Telebyte adsl wide open, iemand al ervaring?

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 4.002 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 August 2003 @ 21:55:
[...]

Huh, ik snap hier geen hout van ??? Vertel heb alles nu 3 x uitgerekent en speedxs blijft op alle fronten goedkoper. Ben inmiddels ook elke dag naar het forum op hun site geweest en hier op GoT over speedxs en de reacties zijn alleen maar positief. Ik sta op het punt van aanvragen, grrrr zij ik vorige week ok al. Ben gewoon een enorme twijfelaar. De site van speedxs ziet er nou niet echt uit maar alles wat ik lees is wel erg positief !
Speedxs
per maand € 64.95
per jaar 99 euro
geen aansluitkosten/gratis modem(vaag merk maar schijnt goed te werken)
komt neer op

878.40 per jaar(73.20 euro per maand)

Telebyte:

74.95 per maand
geen aansluitkosten
modem eenmaling 50 euro(125-75)

dus eerste jaar
949,40 en (79.11 p maand)
2e jaar 899.40

Dus scheelt paar euro. En heel stom maar ik heb zelf meer vertrouwen in telebyte....

Weet iemand wat er gebeurt als je ISP op BBNED failliet gaat? Houdt je dan gewoon BBNED of?

Andre

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amien90
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-07-2021
voor mezelf zat ik meer te kijken naar een 512/256 verbinding .. en dan liggen de abbo kosten gelijk. . waardoor telebyte iets goedkoper is doordat ze geen 100 euro per jaar extra vragen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rig0r
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-03 16:08
D'r is ook nog ADSL van Concepts ICT. Kost weliswaar 88 euro, maar de gemiddelde 8MBit snelheid is volgens speedtest toch wel een stuk hoger. Daarnaast zijn de pingtijden van Telebyte (en SpeedXS) niet echt geweldig, iets wat voor mij voor games toch wel belangrijk is.

Edit: ik keek scheef, Telebyte is qua download gemiddeld de snelste van deze 3.

[ Voor 27% gewijzigd door rig0r op 22-08-2003 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn ervaring met Telebyte en SpeedXS.

Telebyte:

-Administratie gebeld, papieren moeilijk te vinden. Toen ze ze hadden gevonden netjes geholpen en alle vragen beantwoord.
-Levertijd 3-6 weken
-Kleine bezetting qua personeel (meer hebben ze schijnbaar tegenwoordig niet nodig) Dit was vooral te merken in de vakantie, je kreeg gewoon niemand anders te spreken dan de receptie.
-Stabiel netwerk voor Den Haag. Download +/- 700 Upload +/- 45. Vooral upload is bij alle gebruikers stabiel. (mocht je het nou net nodig hebben)

SpeedXS:

-1 keer gebeld, gelijk raak, alle antwoorden beantwoord, nette persoon.
-Tegenvallende resultaten op speedtest, ten opzichte van het aantal gebruikers. Zo word er alleen in Katwijk een redelijke snelheid gehaald, maar wel na 800+ test. De andere test vallen zwaar tegen.
-Er wordt beweerd dat zij meerdere klanten in Aalsmeer hebben. Deze kun je op 1 hand tellen.
-Er worden redelijk snelle resultaten neergezet maar ze hebben dan ook nog weinig klanten en weinig netwerkbelasting.
-Er worden nog andere vage dingen gezegd maar die zoek ik eerst uit voordat ik daar verder op in ga. Ik ga dan wel minder betalen dan bij KPN maar dan moet het wel redelijk te doen zijn, beloof anders geen 8Mbit maar bijv 4 of 6 Mbit.

Bij Telebyte betaal je 74,95 per maand en hoef je geen aansluitkosten te betalen. Tevens kun je er voor 50 Euro een Etech router bij krijgen.

Bij SpeedXS betaal je 64,95 in de maand en hoef je ook geen aansluitkosten te betalen. Wel betaal je die administratiekosten en krijg je een nameless router kado. Die router is echt low budget. Een etech look-a-like zei de man door de telefoon. Hij komt alleen wel uit Taiwan en de winkel verkoopprijs is slechts 69 Euro.

Wat kun je verwachten als SpeedXS (nieuwe provider) het niet redt op deze markt?
Stel dat zij 1000 klanten laten registreren die allemaal netjes 99 euro administratiekosten betalen en vervolgens het bedrijf opheffen/failliet laten verklaren. Jij bent je geld kwijt en zij lopen met een flinke bonus op zak. })

Ik zal niemand zeggen welk pakket/provider ie moet nemen, het zal niet zoveel verschil maken. Toch heb ik nu gekozen voor diegene die het langst bestaat. Telebyte. Ze bestaan al sinds 1995 en dat geeft net dat beetje meer vertrouwen en omdat ik zelf de keuze voor de router kan maken, wil ik hem niet dan spaar ik 50 Euro.
Ben je namelijk niet tevreden over de meegeleverd router van SpeedXS omdat ie voor jou bijvoorbeeld te weinig mogelijkheden biedt, dan moet je alsnog een nieuwe aanschaffen.

Edit: oh ja KYG kijk eens naar Aalsmeer ? 1000 testen en daarzitten jullie zeker zelf met je eigen servers?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2003 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 August 2003 @ 11:28:

Beste madbuce,
Normaal reageer ik niet zo snel in een ander forum maar hier moet ik toch even wat rechtzetten.

SpeedXS:

-1 keer gebeld, gelijk raak, alle antwoorden beantwoord, nette persoon.
-Er worden redelijk snelle resultaten neergezet maar ze hebben dan ook nog
weinig klanten en weinig netwerkbelasting.

Zoals reeds eerder gepost maakt SpeedXS gebruik van het DutchDSL netwerk, het is dus absoluut niet zo dat het netwerk weinig gebruikers heeft.

Bij SpeedXS betaal je 64,95 in de maand en hoef je ook geen aansluitkosten te betalen. Wel betaal je die administratiekosten en krijg je een nameless router kado. Die router is echt low budget. Een etech look-a-like zei de man door de telefoon. Hij komt alleen wel uit Taiwan en de winkel verkoopprijs is slechts 69 Euro.

Klopt, net zoals E-tech ook uit Taiwan komt, winkel verkoopprijs is 99 Euro.

Ik zal niemand zeggen welk pakket/provider ie moet nemen, het zal niet zoveel verschil maken. Toch heb ik nu gekozen voor diegene die het langst bestaat. Telebyte. Ze bestaan al sinds 1995 en dat geeft net dat beetje meer vertrouwen

Ok dit is al eerder hier op Tweakers gepost, SpeedXS is onderdeel van de Ahlers Telecommunicatie Groep, bij de meeste ISDN gebruikers een bekende naam en bestaat sinds 1 Februari 1986.

Wat kun je verwachten als SpeedXS (nieuwe provider) het niet redt op deze markt?
Stel dat zij 1000 klanten laten registreren die allemaal netjes 99 euro administratiekosten betalen en vervolgens het bedrijf opheffen/failliet laten verklaren. Jij bent je geld kwijt en zij lopen met een flinke bonus op zak.

Leuk gedacht, het gaat alleen niet op. Voor die 1000 Klanten moeten wij dus 1000 modems leveren en 1000 x de aansluitkosten betalen aan BBned(want die zijn er wel alleen betalen wij ze) bij elkaar meer dus dan die 1000x99

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2003 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuk gedacht, het gaat alleen niet op. Voor die 1000 Klanten moeten wij dus 1000 modems leveren en 1000 x de aansluitkosten betalen aan BBned(want die zijn er wel alleen betalen wij ze) bij elkaar meer dus dan die 1000x99
Klopt niet helemaal, SpeedXS koopt niet zelf bij BBNet, zei kopen bij een BBnet business partner(white label provider), deze "partner" (in dit geval DutchWeb) verkoopt hun bbnet bandbreedte aan resellers zoals SpeedXS.
SpeedXS doet alleen maar de administratie en de verkoop, de techniek doet meestal de business partner.
Verwijderd schreef op 22 August 2003 @ 11:28:
Mijn ervaring met Telebyte en SpeedXS.

SpeedXS:

-Tegenvallende resultaten op speedtest, ten opzichte van het aantal gebruikers. Zo word er alleen in Katwijk een redelijke snelheid gehaald, maar wel na 800+ test. De andere test vallen zwaar tegen.

-Er worden redelijk snelle resultaten neergezet maar ze hebben dan ook nog weinig klanten en weinig netwerkbelasting.
.
even ter info:
SpeedXS koopt haar verbindingen bij DutchWeb te Reeuwijk (DutchWeb services)

Deze aanbieder staat wel regelmatig in de top5 van speedtest, dus de tegenvallende prestatie's lijkt me zeer sterk daar de SpeedXS verbinding 100% gelijk is aan die van DutchWeb.
Ook het 2de argument klopt hiermee dus niet, SpeedXS maakt gebruik van het DutchWeb netwerk en die is zeer zeker niet klein of onbelast...

Het is maar dat je het weet...

(ps: ik werk niet voor speedxs of dutchweb)

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2003 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rig0r
Telebyte download speedtest.

SpeedXS download speedtest.

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 augustus 2003 @ 14:14:
[...]

even ter info:
SpeedXS koopt haar verbindingen bij DutchWeb te Reeuwijk (DutchWeb services)

Deze aanbieder staat wel regelmatig in de top5 van speedtest, dus de tegenvallende prestatie's lijkt me zeer sterk daar de SpeedXS verbinding 100% gelijk is aan die van DutchWeb.
Ook het 2de argument klopt hiermee dus niet, SpeedXS maakt gebruik van het DutchWeb netwerk en die is zeer zeker niet klein of onbelast...

Hmmm wat is dit dan,
http://www.dutchdsl.nl/partners.php

(ps: ik werk niet voor speedxs of dutchweb)
(ps2: Ik wel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien handiger om je reactie onder of achter de /quote te zetten..
Je reactie's zijn moeilijk te onderscheiden van de origine berichten.

Ik ken 4 mensen die wel werken bij 1 van de genoemde bedrijven hier.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DutchDSL = DutchWeb
DutchDSL is de (a)dsl afdeling van DutchWeb services, vandaar.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 August 2003 @ 16:47:
Misschien handiger om je reactie onder of achter de /quote te zetten..
Je reactie's zijn moeilijk te onderscheiden van de origine berichten.

Ik ken 4 mensen die wel werken bij 1 van de genoemde bedrijven hier.....
Ok er onder ;) En op je antwoord: Ja ?? Dus ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Telebyte download speedtest.

SpeedXS download speedtest
Zegt niet echt veel, de aantal personen die getest hebben is ook aanzienlijk minder 15 tegen 3 testen bv...
Men staart hier veel te veel op die speed test, volgens mij doen alle gebruikers van zware verbindingen alleen maar testen en verders niets met hun lijn....
En op je antwoord: Ja ?? Dus ??
Dus niks...
Ik wilde er niets mee aanduiden, wilde alleen maar zeggen dat SpeedXS ook hun verbindingen elders inkoopt en dat de (mindere) test resultaten die men hier neerzet niet veel zeggen. De test resulaten van het bedrijf die ze verkoopt zijn wel goed, de argumenten dat het dus een klein onbelast netwerk is klopt niet.
De testen zijn een moment opname en men staart zich er blind op, ik zou geen reden kunnen noemen om geen speedxs te nemen of geen telebyte.
Echter als ik beide vergelijk zou ik voor de goedkoopste gaan, speedxs in dit geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

B3rt,

DANG, ik moet iets aan mijn ogen laten doen. ik las je post alsof je juist het tegendeel beweerde. Sorry en 1000 maal excusses }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rig0r
Verwijderd schreef op 22 augustus 2003 @ 17:09:
[...]

Zegt niet echt veel, de aantal personen die getest hebben is ook aanzienlijk minder 15 tegen 3 testen bv...
Men staart hier veel te veel op die speed test, volgens mij doen alle gebruikers van zware verbindingen alleen maar testen en verders niets met hun lijn....
Euh waar zie je 15 tegen 3 ? Gemiddeld aantal gebruikers is nagenoeg hetzelfde hoor, m.a.w. dit is wel een goeie indicatie (hoewel er wel nog wat meer verschillende gebruikers aan beide kanten zouden moeten testen). Je 2e opmerking snap ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-12-2024

ken

Even een vraagje. Is er verschil in snelheid tussen een normale ADSL modem en een wireless ADSL modem?? Ben van plan om een Wireless ADSL modem te bestellen (alleen de snelheid moet dan wel gelijk zijn als de normale modem) :) Wie kan mij helpen??
Is het mogelijk om 2 computer wirelees aan te sluten op deze modem??
(het is een E-Tech modem met 4 port switch)

[ Voor 16% gewijzigd door ken op 23-08-2003 03:02 ]

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 22 August 2003 @ 17:09:
[...]

[...]
Om heel eerlijk te zijn interesseren die tests mij geen fuck. Alles wat ik wil is een stabiele internet verbinding die kan pieken op de momenten dat mij dat uit komt. En dus niet hoeven wachten op een geschikt moment zoals bij kabel waar je in de avonduren een kop koffie kan drinken als je een bestandje van 1mb wilt downloaden.

Dat is dus wat ik nu met mijn telebyte abonnement heb. Snelheid over de hele linie, ondanks het dipje van afgelopen weekend ben ik heel erg tevreden. Snelheden van 850 kb/sec zijn geen uitzondering :)

Zie : http://crazy.mofo.nl/~redfox/pictures/fun/leech!.jpg en http://crazy.mofo.nl/~redfox/pictures/fun/adsl.jpg

Eerste plaatje geeft de snelheid weer van mn adsl t.o.v. mn @home verbinding. Lijkt me duidelijk toch :)

Dat tweede plaatje was van het downloaden van RTCW-ET vanaf een belgische host.

Overigens heb ik nog wat disconnectie issues met m'n Draytek Vigor 2600 maar die hoop ik snel op te lossen. Dit heeft niks met de provider te maken.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amien90
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-07-2021
honden van planet .. wil zo snel mogelijk van planet af en naar telebyte. . gevraagt .. kan ik per direct mijn telefoonlijn planet-vrij-maken, ik betaal in 1x te nog resterende maanden .. nee meneer. . dat kan niet .. eikels. .. als ze maar niet denken dat ik het hier bij laat zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rig0r
redfoxert schreef op 23 August 2003 @ 16:55:
[...]

Overigens heb ik nog wat disconnectie issues met m'n Draytek Vigor 2600 maar die hoop ik snel op te lossen. Dit heeft niks met de provider te maken.
Is er eigenlijk wat mis met die E-Tech modems dat jij voor een Draytek gekozen hebt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn hier al ex Cistron MAXX gebruikers? Ik heb 8 MB download en werkt perfect altijd! Maar als dit nu goedkoper kan dan doe ik dat graag. Ik denk erover om nu over te stappen naar Telebyte. Ik heb natuurlijk al een E-Tech Router. Geen idee of er een opzegtermijn is bij Cistron...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken

ken

rig0r schreef op 23 August 2003 @ 21:35:
[...]

Is er eigenlijk wat mis met die E-Tech modems dat jij voor een Draytek gekozen hebt ?
Dit wil ik ook wel weten. Welke modem kan je het beste gebruiken zonder elke dag de modem te moeten resetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalRush
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-04 16:57

MetalRush

PAS OP, HÈ !

Hermanvh schreef op 13 januari 2003 @ 09:37:
Die Hong Zhou is inderdaad nog steeds de directeur :) We zijn bij ons in de gemeente (Buren Gld. www.buren-digitaal.nl) bezig ADSL te krijgen. TeleByte heeft ons aangeboden de centrale om te bouwen als wij 125 getekende jaarcontracten per centrale kunnen leveren :) De mensen bij TeleByte komen betrouwbaar en bekwaam over, alhoewel het bedrijf volgens mij niet zo groot is...

Over de ADSL-abbo's van TeleByte: Ze hebben geen datalimiet >:) Het enige nadeeltje dat ik kon vinden is dat ze geen static IP bieden, maar dat die toegewezen wordt door DHCP :( Dat zou in de toekomst nog veranderen werd aan ons meegedeeld :)
offtopic:
Herman, Hoe staat het nu trouwens met die ADSL in de gemeente Buren ?
Mijn ouders wonen namelijk in Asch (je weet wel; die molshoop achter dat tankstation ;)) en hebben ook aangegeven dat zij ADSL willen... mijn moeder scheld regelmatig op KPN vanwege de waardeloze inbelverbinding (gemiddeld 34kbps :X), alleen ze hebben sinds het tekenen van de 'petitie' niets meer gehoord :Z

Keep smiling... it makes people wonder what you're up to :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rig0r
Kan een Telebyter aub nog wat ping testen uitvoeren ?
Naar bijv. www.tweakers.net en www.nu.nl ?

(en alsjeblieft zonder kazaa meuk e.d. op de achtergrond ;))

[ Voor 25% gewijzigd door rig0r op 24-08-2003 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
rig0r schreef op 23 August 2003 @ 21:35:
[...]

Ik heb altijd al een Draytek 2200E voor mn kabel gehad. Lekker makkelijk configureren en overzichtelijk. Toen ik die E-Tech kreeg moest ik erg veel zoeken en voor elke wijziging moest dat ding een reset hebben.

Dus voor mijn eigen gemak heb ik die 2600 besteld.

Alleen blijkt dus dat er in combinatie met mijn lijn (fysiek) en die Draytek wat rare dingen gebeuren met die Draytek, waaronder het spontaan disconnecten van de lijn. Om niet meer terug te komen. Enige wat dan nog helpt is een reboot van dat ding.

Erg vreemd....kan er ook nog geen duidelijke oplossing voor vinden, ook geen verklaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had een draytek 2200e, met dezelfde problemen. Continu werd de verbinding eruit gegooid en niet meer opnieuw opgebouwd. Het was onmogelijk om een groot bestand te downloaden, onmogelijk om een kleiner bestand te downloaden. Zodra het meer als een paar MB was hoefde ik het niet te proberen zonder download managers.
Veel contact gehad met draytek "probeer dit, probeer dat, probeer zus, probeer zo, heb je al.., misschien..." Kortom, veel ouwehoeren en geen poot uitsteken.

De draytek is het raam uitgegaan. Ik heb nu een Zyxel en me 's happy now :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 August 2003 @ 13:24:
Ik had een draytek 2200e, met dezelfde problemen. Continu werd de verbinding eruit gegooid en niet meer opnieuw opgebouwd. Het was onmogelijk om een groot bestand te downloaden, onmogelijk om een kleiner bestand te downloaden. Zodra het meer als een paar MB was hoefde ik het niet te proberen zonder download managers.
Veel contact gehad met draytek "probeer dit, probeer dat, probeer zus, probeer zo, heb je al.., misschien..." Kortom, veel ouwehoeren en geen poot uitsteken.

De draytek is het raam uitgegaan. Ik heb nu een Zyxel en me 's happy now :)
LOL, en hetzelfde bedrijf weer gespekt :> Beide merken, Draytek en Zyxel komen van Valadis. Oftewel bij problemen "quote"Kortom, veel ouwehoeren en geen poot uitsteken "end Quote"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien een domme vraag, maar ADSL bij telebyte speedxs en andere worden geleverd over het netwerk van BBNED.

Alle overboekingen zijn 1:25(standaard dan) is er dan wel verschil tussen de verschillende aanbieders? Ik bedoel op zich maakt hettoch niet uit of provider A mij aansluit op die zelfde drukke snelweg met 25 auto,s of provider B?

Of MAAKT het een verschil(praat nu alleen over de snelheid niet over de service die ze geven)

Andre

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus0013
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-08 04:29

Paulus0013

pom pom

nogmaals de vraag er zou een 1Mbit upload komen.
op de site van Telebyte staat er nog nix over.
wil eerst hier zekerheid over.
vanaf wanneer zou dat ingevoerd worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:12
Paulus0013 schreef op 25 August 2003 @ 10:59:
Volgens mij is dat bij geeneen provider al zeker. Maar iedere provider die via BBNed gaat en nu een upload van 512 kbit/s aanbiedt wordt dacht ik geupgrade naar 1 Mbit, dus ook Telebyte als het goed is :)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S-Cript
  • Laatst online: 26-03 17:43
something completely different...

ik heb de oude alcatel modem ethernet ten beginne van de alcatel hack
weet iemand de instellingen al voor deze modem en telebyte??

of moet ik hier een andere modem voor aanschaffen??

niets bijzonders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:40

Tijntje

Hello?!

Paulus0013 schreef op 25 August 2003 @ 10:59:
IK heb hierover met Telebyte gebeld en die wisten mij te melden dat de abbo's automatisch worden verhoogd zonder extra kosten.

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 August 2003 @ 09:36:
Misschien een domme vraag, maar ADSL bij telebyte speedxs en andere worden geleverd over het netwerk van BBNED.

Alle overboekingen zijn 1:25(standaard dan) is er dan wel verschil tussen de verschillende aanbieders? Ik bedoel op zich maakt hettoch niet uit of provider A mij aansluit op die zelfde drukke snelweg met 25 auto,s of provider B?

Of MAAKT het een verschil(praat nu alleen over de snelheid niet over de service die ze geven)

Andre
het is inderdaad waar dat alle 2-8/512 BBned abbo's van welke ISP dan ook een overboeking hebben van 1:25. Maar in werkelijkheid zal je hier op de meeste Centrales geen probleem mee moeten ondervinden omdat iedere Dslam een 155Mbit pijp :P naar buiten heeft. Wat wel van belang is om te weten is hoe de interconnecties van de verschillende ISP's zijn; xs4all heeft goede interconnecties; cistron ook, ik weet niet hoe dat bij telebyte is. Wat ik dus wil zeggen is dat de snelheid eerder aan de ISP ligt dan aan de BBned app. :+
Het maakt dus wel dergelijk verschil! :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-09 15:49

mrsar

waar een sar is,is een wodka

voor degene die het vroeg,heb geloof ik niets meer aanstaan behalve irc +msn/icq,gaat alleen wel via me isaserver naar router naar buiten :)oja,tis dus telebyte ;)

Pinging www.tweakers.net [213.239.154.35] with 32 bytes of data:

Reply from 213.239.154.35: bytes=32 time=30ms TTL=248
Reply from 213.239.154.35: bytes=32 time=20ms TTL=248

Pinging www.nu.nl [62.69.162.12] with 32 bytes of data:

Reply from 62.69.162.12: bytes=32 time=30ms TTL=121
Reply from 62.69.162.12: bytes=32 time=20ms TTL=121
Reply from 62.69.162.12: bytes=32 time=31ms TTL=121
Reply from 62.69.162.12: bytes=32 time=31ms TTL=121

Ping statistics for 62.69.162.12:
Packets: Sent = 22, Received = 22, Lost = 0 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 20ms, Maximum = 31ms, Average = 27ms

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 August 2003 @ 16:15:
[...]

het is inderdaad waar dat alle 2-8/512 BBned abbo's van welke ISP dan ook een overboeking hebben van 1:25. Maar in werkelijkheid zal je hier op de meeste Centrales geen probleem mee moeten ondervinden omdat iedere Dslam een 155Mbit pijp :P naar buiten heeft. Wat wel van belang is om te weten is hoe de interconnecties van de verschillende ISP's zijn; xs4all heeft goede interconnecties; cistron ook, ik weet niet hoe dat bij telebyte is. Wat ik dus wil zeggen is dat de snelheid eerder aan de ISP ligt dan aan de BBned app. :+
Het maakt dus wel dergelijk verschil! :>
Okee bedankt, het gaat dus over de kabel van BBNED, maar daarna ben je afhankelijk van de peering contracten....

