zaak ook nog eens (omdat je parser dan dus tolerant moet zijn).
Dat zijn dingen waarbij je niet zomaar spontaan, revolutionair grofweg een factor vier snelheidswinst krijgt.
*
Ok, we tellen even op:"It has got every single media player built in. It is the first Internet browser in the world to actually incorporate a DVD sidebar. So you can watch a DVD movie in whatever screen size you want and browse the Internet at the same time."
To make the software more user friendly, it features a talking animated figure called Phoebe.
"The character interacts the entire way through the software. It can also read out Web pages and e-mail and [...]"
- Een webbrowser
- Een email client
- Een DVD speler
- "Every single media player"
- Een huppelkut à la Clippy die bovendien kan voorlezen.
En dat in 18 maanden door één persoon?
Of sowieso: en dat in 780,000 regels code?
Neem alleen Mozilla eens. Dat is een browsers en een emailclient (ok, en nieuwsreader en ircclient). 6 miljoen regels code.
Nou ondersteunt Mozilla erg veel (CSS2 enzo), en is tamelijk gebloat met haar email-client en dergelijke.
Maar als zoiets al 6 miljoen regels kost, hoe kun je dan ooit het hele pretpakket dat ik boven beschreef in 780,000 regels proppen?
*
Ik weet niet hoor, maar een programma crasht alleen als het een bug heeft (bugs in het OS of hardware enzo even buiten beschouwing gelaten). Als hij zo goed kan programmeren, dan haalt hij die bug er toch uit?"At seven times it actually crashes so I have limited it to six."
Of bedoelt hij dat het programma crasht "omdat" hij 7 keer zo snel is als andere browsers? Riiiiiiight.
En hoe beperk je een browser om maar 6 keer zo snel te zijn als anderen? 6 keer zo snel op wel gebied precies?
Dit is of een dikke HOAX, of iets wat gigantisch uit proportie is geblazen.
Het zou bijvoorbeeld kunnen zijn dat hij gzip compressie heeft toegepast op HTTP (iets wat overigens al jaren kan en ook wel gebruikt wordt. magoed, voorbeeldje he). Dat zou in gunstige situaties wel eens 500% winst kunnen opleveren in de overdrachtsnelheid.
Maar zo'n verbetering klopt totaal weer niet met beweringen als "It has got every single media player built in"...
Er zitten gewoon teveel tegenstrijdigheden in om het verhaal as is enigszins geloofwaardig te laten zijn.
Dit doet me trouwens ook denken aan die nieuwe video codec van een aantal jaar terug... Een bedrijf zou een codec hebben ontwikkeld waarmee je met acceptabele kwaliteit een film op een diskette kwijt zou kunnen. Er zouden al demonstraties gegeven zijn, en het bedrijf zou in onderhandelingen zijn met mediaconcerns e.d.
Uiteraard heeft niemand ooit nog wat van dat project gehoord.
endkwoot
Dus het verhaal zoals het gepresenteerd wordt waar? Nee.
Verwijderd
Nog een site waar het op staat:
http://radio.weblogs.com/0103966/2003/01/12.html
En dit is het laatste nieuws over de browser (van gisteren):
http://radio.weblogs.com/0103966/2003/01/13.html#a1168
http://radio.weblogs.com/0103966/2003/01/12.html
En dit is het laatste nieuws over de browser (van gisteren):
http://radio.weblogs.com/0103966/2003/01/13.html#a1168
[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2003 15:32 ]
Verwijderd
Zoek dus maar opKnown as "XWEBS," the system works with an ordinary Internet connection using a 56K modem on a normal telephone line.
Verwijderd
Dat zo iets onmogelijks serieus genomen wordt. Die kerel die dit verzonnen heeft, lacht zich nu rot omdat tie nog serieus genomen wordt ook
ok, en als we er nu eens vanuit gaan dat deze jongen een vorm van autisme heeft. Iedereen weet dat autisten soms in een specifiek ding erg goed zijn, ze kunnen bijvoorbeeld ontzettend snel rekenen, heel mooi tekenen, weten de totale inventaris van een cd-winkel, en ga zo maar door.
Stel je voor dat hij een bepaalde programmeertaal gewoon kan typen zoals wij een gewone taal typen, zonder na te denken, zou het dan niet haalbaar zijn?
Stel je voor dat hij een bepaalde programmeertaal gewoon kan typen zoals wij een gewone taal typen, zonder na te denken, zou het dan niet haalbaar zijn?
GP 32 the most powerfull handheld in the world :P
Verwijderd
Een even ongeloofwaardig verhaal van de auto-markt:
Op mijn zestiende jaar ontwerp ik in anderhalf jaar een auto die 1000 kilometer per uur kan halen en ook nog is 3 x zo zuinig rijdt. Bovendien kunnen botsingen voorkomen worden: als tie een tegenligger aan ziet komen, komt er een veersysteem in actie waardoor de auto over de tegenligger heen springt.
Ongeveer dezelfde nieuwswaarde
Op mijn zestiende jaar ontwerp ik in anderhalf jaar een auto die 1000 kilometer per uur kan halen en ook nog is 3 x zo zuinig rijdt. Bovendien kunnen botsingen voorkomen worden: als tie een tegenligger aan ziet komen, komt er een veersysteem in actie waardoor de auto over de tegenligger heen springt.
Ongeveer dezelfde nieuwswaarde
kareltje_de_grote schreef op 14 januari 2003 @ 16:25:
ok, en als we er nu eens vanuit gaan dat deze jongen een vorm van autisme heeft. Iedereen weet dat autisten soms in een specifiek ding erg goed zijn, ze kunnen bijvoorbeeld ontzettend snel rekenen, heel mooi tekenen, weten de totale inventaris van een cd-winkel, en ga zo maar door.
Eigenlijk niet nee. Veel dingen zijn niet haalbaar omdat ze closed source zijn. Het vereist per mediaformat enorm veel tijd om je eigen codecs en render engines te schrijven. En dan niet alleen programmeren, maar ook doorlezen van specs, testen, testen en nog eens testen, etc.
Daarnaast komt deze gast ook niet autistisch over wat betreft de features. Een autist zal niet zo snel denken aan een clip-it voor kids en blinden lijkt me...
Homepage | Me @ T.net | Having fun @ Procurios | Collega's gezocht: Webontwikkelaar PHP
Verwijderd
Knap gedaan als het waar is, 1 amateur die slimmer is dan vele profs van micro$oft. maar zolang er geen screenshots zijn of het product op de markt is geloof ik er niks van
Euh, als ik aan het programmeren ben, dan DENK ik gewoon in C en kan ik vaak ook lange stukken aan een stuk door schrijven. Daarna controleer ik het een keer en haal ik wat kleine bug- en typfoutjes er uit, net zoals ik een brief schrijf dus.kareltje_de_grote schreef op 14 January 2003 @ 16:25:
Dat doet elke ervaren programmeur en dat maakt je dus niet bijzonder of autistisch.
Ik vind het hele verhaal gewoon ruiken naar iemand die met Delphi vanalles aan elkaar heeft geplakt (internet explorer object, media player object, microsoft agent aangeroepen) en om het bijzonder te maken dan maar claimt dat ie 5x sneller is, iets wat je makkelijk kunt doen omdat toch niemand het verschil gaat merken. Met een kabelverbinding flitsen alle sites namelijk zoiezo al voorbij en tragere sites kan een browser nooit sneller maken.
[edit]
Zoiezo gaan de begrippen 'razendsnelle browser' en 'bloated met ingebouwde media player en clippy-wannabe' niet echt hand in hand volgens mij..
[ Voor 6% gewijzigd door Bigs op 14-01-2003 17:00 ]
http://radio.weblogs.com/0103966/2003/01/13.html#a1168The Irish browser story: Ok folks, here's the scoop. I am just back from talking to one of MIT Media Lab Europe's researchers, who both checked out the browser and talked to Adnan. He says the browser is 'absolutely extraordinary'. He says that what Adnan has done is re-engineer the efficiency of how a browser operates, which allows it to run up to six times faster (but usually not that much faster -- two to four times faster is more common). So it's not managing bandwidth but managing the way the browser itself handles and presents information. The researcher (whom I know and will vouch for) says that instead of simply tinkering with existing code he went down to the socket layer and reworked it at the protocol level (now, many of you guys will know the significance of this better than me, I'm just reporting the conversation). He added that it is incredibly clever work and stunning that a 16 year old has done this (I am not scrimping on the superlatives because that is what was said). (NB: A conversation in a group ensued that this work perhaps suggests that because the browser market is a virtual monopoly, there's been little incentive to improve efficiency in this way -- indeed, it might be beneficial to product development to just eke out a leeeetle more efficiency now and then and advertise it as continuing innovation... but I leave that to further discussion among the well-informed).
[...]
Meer op de blog hieronder
[ Voor 33% gewijzigd door Justice op 14-01-2003 16:54 ]
Human Bobby
Verwijderd
welnu, die kerel heeft vast en zeker screenshots. Als tie ze niet heeft, liegt tie (die onderzoeker, bedoel ik)
Verwijderd
en als er nu eens een tikfout staat en er 78000 regels wordt bedoeld. Als het een snelle brouwser is , zal er ook wel weinig code inzitten tov de rest van de browerser wereld
Of hij heeft gewoon geen verstand van computersVerwijderd schreef op 14 January 2003 @ 16:53:
[...]
welnu, die kerel heeft vast en zeker screenshots. Als tie ze niet heeft, liegt tie (die onderzoeker, bedoel ik)
Volgens mij lezen jullie allemaal over het voor mij belangrijkste stukje wat aangeeft dat het een hoax is heen. Het werkt via een normale telefoonlijn. Wat staat er dan onder: Je kunt nog bellen tijdens het internetten. Hoezo hoax
Te Koop:24 Core Intel Upgradeset
sWORDs schreef op 14 January 2003 @ 17:08:
Volgens mij lezen jullie allemaal over het voor mij belangrijkste stukje wat aangeeft dat het een hoax is heen. Het werkt via een normale telefoonlijn. Wat staat er dan onder: Je kunt nog bellen tijdens het internetten. Hoezo hoax
ehm, dat wordt gedaan mbv internet telefonie, zoals ook al is uitgelegt.
"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan
Bigs schreef op 14 januari 2003 @ 17:02:Of hij heeft gewoon geen verstand van computersAls ik mijn moeder zoiets zou laten zien zou ze ook helemaal dolenthousiast zijn bij wijze van spreke, terwijl het eigenlijk helemaal niks is.
Inderdaad. Met een beetje creatief verhaal kun je mensen genoeg wijs maken.
Los van de dingen die iedereen hier al genoemd heeft, ik snap niet waarom het 'speciaal voor 56k6' zo bijzonder kan zijn (zo komt het iig op mij over).
En daarnaast, ik kan me niet voorstellen dat dit je eerste programma is ooit geschreven, als je dusdanig brillant bent (voorop gesteld dat het mogelijk is) dan heb je toen je zeg 12 jaar was meer dan zat programma's geschreven en die online geknalt om te showen hoe l33t je was/bent
Blijft voor mij de grote vraag, hoe kan het dat een instelling hier een prijs aan geeft?
Of misschien is het hem wel gelukt en zijn we weer jaloers. Eerst die browser zien voordat je hem de grond inmept. Het is onwaarschijnlijk, maar als je in de 18 maanden 8 uur elke dag eraan werkt is het maar 3 regeltjes per minuut
En hij kan natuurlijk wat "gecopy paste" hebben ofzo.
Maar goed, als het hem echt gelukt is, respect gewoon.
GambitRS schreef op 14 januari 2003 @ 18:14:
En hij kan natuurlijk wat "gecopy paste" hebben ofzo.
Copy pasten is meestal nou niet echt snelheids bevorderend voor zover ik weet
Uiteraard eet ik mijn hoed op als het hem wel lukt
Verwijderd
oops je hebt gelijk
whaha echt onzin.
ten eerste is het te veel werk, maar hij moet het ook nog eens KUNNEN. Als je ZO GOED kan coden dat je zulke qualiteit programma's kan maken, moet je toch al minstens een flinke Informatica school achter de rug hebben, al niet te spreken van programmeer ervaring.
dan had hij al op z'n 10e moeten beginnen met vet coden leren enzo, lijkt me niet echt mogelijk dat hij toen die wiskundige denkwijze en programmeren snapte
HOAX.
ten eerste is het te veel werk, maar hij moet het ook nog eens KUNNEN. Als je ZO GOED kan coden dat je zulke qualiteit programma's kan maken, moet je toch al minstens een flinke Informatica school achter de rug hebben, al niet te spreken van programmeer ervaring.
dan had hij al op z'n 10e moeten beginnen met vet coden leren enzo, lijkt me niet echt mogelijk dat hij toen die wiskundige denkwijze en programmeren snapte
HOAX.
Computers ain't that smart, Whatever man built could be taken apart
The researcher (whom I know and will vouch for) says that instead of simply tinkering with existing code he went down to the socket layer and reworked it at the protocol level
Hij is dus anders te werk gegaan, maar dat had ik al eerder gezegt, alleen leest iedereen eroverheen. Nu heb ik geen programmeer ervaring (behalve lingo actionscript en php/js in 3 lessen
) dus ik weet niet wat hiermee bedoelt wordt? Kan iemand dit even uitleggen in begrijpelijk nederlands
Hij is dus anders te werk gegaan, maar dat had ik al eerder gezegt, alleen leest iedereen eroverheen. Nu heb ik geen programmeer ervaring (behalve lingo actionscript en php/js in 3 lessen
Human Bobby
Verwijderd
Je kan een link opdelen in meerdere lagen, waarover verschillende protocollen worden gebruikt. Ik browse nu bijvoorbeeld naar gathering.tweakers.net:Justice schreef op 14 January 2003 @ 18:45:
The researcher (whom I know and will vouch for) says that instead of simply tinkering with existing code he went down to the socket layer and reworked it at the protocol level
Hij is dus anders te werk gegaan, maar dat had ik al eerder gezegt, alleen leest iedereen eroverheen. Nu heb ik geen programmeer ervaring (behalve lingo actionscript en php/js in 3 lessen) dus ik weet niet wat hiermee bedoelt wordt? Kan iemand dit even uitleggen in begrijpelijk nederlands
Mijn browser stuurt naar got poort 80 wat textjes.
