Uhm....dit is toch wat ik zei ??? als je rood komt te staan.....$-200 is rood ??? hehehehe....als je het HEEEL goed doet, dan hoeft dat dus niet....rood staan....maar goed, maakt niet uit.....het ging om het idee van het uitleggen zeg maar...Preddie schreef op 15 januari 2003 @ 00:28:
[...]
Dat is niet helemaal waar..., ik had $40.000 en heel even had ik $-200 omdat ik een hospital plantte. En ik kreeg direct zo'n deal aangeboden. Dus je krijgt ze altijd aangeboden uiteindelijk. Wel sneller als je natuurlijk slecht gaat....
WOEI! De NIEUWE website van Sim City 4 is live:
http://simcity.ea.com/
http://simcity.ea.com/
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2003 09:09 ]
Voor het maken van regions: http://www.simcitycentral.net/forums/viewtopic.php?t=1992 en http://gadams.dyndns.org:8080/1/sc4Region.php
Verwijderd
hier weer even een stukje gevonden voor de mensen die hoog willen bouwen
Getting Skyscrapers
You need to build your city wider before you can build it taller. The size of the buildings that you see are directly related to the population of your city. So even if you have high desirability, if your city is too small, you won't see skyscrapers. For example, to get the tallest residential buildings, your city must have a population greater than 30 thousand. Likewise, to get commercial office high-rises, your city must have more than 45 thousand commercial jobs. In addition, your city must have zoned areas with very high desirability.
Getting Skyscrapers
You need to build your city wider before you can build it taller. The size of the buildings that you see are directly related to the population of your city. So even if you have high desirability, if your city is too small, you won't see skyscrapers. For example, to get the tallest residential buildings, your city must have a population greater than 30 thousand. Likewise, to get commercial office high-rises, your city must have more than 45 thousand commercial jobs. In addition, your city must have zoned areas with very high desirability.
Verwijderd
Hoe je goede smilies typt staat onderaan bij het typen van je post..Verwijderd schreef op 15 januari 2003 @ 09:10:
Tips & Tricks van Maxis zelf:
http://simcity.ea.com/tipstricks/tipsntricks.php
;P
En ook ooit gehoord van "Edit Post"

Deze jongen dus.
Niet nodig om elke akkefietje in een "one-liner" post te kalken, want op die manier kom ik ook aan mn techposts..
Als ik btw je andere posts vergelijk met je "gemiddelde" post in dit topic, lijkt het wel alsof je kleinere broertje hier aan het werk is.
[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2003 09:46 ]
nou, dat is dan duidelijk wat er moet gebeuren: 45000 commercial jobsVerwijderd schreef op 15 januari 2003 @ 09:30:
hier weer even een stukje gevonden voor de mensen die hoog willen bouwen
Getting Skyscrapers
ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB
staat ook in de readme van SC!Warfare schreef op 15 januari 2003 @ 00:17:
De eerste bug (ENORM) heb ik gevonden in SimCity. Ik kan het spel niet in Hardware mode draaien.
Op een ander forum heb ik uitgelegd gekregen hoe ik met ";" tekentjes de boel in software mode kan draaien, maar dat wil dus niemand.
Graphics Drivers]
;OpenGL =SimGLRef.dll, C4554841
Software=SimGLSoft.dll,7ACA35C6
;D3D7 =SimGLDx7.dll, BADB6906
Da's geen optie. Ik kom dus dat hele spel niet in (blijft in bureablad staan).
Even voor de duidelijkheid, hoewel ik jullie geen foto kan toen wegens gebrek aan hardware hiervoor... Ik heb het spel eind van de middag eerlijk gekocht bij een FRS.
Ik vind het dieptriest. Iemand een ID...
Wat specs:
Windows XP
ASUS Ti 4200 (3140 drivers, maar voor de update werkt het ook al niet)
512MB SDRAM
DirectX 9
Dit is gewoon niet cool...
Iemand een idee.... PLEEEEAAASSSSEEEE?
je moet de NIEUWSTE drivers hebben, als je net naar 3140 hebt 'geupdate' loop je nog steeds ver 8er hoor
probeer de 40.xx of 41.xx series eens
ik heb de zelfde specs met de 41.xx en loopt prima hier
SC4, naar mijn mening echt heel gaaf spel enzow, alleen snap ik geloof ik nog niet helemaal hoe ik de uitgaven op de inkomsten af moet stemmen ofzo
, het gaat iig nog niet heel lekker

gewoon blijven spelen, na een aantal spellen heb je zo'n aha-erlebnis (heb ik bij alle sims iig gehad) en dan weet je niet meer hoe je verlies moet draaienMaxOW schreef op 15 January 2003 @ 10:53:
SC4, naar mijn mening echt heel gaaf spel enzow, alleen snap ik geloof ik nog niet helemaal hoe ik de uitgaven op de inkomsten af moet stemmen ofzo, het gaat iig nog niet heel lekker
Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz
Verwijderd
met iedereen met dit soort vragen kunnen nu terecht op de simcity4 website. staat alles netjes uitgelegd! http://simcity.ea.com/tipstricks/tipsntricks.phpMaxOW schreef op 15 January 2003 @ 10:53:
SC4, naar mijn mening echt heel gaaf spel enzow, alleen snap ik geloof ik nog niet helemaal hoe ik de uitgaven op de inkomsten af moet stemmen ofzo, het gaat iig nog niet heel lekker
gewoon op het begin niets uitgeven aan extra's. dus heel veel residential en industry met power, water en brandweer. dan rustig wachten tot het geld binnenstroomt. dan kun je meer gaan bouwen: commercial, education etc.
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2003 11:12 ]
Verwijderd
AAArgg heb nu 3 a 4 van die recycling dingen maar ze klagen steeds over carbage of moet ik er nog meer bouwen

Verwijderd
grotere vuilnisbelt maken?Verwijderd schreef op 15 januari 2003 @ 11:16:
AAArgg heb nu 3 a 4 van die recycling dingen maar ze klagen steeds over carbage of moet ik er nog meer bouwen
Wat ik doe om meer HT industry te krijgen is het volgende: Zorg uiteraard voor een hoge education. Midden in de stad gooi je dan wat leegstaande huizen tegen de vlakte en daar plaats je een nieuwe Industry Zone. Binnen no time komen hier HT bedrijven.
heeft ook iemand screenshots van high-rise commercials?
op de screenshots van tanzu en koetjeboe staan alleen maar de grote residentials die ik ook al heb, heeft er al iemand 45.000 banen in de commercie, en de bijbehorende hoogbouw?
en nogmaals, hoe krijgen jullie die screenshots op het forum, want bij mij zijn ze steeds te groot (meer dan 100kb) voor oploaden op theforumisdown, in 640*480 als jpg
op de screenshots van tanzu en koetjeboe staan alleen maar de grote residentials die ik ook al heb, heeft er al iemand 45.000 banen in de commercie, en de bijbehorende hoogbouw?
en nogmaals, hoe krijgen jullie die screenshots op het forum, want bij mij zijn ze steeds te groot (meer dan 100kb) voor oploaden op theforumisdown, in 640*480 als jpg
ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB
Gewoon'n road bouwen naar de buren en daar je garbage dumpen, vieze troep hoort niet in Schwoll thuisVerwijderd schreef op 15 January 2003 @ 11:16:
Mijn 2e grote stad nu 

bijna net zo groot als de 1e nu, maar beter infrastructuur (zie snelweg) en geen last van polution (zie eiland linksboven
)
Desease Research Centre

TV station
bijna net zo groot als de 1e nu, maar beter infrastructuur (zie snelweg) en geen last van polution (zie eiland linksboven
Desease Research Centre
TV station
als je aan het begin van het spel, de power plant minder stuivers geeft, heeft die power plant wel minder output, maar dan betaal je wel veel minder, terwijl je dus bijna geen electriciteit nog nodig hebt. Is dat een logische gedachte om dan het power verhaal minder geld te geven?
Met het verkeerde been uit bed gestapt?Verwijderd schreef op 15 januari 2003 @ 09:43:
[...]
Hoe je goede smilies typt staat onderaan bij het typen van je post..
En ook ooit gehoord van "Edit Post"![]()
[afbeelding]
Deze jongen dus.
Niet nodig om elke akkefietje in een "one-liner" post te kalken, want op die manier kom ik ook aan mn techposts..
Als ik btw je andere posts vergelijk met je "gemiddelde" post in dit topic, lijkt het wel alsof je kleinere broertje hier aan het werk is.
Doe even normaal man, een normale reactie had ook gemogen, het valt best mee, zoals je al zei met "gemiddelde" post. Trouwens, SG telt niet mee met je techposts.
Verwijderd
hmmmmm bij mij worden ook vaak huizen verlaten misschien iets tegen te doen door middel van belasting verlaging etc
Heb net SimCity 4 gekocht, en uiteraard gelijk geinstallerd.
Wil ik beginnen met het bouwen, zie ik iets heel vreemd in mijn beeld staan.
Ook waneer ik ga inzoemen blijven die 3 balkjes op de zelfde afstand staan dan waar ze officeel horen..
Iemand een oplossing?
Anders breng ik het spel zo weer terug!

Ook waneer ik ga inzoemen blijven die 3 balkjes op de zelfde afstand staan dan waar ze officeel horen..
Iemand een oplossing?
[ Voor 9% gewijzigd door KillerDream op 15-01-2003 12:36 ]
Nee, ik bedoelde met -200 (dus verlies draaien), maar ik had nog $40.000 aan geld..........Verwijderd schreef op 15 januari 2003 @ 08:51:
[...]
Uhm....dit is toch wat ik zei ??? als je rood komt te staan.....$-200 is rood ??? hehehehe....als je het HEEEL goed doet, dan hoeft dat dus niet....rood staan....maar goed, maakt niet uit.....het ging om het idee van het uitleggen zeg maar...
BF1: Don-Panio
Heb je al even geprobeerd om 'm in te klappen (minimize knopje linksonderin) en daarna weer uit te klappen? Je zou ook even een paar dagen kunnen wachten met terugbrengen, en een bugreport submitten: Sim City SupportKillerDream schreef op 15 January 2003 @ 12:30:
[afbeelding]
Iemand een oplossing?![]()
Heb je een Radeon videokaart? Er is wel een bug bekend met scrollen, maar misschien dat als je hetzelfde doet, dat het ook het probleem oplost. Als je een Nvidia kaart hebt, zou je even kunnen downgraden naar een vroegere Detonator release, misschien dat het daar niet optreedt.
Verwijderd
owww...zooooo....hmmm....ja, ik heb hem al een paar x gekregen, maar pas op het moment dat die advisor begon te miepen met hoe slecht het wel niet ging, en de echte rooie cijfers in zicht waren...hmmm...mischien heb jij een heel voorzichtige advisor of zo...raar.....Preddie schreef op 15 January 2003 @ 12:31:
[...]
Nee, ik bedoelde met -200 (dus verlies draaien), maar ik had nog $40.000 aan geld..........
ik heb een radeon8500 en bij dat scrollen krijg ik normaal idd geen gerenderde dingen te zien, ik heb ff dat config bestandje aangepast, toen werkte het dus wel, maar serieus, als ik ging scrollen liep het even slecht als een hond zonder poten, werkelijk waar. (ik speel op 1600x1200, mschien dat het daar aan ligt? )
Verwijderd
Hmm, das wel hel vaag ja.KillerDream schreef op 15 januari 2003 @ 12:30:
[afbeelding]
Maar das de enige grafische bug? Dan moet je niet meteen terugbrengen, gewoon ff wachte op een patch.
Maar als je die schuifbalk waarop die RCI balk ook op staat inklapt, dan is ie wel weg? Dan hbe je er niet oz veel last van.
Da's een hele logische gedachte jaMaxOW schreef op 15 January 2003 @ 12:15:
als je aan het begin van het spel, de power plant minder stuivers geeft, heeft die power plant wel minder output, maar dan betaal je wel veel minder, terwijl je dus bijna geen electriciteit nog nodig hebt. Is dat een logische gedachte om dan het power verhaal minder geld te geven?
Maar het klopt wel, gewoon met dat vraagteken dingetje erop gaan en dan ietsje boven de behoefte gaan zitten, scheelt handen vol geld. (Kan je bdw ook doen met ziekenhuizen enzo)
Verwijderd
Ik probeerde met een grayscale height map een nieuwe region in Sim City te maken. Maar het ging niet helemaal zoals gepland. Met SHIFT+ALT+CTRL+R laadde ik deze map in
orignineel was ie (1025x1025)

Na een hele tijd laden kreeg ik dit als landschap. De vormen komen wel overeen, maar de height helemaal niet.
(op dit plaatje zie je alleen de linker bovenhoek van het landschap)

Wat doe ik verkeerd??
orignineel was ie (1025x1025)

Na een hele tijd laden kreeg ik dit als landschap. De vormen komen wel overeen, maar de height helemaal niet.
(op dit plaatje zie je alleen de linker bovenhoek van het landschap)

Wat doe ik verkeerd??
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2003 13:12 ]
Hmmz, misschien dat ik maar ff naar de stad ga en SC4 ga kopen..
Dan vekoop ik diegene die ik van EA krijg wel weer
Dan vekoop ik diegene die ik van EA krijg wel weer
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
leuke item op eerder genoemde link
stukje miami
(sterk ingezoomd)
met collins avenue
wel erg cool

onderdeel van deze:
http://terraserver.homead...=13&x=366&y=1787&z=17&w=1
zo kun je wel erg toffe maps maken...
If you want to be REALLY fussy, you can go to http://terraserver.microsoft.com (.net?) and get actual arial shots/USGS maps of areas so you can even lay your roads down where they run in reality
stukje miami
(sterk ingezoomd)
met collins avenue
wel erg cool
onderdeel van deze:
[ Voor 40% gewijzigd door party42 op 15-01-2003 13:17 ]
Everyday's an endless stream, of cigarettes and magazines...
Could not locate any image at (4.729167,50.166667)party42 schreef op 15 January 2003 @ 13:12:
[...]
[afbeelding]
stukje miami
(sterk ingezoomd)
met collins avenue
wel erg cool
onderdeel van deze:
helaas geen nederland pics...
http://eu.battle.net/d3/en/profile/Paus-2178/hero/2313958
klopt ja... vond ik ook wel jammer
alleen het groene kan maar
je kan wel new york neerzetten (mocht je dat leuk vinden)
alleen het groene kan maar
je kan wel new york neerzetten (mocht je dat leuk vinden)
Verwijderd
Hmmm... dus het creëeren van een region staat gedocumenteerd op de SimCity website?
Eergisteren kreeg ik dit via email:
Eergisteren kreeg ik dit via email:
Hello,
I don't have time to go into the full process here, but it's not that terrible really. Depending on where you live will be the primary factor in how good your terrain will look. If you're in the U.S., there's loads of high quality elevation data out there to work with. Outside the U.S. is very difficult and expensive to find. DEM stands for digital elevation model and they come in a lot of flavors. The 90-meter DEM (sometimes called 1-degree or 250K DEM) is the best fit. You can download them from:
http://edc.usgs.gov/glis/.../1_dgr_demfig/states.html
You need software that can read them, probably the best one (and free!) is called MicroDEM, which you can get here:
http://www.usna.edu/Users/oceano/pguth/website/microdem.htm
Once you download a DEM and open in MicroDEM, you need to right click on the shaded map of the terrain and select the "Display Parameter" option, then on "Elevation". Right click on the map once again and select "Elevation Colors", then "Elevation", then "Grayscale". Now from the file menu, choose "Save Map as Geotiff". Now you have a grayscale image of the elevation.
From this point, unless you have Photoshop or Paintshop Pro, you'll have to take what you've got. If you do have one or the other, open the saved TIFF file. I have Photoshop, so I'll have to use it's process. The image must be set to grayscale, leaving it RGB won't work. (Image > Mode > Grayscale).
Once that's done, save the image as a Windows Bitmap (.bmp)
In the game, create a new region. Once you have a blank region, hit Ctrl-Shift-Alt-R and it will open a menu you can pick your image from. It takes a LONG time to create the region, like 5-10 minutes on my computer!
That's the bare bones description. I'm not that skilled at it yet, either, I'm sure in days to come other people will post their ideas and strategies about making them. Good luck!
Cheers,
...
http://www.pbase.com/talshiarr
Verwijderd
Daar ligt het weldegelijk aanMaxOW schreef op 15 January 2003 @ 12:47:
ik heb een radeon8500 en bij dat scrollen krijg ik normaal idd geen gerenderde dingen te zien, ik heb ff dat config bestandje aangepast, toen werkte het dus wel, maar serieus, als ik ging scrollen liep het even slecht als een hond zonder poten, werkelijk waar. (ik speel op 1600x1200, mschien dat het daar aan ligt? )
hmm, maar verder looptie wel (redelijk) goed
Je bedoelt de RCI balkjes???KillerDream schreef op 15 januari 2003 @ 12:30:
[afbeelding]
kijk eens wat je bij mouse pointer hebt staan, verder, heb je een radeon?? kijk dan in de 1st post voor een aanpassing om graph problemen te verhelpen.
anders helpt misschien een reinstal.
nog wat screens van mij:
hoogbouw comercial (high wealth)
Ik heb een blimp
Met bijpassend stadion
en uh, dit komt er uit mn Advanced Research

Verder heb ik nu eindelijk een werkend metro-systeem. gewoon elke 3 bloks een station, en veel lijnen van woon naar werk gebied (waar meestal trafic rood is)
Verwijderd
Ik begin het nu aardig door te krijgen
je moet goed letten op die desirebility factoren. En je moet het ook tijd gunnen. HT-industry ontwikkeld zich niet in polluted area's. Ik ben vannochtend helemaal opnieuw begonnen en die tips van Maxis gelezen en dat heeft me wel geholpen, ik heb nu een stad van +/- 6000 inwoners en mayor rating staat al op 3/4. Ik heb direct geinvesteerd in education om zo direct van boeren en pollution afgekomen en na paar jaar werpt dat zeker zijn vruchten af.
Verwijderd
Dat scrollen gaat zo traag omdat er dan nieuwe dingen worden gerendered. Als je beeld ergens boven stil staat dan wordt het een keer gerendered en dan blijft dat zo. Totdat je gaat scrollen. Tenminste ik dacht dat het zo ging
Als je eenmaal een gezonde stad hebt, 15k inwoners ofzo en genoeg edu. laat een tornado over je industrie gaan, en dezone het daarna. weg vervuiling
Wat gebeurt er eigenlijk na 100 jaar?? gaat de teller dan gewoon weer op 00 of stopt het dan? Bij de vorige Sim cities ben ik nooit langer dan 50 jaar doorgegaan..
Verwijderd
Weet iemand hoe je de Transport Add-on moet installeren? Er staan een hoop bestandjes op, een RunGame.exe maar geen installer :-/
Gaat gewoon door net zo lang als je wilMasterfvz schreef op 15 januari 2003 @ 14:00:
Wat gebeurt er eigenlijk na 100 jaar?? gaat de teller dan gewoon weer op 00 of stopt het dan? Bij de vorige Sim cities ben ik nooit langer dan 50 jaar doorgegaan..
gewoon cd erin proppenWeet iemand hoe je de Transport Add-on moet installeren? Er staan een hoop bestandjes op, een RunGame.exe maar geen installer :-/
dan start SC gewoon op
klaar is kees
d8 ik
ps. dat staat toch ook in de handleiding?
[ Voor 61% gewijzigd door party42 op 15-01-2003 14:05 . Reden: smiley ]
Woei.. daar ben ik geweest.. 't Hotelletje zat er pak hem beet 500 meter vandaanparty42 schreef op 15 januari 2003 @ 13:12:
[...]
[afbeelding]
stukje miami
(sterk ingezoomd)
met collins avenue
wel erg cool
onderdeel van deze:
ff ontopic: Dat soort maps kan je natuurlijk niet gebruiken voor sc.. dan krijg je allemaal rare geblokte gebieden met allemaal andere hoogtes.. De enigste voorgebakken kaartjes die werken zijn de hoogtekaarten waar geen steden op staan
Specs | FFXIV: Maki Kato@Alpha
Verwijderd
Kan iemand mij helpen met het importeren van die grayscale height maps? Met de ene map gebeurt er helemaal niks, en met de ander krijg ik wat ik een paar post hierboven poste. Is het iemand al gelukt om dit goed te doen?
Moet je in een region met plains of met water importeren??
Moet je in een region met plains of met water importeren??
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2003 14:16 ]
Over handleiding gesproken, kan iemand met een legale versie me vertellen of die handleiding nog de moeite waard is.
Of wordt er zo'n vodje van tien pagina's meegeleverd?
Huh.. moet ik hier wat typen of zo ?
Verwijderd
Handleiding heb je wel wat aanKramers schreef op 15 January 2003 @ 14:13:
Over handleiding gesproken, kan iemand met een legale versie me vertellen of die handleiding nog de moeite waard is.
Vind dat wel heel gaaf. Moet toch wel mogelijk zijn om een DEM map te krijgen van Nederland.
Kan makkelijk op zn kant
Zou wel gaaf zijn
Kan makkelijk op zn kant
Zou wel gaaf zijn
Anyone who takes himself too seriously always runs the risk of looking ridiculous; anyone who can consistently laugh at himself does not
Ja, oke. Dat weet ik. Maar ik heb het niet over detonator, maar over de firmware van ASUS zelf.RocketKoen schreef op 15 January 2003 @ 10:50:
[...]
staat ook in de readme van SC!
je moet de NIEUWSTE drivers hebben, als je net naar 3140 hebt 'geupdate' loop je nog steeds ver 8er hoor
probeer de 40.xx of 41.xx series eens
ik heb de zelfde specs met de 41.xx en loopt prima hier
Ik heb nog iets gelezen over dit probleem en dat is dat ik dat anti-aliasing (of hoe je dat ook schrijft) moet uitschakelen. Dan zou het ook moeten werken.
Iemand anders de combi, AMD, Windows XP en ASUS 8420?
Zoja, ook problemen?
Verwijderd
Mja die kan je vast wel vinden. Ik heb hier op de PC iig een berg hoogte maps van Mars, maar ik kan er niks mee want het importeren wil maar niet lukkenTribal_T schreef op 15 januari 2003 @ 14:17:
Vind dat wel heel gaaf. Moet toch wel mogelijk zijn om een DEM map te krijgen van Nederland.
Kan makkelijk op zn kant
Zou wel gaaf zijn
Verwijderd
Jeej, 100.000 inwoners *trots* 

Core I
Dat vliegveld linksonder is niet zo strategisch geplaatst, omdat er geen commercial meer omheen wil zitten. Maar z'n capacity zit toch al vol, dus er moet een grotere gebouwd worden (deze is al 2x 'geupgrade')
Ook wordt het verkeer wat chaotisch, ik heb het nu iets kunnen verbeteren met bussen, maar ik denk dat ik toch tussen het industriegebied en de rest een highway ga zetten, die dan ook langs de rechterkant van de stad loopt
[edit]
Cybr: Wat gebeurd er als je je height map inversed? Het lijkt wel alsof hoe donkerder het is, hoe hoe hoger het is

Core I
Dat vliegveld linksonder is niet zo strategisch geplaatst, omdat er geen commercial meer omheen wil zitten. Maar z'n capacity zit toch al vol, dus er moet een grotere gebouwd worden (deze is al 2x 'geupgrade')
Ook wordt het verkeer wat chaotisch, ik heb het nu iets kunnen verbeteren met bussen, maar ik denk dat ik toch tussen het industriegebied en de rest een highway ga zetten, die dan ook langs de rechterkant van de stad loopt
[edit]
Cybr: Wat gebeurd er als je je height map inversed? Het lijkt wel alsof hoe donkerder het is, hoe hoe hoger het is
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2003 17:42 ]
ik zit hier al enkele dagen te kwijlen bij het zien van de screenshots, maar in kampen is hij nog nergens te krijgen (verkoper: vrijdag krijgen we de nieuwe vracht binnen, maar ik weet niet of hij erbijzit. ik:
) nu zit ik @ stage in zwolle, weet iemand waar hij te krijgen is in zwolle? (of in kampen natuurlijk).

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz
die infrastructuur is nog steeds niet iets om over naar huis te schrijven, ondanks die dure snelweg. hoeveel inwoners heb je?RocketKoen schreef op 15 januari 2003 @ 12:13:
Mijn 2e grote stad nu
[afbeelding]
bijna net zo groot als de 1e nu, maar beter infrastructuur (zie snelweg) en geen last van polution (zie eiland linksboven)
Desease Research Centre
[afbeelding]
TV station
[afbeelding]
ik heb ook nog steeds geen voorbeelden van echte commercial torens gezien, die in dat screenshot een paar posts hierboven is nog niet echt een wolkenkrabber. Ik ga er vanuit dat commercial torens minstens even groot zijn als de grootste residentials.
45.000 banen in de commercial sector heb je ook niet zo snel, mijn 75.000 inwoners stad heeft 27.000 banen in de commercie, dus dan moet je al gauw 125.000 inwoners hebben voor de echte stoere commercial torens.
screenshots anyone?
woei..
Net m'n versie opgepikt bij de FRS (Arnhem).
Hij's nu aan het installeren.
over het boekje:
Zit een 40 pag. tellend boekje bij. Staat volgens mij erg veel nuttigs in.
Net m'n versie opgepikt bij de FRS (Arnhem).
Hij's nu aan het installeren.
over het boekje:
Zit een 40 pag. tellend boekje bij. Staat volgens mij erg veel nuttigs in.
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Verwijderd
Ik bedenk me net, vroeger had je toch zo'n Bosatlas van Nederland op school, daar stond ook een hoogtekaart van Nederland op, kan iemand die niet inscannen en iets mee doen? Bovendien, wat wil je in Nederland met een hoogtekaart, het is en allemaal plat, en allemaal onder zeeniveau, dus dat snapt SimCity natuurlijk niet, anders trek je de contour van Nederland eruit, en vult die plat in?
Kickert dat is inderdaad een oplossing
ben bezig een kaart te bewerken
ben bezig een kaart te bewerken
Anyone who takes himself too seriously always runs the risk of looking ridiculous; anyone who can consistently laugh at himself does not
Verwijderd
Is er al ergens een beetje redelijk NL-region te krijgen?
Lijkt mij wel erg leuk namelijk
Alles wat er in de handleiding staat staat nu ook op de site van EA, dus daar hoef je het niet voor te doen
ik heb hem gekocht bij de FRS voor 45,- (leve de CJP!). Helaas/gelukkig betalen mijn ouders en krijg ik hem pas op mijn verjaardag (1 feb). nog even 2 weken volhouden dus
Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
Toch wel netjes dat ze al die informatie gewoon online zetten ook al moeten ze daar weten dat het nu voor velen helemala geen zin meer heeft om hem te kopen. Ik denk dat iedereen zich wel moet kunnen redden met dit spel het is gewoon veel proberen. IK heb nog 1 vraagje, al mensne geprobeerd om van begin af aan met windmolens te werken???RocketKoen schreef op 15 January 2003 @ 15:28:
Alles wat er in de handleiding staat staat nu ook op de site van EA, dus daar hoef je het niet voor te doen
gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo. Sic homo fit doctus, non vi, sed saepe legendo
Verwijderd
Ja ik hebd at al een paar keer gedaan. Het werkt goed alleen het probleem is is dat je zo weinig winst maakt. Je kan net zo goed veraf een coal power plant plaatsen en dan stroom naar je stad toeleiden. veel goedkoper en geen pollution in je stad.eliminator007 schreef op 15 January 2003 @ 15:51:
[...]
Toch wel netjes dat ze al die informatie gewoon online zetten ook al moeten ze daar weten dat het nu voor velen helemala geen zin meer heeft om hem te kopen. Ik denk dat iedereen zich wel moet kunnen redden met dit spel het is gewoon veel proberen. IK heb nog 1 vraagje, al mensne geprobeerd om van begin af aan met windmolens te werken???
Ja, ik
t'Is misschien eventjes aan te raden, maarik had iets van +/- 10 windmoelsn neergezet, en ze werden steeds overhit waardoor telekns helft van de stad zonder stroom zat. Dus ik dacht dat ik dan beter kon investeren in een goede elektriciteit fabriek, na de windmolens weg te halen had ik heel wat wisnt, ze zijn namelijk 50$ per maand. Best veel ^_^
Verwijderd
ik zelf speel al 2-3 dagen en heb al 2 stukken helemaal vol gebouwed, dit is eigenlijk niert zo slim, ik ga denk ik helemaal opnieuw beginnen en verdeel de map in 3 zonder I C R en dan leg ik tussen die zones een dikke buffer zone aan met groen en iedere zone wordt verbonden door een high way en de rest van open baar vervoeren kijken of dat ownt
Ik speel het sinds gisteravond, en vind het zeer mooi uit zien
. Maar moet toch echt leren om een beetje goed met die financien om te gaan , straxz ben ik bankroet
.
Trouwens dat Agriculture groeit ook niet
.
Trouwens dat Agriculture groeit ook niet
[ Voor 13% gewijzigd door Termi op 15-01-2003 16:09 ]
Verwijderd
En als er nou een patch komt die bugs verhelpteliminator007 schreef op 15 January 2003 @ 15:51:
[...]
Toch wel netjes dat ze al die informatie gewoon online zetten ook al moeten ze daar weten dat het nu voor velen helemala geen zin meer heeft om hem te kopen. Ik denk dat iedereen zich wel moet kunnen redden met dit spel het is gewoon veel proberen. IK heb nog 1 vraagje, al mensne geprobeerd om van begin af aan met windmolens te werken???
En online in de "grootste region" kan jij dus ook niet..
Zit je daar met je verkeerde versie..
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2003 16:11 ]
Volgens mij begrijp je me verkeerd, ik koop het spel wel hoor ben maar niet bang. Maar ik zei dat de grens voor veel mensen zo een stuk hoger wred om het spel te gaan kopen.Verwijderd schreef op 15 January 2003 @ 16:10:
[...]
En als er nou een patch komt die bugs verhelpt
En online in de "grootste region" kan jij dus ook niet..
Zit je daar met je verkeerde versie..
gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo. Sic homo fit doctus, non vi, sed saepe legendo
ik dat je daar best wel eens gelijk in kunt krijgen, hoewel het bij mij meestal zo is als ik een spel koop, dat het gewoon om het id gaat dat ik hem officieel heb.
Ik wil eigenlijk ook wel heel veel spellen kopen maar ik weet van mezelf dat ik vaak, hoe goed het spel ook is, het een week of 2 speel en het daarna onder het stof verdwijnt. Zo liggen hier bf1942,warcraft3,sof2 enz terwijl dat zeker geen slechte games zijn.MaxOW schreef op 15 January 2003 @ 16:22:
ik dat je daar best wel eens gelijk in kunt krijgen, hoewel het bij mij meestal zo is als ik een spel koop, dat het gewoon om het id gaat dat ik hem officieel heb.
Maar ff ontopic, niemand die met andere stroom voorziening dan die gasplant begint?
De eerste jaren begin'k altijd met een windmolentje, gewoon omdat ie cheap is en genoeg stroom levert, dan misschien nog 2 bijbouwen en daarna een gasplanteliminator007 schreef op 15 January 2003 @ 16:26:
Maar ff ontopic, niemand die met andere stroom voorziening dan die gasplant begint?
eliminator: er zijn twee posts geweest die zeiden dat ze windmolentjes gebruiken, scroll maar!
Ok, ik ben op dit moment een klein beetje *PISNIJDIG*! om het ff zacht uit te drukken.. het zit namelijk zo.. Ik ben vandaag naar de FRS geweest en heb me daar een kopie van Sim City 4 weten te bemachtigen.. Ik helemaal blij natuurlijk.. tot ik het spel wilde gaan installeren.. Alles gaat gewoon goed.. Hij vraagt netjes om cd 2.. en hij installeerd gewoon tot 100%..
Maar dan!! het Installeer schermpje gaat weg en ineens start m'n computer gewoon zonder te waarschuwen opnieuw op?
Dan gaat hij scandisk uitvoeren, omdat de pc zogenaamd niet "normaal" is afgesloten.. Maar goed.. Alles is natuurlijk wel gewoon geïnstalleerd, dus alles staat wel op m'n pc.. Behalve in het start menu.. Dus ik ga naar Program files.. maxis.. sim city 4000.. apps en ik klik daar Sim City 4 aan.. Start de computer weer gewoon opnieuw op!! AArgh..
Ik zit echt met de handen in het haar.. Iemand een idee? Ik draai gewoon op een fatsoenlijke pc met windows XP en een geforce 4 TI 4400 met verreweg de nieuwste drivers (42.01).. Kent iemand misschien een oplossing, want hier laat ik het natuurlijk niet bij!
Maar dan!! het Installeer schermpje gaat weg en ineens start m'n computer gewoon zonder te waarschuwen opnieuw op?

Ik zit echt met de handen in het haar.. Iemand een idee? Ik draai gewoon op een fatsoenlijke pc met windows XP en een geforce 4 TI 4400 met verreweg de nieuwste drivers (42.01).. Kent iemand misschien een oplossing, want hier laat ik het natuurlijk niet bij!
ik heb ff een vraag of dit kan:
in het begin moet je nogal veel agrarische zooi hebben... dit neemt nogal veel plek in beslag, zou je dat zo kunnen doen, of kan dat niet:
je bouwt een stad zonder agrarische zut.. trekt een weg naar de rand van de kaart....
dan save je de zut, opent de kaart waar die weg mee connect... trekt de weg ff klein stukje door en bouwt ALLEEN maar agrarisch land zonder huizen etc... saved en opent de andere map weer...
kan dit? of werkt het zo niet?
in het begin moet je nogal veel agrarische zooi hebben... dit neemt nogal veel plek in beslag, zou je dat zo kunnen doen, of kan dat niet:
je bouwt een stad zonder agrarische zut.. trekt een weg naar de rand van de kaart....
dan save je de zut, opent de kaart waar die weg mee connect... trekt de weg ff klein stukje door en bouwt ALLEEN maar agrarisch land zonder huizen etc... saved en opent de andere map weer...
kan dit? of werkt het zo niet?
Verwijderd
werkt wel.. maar bij mij wil het niet zo lukken, mijn sims bijvoorbeeld gaan wel in de andere stad werken, maar ik kan geen neigbour deals sluiten
Verwijderd
Heb je wel een verbinding daar heen, als je er natuurlijk alleen agrarische zooi hebt, dan zal die city natuurlijk nooit garbage opleveren, verder moet je er wel een opvangplaats voor hebben.Verwijderd schreef op 15 January 2003 @ 16:42:
werkt wel.. maar bij mij wil het niet zo lukken, mijn sims bijvoorbeeld gaan wel in de andere stad werken, maar ik kan geen neigbour deals sluiten
Ook zal je als je water aan wilt bieden een pijpleiding naar de andere stad moeten leggen en moet daar ook water nodig zijn, zelfde voor elektriciteit.
Verwijderd
Ben vanmiddag gestart met mijn eerste stad. Persoonlijk vind ik het echt een gaaf spel. Moet alleen nog effies de fijne kneepjes onder de knie krijgen. Ben er namelijk nog niet helemaal uit wat wat allemaal betekent en inhoud.
Heb nu wel effies 1 vraag:
Op de wegen die ik aanleg, krijg je na verloop van tijd allemaal zwarte vlekken. Wat zijn dit?, Hoe komen ze er? en hoe kom ik ervan af?
Verder neem ik aan dat de hoogbouw vanzelf komt?
Heb nu wel effies 1 vraag:
Op de wegen die ik aanleg, krijg je na verloop van tijd allemaal zwarte vlekken. Wat zijn dit?, Hoe komen ze er? en hoe kom ik ervan af?
Verder neem ik aan dat de hoogbouw vanzelf komt?
ok stel dan:Verwijderd schreef op 15 January 2003 @ 16:49:
[...]
Heb je wel een verbinding daar heen, als je er natuurlijk alleen agrarische zooi hebt, dan zal die city natuurlijk nooit garbage opleveren, verder moet je er wel een opvangplaats voor hebben.
Ook zal je als je water aan wilt bieden een pijpleiding naar de andere stad moeten leggen en moet daar ook water nodig zijn, zelfde voor elektriciteit.
ik trek een weg, stroom + water ff over randje...
save de zut.. open andere kaart trek die dingen door en bouw alleen maar agrarisch land....
kan ik dan VOORDAT er al iets geplaatst is de map saven en de andere weer openen en gaan mijn sims uit de stad daar dan toch werken? of werkt dat zo niet?
help me!
Ok, in Photoshop heb ik even heel simpel een layoutje gemaakt van mijn toekomstige region genaamd 'central city'
Central city, v1
Misschien verschijnt het plaatje niet, Koetjeboe's server heeft nogal kuren op dit moment. Plaatje is klikbaar, je krijgt een 1024x768 plaatje als je klikt.
Zoals je ziet heel simpel, Garbage city moet ervoor zorgen dat Grand Central en Little Central worden voorzien van stuffi (
), probleem voor Big Central, maar daar kijk ik later nog wel naar. Misschien wat via Water Central.
Ik hoop dat m'n plan lukt.

Central city, v1
Misschien verschijnt het plaatje niet, Koetjeboe's server heeft nogal kuren op dit moment. Plaatje is klikbaar, je krijgt een 1024x768 plaatje als je klikt.
Zoals je ziet heel simpel, Garbage city moet ervoor zorgen dat Grand Central en Little Central worden voorzien van stuffi (
Ik hoop dat m'n plan lukt.
[ Voor 3% gewijzigd door Switch op 15-01-2003 16:57 ]
Verwijderd
ziet er wel cool uit cd 2 erin en installen
Ik had het al eerder gevraagd maar geen andwoord
Ik zou graag willen weten wat er op die expansion cd staat?? die extra die je bij een pre order kreeg op ea site
Ik had het al eerder gevraagd maar geen andwoord
Ik zou graag willen weten wat er op die expansion cd staat?? die extra die je bij een pre order kreeg op ea site
Verwijderd
Ik zit hier flink te balen, net SC4 gehaald. Nu werken die CD's gewoon niet in mijn dvdspeler (Pioneer 105S) en ook niet in mijn schrijver (Plextor). Ik heb nog nooit problemen gehad met CD's, dus ik vraag me af wat dit kan zijn.
Is er hier iemand die wellicht hetzelfde probleem heeft, of nog beter de oplossing?
Is er hier iemand die wellicht hetzelfde probleem heeft, of nog beter de oplossing?
Oke, je kan een aantal dingen doen. Ikzelf heb dat helemaal niets opstart.blakez schreef op 15 January 2003 @ 16:34:
Ok, ik ben op dit moment een klein beetje *PISNIJDIG*! om het ff zacht uit te drukken.. het zit namelijk zo.. Ik ben vandaag naar de FRS geweest en heb me daar een kopie van Sim City 4 weten te bemachtigen.. Ik helemaal blij natuurlijk.. tot ik het spel wilde gaan installeren.. Alles gaat gewoon goed.. Hij vraagt netjes .......:(
Ga in de ini file (onder apps) en kijk wat er gebeurd als je voor de 2 regels met SOFTWARE erin geen ";" zet, en voor de andere wel.
Het spel start nu op in de softwaremodus.
Als dit wel werkt, kijk dan in je eigenschappen van je videokaart. Zet alles wat te maken heeft met anti-aliasing (of iets in die trand) uit.
Probeer het nu weer met de onderste opties die in die ini file gegeven worden aan.
Dat zijn de regeltjes met DX7 erin.
Als het goed is werkt het nu wel.
Succes!
kijk ook op: http://www.simtropolis.co...asp?forumID=24&sessionID={6BDB6AD7-50A8-463F-B58E-96905680C9D6}
(inderdaad, ik heb ook shit, en ben vandaag op onderzoek uitgeweest!)
Iemand een idee hoe ik aan die transportuitbreiding kom?
[ Voor 12% gewijzigd door Warfare op 15-01-2003 17:04 ]
Net ff een uurtje of 2 zitten spelen en het is zeker wel een leuk spelletje, alleen ben ik maar gestopt omdat ik, nadat alles weer een beetje op orde had, ik zo'n 2000 minder aan inkomsten binnen kreeg.
Dus, no money, no city
k ga straks es dat idee van iemand hier proberen, grootte zones met groen zones er tussen.
Dus, no money, no city
k ga straks es dat idee van iemand hier proberen, grootte zones met groen zones er tussen.
Als ik het zo zie, zie je in je 'cityview' meerdere steden tegelijk...
kun je ook meerdere steden tegelijk beheren??
kun je ook meerdere steden tegelijk beheren??
http://eu.battle.net/d3/en/profile/Paus-2178/hero/2313958
Verwijderd
ff een vraagje ik zit er over na te denken om de game bij de duitse Media markt te halen
maar wat ik me dan afvraag.. heb ik hem dan in duits of kan ik verschillende talen kiezen?
maar wat ik me dan afvraag.. heb ik hem dan in duits of kan ik verschillende talen kiezen?
Nee, dan moet je blijven switchen, opzich kan het dus wel, maar dan moet je steeds de stad laden die je wil aanpassen (tenzij ik een optie over het hoofd zie)
Mijn probleem is dat ik zelfs met maximum funding nog van die zwarte vlekken op mijn straten krijg. Winst maak ik wel, alleen heb ik daar heel veel agricultuur voor nodig
Mijn probleem is dat ik zelfs met maximum funding nog van die zwarte vlekken op mijn straten krijg. Winst maak ik wel, alleen heb ik daar heel veel agricultuur voor nodig

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
mjah stomme boeren, ik leg nooit boerderijen neerGrrrrrene schreef op 15 January 2003 @ 17:28:
Nee, dan moet je blijven switchen, opzich kan het dus wel, maar dan moet je steeds de stad laden die je wil aanpassen (tenzij ik een optie over het hoofd zie)
ech niet,
gewoon zorgen dat je altijd winst maakt, zodra je je 1e miljoen hebt weet je toch niet meer waar je ut aan uit moet geven
[ Voor 21% gewijzigd door YakuzA op 15-01-2003 17:33 ]
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Ik denk dat je beter aan een virus kunt denken, de CD is goedblakez schreef op 15 januari 2003 @ 16:34:
Ok, ik ben op dit moment een klein beetje *PISNIJDIG*! om het ff zacht uit te drukken.. het zit namelijk zo.. Ik ben vandaag naar de FRS geweest en heb me daar een kopie van Sim City 4 weten te bemachtigen.. Ik helemaal blij natuurlijk.. tot ik het spel wilde gaan installeren.. Alles gaat gewoon goed.. Hij vraagt netjes om cd 2.. en hij installeerd gewoon tot 100%..
Maar dan!! het Installeer schermpje gaat weg en ineens start m'n computer gewoon zonder te waarschuwen opnieuw op?Dan gaat hij scandisk uitvoeren, omdat de pc zogenaamd niet "normaal" is afgesloten.. Maar goed.. Alles is natuurlijk wel gewoon geïnstalleerd, dus alles staat wel op m'n pc.. Behalve in het start menu.. Dus ik ga naar Program files.. maxis.. sim city 4000.. apps en ik klik daar Sim City 4 aan.. Start de computer weer gewoon opnieuw op!! AArgh..
![]()
edit: laat maar, goede post hierboven niet gezien
[ Voor 4% gewijzigd door RocketKoen op 15-01-2003 17:45 ]
Verwijderd
Mijn eerste redelijk gelukte landschap 
Met heightmap gedaan.

Waar zal ik een bos planten?
Met heightmap gedaan.

LOL @ Cybr, PORNO!!!
Nog wat screens van bonusgebouwen. zit atm op 115k inwoners in mn grootste stad
Een luxe hotelletje

Operagebouw

Solar Plant

Speciaal groot museum

En ten slotte, mn eigen Universal studios

edit: nog een paar grote gebouwen om te showen
Rechts kennen de meeste wel denk ik, linker 2 zijn net iets groter

Bovenste flat is wel niet groter, er wonen wel meer (armere) mensen in.
de onderste is de overtreffende trap hiervan, lijkt kleiner maar er kunnen 2500 mensen in

Heb zelfs nog grotere gevonden
4000 high wealth. alleen wonen die nu ergens anders ben ik bang
Nog wat screens van bonusgebouwen. zit atm op 115k inwoners in mn grootste stad
Een luxe hotelletje
Operagebouw
Solar Plant
Speciaal groot museum
En ten slotte, mn eigen Universal studios
edit: nog een paar grote gebouwen om te showen
Rechts kennen de meeste wel denk ik, linker 2 zijn net iets groter
Bovenste flat is wel niet groter, er wonen wel meer (armere) mensen in.
de onderste is de overtreffende trap hiervan, lijkt kleiner maar er kunnen 2500 mensen in
Heb zelfs nog grotere gevonden
4000 high wealth. alleen wonen die nu ergens anders ben ik bang
[ Voor 129% gewijzigd door RocketKoen op 15-01-2003 18:33 ]
Verwijderd
Ik heb geprobeerd om 3 van de kleinste regios te bebouwen, 1tje met industrie, 1tje met commercie en 1tje met residental. werkt opzich goed maar het reizen begint nu meer en meer een probleem te worden en heb ik besloten residental en commercial bij elkaar te bouwen en apart de industrial de 3 zones samen heb ik nu 145000 inwoners. Met die agrarische poep moet het dus wel lukken.
Hoeveel inwoners zul je trouwens bij elkaar kunnen krijgen, alle regions bij elkaar
Hoeveel inwoners zul je trouwens bij elkaar kunnen krijgen, alle regions bij elkaar
[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2003 18:01 ]
Verwijderd
sorry dat ik me zelf quoteVerwijderd schreef op 15 januari 2003 @ 17:28:
ff een vraagje ik zit er over na te denken om de game bij de duitse Media markt te halen
Verwijderd
Hoe heb je dat nou gedaan?Verwijderd schreef op 15 januari 2003 @ 17:48:
Mijn eerste redelijk gelukte landschap
Met heightmap gedaan.
[afbeelding]
Heeft er al iemand al eikels geplant? Leuke beschrijving erbij als je melig bent
With an eye made quiet by the power of harmony, we see into the life of things
Verwijderd
ff een vraag heb per ongeluk import city gedaan
en kreeg em niet goed geprobeerd terug te krijgen nu nog verder screwed iemand die weet hoe je de maps weer origineel krijgt
en kreeg em niet goed geprobeerd terug te krijgen nu nog verder screwed iemand die weet hoe je de maps weer origineel krijgt
Bij mijn versie kan ik uit focking veel talen kiezen.
Maar goed, die Duitser zijn nogal trots op hun taaltje, dus zal me niets verbazen als je daar alleen maar Duits kan kiezen
Dit topic is gesloten.