Telebyte adsl wide open, iemand al ervaring?

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 4.007 views sinds 30-01-2008

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:21
Verwijderd schreef op donderdag 25 november 2004 @ 16:42:
Chello gaat iig de deur uit. En ben van plan om Telebyte te nemen.

Alleen ik twijfel tussen de 2mbit of 8mbit. Ik zit 2533 meter van de centrale via die ene site, maar die is van september 2003 en alleen BBned.

Had ze gemaild en bij mij wordt het via BabyXL geleverd.

Zal ik die 8mbit gemiddeld halen, of zal ik er ver onderzitten?

Vroeg ze ook of ze eerst een test konden doen welke snelheid ik zal halen, maar daar doen ze niet aan.
Ik zit op 2300 meter ofzo, en heb ISDN. Ik haal een downstream van 7616 kbytes..

Hoe het in jouw geval is, is niet van te voren te zeggen, is puur afhankelijk van de kwaliteit koperkabel over die lengte.

BBNed via Demon trouwens, maar dat maakt volgens mij niet zoveel uit.

[ Voor 5% gewijzigd door DJSmiley op 25-11-2004 22:13 ]

• bjck
  • Laatst online: 15-08 16:13
admiral schreef op woensdag 24 november 2004 @ 12:47:
hmm heb een probleempje met me modem.
Ik heb zo'n blauwe e-tech, 4 ports switch over ISDN. Gebruik de nieuwste firmware, 3.14 ofzo dacht ik.
Anyway, ik kan niet meer poorten toevoegen bij de virtual server pagina. Krijg een melding dat er niet meer dan 20 poorten ingesteld kunnen zijn. Maar er zijn maar 12 ingesteld.. :(
Kan dit opgelost worden of moet ik de firmware opnieuw flashen? :(

edit: ah opgelost.
Het is dus zo dat een range van poorten ook als meer dan 1 entry geld. Ik wilde namelijk een range toevoegen. Wel zuur maargoed daar lag et dus aan.
3.14 zou ik (als het om een e-techV2) gaat sowieso eens upgraden. Die oude versies willen ook op sommige BBned centrales nog wel eens problemen geven als de centrale gemigreerd wordt naar nieuwe apparatuur.
Verwijderd schreef op donderdag 25 november 2004 @ 16:42:
Chello gaat iig de deur uit. En ben van plan om Telebyte te nemen.

Alleen ik twijfel tussen de 2mbit of 8mbit. Ik zit 2533 meter van de centrale via die ene site, maar die is van september 2003 en alleen BBned.

Had ze gemaild en bij mij wordt het via BabyXL geleverd.

Zal ik die 8mbit gemiddeld halen, of zal ik er ver onderzitten?

Vroeg ze ook of ze eerst een test konden doen welke snelheid ik zal halen, maar daar doen ze niet aan.
Hier 2500 meter ongeveer (postcode check zegt 2000) en via BaByXL 7616kbits.

Andere ISP maar puur op de maximale lijnsnelheid maakt dat niets uit gezien dat individueel is per lijn. Dus puur ter indicatie zijn deze gegevens alleen helaas.

[ Voor 6% gewijzigd door bjck op 25-11-2004 22:45 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-09 14:19
Een paar postings terug zag ik wat vraagjes mbt Telebyte. Heeft er iemand ook ervaring hiermee bij speedXS? Deze is namelijk iets of wat goedkoper en biedt meer althans dat kun je van de site lezen, zo vind ik nergens het max aantal mail adressen bij Telebyte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik had ook gevraagd om meer @telebyte adressen, maar werd netjes doorverwezen naar hun dochter @freeonline.nl

daar kun je een (sub)domeintje aanmaken met 5 extra e-mailadressen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• admiral866
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07:44

admiral866

The King Personality Disorder

bjck schreef op donderdag 25 november 2004 @ 22:44:
[...]

3.14 zou ik (als het om een e-techV2) gaat sowieso eens upgraden. Die oude versies willen ook op sommige BBned centrales nog wel eens problemen geven als de centrale gemigreerd wordt naar nieuwe apparatuur.
Ja ik dus (zoals gezegd toch?) nieuwe firmware eropgezet. Maarja kon na de upgrade niet meer inloggen. En nu dus modem opgestuurd, helaas nog steeds niet weer ontvangen.
Vanmiddag haal ik van een maat van me een alcatel modem op. Dat is zo'n oud modem die je toen bij mxstream adsl kreeg, hij is omgebouwd. Dus volgens mij kan dat wel (?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• admiral866

admiral866

Zojuist de modem weer ontvangen. Gerepareerd! :)
Toch goede service van e-tech dacht ik zo. Woensdag middag vertuurd en zaterdag weer terug. :)
En nu werkt de nieuwe firmware wel gelukkig. En inderdaad nu kunnen ereen stuk meer poorten worden gemapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• admiral866

admiral866

Hmz, ligt het aan mij, telebyte of bbned? Maar ik krijg de hele tijd dat m'n showtime lampje gaat knipperen, en dat de verbinding dan weg is. Zou et modem toch nog niet goed zijn? :(

[ Voor 12% gewijzigd door admiral866 op 29-11-2004 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.W
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-09 14:25

J.W

schumi2004 schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 19:09:
Een paar postings terug zag ik wat vraagjes mbt Telebyte. Heeft er iemand ook ervaring hiermee bij speedXS? Deze is namelijk iets of wat goedkoper en biedt meer althans dat kun je van de site lezen, zo vind ik nergens het max aantal mail adressen bij Telebyte
speedxs is ook erg goed, alleen je de toegangsnelheid tot de newsserver wordt daar beperkt en bij telebyte niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens de website van Telebyte zijn de prijzen voor de ADSL abonnementen via BabyXL verlaagd. Benieuwd of dat ook voor bestaande abonnees geldt. Vast niet :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 01 december 2004 @ 11:56:
Volgens de website van Telebyte zijn de prijzen voor de ADSL abonnementen via BabyXL verlaagd. Benieuwd of dat ook voor bestaande abonnees geldt. Vast niet :'(
Helaas niet voor bestaande abonnees. Wij hebben namelijk recentelijk de prijzen
doorgekregen van BabyXL. BabyXL rekent de nieuwe prijzen voor de orders die
na 1 december bij hen ingevoerd worden. Dus alle orders (ook van gisteren
bijv.) zitten met oude prijs.
Dit is het antwoord wat ik van Telebyte heb ontvangen.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2004 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy007
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18:33
Sinds 28-11 heb ik dus een Telebyte verbinding (8mbit).
De eerste 4 dagen had ik een perfecte snelheid (d\l 800-900 kbps, upload 80-90).
Maar de laatste paar dagen lijkt het wel of mijn download precies gecapped is op 512 kbps, de upload is nog steeds goed... ('smorgen, overdag, 'snachts, maakt niet uit) Hoger gaat hij niet...
In het modem heb ik gekeken of een instelling misschien verkeerd stond, alles blijkt te kloppen.
Kan ik hier over 'klagen', of valt dit binnen de perken? Ik vind het toch raar dat in het begin mijn download 800-900 was, en daarna strikt op 512 staat...
Misschien kunnen jullie mij wat nuttige tips geven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flint
  • Laatst online: 24-07 12:56
Dutchy007 schreef op woensdag 08 december 2004 @ 18:43:
De eerste 4 dagen had ik een perfecte snelheid (d\l 800-900 kbps, upload 80-90).
Maar de laatste paar dagen lijkt het wel of mijn download precies gecapped is op 512 kbps, de upload is nog steeds goed... ('smorgen, overdag, 'snachts, maakt niet uit) Hoger gaat hij niet...
In het modem heb ik gekeken of een instelling misschien verkeerd stond, alles blijkt te kloppen.
Kan ik hier over 'klagen', of valt dit binnen de perken? Ik vind het toch raar dat in het begin mijn download 800-900 was, en daarna strikt op 512 staat...
Welke snelheid geeft het modem zelf aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy007
Flint schreef op woensdag 08 december 2004 @ 19:17:
[...]

Welke snelheid geeft het modem zelf aan?
Het modem geeft deze snelheid aan:
Data Rate 8064 896 kbps
(Het is een 4-poorts zwarte E-Tech Modem\Router trouwens)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dutchy007 schreef op woensdag 08 december 2004 @ 18:43:
Ik zit nu ook maar op 250KB/s te downloaden van hun server, terwijl dit normaal zo rond de 850KB/s is. Zal wel weer een probleempje zijn, of ze zijn iets aan het testen waar je weer helemaal niks van te horen krijgt behalve als je belt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Heb al sinds 12-12 problemen met mijn verbinding van Telebyte (op BBNed)!
Praktisch om het kwartier klapt de verbinding eruit! De status van mijn router geeft ook alleen maar error secs enz...
Iemand nog meer problemen hiermee?

Ik weet dat er meer zijn omdat een maat van me op dezelfde tijdstippen het ook heeft, bv vandaag al om 19:25, 19:36

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doggiedoggiedog
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-01-2020
Zelfde probleem hier, omgeving Den Haag.
Sinds het weekend al is verbinding instabiel.
Geen zin om te bellen naar de helpdesk eigenlijk, heeft iemand anders al gebeld B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-09 15:49

mrsar

waar een sar is,is een wodka

hier in muiden geen problemen afaik,ik heb het iig nog niet gemerkt :)

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had wat problemen met de nieuwsserver, mocht nog maar 1 verbinding maken :? Dus ik naar Telebyte gebeld en daar werd ik doorverwezen naar dit bericht:
Tijdelijke beperking newsserver dinsdag 14 december 2004
Geplaatst door: Beheer
Status: in behandeling

Het aantal verbindingen naar onze newsserver wordt in de avonduren gelimiteerd naar slechts 1 connectie. Dit vanwege capaciteitsproblemen bij een van onze DSL leveranciers BBNed. De oorzaak van het probleem is dat een van de huidige NRP's (node routing processor) van BBNed het sterk toegenomen dataverkeer van Telebyte niet meer aan kan. Vandaar dat we besloten hebben om tijdens piekuren het verkeer richting onze newsserver te limiteren om zo het overige ADSL verkeer niet te belasten.

Volgende week zal BBNed een nieuwe NRP toevoegen voor Telebyte klanten en zal de newsserver weer volledig te gebruiken zijn. Ook dringen we er op aan dat dit probleem in de toekomst niet meer voor zal komen.

Onze excuses voor het ongemak.
Bron: http://www3.telebyte.nl/storing.php

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2004 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy007
schumi2004 schreef op maandag 13 december 2004 @ 20:19:
Heb al sinds 12-12 problemen met mijn verbinding van Telebyte (op BBNed)!
Praktisch om het kwartier klapt de verbinding eruit! De status van mijn router geeft ook alleen maar error secs enz...
Iemand nog meer problemen hiermee?

Ik weet dat er meer zijn omdat een maat van me op dezelfde tijdstippen het ook heeft, bv vandaag al om 19:25, 19:36
Zelfde probleem, ik zit op centrale Kaatsheuvel (5171), om de 20 minuten knalt mijn verbinding eruit, zéér irritant!.
-
Status update van de snelheid:
Ik heb contact gezocht met de helpdesk, maar die konden niets zien en doen, omdat de snelheid nog steeds binnen de minimale snelheid zit, (2-8mbit).
Dus ik hoop dat de snelheid binnenkort wat stijgt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier in Amsterdam valt de verbinding sinds het weekend ook steeds even uit.
:(

• mrsar
  • Laatst online: 11-09 15:49

mrsar

waar een sar is,is een wodka

wat ik een tijd terug ooit had is dat mijn complete verbinding eruit viel en ook niet meer terug kwam,oftewel,mijn lijn was dood...hiervoor was een reset nodig bij bbned afaik
laat ze anders is de lijn resetten,mischien helpt dat,het is een wildshot...maar wie weet :)

weet je trouwens zeker dat het niet aan de router ligt,ik heb nl nog wel ens dat mijn etech routertje er uit klapt,waarschijnlijk vanwege teveel verbindingen op een moment :/ moet toch maar eens een nieuwe halen.
als ik bv de interne firewall aan had staan van de etech dan klapte de verbinding er ook ongeveer ieder half uur uit :/ dus die staat standaard uit bij mij

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

• Flint
Nou... ik heb ook weer problemen met m'n lijn. Om de x aantal minuten vliegt de verbinding eruit. Heel even maar, en daarna doet ie het weer.
Helpdesk gebelt. (Krijg ik me toch een of ander droog figuur aan de lijn....)

Volgens hem had ik teveel verbindingen opstaan. (Bittorrent, ftp-server, DC++, Firefox en Trillian)

Ik ben nu ff aan 't testen of ie gelijk heeft :) Ik heb ff Bittorrent ftp, en DC++ uitgezet en ben nu 'n bin file van 1GB aan 't downloaden.

M'n download is zo te zien duidelijk niet in orde. Ik haal totaal geen 8Mbit meer. Ik haal nu nog iets van 300K van de UTwente.

Edit:
Nou, 1GB in een keer downloaden is niet gelukt... Meteen weer telebyte gebelt om ze zeggen dat 't weinig met de andere software te maken had.
Letterlijke reactie was "Ja... da's klote" |:(
Nu moet ik 'n paar dagen afwachten, want "dr zouden eventueel" werkzaamheden geweest kunnen zijn.
Daar heb ik niet veel aan :/

Anyway, ik wacht maar 'n paar dagen af...

[ Voor 27% gewijzigd door Flint op 16-12-2004 17:03 ]

• schumi2004
Na hun melding te hebben gelezen op de site ben ik voor 99,9% zeker dat het aan de capaciteit van BBNed ligt en de nieuwe of extra NRP zal de problemen verhelpen ;)
Ik heb het allleen in de avond uren en da klinkt logisch als je bedenkt dat iedereen dan vol achter z'n pctje zit en allemaal gebruik maken van inet op wat voor manier dan ook zo ook s'nachts wanneer sommige onderons hun systeem laten draaien in de hoop dat ie s'morgens klaar is ;)

• Flint
schumi2004 schreef op donderdag 16 december 2004 @ 17:39:
Na hun melding te hebben gelezen op de site ben ik voor 99,9% zeker dat het aan de capaciteit van BBNed ligt en de nieuwe of extra NRP zal de problemen verhelpen ;)
Ik heb het allleen in de avond uren en da klinkt logisch als je bedenkt dat iedereen dan vol achter z'n pctje zit en allemaal gebruik maken van inet op wat voor manier dan ook zo ook s'nachts wanneer sommige onderons hun systeem laten draaien in de hoop dat ie s'morgens klaar is ;)
Dan mag iemand van de helpdesk dat best ff zeggen aan de telefoon.
Geen woord over capaciteits problemen van BBNED.

• Phydomir
  • Laatst online: 19:29

Phydomir

Dennis

Sinds vandaag werkt mijn Telebyte verbinding eindelijk. Wat eigenlijk al eind november had moeten zijn maar goed.

Heb nu alles aangesloten alleen vallen de snelheden mij enig sinds tegen.

Haal op de xs4all ftp server niet meer dan 400 down en up komt niet boven de 50. Tevens is m'n ping rond de 20 terwijl dit toch wel minder zou moeten zijn. Zijn er meer mensen met deze problemen?

Ik heb het lopen via BabyXL, juist gedaan omdat ik via BBned bij Demon zo veel problemen had :(

[ Voor 5% gewijzigd door Phydomir op 30-12-2004 18:04 ]

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Verwijderd

Geef mij maar Tweakdsl.nl

Goedkoper, en ok via het BBNed netwerk.

En een service die in orde is...voor mij dan.

En ik vraag me ook af...als men al een tijd bestaat, waarom horen we er pas nu van ?

Vreemd luchtje....zal wel 1 van de failliete partners zijn van BB, die dan uiteindelijk weer een andere b.v. hebben gestart....(alhoewel sommige de eigenaar kennen, failliet gaan kan altijd, en dan weer iets anders ' opzetten' )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 30 december 2004 @ 18:16:
En ik vraag me ook af...als men al een tijd bestaat, waarom horen we er pas nu van ?

Vreemd luchtje....zal wel 1 van de failliete partners zijn van BB, die dan uiteindelijk weer een andere b.v. hebben gestart....(alhoewel sommige de eigenaar kennen, failliet gaan kan altijd, en dan weer iets anders ' opzetten' )
Nou moet ik toch even Telebyte gaan verdedigen, want wat je hier schrijft is onzin :)

Controleer bijv. maar eens via www.archive.org ( klik )
Daar gaat de website van telebyte terug tot 1997 en op die website staan nog 'oude' nieuwsbrieven waaruit je kan opmaken dat Telebyte in 1995 begon met inbellijnen aan te bieden.

Ze hadden toen btw best een kinky website zeg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb sinds gister telebyte, maar het valt me nu al op dat sites laden traag is. Nou ja traag. Je krijgt de site. bij tweakers bijvoorbeeld. En dan duurt het echt enkele secondes voordat alle plaatjes zijn geladen.

Enig idee wat dit kan zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

in 1 uur tijd dat mijn modem aanstaat 367 crc errors en 370 errored seconds

Volgens mij hoort dit toch niet helemaal, of is dit normaal.

Ben nu een groot rar bestand aan het downloaden, ben benieuwd of die corrupted is zometeen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online
Verwijderd schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 16:11:
in 1 uur tijd dat mijn modem aanstaat 367 crc errors en 370 errored seconds

Volgens mij hoort dit toch niet helemaal, of is dit normaal.

Ben nu een groot rar bestand aan het downloaden, ben benieuwd of die corrupted is zometeen.
Met 8 mbit heb je dat vaker. Krijg je niks van. Tenzij er iets niet in orde is.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook veel crc errors, maakt in principe niets uit, heb je geen last van. Het valt me ook idd op dat de laatste tijd de verbinding een stuk trager is, ze zullen wel problemen hebben. Vooral de nieuwsserver is traag, maar dit schijnt ook te komen doordat er ergens ter wereld een server verkeerde feeds heeft doorgegeven en alle providers schijnen daar last van/en soms nog steeds te hebben. Maar als de server goed draait zit je toch al gauw met een 8mbit verbinding met 850KB/s te downen, dus dat is zeker niet slecht _/-\o_ Enigste minpuntje is toch nog steeds de retentie die ze maar niet omhoog gooien, je zit nu krap aan 1,5 dag, soms nog iets minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doggiedoggiedog
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-01-2020
Dit is de pagina waar Telebyte meldingen doet over storingen etc:
http://www3.telebyte.nl/storing.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb binnen mijn netwerk een server draaien met apache. en deze wil ik nu vanaf buiten bereiken. Heb een virtual port, portforwarding of hoe je het ook wilt noemen lopen met port 80 naar dat desbetreffende IP adres. Maar als ik nu mijn WAN ip intype dan krijg ik mijn router inlogscherm.

Hoe zet ik dat uit op mijn e-tech. Of kan alleen iemand vanaf een ander ip mijn website zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 10 januari 2005 @ 11:03:
Heb binnen mijn netwerk een server draaien met apache. en deze wil ik nu vanaf buiten bereiken. Heb een virtual port, portforwarding of hoe je het ook wilt noemen lopen met port 80 naar dat desbetreffende IP adres. Maar als ik nu mijn WAN ip intype dan krijg ik mijn router inlogscherm.

Hoe zet ik dat uit op mijn e-tech. Of kan alleen iemand vanaf een ander ip mijn website zien.
Is dit wel het goede topic om dit te vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

geen id, maar omdat iedereen die zelfde router heeft. zal eens nieuw topic open maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flint
Ik heb al de hele dag geen internet thuis :(
Op de website staat dat de werkzaamheden om 08:00 beginnen en 'n paar uur duren...

Zul je altijd zien, net op 't moment dat je i-net ff echt nodig hebt doet ie 't niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da.Rock
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Flint schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 19:17:
Ik heb al de hele dag geen internet thuis :(
Op de website staat dat de werkzaamheden om 08:00 beginnen en 'n paar uur duren...

Zul je altijd zien, net op 't moment dat je i-net ff echt nodig hebt doet ie 't niet.
Als je de modem ff reset heb je gewoon weer verbinding.

[ Voor 4% gewijzigd door Da.Rock op 11-01-2005 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.W
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-09 14:25

J.W

Weet iemand of er op dit moment nog problemen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flint
Da.Rock schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 23:03:
[...]
Als je de modem ff reset heb je gewoon weer verbinding.
Uh, nee...

Net nogmaals de helpdesk gebeld.
Wat bleek... de instellingen klopten ineens niet meer :?
Hij stond op PPPoa en dat moest worden 1483 bridged IP LLC

I-net moet dus bij iedereen weer werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Flint schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 11:54:
[...]

Uh, nee...

Net nogmaals de helpdesk gebeld.
Wat bleek... de instellingen klopten ineens niet meer :?
Hij stond op PPPoa en dat moest worden 1483 bridged IP LLC

I-net moet dus bij iedereen weer werken.
Hoi,

Ik had afgelopen dinsdag ook problemen en was met de laatste 25 man die als laatste opgelost konden worden. In de avond na 19:00 zag ik dat ik weer verbinding had.

Ik heb ook diverse keren contact gehad met de helpdesk, die verzekerden mij dat ik alleen de modem hoefde te resetten en dat er geen instellingen veranderd werden!!

Mijn instelling staat dus op
ETHoA_1
Connection Type = ETHoA
kBytes Tx/Rx = 2214844 / 4000949

Ik snap jouw router instelling niet: PPPoa dit is toch alleen voor kabelmodems! Of is dit gerelateerd aan een type modem. Ik draai zelf met een speedtouch.

Even nog 1 ding kwijt de nieuwsgroepen van Telebyte vind ik nog steeds bedroevend slecht. En dit was een van de redenen om Telebyte te nemen. Heb een open wide verbinding en kan nog steeds 1 a 2 threads gebruiken!!! En vaak genoeg knalt alles vast en kan ik niet meer op de server inloggen
Na de upgrade zou dit verbeterd zijn..... En ja ruim 8 uur uit de lucht om de problemen op te lossen is wat aan de ruime kant, als het ook maar opgelost is en dat is volgens mij nog niet gebeurt.

Zie bericht Telebyte

"Tijdelijke beperking newsserver dinsdag 14 december 2004
Geplaatst door: Beheer
Status: opgelost

Het aantal verbindingen naar onze newsserver wordt in de avonduren gelimiteerd naar slechts 1 connectie. Dit vanwege capaciteitsproblemen bij een van onze DSL leveranciers BBNed. De oorzaak van het probleem is dat een van de huidige NRP's (node routing processor) van BBNed het sterk toegenomen dataverkeer van Telebyte niet meer aan kan. Vandaar dat we besloten hebben om tijdens piekuren het verkeer richting onze newsserver te limiteren om zo het overige ADSL verkeer niet te belasten.

Volgende week zal BBNed een nieuwe NRP toevoegen voor Telebyte klanten en zal de newsserver weer volledig te gebruiken zijn. Ook dringen we er op aan dat dit probleem in de toekomst niet meer voor zal komen.

Onze excuses voor het ongemak."

Niet dus.

Hebben jullie ook problemen met de verbinding cq. aantal threads. Baal er af en toe van.
Nog 1 ding is de nieuws server nog steeds beschikbaar voor iedereen ik bedoel ook de niet Telebyte klanten.
Ik wil niet te negatief uit de hoek komen maar na een gesprek van iemand van de sales over het hoe en wat mbt nieuwsgroepen was dit voor mij de reden om de stap naar Telebyte te nemen.
Verder heb ik geen problemen.

Alvast bedankt.

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2005 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flint
Verwijderd schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 14:37:
Ik snap jouw router instelling niet: PPPoa dit is toch alleen voor kabelmodems! Of is dit gerelateerd aan een type modem. Ik draai zelf met een speedtouch.
Dat zou ik echt niet weten. Hij stond voor de werkzaamheden op PPPoa, en dat heeft altijd gewerkt. Ik heb geen speedtouch, maar een SMC7204BRA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Damn die newsserver heb je totaal niks aan zeg

Ben maar weer op mn ouwe vertrouwde FXP board en bittorent overgestapt

Niks is compleet daar, heb 120 rar bestanden en 30 ervan zijn er niet eens.

Waardeloos gewoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
kan mss te maken hebben met het NRP probleem bij BBNed ;)
Wat nui opgelost moet zijn want ik heb hier nergens meer last van (disconnections) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• admiral866

admiral866

ik heb nu al vanaf ongeveer het begin van de week last van mega veel timeouts.
Ongeveer 2 of 4 per half uur ofzo. ene keer zit er 20 minuten tussen. andere keer 1 minuut.
Heb de boel al naar factory defaults gezet en gereboot.

Ik heb e-tech isdn modem met 4 poorts switch, zo'n blauwe.
Heb et modem al een keertje kapot gehad bij een flash die verkeerd ging (waarschijnlijk). Toen opgestuurd naar e-tech 2 dagen later eentje terug die et wel deed met nieuwe firmware (weet niet of het dezelfde is die gerepareerd is, maar goed).

Kan dus niet normaal een stream luisteren of een game doen.

Maargoed telebyte is niet bereikbaar in het weekend?
Of zijn er nog meer mensen die op het moment last van timeouts hebben?
Elke keer bij een timeout gaat het showtime lampje op et modem knipperen.

Ik vermoed dat het te maken heeft met de vermelde werkzaamheden. Maar bij iedereen moet het nu toch goed werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb het nu 2 weken en ben er tevreden over. Zit op 160GB met downloaden en nog niemand horen klagen. Dus ze houden hun woord dat er nog nooit iemand is aangesproken op zijn dataverbruik _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06:03
Ik heb op dit moment @home breedband en zit er over te denken om over te stappen naar Telebyte. Met name het "Personal ADSL Wide Open" abo via BabyXL, maar nu was ik benieuwd of er veel verschil tussen bbned en babyxl zat.

Is het 1 beter dan het ander?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunrise
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 05-09 11:37
Ik zit te denken om over te stappen van chello classic -> telebyte ivm datalimiet maar als ik dit allemaal lees kan ik beter nog even wachten totdat alles lekker loopt of overdijf ik nu ? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• admiral866

admiral866

volgens mij kun je dat best doen hoor :)
Alleen bij mij loopt het niet zo lekker, maar volgens mij heeft dat meer met de kpn lijn te maken dan met telebyte. Verder is de verbinding wel goed. Maar de helpdesk van telebyte is echt suck.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
tja, met een beetje geluk heb je die helpdesk nooit nodig, ook bijna nooit nodig gehad in 6 jaar @home :).

Evt problemen die ik gezien heb zijn toch met de nieuws server, maar die heb ik toch... euhm, extern (usenetserver.com).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Nu online
Ja, met een beetje geluk heb je de helpdesk nooit nodig. Maar als je een suck verbinding hebt. Door bijv. slecht koper, en er zijn 4 partijen in het spel........

Ben je echt beter af met chello hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
en wat is nu het standaard modem wat wordt meegeleverd ? Want ik heb ook nog een wireless router thuis staan, maar nu is dus de vraag of ik die moet gaan vervangen door een access point of dat ik maar beter zelf een wireless router+adsl modem kan kopen.

Ik wil namelijk wel de volledige 1mbit up hebben (of een poging daartoe).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunrise
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 05-09 11:37
Ik ga voor dit pakket:

Personal ADSL Wide Open BabyXL
EUR 54,95 p.m.
8192/1024 kbps
Netwerk van BabyXL
- gratis 4-ports modem/router

Ik heb vroeger een inbel abbo gehad bij telebyte en dat werkte perfect.

Chello werkt wel soepel, goeie ping 15ms en mooie upload 120kBps maar ik houd elke dag in de gaten wat ik heb gedownload, geen lekker gevoel dat je moet oppassen, ik zit steeds tegen de limiet aan dus ik moet mij inhouden.

Nu moet ik mij bezig gaan houden met het opzeggen van chello, ik zie er tegenop. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Nu online
FunkySmell schreef op maandag 24 januari 2005 @ 18:03:
Ik ga voor dit pakket:

Personal ADSL Wide Open BabyXL
EUR 54,95 p.m.
8192/1024 kbps
Netwerk van BabyXL
- gratis 4-ports modem/router

Ik heb vroeger een inbel abbo gehad bij telebyte en dat werkte perfect.

Chello werkt wel soepel, goeie ping 15ms en mooie upload 120kBps maar ik houd elke dag in de gaten wat ik heb gedownload, geen lekker gevoel dat je moet oppassen, ik zit steeds tegen de limiet aan dus ik moet mij inhouden.

Nu moet ik mij bezig gaan houden met het opzeggen van chello, ik zie er tegenop. ;(
http://www.upc.nl/index.php?PageID=146100#opzeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• admiral866

admiral866

nou vanmiddag met telebyte gebeld.
Kreeg iemand voor de telefoon die niet al te veel wist of privileges daar had. Uiteindelijk afgesproken om een ping log te mailen....
Alsof ik zelf niet weet wat een timeout is.. sigh.
Nouja ze zullen wel een soort van trigger nodig hebben om wat te gaan doen aan het probleem dacht ik toen maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op maandag 10 januari 2005 @ 11:03:

Als je het IP van je webinterface nu eens verplaatst naar een ander poortnummer (goed onthouden!) in de webinterface? En dan de forward eens inzet. 't Zou kunnen werken.

Let wel op dat niet alle routers dit ondersteunen met een verbinding van binnen --> buiten --> binnen op je router. Veel NAT routers snappen het niet en doen er niets mee (routeren je niet naar juiste IP door in iedergeval). 't Levert problemen op met een eigen interne mailserver, gameserver of een webserver inderdaad.

Ander truukje is in je hosts file gewoon www.mijnwebserver.nl naar 10.0.0.20 zetten fixed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flint
sorted.bits schreef op maandag 24 januari 2005 @ 13:34:
en wat is nu het standaard modem wat wordt meegeleverd ? Want ik heb ook nog een wireless router thuis staan, maar nu is dus de vraag of ik die moet gaan vervangen door een access point of dat ik maar beter zelf een wireless router+adsl modem kan kopen.

Ik wil namelijk wel de volledige 1mbit up hebben (of een poging daartoe).
Ik heb de SMC7204BRA gekregen. Daarmee haal ik 110K upload. (En 800K down)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
En dan nu de laatste vraag voordat ik de formulieren op de bus doe ;) Wat voor periode gaat er overheen voordat het ADSL is aangesloten ? Mijn lijn is vrij en is nooit in gebruik geweest voor ADSL, dus dat zou het probleem niet moeten zijn.

Dit zodat ik weet wanneer ik mijn @home moet opzeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sorted.bits schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 17:40:
En dan nu de laatste vraag voordat ik de formulieren op de bus doe ;) Wat voor periode gaat er overheen voordat het ADSL is aangesloten ? Mijn lijn is vrij en is nooit in gebruik geweest voor ADSL, dus dat zou het probleem niet moeten zijn.

Dit zodat ik weet wanneer ik mijn @home moet opzeggen.
Ik was binnen twee weken aangesloten.Heb Babyxl en kreeg van Telebyte een Etech modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

admiral schreef op maandag 24 januari 2005 @ 21:00:
nou vanmiddag met telebyte gebeld.
Kreeg iemand voor de telefoon die niet al te veel wist of privileges daar had. Uiteindelijk afgesproken om een ping log te mailen....
Alsof ik zelf niet weet wat een timeout is.. sigh.
Nouja ze zullen wel een soort van trigger nodig hebben om wat te gaan doen aan het probleem dacht ik toen maar.
ene joost zeker, dat is echt een halvegare, had ik ooit aan de lijn. meteen een technisch iemand geeist murad oid, een goeie kerel weet er heel wat meer van af. moet je gewoon om vragen of je die aan de lijn kunt krijgen, doet die dat niet, dan moet je gewoon de sales afdeling opbellen en vragen of je murad aan de lijn kunt krijgen werkt altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

had verbinding in 9 dagen, 27-12 aangevraagd 5-1 was het operatief

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
Nice, ok, morgen gaan de papieren op de fax :) Kan niet wachten op mun nieuwe 8/1 verbinding.

Nu nog 2 routers achter elkaar zien te plakken en tadaaa, klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy007
Ik had de verbinding binnen 2 weken! Dat was sneller dan verwacht, en had daarom ook voor een maand twee verbinden :) (@home + Telebyte)
Het modem dat ik kreeg was een zwarte 4 poorts E-Tech, ik haal er goede snelheden mee,
(tenminste in het begin) Nu krijg ik zo'n ~450 kbps download en 90 upload.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ineens staat er erg veel bestanden op de nieuwsserver! De website meldt dat er verbeteringen enzo zijn. Retentie van 4 dagen!

Zie: http://www3.telebyte.nl/news.php?displayID=71

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• admiral866

admiral866

Nou vandaag weer ff wat geprobeerd met de aansluiting. Ik had altijd de splitter etc boven aangesloten. Boven hebben we ook een telefoon contact. Het is niet het hoofdcontact want die is beneden. Het heeft 3 jaren gewerkt.
Vanavond dus toch maar ff met een kort lijntje van het contact beneden direct naar de modem en daarvandaan een ethernet kabel naar de computer. En uur lang pingen levert nog geen timeouts. Dus het is waarschijnlijk dat het aan de bedrading in de muur ligt :(

Morgen gaan we een cat5 in de muur leggen, hopelijk helpt dat. Anders moet et modem beneden staan en dat heb ik liever niet.

Ohja, en iemand al ervaring met de nieuwserver?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
admiral schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 23:06:
Nou vandaag weer ff wat geprobeerd met de aansluiting. Ik had altijd de splitter etc boven aangesloten. Boven hebben we ook een telefoon contact. Het is niet het hoofdcontact want die is beneden. Het heeft 3 jaren gewerkt.
Vanavond dus toch maar ff met een kort lijntje van het contact beneden direct naar de modem en daarvandaan een ethernet kabel naar de computer. En uur lang pingen levert nog geen timeouts. Dus het is waarschijnlijk dat het aan de bedrading in de muur ligt :(

Morgen gaan we een cat5 in de muur leggen, hopelijk helpt dat. Anders moet et modem beneden staan en dat heb ik liever niet.

Ohja, en iemand al ervaring met de nieuwserver?
Modem altijd (om problemen te voorkomen) bij je ISRA plaatsen. Als je toch perse wilt verlengen doe het dan met een goede kabel met een getwiste ader (zoals in UTP) en gebruik dan wel een paar bijvoorbeeld blauw & blauw-wit voor het verlengen van telefonie. Splitter beneden aansluiten natuurlijk wel.

Gewoon proberen, werkt het nogsteeds niet dan RJ45 stekkers erop en modem beneden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• admiral866

admiral866

bjck schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 23:09:
[...]

Modem altijd (om problemen te voorkomen) bij je ISRA plaatsen. Als je toch perse wilt verlengen doe het dan met een goede kabel met een getwiste ader (zoals in UTP) en gebruik dan wel een paar bijvoorbeeld blauw & blauw-wit voor het verlengen van telefonie. Splitter beneden aansluiten natuurlijk wel.

Gewoon proberen, werkt het nogsteeds niet dan RJ45 stekkers erop en modem beneden ;)
precies, zo ga ik het doen. Thanks for confirming :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
Ok dan, vandaag papieren gefaxt naar Telebyte en effe na-gebeld natuurlijk, alles om mijn aanvraag in te dienen was binnen! Hoera!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb precies 1 week telebyte :9 Heb de 8mbit versie via babyxl (tiscali) netwerk. Tot nu toe bevalt me het goed. De snelheid is gedurende de hele dag goed, ik haal tussen de 700 en 800kB/s. Uploaden gaat met 80kB/s, wat voldoende voor mij is. Hiervoor zat ik bij XS4ALL waar ik 55 euro betaalde voor 2mbit, nu betaal ik hetzelfde voor 8mbit. Het sneloverstappen was echt fantastisch _/-\o_ Toen de papieren binnen waren bij telebyte moest ik 10 dagen wachten tot de migratie werd uitgevoerd. De downtime was te verwaarlozen, dezelfde dag was ik overgezet, effe router instellingen veranderen en ik was online. Ben dusver erg tevreden 8)

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2005 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:Y) Even over de newsserver.

Ik heb het een tijdje niet gebruikt nu vanaf september 2004 niet meer.
Maar ligt het nou aan mij of zijn alle groepen zoals boneless,nl,x,dvdr nog meer incompleet geworden. De compleetheid was in augustus/september wel een stukje beter dan nu? Klopt dit hebben hier meer mensen last van, of.... Op hun site zie ik namelijk hele andere berichten.

Nou wat hebben de mensen (die hier ook meelezen) van Telebyte daar op te zeggen?
Jullie moeten natuurlijk geen dingen op je site zetten die je toch niet na kan komen.
Retentie van 4 dagen, ja allemaal incomplete onzin.

Over de gratis newsserver die ze aanbieden heb ik niet veel lovende woorden over, behalve de snelheid.---> nadat ik zelf maar een e-tech heb aangeschaft omdat ik met die SMC router problemen had en steeds verbinding verbrak, en ik ook ondervond dat het een sucky helpdesk is.

Ik zit ook iets van 2 km van de aansluiting maar snelheid heb ik absoluut niet over te klagen.
800Kb/down

Ik wil ze niet compleet afbranden want de aansluiting is goed, en het duurde voor mij minder dan 2 weken en ik was aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flint
Verwijderd schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 21:52:
nadat ik zelf maar een e-tech heb aangeschaft omdat ik met die SMC router problemen had en steeds verbinding verbrak, en ik ook ondervond dat het een sucky helpdesk is.
Wat voor 'n problemen had je dan precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
Goed, precies een week geleden dat ik de formulieren heb gefaxt. Weet iemand of je bij BabyXL ook je status kan opvragen, net zoals bij KPN ?

Natuurlijk is een week kort, maar ik heb nog niets van ze gehoord, en een beetje tweaker zit natuurlijk met smart te wachten op zijn verbinding ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Flint schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 00:04:
[...]

Wat voor 'n problemen had je dan precies?
Nou de router leek wel over te lopen, als ik mijn comp aanzette en dan van nieuwsgroepen ging trekken begon alles perfect, maar na een minuut of 10 was het helemaal over. Kon niet meer verbinden, of als dat wel weer lukte na een minuutje weer een disconnect. En ga zo maar door.

Ik heb een andere router aangeschaft, en het probleem was verholpen.

Maar heb nog een vraagje over errored seconds. 23 days 23 hours 28 minutes 14 seconds
online en in die tijd 23028 errored seconds. Hij staat nu dus al een tijdje te draaien zonder de lijn opnieuw in te hoeven stellen of de router opnieuw aan en uit te zetten. In tegenstelling tot de SMC router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• admiral866

admiral866

lijkt een beetje op mijn probleem. Misschien is andere router/modem aanschaffen dan toch een optie.
Ik heb nu een e-tech isdn met ingebouwde switch.
Als ik direct vanaf het stopcontact naar et modem ga blijft de verbinding stabiel. Echter zodra ik er een splitter tussen zet gata et mis. Ik heb allerlei draden geprobeerd en zijn ook echt op z'n kortst, dus daar ligt et nu zeker niet meer aan. Ik heb ook een nieuwe splitter geprobeerd.
De splitter verzwakt het signaal dusdanig dat et niet meer lekker werkt, blijkbaar.

Bij de adsl status komt bij downstream een aantal tientallen crc errors te staan en hup opnieuw wordt de verninding opgezet, dus een timeout.

Zou een ander modem/router combinatie dit verhelpen?

[ Voor 4% gewijzigd door admiral866 op 02-02-2005 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 21:52:
:Y) Even over de newsserver.

Ik heb het een tijdje niet gebruikt nu vanaf september 2004 niet meer.
Maar ligt het nou aan mij of zijn alle groepen zoals boneless,nl,x,dvdr nog meer incompleet geworden. De compleetheid was in augustus/september wel een stukje beter dan nu? Klopt dit hebben hier meer mensen last van, of.... Op hun site zie ik namelijk hele andere berichten.

Nou wat hebben de mensen (die hier ook meelezen) van Telebyte daar op te zeggen?
Jullie moeten natuurlijk geen dingen op je site zetten die je toch niet na kan komen.
Retentie van 4 dagen, ja allemaal incomplete onzin.
das wel waar :( die newsserver is echt bagger. er staan dan wel bestanden van 4 dagen geleden op, maar als meer dan 50% incompleet is heb je daar natuurlijk weinig aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:9
admiral schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 19:00:
lijkt een beetje op mijn probleem. Misschien is andere router/modem aanschaffen dan toch een optie.
Ik heb nu een e-tech isdn met ingebouwde switch.
Als ik direct vanaf het stopcontact naar et modem ga blijft de verbinding stabiel. Echter zodra ik er een splitter tussen zet gata et mis. Ik heb allerlei draden geprobeerd en zijn ook echt op z'n kortst, dus daar ligt et nu zeker niet meer aan. Ik heb ook een nieuwe splitter geprobeerd.
De splitter verzwakt het signaal dusdanig dat et niet meer lekker werkt, blijkbaar.

Bij de adsl status komt bij downstream een aantal tientallen crc errors te staan en hup opnieuw wordt de verninding opgezet, dus een timeout.

Zou een ander modem/router combinatie dit verhelpen?
Ik ben aangesloten via babyxl.

Het lijkt mij dat je of een kapotte splitter hebt of je iets niet goed aansluit!
Ben ook geen genie hoor, maar probeer eens wat anders met je splitter stekkers omdraaien e.d.
(Bij mij heeft het ook een tijd verkeerd aangesloten gezeten, maakte overigens geen moer uit hoor maar je kan het altijd proberen!) anders een andere splitter of een andere modem is dat niet het probleem kun je de router/splitter toch altijd weer terug brengen :9 !!

Gewoon blijven Kl*t*n :(

Die nieuwsserver moet echt wat aan gebeuren, want sinds ik telebyte hebt lijkt het wel of alle
programma's zoals e-mule e.d. en sommige internetpagina's gecapt worden op een of andere manier! HET SCHIET ECHT NIET OP ZO!! Ik denk er ook hard aan om telebyte er weer uit te fl*kk*r*n want er zijn er genoeg die het wel normaal doen of als ze het niet doen je wel iets hebt aan de helpdesk!!!!!!!

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2005 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• admiral866

admiral866

ja dat heb ik dus allemaal al een keer vervangen :)
Vanmiddag gebeld met telebyte en ze gaan een "ticket" aanmaken ofzo. Er gebeurt dus wat :)
Zal volgende week wel weer es ff bellen.

Ik krijg ook geen stabiele verbinding meer met 1 draadje gelijk naar modem meer :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flint
Verwijderd schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 12:36:
[...]

Nou de router leek wel over te lopen, als ik mijn comp aanzette en dan van nieuwsgroepen ging trekken begon alles perfect, maar na een minuut of 10 was het helemaal over. Kon niet meer verbinden, of als dat wel weer lukte na een minuutje weer een disconnect. En ga zo maar door.

Ik heb een andere router aangeschaft, en het probleem was verholpen.

Maar heb nog een vraagje over errored seconds. 23 days 23 hours 28 minutes 14 seconds
online en in die tijd 23028 errored seconds. Hij staat nu dus al een tijdje te draaien zonder de lijn opnieuw in te hoeven stellen of de router opnieuw aan en uit te zetten. In tegenstelling tot de SMC router.
Als ik heel veel bittorrent files open heb staan dan gaat 't fout.
Dus 't aantal verbindingen wordt teveel ofzo :?

Ik heb nu 'n SMC modem.
Zijn die e-tech's beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dynax
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-07 16:27
Het valt mij sinds een paar dagen op dat mijn snelheid drastisch naar beneden is gegaan.
Ik kom niet boven de 400 KB/Sec.
Met speedtest kom ik altijd zo bij de 790KB/Sec.
Nu maar zo rond de 200 KB/Sec.
Downloaden bij Microsoft gaat altijd met zo'n 830 KB/Sec, nu maar 400 KB/Sec.
Ik heb al een andere router en netwerkkaart geprobeerd, maar het blijft het zelfde.
De kabel is goed, dwz dat er nog maar 1 mogelijkheid overbijft.
Hebben jullie er ook last van?

mijn systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy007
Sinds vrijdag is mijn verbinding super bagger.
Download zo'n ~200kbps
Upload komt niet boven de 40 uit
en ping is zo'n 70-80 op alle NL servers...

Ik ga morgen toch maar eens contact zoeken met de helpdesk, dit klopt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dynax
Dutchy007 schreef op maandag 07 februari 2005 @ 00:08:
Sinds vrijdag is mijn verbinding super bagger.
Download zo'n ~200kbps
Upload komt niet boven de 40 uit
en ping is zo'n 70-80 op alle NL servers...

Ik ga morgen toch maar eens contact zoeken met de helpdesk, dit klopt niet.
Ja sinds vijdag idd...
Mag ik vragen waar jij woont?
Ik woon in Arnhem, dat kan helpen om de problemen in kaart te brengen.
Ik heb net een mailtje naar Telebyte gedaan, morgen wacht ik hun tegenbericht af.
Nu ga ik maar slapen...

[ Voor 14% gewijzigd door dynax op 07-02-2005 00:25 ]

mijn systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy007
dynax schreef op maandag 07 februari 2005 @ 00:21:
[...]

Ja sinds vijdag idd...
Ik heb net een mailtje naar Telebyte gedaan, morgen wacht ik hun tegenbericht af.
Nu ga ik maar slapen...
Ikzelf woon in Sprang-Capelle, en zit aangesloten op centrale Kaatsheuvel.
Maar dit is echt geen doen, online gamepje spelen met 80 ping is niet echt fijn.

Zal morgen eens bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan iemand hier met telebyte melden hoeveel groep en hoe de retentie is?
hier boven staat wel iets maar daar kank ik nog niet zo veel mee
bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dynax schreef op maandag 07 februari 2005 @ 00:21:
[...]

Ja sinds vijdag idd...
Nu ga ik maar slapen...
Dit vond ik terug op hun site, misschien hebben ze je naar 4096 gegooid!

Prijsverlaging en nieuw abonnement
vrijdag 28 januari 2005
Met ingang van 1 februari 2005 zijn de prijzen van Personal ADSL BabyXL 1024 en 2048 verlaagt. Ook introduceert Telebyte een nieuw abonnement: Personal ADSL BabyXL 4096 Lees verder

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2005 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
Yeuh effe telebyte gebeld, en ik sta ingeplanned om 10 feb aangesloten te worden, hoera!

Maar wanneer krijg ik nu mijn kit ? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dynax
Verwijderd schreef op maandag 07 februari 2005 @ 15:23:
[...]

Dit vond ik terug op hun site, misschien hebben ze je naar 4096 gegooid!

Prijsverlaging en nieuw abonnement
vrijdag 28 januari 2005
Met ingang van 1 februari 2005 zijn de prijzen van Personal ADSL BabyXL 1024 en 2048 verlaagt. Ook introduceert Telebyte een nieuw abonnement: Personal ADSL BabyXL 4096 Lees verder
Nou dat zou voor de hand liggen, maar in de router word nog keurig 8064 en 896 aangegeven, dus dat zit wel goed.
En ik zit op BBNet.
En ik heb nog geen mail terug gehad.....

mijn systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy007
dynax schreef op maandag 07 februari 2005 @ 17:18:
[...]

Nou dat zou voor de hand liggen, maar in de router word nog keurig 8064 en 896 aangegeven, dus dat zit wel goed.
En ik zit op BBNet.
En ik heb nog geen mail terug gehad.....
Het is me vandaag niet gelukt om te bellen, als je iets meer weet, plz post het hier :)
Mijn snelheid is overdag en 'smorgens wel redelijk, maar 'savonds dropt alles naar laag niveau, en dat internet nu eenmaal niet zo lekker...
(ik zit ook via BBnet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem. Sinds donderdag avond is het. Hopelijk fixen ze dit snel, maar dat leek er niet op bij de helpdesk. Massaal bellen AUB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aram
  • Laatst online: 14-08 19:19
Ik heb hier (PURMEREND) geen last van lagere snelheden. Alles werkt snel en stabiel. _/-\o_

FYI. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zit je wel op BBned Aram ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aram
  • Laatst online: 14-08 19:19
Yep, BBNed.

Zonet even een meting gedaan:

Download707.67 kBps
Upload95.58 kBps
Ping7.50 ms

Niets verkeerds aan. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, dus misschien zijn het niet alle BBned telebyte mensen die er last van hebben, maar je hebt ook niet gelezen, het betreft namelijk alleen de spitsuren. Problemen beginnen rond 18:30 tot ongeveer 00:30.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
ok, Ik heb vandaag mijn modem gekregen en aangesloten.

Dat werkt allemaal, mijn ADSL lampje op mijn e-tech modem brand constant, ook heb ik met mijn laptop naar de Tiscali activatie pagina kunnen surfen en daar werd mij verteld : Je verbinding is nu geactiveerd.

Alleen nu is hij dus nog niet geactiveerd, tenminste, ik kan niet surfen.

Iemand die me kan helpen dit te debuggen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da.Rock
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
sorted.bits schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 18:08:

Dat werkt allemaal, mijn ADSL lampje op mijn e-tech modem brand constant, ook heb ik met mijn laptop naar de Tiscali activatie pagina kunnen surfen en daar werd mij verteld : Je verbinding is nu geactiveerd.

Zou je het niet op de Telebyte site proberen :P

Maar ff serieus, kan me niet herinneren dat ik iets heb moeten activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tafmaf
  • Laatst online: 11-09 21:36
sorted.bits schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 18:08:

Modem al opnieuw opgestart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
Yup modem al opnieuw opgestart, krijg mooi een IP met gateway en alles, en het internetten werkt niet... nou ja, wacht het wel een beetje af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wide open?? Bottle-neck?
Zojuist de telebyte hepdesk gebeld.
Ik heb al dagenlang metingen gedaan die op 380 kBps blijven steken, in plaats van dat ik richting de 1000 kBps haal. Zij hebben een test gedaan via BabyXL naar mijn modem, en zeggen dat die test een deugdelijke 8 Mbps verbinding uitwijst, dus dat de problemen bij mij moeten liggen en niet bij hun. Dus: problemen met mijn bekabeling, mijn modem, evt. spyware???
Het lijkt me sterk maar ik pruts nog even wat. Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inmiddels een tweede PC aan mijn modem gehangen: de downloadsnelheid van de eerste stort dan in; de som van de downloadsnelheden van de 2 PC's is ongeveer die 380 kBps...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
Da.Rock schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 18:56:
[...]

Zou je het niet op de Telebyte site proberen :P

Maar ff serieus, kan me niet herinneren dat ik iets heb moeten activeren.
Tiscali is de leverancier van BabyXL, dus het lijkt me redelijk logisch dat ik bij hun uitkom :).

Het werkt nog steeds niet, maar heb effe op mijn formulier gekeken en daar staat op dat mijn verbinding pas 10 feb ook echt ge-activeerd wordt. Dus ik neem aan dat het morgen werkt.

• sorted.bits
Ok, andere vraag, vanaf hoe laat wordt je verbinding geactiveerd ? Is dat om 0:00 ? of misschien gewoon door de dag heen ? Heb je voor die tijd al een IP adres ?

• DNi-Cow
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-03-2024
Verwijderd schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 14:57:
Wide open?? Bottle-neck?
Zojuist de telebyte hepdesk gebeld.
Ik heb al dagenlang metingen gedaan die op 380 kBps blijven steken, in plaats van dat ik richting de 1000 kBps haal. Zij hebben een test gedaan via BabyXL naar mijn modem, en zeggen dat die test een deugdelijke 8 Mbps verbinding uitwijst, dus dat de problemen bij mij moeten liggen en niet bij hun. Dus: problemen met mijn bekabeling, mijn modem, evt. spyware???
Het lijkt me sterk maar ik pruts nog even wat. Iemand tips?
Welcome to my world @ telebyte.. ik zit al bijna een jaar bij telebyte, en heb altijd dit probleem gehad. Ze hebben tests uitgevoerd, en blijven maar volhouden dat het bij mij ligt, wat niet het geval is. Dit is voor mij dan ook te reden dat ik mijn abbo opzeg bij telebyte, de brief is al de deur uit. Ik heb trouwens BBNed.

[ Voor 3% gewijzigd door DNi-Cow op 10-02-2005 14:15 ]

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.