Het Sim City 4 topic - Deel II

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 4.988 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoutD
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:32
Op http://www.SC4Ever.com hebben ze een officiele guide neergezet hoe je nieuwe regions moet bouwen. Het is wat duidelijker dan de, al aanwezigde bedachte guides. Kunnen we ook nederlandse steden gaan mappen :

http://www.sc4ever.com/kn...emID=cid.45,cid.49,cid.47

met bijvoorbeeld data uit dit plaatje : http://www.minvenw.nl/rws...gte/demoafbtophoogte.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmz... volgens mij vinden ze het nie zo prettig als je een kerkhof in hun woonwijk stopt, ik deed dat, maand later ALLES in die wijk zwart :( De mensen verlieten met bakken de stad, heb ik ze ff gestraft met een paar vulkanen en een meteorenregen >:) Daarna nog ff Obliterate City gedaan.

Trouwes, heb nog een ideetje: werkt het ook als je zelf de stad in brand steekt, en hem dan weer blust, vinden de mensen je dan cool ofzo??

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2003 08:48 . Reden: Aanpassingkje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Behold the nuclear mushroom: http://users.skynet.be/bs978384/sc4nuke.avi
Muhahahaha.... pure evil :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 04:00
Major Carnage schreef op 21 January 2003 @ 08:28:
[...]

Dan heb je waarschijnlijk je water of stroom ergens onderbroken
of de taxes zijn te hoog
Dat zou zeer zeker kunen zijn.
Maar waarom gaat dan ineens iedereen weg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Schaapje_BlaaT schreef op 21 January 2003 @ 02:08:
nog een vraagje: gegeven een goed lopende stad, heeft een airport dan nut?
ik had niet de indruk dat ik het geld wat ik erin stopte terugverdiende, zijn havens
voldoende misschien? ze leken er niet extra van te gaan bouwen ofzo
wel is duidelijk dat als de havens niet genoeg capaciteit hebben de vraag naar industrie inzakt totdat ik er een nieuwe bij bouw
zo'n airport is best duur en ik wieger de easy-way-out neighbourhood deals te gebruiken, ik wil een self supporting stad en als ie dan vol is zie ik wel verder. dus als die airport zichzelf niet terugverdient ga ik wel verder zonder want zo enorm zijn de winstmarges niet (3000 winst, maar een airport kost 1750, en er moet politie en brandweer bij)
Als je d'r geld voor hebt, zal ik het wel doen :)
Het stimuleert gewoon de industry en commercial. Misschien zie je dat niet gelijk, maar dat wil niet zeggen dat ze er niet beter door worden. :P
Ik weet het ook niet zeker hoor.. maar het lijkt me gewoon beter, als je het kan :+

Overigens zeuren ze bij mij nu dat ze ook een haven, vliegveld of trein willen hebben. Dan moet je zeker een van die dingen bouwen.

Verwijderd schreef op 21 januari 2003 @ 08:44:
Hmmz... volgens mij vinden ze het nie zo prettig als je een kerkhof in hun woonwijk stopt, ik deed dat, maand later ALLES in die wijk zwart :( De mensen verlieten met bakken de stad, heb ik ze ff gestraft met een paar vulkanen en een meteorenregen >:) Daarna nog ff Obliterate City gedaan.

Trouwes, heb nog een ideetje: werkt het ook als je zelf de stad in brand steekt, en hem dan weer blust, vinden de mensen je dan cool ofzo??
Ja hoor, dat vinden ze prachtig, vooral de kinderen <12.

404 :o

eX0duS schreef op 21 January 2003 @ 09:30:
[...]

Dat zou zeer zeker kunen zijn.
Maar waarom gaat dan ineens iedereen weg?
Vooral zonder stroom, kunnen ze niet goed leven en gaan ze vrij snel weg.
Ik had laatst voor de gein m'n stroomfabriek af laten fikken, en jaar of wat later was gewoon m'n hele stad leeg :+
Stroom is gewoon erg belangrijk voor je stad :)

[ Voor 11% gewijzigd door kamerplant op 21-01-2003 09:33 ]

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:38

Basszje

Reisvaap!]

Mijn stad ( ik zal ooit wel screenies maken ) is nu ongeveer 65k met geen enkele rijke ziel in de buurt, alleen maar medium appartementen :+ . In de region ernaast ook maar een banen voorraad van ruim 10 000 banen gemaakt ( op een populatie van 900 :+ ) . Gaat wel lekker zo dus.

Nu nog ff die stad in de lucht krijgen en dan kan ik beginnen met een high wealth region ernaast :)

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry... verkeerde host.
Dit is de juiste: http://suikun.free.fr/sc4nuke.avi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schaapje_BlaaT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 20:41
DataBeest schreef op 21 januari 2003 @ 09:32:
[...]

Als je d'r geld voor hebt, zal ik het wel doen :)
Het stimuleert gewoon de industry en commercial. Misschien zie je dat niet gelijk, maar dat wil niet zeggen dat ze er niet beter door worden. :P
Ik weet het ook niet zeker hoor.. maar het lijkt me gewoon beter, als je het kan :+

Overigens zeuren ze bij mij nu dat ze ook een haven, vliegveld of trein willen hebben. Dan moet je zeker een van die dingen bouwen.

[...]

Ja hoor, dat vinden ze prachtig, vooral de kinderen <12.

[...]

404 :o

[...]

Vooral zonder stroom, kunnen ze niet goed leven en gaan ze vrij snel weg.
Ik had laatst voor de gein m'n stroomfabriek af laten fikken, en jaar of wat later was gewoon m'n hele stad leeg :+
Stroom is gewoon erg belangrijk voor je stad :)
nouja, ik ga denk ik eerst maar eens mijn metrosysteem uitbreiden om wat aan die traffic ellende te doen, mijn hele binnenstad is knalrood, argh
wie weet zorgt het verlagen van de commute time dat die leegstaande gebouwtjes weer gevuld worden en die verarmde gebouwtjes weer rijk

ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuk voor een icon ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smoonshine
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

Smoonshine

Feyenoord!!

