steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1
Verwijderd
Het ziet er idd wel ff weer wat anders uit.... wel overzichtelijker imho...
Nu maar es gaan zoeken hoe ik de originele firmware in het oude modem krijg, maar ben bang dat me dat niet gaat lukken, aangezien ik helemaal niks meer in het modem zelf kan doen... telnet/ftp/tftp -> no go
en openschroeven doe ik liever niet zelf....
--- UPDATE ---
Net ff RMA formulier uitgedraait.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2004 15:20 ]
Doe de volgende stappen:
- zorg dat je de firmware 3.27 en de 3.40 hebt.
- doe de harde dos flash, hoe dat moet zie hier: http://www.bbmuiden.com/bbforum/topic.asp?TOPIC_ID=158
- doe de voorbereidingen zoals bij een normale firmware upgrade, dus factory defaults en ftp server aan.
- het eerste bestand dat je nu moet gaan laden is het TEMP.DLF van de 3.40 firmware.
- De router gaat nu rebooten.
- Laad nu de FIRMWARE.DLF van de 3.27 firmware (kunt u het allemaal nog volgen?)
- Laad nu de bootrom.dlf van de 3.27 firmware.
Als het goed is staat nu zonder problemen de 3.27 er weer in.
Deze methode heb ik zelf uitgevonden, en het werkt goed.
Erg jammer dat E-Tech mij deze info niet zelf kon geven.
Ik hoop dat nu een hoop mensen weer van de ergenissen en nachtmerries af zijn.
Op deze link staat nog meer info over de 3.40: E-tech ADSL V2 modem (blauwe) foute flash
[ Voor 6% gewijzigd door dynax op 08-07-2004 00:16 ]
Verwijderd
ik heb hem net succesvol restored.... nu kan ik weer proberen de 3.40 erin te zetten....
--- UPDATE ---
gelukt!!!.
Nogmaals mijn hartelijke dank aan jullie allen.
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2004 18:02 ]
Verwijderd
Omdat ik eindelijk wel weer eens normaal wilde irc-en heb ik vanavond de firewall uitgezet, zoals o.a. Admiral aanraadde. Het probleem is nu dat nadat ik firewall heb uitgezet en de router heb reboot, alle poorten dicht zitten, ookal staan ze nog netjes doorgemapt bij virtual servers. Ben ik iets vergeten of heb ik iets fout gedaan?
Verwijderd
Heb je de poorten al es verwijderd en weer opnieuw toegevoegd ?Verwijderd schreef op 11 juli 2004 @ 02:47:
Ik heb weer problemen met de e-tech router met firmware 3.40.
Omdat ik eindelijk wel weer eens normaal wilde irc-en heb ik vanavond de firewall uitgezet, zoals o.a. Admiral aanraadde. Het probleem is nu dat nadat ik firewall heb uitgezet en de router heb reboot, alle poorten dicht zitten, ookal staan ze nog netjes doorgemapt bij virtual servers. Ben ik iets vergeten of heb ik iets fout gedaan?
Ik zelf heb hier namelijk geen problemen mee gehad toen ik de FW uitzette...
Verwijderd
Dank je wel, dit was de oplossing!. Heb jij trouwens er nog iets van een software firewall bijdraaien of heb je genoeg aan NAT en de virtual servers?Verwijderd schreef op 11 juli 2004 @ 09:28:
[...]
Heb je de poorten al es verwijderd en weer opnieuw toegevoegd ?
Ik zelf heb hier namelijk geen problemen mee gehad toen ik de FW uitzette...
Verwijderd
Echt belangrijk spul zet ik persoonlijk niet op het netwerk maar op een stand-alone machine.
Verwijderd
ff ontopic: hoe is het trouwens met newsbin gesteld momenteel ?
[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2004 17:14 ]
Verwijderd
Compleetheid is heel goed. Met par files kan ik meestal de downloads goed herstellen.
Afgelopen nacht zat er een vette bug in de server, toen kwamen de postings allemaal kapot binnen,... maar goed als het bij af en toe blijft ben ik zeer tevreden.
Behalve zo midden op de avond zijn de snelheden ook prima.
Groet,
Manvanmijnvrouw
Verwijderd
ik ben een nieuwe telebyte-user.
1♠ nieuwsgroepen deden het 2 dagen wel ok daarna is het alleen maar bergafwaards gegaan. begin computer aan beginnen met downloaden gaat goed, dan stort het langzaam in en gaat het verder het 10 20 30 40 80 a 120KB/psec.
met deze snelheid en de retentie vannog geen dag krijg ik natuurlijk nooit iets compleet binnen.
ik krijg vage errors bij grab-it error 502 teveel threads open "disconnect" terwijl er misschien 1 open staat of gewoon helemaal geen verbinding met de nieuwsserver. ik zie ook dat mijn modemrouter (smc 7204bra) de verbinding eruit gooit voor 1 msec ofzo.. maar toch blijft het gewone internet wel normaal draaien. de snelheden zijn dus in mijn ogen om te janken
2♣ p2p programma's doen het ook voor geen meter meer. ik probeer bv overnet dan vind ie wel mensen en helemaal geen bestanden. dit zou volgens mij betekenen dat ik firewalled ben maar die heb ik ook uitgezet. en heb alle info over poorten openzetten en dergelijke opgevolgd, daarna ga ik kijken op een (weet niet welke) internet pagina die je poorten checkt, en hij geeft stealth aan op de poorten die ik heb opengezet
jullie snappen dus dat ik de helpdesk gebeld heb en daar had ik dus ook niets aan. daar wordt gewoon doodleuk gezegt je verbinding is goed en de rest daar hebben we niks mee te maken, dat moet u zelf maar uitzoeken.
help. ik heb nu dus wide open van telebyte maar zo heb ik er natuurlijk niks aan. btw irc is langzaam, bittorrent is langzaam weinig seeds, g3 torrent is langzaam hetzelfde probleem langzaam langzaam langzaam grab-it stort in powerftd slaat vast.
kan iemand me helpen want de helpdesk intresseerd het dus niets.
groeten
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2004 22:11 ]
Verwijderd
Verwijderd
Sinds twee dagen (17-7 en 18-7) komt (bijna) alles als incompleet bij mij in NewsBin pro te staan
Metname de grote groepen zoals ab.ftn ab.boneless etc waar veel dvd films in gepost worden. Van een partxxx.rar van bijv 50Mb komt telkens zo'n 90% zichbaar voor download. Hierdoor missen er te veel blocks om te kunnen repairen. Zonde van de tijd en moeite van de uploader / downloader en bandtbreedte van Telebyte.
Groet,
Manvanmijnvrouw
19-7: Het leek in het begin van de avond goed te gaan echter headers beginnen alweer kapot te gaan
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2004 00:09 . Reden: Balen dat de newsserver het niet goed doet ]
Verwijderd
Gelukkig is dit een tijdelijke storing. De newsbin.telebyte.nl draait nu weer als een trein.Verwijderd schreef op 18 juli 2004 @ 23:56:
Ondervinden jullie ook problemen met de intaktheid van headers in de nieuwsgroepen??
Sinds twee dagen (17-7 en 18-7) komt (bijna) alles als incompleet bij mij in NewsBin pro te staan
19-7: Het leek in het begin van de avond goed te gaan echter headers beginnen alweer kapot te gaan
Linux rulez
Verwijderd
Voel me gelukkig dat ik op de juiste trein ingestapt heb. Wat me betreft mogen meer mensen op deze trein instappen.Verwijderd schreef op 21 juli 2004 @ 00:29:
Ja idd had het heugelijke al weer gezien. Aan deze trein kan de NS een voorbeeld nemen.
En wat mij betrefd mogen mensen een beetje oppassen met deze treinVerwijderd schreef op 21 juli 2004 @ 18:20:
[...]
Voel me gelukkig dat ik op de juiste trein ingestapt heb. Wat me betreft mogen meer mensen op deze trein instappen.
ik heb ondertussen al bijna aan jaar een wide open verbinding via telebyte en nog nooit is mijn verbinding goed geweest..
Ik heb altijd wel goeie snelheden etc maar raak na al deze tijd nog steeds om de zoveel uur m'n verbinding kwijt.. soms doet hij het 2 dagen achter mekaar en dan moet ik hem weer om de 4 uur resetten. (als ik de modem reset werkt het weer
naja al met al niet zo lekker dus... dus net even een lichtelijk pissed mailtje gestuurd met daarin de vraag waarom er niet meer gerageerd wordt op m'n probleem en dat ik een andere provider ga zoeken als het niet opgelost kan worden.
Ik doe dit niet om telebyte af te zeiken ofzo maar mijn ervaring is tot nu toe niet erg goed en moet natuurlijk ook even gezegt worden
specs: AMD 8 core+Cryorig Ultimate @ 5,2Ghz - 16GB - 2x R9 290 met wc - HyperX Fury SSD - 2x1TB Raid1
Verwijderd
Inderdaad voor jou het beste om een andere locomotief te nemen.
Nu zie ik eigenlijk zelf alleen dat de verbinding uitgevallen (kan) is (zijn) doordat msn die overdag wanneer we niet thuis zijn altijd op "appear offline" staat en dus nog wel verbonden is het rode kruis vertoond van "offline"
Nu gaan mijn newsbin downloads en ftp verbindingen gewoon door.
(ik hoop dat je wat aan de volgende bevinding hebt)
Tip: newsbin pro staat op halfuurlijkse refresh van headers en download automatisch de nieuwe. M.a.w. als de verbinding weg valt zoek newsbin vanzelf weer opnieuw de verbinding op. Voor ftp geldt eigenlijk het soort gelijke.
Succes,
Manvanmijnvrouw
Verwijderd
Tja, als je probleem hebt betekent het niet dat altijd de schuld van Telebyte is. Lijkt me een soort modem/firmware probleem. Type modem? Firmware versie?intuliegend schreef op 21 juli 2004 @ 20:36:
[...]
En wat mij betrefd mogen mensen een beetje oppassen met deze trein![]()
ik heb ondertussen al bijna aan jaar een wide open verbinding via telebyte en nog nooit is mijn verbinding goed geweest..
Ik heb altijd wel goeie snelheden etc maar raak na al deze tijd nog steeds om de zoveel uur m'n verbinding kwijt.. soms doet hij het 2 dagen achter mekaar en dan moet ik hem weer om de 4 uur resetten. (als ik de modem reset werkt het weer) Ik heb hier meerdere telefoontjes over gepleegd en er zijn ook flink wat mailtjes heen en weer gegaan maar nu weten ze het schijnbaar zelf ook niet meer en dan hoor je ineens niets meer van ze..
naja al met al niet zo lekker dus... dus net even een lichtelijk pissed mailtje gestuurd met daarin de vraag waarom er niet meer gerageerd wordt op m'n probleem en dat ik een andere provider ga zoeken als het niet opgelost kan worden.
Ik doe dit niet om telebyte af te zeiken ofzo maar mijn ervaring is tot nu toe niet erg goed en moet natuurlijk ook even gezegt worden
Waarom niet simpelweg helpdesk even bellen ipv mailen?
Linux rulez
Lees het wel even goed aub, er staat dus dat ik het hele verhaal ook al via de telefoon heb doorgegeven maar ook daar werd er niks meer mee gedaan.. typisch geval van ; dont call us we'll call you..Verwijderd schreef op 22 juli 2004 @ 01:03:
[...]
Tja, als je probleem hebt betekent het niet dat altijd de schuld van Telebyte is. Lijkt me een soort modem/firmware probleem. Type modem? Firmware versie?
Waarom niet simpelweg helpdesk even bellen ipv mailen?
Linux rulez
En het is imho altijd de schuld van telebyte want zij moeten zorgen dat mijn verbinding goed is. De modem/router komt ook bij hun vandaan.
((tis een e-tech isdn modem/4 ports router, met nieuwste firmware natuurlijk))
specs: AMD 8 core+Cryorig Ultimate @ 5,2Ghz - 16GB - 2x R9 290 met wc - HyperX Fury SSD - 2x1TB Raid1
Ik down&upload eigelijk altijd wel wat, 2e pc'tje staat 24 uur per dag aan, draait meestal azeurus of andere bittorrent app, en heb nog nooit gezien dat een programma automatisch de verbinding 'zoekt'Verwijderd schreef op 21 juli 2004 @ 22:46:
In jou geval zou ik zeggen dat je al te lange tijd op een dwaalspoor zit en die trein is nog nooit ergens goed aangekomen.
Inderdaad voor jou het beste om een andere locomotief te nemen.
Nu zie ik eigenlijk zelf alleen dat de verbinding uitgevallen (kan) is (zijn) doordat msn die overdag wanneer we niet thuis zijn altijd op "appear offline" staat en dus nog wel verbonden is het rode kruis vertoond van "offline"
Nu gaan mijn newsbin downloads en ftp verbindingen gewoon door.
(ik hoop dat je wat aan de volgende bevinding hebt)
Tip: newsbin pro staat op halfuurlijkse refresh van headers en download automatisch de nieuwe. M.a.w. als de verbinding weg valt zoek newsbin vanzelf weer opnieuw de verbinding op. Voor ftp geldt eigenlijk het soort gelijke.
Succes,
Manvanmijnvrouw
Al het inet verkeer ligt eruit, alleen het netwerkt blijft werken, pas na modem reboot werkt het weer.
ps: groeten of ja naam onderaan elke post is niet echt nodig
((staat in regeltjes geloof ik, ff doorlezen))
[ Voor 7% gewijzigd door intuliegend op 22-07-2004 13:14 ]
Verwijderd
Het enige waar ik wel stevig van baal is dat bij tijd en wijle headers in de nieuwsgroepen kapot binnenkomen. Dit komt meestal vanzelf weer goed maar je zult net zien dat er op dat moment wat gepost wordt wat je graag wilde hebben.
Eigenlijk hoor ik hier nooit iemand over de nieuwsgroepen,..........
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2004 00:07 . Reden: tiepvoutje ]
zijn er de laatste tijd nog wat positieve of negatieve dingen te melden over deze provider? hoe zit het met de nieuwsserver..is die al completer en sneller?Verwijderd schreef op 24 juli 2004 @ 00:05:
Dan is het waarschijnlijk alleen MSN die dan uit de lucht is gevallen, want m'n modem/router resetten heb ik de drie maanden dat ik Telebyte heb nog nooit hoeven doen.
Het enige waar ik wel stevig van baal is dat bij tijd en wijle headers in de nieuwsgroepen kapot binnenkomen. Dit komt meestal vanzelf weer goed maar je zult net zien dat er op dat moment wat gepost wordt wat je graag wilde hebben.
Eigenlijk hoor ik hier nooit iemand over de nieuwsgroepen,..........
Demon heeft wel een leuke newsserver, maar niet echt snel van te leechen en er missen een aantal leuke groepen dacht ik.
Heeft iemand een goede optie om naar over te gaan na telebyte?
ohja, nog even een vraagje over de upload snelheid.
De modem geeft aan 763 kbps via de interne webserver, bij adsl status. Heeft iemand tips om dit meer richting de 1024 te krijgen? Of ligt dit echt puur en alleen aan de afstand naar de centrale? Of heeft iemand wel eens geprobeerd om de draden vanuit de splitter, bijvoorbeeld, te verkorten of vervangen?
[ Voor 29% gewijzigd door admiral866 op 08-08-2004 20:14 ]
Hangt helemaal af van je modem. Sommige modems kan je "her-trainen" waardoor de upload en download snelheid nog eens nader bekeken worden en mogelijk beter worden. Ik weet dat mijn Draytek 2600 dit kan en hij word er ook iets sneller van. Nu heb ik er sowieso geen reet aan aangezien mijn upload maar 512kbit is (abonnementsgewijs). Maar kabels vervangen en/of verkorten kan ook wel eens schelen ja.admiral schreef op 08 augustus 2004 @ 19:59:
ohja, nog even een vraagje over de upload snelheid.
De modem geeft aan 763 kbps via de interne webserver, bij adsl status. Heeft iemand tips om dit meer richting de 1024 te krijgen? Of ligt dit echt puur en alleen aan de afstand naar de centrale? Of heeft iemand wel eens geprobeerd om de draden vanuit de splitter, bijvoorbeeld, te verkorten of vervangen?
Verwijderd
er komen maar bijv van de 90 bestanden 15 compleet binnen
ik denk dat ik gewoon ipv een astraweb een eweka nieuws server neem het is maar 7,50 en shijnt ook compleet te zijn, kan ik teminste weer full speed leechen
Hoe zijn jullie ervaringen met nieuws server ik heb er al een tijd niets meer over gehoord.
Verwijderd
Misschien is de newsmaster van Telebyte even op vakantie geweest. In inder geval is de completeheid weer prima.Verwijderd schreef op 11 augustus 2004 @ 07:01:
hai wat betreft de nieuwsserver van telebyte is nu al zeker 2 weken niet compleet
er komen maar bijv van de 90 bestanden 15 compleet binnen
ik denk dat ik gewoon ipv een astraweb een eweka nieuws server neem het is maar 7,50 en shijnt ook compleet te zijn, kan ik teminste weer full speed leechen
Hoe zijn jullie ervaringen met nieuws server ik heb er al een tijd niets meer over gehoord.
Maar wat grootste verbazing schetst, is dat bij mijn inloggegevens BABYXL staat bijgeschreven. Dacht dat Telebyte alleen BBNED als partner had? Heb al op hun site gekeken, maar staat niet over in, moch in de talloze threads en posts die ik heb doorgelezen. Weet iemand hier meer van ?
Heb een ander over babyXL/tiscali gelezen en weet dat ze zeikerig zijn mbt datalimits desondanks dat ik mijn abbo bij telebyte heb.
[ Voor 6% gewijzigd door Suki op 12-08-2004 23:13 ]
Al zou telebyte lijnen via babyXL leveren heb je _niets_ te maken met de ISP Tiscali ondanks babyXL tegenwoordig tiscali-wholesale heet.Suki schreef op 12 augustus 2004 @ 23:10:
Ben een nieuwe Telebyte gebruiker in Hoofddorp. Nou ja, gebruiker. Heb ut anderhalve week geleden aangevraagd en nu blijkt de lijn al actief te zijn en mijn spullen zijn vandaag binnengekomen. Zie dat iedereen een E-tech heeft, klopt ut dat ze zijn overgestapt op SMC? Heb net de SMC7204BRA ( barricade ) mogen ontvangen.
Maar wat grootste verbazing schetst, is dat bij mijn inloggegevens BABYXL staat bijgeschreven. Dacht dat Telebyte alleen BBNED als partner had? Heb al op hun site gekeken, maar staat niet over in, moch in de talloze threads en posts die ik heb doorgelezen. Weet iemand hier meer van ?
Heb een ander over babyXL/tiscali gelezen en weet dat ze zeikerig zijn mbt datalimits desondanks dat ik mijn abbo bij telebyte heb.
Welke VPI/VCI waardes gebruik je om online te komen? Als het 0/35 is is het bbned, 0/34 is babyXL.
Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.
Heb mijn post ff ge-edit. Heb nog niet kunnen testen. Zal waarschijnlijk morgen of komend weekend pas gebeuren.bjck schreef op 12 augustus 2004 @ 23:13:
[...]
Al zou telebyte lijnen via babyXL leveren heb je _niets_ te maken met de ISP Tiscali ondanks babyXL tegenwoordig tiscali-wholesale heet.
Welke VPI/VCI waardes gebruik je om online te komen? Als het 0/35 is is het bbned, 0/34 is babyXL.
Ik weet dat een vriend van me laatst gebeld heeft met Telebyte om te vragen hoe het zat met verlenging e.d.Suki schreef op 12 augustus 2004 @ 23:10:
Ben een nieuwe Telebyte gebruiker in Hoofddorp. Nou ja, gebruiker. Heb ut anderhalve week geleden aangevraagd en blijk al te zijn opgeleverd ( maar nog niet getest) en mijn spullen zijn vandaag binnengekomen. Zie in de thread dat de meeste een E-tech heeft gekregen, klopt ut dat ze zijn overgestapt op SMC? Heb net de SMC7204BRA ( barricade ) mogen ontvangen van ze.
Hem werd verteld dat hij zijn huidige abonnement op kan zeggen, opnieuw kan aanvragen, een nieuwe lijn (via BabyXL) krijgen en dan onder de nieuwe voorwaarden kan vallen. Wij vallen beiden nog niet onder de nieuwe voorwaarden, namelijk hogere upload en nog wat dingen. Dat zou dan allemaal wel meteen meegenomen worden. Plus het feit dat hij dan ook een nieuw gratis modem krijgt en lagere tarieven (voor het Wide Open abonnement).
Het klopt dus wel dat ze nu ook zaken doen met BabyXL. Of nu ook ALLE abonnementen hiermee afgesloten worden durf ik niet te zeggen. Dat kunnen ze je alleen bij Telebyte vertellen. Ik moet zelf binnenkort ook eens bellen aangezien ik binnenkort mogelijk verhuis (samenwonen) en mijn vader geen dikke 8mbit pijp nodig heeft....
Klopt, zijn tegenwoordig Alcatel ( correct me if I'm wrong )..mrsar schreef op 13 augustus 2004 @ 12:00:
ach ik zit nog steeds via bbned met 1mbit up :)en sinds tijden geen problemen meer gehad (sinds de verandering van de dslam van cisco naar wat anders)
btw heb vandaag contact gehad met Telebyte en klopt dat ze sinds een paar maanden ook met BABYXL samen werken. Alleen grote pech is dat ik juist op zoek was naar een BBNED only provider. Vraag niet waarom, redenen zijn persoonlijk. Daarom ben ik ook niet via Demon gegaan. Blijkt dus dat Telebyte exact hetzelfde hanteerd. Alleen staat dit niet bij hun op de site, noch in de voorwaarden of aanvraagformulier noch bij babyxl zelf.
Probeer alsnog dit omgezet te krijgen en langere wachttijd kan me aan mijn reet roesten, is verbinding in mijn nieuwe huis wat pas klaar is over 1-1,5 mnd. Heb daarom ook 6 weken voor verwachte verhuizing, de abbo aangevraagd met aanname dat ut wel zal werken rond de tijd dat ik er ga wonen.
Krijg ik een en ander gezeur over de hoge kosten die daaraan verbonden zijn en ook nog de opmerking dat ik het had moeten aangeven, want dan hadden ze me op bbned gezet ipv babyxl.. Uhuh, alsof ik wist dat ze ook via babyxl werkten.
Heb mijn nummer doorgegeven met de vrag of ze alsnog wat konden regelen, maar heb een donkerbruin vermoeden dat ik daar nieks meer over te horen krijg.
Verwijderd
- Uptime modem van 75 dagen met goed werkende verbinding (nok nok on wood
Als bij ons in de straat laatst de bliksem niet was ingeslagen had ik een uptime gehad van ruim 150 dagen zonder onderbrekingAram schreef op 24 augustus 2004 @ 12:00:
Beetje leven in de brouwerij brengen:
- Uptime modem van 75 dagen met goed werkende verbinding (nok nok on wood). Wie biedt er meer?
Gelukkig weinig schade bij ons, 3 huizen verderop bijna alle electronica naar de haaien.
Yup, ik heb vandaag ook een SMC ontvangen.Suki schreef op 12 augustus 2004 @ 23:10:
klopt ut dat ze zijn overgestapt op SMC? Heb net de SMC7204BRA ( barricade ) mogen ontvangen van ze.
Nix dan lof over de snelheid. Ik ben echt onder de indruk.
Ik had niet gedacht dat ik boven de 100K upload kon krijgen.
Kan je na een jaar je abonnement opzeggen gelijk weer een nieuwe nemen? Ik wil namelijk ook een smcFlint schreef op 28 augustus 2004 @ 01:38:
[...]
Yup, ik heb vandaag ook een SMC ontvangen.
Nix dan lof over de snelheid. Ik ben echt onder de indruk.
Ik had niet gedacht dat ik boven de 100K upload kon krijgen.
Wat voor nadelen zitten er aan als ik m'n abo stop zet en dan weer begin?
Of kan ik nu, na een jaar, maandelijks opzeggen?
Of kan ik nu, na een jaar, kosteloos downgraden? Of kon dat al?
Anyway, ik zie zo'n smc wel zitten, zeker als er een betere upload gehaald kan worden.
Dat is compleet onzeker of je een hogere upload haalt. BBned heeft in verschillende cetnrales nu Cisco & Alcatel apparatuur staan. De maximale upload is afhankelijk van de combinatie modem + dslam (chipset fabrikant van beide) en of je lijn het toelaat natuurlijk door lengte & kwaliteit.admiral schreef op 28 augustus 2004 @ 11:37:
[...]
Kan je na een jaar je abonnement opzeggen gelijk weer een nieuwe nemen? Ik wil namelijk ook een smc
Wat voor nadelen zitten er aan als ik m'n abo stop zet en dan weer begin?
Anyway, ik zie zo'n smc wel zitten, zeker als er een betere upload gehaald kan worden.
Opzeggen --> wachten tot lijn vrij is (kpn sloopt dsl lijn) --> opnieuw aanvragen --> wachten op portering (kpn prikt lijn weer in). Totaal? Tussen 2 a 6 weken geen internet mits er geen fouten of vertragingen onderweg zijn. Zinvol voor een nieuw modem wat misschien hoger synced? Mijn inziens echt niet....
Die SMC doet wel her-trainen, want m'n upload was eerst 9xxkbit (weet het niet meer precies), en na een reconnect van het modem kwam er 1024 te staan.
Ik neem het Telebyte wel kwalijk dat ik in dit topic moet opzoeken hoe ik op m'n homepage kan komen... Dat hadden ze me best in een briefje mogen vertellen. (Website staat ook al nix...)
Verwijderd
Beter kjiken dan... Staat er toch echt.Flint schreef op 28 augustus 2004 @ 14:05:
Ik neem het Telebyte wel kwalijk dat ik in dit topic moet opzoeken hoe ik op m'n homepage kan komen... Dat hadden ze me best in een briefje mogen vertellen. (Website staat ook al nix...)
Hebben jullie trouwens ook geen last meer van verbindingsproblemen met de nieuwsserver? Ik merk dat het verbinden en downloaden nu met constante snelheid gaat. dat was eerst niet het geval...
Retentie is nog steeds slecht imho.
Geweldig...dat valt me dan nog mee, maar zoals je ziet niet duidelijk voor iedereen. Hoe moest ik weten dat ik überhaupt op de website moest gaan zoeken
Normaals, zoiets zet je gewoon op papier, en lever je samen met het modem...
Nahja dan maar tweede hands een smc'tje scoren dan. Kijken of ik boven de 70k upload uit kan komen.
Ja, dat mag (zie alg. voorwaarden)admiral schreef op 28 augustus 2004 @ 11:37:
[...]
Nee, downgraden kan maar kost je 50 euro. Helaas wordt daar op de website niets over gemeld.
[ Voor 5% gewijzigd door EdwinB op 29-08-2004 17:50 ]
Afstand tot de telefooncentrale is 1641 meter (1782 m volgens de minder betrouwbare meting), volgens deze site: http://spike.oli.tudelft.nl/adsl/
Verder gaat mijn ADSL via BBNed.
Newsservers zijn nog steeds niet goed wat betreft retentie zoals te lezen is in de bovenstaande reacties.
Jawel, staat er welEdwinB schreef op 29 augustus 2004 @ 17:49:
[...]
Ja, dat mag (zie alg. voorwaarden)
Nee, downgraden kan maar kost je 50 euro. Helaas wordt daar op de website niets over gemeld.
klik
Edit: Ik zit op 1443 meter volgens de site.
[ Voor 8% gewijzigd door Flint op 29-08-2004 18:38 ]
Verwijderd
ben benieuwd wat dat voor verschil maakt.
doggiedoggiedog schreef op 29 augustus 2004 @ 17:56:
ik zit in den haag. Niets te klagen over de down- en upsnelheid. Mijn up/down snelheid volgens mijn modem: 1024 / 7616.
Afstand tot de telefooncentrale is 1641 meter (1782 m volgens de minder betrouwbare meting), volgens deze site: http://spike.oli.tudelft.nl/adsl/
Verder gaat mijn ADSL via BBNed.
Newsservers zijn nog steeds niet goed wat betreft retentie zoals te lezen is in de bovenstaande reacties.
Download 8192 kbps
Upload 1024 kbps
Overboekingsfactor 1:25
eerste 3 maanden EUR 54,95
na 3 maanden EUR 64,95
Aansluitkosten gratis
Bij Personal ADSL 1024, 2048 en Wide Open krijgt u een 4-poorts Ethernet modem gratis.
das niet slecht dacht ik zo
[ Voor 21% gewijzigd door hidden op 29-08-2004 18:41 ]
840-850k/s download en 95k/s upload.
Omgeving Den Bosch, en ik zit iets meer als 2km van de centrale af. Niet slecht dacht ik zo
Dat hebben ze er dan snel ff bijgezet toen ik er een paar weken geleden over ging klagen...Flint schreef op 29 augustus 2004 @ 18:22:
[...]
Jawel, staat er wel
klik
Edit: Ik zit op 1443 meter volgens de site.
8 mbit is leuk, maar na een jaar heb je t wel gezien en ga ik 1 mbit voorlopig genoeg vinden (en 40 eur per maand ook wel....)
[ Voor 17% gewijzigd door EdwinB op 30-08-2004 20:52 ]
Verwijderd
de 20e word pas de verbinding gerealiseerd.
dan zetten ze hem over van planet naar telebyte.
maar hoort er geen cd bij de modem?
Jawel, staat op de doos.Verwijderd schreef op 11 september 2004 @ 13:58:
heb net de SMC modem mogen ontvangen.
de 20e word pas de verbinding gerealiseerd.
dan zetten ze hem over van planet naar telebyte.
maar hoort er geen cd bij de modem?
Maar, blijkbaar heb je die nooit nodig, want telebyte haalt 'm eruit.
Modem is al helemaal geconfigureerd als je 'm krijgt.
Verwijderd
ik probeerd er een planet verbinding mee te krijgen hehe,maar het lukt voor geen meter.
nou ja dan weet ik het niet meer.
ik heb altijd een usb gehad dus.
Verwijderd
Ik heb sinds kort ook adsl via telebyte (512/256). Als adsl modem heb ik de SMC7204brb. Het modem was al juist ingesteld volgens Telebyte.
Kan iemand een verklaring geven voor de volgende settings in de WAN configuratie:
Per VC settings:
Enabled: YES
VPI: 0
VCI: 35
Static Ip adres: 192.168.241.101
Subnet mask:255.255.255.0
Gateway: 0.0.0.0
Waarom dit static ip adres: 192.168.241.101
Mijn LAN ip van het modem is 192.168.1.1/255.255.255.0
Wat zijn de laatste ervaringen betreft de nieuwsserver?
Persoonlijk vind ik dat het nog steeds niet optimaal is. Snelheid is goed, maar de retentie is nog steeds laag.
Graag zou ik jullie mening willen horen
Verwijderd
Vind ik ook. Een retentie van ongeveer een dag is veel te weinig. Snelheid is echt goed! Ik download gemiddeld met 400 KB/sdoggiedoggiedog schreef op 07 oktober 2004 @ 00:45:
*schop*
Wat zijn de laatste ervaringen betreft de nieuwsserver?
Persoonlijk vind ik dat het nog steeds niet optimaal is. Snelheid is goed, maar de retentie is nog steeds laag.
Graag zou ik jullie mening willen horen
vraag me af of ze er nog iets aan gaan doen
edit:
ze hebben een nieuwe website, daar staat op dat de retentie verdubbelt gaat worden.
ben benieuwd
[ Voor 41% gewijzigd door J.W op 21-10-2004 11:39 ]
Verwijderd
Inderdaad, ik zag het ook vanmorgen. Een duidelijke uitleg van de nieuwsserver vind ik wel fijn. Nu maar hopen dat het ook allemaal waar is wat er in die uitleg staat.J.W schreef op 19 oktober 2004 @ 13:58:
ze hebben een nieuwe website, daar staat op dat de retentie verdubbelt gaat worden.
ben benieuwd
Da's toch altijd fijn om te lezen. Je weet gewoon zeker dat je onbeperkt mag internettenTelebyte hanteert op al haar Personal ADSL abonnementen geen
datalimiet of fair-use policy. Geen enkele Personal ADSL klant is
ooit aangesproken op zijn of haar downloadgedrag en er zal ook
nooit iemand hierover aangesproken worden.
yupFlint schreef op 21 oktober 2004 @ 13:34:
Van de telebyte website:
[...]
Da's toch altijd fijn om te lezen. Je weet gewoon zeker dat je onbeperkt mag internetten

en ik heb ook al een hele tijd geen probleem meer gehad met de verbinding
Tja mensen, eigenlijk hebben we toch wel een rete goede access provider tegen een allerzins redelijke prijsmrsar schreef op 21 oktober 2004 @ 15:15:
[...]
yupheb ze inderdaad nog nooit gehoord
![]()
![]()
en ik heb ook al een hele tijd geen probleem meer gehad met de verbinding
Ik ben in ieder geval dik tevreden met de performance van mijn lijn.
Dus ik denk dat het aantal maximale connecties van de modem is bereikt. E-tech, met 4poorts ingebouwde switch ISDN, die je in het begin er bij kreeg.
Weet iemand het aantal max connecties? En een modem die hier geen/minder last van heeft?
[ Voor 6% gewijzigd door admiral866 op 22-10-2004 09:13 ]
ik was ff bang dat ze over de kop zouden gaan, er was zoveel gezeik rondom hun.Aram schreef op 22 oktober 2004 @ 00:34:
[...]
Tja mensen, eigenlijk hebben we toch wel een rete goede access provider tegen een allerzins redelijke prijs![]()
![]()
Ik ben in ieder geval dik tevreden met de performance van mijn lijn.
Maar het ziet er naar uit dat ze weer helemaal back zijn.
Als ze de retentie nog verbeteren dan is het wat mij betreft een hele goede acess provider
Ik heb Shareaza 24 x 7 open staan zonder probleem. Ik gebruik de Speedtouch 510.admiral schreef op 22 oktober 2004 @ 09:11:
ik heb alleen wel es last van dat verbinding dood is. Dan even modem reboot en dan is het weer ok. Denk Komt alleen voor als ik peer 2 peer programmas aozlas bittorrent etc open heb.
Dus ik denk dat het aantal maximale connecties van de modem is bereikt. E-tech, met 4poorts ingebouwde switch ISDN, die je in het begin er bij kreeg.
Weet iemand het aantal max connecties? En een modem die hier geen/minder last van heeft?
Dat heeft mijn SMC modem ook wel eens. Ik weet niet waardoor het precies komt, maar ff het modem uitzetten helpt dan wel....admiral schreef op 22 oktober 2004 @ 09:11:
ik heb alleen wel es last van dat verbinding dood is. Dan even modem reboot en dan is het weer ok. Denk Komt alleen voor als ik peer 2 peer programmas aozlas bittorrent etc open heb.
Verwijderd
Maar twee keer problemen gehad met deze provider 1 keer dat er een nieuwe nieuwsserver in de lucht werd gebracht ieder kreeg toen nieuwe ipadressen ook.
En de laatste keer afgelopen zondag na tien uur 's-avonds.....
Ligt het dus aan de BBnet lijn, dus na een reset No Problemo Amigo
Ben het helemaal met Aram eens dat dit een hele goede provider met een heel redelijke prijs....
8mbit voor rond de 64 euro......
tot nu toe Nix dan lof. (ben gewoon klant)
3 hoeraatjes
tijd bevalt het perfect. De mensen die aan de telefoon zitten hebben verstand
van zaken (bijv hoe ik de modem in bridge moest zetten of instellingen onder
Unix). Verder de verbinding is al die tijd ook top.
Nu komt het feit dat ik op mijzelf ga wonen over een aantal weken. Ik was van
plan om daar ook zeker Telebyte te gaan nemen. Tot ik het aanvraagcontract
ging invullen en ik zag dat ze daar in hebben staan dat je 75 euro afsluitkosten
moet gaan betalen als je ooit weggaat. Deze regel hadden ze een paar
maanden geleden nog niet. Ze maken dan heel leuk reclame dat ze geen
aansluitkosten vragen maar vervolgens flikken ze dit. Dit had ik toch niet
gedacht van een bedrijfje als Telebyte.
Dus ik dacht ik stuur ze een email en vraag ze om een verantwoording waarom
ze dat gedaan hebben. Helaas heb ik daar niets op terug gehad. Ik vind dit
echt een hele slechte zaak.
Wat is jullie mening over deze actie van ze?.
Dit is de email die ik verstuurd had (in een zeer pissige bui)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
| Geachte heer/mevrouw, Afgelopen weken heb ik meerdere malen via email contact gehad met één van uw medewerkers (Mu*** ***ay). Hij heeft mij op al mijn vragen zeer netjes geholpen. Het ging om het feit dat ik op dit moment bij mijn ouder woonachtig ben. Dit zal gaan veranderen aan het eind van het jaar omdat ik een eigen huis gekocht heb. Doordat ik alle tijd dat wij thuis Telebyte hadden zeer tevreden over jullie ben was ik van plan om in mijn nieuwe huis ook een aansluiting via Telebyte te nemen. Met uw collegae had ik alles door gesproken en ik was van plan vandaag het aanmeldformulier op de post te doen. Tot dat ik het contract eens rustig doorlas en ik daar iets in zag staan waar ik absoluut niet mee akkoord ga. Namelijk de volgende zin: "Ik heb kennis genomen van de ADSL voorwaarden en onderschrijf ze bij deze op voorwaarde dat mijn aanmelding wordt geaccepteerd. Indien u na afloop van het abonnement het contract beëindigd, worden er éénmalig *_afsluitkosten_* van 75 euro in rekening gebracht. " Ik vind het ronduit schandalig om dit in een aanmeldingscontract op te nemen. Ik hoor en lees op Tweakers veel over aansluitkosten maar nooit over afsluitkosten. Jullie maken een zogenaamde mooie actie met de krachtterm "geen aansluitkosten". Het enige dat jullie bij deze actie gedaan hebben is de aansluitkosten verplaatsen naar een eventuele afsluitprocedure. Al die tijd had ik van jullie toch een heel ander beeld, namelijk een klein maar zeer technisch onderlegde ISP die zeker geen opmerkelijke dubieuze regel in hun contract opnemen. Ik weet zeker dat deze regel er enkele maanden geleden er nog niet in stond. Toen heb ik namelijk het abonnement bij mijn ouders aangevraagd. Helaas heb ik door deze regel moeten besluiten mijn heil ergens anders te gaan zoeken. Mochten jullie toch een normale actie kunnen maken waarin ik inderdaad geen aansluitkosten hoef te betalen (dus ook geen zogenaamde afsluitkosten)dan hoor ik graag van jullie. Tot die tijd ben ik diep betreurd dat zelf jullie deze manier van werken preferen boven klantvriendelijkheid. Mochten jullie interesse hebben in een mondelinge toelichting, dan kunnen jullie mij bereiken op 06-********. Met vriendelijke groet, ***** |
[ Voor 4% gewijzigd door GAEvakYD op 02-11-2004 21:57 ]
Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.
Vaak betaalt een ISP ook bij de telco aansluitkosten vooraf & afsluitkosten achteraf (bij opzegging). En dat kan zo ook weer door berekend worden. Bij veel ISP's kan je de bepaling na lang zoeken pas vinden zelfs. Valt mee dat ze hem niet beter verstopt hebben.
Verwijderd
Overstappers blijft altijd een probleem. Bij verhuizingen krijg je de kans om je opnieuw te orienteren. Er zijn teveel ISP's in nederland wat de keuze ruim stelt. Overal zie je aanbiedingen met 'gratis modem' etc etc.Verwijderd schreef op 02 november 2004 @ 22:08:
Dit is gedaan om 'verhuizers' tegen te gaan denk ik. Verhuizen van je verbinding kost geld. Maar als je het nou opzegt en dan opnieuw aanvraagt kost het je niks en heb je nog een gratis modem ook. Dus zullen ze dat daarom wel hebben gedaan
Hollanders willen alles zo goedkoop mogelijk, dus veel snelheid, geen datalimieten, geen aansluitkosten etc etc etc. Daar speelt de markt op in natuurlijk. Dan moeten we achteraf niet gaan zeuren over dit soort voorwaarden en punten als afsluitkosten, we vragen er zelf om.
Op 8 mbit best wel een van de goedkoopste maar op 1 mbit is 40 eur/maand tegenwoordig echt wel teveel...
demon valt eigelijk al af vanwege de slechte ping tijden en slechte service die ik kreeg aan de telefoon.
xs4all heb ik nu een paar jaar en nog nooit een enkel probleem mee gehad. maar ze zijn duurder en de newserver is wat mager. online game (ping tijden) zijn prima bij xs4all.
daarom kom ik bij telebyte uit. deze hebben een goede newsserver (schijnt?) en zien er verder ook wel goed uit. maar hoe is het gamen savonds als het druk word.
maar ik wil wel kwaliteit dus misschien kan ik dan beter voor xs4all gaan met een pay newserver?
nog meer mensen die getwijfelt hebben aan telebyte? en wat was de doorbraak voor de beslissing?
kan ik ook bij telebye een dns naam krijgen net zoals bij xs4all.
ik heb nu bv sjemm.xs4all.nl en das erg makkelijk voor een helehoop dingen
Het is dat ik hier binnen het jaar wil verhuizen anders hadden ze mn opzegbrief allang op de mat gehad...
Ja,Zjemm schreef op 05 november 2004 @ 17:08:
maar ik wil wel kwaliteit dus misschien kan ik dan beter voor xs4all gaan met een pay newserver?
Of voor Cistron (Toekomstig Xs4all, waarschijnlijk kan je je account gewoon houden.) bij babyxl, en dan met payserver. www.cistron.nl/diensten . Nog een voordeel, is dat dit binnen 15 minuten kan, ipv. 6 weken zonder internet.
En voor je sjemm.xs4all.nl surf je gewoon even naar sjemm.mine.nu (aan maken bij www.mine.nu)
Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots
Hoho, een rev-DNS is wat anders als een (sub)domain aan je Ip hangen he..mhr-zip schreef op 05 november 2004 @ 23:34:
En voor je sjemm.xs4all.nl surf je gewoon even naar sjemm.mine.nu (aan maken bij www.mine.nu)
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Heel leuk allemaal maar heb je die belachelijke datalimieten zien staan?. 20 GB voor een 2/1 lijntje per maand. PFFFFFmhr-zip schreef op 05 november 2004 @ 23:34:
[...]
Ja,
Of voor Cistron (Toekomstig Xs4all, waarschijnlijk kan je je account gewoon houden.) bij babyxl, en dan met payserver. www.cistron.nl/diensten . Nog een voordeel, is dat dit binnen 15 minuten kan, ipv. 6 weken zonder internet.
Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.
xs4all met een payserver (newserver) waar je ook gratis een subdomein hebt.
of
telebyte die standaart een newsserver leverd vergelijkbaar met payserver.
prijzen zijn vergelijkbaar.
Die newsserver van telebyte kan makkelijk slechter worden. En van payserver veranderen is veel makkelijker...Zjemm schreef op 08 november 2004 @ 12:47:
wat zouden jullie doen. voor gamen en downen.
xs4all met een payserver (newserver) waar je ook gratis een subdomein hebt.
of
telebyte die standaart een newsserver leverd vergelijkbaar met payserver.
prijzen zijn vergelijkbaar.
Verwijderd
Volgens me kan Telebyte ook zgn Telco-Telco migratie. Je lijn is dus binnen 15min. verhuisd.mhr-zip schreef op 05 november 2004 @ 23:34:
[...]
Ja,
Linux rulez
Verwijderd
Waarom zou ik meer betalen voor die payservers als de newsserver van Telebyte toch die payserver kwaliteit heeft?mhr-zip schreef op 08 november 2004 @ 13:10:
[...]
Die newsserver van telebyte kan makkelijk slechter worden. En van payserver veranderen is veel makkelijker...
Linux rulez
Verwijderd
Inderdaad, subdomein is heel anders dan reverse DNS.BackSlash32 schreef op 06 november 2004 @ 18:21:
[...]
Hoho, een rev-DNS is wat anders als een (sub)domain aan je Ip hangen he..
Linux rulez
Newsserver is niet de core business van Telebyte.Verwijderd schreef op 09 november 2004 @ 02:22:
[...]
Waarom zou ik meer betalen voor die payservers als de newsserver van Telebyte toch die payserver kwaliteit heeft?
Linux rulez
Zie ook:
Verwijderd in "Telebyte adsl wide open, iemand al ervar..."
Dat weet ik ook wel, maar wat voor voordelen heeft zo'n reverse dns, behalve dat je een 1337 host hebt op irc?Verwijderd schreef op 09 november 2004 @ 02:25:
[...]
Inderdaad, subdomein is heel anders dan reverse DNS.
Linux rulez
[ Voor 9% gewijzigd door mhr-zip op 10-11-2004 20:00 ]
Verwijderd
Het enige probleem met telebyte dat ik op dit moment heb is de newsserver.
De snelheid is goed maar de retentie en compleetheid zijn om te janken.
Ik heb nu als proef maar ff een eweka newsserver account genomen, slechter kan het iig niet zijn.
Verwijderd
de compleetheid van 2 groepen van newsbin.telebyte.nl:Verwijderd schreef op 10 november 2004 @ 19:52:
Ik ben ook erg benieuwd hoe je dat hebt geregeld
Het enige probleem met telebyte dat ik op dit moment heb is de newsserver.
De snelheid is goed maar de retentie en compleetheid zijn om te janken.
Ik heb nu als proef maar ff een eweka newsserver account genomen, slechter kan het iig niet zijn.
1. alt.binaries.boneless: 90%
2. alt.binaries.ftn: 85%
Wat is de compleetheid van de newsserver van eweka voor die 2 groepen?
Linux rulez
-Speed van deze provider ook in de avond goed van Wide open?
-Vaak Downtime/problemen ?
-Als er problemen zijn worden deze dan snel opgelost en gemeld?
-Geen poort/site blocks?
-Factuur online of via post?
- zo goed als geen downtime. ik kan me de laatste downtime iig niet herinneren. In het begin van telebyte was dit wel anders, maar hier hebben ze helemaal geen problemen meer mee.
- geen recente ervaring mee.
- geen blocks
- ik had geloof ik een ding geprint en opgestuurd. Maar dit kan je ook zelf op de website vinden lijkt me.
- Laatste tijd heb ik problemen met mijn lijn, daarvoor niet.
- Ik heb ze gebeld, maar ze blijken me niet echt te geloven, bijv. ze checken mijn lijn dan net nadat mijn lijn telkens zat te resetten en zeggen dat er niks aan de hand is en dat ik maar even verder moest kijken. Heb er dus nog steeds last van.
- Niet dat ik weet.
[ Voor 36% gewijzigd door Tha_TE op 15-11-2004 17:10 ]
Goed
Paar maanden terug wat dipjes, lag aan BBned
Kennis van de helpdesk is niet super, maar gelukkig bijna nooit problemen
-Geen poort/site blocks?
geen
-Speed van deze provider ook in de avond goed van Wide open?
Speed is prima
Geen meer sinds de problemen van begin dit jaar. Veel problemen gehad maar BBned en Telebyte hebben het naar mijn idee goed opgelost door nieuwe NRP's neer te zetten
Er word niks gemeld, alleen wanneer je lang zeurt bij de helpdesk. Zelf geen ervaring mee, bel nooit met die gasten. In het begin wel eens gedaan maar heb het opgegeven aangezien ze zelf regelmatig niet weten waar ze het over hebben.
-Geen poort/site blocks?
Geen blocks voor zover mij bekend.
Ik krijg nooit een factuur per post of email, alleen herinneringen wanneer ik weer eens vergeten ben om te betalen, per post.
Overigens heb ik begin dit jaar eens geprobeert om een reversed DNS entry te krijgen maar dat is me tot op heden niet gelukt. Ze wilden allerlei informatie hebben van mij die ik ze toegestuurd heb maar er is nooit meer op gereageerd. Gezien mijn ervaring met de helpdesk heb ik het daar maar bij gelaten. Overigens, wanneer je de DNS van telebyte queried krijg je wel een reversed dns entry te zien. Deze worden echter niet naar andere DNS servers gerepliceerd. Dont ask me why....
Ik heb zo'n blauwe e-tech, 4 ports switch over ISDN. Gebruik de nieuwste firmware, 3.14 ofzo dacht ik.
Anyway, ik kan niet meer poorten toevoegen bij de virtual server pagina. Krijg een melding dat er niet meer dan 20 poorten ingesteld kunnen zijn. Maar er zijn maar 12 ingesteld..
Kan dit opgelost worden of moet ik de firmware opnieuw flashen?
edit: ah opgelost.
Het is dus zo dat een range van poorten ook als meer dan 1 entry geld. Ik wilde namelijk een range toevoegen. Wel zuur maargoed daar lag et dus aan.
[ Voor 19% gewijzigd door admiral866 op 24-11-2004 13:02 ]
Verwijderd
Alleen ik twijfel tussen de 2mbit of 8mbit. Ik zit 2533 meter van de centrale via die ene site, maar die is van september 2003 en alleen BBned.
Had ze gemaild en bij mij wordt het via BabyXL geleverd.
Zal ik die 8mbit gemiddeld halen, of zal ik er ver onderzitten?
Vroeg ze ook of ze eerst een test konden doen welke snelheid ik zal halen, maar daar doen ze niet aan.
Dit topic is gesloten.