Telebyte adsl wide open, iemand al ervaring?

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 4.000 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paquito
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
bjck schreef op 09 July 2003 @ 00:24:
Maar jouw modem problemen zal je denk ook met andere isp's hebben via bbned. Is het zo dat je sync zo nu en dan wegvalt? dan wel iig. Kan aan de kwaliteit van de bekabeling liggen. Of de Dslam van bbned.
Mijn sync is 1x weggevallen en dat heeft meteen een maand geduurt. De modem connectie naar het i-net loopt elke dag vast, maar als ik dan de diag-test via de modem uitvoer is de line-sync er wel. De gateway ligt alleen plat. Een simpele reboot lost het probleem dan ook op.
Heb je niet nog een telefoon aansluiting voor de splitter zitten... dit kan namelijk ook veel problemen geven. ik ga binnen kort ook bij Telebyte mijn verbinding aanvragen
Splitter zit helemaal vooraan. De modem en telefoons zijn ook juist aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-09 15:49

mrsar

waar een sar is,is een wodka

ik weet dat er iets van problemen bekend zijn met de modem en de dslam dacht ik,daar is iig een patch voor,staat hier ook ergens op het forum

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie niks over aansluitkosten... en wie het installeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten @klet.st
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-08 18:16
Verwijderd schreef op 11 July 2003 @ 19:50:
Ik zie niks over aansluitkosten... en wie het installeerd.
Er staat vrij duidelijk dat er een zomeractie is (tot 31 augustus), waardoor je geen aansluitkosten betaald. Reken er op dat je het zelf moet installeren, dan kan het alleen maar meevallen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelf installeren, ehm hoe gaat dat met adsl? modem eraan ipconfig /refresh en klaar? ;p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb het net gisteren aangevraagd... ben benieuwd.... met name hoe lang het gaat duren....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinB
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 13-09 01:33
Vandaag de Chello opzeg en Telebyte aanmeldbrieven op de post gedaan...

BYE BYE UPC SUCKERS....

Vanaf 31 aug. eindelijk een echte lijn :P (al was de chello verbinding hier best rap) en een bedrijf dat hopenlijk het woord SERVICE wel begrijpen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master Chieftec
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-09 09:48
Aangezien ik ook alleen maar problemen hebt met Chello, ben ik van plan om ook over te stappen naar ADSL van Telebyte.
Echter, ik heb geen telefoon thuis. Dus ik neem aan dat ik eerst snel KPN moet bellen om bij mij een telefoonlijn aan te leggen, toch? Enige idee hoe lang zoiets kan duren?

Wat zijn de download snelheden op het netwerken fasttrack (Kazaa) en van edonkey (Emule)?
Wat is bijv. de downloadsnelheid van een willekeurig film die overigens wel goed verspreid is op het netwerk van Kazaa?
Met mijn Chello Classic download ik vaak tussen 80 kb - 120 kb/sec.
Met heel soms uitschieters tot aan 150 kb/sec.

Met Emule download ik vaak maar tot 30 kb/sec.
Wat halen jullie nou met Telebyte wide open verbinding binnen met Emule?

Uiteraard weet ik dat de snelheid van heel veel factoren afhankelijk zijn,
maar geef maar een paar harde cijfers zodat ik enige indicatie kan krijgen van wat ik zou kunnen verwachten met zo'n verbinding.

Alvast bedankt _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:01

Smarron

The bend

Master Chieftec schreef op 12 July 2003 @ 05:31:
Aangezien ik ook alleen maar problemen hebt met Chello, ben ik van plan om ook over te stappen naar ADSL van Telebyte.
Echter, ik heb geen telefoon thuis. Dus ik neem aan dat ik eerst snel KPN moet bellen om bij mij een telefoonlijn aan te leggen, toch? Enige idee hoe lang zoiets kan duren?

Wat zijn de download snelheden op het netwerken fasttrack (Kazaa) en van edonkey (Emule)?
Wat is bijv. de downloadsnelheid van een willekeurig film die overigens wel goed verspreid is op het netwerk van Kazaa?
Met mijn Chello Classic download ik vaak tussen 80 kb - 120 kb/sec.
Met heel soms uitschieters tot aan 150 kb/sec.

Met Emule download ik vaak maar tot 30 kb/sec.
Wat halen jullie nou met Telebyte wide open verbinding binnen met Emule?

Uiteraard weet ik dat de snelheid van heel veel factoren afhankelijk zijn,
maar geef maar een paar harde cijfers zodat ik enige indicatie kan krijgen van wat ik zou kunnen verwachten met zo'n verbinding.

Alvast bedankt _/-\o_
Zoals je zelf al zegt hangt het af van veel factoren, vooral met p2p netwerken.

Chello heeft in principe een 1,5mbit downloadlimiet. Dit kwam bij mij neer op ongeveer 190kb/sec. Met de p2p programma's heb je dus nooit je maximale gehaald, dit zal met een sneller abonnement van Telebyte hoogstwaarschijnlijk ook niet sneller zijn.

Test je snelheid maar op http://www.speedtest.nl . Daar kun je wellicht ook Telebyte vinden. Harde cijfers met een 8mbit lijn? Downloadsnelheden tot 860kb/sec!

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aanvraag KPN kan 'meestal' binnen 11 werkdagen gerealiseerd worden.... de 22e krijg ik dus een een nieuwe KPN lijn.... ik hoop dat Telebyte ook rond dat datum gerealiseerd gaat worden...

Chello reeds opgezegd... KPN regelt de portering met UPC wat betreft Priority.... het enige wat me dan nog rest is de afsluiting van de CAI en dan evt. een schoteltje...

dan is het idd byebye upc... jammer maar helaas.... nooit echt problemen gehad wat betreft de diensten....

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2003 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master Chieftec
Smarron schreef op 12 July 2003 @ 06:02:
[...]
Zoals je zelf al zegt hangt het af van veel factoren, vooral met p2p netwerken.

Chello heeft in principe een 1,5mbit downloadlimiet. Dit kwam bij mij neer op ongeveer 190kb/sec. Met de p2p programma's heb je dus nooit je maximale gehaald, dit zal met een sneller abonnement van Telebyte hoogstwaarschijnlijk ook niet sneller zijn.

Test je snelheid maar op http://www.speedtest.nl . Daar kun je wellicht ook Telebyte vinden. Harde cijfers met een 8mbit lijn? Downloadsnelheden tot 860kb/sec!
Dat vind ik nou een verontrustende mededeling.
Dat je met een 8 mbit verbinding niet sneller kan downloaden op een p2p netwerk dan een 1,5 mbit lijntje. Welke nut heeft dan een duurdere 8 mbit verbinding nog eigenlijk?
Om alleen sneller te browsen of snel een file te kunnen downloaden van een server als die van bv. download.com ?

Persoonlijk denk ik dat het veel sneller downloaden is met een 8 mbit verbinding op een p2p netwerk. Jij hebt tenslotte meer bandbreedte tot je beschikking.
Dat ik met een Chello classic niet de max haalt ligt aan de eerder aangehaalde factoren. Wie weet zit de buurman ook flink te downen als ik aan het downloaden bent. Jij moet je bandbreedte dan delen, zeker met kabel internet.

Wie heeft hier een Telebyte Wide Open abbo of een soortgelijk verbinding die ons meer kan vertellen over de snelheid op de netwerken fasttrack en Edonkey?
Speedtest kan niet uitrekenen hoe snel je kan downloaden met kazaa en emule.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar

mrsar

Master Chieftec schreef op 12 July 2003 @ 13:41:
[...]

Dat je met een 8 mbit verbinding niet sneller kan downloaden op een p2p netwerk dan een 1,5 mbit lijntje. Welke nut heeft dan een duurdere 8 mbit verbinding nog eigenlijk?
Om alleen sneller te browsen of snel een file te kunnen downloaden van een server als die van bv. download.com ?

Persoonlijk denk ik dat het veel sneller downloaden is met een 8 mbit verbinding op een p2p netwerk. Jij hebt tenslotte meer bandbreedte tot je beschikking.
Dat ik met een Chello classic niet de max haalt ligt aan de eerder aangehaalde factoren. Wie weet zit de buurman ook flink te downen als ik aan het downloaden bent. Jij moet je bandbreedte dan delen, zeker met kabel internet.

Wie heeft hier een Telebyte Wide Open abbo of een soortgelijk verbinding die ons meer kan vertellen over de snelheid op de netwerken fasttrack en Edonkey?
ik zit bij telebyte,en heb de 2mbit,ik heb geen 8mbit omdat ik daar toen nog niet uit kon kiezen,maar als ik ook zo kijk heb het voor mij ook maar weinig nut,al haal ik op direct connect soms wel mijn volledige down,maar dat hangt van de andere kant af,en dat is natuurlijk overal zo,kazaa gebruik ik eigelijk nooit,en op emule haal ik soms de 80-100kbps maar dat hangt natuurlijk ook weer van de andere kant af,en als het goed is ook hoeveel "punten" je heb geloof ik
dus ik denk dat ik ook geen 8mbit neem omdat ik daar het nut gewoon nie van in zie,dan wacht ik wel een minuut extra als ik van een site iets download

edit:
wat je natuurlijk wel kan doen is als je meer down heb,nog meer files tegelijkertijd downen,al is het max dat ik tegelijk heb gehad op emule een stuk of 6 oid

[ Voor 6% gewijzigd door mrsar op 12-07-2003 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-09 10:51
Master Chieftec schreef op 12 July 2003 @ 13:41:
[...]

ik heb zelf ook internet via chello en ik kan op elk moment van de dag bijna 190kb/s halen, maar met p2p netwerken haal ik vaak niet hoger dan 100kb/s (maar soms wel). Het ligt dan dus NIET aan chello, maar aan de "andere kant" (degene die dus moet uploaden). Je snelheid bepalen via 2p2 netwerken heeft dus weinig zin. En kazaa en eMule zijn nou niet bpeaald de snelste netwerken (IRC haal ik pas echt goeie snelheden mee: meer dan 150kb/s is geen uitzondering)

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 July 2003 @ 07:42:
aanvraag KPN kan 'meestal' binnen 11 werkdagen gerealiseerd worden.... de 22e krijg ik dus een een nieuwe KPN lijn.... ik hoop dat Telebyte ook rond dat datum gerealiseerd gaat worden...

Chello reeds opgezegd... KPN regelt de portering met UPC wat betreft Priority.... het enige wat me dan nog rest is de afsluiting van de CAI en dan evt. een schoteltje...

dan is het idd byebye upc... jammer maar helaas.... nooit echt problemen gehad wat betreft de diensten....
O dus jij heb alles in een keer aangevraagd als ik het goed begrijp, ben eigenlijk wel benieuwd want ik wil nu ook zo snel mogelijk over op Telebyte of Demon, maar je hebt dus eerst KPN gebeld en toen meteen weer Telebyte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, eerst KPN gebeld, die hebben het kontrakt opgestuurd voor de analoge lijn... toen via de website van Telebyte het aanvraagformulier uitgeprint.... Telebyte gebeld.... Aanvraagformulier met kopie van KPN kontrakt opgestuurd.... en nu wachten op de 22e...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Verwijderd schreef op 12 juli 2003 @ 07:42:

Aansluiten van bbned duurt ongeveer 10 a 15 werkdagen wanneer de isp het anavraagt bij bbned.

Maar dit kunnen ze pas doen op het moment dat jou telefoon lijn actief is. Anders zegt kpn bij de porterings aanvraag gelijk. Kan niet ....

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok, dan zal ik dus nog ff moeten wachten op telebyte.... 10 a 15 dagen na de 22e... ach... dat overleef ik ook nog wel.... :)

ik zal iig woensdag nog ff bellen met die mensen van telebyte om het verhaal te beamen...

Ik heb ze inmiddels gebeld en de opdracht is goed binnengekomen... realisering twee tot drie weken.... krijg nog schriftelijke bevestiging....

volgende update volgt... :P

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2003 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.W
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-09 14:25

J.W

Heb ook 2mbit verbinding van telebyte!
Bevalt erg goed.

Telebyte is volgens mij een no nonsens bedrijf, met hart voor de zaak.

alleen de newsserver is minder :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJT
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-09 00:38
Ik heb de voorwaarden van telebyte even doorgenomen, en er staat nergens iets over een minimum contract duur. Je zou het abbo dus ten allen tijden kunnen opzeggen met in achtneming van een opzegtermijn van 30 dagen? Of zie ik nu iets over het hoofd?

Dat klote planet kan ik pas opzeggen vanaf december of januari :( Door de steeds opnieuw beginnende contractduur van 1 jaar.

[ Voor 9% gewijzigd door MrJT op 17-07-2003 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heineken
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

FreeOnline is een gratis isp die vrij goed aangeschreven staat/stond. Dit bedrijf met site is puur op consumenten gericht. FreeOnline is van TeleByte. Telebyte is meer op zakelijke gebruikers gericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10:04

Wokschotel

Op 6 wielen

-

[ Voor 102% gewijzigd door Wokschotel op 28-08-2003 13:46 ]

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ping 131.211.225.83 en 62.212.74.43 een plz :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjornhij
  • Laatst online: 10:13
mtr uitvoer:

Hostname %Loss Rcv Snt Last Best Avg Worst
1. rt.adsl-bn.telebyte.nl 0% 164 164 18 16 23 158
2. atm503-bned-gate.aalsmeer.telebyte.nl 3% 160 164 42 18 37 265
3. fa2-0-115-asd8ro2.enertel.nl 4% 158 164 35 19 33 272
4. fa0-0-0-asd8ro1.enertel.nl 2% 161 164 34 18 43 308
5. po12-0-0-asd8ro1.enertel.nl 1% 163 164 43 19 36 206
6. Gi5-0.BR2.Amsterdam1.surf.net 2% 162 164 40 19 29 54
7. PO12-0.CR2.Amsterdam1.surf.net 4% 158 163 26 20 30 53
8. PO0-0.AR5.Utrecht1.surf.net 3% 159 163 33 21 47 229
9. uu-fttd-router.Customer.surf.net 2% 160 163 28 21 32 65
10. 83pc225.sshunet.nl 4% 157 163 30 21 32 54

Packets Pings
Hostname %Loss Rcv Snt Last Best Avg Worst
1. rt.adsl-bn.telebyte.nl 0% 175 175 18 16 21 72
2. atm503-bned-gate.aalsmeer.telebyte.nl 3% 170 175 34 18 38 277
3. fa2-0-115-asd8ro2.enertel.nl 2% 173 175 26 18 33 240
4. fa1-0-0-asd1ro6.enertel.nl 3% 170 175 24 19 39 299
5. po0-0-0-asd10ro1.enertel.nl 3% 171 175 39 19 37 226
6. adm-b2-pos2-1.telia.net 3% 170 175 28 19 31 51
7. adm-bb2-pos0-3-1.telia.net 2% 172 174 22 20 31 51
8. 213.248.72.26 5% 166 174 26 19 36 233
9. leaseweb5-01768-adm-tc2-i1.c.telia.ne 2% 172 174 46 20 32 48
10. 62-212-74-43.gameservers.net 6% 164 174 37 19 31 49

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJT
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-09 00:38
Wokschotel schreef op 16 juli 2003 @ 16:07:
[...]
Volgens mij zie jij artikel 5.5 en 16.1 over het hoofd.
Oh jah, hehe..... Maar dan nog,...niet zo`n vastigheid als ik nu bij planet :r heb.Je gaat he dus waarschijnlijk aan voor 1 jaar, waarna je iedere maand kunt opzeggen.

[ Voor 15% gewijzigd door MrJT op 17-07-2003 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit
  • Laatst online: 23-08 06:56

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Ben overtuigd en heb ook het wide open abbo van Telebyte genomen terwijl ik zat te twijfelen met speedxs maar de voordelen van Telebyte zijn best duidelijk.

Geen Datalimiet
Webmail
Betere site
Snelle helpdesk
Goede berichten

Nu maar wachten op augustus als adsl van bbned hier eindelijk verkrijgbaar is :)

Turn it off and on again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hierook augustus :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-06 17:43
Ik wil ook telebyte aanvragen, maar nu ben ik net verhuist en heb nog kpn factuur gehad (aansluiting 15 Juni) Nu ken ik dus ook niet aavraagformulier opsturen. Weet iemand nog een andere optie, ik las net dat iemand zijn contract had opgestuurd. Werkt dat ook gewoon ?

edit:

Ik lees helemaal niks over datalimiet. Behalve dit

13.5 Telebyte is gerechtigd de vergoeding tussentijds te factureren indien een door telebyte in redelijkheid vastgestelde gebruikslimiet word overschreden of indien het gebruik dat van de dienst word gemaakt in aanzienlijk mate afwijkt van het gangbare gebruik van de klant.

[ Voor 40% gewijzigd door barrel op 20-07-2003 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-06 17:43
Vanmorgen gebeld naar telebyte, administratie gebeld. Wisten het antwoord niet, ik zou terug gebeld worden. paar minuten later word ik gebeld, het is mogelijk het aan te vragen zonder factuur. Je moet iets opsturen van de kpn, waar je gegevens en telefoon nr op staan. In dit geval dus contract tussen Kpn en mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master Chieftec
barrel schreef op 21 July 2003 @ 11:43:
Vanmorgen gebeld naar telebyte, administratie gebeld. Wisten het antwoord niet, ik zou terug gebeld worden. paar minuten later word ik gebeld, het is mogelijk het aan te vragen zonder factuur. Je moet iets opsturen van de kpn, waar je gegevens en telefoon nr op staan. In dit geval dus contract tussen Kpn en mij
Dat klopt, je hoeft geen KPN factuur op te sturen.
Een kopie van de bevestigingformulier van KPN dat jouw telefoonaansluiting is gerealiseerd is al genoeg.
Op die formulier staat ook je telefoonnummer vermeldt en DAT heeft Telebyte dus nodig.
Zij kunnen op deze manier jouw telefoonnummer verifieren.

Dit kan ik jullie vertellen, aangezien ik Maandagochtend ook met hun ADSL helpdesk hebt gebeld. Ik heb daarna gelijk de formulier opgestuurd.
Nu ben ik benieuwd hoe snel dat lijn porteren en dergelijke gaat duren.
Ik begin op 4 Augustus weer met werken (vakantie voorbij) en ik hoop dat ik in mijn vakantie nog kan internetten met mijn Personal Wide Open verbinding.
Maar zoals ik in deze thread hebt gelezen zal dat wel niet lukken.

Wanneer wordt de ADSL modem gestuurd naar mij (onder rembours),
die ik bij hun hebt besteld? Op het moment dat ik online mag of eerder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou hier is dan de update... ik heb net vanmiddag de bevestiging van telebyte gehad...
a.s. vrijdag wordt de boel opgeleverd... :P

Ik moet zeggen dat dit sneller is dan ik had mogen hopen.... als de verbinding net zo is... :9~

en wat het modem/router betreft, die zal de monteur wel meebrengen ( I guess ), aangezien ik hem nog niet met de post binnen heb gekregen...

Ik had het dus verkeerd begrepen... ADSL lijn is vanaf vandaag actief...
Na een telefoontje naar telebyte begreep ik dat modem/router via pakketdienst afgeleverd ( ik hoop vandaag )
Het is dus een doe-het-zelf pakket.... beterz... 8)

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2003 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master Chieftec
Verwijderd schreef op 22 July 2003 @ 19:03:
Nou hier is dan de update... ik heb net vanmiddag de bevestiging van telebyte gehad...
a.s. vrijdag wordt de boel opgeleverd... :P

Ik moet zeggen dat dit sneller is dan ik had mogen hopen.... als de verbinding net zo is... :9~

en wat het modem/router betreft, die zal de monteur wel meebrengen ( I guess ), aangezien ik hem nog niet met de post binnen heb gekregen...

Ik had het dus verkeerd begrepen... ADSL lijn is vanaf vandaag actief...
Na een telefoontje naar telebyte begreep ik dat modem/router via pakketdienst afgeleverd ( ik hoop vandaag )
Het is dus een doe-het-zelf pakket.... beterz... 8)
Ik eis een nieuwe update !! :)
Het is Vrijdag potverdikkie, vertel vertel ...(tenminste als je postpakket inmiddels binnen is).
Laat ons weten wat je haalt op de p2p netwerken (Kazaa, Emule).

Trouwens, vanochtend gebeld met Telebyte.
Kreeg geloof ik een japanner aan de lijn, mijn verbinding wordt opgeleverd op 5 Augustus. Ik kan haast niet meer wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ghehehe :) pakketje is nog niet geleverd.... het kan nog steeds pakketdienst levert tot 22:00 geloof ik....

nou... nog geen modem dus... geduld is een schone zaak... :z

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2003 00:10 . Reden: update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

haha verbinding test op kazaa emule, jij bent er eentje ;). Daar haal je toch nooit veel omdat je download snelheid word bepaald door de gene waarvan je download en aangezien de meeste mensen nog 16 of 32 up hebben boeit het dus niet wat jezelf hebt.

Ga maars gamen check de ping ff :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Verwijderd schreef op 26 July 2003 @ 11:29:
haha verbinding test op kazaa emule, jij bent er eentje ;). Daar haal je toch nooit veel omdat je download snelheid word bepaald door de gene waarvan je download en aangezien de meeste mensen nog 16 of 32 up hebben boeit het dus niet wat jezelf hebt.

speedtest.nl ;) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus0013
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-08 04:29

Paulus0013

pom pom

hmm dan nog een vraag iemand had hier ergens een bericht over mogelijke 1mbit upload in 3e kwartaal, is hier al meer over bekend of dit definitief doorgaat of niet?

wil zelf ook overstappen van chello naar telebyte, voornaamste reden bij mij is de upload, ik vind er bij chello totaal geen vaart in zitten als ik dingen verstuur.
beetje meer down snelheid is ook niet erg, maar als ik het goed gelezen heb heeft het voor dingen als kazaa e.d. niet erg veel zin.
wat ik me dan wel afvraag: als ik kazaa nu aan heb en ik wil een beetje GoT lezen, dan is me internet rete traag, dat zou dan dus niet meer zo zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SmokeyTheBandit schreef op 18 July 2003 @ 13:40:
Ben overtuigd en heb ook het wide open abbo van Telebyte genomen terwijl ik zat te twijfelen met speedxs maar de voordelen van Telebyte zijn best duidelijk.

Geen Datalimiet
Webmail
Betere site
Snelle helpdesk
Goede berichten

Nu maar wachten op augustus als adsl van bbned hier eindelijk verkrijgbaar is :)
Ja, maar speedxs is wel wat goedkoper.
Zowie zo al een beetje per maand aan abo geld en je krijgt ook nog het eens het modem gratis erbij, bij Telebyte moet je deze zelf erbij kopen.

Als je FUP hebt zit je bij normaal gebruik ook wel goed, vele nemen 8mbit omdat ze ook een server wil draaien zelf, dus doe de mail, webspace enz is vind ik dan bijzaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar

mrsar

Verwijderd schreef op 26 juli 2003 @ 11:29:

ik zit hier op emule (haal daar nu soms 80k)
maar ook op direct connect en daar is dat allemaal wat makkelijker te zien,
laat ik het zo zeggen,mijn down zit nu bijna helemaal vol :) 2x ongeveer 100k nu en dan nog wat rondsurfen,maar het hangt natuurlijk geheel van de andere kant af met je down,ik zoek gewoon de 100mbit lijntjes op enzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Verwijderd schreef op 27 July 2003 @ 20:01:
[...]

Ja, maar speedxs is wel wat goedkoper.
Zowie zo al een beetje per maand aan abo geld en je krijgt ook nog het eens het modem gratis erbij, bij Telebyte moet je deze zelf erbij kopen.

Als je FUP hebt zit je bij normaal gebruik ook wel goed, vele nemen 8mbit omdat ze ook een server wil draaien zelf, dus doe de mail, webspace enz is vind ik dan bijzaak.
SpeedXs is idd goedkoper als je de administratie kosten NIET mee rekend doe je dat wel krijg je een verschil van € 1.80 per maand ( 99 : 12 = + 65 = 73,20 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SmokeyTheBandit schreef op 27 July 2003 @ 21:32:
[...]

SpeedXs is idd goedkoper als je de administratie kosten NIET mee rekend doe je dat wel krijg je een verschil van € 1.80 per maand ( 99 : 12 = + 65 = 73,20 )
Hoe je ook telt speedxs is en blijft goedkoper.

Reken voorbeeld:

SpeedsXS per maand 64,95 x 12 maanden
jaar prijs E 779,40 + jaar administratie kosten E 99
totaal kosten per jaar E 878,40
Per maand komt dit dus op: E 73,20

Bij Telebyte is het maand bedrag: 74,95 x 12 maanden
E 899,40 perjaar
Daar Telebyte GEEN modem gratis geeft en SpeedXS wel komt er 1 modem bij(goedkoopste bij telebyte) 125,=
totaal bedrag per jaar dus E 1024.40
Per maand komt dit dus op: E 85,37

SpeedXS is dus niet 1,80 per maand goedkoper maar: E 12,17
( E 146,04 in het eerste jaar)
Bij beide is er minimaal 1 jaar abonnenent verplicht

SpeedXS is in mijn ogen dus toch aanzienlijk goedkoper er vanuit gaan dat je nog alles moet aanschaffen, een nieuwe adsl starter dus.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2003 01:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmmmmm... nog steeds geen modem..... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master Chieftec
Nog steeds geen modem ??¿¿

Da's best wel shit, ik zou de mijne op 5 augustus krijgen.
Ik vraag me nu af of dat wel gaat lukken.

Ik heb in ieder geval (nog) geen schriftelijke bevestiging gehad,
alleen mondeling via de ADSL service desk van Telebyte.

Was je wel thuis toen de postpakket werd bezorgd?
Het kan best zijn dat de postpakket nu op de postkantoor ligt.
Alhoewel, in dat geval zou jij uiteraard een afhaal briefje moeten krijgen.

Ik zou morgenochtend gelijk even bellen, als ik jou was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Paulus0013 schreef op 27 July 2003 @ 18:04:
hmm dan nog een vraag iemand had hier ergens een bericht over mogelijke 1mbit upload in 3e kwartaal, is hier al meer over bekend of dit definitief doorgaat of niet?

wil zelf ook overstappen van chello naar telebyte, voornaamste reden bij mij is de upload, ik vind er bij chello totaal geen vaart in zitten als ik dingen verstuur.
beetje meer down snelheid is ook niet erg, maar als ik het goed gelezen heb heeft het voor dingen als kazaa e.d. niet erg veel zin.
wat ik me dan wel afvraag: als ik kazaa nu aan heb en ik wil een beetje GoT lezen, dan is me internet rete traag, dat zou dan dus niet meer zo zijn?
Je gebruikt kazaa en geen KazaaLite??
Over die trage verbinding, dat heb ik vroeger ook eens gehad... weet niet meer wat de oplossing daar voor was... Misschien wel KazaaLite! :)

www.kazaalite.nl
--------------------------------------------------------------------------------
Hoe je ook telt speedxs is en blijft goedkoper.

Reken voorbeeld:

SpeedsXS per maand 64,95 x 12 maanden
jaar prijs E 779,40 + jaar administratie kosten E 99
totaal kosten per jaar E 878,40
Per maand komt dit dus op: E 73,20

Bij Telebyte is het maand bedrag: 74,95 x 12 maanden
E 899,40 perjaar
Daar Telebyte GEEN modem gratis geeft en SpeedXS wel komt er 1 modem bij(goedkoopste bij telebyte) 125,=
totaal bedrag per jaar dus E 1024.40
Per maand komt dit dus op: E 85,37

SpeedXS is dus niet 1,80 per maand goedkoper maar: E 12,17
( E 146,04 in het eerste jaar)
Bij beide is er minimaal 1 jaar abonnenent verplicht

SpeedXS is in mijn ogen dus toch aanzienlijk goedkoper er vanuit gaan dat je nog alles moet aanschaffen, een nieuwe adsl starter dus.
Ze hebben nu bij Telebyte een ZomerActie. Je betaald nu voor de analoge modem €75 minder. je betaald nu dus €50 voor de Analoge modem!!
Ik heb liever mijn internet verbinding via BBned lopen dan BabyXL!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dubbele Post!!! SORRY

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2003 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 July 2003 @ 11:04:
[...]

Je gebruikt kazaa en geen KazaaLite??
Over die trage verbinding, dat heb ik vroeger ook eens gehad... weet niet meer wat de oplossing daar voor was... Misschien wel KazaaLite! :)

www.kazaalite.nl
--------------------------------------------------------------------------------

[...]

Ze hebben nu bij Telebyte een ZomerActie. Je betaald nu voor de analoge modem €75 minder. je betaald nu dus €50 voor de Analoge modem!!
Ik heb liever mijn internet verbinding via BBned lopen dan BabyXL!!
OK maar dan is nog SpeedXS goedkoper, maar waar slaat dat BabyXl op?
SpeedXS en Telebyte zijn beide BBnet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok, hier weer een update.... ;)

vanmorgen gebeld met Telebyte, die wisten me te vertellen dat de lijn nog helemaal niet opgeleverd was vanwege een capaciteitsprobleem, vandaar dat ze ook nog niet het modem op de bus hadden gedaan... :|

Ze vertelden me dat 11 augustus adsl opgeleverd zou worden en dat het modem 1 dezer dagen verstuurd ging worden... :)

nog ffkes geduld dus... 8)

pompompom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-12-2024

ken

kickje ;)

Nog meer mensen met ervaringen?? Ik heb vandaag mijn aanvraag opgestuurt. Hopelijk krijg ik binnekort mijn Wide Open connectie :)

Kan je nu wel of geen FTP server draaien met een dynamische IP adres??
Heb gelezen dat dit kan met een programma die de dynamische IP omzet in een domein naam. Iemand die mij hier meer over kan vertellen??
Ook stond er ergens in dit topic dat je IP niet veranderd wanneer je de modem niet reset? dus eigenlijk heb je die programma niet nodig, toch?

[ Voor 40% gewijzigd door ken op 06-08-2003 00:21 ]

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

K heb ook ADSL Wide Open aangevraagd 1 weekje terug. K heb goede ervaringen met hun, het is allemaal goed verzorgt en word goed geholpen. Gisteren een brief gekregen met de bevestiging dat ik het aan had gevraagd en vandaag mijn modem ontvangen. Het enige wat ik nog moet hebben is mijn account gegevens en dan kunnen we het zooitje aan gaan sluiten. K houd jullie op de hoogte van mijn ervaringen met Free-online/telebyte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

K heb net alles binnen gekregen van hun en heb het aangesloten, het is snel, heel snel. De service is goed van hun, Ik raad dit dus zwaar aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gody
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-08 02:58
hier stond iets doms :)

[ Voor 94% gewijzigd door Gody op 08-02-2005 04:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gody schreef op 07 August 2003 @ 16:16:
[addertje vindt ik]Personal ADSL Wide Open is alleen beschikbaar na een positieve KPN lijntest en u moet binnen een straal van ong. 2,5 km van de centrale wonen. De download-snelheid varieert van 2 tot 8 mbps, afhankelijk van de lijnconditie en de afstand tot de telefooncentrale.[/addertje vind ik]

Mijn kabel werkt van 0 tot 4Mbit, ja DUH
Vrienden van mij wonen in Amsterdam, ze zitten zo'n 3 km van de wijkcentrale.
Zij halen makkelijk de 700/800kb download. Ze ziten alleen bij Cistron en hebben een Max verbinding.
Als het koperdraad maar goed is... dat scheeld een hoop problemen!

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2003 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aspje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-11-2024

Aspje

Blaat

Gody schreef op 07 augustus 2003 @ 16:16:
[addertje vindt ik]Personal ADSL Wide Open is alleen beschikbaar na een positieve KPN lijntest en u moet binnen een straal van ong. 2,5 km van de centrale wonen. De download-snelheid varieert van 2 tot 8 mbps, afhankelijk van de lijnconditie en de afstand tot de telefooncentrale.[/addertje vind ik]

Mijn kabel werkt van 0 tot 4Mbit, ja DUH
Dit is bij elke provider zo....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

een van de addertjes onder het groene groene gras wil ik ff van tafel vegen. De KPN lijntest is gewoon onzin. Je moet alleen een werkende telefoonlijn hebben. Hun zeiden tegen mij dat dit erbij gezet was om mensen te behoeden voor fouten zoals in een huis waar wel telefoonaansluitingen zitten maar geen verbinding is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master Chieftec
Sinds vandaag heb ik ADSL Wide Open.

Eerste indruk is verpletterend.
Ik heb een onwijs snelle verbinding, ik zit dan ook geeneens 100 meter van de centrale.
Kazaa Lite gaat echt als een trein, ik haal Bulletproof Monk met 280 kb/sec binnen.
Het kan uiteraard een stuk sneller met zulke verbinding, maar het is in ieder geval een begin.

Ik wil graag de router uitzetten (ivm low id bij emule) en alleen laten werken als ADSL modem.
Hoe doe je dat?
Ik heb gebrowsd in de E-Tech router (analoog) en bij misc configuration heb ik de PPP Half Bridge op enabled gezet. En Winxp op automatisch ip toewijzen, echter dan werkt het internet niet meer.

Wat doe ik verkeerd?

Meer ervaringen volgen zeer binnenkort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou... hier istie weer... 8)

vandaag mijn modem binnengekregen... a.s. maandag zou de lijn opgeleverd zijn...
vanavond gaat ik de installatie maken en kijken of het al werkt...

happyhappyjoyjoy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 August 2003 @ 13:32:
nou... hier istie weer... 8)

vandaag mijn modem binnengekregen... a.s. maandag zou de lijn opgeleverd zijn...
vanavond gaat ik de installatie maken en kijken of het al werkt...

happyhappyjoyjoy
En natuurlijk verwachten we weer een update van jou! ;-)
Ik wil nl. ook naar Telebyte, maar wil wel weten hoe de service enzo is.
Ik ben nu sinds 8 mei bezig kabel via Casema te krijgen, maar die werkt nog steeds niet :-(
Dusse Telebyte zou echt een uitkomst zijn (vooral voor de prijs).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok... update...

nou... modem is aangesloten, maar komt nog niet online.... activation...activation...down....activation....down...act..... etc etc

ik ben bang dat ik echt tot maandag zal moeten wachten totdat de lijn is opgeleverd....

da's wel jammer... zo op een vrijdag.... 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok... nog een update... modem is online... althans showtime/adsl lampje brand groen....

krijg alleen nog geen IP, heb bijna alle instellingen al geprobeerd... wierd... iemand een id ?

ADSL STATUS

Showtime Firmware Version: 3.14
Line State: SHOWTIME
Modulation: G.dmt
Annex Mode: ANNEX_A
Startup Attempts: 1
Max Tx Power: -38 dBm/Hz
CO Vendor: GLOBESPAN
Elaspsed Time: 0 days 0 hours 25 minutes 28 seconds

Downstream Upstream
SNR Margin 15.2 19.0 dB
Line Attenuation 24.4 13.0 dB
Errored Seconds 0 0
Loss of Signal 0 0
Loss of Frame 0 0
CRC Errors 0 0
Data Rate 8064 512 kbps
Latency INTERLEAVED INTERLEAVED

Modem is dus idd netjes online, maar om eoa reden komt mijn dhcp request van het modem niet (goed) aan bij telebyte.
IP van mijn WAN blijft netjes op 0.0.0.0 staan... vanmiddag maar es ff gebeld met telebyte... instellingen nog maar es gecontroleerd... alles klopt.... modem nog es gereset.... niks.... krijg nog steeds geen IP....
telebyte neemt nu contact op met BBned... kijken of daar wat mis is.... anders is het mijn router die ik (van telebyte ) gekregen heb....

update volgt...

[ Voor 87% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2003 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

UPDATE !!!!

Vandaag mijn IP gekregen... :P

hier de stats van speedtest.nl:

Download
659.5 KByte/sec
Upload
49.4 KByte/sec
Connection
553.0 Conn/min
Ping test Nederland
Klaar 30.0 ms

nou... dat was het w88 wel waard.... als jullie nog meer willen weten, hoor ik het wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franklin
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-09 11:25

franklin

denkt teveel...

Ik wil graag de router uitzetten (ivm low id bij emule) en alleen laten werken als ADSL modem.
kun je niet een portforward aanmaken met die router?

[ Voor 9% gewijzigd door franklin op 13-08-2003 14:31 ]

• ken
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-12-2024

ken

Ik heb me 1 week geleden ingeschreven. Nog niks gehoord van hun. Krijgt je een bevestiging dat je je hebt aangemeld? Of krijgt je pas bericht als alles is aangesloten?
Hoelang heeft het bij jullie geduurt??

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Sinds vorige week woensdag ben ik aangesloten op het Telebyte netwerk. Na de eerste dagen supersnelheden gehaald te hebben (880 kb/sec) is het nu echt waardeloos. Sinds afgelopen vrijdagmiddag trek ik nog maar 2 a 300 kb/sec. Meer haal ik er echt niet meer uit. Een vriend van me die hier iets verderop woont heeft ongeveer hetzelfde probleem. De afstand naar de centrale kan het niet zijn aangezien het 3 dagen gewoon goed gewerkt heeft.

Zijn er misschien meer mensen die sinds vrijdag problemen hebben ?

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

redfoxert schreef op 17 August 2003 @ 17:15:
Sinds vorige week woensdag ben ik aangesloten op het Telebyte netwerk. Na de eerste dagen supersnelheden gehaald te hebben (880 kb/sec) is het nu echt waardeloos. Sinds afgelopen vrijdagmiddag trek ik nog maar 2 a 300 kb/sec. Meer haal ik er echt niet meer uit. Een vriend van me die hier iets verderop woont heeft ongeveer hetzelfde probleem. De afstand naar de centrale kan het niet zijn aangezien het 3 dagen gewoon goed gewerkt heeft.

Zijn er misschien meer mensen die sinds vrijdag problemen hebben ?
dat lijkt op capaciteitsproblemen bij telebyte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
dat lijkt op capaciteitsproblemen bij telebyte
daar lijkt het inderdaad op.

Ik hou nu nog maar 75kb/sec over van een download die, wat ik in dumeter kan aflezen, op en neer springt. Even snel en dan weer niks ... dan weer even snel en dan weer een tijdje niks. Gaat echt nergens over zo.

Ik betaal geen 75 euro in de maand om langzamer als mn @home verbinding te gaan internetten.

Ik ga morgen toch eens bellen waar de snelheid van woensdag en donderdag gebleven is. Misschien is er wel daadwerkelijk een probleem met routing ofzo. Of ligt er ergens een peering plat. Who knows .... (i dont :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

redfoxert schreef op 17 August 2003 @ 22:06:
[...]

daar lijkt het inderdaad op.

Ik hou nu nog maar 75kb/sec over van een download die, wat ik in dumeter kan aflezen, op en neer springt. Even snel en dan weer niks ... dan weer even snel en dan weer een tijdje niks. Gaat echt nergens over zo.

Ik betaal geen 75 euro in de maand om langzamer als mn @home verbinding te gaan internetten.

Ik ga morgen toch eens bellen waar de snelheid van woensdag en donderdag gebleven is. Misschien is er wel daadwerkelijk een probleem met routing ofzo. Of ligt er ergens een peering plat. Who knows .... (i dont :))
zijn je pings wel goed dan?

ping nu.nl bijvoorbeeld eens

Reply from 62.69.162.11: bytes=32 time=17ms TTL=122
Reply from 62.69.162.11: bytes=32 time=16ms TTL=122
Reply from 62.69.162.11: bytes=32 time=19ms TTL=122

met mijn xs4all basic @ 22:15

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
Verwijderd schreef op 17 August 2003 @ 22:15:
[...]

zijn je pings wel goed dan?

ping nu.nl bijvoorbeeld eens

Reply from 62.69.162.11: bytes=32 time=17ms TTL=122
Reply from 62.69.162.11: bytes=32 time=16ms TTL=122

met mijn xs4all basic @ 22:15
Reply from 62.69.162.12: bytes=32 time=32ms TTL=121

Dit is Telebyte....

Reply from 62.69.162.12: bytes=32 time=47ms TTL=122
Reply from 62.69.162.12: bytes=32 time=63ms TTL=122
Reply from 62.69.162.12: bytes=32 time=78ms TTL=122
Reply from 62.69.162.12: bytes=32 time=31ms TTL=122

en dit met @home (die heb ik gelukkig nog liggen anders zou ik me helemaal aan het ergeren zijn :))

Niks mis mee dus ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaterGast.nl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-02-2024

LaterGast.nl

Doe je dat.

Laatste paar dagen gaat t neerwaarts..
http://www.speedtest.nl/D....asp?pi_id=148&co_id=1134

Taking PORN off the internet is trying to get pee out of a swimming pool!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
Ik neem aan dat ze dat zelf toch ook wel inzien...dat ze gewoon capaciteit tekort komen in de drukke perioden.

Ik neem niet voor niks dat ADSL Wide Open om dan (ook als het drukker is) met een schamele 60 kb/sec te gaan zitten internetten. Ik zou een snelheid tussen 2 en 8 mbit moeten hebben. En die krijg ik dus niet .... ergo ... te weinig bandbreedte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinB
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 13-09 01:33
Hmm. Slecht vooruitzicht zeg... Als het goed is word ik 22 augustus aangesloten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
het is nu 6:45 en warempel...ik zit op 870 kb/sec sustained....

weet niet vanaf hoelaat maar het balkje in dumeter is gewoon zo goed als solid rood (incoming speed)

stopwatch geeft een max transfer rate aan van 1011 kb/sec.

average van 850 kb/sec

ben benieuwd hoe dat in de loop van de dag gaat verlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heeft iemand anders de prijzen al gezien op http://www.speedxs.nl
dikke 16MB pijp voor 129 euro.
moet je wel 2 tel. lijnen hebben.
maar wel very nice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orfuis
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-01 22:02
Verwijderd schreef op 18 August 2003 @ 07:11:
heeft iemand anders de prijzen al gezien op http://www.speedxs.nl
dikke 16MB pijp voor 129 euro.
moet je wel 2 tel. lijnen hebben.
maar wel very nice
plus nog €199 per jaar :)

"I don't have a computer at home. Is the Internet available in book form?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wel ik heb even gekeken op Demon
http://www.speedtest.nl/D...2&ReportID=0&TestTypeID=8

en daar was ook een een lagere periode...Heeft meer met BBNED te maken denk ik dan Telebyte...

Andre

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rig0r
  • Laatst online: 11-03 16:08
En hoe is de snelheid van Telebyte nu ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
rig0r schreef op 19 August 2003 @ 16:00:
En hoe is de snelheid van Telebyte nu ?
Snelheid is sinds maandagochtend niet meer "slecht" geweest.

Ok in de wat drukkere perioden (savonds) is het wat minder maar ik kan niet meer zeggen dat ik nog wat te klagen heb. Snachts en overdag gewoon de volle mep, 860 kb/sec ongeveer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QlimaX
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15-08 07:47
redfoxert schreef op 19 August 2003 @ 18:36:
[...]

Ok in de wat drukkere perioden (savonds) is het wat minder maar ik kan niet meer zeggen dat ik nog wat te klagen heb. Snachts en overdag gewoon de volle mep
Grappig dat ze dan over hebben met ADSL dat je "je eigen bandbreedte (lijn)" hebt,

dit vind ik namelijk erg als kabel klinken :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 07:17

knakworst

Get more sats!

Telebyte heeft anders erg netjes uitgelegd wat overboeking inhoudt:

http://home.telebyte.nl/?op=adsl_faq&sec_id=68

http://home.telebyte.nl/?op=products&id=2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
QlimaX schreef op 19 August 2003 @ 20:01:
[...]

Grappig dat ze dan over hebben met ADSL dat je "je eigen bandbreedte (lijn)" hebt,

dit vind ik namelijk erg als kabel klinken :X
Je hebt ook je eigen bandbreedte, tot aan de telefooncentrale. Van daaruit gaat alles toch met dezelfde pijp naar de routers en deel je dus die bandbreedte. Stel dat ze 100mbit hebben liggen dan zullen ze met een overboekingsfactor van 1:25 die bandbreedte 25 keer verkopen. Anders zou je abonnement ook gelijk een heel stuk duurder zijn. Glas is per strekkende kilometer bijna net zo duur als goud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rig0r
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
traceroute www.telebyte.nl
traceroute to www.telebyte.nl (213.211.130.21), 30 hops max, 40 byte packets
 1  169.254.136.83 (169.254.136.83)  0.816 ms  0.514 ms  0.481 ms
 2  195.190.241.156 (195.190.241.156)  7.793 ms  7.695 ms  8.323 ms
 3  G5-0-20.xr1.asd5.nl.euro.net (194.134.180.49)  11.185 ms  11.557 ms  11.757 ms
 4  asd10ro1.energis.nl (193.148.15.201)  11.438 ms  11.091 ms  12.237 ms
 5  po8-0-0-asd1ro6.enertel.nl (195.7.154.13)  11.702 ms  11.871 ms  13.052 ms
 6  fa2-0-asd8ro2.enertel.nl (195.7.144.150)  13.179 ms  13.462 ms 13.225 ms
 7  vpn005902.enertel.nl (195.7.144.142)  23.378 ms  23.427 ms  18.399 ms
 8  pm3.amsterdam.telebyte.nl (213.211.128.6)  25.735 ms  17.747 ms  16.930 ms
 9  pm3.nmg.telebyte.nl (213.211.130.254)  22.044 ms  25.388 ms  20.653 ms
10  home1.telebyte.nl (213.211.130.21)  25.732 ms  26.867 ms  27.312 ms

