Het Sim City 4 topic - Deel II

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 4.994 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

Zoefff

❤ 

FireFoz schreef op 17 January 2003 @ 18:09:
weet iemand of die army base nou wel of niet positief is? volgensmij stonden er namelijk allemaal mensen te juigen toen ik hem neer zette...

Ik heb hele wijken waar niemand meer woond :'(
Ze zijn allemaal weg...het zijn wealth #1 huizen, en als ik op mn kaartje kijk dan is dat gebied niet rood, gewoon groen dus ze zouden er wel moeten willen wonen...ze hebben water, electriciteit, de afstand naar werk is klein, geen drukke weg, etc, en de vraag naar wealth #1 huizen is ook nog eens groot :?
ik zou niet weten waarom daar niemand woon :?
Volgens mij stonden ze juist te protesteren :D Heb ze inderdaad ook zien staan, maar ik d8 dus dat ze aan het schreeuwen/protesteren waren.

Aan de ene kant zouden ze het als positief kunnen zien, omdat het geld opleverd, maar aan de andere kant kan ik me voorstellen dat ze tégen een army base zijn...

Sowieso zijn alle dingen die je buget uit de slop halen (army base, rocket test site, state prison, toxic waste dump, etc ) niet echt iets waar de sims blij mee zullen zijn....

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blauw
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:17

Blauw

De Schreeuw

Zoefff schreef op 17 January 2003 @ 19:33:
[...]

Volgens mij stonden ze juist te protesteren :D Heb ze inderdaad ook zien staan, maar ik d8 dus dat ze aan het schreeuwen/protesteren waren.

Aan de ene kant zouden ze het als positief kunnen zien, omdat het geld opleverd, maar aan de andere kant kan ik me voorstellen dat ze tégen een army base zijn...

Sowieso zijn alle dingen die je buget uit de slop halen (army base, rocket test site, state prison, toxic waste dump, etc ) niet echt iets waar de sims blij mee zullen zijn....
Sterker nog: zogauw je je moet inlaten met die praktijken weet je zeker dat je je stad niet meer uit het slop kan trekken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supern00b
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-05-2023
Wat ik raar vind zijn die gratis gebouwtjes. Kreeg er 2 tegelijkertijd en (voordat ik de 1ste neer kon zetten kwam die 2e) nadat ik het 2e gebouwtje had neergezet, kreeg ik die 1ste met geen mogelijkheid meer te voorschijn. Ook niet via kado icoon :(.

ps. Krijg ze alleen terug als ik effe besluit om de belasting zo te verlagen dat ik tijdelijk failliet ga. Zo ben ik mijn amry base nu ook kwijt (wou het verplaatsen) maar terug krijgen ho maar.

Ook niet helemaal logisch vind ik dat je eerst (op wat voor een manier dan ook :P * ) je zware industrie moet slopen om plaats te maken voor High-tech ? Is dat normaal ?

* Tornado klonk wel heel interessant hehe

[ Voor 5% gewijzigd door Supern00b op 17-01-2003 20:34 ]

Abit KR7A-RAID, Athlon TB-1200, Corsair PC-2400, Hercules Geforce 3 Ti 500 Numero 1 Till 1400MHz 8737 Numero 1 Till 1500 MHz 9013

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:02
tornado id had ik al gepost ja, werkt heel goed, zo kan je voor slechts een paar k je industrie dezonen. dan is de pollution daar weg en kun je er een nieuwe wijk bouwen.

HT moet je in of dicht bij woonwijken maken met slimme mensen

[ Voor 2% gewijzigd door RocketKoen op 17-01-2003 20:39 . Reden: spelling :( ]

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:06

Phydomir

Dennis

Supern00b schreef op 17 januari 2003 @ 20:33:
Ook niet helemaal logisch vind ik dat je eerst (op wat voor een manier dan ook :P * ) je zware industrie moet slopen om plaats te maken voor High-tech ? Is dat normaal ?

* Tornado klonk wel heel interessant hehe
Nou, als je erg eerst i$ hebt is die lucht daar helemaal vervuilt. Daar heeft de i$$$ (I-HT) geen trek in. Dus moet je eerst die oude weghalen, taxes van i$ en i$$ heel hoog, en dan de taxes van i$$$ wat lager.

Heb nu btw al 75K mensen :D

edit: en ben nu bezig met een sub-way, maar dan moet ik eerst ff een kwartiertje op z'n aller snelst laten draaien, zodat ik genoeg geld binnen krijg.

[ Voor 13% gewijzigd door Phydomir op 17-01-2003 20:53 ]

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schaapje_BlaaT
  • Laatst online: 10-09 20:41
mijn inmiddels 150k tellende stad loopt eindelijk economisch een beetje lekker, de gebouwen zien er ook weer allemaal mooi uit, geen leegstand
maar ik heb 1 probleem: traffic
aangezien ik helemaal geen OV heb dacht ik het daarmee wel te kunnen oplossen, maar nee dus
ik heb een metrosysteem geprobeerd, maar dat doet wel heel erg weinig voor de investering die ik er in doe. weet iemand ook hoe ver sims rijden naar hun werk? misschien heb ik de afstanden te klein gemaakt
naar industrie toe willen ze blijkbaar niet, want de stations daar zijn practisch leeg
weet iemand hoe ver die stations uit elkaar moeten, en waar ze geplaatst dienen te worden?

o ja, ook nog: tot hoe ver werken die stations, er staan geen cirkeltjes omheen zoals bij scholen e.d.

[ Voor 8% gewijzigd door Schaapje_BlaaT op 17-01-2003 20:59 ]

ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg nog steeds geen mooie commercial buildings ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schaapje_BlaaT
ik ook niet, maar al wel stoere residentials met zwembaden bovenop :)
die commercials komen vanzelf (hoop ik)

ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mja ik zit al bijna op 300k inwoners maar die commercial building lopen niet helemaal lekker. Ik weet niet wat ik er aan kan doen, misschien taxen heel laag zettn 4~5 % ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iets later dan beloofd, maar hier zijn ze dan, de height maps

klikbaar
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/panthon/simgirl.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/panthon/simskull.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/panthon/simhand.jpg

Misschien moet je ze weer terug converten naar bmp en grayscale opnieuw instellen, maar probeer het eerst maar zo.

Voor de mensen die niet weten hoe het werkt:
Start een nieuwe region met alleen maar water. Druk CTRL-ALT-SHIFT-R en kies daar de heightmap uit. Dit wordt dan je landschap...

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2003 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hoe je nu hoge commercial buildings krijgt, me stad blijft nogal steken op 240k inwoners en ik ga steeds minder winst maken ik weer niet wat ik moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The_FrankO schreef op 17 januari 2003 @ 19:20:
[...]

