Het Sim City 4 topic - Deel II

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 4.991 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarvdb
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-05 09:45

oscarvdb

and like that...

10k Tutorial for Beginners
stap voor stap, met screenshots

mirror 1 http://129.21.144.193/10ktut/
mirror 2 http://mutey.dyndns.org:8008/sc4/10ktut/
This tutorial will walk through the construction of a city. The tutorial goes through five years game time, reaches ten thousand population, and has a budget surplus of $1000/month at the end. This is possible in much faster than five years, however things are taken slowly; it is a tutorial after all.
_/-\o_

... he's gone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Choller
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-05-2024
Ik zit nu inmiddels 16 jaar verder en op ongeveer 6000 mensen. Net toen het heel goed ging kwam er brand in mijn powerplant waardoor mijn bewonersaantal daalde tot 2000 :( . Nu heb ik alles weer gerestaureerd (wel een lening van 25.000).
Hoe kunnen jullie failliet gaan. Anders dan een paar geldproblemen (k heb nu ook zo'n chemische afval ding) moet het toch lukken om met je budget rond te komen. Al halverwege je begingeld (50000) moet je al zorgen "inkomsten >= uitgaven".
Desnoods legalize je gambling en dan doe je ook zo'n community crime prevention programma. 70 euro winst in totaal.

Wat ik irritant vind is dat mijn bussen niet gebruikt worden. En dat mijn wegen gaten krijgen terwijl de funding meer dan gemiddeld is.

Verder is het mij opgevallen dat wanneer de huizen zwart worden dat ze daarna weer mooi worden wanneer er mensen erin komen. Niet slopen dus.
Details heb ik nog niet gezien, veels te druk met de city zelf.

Tja, ik ben wel een goeie burgermeester :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

oscarvdb schreef op 20 January 2003 @ 08:44:
10k Tutorial for Beginners
stap voor stap, met screenshots

mirror 1 http://129.21.144.193/10ktut/
mirror 2 http://mutey.dyndns.org:8008/sc4/10ktut/
[...]

_/-\o_
lol ik maak vanaf dag 1 altijd al 50% winst :X en dah zakt later wat in soms :P maar ik maak toch wel mooi 10k winst met me 160k inwonerstad 8)7

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-09 14:38

Basszje

Reisvaap!]

Na het weekend kan ik met sim4 iig erg goed winst maken. Het idee is om ze in het begin gewoon niet gelijk alle voorzieningen te geven, maar dit op te bouwen .

Ik doe verder vaak aan inkomsten nivellering ( :P ) , dus voor de rijkeren iets meer taxes. Leuk als je land value ineens stijgt. Krijg je gelijk een bak aan taxes erbij :)

Het enige wat me nog niet echt gelukt is is om alle echt de hoogte in te krijgen. Ben ook bang dat mijn grootste stad nu 25k inwoners heeft :P .

Trouwens is nog best moeilijk om een 'arbeiderstad' te maken met allemaal maar low-wealth (hoog) bouw. Bouw een school of ziekenhuis en je hebt gelijk al een zooi medium wealth erbij :? .

trouwens al je problemen heb met je residential demand, die werd bij mij ineens bijna niets meer moet je eens wat sportparkjes links en rechts bouwen. Scheelde bij mij enorm ( van practisch geen demand naar volledig hoge demand ) .

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Laatst online: 23:03
Ik werk met een iets wat rechtsere methode van belastingen en ik heb een stad van 80k, een van 145k en een van 190k :P

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schaapje_BlaaT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 20:41
de hoogte in gaat je stad vanaf 45k inwoners, en winst vind ik niet prioriteit
als je maar kunt rondkomen is het genoeg, een redelijke marge is wel aan te raden
ik geef extra winsten weg aan voorzieningen
ik heb inmiddels alle goodies gebouwd die ik kreeg, behalve de fusion plant, die kost 10k per maand en sims schijnen geen enkel probleem te hebben met kerncentrales, de landvalue ernaast is actually hoog ?! en de sims waren maar wat blij toen ik gascentrales door kerncentrales verving. Fusion wordt pas interessant als je stad echt idioot veel power nodig heeft
winst is nu 1500 met 200k inwoners, zonder neighbour deals, zonder dingen als legerbasis, en met stadion(groot en klein), standbeeld, stock market, golfbaan, advanced research lab grote bibliotheek etc. en alle ordinances aan behalve youth curfew program, nuclear free zone en dat afval gas recycle plan
alleen ik zag dat bepaalde goodies buren vereisen, dus als mijn kaart vol is moet ik er een paar steden naast bouwen om echt alles te krijgen
weet iemand ook wat het 'bureau of burocracy' doet? die kan ik vrij makkelijk krijgen door tijdelijk het health en education budget helemaal vol open te zetten (da's behoorlijk overkill) en dan weer terug te zetten.

ook leuk, als je toch veel geld hebt is een groot stuk water overbruggen met highway, dan krijg je de golden gate bridge, stoooooer

ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basszje

Basszje

Reisvaap!]

Het klinkt eh 'bureaucratisch' . Misschien dat alles wat efficienter gaat werken, net als bij city hall :?

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maf
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-09 01:07

Maf

Eén ding lukt me echter nog niet, hoe maak je neighbourdeals??
Ik heb twee stadjes naast elkaar, één grote met veel garbage en een kleine met genoeg verwerkingsmogelijkheid... hoe kan ik zorgen dat het van de één naar de ander gaat?

"If someone takes a knife, you take a gun. If someone puts one of yours to the hospital, you send one of them to the morgue. That's the Chicago way."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Laatst online: 23:44

Wildfire

Joy to the world!

Maf schreef op 20 januari 2003 @ 11:34:
Ik heb twee stadjes naast elkaar, één grote met veel garbage en een kleine met genoeg verwerkingsmogelijkheid... hoe kan ik zorgen dat het van de één naar de ander gaat?
Je hebt toch wel goede verbindingen aangelegd met je buurstad? Zonder wegen kan er ook geen afval vervoerd worden.

De verbindingen moeten ook echt op elkaar aansluiten. Dus gewoon een weg slepen en laten connecten met je buurstad is niet genoeg, in die buurstad moet je ook daadwerkelijk die weg verbinden met het wegennet aldaar.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maf schreef op 20 januari 2003 @ 11:34:
Waarschijnlijk heeft de ene stad niet genoeg geld om een deal te betalen! (mag geen verlies draaien door de deal)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basszje

Basszje

Reisvaap!]

Wat me ook opgevallen is bij die deals is dat als je ze niet doet ( cancel ) je ze op een later moment alsnog kan activeren. Dat is anders dan bij de vorige simcities waar je het alleen op een gegeven moment kan doen .

Als je ze alsnog wil activeren kan je dat doen bij het budget (neighbourhood deals ) .

Wat is me zat af te vragen trouwens , kan je power e.d ook over meerdere steden heen verdelen. Stel je maakt een 'powerhouse' regio en dan verkoop je de stroom aan een powercentrale loze stad, kan deze stad dan ook weer aan de stad 'erachter' de stroom die die importeert weer verkopen en zo als het ware een keten maken :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schaapje_BlaaT
enkele nuttige simcity tips van een simcity veteraan ->

http://www.simcitycentral...wtopic.php?t=1939&start=0

ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pegasus81
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-08 19:56

Pegasus81

Group: Infinity

KenVerburg schreef op 17 January 2003 @ 16:18:
Pegasus81,

Ik had hetzelfde probleem toen ik het spel op dinsdag wilde registereren nadat ik hem bij FreeRecordShop had gekocht. Toen ik echter gisteren mijn serial nog een keer invulde ging het wel goed. Ik denk dat Maxis nog niet alle internationale serials heeft ingelezen ofzow. Gewoon blijven proberen.
Thankx, ik ga het zo even uitproberen

System info: Abit KG7-Raid, AMD Athlon XP 1800+@1900+, 512 Mb DDR ram, Radeon 8500LE, 2x40Gb Maxtor 7.2k + 1x 100Gb Maxtor 5.4k, 24x Plextor CdWiter, 16x Pioneer DVD, 3.5" Floppy, SB Audigy, 10/100 noname network, Iiyama Vision Master 450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ff dit topic doorgezocht, maar kon toch het antwoord op mijn vraag niet vinden:

Waarom komt er rook en vonken van die hoogspanningsmasten af?

Betekent dat dat ik te weinig funds voor het onderhoud ervan geef, of hoort het altijd zo.

Of betekent het dat er te veel stroom over de draad loopt en je er net als bij een drukke weg een nieuwe naast moet leggen?

Dat heb ik wel al geprobeerd, maar ik zag geen verschil, misschien op langere termijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 January 2003 @ 12:34:
Ik heb ff dit topic doorgezocht, maar kon toch het antwoord op mijn vraag niet vinden:

Betekent dat dat ik te weinig funds voor het onderhoud ervan geef, of hoort het altijd zo.

Of betekent het dat er te veel stroom over de draad loopt en je er net als bij een drukke weg een nieuwe naast moet leggen?

Dat heb ik wel al geprobeerd, maar ik zag geen verschil, misschien op langere termijn?
Ik heb dat ook 1 keer gehad. en toen gewoon die mast vervangen en toen was het over. komt het niet omdat je veel meer capaciteit gebruikt dan er nodig is?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2003 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16:39

Ankh

|true

hulde aan mensen die zo geod zijn in dit spel..

ik loop telkens in het rood :/
maakt niet uit wat ik doe.. ik heb maar 500 inwoners :?
zal zo ff wat pics posten...

[ Voor 10% gewijzigd door Ankh op 20-01-2003 12:42 ]

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Verwijderd schreef op 20 January 2003 @ 12:34:

lees de handleiding voor je blaat (of heb je die niet }) )
het antwoord

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basszje

Basszje

Reisvaap!]

RaMMSTeiN schreef op 20 January 2003 @ 12:42:
hulde aan mensen die zo geod zijn in dit spel..

ik loop telkens in het rood :/
maakt niet uit wat ik doe.. ik heb maar 500 inwoners :?
zal zo ff wat pics posten...
Daar maak ik ook amper winst mee. Lees hier ff rond en die handleiding paar posts boven je.

Belangrijkste is bij kleine dorpje om gewoon normale 'streets' te bouwen en geen voorzieningen zoals healthcare of education te bouwen :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh

Ankh

|true

Basszje schreef op 20 January 2003 @ 13:02:
[...]

Daar maak ik ook amper winst mee. Lees hier ff rond en die handleiding paar posts boven je.

Belangrijkste is bij kleine dorpje om gewoon normale 'streets' te bouwen en geen voorzieningen zoals healthcare of education te bouwen :) .
maar mijn health enzo gaat *vet* achter uit.. |:(

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devster
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08 18:08

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

Choller schreef op 20 January 2003 @ 09:09:
Wat ik irritant vind is dat mijn bussen niet gebruikt worden.
Misschien helpt dit:

BUSES – Buses are the cheapest form are mass transit and are easy to add to an existing road network. They are very fast and don’t greatly decrease traffic as they use the same roads as the other cars, but can still have a significant effect. The trick with buses is to remember that people walk to get on or off them. In SC4, people either leave their home in a car or by walking. Once they get in a car they will not use a bus or subway. Thus for people to use these methods of transportation, you need to place the bus stops close enough to the people’s homes for them to walk to the stations (6-8 spaces seems to be the most anyone will walk to use a bus stop). You also need to place bus stop within walking range of shops and factories, so that the sims can get off the bus and only have a short walk to work or the store. A nice bonus of buses is that you earn money from fares. It’s not much, but can help early on. Also, the game will alert you about underused stations in the information panel. Getting rid of these stations will save you money as well as help you see which station placements work well and which don’t.

"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RaMMSTeiN schreef op 20 January 2003 @ 13:08:
[...]

Zodra de nood rijp is, kloppen ze wel aan.

Let trouwens ook op pollution.. ook water pollution.. want tsja.. mensen moeten wel drinken he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh

Ankh

|true

Verwijderd schreef op 20 januari 2003 @ 13:16:
[...]

Zodra de nood rijp is, kloppen ze wel aan.

Let trouwens ook op pollution.. ook water pollution.. want tsja.. mensen moeten wel drinken he ;)
heb enkel water pollution bij agriculure (aardig veel zelfs).. ik haal het wat aan andere kant vandaan dus dat zil wel goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basszje

Basszje

Reisvaap!]

RaMMSTeiN schreef op 20 januari 2003 @ 13:08:
[...]

in den beginnne hindert dat niet zoveel, totdat je echt dure huizen wilt gaan bouwen .. Maar ik zou eerst even iets van 1000 / 1500 inw. fixen, dan een clinic op low budget neerzetten, maar zorg wel dat je budget in de plus blijft. Eventueel belasting oid verhogen :) .

Later kan je echt goede voorzieningen aanleggen. Over het algemeen gooi ik eerst op educatie (elementary school ) voordat ik een clinic bouw trouwens. Lage health kan trouwens ook goed zijn om je stad jong te houden ipv een hele zut gepensioneerde kakkers te hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik speel sinds een paar dagen ook SC4, heb nu een stadje waar ik ongeveer 200 winst mee maak, elke maand.
Nu wilde ik het openbaar vervoer is uitproberen, de trein, maar ik snap nie echt hoe je de rails ZO kunt neerleggen dat er ook daadwerkelijk een trein op rijdt.
Ik heb een rails, langs 3 stations. Moet hij ook weer terug naar het eerste station???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagjuh,
Ik heb eens een link gevonden die de naam had als, "Transport patch" ??
Wat is dit? kun je er wat mee? (ben link kwijt :'()

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basszje

Basszje

Reisvaap!]

Verwijderd schreef op 20 januari 2003 @ 14:49:
Ik speel sinds een paar dagen ook SC4, heb nu een stadje waar ik ongeveer 200 winst mee maak, elke maand.
Nu wilde ik het openbaar vervoer is uitproberen, de trein, maar ik snap nie echt hoe je de rails ZO kunt neerleggen dat er ook daadwerkelijk een trein op rijdt.
Ik heb een rails, langs 3 stations. Moet hij ook weer terug naar het eerste station???
nee, je ziet pas treinen rijden op het moment dat ie ook echt gebruikt gaat worden, en dat is meestal pas bij grote steden of vooral voor regionaal verkeer zeg maar, dus tussen je steden in . Lokaal kan je beter beginnen met bussen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu 3 steden met elk 20K inwoners. Big City, Cig Bity en Ghetto. Raad eens waar al mijn $$$ res en HT industrie naar vertrekken? Juist, naar Ghetto. :P Was ook de eerste met een universiteit, een 2e graveyard en meer goodies.

Ik begin een stad altijd redelijk groot. van alle densities een strook, behalve HD com en agriculture. Geen waterpomp, police of ordinances. Wel education, health en firestation, want die heb je gewoon nodig voor de beste ontwikkeling van een beginnende stad. Zodra ze ook maar de lichste onwikkeling van IHT willen, gooi ik de $ID omhoog, zodat alleen IM en IHT naar je stadje komen. Je moet wel een redeljike cash reserve hebben, want je gaat ongeveer een jaar lang mensen en industrie(dus taxes) verliezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 14:16

Erikie

www.erikie.nl

Afbeeldingslocatie: http://www.zhca.nl/images/leuk.jpg

toch wel geinig spel.. na (niet eens) 10 jaar heb ik al redelijke hoogbouw. In 1 zo'n gebouwtje zitten 550 mensen ofzo, en mijn population is nog maar 4000!! (en meer dan 1000 winst :P)..

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
Erikie schreef op 20 januari 2003 @ 16:40:
[afbeelding]

toch wel geinig spel.. na (niet eens) 10 jaar heb ik al redelijke hoogbouw. In 1 zo'n gebouwtje zitten 550 mensen ofzo, en mijn population is nog maar 4000!! (en meer dan 1000 winst :P)..
Die winst heb ik ook :D
2000 inkomsten, 1000 uitgaven. Ik heb gewoon nog geen politie gekocht ;) en 1 brandweertje met niet superveel geld.

Over m'n brandweer gesproken, er is net brand uitgebroken:
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/i.dsp?FotoAlbumID=1149&format=full&ext=.jpg

Maar die prutsers die vallen telkens en kunnen niet eens richten op't vuur, nu brand gewoon m'n hele industrieterrein af :D

Hoe komt dit nou? Omdat ik ze soms niet genoeg geld geef, of omdat ze misschien buiten hun straal liggen (:?) of door wat anders? :? :)
Dit's opzich niet zo leuk :+

Eigenlijk ook best wel stom, als ik daar zo'n slang zou hebben zal ik heus niet telkens op de grond pleuren of in de lucht richten, maar gewoon de brand blussen 8)

[ Voor 11% gewijzigd door kamerplant op 20-01-2003 16:49 ]

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribal_T
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-10-2024

Tribal_T

PSN ID: Tribal_T

tis de funding waardoor ze dit doen, fundig omhoog en alles komt goed :)

Anyone who takes himself too seriously always runs the risk of looking ridiculous; anyone who can consistently laugh at himself does not

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basszje

Basszje

Reisvaap!]

Erikie schreef op 20 January 2003 @ 16:40:
[afbeelding]

hoe de foek krijg je dat voor elkaar ! :o :? . Ik heb met een stad van 20k + inwoners nog niet eens hoogbouw, nou ja medium appartementjes van 200 mensjes ofzo :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brik
  • Laatst online: 08-09 11:11
bah was net ff een sjiekie stad aan t bouwen. had 10k inwoners en 300 winst ofzo. En ik had niet echt iets veranderd en opeens heeft niemand werk, was nog genoeg plaats voor fabrieken enzo maar ze bouwden geen fabrieken terwijl de taxes voor fabrieken laag waren en ze hadden water en stroom :( Daarna ging ik flink verlies draaien en was de fun over :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brik
Basszje schreef op 20 January 2003 @ 16:54:
[...]

hoe de foek krijg je dat voor elkaar ! :o :? . Ik heb met een stad van 20k + inwoners nog niet eens hoogbouw, nou ja medium appartementjes van 200 mensjes ofzo :'(
veel parken enzo bouwen wil nogal eens helpen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluit
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-04 19:36
ik zit hier met een p4 1.6 256RD-RAM en een geforce 2MX400 64mb en SC4 loopt nu heel klote (heb een stad (grootste kaart) van 20k)
waardoor loopt het zo klote....?? te weinig geheugen of wat??

Steam: McKluit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 14:16

Erikie

www.erikie.nl

Basszje schreef op 20 January 2003 @ 16:54:
[...]

nou niet zo moeilijk. Ik had al een stad gebouwd met 40.000 inwoners, en de 1e stad is volgens mij ook het moeilijkst omdat er nog helemaal geen population bestaat. Maargoed, na 80 jaar zaten d'r 40k people in mn stad. Dus ik nieuwe beginnen. dus roadconnectie. 50.000 uitgegeven, 1 groot hospital, +brandweer en politie (funding afgestemd op grootte, dus niet erg veel uitgaven). Nou, commercials centraal bouwen (alles high density), schooltje in het midden, parkje e.d. 1e 2 jaar maak je veel verlies (1000 per maand), maar daarna gaat t wel rap. Alleen mijn residental blijft wel laagbouw, maar wel de hoogste klasse.

Alleen het lukt mij niet om binnen 30 jaar boven de 30k people uit te komen. want dan ben je al een hele nacht aan het spelen :Z .. en tja, dan wordt t wel saai.

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dionysos
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-04 11:39

Dionysos

Nec scire fas est omnia

Ik begin het geld-gedeelte aardig door te krijgen:
Ik heb nu in kas: iets van vier ton (zonder lening uiteraard)
en een maandelijkse winst van 1500.

Ik zit alleen met een probleem; ik heb een buurstadje aangelegd, maar om die te bereiken moet je "the edges reconcilen". Op zich geen probleem, maar als ik dat doe dan vernietigt dat een boel belangrijke gebouwen voor me. Dus hoe ga ik dat oplossen?

Ik moet voortaan zeker eerst de boel reconcilen en dan pas gaan bouwen zeker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hee, ik ben nu een tijdje bezig met mijn stad en zit nu op 35.000 inwoners.
Het probleem is dat mijn mensen echt superdom zijn. Ik heb genoeg goed gefunde (?) basisscholen, middelbare scholen, stadsuniversiteiten een universiteit musea en bibliotheken maar ze blijven dom! weet iemand wat ik vergeten ben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:9~ Hoe krijg je ooit zoveel winst bij elkaar, ik ben bij 1 stad al blij dat ik 200 winst maak |:( , die zal ik dan is vet lang laten staan, heb ik ook een klein fortuintje, dan maar uitbreiden, ik zit nu op de ongeveer 5k.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2003 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basszje

Basszje

Reisvaap!]

Dionysos schreef op 20 januari 2003 @ 17:05:

Ik zit alleen met een probleem; ik heb een buurstadje aangelegd, maar om die te bereiken moet je "the edges reconcilen". Op zich geen probleem, maar als ik dat doe dan vernietigt dat een boel belangrijke gebouwen voor me. Dus hoe ga ik dat oplossen?

Ik moet voortaan zeker eerst de boel reconcilen en dan pas gaan bouwen zeker?
probeer te reconcilen aan de kant waar nog niets staat , of is dit niet het geval :?
Dan heb je idd een probleem :P

Dat langzaam draaien heb ik trouwens ook last van. Ik heb ook maar een paar dingen op medium detail geknikkerd. Laat wel je city detail op high staan, anders ga je schrikken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basszje

Basszje

Reisvaap!]

Verwijderd schreef op 20 januari 2003 @ 17:15:
Hee, ik ben nu een tijdje bezig met mijn stad en zit nu op 35.000 inwoners.
Het probleem is dat mijn mensen echt superdom zijn. Ik heb genoeg goed gefunde (?) basisscholen, middelbare scholen, stadsuniversiteiten een universiteit musea en bibliotheken maar ze blijven dom! weet iemand wat ik vergeten ben?
Check je population age. Je moet het aanbod afstemmen daarop. Wacht ook eerst een paar jaar trouwens en hou de graphs in de gaten. het gebeurt natuurlijk niet accuut ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/jurnde/images/sim%20city_2.JPG

1000 winst
allemaal door 3000 winst aan neightbor deals
en mijn belasting staat nog steeds op 8 procent
---
ik zit nou alle shit industrie weg te werken

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2003 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basszje

Basszje

Reisvaap!]

Ik had in een low-wealth stadje van me trouwens op een gegeven moment 100/200 winst bij een belasting stand van 3,5% voor residential :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluit
alles staat geloof ik al op low.. :?
mn resolutie op 1024 en ik heb transparante kleuren of iest nog aan staan...
maar het is nu gewoon niet meer te spelen....het duurt super lang voordat erop de zones gebouwd gaat worden...niet leuk meer..!! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
Tribal_T schreef op 20 January 2003 @ 16:48:
tis de funding waardoor ze dit doen, fundig omhoog en alles komt goed :)
Jee wat een stelletje prutsers dan :D
Maar het werkte wel idd, er kwam gewoon helemaal geen brand :+
Kluit schreef op 20 januari 2003 @ 17:03:
ik zit hier met een p4 1.6 256RD-RAM en een geforce 2MX400 64mb en SC4 loopt nu heel klote (heb een stad (grootste kaart) van 20k)
waardoor loopt het zo klote....?? te weinig geheugen of wat??
Dit spel vreet idd wel veel geheugen..
En aangezien je processor echt goed genoeg moet zijn, en je videokaart er niet zo toe doet in dit geval, lijkt geheugen idd de bottleneck te zijn ja..

Hier loopt ie nu ook erg slecht, net nu m'n stad groot begint te worden :|

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DataBeest schreef op 20 January 2003 @ 17:23:
[...]

Jee wat een stelletje prutsers dan :D
Maar het werkte wel idd, er kwam gewoon helemaal geen brand :+

[...]

Dit spel vreet idd wel veel geheugen..
En aangezien je processor echt goed genoeg moet zijn, en je videokaart er niet zo toe doet in dit geval, lijkt geheugen idd de bottleneck te zijn ja..

Hier loopt ie nu ook erg slecht, net nu m'n stad groot begint te worden :|
En mensen bleven maar tegen me zeggen dat 1024 MB nutteloos is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluit
dan moet ik maar een 256mb bij gaan halen....wel balen als ie dan nog steeds bagger loopt :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixxx
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:24
bleh mij lukt het maar niet om boven de 20k inwoners uit tekomen, heb heel de omgeving vol gebouwt en nu willen ze de lucht nie in :'(

With an eye made quiet by the power of harmony, we see into the life of things

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kluit schreef op 20 January 2003 @ 17:27:
dan moet ik maar een 256mb bij gaan halen....wel balen als ie dan nog steeds bagger loopt :'(
Met 512 mb ddram 266 mhz en een AMD Athlon XP 2100+ in samenwerking met een Geforce 4 TI4200 loopt ie in 1024*768 en alles aan, behalve shadows low ofzo bij een populatie van 70000 (1/4 van de grootste map is volgebouwd), ook al bagger B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Laatst online: 20:25

Zoefff

❤ 

DataBeest schreef op 20 januari 2003 @ 16:48:
[...]

Die winst heb ik ook :D
2000 inkomsten, 1000 uitgaven. Ik heb gewoon nog geen politie gekocht ;) en 1 brandweertje met niet superveel geld.

Over m'n brandweer gesproken, er is net brand uitgebroken:
[afbeelding]

Maar die prutsers die vallen telkens en kunnen niet eens richten op't vuur, nu brand gewoon m'n hele industrieterrein af :D

Hoe komt dit nou? Omdat ik ze soms niet genoeg geld geef, of omdat ze misschien buiten hun straal liggen (:?) of door wat anders? :? :)
Dit's opzich niet zo leuk :+

Eigenlijk ook best wel stom, als ik daar zo'n slang zou hebben zal ik heus niet telkens op de grond pleuren of in de lucht richten, maar gewoon de brand blussen 8)
Dat is waarschijnlijk omdat ze er niet bij kunenn komen. Je moet ook steeds dat paaltje verplaatsen he, hij staat nu gemikt op een plaats waar geen fik is... en misschien helpt het om meerdere brandweerwagens er naartoe te sturen, en als je die niet hebt, meer brandweerkazernes bouwen ;)

Trouwens, ik durf te wedden dat als jij een brandslang vastpakt, en ze m vol open zetten, je m ook niet vast kan houden hoor! Daar kan zo veel druk op staan dat je gewoon word weggeslingerd.. kijk maar ns naar het journaal oid, daar hebben ze brandslangen ook vaak met zn 2en vast..

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff

Zoefff

❤ 

Brik schreef op 20 January 2003 @ 17:00:
[...]

veel parken enzo bouwen wil nogal eens helpen ;)
Je hebt minimaal 30k inwoners nodig voor hoogbouw/wolkenkabbers... zucht....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TKCable
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 25-08 13:46

TKCable

TiMMaY

Verwijderd schreef op 19 January 2003 @ 13:20:
Nou dr staan een aantal mp3's in mayor en region mappen. Ik las hier ergens dat je ook zelf je eigen mp3'tjes in het spel kon afspelen, door die mp3'tjes in die mappen te zetten. Nu zei iemand dat ie dan vanzelf langskomt. Nou elk liedje is wel 10x langsgekomen, behalve mijn eigen mp3'tje. Moet ik die soms renamen naar een originele file?
Yah dude,
moet je bij sound setting de optie play own mp3's aanvinken. (8>

ik heb btw gewoon die andere mp3's er gewoon af ge smeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuSeLive
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
is er eigenlijk een demo van dit spel
sorry kheb het topic niet gelezen het spijt me zeer als dit een domme vraag is :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had ff op Simcitycentral forum gekeken. Daar stond het ook al :) Iig bedankt :p

Ik had een Mayor rating van 70 procent ofzo net voordat dit plaatje werd gemaakt. Gek genoeg kreeg ik een hogere rating als alle ordinances waren uitgeschakeld. Misschien niet zo gek, want Sims houden gewoon van de auto en als je ze bewust laat car-poolen enz vinden ze dat niet zo fijn :) Toch wel beter voor milieu. Toen ik die 70 procent rating had, kreeg ik zowat om de minuut dingen aangeboden voor mijn stad, was echt niet meer normaal. En de vraag naar zones enz al helemaal niet. Sims love me :)

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/tijnw/Nacht.JPG

[ Voor 78% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2003 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
hmm, hebben jullie er geen last van, dat als je school gaat staken dat je er 3 naast moet bouwen om aan de vraag te voldoen? :+
staan nu al 9 preschools in een rij (ook 200k inw op medium map, maja)

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 January 2003 @ 17:18:
[afbeelding]

1000 winst
allemaal door 3000 winst aan neightbor deals
en mijn belasting staat nog steeds op 8 procent
---
ik zit nou alle shit industrie weg te werken
Hmm.. Ik haal betere resultaten als ik de com en res areas door elkaar heen bouw met in het centrum HD com en tussendoor LD en MD comercial zones

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brik
Kan iemand mij precies uitleggen hoe het zit als je een stad naast een andere bouwt? Wat voor voordelen/ nadelen heeft dat en zijn er bepaalde eisen ana verbonden ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CORVETTE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-09 18:42

CORVETTE

---- American V8 ---

Kan iemand mij vertellen hoe ik zo'n snelweg knooppunt maak ?
Kreng blijft maar rood wat ik ook doe.

zoveelste slachtoffer van Casema................... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
heeft heelveel ruimte nodig, en moet je doen op punt waar al een crossover is

[ Voor 11% gewijzigd door RocketKoen op 20-01-2003 18:44 ]

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CORVETTE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-09 18:42

CORVETTE

---- American V8 ---

Wat bedoel je met ; waar al een crossover is ? Ik kan niet 2 snelwegen hebben die elkaar kruisen ..... toch ?

Ik heb 'm ; thx

[ Voor 9% gewijzigd door CORVETTE op 20-01-2003 18:59 ]

zoveelste slachtoffer van Casema................... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb nu een stad van ong 30.000 inwoners alles loopt naar wens bewoners zijn niks anders dan te vreden, was wat vraag naar woningen. dus ik dacht laat ik op het open stuk onder in wat heuvel landschap maken waar ik de woningen neer zet
heuvels maken kost kapitalen dus dacht het met een paar vulkaanen te doen
goedkope oplossing. DUS NIET!! na dat de vulkanen gedooft waren (lava heeft geen schade aan huizen gericht) lekker alles vol geplant met residental.
flink wat bomen er bij, wat wegen en had weer aantal residental zones er bij
op een gegeven moment zie ik inwoners aantal terug lopen tot 22.000
75% van de wegen en snelwegen zijn weg gesleten. hoe kan dit?
onderhoud van wegen staat voluit. is dat een bug of is dat als reactie
op het gratis makjen van heuvels?
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/i.goulooze/sc-wegen.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je hebt zo'n dat heet KNOOPPUNT.
dat zie je als je bij snelwegen daar ergens in het rijtje kijkt.
en ook als je gewoon een 2 snelwegen over mekaar heen laat gaan, krijg je automatisch een knooppunt. Maar die dingen zijn wel duur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jaja ik heb nu een dierentuin, honkbal stadion en een stock exchange gehad!

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/simcity4-19.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/simcity4-20.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/simcity4-21.jpg

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2003 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
gaap, allang gepost :P
ik heb alles behalve burocratie dinges

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RocketKoen schreef op 20 January 2003 @ 19:22:
ok dan zal ik die ook ff bouwen ;)

Maak nu trouwens 2k winst per maand. 90000 inwoners. mayor rating >65. alle balkjes zijn bijna voluit groen! behalve traffic, misschien eens beginnen met een metro net.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
Zoefff schreef op 20 januari 2003 @ 17:51:
[...]

Dat is waarschijnlijk omdat ze er niet bij kunenn komen. Je moet ook steeds dat paaltje verplaatsen he, hij staat nu gemikt op een plaats waar geen fik is... en misschien helpt het om meerdere brandweerwagens er naartoe te sturen, en als je die niet hebt, meer brandweerkazernes bouwen ;)

Trouwens, ik durf te wedden dat als jij een brandslang vastpakt, en ze m vol open zetten, je m ook niet vast kan houden hoor! Daar kan zo veel druk op staan dat je gewoon word weggeslingerd.. kijk maar ns naar het journaal oid, daar hebben ze brandslangen ook vaak met zn 2en vast..
Nee, dat ding waarop het stond gericht stond eerst in de fik. Eenmaal de brandweer op een punt vastgezet, kun je hem ook niet zomaar op een andere plek zetten, daarvoor moet ie weer eerst naar de brandweerbasis zijn geweest.
Meer geld geven hielp wel.. :)
Als je dan de brandweer naar een plek stuurt, en het is al afgefikt voordat de brandweer eris, blust het automatisch het dichtsbijzijnde. :)

MuSeLive schreef op 20 januari 2003 @ 18:08:
is er eigenlijk een demo van dit spel
sorry kheb het topic niet gelezen het spijt me zeer als dit een domme vraag is :X
Afaik (nog? :?) niet.
Op de officieële website staat niks, fileplanet geeft ook alleen maar filmpjes en google levert ook niks op.
Ik neem niet aan dat ze proberen hun promotie spul zo min mogelijk te laten downloaden :+

RocketKoen schreef op 20 January 2003 @ 18:13:
hmm, hebben jullie er geen last van, dat als je school gaat staken dat je er 3 naast moet bouwen om aan de vraag te voldoen? :+
staan nu al 9 preschools in een rij (ook 200k inw op medium map, maja)
Ik geef ze dan gewoon wat meer geld, en voor de rest moeten ze niet zeuren, wat ook niet gebeurt :D

Verwijderd schreef op 20 januari 2003 @ 18:59:
heb nu een stad van ong 30.000 inwoners alles loopt naar wens bewoners zijn niks anders dan te vreden, was wat vraag naar woningen. dus ik dacht laat ik op het open stuk onder in wat heuvel landschap maken waar ik de woningen neer zet
heuvels maken kost kapitalen dus dacht het met een paar vulkaanen te doen
goedkope oplossing. DUS NIET!! na dat de vulkanen gedooft waren (lava heeft geen schade aan huizen gericht) lekker alles vol geplant met residental.
flink wat bomen er bij, wat wegen en had weer aantal residental zones er bij
op een gegeven moment zie ik inwoners aantal terug lopen tot 22.000
75% van de wegen en snelwegen zijn weg gesleten. hoe kan dit?
onderhoud van wegen staat voluit. is dat een bug of is dat als reactie
op het gratis makjen van heuvels?
[afbeelding]
Dat is vreemd.. :?
Had je de wegonderhoud altijd al op 100% staan, of een tijdje geleden op veel minder? :?

[ Voor 9% gewijzigd door kamerplant op 20-01-2003 19:42 ]

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een AMD Athlon XP 1700+ 1,49 GhZ, 256 MB DDR Ram en een Geforce 2 Ti, en hij draait gewoon goed.

Hmmz, ik ga 1 stad denkik gewoon als low budget handelsstad gebruiken, dan worden me 4 andere steden tenminste wat rijker ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weg onderhoud staat op 100% van af begin
lijkt me een fout van maxis. goedkope manier van land ophogen, maar als je dan al je wegen en snelwegen weer opnieuw kan aanleggen is dat duurkoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuSeLive
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
en niemand weet natuurlijk ook wanneer die demo uitkomt of of hij uberhaupt eigenlijk wel komt.
het spel lijkt me echt super maar 50 euro te riskeren vind ik een beetje link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh

Ankh

|true

jaja het wil dan eindelijk met mijn elite stad *kuch* je kan wel zien dat ik in een boeren dorp woon.. want mijn simcity mensen willen enkel agricultuur :?? (staat vol op)
check de volgende pics maar eens..
Afbeeldingslocatie: http://images.doomed.nl/sim/beachlife-3.jpg
^^: Beachlife staat in aanbouw
Afbeeldingslocatie: http://images.doomed.nl/sim/beachlife-1.jpg
^^: zoals beachlife nu is...
Afbeeldingslocatie: http://images.doomed.nl/sim/beachlife-2.jpg
^^: hoezo file probleem :) :P
(allemaal click 'r die click foto's voor de grote =P )
maar bij plaatje 2 zie je dat ik een spoorweg heb.. hoe de fuck laat ik een trein rijden :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan iemand me vertellen of die landmarks, zoals bijv ook die plugins van bijv seoul stadium
gaan ze daar dan ook echt voetballen
en kunnen er echt mensen werken in empire state building?
of is t maar van je kwakt wat neer voor fun ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
Verwijderd schreef op 20 January 2003 @ 19:48:
weg onderhoud staat op 100% van af begin
lijkt me een fout van maxis. goedkope manier van land ophogen, maar als je dan al je wegen en snelwegen weer opnieuw kan aanleggen is dat duurkoop
Nou..
als je de landhoogte aanpast, heeft dat misschien ook wat invloed op de plek waar die wegen staan. Daarom zou het misschien kunnen dat er wat wegen verloren gaan.
Maar waarom de huizen dan blijven staan.. :?
RaMMSTeiN schreef op 20 januari 2003 @ 19:52:
jaja het wil dan eindelijk met mijn elite stad *kuch* je kan wel zien dat ik in een boeren dorp woon.. want mijn simcity mensen willen enkel agricultuur :?? (staat vol op)
check de volgende pics maar eens..
[afbeelding]
^^: Beachlife staat in aanbouw
[afbeelding]
^^: zoals beachlife nu is...
[afbeelding]
^^: hoezo file probleem :) :P
(allemaal click 'r die click foto's voor de grote =P )
maar bij plaatje 2 zie je dat ik een spoorweg heb.. hoe de fuck laat ik een trein rijden :?
:+
Bij de landbouw heb je duurdere Roads en in je stad goedkopere Streets :+
Maar het ziet er leuk uit :)

Bij de spoorweg zie je trouwens een trein, zodra er echt veel gebruik van wordt gemaakt. Ik denk dat daarvoor je stad nog te klein is.

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frits Flits
  • Laatst online: 10-09 14:40

Frits Flits

SOUND! Designer

Verwijderd schreef op 20 januari 2003 @ 19:41:
Ik heb een AMD Athlon XP 1700+ 1,49 GhZ, 256 MB DDR Ram en een Geforce 2 Ti, en hij draait gewoon goed.
Op welke resolutie draai jij?

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schaapje_BlaaT
RocketKoen schreef op 20 januari 2003 @ 19:22:
als je die wilt ff health en education vol open, als je verlies maakt gewoon terugzetten nadat je het ding hebt :)
ik heb die dierentuin nog niet, ik denk dat ik dan eerst wat aan die traffic moeten doen om mijn major rating nog verder omhoog te krijgen (het is al genoeg voor standbeelden)
inmiddels heb ik mijn stad weten te stabiliseren op 209k inwoners en 2500-3500 winst, die sims vonden mijn stad iets te leuk dus heb ik de belasting maar verhoogd >:) tijd voor een vliegveld waarna ik direkt een conferentie centrum aangeboden krijg. eens zien of ik dat kan betalen, moet kunnen want ik heb 250k gespaard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schaapje_BlaaT
ook handig: van het forum van www.simcitycentral.net
een tabel van wat de goede en slechte effekten van gebouwen op je zones, inclusief de afstand waarover die werken, de uitleg staat erbij, dus dat moet wel duidelijk wezen
handig forum trouwens, zitten veel die-hard simmers volgens mij

OK then...to start how some YIMBY/NIMBY stats?

Structure/Commercial NIMBY-YIMBY Effect/Commercial NIMBY-YIMBY radius/Residential NIMBY-YIMBY Effect/Residential NIMBY-YIMBY Radius.

If it's a positive number it's a YIMBY(Yes In My Back Yard) and if it's a negative number it's a NIMBY(Not In My Back Yard). The radius is in, of course, tiles.

Advanced Research Center 50/22/-50/22
Alamo 40/20/0/0
Alcatraz 10/24/0/0
Amalienborg 30/18/0/0
Army Base 25/9/-90/30
Bank of America 80/28/0/0
Bank of China Tower 100/48/0/0
Basketball Court 0/0/30/30
Beach 50/10/80/10
Big Ben 40/20/0/0
Bureau of Bureaucracy 25/17/-50/22
California Plaza 30/18/0/0
Casino 50/22/-65/25
Cemeteries 0/0/40/20
Chrysler Building 100/48/0/0
City Hall 50/22/0/0
City Zoo 50/14/25/17
CN Tower 80/28/0/0
Coit Tower 30/18/0/0
Colossal Mayor's Statue 100/48/100/48
Community Garden 0/0/40/35
Convention Center 100/32/-50/22
Country Club 0/0/75/27
Courthouse 70/26/0/0
Disease Research Lab 40/20/0/0
Empire State Building 100/48/0/0
Faneuil Hall 20/16/0/0
Farmer's Market 50/22/75/27
Federal Prison -70/26/-90/30
Fernsehturn 50/22/0/0
Gateway Arch 50/22/0/0
Gazebo 20/10/40/40
Great Pyramid 70/26/0/0
Guggenheim Museum 70/26/0/0
Hagia Sofia 40/20/0/0
Hollywood Sign 20/16/0/0
House of Worship 0/0/80/28
Impressive Mayor's Statue 50/14/50/22
Independence Hall 30/18/0/0
Jefferson Memorial 50/22/0/0
John Hancock Center 90/30/0/0
Landfill -100/32/-100/32
Large Flower Garden 35/10/85/45
Large Park Green 30/15/75/45
Large Plaza 80/15/35/30
Lincoln Memorial 50/22/0/0
Living Mall 80/20/0/0
Magnificent Mayor's Statue 75/27/75/27
Main Library 50/22/50/22
Major Art Museum 70/26/50/22
Major League Stadium 75/27/-50/20
Mayor's House 100/48/100/48
Mayor's Statue 25/17/25/17
Medium Flower Garden 20/10/70/30
Medium Park Green 20/15/60/30
Medium Playground 0/0/75/25
Medium Plaza 60/15/25/25
Minor League Stadium 50/22/-20/16
Missle Range -50/22/-100/48
Movie Studio 50/14/0/0
Open Grass Area 20/10/30/15
Open Paved Area 30/10/10/10
Opera House 50/22/0/0
Palace of Fine Arts 30/18/0/0
Palacio Real 30/18/0/0
Playground 0/0/60/15
Private School 0/0/60/24
Radio Station 25/17/0/0
Ranger Station 0/0/20/80
Resort Hotel 25/17/0/0
Rotes Rathaus 30/18/0/0
Skateboard Park 0/0/30/60
Small Flower Garden 20/10/60/15
Small Park Green 30/15/50/15
Small Plaza 50/15/25/15
Smith Tower 40/20/0/0
Soccer Field 20/5/30/50
Softball Field 20/5/30/50
Sphinx 20/16/0/0
St. Basil's 60/24/0/0
State Fair 50/14/-25/17
Statue of Liberty 60/24/0/0
Stock Exchange 70/26/0/0
Taj Mahal 60/24/0/0
Television Studio 50/22/-25/17
Tennis Court 0/0/30/30
Tokyo Tower 80/28/0/0
Tourist Trap 50/36/-25/17
Tower of London 30/18/0/0
Toxic Waste Dump -60/24/-100/48
U.S. Capitol Building 80/28/0/0
University 50/22/50/22
Washington Monument 40/20/0/0
White House 40/20/0/0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom krijg ik mijn stadje niet groot?
De blauwe sector (ff naam kwijt)..
Daar willen ze amper tot niet in werken :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]DataBeest schreef op 20 januari 2003 @ 20:04:
[...]

Nou..
als je de landhoogte aanpast, heeft dat misschien ook wat invloed op de plek waar die wegen staan. Daarom zou het misschien kunnen dat er wat wegen verloren gaan.
Maar waarom de huizen dan blijven staan.. :?

[...]

nee dat land wat hoger is geworden is boven aan de map op een groot open stuk.
lijkt mij toch niet dat dat invloen heeft voor land wat veel en veel verder uit de buurt ligt. lijkt wel of ie merkt dat je een soort van cheat gebruikt.

op deze manier kost land op hogen geen geld. maar wegen op den duur
vond het zo vreemd dat m'n inwoners aantal met 10.000 ging zakken.
en allemaal dichtgespijkerde huizen en van die icoontjes dat ze geen weg verbinding hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kris
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-09 08:39
Verwijderd schreef op 20 januari 2003 @ 20:03:
kan iemand me vertellen of die landmarks, zoals bijv ook die plugins van bijv seoul stadium
gaan ze daar dan ook echt voetballen
en kunnen er echt mensen werken in empire state building?
of is t maar van je kwakt wat neer voor fun ?
Die zijn alleen maar voor de fun...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
wat is het verschil tussen Co en Cs (Commercial - Offices / Services)? :)

heb ik niet uit de game kunnen opmaken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edoll
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-09 10:56
hoe noemt men de ziekte dat de demand voor residential HOOG is.. dat health overal groen is, education overal groen is, er geen water polution is, weinig air polution, absoluut geen traffic problemen zijn (echt 0,0, overal groen op een klein streepje rood na) maar dat de stad gewoon blijft steken rond 20.000 man? de hele stad is al volgebouwd.. geld stroomt langzaam binnen maar aangezien er niets verbeterd kan worden zit ik nu op ruwweg 150 duizend simoleans... hoe krijg ik die mensen de stad in?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smoonshine
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:49

Smoonshine

Feyenoord!!

Ik weet niet of het al gezegd is, maar je kunt SimCity ook in opengl draaien. Dan moet je in de "simcity4\apps " directory het volgende veranderen

----------------------------------------
[Current Graphics Driver]
;Driver = C4554841 ;OpenGL Hardware
;Driver = 7ACA35C6 ;GRPoly Software
Driver = BADB6906 ;DX7 Hardware
-----------------------------------------

in:
-------------------------------------------
[Current Graphics Driver]
Driver = C4554841 ;OpenGL Hardware
;Driver = 7ACA35C6 ;GRPoly Software
;Driver = BADB6906 ;DX7 Hardware
-------------------------------------------

Ik had het idee dat het bij mij iets sneller was dan direct3d, in ieder geval het renderen na het scrollen en na het inzoomen. Ik heb echter nog niet met fraps gekeken of dit ook echt het geval was.

uhm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
te hoge tax, crime, air pollution.. en 20 meer
kijk eens op de 'desirebility' map. en dan voor resedential ($/$$ en $$$)

@ de OpenGL. dan moet je dus in simcity4.ini zijn

[ Voor 22% gewijzigd door RocketKoen op 20-01-2003 21:51 ]

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

G33rt schreef op 20 januari 2003 @ 21:22:
wat is het verschil tussen Co en Cs (Commercial - Offices / Services)? :)

heb ik niet uit de game kunnen opmaken
Offices > Superhighskycrapers
Services > Winkels

Spreekt voor zich dat die Offices zich alleen ontwikkelen in gebeiden met super hoge land value, hoog opgeleide Sim bevolking, goede connecties in de buurt enz enz. Die Services worden voornamelijk in minder ontwikkelde gebieden gebouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Frits Flits schreef op 20 januari 2003 @ 20:18:
[...]

Op welke resolutie draai jij?
op 1024x768, alleen als ik uitzoom en heel ver inzoom gaat ie wat langzamer.

Heeft 1 van jullie het al is op internet gespeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:32
weet iemand of je ook de "borders" kan aanpassen, ik kan namelijk alleen maar kleine mappen krijgen en ik weet dat je ook grote hebt. soms zijn er namelijk wel 4 kleine blokjes bij elkaar en ik heb liever 1 grote.
maar kan je dat aanpassen? weet iemand waar of waar je daar over hulp kan vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft 1 van jullie het al is op internet gespeeld?
Is dat nu wel mogelijk dan? Ik heb al wel gezien dat BBS nu available is op de site.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2003 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edoll
RocketKoen schreef op 20 January 2003 @ 21:49:
te hoge tax, crime, air pollution.. en 20 meer
kijk eens op de 'desirebility' map. en dan voor resedential ($/$$ en $$$)

@ de OpenGL. dan moet je dus in simcity4.ini zijn
het is voornamelijk groen alleen op de gebieden waar een beetje air polution is (zeer klein gebied dus)... demand is er wel.. dus de tax zal echt niet te hoog zijn.. en ik heb meer banen in deze stad dan in mijn andere stad en toch heeft die 2x zoveel inwoners.. ra-ra?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Edoll

Veel forensen? Probeer anders ff wat werk dicht bij die mensen te creeren. Als ze hoog opgeleid zijn, zou er zo High Tech industrie kunnen ontstaan naast Residential. Qua vervuiling valt het allemaal mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Ik heb eindelijk een goed bebruikte subway. een beetje TE goed als je het mij vraagt, heb daar nu 20 station ofzo staan en ze zijn allemaal vol :)
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/subway.JPG

verder zit ik met een probleempje van de vervuiling verookzaakt door het drukke verkeer. dat is waarschijnlijk de reden dat mn inw een life expectenct hebben van onder de 12... geen wonder dat mn basisscholen vol zitten :+

zit nu aan de 210k inw. en door prijswisseling is de nb deals haal ik tussen de 10k winst en de 3k verlies
(verkoop voor 25-35k aan water en stroom, + nog wat afval)
heb btw 2 hydro plants :9~

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edoll
Verwijderd schreef op 20 januari 2003 @ 22:45:
@ Edoll

Veel forensen? Probeer anders ff wat werk dicht bij die mensen te creeren. Als ze hoog opgeleid zijn, zou er zo High Tech industrie kunnen ontstaan naast Residential. Qua vervuiling valt het allemaal mee.
volgens mij weinig forensen aangezien alle straten groen zijn.. ik vervang alle rottende onderdelen zo'n beetje door commercial en industry.. er is veel high tech industrie.. daar zitten ook de meeste banen.. maar vreemd genoeg blijven de mensen dus maar niet komen terwijl de demand WEL hoog is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
geen water, power ofzo, HT komt niet als er geen water is

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tys
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:01

Tys

:( ben ik een n00b ofzow, ik zie die pics hier, en dan kijk ik naar mn sc4 , dan begin ik bijna te huilen, die sims willen mij niet mee al $100 per maand betalen met 7% btw terwijl ik bijna $75.000 uitgeef voor kosten aan water en troep, ook die huisjes...zo pietepeuterig, dacht dat wel overging, dus niet 12 jaar later, nog niks, ja wel 18 (:S) inwoners...

My flight statistics: (444.803km in 120 flights) Next trips: Rome (Italy)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff

Zoefff

❤ 

DataBeest schreef op 20 januari 2003 @ 19:33:
[...]

Nee, dat ding waarop het stond gericht stond eerst in de fik. Eenmaal de brandweer op een punt vastgezet, kun je hem ook niet zomaar op een andere plek zetten, daarvoor moet ie weer eerst naar de brandweerbasis zijn geweest.
Meer geld geven hielp wel.. :)
Als je dan de brandweer naar een plek stuurt, en het is al afgefikt voordat de brandweer eris, blust het automatisch het dichtsbijzijnde. :)
Neehoor, als je zo'n "brandweerpaaltje" neerzet, kan je m gewoon weer verplaatsen. Met je linkermuis op klikken, en dan bewegen, en dan weer klikken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh

Ankh

|true

DataBeest schreef op 20 januari 2003 @ 20:04:
[...]

:+
Bij de landbouw heb je duurdere Roads en in je stad goedkopere Streets :+
Maar het ziet er leuk uit :)

Bij de spoorweg zie je trouwens een trein, zodra er echt veel gebruik van wordt gemaakt. Ik denk dat daarvoor je stad nog te klein is.
raar he.. ik koop toch echt allemaal de zelfde maar goed :)
rulerend spelletje vooral verslavend :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Super topic dit _/-\o_

Ben nog niet echt succesvol maar gewoon lekker aan het expirimenteren.
Ben nu all lage inkomens aan het verjagen dmv het taks percentage.
Sloeber flats maken plaats voor high wealth wijken.
Het inwoner aantal daalt maar geen zwarte woninkjes, nee det low wealth flats maken plaats voor villa's.
Ben nog nooit over de 10k inwoners geweest maar ik wil nu ook alleen maar rijke sims in me stadje. 8)

Overigens zie ik in dit topic nogal vaak de vergissing met low residential [comercial/industry] verward worden met low residential [comercial/industry]
Low wealth heeft niks te maken met low density.
Als je rijken in je stad wilt moet je voorzieningen hebben en de belasting lekker laag zetten [in het begin].
Als je flink wat rijke mensen, en dus minder arme sloebers, hebt dan worden low wealth gebouwtjes zwart.
Immers niet genoeg sloebers om in die bedrijfjes te werken.
Destruct en je zult zien dat hier een high wealth bedrijfje voor terug komt. [vaak, even voor de zekerheid die belasting ook wat lager zetten]

Veel gezien hier is grote vlakken zone, ik gebruik nog steeds 3X3 en soms 4x4, verklaard dat dat ik weinig hoogbouw heb tot nu toe?
Ik volg dit topic als sinds post 1 uit deel 1, mischien heb ik over het andwoord heen gelezen maar ik denk het niet :)

Oh en reageer/verbeter me maar als ik iets verkeerd zie/zag.

Only fools are enslaved by time and space.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mja grote vlakken ... mijn ervaring is dat elke zone (low,medium,dense) en mogelijk ook nog van residential, commercial en industry andere groottes kent. Die voorgebouwde wegenoptie vind ik maar niks. Hoe kan ik in hemelsnaam dan een supermooie stad bouwen waar alles in spiegelbeeld van elkaar staat en zo mooie patronen vormt. Als ik eerst wegen aanleg en daarna zones erin ga leggen, maakt ie alsnog soms een weg aan in dat vlak. Als ik dus dat vlak stukje bij beetje ga zoneren, wil het vaak het geval zijn dat er een symbooltje verschijnt van een autootje met een streep er doorheen, wat aangeeft dat het niet bereikbaar zou zijn ... wtf? Wat zijn de optimale groottes van Residential, Commercial en Industry. Dat zou ik nou wel eens willen weten. Im Sim City 2000 en 3000 maakte je gewoon blokken van 6 bij 6 met een weg erom heen. Immers Sims lopen 3 blokken, dus alles in dat vlak was bereikbaar. In Sim City 4 niet dus ...

Ohw ja .. als je dus wel gaat zoneren met die voorgebouwde wegenoptie, zie je al wel hoe groot een vlak kan zijn, MAAR als je zelf dat vlak gaat aanleggen en dan erin gaat zoneren maakt ie alsnog aparte wegen erin ffs. En het eerder genoemd probleem van stukje bij beetje zoneren van dat vlak helpt dus niet, vanwege de onbereikbaarheid van bepaalde stukjes van die zone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RocketKoen schreef op 20 January 2003 @ 22:46:
Ik heb eindelijk een goed bebruikte subway. een beetje TE goed als je het mij vraagt, heb daar nu 20 station ofzo staan en ze zijn allemaal vol :)
[afbeelding]

verder zit ik met een probleempje van de vervuiling verookzaakt door het drukke verkeer. dat is waarschijnlijk de reden dat mn inw een life expectenct hebben van onder de 12... geen wonder dat mn basisscholen vol zitten :+

zit nu aan de 210k inw. en door prijswisseling is de nb deals haal ik tussen de 10k winst en de 3k verlies
(verkoop voor 25-35k aan water en stroom, + nog wat afval)
heb btw 2 hydro plants :9~
Zow he, kun je ook misschien een plaatje maken van de zonering waarin dat metrostation ligt (mogelijk in verband staande met andere metrostations in de buurt) EN waar dat dan naartoe leidt? Plaatje van de congestie in die buurt zou ook van veel waarde zijn. Bij mij vertikken ze het gewoon om in de metro te stappen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schaapje_BlaaT
die OV is denk ik gewoon kwestie van proberen, ik heb inmiddels een vrij goed lopend metrosysteem in een druk deel van mijn stad, maar helemaal snappen doe ik het nog niet. die bussen snap ik al helemaal niet, zet ik een bushalte tussen een stel enorme torens, gaat er niemand in en bushaltes in het industriegebied worden nauwelijks gebruikt??, ze moeten daar toch heen om te werken dacht ik zo
en een symmetrische stad is niet mooi, dat is lelijk :r

nog een vraagje: gegeven een goed lopende stad, heeft een airport dan nut?
ik had niet de indruk dat ik het geld wat ik erin stopte terugverdiende, zijn havens
voldoende misschien? ze leken er niet extra van te gaan bouwen ofzo
wel is duidelijk dat als de havens niet genoeg capaciteit hebben de vraag naar industrie inzakt totdat ik er een nieuwe bij bouw
zo'n airport is best duur en ik wieger de easy-way-out neighbourhood deals te gebruiken, ik wil een self supporting stad en als ie dan vol is zie ik wel verder. dus als die airport zichzelf niet terugverdient ga ik wel verder zonder want zo enorm zijn de winstmarges niet (3000 winst, maar een airport kost 1750, en er moet politie en brandweer bij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is echt zwaar vaag, ik had laatst een aantal van die Low Wealth flats met ALLEMAAL werklozen erin, terwijl ik toch een mooi groot industrie gebiedje buiten de stad had, begrijpt iemand dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 04:00
Ik heb wel eens ooit, dan gaat een stad best lekker, 20 of 30.000 inwoners, en dan ineens zijn er nog maar 0 of 10.000 inwoners, en sta ik gelijk vet in het rood, en kan ik het spel stoppen.

Hoe komt dit nou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major Carnage
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-08 11:15

Major Carnage

waki miko Reimu

eX0duS schreef op 21 January 2003 @ 08:18:
Ik heb wel eens ooit, dan gaat een stad best lekker, 20 of 30.000 inwoners, en dan ineens zijn er nog maar 0 of 10.000 inwoners, en sta ik gelijk vet in het rood, en kan ik het spel stoppen.

Hoe komt dit nou?
Dan heb je waarschijnlijk je water of stroom ergens onderbroken
of de taxes zijn te hoog

Specs | FFXIV: Maki Kato@Alpha

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.