Smoonshine schreef op 20 January 2003 @ 21:49:
Ik weet niet of het al gezegd is, maar je kunt SimCity ook in opengl draaien. Dan moet je in de "simcity4\apps " directory het volgende veranderen

----------------------------------------
[Current Graphics Driver]
;Driver = C4554841 ;OpenGL Hardware
;Driver = 7ACA35C6 ;GRPoly Software
Driver = BADB6906 ;DX7 Hardware
-----------------------------------------

in:
-------------------------------------------
[Current Graphics Driver]
Driver = C4554841 ;OpenGL Hardware
;Driver = 7ACA35C6 ;GRPoly Software
;Driver = BADB6906 ;DX7 Hardware
-------------------------------------------

Ik had het idee dat het bij mij iets sneller was dan direct3d, in ieder geval het renderen na het scrollen en na het inzoomen. Ik heb echter nog niet met fraps gekeken of dit ook echt het geval was.
Wat me trouwens opvalt!! DX7 hardware???? Raar dat het zo'n ouwe directX gebruikt.

uhm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-05-2021
Verwijderd schreef op 21 januari 2003 @ 08:44:
Hmmz... volgens mij vinden ze het nie zo prettig als je een kerkhof in hun woonwijk stopt, ik deed dat, maand later ALLES in die wijk zwart :(
Geen last van gehad moet ik zeggen....

Mijn kerkhof ligt niet midden in een woonwijk maar aan de rand.. misschien vinden ze dat minder erg? :P

"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoezo is het raar dat ie van DX7 gebruik maakt. Het spel is 2D en dx7 is de laatste met DirectDraw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Laatst online: 20:53

Wildfire

Joy to the world!

Verwijderd schreef op 21 januari 2003 @ 11:24:
dx7 is de laatste met DirectDraw
Waar haal je die onzinnige opmerking nou weer vandaan? DirectDraw zit in elke DirectX versie.

Bij mij, DX9: ddraw.dll, versie 5.03.0000.0900

Natuurlijk zit het bij elke DX-versie, DirectDraw wordt nog steeds gebruikt en ontwikkeld. Het is niet allemaal Direct3D wat de klok slaat...

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Bij mij roken de hoogspanningsmasten en komen er blauwe flitsen uit. Enig idee wat dit is? Weghalen en nieuwe neerzetten helpt niets :(. Ik heb trouwens een kolencentrale, heeft dat er misschien mee te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16:39

Ankh

|true

als mensen om agriculture blijven vragen? moet ik dat dan blijven bouwen? want ik heb al tering veel.. maar het wordt er maar niet beter op zo (landinrichting is niet zo leuk =P )

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wildfire schreef op 21 januari 2003 @ 11:34:
[...]

Waar haal je die onzinnige opmerking nou weer vandaan? DirectDraw zit in elke DirectX versie.

Bij mij, DX9: ddraw.dll, versie 5.03.0000.0900

Natuurlijk zit het bij elke DX-versie, DirectDraw wordt nog steeds gebruikt en ontwikkeld. Het is niet allemaal Direct3D wat de klok slaat...
Microsoft heeft de support voor DirectDraw vanaf dx7 stop gezet. De enige reden dat het nog aanwezig is vanwege de backwards compatibility.
Microsoft probeert iedereen Direct3D te laten gebruiken terwijl voor 2D DirectDraw een veel gemakkelijkere interface heeft.

En gezien dat simcity 4 voornamelijk 2d is maakt het niet uit of ze nu DX7 of DX9 gebruiken en gezien dat het programma al een tijd in ontwikkeling is geweest hebben waarschijnlijk de makers geen reden gezien om op een hogere versie over te stappen.

PS. de sdk van dx7 is de laatste met het woordje DirectDraw in de help

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RaMMSTeiN schreef op 21 January 2003 @ 11:54:
als mensen om agriculture blijven vragen? moet ik dat dan blijven bouwen? want ik heb al tering veel.. maar het wordt er maar niet beter op zo (landinrichting is niet zo leuk =P )
Agriculture blijven ze altijd om vragen(demand is altijd 100%). En ze hebben het niet eens nodig. Agriculture is de meest waardeloze industry die aanwezig is(betalen geen taxes, leveren bijna geen jobs, neemt veel ruimte in). In mijn steden bouw ik dus ook nooit agriculture.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh

Ankh

|true

Verwijderd schreef op 21 January 2003 @ 12:15:
[...]

Agriculture blijven ze altijd om vragen(demand is altijd 100%). En ze hebben het niet eens nodig. Agriculture is de meest waardeloze industry die aanwezig is(betalen geen taxes, leveren bijna geen jobs, neemt veel ruimte in). In mijn steden bouw ik dus ook nooit agriculture.
das goed om te weten ;)
[edit]
hoe kan je meerdere screenshots maken? enkel via ingame gebruik ik nu.. maar dat is niet handig als je nog meer wilt laten zien....
welke programma kan ik daarvoor gebruiken?

[ Voor 19% gewijzigd door Ankh op 21-01-2003 12:23 ]

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand nou al online gespeeld? Vertel is hoe dat gaat:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-09 22:47
Op stomme vragen zoals die van de powerpoles ga ik geen ant meer geven, staat gewoon op de site van ea.

requested screens van mn subway system
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~vorsouw/sc4/trafic.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~vorsouw/sc4/subs.JPG

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm lijkt me dat er niet echt orde of structuur in je metro lijnen zit.

@ eerste plaatje: is dat allemaal residential? (waar de metrolijnen zich bevinden). Door hoogbouw kan ik niet zien of er veel commerce en industry staat. En linksboven industry?

