DataBeest schreef op 16 January 2003 @ 14:54:
[...]
Wat verschrikkelijk stom zeg

Als je zelf een stad wilt maken, en d'r zijn geen goede omstandig heden, maar je ze maar op die manier? Dan heb ik liever dat je je helemaal niet hoeft te bemoeien met andere steden, want op deze manier is het gewoon totaal niet leuk. Want, waarom dan niet gelijk van 4 gebieden 1 stad maken? Ja, alleen maar omdat je dan met minder geld begint zeker.
Eigenlijk vind ik SimCity 4
geen ene donder aan maar saai. Ik heb liever zoals SimCity 2000: In het begin moeilijk om rond te komen, maar als je zuinig met je geld om gaat (dus niet/amper lenen) lukt dat wel, en kun je later een goede stad ervan bouwen.
Maar hier gaat dat helemaal niet op. Spannend is het niet, omdat als je verlies draaid je toch wel aanbiedingen krijgt die qua geld totaal niet in verhouding staan met de rest.. Ik bedoel die dingen als een gevangenis of militaire basis. Dat kreeg ik direct toen ik rood kwam te staan, en daarna had ik ineens weer zwaar winst.

En houden die aanbiedingen op.. dan maak je maar ff buren aan

ik vind die buren juistt een goed idee, want simcity hield altijd op als je kaart vol was, en arcologies neerpleuren was ook geen hol aan. Nu kun je gewoon a-la simcity 3k een stad bouwen, en als de kaart vol is door bij de buren
dit spel is pas af als je land 1 grote stad is
en als je vindt dat het te makkelijk is met die neighbour deals dan bouw je gewoon een stad zonder buren, dat kan (ik zit nu op 91.000 inwoners) maar het is wel prutsen met je geld. Vervuiling binnen de perken houden is te doen door de belasting op de low-wealth industrie enorm hoog te zetten (als je eenmaal genoeg education hebt, that is)
om het echt interessant te maken kun je dan ook nog die gevangenis en basis enzo dumpen. ik heb alleen de gevangenis nog, de basis heb ik met Gods Bliksem korte metten mee gemaakt
oh, trouwens, nu ik het toch over low-wealth industrie heb, ik vermoed dat er tijdelijk veel vraag naar is als je een nieuw stuk bouwt waar de education eerst nog laag is. Volgens mij is dat een flink nadeel voor je economie
ik zal eens zien of ik naast mijn stad low-wealth industrie kan bouwen,
die ik dan weer kan afbreken eer het opleidingsnivo high-tech industrie toelaat, die ik gewoon in mijn stad kan zetten
ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB