Flint schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 11:54:
[...]
Uh, nee...
Net nogmaals de helpdesk gebeld.
Wat bleek... de instellingen klopten ineens niet meer
Hij stond op PPPoa en dat moest worden 1483 bridged IP LLC
I-net moet dus bij iedereen weer werken.
Hoi,
Ik had afgelopen dinsdag ook problemen en was met de laatste 25 man die als laatste opgelost konden worden. In de avond na 19:00 zag ik dat ik weer verbinding had.
Ik heb ook diverse keren contact gehad met de helpdesk, die verzekerden mij dat ik alleen de modem hoefde te resetten en dat er geen instellingen veranderd werden!!
Mijn instelling staat dus op
ETHoA_1
Connection Type = ETHoA
kBytes Tx/Rx = 2214844 / 4000949
Ik snap jouw router instelling niet: PPPoa dit is toch alleen voor kabelmodems! Of is dit gerelateerd aan een type modem. Ik draai zelf met een speedtouch.
Even nog 1 ding kwijt de nieuwsgroepen van Telebyte vind ik nog steeds bedroevend slecht. En dit was een van de redenen om Telebyte te nemen. Heb een open wide verbinding en kan nog steeds 1 a 2 threads gebruiken!!! En vaak genoeg knalt alles vast en kan ik niet meer op de server inloggen
Na de upgrade zou dit verbeterd zijn..... En ja ruim 8 uur uit de lucht om de problemen op te lossen is wat aan de ruime kant, als het ook maar opgelost is en dat is volgens mij nog niet gebeurt.
Zie bericht Telebyte
"Tijdelijke beperking newsserver dinsdag 14 december 2004
Geplaatst door: Beheer
Status: opgelost
Het aantal verbindingen naar onze newsserver wordt in de avonduren gelimiteerd naar slechts 1 connectie. Dit vanwege capaciteitsproblemen bij een van onze DSL leveranciers BBNed. De oorzaak van het probleem is dat een van de huidige NRP's (node routing processor) van BBNed het sterk toegenomen dataverkeer van Telebyte niet meer aan kan. Vandaar dat we besloten hebben om tijdens piekuren het verkeer richting onze newsserver te limiteren om zo het overige ADSL verkeer niet te belasten.
Volgende week zal BBNed een nieuwe NRP toevoegen voor Telebyte klanten en zal de newsserver weer volledig te gebruiken zijn. Ook dringen we er op aan dat dit probleem in de toekomst niet meer voor zal komen.
Onze excuses voor het ongemak."
Niet dus.
Hebben jullie ook problemen met de verbinding cq. aantal threads. Baal er af en toe van.
Nog 1 ding is de nieuws server nog steeds beschikbaar voor iedereen ik bedoel ook de niet Telebyte klanten.
Ik wil niet te negatief uit de hoek komen maar na een gesprek van iemand van de sales over het hoe en wat mbt nieuwsgroepen was dit voor mij de reden om de stap naar Telebyte te nemen.
Verder heb ik geen problemen.
Alvast bedankt.
[
Voor 44% gewijzigd door
Verwijderd op 13-01-2005 15:35
]