Nieuwe razendsnelle browser

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 1.105 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aristos
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16:34
Artikel http://www.zdnet.nl/News.cfm?id=24018

Quote uit het artikel:

Adnan Osmani is een 16-jarige Ierse jongen die een internetbrowser heeft geschreven die 4 keer zo snel is als andere browsers. Voor zijn vinding ontving Osmani al een Ierse wetenschapsprijs.

De browser is aan een uitgebreide test onderworpen door wetenschappers van de Universiteit van Dublin. De surfsnelheden bleken 100 tot 500 procent hoger te liggen dan die van Internet Explorer en Mozilla. De maximale snelheid die het programma kan behalen bedraagt volgens de maker het zesvoudige van die van andere browsers.

Weet iemand of deze browser al te downloaden is....?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brazza
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-09 07:14

Brazza

Byte me!

Dat klinkt veel belovend, hoop dat het ook lekker werkt. wow 1.5 jaar. Ook nog een ingebouwde muziel speler. Dat klinkt zeker lekker

[ Voor 42% gewijzigd door Brazza op 13-01-2003 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phenomenon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-09 14:14
Nou ik ben benieuwd, maar zal het ook daadwerkelijk alles ondersteunen?

Zoals plugins en dergelijke. Of is er gewoon van alles uitgehaald, zodat je weer terug in de tijd gaat.

Maar ja een wetenschapprijs krijg je niet zomaar. Dus als iemand een linkje heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insanity-
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-08 20:40

insanity-

Elite

Tja, als je via een 14k4 op het internet zit zal een browser ook weinig uitmaken vrees ik. ;)

Cycling champions are heroes pedalling in another world - Edward C.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Supervisor schreef op 13 January 2003 @ 20:13:

Zoals plugins en dergelijke. Of is er gewoon van alles uitgehaald, zodat je weer terug in de tijd gaat.

Maar ja een wetenschapprijs krijg je niet zomaar. Dus als iemand een linkje heeft :)

Tja, lijkt me niet he :)

Heb het artikel nog niet volledig gelezen, maar in browsers zit een jarenlange ontwikkeling vaak door top-programmeurs. Denk aan een mozilla wat opensource is. Als daar echt veel snelheids beperkende stukken code in zitten, die voortkomen uit foutief programmeren, dan komt dat echt wel vroeger of later aan het licht ;)

Als je een nieuwe applicatie bouwt, dan heb je meestal het voordeel dat je niet hoeft te denken aan compatibiliteit met oudere versies, waardoor je aardig wat snelheidswinst kunt halen.

Echter tot 4 keer zo snel in z'n algemeenheid en alles ondersteunen wat de rest van de browsers ondersteund is naar mijn bescheiden mening niet haalbaar. Je zult toch ergens op moeten bezuinigen als je dergelijk grote verschillen hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brazza

Brazza

Byte me!

Supervisor schreef op 13 januari 2003 @ 20:13:

Ja zal Java en Flash ondersteunt worden??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justice
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-08 15:02
http://www.taipeitimes.co...rchives/2003/01/13/190872
hier staat meer.. Ik kan de browser niet vinden op internet, ik vraag me echt af of het een hoax is, namelijk ondermeer door deze quote:
Adnan says a six-fold increase is about the maximum practical boost.
"At seven times it actually crashes so I have limited it to six."
:D net of er een knopje in zit waarbij je je internet kan versnellen. Klinkt als een slechte banner ad :)

Net als dit:
"It has got every single media player built in. It is the first Internet browser in the world to actually incorporate a DVD sidebar. So you can watch a DVD movie in whatever screen size you want and browse the Internet at the same time."

To make the software more user friendly, it features a talking animated figure called Phoebe.

"The character interacts the entire way through the software. It can also read out Web pages and e-mail and I thought it would be really useful for the blind and young children because they can't really experience the Internet.
Okay dat kan je nooit allemaal in je eentje programmeren, en daarnaast heb je dus het verhaal dat hij dacht dat hij nooit zou winnen en dat er maar 3 leraren waren die wisten waar hij mee bezig was, maar ondertussen support die speler wel alle media files! hahah en je kan er dvd mee bekijken terwijl je browsed. :Z
offtopic:
Wellicht zijn het verschillende opensource elementen aan elkaar gekoppeld.. Ik heb trouwens zijn naam door een anagram generator gegooid en daaruit kwam A MAD ANON SIN :P

[ Voor 61% gewijzigd door Justice op 13-01-2003 20:33 ]

Human Bobby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Tsja, een verbinding is zo snel als de zwakste schakel om maar eens een cliché uit de kast te trekken. Dus ik vraag me af wat voor superverbinding je dan nodig hebt om er winst mee te boeken.

Ik heb niet het idee dat IE bij mij de vertragende factor is, terwijl ik toch een goede Chello verbinding heb.

En als je dat niet sneller binnenkomt, kan je browser het natuurlijk ook niet eerder tonen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brazza

Brazza

Byte me!

Ik lees net dat het op een 56k modem is getest. Daar zal het adertje wel zitten. Maar wel leuke features DVD kijken en toch nog browsen. En een character genaamd 'Phoebe'
The character interacts the entire way through the software. It can also read out web pages and e-mail and I thought it would be really useful for the blind and young children because they can't really experience the Internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Justice schreef op 13 januari 2003 @ 20:18:
Okay dat kan je nooit allemaal in je eentje programmeren, en daarnaast heb je dus het verhaal dat hij dacht dat hij nooit zou winnen en dat er maar 3 leraren waren die wisten waar hij mee bezig was, maar ondertussen support die speler wel alle media files! hahah en je kan er dvd mee bekijken terwijl je browsed. :Z

Gehehe, precies. Meneer mag wel fulltime daar mee bezig geweest zijn gedurende een heel erg lange tijd ;)

Dit kun je i.m.h.o. nooit in een dergelijk kort tijdsbestek voor elkaar boksen zodat het ook nog eens fatsoenlijk werkt.

Even wat cijfers erbij uit het artikel: Een goede 780.000 regels code in 1,5 jaar ingeklopt. Meneer studeert ook nog en zal af en toe moeten slapen.

Laten we het erop houden dat hij 30 uur per week beschikbaar heeft om te programmeren.
78 weken maal 30 uur = 2340 uur totaal.
780.000 regels delen we door 2340 uur, zodat we komen op 333.33 regels per uur.

Aardige programmeur wil hij dat zo het hele project volhouden ;) Uiteraard heb je als programmeur bepaalde stukken code waar je een redelijk hoge snelheid zult halen, maar een dergelijke hoge snelheid continu is best wel onhaalbaar als je het mij vraagt ;)

edit:

en in bovenstaande heb ik dan nog niet eens rekening gehouden met code-revisies etc. waardoor het aantal regels waaruit het programma bestaan heeft, voor de uiteindelijke uitwerking, nog groter geweest is :)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2003 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brazza

Brazza

Byte me!

Je kan het ook zien als een project van school of project-gerelateerd. Maar het is iig wel heel veel code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drogoul
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Copyright © 2003
Agence France-Presse

DUBLIN - A computer browser that is said to least quadruple surfing
speeds on the Internet has won the top prize at an Irish exhibition
for young scientists, it was announced on Saturday.

Adnan Osmani, 16, a student at Saint Finian's College in Mullingar,
central Ireland spent 18 months writing 780,000 lines of computer code
to develop the browser.

Known as "XWEBS", the system works with an ordinary Internet
connection using a 56K modem on a normal telephone line.

The software was tested by scientists at University College, Dublin
last week and they found it boosted surfing speeds by between 100 and
500 percent depending on the basic dial-up connection rate.

Adnan says a six-fold increase is about the maximum practical boost.

Other special aspects of his browser are the fact that access to 120
Internet search engines and other features such as music and video
players are built in.
Hmmm? Wat is het nou, een browser of een revolutionair nieuw communicatieprotocol-achtig-apparaat?

do not underestimate the power of a sharp mz-700

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justice
Later hebben ze het ook over een "system"..
Kan iemand wat vinden van die exhibition? Je kan ook het Media Lab Europe gaan mailen onder de naam van een kleine nederlandse krant die er wat meer over te weten wil komen, maar als ze iets weten zullen ze het toch niet zeggen.

Ondertussen staat het al op slashdot en is de site van die exhibition bezweken onder foute code.. hmmz
The judges described the depth and achievemt of the 16 year old's computer technology project as far in advance of his year with its comprehensive range of features that includes an animated character "Phoebe", who uses human speech to read out web pages and a language translator, which converts foreign language websites into English.

The interview, from RTE.ie, with Adnan's own words, describes the project :-

XWEBS features about you know, 120 search engines built in, features an internet phone, features, you can make a phone call whilst on the internet, it features ah, 5 media players built in, so you can like watch a video, whilst your browsing the internet.

It comes complete with a tabbed internet broswer, which allows it to say, search five web sites at once, basically. Am...

The whole entire interface is completly skinnable, and comes with a built-in email client, and it's the first internet browser in the world that actually has a built-in DVD playing browser, you know side bar.

The interviewer asked "Would it be fair to say that you are a true computer geek?" to which Adnan replyed "Yes" with a little giggle...

And it appears that from reading other sources on the net, it looks like he only patented his invention to protect it last Thursday (although there are no details on the Irish Patent office site... ) and "Five or six companies have approached me about it. I am keeping a lid on it for the time being. I am just waiting until after the exhibition and then I will try to get it all organised.
http://www.neowin.net/comments.php?category=main&id=8404

[ Voor 89% gewijzigd door Justice op 13-01-2003 20:39 ]

Human Bobby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mailyourmom
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23-06-2023

Mailyourmom

PDQ Bach forever

Dit is toch zeker een hoax!

[ Voor 55% gewijzigd door Mailyourmom op 13-01-2003 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waaw iemand van m'n leeftijd die een eigen browser in elkaar heeft gestoken :)
Dat vindt ik nu wel sterk _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss
  • Laatst online: 24-09 09:35

dawuss

gadgeteer

Zo op het eerste gezicht lijkt het me een hoax. Je connection speeds gaan toch niet omhoog door een stukje software :?
Misschien parsed het ding HTML en JavaScript op een revolutionaire manier ofzo, maar ik betwijfel of dit wel serieus genomen mag worden.

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justice
Lijkt me dus toch heel erg dat ie ala Avant Browser de IE api gebruikt heeft icm de source van een paar "winbar "achtige utilities en Copernic Search en dat in 1 programma geprogd heeft :P
Als het waar is.

[ Voor 8% gewijzigd door Justice op 13-01-2003 20:43 ]

Human Bobby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drogoul
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Haha.. de kracht van internet.. all over slashdot, hier, verschillende online mags.. er is wel erg veel scepsis trouwens. Of deze jongen gaat heeeeeeel erg beroemd worden of hij moet z'n naam volgende week gaan veranderen :P

do not underestimate the power of a sharp mz-700

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss
  • Laatst online: 24-09 09:35

dawuss

gadgeteer

XWEBS features about you know, 120 search engines built in, features an internet phone, features, you can make a phone call whilst on the internet, it features ah, 5 media players built in
Jeah right. Volgens mij zijn er niet eens 120 fatsoenlijke search-engines. Ik geloof er echt de ballen van :P

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe meer ik erover lees hoe minder ik er van geloof :o

Internet phone :? Alle media inline af kunnen spelen :? DVD-speler :? Text-to-speech :?

Alleen al dat laatste is een vakgebied op zich :o

Daarnaast is het ook nog een webbrowser die sneller is dan de concurrentie waar door vele programmeurs tegelijkertijd aan gewerkt wordt.

Eerst zien, dan geloven ;)
Als het echt is, dan wil ik wel even een cursusje volgen bij onze jongeman :+
Verwijderd schreef op 13 January 2003 @ 20:38:
Waaw iemand van m'n leeftijd die een eigen browser in elkaar heeft gestoken :)
Dat vindt ik nu wel sterk _/-\o_
Dat is op zicht niet iets vreemds. Er zijn genoeg mensen die op die leeftijd een dergelijk projectje starten. Zelfs mensen die begonnen zijn aan een eigen OS etc :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justice
Hij zegt ook niet dat hij alles geprogrammeerd heeft toch? Alleen dat hij het systeem bij elkaar gestoken heeft? of niet? * Justice leest nog even verder.

Human Bobby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Justice schreef op 13 January 2003 @ 20:46:
Hij zegt ook niet dat hij alles geprogrammeerd heeft toch? Alleen dat hij het systeem bij elkaar gestoken heeft? of niet? * Justice leest nog even verder.

Mag jij me uitleggen hoe je closedsource progs bij elkaar wil steken zodanig dat het allemaal inline werkt (om nog maar niet te spreken, of het uberhaupt toegestaan is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justice
Programmeren :P En dan een fullscreen on top Delphi programmatje met een macro language die onder datzelfde scherm de browser etc aanstuurt en het dan verkopen als systeem ipv als browser :P

Edit:
Maar als het dus een hoax is blijkt dus weer dat internet nieuwsdiensten nog niet volwassen zijn: Een betrouwbare nieuwsdienst zou eerst het verhaal nagaan voordat ze tot publicatie overgaan. Zdnet.nl is hierbij dus weggevallen uit mijn rijtje goede bronnen :)

En Tweakers net nu ook hahahah

[ Voor 46% gewijzigd door Justice op 13-01-2003 21:47 ]

Human Bobby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 30-09 08:23

Crazy D

I think we should take a look.

Justice schreef op 13 januari 2003 @ 20:18:
:D net of er een knopje in zit waarbij je je internet kan versnellen. Klinkt als een slechte banner ad :)
Ik ben dus niet de enigste die dat dacht ;)
Het enigste wat ik me daarbij kan voorstellen is dat ie een aantal download threads tegelijk start, en dat 7 threads net too much is ;) (mjah met een 56k verbinding valt daar weer niet zo extreem veel mee te winnen lijkt me...)

Ik vind het heel erg als een hoax overkomen, als het enkel over een pure browser ging zou ik er nog best in kunnen trappen, maar dingen als media player en dvd's kijken terwijl je surft vind ik dan weer ff teveel van het goede. Eerst zien, dan geloven.

(mjah als het waar is, staat het erg leuk op die knul z'n cv :))

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is echt bull-shit... text-to-speech en dan nog een vertaler erin ook. En een zoekmachine maarliefst....

Dus een applicatie die gebouwd is door een 10000 of meer mensen voor 1 speciaal OS wat 100% geintegreerd is in de omgeving en het meest gebruikt wordt over de hele wereld is langzamer en kan minder als iets waar een jochie van 16 aan heeft gewerkt in 1.5 jaar...

I think not

En de snelste browser is volgens mij nog altijd Lynx een text-based browser onder Linux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
ik vermoed dat ie voor dat 'dvd en media' gedeelte gewoon windows media player gebruikt (net als in kazaa zo'n playertje). Dan blijft er nog een browser over.. misschien heeft ie zelf wel een soort html enginetje gemaakt (lijkt me nog wel te doen in 1,5 jaar als je goed kan proggen..) die simpele pagina's (snel) kan weergeven. Vervolgens vinden een paar n00b professors dit wel een hele coole uitvinding en geven ze hem een prijs. Niemand krijgt de software nog te zien en dus wordt het verhaal een beetje opgeblazen door de pers.

Ik verwacht iig niet een spectaculaire nieuwe browser ;)

[edit] en 780.000 regels code zegt eigenlijk ook niet zoveel.. misschien gebruikt ie wel heel veel herhalende stukken.. (copy - paste - replace ;))

[ Voor 14% gewijzigd door Palomar op 13-01-2003 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Palomar schreef op 13 januari 2003 @ 22:57:
ik vermoed dat ie voor dat 'dvd en media' gedeelte gewoon windows media player gebruikt (net als in kazaa zo'n playertje). Dan blijft er nog een browser over.. misschien heeft ie zelf wel een soort html enginetje gemaakt (lijkt me nog wel te doen in 1,5 jaar als je goed kan proggen..) die simpele pagina's (snel) kan weergeven. Vervolgens vinden een paar n00b professors dit wel een hele coole uitvinding en geven ze hem een prijs. Niemand krijgt de software nog te zien en dus wordt het verhaal een beetje opgeblazen door de pers.

Ik verwacht iig niet een spectaculaire nieuwe browser ;)

[edit] en 780.000 regels code zegt eigenlijk ook niet zoveel.. misschien gebruikt ie wel heel veel herhalende stukken.. (copy - paste - replace ;))
Net alsof je met copy - paste - replace in 1.5 jaar zoiets kan maken. En hij heeft ook text-to-speech engine en vertaler erin. Maar jah, op zich zal het wel flink opgeblazen zijn. Maar toch lijkt het me sterk dat je een internet pagina sneller neer kan zetten als met IE, als ik een local file vanaf een ramdrive open dan staat het er onderhand sneller als m'n beeld kan tekenen, als dat 7x sneller gaat merk ik geen verschil. En een browser hoeft ook niet sneller zijn als IE en Mozilla omdat de internetverbinding erachter ook zo traag is als iets.

En ik denk dat Microsoft met z'n grote team toch echt een snellere HTML engine als een jochie van 16 in 1.5 jaar.

Dit is wel weer een hoax net zoals dat playstation nintendo verhaal van laatst, T.net check je nieuws... Lees het in ieder geval...

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2003 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guru Evi
  • Laatst online: 24-08 19:45
Ik denk dat het verhaal over DVD's bekijken en T2S ook opgeblazen is (sensatiepers) want ik zie dat niet in alle nieuwsberichten staan hoor.
Je kunt wel degelijk 780000 lijntjes klaarkrijgen in 1,5 jaar. Met een beetje denkwerk vooraf schrijf ik binnen het halfuur een iptables firewall van zo'n 320 regels (commentaar included)
Dus die zal voordien wel al een flowchart gemaakt hebben en de rendering engine uitgedacht hebben. Het kan zijn dat ze net als Apple zijn Quartz engine gebruikt, die gast de GPU als 3de processor gebruikt om de desktop te renderen. Als je niet-standaard HTTP requests gebruikt (zoals IE) kun je sneller werken en compressed HTTP requests heb ik ook al van gehoord. Probleem is als IE zulke dingen verstuurt naar een standaard server (Apache met verplichte syn-bits) krijg je eerst een time-out (mijn browser crasht bijna) en dan een nieuwe verbinding. Als die gast slim is en hij typt redelijk snel kan het perfect.
Niet iedereen typt code zo traag als een normaal persoon. Sommige weten gewoon dat iets goed is en ook hoe het moet.

Pandora FMS - Open Source Monitoring - pandorafms.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Guru Evi alle respect hoor, maar een iptables firewall met continu herhalende statements met wat aangepaste poorten/netmasks is net wat anders dan programmeren, waarbij je zelden tot nooit herhalende code of gelijkende code hebt (als het wel zo is, dan doe je toch echt iets verkeerd).

Verder is het aantal regels inderdaad zeer zeker wel te halen, als je fulltime er mee bezig bent, maar als je dit naast je studie moet doen, dan is het gewoon bijna niet haalbaar. Verder heeft de snelheid waarmee je tikt slechts zeer beperkt invloed op de snelheid waarmee je code aflevert, omdat het merendeel van de tijd toch in nadenken zit en niet in het tikwerk zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Guru Evi schreef op 13 January 2003 @ 23:31:
Ik denk dat het verhaal over DVD's bekijken en T2S ook opgeblazen is (sensatiepers) want ik zie dat niet in alle nieuwsberichten staan hoor.
Je kunt wel degelijk 780000 lijntjes klaarkrijgen in 1,5 jaar. Met een beetje denkwerk vooraf schrijf ik binnen het halfuur een iptables firewall van zo'n 320 regels (commentaar included)
Dus die zal voordien wel al een flowchart gemaakt hebben en de rendering engine uitgedacht hebben. Het kan zijn dat ze net als Apple zijn Quartz engine gebruikt, die gast de GPU als 3de processor gebruikt om de desktop te renderen. Als je niet-standaard HTTP requests gebruikt (zoals IE) kun je sneller werken en compressed HTTP requests heb ik ook al van gehoord. Probleem is als IE zulke dingen verstuurt naar een standaard server (Apache met verplichte syn-bits) krijg je eerst een time-out (mijn browser crasht bijna) en dan een nieuwe verbinding. Als die gast slim is en hij typt redelijk snel kan het perfect.
Niet iedereen typt code zo traag als een normaal persoon. Sommige weten gewoon dat iets goed is en ook hoe het moet.
Iptables = ver van programmeren.
300 regels in een half uur gaat wel lukken bij iptables omdat dat veel copy-paste werk is, maar zo'n project is nogal omvangrijk. Hoe snel je ook kan programmeren, je zal altijd fouten maken. En iemand van 16 zeker.

Mij is de vraag in welke taal het is geschreven, zal wel C zijn met z'n eigen libraries wil ie zo snel zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit ken echt niet man... voordat je alles uitgedacht / gelezen / onderzocht hebt ben je al bijna een jaar kwijt (voor al die technieken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guru Evi
  • Laatst online: 24-08 19:45
iptables is zeker geen copy & paste werk, ik tik alles gewoon opnieuw (ik gebruik gewoon vi)

Je kunt een complete HTTP header in 1 pakketje verwerken en alle nieuwerwetse servers ondersteunen dit. De syn-bit ervan weglaten gaat al veel geven en je plaatjes achteraf laten komen en ook compresseren. Aangepaste C-libraries (kan ie vooraf gedaan hebben eh) geven idd ook veel. Iemand van 16 gaat minder fouten maken imho dan een ouwere persoon. Er staat op dat ie 1,5 jaar er constant aan gewerkt heeft (en zoals mij zo nu en dan es een nachtje vergeten slapen). Ooit een van de originele makers van de Mozilla-engine bezig gezien? Was ook nog geen 18.

Pandora FMS - Open Source Monitoring - pandorafms.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Zoals Liam Lynch zou zeggen: WHATEVER :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Euhm, je blijft er bij dat het samenstellen van een firewall hetzelfde is als programmeren :?

Zo ja, dan heb ik ene vraag voor je....Ben je zelf programmeur :?

Als het antwoord daarop ja, is dan kan ik met mijn verstand er niet bij dat je bovenstaande beweringen doet.

Verder kun je op headers/protocollen wel een klein beetje besparen, maar ook weer niet zoveel hoor. Alle moderne browsers gebruiken al HTTP-compressie.

Daarnaast kan iemand van 16 misschien inderdaad vrij aardig programemren, mits hij/zij er heel vroeg bij was. Echter het merendeel van de 16-jarige mensen maakt nog aardig wat fouten, omdat ze gewoon nog niet alle ins en outs van een programmeertaal weten. Maar goed, ik geloof niet dat de leeftijd een discussiepunt is/was in deze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18:16

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Tja.. dan denk ik, wat zou ik doen..

Snelheidswinst kun je voornamelijk halen dmv threaded downloaden, dus gewoon 6 threads opengooien om alles binnen te halen, met een beetje geluk wordt het dan 6x sneller, bij 7 threads crashed hij ;)

De multimedia support is vnmlijk opensource denk ik, dat is namelijk erg veel werk om zelf te schrijven, nog afgezien van de patenten die op een behoorlijke stapel ervan zit.

En tja.. minpunten van het artikel:
1. 780k regels code.. wat voor een code? ASM ok, dan kan het, c(++)? kan nog steeds, wordt al wel moeilijker, maar je maakt dan ook gebruik van bestaande functies.
2. Snelheidswinst valt niet echt te halen op de interface/weergave, daar zul je toch gebonden zijn aan de WindowsAPI of een Xserver. Of hij moet de complete code daarvoor ook ontworpen hebben ;)
3. Waarom kan ik er niets van op internet vinden? zo iemand doet toch (zeker in het begin) navraag bij anderen, doet ideeen op, shared zijn ideeen etc.

Resumerend:
voor mij zal de browser waarschijnlijk niet veel sneller zijn dan IE, mozilla of Opera, met mijn breendband ADSL heb ik de downloads binnen voor ik met mijn ogen kan knipperen, en tegen de tijd dat ik ze weer open heb staat de pagina er al. Tevens heb je altijd de server nog die de snelheid limiteerd. Zo heeft het maken van dezer pagina de servers 0.122 seconde gekost, in vergelijking met de rest is dat best veel, en daar zal hij ook al geen snelheidswinst op kunenn boeken.. waar dan wel op? internetcache in geheugen? snellere renderengine? in de features heeft hij blijkbaar niet gesnoeid ;)

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blobber
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

O.k hij kan dus 100 - 500x sneller dan ie, ik download met ie op 56k ongeveer met 40k/s, dus hij kan 4000 - 20000 k/s halen |:( 8)7 :?

[ Voor 4% gewijzigd door blobber op 14-01-2003 00:33 ]

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

blobber schreef op 14 January 2003 @ 00:32:
O.k hij kan dus 100 - 500x sneller dan ie, ik download met ie op 56k ongeveer met 40k/s, dus hij kan 4000 - 20000 k/s halen |:( 8)7 :?
Eh, ooit van procent gehoord? delen door 100 en zo...

En gesponsord door bitboys natuurlijk.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2003 00:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mailyourmom
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23-06-2023

Mailyourmom

PDQ Bach forever

Ik blijf erbij: het is een hoax.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wirf
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:43
ok, dus dat jochie doet 300 regels code in een uur, aan een groot, ingewikkeld project
Ik heb vandaag 259 regels C++ geschreven, voor een klein, simpel projectje

Ik doe onderhand al 6 jaar een informaticaopleiding (HBO)... Ben ik nou zo'n prutser, of is dit gewoon een HOAX

Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De browser heet dus XWEBS. Kon 'm via de search niet vinden nadat ik het topic op t.net had gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimMer
  • Niet online
Wirf schreef op 14 January 2003 @ 00:57:
ok, dus dat jochie doet 300 regels code in een uur, aan een groot, ingewikkeld project
Ik heb vandaag 259 regels C++ geschreven, voor een klein, simpel projectje

Ik doe onderhand al 6 jaar een informaticaopleiding (HBO)... Ben ik nou zo'n prutser, of is dit gewoon een HOAX
Als je 6 jaar over HBO Informatica doet dan ben je een prutser ja. >:) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arcadis
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-02-2009

arcadis

Gele Stip

Sjongejonge, dit is gewoon het schoolvoorbeeld van een hoax.
Er wordt beweerd dat een knulletje van 16 jaar 780.000 regels code heeft getikt in 18 maanden. Dit betekent dat je (780.000/18)/30 = 1400 regels code per dag moet tikken. Even wat knip en plak werk meegerekent, dan komen we toch zeker op 1000 regels code per dag. Er vanuit gaande dat deze gozer nog steeds op school zit betekent dat hij ongeveer 6 uren per dag netto overhoudt om te programmeren. Denkt ook maar iemand hier dat het mogelijk is om 1000 regels code uit te denken, neer te typen, te compilen, controleren, aanpassen, etc... etc... in 6 uurtjes per dag????? Zelfs de beste programmeurs hebben tijd nodig om hun code te structureren, de technologie te bedenken, algorithmes uit te werken en dan mag je van geluk spreken als je 100 regels code per dag aflevert als programmeur.

Kortom: Hoax!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het zou natuurlijk kunnen dat hij er langer mee bezig is geweest dan 18 maanden. Dus misschien toch geen hoax...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arcadis
  • Laatst online: 16-02-2009

arcadis

Gele Stip

Verwijderd schreef op 14 januari 2003 @ 01:33:
Het zou natuurlijk kunnen dat hij er langer mee bezig is geweest dan 18 maanden. Dus misschien toch geen hoax...
Nou, dan nemen we dat toch ook even in ehmm.... ogenschouw ;)

Dan gaan we er even vanuit dat hij bijna zeventien is en dus 15,5 jar oud was toen hij begon aan het project. Er vanuit gaande dat deze jongen een geniale programmeur is en 300 regels perfect werkende code per dag kan uitspugen. Dan heeft hij dus (1000/300)*18 = 60 maanden de tijd gehad. Dit is 5 jaar. Dus dan zou hij al op z'n 12'de begonnen moeten zijn hiermee en dus toen al perfecte programmeer skils moeten hebben. :+

Conclusie lijkt me duidelijk. Of dit is een vette hoax of dit verhaal is tot buiten alle proporties opgeblazen.

Kijk, ik ga er nu even vanuit dat de info mbt tot tijd en hoeveelheid code klopt, maar gezien de hoeveelheid features die er in zouden moeten zitten, lijkt dit me toch wel het minimum.

Tell me if I'm wrong, want ik zou ook niets liever zien dan een dergelijke wonderbrowser. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als d'r uberhaupt ook maar iets van waar is, dan heeft ie de code gewoon gejat van Dillo
Die is wel heel klein (200kb) en snel, ook speciaal ontworpen voor pda's/emmbedded dievices, maar heeft uiteraard geen javascript ondersteuning e.d.

/me Dan is 'ie zeker 18 maanden bezig geweest om alle licenties d'r uit te slopen, en alle "dillo" verwijzingen te vervangen door "Xwebs".

