Het Sim City 4 topic - Deel II

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 4.988 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Warfare
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-09 15:22
Wordt het spel in een DVD hoesje geleverd, of kan ik EINDELIJK weer een kartonnen doos toevoegen aan mijn collectie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataCopy
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 22:09

DataCopy

Dum vita est spes est

plaatje van doos en inhoud staat eerder in dit topic.....

Was een reply van BADgoofy2000, en het lijkt op een DVD doosje......

[ Voor 39% gewijzigd door DataCopy op 14-01-2003 15:59 . Reden: Lazy User Update ;) ]

| Exceptio probat regulam in casibus non exceptis |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koetjeboe
  • Nu online

Koetjeboe

Boe, zegt de koe

Afbeeldingslocatie: http://www.acaldra.com/img/games/sc4/bla6.jpg
8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die gevangenis daar rechts, ik neem tenminste aan dat het een gevangenis is, is toch het ontwerp van een mislukt project ergens uit 't begin van de vorige eeuw? Zijn er ook andere ontwerpen?

Nog een vraag: heeft iemand hem normaal draaiend gekregen op een amd 1.3GHz, 256 DDR en Gforce2mmx 64mb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kramers
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-08 20:16

Kramers

Tijd voor iets nieuws

[CSC]Outlaw schreef op 14 januari 2003 @ 15:48:
[...]

Dat ligt volgens mij gewoon aan nederland want ik heb een screeny van de pacifische dvd box gezien en daar zaten mooi twee raamwerkjes in net zoals bij DVD's voor de TV.
Ach, wat zeurt iedereen toch over die cd hoesjes. Je betaald maar 50-55 euro voor zo'n spel, dan moet je daar ook niet zo moeilijk over doen! :X ;)

Over een veel te hoge prijs gesproken, hoe zit het eigenlijk met de handleiding, want die ziet er ook wel erg magertjes uit?

Huh.. moet ik hier wat typen of zo ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twit
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 04:42
Ik wil inderdaad ook weleens weten of het spel echt het kopen waard is vanwege de updates en de handleiding of echt alleen maar om de makers te steuenen? Ik koop hem toch wel maar vind dat mensen hier recht hebben om te weten (anders vertel ik het jullie morgen want hier in Oosterhout nog niet te krijgen)

gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo. Sic homo fit doctus, non vi, sed saepe legendo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na x maal proberen begin ik het spel toch wat door te krijgen ik maak nog wel verlies 40% maandelijk maar het loopt eindelijk een gestaag terug, nog even en ik kan wat fun gaan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet iemand hoe het komt dat ik geen afval kan vervoeren naar een aangrenzende stad? Ik heb nu allemaal rotzooi door mijn stad liggen maar kan geen deal sluiten om het naar de vuilnisbelt in de buurstad te brengen. Ik heb gewoon een weg gebouwd er naar toe. als ik een pijpleiding leg kan ik wel water verkopen.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2003 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Laatst online: 11-09 22:47
:s
had net een mooie high tech en high wealth stad naast mn capitol.
17k mensjes, 1k winst en 10k omzet (rijke mensen :) )
crashed mn oude HD... windhoos of SC staat er niet op, maar toch freezed alles :(

vergeten te saven :s

heb nog wel een leuk plaatje bewaard
ze aanbidden me :)
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/standbeeldsc4.jpg

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schaapje_BlaaT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 20:41
Koetjeboe schreef op 14 January 2003 @ 15:53:
[...]

Dat is zo'n 'historisch' gebouw ofzo :P Die kosten veel centjes ;)
En ik heb ook tot nu alleen nog maar grootte residentials (die witte en nog een andere soort maar die is niet zo hoog, wel heel breed)
aha, gij valsaard
zo kan ik het ook (nouja ok 50K heb ik ook niet voorhanden :) )
ik heb al wel een keer die enorme dubbele toren gehad die op de screenshot van RocketKoen staat, maar dat was toen ik aan het eind van een spelletje SC4 eens flink ging lenen, de belastingen op 0 zette en alle voorzieningen en ordinances vol open, waarna ik de boel een tijdje op max snelheid liet lopen :)
moet je ook es proberen KoetjeBoe (da's een unreal naam van mij trouwens, maar ja daar kan iedereen op komen), en dan een screenshot posten he!

edit: dat standbeeld kreeg ik toen ook, en een golfbaan, en een disease research center :)

[ Voor 10% gewijzigd door Schaapje_BlaaT op 14-01-2003 16:29 ]

ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koetjeboe
  • Nu online

Koetjeboe

Boe, zegt de koe

Verwijderd schreef op 14 januari 2003 @ 16:13:
weet iemand hoe het komt dat ik geen afval kan vervoeren naar een aangrenzende stad? Ik heb nu allemaal rotzooi door mijn stad liggen maar kan geen deal sluiten om het naar de vuilnisbelt in de buurstad te brengen. Ik heb gewoon een weg gebouwd er naar toe. als ik een pijpleiding leg kan ik wel water verkopen.
Die stad moet ook een verbinding naar jou hebben :) Wat dus automagisch inhoud dat jullie 'edges' aan elkaar gelijk moeten zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zo mijn eerste twee tentamens zitten er op :) Vrijdag pas weer eentje. Ik kan vanavond weer ff spelen, woei. Ben benieuwd wanneer de http://simcity.ea.com/scape weer on-line komt, hopelijk krijgen we snel nog wat extra goodies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand al gespeeld met de rules.sgr file? Maybe dat daar nog leuke dingen in getweaked kunnen worden. Deze hack is er al voor problemen met de Radeon:

Open graphics rules.sgr in the simcity directory. Search for "radeon" and you should find this:
partialRule "Radeon"
stringMatch cardIdentity "*Radeon*"

# special scrolling mode for Radeons.
property noPartialBackingStoreCopies true

Just change this to false and you should be all set.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koetjeboe
  • Nu online

Koetjeboe

Boe, zegt de koe

Nee :P Wat dacht je van eraan werken vanaf zaterdag? :)

en ik heb er nog 5 steden omheen waar ik mee handel :+

[ Voor 16% gewijzigd door Koetjeboe op 14-01-2003 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switch
  • Laatst online: 09-12-2024
Koetjeboe is zwaar verslaafd aan dit spel.

net als mijn vader die er niks van kan :D :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@NIC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 15:12
Tribunal > zou je de edit knop iets meer willen gebruiken ? Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 456
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

456

Onze excuses voor het ongemak

Heeft iemand al ervaring of de engelse versie 'beter' is, tov de nederlandse?
Soms zijn de vertalingen krom.

Een dag geen vertraging, is een dag niet gereisd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/jurn2/images/naamloos_2.JPG

:+
D:\Program Files\Maxis\SimCity 4\Radio\Stations\Mayor\Music die iritante achtergrond musiekjes veranderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Koetjeboe schreef op 14 januari 2003 @ 16:29:
[...]

Die stad moet ook een verbinding naar jou hebben :) Wat dus automagisch inhoud dat jullie 'edges' aan elkaar gelijk moeten zijn :P
Dat is ook zo. kreeg geen melding van dat ik die edges gelijk moest maken en heb het uiteinde van de weg die uit ene stad komt doorgetrokken tot in andere stad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vozze
  • Laatst online: 11-09 22:26
Hoe krijg je het eigenlijk voor elkaar dat je echt hoogbouw krijgt. Heb wel van de zones ervoor, maar het lijkt er net op of de stad "dood" is. Er gebeurt echt helemaal niets. Heb ongeveer 25000 inwoners en een winst van bijna duizend per jaar. Heb ook echt helemaal geen ruimte meer om te bouwen.

"He who thinks knows evertyhing, knows nothing" - Socrates

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
MaxOW schreef op 14 januari 2003 @ 13:17:
[...]

ik zal ff dat stukje over die radeon quoten, aangezien je ander 40 pagina's langs moet zoeken...

[...]

alstu :)
Dank u, dank u _O_

..achteraf gezien had ik't ook wel gelezen, maar niet meer aan gedacht :+

[ Voor 15% gewijzigd door kamerplant op 14-01-2003 17:22 ]

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe kan het nou dat de ene keer een stad meteen super loopt, en dan andere keer het maar niet van de grond komt. Zelfs de Dirty-Industry loopt voor geen meter. Mensen zijn werkloos en toch is er een banenoverschot.

Is er een maximale afstand tussen wonen en werk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koetjeboe
  • Nu online

Koetjeboe

Boe, zegt de koe

ff om te laten zien hoe je veel geld maakt :+
Snap trouwens niet wat er fout gaat bij sommige mensen met het neighbourhood deals maken...hmmm

Afbeeldingslocatie: http://www.acaldra.com/img/games/sc4/wie1.jpg
Mijn budget, kijk hoeveel geld ik van die deals krijg. Dit is eigenlijk maar 1 deal, namelijk een trash importeer deal

Afbeeldingslocatie: http://www.acaldra.com/img/games/sc4/wie2.jpg
De 2 steden waartussen gedeald wordt

Afbeeldingslocatie: http://www.acaldra.com/img/games/sc4/wie3.jpg
Dit is het grondplan van mijn trash lever city. Het is allemaal highdensity en in de huizen wonen rijke mensen (goed onderwijs, goeie gezondheidszorg). Rijke mensen hebben namelijk veel troep >:)

In het begin verdien je misschien niet zo super veel aan zo'n deal maar het wordt steeds meer :) Ook gewoon de prijs zo hoog mogelijk zetten, dat ging bij mij nog steeds goed :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Koetjeboe schreef op 14 January 2003 @ 17:28:
ff om te laten zien hoe je veel geld maakt :+
Snap trouwens niet wat er fout gaat bij sommige mensen met het neighbourhood deals maken...hmmm

[afbeelding]
Mijn budget, kijk hoeveel geld ik van die deals krijg. Dit is eigenlijk maar 1 deal, namelijk een trash importeer deal

[afbeelding]
De 2 steden waartussen gedeald wordt

[afbeelding]
Dit is het grondplan van mijn trash lever city. Het is allemaal highdensity en in de huizen wonen rijke mensen (goed onderwijs, goeie gezondheidszorg). Rijke mensen hebben namelijk veel troep >:)

In het begin verdien je misschien niet zo super veel aan zo'n deal maar het wordt steeds meer :) Ook gewoon de prijs zo hoog mogelijk zetten, dat ging bij mij nog steeds goed :P
maar voor die trash heb je dan landfill in die andere stad liggen? of een reclycling center?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koetjeboe
  • Nu online

Koetjeboe

Boe, zegt de koe

Verwijderd schreef op 14 January 2003 @ 17:30:
[...]

maar voor die trash heb je dan landfill in die andere stad liggen? of een reclycling center?
2 recycling centers en een kleine landfill :P Stad zelf veroorzaakt ook vuil maar wordt goed opgevangen. Recycling centers kosten dacht ik 350 p/m :) Landfill gewoon afgelegen leggen, dan is er geen probleem

[edit]
Zal voor manic wel ff een overzicht van mijn hoofdstad inrichting maken :+
Afbeeldingslocatie: http://www.acaldra.com/img/games/sc4/wie4.jpg
Hij lijkt vrij vol te zitten maar dat is niet zo hoor :P Efficientcy staat vrij laag :P

[ Voor 23% gewijzigd door Koetjeboe op 14-01-2003 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switch
Vette shit, ik ga denk ik straks beginnen aan een buurtstadje ^_^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil ff de tweakers bedanken die mij hebben verteld dat hij uit was, ff rondgebeld en ik heb hem nu ook en ben nu volop aan het leren hoe het moet, dank u :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koetjeboe
  • Nu online

Koetjeboe

Boe, zegt de koe

Iemand nog behoefte aan meer screenies? ;) Ben nu toch bezig :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switch
Ja hoor, als je maar resized :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blakez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-09 16:28
Post maar los.. Zo krijg ik alleen maar meer zin om te spelen!! :p Jammer genoeg had de FRS én de Intertoys 't spel nog niet.. Kwam toch uit op de 14?! Morgen maar weer kijken dan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laat maar wat zien ben benieuwd

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2003 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koetjeboe
  • Nu online

Koetjeboe

Boe, zegt de koe

Afbeeldingslocatie: http://www.acaldra.com/img/games/sc4/3/Koeisher-Feb.%205,%201441042564091.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.acaldra.com/img/games/sc4/3/Koeisher-Jan.%2023,%201441042563998.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.acaldra.com/img/games/sc4/3/Koeisher-Jul.%204,%201441042564166.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.acaldra.com/img/games/sc4/3/Koeisher-Oct.%2021,%201431042563868.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.acaldra.com/img/games/sc4/3/Koeisher-Nov.%205,%201431042563913.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.acaldra.com/img/games/sc4/3/Koeisher-Oct.%2011,%201441042564239.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@NIC
Nice! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meer Meer (-:

Kan je wat meer close ups laten zien van coole gebouwen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe krijg je al die hoge gebouwen? de mijne blijven allemaal laag bouw tot 5 hoog ofzo maar wel hele regio's vol :(. Heb ook veel colleges en ziekenhuizen. Wat is de truc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het lukt me echt niet om zoiets te krijgen :( ben al best lang bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Whoohoo :) heb em vandaag ook gekocht en ga hem nu instaleren ziet er in ieder geval veel belovend uit , alleen jammer van dat dvd doosje waar ze dan weer voor de 2de cd een lullig papieren hoesje bij gedaan hebben :(
ach tsja kan ook niet alles verwachten voor €49.99 (ouch pc games worden ook steeds duurd

Edit
wow duurt wel aso lang tot het spel is geinstaleerd zit nu na ongeveer 10 min pas op 90 % :? 8)7

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2003 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twit
hmz dan heb je toch vrji langzame pc moet ik zeggen was hier zo gebeurd. voor specs zie sig.

gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo. Sic homo fit doctus, non vi, sed saepe legendo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

elke seconde springen erbij mij opeens gaten in mijn pijpleiding....
HOE voorkom ik dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koetjeboe
  • Nu online

Koetjeboe

Boe, zegt de koe

Verwijderd schreef op 14 januari 2003 @ 19:36:
elke seconde springen erbij mij opeens gaten in mijn pijpleiding....
HOE voorkom ik dit?
budget hoger zetten? Is je capaciteit hoog genoeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KAn iemand een grote city te download zetten >:) zodat ik hem naast mij groeiende city kan plaatsen :) O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eliminator007 schreef op 14 January 2003 @ 19:34:
hmz dan heb je toch vrji langzame pc moet ik zeggen was hier zo gebeurd. voor specs zie sig.
mja pc is niet echt traag :)
pentium 4 2,4ghz 512mb 266 ddr radeon 9700 pro , had em in me plextor 40speed cdwriter gedaan die niet als master staat dus dat zou het kunnen zijn , spel zelf loopt prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is er iemand die toevallig die limited edition addon heeft en weet wat dat pakket precies inhoud?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik blijf maar geld verliezen! help :S enne dat kleine grafiekje links onder in et scherm. RIC ofzo. Hoe werkt dat? Hoe hoger het balkje hoe meer vraag ernaar ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twit
Verwijderd schreef op 14 januari 2003 @ 19:56:
Ik blijf maar geld verliezen! help :S enne dat kleine grafiekje links onder in et scherm. RIC ofzo. Hoe werkt dat? Hoe hoger het balkje hoe meer vraag ernaar ofzo?
Iedereen heeft problemen om een beetje fatsoenlijke winst te maken, het komt neer op proberen proberen en proberen. Wat betreft dat metertje dat lijkt me toch vrij duidelijk uitgelegd in de afgelopen +/- 400 posts en volgens mij staat het zelfs in de faq.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Staat niet in FaQ en hoe da fok moet ik zoiets vinden. Kan je het niet even vertellen? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koetjeboe
  • Nu online

Koetjeboe

Boe, zegt de koe

Verwijderd schreef op 14 January 2003 @ 20:05:
Staat niet in FaQ en hoe da fok moet ik zoiets vinden. Kan je het niet even vertellen? :?
Hoger is meer vraag ;) En kan iemand het in de startpost zetten?

En hoe je het kunt vinden? Logisch nadenken, proberen, posts per page op 999 zetten en zoeken.

[ Voor 17% gewijzigd door Koetjeboe op 14-01-2003 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
mja zal het zo wel even toevoegen. Ik ben laatst nog uitgebreid bezig geweest met het beinvloeden van mijn stad, puur door alleen taxes. Sommige mensen halen hier een aantal dingen door elkaar namelijk, SOMS staan huisje ook zwart/grijs NIET omdat ze leeg zijn, maar omdat ze onder hun wealth zitten. Als je dan de tax voor $$ en $$$ veel lager zet, trek je opeens allemaal weer rijken je stad in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icingdeath
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-08 10:37
gvd heb ik perongeluk de region maxis world verwijderd moet ik nu het spel opnieuw installeren om hem terug te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koetjeboe
  • Nu online

Koetjeboe

Boe, zegt de koe

Staat ie niet gewoon op de cd? Of in de installatie directory (bij mij staan de originele namelijk in de installatie en de originele + nieuwe in 'my documents')

http://www.acaldra.com/img/City%20-%20Koeisher.sc4

Das mijn stad, kijk maar eens of ie goed draait zonder buurlanden >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

woei, spelleke is zooo verslavende =) Maar ik zit met een probleem, ik heb een leuk stadje in region berlin. Nu wil ik het ergens anders importeren omdat het gewoon stampend vol zit en ik genoeg geld maak.

Ik verdien, -/+ 2500 per maand en dan op ultraspeed en tel uit je winst, truukje heb ik ook al eens op een test stadje toegepast en binnen no time had ik 2.5mln $im maar dat terzijde. (no cheats e.d., maar tog niet echt fun. Hoewel, hoeveel geld je ook hebt, je moet uiteindelijk wel een goede balans vinden want ook 2mln raakt op met een wanbeleid :D )

Maar omdat het stadje gewoon propje vol zit en ik eigenlijk met dit stadje lekker verder wil bouwen heb ik het geprobeerd elders importeren, zowel in de region berlin als in wat andere regions, ook in een eigen gemaakte region etc. etc. Maar het lukt dus niet, ik kan het niet kiezen bij tijdens de import. Zie ik iets over het hoofd? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koetjeboe
  • Nu online

Koetjeboe

Boe, zegt de koe

Verwijderd schreef op 14 januari 2003 @ 21:35:
woei, spelleke is zooo verslavende =) Maar ik zit met een probleem, ik heb een leuk stadje in region berlin. Nu wil ik het ergens anders importeren omdat het gewoon stampend vol zit en ik genoeg geld maak.

Ik verdien, -/+ 2500 per maand en dan op ultraspeed en tel uit je winst, truukje heb ik ook al eens op een test stadje toegepast en binnen no time had ik 2.5mln $im maar dat terzijde. (no cheats e.d., maar tog niet echt fun. Hoewel, hoeveel geld je ook hebt, je moet uiteindelijk wel een goede balans vinden want ook 2mln raakt op met een wanbeleid :D )

Maar omdat het stadje gewoon propje vol zit en ik eigenlijk met dit stadje lekker verder wil bouwen heb ik het geprobeerd elders importeren, zowel in de region berlin als in wat andere regions, ook in een eigen gemaakte region etc. etc. Maar het lukt dus niet, ik kan het niet kiezen bij tijdens de import. Zie ik iets over het hoofd? 8)7
Zet je em in de goeie directory? Kopieer em eens voor de grap over naar de 'download' map? (my documents/simcity 4/regions/downloads)

[ Voor 4% gewijzigd door Koetjeboe op 14-01-2003 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe kun jij zo'n grote winst maken? ik heb 30000 inwoners en maar 10 winst per maand :( op welke dingen bezuinig jij?

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2003 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu zo 16.000 inwoners en maak rond de 2000 winst. Ik heb gewoon de belastingen aardig hoog staan :P

Touwens nog een vraagje

Ik heb nu een vliegveldje gebouwd maar heeft het eigelijk we nut?

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2003 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
In de startpost staat een verwijzing naar de simcity 3000 guide. Daarover staat het volgende:
AIRPORT: Airports encourage commercial zones to develop. They create a lot of air pollution and noise pollution so you shouldn't put them near residential areas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Woei... dit lijkt mij ook wel een leuke game, morgen even bij de Bart Smit kijken, hoe duur is hij trouwens? Toch niet weer 50 euro ofzo he...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Yes, er is eindelijk een lijst beschikbaar met alle landmarks & rewards van Sim City 4. Sommige zien er super strak uit *kwijl*:

Guggenheim museum
Afbeeldingslocatie: http://w1.311.telia.com/~u31133001/ax654.gif

CN Tower
Afbeeldingslocatie: http://w1.311.telia.com/~u31133001/ax656.gif

http://w1.311.telia.com/~u31133001/g4landmarks.html

en

http://w1.311.telia.com/~u31133001/g4rewards.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

woeschh

stoer spel wel maar goed hoe kan ik de lucht vervuiling tegen gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:31
Hoe doe je dat. Elke stad die ik maak en meer dan 20.000 inwoners krijg wil der niemand meer wonen en ga ik gewoon failliet. Heb van alles al geprobeerd.
:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het lukt me alleen om het te importeren naar een region die even groot is. (best wel logisch :D ) Ik dacht heel ff dat het niet kon ivm connecties naar andere stadjes maar toen zag ik ineens dat het wel lukte naar even grote regions. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 14 January 2003 @ 22:15:
woeschh

stoer spel wel maar goed hoe kan ik de lucht vervuiling tegen gaan :)
Schonere energiecentrales? City-Ordinances instellen? Meer High-Tec industry ipv Dirt/Medium? Een metro-stelsel? etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 January 2003 @ 22:18:
[...]

Schonere energiecentrales? City-Ordinances instellen? Meer High-Tec industry ipv Dirt/Medium? Een metro-stelsel? etc.
Ik denk dat ik het eerste topic ook maar eens door ga lezen over high tech industrie van ik snap er nu nog te weinig van maar tnx voor de info :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Laatst online: 11-09 22:47
hmm, bugje
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~vorsouw/sc4/bugje.JPG
een leeg vlak met een boel inwoners, sure :)

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Laatst online: 20:25

Zoefff

❤ 

RocketKoen schreef op 14 January 2003 @ 22:52:
hmm, bugje
[afbeelding]
een leeg vlak met een boel inwoners, sure :)
Heb ik ook al een keer gehad jah... Maar als je m laad is ie wel gewoon normaal, schrok wel ff :o :P

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Warfare
Hey Folkes,
Ik las ook iets over miltaire basissen en dergelijke. Ook dat verschil in tijd met allerlei nieuwe voertuigen. Ik heb die shit legaal gekocht, maar heb ik dat dan ook standaard? Ik kan het namelijk niet vinden.

Thanks dudes 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brrrr.... als ik al die steden hier zie dan lijkt het net alsof schuine wegen gewoon onmogelijk zijn. :(

Iemand ook nog een plaatje van een mooie stad?

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2003 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarElo
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-02 16:13

MarElo

Ik zie je wel!

Verwijderd schreef op 14 January 2003 @ 23:15:
Hier een paar coole pic's van SimCity 4 van mij stadje ;).
Please ff resizen,dit is niet normaal meer 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
(die pics zijn nu 1mb per stuk oid. Beter dat je ze even omzet naar jpeg/gif)

Die eerste twee had ik al eens gezien dacht ik. Dat vliegveldje is wel kewl ingericht! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MarElo schreef op 14 January 2003 @ 23:24:
[...]

Please ff resizen,dit is niet normaal meer 8)7
hu rezisen is 1024x768 tegroot dan ? op mijn schrem komt het netjes en normaal over draai gewoon op 1600x1200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er geen algeme faq over sim city 4 en als hij er is kan ik hem niet vinden :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@NIC
Verwijderd schreef op 14 januari 2003 @ 23:27:
[...]

hu rezisen is 1024x768 tegroot dan ? op mijn schrem komt het netjes en normaal over draai gewoon op 1600x1200

Ze mochten idd wel ff gethumbnailed worden.
Maar ze hoeven echt neit zo groot, maak er maar JPGs van ofzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarElo
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-02 16:13

MarElo

Ik zie je wel!

Verwijderd schreef op 14 January 2003 @ 23:27:
[...]

Ik zag er eentje bij zitten van 2.3MB groot ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 14 januari 2003 @ 23:31:
Is er geen algeme faq over sim city 4 en als hij er is kan ik hem niet vinden :/
Het spel is pas sinds vandaag uit. Ik denk dat het nog wel een aantal weken duurt voordat iemand uit de community er eentje schrijft. Ik verwacht wel dat EA/Maxis binnenkort nog wat leuke thingies op hun vernieuwde website (waar we nog steeds opwachten) zullen zetten. Bv, wat hints of handige wetenswaardigheden.

Er is al wel een Engels strategie boek uit. Ik geloof dat het heet: 'Prima Guide for Sim City 4' (oid). Die zou je kunnen overwegen die aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey warfare.....militaire basis krijg je als je rood komt te staan...zo gauw je budget 'down the drain' is krijg je business deals aangeboden, zoals een militaire basis, raket-test facility, chemical waste factory......zitten er gewoon standaar in, als je het goed doet, dan zie je ze niet ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MarElo schreef op 14 januari 2003 @ 23:33:
[...]

Ik zag er eentje bij zitten van 2.3MB groot ;)
yup had de PNG's geupload inplaats van de JPEG's :( :( stom stom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M@NIC schreef op 14 January 2003 @ 23:33:

[...]

Ze mochten idd wel ff gethumbnailed worden.
Maar ze hoeven echt neit zo groot, maak er maar JPGs van ofzo :)
BTW manic hoe maak ik ze klikbaar ?? zodat je erop klikt enuitgezoomed worden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@NIC
Tribunal > jah daag :D
Als je nou gewoon het linkje post in plaats van alles in meerdere replies te gooien :D

CrazyBytes > Thumbnailen (verkleinen zodat je de layout niet uitrekt):
[url=URL Orginele grote van Desktop] [img=600,450]URL verkleinde Desktop[/img] [/url]
[url=URL van alleen de achtergrond]Origineel[/url]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb even van een ander forum wat posts online gegooid van iemand die een aantal stukjes uit de strategy guide heeft overgenomen: hier

(moet alleen nog ff een keertje de layout fixen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M@NIC schreef op 14 januari 2003 @ 23:54:
Tribunal > jah daag :D
Als je nou gewoon het linkje post in plaats van alles in meerdere replies te gooien :D

CrazyBytes > Thumbnailen (verkleinen zodat je de layout niet uitrekt):
[url=URL Orginele grote van Desktop] [afbeelding] [/url]
[url=URL van alleen de achtergrond]Origineel[/url]
oke manic bedankt hoop dat het zo beter is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ze zijn nog steeds 2mb bij mij :-s maar die resize is wel beter :)

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2003 00:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Warfare
De eerste bug (ENORM) heb ik gevonden in SimCity. Ik kan het spel niet in Hardware mode draaien.

Op een ander forum heb ik uitgelegd gekregen hoe ik met ";" tekentjes de boel in software mode kan draaien, maar dat wil dus niemand.

Graphics Drivers]
;OpenGL =SimGLRef.dll, C4554841
Software=SimGLSoft.dll,7ACA35C6
;D3D7 =SimGLDx7.dll, BADB6906

Da's geen optie. Ik kom dus dat hele spel niet in (blijft in bureablad staan).

Even voor de duidelijkheid, hoewel ik jullie geen foto kan toen wegens gebrek aan hardware hiervoor... Ik heb het spel eind van de middag eerlijk gekocht bij een FRS.

Ik vind het dieptriest. Iemand een ID...

Wat specs:

Windows XP
ASUS Ti 4200 (3140 drivers, maar voor de update werkt het ook al niet)
512MB SDRAM
DirectX 9

Dit is gewoon niet cool...

Iemand een idee.... PLEEEEAAASSSSEEEE?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 januari 2003 @ 23:24:
Brrrr.... als ik al die steden hier zie dan lijkt het net alsof schuine wegen gewoon onmogelijk zijn. :(

Iemand ook nog een plaatje van een mooie stad?
Schuine wegen. Dus diagonalen door de stad? Ja die zijn wel mogelijk maar erg onefficient omdat ze twee keer zoveel ruimte in de grid structuur gebruiken.
Maar het zou wel leuk zijn om een broadway aan te leggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dubbel |:(

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2003 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

verder nog even een vraagje over de water leiding onder de grond moet je de hele bodem bedekken met die buizen om iedereen van water te voorzien ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paniohitus
  • Laatst online: 11-09 19:52

Paniohitus

Paniohitus

Verwijderd schreef op 14 January 2003 @ 23:36:
Hey warfare.....militaire basis krijg je als je rood komt te staan...zo gauw je budget 'down the drain' is krijg je business deals aangeboden, zoals een militaire basis, raket-test facility, chemical waste factory......zitten er gewoon standaar in, als je het goed doet, dan zie je ze niet ;-)
Dat is niet helemaal waar..., ik had $40.000 en heel even had ik $-200 omdat ik een hospital plantte. En ik kreeg direct zo'n deal aangeboden. Dus je krijgt ze altijd aangeboden uiteindelijk. Wel sneller als je natuurlijk slecht gaat....

BF1: Don-Panio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paniohitus
  • Laatst online: 11-09 19:52

Paniohitus

Paniohitus

Verwijderd schreef op 15 January 2003 @ 00:25:
verder nog even een vraagje over de water leiding onder de grond moet je de hele bodem bedekken met die buizen om iedereen van water te voorzien ?
Dit zie je gewoon, als het blauw bedekt is (met water dus als je pijpen aanlegt), is het goed. En je hoeft dus niet overal pijp neer te leggen, er langs kan ook gewoon natuurlijk :P

BF1: Don-Panio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, m'n stad heeft nu 90.000 mensen, en alles doet het goed. Behalve de industrie, er is een enorme vraag naar HT, en er is ook wel wat te vinden, maar zelfs op nieuwe velden buiten de "Pollution zone" wordt er niets meer gebouwd

Water pollution is ook laag, er is genoeg water/energie om de stad te laten groeien en er zijn zelfs een paar gebouwen die geen werk hebben...

Weet iemand toevallig wat dat kan zijn?

[edit]
Aan de belastingen ligt het ook niet, want er is immers vraag naar

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2003 00:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schaapje_BlaaT
ziezo, inmiddels heb ik een flinke stad, maar bij 60.000 inwoners stopt het, zit weer eenofandere grens ofzo, ik zal straks eens uitzoeken wat dat is
de balkjes blijven hoog, maar het inwonertal daalt licht, en ik krijg ineens veel minder geld binnen. Er staat nog best veel leeg, en zones bijbouwen heeft ook niet echt het gewenste effekt
ik kwam er in elk geval achter dat als je dat disease research center krijgt je dat moet bouwen, anders gaat het echt helemaal mis. nu heb ik dat ding, maar ik krijg weer een terugval. Een courthouse kan ik ook bouwen, maar heb ik nog niet want te duur
de veiligheid staat wel goed, en het ding is 44.000, ervoor lenen is te duur
weet iemand waar het op hangt?
ik heb geen courthouse, geen buren, geen haven, geen vliegveld en geen openbaar vervoer (maar ook geen traffic problemen). wat moet er komen?

ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peertje
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik ben er ook maar aan begonnen en het is bets leuk :P Kheb nooit eeder een simcity gedaan dus dat was ff wennen. Maar kheb nu een stad met 10.000 inwoners en draai zat winst. Alleen nu mijn probleem, ze bouwen alleen luxe villa's en ik wil juist hoogbouw :P Hoe kan je dat maken :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Dud3
  • Laatst online: 03-05 18:18
Koetjeboe: hoe importeer je die stad? In welke map plaats ik hem?

The opinions stated in the above post are purely those of the author,
and do not represent intelligent life of any form.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhuSioN
  • Laatst online: 07:45
heb vanmiddag ff het spel gespeeld. probleem is dat ik met geen mogelijkheid winst kan maken ;( constant gelul dat ik dik rood sta... iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

patryk schreef op 15 januari 2003 @ 01:50:
heb vanmiddag ff het spel gespeeld. probleem is dat ik met geen mogelijkheid winst kan maken ;( constant gelul dat ik dik rood sta... iemand een idee?
Ja... lees het topic eens door :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tjah ik heb hetzelfde probleem als terr (zoon 5 posts hierboven)
er is een enorme vraag naar HT-I, alleen bouwen ze het niet....
er is genoeg ruimte, weinig polution etc.... zijn er nog andere factoren???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Schaapje_BlaaT schreef op 15 January 2003 @ 00:45:
ziezo, inmiddels heb ik een flinke stad, maar bij 60.000 inwoners stopt het, zit weer eenofandere grens ofzo, ik zal straks eens uitzoeken wat dat is
de balkjes blijven hoog, maar het inwonertal daalt licht, en ik krijg ineens veel minder geld binnen. Er staat nog best veel leeg, en zones bijbouwen heeft ook niet echt het gewenste effekt
ik kwam er in elk geval achter dat als je dat disease research center krijgt je dat moet bouwen, anders gaat het echt helemaal mis. nu heb ik dat ding, maar ik krijg weer een terugval. Een courthouse kan ik ook bouwen, maar heb ik nog niet want te duur
de veiligheid staat wel goed, en het ding is 44.000, ervoor lenen is te duur
weet iemand waar het op hangt?
ik heb geen courthouse, geen buren, geen haven, geen vliegveld en geen openbaar vervoer (maar ook geen traffic problemen). wat moet er komen?
tjah heb net mijn courthouse neergezet...
kost een aardige duit, maarjah je mot wat :)
landvalue en safety verbeterde beiden (gek he ;)) wat je er voor de rest aan hebt?................ 310 p/m aan kosten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schaapje_BlaaT
hmm, geen courthouse dus, nou ja ik heb inmiddels de boel weer enigszins aan de praat gekregen door geld te lenen voor een nieuwe power plant en de belasting omlaag te schroeven. Het inwonertal staat nu op 75.000 De stad zit er al aardig mooi uit maar een screenshot posten is 1 grote ellende, theforumisdown pakt geen bestanden onder 100 kb, en zelfs een 640*480 GIF bestand is groter
hoe doen jullie dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tanzu
  • Laatst online: 20-06-2023
Afbeeldingslocatie: http://www2.hku.nl/~paul8/simcity4/bigcity.jpg

Mijn stad, 90.000 inwoners, geen cheats, lege industrie wat je ziet wordt Hi-Tech als de pollution daar ook wat meer afneemt.

just never give up.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icingdeath
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-08 10:37
Koetjeboe schreef op 14 januari 2003 @ 21:35:
Staat ie niet gewoon op de cd? Of in de installatie directory (bij mij staan de originele namelijk in de installatie en de originele + nieuwe in 'my documents')

http://www.acaldra.com/img/City%20-%20Koeisher.sc4

Das mijn stad, kijk maar eens of ie goed draait zonder buurlanden >:)
Bedankt }:O koetje boe :)

[ Voor 3% gewijzigd door Icingdeath op 15-01-2003 07:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koetjeboe
  • Nu online

Koetjeboe

Boe, zegt de koe

The_Dud3 schreef op 15 januari 2003 @ 01:08:
Koetjeboe: hoe importeer je die stad? In welke map plaats ik hem?
In 'my documents/simcity 4/regions/downloads' oid
}:O

[ Voor 28% gewijzigd door Koetjeboe op 15-01-2003 08:42 ]

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.