@ tweede plaatje: als het klopt wat hierboven staat, is dat metrostation wat zich het dichtst bij je klaverblad bevindt (te zien op plaatje) het drukts? Aangezien iedereen via dat station naar industry moet.

Ben benieuwd ..

Edit: ook het station in het midden onderaan zou veel passagiers kunnen hebben

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2003 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
station zit halverwege in de dubbele N-Z lijn, 8e van onder om de rechter lijn.

is idd allemaal res. met aan de randen van wat er op de screen te zien is commerce en een beetje HT.

res allemaal op 1 pak om makkelijkere dekking met scholen, hospitals te krijgen, vooral in begin

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 January 2003 @ 12:47:
Heeft iemand nou al online gespeeld? Vertel is hoe dat gaat:)
Die service heeft Maxis nog steeds niet online.. dus niemand weet hoe dat gaat ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schaapje_BlaaT
RocketKoen schreef op 21 January 2003 @ 12:56:
Op stomme vragen zoals die van de powerpoles ga ik geen ant meer geven, staat gewoon op de site van ea.

requested screens van mn subway system
[afbeelding]
[afbeelding]
power poles: meer geld! dingen gaan stuk als je ze niet onderhoudt

enneh, RocketKoen die stad van jou ziet er uit als een festijn van leegstand
ik was nou juist bezig met een metrosysteem zodat de trafficsituatie beter wordt, opdat lege gebouwtjes weer vol komen, maar die sceenshot is weinig bemoedigend. Wel leuk dat je kunt zien op de traffic map waar de metro zit, want daar is het groen :)
en heb je al office skyscrapers (waar er 2000 of meer in passen)
zo nee, vervang eens een blokje residential in het midden van die zooi in een commercial, een paar plaza dingetjes ernaast, en dan eens zien of er een toren komt

ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier was dom geblaat |:(

[ Voor 92% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2003 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
ik heb een paar torentjes met 1700 med. jobs en 1k $$$ jobs net buiten het scherm

zie je btw die stukjes laagbouw tussen mn skyscrapers? das commercial :(

[ Voor 32% gewijzigd door RocketKoen op 21-01-2003 15:52 ]

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/van-lune/nl.jpg

Na 4 keren is het me dan toch gelukt een redelijk goede heightmap te krijgen :)

Voor de geintereseerden: http://members.home.nl/van-lune/nl.rar

Moet je helaas zelf ff maken heb niet genoeg webspace om de hele dir te uppen.

Instructies:

1. Start sc4
2. Creëer een nieuwe regio, water of land maakt niet uit en beëindig sc4 daarna.
3. Gooi de config.bmp in je net gemaakte regio, staat ergens bij je mijn documenten.
4. Start sc4 en hij moet de regios nu al pakken, druk vervolgens op ctrl+alt+shift + R en kies de heightmap.bmp, op mijn systeem duurde het max. 5 min.voordat het was ingeladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schaapje_BlaaT
RocketKoen schreef op 21 januari 2003 @ 15:39:
ik heb een paar torentjes met 1700 med. jobs en 1k $$$ jobs net buiten het scherm
hee, kun je zien hoeveel med en $$$ jobs erin zitten?, heb ik zeker over het hoofd gezien. post eens een screenshot
ik heb nog maar 1 dikke commercial (zie een flink aantal posts hierboven)
geen idee hoe ik er meer krijg, mijn stad wil niet groeien op het moment, maar het ziet er naar uit dat het bouwen van een vliegveld helpt (ik kreeg ineens weer industrie)
hoeveel commercial jobs heb je eigenlijk totaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuSeLive
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Lighteye wow dat ziet er cool uit :P
en yes ik krijg deze week eindelijk sc4
maar is het nu zo dat je nu meer gebouwen had vroeger had je alleen de mayorhouse, statue, park, stadium, zoo etc zijn dat er nu veel meer geworden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 05-09 23:19
Verwijderd schreef op 21 januari 2003 @ 15:40:

Mag ik vragen waar je die heightmap vandaan hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaCoTa schreef op 21 January 2003 @ 15:52:
[...]

Mag ik vragen waar je die heightmap vandaan hebt?
ArnoutD schreef op 21 January 2003 @ 08:28:
Op http://www.SC4Ever.com hebben ze een officiele guide neergezet hoe je nieuwe regions moet bouwen. Het is wat duidelijker dan de, al aanwezigde bedachte guides. Kunnen we ook nederlandse steden gaan mappen :

http://www.sc4ever.com/kn...emID=cid.45,cid.49,cid.47

met bijvoorbeeld data uit dit plaatje : http://www.minvenw.nl/rws...gte/demoafbtophoogte.html
:Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
105k comm jobs
zie je btw die stukjes laagbouw tussen mn skyscrapers? das commercial

hier mn comm area:
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/comm.JPG

edit @ schaap: Je kunt zien hoeveel mensen er werken, en of het een $,$$ of $$$ gebouw is..

[ Voor 23% gewijzigd door RocketKoen op 21-01-2003 16:00 ]

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vet man, die holland map.'
nog ff over dat kerkhof, ik bouwde er eerst 1 in me woonwijk, huizen werden massaal zwart :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragNeck
  • Laatst online: 29-04 11:13
Verwijderd schreef op 21 January 2003 @ 16:03:
Vet man, die holland map.'
nog ff over dat kerkhof, ik bouwde er eerst 1 in me woonwijk, huizen werden massaal zwart :S
Kun je (als je hem sloopt) nog ergens anders plaatsen?

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Paus-2178/hero/2313958

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb nu 32.000 inwoners, en ik maak nog steeds erg weinig winst. (minder dan 1000$ per keer) Mn taxed staan rond de 8% Mn funds voor health en education staan net goed dat ik geen gezeur krijg van stakende mensen... :P Idem voor water en power enzo. Brandweer en Politie heb ik nooit wat aan veranderd. Mn metertje van tevredenheid staat erg mooi :P, maar weinig winst, en dan kan ik niet even wat minder vervuilende energie centrales kopen... (heb nu kolencentrales..)Boerderijen heb ik uit mn stad verbannen.... :) Hoe doen jullie dat. Ik krijg allemaal leuke aanbiedingen, maar ik kan ze niet betalen :( Hoe gaat dat bij jullie. Wat is de gouden tip :D Of lenen jullie ook gewoon voor dat soort aankopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
gouden tip: bouw je sectoren bij elkaar, zodat je makkelijk health en edu kunt dekken.

als je kerkhof sloopt kun je hm gewoon ergens anders neerzetten

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad logisch :) Dan ga ik mijn stad maar een beetje reorganiseren... Ik wil toch ook een keertje een metro aan gaan leggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basszje

Basszje

Reisvaap!]

Verwijderd schreef op 21 January 2003 @ 16:08:
ik heb nu 32.000 inwoners, en ik maak nog steeds erg weinig winst. (minder dan 1000$ per keer) Mn taxed staan rond de 8% Mn funds voor health en education staan net goed dat ik geen gezeur krijg van stakende mensen... :P Idem voor water en power enzo. Brandweer en Politie heb ik nooit wat aan veranderd. Mn metertje van tevredenheid staat erg mooi :P, maar weinig winst, en dan kan ik niet even wat minder vervuilende energie centrales kopen... (heb nu kolencentrales..)Boerderijen heb ik uit mn stad verbannen.... :) Hoe doen jullie dat. Ik krijg allemaal leuke aanbiedingen, maar ik kan ze niet betalen :( Hoe gaat dat bij jullie. Wat is de gouden tip :D Of lenen jullie ook gewoon voor dat soort aankopen?
Zoals ik al eerder heb gezegd ga ik dan inkomsten nivelleren. Dus rijke mensen betalen meer en dan zorgen dat je wat meer van die categorie trekt.

Of wellicht kijken of er toch iets nog te tweaken valt aan je gebouwtjes.

Anders tijdelijk wat low-wealth buurtje neerplempen die geen dekking hebben qua voorzieningen oid.

Het gaat trouwens een stuk makkelijker allemaal als je een hoop stadjes in je regio hebt dan maar een stad in de regio heb ik gemerkt :)

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is sowieso al handiger, je kan dan tussen die steden onderling handelen en meer mensen krijgen die de andere stad niet helemaal het einde vinden.
Ze zeggen bij mij ook vaak dat de stuff die door mijn Industrie wordt gemaakt, niet wordt gebruikt, moet ik dan freight trains naar andere steden doen ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
bij hoogbouw in commerce en ind telt ook niet het totaal aan banen in jouw stad, maar het totaal van alle steden die met jouw in verbinding staan :)

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmz... ik weet het, ik blijf maar vragen, maar dit moet ik ff weten.
Als ik een beetje een beginnende stad heb met ongeveer 3k inwoners, hebben ze volgens de RCI meter geen Industry en Commerce meer nodig, maar dan krijg ik plotseling ALLEMAAL werklozen, wat moet ik daarmee aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan moet je de stad aantrekkelijker maken voor C en I, bv met lagere belastingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:49

Wallie

Herr

Herkent iemand dit: Residential area, incl wegen, alleen hoe ik er ook wegen doorheen leg, ze blijven zeuren dat de groene gedeeltes onbereikbaar per auto zijn (zo'n groene auto erboven met een kruiske erdoor)... ook de stukken die direct aan de weg liggen.. ik snap er niks van.. :?

En, 't is de legale versie, vanmiddag gekocht :)

[ Voor 10% gewijzigd door Wallie op 21-01-2003 18:14 ]

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Wallie schreef op 21 January 2003 @ 18:13:
Herkent iemand dit: Residential area, incl wegen, alleen hoe ik er ook wegen doorheen leg, ze blijven zeuren dat de groene gedeeltes onbereikbaar per auto zijn (zo'n groene auto erboven met een kruiske erdoor)... ook de stukken die direct aan de weg liggen.. ik snap er niks van.. :?
Ja, heb ik ook gemerkt.... zelfs als je zo'n blokje (als test) aan alle 4 de kanten een weg geeft zegt-ie nog steeds 'No road acces' :?

Volgens mij is dat dus duidelijk een bug...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoweRoy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:23

PoweRoy

funky!

meestal ff speed op snelste zetten :)
na een tijdje gaan er toch mensen wonen :)

[This space is for rent]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

PoweRoy schreef op 21 januari 2003 @ 18:33:
meestal ff speed op snelste zetten :)
na een tijdje gaan er toch mensen wonen :)
Klopt, maar meestal (iig bij mij) zijn dat meteen low-wealth huisjes met een low land value... zelfs als alle omringende blokjes gewoon high- of mediumwealths zijn...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schaapje_BlaaT
RocketKoen schreef op 21 January 2003 @ 15:58:
105k comm jobs
zie je btw die stukjes laagbouw tussen mn skyscrapers? das commercial

hier mn comm area:
[afbeelding]

edit @ schaap: Je kunt zien hoeveel mensen er werken, en of het een $,$$ of $$$ gebouw is..
hmm, dat zijn niet echt skyscrapers he
die krijg je niet gemakkelijk blijkbaar, ik heb 97k comm., blijkbaar krijg je ze ook niet vanaf 100k dus
bij mij willen ze ondertussen niet echt meer bouwen, het hangt een beetje vast op 225k inwoners. belasting verlagen helpt ook niet, health, education etc. zijn prima
een haven erbij gaf weer wat bouw, maar hield ook niet over, een vliegveld deed vreemd genoeg niets. mijn subway systeem uitbreiden hielp ook niet echt ofzo
ik heb leegstand aan de randen, maar als ik ernaast zone bouwen ze er wel op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
Wat vinden jullie van mijn stad? Een uitgebouwde stad uit de 10K beginnerstutorial :Y) :+
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/i.dsp?FotoAlbumID=1168&format=thumb&ext=.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/i.dsp?FotoAlbumID=1171&format=thumb&ext=.jpg
Wegennet heb ik net helemaal aangepast, inclusief trein. Het was zwaar overbalast. De rode dingen die er nu nog zijn, zijn erg moeilijk niet weg te krijgen met Roads :(

