hoe kan je het beste en goedkoopste het trafic aanpakken:
subways
snelwegen
bustations
dubbele normale wegen??
subways
snelwegen
bustations
dubbele normale wegen??
Verwijderd
Dubbele normale wegen helpen het snelst.Verwijderd schreef op 18 januari 2003 @ 22:50:
hoe kan je het beste en goedkoopste het trafic aanpakken:
subways
snelwegen
bustations
dubbele normale wegen??
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Verwijderd
Phydomir schreef op 18 January 2003 @ 22:54:
[...]
Dubbele normale wegen helpen het snelst.
Wil je een goed Bus netwerk aanleggen, dan kost het veel tijd want zomaar willekeurig bushokjes plaatsen helpt niet heb ik gemerkt.
ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB
als ze staken gewoon funding heel hoog, en als er dan nog meer mensen komen dan ze aan kunnen hele ambulance/schoolbus funding wegraggenSchaapje_BlaaT schreef op 18 januari 2003 @ 23:35:
bah, er zit een nare bug in het spel
als ik een staking krijg bij een medical clinic, en ik vervang het ding door een ziekenhuis dan staken ze vrolijk door!
en ik had maar eens een vliegveld gebouwd, maar ik vond het niet echt spectaculair effekt hebben. en ik kreeg ineens een enorme run op mijn stad, da's al eens eerder gebeurd
het inwonertal steeg van 170.000 naar 190.000, waardoor health en education meer funding nodig hadden, en toen ging ik verlies draaien, bah
wat ik ook niet begrijp is dat overal vraag is naar r, c en i, en de balkjes staan ook allemaal omhoog maar er is wel leegstand.
o ja, ik zag dat in een 'bell towers' gebouw 6600 low-wealth kereltjes passen
gezellig
[ Voor 8% gewijzigd door YakuzA op 18-01-2003 23:53 ]
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Verwijderd
Je kunt toch niet de tax op de dirty industrie alleen verhogen? Hoe doe je dat dan? Ik kan alleen de tax op I $, I$$ en I$$$ verhogen, en $$$ is zowel dirty als hi-tech...Verwijderd schreef op 18 januari 2003 @ 21:54:
[...]
Zorgen dat je mensen hoog opgeleid zijn en belasting verhogen op de dirty industry.
Leef lekker in het nu, er is niks anders
Verdiep je toch es in et spel voordat je reageertFireFoz schreef op 19 januari 2003 @ 00:37:
[...]
Je kunt toch niet de tax op de dirty industrie alleen verhogen? Hoe doe je dat dan? Ik kan alleen de tax op I $, I$$ en I$$$ verhogen, en $$$ is zowel dirty als hi-tech...
zelfde als met commerciele gebouwen...toch
[ Voor 34% gewijzigd door bfm op 19-01-2003 00:40 ]
Verwijderd
Van die bug heb ik zo nu en dan ook last.Schaapje_BlaaT schreef op 18 January 2003 @ 23:35:
als ik een staking krijg bij een medical clinic, en ik vervang het ding door een ziekenhuis dan staken ze vrolijk door!
en ik had maar eens een vliegveld gebouwd, maar ik vond het niet echt spectaculair effekt hebben. en ik kreeg ineens een enorme run op mijn stad, da's al eens eerder gebeurd
het inwonertal steeg van 170.000 naar 190.000, waardoor health en education meer funding nodig hadden, en toen ging ik verlies draaien, bah
wat ik ook niet begrijp is dat overal vraag is naar r, c en i, en de balkjes staan ook allemaal omhoog maar er is wel leegstand.
gezellig
nog zo een...cardinal808 schreef op 19 januari 2003 @ 00:45:
iemand mag mij ff uitleggen hoe je dit spel mag spellen. heb zon beetje alles doorgelezen, ben al 14 failliet gegaan, en het lukt prima totdat ik schoolen en politie moet gaan bouwen, hoe pak je dat aan?
want als de mensen een school hebben, loopt mijn stad leeg. er komen allemaal $$ en $$$ gebouwen, maar wordt er niet rijker op. meer armer.
heb wel wat getest, ff 200.000 loan, en alles bouwen wat ze wouden. maar dat wou(wist ik eigenlijk wel) niet werken. was binnen 5 minuten failliet.
hieruit blijkt wel dat het absoluut niet op sc2 en 3 lijkt, veel moeilijker.
Verwijderd
14 keer fallietcardinal808 schreef op 19 januari 2003 @ 00:45:
iemand mag mij ff uitleggen hoe je dit spel mag spellen. heb zon beetje alles doorgelezen, ben al 14 failliet gegaan, en het lukt prima totdat ik schoolen en politie moet gaan bouwen, hoe pak je dat aan?
want als de mensen een school hebben, loopt mijn stad leeg. er komen allemaal $$ en $$$ gebouwen, maar wordt er niet rijker op. meer armer.
heb wel wat getest, ff 200.000 loan, en alles bouwen wat ze wouden. maar dat wou(wist ik eigenlijk wel) niet werken. was binnen 5 minuten failliet.
hieruit blijkt wel dat het absoluut niet op sc2 en 3 lijkt, veel moeilijker.
[ Voor 24% gewijzigd door Supern00b op 19-01-2003 00:58 ]
Abit KR7A-RAID, Athlon TB-1200, Corsair PC-2400, Hercules Geforce 3 Ti 500 Numero 1 Till 1400MHz 8737 Numero 1 Till 1500 MHz 9013
Verwijderd
Volgens mij is een Medical Clinic niet zonder meer door een ziekenhuis te vervangen. Een Medical clinic is meer een soort huisartenprakijk, die óók nodig is, zelfs al staat er een ziekenhuis vlakbij.Schaapje_BlaaT schreef op 18 January 2003 @ 23:35:
gezellig
If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.
lijkt me niet, de healthsituatie in mijn stad is prima en ik heb geen clinics meer, alleen maar hospitalsTourniquet schreef op 19 January 2003 @ 01:25:
[...]
Volgens mij is een Medical Clinic niet zonder meer door een ziekenhuis te vervangen. Een Medical clinic is meer een soort huisartenprakijk, die óók nodig is, zelfs al staat er een ziekenhuis vlakbij.
ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB
Verwijderd
1. Het is Simcity 4STIMPPYYY schreef op 19 January 2003 @ 01:54:
Is er al een addon voor Simcity 4000 ?!?!
SimCity_4_Transportation_Addon-gimpsRus
Iedereen praat hier over in de warez buisness
Zegguh, ik speel het spel al 4 dagen full time ofzo, maar ik ben die optie gewoon nog niet tegen gekomen, kan toch
Verwijderd
Verwijderd
[ Voor 51% gewijzigd door Supern00b op 19-01-2003 09:43 ]
Abit KR7A-RAID, Athlon TB-1200, Corsair PC-2400, Hercules Geforce 3 Ti 500 Numero 1 Till 1400MHz 8737 Numero 1 Till 1500 MHz 9013
Nou,, tijdens het spelen loopt het spontaan vast en wordt mijn pc gereboot.
In de BIOS staat erdan dat er geen HD aanwezig zijn, na een restart komen ze weer.
Ik heb de topic gelezen maar kan geen antwoord vinden, misschien heb ik dit over het hoofd gezien. Kan iemand mij helpen ? Ik heb origi versie.
Specs:
Operating System: Microsoft Windows XP Professional (5.1, Build 2600)
Processor: AMD Athlon(tm) XP 1600+, MMX, 3DNow, ~1401MHz
Memory: 512MB RAM
Page File: 122MB used, 1127MB available
Primary File System: NTFS
DirectX Version: DirectX 8.1 (4.08.01.0810)
DX Setup Parameters: Not found
DxDiag Version: 5.01.2600.0000 32bit Unicode
Card name: AOpen PA256 Deluxe
Manufacturer: AOpen Inc.
Chip type: GeForce2 GTS
DAC type: Integrated RAMDAC
Device ID: Enum\PCI\VEN_10DE&DEV_0150&SUBSYS_002FA0A0&REV_A3
Display Memory: 32.0 MB
Current Mode: 1024 x 768 (32 bit) (75Hz)
[ Voor 44% gewijzigd door Choller op 19-01-2003 10:28 ]
ah thx, wat wel jammer is ( en ja het is al 10x gezegt ) ik heb een 9700pro ( zwaar overcloked ) en een xp1800 met 1.8gig ram ( page, ) 786mb DDR 333 kingston.Wildfire schreef op 18 January 2003 @ 21:52:
[...]
