Het Sim City 4 topic - Deel II

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 4.997 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheeler
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 12-09 12:49
Tips 'n tricks op Simcity.com
Why Are My Pipes Breaking?

If you reduce the Water Department budget too much, your pipes will deteriorate over time and eventually burst. Since these water spouts destroy nearby buildings and can spread throughout your pipe network, you should take care of this crisis, either by increasing funding to at least 100% or by replacing the distressed pipes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paniohitus
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 19:52

Paniohitus

Paniohitus

DataBeest schreef op 16 January 2003 @ 14:54:
[...]

Wat verschrikkelijk stom zeg |:(
Als je zelf een stad wilt maken, en d'r zijn geen goede omstandig heden, maar je ze maar op die manier? Dan heb ik liever dat je je helemaal niet hoeft te bemoeien met andere steden, want op deze manier is het gewoon totaal niet leuk. Want, waarom dan niet gelijk van 4 gebieden 1 stad maken? Ja, alleen maar omdat je dan met minder geld begint zeker. :{

Eigenlijk vind ik SimCity 4 geen ene donder aan maar saai. Ik heb liever zoals SimCity 2000: In het begin moeilijk om rond te komen, maar als je zuinig met je geld om gaat (dus niet/amper lenen) lukt dat wel, en kun je later een goede stad ervan bouwen.
Maar hier gaat dat helemaal niet op. Spannend is het niet, omdat als je verlies draaid je toch wel aanbiedingen krijgt die qua geld totaal niet in verhouding staan met de rest.. Ik bedoel die dingen als een gevangenis of militaire basis. Dat kreeg ik direct toen ik rood kwam te staan, en daarna had ik ineens weer zwaar winst. :(
En houden die aanbiedingen op.. dan maak je maar ff buren aan |:(
Hehe, dan heb je het een beetje verkeerd begrepen denk ik. Het is natuurlijk de bedoeling heel de region vol te bouwen met steden. En je zal dus uiteindelijk in die buren ook weer steden moeten bouwen. En uiteindelijk word het echt overal een balans zoeken tussen hoeveelheid werkplaatsen/ huizenbouw. En dit word dus steeds moeilijker...

En je kan buren aanmaken voor het geld, maar zoals je hierboven al gelezen heb zijn er veel mensen aan onderdoor gegaan, omdat ze oppeens van de deal afwaren.

Ik vind het echt een super cool spel, omdat je je stad nu echt moet inrichten, en er veel meer bij komt kijken als alleen maar een stad bouwen.... Ik heb nu rails liggen tussen me region's, en die word erg veel gebruikt, dat is leuk om te zien....

Ik zag hierboven een rotonde..., hoe maak je die dan?

BF1: Don-Panio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.techview.nl/images/misc/scity.jpg

Lekker tuffen @ 174k inwoners, ik ben heel langzaam bezig om een highway system te gaan maken. Je kunt als het goed is al de lijnen zien die ik open heb gehouden voor mijn highway system. Elke keer als een gebouwtje op die lijnen zwart wordt dan dezone ik hm en tegelijk sparen voor de aanleg van de highway.

Hebben jullie trouwens ook veel last van gebouwen die zwart worden :? en onder hun wealth niveau gaan zitten, wat kun je hier aan doen. Die gebeurt ook in de gebieden van de education en health high is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 January 2003 @ 15:58:
[afbeelding]

Hebben jullie trouwens ook veel last van gebouwen die zwart worden :? en onder hun wealth niveau gaan zitten, wat kun je hier aan doen. Die gebeurt ook in de gebieden van de education en health high is.
Taxes te hoog in die gebieden :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar645
  • Laatst online: 12-09 13:22
Verwijderd schreef op 16 January 2003 @ 15:14:
[...]

wel balen als je net zo'n mooie nieuwe kaart hebt, maar las ik niet ergens dat met het updaten van je detonator drivers de problemen waren opgelost?
Thunder schreef op 16 January 2003 @ 15:16:
[...]

Heb je goed gelezen je moet naar 4×.×× upgraden als ik het goed heb.
nu heb ik 41.09 official al geinstalled staan sinds dat ze uit zijn, maar dat helpt niet? iemand anders andere tips ik wil graag weer verder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkS
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:51

HenkS

Da_king alias HenkS

Verwijderd schreef op 16 January 2003 @ 15:58:
[afbeelding]

Lekker tuffen @ 174k inwoners, ik ben heel langzaam bezig om een highway system te gaan maken. Je kunt als het goed is al de lijnen zien die ik open heb gehouden voor mijn highway system. Elke keer als een gebouwtje op die lijnen zwart wordt dan dezone ik hm en tegelijk sparen voor de aanleg van de highway.

toch komt iedereen op een gegeven moment op zo'n stad en dan heb je alles en loopt het goed

en dan vind ik er geen fuck meer aan, in feite heb je het dan toch uitgespeeld? of zie ik dat nu fout...

je kunt wel vrolijk opnieuw beginnen of land ernaast nog zoiets neer knallen, maar als het 1x goed lukt, blijft het toch lukken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schaapje_BlaaT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 20:41
DataBeest schreef op 16 January 2003 @ 14:54:
[...]

Wat verschrikkelijk stom zeg |:(
Als je zelf een stad wilt maken, en d'r zijn geen goede omstandig heden, maar je ze maar op die manier? Dan heb ik liever dat je je helemaal niet hoeft te bemoeien met andere steden, want op deze manier is het gewoon totaal niet leuk. Want, waarom dan niet gelijk van 4 gebieden 1 stad maken? Ja, alleen maar omdat je dan met minder geld begint zeker. :{

Eigenlijk vind ik SimCity 4 geen ene donder aan maar saai. Ik heb liever zoals SimCity 2000: In het begin moeilijk om rond te komen, maar als je zuinig met je geld om gaat (dus niet/amper lenen) lukt dat wel, en kun je later een goede stad ervan bouwen.
Maar hier gaat dat helemaal niet op. Spannend is het niet, omdat als je verlies draaid je toch wel aanbiedingen krijgt die qua geld totaal niet in verhouding staan met de rest.. Ik bedoel die dingen als een gevangenis of militaire basis. Dat kreeg ik direct toen ik rood kwam te staan, en daarna had ik ineens weer zwaar winst. :(
En houden die aanbiedingen op.. dan maak je maar ff buren aan |:(
ik vind die buren juistt een goed idee, want simcity hield altijd op als je kaart vol was, en arcologies neerpleuren was ook geen hol aan. Nu kun je gewoon a-la simcity 3k een stad bouwen, en als de kaart vol is door bij de buren
dit spel is pas af als je land 1 grote stad is :)

en als je vindt dat het te makkelijk is met die neighbour deals dan bouw je gewoon een stad zonder buren, dat kan (ik zit nu op 91.000 inwoners) maar het is wel prutsen met je geld. Vervuiling binnen de perken houden is te doen door de belasting op de low-wealth industrie enorm hoog te zetten (als je eenmaal genoeg education hebt, that is)
om het echt interessant te maken kun je dan ook nog die gevangenis en basis enzo dumpen. ik heb alleen de gevangenis nog, de basis heb ik met Gods Bliksem korte metten mee gemaakt >:)

oh, trouwens, nu ik het toch over low-wealth industrie heb, ik vermoed dat er tijdelijk veel vraag naar is als je een nieuw stuk bouwt waar de education eerst nog laag is. Volgens mij is dat een flink nadeel voor je economie
ik zal eens zien of ik naast mijn stad low-wealth industrie kan bouwen,
die ik dan weer kan afbreken eer het opleidingsnivo high-tech industrie toelaat, die ik gewoon in mijn stad kan zetten

ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bender
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 13:47
Warfare schreef op 16 January 2003 @ 12:56:
Aantal pagina''s terug heb ik wat opties gegeven.
Check die even. Wellicht niet de nieuwste drivers geinstalleerd.
Ik vind alleen die van nVidia, maar ik heb dus een Hercules :/
ben nu ff nieuwe drivers aan het downloaden,
maybe is dat ook nodig :)

[ Voor 14% gewijzigd door Bender op 16-01-2003 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Triloxigen schreef op 16 januari 2003 @ 16:36:
[...]

Ik vind alleen die van nVidia, maar ik heb dus een Hercules :/
Hercules heeft toch de nVidia chipset :? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bender
Verwijderd schreef op 16 January 2003 @ 16:37:
[...]

Hercules heeft toch de nVidia chipset :? :X
Is ati van nVidia? :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tegenwoordig wel ja :/

Zeg dan ook dat je een nieuwste hebt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

/me moet nog 20 min w8en :( FXP Transfer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twit
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 04:42
Verwijderd schreef op 16 januari 2003 @ 16:57:
* twit moet nog 20 min w8en :( FXP Transfer :P
Kun je beter niet melden in dit topic, vinden ze meestal niet zo leuk.

Ik begin het eindelijk door te krijgen zeg, heb nu een stad die zonder buren tot 30k inwoners en 200 per maand winst is gekomen. Ik probeeer nu de overstap van dirty naar HT industry te gaan maken maar gaat zo lastig als je slechts 200 per maand overhoud. Rond welk jaar zou je ongeveer aan HT toe moeten kunnen zijn, ik zit nu in 15 en iq is 110 of zo maar toch al wat HT Te zien.

gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo. Sic homo fit doctus, non vi, sed saepe legendo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bender
Verwijderd schreef op 16 January 2003 @ 16:41:
[...]

Tegenwoordig wel ja :/

Zeg dan ook dat je een nieuwste hebt :+
Ok, nieuwe drivers geinstalleert..
Maar werkt nog steeds niet..
Ik kan de autorun niet eens draaien :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:02
HT doe ik wel rond de 15k mensjes.
1) belastingen low en medium wealth ind. hoog zetten
2) als alle industrie zwart is, laat een tornado over dat gebied gaan
3) nu kun je heel goedkoop dezone doen, en en ook meteen de pollution weg :)

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Warfare
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-09 15:22
Da's een goed idee man. En ga aub SimCity gewoon kopen, Ou-Tannu
Het is de moeite waard, en de handleiding is zeker wel nodig.

't is heftige shit mensen...

Weet iemand nog een goede handleiding waar ik wat hulp krijg om de eerste 1 a 2k mensen te krijgen en een goede job te regelen. Ik werd eerst de hemel ingeprezen (ik blij), toen begon mijn financieel manager te ouwehoeren, werd pissig, en toen was ik mijn geld kwijt, terwijl de politie met bordjes en spandoeken om hun bureau liepen...

:'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basszje
  • Laatst online: 12-09 14:38

Basszje

Reisvaap!]

HenkS schreef op 16 January 2003 @ 16:22:
[...]

toch komt iedereen op een gegeven moment op zo'n stad en dan heb je alles en loopt het goed

en dan vind ik er geen fuck meer aan, in feite heb je het dan toch uitgespeeld? of zie ik dat nu fout...

je kunt wel vrolijk opnieuw beginnen of land ernaast nog zoiets neer knallen, maar als het 1x goed lukt, blijft het toch lukken?
Uit spelen :?

Het bouwen van zoveel mogelijk commercial (district )
Het bouwen van kleine landelijke lieve dorpjes met zo'n hoog mogelijke value
Het proppen van zoveel mogelijk mensen in een gebied
Een crime loze stad
Autoloze stad.
etc

Kortom zover je het redt met je fantasie red je he met simcity :) . Nix uitspelen dus :P

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik me afvraag iemand al een subway systeem gebouwd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, en het werkt redelijk goed ook. helpt Behoorlijk tegen de verkeersdrukte. Het is helaas net de oplossing maar een onderdeel van de verschillende mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke dan ga ik een subway systeem aanleggen. Zit nog al met een grote verkeersdrukte ;). Misschien wacht ik nog ff totdat ik 20.000 mensen heb ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basszje

Basszje

Reisvaap!]

Ik ben gister niet verder gekomen dan een boerendorpje omdat mijn geld hele tijd op ging :P . Vanavond na alles hier gelezen te hebben nog maar eens proberen :)

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bizzarro
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:11

Bizzarro

4 uur Cup-A-Soup

goed, ik heb SC4 nu ook, masterlijk spel, gaat me veel uurtjes zoet houden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bender
Ik wil het ook kunnen spelen :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 January 2003 @ 17:33:
Oke dan ga ik een subway systeem aanleggen. Zit nog al met een grote verkeersdrukte ;). Misschien wacht ik nog ff totdat ik 20.000 mensen heb ;).
Als je nog maar zo weinig mensen hebt helpt het waarschijnlijk al om gewoon de "streets" in "roads" te veranderen. Die hebben een (veel) grotere doorstroomcapaciteit (galgje :) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 januari 2003 @ 17:33:
Met 20.000 mensen zou je het makkelijk gewoon met wegen/bussen moeten redden. Je kan wel alvast beginnen met een trein (of als je veels te veel geld hebt een highway) omdat je anders later delen van je stad moet slopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Laatst online: 12-09 15:56
Verwijderd schreef op 16 januari 2003 @ 15:58:
[afbeelding]

Heb je die stroken vanaf het begin opengelaten of later leeggeruimd?