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/i.dsp?FotoAlbumID=1170&format=thumb&ext=.jpg Winst :Y)

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/i.dsp?FotoAlbumID=1169&format=thumb&ext=.jpg Een nieuwe casino, de mensen zijn helemaal blij, zo te zien :D

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 januari 2003 @ 15:40:
[afbeelding]

Moet je helaas zelf ff maken heb niet genoeg webspace om de hele dir te uppen.

Instructies:

1. Start sc4
2. Creëer een nieuwe regio, water of land maakt niet uit en beëindig sc4 daarna.
3. Gooi de config.bmp in je net gemaakte regio, staat ergens bij je mijn documenten.
4. Start sc4 en hij moet de regios nu al pakken, druk vervolgens op ctrl+alt+shift + R en kies de heightmap.bmp, op mijn systeem duurde het max. 5 min.voordat het was ingeladen.
waar is flevoland dan :P
beetje jammer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
Verwijderd schreef op 21 January 2003 @ 19:14:
[...]

waar is flevoland dan :P
beetje jammer :P
Mja, dat veluwemeer wat tussen Gelderland en Flevoland ligt is zo klein, dat je dat op veel kaarten, zoals deze niet eens ziet he.

* kamerplant vind het eigenlijk maar niks, die nederland map. Ook een beetke onrealastisch, één huis is ongeveer net zo groot dan als een complete plaats :o :+

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vraagje, hoe kan je de brandweer of polizie uitlaten rukken zonder eerst een fikkie te stoken of wat dan ook?! :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2003 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
Verwijderd schreef op 21 januari 2003 @ 19:18:
vraagje, hoe kan je de brandweer of polizie uitlaten rukken zonder eerst een fikkie te stoken of wat dan ook?! :)
Gewoon op dezelfde manier..
Gewoon op dat alarmpictogram klikken, kiezen wie je uit wilt laten rikken en een plek selecteren. Dat werkt gewoon. :)
Erg handig om te testen of het niet te lang duurt voordat ze op een plek zijn..

[ Voor 11% gewijzigd door kamerplant op 21-01-2003 19:22 ]

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brik
  • Laatst online: 08-09 11:11
Ik heb nu een stad, loopt wel lekker heb 20k inwoners. 1000 winst. Heb 0,0 dirty industry of landbouw (ook nooit gehad). En 8k werken in de commercial en 3 k in de hightech en manufactering (meeste high tech). 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05-2024
iedere keer weer heb ik utzelfde vanaf simcity 2000 al, ik bouw een stad gaat redelijk goed, stad word groot ect alles is volgens mij goed geregeld niemand zeikt over wat, en dan gaan mensen ineens massal me stad verlaten. Veel wijken worden krotten ik snap er echt niks van, echt altijd ut zelfde =\

ik heb btw nooit veel meer maandelijkste inkomsten dan kosten

[ Voor 10% gewijzigd door evilpin0 op 21-01-2003 20:16 ]

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Four
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Four

I void warranty

Verwijderd schreef op 13 January 2003 @ 18:37:
[...]

je bent geen god maar burgemeester :X
Waar ik woon denken ze dat het precies het zelfde is.

dwyslexy != luiheid !! Taalpuristen sla uw slag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Niet online
Hmm, waar staan de koffers eigenlijk voor in het spel, ik zie steeds koffertjes met rode strepen er doorheen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@NIC
  • Laatst online: 11-09 15:12
koelkast schreef op 21 januari 2003 @ 21:08:
Hmm, waar staan de koffers eigenlijk voor in het spel, ik zie steeds koffertjes met rode strepen er doorheen...

Als je je cursor erop houd komt er te staan: No Job.
Guess what, die mensen hebben dus geen baan, of er is geen werk genoeg ofzo :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Niet online
M@NIC schreef op 21 januari 2003 @ 21:09:

[...]

Hmm, ik heb zowel van commercial als van industrial al vrij veel, en nog lang niet vol. Hoe kan ik dat dan stimuleren? Er komen steeds meer koffers bij :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

koelkast schreef op 21 januari 2003 @ 21:11:
[...]

Hmm, ik heb zowel van commercial als van industrial al vrij veel, en nog lang niet vol. Hoe kan ik dat dan stimuleren? Er komen steeds meer koffers bij :(
misschien moeten ze te lang reizen om bij een baan te komen??

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
bijna aan de 1k posts weer, misschien moeten de vets maar us aan een faq beginnen
* RocketKoen hides

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostve
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-05 12:36
ik heb het topic niet helemaal doorgelezen
maar wat zijn de belangrijkste elementen om geld mee te verdienen?

C2D 6600, 275 GTX Windows 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
RocketKoen schreef op 21 januari 2003 @ 22:45:
bijna aan de 1k posts weer, misschien moeten de vets maar us aan een faq beginnen
* RocketKoen hides
Heb je al ideeen? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schaapje_BlaaT
RocketKoen schreef op 21 January 2003 @ 17:04:
bij hoogbouw in commerce en ind telt ook niet het totaal aan banen in jouw stad, maar het totaal van alle steden die met jouw in verbinding staan :)
banen zijn ook niet alles, ik heb geen buursteden, 97k banen en 1 wolkenkrabber, jij hebt 105k banen, wel buursteden maar geen wolkenkrabbers zo te zien
misschien ligt het meer aan de gewildheid van bepaalde commerciele gebieden, of gebrek aan commercial zones zodat ze de hoogte in gaan

handige tip trouwens, van dat kerkhof weghalen en dan ergens anders kunnen plaatsen. Ik zal het eens met de universiteit proberen, dat zou een hoop verkeersellende kunnen oplossen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
RocketKoen schreef op 21 januari 2003 @ 22:45:
* RocketKoen hides
* kamerplant heeft al een startpost + faq gemaakt aangezien ik het volgende deel open ;)

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@NIC
  • Laatst online: 11-09 15:12
Jup DataBeest krijgt dit maal de eer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh

Ankh

|true

M@NIC schreef op 21 January 2003 @ 21:09:

[...]

dat probleem heb ik dus ook 8)7 maar uhh.. er is toch wel DEGELIJK genoeg werk .. tis zijn gewoon luie sims :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
RaMMSTeiN schreef op 21 January 2003 @ 23:54:
[...]

dat probleem heb ik dus ook 8)7 maar uhh.. er is toch wel DEGELIJK genoeg werk .. tis zijn gewoon luie sims :P
Het kan ook gewoon zijn dat de scholing niet aansluit qua werkaanbod.

Overigens lijkt het me ook niet zo raar als er een paar werklozen zijn, dat heeft iedere normale stad toch ook wel? :?

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chainsaw
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-08 21:08
ik heb ff de Nederland kaart aangepast zodat ie wat nedelandser wordt:
Afbeeldingslocatie: http://vvdw.web1000.com/images/diversen/nederland.jpg

er staat zelfs een afsluitdijk(brug) op maar die valt weg bij deze resolutie

edit: nog ff het origineel erbij :)
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/van-lune/nl.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door Chainsaw op 22-01-2003 00:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Warfare
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-09 15:22
Wow, chainsaw... Dies echt briljant!
Ziet er goed uit! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

joostve schreef op 21 January 2003 @ 23:05:
ik heb het topic niet helemaal doorgelezen
maar wat zijn de belangrijkste elementen om geld mee te verdienen?
Lees daarvoor maar de topic door 8)7

Werden al een paar zeer handige tutorials gegeven 8)7 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 456
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

456

Onze excuses voor het ongemak

Ik snap niet wat er zo moeilijk is aan hightec industry.
Ik heb op gegeven moment high density industry midden in een woonwijk geplempt (gewoon om eens te kijken en buurtjes te kloten) en prompt komt er een modieus high tec biotech bedrijfje te zitten.
Ik heb nog maar 9000 aan mensen, 3 basisscholen en 1 middelbare school. En sinds kort een uni. khad geld over ...
;)

Een dag geen vertraging, is een dag niet gereisd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

456 schreef op 22 januari 2003 @ 09:59:
Ik snap niet wat er zo moeilijk is aan hightec industry.
Ik heb op gegeven moment high density industry midden in een woonwijk geplempt (gewoon om eens te kijken en buurtjes te kloten) en prompt komt er een modieus high tec biotech bedrijfje te zitten.
Ik heb nog maar 9000 aan mensen, 3 basisscholen en 1 middelbare school. En sinds kort een uni. khad geld over ...
;)
3 basisscholen voor 9000 mensen :? :/

Ik volsta al met 1 wellfunded basischool... :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn stadje:

Afbeeldingslocatie: http://www.coin-op.nl/sander/simcity4.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basszje

Basszje

Reisvaap!]

wildhagen schreef op 21 January 2003 @ 18:33:
[...]

Ja, heb ik ook gemerkt.... zelfs als je zo'n blokje (als test) aan alle 4 de kanten een weg geeft zegt-ie nog steeds 'No road acces' :?

Volgens mij is dat dus duidelijk een bug...
Nee da's anders geregeld. Die 3 zones regel gaat niet meer op. Als je beetje inzoomt zie je dat als je in een keer iets van 4x4 sleept anders is dan als je bv 1x3 sleept of 1x2. Krijg je ook andere huizen van .

Als je dus in het midden 1 blokje heeft heeft deze vervolgens geen road access :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 456
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

456

Onze excuses voor het ongemak

Bij mij lopen ze nogal snel te mouwen dat ze dan te ver moeten lopen ... ze moesten eens weten.. in mijn tijd, vroeger... ach, laat maar ;)

maar idd, bij mij zijn de scholen dan niet well funded, gewoon zo nu en dan eens kijken of het aantal leerlingen, de capaciteit niet overstijgt.

Overigens net een naaktloper gezien :)

en dan nu nog de onzinzin van de dag:
* Blauwe lucht kalibreren

Een dag geen vertraging, is een dag niet gereisd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schaapje_BlaaT
kijk, dat lijkt tenminste ergens op
al die vierkante steden vind ik er ook niet uit zien, efficient of niet
hoewel die wel zouden volstaan voor mijn uiteindelijke doel: zo veel mogelijk mensen in een gebied proppen en zo veel en hoog mogelijke wolkenkrabbers
heuvels zijn gaaf, tunnels zijn cool, ik heb een heuvelachtig gebied en het dat ziet er toch wel leuk uit. Ik heb wel gezorgd voor een plat stuk om te beginnen, want eerst moet er geld komen natuurlijk.
Inmiddels heb ik een vliegveld, een goeie investering want inmiddels maak ik weer 2000 winst, maar nu met groot internationaal vliegveld en conference center. En bovendien tijn die leuke vliegtuigjes die steeds langskomen ook de moeite waard :)