Als de mensen nou eerst eens de readme zouden lezen voordat ze op GoT domme vragen gaan stellen...
[...]
Je zou kunnen proberen Graphics Rules.sgr te editten, zoek naar
[...]
...en vervang die true door false
Bij mij werkte het, bij het scrollen bleef alles gewoon werken.
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
idFireFoz schreef op 19 January 2003 @ 11:27:
volgensmij is er nog een bug, ik krijg steeds het bericht dat ik niet op wegen zou moeten bezuinigen (op het onderhoud er van) maar het staat gewoon op normaal
Keb ook al geprobeerd om het helemaal op 0 te zetten en helemaal op max maar dat maakt niet uit...
Verwijderd
denk dat de makers ook niemand willen kwetsen en ze logischerwijs eruit hebben gelaten.....Verwijderd schreef op 19 January 2003 @ 11:52:
Ik wil niemand kwetsen of zo, maar in SimCity 3000 staan de 2 WTC torens. Zouden die er ook komen als landmark? Of de Patronas Towers? Dat zijn zo coole gebouwen! Ik mis ze
In dat geval zou er wel een constraint moeten worden aangemaakt: óf een airport, óf het WTC...Verwijderd schreef op 19 januari 2003 @ 11:52:
Ik wil niemand kwetsen of zo, maar in SimCity 3000 staan de 2 WTC torens. Zouden die er ook komen als landmark? Of de Patronas Towers? Dat zijn zo coole gebouwen! Ik mis ze
Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.
Verwijderd
Verwijderd
Probleem is dat die gebouwen wel de nodige negatieve effecten met zich meebrengen helaas.Verwijderd schreef op 19 January 2003 @ 12:09:
ik heb een TIP
als je bijv 500 winst maakt, en je hebt een energie centrale, die bij op de helft van zijn krach loopt.
Zet hem eens vol aan, zodat je nou in de min komt, maar dan krijg je heel veel deals die weer geld opleveren.
En dan kan je je energie centrale weer op de helft doen.
En hebt je nou zo'n 1000 meer winst
gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo. Sic homo fit doctus, non vi, sed saepe legendo
Verwijderd
Ook brandweer valt onder safety heb je die al genoeg geplaatst?dominator schreef op 19 januari 2003 @ 12:22:
Zijn er trouwens nog tips om je safety te verhogen? Ik heb al 1 groot politie bureau en een stuk of 4 kleintjes in een stad van 27K inwoners maar het balkje blijft nog onder de 50% hangen......
Uhm, als je een deal afsluit dat de buren energie van je kopen heeft dat toch effect op het verbruik van de centrale? Als je na de deal de centrale weer voor de helf fund levert hij toch te weinig om je stad én de buurstad van energie te voorzien?Verwijderd schreef op 19 januari 2003 @ 12:09:
ik heb een TIP
als je bijv 500 winst maakt, en je hebt een energie centrale, die bij op de helft van zijn krach loopt.
Zet hem eens vol aan, zodat je nou in de min komt, maar dan krijg je heel veel deals die weer geld opleveren.
En dan kan je je energie centrale weer op de helft doen.
En hebt je nou zo'n 1000 meer winst
Verwijderd
Verwijderd
Hij bedoeld die deals in de trend van army base, rocket base e.d maar zoals ik al zei hier hebben ze aan gedacht door flinke negatieve effecten aan die deals te koppelen.Tourniquet schreef op 19 January 2003 @ 13:06:
[...]
Uhm, als je een deal afsluit dat de buren energie van je kopen heeft dat toch effect op het verbruik van de centrale? Als je na de deal de centrale weer voor de helf fund levert hij toch te weinig om je stad én de buurstad van energie te voorzien?
gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo. Sic homo fit doctus, non vi, sed saepe legendo
dat gaat tegenvallen denk ik, bij mij (zie onder) loopt het ook traag als stroop bij het scrollen. maar ik heb dan wel alle details vol open, en jij hebt meer geheugen en een snellere videokaart.RS_003 schreef op 19 January 2003 @ 10:38:
[...]
ah thx, wat wel jammer is ( en ja het is al 10x gezegt ) ik heb een 9700pro ( zwaar overcloked ) en een xp1800 met 1.8gig ram ( page, ) 786mb DDR 333 kingston.
en als ik scrol is alles zo traag als stroop, maybe kwam het omdat hij dan alles over nieuw moest renderen dus ik ga nu eens ff kijken of het met jou trick werkt
thx
Verwijderd
staan ze leegVerwijderd schreef op 19 januari 2003 @ 13:29:
wat betekent het als je industrie en huizen zwart worden?
Eerst gewoon even heel veel winst maken (paar jaar laten runnen) en dan even alles netjes met een bulldozertje weghalen?? Vind ik zelf een betere methode... minder risico dat die tornado ook door je huizencomplexen heen gaatVerwijderd schreef op 19 January 2003 @ 12:19:
Ok mijn probleem blijft de mayor rating. die blijft rond de 40 zitten. Ik heb al veel high tech enzo. ook veel ziekenhuizen etc. Alleen de land value blijft achter. ik zit te denken om mijn dirty industry weg te doen maar als ik dat doe maak ik heel de tijd super veel verlies. Wat is de beste manier om die dirty weg te doen (tornado?) en dan snel weer winst te maken?
Verwijderd schreef op 19 January 2003 @ 11:52:
HenkS schreef op 19 January 2003 @ 12:07:
[...]
denk dat de makers ook niemand willen kwetsen en ze logischerwijs eruit hebben gelaten.....
Het WTC zit er niet in, maar in plaats daar van het Empire State Building. OOk hoogCis schreef op 19 januari 2003 @ 12:09:
[...]
In dat geval zou er wel een constraint moeten worden aangemaakt: óf een airport, óf het WTC...![]()
Kom op zeg we gaan dit echt geen 1000x aan je uitleggen hoor .... hint education ..Termi schreef op 19 januari 2003 @ 14:24:
Hoe krijg je eigenlijk HT industrieVoor de rest maak ik met 7.000 inwoners zo'n 400 winst
. Dus ben wel tevreden
.
ik wil de petronas towers, die zijn hoger dan het WTCFireFoz schreef op 19 January 2003 @ 14:25:
[...]
[...]
[...]
Het WTC zit er niet in, maar in plaats daar van het Empire State Building. OOk hoog
With an eye made quiet by the power of harmony, we see into the life of things
Verwijderd
Hellup !!!STIMPPYYY schreef op 19 januari 2003 @ 13:48:
Hoe moet ik commercial laten bouwen
ik heb gewoon al meer dan 3 jaar lang een leeg blauw vak
Dit geldt ook voor medium industrial en high industrial
Hoe gaan ze daar bouwen ?
Ok , ok , maar heb geen zin om 1000 posts te lezeneliminator007 schreef op 19 januari 2003 @ 14:32:
[...]
Kom op zeg we gaan dit echt geen 1000x aan je uitleggen hoor .... hint education ..
Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur
Dat zou inderdaad een erg leuke feature zijnSchaapje_BlaaT schreef op 19 januari 2003 @ 16:46:
in simcity kun je niet lager dan zeenivo, want dan komt er vanzelf water
da's niet goed, er moet een inpolder functie in, als je geen pompen bouwt dan loopt het onder, en als extra disaster dijkdoorbraak
🌞🍃
Verwijderd
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2003 17:12 ]
Die duurdere kunnen meer auto's aan -> minder files/opstoppingenVerwijderd schreef op 19 januari 2003 @ 17:11:
Even een paar korte vraagjes:
Bij het aanleggen van wegen kun je kiezen tussen roads en streets. Welke moet ik wanneer toepassen, dit is me niet helemaal duidelijk.
Mensen gaan vanuit huis naar school dus het lijkt mij het verstandigst deze bij residental area's te bouwen jaIn residential gebieden plaats ik scholen, libraries en musea maar mijn hightech industries blijven leeg zelfs met een 6.5 taxIs het zowiezo verstandig om scholen in residential te plaatsen, ivm overlast van lawaai etc
Neejoja, vergeet ik de belangrijkste :P:
Kun je ook het automatisch plaatsen van streets bij definieren van gebieden uitschakelen? De ene keer maakt die zones van 2 bloks aan, andere keer groter etc.. zien er gewoon niet uit.
"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George
Plus dat ze op (duurdere) Roads sneller mogen/kunnen rijden, toch?Marv schreef op 19 January 2003 @ 17:21:
[...]
Die duurdere kunnen meer auto's aan -> minder files/opstoppingen
Wat ik dan zelf doen: Zelf eerst de wegen maken zoals je ze wilt hebben, daarna pas de zone's bouwen. Dat werkt goedVerwijderd schreef op 19 January 2003 @ 17:11:
oja, vergeet ik de belangrijkste :P:
Kun je ook het automatisch plaatsen van streets bij definieren van gebieden uitschakelen? De ene keer maakt die zones van 2 bloks aan, andere keer groter etc.. zien er gewoon niet uit.
🌞🍃
2) In het begin bouwde ik huizen, commercial en industrie door elkaar. Dat deed ik met SC2000 ook altijd. En stom... ach, hier in Rijswijk doen ze het ook. Weliswaar HighTech Industrie, maar de Plaspoelpolder ligt gewoon tegen het station, school en woonwijk aanRocketKoen schreef op 19 januari 2003 @ 14:17:
1) probeer de edit know
2) tornados kan je sturen, en je bent stom als je industry tegen res aan staat
3) met buldozer kost je 20k per blok huizen, na tornado 400.
4) pollution gaat niet over de mapgrens heen, dus dat er geen hoogbouw komt ligt aan iets anders
Verwijderd
Verwijderd
Ziet mijn oog daar een boerderij?Verwijderd schreef op 19 January 2003 @ 13:32:
[afbeelding]
mijn stadje met 800 winst en 4000 mensen
Inderdaad ja.Verwijderd schreef op 19 januari 2003 @ 17:51:
Zo vet frustrerend, lopen die lui te zeiken over te weinig education; plaats je een high school, een museum, library en een elementary school, wordt er totaal geen gebruik van gemaaktZelfde voor de subway. Wel lopen zeiken over traffic, maar geen gebruik maken van de beschikbare subways..... grrr... fear my god powers scum wie niet gebruiken wil moet maar voelen!
🌞🍃
Het lijken net NederlandersVerwijderd schreef op 19 januari 2003 @ 17:51:
Zo vet frustrerend, lopen die lui te zeiken over te weinig education; plaats je een high school, een museum, library en een elementary school, wordt er totaal geen gebruik van gemaaktZelfde voor de subway. Wel lopen zeiken over traffic, maar geen gebruik maken van de beschikbare subways..... grrr... fear my god powers scum wie niet gebruiken wil moet maar voelen!
Virussen? Scan ze hier!
Verwijderd
1: Het duurt een paar jaar voordat die facilities echt effect hebben op de inwoners. Het is niet zo, ik plomp ff een schooltje neer, en het werkt.Verwijderd schreef op 19 January 2003 @ 17:51:
Verwijderd
Hier in NL ben je ook verplicht om 12 jaar naar school tegaan,Verwijderd schreef op 19 January 2003 @ 18:14:
[...]
1: Het duurt een paar jaar voordat die facilities echt effect hebben op de inwoners. Het is niet zo, ik plomp ff een schooltje neer, en het werkt.
2: Heb je al gekeken naar de gemiddelde leeftijd van in je inwoners in het gebied? 50+ krijg je echt niet een basisschool in.
3: Heb je wel voldoende high-wealth industrie/commercials? Anders hebben ze nog niets aan hun onderwijs, als er toch geen gebruik van kunnen maken in een goede baan.
Verwijderd
Dat is de reden waarom ik education neerplant. Ik wil die lege hightech areas opgevuld zienVerwijderd schreef op 19 januari 2003 @ 18:14:
[...]
3: Heb je wel voldoende high-wealth industrie/commercials? Anders hebben ze nog niets aan hun onderwijs, als er toch geen gebruik van kunnen maken in een goede baan.
Verwijderd
tis RCI en als het goed is heb je een boekjeVerwijderd schreef op 19 januari 2003 @ 18:42:
Ik snap nog niet zo veel van die RSI meter, wie kan mij dat wat beter uit leggen???
Verwijderd
Een dag geen vertraging, is een dag niet gereisd
Die kleine details zijn het leukst456 schreef op 19 January 2003 @ 19:06:
Andere tip, als je je zit te vervelen: Zoek op de misdaad map op, waar er bv gevechten zijn. Ga daar dan wachten, zoom wel in op maximaal niveau. Als je nu ergens 2 mensen rollebollend over straat ziet knokken, stuur je pliessie er op af!
Als de politie arriveert zie je hoe er iemand wordt ingerekend(tot fouilleren aan toe!)
tot zover
Holy shit! Das echt vet456 schreef op 19 January 2003 @ 19:06:
Andere tip, als je je zit te vervelen: Zoek op de misdaad map op, waar er bv gevechten zijn. Ga daar dan wachten, zoom wel in op maximaal niveau. Als je nu ergens 2 mensen rollebollend over straat ziet knokken, stuur je pliessie er op af!
Als de politie arriveert zie je hoe er iemand wordt ingerekend(tot fouilleren aan toe!)
tot zover
Klopt ja!FireFoz schreef op 19 januari 2003 @ 19:45:
[...]
Holy shit! Das echt vet
Ik zat laatst te kijken hoe er een airport gebouwd werd, en zag een clico op het dak staan, en toen ik er met mn muis overheen ging kwam er ook bij te staan "portable toilet"
LOL, had je dat echt niet door?456 schreef op 19 January 2003 @ 19:54:
[...]
Zo ben ik er eigenlijk ook NET pas achter (na bijna een week) dat tijdens het laden van een stad, er ONZIN dingen boven in beeld staan!!
Kd8 werkelijk dat het altijd serieus was!
Virussen? Scan ze hier!
En toch heeft het enigszins betrekking op het spel, blijkbaar werkt het want je had niet door dat het fake was456 schreef op 19 January 2003 @ 19:54:
[...]
Klopt ja!
Als je goed kijkt zie je er nog Dixi op staan ook
De details zijn echt subliem! Zo ben ik er eigenlijk ook NET pas achter (na bijna een week) dat tijdens het laden van een stad, er ONZIN dingen boven in beeld staan!!
Kd8 werkelijk dat het altijd serieus was!
Specs | FFXIV: Maki Kato@Alpha
Verwijderd
Ik heb de nederlandse versie geinstalleerd;wildhagen schreef op 19 January 2003 @ 20:06:
[...]
LOL, had je dat echt niet door?
Ik had het al door toen er "Adding hidden agenda's" kwam te staan
[ Voor 32% gewijzigd door 456 op 19-01-2003 21:02 ]
Ik ook lag helemaal dubbel bij:456 schreef op 19 January 2003 @ 20:45:
[...]
Ik heb de nederlandse versie geinstalleerd;
- Dobbelstenen afronden
- Gebaksconsumptie westhandhavers bepalen
- GUID conflict oplossen (belangrijk hoor!)
- Optimale inhoud vuilnisbakken bepalen
- Breedte windvlagen vaststellen
- Jonge aanplant verbinden
Geinig.456 schreef op 19 januari 2003 @ 19:06:
tot zover
Ik zat me al af te vragen wat dit nou is:Firestone schreef op 19 January 2003 @ 19:17:
[...]
Die kleine details zijn het leukst
Vandaag ook, in een woonwijk, hadden 2 kinderen zo'n brandweerkraan opengezet en gingen er doorheen springen.
Andere dingen zijn zoals: op een trampoline springen, zwemmen en glijden.
Echt lollig die dingen
[ Voor 4% gewijzigd door kamerplant op 19-01-2003 21:11 ]
🌞🍃
Verwijderd
[This space is for rent]
ja, dat wordt ie456 schreef op 19 januari 2003 @ 20:45:
[...]
Ik heb de nederlandse versie geinstalleerd;
- Dobbelstenen afronden
- Gebaksconsumptie westhandhavers bepalen
- GUID conflict oplossen (belangrijk hoor!)
- Optimale inhoud vuilnisbakken bepalen
- Breedte windvlagen vaststellen
- Jonge aanplant verbinden
edit:
Iets anders: Als een pand wordt onderklast, dus in plaats van §§§ nu maar §§, waarmee het huis wel 'zwart' wordt, maar met laatstgenoemde klasse, nog wel het (bijna)maximale inwoners aantal in dat huis hebt, lijkt het mij niet de moeite waard te slopen, want je vangt nog steeds belasting.
Maar kan het nu ook zo zijn, dat dat huis wanneer het weer wat beter gaat met de economie, weer wordt opgewaardeerd?
Verwijderd
Dit soort dingen komen er dus uit het Advanced Research Center zetten:Verwijderd schreef op 19 January 2003 @ 21:25:
Heb je geen advanced research facility? Die geven soms van die rare "obliterate terrain" effectjes...
Verwijderd
zeker een gevaarlijk lab, er licht meteen een kerkhof naastTourniquet schreef op 19 January 2003 @ 22:47:
[...]
Dit soort dingen komen er dus uit het Advanced Research Center zetten:
[afbeelding]
Een soort plasma/bolbliksem achtig iets dus
Maar het Advanced Research Center schijnt dus wel de wetenschap/high tech te stimuleren dus heb ik 'm maar neergezet
Verwijderd
In het begin koop ik alleen een school + clinic en daar bouw ik een woonwijk om heen. Ik stel dan het budget voor de school en clinic zo in dat er net iets meer capaciteit is. Dit bespaart heel veel, maar je moet regelmatig je fund wat opschroeven als er meer leerlingen / patienten komen. De bieb en middelbare school ben ik pas aan begonnen toen ik redelijk wat inwoners had (ik denk 5k). Voor de middelbare school moet je ook je budget wat aanpassen. Universiteit kwam bij mij pas nadat ik iets van 20k inwoners had.Verwijderd schreef op 19 januari 2003 @ 22:47:
Hoe funden jullie education? Dat is wel zo fokkin duur, dat ik met 9.5 belasting en alle aangeboden business deals nog niet break even draai. Power plants draaien allemaal nog niet eens op 100% capaciteit, heb hospitals zelfs teruggeschroefd
Verwijderd
rijke mensen trek je aan door:Schaapje_BlaaT schreef op 19 januari 2003 @ 22:38:
[...]
ja, dat wordt ie
leegstaande huizen kunnen ook weer vollopen
de vraag is echter: HOE
in mijn geval: hoe krijg ik die mannetjes rijker zodat de wealthsituatie weer omhoog gaat, opdat mijn flatjes weer een mooi kleurtje krijen, als een vliegveld of belasting verlagen niet helpt?
maar niemand die het weet, net zoals van hoe krijg je grote commercials (ik heb er inmiddels 1 maar vraag me niet hoe dat nou ineens kwam)
ik had toch een grotere hoeveelheid advanced simmers verwacht
simcity3k heb ik weinig gedaan, maar antwoorden op mij vragen weet men hier ook niet. Dan maar wachten tot die internationale forums ook wat op gang komen
prtc ofzoiets, met 240k inwoners, heb je het al voor elkaar inmiddels? en zo ja hoe?
Heb je veel pollution bij die huisjes? Volgens mij komt dit daardoor.Schaapje_BlaaT schreef op 19 januari 2003 @ 22:38:
[...]
ja, dat wordt ie
leegstaande huizen kunnen ook weer vollopen
de vraag is echter: HOE
in mijn geval: hoe krijg ik die mannetjes rijker zodat de wealthsituatie weer omhoog gaat, opdat mijn flatjes weer een mooi kleurtje krijen, als een vliegveld of belasting verlagen niet helpt?
[ Voor 6% gewijzigd door Kleintje81 op 20-01-2003 02:21 ]
[ Voor 13% gewijzigd door Schaapje_BlaaT op 20-01-2003 03:18 ]
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq