Telebyte adsl wide open, iemand al ervaring?

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 4.000 views sinds 30-01-2008

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06:03
Nou mijn verbinding is actief, nu gelijk mijn wireless router als router neergezet en dat e-tech ding laten bridgen.

Moet nog even kijken of ik mijn wireless router kan gebruiken als AP en mijn e-tech als router, dan kan ik namelijk mijn wireless router daar weg halen ;).

Verder zijn de snelheden lekker te noemen, 940 k/s down van usenet en iets van 90 up ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het zelfd probleem bij Telebyte. Tot een maand of 2 geleden haalde ik nog netjes 750/800kb/s maar op dit moment is het prut en kom ik niet meer boven de 300 uit. Ik heb ook BBNed maar ik heb geen idee of mensen met BabyXL aansluitingen het ook hebben. Ziek ben ik er wel van. Heb al met de helpdesk gebelt en gemailt maar met bellen is alles in orde zeggen ze, en als ik mail hoor ik natuurlijk niets terug. Ik ga maar eens kijken wanneer me abbo afgelopen is, dan kan ik weer fijn overstappen naar iets stabield.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op de website van Telebyte staat dat er morgenvroeg werkzaamheden zijn voor bbned en voor babyxl. Nou heb ik zelf bbned en ook last van een lagere downloadsnelheid. Misschien dat het door de werkzaamheden morgen opgelost is :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie weet, het zou wel beter zijn. Even afwachten wat er gebeurt morgen. Ze beginnen al om 7 uur, dus ik hoop dat het het rond 1600 weer doet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat ze dat gewoon niet even vorige week op hun site plaatsen! Ik heb al sinds een paar dagen last van dat me modem er continu uit knalt. Ik heb nu in 10 minuten 4 keer loss of signal gehad en 2368 crc errors downstream 8)7 :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou het is weer in de lucht en ja hoor! Er is kwa snelheid niets verander :\

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunrise
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 05-09 11:37
Weet iemand het type/merk van de 4 poorts router die je erbij krijgt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy007
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-09 20:11
Ik weet niet zeker of iedereen hetzelfde modem\router krijgt, maar lijkt me haast wel.
Ik kreeg een: http://www.e-tech.nu/Product_Detail/1140/N
Een zwarte E-Tech 4 poorts router dus, indien je de Multipc-modem pakt dan.
Snelheden zijn goed te noemen.

(Ik had eerder 'geklaagd' over een lage snelheid van 500 kbps, deze is nu weer terug naar de 780 wat het eerst was, na een periode van bijna een maand :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dynax
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-07 16:27
Inderdaad is na afgelopen maandag de snelheid weer als vanouds.
Ik heb immidels ook een ander moederbord, met een andere netwerkkaart, maar het komt aardig in de buurt als voorheen.

mijn systeem.

• Sunrise
Dutchy007 schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 21:24:
Ik weet niet zeker of iedereen hetzelfde modem\router krijgt, maar lijkt me haast wel.
Ik kreeg een: http://www.e-tech.nu/Product_Detail/1140/N
Een zwarte E-Tech 4 poorts router dus, indien je de Multipc-modem pakt dan.
Snelheden zijn goed te noemen.

(Ik had eerder 'geklaagd' over een lage snelheid van 500 kbps, deze is nu weer terug naar de 780 wat het eerst was, na een periode van bijna een maand :))
Bedankt voor de informatie, nog even iets anders over het aanvraag formulier, ik lees bij de betaling iets over setupkosten terwijl ik daar geen informatie over kan vinden.
Hoe hoog zijn die setupkosten, ik spreek hier over babyxl personal adsl 4096/1024.
Erg vreemd dat ik daar niks over kan vinden op de website van telebyte.

Verwijderd

FunkySmell schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 00:14:
[...]

Bedankt voor de informatie, nog even iets anders over het aanvraag formulier, ik lees bij de betaling iets over setupkosten terwijl ik daar geen informatie over kan vinden.
Hoe hoog zijn die setupkosten, ik spreek hier over babyxl personal adsl 4096/1024.
Erg vreemd dat ik daar niks over kan vinden op de website van telebyte.
Er zijn geen setupkosten, alleen afsluitkosten als je weggaat volgens mij.

• Da.Rock
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 09:52:
[...]

Is dit weer iets nieuws?

Bij mijn aanvraag vorig jaar februari was deze regel nog niet toegevoegd aan de aanvraagformulier. Als ik mijn abbo opzeg, moet ik dat dan ook betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunrise
Verwijderd schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 09:52:
[...]

idd 75 euro, zogenaamd een gratis modem heet dat. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Da.Rock schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 17:33:
[...]

Is dit weer iets nieuws?

Bij mijn aanvraag vorig jaar februari was deze regel nog niet toegevoegd aan de aanvraagformulier. Als ik mijn abbo opzeg, moet ik dat dan ook betalen?
Lijkt me niet, op mijn aanvraagformulier stonden destijds ook geen afsluitkosten. Waarschijnlijk is dat alleen voor nieuwe ADSL klanten van Telebyte.

offtopic: wordt het niet eens tijd voor een deel 2?

Verwijderd

Over de te lage d/s snelheid van het 8Mb abonnement: Gisteren de Telebyte Helpdesk gebeld; inmiddels is ook daar bekend dat "er een probleem is" bij "een aantal abonnees". Het is "moeilijk" een betrouwbare indicatie te geven wanneer het verholpen zal zijn, maar "er wordt aan gewerkt". (Ik zit in Utrecht; mijn snelheid is na de werkzaamheden van 15 feb verbeterd van 380 naar 460 kB -- moest zijn 1000 kB.)

• Flint
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-07 12:56
Verwijderd schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 18:53:
Over de te lage d/s snelheid van het 8Mb abonnement: Gisteren de Telebyte Helpdesk gebeld; inmiddels is ook daar bekend dat "er een probleem is" bij "een aantal abonnees". Het is "moeilijk" een betrouwbare indicatie te geven wanneer het verholpen zal zijn, maar "er wordt aan gewerkt". (Ik zit in Utrecht; mijn snelheid is na de werkzaamheden van 15 feb verbeterd van 380 naar 460 kB -- moest zijn 1000 kB.)
1000kB? Dat haal je nooit. Denk eerder aan 850 kB max.

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Flint schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 19:36:
[...]

1000kB? Dat haal je nooit. Denk eerder aan 850 kB max.
En het is niet het 8Mbit abonnement natuurlijk sowieso. Een wide-open DSL verbinding met een maximale lijnsnelheid van ADSL wat 8Mbit bedraagd. Als jou lijn 3000 meter lang is haal je misschien maximaal sowieso 5.5Mbit. Dan kan je bellen wat je wilt natuurlijk naar de helpdesk.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
Ik heb de laatste dagen ook wat problemen, vaak zijn sites even onbereikbaar, als ik dan een seconde later probeer werkt het weer.

Heel raar, beetje irritant.

Edit : Als ik zit te downloaden lijkt het erger, mijn download is dan wel redelijk stabiel (soms wat uitval).

[ Voor 26% gewijzigd door sorted.bits op 25-02-2005 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 21:25:
[...]

En het is niet het 8Mbit abonnement natuurlijk sowieso. Een wide-open DSL verbinding met een maximale lijnsnelheid van ADSL wat 8Mbit bedraagd. Als jou lijn 3000 meter lang is haal je misschien maximaal sowieso 5.5Mbit. Dan kan je bellen wat je wilt natuurlijk naar de helpdesk.
ik zi er 3300 meter vandaan en haal 900kb op ftp en newsgroups maar heb dan wel babyxl en geen bbned

maar iets anders lag bij andere de verbinding er vannacht ook uit tussen 1:00 en 3:30? niet dat ik toen wakker was, maar ik zie het aan mijn log files, en al mn downloads waren gekapt rond die tijd

maandag even gaan klagen, ik hou van klagen. alleen die jos van de helpdesk is me toch een halve gare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tatsu
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

Verwijderd schreef op zaterdag 05 maart 2005 @ 08:42:
[...]

ik zi er 3300 meter vandaan en haal 900kb op ftp en newsgroups maar heb dan wel babyxl en geen bbned

maar iets anders lag bij andere de verbinding er vannacht ook uit tussen 1:00 en 3:30? niet dat ik toen wakker was, maar ik zie het aan mijn log files, en al mn downloads waren gekapt rond die tijd

maandag even gaan klagen, ik hou van klagen. alleen die jos van de helpdesk is me toch een halve gare
De 8Mbit wordt in ieder geval niet gegarandeerd.

If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en ik kom niet meer op de newsgroups sinds vannacht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
Ja ik heb ook problemen om bij de newsgroups te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esteis
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 15:03
Ik zit nu ook sinds een paar maanden bij telebyte. Wat me opvalt is dat de verbinding er regelmatig (soms wel 10x per dag) uit ligt. Op het moment dat de verbinding eruit knalt geeft m'n SMC de melding aan bij 'Alarms' ATM VC CONGESTED.
Heeft iemand dit ook wel eens gehad of enig idee waar het aan kan liggen?

Ohja ik heb een SMC7204BRA barricade gekregen van telebyte. Heb de helpdesk ook al gebeld en gemaild maar daar word ik dus helemaal niks wijzer van (ik krijg antwoorden als 'het ligt niet bij ons' en 'we zijn ermee bezig maar hoelang het duurt kunnen we niet zeggen').

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flint
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-07 12:56
Bij mij valt de verbinding uit als ik teveel connecties heb. Vooral als ik 'n paar bittorrent files aan heb staan. Ik heb ook zo'n SMC en volgens mij ligt 't gewoon aan 't modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een Etech en nergens last van. Kun je geen firmware upgraden van die SMC ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esteis
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 15:03
Ik ga vanavond als ik thuis ben m'n firmware controleren, maar geloof dat ik wel de laatste erop heb staan (v1.01).
Heb ook al even in de Knowledgebase / FAQ van SMC gekeken maar daar kon ik ook helemaal niks vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-06 12:21
Ben blij na het lezen dat ik niet de enige ben die niet tevreden is over telebyte.

Ik kom van Demon 8mb/1mb af via BBned en zit nu (om de prijs) bij telebyte wide open via BabyXL. En wat ik niet snap is dat mijn snelheden echt ruim onder die van Demon zitten.

mijn lijn "trainde" bij demon op iets van 1024000 en 8032000 en had een upload altijd van 105kb en een download van max 840-850. Nu geeft mijn (draytek) router aan dan mijn lijn getrained is op 672000 7616000. Mijn upload is nu iets van 40-60. en mijn download ligt zo rond de 710-750.

En net als iedereen krijg ik te horen dat mijn lijn er prima uitziet. Nu is mijn vraag ...hoe kan ik bij Demon dan zo'n goede verbinding hebben gehad ..... zelfde afstand centrale zelfde app. (router, pc, bekabeling)....en dan nu veel lager ????????? 8)7

Al die beloftes van volwaardig internet... :'(

Ik heb ook een leuke computer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-08 08:32
Tranzy schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 08:47:
En net als iedereen krijg ik te horen dat mijn lijn er prima uitziet. Nu is mijn vraag ...hoe kan ik bij Demon dan zo'n goede verbinding hebben gehad ..... zelfde afstand centrale zelfde app. (router, pc, bekabeling)....en dan nu veel lager ????????? 8)7

Al die beloftes van volwaardig internet... :'(
Dat komt omdat BBNed en BaByXL een andere DSLam gebruiken. Hierdoor wil de modem nog wel is hoger of lager in trainen.

DrayTek @ Alcatel DSLam -> meestal max line sync (das bij BBned (soms) of KPN)

BaByXL gebruikt volgens mij geen alcatel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-06 12:21
Dus andere modem gebruiken ??

Ik heb ook een leuke computer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Inderdaad. In vele threads hier is te lezen dat de combinatie van de apparatuur zeker met wide-open verbindingen belangrijk kan zijn. (let op kan zijn).

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Telebyte heeft onze e-tech router - die sinds 7 maart 23:09 geen adsl signaal meer kon vinden - omgeruild voor een copperjetmodem.
De upstreamsnelheid is nu 960 kbps. (De e-tech had 832kbps.)
In de praktijk is mijn upload echter nooit hoger dan 90kBps = 720 kbps. Die was eerst iets hoger.
De download is nu eindelijk wel acceptabel: 850 kBps (was ongeveer de helft).
Al met al gaat het nu goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:57
ik heb onlangs via email info aangevraagd bij het info@ mail adres en kreeg binnen een dag antwoord! twee keer zelfs. wat dat betreft goede service (ben benieuwd hoe dat wordt als je natuurlijk op een gegeven moment voor een storing belt ;))

mij werd iig aangeraden om door de afstand (2500meter) voor het 4mbit abbo te gaan. to be on the safe side. echter ik hoor er een hoop verschillende verhalen over. de 1 zit op 3km en haalt 800kb/s de ander zit op 1000 meter en haalt het bij lange na niet!

verder wordt er niet veel gepost over deze provider. geen nieuws is goed nieuws.. of??

[ Voor 24% gewijzigd door Lord_Dain op 02-04-2005 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben best wel tevreden over telebyte hoor :) zat 4 jaar bij xs4all en ben in januari overgestapt op telebyte. 8mbit voor 55 euro is erg goedkoop als je het vergelijkt met xs4all. Tuurlijk, je krijgt niet al die extra's die je wel bij xs4all hebt, maar die gebruikte ik toch nooit. De lijn is stabiel, een keer geen internet, maar toen moest ik m'n router effe resetten zodat ik een nieuw ip adres kreeg (kwam ik pas na een paar uur achter lol :D ) Modem traint op 8064 / 832 (upload kan niet hoger met m'n huidige router), en als ik van snelle servers download haal ik vaak tussen de 800 - 850kB/s. Ik ben dus zeer gelukkig met telebyte, helemaal de prijs / kwaliteit verhouding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds vandaag de beschikking over Telebyte-BabyXL 4096/1024, kom van hcc!net basis (3200/762) af. Ik heb gebruik gemaakt van Telebyte's telco-to-telco migratieservice, dit ten koste van een gratis modem. Vanmiddag is mijn Thomson 510 modem ongeveer 10 down geweest. Daarna configuratiescript voor Tiscali/BabyXL gedraaid, waarna ik op de Tiscali aanmeldpagina kwam. Daarna modem uit- en weer ingeschakeld en voilà: draaien. Bijzonder goede download (3830 Kb/s ofwel 478.8 KB/s) en so-so upload (574 Kb/s ofwel 71.7 KB/s). So far so good dus. Qua betrouwbaarheid op de langere termijn zullen ze zich moeten bewijzen, maar de eerste klap is (nog steeds) een daalder waard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Topic > 1000 posts
Iemand die een nieuw deel wil openen, mag dat doen :)

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.