Waar ik ook last van heb is dat meer inwoners betekenen dat ik minder geld heb, ik heb de belastingen op residential al 2 keer verhoogd om te voorkomen dat mijn zorg en onderwijs overspoeld werden terwijl inkomsten nauwelijks stegen
da's echt een probleem van een grote stad, en dan vooral als je geen zones bijbouwt maar er komen wel meer mensen in.
En ik heb nog steeds maar 1 serieuze commercial skyscraper. heeft iemand die dingen nu ook eens, er zijn mensen met enorme steden, maar die wolkenkrabbers lijken niet te komen.

nu ff sparen, en dan de golden gate bridge bouwen (highway over een groot stuk water), kost 40k ofzo. niet dat ik highways heb ofzo, ik pleur wel subway neer om die drukte aan te pakken. maar het lijkt zo stoer :*)

wat ik nog mis in simcity:
een overzicht van scholen en ziekenhuizen zodat ik niet de hele tijd mijn stad door moet om op al die schooltjes te klikken
water boven zeenivo, en land eronder
een manier om alleen overheidsgebouwen, bushokjes en metrohokjes te zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfensteijn
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 08:23
Schaapje_BlaaT schreef op 22 January 2003 @ 11:19:wat ik nog mis in simcity:
een overzicht van scholen en ziekenhuizen zodat ik niet de hele tijd mijn stad door moet om op al die schooltjes te klikken
water boven zeenivo, en land eronder
een manier om alleen overheidsgebouwen, bushokjes en metrohokjes te zien
Dat overzicht is er, je kan in financiele overzicht het budget van alle scholen, ziekenhuizen enzo aanpassen. Gewoon even goed kijken, maar die optie is er dus wel degelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn belasting staat op 8%, 8,5%, 9%.
De makkelijkste manier van winst maken is gebieden plaatsen. De meeste inkomsten komen van de belasting, als je effe krap zit met je centjes maak je plaats voor woningen. Dat is mijn truuk in ieder geval, en het werkt. Ik denk dat ik de 1.000.000 dollar grens berijk in het jaar 140. Ik heb trouwens geen snelweg, en de traffic is niet een al te groot probleem.

Ik kan nu alleen maar afwachten op hoogbouw. Ik zit erover na te denken om wat buur-stadjes te maken, maar ik wil weten of dat echt invloed heeft op de stad die ik nu heb, en of ze beide tegelijkertijd evolueren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termy
  • Laatst online: 20:38

Termy

valt er nog wat te fragge?

Eigenlijk nog nooits echt sim city gespeeld (alleen verder gegaan met bestaande en meegeinstalleerde steden van sim2000) dus de 1e 2 keer zwaar op m'n burgemeesterlijke bek gegaan :D

Nu is m'n grootste stad (Purmerend, uf curse :)) 65000 mannetjes groot met bijna 20k commerciele banen en flink wat HT industrie (ben bezig de "ouwe" troep te verwijderen).

ik heb toch het idee dat de weg naar rijkdom (of iig geen verlies :D) ligt in het zorgen voor goede educatie zodat de beter betaalde banen beschikbaar worden en je niet eindeloos met low wealth aan't kutten bent. m'n education lvl is nu gemiddel 180 :D

btw, ik gebruik alleen maar die echt grote vakjes van de regio, anders kom je (moeilijk) nooit ver.

m'n 2e stad (Amsterdam dit keer maar ;)) heeft nu ongeveer 25000 en groeit nog lekker. Erg moeilijk vind ik het spel eigenlijk niet, als je maar je kosten vanaf het begin goed afstelt, zoals niet meer dan 40 students meer capacity geven aan scholen dan er daadwerkelijk op zitten en ongeveer hetzelfde met power en health etc.

blijft cool om een stad te bouwen :)

PS: hoeveel nut hebben vliegvelden en zeehavens? ik heb beide (van vliegveld het grootste wat er mogelijk is) maar het is niet te zien hoe zich dit uit in meer banen of zo. ook lopen ze in die message zooi wel eens te blaten dat ze nu weer ruimte te kort komen en dan weer gillen dat het vliegveld niks te doen heeft zonder dat ik echt getallen kan vinden. Vind het btw ook jammer dat er geen specifieke road-stats zijn zoals je bij 2000 had. bv zoveel auto's per minuut. Stats maken simcity nl helemaal vet :)

[ Voor 21% gewijzigd door Termy op 22-01-2003 11:41 ]

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:08

Phydomir

Dennis

Toen ik een vliegveld had gebouwd zag ik meteen de vraag naar C stijgen en werden er meer C gebouwen gebouwd.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan je simcity 4 ook op de een of andere manier multiplayer spelen? Weet iemand dat?

(ik heb hem nog niet gekocht, maar ben het wel van plan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 January 2003 @ 11:58:
Kan je simcity 4 ook op de een of andere manier multiplayer spelen? Weet iemand dat?

(ik heb hem nog niet gekocht, maar ben het wel van plan)
Ja, dat kan. Je krijgt dan buur-steden waarmee je kan samenwerken. Als je dit goed doet kan het voordelen geven voor jouw stad. Erg tof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aaahhh relekst zeg... bedankt
da's goed nieuws..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galahad|IA
  • Laatst online: 20-08-2007
Mulitplayer is op dit moment echter nog niet operationeel helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb hem ook bijna binne als je snapt wa ik bedoel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacDokie
  • Laatst online: 28-02 15:07
Hee ik heb een paar vragen.

Ik heb nu zo'n 30000 sim's en ongeveer 25000 op de bank en ik maak zo'n 1500 winst.
Wat kan ik er tegen doen dat mijn gebouwen zwart worden. Onderhoud enz is goed gefund, maar ze worden ook niet meer normaal. Net zoals bij de industry. Toen er veel gebouwen zwart waren heb ik ze maar gesloopt, daarna kreeg ik dus een load aan HT Industry er voor terug. Maar al dat slopen is teringduur!

De vraag dus: Wat moet je doen als je huizen zwart worden
Vraag 2: Wanneer komen die skyscrapers nou eens. Ik heb een heleboel hoge flats, maar mijn casino is nog steeds het grootst.
Vraag 3: Ik heb grote vraag naar Low en med residentials, maar als ik ga zonen gaat het nu nog maar heel langzaam. Hoe komt dit? Ik heb nu 30K inw.

[ Voor 4% gewijzigd door MacDokie op 22-01-2003 13:04 ]

"Have you ever noticed that their stuff is shit and your shit is stuff?" - George Carlin -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Galahad schreef op 22 januari 2003 @ 12:12:
Mulitplayer is op dit moment echter nog niet operationeel helaas.
O? spijtig ..moet er eerst een patch voor komen ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 januari 2003 @ 13:30:
[...]

O? spijtig ..moet er eerst een patch voor komen ofzo?
Neej, Maxis moet de service nog openstellen voor publiek :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Domus schreef op 22 January 2003 @ 13:04:
Hee ik heb een paar vragen.

Ik heb nu zo'n 30000 sim's en ongeveer 25000 op de bank en ik maak zo'n 1500 winst.
Wat kan ik er tegen doen dat mijn gebouwen zwart worden. Onderhoud enz is goed gefund, maar ze worden ook niet meer normaal. Net zoals bij de industry. Toen er veel gebouwen zwart waren heb ik ze maar gesloopt, daarna kreeg ik dus een load aan HT Industry er voor terug. Maar al dat slopen is teringduur!

De vraag dus: Wat moet je doen als je huizen zwart worden
Vraag 2: Wanneer komen die skyscrapers nou eens. Ik heb een heleboel hoge flats, maar mijn casino is nog steeds het grootst.
Vraag 3: Ik heb grote vraag naar Low en med residentials, maar als ik ga zonen gaat het nu nog maar heel langzaam. Hoe komt dit? Ik heb nu 30K inw.
noem mij 1 stad met 30k mensen en wolkenkrabbers.......
ik heb er 200k meer en ik heb bijna alleen maar van die dingen..... alleen nog niet de grootste soort (ook 115k comm jobs :) )

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een probleem: alles ging goed tot 100k inwoners. ineens kelderde al mijn demand! Snap er niets van! Heb voldoende scholen, ziekenhuizen, een haven, een vliegveld. maar alles super laag. Neighbourhoods deals zijn niet mogelijk. heb wel omringende steden maar geen interactie. Ik heb wegen aangelegd naar die steden. Ook maken al die steden super veel winst en die van 100000 inwoners ook wel wat. Hoe krijg ik dat demand weer omhoog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schaapje_BlaaT
Wolfensteijn schreef op 22 January 2003 @ 11:22:
[...]

Dat overzicht is er, je kan in financiele overzicht het budget van alle scholen, ziekenhuizen enzo aanpassen. Gewoon even goed kijken, maar die optie is er dus wel degelijk.
dat bedoel ik niet, ik wil een overzicht waarin van elke school staat hoeveel mensen erop zitten, en wat het budget is, want het budget van alle scholen tegelijk aanpassen heeft meestal weinig zin, omdat in 1 deel van de stad massale toestroom is terwijl andere delen nauwelijks veranderen

inmiddels heb ik 247k inwoners, 120k commercial jobs en 41k industrial jobs en nog steeds maar 1 commercial skyscraper, vrolijk doorbouwen dus, die dingen zullen toch eens moeten komen

oh, tegen kelderend demand: belastingen omlaag!, gewoon proberen en weer inladen als het niet blijkt te werken

[ Voor 7% gewijzigd door Schaapje_BlaaT op 22-01-2003 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galahad|IA
  • Laatst online: 20-08-2007
Waar kun je het aantal jobs per categorie zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Galahad schreef op 22 January 2003 @ 14:05:
Waar kun je het aantal jobs per categorie zien?
Gewoon in die grafiekjes. 3/4 tabje. Kun je d8 ik precies zien in welke niveau's ze werken in commercial/industrial.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe haal je in godsnaam de 100.000 inwoners grens? Gewoon wachten? Ik ben nu in sim jaren 130 jaar bezig en zit op de 27.000 inwoners (zie screen in 1 van mijn vorige posts). In hoeveel jaar zat je aan de 100.000 inwoners?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 January 2003 @ 14:15:
hoe haal je in godsnaam de 100.000 inwoners grens? Gewoon wachten? Ik ben nu in sim jaren 130 jaar bezig en zit op de 27.000 inwoners (zie screen in 1 van mijn vorige posts). In hoeveel jaar zat je aan de 100.000 inwoners?
180 jaar ofzo. het kan veel sneller. inwoners maakt niet veel uit als ze maar rijk zijn! :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schaapje_BlaaT
ik ben flink wat simjaren bezig, want zonder neighbours heb ik veel tijd nodig om geld te sparen (geen neighbour deals), maar dat boeit niet, ik zet hem op snoeihard, en heb ik no-time weer geld, dan zijn alleen flink wat simjaartjes vertreken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ze zijn rijk zat, er staat nu meer dan 800.000 op de rekening. Maar ik wil flats in de binnenstad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:08

Phydomir

Dennis

Verwijderd schreef op 22 januari 2003 @ 14:15:
Afbeeldingslocatie: http://dennis.rentserver.nl/zooi/sc44.jpg

106.000 inwoners in 75 jaar :*)

heeft denk ik ook een deel met geluk te maken hoor.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Damn heb hem vandaag ook gehaalt en het is een vet spel. :) Alleen kom ik constant snel in het rood en ik maak ook totaal geen winst. :P

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:38

Len

Leeg

RAH

vandaag heel dit topic gelezen.

Dit ga ik dus zeker ook kopen!

Ik zal morgen wel vragen waarom mijn gebouwen zwart worden en waarom mijn radeon langzaam loopt!

;)

Free Tibet

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.