Telebyte adsl wide open, iemand al ervaring?

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 4.003 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-12-2024

ken

Verwijderd schreef op 30 augustus 2003 @ 15:11:
dan denk ik dat je splitter niet helemaal 100% is.....
Telefoon lijn doet het wel prima op die splitter alleen de ADSL lijn niet :?

[ Voor 90% gewijzigd door ken op 30-08-2003 15:43 ]

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken

ken

Sorry reply ipv edit ;)

[ Voor 83% gewijzigd door ken op 30-08-2003 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• admiral866
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07:44

admiral866

The King Personality Disorder

Heb je de splitter wel goed aangesloten?
Ik had de dezelfde kenmerken als jij, behalve dat ik niet zonder splitter had geprobeerd omdat ik het probleem eerder had ondekt.

Ik had de splitter eerst echt als splitter gebruikt; ik had niet naar de teksten op de splitter gekeken, maar naar de vorm.
Dus aan de kant waar 1 gaatje zit de lijn in (die uit de muur komt) en de andere 2 naar adsl en nt1.
Maar de kant waar 1 gaatje zit is dus voor de telefoon dingen, en de kant met 2 gaatjes voor adsl en de lijn uit de muur.
De woordjes line / phone / adsl staan dus voor
line -> de te splitten inkomende telefoonlijn
phone -> nt1
adsl -> modem

Maargoed dit zal het wel niet zijn aangezien je al alles hebt geprobeerd? Maar ik denk ik het vertel het toch even :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken

ken

admiral schreef op 30 August 2003 @ 16:39:
Heb je de splitter wel goed aangesloten?
Ik had de dezelfde kenmerken als jij, behalve dat ik niet zonder splitter had geprobeerd omdat ik het probleem eerder had ondekt.

Ik had de splitter eerst echt als splitter gebruikt; ik had niet naar de teksten op de splitter gekeken, maar naar de vorm.
Dus aan de kant waar 1 gaatje zit de lijn in (die uit de muur komt) en de andere 2 naar adsl en nt1.
Maar de kant waar 1 gaatje zit is dus voor de telefoon dingen, en de kant met 2 gaatjes voor adsl en de lijn uit de muur.
De woordjes line / phone / adsl staan dus voor
line -> de te splitten inkomende telefoonlijn
phone -> nt1
adsl -> modem

Maargoed dit zal het wel niet zijn aangezien je al alles hebt geprobeerd? Maar ik denk ik het vertel het toch even :)
Stom, stom, stom |:( |:(
Nu werkt alles gewoon weer zoals het hoort :) Bedankt voor de tip. Dacht echt dat waar 1 aansluiting op zit de hoofdlijn was. Verkeerd aangesloten dus.
Bedankt allemaal. Nu kijken wat de resultaten zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• admiral866

admiral866

hehe, ik wou dit ook al eerder posten. Toen zag ik wat tekeningetjes langskomen waardoor ik d8 dat zal wel goedkomen.
Toch nog goed dat ik het ff zei :)
Maar wel stom eigenlijk he die vorm van de splitter.

Trouwens iemand nog wat gehoord over de upload verhoging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken

ken

admiral schreef op 31 augustus 2003 @ 11:59:
hehe, ik wou dit ook al eerder posten. Toen zag ik wat tekeningetjes langskomen waardoor ik d8 dat zal wel goedkomen.
Toch nog goed dat ik het ff zei :)
Maar wel stom eigenlijk he die vorm van de splitter.

Trouwens iemand nog wat gehoord over de upload verhoging?
Wil ik ook wel weten

De meeste providers hebben al nieuws etc van telebyte nog niks gehoord :?
Iemand die iets meer weet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
ken schreef op 02 september 2003 @ 20:46:
[...]

Wil ik ook wel weten

De meeste providers hebben al nieuws etc van telebyte nog niks gehoord :?
Iemand die iets meer weet :)
Ik heb dinsdag een mailtje gestuurd daaromtrent maar helaas nog geen reactie gehad. Ik zal hier de reply quoten, if i get any :)

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
Nog geen reply gehad maar een vriend van me heeft ze gebeld. Alle nieuwe aanmeldingen krijgen standaard de 1mbit upload (indien van toepassing op het abonnement). Alle bestaande abonnementen kunnen via snailmail een upgrade aanvragen welke 50 euro kost. Of dit incl of excl BTW is durf ik niet te zeggen, ik ga er echter van uit dat het gewoon incl BTW is. De upgrade is al beschikbaar dus aanvragen kan per direct.

• ken

ken

Ik heb een mailtje van Telebyte gekregen
Upgrade kost idd 50 euro en is alleen via de post aan te vragen
Jammer dat het wel duurder is dan de andere providers, maar dat heb ik er wel voor over

• dynax
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-07 16:27
wat raar, dat je voor een upgrade moet betalen....

mijn systeem.

• redfoxert
  • Niet online
dynax schreef op 04 September 2003 @ 00:49:
wat raar, dat je voor een upgrade moet betalen....
Jij draait zeker Linux. Een Windows gebruiker zou allang gewend zijn aan het idee :)

En nee, ik ben niet van plan hier een linux vs windows discussie van te maken. Slechts een observatie ....

Je krijgt meer, voor hetzelfde maandbedrag. Je hoeft slechts een eenmalige kostenpost op te heffen namelijk die van de administratie. De tijd dat iemand er mee bezig is kost geld, dus jouw aanvraag voor een upgrade, kost geld. Vandaar die kosten. Voor niks gaat de zon op. Een zichzelf respecterend bedrijf zou gek zijn om voor al hun klanten gratis en voor niks deze service te verlenen. Tenzij ze zelf al in de gaten hebben dat hun maandelijkse kosten gewoon te hoog zijn. Bij Telebyte hebben ze een scherpe prijs voor hun abonnementen. Dan kan het dus best voorkomen dat je voor administratieve handelingen in jou voordeel gewoon moet betalen.

• Master Chieftec
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-09 09:48
Onderstaande mail kreeg ik van een medewerker van Telebyte.
Lijkt me wel duidelijk. Een hogere upload is erg interessant.
Ga eens een paar nachtjes over slapen en neem dan een wel een besluit.

-----

Sinds 1 september is het mogelijk om Personal ADSL 2048 en Wide Open abonnementen aan te vragen met 1024kbps upload snelheid. BBNed heeft haar ordersysteem aangepast. Huidige 2048 en W.O gebruikers blijven nog steeds op een upstream van 512kbps. Door middel van een handmatige "Modification Order" kunnen wij upstream snelheid verhogen naar 1024kbps. Hiervoor rekent BBNed 50 euro eenmalig. Namelijk voor elke "Modification Order" wordt 50 euro (inclusief BTW) in rekening gebracht. Huidige gebruikers die geen modificatie laten doorvoeren, blijven nog steeds op 512kbps upload en betalen 64,95 voor 2048kbps en 74,95 voor Wide Open.

Volgens BBNed is dit een accessoire welke later toegevoegd is. Als voorbeeld werd genoemd: Als je een nieuwe auto koopt bij je dealer en na enkele maanden komen zij met zelfde auto maar dan met een navigator, kan je ook geen aanspraak meer maken om korting te krijgen of ook een navigator te krijgen.

Indien je modificatie wilt doorvoeren, doe dit dan schriftelijk. Dit kan alleen per post. Stuur een brief met je gegevens en welke modificatie je wilt hebben naar:
Telebyte Internet Services
Toernooiveld 212
6525 EC Nijmegen

Ik hoop dat het allemaal duidelijk is geworden. Indien je nog vragen hebt, laat het ons weten.

Verwijderd

Volgens mij is het BS, SpeedXS doet het gratis, zij zullen toch niet 50 Euro per klant zo maar weggooien ?

• redfoxert
  • Niet online
Verwijderd schreef op 04 September 2003 @ 10:26:
Volgens mij is het BS, SpeedXS doet het gratis, zij zullen toch niet 50 Euro per klant zo maar weggooien ?
Volgens andere threads hier op het forum vraagt BBned er 25 euro ex btw voor. In hoeverre die bronnen dan weer betrouwbaar zijn is niet aan mij om daar over te oordelen.

Providers die het gratis doen, ook al vraagt BBned er geld voor, zijn een dief van hun eigen portemonnee. Maar dat had ik in een vorige reactie al duidelijk gemaakt.

Verwijderd

redfoxert schreef op 04 september 2003 @ 10:28:
[...]

Volgens andere threads hier op het forum vraagt BBned er 25 euro ex btw voor. In hoeverre die bronnen dan weer betrouwbaar zijn is niet aan mij om daar over te oordelen.

Providers die het gratis doen, ook al vraagt BBned er geld voor, zijn een dief van hun eigen portemonnee. Maar dat had ik in een vorige reactie al duidelijk gemaakt.
Ben het niet met je eens, Ik vindt BBned een dief van onze portomonnee, 25 Euro vragen voor iets wat nu standaard wordt gelevert. En het vergelijk met de navigator in een auto zoals hierboven snijd geen hout. Een navigator is hardware en kost geld ! Dit is een dienst gewoon een kwestie van een poortje open zetten.
Ik vind het klasse dat er providers zijn zoals speedxs die de kosten als service op zich nemen. Bij 25 euro is dat misschien ook wel te doen, maar ik dacht eerst dat het 50 was waar het hier steeds over gaat.

• dynax
ik hoop toch wel dat als ik deze maand mijn abbo bij telebyte ga aanvragen dat ik al automatisch de 1024 up heb.....

mijn systeem.

Verwijderd

dynax schreef op 04 September 2003 @ 14:16:
ik hoop toch wel dat als ik deze maand mijn abbo bij telebyte ga aanvragen dat ik al automatisch de 1024 up heb.....
Daar kan je wel vanuit gaan!
Het oude profiel is namelijk niet meer! :+

• admiral866

admiral866

wtf. Er stond toch iets met een sterretje bij dat de 2 snelste abos werder verhoogd naar 1024?
En stond daar niet iets automatisch / kosteloos bij?
Nouja ik ga wel die 50 euro betalen, maar vind het wel erg stom :(

edit:
nahja kon niet in m'n cache vinden. Goed es ff wat bellen dan :)

[ Voor 18% gewijzigd door admiral866 op 04-09-2003 16:04 ]

Verwijderd

heb ze net gebeld en me een aanvraagformulier laten toesturen.... update volgt....

Verwijderd

Godverdomme, ik denken dat er BBned bij mij komt, komt dat er ook maar is het een bitstream locatie, gewoon een bbned leased line bij kpn, fokking duur dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4MULA
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-12-2023
Ik stuur a.s. maandag mijn abbonnementsaanvraag ook maar naar Telebyte op. Ik wil graag de 2048/1024 a EUR 65,- hebben. >:)

Alleen nu lees ik in dit " http://www.persberichten.com/Detail.asp?id=15622 " persbericht dat deze abbo's ook naar 2-8mbit download wordt verhoogd. Kan iemand al meer duidelijkheid geven wanneer Telebyte hiermee van start gaat?

I

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dynax
is al van start gegaan...

mijn systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4MULA
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-12-2023
Weet je dat zeker? Heb je daar zelf al ervaring mee?

Wat gebeurt er nu met het duurste abbo (wideopen)

I

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 15:39

cjdijk

Hans favoriete radiostation

4MULA schreef op 06 september 2003 @ 21:28:
[...]

Weet je dat zeker? Heb je daar zelf al ervaring mee?

Wat gebeurt er nu met het duurste abbo (wideopen)
Alle providers via BBNed gaan mee in de verhoging.
Het wide-open wordt alleen goedkoper, kan niet sneller.
Bij Telebyte kost die verhoging eenmalig 50 euro.
Bij Demon kost het eenmalig 30 euro (=25 + BTW).
Bij Speedxs kost het helemaal niets.
Nieuwe aanmeldingen hoeven ook niets te betalen,
krijgen direct de verhoogde snelheid. :)

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken

ken

Iemand die weet hoe ik mijn webpagina kan bereiken??
Adres is www.telebyte.nl/~username

Ik heb met Smart ftp al foto's geupload, maar als ik nu naar mijn adres ga dan kan hij de pagina niet vinden. Iemand die weet hoe ik dit kan oplossen??

Ik heb telebyte gemaild en ze zeiden dat ik een index.html in me root moet plaatsen

Heb hier noet zoveel verstand van :)

Wat ik wil is gewoon 1 map met foto's op mijn site zetten. Hoeft geen layout etc te hebben alleen de links van mijn foto's

Hoe kan ik dit het beste doen??

Met @home wathet gewoon foto's uploaden en klaar :)

[ Voor 7% gewijzigd door ken op 09-09-2003 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sen
  • Laatst online: 14:02

Sen

<-->

wat is je username?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

ken schreef op 09 September 2003 @ 15:02:
Iemand die weet hoe ik mijn webpagina kan bereiken??
Adres is www.telebyte.nl/~username

Ik heb met Smart ftp al foto's geupload, maar als ik nu naar mijn adres ga dan kan hij de pagina niet vinden. Iemand die weet hoe ik dit kan oplossen??

Ik heb telebyte gemaild en ze zeiden dat ik een index.html in me root moet plaatsen

Heb hier noet zoveel verstand van :)

Wat ik wil is gewoon 1 map met foto's op mijn site zetten. Hoeft geen layout etc te hebben alleen de links van mijn foto's

Hoe kan ik dit het beste doen??

Met @home wathet gewoon foto's uploaden en klaar :)
Je moet idd ook de webpagina's aanmaken, minimaal eentje met de naam index.html
In die pagina komen de verwijzingen (links) naar de plaatjes,
of als je er veel hebt, naar de rest van je pagina's.
Hier kan je kiezen uit verschillende html editors:
http://download.com.com/3...tg=dl-2001&search=+Go%21+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• admiral866

admiral866

als je gewoon een index listing wil van je foto directory bijvoorbeeld, dan kun je dat volgens mij het beste op lossen door een .htacces bestandje in die betreffende directory te zetten.
Met het .htaccess bestandje kun je de server instellingen overschrijven zeg maar. Maargoed gaat beetje offtopic zo niet?
Ik stel voor dit heel even te lezen mocht je zo'n directory listing willen.
http://www.clockwatchers.com/htaccess_dir.html

Verwijderd

Update :

Download
Download van een bestand (128KB ~ 1MB afhankelijk van uw verbinding) vanaf een server in Nederland Klaar 890.5 KByte/sec
Upload
Upload van gegenereerde gegevens naar een server in Nederland om de upload snelheid te bepalen Klaar 69.1 KByte/sec
Connection
Veelvuldig maken van een connectie naar een server in Nederland. Klaar 591.0 Conn/min
Ping test Nederland
Uitvoeren van een aantal grote pings vanuit Nederland naar uw computer (N.B. Uw evt. firewall moet deze pings dus wel accepteren! De test is ook niet mogelijk als u via een proxy server de site gebruikt) Klaar 26.0 ms

wat me opvalt is dat in mijn router niet 1024 kb upstream staat, maar 896 kb :?

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13:27

knakworst

Get more sats!

Verwijderd schreef op 11 September 2003 @ 07:23:
Update :

Misschien is dat het max van het modem?

• ken

ken

Verwijderd schreef op 11 september 2003 @ 07:23:
Update :

Download
Download van een bestand (128KB ~ 1MB afhankelijk van uw verbinding) vanaf een server in Nederland Klaar 890.5 KByte/sec
Upload
Upload van gegenereerde gegevens naar een server in Nederland om de upload snelheid te bepalen Klaar 69.1 KByte/sec
Connection
Veelvuldig maken van een connectie naar een server in Nederland. Klaar 591.0 Conn/min
Ping test Nederland
Uitvoeren van een aantal grote pings vanuit Nederland naar uw computer (N.B. Uw evt. firewall moet deze pings dus wel accepteren! De test is ook niet mogelijk als u via een proxy server de site gebruikt) Klaar 26.0 ms

Dit heb ik dus ook. Welke modem hebt je? Etech?? Analoog of ISDN??
Op de doos van de E-tech staat 8mbit download en 1mbit up

Ik heb ISDN en bij mij staat iets van 832 ofzo

[ Voor 7% gewijzigd door ken op 11-09-2003 10:08 ]

• Heineken
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

Iemand al ervaringen met het niet-vaste ip? Ik wil een server draaien, maar als het ip wel eens veranderd is er geen beginnen aan...

Verwijderd

Ik heb idd een E-tech en maak gebruik van een analoge lijn, morgen maar es ff bellen met de ADSL helplijn.... ;)

update volgt....

Wat het IP betreft... ik heb sinds de aansluiting nog steeds hetzelfde IP...

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2003 19:00 ]

• ken

ken

Verwijderd schreef op 11 September 2003 @ 07:23:
Update :

Download
Upload
Connection
Ping test Nederland

Mijn upload is 85kb/s :)
Heb ADSL via ISDN
Router geeft UP 832 kb weer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Update:

Net gebeld met de ADSL helpdesk van TB, die 896 Kb/s upstream klopt wel, heeft te maken met de afstand naar de centrale en de kwaliteit van de bekabeling volgens hun.

1024 Kb is dus een theoretische waarde, die je alleen kunt halen, als je boven op die centrale zit.... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dynax
ja klopt wel, de afstand is een beperkende factor bij adsl.

mijn systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heineken
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

Om 23:59 nog een mailtje van ze gehad:
Hallo,

Het IP adres dat je krijgt is namelijk gekoppeld aan het MAC adres van je ADSL modem/router. Zolang je dezelfde ADSL modem/router gebruikt wordt het IP niet gewijzigd.

Met vriendelijke groet,

Hong Zhou
Dat is positief. Telebyte begint nu erg interresant te worden...

• cjdijk

cjdijk

Heineken schreef op 12 september 2003 @ 16:21:
Om 23:59 nog een mailtje van ze gehad:

[...]

Dat is positief. Telebyte begint nu erg interresant te worden...
Nu dat Demon officieel heeft aangekondigd zijn snelheid te verdubbelen,
zoals de andere providers die via BBNed leveren,
is het prijsverschil helemaal nul geworden tussen Demon en Telebyte en SpeedXS.
Behalve dan dat Telebyte nog steeds aansluitkosten vraagt en Demon/SpeedXS niet.
Gezien Demon nu de goedkoopste is, maar ook de beste (nieuwsserver van 20TB, latency min. 20 dagen),
is de keuze wel heel eenvoudig geworden voor mij: Demon it is.
https://services.nl.demon.net/xdsl/express/statement.html :Y)

Verwijderd

Je krijgt een ip via dhcp en de lease daarvoor staat op een jaar.
Je kunt dus gemakkelijk een servertje draaien.

Maar o wat een eikels. Ik zit al meer dan 6 weken (bijna 7) te wachten op mijn aansluiting.
Eerst konden ze mijn papieren niet vinden en vroegen of ik deze wel had opgestuurd. Aangezien ik direct na dat ik het gefaxt had heb gebeld leek me dat een sterk verhaal.

Ik kijk het nog een week of twee aan, daarna annuleer ik mijn aanvraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• admiral866

admiral866

weet iemand ook of telebyte de prijzen naar beneden doet? dus ipv de 75 euro nu 65 of beter nog 60 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

admiral schreef op 14 September 2003 @ 00:53:
weet iemand ook of telebyte de prijzen naar beneden doet? dus ipv de 75 euro nu 65 of beter nog 60 ?
Die 75 euro wordt 65 euro, en 65 euro wordt 55 euro.
Dus Telebyte kost dan precies evenveel als Demon,
behalve dan dat je bij Telebyte WEL aansluitkosten hebt,
en bij Demon is dat gratis.
Wat voor nieuwsserver heeft Telebyte eigenlijk?
Die van Demon is 20 Terabyte met een latency van minimaal 20 dagen. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 14:16

Erikie

www.erikie.nl

kweenie hoor, maar bij telebyte zijn de aansluitkosten dus gratis

en je kunt nog een kortings coupon uitprinten voor een router/switch van 75 euro.. (ff double checken hoor :) ).

daarbij is die 2048/1024 64.95 euro.. nou.. uh.. geen verschil dus :) Dat wordt dus voor mij telebyte.. ('k ga chello vaarwel zeggen :) :) :) :) :) -hoera)

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbmuc
  • Registratie: Juni 2002
Maar ff samengevat ( correct me if i am wrong )
Er zijn nu 3 Isp's die 8 / 1 mbit adsl aanbieden ( 4 als je fast-xs meeteld maar dat doe ik niet :P )
Telebyte http://home.telebyte.nl/ EUR 74,95 per maand
SpeedXS http://www.speedxs.nl/
Demon https://services.nl.demon.net/xdsl/express/statement.htmlEUR 65 per maand ? en https://services.nl.demon.net/xdsl/express/index.html en 99 euro per maand ? 8)7
Ik snap niet echt wat ik uit demon moet halen is het nou 65 euro per maand of 99 euro per maand ? :S .
Speedxs en Demon zijn het goedkoopste maar bij speedxs heb je geen newsserver.
En demon is vaag kwa prijs want is het nou de duurste of goedkoopste.
En telebyte is wel weer gewoon duidelijk maar is weer 10 euro duurder per maand

Als demon klopt over zijn 65 euro per maand lijkt mij dat de beste verbinding toch ?.....

[ Voor 3% gewijzigd door sbmuc op 14-09-2003 07:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• admiral866

admiral866

idd demon is de beste keus als je nu nog een keus moet maken. Die 65 euro moet nog doorgevoerd worden, maar is al wel bekend gemaakt dat die gaat gebeuren.
Ik had dus telebyte gekozen omdat ik wel wide open wou maar geen 99 euro wou betalen. Nu zijn de prijzen bij demon en telebyte beide 65 euro. Maar demon heeft wel een news server :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbmuc
  • Registratie: Juni 2002
ok mooi dan is demon nu toch de beste keuze lijkt me, ben ik ff blij dat ik heb gewacht met telebyte aan te vragen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

Erikie schreef op 14 september 2003 @ 07:12:
kweenie hoor, maar bij telebyte zijn de aansluitkosten dus gratis

en je kunt nog een kortings coupon uitprinten voor een router/switch van 75 euro.. (ff double checken hoor :) ).

daarbij is die 2048/1024 64.95 euro.. nou.. uh.. geen verschil dus :) Dat wordt dus voor mij telebyte.. ('k ga chello vaarwel zeggen :) :) :) :) :) -hoera)
Klein foutje van mijn kant, Telebyte aansluitkosten wel gratis, modem NIET gratis,
je krijgt alleen een korting op dat modem.
Bij Demon zijn aansluitkosten EN modem gratis.
sbmuc schreef op 14 september 2003 @ 07:40:
Maar ff samengevat ( correct me if i am wrong )
Er zijn nu 3 Isp's die 8 / 1 mbit adsl aanbieden ( 4 als je fast-xs meeteld maar dat doe ik niet :P )
Telebyte http://home.telebyte.nl/ EUR 74,95 per maand
SpeedXS http://www.speedxs.nl/
Demon https://services.nl.demon.net/xdsl/express/statement.htmlEUR 65 per maand ? en https://services.nl.demon.net/xdsl/express/index.html en 99 euro per maand ? 8)7
Ik snap niet echt wat ik uit demon moet halen is het nou 65 euro per maand of 99 euro per maand ? :S .
Speedxs en Demon zijn het goedkoopste maar bij speedxs heb je geen newsserver.
En demon is vaag kwa prijs want is het nou de duurste of goedkoopste.
En telebyte is wel weer gewoon duidelijk maar is weer 10 euro duurder per maand

Als demon klopt over zijn 65 euro per maand lijkt mij dat de beste verbinding toch ?.....
Deze wordt het: https://services.nl.demon.net/xdsl/express/statement.html
Uit die tekst: "De upgrades zullen binnen enkele maanden plaatsvinden".
Dus gewoon een abbo van 65 euro nemen (2048/512),
gaat binnen enkele maanden vanzelf naar 8192/1024 voor dezelfde prijs.
Demon rules _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

[ Voor 20% gewijzigd door cjdijk op 14-09-2003 14:02 . Reden: extra quote ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie

Erikie

www.erikie.nl

[quote]cjdijk schreef op 14 September 2003 @ 13:57:
[...]

Klein foutje van mijn kant, Telebyte aansluitkosten wel gratis, modem NIET gratis,

[...]

[quote]

hmm. wat voor modem krijg je bij demon?! gewoon een modempje?! want bij telebyte kun je dus voor 50 euro aan een e-tech modem / router / switch komen (met die kortings bon dan), en da's best goedkoop.. toch?! Ik zit nu echt heel erg te twijfelen, want die actie van demon is geldig tot januari 2004. en telebyte nog maar 15 dagen :/

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

[quote]Erikie schreef op 15 September 2003 @ 06:13:
[quote]cjdijk schreef op 14 September 2003 @ 13:57:
[...]

[...]
hmm. wat voor modem krijg je bij demon?! gewoon een modempje?! want bij telebyte kun je dus voor 50 euro aan een e-tech modem / router / switch komen (met die kortings bon dan), en da's best goedkoop.. toch?! Ik zit nu echt heel erg te twijfelen, want die actie van demon is geldig tot januari 2004. en telebyte nog maar 15 dagen :/
Bij Demon krijg je gratis 1 van deze 2 (afhankelijk van jouw telefoonlijn):
ZyXEL Prestige 650R-31 ethernet modem voor analoge linesharing
ZyXEL Prestige 650R-33 ethernet modem voor ISDN linesharing

Via de website van ZyXEL is hij als 1 poorts router in te stellen,
hierbij vervalt NIET je garantie, wordt alleen niet door Demon ondersteund,
maar is wel helemaal volgens de officiele mogelijkheden van dit modem.
Een switch of hub erachter en al je pc's kunnen op internet. :)

Zelf houd ik niet zo van modem en router in 1 apparaat,
heb nu een Draytek Vigor 2200E zonder ingebouwd modem,
met ingebouwde 4 poort switch en firewall,
die ik op dit moment nog aangesloten op mijn KPN modem.
Achter mijn Draytek heb ik trouwens ook nog een 8 poort switch hangen. :P

Als ik in de toekomst ooit nog eens ga switchen naar internet
via de kabel of via het stroomnet of een andere ADSL vorm,
dan hoef ik alleen mijn modem te vervangen, niet mijn router.
Like that will ever happen, Demon rules :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• admiral866

admiral866

mailtje van telebyte betreffende upgrades van bbned.
Beste Telebyte ADSL klant,

Hartelijk dank voor uw aanvraag voor upgrade naar een unlimited upstreamsnelheid. Vanaf 15 september accepteert BBNed geen upgrades tot nader overleg. In verband met verdubbelen van snelheden, kunnen wij ook geen upgrades uitvoeren. We zullen binnenkort met BBNed plannen uiteenzetten om upgrades naar snellere verbindingen mogelijk te maken. Hierin zal ook upgrade van upstream aan orde komen. Omdat BBNed met verdubbelen van snelheden zelf kwam, zullen de modificaties ook niet doorgerekend worden door BBNed. Dit betekent voor u, upgrade naar Unlimited Upstream, is dan ook gratis. Hiervoor vraag ik u om wat geduld te hebben. Zeer binnenkort kunt u gebruik maken van uw snelle upstreamsnelheid.

Verder zullen wij met een reactie komen op het persbericht van BBNed. Binnenkort te lezen op onze website.
Dit dus nadat ik het formuliertje van upgraden van de de verbinding had verstuurd.
Dus gratis upstream verhoging ! :) Alleen nog niet bekend wanneer het gaat gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fulgore
  • Laatst online: 16-08 14:16

fulgore

goud

SpeedXS gooit morgen waarschijnlijk zijn prijzen omlaag, zou met 15euro onder Demon gaan zitten, kun je zelf een newsserver uitzoeken ....

Ook de upload van de bestaande abbo's wordt gratis verhoogd.

SpeedXS rulez, hele aardige mensen, bel ze maar eens.

[ Voor 33% gewijzigd door fulgore op 16-09-2003 23:46 ]

Xbox One GamerTag 'QuarterCask'

• redfoxert
  • Niet online
Ze mogen hun website wel eens bijhouden vind ik. Er staat nog geen enkel nieuwsbericht. Ze hebben enkel de Algemene Voorwaarden weer online gezet. Qua berichtgeving lopen ze ver achter met andere providers.

• cjdijk

cjdijk

fulgore schreef op 16 September 2003 @ 23:45:
SpeedXS gooit morgen waarschijnlijk zijn prijzen omlaag, zou met 15euro onder Demon gaan zitten, kun je zelf een newsserver uitzoeken ....

Ook de upload van de bestaande abbo's wordt gratis verhoogd.

SpeedXS rulez, hele aardige mensen, bel ze maar eens.
Ik vind het verschil wel meevallen hoor, t.o.v. Demon.
Tenminste als je die administratiekosten er bij telt,
kom je uit op 60 euro (dus niet 50 euro) wat slechts 5 euro per maand
goedkoper is dan Demon voor 8192/1024 (65 euro).
Verder komt er ook nog eens eenmalig 70 euro voor het modem bij,
die bij Demon dus wel gratis is.
Maar, dan is SpeedXS nog steeds de goedkoopste,
maar minder dan dat het lijkt. :)

Nogmaals de link, even goed lezen:
http://www.alldsl.nl/speedxs/info/verlaging20030917.htm

Verwijderd

cjdijk schreef op 17 September 2003 @ 19:45:
[...]

Ik vind het verschil wel meevallen hoor, t.o.v. Demon.
Tenminste als je die administratiekosten er bij telt,
kom je uit op 60 euro (dus niet 50 euro) wat slechts 5 euro per maand
goedkoper is dan Demon voor 8192/1024 (65 euro).
Verder komt er ook nog eens eenmalig 70 euro voor het modem bij,
die bij Demon dus wel gratis is.
Maar, dan is SpeedXS nog steeds de goedkoopste,
maar minder dan dat het lijkt. :)

Nogmaals de link, even goed lezen:
http://www.alldsl.nl/speedxs/info/verlaging20030917.htm
Idd

Demon eerste jaar

65*12= 780 EURO (8mb-1mb)

Speedxs

49.95*12= 599.40
Jaarlijkse bijdrage 99 euro
Modem 69 euro
Totaal eerste jaar = 767.40

Voordeel is 1e jaar dus 12,60EURO.

Wel voor dat verschil zou ik voor Demon kiezen. Je krijgt er een mooie news server, en ik heb meer vertrouwen in Demon dan speedxs....Waarom? Geen idee voelt beter hehe

Andre

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Telebyte heeft nu ook een nieuwsbericht op haar website gezet met daarin de nieuwe prijzen. Voor mij toch een reden om over te stappen naar Telebyte denk ik. Ze verlagen btw de prijzen van de pakketten die niet geupgrade kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
NIEUWE BERICHTEN !!!

http://home.telebyte.nl/?op=news&id=3
Met ingang van 16 september 2003 surft u met Personal ADSL 2x zo snel voor dezelfde prijs.

De snelheden van bestaande ADSL aansluitingen worden voor 31 maart 2004 gratis verdubbeld * (zie tabel).

Huidige snelheid Nieuwe snelheid Prijs per maand
512/256 1024/512 EUR 39,95
1024/512 2048/1024 EUR 54,95
2048/512 8192/1024 EUR 64,95
8192/512 8192/1024 EUR 74,95

* Prijzen voor bestaande ADSL Wide Open aansluitingen en ADSL aansluitingen die vanwege technische redenen niet geupgraded kunnen worden, worden per 1 april 2004 verlaagd.
Als ik dit zo lees dan worden dus de mensen met een bestaand ADSL Wide Open abonnement dubbel genaaid. Ten eerste gaat de prijs van het abonnement pas 1 april omlaag, en alleen maar als de upgrade niet uitgevoerd kan worden. Dus in feite gaat de prijs gewoon niet omlaag want vaak komt het niet voor dat de upgrade niet uitgevoerd kan worden.

En ten tweede betalen de mensen die nu een 2048/512 verbinding hebben straks minder voor dezelfde 8192/1024 abonnement. Want die worden allemaal wel geupgrade.

Lekker krom allemaal :( Op deze manier worden de "early adopters" gewoon genaaid voor hun vertrouwen en steun aan een bedrijf.

Ik ga ze zo eens bellen want ik geloof niet dat hier iets van klopt ... you'll be hearing from me :)

Net ff gebeld dus. In de komende maanden (wanneer precies wisten ze zelf niet) zou de upload snelheid worden verhoogd. En 1 april 2004 word de prijs van het abonnement verlaagd met 10 euro naar 64.95

dus niet zoals ik dacht dat de prijs niet verlaagd zou worden, maar wel pas 1 april 2004 :/

[ Voor 11% gewijzigd door redfoxert op 19-09-2003 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• admiral866

admiral866

eh en de snelheid van 2048/512 dan. Wanneer wordt die verhoogd naar wide open? Dan zal dat wel na de prijsverhoging moeten lijkt me anders krijg je toch kromme dingen? De ene helft van de klanten betaald dan dus 65 en de andere 75 voor precies hetzelfde :(

Ik neem aan dat er nog een verduidelijking komt.

[ Voor 10% gewijzigd door admiral866 op 19-09-2003 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinB
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 13-09 01:33
Ik hoop ook dat het e.e.a. wat duidelijker wordt.

Als je belt krijg je een onverstaanbare chinees aan de lijn. Ze zouden een nieuw ADSL modem opsturen, maar zonder bericht toch maar niet. Dus moet ik ze weer bellen en mailen.

Ik ben per 22 aug (1 sept) aangesloten en ga me echt heel erg genaaid voelen als die prijsverlagingen voor nieuwe abo's direct ingaat en voor bestaande klanten per 1 april 2004. Ik zou eerder zeggen andersom... Dit is toch geen manier om je klanten te houden lijkt mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eMiz0r
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 13:44
De nieuwe aansluitingen die aangevraagd worden bij BBned bevatten al direct de nieuwe snelheden. Bestaande klanten moeten upgegrade worden en dat gaat tijd en geld kosten. Ga je dus maar vast genaaid voelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik keek vanochtend weer op de website van telebyte over verduidelijking van die prijzen en toen stonden er weer ineens veranderingen. Nu zijn er geen aansluitkosten, reverse dns, eigen server wordt toegestaan en ongelimiteerd (!) dataverkeer. Volgens mij is telebyte met deze actie wel goedkoper dan Demon..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou staat dit op de TeleByte website:

ongelimiteerd dataverkeer
een vaste IP-adres
gratis spamfilter
gratis reverse DNS entry
1 mailbox met 50 Mb ruimte
50 Mb homepage-ruimte
nieuwsgroepen
helpdesk tegen normaal tarief
eigen server toegestaan
back-up inbelaccount
overboeking 1:25

Wat houd gratis reverse DNS entry in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-09 23:13

jep

Verwijderd schreef op 22 september 2003 @ 14:17:
Wat houd gratis reverse DNS entry in?
Dat je een leuke hostname aan je verbinding kunt knopen. Mijn thuis aansluiting heet geen blabla-ip.blabla.xs4all.nl, maar gewoon xsdenied.nl

Reversed dns is naar welke hostname het ip verwijst, zegmaar.

• redfoxert
  • Niet online
Erg leuk van die gratis reversed DNS. Kom er net achter dat op irc ineens wel de reversed DNS werkt. Was eerst altijd redfox@<ip-adres>.

Alleen ik kan op de site helemaal nergens vinden waar ik die reversed dns kan veranderen. Ik neem tenminste aan dat het daarom gaat en niet de standaard reversed dns.

*.dyn.bbned.dsl.telebyte.nl is 't nu namelijk

• admiral866

admiral866

idd zat ook al te zoeken. Want *.dyn.bbned.dsl.telebyte.nl is nog lastiger onthouden dan een ip-adres :P

Verwijderd

Helpdesk bellen en vragen of ze je reverse dns willen veranderen lijkt me

• DonLexos
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-07 18:29
Vergeet het maar mooi, daar heb ik dus al over gemailt, en het antwoord was 'die heb je niet nodig'... verder is het IP adres dat eerst nog als dynamisch te boek stond (zonder aanpassing) opeens je vaste IP ... Heb al begrepen dat wanneer er een storing bij BBned zal plaatsvinden (om wat voor reden dan ook) de kans heel groot is dat je een ander ip hebt opeens...

Die newsserver is een lachertje .. 5016 groepen .. geen eigen telebyte groepen, en voor de rest 99% txt based groepen .. Dus erg mooi als je in microsoft.public.* actief bent .. maar zeker tov Demon niet de moeite van het vermelden waard.

Eneuhmz.. Telebyte verlaagt op 1 april 2004 de prijzen voor de huidige abonnees... en gaat proberen voor eind maart (2004!) die snelheidsverhoging door te laten gaan, alhoewel ze hopen al eind oktober te redden,.... Dus euhmz.. zolang je nog geen klant bent lijkt het allemaal fantastisch, maar voor de huidige klanten gaat het allemaal een stukje moeizamer...

• admiral866

admiral866

ja wij betalen dus 75 tot en met maart. En de nieuwe gaan 65 betalen voor hetzelfde?
Riiiigght. dat slaat dus helemaal nergens op :(

• DonLexos
Juist ... als ik 2-3 weken later van chello naar ADSL was gegaan .... oh . .if I could only look in the future.... + dan was is NOOIT bij telebyte terecht gekomen, zelfs nu ze de prijzen naar Demon niveau hebben getild is het pakket dat Demon aanbiedt veel breder (meer e-mail, eigen subdomein, etc)... Maarja..

Dit staat wel los van het feit dat ik dus heb afgesproken voor 75eu 2-8/0.512 te krijgen voor 1 jaar... Niet zozeer Telebyte maar BBned is de boosdoener, want die maakt het de bedrijven wel lastig met die publiek aangekondigde prijsverlagingen .... Dat terwijl BBned zelf niet direct verkoopt... Want er wordt NERGENS beweerd dat de afnemers bij BBned voor de reeds bestaande abonnementen ook de nieuwe inkoop prijzen gaan betalen ... (jaja, het moet daar wel inzitten, anders gaan de meeste providers wel eerder mee, denk je ook niet?) ..

• admiral866

admiral866

Ok je kunt niet in de toekomst kijken en je hebt idd een abo afgesloten volgens bepaalde afspraken. Maar het is toch gewoon lullig dat de ene helft van de klanten minder betaald voor hetzelfde.
Ik heb dit eigenlijk nooit zo gezien. Altijd werden de oude klanten dan ook "juist" behandeld.

Trouwens, kan zijn dat ik jouw post verkeerd begrijp want ik vond em een beetje vaag waar ie nu op slaat :P

• redfoxert
  • Niet online
admiral schreef op 24 September 2003 @ 17:19:
Ok je kunt niet in de toekomst kijken en je hebt idd een abo afgesloten volgens bepaalde afspraken. Maar het is toch gewoon lullig dat de ene helft van de klanten minder betaald voor hetzelfde.
Ik heb dit eigenlijk nooit zo gezien. Altijd werden de oude klanten dan ook "juist" behandeld.

Trouwens, kan zijn dat ik jouw post verkeerd begrijp want ik vond em een beetje vaag waar ie nu op slaat :P
Zeker nooit een abonnement gehad bij Canal+. Daar gebeurt precies hetzelfde. De oude klanten worden uitgemolken en de nieuwe klanten in de watten gelegd. Tot je opzegt en dan stalken ze je een half jaar of je niet asjeblieft wilt blijven met aanbiedingen en kortingen en shit. Hadden ze zich eerder moeten bedenken.

'k Heb ze ook glashard gezegd dat ze hun klanten naaien. Daar dachten ze anders over maar ze konden er maar bar weinig tegen in brengen toen ik ze met de neus op de feiten drukte.

Dit gebeuren doet me weer precies hetzelfde denken. Alhoewel Telebyte aangekondigt heeft om in april de prijzen te verlagen. Zover dachten ze bij Canal+ niet eens na.

• Postie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 05-09 16:48

Postie

No beer, no glory

Maar hoe zit het met de datalimiet. Bij telebyte zeggen ze dat er geen datalimiet is maar ja, met weinig nieuwsgroepen ga je er ook niet overheen. De anderen hebben een FUP en geven geen gemiddelde waardes van hun FUP. Iemand enig idee hoe hoog die ongeveer is bij demon?

Live every day, as if it's your last one

• cjdijk

cjdijk

Postie schreef op 25 September 2003 @ 14:48:
Maar hoe zit het met de datalimiet. Bij telebyte zeggen ze dat er geen datalimiet is maar ja, met weinig nieuwsgroepen ga je er ook niet overheen. De anderen hebben een FUP en geven geen gemiddelde waardes van hun FUP. Iemand enig idee hoe hoog die ongeveer is bij demon?
Ik houd de topics goed bij die over Demon gaan,
en was iemand tegengekomen die ongeveer 200GB per maand download,
en al een jaar bij Demon zit, en daar nog nooit iets over heeft gehoord. :Y)
Verder heb ik iemands gehoord, die vroeg dat over Nieuwsgroepen,
kreeg hij als antwoord dat nieuwsgroepen voor Demon lokaal verkeer zijn,
dus dat het hun niets uitmaakt dat je constant de hele 20 Terabyte
over je lijn naar binnen haalt. :D
Kortom, als je bij Demon slechts 20GB per maand download, wordt je
waarschijnlijk afgesloten omdat je erg veel afwijkend download gedrag vertoont. :+

• Magnolia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-09 21:17
https://services.nl.demon.net/xdsl/express/index.html

ADSL wordt steeds sneller en goedkoper :D

Ontspan.

• Erikie

Erikie

www.erikie.nl

grote vraag blijft bij mij.. Hoe stabiel is demon & telebyte ?! chello flikkert hier ongeveer 2 x per uur 30 sec van het net af, zeeer irritant als je aan het gamen bent..

traktor scratch!

• cjdijk

cjdijk

Erikie schreef op 25 September 2003 @ 16:26:
grote vraag blijft bij mij.. Hoe stabiel is demon & telebyte ?! chello flikkert hier ongeveer 2 x per uur 30 sec van het net af, zeeer irritant als je aan het gamen bent..
Het is algemeen bekend dat kabel minder stabiel is dan Adsl.
Het is niet voor niets dat met de huidige prijzen,
er ook veel kabelaars overstappen.
En dat is niet alleen vanwege de belachelijk lage upload van kabel,
ook vanwege de betere service, stabiliteit,
en niet te vergeten, het vaste I.P. adres. :*)
Verder zijn die nieuwsgroepen van Demon ook :9~
Waar wacht je eigenlijk op,
ik bedoel, JIJ hoeft niet eens een paar weken zonder breedband te zitten,
ik wel, gezien KPN nog op mijn telefoonlijn zit,
en KPN dus zoveel mogelijk die "zonder adsl" periode rekt. :'(

Verwijderd

Al sinds 4 augustus wachtende op Telebyte Wide Open.

Geen enkele mededeling van Telebyte o.i.d.

Lekker begin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
Verwijderd schreef op 25 September 2003 @ 19:38:
Al sinds 4 augustus wachtende op Telebyte Wide Open.

Geen enkele mededeling van Telebyte o.i.d.

Lekker begin.
Keertje bellen ? Ik kreeg ook geen reactie toen ik het had aangevraagd. Is schijnbaar standaard. Gewoon ff bellen en vragen wat de status is. Dan hoor je meestal ook gelijk wanneer de portering gepland staat en een paar dagen vantevoren krijg je je adsl zooi thuisgestuurd. Mits je die besteld hebt bij hun natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Laatst online: 11-09 15:49

mrsar

waar een sar is,is een wodka

Erikie schreef op 25 September 2003 @ 16:26:
ok,ik zit bij telebyte sinds juli ergens (2mbit)
tot dusver niet echt problemen gehad,alleen in het begin,was er iets met de ip,s voor een paar uur,maar was snel opgelost,verder nooit uitval o.i.d. gehad
vorige week lag mijn lijn eruit door geklooi van mij i.c.m. een fout e-tech---cisco apparatuur in de centrale,even opgebeld en na 10min werkte het weer (lijn reset)

snelheid is bij mij altijd wel stabiel,hoor nooit wat over mijn constante download/upload (dc++) :P
dat was het wel geloof ik he :)

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postie

Postie

No beer, no glory

Ok, nog even een vraagje over demon dan. Hoe zit het met die nieuwsgroepen? Ze tellen idd niet mee voor de FUP, heb ik in een mailtje bevestigd gekregen. Maar iemand anders vertelde me dat ie maximaal 3 threads tegelijk kan downloaden van de newsgroepen bij demon. En dan een maximale bandbreedte van 200K. Iemand anders andere ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

Postie schreef op 07 October 2003 @ 17:00:
Ok, nog even een vraagje over demon dan. Hoe zit het met die nieuwsgroepen? Ze tellen idd niet mee voor de FUP, heb ik in een mailtje bevestigd gekregen. Maar iemand anders vertelde me dat ie maximaal 3 threads tegelijk kan downloaden van de newsgroepen bij demon. En dan een maximale bandbreedte van 200K. Iemand anders andere ervaringen?
Je kan idd. maximaal 3 threads van elk 512 kilobits per thread tegelijk aanzetten.
Maar het goede nieuws is, ze zijn wel de grootste, namelijk 140 TeraByte :Y)

Zhadum in "BBned, 1 mbit upload"

Retentie alt.binaries.movies.divx = 15.7 dagen.
Retentie alt.binaries.dvd = 15.6 dagen.

* Hans gaat ff vast 2000 spindeltjes met elk 100 cdr's kopen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postie

Postie

No beer, no glory

hmm tja maar zodra je er met meerdere mensen achter zit (20+) dan kunnen er maar 3 tegelijk van de nieuwsgroepen downloaden, das een beetje jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

Postie schreef op 07 October 2003 @ 18:03:
hmm tja maar zodra je er met meerdere mensen achter zit (20+) dan kunnen er maar 3 tegelijk van de nieuwsgroepen downloaden, das een beetje jammer.
Als je jouw internet verbinding met 20 man deelt wel ja. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuk ADSL geleverd.

