[quote]
HenkS schreef op 16 januari 2003 @ 13:14:
[quote]
Preddie schreef op 16 januari 2003 @ 13:07:
[...]
Waarom bouw je dan geen buren?, toen ik rond de 50k inwoners kreeg zei me advisor dat ik buren Moest maken, omdat zo de industry kan uitbreiden en dat soort dingen. Ik dus gedaan en inderdaad, ging direct een stuk beter.
Ik heb nu me hoofdstad, een Neighbour met high-tech, en 1tje met direct/, manufactor industry. En dat werkt echt heel erg goed. In me eigen stad had ik alle industry gesloopt. En nu zit ik al tegen de 85.000 inwoners aan.. De werkgelegenheid in de commerce sector gaat ook supersnel omhoog, dus ik hoef al sinds ik 50.000 mensen had geen extra werk neer te planten.
dus als je op de ene map een bloeiende stad hebt.... en dan in de map ernaast alleen industrie bouwt.. groeit die industrie gewoon goed, omdat die map 'weet' dat in de map ernaast genoeg mensen wonen om er te werken? klopt dat?
hmm, ik bouw geen buren omdat ik niet helemaal opnieuw weer wil beginnen, ik wil mijn vette stad uitbrieden totdat de kaart vol is. daarna was ik van plan industrie en commercie buiten de stad te bouwen, en uiteindelijk een kaart vol huizen over te houden voor NOG meer inwoners
maar hoe zit dat nou met neighbours dan, stel ik pleur een los industriegebied naast mijn stad, hoef ik er dan verder niks bij te bouwen omdat de buurstad wel mensen levert, en commercie heeft, en stroom kan ik ook inkopen enzo?
want een complete goed lopende stad bouwen met education en health enzo is een hele toer, daar ga ik niet nog eens aan beginnen, maar een industriegebied pleur ik natuurlijk zo neer
en waait vervuiling over? stel ik bouw een stinkende kolencentrale op de kaart ernaast, blaast de zooi dan naar mijn stad
en hoe zit dat met die deals? zijn daar vaste bedragen voor?
als ik bijvoorbeeld mijn vuilnis wil exporteren, moet het ontvangende stadje dan altijd veel geld krijgen of kan ik het ook voor niks doen, en de kaart ernaast gewoon vol zooi gooien?
ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB