Telebyte adsl wide open, iemand al ervaring?

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 4.012 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste mensen,

Er zijn nogal wat discussies opgang omtrend Telebyte,
zijn er mensen met echte problemen dan kunnen die worden
gemeld bij :
csd@telebyte.nl

Een snelle internet verbinding, geen gezeur over dataverkeer, lage
tarieven. Er valt toch bjna niks te klagen.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:10
Kun je dan ook mijn vraag beantwoorden?.
Is de telefoon centrale in Apeldoorn Zuid nu wel of niet geupgrade?.
Ik krijg dus helaas van verschillende medewerkers verschillende informatie.

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het tweakers forum ga ik niet gebruiken als helpdesk forum,
dus voor alle mensen die het vorige bericht niet begrepen hebben
stuur vragen/klachten/problemen naar csd@telebyte.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• admiral866
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-09 07:44

admiral866

The King Personality Disorder

nou m'n adsl doet et weer. Alleen in de modem staat nog steeds 512kb upload, bij ADSL status.

Kan het helpen als ik em met de hand reset?
ff voor de duidelijkheid.. ik zit nu dus op me werk en kan dus niet proberen te resetten.

[ Voor 27% gewijzigd door admiral866 op 11-05-2004 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-09 15:49

mrsar

waar een sar is,is een wodka

admiral schreef op 11 mei 2004 @ 15:00:
nou m'n adsl doet et weer. Alleen in de modem staat nog steeds 512kb upload, bij ADSL status.

Kan het helpen als ik em met de hand reset?
ff voor de duidelijkheid.. ik zit nu dus op me werk en kan dus niet proberen te resetten.
tsssk niet eens terminal server thuis :P(of remote desktop op xp) :P
is er niemand thuis dan die het voor je kan doen :)

anyway,mijn lijn draait nu alweer paar weken goed zonder reset v/d router/modem en de 1mbit up :) ik ben helemaal blij :) sinds de verandering v/d dslam heb me lijn niet meer vastgezeten

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• admiral866

admiral866

mrsar schreef op 11 mei 2004 @ 15:35:
[...]

tsssk niet eens terminal server thuis :P(of remote desktop op xp) :P
is er niemand thuis dan die het voor je kan doen :)

anyway,mijn lijn draait nu alweer paar weken goed zonder reset v/d router/modem en de 1mbit up :) ik ben helemaal blij :) sinds de verandering v/d dslam heb me lijn niet meer vastgezeten
heuh?
Ik zei er niet voor niets met de hand resetten bij
Ik heb namelijk wel een ssh server draaien thuis. Daarmee heb ik geprobeerd om met links2 te rebooten. Maar daarna stond nog steeds 512k in de adsl status.

Zou het zuur vinden als er niets veranderd is. Heb het hele weekend, vanaf donderdag geen adsl gehad :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
GAEvakYD schreef op 11 mei 2004 @ 13:52:
Ok bedankt, mail is onderweg.

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doggiedoggiedog
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-01-2020
gemeld bij :
csd@telebyte.nl
'k heb wel 's gemaild naar csd@telebyte.nl met vragen over reverse dns. Daar heb ik echter nooit een antwoord op gehad
Dit klopt helemaal. Snel internetverbinding, tegen een mooie prijs. Verder is de verbinding en snelheid stabiel (bij mij iig).
Maar zoals bij ieder product, gaat het niet alleen om het product zelf. Ook de support en service zijn belangrijk. En daar schort het bij Telebyte helaas nog wat aan. Gewoon iets meer feedback naar de klanten zou zeker gewaardeerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNi-Cow
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-03-2024
Verwijderd schreef op 11 mei 2004 @ 13:42:
Beste mensen,

gemeld bij :
csd@telebyte.nl

:'( :D :'(

Dat zie ik niet vaak... maaruh.. leest u/jullie nou ook de klachten/reacties op dit forum... zoja... doen jullie er dan ook wat mee?

Ik had een paar probleempjes, een mail is onderweg.

[ Voor 19% gewijzigd door DNi-Cow op 12-05-2004 02:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
doggiedoggiedog schreef op 11 mei 2004 @ 19:57:
Dit klopt helemaal. Snel internetverbinding, tegen een mooie prijs. Verder is de verbinding en snelheid stabiel (bij mij iig).
Maar zoals bij ieder product, gaat het niet alleen om het product zelf. Ook de support en service zijn belangrijk. En daar schort het bij Telebyte helaas nog wat aan. Gewoon iets meer feedback naar de klanten zou zeker gewaardeerd worden.
Ik heb op moment van schrijven nog geen verbinding via hun maar de specs zijn idd erg interesant. Maar zoals jij ook al zegt mag er wel iets gedaan worden aan de communicatie naar de klant toe. Die verloopt soms nogal raar waardoor je niet het gevoel 'de klant is koning' krijgt. Ik begrijp Telebyte natuurlijk wel, dat ze harstikke simpel worden van al die LUI die bellen dat ze geen internet hebben. Als ze dat zouden kunnen oplossen zou het echt helemaal top zijn. Bijvoorbeeld een cursus 'callcenter' en 'communiceren met de klant' . Ik praat uit eigen ervaring, voor ik die cursussen gehad had gebruikte ik soms ook wel woorden die eigelijk niet konden.
Ik vind het opzicht dus geen probleem omdat ik weet hoe de mensen zich voelen op een helpdesk maar denk dat andere personen het niet echt relaxed vinden als ze onder de noemer LUI geschoven worden. Ik kon er wel om lachen zelfs en de jongen zelf ook. Een qoute uit de zin:
"Normaal gesproken als wij groen licht hebben van de kpn gaat gelijk de modem inclusief informatie op de post naar die lui"

O-) O-)

[ Voor 7% gewijzigd door GAEvakYD op 12-05-2004 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
EDIT:
Foutje perongeluk een dubbelpost

[ Voor 96% gewijzigd door GAEvakYD op 12-05-2004 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dynax
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-07 16:27
GAEvakYD schreef op 11 mei 2004 @ 13:52:
Is gedaan, door mijn collega's.

mijn systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emus
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-01-2022
op woensdag 12 mei viel precies om 00.00 mijn internet uit en na anderhalf uur om precies te zijn weer online en ik kwam er snel achter dat mijn upload opeens sneller was en makkelijk nu rond de 100kb/s haalde ... ben helemaal blij top dag..
thnx telebyte .. hebben meerdere mensen dit?

ik deed mijn upload test meerdere malen om er zeker van te zijn op

www.speedtest.nl
www.mordax.nl

en ff wat andere zooi uploaden naar ftps op het internet en het was egt waar _/-\o_

heb helemaal geen upgrade form gestuurd maar ben ze zeer dankbaar O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
dynax schreef op 12 mei 2004 @ 19:32:
[...]

Is gedaan, door mijn collega's.
Nice, Nice.

Geef ze een biertje van me. _/-\o_ _/-\o_
Nu afwachten wanneer ik van rol afkom om aangesloten te worden.

[ Voor 16% gewijzigd door GAEvakYD op 13-05-2004 08:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• admiral866

admiral866

emus schreef op 13 mei 2004 @ 01:20:
op woensdag 12 mei viel precies om 00.00 mijn internet uit en na anderhalf uur om precies te zijn weer online en ik kwam er snel achter dat mijn upload opeens sneller was en makkelijk nu rond de 100kb/s haalde ... ben helemaal blij top dag..
thnx telebyte .. hebben meerdere mensen dit?

ik deed mijn upload test meerdere malen om er zeker van te zijn op

www.speedtest.nl
www.mordax.nl

en ff wat andere zooi uploaden naar ftps op het internet en het was egt waar _/-\o_

heb helemaal geen upgrade form gestuurd maar ben ze zeer dankbaar O+
Noh, en ik heb et aangevraagd en ik heb nog niets.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emus
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-01-2022
admiral schreef op 13 mei 2004 @ 11:01:
[...]

Noh, en ik heb et aangevraagd en ik heb nog niets.. :(
O-) ik was gewoon liev, jij neit :P

maar ik had gehoord dat je moest betalen dat vond ik een beetje jammer voor andere ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
Hoe staat het tegenwoordig metd e retention van de newsserver?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GAEvakYD schreef op 15 mei 2004 @ 16:27:
Hoe staat het tegenwoordig metd e retention van de newsserver?.
Ik heb het idee dat sommige binaries de laatste paar dagen veel completer zijn geworden. De retentie is ong 2 dagen op dit moment.

Kan iemand die bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
Nou ze hebben hun belofte weer eens niet na weten te komen. Nadat ik 2 weken geleden boos gebeld had werd mij 100% gegarandeerd dat ik Vrijdag 21 Mei internet zou hebben via Telebyte. De centrale was namelijk al klaar en de procedure moest alleen even afgehandeld worden. Straks maar weer bellen kijken wat ze nu voor rotsmoes hebben. Ik zou namelijk een schriftelijke bevestiging krijgen met daarop de mededeling dat als het internet er de 21e niet was dat ik naar Wannadoo zou gaan. Dit zou eigelijk niet kunnen maar omdat ik nu al zo lang wacht zouden ze een uitzondering maken. DIe brief heb ik alleen nooit gehad en heb er weinig hoop in dat ik die ooit ga zien.

Man wat heb ik hier spijt van zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 mei 2004 @ 17:10:
[...]

Ik heb het idee dat sommige binaries de laatste paar dagen veel completer zijn geworden. De retentie is ong 2 dagen op dit moment.

Kan iemand die bevestigen?
Ik weet niet hoe je hieraan komt, maar het was zo dat de laatste paar weken ik bijna nooit op de server kon komen. Ik heb nu even gekeken en het lijkt erop alsof ze alles eraf hebben gedonderd en opnieuw zijn begonnen. Alle groepen zijn nagenoeg leeg B)

Ze zijn al vanaf november/december bezig met het opzetten van een nieuwsserver, dat is dus al zo'n 6 maanden en nog steeds is het k*t met peren.
Ik snap echt niet wat het probleem is, kan iemand het mij misschien uitleggen? :?

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2004 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag dit antwoord van Telebyte ontvangen

"Afgelopen week hebben we erg veel vooruitgang geboekt met onze
nieuwsservers. De feedermachine's hebben momenteel een compleetheid die
tussen de 80 en 100% ligt. Helaas zijn deze machines alleen om het nieuws
door te sturen, gebruikers kunnen hier niet mee verbinden.

De komende week zullen we de stroom tussen de reader-cluster en de feeder
machines gaan verbeteren. Hopelijk is dus deze week 'eindelijk' de
compleetheid van de nieuwsserver op het niveau waar we het willen hebben'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• admiral866

admiral866

zo hee joepie zeg :P Heb eindelijk dan m'n upload verhoging werkend. Had iets van 4 weken geleden aangevraagd...
Anyway het is niet echt een verdubbeling zeg maar. Dat ha ik ook niet verwacht, maar eigenlijk had ik wel wat meer dan 70KB/sec gehoopt.
Bij de ADSL status in de modem staat nu
Data Rate upload=8032 download=736

Iemand een idee of dit omhoog te krijgen is? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
Is dat niet die beperking die bepaalde modems hebben?. Tenminste die 736 komt mij heel bekend voor namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar

mrsar

bij mij in me etech modem heb ik 896 :) weet nie welke modem jij heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da.Rock
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Ik heb op mijn Speedtouch ook een upload van 896 Kbit/s en dat is een beperking van deze modem. Als ik hem reset wil hij af en toe ook wat lager uitvallen maar max is 896. Upload is 8064 maar ook dit valt soms wat hoger en soms wat lager uit.

[ Voor 19% gewijzigd door Da.Rock op 25-05-2004 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• admiral866

admiral866

hmz ander modem aanschaffen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Verwijderd schreef op 24 mei 2004 @ 21:07:
Ik snap echt niet wat het probleem is, kan iemand het mij misschien uitleggen? :?
Een volledige nieuwsfeed is grofweg een terabyte per dag. Dat komt binnen. Dat moet je opslaan. Je moet bijhouden hoe oud artikelen zijn, en je moet ze weggooien als ze te oud zijn. Dat moet je doen op een stel schijven. Hoe meer terabytes hoe beter. Verder zit je nogal met de snelheid. Je moet namelijk niet alleen schrijven, de gebruikers van de nieuwsserver willen ze ook nog lezen. Behalve die terabyte in, heb je dus ook nog een veel(of heel veel!) verkeer uit, naar je gebruikers toe. Vervolgens moet je, om een posting te kunnen vinden, ook nog een index bijhouden. Da's een database met artikel-nummers en de bijbehorende bestandsnaam.

Nou heb je twee oplossingen. Je begint met een array van een goed merk, van zeg 20Tbyte. Daar hang je een aantal dual-Xeon's aan, met FCAL ofzo. Verder regel je een RAM-diskje van een paar honderd gigabyte voor de index. Oh. En een loadbalancer die weet wat news is met een paar gigabit links. Linux of FreeBSD erop, diablo, tornado of gewoon INN, en dan een paar weken tot maanden laten roeren door een admin die dat al jaren doet.

Voor de gebruikers regel je een behoorlijk aantal goeie machines. Wat maakt niet eens veel uit, een P4 volstaat. Veel RAM is het enige criterium. En goeie links (ook FCAL?) met de storage-array en de RAM-disk. Die richt je in als readers. De loadbalancer gebruik je om in- en uitgaand verkeer alle kanten op netjes over de diverse machines te verdelen.

Inmiddels zijn we een ton of twee en een paar maanden verder. Die 200.000 euro moet je door de gebruikers van je newsserver terug laten betalen. Je schrijft 'm in 2 jaar af. (onrealistisch, want over een jaar is 'ie te klein, te traag en te oud). Dan moet je het salaris van 3 helpdeskers per maand in je nieuwsserver steken. En dat moet je terughalen via DSL-lijnen die (dankzij de recente prijzenoorlog) een paar euro netto per maand per lijn opbrengen.

Iemand heeft het zo al eens geprobeerd, en google kan je vertellen of dat een succesvolle aanpak is. Indrukwekkend is het wel.

De andere manier, het maximale halen uit wat je hebt en af en toe een stukje nieuwe hardware kopen, en buiten de kantooruren om onbetaald doorsleutelen aan je oplossing ken je al. Die kost weinig, het wordt steeds beter, maar het kost tijd.

Als je bereid bent iets van 20 euro per maand te lappen en je vind nog een paar duizend anderen die er zo over denken, dan is er best een betaalde nieuwsserver op te zetten. Succes is echter niet gegarandeerd, en je gokt dan wel met de nieuwprijs van een redelijk huis.

(Je bent zelfs vereeuwigd (en ik ook..) op http://www.nutz.nl/pubdoc/techniek/newsproblemen )

[ Voor 6% gewijzigd door burne op 26-05-2004 01:48 ]

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
Mooie uitleg incl foto's Burne. Dat valt dus nog niet binnen 1a2 dagen te realiseren op een thuisaccount. LOL.

Ik heb gister mijn modem binnen gekregen van Telebyte(jaja eindelijk) als het goed is komt er eind deze week signaal op de lijn te staan. Nu heb ik alles natuurlijk al wel aangesloten, nu heb ik een paar vraagjes.

1) Ik heb geen cdrom bij mij Speedtouch 510 gekregen, heb ik dat ding echt nodig of is dat meer voor de mooie schermpjes.

2)Ik dacht dat Telebyte een static ip zou toekennen. In de brief staat dat het ip door de server word toegewezen dus. Lijkt mij dat ze dus een dhcp server hebben staan waar de leasetime van de ip's op bijv een jaar staat. Heb ik dit goed beredeneerd?

3)Ik wil ipspoofing gebruiken in mijn thuisnetwerk (dat mijn server dus het ipadres van de buitenkant krijgt). Nu heb ik veel gevonden op Got etc over de speedtouch 510. Ik heb zo'n ini filetje gekregen van iemand die ik in mijn modem moest hangen. Maar daar heb ik niet zo vertrouwen in. Alle mensen die ik gesproken heb (of over gelezen) gebruikte de 510 icm een KPN adsl lijn. Als ik het goed heb gebruiken die PPPoA. BBnet en dus telebyte gebruiken volgens mij PPPoE of EthoA. De laatste 2 verschillen snap ik nog niet echt. Ik zie in de webinterface van de modem bij Service name staan"EthoA NAT-Router & DHCP"

Bij de advanched sectie in de webinterface kan ik ook templates selecteren. De opties zijn daar PPPoA en PPPoE. Nu wil ik graag weten of ik 1 van die moet gaan kiezen of dat Telebyte de modem al goed heeft gezet (zonder ipspoofing). Dus of moet ik een template selecteren of is EthoA gewoon goed?

Een linkje waar ik wat gelezen heb over IPSPOOFING:
http://jp.dhs.org/~jp/

Als iemand mij kan helpen hoe ik IPSPOOFING aan kan pakken ben ik hem eeuwig dankbaar.

[ Voor 5% gewijzigd door GAEvakYD op 26-05-2004 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doggiedoggiedog
dat mijn server dus het ipadres van de buitenkant krijgt
om dit voor elkaar te krijgen, moet je de modem in "bridge mode" zetten. Hierdoor schakel je de router functies van de modem uit en zal de pc die rechtstreeks verbonden is aan de modem het ipadres van de buitenkant krijgen (ipv de modem/router zelf)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
Hmmmm, dat bridging klinkt vrij simpel. Gaat dat gewoon via de webinterface of moet ik daarvoor telnetten?. Verder alle NAT en Firewall rules weggooien neem ik aan. En dan ergens in een scherm bridging aanzetten?.

Tevens kan ik het username en password instellen in de webinterface neem ik aan. De server draait overgens FreeBSD.

[ Voor 32% gewijzigd door GAEvakYD op 26-05-2004 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar

mrsar

1 ik heb een andere modem,dus geen idee maar denk niet dat je de cdrom nodig heb (webinterface,doe ik thuis alles in)

2 je ip heeft een lease van een jaar oid,ik heb iig al tijden hetzelfde ip :) dus het is een soort van semi-static ip

3 zie post boven mij :)

[ Voor 77% gewijzigd door mrsar op 26-05-2004 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
In die user references zie ik nergens een optie om bridging aan te zetten in de webinterface. De CLI reference staat er vol mee maar dat betekend dus dat ik bridging alleen aan kan zetten via telnet?.

Btw, is het beter om de server dan gewoon op DHCP te laten staan of moet ik het IP daar static neerplanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar

mrsar

voor je externe ip (wan) moet je gewoon dhcp laten staan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
Ja oke dat is op de router zelf maar wat ik op de workstation (server ) erachter doen dan? Nu krijg ik via dhcp een IP van hem toegewezen(10.0.0.1). Maar als ik de router in bridge ga zetten krijg ik dan het WAN adres of als nog een 10.0.0.X adres. Dan zou ik de pc achter de router dus static moeten zetten. Maar daar kom ik wel uit, merk ik gauw genoeg namelijk. LOL.

Mijn enige vraag die over is hoe ik het makkelijkst die bridging aanzet. Ik zie namelijk niets over een mogelijkheid om dat te doen via de webinterface.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar

mrsar

daar kan ik je helaas niet bij helpen aangezien ik die hele modem/router nooit gebruikt heb
iemand anders? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doggiedoggiedog
Mijn enige vraag die over is hoe ik het makkelijkst die bridging aanzet. Ik zie namelijk niets over een mogelijkheid om dat te doen via de webinterface.
ga in de webinterface in het linkerframe, en klik op "Advanced" om de menu uit te klappen rn vervolgens klik op "Easy Setup". Een wizard zal gestart worden waarin duidelijk de optie "Bridged Ethernet" getoond wordt. De rest is vrij duidelijk. (De VPI/VCI waarde wordt vermeld in de brief van Telebyte; Laat DHCP uit)

Je moet nog wel de instellingen van je pc goed zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de liefhebber een update over de nieuwsserver.

"Er zit inderdaad vooruitgang in onze server. De komende tijd zal er echter
nog meer gaan verbeteren. Waarschijnlijk zal er komende maandag (2e
pinksterdag) een grotere disk-array bij de server geplaatst worden
waardoor de retentie-tijd groter zal worden.

Ook komen er nog steeds nieuwe peers bij, waardoor de compleetheid ook nog
groter zal worden. Het aantal verbindingen dat u als telebyte klant kunt
openen ligt momenteel op 10"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 mei 2004 @ 16:51:
Het aantal verbindingen dat u als telebyte klant kunt
openen ligt momenteel op 10"
uhm... 4 connections max. hier.... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zit hier nu met een constante download van gemiddeld 862 KiloByte van de nieuwsserver te downloaden, morgen nog even die 12 meter extra telefoonkabel tussen het modem en de splitter uithalen en kijken hoe snel het dan gaat :)
telebyte adsl doet zn werk dus wel _/-\o_

de compleetheid van de nieuwsgroepen heb ik de afgelopen dagen ook zien groeien (het is nog lang niet functioneel, maar het begin is er)
Dus ik denk dat het wel goed komt met de nieuwsserver.
Het max aantal connecties dat ik op dit moment kan trekken ligt op 10 dus dat klopt wel :)

ik ben tot nu toe tevreden :*)

http://www.leeway.nl/snel.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2004 07:43 . Reden: screenshot toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 11 mei 2004 @ 13:42:
Beste mensen,

gemeld bij :
csd@telebyte.nl

Inderdaad...ik heb al regelmatig een mail gestuurd naar csd@telebyte.nl, ook met een vraag over Reversed DNS. Na enig over en weer emailen bleef het akelig stil aan de andere kant dus waarschijnlijk zijn mijn mailtjes allang weer in het ronde archief verdwenen. Ook over de snelheid heb ik regelmatig gemaild. Uiteindelijk kreeg ik een net mailtje waardoor het regelmatig langzamer werd dan normaal. Blijkbaar werkt BBned niet helemaal mee (wat ik overigens ook bij andere providers hoor, dat terzijde). Maar dan blijft nog steeds mijn vraag open of en hoe ik een reversed DNS entry kan krijgen. En of deze entry dan ook buiten het Telebyte netwerk functioneel is. Momenteel kan ik op geen enkele externe DNS servers mijn vaste ip niet fatsoenlijk resolved krijgen. Geen enkel telebyte ip for that matter btw. Lijkt alsof de DNS servers van Telebyte geen zone info uitwisselen met de rest van de wereld want de interne DNS servers werken wel prima.

en "bijna niks te klagen ...." : waarom denk je dat dit topic al zo lang is ? :P

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNi-Cow
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-03-2024
Nou het gaat nog steeds lekker met telebyte/BBNed. Verbinding lag er net uit, wel met een modem restart verholpen maar toch.

Heb al stuk of 14 mailtjes gestuurd naar die helpdesk, ene keer krijg ik gelijk antwoord.. en de andere keer krijg ik niks meer te horen. Enfin, blijkbaar werden ze een beetje gek van mij (en mijn snelheids probleem) dus hebben ze me dit mailtje gestuurd :

-----------------------

Sinds februari hebben wij twee NRP kaarten in gebruik zodat alle
internetverkeer verdeeld wordt over deze twee kaarten. BBNed moet deze
kaarten constant monitoren. Indien belasting groter wordt, moet er
ingegrepen worden. Dit was voor enkele weken geleden het geval. Vorige week
was het probleem wel opgelost. Maar sinds zondag is het wederom hetzelfde
probleem. We zijn nu druk bezig om hiervoor een juiste oplossing te zoeken.
Op korte termijn zult u wederom van uw ideale snelheid profiteren, zoals het
ook in het begin was.

------------------------ (bericht is van 26 mei)

Heb gelijk een mailtje terug gestuurd of ze mij op de hoogte kunnen stellen als dit incident is opgelost. Want ik heb namelijk "vorige week" geen verbetering gezien (snelheid van 350 en heel instabiel, terwijl ik "maar" 900 meter van centrale af zit).

Volgende week maar is bellen als het niet is opgelost.

Maarja.. ik hou hoop. Ben sowieso blij om te zien dat het bij andere mensen wel goed werkt (dus het kan wel) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat met de snelheid heb ik dus ook, internet is langzaam, van usenet downloaden gaat ook langzaam (vooral bij hun eigen nieuwsserver :'( )

Ik zit "maar" 124 meter van de centrale af.

Online spelletjes spelen gaat ook niet meer zo soepel, veel lag krijg ik.

Aan de andere hand zie ik wel dat de nieuwsserver een stuk beter is geworden, lang niet alle groepen zijn nog gevuld, maar degene die zijn gevuld zijn tot zo'n 80% compleet. Mijn complimenten :9

Nu nog wat sleutelen aan de snelheid en retentie en dan wordt dit een top server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.W
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-09 14:25

J.W

DNi-Cow schreef op 01 juni 2004 @ 15:22:
Nou het gaat nog steeds lekker met telebyte/BBNed. Verbinding lag er net uit, wel met een modem restart verholpen maar toch.

Heb al stuk of 14 mailtjes gestuurd naar die helpdesk, ene keer krijg ik gelijk antwoord.. en de andere keer krijg ik niks meer te horen. Enfin, blijkbaar werden ze een beetje gek van mij (en mijn snelheids probleem) dus hebben ze me dit mailtje gestuurd :

-----------------------

Sinds februari hebben wij twee NRP kaarten in gebruik zodat alle
internetverkeer verdeeld wordt over deze twee kaarten. BBNed moet deze
kaarten constant monitoren. Indien belasting groter wordt, moet er
ingegrepen worden. Dit was voor enkele weken geleden het geval. Vorige week
was het probleem wel opgelost. Maar sinds zondag is het wederom hetzelfde
probleem. We zijn nu druk bezig om hiervoor een juiste oplossing te zoeken.
Op korte termijn zult u wederom van uw ideale snelheid profiteren, zoals het
ook in het begin was.

------------------------ (bericht is van 26 mei)

Heb gelijk een mailtje terug gestuurd of ze mij op de hoogte kunnen stellen als dit incident is opgelost. Want ik heb namelijk "vorige week" geen verbetering gezien (snelheid van 350 en heel instabiel, terwijl ik "maar" 900 meter van centrale af zit).

Volgende week maar is bellen als het niet is opgelost.

Maarja.. ik hou hoop. Ben sowieso blij om te zien dat het bij andere mensen wel goed werkt (dus het kan wel) :)
van telebyte :

01-06-2004 - NRP vervangen

Een van de NRP's moest vanmiddag onmiddellijk vervangen worden.
Na de operatie kan het zijn dat u uw modem even moet herstarten.
Met excuses voor het ongemak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
De newsgroepen zien er inderdaad heel compleet uit. Alleen de retention is zo te zien niet langer dan een dag op dit moment. Tevens ondersteunt de server ook xpat, dat is helemaal top. Maar dat kan alleen maar beter worden,keep it up guys.

1 probleem heb ik wel, ik kan maar 1 connectie leggen naar newsbin.telebyte.nl. Dat lijkt mij niet echt lekker. Neem aan dat ze dat gewoon bekijken op ip basis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.W

J.W

GAEvakYD schreef op 01 juni 2004 @ 23:51:
De newsgroepen zien er inderdaad heel compleet uit. Alleen de retention is zo te zien niet langer dan een dag op dit moment. Tevens ondersteunt de server ook xpat, dat is helemaal top. Maar dat kan alleen maar beter worden,keep it up guys.

1 probleem heb ik wel, ik kan maar 1 connectie leggen naar newsbin.telebyte.nl. Dat lijkt mij niet echt lekker. Neem aan dat ze dat gewoon bekijken op ip basis.
Ze zijn denk ik nog aan het testen, want sindskort kan ik er ook maar met 1 connectie er aan, terwijl dat er eerst 10 waren.
gewoon nog even geduld hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
Ik vind het al knap dat ze een newsserver kunnen neerzetten met zo'n compleetheid etc. Daar kunnen chello etc nog een puntje aan zuigen. Als de retention en de max connections opgelost worden gaat mijn permanente payserver er wel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
1 ding viel me wel op, dat mijn upload 512 Kbit is ipv 1024. Ik zit de laatste dagen elke dagen mijn upload te testen en ik kom niet hoger dan 51.5 KByte per seconde.

Btw ik heb een unlimited 2048 account, of te wel volgende spec (en onder die voorwaarde ook aangevraagt) 2048 - 1024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.W

J.W

GAEvakYD schreef op 03 juni 2004 @ 00:15:
1 ding viel me wel op, dat mijn upload 512 Kbit is ipv 1024. Ik zit de laatste dagen elke dagen mijn upload te testen en ik kom niet hoger dan 51.5 KByte per seconde.

Btw ik heb een unlimited 2048 account, of te wel volgende spec (en onder die voorwaarde ook aangevraagt) 2048 - 1024
kijk even in je router/modem wat voor link ie geeft op de upstream.
daar kun je zien of het 1024 of 512 is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
Ahum, ik heb de router in bridge mode staan. Sinds ik dat gedaan heb zie ik helemaal geen router meer. Dat komt denk ik omdat de server nu het WAN adres heeft.

De enige oplossing om nu in het modem te komen is de modem resetten?
Dat gaat toch met een bepaalde knop die ik een tijdje in gedrukt moet houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doggiedoggiedog
Het lijkt me vrij logisch dat je niet meer in de modem-router kan komen via de webinterface, want in bridge mode is het alleen een modem en geen router meer. Dus het is ook niet meer noodzakelijk om bij de router-instellingen te komen.

De router functies aan zetten kan met een reset. Maar een betere oplossing is om dat te doen via de config tool. Deze is te downloaden op de speedtouch site:
http://www.speedtouch.nl/drivers.html
(Deze tool configureert de modem en tevens de instellingen op de pc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.W

J.W

Hebben er meer mensen in omgeving Ehv problemen met hun adsl lijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

J.W schreef op 08 juni 2004 @ 13:58:
Hebben er meer mensen in omgeving Ehv problemen met hun adsl lijn?
Ik heb in Rotterdam ook al enige tijd problemen met me lijn, errored seconds en crc errors krijg ik vaak :/

Heb al 2 keer een mailtje gestuurd, maar ik krijg weer geen mailtje terug (zoals gewoonlijk). Echt lekkere helpdesk hebben ze daar --> NOT! :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.W

J.W

Verwijderd schreef op 09 juni 2004 @ 20:05:
[...]

Ik heb in Rotterdam ook al enige tijd problemen met me lijn, errored seconds en crc errors krijg ik vaak :/

Heb al 2 keer een mailtje gestuurd, maar ik krijg weer geen mailtje terug (zoals gewoonlijk). Echt lekkere helpdesk hebben ze daar --> NOT! :O
Ik had ze gebeld, lijn getest die was goed.
Toen maar eens alle kabels goed getest en de modem/router in een wat koelere plaats gezet (werd namelijk erg heet) en geen problemen meer gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
doggiedoggiedog schreef op 04 juni 2004 @ 13:41:
Het lijkt me vrij logisch dat je niet meer in de modem-router kan komen via de webinterface, want in bridge mode is het alleen een modem en geen router meer. Dus het is ook niet meer noodzakelijk om bij de router-instellingen te komen.

De router functies aan zetten kan met een reset. Maar een betere oplossing is om dat te doen via de config tool. Deze is te downloaden op de speedtouch site:
http://www.speedtouch.nl/drivers.html
(Deze tool configureert de modem en tevens de instellingen op de pc)
Er vanuit gaande dat hij een Speedtouch ding heeft ja....

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doggiedoggiedog
reactie op:
Er vanuit gaande dat hij een Speedtouch ding heeft ja....
Als je kijkt naar posts van een aantal dagen geleden, dan zou je de volgende post vinden van GAEvakYD (Wednesday 26 May 2004 09:15):
Ik heb geen cdrom bij mij Speedtouch 510 gekregen, heb ik dat ding echt nodig of is dat meer voor de mooie schermpjes.
Dus ik ben er inderdaad vanuit gegaan dat hij een "Speedtouch ding" heeft ja....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
Ik heb idd een speedtouch 510. Opzicht is het wel logisch dat de router niet te zien is omdat ik nu vanaf de server een directe verbinding heb naar telebyte. De router is alleen maar een doorgeefluik geworden die rj11 naar rj45 omzet voor me. LOL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dag allemaal,

Sinds een week of twee zit ik ook via Telebyte en was er benieuwd naar hun newsserver. Dat las heel leuk op het net. "Full service"

Nu las ik al dat enigen van jullie veel negatieve ervaring hadden op gedaan.

Nou,..... ik dus ook. Kijk overdag moet ik werken dus 's avond is het mijn tijd. Nu haal ik de afgelopen 3 dagen net 20Kb/sec da's toch ongehoord !!!

Een kennis van mij in Doetinchem heeft de zelfde ervaring. Ik woon in Ede en de centrale staat in de wijk Klaphek. Komen er van jullie ook mensen uit Ede of kennen jij die?? Ben benieuwd wat hun ervaringen zijn.

Groetjes,

Steven
uit Ede

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is inderdaad heel vreemd dat we overdag redelijk snel zitten met downen uit usenet.
Savonds is het een drama niet meer dan 20 kbps ik ben zelf overdag veel thuis dus ik heb mazzel maar de meeste mensen moeten het toch echt van de avond hebben.

IK heb gebeld met telebyte en gemaild helaas je hoord niets terug asociaal !!!!!
Goed zo zeker oud medewerkers van Chello .

OOk las ik een stukje terug over disconnects ik had hier enorm veel last van ik werkte met een LInksys sraadloze modem router zowel bekabeld als draadloos disconnects arghhhhhhhhhhhhhh !!!! ik werk nu met een E-tech en dat gaat wel goed ik heb een 8/1 account .

graag reacties of er de zelfde ervaringen zijn want Telebyte beweerd dat ik de enige ben met dit probleem !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

J.W schreef op 10 juni 2004 @ 09:32:
[...]

Ik had ze gebeld, lijn getest die was goed.
Toen maar eens alle kabels goed getest en de modem/router in een wat koelere plaats gezet (werd namelijk erg heet) en geen problemen meer gehad.
Ik had ze ook maar gebeld en er nam zowaar iemand van de helpdesk op _/-\o_

Verhaal uitgelegd, daarna zei die van het kan door je firewall komen, leek me heel erg stug maar goed ik heb even een dag zonder firewall gedraaid (helemaal gedeinstalleerd) en hij gaf nog steeds crc errors aan. Maar dat een modem warm wordt is toch normaal?lijkt mij wel. Maar goed ik kan het proberen. Ze konden daar bij telebyte mijn lijn niet testen omdat er iets aan de hand was bij BBned. Wat ik wel vaag vind is dat als er iets aan de hand is, ze de schuld altijd bij BBned neerleggen, andere providers hoor je daar namelijk nooit over, zo van "oh ja, maar dat komt door BBned, daar ligt het probleem"

Wat ik ook niet begrijp is dat ik heb nu een snelheidstest gedaan op speedtest.nl en mordax. Op speedtest geeft die een snelheid van zo'n 720 KB/s en op mordax maar 450 KB/s :? En als ik mijn firewall uitzet (Sygate) geeft die op speedtest een snelheid van rond de 800KB/s :? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zelf heb ook last van crc errors wat houdt dit in ?

Errored Seconds 284 upload 3
Loss of Signal 0 0
Loss of Frame 0 0
CRC Errors 766 upload 3 3
Data Rate 7872 896 kbps

dit is wat er in de status van de router staat
wie weet wat dit betekend en of dit verder een probleem is

groeten frank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
Ik heb eigelijk sinds een paar dagen niets anders dan lof voor de newsserver. Ik heb nu 4 connecties open staan en haal gemiddeld 180 kb's. Ik kan dvd's van FT* gewoon helemaal compleet binnen halen. De payserver kan er binnenkort gewoon helemaal uit.

Top telebyte keep it on.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 juni 2004 @ 00:47:
Wat ik ook niet begrijp is dat ik heb nu een snelheidstest gedaan op speedtest.nl en mordax. Op speedtest geeft die een snelheid van zo'n 720 KB/s en op mordax maar 450 KB/s :? En als ik mijn firewall uitzet (Sygate) geeft die op speedtest een snelheid van rond de 800KB/s :? :?
Bij een snelheid van 800kb/s is een snelheidsmeting tijdens het downloaden van een bestand van 1024kb niet echt betrouwbaar ;) Cistron heeft zo'n bestand dat random aangemaakt wordt, als je dat download met IE dan krijg je een snelheidsmeting te zien, alhoewel je beter een meter als DU Meter kan gebruiken voor de betrouwbaarheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GAEvakYD schreef op 12 juni 2004 @ 12:09:
Ik heb eigelijk sinds een paar dagen niets anders dan lof voor de newsserver. Ik heb nu 4 connecties open staan en haal gemiddeld 180 kb's. Ik kan dvd's van FT* gewoon helemaal compleet binnen halen. De payserver kan er binnenkort gewoon helemaal uit.

Top telebyte keep it on.
Mijn ervaringen zijn als volgt:

Met name 's avonds is mijn D/L snelheid vanaf de nieuwsserver bedroefendswaardig. De snelheid kwakkelt een beetje tussen de 0 en 40Kb/sec.
Na 24:00 uur wil het wel eens beter gaan maar over het algemeen haal ik op die tijdstippen lang niet wat een 8Mbit lijn aan zou moeten kunnen.

Wanneer ik op het moment van downloaden uit de newsbin vanaf een website ga downloaden vliegen de snelheden gerust naar 800Kb/sec. Dus op die momenten is de verbinding opzich prima ! Echter de snelheid die de nieuwsserver geeft is dan slecht.

Mijn vraag: Hebben meer Telebyte users deze ervaring ? Is het de nieuwsservercapaciteitsprobleem (staat niet in de Dikke van Dale ;-) )
Namelijk wanneer ik deze vraag bij Telebyte stel krijg ik te horen dat ze hier verder geen klachten over krijgen en dat ik zo ongeveer de enige ben die deze bevinding heeft ???????

Aan jullie graag het woordt,

MVrGr,

Manvanmijnvrouw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook ik heb dit probleem ,

zie eerdere berichten die hier gepost zijn.

Telebyte liegt over allen en nog wat er werkt nu een nieuw ventje daar op die heldesk en das een echte RAT jammer dat ik niet in de buurt van Nijmgen woon anders was ik er ff langs gereden dan had ik em de kop van de romp gerukt
Want ik laat mij niet fucken door zo'n arrogante dombo
dus nogmaals de server is brak Telebyte kan het NIET waarmaken
em Zal het ook niet waarmaken je zult naar een PAY server moeten
alleen Telebyte moet ophouden vol trots in hun advertenties mededelen dat ze een FULL USE Server draaien GELUL !!!!! TELEBYTe glijdt langzaam af naar Chello Nivo
HElaas zit ik 1 jaar aan de eikels vast maar daarna ben ik nokken

Groeten Frank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aram
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-08 19:19
Telebyte is om te beginnen niet meer of minder dan enkel een Accsess Provider. Dat je er (eventueel) een newsserver erbij aangeboden krijgt is alleen maar mooi.

Sommigen moeten eens stoppen met deze Nederlandse mentaliteit van "voor een dubbeltje op de eerste rij staan". Wat had je in dan in vredesnaam verwacht voor dat geld ? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.W

J.W

Verwijderd schreef op 16 juni 2004 @ 11:01:

Telebyte liegt over allen en nog wat er werkt nu een nieuw ventje daar op die heldesk en das een echte RAT jammer dat ik niet in de buurt van Nijmgen woon anders was ik er ff langs gereden dan had ik em de kop van de romp gerukt
alleen Telebyte moet ophouden vol trots in hun advertenties mededelen dat ze een FULL USE Server draaien GELUL !!!!! TELEBYTe glijdt langzaam af naar Chello Nivo

Groeten Frank
Komop eerst tot 10 tellen, dan pas met Telebyte helpdesk bellen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aram schreef op 16 juni 2004 @ 11:11:
Telebyte is om te beginnen niet meer of minder dan enkel een Accsess Provider. Dat je er (eventueel) een newsserver erbij aangeboden krijgt is alleen maar mooi.

Sommigen moeten eens stoppen met deze Nederlandse mentaliteit van "voor een dubbeltje op de eerste rij staan". Wat had je in dan in vredesnaam verwacht voor dat geld ? 8)7
Daar gaat het helemaal niet om. Het gaat om het feit dat ze van alles beloven zonder het waar te maken. Toen ik een abonnement wilde afsluiten, vroeg ik nog van hebben jullie een nieuwsserver en toen werd er aan mij verteld, ja we hebben een nieuwsserver die alle grote nederlandse groepen doorgeeft en een retentie van rond de 20 dagen heeft 8)7 Dat vertrouwde ik al niet en idd toen ik mijn abbo kreeg, bleken ze wel een nieuwsserver te hebben, alleen was het een text-only |:(

Dus het gaat er gewoon om dat ze van alles zitten te beloven, zonder eerst na te denken of ze het wel waar kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het ventje heet Roy inderdaad, heeft verders geen verwantschap aan het dierenrijk.

[ Voor 86% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2004 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedzo telebyte wacht al bijna 2 maanden op mijn verbinding... :'(

En het ergste is nog dat er gewoon geen zak aan gedaan word.. :(

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2004 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Laatst online: 13-09 23:22
Dicht voor overleg. Houd u allen uw mailbox in de gaten, want hier gaat het een en ander gebeuren.

[ Voor 18% gewijzigd door Xandrios op 16-06-2004 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Verwijderd schreef op 16 juni 2004 @ 11:01:

Groeten Frank
Zie je mail.

Dit is de eerste, en direct ook de laatste waarschuwing in deze thread:
Je gaat netjes met elkaar om en je gebruikt normale taal. Daarnaast is het hier GEEN telebyte helpdesk, dus voor vragen/problemen ga je eerst naar hun helpdesk.
Hetzelfde geld voor problemen: Elke kleine storing in dienst XXX hoeft hier niet direct gepost te worden. Dat staat heus wel op de storingspagina. Of je wacht gewoon even tot het weer werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 juni 2004 @ 02:04:
[...]

Mijn vraag: Hebben meer Telebyte users deze ervaring ? Is het de nieuwsservercapaciteitsprobleem (staat niet in de Dikke van Dale ;-) )
Namelijk wanneer ik deze vraag bij Telebyte stel krijg ik te horen dat ze hier verder geen klachten over krijgen en dat ik zo ongeveer de enige ben die deze bevinding heeft ???????

Aan jullie graag het woordt,

MVrGr,

Manvanmijnvrouw
Die newsbin.telebyte.nl draait nu volgens me goed. De compleetheid is heel goed en de downloadsnelheid is goed. Als ze de retentie langer kunnen maken is die bijna perfekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 juni 2004 @ 11:59:
[...]

Daar gaat het helemaal niet om. Het gaat om het feit dat ze van alles beloven zonder het waar te maken. Toen ik een abonnement wilde afsluiten, vroeg ik nog van hebben jullie een nieuwsserver en toen werd er aan mij verteld, ja we hebben een nieuwsserver die alle grote nederlandse groepen doorgeeft en een retentie van rond de 20 dagen heeft 8)7 Dat vertrouwde ik al niet en idd toen ik mijn abbo kreeg, bleken ze wel een nieuwsserver te hebben, alleen was het een text-only |:(

Dus het gaat er gewoon om dat ze van alles zitten te beloven, zonder eerst na te denken of ze het wel waar kunnen maken.
Retentie van 20 dagen voor binaries? Voor zover ik weet is er geen ISP in NL zoiets heeft. Dit moet een vergissing/misverstand zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke dat ik iets te ver ben gegaan in mijn taalgebruik kan ik mee eens zijn .

Maar om nu dit nog even stoer in het Rood te vermelden en er dan ook nog
bij vermelden wat we wel en niet mogen schrijfen hier gaat echt te ver dat is CENSUUR !!!
Waarom melden wij hier onze TELEBYTE problemen ?? omdat Telebyte niks van zich laat horen , tja dan wil je graag van anderen horen wat evt het probleem kan zijn.
Maar dat mag dus niet van jouw ??? bizar en dat gedreig met bannen
je banned maar lekker een eind weg hoor mij zie je hier niet meer !

voor de rest aan iedereen de groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geachte Webmaster en medelezers,

Tjonge jong wat een verhitte boel. (lijkt m'n modem wel)

Laat ik nou toevallig Motorhead kennen (een msn kletsmaat) en daardoor
ken ik z'n taalgebruik ook.
Dat je iemands kop van z'n romp wil aftrekken is idd niet netjes maar hij bedoeld daar ongeveer mee: " Ik had graag anders/beter door die jongen geholpen willen worden"

Ook ik heb eens een mail naar de TB helpdesk gestuurd en nooit daarop een antwoordt gehad dus kan ik z'n reactie enigsinds voorstellen. Want zijn newsserver probleem is nog steeds aanwezig. Bij mijzelf had ik het zelfde probleem maar het loopt nu al stukken beter.

Maar beste webmaster tweakers gatheren toch om met elkaar bevindingen en opmerkingen te delen. Telebyte leest ook mee in deze rubriek en ik hoop dat ze toch hier in het algemeen de smaak over hun service kunnen proeven.
Nogmaals duizend mensen duizend zinnen en jammer is dat altijd het negatieve boven water komt.

Dus laat ik afsluiten met te zeggen dat ik over het algemeen heel tevreden ben met Telebyte en er vanuit blijf gaan dat ook zei 100% zullen blijven doorgaan met de technologie die er beschikbaar is om ons plezier in onze computerverslaving te blijven garanderen.

Met Vriendelijke groet,

Manvanmijnvrouw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
Hebben jullie ook een mailtje gehad met de mededeling dat telebyte vanmorgen even offline zou gaan>?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.W

J.W

GAEvakYD schreef op 23 juni 2004 @ 08:38:
Hebben jullie ook een mailtje gehad met de mededeling dat telebyte vanmorgen even offline zou gaan>?
klopt, ze hebben zelfs een melding gemaakt op hun website.
ze gaan de dhcp lease naar 24u halen.

Wel kun je nu een vast ip krijgen als je ip en mac adres naar hen mailt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
Idd dat is ondertussen geregeld voor me.

Btw waarom ben ik op dit moment met 220 kb's (max van mijn verbinding) aan het downloaden van de newsserver. Net een XPAT search gedaan voor iets en alles was gewoon compleet. WTF is dit. Gaat dit zo blijven of is het tijdelijk dat het zo lekker loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.W

J.W

GAEvakYD schreef op 24 juni 2004 @ 12:31:
Idd dat is ondertussen geregeld voor me.

Btw waarom ben ik op dit moment met 220 kb's (max van mijn verbinding) aan het downloaden van de newsserver. Net een XPAT search gedaan voor iets en alles was gewoon compleet. WTF is dit. Gaat dit zo blijven of is het tijdelijk dat het zo lekker loopt.
het is hun doel dat alles compleet word dus dat gaat wel goed komen.
Qua newsserver doen ze het nu hardstikke goed, petje af!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

J.W schreef op 24 juni 2004 @ 14:25:
[...]
Qua newsserver doen ze het nu hardstikke goed, petje af!
Inderdaad. De niewsserver heeft gewoon een prestatie van betaalde newsservers.

Linux rulez

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
Hopelijk houden ze het vol. Dan kan ik idd mijn payserver gedag gaan zeggen om omzetten naar een heel laag account (mochten er toch nog wat gaatjes vallen).

Helemaal top dit Telebyte, hou dit vol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds kort weer een ander probleem met telebyte.

Eerst moest ik de router om de 3 dagen rebooten omdat inet gewoon weg was, naar een 1 minuut ofzo had ik wel weer inet maar het begon mij te irriteren.

Dus heb ik de nieuwe firmware van E-tech derop gezet in de hoop dat het dan niet meer hoefde.

Nu moet ik altijd rond 8:00 en 21:00 rebooten het is altijd rond die tijd het is mij nu echt aan het irriteren ( niet zozeer da rebooten maar het gezeur van mijn ouders dat ze geen inet hebben).

Iemand met hetzelfde probleem hier die ook een oplossing heeft gevonden ??

Groeten,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• admiral866

admiral866

heb je de firewall uitgezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GAEvakYD schreef op 25 juni 2004 @ 11:16:
Hopelijk houden ze het vol. Dan kan ik idd mijn payserver gedag gaan zeggen om omzetten naar een heel laag account (mochten er toch nog wat gaatjes vallen).

Helemaal top dit Telebyte, hou dit vol.
En niet vergeten de lage tarieven van Telebyte. Nergens in NL is een ADSL abonnement zo goed en zo goedkoop.

Linux rulez

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.W

J.W

admiral schreef op 26 juni 2004 @ 10:04:
heb je de firewall uitgezet?
Zo te horen heb jij bij de telebyte helpdesk gewerkt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.W

J.W

Verwijderd schreef op 26 juni 2004 @ 10:02:

Eerst moest ik de router om de 3 dagen rebooten omdat inet gewoon weg was, naar een 1 minuut ofzo had ik wel weer inet maar het begon mij te irriteren.

Dus heb ik de nieuwe firmware van E-tech derop gezet in de hoop dat het dan niet meer hoefde.

Nu moet ik altijd rond 8:00 en 21:00 rebooten het is altijd rond die tijd het is mij nu echt aan het irriteren ( niet zozeer da rebooten maar het gezeur van mijn ouders dat ze geen inet hebben).

Groeten,
hoelang heb je dit probleem ?
3 weken toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Verwijderd schreef op 26 juni 2004 @ 10:02:

Groeten,
Alarminstallatie? Of mischien heb je andere apparatuur die op vaste tijden iets over je telefoonlijn zenden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ admiral --> Firewall in de modem/router :S ???

@ J.W. --> Uhm jah kan wel kloppen het is zo erg nadat ik firmware van de E-tech heb geupdate

@ Xandrios --> uhm niet dat ik weet maar eerst was het om de 3 dagen en nu 2x per dag

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2004 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 juni 2004 @ 21:21:
[...]

Inderdaad. De niewsserver heeft gewoon een prestatie van betaalde newsservers.

Linux rulez
Tsjonge jonge, ze worden nu wel erg de hemel in geprezen, onterecht naar mijn inziens. De nieuwsserver is idd beter geworden, maar de retentie is nog maar 1 dag. En dan nog het feit dat alleen de grote groepen zoals nl, boneless en x gevuld zijn, alle andere (kleinere) groepen daar staat niets in. Dus om de nieuwsserver nu maar gelijk te gaan vergelijken met een payserver is in mijn ogen onterecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• admiral866

admiral866

J.W schreef op 26 juni 2004 @ 15:59:
[...]

Zo te horen heb jij bij de telebyte helpdesk gewerkt :+
nee, ik volg dit topic gewoon. En in de nieuwe firmware, tenzij er inmiddels weer een nieuwere is, is internet klote als de firewall aan staat. Dan heb ik het over versie 3.40, voor isdn.
Bij mij was na het uitzetten het uitvallen van internet voorbij.

@Coenuh --> Gewoon ff browsen naar de router. En dan het onderste linkje "Firewall" in het navigatie frame.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dag allemaal,

Ik heb vanaf oktober vorig jaar een abbo bij telebyte en ik ben heel tevreden met mijn verbinding.Heb in het verleden chello en @home gehad maar qua prijs -prestatie kan ik niks beters krijgen.Ik download via usenet en mijn gemiddelde snelheid ligt rond de 8Mbit met uitschieters tot soms wel ruim 10Mbit,ik zit ongeveer 1400 m van de centrale.Ik moet wel zeggen dat ik sinds de laatste onderhoudswerkzaamheden last heb dat mijn verbinding er regelmatig uitvliegt.Maandag bellen en het komt wel goed,want je betaalt wel 65 eurotjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 juni 2004 @ 13:36:
[...]

Tsjonge jonge, ze worden nu wel erg de hemel in geprezen, onterecht naar mijn inziens. De nieuwsserver is idd beter geworden, maar de retentie is nog maar 1 dag. En dan nog het feit dat alleen de grote groepen zoals nl, boneless en x gevuld zijn, alle andere (kleinere) groepen daar staat niets in. Dus om de nieuwsserver nu maar gelijk te gaan vergelijken met een payserver is in mijn ogen onterecht.
Welke groepen mis je?

Linux rulez

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.W

J.W

Verwijderd schreef op 26 juni 2004 @ 19:32:
@ admiral --> Firewall in de modem/router :S ???

@ J.W. --> Uhm jah kan wel kloppen het is zo erg nadat ik firmware van de E-tech heb geupdate

@ Xandrios --> uhm niet dat ik weet maar eerst was het om de 3 dagen en nu 2x per dag
woon je in brabant? toevallig omgeving Eindhoven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee Molenhoek omg. Nijmegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.W

J.W

admiral schreef op 27 juni 2004 @ 16:59:
[...]

nee, ik volg dit topic gewoon. En in de nieuwe firmware, tenzij er inmiddels weer een nieuwere is, is internet klote als de firewall aan staat. Dan heb ik het over versie 3.40, voor isdn.
Bij mij was na het uitzetten het uitvallen van internet voorbij.

@Coenuh --> Gewoon ff browsen naar de router. En dan het onderste linkje "Firewall" in het navigatie frame.
Bij telebyte helpdesk is het eerste wat ze zeggen, ongeacht welk probleem je hebt, of je je firewall hebt uitstaan.
daarom mijn vraag of je daar werkte ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 juni 2004 @ 19:05:
[...]

Welke groepen mis je?

Linux rulez
Het gaat er niet om dat ik groepen mis, er staat gewoon niks in of bijna niks, zoals bv a.b.southpark.

Ik heb nu trouwens weer even gekeken en eerst stond er bv in a.b.stargate-sg1 bijna niks nu is het al wat beter.

Vind trouwens dat de snelheid ook heel wat schommelt tegenwoordig, na 18.00uur is het treurig gesteld met hun nieuwsserver, mag blij zijn als ik 200kbps haal. Ik had eerst al last van crc errors en nu na de werkzaamheden krijg ik helemaal veel crc errors. Kan dat dan aan de firewall van je router liggen. 'k heb een e-tech router (firmware 3.40)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

net als hierboven beschreven moet ik nu ook dagelijks minstens tweemaal het modem resetten om weer verbinding te krijgen....

jammer... hiervoor toch zeker 4 weken zonder problemen gedraaid...

---- Update ----

Net gebeld met TB, voor de mensen die een gefixeerd IP aangevraagd / gekregen hebben is het zeer aan te raden ook de firmware van het modem ( in mijn geval een e-tech 4prt ana. router ) te upgraden. Daarmee zou het disconnect-verhaal verholpen moeten zijn.

we gaan het proberen... 8)

--- Update ---

vaag apparaat... heb net dat temp.dlf bestand eringezet en modem reboot zichzelf.
hmmmm 404 page not found.... dat heb ik al es voorbij zien komen hier...
ow, http://10.0.0.2/doc/update.htm en dan zou hij hem moeten weergeven...

nou niet dus... ff modem gecheckt... showtime, maar het ready lampje blijft knipperen...

maar ik kan nog wel internetten... :?

alleen nu kan ik de firmware 'nog' niet updaten.

TB dan maar gebeld; stuur maar op was het antwoord.... :|

iemand nog een briljant ideetje ??

[ Voor 81% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2004 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 juli 2004 @ 22:39:
Heel verhaal met het zelfde probleem :(
Uhm bij mij gaven ze als rede dat de modem te warm werd echt onzin want het gebeurd als er niemand achter internet zit ook.

maarjah ik heb er nog nix op gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar

mrsar

Verwijderd schreef op 01 juli 2004 @ 22:39:
net als hierboven beschreven moet ik nu ook dagelijks minstens tweemaal het modem resetten om weer verbinding te krijgen....

jammer... hiervoor toch zeker 4 weken zonder problemen gedraaid...

---- Update ----

Net gebeld met TB, voor de mensen die een gefixeerd IP aangevraagd / gekregen hebben is het zeer aan te raden ook de firmware van het modem ( in mijn geval een e-tech 4prt ana. router ) te upgraden. Daarmee zou het disconnect-verhaal verholpen moeten zijn.

we gaan het proberen... 8)

--- Update ---

vaag apparaat... heb net dat temp.dlf bestand eringezet en modem reboot zichzelf.
hmmmm 404 page not found.... dat heb ik al es voorbij zien komen hier...
ow, http://10.0.0.2/doc/update.htm en dan zou hij hem moeten weergeven...

nou niet dus... ff modem gecheckt... showtime, maar het ready lampje blijft knipperen...

maar ik kan nog wel internetten... :?

alleen nu kan ik de firmware 'nog' niet updaten.

TB dan maar gebeld; stuur maar op was het antwoord.... :|

iemand nog een briljant ideetje ??
naar welke firmware ben je gegaan?

iig mocht de handleiding dus niet werken,dan moet je eerst terug gaan naar de origi firmware,and daarna naar de nieuwste (dal bleek bij mij steeds te werken ipv steeds van nieuw naar nieuwer,kreeg ik hetzelfde verhaal,of de router deed het helemaal niet meer :X

er schiet me trouwens iets te binnen dat er iets was met dat url,kan het alleen nu even niet zo snel vinden,je moest een ander url ingeven geloof ik.

[ Voor 16% gewijzigd door mrsar op 06-07-2004 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik probeerde 3.40 erin te zetten, maar aan de firmware.dlf ben ik nog niet toegekomen omdat ik geen paginas meer zien krijg van het modem... read lampje knippert nog steeds, showtime brand ook nog steeds.

inloggen lukt wel met admin/epicrouter, maar dat was het dan ook meteen... :?

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2004 06:11 ]

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.