Andre

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 augustus 2003 @ 22:50:
[...]

Okee bedankt, het gaat dus over de kabel van BBNED, maar daarna ben je afhankelijk van de peering contracten....

Andre
Inderdaad; maar ik weet niet hoe dat zit bij alle ISP's.
Succes met je keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sm0k3r
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 11:11

Sm0k3r

cough...cough...

Verwijderd schreef op 26 augustus 2003 @ 10:46:
[...]

Inderdaad; maar ik weet niet hoe dat zit bij alle ISP's.
Succes met je keuze.
Elke ISP heeft z'n eigen peering, ik werk bij Demon en als je een goede overseas verbinding wilt hebben dan moet je voor Demon gaan want wij hebben peering met oosten en westen en noorden en zuiden van Amerika (3x 155Mbit lijnen) en Engeland (2x 155Mbit) en AMS-IX (2x 1GB lijn), en omdat de AMX-IX wordt verbonden met het knooppunt in Duitsland wordt het voor Demon alleen maar beter voor Europese connecties. Als je vragen hebt hoor ik het wel, c u @ Demon :)

"I believe that forgiving them is God's function. Our job is simply to arrange the meeting."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 15:39

cjdijk

Hans favoriete radiostation

Sm0k3r schreef op 26 August 2003 @ 11:00:
[...]

Elke ISP heeft z'n eigen peering, ik werk bij Demon en als je een goede overseas verbinding wilt hebben dan moet je voor Demon gaan want wij hebben peering met oosten en westen en noorden en zuiden van Amerika (3x 155Mbit lijnen) en Engeland (2x 155Mbit) en AMS-IX (2x 1GB lijn), en omdat de AMX-IX wordt verbonden met het knooppunt in Duitsland wordt het voor Demon alleen maar beter voor Europese connecties. Als je vragen hebt hoor ik het wel, c u @ Demon :)
Ik ga een 2048/512 abbo nemen bij Demon voor 65 euro per maand. :)
Werkt dat gratis meegeleverde modem goed,
in combinatie met mijn Draytek Vigor 2200E router?
Welk merk/type modem wordt er eigenlijk meegeleverd?
Ik ben trouwens wel benieuwd of ik dan idd van Mijn Probleem af ben. :P

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sm0k3r schreef op 26 augustus 2003 @ 11:00:
[...]

Zijn ook vast andere goede isp's :)

Ik twijfel tussen

Telebyte(goedkoop en ziet er toch goed uit)
Cistron, zijn ook goed, en zij hebben een leuke aanbieding met 99 euro EXTRA korting tov Demon
Demon-->goede isp leuke aanbieding maar toch 100 euro duurder dan Cistron...

Andre

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Okee keus is gemaakt....Ik neem Telebyte....

Heb alle 3 de helpdesks gebeld.

Demon---> goede service ook, vriendelijk, alleen zij willen een factuur hebben, anders wordt het afgewezen(ga verhuizen heb alleen contract en derhalve dus geen factuur nog)

Cistron---> 5X geprobeerd te bellen( vorige week 2 keer) en steeds in gesprek....

Telebyte---> goede en vriendelijke helpdesk--->contract is voldoende om aanvraag te doen

Andre

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largo
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 24-06 08:31

Largo

Donderdraak

Dus omdat je ongeduldig bent neem je de 1ste de beste :P

Pingtijden van Telebyte zijn overigens maar zo-zo volgens speedtest. Altijd 25+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

Verwijderd schreef op 26 August 2003 @ 12:23:
[...]

Demon-->goede isp leuke aanbieding maar toch 100 euro duurder dan Cistron...

Andre
Cistron 2048/512 = 79 euro per maand. Datalimiet 30 GB.
Eenmalige set-upkosten van 238 euro.
Demon 2048/512 = 65 euro per maand. Geen limiet (FUP).
Gratis modem, geen set-upkosten.

Hoezo is Demon duurder dan Cistron. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largo

Largo

Donderdraak

t gaat hier over het maxx (of wideopen) abbo volgens mij
Cistron geeft nu de eerste maand terug (=100 euro)

Alle andere abbo's van zijn inderdaad weer bij demon goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Largow schreef op 26 August 2003 @ 13:27:
t gaat hier over het maxx (of wideopen) abbo volgens mij
Cistron geeft nu de eerste maand terug (=100 euro)

Alle andere abbo's van zijn inderdaad weer bij demon goedkoper.
Ja idd de max abo

Andre

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Largow schreef op 26 August 2003 @ 12:57:

Ik heb nou niet het idee dat telebyte de eerste de beste is,..Ze bestaan al lang, hebben veel klanten(las dat ze regio's voorzien van ADSL waar niks anders beschikbaar is) en ze zijn behulpzaam....

EN over dat ongeduldig, misschien wel, maar ik kan echt niet 2 maanden zonder internet.....

Andre

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
Largow schreef op 26 August 2003 @ 12:57:

Alsof die pingtijden heilig zijn. Alleen voor hardcore gamers die veel FPS online spelen zijn die belangrijk. Nou dan nemen ze toch lekker wat anders ! Voor de rest van internettent nederland boeien die pingtijden helemaal niks. Ik denk dat 0.5% er wel iets om geeft. Voor mij een te verwaarlozen groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sm0k3r
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 11:11

Sm0k3r

cough...cough...

cjdijk schreef op 26 August 2003 @ 11:39:
[...]

Ik ga een 2048/512 abbo nemen bij Demon voor 65 euro per maand. :)
Werkt dat gratis meegeleverde modem goed,
in combinatie met mijn Draytek Vigor 2200E router?
Welk merk/type modem wordt er eigenlijk meegeleverd?
Ik ben trouwens wel benieuwd of ik dan idd van Mijn Probleem af ben. :P
je krijgt er een Zyxel adsl modem/router bij, goed genoeg voor de 2Mbits lijn alleen upload is minder is max. 768kbits lijn via de zyxel, ik heb over een week ofzo een wideopen connex 8Mbit down en 1Mbit up maar heb daarom de zyxel niet genomen, gebruik me oude Allieddata 810 modem, en ander voordeel Demon heeft een van de betere nieuwsgroepen hoor ik van een maat van me, ik zelf zit er nog niet op want je moet demon klant zijn en dat ben ik nog niet :P
//stoer doen mode// mijn connex 8/1 is non-blocked, dus heb ik hier volle 8Mbit in me uppie :P

"I believe that forgiving them is God's function. Our job is simply to arrange the meeting."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 augustus 2003 @ 12:47:
Okee keus is gemaakt....Ik neem Telebyte....

Heb alle 3 de helpdesks gebeld.