[ Voor 10% gewijzigd door Brent op 16-01-2003 18:33 . Reden: beter formuleren ]

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twit
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 04:42
In je quote staat het antwoord .... |:(

[ Voor 7% gewijzigd door twit op 16-01-2003 18:30 ]

gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo. Sic homo fit doctus, non vi, sed saepe legendo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Breepee schreef op 16 January 2003 @ 18:27:
[...]

ik zie dat jij her en daar stroken leeg hebt staan, is dat 'reserved for future use' of heeft dat een andere waarde?
Daar komt dus de snelweg, als ik hm straks heb dan laat ik ut wel zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Laatst online: 12-09 15:56
eliminator007 schreef op 16 January 2003 @ 18:28:
In je quote staat het antwoord .... |:(
klopt, maar mijn vraag is eigenlijk of hij dat vanaf het begin heeft gedaan of later die delen heeft geruimd (mijn vraag is idd een beetje brak geformuleerd |:( )

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Staat ook in de quote :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 januari 2003 @ 17:26:
Wat ik me afvraag iemand al een subway systeem gebouwd?
Ja ik.

Ik heb even geexperimenteerd met subway naar een industriegebied. Ik heb dus geen wegen aangelegd tussen de beide zones, maar een ondergrondse verbinding en dat werkt! Niks geen auto's op de weg en die subway liep me toch goed! op gegeven moment op 207% van zijn capaciteit. Per dag 4400 mensen (en dat was ook nog voor 1 subway station). Ik heb dus een netwerk van subwaystations van residential verbonden aan 1 lijn (tussen industrie en residential) en daar (industry) ook weer een netwerk van subwaysstations aangelegd. Vraag me af, hoe ze die goederen eigenlijk willen vervoeren. Daarmee heb ik nog niet geexperimenteerd, maar denk dat een spoorverbinding een goede oplossing is.

ps: er zat een behoorlijk stuk tussen mijn residential zone en industry zone, dus geen vervuiling at all :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Is de Strategy Guide van dit spel eigenlijk al uit? En zo ja, waar is die verkrijgbaar?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Strategie bedenk je zelf :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schaapje_BlaaT
eliminator007 schreef op 16 January 2003 @ 17:03:
[...]

Kun je beter niet melden in dit topic, vinden ze meestal niet zo leuk.

Ik begin het eindelijk door te krijgen zeg, heb nu een stad die zonder buren tot 30k inwoners en 200 per maand winst is gekomen. Ik probeeer nu de overstap van dirty naar HT industry te gaan maken maar gaat zo lastig als je slechts 200 per maand overhoud. Rond welk jaar zou je ongeveer aan HT toe moeten kunnen zijn, ik zit nu in 15 en iq is 110 of zo maar toch al wat HT Te zien.
je IQ moet flink hoog zijn, als je op de education kaart kijkt en je ziet een hele hoop groen dan kan het, HT wil niet bouwen in vervuild gebied, dus het makkelijkst is om een nieuw gebied aan te leggen dichtbij je hoogopgeleide bevolking, dan de belasting op HT flink laag, dan komen ze vanzelf
als je dan een keer geld hebt de belasting op low-tech verhogen, en dan als alle low tech weg is de rotzooi slopen
oh, die winst kan vast wel wat hoger als je heel precies al je health en education tweakt. (of had je dat al gedaan?)

ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand verklaren wat er hier misliep met het genereren van een region?
Ik heb hem gemaakt met TerraGen en daarna met Photoshop naar 1025x1025 gebracht.

Dit is het resultaat: SimCity 4 View
Hoe komt ie nou aan die groene vlakken?

De region is hierop gebaseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraag:

Speel het spel nu een aantal dagen. Maar hoe stimuleer ik Commercial Zone's. Die vakjes blijven op een enkele na constant blauw.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
commercial: heeft baat bij: hoge rijkdom; goede infrastructuur; veel mensen die in de buurt wonen; lage belasting; vliegveld. als je high wealth wil bouw dan plaza's in en om je commercial zones

edit: die groene vlakken liggen niet aan jouw, is een bug in het spel. had ik ook een paar keer, maar was naar paar dagen weer weg

[ Voor 27% gewijzigd door RocketKoen op 16-01-2003 19:52 ]

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chiel2002
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-05-2021
ik heb een vraagje..als je 2 steden naast elkaar hebt liggen en je wilt bijvoorbeeld een weg tussen deze steden. dan ga ik naar me stad ernaast om de weg te zien en dan vraagt hij die randen dan aan te passen, ze worden rood en vervolgens is een behoorlijk stuk van me stad weg... is er geen andere mannier dit te doen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crashman
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-08 16:49
Ik heb sc4 nu al en tijdje, maar na een tijd spelen wordt het echt onspeelbaar, hij gaat ontiegelijk veel swappen bij alleen maar een beetje scrollen/in-uitzoomen. En dan heb ik nog maar een stad met ongeveer 3000 inwoners.

Heb op 32-bit gespeeld, maar staat nu op 16 bit (weinig tot geen verandering), verder moet mijn systeem dit gewoon aankunnen (zie specs). Ram is misschien wat aan de lage kant, maar dan nog...

specs | You know you are addicted to the internet when you refer 'books' as 'portable websites'. | http://radio.c64.org:8000/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Hmm, ik ben zojuist ontslagen als mayor wegens wanbeleid :P

Erg verslavend! Alleen wel een stuk pittiger dan SimCity3000 moet ik eerlijk zeggen...

[ Voor 10% gewijzigd door wildhagen op 16-01-2003 20:17 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is zeker pittiger! SC3000 was voor mij peanuts, maar ik heb net SC4 voor het eerst gespeeld en stond als burgemeester al na een half uur op de stoep met het advies senator te worden... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
hehe, n00bs :P
is mij nog nooit overkomen :D

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarElo
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-02 16:13

MarElo

Ik zie je wel!

Crashman schreef op 16 januari 2003 @ 20:14:
Ik heb sc4 nu al en tijdje, maar na een tijd spelen wordt het echt onspeelbaar, hij gaat ontiegelijk veel swappen bij alleen maar een beetje scrollen/in-uitzoomen. En dan heb ik nog maar een stad met ongeveer 3000 inwoners.

Heb op 32-bit gespeeld, maar staat nu op 16 bit (weinig tot geen verandering), verder moet mijn systeem dit gewoon aankunnen (zie specs). Ram is misschien wat aan de lage kant, maar dan nog...
Denk toch dat je 256MB ram een beetje te weinig,rest moet goed zijn.

Oh F*ck dat zij je al >:)

Maar toch zal het echt merkbaar schelen als je er nog zo'n reepje bij doet ;)

[ Voor 10% gewijzigd door MarElo op 16-01-2003 20:59 . Reden: read error ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buzz
  • Laatst online: 11:41
Ik heb nu 15000 inwoners met een btrekkelijk hoog education level. Wat is nou de manier om dat inwoneraantal omhoog te krijgen, ik heb nog helemaal geen hoogbouw en ik snap ook niet hoe ik die moet krijgen. Ik zal even een screenie maken van mijn huidige stad met een zonelay-out, momentje.

Afbeeldingslocatie: http://www.clan-kaizen.com/~buzz/pics/troepjes/sc4-zonesrill.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door buzz op 16-01-2003 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In de FAQ (site van EA) staat duidelijk dat bepaalde hoogbouw pas beschikbaar wordt bij een inwonertal van boven de 30K. Enzovoorts.. Eerst breed bouwen voordat je hoog gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
jij hebt de king size map, ze gaan pas de hoogte in als er ruimtegebrek is in de zones

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:35

Tourniquet

Hiya, fellas!

Hier nog wat plaatjes van m'n huidige stad. Jammergenoeg heb ik al veel detailopties uit moeten zetten, omdat het scrollen en in/uitzoomen anders echt niet meer te doen was. Gaat best redelijk, bijna 50.000 inwoners. Alleen de Major Rating is wat aan de lage kant. Iemand een idee hoe die omhoog te schroeven?

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ejn/gigapolis2tn.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ejn/gigapolis3tn.jpg

Close-up van de High-Tech Industrie:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ejn/gigapolis4tn.jpg

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als mensen onderaan goederen willen afleveren bij die haven, moeten ze het maar van de weg naar beneden laten donderen :?

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:35

Tourniquet

Hiya, fellas!

Verwijderd schreef op 16 januari 2003 @ 22:16:
[...]

Als mensen onderaan goederen willen afleveren bij die haven, moeten ze het maar van de weg naar beneden laten donderen :?

:+
Daar is een takel/liftensysteem :P (denk ik :?)

Close-up: (hij is in ieder geval wel efficiënt :)
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ejn/gigapolis5tn.jpg

Het stadion vind ik wel cool gelegen zo:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ejn/gigapolis6tn.jpg

In het onderste bruine gebouw wonen 1187 mensen :P
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ejn/gigapolis7tn.jpg

Graduation time op de Universiteit:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ejn/gigapolis8tn.jpg

[ Voor 54% gewijzigd door Tourniquet op 16-01-2003 22:46 ]

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

buzz schreef op 16 January 2003 @ 21:31:
Ik heb nu 15000 inwoners met een btrekkelijk hoog education level. Wat is nou de manier om dat inwoneraantal omhoog te krijgen, ik heb nog helemaal geen hoogbouw en ik snap ook niet hoe ik die moet krijgen. Ik zal even een screenie maken van mijn huidige stad met een zonelay-out, momentje.

[afbeelding]
Hmm laat me raden. Jij bouwt eerst de wegen en gaat dan de zones erin maken?? Want die voorgebouwde wegenoptie zuigt de neten. Ik heb vaak dat die wegen niet precies aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier nog twee landschappen die ik heb gemaakt :)

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/panthon/skull.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/panthon/hand.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buzz
  • Laatst online: 11:41
Verwijderd schreef op 16 January 2003 @ 22:37:
[...]

Hmm laat me raden. Jij bouwt eerst de wegen en gaat dan de zones erin maken?? Want die voorgebouwde wegenoptie zuigt de neten. Ik heb vaak dat die wegen niet precies aansluiten.
Fout geraden, deze opstelling is geheel door mij erneer gezet, dat auto gedoetje vind ik niet zo geweldig om eerlijk te zijn.

Wat mijn probleem nu is is om de wat grotere appartementen te krijgen, en natuurlijk de grotere commerciele gebouwen.

Kan iemand mij vertellen wanneer een resident gebouw groter gemaakt word?
En kan iemand mij dan geljk ook vertellen wanneer een commercial gebouw groter gemaakt word?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

deze opstelling is geheel door mij erneer gezet, dat auto gedoetje vind ik niet zo geweldig om eerlijk te zijn.
Ja maar dat zeg ik toch? ... :s
Want die voorgebouwde wegenoptie zuigt de neten. Ik heb vaak dat die wegen niet precies aansluiten.
Trouwens wat ook best zuigt is, dat er geen optie meer is om water te maken ... Nu moet je eerst het terrein uitdiepen voordat je bij water komt. Dit verneukt zo de hele symmetrie.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2003 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Groter en Groter eindelijk :) :O :O

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/r.verhoeven8/spijkkie3.jpg

Ze schieten uit de grond nu...... _/-\o_ :Y)

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/r.verhoeven8/spijkkie4.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Laatst online: 20:14

Zoefff

❤ 

Verwijderd schreef op 16 januari 2003 @ 23:34:
Groter en Groter eindelijk :) :O :O

[afbeelding]

Ze schieten uit de grond nu...... _/-\o_ :Y)

[afbeelding]
Nou, die kleine low-wealth flatjes moet je niet hebben hoor.. :P

Grote wolkenkrabbers krijg je pas bij meer dan 30.000 inwoners, nog ff geduld dus ;)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar645
  • Laatst online: 12-09 13:22
ik weet bij god nog steeds niet waarom SC4 het niet doet :'(

willem zo graag weer spelen drivers reinstallen enzo helpt nix :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [CSC]Outlaw
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 31-05-2022

[CSC]Outlaw

White Trash

Verwijderd schreef op 16 januari 2003 @ 23:03:
Hier nog twee landschappen die ik heb gemaakt :)

[afbeelding]

[afbeelding]
Vraagje :)
Wanneer plaatst je de hoogte maps zodat wij ook deze vette landschappen kunnen importeren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.techview.nl/images/misc/scity2.jpg

Het begint steeds meer vorm te krijgen. Je kunt nu al goed zien hoe ik de snelwegen ga aanleggen met de bijbehorende klaverbladen :). Ik heb nu 240k inwoners en maak per maand ong. 5000 winst. Mijn bankrekening moet nog stijgen tot ong. 1500k schat ik voordat ik aan de aanlef van snelweg begin. Er staat nu 500k op. Nog 1 hoek mist education rechtsboven zegmaar die ga ik eerst nog bouwen.

Ook op dit niveau blijft het goed balanceren van al je middelen zoals school en ziekenhuizen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schaapje_BlaaT
ziezo, mijn stad zonder buren zit inmiddels op 120k inwoners met 1000 winst
ik vind het maar moeilijk, om het financieel een beetje voor mekaar te krijgen
1000 winst houdt niet over, ik wil eigenlijk een stukkie meer winst voor ik aan een vliegveld begin, aangezien ik dan een middelgroot vliegveld nodig heb a 1250 per maand
traffic wordt ook een probleem, alleen die bussen helpen niet of nauwelijks volgens mij.
werkt metro beter? en hoe krijg ik een fatsoenlijk bus systeem? ik probeer haltes te plaatsen tussen grote gebouwen bij veel verkeersdrukte, maar ik heb best vaak dat er niemand met de bus gaat.

o ja, hoe krijgen jullie een screenshot kleiner dan 100k? of anders waar zetten jullie ze op internet? want ik kan er geen posten omdat ze groter zijn dan 100k en dat wil theforumisdown.com niet

[ Voor 14% gewijzigd door Schaapje_BlaaT op 17-01-2003 02:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PrtSc, hoe krijg jij die mooi vierkant gebieden en hoe groot zijn die gebieden van jouw ?
Ik word manelijk gek van die auto functie. Het eerste lapje grond van de stad heb ik getrokken met de auto functie. Als ik nu wil uitbereiden sluiten de wegen niet mooi aan, dus trek ik eerst de wegen zelf (net zo'n grote blokken als bij het eerste gebied), vul het op met in dit geval residential, maar dan wordt aangegeven dat bepaalde gedeeltes niet bereikbaar zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:29

Phydomir

Dennis

Verwijderd schreef op 17 January 2003 @ 02:08:
[afbeelding]

Het begint steeds meer vorm te krijgen. Je kunt nu al goed zien hoe ik de snelwegen ga aanleggen met de bijbehorende klaverbladen :). Ik heb nu 240k inwoners en maak per maand ong. 5000 winst. Mijn bankrekening moet nog stijgen tot ong. 1500k schat ik voordat ik aan de aanlef van snelweg begin. Er staat nu 500k op. Nog 1 hoek mist education rechtsboven zegmaar die ga ik eerst nog bouwen.

Ook op dit niveau blijft het goed balanceren van al je middelen zoals school en ziekenhuizen.
Nette stad hoor...

Denk dat ik bij m'n volgende ook maar zelf de wegen eerst aanleg. Wat dit ziet er toch wel fraai uit moet ik zeggen.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• comprobot
  • Laatst online: 06-08 12:07
Een regionaal groter maken:

120x120 of hoger i.p.v. 16x16

stop config.bmp in my document\ simcity4\

ik heb dit groot regionaal gebeid getest. het verliep wel goed. amaar het vraagt wel veel geheugen. .dus het zal minstenis 512mb vereist als je groter dan 120x120 ...het kan ook zelfs 2048x2048 ... het kan ook HELE land NEderland... het zou dan ruim 400 steden/gemeenten :)

www.tiedragon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Warfare
PrtSC: Hoe doe je dat met waterleidingen e.d. Zou jij, of iemand anders eens een screen van onder de grond willen maken? ALs je een waterpomp neerzet zie je dat alles in de ojmgeveing blauw word. Maar moet je dan ook nog leidingen leggen e.d?
Kan iemand mij uitleggen hoe dit werkt. De handleiding is er ook niet echt duidelijk in, en ik ben geen SC held (maar wil het wel worden).
Alvast bedankt folkes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• comprobot
  • Laatst online: 06-08 12:07
pijpen aanleggen en een waterpomp erin...
:)

het moet alles ... dus... ja.. even gebruik met vraag.. dan weet je hoeveel waterpomp werd gebruikt :)

www.tiedragon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Warfare
Je moet dus pijpen aanleggen tussen de waterpompen, en van de waterpompen naar een watertoren ofzo?! moeten alle huizen aan een waterpijp ( ;) ) liggen (dus onder alle wegen)

* Warfare feels stupid, maar al het begin is moeilijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
  • Laatst online: 10-09 04:00
Ik heb mijn space om een city te bouwen echt gruwelijk vlug volgebouwd, en dan heb ik nog geen 20.000 inwoners. Hoe komt dat nou? Hoe kan ik er nu voor zorgen dat er nog meer inwoners komen?

En waarom zijn complete woongebieden "zwart"? (Dus de huisjes zijn zwart).

[ Voor 18% gewijzigd door eX0duS op 17-01-2003 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberTijn
  • Laatst online: 12-09 19:01
eX0duS schreef op 17 januari 2003 @ 10:10:
Ik heb mijn space om een city te bouwen echt gruwelijk vlug volgebouwd, en dan heb ik nog geen 20.000 inwoners. Hoe komt dat nou? Hoe kan ik er nu voor zorgen dat er nog meer inwoners komen?

En waarom zijn complete woongebieden "zwart"? (Dus de huisjes zijn zwart).
Zijn dat low-wealth residential zones ? zo jah gewoon het hele zaakje wegdonderen en het dezonen, maak er dan medium of high residential van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galahad|IA
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-08-2007
CyberTijn schreef op 17 januari 2003 @ 10:16:
[...]

Zijn dat low-wealth residential zones ? zo jah gewoon het hele zaakje wegdonderen en het dezonen, maak er dan medium of high residential van.
Volgens mij kun je ook gewoon een hogere zone erover heen leggen. Blijven de gebouwen staan en upgraden de gebouwen vanzelf.

Verder nog een tip van de dag: / is de sneltoets voor het vraagteken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Warfare schreef op 17 januari 2003 @ 10:02:
Je moet dus pijpen aanleggen tussen de waterpompen, en van de waterpompen naar een watertoren ofzo?! moeten alle huizen aan een waterpijp ( ;) ) liggen (dus onder alle wegen)

* Warfare feels stupid, maar al het begin is moeilijk
Een watertoren is niet verplicht. In het begin is een watertoren misschien wel goedkoper dan een pomp. Je moet pijpen van je watertorens of/en pompen zo door de wijk leggen dat alle bebouwde grond een blauwe kleur krijgt.
[CSC]Outlaw schreef op 17 januari 2003 @ 01:03:
[...]

Vraagje :)
Wanneer plaatst je de hoogte maps zodat wij ook deze vette landschappen kunnen importeren :)
Vanmiddag na school doe ik dat wel.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2003 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
CyberTijn schreef op 17 January 2003 @ 10:16:
[...]

Eh... Die eerste optie, dus die goedkope residental? Ik zal dat eens proberen.

Hoe kom ik van de air pollution af, trouwens?

Nog een vraag:
Wat staat er eigelijk op CD2? Ik heb die niet hoeven te gebruiken bij de install.

/edit ik zit vol met vragen:
Als ik nou residentals afbreek, zakt dan ook het aantal inwoners? (Dit omdat ik ruimte nodig heb om fatsoenlijke wegen aan te leggen.

[ Voor 26% gewijzigd door eX0duS op 17-01-2003 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkS

HenkS

Da_king alias HenkS

eX0duS schreef op 17 January 2003 @ 10:24:
[...]

Nog een vraag:
Wat staat er eigelijk op CD2? Ik heb die niet hoeven te gebruiken bij de install.

/edit ik zit vol met vragen:
Als ik nou residentals afbreek, zakt dan ook het aantal inwoners? (Dit omdat ik ruimte nodig heb om fatsoenlijke wegen aan te leggen.
of je neemt gewoon ff de moeite om een paar pagina's door te lezen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Warfare
Verwijderd schreef op 17 januari 2003 @ 10:20:

Een watertoren is niet verplicht. In het begin is een watertoren misschien wel goedkoper dan een pomp. Je moet pijpen van je watertorens of/en pompen zo door de wijk leggen dat alle bebouwde grond een blauwe kleur krijgt.

Vanmiddag na school doe ik dat wel.
Thanks, dude.. Ik ga het ff checken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basszje

Basszje

Reisvaap!]

eX0duS schreef op 17 januari 2003 @ 10:24:
[...]

Trouwens als woonblokken zwart zijn, dan zijn ze vaak niet meer in gebruik / vervallen. Kijk ff met de query tool hoeveel mensen er wonen en of het wel op het goede 'wealth' niveau is . Anders kijk je wellicht niet genoeg naar die uitgebreid RCI demand stats :) .

Ik heb verder ook nog geen grote gebouwen oid hoor, met 4k inwoners :) . Vind het lastig om huizen echt op low value te houden :? . Naar een tijdje begint die land value bij mij te stijgen, krijg ik dure huizen die vervolgens weer leeg komen te staan :? .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
HenkS schreef op 17 januari 2003 @ 10:50:
[...]

of je neemt gewoon ff de moeite om een paar pagina's door te lezen!
Heb ik echt wel gedaan hoor, maar ik ben nog gewoon niet alles tegengekomen, nofi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schaapje_BlaaT
Basszje schreef op 17 januari 2003 @ 11:07:
[...]

Trouwens als woonblokken zwart zijn, dan zijn ze vaak niet meer in gebruik / vervallen. Kijk ff met de query tool hoeveel mensen er wonen en of het wel op het goede 'wealth' niveau is . Anders kijk je wellicht niet genoeg naar die uitgebreid RCI demand stats :) .

Ik heb verder ook nog geen grote gebouwen oid hoor, met 4k inwoners :) . Vind het lastig om huizen echt op low value te houden :? . Naar een tijdje begint die land value bij mij te stijgen, krijg ik dure huizen die vervolgens weer leeg komen te staan :? .
maar de waarde moet toch omhoog, dure huizen leveren meer op
je moet ze dan wel natuurlijk goeie voorzieningen geven
vervuiling mag ook niet, daar willen de rijken niet in wonen
en werk, meestal helpt het om in de buurt van leegstaande huizen meer industrie/commercie neer te zetten. helpt niets meer dan moet de belasting omlaag
maar niet noodzakelijk die van huizen, soms kun je banen creeren door de belasting op industrie/commercie te verlagen, waardoor de huizen ook weer vol komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pegasus81
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-08 19:56

Pegasus81

Group: Infinity

Ok ... ik heb dus een probleem(pje). Ik heb het spel eergisteren gekocht en toen ik mij gisterde wilde registreren op de website van EA/maxis werkte dat niet :( Hij zegt dat ik het serial niet correct is, of dat mijn serial al in gebruik is. Ik heb gister al een mailtje naar Maxis gestuurd, maar nog niets gehoord. Ik ben ook al langs geweest bij mijn leverancier, maar die zegt dat ik beter even kan afwachten wat maxis zegt. Ze kwam btw. gewoon uit het cellofaan daar in die winkel. Van Maxis heb ik nog niets gehoord. Wel vervelend iig... koop je een spel duur spel, is je serial al in gebruik...

System info: Abit KG7-Raid, AMD Athlon XP 1800+@1900+, 512 Mb DDR ram, Radeon 8500LE, 2x40Gb Maxtor 7.2k + 1x 100Gb Maxtor 5.4k, 24x Plextor CdWiter, 16x Pioneer DVD, 3.5" Floppy, SB Audigy, 10/100 noname network, Iiyama Vision Master 450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 January 2003 @ 07:58:
PrtSc, hoe krijg jij die mooi vierkant gebieden en hoe groot zijn die gebieden van jouw ?
Ik word manelijk gek van die auto functie. Het eerste lapje grond van de stad heb ik getrokken met de auto functie. Als ik nu wil uitbereiden sluiten de wegen niet mooi aan, dus trek ik eerst de wegen zelf (net zo'n grote blokken als bij het eerste gebied), vul het op met in dit geval residential, maar dan wordt aangegeven dat bepaalde gedeeltes niet bereikbaar zijn...
Gewoon eerst wegen aanleggen, in het begin heb ik nog een road van 9x9 en daarin een street gekruist zegmaar die heb ik inmiddels allemaal al vervangen door roads. Straks wil ik wat minder wegen en een super goed masstransit systeem. Ff denk hoe ik dat ga aanpakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schaapje_BlaaT
ik vind die vierkante stad niet echt mooi, en de boel is zo plat als een dubbeltje, een klein beetje glooiiing ziet er leuk uit en je kunt er toch nog prima op bouwen

maar efficient is het natuurlijk wel.

je hebt ook kleinere blokken, dus minder traffic dan ik
heb je ook subways of bussen? en zo ja weet je hoe je die moet plaatsen om het flink te laten gebruiken?
ik wil niet mijn halve stad mollen en maar steeds meer wegen aan te leggen, highway vind ik al helemaal niks, veel te duur en te ruimteverslindend

ik zag op jouw screenshot trouwens nog steeds geen high-rise commercials, die zouden moeten komen bij 45000 mensen in de commercie dacht ik, die heb je toch wel neem ik aan
ik heb zelf iets als 49000 in de commercie werkzaam, maar nog geen wolkenkrabbers op commercials, ze zouden toch minstens even hoog moeten zijn als die witte residential wolkenkrabbers, of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja die krijg ik ook nog niet :?, en straks ga ik wel bezig met mooiere steden bouwen. Het was 3 keer mislukt ;( daarom heb ik nu een beetje platte stad. Ga ik straks wel verandering in brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pegasus81 schreef op 17 January 2003 @ 11:44:
Ok ... ik heb dus een probleem(pje). Ik heb het spel eergisteren gekocht en toen ik mij gisterde wilde registreren op de website van EA/maxis werkte dat niet :( Hij zegt dat ik het serial niet correct is, of dat mijn serial al in gebruik is. Ik heb gister al een mailtje naar Maxis gestuurd, maar nog niets gehoord. Ik ben ook al langs geweest bij mijn leverancier, maar die zegt dat ik beter even kan afwachten wat maxis zegt. Ze kwam btw. gewoon uit het cellofaan daar in die winkel. Van Maxis heb ik nog niets gehoord. Wel vervelend iig... koop je een spel duur spel, is je serial al in gebruik...
Kan ook zijn dat er een storing is op die site ofzo. Je hebt vast ook wel eens met je internet verbinding gehad dat ie ineens zegt dat je wachtwoord niet klopt.. Kan best zijn dat dit net zoiets is. En anders kun je waarschijnlijk een nieuwe serial krijgen, hoop ik voor je ;) Wat is trouwens het voordeel van registreren?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schaapje_BlaaT
Verwijderd schreef op 17 January 2003 @ 12:14:
Ja die krijg ik ook nog niet :?, en straks ga ik wel bezig met mooiere steden bouwen. Het was 3 keer mislukt ;( daarom heb ik nu een beetje platte stad. Ga ik straks wel verandering in brengen.
er is vast eenofandere upgrade voor nodig om die wolkenkrabbers te krijgen
heb je dat conference center bijvoorbeeld?

Ik heb een kaart gemaakt met een plat stuk om te beginnen, en dan wat water en glooiiend terrein om het mooier te maken
ik heb ook een eilandje.
zo gauw iemand mij vertelt hoe ze een screenshot kleiner dan 100kb krijgen terwijl je er toch nog iets op kunt zien, of hoe ze anders screenshots op het internet plaatsen post ik een screenshot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft er iemand advies voor me hoe je het beste je taxes kunt zetten in het prille begin :?

Volgens mij is dat de reden waarom de stad geen groei ziet :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike78
  • Laatst online: 18:32

Mike78

Always

Pegasus81 schreef op 17 January 2003 @ 11:44:
Had ik ook, maar vandaag kon ik me gewoon registreren. Waarschijnlijk zijn de serials pas vandaag actief gemaakt, omdat vandaag de officiële release datum datum is hier in Nederland. :)

24 uur per dag, 24 biertjes in een krat. Toeval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Dit is vaag... Als ik een stad wil openen, begint hij met laden, en dan ineens gaat hij terug naar de desktop... Hoe komt dit nou weer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
refresh rate probleem, verkeerde drivers ?

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galahad|IA
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-08-2007
Mike78 schreef op 17 January 2003 @ 13:06:
[...]

Had ik ook, maar vandaag kon ik me gewoon registreren. Waarschijnlijk zijn de serials pas vandaag actief gemaakt, omdat vandaag de officiële release datum datum is hier in Nederland. :)
Ik had het gisteren geprobeerd, ging allemaal goed, maar ik kreeg geen validation email toegestuurd. Hopelijk is ie er nu wel dan.

Registeren gaat toch gewoon via de site, waar je dan ook je serial number invult? Ik vraag het maar even, voor als er nog een andere registratie is, die ik gemist heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
bij welke inwoner levels krijg je flatjes e.d.? ik heb een hele map vol met laagbouw :P

wel leuk en sjiek enzo, alleen overbodig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
mnn, ik was net mezelf aan naaien met neightbourhood deals.
had een deal voor 1300 garbage. maar ik kreeg er maar 1$ voor :s

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schaapje_BlaaT
ha, gevonden!
een stukje over hoe de echt grote commercials te krijgen
als volgt:

High-Rise Buildings

Though it isn't a big challenge to get small and medium-rise commercial buildings to develop okay it can be a bit tricky to get those shiny super-deluxe buildings that really marks the success of a big city.

Very often when you try to build a dense commercial center you end out with a big area where abondoned buildings and medium dense buildings dominates. Well it's harder than you think to get a area to develop right, especially with dense buildings, if you haven't planned it out carefully from the beginning. There's more to it than just to plop them out.

The first thing you have to concentrate on is getting a big, well functioning, residential area to develop, with medium dense buildings. And try to keep the industrial demand down. There's no idea to force the sims to work in commerical areas by deglecting the industrial areas. Keep the smoke coming for now. Be sure you have enough police and fire coverage and of course enough educational centres.

Now take a good look at your map and find a big spot maybe in the centre of the map with terrain that is higher than the rest, it's not a must that the terrain is higher but it helps as the land value tends to be higher the higher in altitude you get. With keeping your financial and commercial buildings in the centre you get good access to the rest of your city. Later on when you build your airport it's not a bad idea to put it nearby, but not too close, it pollutes a lot!

Are you ready to begin? Good, when you are building and zooning try squeezing in as many recreational areas as possible, the more the merrier. That will give the area a good start a speed up the process that you have started. There's no rule on how the zones is supposed to look like, use your imagination! Remember to leave some rome for expansion later on. And don't forget police and fire coverage. The game will actually decide a commercial centre of your city by its own but it's easy for you to give it hints where it should be. By keeping the pollution low, adding lots of parks to raise the land value and putting a bunch of commerical zones in one place helps.

When you're done with the "plopping" it's time to concentrate on the communication. Build a subway system with subways leading from the city centre out to the big residential areas to keep traffic low and thus pollution to a minimal. If you can't afford that then bus stops is a good alternative.

To further help the commercial sector you should lower their tax to 1 or 2%, have a big airport, good connections with other cities and a fuctioning high-way also helps though it isn't a must. When you hit 300 000-400 000 inhabitants and commercial demands are skyrocketing you can begin to bulldoze industrial areas and replace them with commercial. Good Luck!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkS

HenkS

Da_king alias HenkS

Schaapje_BlaaT schreef op 17 January 2003 @ 15:49:
ha, gevonden!
een stukje over hoe de echt grote commercials te krijgen
als volgt:

High-Rise Buildings

Though it isn't a big challenge to get small and medium-rise commercial buildings to develop okay it can be a bit tricky to get those shiny super-deluxe buildings that really marks the success of a big city.

Very often when you try to build a dense commercial center you end out with a big area where abondoned buildings and medium dense buildings dominates. Well it's harder than you think to get a area to develop right, especially with dense buildings, if you haven't planned it out carefully from the beginning. There's more to it than just to plop them out.

The first thing you have to concentrate on is getting a big, well functioning, residential area to develop, with medium dense buildings. And try to keep the industrial demand down. There's no idea to force the sims to work in commerical areas by deglecting the industrial areas. Keep the smoke coming for now. Be sure you have enough police and fire coverage and of course enough educational centres.

Now take a good look at your map and find a big spot maybe in the centre of the map with terrain that is higher than the rest, it's not a must that the terrain is higher but it helps as the land value tends to be higher the higher in altitude you get. With keeping your financial and commercial buildings in the centre you get good access to the rest of your city. Later on when you build your airport it's not a bad idea to put it nearby, but not too close, it pollutes a lot!

Are you ready to begin? Good, when you are building and zooning try squeezing in as many recreational areas as possible, the more the merrier. That will give the area a good start a speed up the process that you have started. There's no rule on how the zones is supposed to look like, use your imagination! Remember to leave some rome for expansion later on. And don't forget police and fire coverage. The game will actually decide a commercial centre of your city by its own but it's easy for you to give it hints where it should be. By keeping the pollution low, adding lots of parks to raise the land value and putting a bunch of commerical zones in one place helps.

When you're done with the "plopping" it's time to concentrate on the communication. Build a subway system with subways leading from the city centre out to the big residential areas to keep traffic low and thus pollution to a minimal. If you can't afford that then bus stops is a good alternative.

To further help the commercial sector you should lower their tax to 1 or 2%, have a big airport, good connections with other cities and a fuctioning high-way also helps though it isn't a must. When you hit 300 000-400 000 inhabitants and commercial demands are skyrocketing you can begin to bulldoze industrial areas and replace them with commercial. Good Luck!
wat een onzin.. als je dus alles op een heuvel bouwt is de landvalue hoger????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schaapje_BlaaT
hehe, het was van simcity3k, oeps
die kreeg ik ervoor toen ik met google zocht op sc4
nouja, misschien is dezelfde tactiek wel bruikbaar
ik heb trouwens ook een screenie gevonden van fatsoenlijke commercials

http://www.simcitycentral...&postorder=asc&start=1420

die witte residential torens lijken dan ineens niet groot meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KenVerburg
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:37

KenVerburg

Race-fan

Pegasus81,

Ik had hetzelfde probleem toen ik het spel op dinsdag wilde registereren nadat ik hem bij FreeRecordShop had gekocht. Toen ik echter gisteren mijn serial nog een keer invulde ging het wel goed. Ik denk dat Maxis nog niet alle internationale serials heeft ingelezen ofzow. Gewoon blijven proberen.

Wat zijn de voordelen? Van de Simcity.com website:

* Create 5 additional screen names
* Upload your own fun creations to the Exchange for others to download
* Download cool objects from the Exchange and downloads area
* Participate in message board chat and discussions
* Receive access to technical support
* Get cheat codes and/help guides from our Tips and Tricks section
* Receive The Sims Insider email newsletter

Je kunt je trouwens ook zonder serial aanmelden voor het user board.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
uhm OMFG schaap, die zijn groooooot

da wil ik OOK

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdiezrequejo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:05
*ik moet hem ook nog kopen* :o

Maar dat wil ik dus zeker wel doen, mede dankzij ze dit verdienen :)

En je kreeg er nog een add-on bij ofzo? Wat was dit precies, ik kan er ook nergens iets van vinden op de simcity4.com suite of kijk ik nu zo scheel? :o

Door een fout kan deze signature niet worden weergegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basszje

Basszje

Reisvaap!]

Schaapje_BlaaT schreef op 17 januari 2003 @ 11:31:
[...]

maar de waarde moet toch omhoog, dure huizen leveren meer op
je moet ze dan wel natuurlijk goeie voorzieningen geven
vervuiling mag ook niet, daar willen de rijken niet in wonen
en werk, meestal helpt het om in de buurt van leegstaande huizen meer industrie/commercie neer te zetten. helpt niets meer dan moet de belasting omlaag
maar niet noodzakelijk die van huizen, soms kun je banen creeren door de belasting op industrie/commercie te verlagen, waardoor de huizen ook weer vol komen
Ja , dat was mijn idee ook, maar de RCI demand van mijn goedkope huisjes rijst de pan uit, terwijl die van de dure woningen op minimaal staat. En dat terwijl goedkoop zo'n 9% belasting betaald en de rest onder de 8%.

Daarnaast weinig vervuiling en veel voorzieningen :? Misschien idd meer commercie . Ga wel ff kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Laatst online: 18:29

Phydomir

Dennis

Net weer hard bezig geweest met m'n stadje.

DMV een wel geplaatste tornado alle vervuilende industrie eruit gekicked en daarvoor is nu I-HT in de plaats ge komen :*)

Ook nog een vliegveld geplaatst en wat woonwijkjes.

Ook m'n eerste grote woon flat. 1000 simmetjes :D

Zit nu op de 45.000. Heb nog nooit zo'n grote stad gehad zonder te cheaten :P

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
  • Laatst online: 18:10
Maar ik heb een vraagje weet iemand hoe je aan die bonus CD kan komen van simcity die met nieuwe vervoer spullen er in ?

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFoz
  • Laatst online: 18-06 08:40
weet iemand of die army base nou wel of niet positief is? volgensmij stonden er namelijk allemaal mensen te juigen toen ik hem neer zette...

Ik heb hele wijken waar niemand meer woond :'(
Ze zijn allemaal weg...het zijn wealth #1 huizen, en als ik op mn kaartje kijk dan is dat gebied niet rood, gewoon groen dus ze zouden er wel moeten willen wonen...ze hebben water, electriciteit, de afstand naar werk is klein, geen drukke weg, etc, en de vraag naar wealth #1 huizen is ook nog eens groot :?
ik zou niet weten waarom daar niemand woon :?

Leef lekker in het nu, er is niks anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_FrankO
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
FireFoz schreef op 17 januari 2003 @ 18:09:
weet iemand of die army base nou wel of niet positief is? volgensmij stonden er namelijk allemaal mensen te juigen toen ik hem neer zette...

Ik heb hele wijken waar niemand meer woond :'(
Ze zijn allemaal weg...het zijn wealth #1 huizen, en als ik op mn kaartje kijk dan is dat gebied niet rood, gewoon groen dus ze zouden er wel moeten willen wonen...ze hebben water, electriciteit, de afstand naar werk is klein, geen drukke weg, etc, en de vraag naar wealth #1 huizen is ook nog eens groot :?
ik zou niet weten waarom daar niemand woon :?
Voordeel van die army base is dat je er geld voor krijgt :) Je krijgt hem ook alleen aangeboden als je in geld nood zit ;)

Een paar nadelen zijn bijvoorbeeld de polution en crime wordt groter :( Daarvoor raad ik je aan hem ergens bij je industrie te zetten, ik neem aan dat je je industrie ook niet in een woonwijk hebt ;)

iRacing Profiel | Mijn SimRig

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.