Voordeel van die army base is dat je er geld voor krijgt :) Je krijgt hem ook alleen aangeboden als je in geld nood zit ;)

Een paar nadelen zijn bijvoorbeeld de polution en crime wordt groter :( Daarvoor raad ik je aan hem ergens bij je industrie te zetten, ik neem aan dat je je industrie ook niet in een woonwijk hebt ;)
Dat niet alleen. Je algemene "Mayor rating" gaat er ook van omlaag, en dat kan betekenen dat je minder Rewards krijgt, en als het echt bijzonder laag is krijg je ook nog rellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
jij hebt er verstand van zie ik ;)

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12-09 11:09

Tourniquet

Hiya, fellas!

Schaapje_BlaaT schreef op 17 januari 2003 @ 20:58:

o ja, ook nog: tot hoe ver werken die stations, er staan geen cirkeltjes omheen zoals bij scholen e.d.
Staat hier http://simcity.ea.com/tip...tricks_transportation.php en hier http://simcity.ea.com/about/inside_scoop/transit1.php wel wat over. De sims moeten lopen naar een subwaystation en lopen liever niet te ver. Ik denk dat je dus de stations vrij dicht bij elkaar moet zetten (10 blokjes ofzo, zodat ze niet verder dan 5 blokjes hoeven te lopen).

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edoll
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-09 10:56
ik ben een beetje verward.. is er iemand die mij kan vertellen of dit klopt?

residential met 1 simolean teken = voor low density = voor rijke mensen
........................3..........................= high density = lagere inkomens

en hoe zit het nou precies met de industrie? heeft de hightech industrie juist highdensity nodig .. of medium?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
lees topic, staat er wel 10 keer in

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edoll
  • Laatst online: 03-09 10:56
sorry hoor kan begrijpen dat het irritant is om dezelfde vragen steeds voorbij te zien komen maar als ik nog verder terug ga als 10 paginas en dan ook nog alles bij mekaar moet gaan denken ben ik uren sim-tijd kwijt terwijl het voor iemand die de antwoorden weet en wil typen het nog geen 20 seconden zou kosten (bovendien is het ws een kwestie van tijd voordat deze weer voorbij zou komen :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schaapje_BlaaT
Edoll schreef op 18 January 2003 @ 00:37:
ik ben een beetje verward.. is er iemand die mij kan vertellen of dit klopt?

residential met 1 simolean teken = voor low density = voor rijke mensen
........................3..........................= high density = lagere inkomens

en hoe zit het nou precies met de industrie? heeft de hightech industrie juist highdensity nodig .. of medium?
density en tekens hebben niks met elkaar te maken, density is hoeveel erop kan worden gebouwd, op hi-density komt alles, op low-density alleen laagbouw
je kunt rezonen zonder je gebouwen te mollen dus als je niet te veel geld hebt kun je low density overwegen

en prtsc, helpt openbaar vervoer bij jou? of heb je dat niet?
die commercials: belasting effekt kun je testen door 2 miljoen te lenen, de taxes op 0 te zetten, en de tijd supersnel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Nu online

BM

Moderator Spielerij
Low density = lagere inkomens
Medium Density = gemiddelde inkomens
High Density = Top Inkomens

althans, bij mij werkt het zo :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Edoll schreef op 18 januari 2003 @ 00:46:
sorry hoor kan begrijpen dat het irritant is om dezelfde vragen steeds voorbij te zien komen maar als ik nog verder terug ga als 10 paginas en dan ook nog alles bij mekaar moet gaan denken ben ik uren sim-tijd kwijt terwijl het voor iemand die de antwoorden weet en wil typen het nog geen 20 seconden zou kosten (bovendien is het ws een kwestie van tijd voordat deze weer voorbij zou komen :) )
stel in op 999 posts per pagina,
ctrl-F zoeken op density of wealth
bingo

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

SpeedAddict schreef op 18 januari 2003 @ 00:53:
Low density = lagere inkomens
Medium Density = gemiddelde inkomens
High Density = Top Inkomens

althans, bij mij werkt het zo :)
Als je density voor wealth vervangt klopt het :)

Density is puur hoe hoog er gebouwd wordt.

Bijv.:
Low Density, Low wealth = kleine krotjes
Low Density, High wealth = Vrijstaande villa

High Density, Low wealth = armoedige woonflats
High Density, High wealth = Luxe, mooie appartementflats

De density kan je dus bepalen bij het aanleggen van de zone, de wealth kan je sturen door omgevingsfactoren. Een gebied zonder water en met veel pollution zal alleen door low wealth bewoond worden. Een gebied zonder pollution en met water en mooie parken in de buurt zal door high wealth bewoond worden.

Ik hoop dat zo het verschil tussen density en wealth wat duidelijker is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supern00b
Nou nou, klik ik op cancel bij re-evaluate ontvang ik ineens per maand duizenden minder, bah bah 8)7

--- Edit ---
Ik snap dat sowieso toch helemaal niet, omdat de buren (das mijn eerste stad) net kiet speelden, en nu kunnen ze omdat je buren bent ineens 10.000 betalen ?

[ Voor 47% gewijzigd door Supern00b op 18-01-2003 03:04 ]

Abit KR7A-RAID, Athlon TB-1200, Corsair PC-2400, Hercules Geforce 3 Ti 500 Numero 1 Till 1400MHz 8737 Numero 1 Till 1500 MHz 9013

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schaapje_BlaaT
Verwijderd schreef op 17 January 2003 @ 23:31:
Weet iemand hoe je nu hoge commercial buildings krijgt, me stad blijft nogal steken op 240k inwoners en ik ga steeds minder winst maken ik weer niet wat ik moet doen.
argh, jij ook al?
mijn stad kelderde van 170k naar 140k, geen idee waarom maar commercials kelderden ook. Nou had ik bakken vol geld gespaard (170.000) dus ik van alles proberen, een vliegveld, een haven, een stadion, een stads bibliotheek, belastingen omlaag, maar niks helpt dat inwonertal blijft hangen op 140k
morgen maar weer proberen, gewoon negeren en bijbouwen kan ook, want met de ziekenhuis en schoolkosten die ik bespaar vang ik het gebrek aan inkomsten wel op, alleen vind ik liever uit waarom ze ineens allemaal weg willen
bovendien zien die zwarte gebouwen er niet uit, bah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is het spel alleen in het engels ?
Als het een stomme vraag is ..... sorry :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major Carnage
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-08 11:15

Major Carnage

waki miko Reimu

Verwijderd schreef op 18 januari 2003 @ 03:24:
is het spel alleen in het engels ?
Als het een stomme vraag is ..... sorry :)
Nee, als je het hier in de winkel haalt dan kan je het in een stuk of 10 talen installeren; de handleiding + doosje is nederlands

Specs | FFXIV: Maki Kato@Alpha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PROximity
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-09 15:48
Blijft geweldig tot in de late uurtjes, ben nu met een huge project bezig me hele region als een hele eilanden gordel in te richten! Word echt geweldig, met bruggen en tunnels onder het water door :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie
  • Laatst online: 12-09 14:16

Erikie

www.erikie.nl

damn.. het is alweer half 6.. dacht dat ik maar 2 uurtjes gespeeld had ?! (ben vanaf 10 uur gisteravond bezig :P) .. maargoed, ik heb eindelijk een stad die een beetje wil groeien. Na 30 jaar zit ik op 45 K mensen, pas 1 hoogbouw gebouwtje, en verdien 1500 k per maand!! dus effe sparen , en dan kan ik eindelijk dat voetbalstadion / stadhuis etc neerplanten!!

Maar is het echt zo dat de hoogbouw pas begint als de zone's schaars worden?! want dan ben ik wel effe bezig met die bitmap (512 x 512 ofzo?! die bmp.)

anyway. ,weltrusten :P

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdiezrequejo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:50
Kreeg je er nog een add-on bij ofzo? Wat was dit precies, ik kan er ook nergens iets van vinden op de simcity4.com suite of kijk ik nu zo scheel?

Door een fout kan deze signature niet worden weergegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PROximity schreef op 18 January 2003 @ 04:28:
Blijft geweldig tot in de late uurtjes, ben nu met een huge project bezig me hele region als een hele eilanden gordel in te richten! Word echt geweldig, met bruggen en tunnels onder het water door :)
Wat zijn precies de criteria om een tunnel te krijgen? Ik heb er eentje gehad door een klein heuveltje, maar door m'n gebergte boren de sims niet. Daar leggen ze doodleuk een straat over, waar je niet met je auto op wil rijden, zo steil! Zal wel niet ver van 70-80% geweest zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Verwijderd schreef op 18 January 2003 @ 08:45:
[...]

Wat zijn precies de criteria om een tunnel te krijgen? Ik heb er eentje gehad door een klein heuveltje, maar door m'n gebergte boren de sims niet. Daar leggen ze doodleuk een straat over, waar je niet met je auto op wil rijden, zo steil! Zal wel niet ver van 70-80% geweest zijn :P
vreemd, heb een keer een bergje gehad en daar gingen ze wel gewoon door heen.

trouwens.

Met de stad waar ik nu mee bezig ben zit alles zo'n beetje vol. Zijn er ook grotere gebieden die je kunt kiezen?

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kris
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-09 08:39
Ik zit nu op 45K inwoners..

Heb een inkomen van 4500 dus dat is wel netjes..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het lukt mij maar niet om echt goed winst te maken, wanneer gaan jullie echt goed winst maken?! Vanaf wat voor een aantal inwoners?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit nu op 3000 inwoners met $700 winst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchAddick
  • Laatst online: 05-08 17:59
Ik vanmorgen naar Free Record Shop om Sim Cuty 4 te kopen, kom ik thuis zijn ze het boekje met daarop het serienummer erop vergeten :(
Ik had geen zin om terug te gaan, dus op een "andere" manier een serienummer gezocht ;)
Dus ik heb wel de legale versie, er ook voor betaald, maar een minder officieel serienummer. Zou dit dan legaal of illegaal zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
ik maak de meeste winst net voor ik aan de voorzieningen begin. zit dan op 5k ofzo en maak 4k winst :)

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kris
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-09 08:39
superjohn schreef op 18 January 2003 @ 12:47:
Ik vanmorgen naar Free Record Shop om Sim Cuty 4 te kopen, kom ik thuis zijn ze het boekje met daarop het serienummer erop vergeten :(
Ik zou terug gaan en het boekje halen !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik mis na een paar uurtjes spelen (Me eerste stad is nu >60k :P al diverse hoogbouw :) ) in vergelijking met SC2 en SC3k, althans dit zijn de dingen die me tot nog toe zijn opgevallen:

*Zo een optie dat je alle gebouwen uitzet (dat je alleen nog maar police stations, schools e.d. zag), je zag dan alle kleuren van de zones

*Pie Charts: Dat je kan zien hoe je stroomvoorziening is opgebouwd: b.v. 35% Coal Central 35 % Solar Plant en 30 % Waste to Energy.

Ditzelfde geldt voor afval, ik kan nu niet uitvinden waar me afval heengaat :( Hoeveel procent naar me Waste To Energy, hoeveel naar recycling en hoeveel naar me landfill...

*Scenario's!!!!

*Dat je je stad maar 1 x kunt saven, vind ik zwaar kut

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2003 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Verwijderd schreef op 18 januari 2003 @ 12:56:
Waar haal je dat van daan.

probeer Ctrl+S eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ Chicken
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-07 23:05

DJ Chicken

De maat-schap-pij dat ben jij

Heeft iemand al de tranportation addon voor SC4?

aahh durka durka durka

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 456
  • Niet online

456

Onze excuses voor het ongemak

Verwijderd schreef op 18 January 2003 @ 12:56:
Wat ik mis na een paar uurtjes spelen (Me eerste stad is nu >60k :P al diverse hoogbouw :) ) in vergelijking met SC2 en SC3k, althans dit zijn de dingen die me tot nog toe zijn opgevallen:

*Zo een optie dat je alle gebouwen uitzet (dat je alleen nog maar police stations, schools e.d. zag), je zag dan alle kleuren van de zones

*Pie Charts: Dat je kan zien hoe je stroomvoorziening is opgebouwd: b.v. 35% Coal Central 35 % Solar Plant en 30 % Waste to Energy.

Ditzelfde geldt voor afval, ik kan nu niet uitvinden waar me afval heengaat :( Hoeveel procent naar me Waste To Energy, hoeveel naar recycling en hoeveel naar me landfill...

*Scenario's!!!!

Wat ik ook mis ... Fietsers
Of wat te denken van cinema's oid.
Phydomir schreef op 18 January 2003 @ 12:59:
[...]

probeer Ctrl+S eens.
Ik denk dat hij bedoelt dat een stad maar onder 1 naam kan worden gesaved. Ofwel, je kan niet een beginnende stad onder naam a wegschrijven, en dan de groter wordende stad onder de naam b.
als b nu slechter gaat, kun je weer met a beginnen.

[ Voor 20% gewijzigd door 456 op 18-01-2003 13:33 ]

Een dag geen vertraging, is een dag niet gereisd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Verwijderd schreef op 18 January 2003 @ 12:56:

Die optie is er nog gewoon hoor, moet je bij Data Views, maar eens "Zones" selecteren :)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phydomir schreef op 18 januari 2003 @ 12:59:

probeer Ctrl+S eens.
Hij bedoelt dezelfde stad meerdere keren saven naar een andere file. Over dat je alleen de zones ziet kan dacht ik wel hoor, weet alleen zo even niet hoe.

Is een P3 800Mhz een groot nadeel met dit spel? Ik merk wel dat m'n stad niet erg snel groeit zodra hij de 3000 inwoners voorbij is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wildhagen schreef op 18 januari 2003 @ 13:33:
[...]

Die optie is er nog gewoon hoor, moet je bij Data Views, maar eens "Zones" selecteren :)
Mooi gaat ik dat eens proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

456 schreef op 18 januari 2003 @ 13:30:
[...]

Ik denk dat hij bedoelt dat een stad maar onder 1 naam kan worden gesaved. Ofwel, je kan niet een beginnende stad onder naam a wegschrijven, en dan de groter wordende stad onder de naam b.
als b nu slechter gaat, kun je weer met a beginnen.
Idd dat bedoel ik :) Vind het maar irri zoals dat nu is.

Ik dacht van nou dan probeer ik die stad a te importeren (exporteren :? )naar een andere regio zodat ik daar een backuppie heb staan, kom ik terug in me oude regio zit er zo een groen vlak in waar me stad eerst stond... |:(

Enige mogelijkheid die ik zie is gewoon zelf een kopie maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:( :( :( :( :(

Ik begin ut nu toch wel erg vervelend te vinden, me stad hang nu al 30 jaar ofo rond de 230k inwoners ze willen gewoon niet bouwen.

Demand voor commercial is heel erg laag, ik heb al plaza's gebouwed enzo het wil gewoon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ Chicken

DJ Chicken

yo luitjes ik heb iets over een transportation addon gehoord, klopt dat?

En zo ja wanneer ligt di ein de winkel?

aahh durka durka durka

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paniohitus
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 19:52

Paniohitus

Paniohitus

DJ Chicken schreef op 18 januari 2003 @ 13:50:
yo luitjes ik heb iets over een transportation addon gehoord, klopt dat?

En zo ja wanneer ligt di ein de winkel?
Lees het topic alsjeblieft eens door, deze vraag is zeker 10 keer langsgekomen en beantwoord. Zet gewoon in je prefs de pagina's op 999, doe ctrl-F en zoek naar "addon", transport" etc.

BF1: Don-Panio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als de groei van je commercial een beetje gestopt is, upgrade (of bouw) een beter vliegveld... opeens schiet er weer vanalles uit de grond :)

Zorg er wel voor dat het vliegveld een directe link heeft met je commercial zones, maar zet hem niet te dicht in de buurt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier nog wat screenies, misschien dat iemand die al verder is en al hoge commercial heeft enzo die me even wil helpen, ik weet echt niet meer wat ik moet doen. Ik heb genoeg scholen, ziekenhuizen landvalue is goed.

Op plekken waar ik subway heb ik traffic noise nog high :/

Afbeeldingslocatie: http://www.techview.nl/images/1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.techview.nl/images/2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.techview.nl/images/3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.techview.nl/images/4.jpg

Ik weet gewoon neit wat ik moet doen, me stad wil gewoon niet groeien hij blijf maar hangen op 230k die groene plekken wordt gewoon niet gebouwd.

En ik heb al een vliegveld gehad, die stond gewoon helemaal leeg. Er werd geadviseerd om hm maar te verwijderen :(.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2003 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de mensen die het nog niet is opgevallen, er zijn al diverse landmarks uit:

The Swedish Stockholm Globe Arena
ftp://ftp.ea-europe.com/n...Plugin_006_GlobeArena.exe

Download - Simcity4 Korea Official Site

Sungrye-mun
- Korea national treasure

Afbeeldingslocatie: http://jaduya.natoo.net/sim/3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://jaduya.natoo.net/sim/sr.jpg

Seoul World Cup Stadium
- 2002 KOREA/JAPAN Worldcup Opening Stadium

Afbeeldingslocatie: http://jaduya.natoo.net/sim/1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://jaduya.natoo.net/sim/wc.jpg

Building
- Famous building of Seoul to be composed of the 63 floor

Afbeeldingslocatie: http://jaduya.natoo.net/sim/2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://jaduya.natoo.net/sim/63.jpg

Seoul city hall Square
- Aid to 2002 Korea National Football Team

Afbeeldingslocatie: http://jaduya.natoo.net/sim/4.jpg
Afbeeldingslocatie: http://jaduya.natoo.net/sim/cityhall.jpg

Kunjongjon
- Korea national treasure #233
(The woodcraft building of the best to exist.)

Afbeeldingslocatie: http://jaduya.natoo.net/sim/5.jpg
Afbeeldingslocatie: http://jaduya.natoo.net/sim/kj.jpg

ftp://211.233.72.43/games...gin_00A_63%20Building.zip
ftp://211.233.72.43/games...lugin_009_Sungrye-mun.zip
ftp://211.233.72.43/games.../Plugin_008_Kujungjon.zip
ftp://211.233.72.43/games...05_SeoulSoccerStadium.zip
ftp://211.233.72.43/games...4_SeoulCityHallSquare.zip

Sommige hebben een extreem grote filesize, maar dat zul je wel zien :D HF :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

w00t, thnx voor de links :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frits Flits
  • Laatst online: 10-09 14:40

Frits Flits

SOUND! Designer

http://www.terradesk.nl kan je misschien nog luchtfoto's vanaf halen voor Simcity :)

Jammer dat ik nog geen geld heb om 'm te kopen. Blijf tot die tijd wel kwijlen :P

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paniohitus

Paniohitus

Paniohitus

Verwijderd schreef op 18 January 2003 @ 14:06:
Voor de mensen die het nog niet is opgevallen, er zijn al diverse landmarks uit:

The Swedish Stockholm Globe Arena
ftp://ftp.ea-europe.com/n...Plugin_006_GlobeArena.exe

Download - Simcity4 Korea Official Site

Sungrye-mun
- Korea national treasure

[afbeelding]
[afbeelding]

Seoul World Cup Stadium
- 2002 KOREA/JAPAN Worldcup Opening Stadium

[afbeelding]
[afbeelding]

Building
- Famous building of Seoul to be composed of the 63 floor

[afbeelding]
[afbeelding]

Seoul city hall Square
- Aid to 2002 Korea National Football Team

[afbeelding]
[afbeelding]

Kunjongjon
- Korea national treasure #233
(The woodcraft building of the best to exist.)

[afbeelding]
[afbeelding]

ftp://211.233.72.43/games...gin_00A_63%20Building.zip
ftp://211.233.72.43/games...lugin_009_Sungrye-mun.zip
ftp://211.233.72.43/games.../Plugin_008_Kujungjon.zip
ftp://211.233.72.43/games...05_SeoulSoccerStadium.zip
ftp://211.233.72.43/games...4_SeoulCityHallSquare.zip

Sommige hebben een extreem grote filesize, maar dat zul je wel zien :D HF :)
Erg stoer, bedankt, maar waarom zijn die files zo idioot groot voor 1 zo'n gebouwtje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een tnt2 op een pentium 3 750 met 384 mb ram. Is het nou verstandig om hem te gaan kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ Chicken

DJ Chicken

Preddie schreef op 18 januari 2003 @ 13:55:
[...]

Lees het topic alsjeblieft eens door, deze vraag is zeker 10 keer langsgekomen en beantwoord. Zet gewoon in je prefs de pagina's op 999, doe ctrl-F en zoek naar "addon", transport" etc.
Kees shit mijn fout.

Goeie tip haddik niet aan gdacht :)

Vonnut alitjd al zo vervelend om alle pagina's apart door te zoeken ;)

[ Voor 5% gewijzigd door DJ Chicken op 18-01-2003 14:41 ]

aahh durka durka durka

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanL
  • Laatst online: 26-06 22:08
Wat is nou echt nodig om winst te maken? ik sta alleen maar op verlies. Moet je oneindig veel huizen maken of juist veel industrie, tell me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

hihi beat this, 10k winst bij een stad met 130k inwoners :P

Afbeeldingslocatie: http://wwwhome.cs.utwente.nl/~uitholm/sim4.jpg

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb wat probleempjes met m'n SC4. Ik heb er dus die patch met traffic dingen enzo gedownload en geinstalleerd en ik weet niet of het daardoor komt maar er wordt bij mij niks gesaved. Stel ik heb een stad gemaakt in de region San Francisco, ik sluit het spel af, start het dan weer op en dan kan ik m'n stad gewoon laden, hij is gesaved. Maar als ik m'n pc uit heb gezet en later weer aanzet en SC opstart dan is de stad dus weg.... Iemand die dit ook heeft of een oplossing heeft???

Ehm... Ik heb SC4 trouwens via eMule gekocht, dus deviance :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabberjoost
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-09 21:31
Hoe werkt dat eigenlijk met die connections met je buren?
Vroeger kreeg je wel eens aanbiedingen dat ze water, stroom etc. van je wilde kopen, maar nu niet.
Dan moet zeker op het landje naast jou staat ook een stad zijn of zo?
En moet je die stad dan ook zelf bouwen, of ken je de computer dat laten doen?

ikke niet begrijp... :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

Verwijderd schreef op 18 January 2003 @ 14:01:
Hier nog wat screenies, misschien dat iemand die al verder is en al hoge commercial heeft enzo die me even wil helpen, ik weet echt niet meer wat ik moet doen. Ik heb genoeg scholen, ziekenhuizen landvalue is goed.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Ik weet gewoon neit wat ik moet doen, me stad wil gewoon niet groeien hij blijf maar hangen op 230k die groene plekken wordt gewoon niet gebouwd.

En ik heb al een vliegveld gehad, die stond gewoon helemaal leeg. Er werd geadviseerd om hm maar te verwijderen :(.
Zo te zien is er in jouw stad nog wel veel vraag naar High-Tech Industry
YakuzA schreef op 18 January 2003 @ 15:04:
hihi beat this, 10k winst bij een stad met 130k inwoners :P

[afbeelding]
Hoe krijg je zo'm enorm hoge Mayor Rating?

[ Voor 13% gewijzigd door Tourniquet op 18-01-2003 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een probleempje:

Ik had een midecal clinic, maar 400 mensen zaten erin, terwijl er voor 100 subsidie en dus plaats was 8)7. En toen begonnen ze te STAKEN.
Ik bouw een ziekenhuis er naast, met subsidie voor 1200 mensen ofzo :o. Daarna sloop ik meteen de clinic.
Maar nu staat (na 1 jaar) nog steeds dat het medish niet goed zit en ze aan het staken zijn,als ik ga kijken gaat hij naar de plaats waar EERST de medical clinic stond, een stukkie ernaast staat nu het ziekenhuis :/.
Verder is alleen het ziekenhuis en nog een medical clinic aan de andre kant van de stad groen, en de rest rood, zelfs om het ziekenhuis heen! (dus slechte health). beetje vaag, plaats zat immers!

Laats bij een vriend van mij een soort gelijk probleem; brandweer ging staken, hij molt kazerne, en ze kregen nog steeds te weinig loon O-).

En een heeeeel ander probleem, als ik beweeg over de map gaan alle details weg (bomen, huizen enzo), terwijl ik toch wel d8 dat mijn pc (amd1800+ radeon 8500) goed genoeg was. Alle instellingen lager gezet (stond al op 16 bit), maar na een restart is dit nog steeds zo :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Tourniquet schreef op 18 January 2003 @ 15:15:

Hoe krijg je zo'm enorm hoge Mayor Rating?
zat hele tijd rond de 60, toen paar landmarks erbij en ploenk omhoog :P

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

koel, thx =]

voor die nieuwe gebouwen dus :P

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2003 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marv
  • Laatst online: 19-05-2021
Verwijderd schreef op 18 januari 2003 @ 14:33:
Ik heb een tnt2 op een pentium 3 750 met 384 mb ram. Is het nou verstandig om hem te gaan kopen?
Ik zit op een Thunderbird 1200 met 512 mb ram en een geforce 2 gts 32mb en het loopt bij een klein stadje goed maar als je wat meer gebouwd hebt dan loopt het voor geen meter meer.
't Lijkt mij dus dat je beter een nieuwe pc kan halen :/ :)

"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja die is ook in de bestelling maar dat duurt nog wel even :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miletos
  • Niet online
De natuur en de wetenschap

Er was eens een mooi bos. Allemaal mooie bomen en dieren...het was er prachtig

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/rdgraaff/other/gathering.tweakers.net/simcity4/1.jpg

Toen kwam er een naburige stad een stukje land kopen. "We hebben een kerncentrale nodig, en snel" zeiden de mensen van het stadje. Dus binnen no time stond de centrale daar te ronken

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/rdgraaff/other/gathering.tweakers.net/simcity4/2.jpg

De dieren vonden het ding niet mooi. "Onze kinderen worden mismaakt geboren, en het bos gaat dood. Geef ons het bos terug!". De dieren gingen bidden naar SimGod of Hij hen het bos kon terug geven. SimGod zei "ik heb hier nog een grote doos lucifers liggen...wacht even hoor". En zo gebeurde het, Hij maakte een beslissing waar Hij later spijt van zou krijgen...

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/rdgraaff/other/gathering.tweakers.net/simcity4/3.jpg

BOEM!
(ik moest voor deze een stukje uitzoomen :Y) )

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/rdgraaff/other/gathering.tweakers.net/simcity4/4.jpg

SimGod vroeg de dieren "zijn jullie nu blij?"...de dieren konden geen antwoord meer geven :'(

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/rdgraaff/other/gathering.tweakers.net/simcity4/5.jpg

EINDE

Was dat geen mooi verhaal? ;)
(ook erg cool dat de ontploffing een vierkant van kale grond achterlaat...hmmm :/ )

Wil je dit verhaal naspelen:
- neem een leeg stuk grond
- ctrl + x
- intypen "you don't deserve it"
- kerncentrale kopen
- steek de boel GOED in de hens
- wacht...

Als je het in een bebouwde stad wilt doen, moet je ook nog:
- de Fire funding helemaal uitzetten
- mocht je de Smoke Detecting ordinance hebben...ZET UIT

[ Voor 10% gewijzigd door Miletos op 18-01-2003 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
dan wel naast je eigen huis bouwen, kijken of je dan game over ben ;)

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LOL :)

En hoe zit het dan met die kernraketten? Is het waar dat die soms verkeerd vliegen of uit de lucht vallen en een mooie paddestoel in je stad achterlaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ja, zo'n Missile Launch Facility moet je inderdaad flink ver van je stad wegzetten... er willen nog weleens wat projectielen neerstorten en dan heb je een flinke fik...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miletos
  • Niet online
Je breng me op ideeen Rei :p

En weet iemand wat er met dat Advanced Research Center is? Daar komt af en toe zo'n soort witte fonkelende bliksem-achtige straal uit, die dan heel langzaam over je stad heen zweeft. Dan gaan al je mensen gillen, maar er vallen geen doden. Je krijgt wel voortdurend de boodschap dat je Sims op hun hoede blijven sinds het Center er staat.

Volgens mij kan dat ding je hele stad vernietigen als ie ontploft, omdat die straal er een beetje hetzelfde uitziet als wanneer je je stad Obliterate...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crashman
  • Laatst online: 28-08 16:49
Kan iemand mij misschien helpen? Heb een tijdje geleden m'n souncard settings veranderd (naara 3d-nogwat geluid ipv Miles 2d audio) Maar nu loopt t geluidna een tijdje vast (kan wel doorspelen alleen supertraag).
Nu wil ik de eigenschappen terugzetten op Miles2d audio maar kan t helemaal niet meer vinden? Of is 't er nooit geweest? (volgens mij ben ik met andere spellen in de war? :? 8)7 )

specs | You know you are addicted to the internet when you refer 'books' as 'portable websites'. | http://radio.c64.org:8000/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black-Hole
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15-02-2024
Wie weet hoe je je eigen MP3's kan afspelen in Simcity4 ?

Het moet kunnen kan het alleen nergens vinden in de handleiding of op de site van Simcity 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@NIC
  • Laatst online: 11-09 15:12
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/i.dsp?FotoAlbumID=1107&format=thumb&ext=.jpg

Woei! B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
steve_jacks schreef op 18 January 2003 @ 16:05:
De natuur en de wetenschap

Er was eens een mooi bos. Allemaal mooie bomen en dieren...het was er prachtig
Kewl verhaaltje dude!! 8)
Keep those coming :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ooooh moet dit spel hebben!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brik
  • Laatst online: 08-09 11:11
Ik snap dat met die industry niet helemaal. Je hebt die boeren en dan heb je nog medium en high density. High is gelijk aan High tech??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miletos
  • Niet online
Nee, high density is hoge dichtheid. High tech is....high tech.

High Density geeft toestemming voor grotere gebouwen, waar meer mensen kunnen werken...maar ook meer vervuiling en verkeer veroorzaken.

High Tech staat voor industrie die lage vervuiling heeft, en alleen werk heeft voor hoog opgeleide mensen. En zo heb je dus voor Residential en Commercial High Wealth.

Kort:
High Tech/Wealth = goed teken. hoog opgeleide mensen. veel geld verdienen.
High Density = hoge gebouwen, mensen dichter op elkaar. HOEFT dus niet slecht te zijn...je kan gewoon meer mensen kwijt per m² :)

[ Voor 5% gewijzigd door Miletos op 18-01-2003 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paniohitus

Paniohitus

Paniohitus

Brik schreef op 18 januari 2003 @ 17:27:
Ik snap dat met die industry niet helemaal. Je hebt die boeren en dan heb je nog medium en high density. High is gelijk aan High tech??
Nee, zelfs op medium density kan high-tech gebouwd worden...

Het enigste waar de zones goed voor zijn is hoe groot het gebouw kan zijn wat er op gebouwd kan worden. High-dens kan grote gebouwen, medium minder grote.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

steve_jacks schreef op 18 januari 2003 @ 16:27:
Je breng me op ideeen Rei :p

En weet iemand wat er met dat Advanced Research Center is? Daar komt af en toe zo'n soort witte fonkelende bliksem-achtige straal uit, die dan heel langzaam over je stad heen zweeft. Dan gaan al je mensen gillen, maar er vallen geen doden. Je krijgt wel voortdurend de boodschap dat je Sims op hun hoede blijven sinds het Center er staat.

Volgens mij kan dat ding je hele stad vernietigen als ie ontploft, omdat die straal er een beetje hetzelfde uitziet als wanneer je je stad Obliterate...
Ja, dat wil ik ook weleens weten. Is dat ding goed of slecht om neer te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFoz
  • Laatst online: 18-06 08:40
ik was net lekker een stad aan het bouwen, had ik net 20,000 inwoners, gaat oppeens de commerciele vraag HELEMAAL naar beneden, zelfs naar het negatieve (-700) ofzo), terwijl ie eerst op + 300 stond :?

Ik had niet extreem veel bij gebouwd ofzo..

Ik heb een heel metro systeem aangelegt, en elk metro station is in de meeste delen van de stad op 10 hokjes afstand. Ik zit nu nog maar op 16,000 inwoners, en dr vraag naar alle huizen en commerciele gebouwen is nu negatief :'(

Iemand een id waardoor dit kan komen? Ik heb ook parken enzo gebouwd, maar niks helpt :'( :'(

Ik heb trouwens bijna geen vieze industrie ofzo, dus het is niet zo dat ze weg gaan omdat de boel smerig is..sterker nog het is hardstikke schoon. Ook het afval wordt netjes opgeruimt, er is genoeg power, genoeg water... :?

Leef lekker in het nu, er is niks anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
heb ik ook
gewoon een dipje (conjunctuur)
ik zat net ook op 170k, toen ging het mis. 40k mensen weg, neightbourhood deal die ik had voor $23k ging naar $17k voor dezelfde hoeveelheid :( (water btw)

maar de diensten werden ook wat goedkoper, ik zat op 10k winst, nu op 0. maar na een tijdje komen de mensen weer trug, wordt alles duurder enzo

ben btw wel blij dat ik ruime bufferzones heb gelaten met maken van die stad, heb nu 8 hospitals (groepjes van 2-3) en 15 kleuterscholen, terwijl ik maar 2 en 4 nodig heb om het gebied te dekken.....

live Xpectancy is wel 15 op een of andere manier :S

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal Mother
  • Laatst online: 12-09 21:13

Animal Mother

Seven-six-two millimeter

Net m'n eerste fiasco gehad, om de een of andere reden ging de neighbourhood deal niet meer door, waardoor de hele stad (20.000) zonder stroom kwam te zitten :) Binnen een minuut of wat was er NIEMAND meer in de stad. Dus snel een lening genomen om een powerplant neer te zetten (natuurlijk niet genoeg geld), maar van zo'n lening kom je nooit meer af door de rente. Volgende keer dus in elke stad een eigen powerplant neerzetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Choller
  • Laatst online: 22-05-2024
Nou,, tijdens het spelen loopt het spontaan vast en wordt mijn pc gereboot.

In de BIOS staat erdan dat er geen HD aanwezig zijn, na een restart komen ze weer.
Ik heb de topic gelezen maar kan geen antwoord vinden, misschien heb ik dit over het hoofd gezien. Kan iemand mij helpen ? Ik heb origi versie.

Specs:
Operating System: Microsoft Windows XP Professional (5.1, Build 2600)
Processor: AMD Athlon(tm) XP 1600+, MMX, 3DNow, ~1401MHz
Memory: 512MB RAM
Page File: 122MB used, 1127MB available
Primary File System: NTFS
DirectX Version: DirectX 8.1 (4.08.01.0810)
DX Setup Parameters: Not found
DxDiag Version: 5.01.2600.0000 32bit Unicode
Card name: AOpen PA256 Deluxe
Manufacturer: AOpen Inc.
Chip type: GeForce2 GTS
DAC type: Integrated RAMDAC
Device ID: Enum\PCI\VEN_10DE&DEV_0150&SUBSYS_002FA0A0&REV_A3
Display Memory: 32.0 MB
Current Mode: 1024 x 768 (32 bit) (75Hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schaapje_BlaaT
Verwijderd schreef op 18 januari 2003 @ 14:01:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

ik heb op dit moment welgeteld 1 fikse commercial wolkenkrabber
het ding is iets kleiner als dat bruine geval met die twee punten, maar wel dikker
gewoon een flink rechthoekig blok waar 2000 mensen in werken
helaas heeft niemand mij nog gemeld hoe ze die screenshots kleiner krijgen dan 100kb (ik heb er al een JPG van gemaakt, of een goeie upload site vermeld dus ik
kan geen screenshot posten

ik had hetzelfde probleem met commercial vraag die inzakte, bij mij hielp het om flink veel industrie te zonen, en dan een hele tijd te wachten
de kereltjes kwamen terug (langzaam), en de vraag naar commercials kwam erachteraan
ik heb nog geen airport, geen snelwegen en geen stadion, en 170k inwoners
de belasting op commercials is iets als 7% geloof ik. ik heb wel twee havens
traffic is vrij slecht, ik heb wat metro gebouwd maar dat helpt niet al te veel
als ik een airport bouw en het is niet meteen de grootste dan zeiken ze steeds dat ik moet uitbreiden totdat ik niet verder kan. Ik probeer nu maandelijks 2000 winst te krijgen opdat ik een airport ook op de lange termijn kan betalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

krijg eindelijk een paar hoge gebouwtjes na lang zwoegen. winst maken is nog steeds een groot probleem.

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/simcity4-16.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/simcity4-17.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFoz
  • Laatst online: 18-06 08:40
ik krijg de vraag nog steeds niet op peil :'(
ALLES staat nu gewoon in de min, hoe kan dat nou :?

en alle power enzo is goed, traffic is goed, eigenlijk is voor de rest alles groen...echt lijp :'(

ik heb ook bijna geen geld meer, dus kan nauwelijks experimenteren. Net heb ik het gewoon ff zn gangetje laten gaan maar nadat ik van 20k mensen naar 10k mensen gegaan was zag ik in dat wachten dus ook niet the way to go was.

Dat gaat dus niet werken, ik moet echt iets doen, maar wat :? Tax is ook niet bijzonder hoog, 9% ofzo..kan echt niet lager anders maak ik verlies.

iemand nog idee'n?

Leef lekker in het nu, er is niks anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Begin een nieuwe stad naast je oude, dan zul je zien dat alles goed gaat komen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schaapje_BlaaT
he he, eindelijk het ding zo klein gekregen dat ie nog maar 80kb is
als het goed is staat hieronder een plaatje van mijn eerste grote commercial
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/dikkecommercial3.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supern00b
zet er dan effe gelijk bij hoeveel mensen erin kunnen , wel zo handig voor de vergelijk :9 (tenslotte blijken de hoogste niet altijd de meeste capaciteit nietwaar ?)

Trouwens, iemand enig idee (eventueel met voorbeeldjes) welke de grootste flats or whatever buildings er zijn voor Industrie, Commercieel and Woongebieden ?

[ Voor 8% gewijzigd door Supern00b op 18-01-2003 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

3 van mun grootste commerciele gebouwen in 1 shot :P grootste is 1400 peepz

Afbeeldingslocatie: http://wwwhome.cs.utwente.nl/~uitholm/sim5.jpg

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

YakuzA schreef op 18 January 2003 @ 20:17:
3 van mun grootste commerciele gebouwen in 1 shot :P grootste is 1400 peepz

[afbeelding]
ai... vrij ernistig..

Ben ik net naar dat grote plaatje ana het kijken, klik ik rechts om te scrollen |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paniohitus

Paniohitus

Paniohitus

Ik ben een nieuwe stad begonnen naast 1 van me hoofdsteden, en dat ging zo goed, dat ik nu met 14k inwoners al een Universiteit aangeboden kreeg, en ook geaccepteerd had, want 1k per maand kon ik al makkelijk verdragen (geen deals met buursteden/ geen aangeboden hulpmiddelen).

Maar je word er steeds beter en sneller in om erin te komen. Maar wat ik hier lees is dat toch veel mensen financieel altijd in de knoop raken....

Ik kan wel een paar tips geven natuurlijk:

-Bekijk erg vaak je RCI demands, en ga niet direct high-denisity zones neerplanten. Met medium krijg je ook hoge flats, (max ongeveer 40% hoogte van de Empire state building). Dus hoog genoeg... Kan je beter als je later weer lekker veel geld heb, eventueel high-density neerplanten.

-Leg je industry ver buiten je woongebied, het liefst aan de andere kant van de map, ivm. de pollution. Drop hier ook zo'n centrale van 10k. Leg hier ook medium industry

-Maak elke weg in het begin een road, en druk vaak op pauze, zodat je hier tijd voor heb om het rustig te doen (veel pauzeren bij problemen scheelt echt veel geld..)

-Commercial zones moet je gewoon in groepjes tussen je woongebied door leggen. Een aparte "zone" buiten je woongebied kan ook, maar dan krijgen ze minder customers, en zullen ze dus minder wealthy zijn, en vang je dus minder $

-Ga zorgvuldig om met je geld, en let op elk detail. Zo kan je bijvoorbeeld in het begin direct een waterpomp aanleggen. Maar hiervoor betaal je 350$ per maand. Bouw eerst 1 watertorren (50$ per maand), en als je meer water nodig heb 2 dan 3, dan 4.., en als je nummer 7 wilt bouwen, sloop je ze allemaal en bouw je 1 waterpomp.

-Wees in het begin ook niet "TE" aardig. Ga niet direct politie stations/ brandweer / ziekenhuizen/ scholen maken. Wacht gewoon rustig tot je je eerste brandje krijgt, (meestal in industry gebied), bouw hier dan maar een brandweer.
Wacht gewoon lekker, totdat het gebied genoeg bewoners krijg voor een school. Meestal bouw ik pas bij 10k inwoners een school. (ik maak dan ook al 2k per maand winst). In het begin is het ook makkelijker een goede mayor rating te halen dan als je stad meer inwoners krijgt.
En dan word het uitbreiden, als je denkt dat een gebied goed genoeg is voor een school bouw je er 1tje. Bouw bij 12k inwoners zowieso een politie en brandweer en een high school, en zo'n hele grote school (degene voor university).
Je zal dan weer even gelijk spelen met geld/ inkomen en al heel snel maak je weer 2k winst.

-Blijf altijd uitbreiden!, het bouwen van Zones kost haast niets (vind ik dan), en je krijg er veel geld voor terug als het direct word volgebouwd (als er vraag naar is natuurlijk).

Meer tips geef ik niet. Zijn er al aardig wat langsgekomen. Maar begin gewoon snel met bouwen in het begin. Zet het spel op pauze, en ga zones aanleggen met "roads" erin tot een bepaalde hoogte natuurlijk. Mochten er echt nog mensen totaal niet uitkomen wil ik wel een beginnersguide snel maken met screenshots van "hoe bouw ik een stad t/m 15k inwoners zonder enige moeite/ geen deals en geen aanbiedingen omdat je slecht gaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Choller schreef op 18 January 2003 @ 19:13:
Nou,, tijdens het spelen loopt het spontaan vast en wordt mijn pc gereboot.

In de BIOS staat erdan dat er geen HD aanwezig zijn, na een restart komen ze weer.
Ik heb de topic gelezen maar kan geen antwoord vinden, misschien heb ik dit over het hoofd gezien. Kan iemand mij helpen ? Ik heb origi versie.

Specs:
Operating System: Microsoft Windows XP Professional (5.1, Build 2600)
Processor: AMD Athlon(tm) XP 1600+, MMX, 3DNow, ~1401MHz
Memory: 512MB RAM
Page File: 122MB used, 1127MB available
Primary File System: NTFS
DirectX Version: DirectX 8.1 (4.08.01.0810)
DX Setup Parameters: Not found
DxDiag Version: 5.01.2600.0000 32bit Unicode
Card name: AOpen PA256 Deluxe
Manufacturer: AOpen Inc.
Chip type: GeForce2 GTS
DAC type: Integrated RAMDAC
Device ID: Enum\PCI\VEN_10DE&DEV_0150&SUBSYS_002FA0A0&REV_A3
Display Memory: 32.0 MB
Current Mode: 1024 x 768 (32 bit) (75Hz)
Ik had precies hetzelfde, bleek dat de power stekker van mn HD een draadje los zat, ff vastgezet en geen probs meer

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schaapje_BlaaT
Supern00b schreef op 18 January 2003 @ 20:08:
zet er dan effe gelijk bij hoeveel mensen erin kunnen , wel zo handig voor de vergelijk :9 (tenslotte blijken de hoogste niet altijd de meeste capaciteit nietwaar ?)

Trouwens, iemand enig idee (eventueel met voorbeeldjes) welke de grootste flats or whatever buildings er zijn voor Industrie, Commercieel and Woongebieden ?
lees dan ook!, dat staat 2 post naar boven vermeld, een dikke 2000 (het is een high-wealth commercial)
dat zegt nog niet veel trouwens, want het aantal mensen dat in hetzelfde gebouw past varieert, er passen veel meer mensen in een low-wealth gebouw (kleinere woningen) en als je dan zo'n grote residential hebt kunnen daar zo ook 2000 in
ik heb ook veel kleinere commercial gebouwen waar er 2000 in zitten, maar die had ik al langer

en volgens mij worden woningen niet groter dan dat ding met die twee torens, dat geval met een zwembad bovenop en die witte toren

[ Voor 8% gewijzigd door Schaapje_BlaaT op 18-01-2003 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maf
  • Laatst online: 12-09 01:07

Maf

Hoe verkrijg je HIGH-TECh industry ???

"If someone takes a knife, you take a gun. If someone puts one of yours to the hospital, you send one of them to the morgue. That's the Chicago way."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paniohitus

Paniohitus

Paniohitus

Maf schreef op 18 January 2003 @ 21:24:
Ik hoop niet dat iemand hier antwoord op geeft, zoek en gij zult vinden, vorige topic, 300 keer langsgekomen....

Volgens mij staat het zelfs in de beginpost

-edit:
ah, dat niet... , maar heb geen zin het verhaal ervan te typen, of zelf te zoeken naar het verhaal om high-tech te kunnen krijgen, want dan doe ik jouw werk....

[ Voor 36% gewijzigd door Paniohitus op 18-01-2003 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:44

Wildfire

Joy to the world!

Verwijderd schreef op 18 januari 2003 @ 15:23:

En een heeeeel ander probleem, als ik beweeg over de map gaan alle details weg (bomen, huizen enzo), terwijl ik toch wel d8 dat mijn pc (amd1800+ radeon 8500) goed genoeg was. Alle instellingen lager gezet (stond al op 16 bit), maar na een restart is dit nog steeds zo :'(
Als de mensen nou eerst eens de readme zouden lezen voordat ze op GoT domme vragen gaan stellen...
- ATI Radeon 7000, 7200, 7500, 8500, 9000, 9700

http://www.ati.com

*NOTE*:
+ Due to hardware limitations with the ATI Radeon series, some
buildings and graphic effects will be temporarily turned off while
scrolling.

+ There is a known ATI driver defect that results in SimCity advisor
animations dropping polygons. To fix this, please download ATI
driver 7.79 or later (also referred to as CATALYST 02.4) from
http://www.ati.com on the Internet.
Je zou kunnen proberen Graphics Rules.sgr te editten, zoek naar
partialRule "Radeon"
stringMatch cardIdentity "*Radeon*"

# special scrolling mode for Radeons.
property noPartialBackingStoreCopies true
...en vervang die true door false

Bij mij werkte het, bij het scrollen bleef alles gewoon werken.

[ Voor 52% gewijzigd door Wildfire op 18-01-2003 21:57 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maf schreef op 18 januari 2003 @ 21:24:
Zorgen dat je mensen hoog opgeleid zijn en belasting verhogen op de dirty industry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Echt een vet spel, maar ook best moeilijk
Ik heb redelijk wat tips geprobeerd en ga het straks voor de zoveelste keer proberen :P

Maar iig zeer verslavend, en dit soort topics zijn altijd geil dan B)
Alleen ik heb geen zin om alle 650+ reply's na te lezen, jammer dat ik te laat "meelees"

Anyway's, bedankt voor de tips iedereen die gepost heef :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/tijnw/SimCity4.JPG

Kwijl .. geil :9~ .. wank wank haha.

Mn eerste fatsoenlijke flat. Let's celebrate this!

Hmm ik had nog een hele interessante vraag .. ben vergeten wat ik zou vragen |:(

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2003 22:13 ]

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.