Kijk eens op de volgende link naar meer achtergrond info en screenshots van Xwebs:
achtergrond verhaaltje
En een paar plaatjes:

**
klik**
Xwebs browser schijnt toch echt te bestaan, maar als je het mij vraagt is alles (net als bij CrazyBrowser bijvoorbeeld) om de render-engine van IE heen gebrouwen. Met verder wat handigheidje ingebakken (Whois lookup, Searchbar, etc). Hoeft helemaal niet verkeerd te zijn, maar scheelt volgens mij wel het grootste werk.
Mozilla en Phoenix (Netscape ook?) zijn als ik het niet mis heb ook om dezelfde engine (Gecko) heen gebouwd, waarbij de performance bij Phoenix voor de ontwikkelaars altijd erg belangrijk is geweest. Is dan ook een "lean and mean" browser.
Die "ingebouwde" media-afspeler in het laatste plaatje doet mij ook weer sterk denken aan MediaPlayer van Microsoft (die in IE6 naadloos geintegreerd kan worden).
En wanneer je DVD support voor MediaPlayer geinstalleerd hebt, werkt dat uiteraard ook voor je browser.
/me vraagt zich trouwens af wie er nou echt achter CrazyBrowser zit, want de site is veel te professioneel om van "zomaar iemand" te zijn. De naam van de ontwikkelaar(s) staat niet eens op de site...
En dat van dat 6 x sneller gaat er bij mij nog niet echt in: 56 kbps blijft hoe dan ook 56 kbps. Als er een of ander snugger compressie-algoritme wordt gebruikt zal de webserver dat toch ook moeten snappen en aanbieden.