Demon---> goede service ook, vriendelijk, alleen zij willen een factuur hebben, anders wordt het afgewezen(ga verhuizen heb alleen contract en derhalve dus geen factuur nog)

Cistron---> 5X geprobeerd te bellen( vorige week 2 keer) en steeds in gesprek....

Telebyte---> goede en vriendelijke helpdesk--->contract is voldoende om aanvraag te doen

Andre
Kijk Cistron is natuurlijk al langer draaiende daarom hebben ze het druk. Telebyte is voor mij nieuw. Omdat de 8MB account aantrekkelijker is dan bij Cistron. Telebyte heeft waarschijnlijk nu nog genoeg helpdesks of misschien zelfs wel 1 helpdesk. UPC was ook in het begin goed bereikbaar als je begrijpt wat ik bedoel... En voor mij is de helpdesk niet belangrijk als de verbinding goed is. Daarom heeft UPC zoveel problemen met de helpdesk. Als Telebyte meer klanten krijgt, dan gaan er twee dingen veranderen. Ze worden ook slechter bereikbaar en een datalimiet wordt ingesteld.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2003 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largo

Largo

Donderdraak

redfoxert schreef op 26 August 2003 @ 14:35:
[...]
Alsof die pingtijden heilig zijn. Alleen voor hardcore gamers die veel FPS online spelen zijn die belangrijk. Nou dan nemen ze toch lekker wat anders ! Voor de rest van internettent nederland boeien die pingtijden helemaal niks. Ik denk dat 0.5% er wel iets om geeft. Voor mij een te verwaarlozen groep.
Dus.

Als je een beslissing maakt lijkt t me dat je alle voors/tegens op een rijtje wil hebben. Zeker bij een top-account als deze.

Maar inderdaad is pingtijd heel afhankelijk van je doel. Klopt.
Telebyte is nogal nieuw. Dus je zou verwachten dat de achterliggende systemen de huidige belasting eenvoudig aankunnen. Wordt dat abbo een success dan kan die ping vervelend hoog worden.

Overigens niets dan lof over Telebyte. Mijn ouders zitten al sinds het begin bij deze provider (1995) en hebben geen klachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oh trouwens Telebyte melde dat in het weekend 29-30 aug de 1MBIT upload wordt ingevoerd

Andre

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haha ja ik de zeikerd weer.....

Cistron nog 1 keer gebeld, en nu geholpen...Ook zij doen het zonder factuur(contract is zat) en het duurt bij hen 2-3 weken....

Nu is Cistron iets duurder dan Telebyte, maar dat is geen obstakel...Ik wil gewoon een SUPER ISP....EN daar betaal ik dan liever paar euro meer voor....

Nu is in het verleden Cistron volgens mij wel 883218332 keer failliet gegaan, nwe BV geopend etc etc.

Of een lang verhaal kort te maken, is Cistron wel zo "stabiel" en goed? IS het de 15 euro extra(voor het MAX abo) waard?(tov telebyte)

Andre

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

Sm0k3r schreef op 26 August 2003 @ 14:52:
[...]

je krijgt er een Zyxel adsl modem/router bij, goed genoeg voor de 2Mbits lijn alleen upload is minder is max. 768kbits lijn via de zyxel, ik heb over een week ofzo een wideopen connex 8Mbit down en 1Mbit up maar heb daarom de zyxel niet genomen, gebruik me oude Allieddata 810 modem, en ander voordeel Demon heeft een van de betere nieuwsgroepen hoor ik van een maat van me, ik zelf zit er nog niet op want je moet demon klant zijn en dat ben ik nog niet :P
//stoer doen mode// mijn connex 8/1 is non-blocked, dus heb ik hier volle 8Mbit in me uppie :P
Je hebt de Zyxel niet genomen.
Maar die kreeg je toch gratis?
Of heb je daar iets voor teruggekregen?

Die upload is op zich geen probleem.
Theoretisch kom je toch nooit boven 832kb
In de praktijk zit je daar altijd onder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largo

Largo

Donderdraak

Verwijderd schreef op 26 August 2003 @ 19:56:
Haha ja ik de zeikerd weer.....

Cistron nog 1 keer gebeld, en nu geholpen...Ook zij doen het zonder factuur(contract is zat) en het duurt bij hen 2-3 weken....

Nu is Cistron iets duurder dan Telebyte, maar dat is geen obstakel...Ik wil gewoon een SUPER ISP....EN daar betaal ik dan liever paar euro meer voor....

Nu is in het verleden Cistron volgens mij wel 883218332 keer failliet gegaan, nwe BV geopend etc etc.

Of een lang verhaal kort te maken, is Cistron wel zo "stabiel" en goed? IS het de 15 euro extra(voor het MAX abo) waard?(tov telebyte)

Andre
Ja dat was niet grappig. Ik heb destijds bij cistron een abbo genomen omdat er sprake van was dat ze met adsl zouden gaan beginnen.
Uiteindelijk zijn al die klanten overgenomen door concepts-ict. Dat is pas echt een gaar bedrijf....tjonge jonge wat een helpdesk en klantenbeheer.

Ik denk wel dat cistron nu meer kans maakt. Ze zijn destijds nogal tegengewerkt door KPN (is niet officieel nee maar toch), en lijken nu een "gewone" speler te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• admiral866
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07:44

admiral866

The King Personality Disorder

Nou ik heb ook sinds vanmiddag het modem ontvangen. Aangesloten en gaan... :)
Echt lekker snel, gewoon gemiddeld 750 kbyte down 50 up etc.
Alleen beetje jammer van de ping ja, maargoed daar ga ik me niet te zwaar aan tillen aangezien ik toch eigenlijk nooit fps game online. Alleen op Lan's en online warcraft3.

Goed alles loopt lekker vlot, met internetten merk ik ook zeker wel dat het gewone browsen een stuk sneller gaat ivm adsl basic xs4all. De pagina staat nu echt gelijk voor je neus.

Ik heb nog wel even mijn adsl basic abo van xs4all laten omzetten in standaard abo zodat ik nog m'n mail adres etc heb. En ik ben nog van plan om ff de nieuwsgroepen door te neuzen. Op zich best jammer dat telebyte geen binaries voert, maarja het is dan ook lekker goedkoop :)

Net nog een dealtje met de buren gesloten, dus helemaal lekker :)

Totale realisatie tijd van xs4all basic naar deze verbinding is exact 18 dagen geweest; lekker snel dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• admiral866

admiral866

Verwijderd schreef op 26 augustus 2003 @ 19:38:
Oh trouwens Telebyte melde dat in het weekend 29-30 aug de 1MBIT upload wordt ingevoerd

Andre
Dat zou ik erg mooi vinden :)
Maar ik zou het ook erg mooi vinden als je erbij vermeld hoe je aan de info komt? Dan kunnen we zelf ff kijken of het betrouwbaar is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

admiral schreef op 26 August 2003 @ 22:36:
[...]

Dat zou ik erg mooi vinden :)
Maar ik zou het ook erg mooi vinden als je erbij vermeld hoe je aan de info komt? Dan kunnen we zelf ff kijken of het betrouwbaar is :)
Ik heb de helpdesk gebeld met deze vraag. Deze vertelde dat het eigenlijk voor het vorige weekend gepland was, maar dat het door omstandigheden gen doorgang kon vinden. Nu gebeurt het dit weekend...

Andre

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

admiral schreef op 26 August 2003 @ 22:34:
Alleen beetje jammer van de ping ja, maargoed daar ga ik me niet te zwaar aan tillen aangezien ik toch eigenlijk nooit fps game online. Alleen op Lan's en online warcraft3.

Goed alles loopt lekker vlot, met internetten merk ik ook zeker wel dat het gewone browsen een stuk sneller gaat ivm adsl basic xs4all. De pagina staat nu echt gelijk voor je neus.

Ik heb nog wel even mijn adsl basic abo van xs4all laten omzetten in standaard abo zodat ik nog m'n mail adres etc heb. En ik ben nog van plan om ff de nieuwsgroepen door te neuzen. Op zich best jammer dat telebyte geen binaries voert, maarja het is dan ook lekker goedkoop :)

Totale realisatie tijd van xs4all basic naar deze verbinding is exact 18 dagen geweest; lekker snel dus :)
Uhm heb je nu telebyte?

Andre

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Largow schreef op 26 August 2003 @ 22:19:
[...]

Ja dat was niet grappig. Ik heb destijds bij cistron een abbo genomen omdat er sprake van was dat ze met adsl zouden gaan beginnen.
Uiteindelijk zijn al die klanten overgenomen door concepts-ict. Dat is pas echt een gaar bedrijf....tjonge jonge wat een helpdesk en klantenbeheer.

Ik denk wel dat cistron nu meer kans maakt. Ze zijn destijds nogal tegengewerkt door KPN (is niet officieel nee maar toch), en lijken nu een "gewone" speler te zijn.
Ja precies, dat is dus de rede dat ik aan telebyte denk...Hmm lastig lastig :)

Andre

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken

ken

Ik heb vandaag ook mijn modem gekregen. Alles aangesloten. Levering is op 28-08-2003
Moet ik nog iets speciaal instaleren instellen?? Mijn modem/router heb ik al ingesteld, maar waar moet ik mijn wachtwoord/Gebruikersnaam intypen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
ken schreef op 27 August 2003 @ 00:30:
Ik heb vandaag ook mijn modem gekregen. Alles aangesloten. Levering is op 28-08-2003
Moet ik nog iets speciaal instaleren instellen?? Mijn modem/router heb ik al ingesteld, maar waar moet ik mijn wachtwoord/Gebruikersnaam intypen??
Nergens, op het netwerk van bbned heb je geen loginnaam en pass nodig. Word allemaal netjes via dhcp afgeregeld, net als met kabelinternet eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Nergens, op het netwerk van bbned heb je geen loginnaam en pass nodig. Word allemaal netjes via dhcp afgeregeld, net als met kabelinternet eigenlijk.
Wat je zegt gaat enkel op voor economy-lijnen (dus de 1:25 variant), gaat niet op voor PowerDSL van Xs4All, niet voor <A|S>DSL van Colt, en lang niet alle kabelproviders gebruiken DHCP.

Ken: Lees gewoon de handleiding. Werkt beter dan afgaan op 'verhalen'.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken

ken

Vond het al raar, want er staat nergens bij waar je dat moest invullen. Heb een brief gekregen met loginnaam en paswoord. Zal wel voor iets anders bedoeld zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
ken schreef op 27 August 2003 @ 01:08:
Vond het al raar, want er staat nergens bij waar je dat moest invullen. Heb een brief gekregen met loginnaam en paswoord. Zal wel voor iets anders bedoeld zijn :)
Voor je email bijvoorbeeld.

Ik kan alleen nergens op de site vinden waar ik kan inloggen om gebruik te maken van mn webspace. En bellen gaat meestal niet vanwege nachtdiensten etc. Ben vrijwel nooit overdag wakker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

admiral schreef op 26 August 2003 @ 22:34:

Dat is zeker snel.
Misschien wil je een stappenplan geven voor de tweakers
die willen overstappen van KPN MxStream naar bbned,
om de tijd zonder Adsl zo kort mogelijk te krijgen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haha ik ben een sukkel en een twijfelaar.....Na wat zoekwerk enzo, is de keuze gevallen op CISTRON....Deze komt ook goed uit speedtest(ook al zegt dat niet alles) en ze vermelden alle storingen en errors op de site...Kortom ik neem deze...Bedankt voor alle adviezen etc...

Andre

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt een goede keuze gemaakt, het is niet de goedkoopste maar dan heb je ook wat. Vriend van me heeft ook ADSL Maxx bij Cistron... kheb hem nog nooit zo happy gezien.

Ik wilde heel graag Telebyte, maar aangezien ik veel Online games speel moet ik nog maar ff wachten op een snellere provider die ook nog betaalbaar is :)

Ik heb zelf een Draytek 2200E met firmware v 2.3.6.
Ben er erg tevreden mee... Nooit problemen!

Pingen naar www.tweakers.net [213.239.154.35] met 32 byte gegevens:

Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=14 ms TTL=252
Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=13 ms TTL=252
Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=16 ms TTL=252
Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=12 ms TTL=252
Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=11 ms TTL=252
Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=23 ms TTL=252
Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=15 ms TTL=252
Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=18 ms TTL=252
Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=24 ms TTL=252
Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=17 ms TTL=252
Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=25 ms TTL=252

Ping-statistieken voor 213.239.154.35:
Pakketten: verzonden = 30, ontvangen = 30, verloren = 0
(0% verlies).De gemiddelde tijd voor het uitvoeren van één bewerking in mill
iseconden:
Minimum = 11ms, Maximum = 25ms, Gemiddelde = 15ms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-09 15:49

mrsar

waar een sar is,is een wodka

redfoxert schreef op 27 augustus 2003 @ 01:35:
[...]

Voor je email bijvoorbeeld.

Ik kan alleen nergens op de site vinden waar ik kan inloggen om gebruik te maken van mn webspace. En bellen gaat meestal niet vanwege nachtdiensten etc. Ben vrijwel nooit overdag wakker :)
ff denken hoor

naar je ftp/webspace = www.telebyte.nl (nee geen ftp als ik het goed heb)
je webspace = www.telebyte.nl/~jeusername
webmail = via site bereikbaar :+ waarschijnlijk webmail.telebyte.nl
heb iig alle gegevens thuis

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm net de baas gebeld over Het 8MB pakket...(telewerken) toch wat te duur :-( Godver....Oftewel nieuwe keus is geworden het 2-1 MB pakket van demon...Deze aanvraag gaat morgenochtend de deur uit....(demon omdat baas dat wilde)

Hoop dat dat ook okee is :-)

Andre

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• admiral866

admiral866

Ja heb idd nu Telebyte :)

En ik zie nu dat het niet zo korte periode was. Ik heb de brief er even bij gepakt. Maar daar staat 11 juli boven. De periode van 2 en een halve week die ik bedoelde was de periode zonder internet.

En hoe ik het gedaan heb om van mxstream (xs4all basic) naar bbned (telebyte adsl wide open) te gaan.
Afzeggen bij xs4all, en laten omzetten in een standaard abonnement zodat ik m'n mail adres nog even houdt. Xs4all regelt dan ook dat het bij het adsl signaal bij kpn wordt afgekoppeld.
Brief ontvangen van xs4all op 11 juli dat ze het gingen verwerken enzo. Paar dagen later brief van kpn (hoewel daar boven aan de brief 10 juli staat).
Kpn zegt daar dat het 10 augustus wordt afgesloten. Dat is op een zondag. En ik werd dus 8 augustus afgesloten.
Toen heb ik 7 augustus een brief richting telebyte verstuur dat ik daar een abo wil.
En ik kreeg ik de vrijdag de 22e een brief met gegevens.
Had toen gelijk even gebeld waar het modem bleef. Die zou dinsdag de 26e komen.
En dat klopte en ik kon gelijk online.

Dus totale periode van afzeggen naar online zijn met bbned duurde anderhalve maand. Maar heb dus twee en een halve week geen adsl gehad.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 August 2003 @ 18:53:
Je hebt een goede keuze gemaakt, het is niet de goedkoopste maar dan heb je ook wat. Vriend van me heeft ook ADSL Maxx bij Cistron... kheb hem nog nooit zo happy gezien.

Ik wilde heel graag Telebyte, maar aangezien ik veel Online games speel moet ik nog maar ff wachten op een snellere provider die ook nog betaalbaar is :)

Ik heb zelf een Draytek 2200E met firmware v 2.3.6.
Ben er erg tevreden mee... Nooit problemen!

Pingen naar www.tweakers.net [213.239.154.35] met 32 byte gegevens:

Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=23 ms TTL=252
Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=18 ms TTL=252
Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=24 ms TTL=252
Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=25 ms TTL=252

Ping-statistieken voor 213.239.154.35:
Pakketten: verzonden = 30, ontvangen = 30, verloren = 0
(0% verlies).De gemiddelde tijd voor het uitvoeren van één bewerking in mill
iseconden:
Minimum = 11ms, Maximum = 25ms, Gemiddelde = 15ms
Als je wide open hebt dan zou ik een andere router proberenl; scheeld je nogal in de snelheid (100/200Kb/s). O-)

Verwijderd

Welk modem zou adviseer jij dan? Ik ben zelf bezig om van Planet 'Advanced' over te gaan naar Telebyte Wide Open. Heb ISDN en heb uit voorzorg een extra analoge lijn (budget) aangevraagd. Kost me wel wat extra maargoed, zit ik zeker niet zonder.

Persoonlijk zie ik die E-Tech niet zo zitten. Vind de nieuwe Thomson Speedtouch 510 v4 erg ok.. Strakke interface en snel/betrouwbaar. Geen idee of de advanced functies inmiddels ook via de interface in te stellen zijn. En of de performance bij 8Mbit/1Mbit ok is..

Heb van Planet 4 weken geleden een brief ontvangen dat mn account per 1 oktober a.s. wordt opgeheven. Maar nog niets van KPN gehoord hierover.

SpeedXS lijkt me ook wel wat maar na het lezen van hun agressieve voorwaarden zie ik hier vanaf. Die van Telebyte zijn gewoon ok! SpeedXS wordt ook telkens met een jaar verlengd.

Anyway, ben benieuwd hoe dit hele traject gaat verlopen.

Voor hint/tips mbt ADSL modems... ;) Pretty Please!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 August 2003 @ 12:32:
Welk modem zou adviseer jij dan? Ik ben zelf bezig om van Planet 'Advanced' over te gaan naar Telebyte Wide Open. Heb ISDN en heb uit voorzorg een extra analoge lijn (budget) aangevraagd. Kost me wel wat extra maargoed, zit ik zeker niet zonder.

Persoonlijk zie ik die E-Tech niet zo zitten. Vind de nieuwe Thomson Speedtouch 510 v4 erg ok.. Strakke interface en snel/betrouwbaar. Geen idee of de advanced functies inmiddels ook via de interface in te stellen zijn. En of de performance bij 8Mbit/1Mbit ok is..

Heb van Planet 4 weken geleden een brief ontvangen dat mn account per 1 oktober a.s. wordt opgeheven. Maar nog niets van KPN gehoord hierover.

SpeedXS lijkt me ook wel wat maar na het lezen van hun agressieve voorwaarden zie ik hier vanaf. Die van Telebyte zijn gewoon ok! SpeedXS wordt ook telkens met een jaar verlengd.

Anyway, ben benieuwd hoe dit hele traject gaat verlopen.

Voor hint/tips mbt ADSL modems... ;) Pretty Please!
Copperjet 810; echt een topperje qua trainen; ik heb een BBned testaccount en train op 8064 down en 1024 of 992Kbit up! :+ :+ :+
Verder ook goed stabiel; er is nu ook een web-based config mogelijk.
Greetz

• ken

ken

Iemand ook telebyte wide open icm ISDN??
Ik krijgt mijn verbinding niet werkend :(

Mijn ISDN is zo aangesloten in de meterkast:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/cwcheung/naamloos.JPG

Nu heb ik het zo geinstaleerd met de ADSL modem

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/cwcheung/naamloos1.JPG

Volgens mij heb ik het zo goed geinstaleerd, maar weet het niet zeker

Het showtime/ADSL lampje blijft knipperen. Dit betekend dat er iets mis is met de ADSL lijn.

Iemand die mij verder kan helpen??

ps voor NT kast komt de tel lijn binnen via een dik blauw kabel

[ Voor 8% gewijzigd door ken op 28-08-2003 14:58 ]

• cjdijk

cjdijk

ken schreef op 28 augustus 2003 @ 14:55:
Iemand ook telebyte wide open icm ISDN??
Ik krijgt mijn verbinding niet werkend :(

Mijn ISDN is zo aangesloten in de meterkast:

[afbeelding]

Nu heb ik het zo geinstaleerd met de ADSL modem

[afbeelding]

Volgens mij heb ik het zo goed geinstaleerd, maar weet het niet zeker

Het showtime/ADSL lampje blijft knipperen. Dit betekend dat er iets mis is met de ADSL lijn.

Iemand die mij verder kan helpen??

ps voor NT kast komt de tel lijn binnen via een dik blauw kabel
Is die Moduvox een telefooncentrale of zo?
Die splitter moet VOOR die centrale aangesloten worden.

• ken

ken

Weet ik eigenlijk niet. Van die Modevox gaat 2 poorten naar een (klein) kast en daaruit gaat het naar de slaap en woonkamer. Voor de moduvox heb ik helamaal geen aansluiting om aan de spitter aan te sluiten. De NT1 is aangesloten via een ISDN aansluiting van de Moduvox zijn, maar die past niet op de splitter. dus hou ik alleen die kabel over (zie tekening)

• Hahn
  • Laatst online: 01:12
Verwijderd schreef op 28 August 2003 @ 00:00:
[...]

Als je wide open hebt dan zou ik een andere router proberenl; scheeld je nogal in de snelheid (100/200Kb/s). O-)
Ik denk niet dat xxx3 momenteel Telebyte heeft. Zie ook z'n bericht:

The devil is in the details.

• redfoxert
  • Niet online
ken schreef op 28 August 2003 @ 15:19:
Weet ik eigenlijk niet. Van die Modevox gaat 2 poorten naar een (klein) kast en daaruit gaat het naar de slaap en woonkamer. Voor de moduvox heb ik helamaal geen aansluiting om aan de spitter aan te sluiten. De NT1 is aangesloten via een ISDN aansluiting van de Moduvox zijn, maar die past niet op de splitter. dus hou ik alleen die kabel over (zie tekening)
Als het niet past moet je er een andere connector aan knijpen. Aan de kant van je splitter een RJ11 connector en aan de kant van je Moduvox een RJ45 connector. Daar ga ik althans van uit. De kabel is verder hetzelfde (gewoon 4 aderige platte telefoondraad meestal).

Die splitter moet echt zeker weten DIRECT achter je NT1, dus nog voor je Moduvox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ehm, ik heb mijn splitter voor de nt1 zitten. Daar had ik nog over gebelt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken

ken

Bedankt voor jullie reactie. Ik weet nu hoe ik alles aan moet sluiten. Morgen maar kijken of ik mijn NT1 Model S1 kan ruilen voor een S5 ofzo. Scheelt me veel werk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wil zelf ook een wide open ADSL abo nemen.
Zit nog beetje in twijfel ... nog steeds.. welke provider..

Heeft iemand toevallig ervaring met Ladot?
Zij bieden ook een wide open abo aan voor 74,97 euro per/maand.

Hebben zij een binarie nieuwsserver? Pingtijden OK?
Kan eigenlijk weinig over dit abo vinden op bijv speedtest...

Oh ja, modem boeit me niet zo, die heb ik al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MyCom, MyGiga, 1024 kbps upload, nog aantrekkelijker :)

http://silverapp1.mycom.n...le=myadsl&maingroup=10002

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm, ja ziet er ook leuk uit.

Heb je hier ook een goede nieuwsserver?
Dit houd me namelijk nog een beetje tegen bij teleby en speedxs..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largo

Largo

Donderdraak

Verwijderd schreef op 29 August 2003 @ 19:33:
Wil zelf ook een wide open ADSL abo nemen.
Zit nog beetje in twijfel ... nog steeds.. welke provider..

Heeft iemand toevallig ervaring met Ladot?
Zij bieden ook een wide open abo aan voor 74,97 euro per/maand.

Hebben zij een binarie nieuwsserver? Pingtijden OK?
Kan eigenlijk weinig over dit abo vinden op bijv speedtest...

Oh ja, modem boeit me niet zo, die heb ik al.
Ladot? Zou ik niet doen. Die hosten mijn domein, maar de bereikbaarheid is een en al ellende. Ik weet natuurlijk niet of dat ook voor adsl geldt.

btw Als je perse op 75 euro wil blijven zou ik denk ik voor telebyte gaan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken

ken

Vandaag opnieuw mijn aansluiting aangepast zonder resultaat :(

Nu heb ik het als volg aangesloten:
Telefoonlijn komt de meterkast binnen (onder de grond)
Deze gaat via de rode en blauwe draad naar een telefoonstopcontact. Hier wordt een telefoonstekker aangesloten en gaat dan naar de splitter. Vanaf de splitter gaat 1 lijn naar de NT1 kast en 1 naar de modem. Via 1 UTP straight kabel gaat het naar mijn netwerkkaart

Showtime/adsl blijft maar branden :(
Is een NT1 kast model S6, vrij nieuwe dus.

Zijn er hier mensen met ADSL via ISDN??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je inderdaad alles zo hebt aangesloten en het telefoonstopcontact is niet doorverbonden met een andere zou het gewoon moeten werken.

Als het niet werkt zou je evt de ADSL modem even zonder splitter aan kunnen sluiten.
Dan moet het zowieso werken (kan het ook niet meer aan de splitter liggen).

Maarree... wat voor modem heb je? Normaal gesproken is het toch juist de bedoeling dat dat lampje van showtime blijft branden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bl0cKeR
  • Laatst online: 04-09 16:48

Bl0cKeR

titel

@Ken:
showtime/ADSL blijft branden?? Dit zou nml betekenen dat je lijn goed functioneert.... Als het blijft knipperen dan zou ik ff bellen met de helpdesk, is je account al geactiveerd etc.

*edit* lol, net te laat

[ Voor 7% gewijzigd door Bl0cKeR op 30-08-2003 00:14 ]

sigh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken

ken

sorry heb het verkeerd uitgelegt. Lampje blijft knipperen. telefoonstopcontact is niet doorverbonden. zit alleen de stekker in die naar de splitter gaat. kijk dadelijk of rechtstreeks aansluiten helpt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vraag me af of het modem nog een reset nodig heeft voor de aanpassing van 512 ->1024Kbit upstream... of zou dat vanzelf gaan :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken

ken

Stekker zonder splitter aangesloten op de modem, Zelfde resultaat :(

zo dus aangesloten:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/cwcheung/naamloos2.JPG

Zo klopt het toch??

EDIT

Kleur zie je niet zo goed.
Links boven=rood
rechts boven = blauw
linksonder = oranje (niet aangesloten)
rechtsonder is wit (niet aangesloten)

[ Voor 32% gewijzigd door ken op 30-08-2003 01:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
ken schreef op 30 August 2003 @ 01:05:
Stekker zonder splitter aangesloten op de modem, Zelfde resultaat :(

zo dus aangesloten:
[afbeelding]

Zo klopt het toch??

EDIT

Kleur zie je niet zo goed.
Links boven=rood
rechts boven = blauw
linksonder = oranje (niet aangesloten)
rechtsonder is wit (niet aangesloten)
Op die manier zit het goed aangesloten. Weet je zeker dat de kabels in het stekkertje wel goed zitten ? Is je lijn wel opgeleverd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
Verwijderd schreef op 30 August 2003 @ 01:03:
Ik vraag me af of het modem nog een reset nodig heeft voor de aanpassing van 512 ->1024Kbit upstream... of zou dat vanzelf gaan :?
Ga dr maar vanuit van wel. Ik ga vanavond (zaterdagavond) eens rebooten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Data Rate 8064 512 kbps

net ff modem gereset....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

Zo moet hij goed aangesloten zijn.
Als je led idd knippert, heb je nog geen BBned grondsignaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet toevallig een andere ADSL modem in de buurt?
Kan nl heel soms ook aan het modem liggen..

Anders ff dslam poort van bbned laten resetten, helpt vaak ook.
Normaal gesproken is het nl zo dat als je de spullen hebt gekregen enzo de lijn ook opgeleverd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken

ken

Verwijderd schreef op 30 augustus 2003 @ 09:31:
Niet toevallig een andere ADSL modem in de buurt?
Kan nl heel soms ook aan het modem liggen..

Anders ff dslam poort van bbned laten resetten, helpt vaak ook.
Normaal gesproken is het nl zo dat als je de spullen hebt gekregen enzo de lijn ook opgeleverd is.
Helaas niet. In de brief stond dat ik mijn lijn op 28-08 zal krijgen.
Hoeft dus geen cross kabel te gebruiken ofzo?? Alles ingesteld volgens BBned in de handleiding. Snap er niks van. Helaas is Telebyte in het weekend niet bereikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm, jammer.

Tja, modem nog eens resetten, kijken of dat helpt.
Zo niet, dan helaas afwachten tot maandag en dan ff bellen voor een lijnmeting als het dan nog niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken

ken

Miischien toch iets met de instelling van de modem??
Heb alles uitgevoerd zoals het in de handleiding staat. Ik gebruik een straight kabel. Dit zal toch moeten kunnen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb je het modem van telebyte zelf gekregen ?? zoja... dan had je helemaal niets hoeven te doen.... die worden namelijk getest voordat ze de deur uitgaan bij hun.... helemaal kant en klaar... plug en pray zeg maar.... >:)

Als het niet werkt, volgens je laatste schema, ben ik bang dat je lijn nog niet opgeleverd is... had ik ook namelijk....

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2003 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

ken schreef op 30 August 2003 @ 11:35:
Miischien toch iets met de instelling van de modem??
Heb alles uitgevoerd zoals het in de handleiding staat. Ik gebruik een straight kabel. Dit zal toch moeten kunnen???
Het moet idd een straight kabel zijn, niet een cross kabel.
Je lijn is idd waarschijnlijk nog niet opgeleverd.
Als de instellingen helemaal fout zijn in je modem,
moet toch het ledje constant aan zijn, niet knipperen.
Knipperen betekent, inkomend signaal niet goed of niet aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Countess
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-07 15:41
... nee laat maar

[ Voor 127% gewijzigd door Countess op 30-08-2003 13:51 ]

mijn spelling is niet best, maar wel beter als je haar. ga jij je ook verbeelden dat mensen rare dingen over je spelling gaan zeggen als hun haar er niet uit ziet? andrelon helpt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken

ken

Ok inmiddels al internet als ik geen splitter ervoor zet. Als ik er een splitter voor zet dan gaat de weer knipperen. Zonder splitter werkt het wel normaal. Alleen is mijn telefoonlijn dan niet meer bruikbaar. Iemand nog tips??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dan denk ik dat je splitter niet helemaal 100% is.....
Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.