Deze textjes worden misschien nog ergens gecomprimeerd en worden vervolgens in een IP pakketje gestopt. Dit wordt in een TCP pakketje gestopt en dit wordt vervolgens via een Ethernetprotocol gestuurd naar mijn server, die het over het internet loodst.
Als je dit kan veranderen boek je een snelheidswinst, maar dan is het verhaal over 5 media spelers en 120 zoekmachines weer onzin.
Als het allemaal zo snel moet, waarom zitten er dan zoveel features op? Als het een onderzoeksproject is (e.g. wetenschappelijk), waarom kan je de browser dan voorzien van skins?
Heb zo'n realplayer stream stukje erover gezien en ik zie daar iets wat heel erg op match music jukebox lijkt gedeeltelijk 
Volgens mij heeft ie heel wat dingen gewoon gedecompiled of hoe je het ook noemt en er een groot proggie van gemaakt met delen van elk programma, maar ja dat zouden dan veeel meer regels zijn uiteindelijk.........
Volgens mij heeft ie heel wat dingen gewoon gedecompiled of hoe je het ook noemt en er een groot proggie van gemaakt met delen van elk programma, maar ja dat zouden dan veeel meer regels zijn uiteindelijk.........
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
volgens mij is het openen van een internetconnectie op socketlayer de standaard manier van het openen van een connectie? Op die manier heb ik anders al aardig wat programma's geschreven (ben ik nu ook zo 1337?Justice schreef op 14 January 2003 @ 18:45:
Hij is dus anders te werk gegaan, maar dat had ik al eerder gezegt, alleen leest iedereen eroverheen. Nu heb ik geen programmeer ervaring (behalve lingo actionscript en php/js in 3 lessen) dus ik weet niet wat hiermee bedoelt wordt? Kan iemand dit even uitleggen in begrijpelijk nederlands
als je nog verder "omlaag" gaat, zit je de programmatuur van het OS opnieuw te maken en ik neem aan dat ie dat toch echt niet heeft gedaan. Verder haal zul je ook geen snelheidswinst kunnen halen, want je doet het in userspace (dus er worden de hele tijd contextswitches gedaan zodra je een pakket stuurt)
offtopic:
sommige andere programeurs zullen misschien opmerken dat ik een aantal unix-termen in mn verhaal heb, maar ik weet bijna zeker dat het niet veel anders is voor windows, alleen heb ik daar niet veel (lees: geen) ervaring mee
sommige andere programeurs zullen misschien opmerken dat ik een aantal unix-termen in mn verhaal heb, maar ik weet bijna zeker dat het niet veel anders is voor windows, alleen heb ik daar niet veel (lees: geen) ervaring mee
en das ook weer zoiets, je kunt de manier waarop TCP/IP pakketjes worden gemaakt niet zomaar veranderen, als je het niet goed doet (op de manier waarop het OS het doet) worden je pakketjes nooit verstuurt, of heeft de server waar de pagina's opstaan geen flauw idee waar je het over hebt en krijg je dus nog steeds geen pagina's binnen.Verwijderd schreef op 14 January 2003 @ 19:00:
[...]
Je kan een link opdelen in meerdere lagen, waarover verschillende protocollen worden gebruikt. Ik browse nu bijvoorbeeld naar gathering.tweakers.net:
Mijn browser stuurt naar got poort 80 wat textjes.
Deze textjes worden misschien nog ergens gecomprimeerd en worden vervolgens in een IP pakketje gestopt. Dit wordt in een TCP pakketje gestopt en dit wordt vervolgens via een Ethernetprotocol gestuurd naar mijn server, die het over het internet loodst.
Als je dit kan veranderen boek je een snelheidswinst
ik wil niet veel zeggen, maar IE gebruikt ook meerdere threads om de downloaden. Je kunt in registry aantal threads opgeven... tot 16 geloof ik... dus dit is niet echt nieuw!
ik geloof niet dat er iemand is die zo'n browser kan bouwen. En er zijn HEEL VEEL bedrijven die het al hebben geprobeerd! Opera en IE zijn de snelste die ik heb gezien.
edit
dit doet mij denken aan een bericht van een paar maanden geleden, van een man die 100 DVD films (zonder andere compressie) op 1 CD ROM kon zetten. Dat bedrijf zou ook binnen drie maanden een demo laten zien, maar ik heb er verder niets van gehoord!!! Dus dikke onzin.