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2003 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CTVirus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-09 15:06

CTVirus

Dexterslab FAN

Ik denk dat het zwaar overdreven is en dat die jongen ook redelijk wat code geleend heeft waardoor het geheel op heel veel regels komt. Maar hij zal er zelf niet meer dan 300.000 hebben geprogd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wirf
Verwijderd schreef op 14 January 2003 @ 10:39:
als d'r uberhaupt ook maar iets van waar is, dan heeft ie de code gewoon gejat van Dillo
Ik heb dat dillo net ff geprobeerd, maar ik kon zo 1-2-3 geen pagina vinden die wel goed gerenderd werd :/

niet bepaald een wonderbrowser (wel snel)

Als ik een gok moest doen, dan heeft dit jochie de Gecko engine van mozilla gepakt en daar een userinterface omheen gebouwd. verklaart ook gelijk hoe die aan zoveel code komt (mozilla sourcecode is iets van 300-400 MB ongecompileerd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diederick Janse
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-05-2017
ik ben het met veel van de argumenten voor hoax eens, maar toch staan er nu op de website van RTE Interactive twee links naar video's waarin de jongen inderdaad geinterviewd wordt. Zie ook http://www.tweakers.net/nieuws/25091 (update 2)

Mr. Pink - "Hey, fuck all that, I'm making a point here. You're gonna make me lose my train of thought."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Judaz
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Judaz

--->) . (<---

apple safari gaat ook een stuk sneller dan de rest. Het is dus zeker mogelijk om de boel te verbeteren.

http://www.apple.com/safari/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Laatst online: 00:02

crisp

Devver

Pixelated

Judaz schreef op 14 January 2003 @ 12:24:
apple safari gaat ook een stuk sneller dan de rest. Het is dus zeker mogelijk om de boel te verbeteren.

http://www.apple.com/safari/
Dat zijn ook heel erg subjectieve resultaten; ten eerste staat er niet bij met welke code de testen zijn uitgevoerd, en ten tweede wordt er vergeleken met verouderde browsers. Ik vraag me af of Safari vergeleken met een recente Mozilla of een IE6 onder windows ook nog sneller is.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bender
  • Laatst online: 30-09 12:02
Hoax of niet,
ik merk het wel..

Ik hoop iig dat het geen hoax is, heb nl wel intresse in zoiets :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Judaz
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Judaz

--->) . (<---

crisp schreef op 14 January 2003 @ 12:37:
[...]

Dat zijn ook heel erg subjectieve resultaten; ten eerste staat er niet bij met welke code de testen zijn uitgevoerd, en ten tweede wordt er vergeleken met verouderde browsers. Ik vraag me af of Safari vergeleken met een recente Mozilla of een IE6 onder windows ook nog sneller is.
Ikzelf heb geen Mac, maar enkele vrienden van me zijn er zeer enthiousiast over. Ze zeggen dat ze nauwelijks meer hoefen te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eerst zien dan geloven. Als iemand een linkje heeft? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wirf schreef op 14 January 2003 @ 11:21:(mozilla sourcecode is iets van 300-400 MB ongecompileerd
offtopic:
uhmm nee niet echt :) 29 Mb gecomprimeerd, 75 Mb uitgepakt, bak je daar een Phoenix (XFT enabled) van dan heb je plusminus 50 minuten later (Athlon XP 2400) een browser die (wederom) ingepakt 10.3 Mb is en uitgepakt 23 Mb (uitgaande van Linux)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schonhose
  • Laatst online: 29-09 08:29

Schonhose

Retro Icoon

"The thing under my bed waiting to grab my ankle isn't real. I know that, and I also know that if I'm careful to keep my foot under the covers, it will never be able to grab my ankle." - Stephen King
Quinta: 3 januari 2005

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wirf
Verwijderd schreef op 14 januari 2003 @ 12:57:
[...]

offtopic:
uhmm nee niet echt :) 29 Mb gecomprimeerd, 75 Mb uitgepakt, bak je daar een Phoenix (XFT enabled) van dan heb je plusminus 50 minuten later (Athlon XP 2400) een browser die (wederom) ingepakt 10.3 Mb is en uitgepakt 23 Mb (uitgaande van Linux)
offtopic:
Deze word anders toch echt wel 313MB uitgepakt :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:41

deadinspace

The what goes where now?

Ik zal even hier posten wat ik ook op de frontpage heb gepost:

kwoot

Pfoe, dat überhaupt iemand het gelooft...

Die pak-em-beet 1400 regels per dag waar veel mensen over struikelen is niet het ergste. 1400 regels code per dat is in principe (als je erg goed en snel kan programmeren, niet documenteert en weinig debugt) wel haalbaar. Of je het anderhalf jaar lang volhoudt is erg twijfelachtig en onwaarschijnlijk, maar niet compleet onmogelijk.

Mij vallen de volgende punten op:

* Geen screenshots, foto's of enig ander materiaal dat een aanwijzing is voor de waarheid van dit verhaal. Als het waar is, waarom kan er dan geen screenshot oid van af? Dat verraadt heus niet hoe het programma werkt.

* 100 tot 500% sneller. Twijfelachtig, heel twijfelachtig. HTML is een enorm complexe meuk geworden, en met aanvullingen zoals Java, Javascript, XHTML, CSS, Flash wordt het er niet eenvoudiger op. Zoiets vereist een hele complexe parser. Het feit dat driekwart van de sites zich slecht aan die standaarden houdt verergert de zaak ook nog eens (omdat je parser dan dus tolerant moet zijn).
Dat zijn dingen waarbij je niet zomaar spontaan, revolutionair grofweg een factor vier snelheidswinst krijgt.

*
"It has got every single media player built in. It is the first Internet browser in the world to actually incorporate a DVD sidebar. So you can watch a DVD movie in whatever screen size you want and browse the Internet at the same time."

To make the software more user friendly, it features a talking animated figure called Phoebe.

"The character interacts the entire way through the software. It can also read out Web pages and e-mail and [...]"
Ok, we tellen even op:
- Een webbrowser
- Een email client
- Een DVD speler
- "Every single media player"
- Een huppelkut à la Clippy die bovendien kan voorlezen.

En dat in 18 maanden door één persoon?
Of sowieso: en dat in 780,000 regels code?

Neem alleen Mozilla eens. Dat is een browsers en een emailclient (ok, en nieuwsreader en ircclient). 6 miljoen regels code.
Nou ondersteunt Mozilla erg veel (CSS2 enzo), en is tamelijk gebloat met haar email-client en dergelijke.
Maar als zoiets al 6 miljoen regels kost, hoe kun je dan ooit het hele pretpakket dat ik boven beschreef in 780,000 regels proppen?

*
Ik weet niet hoor, maar een programma crasht alleen als het een bug heeft (bugs in het OS of hardware enzo even buiten beschouwing gelaten). Als hij zo goed kan programmeren, dan haalt hij die bug er toch uit?
Of bedoelt hij dat het programma crasht "omdat" hij 7 keer zo snel is als andere browsers? Riiiiiiight.

En hoe beperk je een browser om maar 6 keer zo snel te zijn als anderen? 6 keer zo snel op wel gebied precies?

Dit is of een dikke HOAX, of iets wat gigantisch uit proportie is geblazen.

Het zou bijvoorbeeld kunnen zijn dat hij gzip compressie heeft toegepast op HTTP (iets wat overigens al jaren kan en ook wel gebruikt wordt. magoed, voorbeeldje he). Dat zou in gunstige situaties wel eens 500% winst kunnen opleveren in de overdrachtsnelheid.

Maar zo'n verbetering klopt totaal weer niet met beweringen als "It has got every single media player built in"...

Er zitten gewoon teveel tegenstrijdigheden in om het verhaal as is enigszins geloofwaardig te laten zijn.

Dit doet me trouwens ook denken aan die nieuwe video codec van een aantal jaar terug... Een bedrijf zou een codec hebben ontwikkeld waarmee je met acceptabele kwaliteit een film op een diskette kwijt zou kunnen. Er zouden al demonstraties gegeven zijn, en het bedrijf zou in onderhandelingen zijn met mediaconcerns e.d.
Uiteraard heeft niemand ooit nog wat van dat project gehoord.

endkwoot

Dus het verhaal zoals het gepresenteerd wordt waar? Nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog een site waar het op staat:
http://radio.weblogs.com/0103966/2003/01/12.html

En dit is het laatste nieuws over de browser (van gisteren):
http://radio.weblogs.com/0103966/2003/01/13.html#a1168

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2003 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Known as "XWEBS," the system works with an ordinary Internet connection using a 56K modem on a normal telephone line.
Zoek dus maar op ;) Is vast wel wat meer info over te vinden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat zo iets onmogelijks serieus genomen wordt. Die kerel die dit verzonnen heeft, lacht zich nu rot omdat tie nog serieus genomen wordt ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-8one
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09 10:50

T-8one

take it easy, take a sisi

ok, en als we er nu eens vanuit gaan dat deze jongen een vorm van autisme heeft. Iedereen weet dat autisten soms in een specifiek ding erg goed zijn, ze kunnen bijvoorbeeld ontzettend snel rekenen, heel mooi tekenen, weten de totale inventaris van een cd-winkel, en ga zo maar door.
Stel je voor dat hij een bepaalde programmeertaal gewoon kan typen zoals wij een gewone taal typen, zonder na te denken, zou het dan niet haalbaar zijn?

GP 32 the most powerfull handheld in the world :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een even ongeloofwaardig verhaal van de auto-markt:
Op mijn zestiende jaar ontwerp ik in anderhalf jaar een auto die 1000 kilometer per uur kan halen en ook nog is 3 x zo zuinig rijdt. Bovendien kunnen botsingen voorkomen worden: als tie een tegenligger aan ziet komen, komt er een veersysteem in actie waardoor de auto over de tegenligger heen springt.

Ongeveer dezelfde nieuwswaarde :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burat
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Burat

bos wortels

kareltje_de_grote schreef op 14 januari 2003 @ 16:25:
ok, en als we er nu eens vanuit gaan dat deze jongen een vorm van autisme heeft. Iedereen weet dat autisten soms in een specifiek ding erg goed zijn, ze kunnen bijvoorbeeld ontzettend snel rekenen, heel mooi tekenen, weten de totale inventaris van een cd-winkel, en ga zo maar door.
Stel je voor dat hij een bepaalde programmeertaal gewoon kan typen zoals wij een gewone taal typen, zonder na te denken, zou het dan niet haalbaar zijn?

Eigenlijk niet nee. Veel dingen zijn niet haalbaar omdat ze closed source zijn. Het vereist per mediaformat enorm veel tijd om je eigen codecs en render engines te schrijven. En dan niet alleen programmeren, maar ook doorlezen van specs, testen, testen en nog eens testen, etc.

Daarnaast komt deze gast ook niet autistisch over wat betreft de features. Een autist zal niet zo snel denken aan een clip-it voor kids en blinden lijkt me...

Homepage | Me @ T.net | Having fun @ Procurios | Collega's gezocht: Webontwikkelaar PHP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Knap gedaan als het waar is, 1 amateur die slimmer is dan vele profs van micro$oft. maar zolang er geen screenshots zijn of het product op de markt is geloof ik er niks van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
kareltje_de_grote schreef op 14 January 2003 @ 16:25:
Euh, als ik aan het programmeren ben, dan DENK ik gewoon in C en kan ik vaak ook lange stukken aan een stuk door schrijven. Daarna controleer ik het een keer en haal ik wat kleine bug- en typfoutjes er uit, net zoals ik een brief schrijf dus.
Dat doet elke ervaren programmeur en dat maakt je dus niet bijzonder of autistisch.

Ik vind het hele verhaal gewoon ruiken naar iemand die met Delphi vanalles aan elkaar heeft geplakt (internet explorer object, media player object, microsoft agent aangeroepen) en om het bijzonder te maken dan maar claimt dat ie 5x sneller is, iets wat je makkelijk kunt doen omdat toch niemand het verschil gaat merken. Met een kabelverbinding flitsen alle sites namelijk zoiezo al voorbij en tragere sites kan een browser nooit sneller maken.

[edit]
Zoiezo gaan de begrippen 'razendsnelle browser' en 'bloated met ingebouwde media player en clippy-wannabe' niet echt hand in hand volgens mij..

[ Voor 6% gewijzigd door Bigs op 14-01-2003 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justice
The Irish browser story: Ok folks, here's the scoop. I am just back from talking to one of MIT Media Lab Europe's researchers, who both checked out the browser and talked to Adnan. He says the browser is 'absolutely extraordinary'. He says that what Adnan has done is re-engineer the efficiency of how a browser operates, which allows it to run up to six times faster (but usually not that much faster -- two to four times faster is more common). So it's not managing bandwidth but managing the way the browser itself handles and presents information. The researcher (whom I know and will vouch for) says that instead of simply tinkering with existing code he went down to the socket layer and reworked it at the protocol level (now, many of you guys will know the significance of this better than me, I'm just reporting the conversation). He added that it is incredibly clever work and stunning that a 16 year old has done this (I am not scrimping on the superlatives because that is what was said). (NB: A conversation in a group ensued that this work perhaps suggests that because the browser market is a virtual monopoly, there's been little incentive to improve efficiency in this way -- indeed, it might be beneficial to product development to just eke out a leeeetle more efficiency now and then and advertise it as continuing innovation... but I leave that to further discussion among the well-informed).
[...]
Meer op de blog hieronder :)
http://radio.weblogs.com/0103966/2003/01/13.html#a1168

[ Voor 33% gewijzigd door Justice op 14-01-2003 16:54 ]

Human Bobby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

welnu, die kerel heeft vast en zeker screenshots. Als tie ze niet heeft, liegt tie (die onderzoeker, bedoel ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en als er nu eens een tikfout staat en er 78000 regels wordt bedoeld. Als het een snelle brouwser is , zal er ook wel weinig code inzitten tov de rest van de browerser wereld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
Verwijderd schreef op 14 January 2003 @ 16:53:
[...]

welnu, die kerel heeft vast en zeker screenshots. Als tie ze niet heeft, liegt tie (die onderzoeker, bedoel ik)
Of hij heeft gewoon geen verstand van computers :) Als ik mijn moeder zoiets zou laten zien zou ze ook helemaal dolenthousiast zijn bij wijze van spreke, terwijl het eigenlijk helemaal niks is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-09 19:04

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Volgens mij lezen jullie allemaal over het voor mij belangrijkste stukje wat aangeeft dat het een hoax is heen. Het werkt via een normale telefoonlijn. Wat staat er dan onder: Je kunt nog bellen tijdens het internetten. Hoezo hoax

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18:16

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
sWORDs schreef op 14 January 2003 @ 17:08:
Volgens mij lezen jullie allemaal over het voor mij belangrijkste stukje wat aangeeft dat het een hoax is heen. Het werkt via een normale telefoonlijn. Wat staat er dan onder: Je kunt nog bellen tijdens het internetten. Hoezo hoax

ehm, dat wordt gedaan mbv internet telefonie, zoals ook al is uitgelegt.

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Laatst online: 19:15

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Bigs schreef op 14 januari 2003 @ 17:02:Of hij heeft gewoon geen verstand van computers :) Als ik mijn moeder zoiets zou laten zien zou ze ook helemaal dolenthousiast zijn bij wijze van spreke, terwijl het eigenlijk helemaal niks is.

Inderdaad. Met een beetje creatief verhaal kun je mensen genoeg wijs maken.

Los van de dingen die iedereen hier al genoemd heeft, ik snap niet waarom het 'speciaal voor 56k6' zo bijzonder kan zijn (zo komt het iig op mij over).

En daarnaast, ik kan me niet voorstellen dat dit je eerste programma is ooit geschreven, als je dusdanig brillant bent (voorop gesteld dat het mogelijk is) dan heb je toen je zeg 12 jaar was meer dan zat programma's geschreven en die online geknalt om te showen hoe l33t je was/bent :). Daarnaast ga je mij niet wijsmaken dat je een heel project als dit afmaakt en er niemand is die er eerder over verteld heeft of screenies/film/whatever ervan gemaakt heeft.

Blijft voor mij de grote vraag, hoe kan het dat een instelling hier een prijs aan geeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

Of misschien is het hem wel gelukt en zijn we weer jaloers. Eerst die browser zien voordat je hem de grond inmept. Het is onwaarschijnlijk, maar als je in de 18 maanden 8 uur elke dag eraan werkt is het maar 3 regeltjes per minuut :+ En hij kan natuurlijk wat "gecopy paste" hebben ofzo.

Maar goed, als het hem echt gelukt is, respect gewoon.

MechWarrior || Monsters Game

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

GambitRS schreef op 14 januari 2003 @ 18:14:
En hij kan natuurlijk wat "gecopy paste" hebben ofzo.
Maar goed, als het hem echt gelukt is, respect gewoon.

Copy pasten is meestal nou niet echt snelheids bevorderend voor zover ik weet ;).

Uiteraard eet ik mijn hoed op als het hem wel lukt :) (met de kanttekening dat ik geen hoed heb :+).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wirf schreef op 14 January 2003 @ 14:01:
offtopic:
Deze word anders toch echt wel 313MB uitgepakt :?
oops je hebt gelijk :) ik doe nl. alleen maar een cvs update op de source code, vandaar dat ik in verwarring was gebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnEuTeR
  • Laatst online: 24-02-2024

KnEuTeR

iedereen heeft een handelsmerk

whaha echt onzin.

ten eerste is het te veel werk, maar hij moet het ook nog eens KUNNEN. Als je ZO GOED kan coden dat je zulke qualiteit programma's kan maken, moet je toch al minstens een flinke Informatica school achter de rug hebben, al niet te spreken van programmeer ervaring.

dan had hij al op z'n 10e moeten beginnen met vet coden leren enzo, lijkt me niet echt mogelijk dat hij toen die wiskundige denkwijze en programmeren snapte

HOAX.

Computers ain't that smart, Whatever man built could be taken apart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justice
The researcher (whom I know and will vouch for) says that instead of simply tinkering with existing code he went down to the socket layer and reworked it at the protocol level

Hij is dus anders te werk gegaan, maar dat had ik al eerder gezegt, alleen leest iedereen eroverheen. Nu heb ik geen programmeer ervaring (behalve lingo actionscript en php/js in 3 lessen :P) dus ik weet niet wat hiermee bedoelt wordt? Kan iemand dit even uitleggen in begrijpelijk nederlands

Human Bobby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Justice schreef op 14 January 2003 @ 18:45:
The researcher (whom I know and will vouch for) says that instead of simply tinkering with existing code he went down to the socket layer and reworked it at the protocol level

Hij is dus anders te werk gegaan, maar dat had ik al eerder gezegt, alleen leest iedereen eroverheen. Nu heb ik geen programmeer ervaring (behalve lingo actionscript en php/js in 3 lessen :P) dus ik weet niet wat hiermee bedoelt wordt? Kan iemand dit even uitleggen in begrijpelijk nederlands
Je kan een link opdelen in meerdere lagen, waarover verschillende protocollen worden gebruikt. Ik browse nu bijvoorbeeld naar gathering.tweakers.net:

Mijn browser stuurt naar got poort 80 wat textjes.
Deze textjes worden misschien nog ergens gecomprimeerd en worden vervolgens in een IP pakketje gestopt. Dit wordt in een TCP pakketje gestopt en dit wordt vervolgens via een Ethernetprotocol gestuurd naar mijn server, die het over het internet loodst.

Als je dit kan veranderen boek je een snelheidswinst, maar dan is het verhaal over 5 media spelers en 120 zoekmachines weer onzin.

Als het allemaal zo snel moet, waarom zitten er dan zoveel features op? Als het een onderzoeksproject is (e.g. wetenschappelijk), waarom kan je de browser dan voorzien van skins?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Heb zo'n realplayer stream stukje erover gezien en ik zie daar iets wat heel erg op match music jukebox lijkt gedeeltelijk ;)

Volgens mij heeft ie heel wat dingen gewoon gedecompiled of hoe je het ook noemt en er een groot proggie van gemaakt met delen van elk programma, maar ja dat zouden dan veeel meer regels zijn uiteindelijk......... :(

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wirf
Justice schreef op 14 January 2003 @ 18:45:

volgens mij is het openen van een internetconnectie op socketlayer de standaard manier van het openen van een connectie? Op die manier heb ik anders al aardig wat programma's geschreven (ben ik nu ook zo 1337? :P )

als je nog verder "omlaag" gaat, zit je de programmatuur van het OS opnieuw te maken en ik neem aan dat ie dat toch echt niet heeft gedaan. Verder haal zul je ook geen snelheidswinst kunnen halen, want je doet het in userspace (dus er worden de hele tijd contextswitches gedaan zodra je een pakket stuurt)

offtopic:
sommige andere programeurs zullen misschien opmerken dat ik een aantal unix-termen in mn verhaal heb, maar ik weet bijna zeker dat het niet veel anders is voor windows, alleen heb ik daar niet veel (lees: geen) ervaring mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wirf
Verwijderd schreef op 14 January 2003 @ 19:00:
[...]

Je kan een link opdelen in meerdere lagen, waarover verschillende protocollen worden gebruikt. Ik browse nu bijvoorbeeld naar gathering.tweakers.net:

Mijn browser stuurt naar got poort 80 wat textjes.
Deze textjes worden misschien nog ergens gecomprimeerd en worden vervolgens in een IP pakketje gestopt. Dit wordt in een TCP pakketje gestopt en dit wordt vervolgens via een Ethernetprotocol gestuurd naar mijn server, die het over het internet loodst.

Als je dit kan veranderen boek je een snelheidswinst
en das ook weer zoiets, je kunt de manier waarop TCP/IP pakketjes worden gemaakt niet zomaar veranderen, als je het niet goed doet (op de manier waarop het OS het doet) worden je pakketjes nooit verstuurt, of heeft de server waar de pagina's opstaan geen flauw idee waar je het over hebt en krijg je dus nog steeds geen pagina's binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ddofborg
  • Laatst online: 06-05 19:28
ik wil niet veel zeggen, maar IE gebruikt ook meerdere threads om de downloaden. Je kunt in registry aantal threads opgeven... tot 16 geloof ik... dus dit is niet echt nieuw!

ik geloof niet dat er iemand is die zo'n browser kan bouwen. En er zijn HEEL VEEL bedrijven die het al hebben geprobeerd! Opera en IE zijn de snelste die ik heb gezien.

edit
dit doet mij denken aan een bericht van een paar maanden geleden, van een man die 100 DVD films (zonder andere compressie) op 1 CD ROM kon zetten. Dat bedrijf zou ook binnen drie maanden een demo laten zien, maar ik heb er verder niets van gehoord!!! Dus dikke onzin.

Als je iets geniaal uitvindt, dan laat je het ook zien, en niet alleen horen! 1 plaatje laat meer zien dan 1000 woorden.

[ Voor 39% gewijzigd door ddofborg op 14-01-2003 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ddofborg schreef op 14 January 2003 @ 19:34:

edit
dit doet mij denken aan een bericht van een paar maanden geleden, van een man die 100 DVD films (zonder andere compressie) op 1 CD ROM kon zetten. Dat bedrijf zou ook binnen drie maanden een demo laten zien, maar ik heb er verder niets van gehoord!!! Dus dikke onzin.

Als je iets geniaal uitvindt, dan laat je het ook zien, en niet alleen horen! 1 plaatje laat meer zien dan 1000 woorden.
dat word een grote toren :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ddofburg: jij bedoelt concurrent connections als je wil downloaden van dezelfde server.

Voorheen was het dan bijvoorbeeld maar mogelijk om 2 bestanden tegelijkertijd van dezelfde ftp-server te downloaden. Aanpassen van die register instelling kan dit aantal omhoog gooien.

IE gebruikt voor een en hetzelfde bestand toch echt maar 1 thread hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjolmers
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-06 17:05

sjolmers

het leven is té kort, geniet!

Iemand een link.....? Want zien is geloven (stelletje ongelovigen :p)

adr opleidingen en meer adr opleidingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 January 2003 @ 20:28:
ddofburg: jij bedoelt concurrent connections als je wil downloaden van dezelfde server.

Voorheen was het dan bijvoorbeeld maar mogelijk om 2 bestanden tegelijkertijd van dezelfde ftp-server te downloaden. Aanpassen van die register instelling kan dit aantal omhoog gooien.

IE = multithreading hoor. De threads zijn iexplore.exe, voor iedere window 1 (en vast voor nog meer dingen 1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 January 2003 @ 20:28:

dit is wel een beetje offtopic maar:
heeft ie in windows xp nou wel of niet ftp support?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 januari 2003 @ 20:55:
[...]

IE = multithreading hoor. De threads zijn iexplore.exe, voor iedere window 1 (en vast voor nog meer dingen 1)

Threads worden hier bedoeld als download-threads. Ik neem aan dat dat toch wel duidelijk was :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

Wirf schreef op 14 January 2003 @ 19:17:
en das ook weer zoiets, je kunt de manier waarop TCP/IP pakketjes worden gemaakt niet zomaar veranderen, als je het niet goed doet (op de manier waarop het OS het doet) worden je pakketjes nooit verstuurt, of heeft de server waar de pagina's opstaan geen flauw idee waar je het over hebt en krijg je dus nog steeds geen pagina's binnen.

Inderdaad en ik geloof er geen drol van dat een heel IE-ontwikkelings team daar een factor 4-5 aan snelheid zou laten liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjolmers
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-06 17:05

sjolmers

het leven is té kort, geniet!

nog steeds geen linkje...? ninemand...? dan zal het wel een hoax zijn!

adr opleidingen en meer adr opleidingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:22
Het eigenlijk niet anders dan een hoax zijn, want 16 jaar, een volledige browser... Misschien met wat active-x controls en slime cache trucks.. Anders niet... En dat geklets om dat als hij em 7x sneller zou maken dan conventionele browser dat hij zou crashen..... Heel erg vaag...

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Sonja
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-04 11:42

Red Sonja

Linux: power to de wortel

Als hij volgens dat verhaal daadwerkelijk naar de onderste laag is gegaan dan heeft ie dus bij wijze van spreken van een OS een browser gemaakt. Het openen van sockets e.d omzeilend.
Schrijf het in asm, zet zo'n systeem op een 486 en vergelijk het met gebloate browser op een trage verbinding en hij zou idd in de buurt kunnen komen lijkt me. Dan ga ik er ook vanuit dat t een browser a la Lynx is en niet eentje die meer weg heeft van Mozilla/IE.

Zelfs als ze het verhaal zo zouden presenteren dan zou ik het toch eerst moeten zien voordat ik het geloof.

Tel daarbij op dat ie ondersteuning biedt voor DVD's, alle media-players en nog eens een eigen rendering-engine heeft bedacht. En net wat Simon hierboven zegt: zo'n "genie" moet toch echt met een slimmere/gevattere opmerking komen.

Denk dat t toch echt een vervroegde 1 april grap is.

M$ heeft de hele broncode van zijn OS overhoop kunnen gooien om wat deze jongen nu roept te bewerkstelligen. Als zij het niet gedaan hebben.....

And the beast shall be made legion. Its numbers shall be increased a thousand thousand fold. The din of a million keyboards like unto a great storm shall cover the earth, and the followers of Mammon shall tremble. from The Book of Mozilla, 3:31

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is dit em nu of niet?

http://xweb.sourceforge.net/overview/download.html

't Stelt nou niet zo heel erg veel voor , gebruikt java, en een heleboel componenten van anderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
Verwijderd schreef op 20 januari 2003 @ 19:02:
Is dit em nu of niet?

http://xweb.sourceforge.net/overview/download.html

't Stelt nou niet zo heel erg veel voor , gebruikt java, en een heleboel componenten van anderen.
Nee die superbrowser heet XWEBS, dit is iets anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maak maar eens een 'hello world' windowed applicatie in Visual C++ en kijk eens hoeveel regels je krijgt zonder dat je het toetsenbord aangeraakt hebt (behalve het hello world intoetsen natuurlijk :))...

Maar ook ik denk dat het een HOAX is... Snap alleen het nut ervan niet..

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2003 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ìk hoop dat het echt is, maar idd het lonkt naar hoax :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Mile
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 25-08 15:01

E-Mile

Danteezy!

KnEuTeR schreef op 14 January 2003 @ 18:28:
whaha echt onzin.

ten eerste is het te veel werk, maar hij moet het ook nog eens KUNNEN. Als je ZO GOED kan coden dat je zulke qualiteit programma's kan maken, moet je toch al minstens een flinke Informatica school achter de rug hebben, al niet te spreken van programmeer ervaring.

dan had hij al op z'n 10e moeten beginnen met vet coden leren enzo, lijkt me niet echt mogelijk dat hij toen die wiskundige denkwijze en programmeren snapte

HOAX.
is het niet mogelijk dat er een zeer snel autodydactisch proces plaatsvind omdat het jongetje hoogbegaafd is, dat kan ik me nog voorstellen, de rest van 't verhaal maakt het een stuk minder waarheid helaas.

AxidanT<<Check't voor fijne muziek! (Als je van house houdt dan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gewoon w88 op de download en dan weten we het toch gewoon. Je ken wel 6 paginas vollullen dat het een hoax is ofniet. Schiet je ok weinig mee op. Mijn mening dan he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier nog een artikel:
http://newsobserver.com/2...ory/712974p-5244591c.html
[Edit]
En nog één:
http://developers.slashdo...212253&mode=thread&tid=95

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2003 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruuddie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-09 16:47
Waarom zou dit een hoax zijn?
Is dit zoiets als "wat de boer niet kent, eet ie niet" of zo??
Als je de berichtgevingen had gelezen, wist je ook dat deze browser gewoon 5 connecties maakt met een site, net zoals DAP doet met een normale download.
Thus het is best mogelijk dat hij sneller is, maar dat is IMHO dan vooral te merken bij de grotere sites, want sites van 2 kb downe in 5 stukken tegelijk heeft ook weinig nut :P
Pagina: 1 2 Laatste