Minder leuk : Voor die oude prijs van 74,95

En met geen mogelijkheid kun je ze duidelijk maken dat je pas eind oktober bent aangesloten, of je het misschien voor de huidige prijs kunt krijgen.

'Blablabla, meneer u heeft getekend....'

Pas volgend jaar april een prijsje van 64,95.
Toch maar eens de consumentenbond bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

Verwijderd schreef op 16 oktober 2003 @ 12:40:
Leuk ADSL geleverd.

Minder leuk : Voor die oude prijs van 74,95

En met geen mogelijkheid kun je ze duidelijk maken dat je pas eind oktober bent aangesloten, of je het misschien voor de huidige prijs kunt krijgen.

'Blablabla, meneer u heeft getekend....'

Pas volgend jaar april een prijsje van 64,95.
Toch maar eens de consumentenbond bellen.
Wees blij dat je niet bij KPN zit, dan betaal je 120 euro voor dezelfde snelheid. ;(
Bij Telebyte kon je toch ook eenmalig 50 euro betalen om naar de nieuwe abbo vorm over te stappen. :?
Ik kan me goed voorstellen dat ze bij TeleByte de 25 euro (ex btw) die BBNed rekent niet zelf gaan betalen. ;)
Dat er ook providers zijn die het gratis doen (SpeedXS) dat is wel klantvriendelijk maar niet terecht. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• admiral866

admiral866

Nou iemand al wat nieuws over wanneer nu eindelijk de oude abbonees 1mbit upload krijgen?
Vind het erg zuur van telebyte :( Meer betalen en minder krijgen...
bah.
Zijn er eigenlijk al wel providers die 1mbit upload ook daadwerkelijk leveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

admiral schreef op 18 oktober 2003 @ 13:44:
Nou iemand al wat nieuws over wanneer nu eindelijk de oude abbonees 1mbit upload krijgen?
Vind het erg zuur van telebyte :( Meer betalen en minder krijgen...
bah.
Zijn er eigenlijk al wel providers die 1mbit upload ook daadwerkelijk leveren?
Ik heb met Demon al 1 MB upload ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de 8/512 word al nie meer geleverd door BBned providers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master Chieftec
Leuk om te weten voor de Telebyte gebruikers.
De Account manager himself reageerde vandaag op mijn mailtje.
Om privacy reden zijn de namen ingekort.

----------------------------------------------------------

Hallo C,

Binaries komen binnenkort.

Met vriendelijke groet,
Telebyte Internet Services BV

Drs. P v d F Account manager

----- Original Message -----
From: C
To: info@telebyte.nl
Sent: Sunday, October 19, 2003 2:05 AM
Subject: Binaries news server

Hallo,

Graag zou ik willen weten waarom Telebyte geen binaries ondersteunt.
Alle nieuwsgroepen zijn text-based.

In nieuwsgroepen kunnen wij, de users met hoogwaardige internet verbindingen,
aan allerlei materialen komen die voor ons internetters zeer interessant zijn.
Nieuwsgroepen zijn al jaren niet meer de plek om alleen te kunnen discussieren.

Ik zie uw antwoord graag tegemoet.

Met vriendelijke groeten,
C.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinB
Zo rommelig is het nou bij telebyte. Je krijgt telkens van een andere persoon een reply en toen ik een keer de helpdesk belde vertelde een mevrouw me dat de helpdesk heer even een uurtje lunchen was...

Verder nog een triest mailtje gehad als antwoord op mijn vraag waarom ik al 2 ½ maand ben aangesloten maar nog niets had betaald:

In principe wordt het meestal begin van de maand afgeschreven, maar omdat mijn collega van administratie ziek was, kon bepaalde dingen niet doorgevoerd worden en bleef enkele zaken gewoon liggen. Dit zal snel mogelijk opgelsot zijn.

Mijn (grappige) reactie was: Geachte heer. Dus als ik ziek ben hoef ik ook niet te betalen?

Een dag later was er 180 euro van mn rekening (de openstaande bedragen bij elkaar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

/me is weer blij dat ie in een Achterhoeks gat woont, waar alleen chello beschikbaar is (ja dat dan weer wel :?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master Chieftec
Daar heb je zeker gelijk in.

In het begin had ik veel problemen met mijn internet verbinding en moest dus vaak de helpdesk bellen.
Hun helpdesk bestond uit managers en de directeur, de bovengenoemde Paul en Hong.

Een klein bedrijfje heeft zijn charmes, maar ik denk dat ze hoognodig meer personeel moeten gaan aannemen. Zij hebben in ieder geval vacatures openstaan.
Straks hebben zij ook structurele problemen waar UPC al enige tijd mee kampt.
Ik krijg nog steeds rekeningen van UPC toegestuurd, al ben ik eind Augustus afgesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar

mrsar

dat van die .bin had ik al tijdje geleden gelezen op bbmuiden.com :)
Nieuwsgroepen server
Telebyte is bezig met het opbouwen van een nieuwsgroepen server. Deze server zal ondermeer alle alt.binaries nieuwsgroepen gaan voeren en wordt wat inhoud betreft vergelijkbaar met wat betaalde nieuwsgroepen servers aanbieden. Omdat deze nieuwsserver direct in het Telebyte netwerk komt te staan zal er een uitstekende snelheid op gehaald kunnen worden.

Vast IP nummer
Telebyte komt met een vast IP-nummer voor thuisgebruikers in Muiden en Muiderberg. Een vast IP-nummer betekent dat je een eigen webserver, mailserver of fileserver kan installeren of een VPN verbindingen (veilige direct verbinding) bijvoorbeeld met het kantoor van de werkgever of opdrachtgever, kan opzetten. Er komt een formulier over de post waarin zal worden gevraagd wat het MAC-adres is (twaalf letters en cijfers zoals 00-60-B0-F1-09-15) van de netwerkkaart of router. Tot nu toe blijkt Telebyte informeel altijd al het zelfde IP-nummer toe te wijzen, maar met deze procedure wordt het IP-nummer formeel vastgelegd. Een vast IP nummer van Telebyte is te herkennen omdat deze uit een andere reeks komt: 213.211.15x.xxx.

[ Voor 1% gewijzigd door mrsar op 21-10-2003 17:10 . Reden: typo :X ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonLexos
Als die newsserver uitbreiding net zo snel gaat als de upstream snelheids verhoging voor huidige abbo's dan zou ik er niet teveel van verw8en. Voorlopig staan er helemaal geen alt.bin groepen op de newsserver, laat staan eigen telebyte groepen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FBtje
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 25-05 12:13
zit hier nog een beetje leven in dit topic? ik wil ook overstappen, maar ik kan geen keus maken.. fast-xs, speedxs, telebyte, demon.. ik wil in ieder geval niet hoger qua prijs gaan zitten dan 65 euro..

fast-xs en speedxs geven ontzettend brakke snelheden op speedtest.. kijk maar eens.. niet normaal toch? en joost mag weten waar dat aan ligt :?

http://www.speedtest.nl/D...TI=on&chkCTD=on&chkCTW=on

ook wil ik een telefoonabonnement nemen via ADSL, en bij mijn weten is dat nu alleen mogelijk bij fast-xs en telebyte (van de goedkope providers wel te verstaan), of biedt demon dit ook aan? of is het soms zo dat je dit ook direct kan bestellen via BBned? kan daar niets over vinden namelijk..

ik zie onderhand door de bomen het bos niet meer :( maar hoop dat jullie wat vragen kunnen beantwoorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinB
Ik zit sinds 22 augustus bij telebyte (ong. 3 maanden) en ben erg tevreden over de verbinding zelf. Helaas is het woord klantenservice een moeilijk begrip.

Vreemde dingen meegemaakt:

1. Begin juli aangevraagd en begin augustus nog niks gehoord...

2. Na een mailtje naar TB kreeg ik een mail terug met de melding dat er op mijn postcode geen Wide Open ADSL kon komen. Heel kortaf berichtje...

3. Mailtje terug dat het volgens de postcodecheck toch echt kon en ik woon maar 1300 meter van een centrale... Vrij snel een mail terug dat het toch wel kon en dat mijn aanvraag in behandeling is genomen.

4. Na een tijdje zelf maar weer eens gemaild want je krijgt dus niet een officiele bevestiging / brief / startpakket. Lijkt wel alsof ze niet blij zijn dat je voor hun hebt gekozen. Antwoord terug dat ik per 22 aug zou zijn aangesloten en dat klopte ook.

5. Het bijgeleverde E-Tech Modem/router weigerde dienst. Na een keer bellen kom je erachter dat de meneer van de support ff lunchen is.. pardon? Dan maar mailen en BBNED komt lijntesten. Uiteraard is mijn telefoonkabel brak (contact met aarde dus corrosie..) en zal dit gefixt moeten worden (door KPN?). Na een week of 2 word ik weer gebeld dat er iemand komt lijntesten. Waarom weet ik ook niet want de resultaten waren uiteraard gelijk aan die van 2 weken ervoor. Eerste conclusie van Telebyte is dat mijn e-tech niet lekekr werkt en deze zal worden omgeruild. Ze zouden zo snel mogelijk een nieuwe sturen... Maar na een tijdje hadden ze toch ineens besloten van niet omdat ze konden zien dat het weer goed ging. (ja duhh ik had even een Draytek Vigor 2600 te leen). Hierover nog steeds niets gehoord.

6. Joepie !!! 1 mbit upload komt eraan en zelfs prijsverlagingen. Maar helaas... Telebyte doet erg vaag over datums voor omzetting en de prijsverlaging geldt NIET voor bestaande klanten. Die mogen vrolijk tot 1 april 2004 het oude bedrag betalen... Worden nieuwe abonnees al per half september met 1 mbit aangesloten en wacht ik nu dus nog op de uploadverhoging. Telebyte schuift het probleem naar BBNED. Zij zijn de schuldige...

7. Oke het is nu half oktober en dus al 2 maanden snelle ADSL. Lekker goedkoop want ik heb nog steeds geen cent abonnement betaald. Erg leuk zou je denken, maar je weet ook dat dat toch een keer betaald moet worden. En elke maand 75 euro tikt toch aan. Na weer mailen krijg ik bericht terug dat de heer van de boekhouding een tijdje ziek is en dus bleef dat liggen... Pardon? (de zoveelste...) Ik had juist gekozen voor Telebyte door hun zakelijke uitstraling maar dergelijke acties laten mij een tegendeel vermoeden. Na een flinke zeikmail terug was het geld trouwens diezelfde dag nog afgeschreven (zo'n 180 euro). Hulde. Het kan dus toch wel...

8. Mja. en het is nu 15 november en ook deze maand is er nog niets van mijn rekening afgeschreven... Of ze innen het achteraf aan het eind van de maand en dan moet het nog komen.

Al met al mijn mening over telebyte in cijfers:

Verbinding : 9
Technische Support : 5
Servicegerichtheid : 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

FBtje schreef op 15 november 2003 @ 04:25:
zit hier nog een beetje leven in dit topic? ik wil ook overstappen, maar ik kan geen keus maken.. fast-xs, speedxs, telebyte, demon.. ik wil in ieder geval niet hoger qua prijs gaan zitten dan 65 euro..

fast-xs en speedxs geven ontzettend brakke snelheden op speedtest.. kijk maar eens.. niet normaal toch? en joost mag weten waar dat aan ligt :?

http://www.speedtest.nl/D...TI=on&chkCTD=on&chkCTW=on

ook wil ik een telefoonabonnement nemen via ADSL, en bij mijn weten is dat nu alleen mogelijk bij fast-xs en telebyte (van de goedkope providers wel te verstaan), of biedt demon dit ook aan? of is het soms zo dat je dit ook direct kan bestellen via BBned? kan daar niets over vinden namelijk..

ik zie onderhand door de bomen het bos niet meer :( maar hoop dat jullie wat vragen kunnen beantwoorden
Ik heb adsl via Demon sinds 29-11-2003, bevalt mij wel goed.
Voor 65 euro krijg je bij Demon 8192/1024 zelfde prijs als Fastxs/Telebyte dus.
Alleen heeft Demon wel een betere/bekende naam, en die nieuwsserver is gewoon geweldig.
Zelf had ik trouwens wel geluk met overstappen, heb slechts 9 dagen zonder adsl gezeten.
Ik heb trouwens 2048/1024 voor 55 euro genomen.

• mrsar

mrsar

*kick* >:)
anyway,kwam net op het bbmuiden forum een reactie van murat tegen zie link hieronder :)
http://www.bbmuiden.com/bbforum/topic.asp?TOPIC_ID=204
Ze zijn momenteel bezig om in te richten. Het kost wat tijd om 2TB diskarray in te richten. Waarschijnlijk tegelijkertijd met onze snelheidsverhogingen en dat is rond eind november/begin december.

Groetjes,
Murat
hopend u allen bij deze weer een beetje extra info gegeven te hebben ;)
ik ben zelf nog steeds een blijde gebruiker van telebyte :) 1x moeten bellen,ze hebben me lijn laten resetten en 10min later werkte alles weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• admiral866

admiral866

mrsar schreef op 20 november 2003 @ 22:14:
*kick* >:)
anyway,kwam net op het bbmuiden forum een reactie van murat tegen zie link hieronder :)
http://www.bbmuiden.com/bbforum/topic.asp?TOPIC_ID=204

[...]

hopend u allen bij deze weer een beetje extra info gegeven te hebben ;)
ik ben zelf nog steeds een blijde gebruiker van telebyte :) 1x moeten bellen,ze hebben me lijn laten resetten en 10min later werkte alles weer :)
Thanks voor de info iig.
2TB is niet super veel ofzo, maar hey beter dan niets eh ;)

Trouwens ik heb nu al een keer of 5, sinds ik telebyte wide open heb (3 maand), gehad dat de verbinding er ineens uit ligt. Het enige wat dan nog helpt is de modem aan en uit zetten.
Als de verbinding eruit ligt geeft het system log van de modem ook een aantal memory foutmeldingen vaak. Ik zal die es een keertje bewaren als het weer gebeurt.

Heeft iemand dit ook wel eens gehad? Ik heb een isdn etech modem.

edit:
Maar weer es gekeken op www.e-tech.nu voor drivers. Daar stond vroeger een verdeling in annaloog en isdn. Nu alleen nog een v1 en v2. Nahja er zijn dus updated drivers, morgen maar es kijken :)

[ Voor 10% gewijzigd door admiral866 op 24-11-2003 00:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar

mrsar

weer een update vanuit telebyte op bbmuiden forum :)
ik gooi het maar hier omdat ik dat eigelijk steeds doe :P
Vandaag of morgen gaat onze nieuwe NewsServer geinstalleerd worden in Amsterdam. Verwachting is begin volgende week Online is. Dus mensen die alt.binaries willen, GO AHEAD.

Betreft snelheidsverhogingen. Vorige week vrijdag heb ik Dennis aangegeven dat verdubbeling vertraging oploopt, maar we moesten wachten totdat BBNed officieel aangaf dat er vertraging is.

Telebyte heeft altijd aangegeven dat verdubbeling medio november/december zou komen, omdat BBNed voor 31 december alles wilde upgraden. Helaas moeten wij ook wachten tot februari 2004. Vanaf februari zal BBNed beginnen met upgrades en maart 2004 moet het afgerond zijn.

Hoop jullie hiermee voldoende ingelicht te hebben.

Met vriendelijke groet,
Telebyte Internet Services BV

ing. Murat Angay
Sales Manager

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FBtje
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 25-05 12:13
hmm.. ik zag dat Telebyte een kerstactie heeft lopen.. niet verkeerd die prijs ;)
Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.