Als je iets geniaal uitvindt, dan laat je het ook zien, en niet alleen horen! 1 plaatje laat meer zien dan 1000 woorden.
ik geloof niet dat er iemand is die zo'n browser kan bouwen. En er zijn HEEL VEEL bedrijven die het al hebben geprobeerd! Opera en IE zijn de snelste die ik heb gezien.
edit
dit doet mij denken aan een bericht van een paar maanden geleden, van een man die 100 DVD films (zonder andere compressie) op 1 CD ROM kon zetten. Dat bedrijf zou ook binnen drie maanden een demo laten zien, maar ik heb er verder niets van gehoord!!! Dus dikke onzin.
Als je iets geniaal uitvindt, dan laat je het ook zien, en niet alleen horen! 1 plaatje laat meer zien dan 1000 woorden.
[ Voor 39% gewijzigd door ddofborg op 14-01-2003 19:39 ]
Verwijderd
dat word een grote torenddofborg schreef op 14 January 2003 @ 19:34:
edit
Verwijderd
ddofburg: jij bedoelt concurrent connections als je wil downloaden van dezelfde server.
Voorheen was het dan bijvoorbeeld maar mogelijk om 2 bestanden tegelijkertijd van dezelfde ftp-server te downloaden. Aanpassen van die register instelling kan dit aantal omhoog gooien.
IE gebruikt voor een en hetzelfde bestand toch echt maar 1 thread hoor
Voorheen was het dan bijvoorbeeld maar mogelijk om 2 bestanden tegelijkertijd van dezelfde ftp-server te downloaden. Aanpassen van die register instelling kan dit aantal omhoog gooien.
Iemand een link.....? Want zien is geloven (stelletje ongelovigen
)
adr opleidingen en meer adr opleidingen
Verwijderd
IE = multithreading hoor. De threads zijn iexplore.exe, voor iedere window 1 (en vast voor nog meer dingen 1)Verwijderd schreef op 14 January 2003 @ 20:28:
ddofburg: jij bedoelt concurrent connections als je wil downloaden van dezelfde server.
Verwijderd
dit is wel een beetje offtopic maar:Verwijderd schreef op 14 January 2003 @ 20:28:
heeft ie in windows xp nou wel of niet ftp support?
Verwijderd
Verwijderd schreef op 14 januari 2003 @ 20:55:
[...]
IE = multithreading hoor. De threads zijn iexplore.exe, voor iedere window 1 (en vast voor nog meer dingen 1)
Threads worden hier bedoeld als download-threads. Ik neem aan dat dat toch wel duidelijk was
Wirf schreef op 14 January 2003 @ 19:17:
en das ook weer zoiets, je kunt de manier waarop TCP/IP pakketjes worden gemaakt niet zomaar veranderen, als je het niet goed doet (op de manier waarop het OS het doet) worden je pakketjes nooit verstuurt, of heeft de server waar de pagina's opstaan geen flauw idee waar je het over hebt en krijg je dus nog steeds geen pagina's binnen.
Inderdaad en ik geloof er geen drol van dat een heel IE-ontwikkelings team daar een factor 4-5 aan snelheid zou laten liggen.
nog steeds geen linkje...? ninemand...? dan zal het wel een hoax zijn!
adr opleidingen en meer adr opleidingen
Het eigenlijk niet anders dan een hoax zijn, want 16 jaar, een volledige browser... Misschien met wat active-x controls en slime cache trucks.. Anders niet... En dat geklets om dat als hij em 7x sneller zou maken dan conventionele browser dat hij zou crashen..... Heel erg vaag...
|>
Als hij volgens dat verhaal daadwerkelijk naar de onderste laag is gegaan dan heeft ie dus bij wijze van spreken van een OS een browser gemaakt. Het openen van sockets e.d omzeilend.
Schrijf het in asm, zet zo'n systeem op een 486 en vergelijk het met gebloate browser op een trage verbinding en hij zou idd in de buurt kunnen komen lijkt me. Dan ga ik er ook vanuit dat t een browser a la Lynx is en niet eentje die meer weg heeft van Mozilla/IE.
Zelfs als ze het verhaal zo zouden presenteren dan zou ik het toch eerst moeten zien voordat ik het geloof.
Tel daarbij op dat ie ondersteuning biedt voor DVD's, alle media-players en nog eens een eigen rendering-engine heeft bedacht. En net wat Simon hierboven zegt: zo'n "genie" moet toch echt met een slimmere/gevattere opmerking komen.
Denk dat t toch echt een vervroegde 1 april grap is.
M$ heeft de hele broncode van zijn OS overhoop kunnen gooien om wat deze jongen nu roept te bewerkstelligen. Als zij het niet gedaan hebben.....
Schrijf het in asm, zet zo'n systeem op een 486 en vergelijk het met gebloate browser op een trage verbinding en hij zou idd in de buurt kunnen komen lijkt me. Dan ga ik er ook vanuit dat t een browser a la Lynx is en niet eentje die meer weg heeft van Mozilla/IE.
Zelfs als ze het verhaal zo zouden presenteren dan zou ik het toch eerst moeten zien voordat ik het geloof.
Tel daarbij op dat ie ondersteuning biedt voor DVD's, alle media-players en nog eens een eigen rendering-engine heeft bedacht. En net wat Simon hierboven zegt: zo'n "genie" moet toch echt met een slimmere/gevattere opmerking komen.
Denk dat t toch echt een vervroegde 1 april grap is.
M$ heeft de hele broncode van zijn OS overhoop kunnen gooien om wat deze jongen nu roept te bewerkstelligen. Als zij het niet gedaan hebben.....
And the beast shall be made legion. Its numbers shall be increased a thousand thousand fold. The din of a million keyboards like unto a great storm shall cover the earth, and the followers of Mammon shall tremble. from The Book of Mozilla, 3:31
Verwijderd
Is dit em nu of niet?
http://xweb.sourceforge.net/overview/download.html
't Stelt nou niet zo heel erg veel voor , gebruikt java, en een heleboel componenten van anderen.
't Stelt nou niet zo heel erg veel voor , gebruikt java, en een heleboel componenten van anderen.
Nee die superbrowser heet XWEBS, dit is iets anders.Verwijderd schreef op 20 januari 2003 @ 19:02:
Is dit em nu of niet?
Verwijderd
Maak maar eens een 'hello world' windowed applicatie in Visual C++ en kijk eens hoeveel regels je krijgt zonder dat je het toetsenbord aangeraakt hebt (behalve het hello world intoetsen natuurlijk
)...
Maar ook ik denk dat het een HOAX is... Snap alleen het nut ervan niet..
Maar ook ik denk dat het een HOAX is... Snap alleen het nut ervan niet..
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2003 19:23 ]
is het niet mogelijk dat er een zeer snel autodydactisch proces plaatsvind omdat het jongetje hoogbegaafd is, dat kan ik me nog voorstellen, de rest van 't verhaal maakt het een stuk minder waarheid helaas.KnEuTeR schreef op 14 January 2003 @ 18:28:
whaha echt onzin.
HOAX.
AxidanT<<Check't voor fijne muziek! (Als je van house houdt dan)
Verwijderd
Gewoon w88 op de download en dan weten we het toch gewoon. Je ken wel 6 paginas vollullen dat het een hoax is ofniet. Schiet je ok weinig mee op. Mijn mening dan he.
Verwijderd
Hier nog een artikel:
http://newsobserver.com/2...ory/712974p-5244591c.html
[Edit]
En nog één:
http://developers.slashdo...212253&mode=thread&tid=95
http://newsobserver.com/2...ory/712974p-5244591c.html
[Edit]
En nog één:
http://developers.slashdo...212253&mode=thread&tid=95
[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2003 12:10 ]
Waarom zou dit een hoax zijn?
Is dit zoiets als "wat de boer niet kent, eet ie niet" of zo??
Als je de berichtgevingen had gelezen, wist je ook dat deze browser gewoon 5 connecties maakt met een site, net zoals DAP doet met een normale download.
Thus het is best mogelijk dat hij sneller is, maar dat is IMHO dan vooral te merken bij de grotere sites, want sites van 2 kb downe in 5 stukken tegelijk heeft ook weinig nut
Is dit zoiets als "wat de boer niet kent, eet ie niet" of zo??
Als je de berichtgevingen had gelezen, wist je ook dat deze browser gewoon 5 connecties maakt met een site, net zoals DAP doet met een normale download.
Thus het is best mogelijk dat hij sneller is, maar dat is IMHO dan vooral te merken bij de grotere sites, want sites van 2 kb downe in 5 stukken tegelijk heeft ook weinig nut
Verwijderd
>Als je ZO GOED kan coden dat je zulke qualiteit programma's kan maken,
>moet je toch al minstens een flinke Informatica school achter de rug hebben,
Crap
Nooit een informatica-opleiding langer dan 3 maanden gedaan,
nu toch gamecoder voor PS2-titel
Liever een fanatieke selfmade-coder dan eentje die het op school leert
Crap
Agreed!Verwijderd schreef op 24 januari 2003 @ 13:27:
>Als je ZO GOED kan coden dat je zulke qualiteit programma's kan maken,
Crap
bron: http://www.esatys.com/pr.htmCommenting on the project, Angela Keegan, Chairperson of the judging panel said, "This project represents two years of hard work by Adnan who has been programming since the age of twelve. In the opinion of the judges his achievement and depth of knowledge is far in advance of his years. "
is dus de site van die exibition zelf....alhoewel hat natuurlijk nog steeds mogelijk is dat het gewoon aan elkaar hangt van losse bestaande componenten lijkt het verhaal wat er op die site staat toch wel echt te zijn...Ik bedoel, waarom zouden ze op hun eigen site een hoax gaan zetten??
edit: op die page zijn ze overigens VEEL genuanceerder dan veel van de postings die ik hierboven zie...waarschijnlijk is het dus gewoon een zeer opgeblazen verhaal. een text to speech engine zit gewoon in agent van ms, en is dus relatief makkelijk te implementeren. Over DVD en mediaspelers zie ik nix staan op die site, zal dus ook wel niet zo zijn. duidelijk een opgeblazen verhaal.
[ Voor 27% gewijzigd door Wokkels op 24-01-2003 14:16 ]
Permanent wintericon!
Verwijderd
http://radio.weblogs.com/0103966/2003/01/24.html#a1316 << een nieuw persbericht. Het is dus een implementatie van internet explorer, met ingebouwde mediaplayers (Quicktime, RealOne, Windows Media player, MCI and Flash Video). Die enorme hoeveelheid geschreven code, komt omdat borland c++ (de taal/development environment) deze genereerd. Verder heeft hij de snelheid vergroot op protocol basis volgens dit artikel. Interessant, 'k ben benieuwd wanneer we screenshots oid te zien krijgen.
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2003 16:24 ]
Verwijderd
Dat nieuwe persbericht verklaart een hoop.. idd opgeblazen verhaal als wat daar staat klopt

Verwijderd
Nou, als de browser echt 6 keer sneller is dan internet explorer zou ik het nog behoorlijk knap vinden hoorVerwijderd schreef op 24 January 2003 @ 22:14:
Dat nieuwe persbericht verklaart een hoop.. idd opgeblazen verhaal als wat daar staat klopt
ik denk gewoon dat het niet kan maar ja we zullen zien
Kittekat.net ....
radio.weblogs.com is verhelderend en tempert idd het hoax-karakter dat dit opgeblazen verhaal heeft gekregen. Na het lezen van het artikel, klinkt het iig veel aannemelijker. Alleen:
Hallo? Ik kan me eigenlijk niet goed voorstellen dat M$ een IE gaat maken in Visual Bagger. Dan denk ik dat zelfs zij nog liever Borland C++ zouden gebruiken.Rather than using Visual Basic, the language Microsoft developers would usually use to program for IE, Adnan used an older language called Borland C++
edit:
ff voor de zeker/duidelijkheid: nofi, ben zelf lang M$-only geweest
[ Voor 7% gewijzigd door GrimaceODespair op 25-01-2003 02:16 ]
Wij onderbreken deze thread voor reclame:
http://kalders.be
D8 dat de VB compilers zelf in C++ geschreven waren overigens... VB is imho geen "programmeer" maar een ver uitgebreide "scripting" taal. En dat moet het blijven.
C is een stuk rapper, maar minder eenvoudig.
C is een stuk rapper, maar minder eenvoudig.
Forget your fears...
...and want to know more...
Dat bericht op weblogs is al een stuk geloofwaardiger.
Hij heeft 200,000 regels code waarvan veel gegenereerd is door een tool. De browser is ook niet 6 x sneller zoals beweerd maar, gebruikt simultane downloads om het proces te versnellen. Dat ie bij 7x sneller maken crasht is nu ook wat duidelijker, z'n browser kan maar 6 simultane downloads (threads) aan.
Hij ondersteunt ook maar een paar media-players en niet alle.
Naar mijn mening heeft ie dus heel wat te danken aan 3rd-party software.
Toch is het best wel goed van zo'n jong jochie.
Was k maar zo vroeg begonnen met programmeren, dan zou k nu ook m'n eigen browser hebben
Hij heeft 200,000 regels code waarvan veel gegenereerd is door een tool. De browser is ook niet 6 x sneller zoals beweerd maar, gebruikt simultane downloads om het proces te versnellen. Dat ie bij 7x sneller maken crasht is nu ook wat duidelijker, z'n browser kan maar 6 simultane downloads (threads) aan.
Hij ondersteunt ook maar een paar media-players en niet alle.
Naar mijn mening heeft ie dus heel wat te danken aan 3rd-party software.
Toch is het best wel goed van zo'n jong jochie.
Was k maar zo vroeg begonnen met programmeren, dan zou k nu ook m'n eigen browser hebben
And the beast shall be made legion. Its numbers shall be increased a thousand thousand fold. The din of a million keyboards like unto a great storm shall cover the earth, and the followers of Mammon shall tremble. from The Book of Mozilla, 3:31
Webwereld heeft er nu een artikel over geschreven
lijkt toch geen hoax te zijn.Osmani heeft een browser gemaakt die voorzien is van 120 zoekmachines, alle mediaspelers, een dvd-speler en een html- en wap-editor. Het programma werkt met een algoritme waardoor informatie sneller wordt verwerkt.
De browser verwerkt informatieaanvragen (het laden van webpagina's) via verschillende kanalen tegelijk, terwijl veel browsers daar slechts één kanaal voor gebruiken. Het laden van pagina's wordt verdeeld in een aantal kleine taken waardoor de pagina als geheel sneller op het beeldscherm verschijnt.
Xwebs is gebaseerd op Microsoft Internet Explorer waaraan ontwikkelaars van derden mogen knutselen. In plaats van Visual Basic, gebruikte Osmani Borland C++, zodat hij bepaalde Microsoft-functies ook naar andere programmeertalen kon vertalen.
Ik denk dat ie dan gewoon de data binnenhaald via die 6 kanalen, en die voert aan een ActiveX IE component. (die ook gebruikt wordt bij netcaptor Crazybrowser etc etc)GrimaceODespair schreef op 25 January 2003 @ 02:13:
radio.weblogs.com is verhelderend en tempert idd het hoax-karakter dat dit opgeblazen verhaal heeft gekregen. Na het lezen van het artikel, klinkt het iig veel aannemelijker. Alleen:
[...]
Hallo? Ik kan me eigenlijk niet goed voorstellen dat M$ een IE gaat maken in Visual Bagger. Dan denk ik dat zelfs zij nog liever Borland C++ zouden gebruiken.edit:
Toevoeging, die ActiveX dingen kan je in VB heel makkelijk gebruiken...
[ Voor 5% gewijzigd door KnoppenSpook op 28-01-2003 15:36 ]
/me weet geen leuke quote voor in zijn signature
Mja, het is toch gedeeltelijk een hoax imo. Nee, het is geen hoax want het apparaat bestaat echt, ja het is wel een hoax want het is niet dat gene wat in het begin verteld werd. Het is geen nieuwe browser, maar een IE mod met multiple stream capabilities (begrijp ik). Dat is an sich knap gedaan, maar toch niet zo stunning als dat je in eerste instantie zou denken. Alleen die 120 zoekmachines waar ze zo mee patsen, wat heb je daar eigenlijk aan
Als je iets via google en altavista ofzo niet kan vinden, ga je dan nog 118 andere proberen? Ik geef het niet zo veel kans. Daarbij, zijn er zoveel goede zoekdingen dan? Ik kan er misschien met veel moeite 30 ofzo opnoemen, maar dan wordt het toch heel erg moeilijk.
"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!
Verwijderd
ik denk dat als het echt zou zijn, er nu al 10.000 links hier stonden... Ik weet echt niet veel van programmeren af, maar het lijkt me zeer ongeloofwaardig.... (of hij moet alle internetpagina's erbij hebbben gedaan)
Als het ooit uitkomt, dan maar hopen dar het freeware is
Als het ooit uitkomt, dan maar hopen dar het freeware is
Tja, Mozilla heeft ook de mogelijkheid om meer dan 150 zoekmachines te gebruiken dus das ook niks nieuws. T is wel handig als je bepaalde sites wil afzoeken of in bepaalde volgorde bv. eerst freshmeat, sourceforge, linuxapps.com, gnu.org en dan pas google ofzo....DarkX schreef op 28 januari 2003 @ 16:15:
Mja, het is toch gedeeltelijk een hoax imo. Nee, het is geen hoax want het apparaat bestaat echt, ja het is wel een hoax want het is niet dat gene wat in het begin verteld werd. Het is geen nieuwe browser, maar een IE mod met multiple stream capabilities (begrijp ik). Dat is an sich knap gedaan, maar toch niet zo stunning als dat je in eerste instantie zou denken. Alleen die 120 zoekmachines waar ze zo mee patsen, wat heb je daar eigenlijk aanAls je iets via google en altavista ofzo niet kan vinden, ga je dan nog 118 andere proberen? Ik geef het niet zo veel kans. Daarbij, zijn er zoveel goede zoekdingen dan? Ik kan er misschien met veel moeite 30 ofzo opnoemen, maar dan wordt het toch heel erg moeilijk.
Moet dat nou weer.GrimaceODespair schreef op 25 januari 2003 @ 02:13:
[...]
Hallo? Ik kan me eigenlijk niet goed voorstellen dat M$ een IE gaat maken in Visual Bagger. Dan denk ik dat zelfs zij nog liever Borland C++ zouden gebruiken.edit:
Het nieuwe verhaal lijkt me idd aannemelijker, ik zou hem toch downloaden als hij ergens op het i'net zou komen. Ben nieuwsgierig genoeg