Is Telebyte van Enertel ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
rig0r schreef op 19 August 2003 @ 21:52:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
traceroute www.telebyte.nl
traceroute to www.telebyte.nl (213.211.130.21), 30 hops max, 40 byte packets
 1  169.254.136.83 (169.254.136.83)  0.816 ms  0.514 ms  0.481 ms
 2  195.190.241.156 (195.190.241.156)  7.793 ms  7.695 ms  8.323 ms
 3  G5-0-20.xr1.asd5.nl.euro.net (194.134.180.49)  11.185 ms  11.557 ms  11.757 ms
 4  asd10ro1.energis.nl (193.148.15.201)  11.438 ms  11.091 ms  12.237 ms
 5  po8-0-0-asd1ro6.enertel.nl (195.7.154.13)  11.702 ms  11.871 ms  13.052 ms
 6  fa2-0-asd8ro2.enertel.nl (195.7.144.150)  13.179 ms  13.462 ms 13.225 ms
 7  vpn005902.enertel.nl (195.7.144.142)  23.378 ms  23.427 ms  18.399 ms
 8  pm3.amsterdam.telebyte.nl (213.211.128.6)  25.735 ms  17.747 ms  16.930 ms
 9  pm3.nmg.telebyte.nl (213.211.130.254)  22.044 ms  25.388 ms  20.653 ms
10  home1.telebyte.nl (213.211.130.21)  25.732 ms  26.867 ms  27.312 ms

Is Telebyte van Enertel ?
Niet dat ik weet.

Dit krijg ik als ik www.tweakers.net trace :

1 * * * Request timed out.
2 16 ms 31 ms 15 ms rt.adsl-bn.telebyte.nl [213.211.152.1]
3 31 ms 31 ms 32 ms atm503-bned-gate.aalsmeer.telebyte.nl [213.211.128.74]
4 32 ms 31 ms 31 ms fa2-0-115-asd8ro2.enertel.nl [195.7.144.141]
5 31 ms 31 ms 32 ms fa1-0-0-asd1ro6.enertel.nl [195.7.144.145]
6 32 ms 31 ms 15 ms po4-0-0-asd7ro1.enertel.nl [195.7.144.41]
7 32 ms 31 ms 16 ms ge0-0-0.ams-ix.ams1.trueserver.nl [193.148.15.163]
8 31 ms 31 ms 31 ms www.tweakers.net [213.239.154.35]

Zo te zien gaat het voorbij bbned over enertel. Zal Enertel wel de lijnen leveren aan bbned oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mensen met Telebyte zijn dus tevreden? Dan ga ik dat ook maar eens aanschaffen als ik verhuisd ben :-) Straks woon ik namelijk nog maar 400 meter van de centrale, jummy

Andre

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rig0r
Verwijderd schreef op 20 August 2003 @ 11:13:
Mensen met Telebyte zijn dus tevreden? Dan ga ik dat ook maar eens aanschaffen als ik verhuisd ben :-) Straks woon ik namelijk nog maar 400 meter van de centrale, jummy

Andre
Ja ik denk er ook zwaar over. Alleen wel jammer dat je een dynamisch ip krijgt. But then again, tis vergeleken met andere ISP's zeker niet duur voor wat je krijgt.
De afstand vanaf uw postcode naar de telefooncentrale is naar schatting: 297 meter.
Volgens een andere, minder betrouwbare, berekening bedraagt de afstand 214 meter hemelsbreed.
>:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand al ervaringen met Telebyte (of beter: BBNed) in combinatie met een ander modem dan Telebyte levert? Volgens de lijst op de site van BBNed is mijn huidige Alcatel SpeedTouch USB (niet-ISDN) compatibel met hun netwerk, dus dat zou weer 75 euro schelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:40

Tijntje

Hello?!

De afstand vanaf uw postcode naar de telefooncentrale is naar schatting: 297 meter.
Volgens een andere, minder betrouwbare, berekening bedraagt de afstand 214 meter hemelsbreed.
Waar kun je dit opvragen??

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rig0r
Tijntje schreef op 20 August 2003 @ 20:34:
[...]

Waar kun je dit opvragen??
hier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rig0r
Over het dynamisch/vast ip gebeuren, vanavond een mailtje gestuurd en kreeg net nog antwoord (ze werken maar door daar ;)) :
Bij onze ADSL abonnementen krijg je een dynamisch IP adres. Alleen is onze IP adressen zo goed als vast, namelijk het wordt aan het MAC adres van je modem gekoppeld.

Met vriendelijke groet,
Telebyte Internet Services
M.a.w. alleen als je een ander modem eraanhangt krijg je een ander IP ? Of bedoelt ie het MAC adres van je netwerkkaart...

• redfoxert
  • Niet online
rig0r schreef op 20 August 2003 @ 21:49:
Over het dynamisch/vast ip gebeuren, vanavond een mailtje gestuurd en kreeg net nog antwoord (ze werken maar door daar ;)) :

[...]

M.a.w. alleen als je een ander modem eraanhangt krijg je een ander IP ? Of bedoelt ie het MAC adres van je netwerkkaart...
Verwijderd schreef op 20 augustus 2003 @ 12:10:
Heeft iemand al ervaringen met Telebyte (of beter: BBNed) in combinatie met een ander modem dan Telebyte levert? Volgens de lijst op de site van BBNed is mijn huidige Alcatel SpeedTouch USB (niet-ISDN) compatibel met hun netwerk, dus dat zou weer 75 euro schelen ;)
Daar kan ik heel duidelijk over zijn. Vandaag kwam van Informatique (goeie service en lekker snel :) [/spam]) mijn nieuwe Draytek Vigor 2600 binnen. Ik kreeg een nieuw ip adres. Aangezien de meeste apparaten tegenwoordig ook als router fungeren is het mac adres van het eerste apparaat bepalend voor je ip. In dit geval dus de router.

Ik kreeg tevens het idee dat die Draytek iets sneller werkte als het E-Tech modem wat ik erbij kreeg.

Iemand een E-Tech router kopen ? :)

[ Voor 28% gewijzigd door redfoxert op 21-08-2003 02:50 ]

• Paquito
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
redfoxert schreef op 20 August 2003 @ 00:07:
[...]

Niet dat ik weet.

Dit krijg ik als ik www.tweakers.net trace :

1 * * * Request timed out.
2 16 ms 31 ms 15 ms rt.adsl-bn.telebyte.nl [213.211.152.1]
3 31 ms 31 ms 32 ms atm503-bned-gate.aalsmeer.telebyte.nl [213.211.128.74]
4 32 ms 31 ms 31 ms fa2-0-115-asd8ro2.enertel.nl [195.7.144.141]
5 31 ms 31 ms 32 ms fa1-0-0-asd1ro6.enertel.nl [195.7.144.145]
6 32 ms 31 ms 15 ms po4-0-0-asd7ro1.enertel.nl [195.7.144.41]
7 32 ms 31 ms 16 ms ge0-0-0.ams-ix.ams1.trueserver.nl [193.148.15.163]
8 31 ms 31 ms 31 ms www.tweakers.net [213.239.154.35]
Was je verbinding al 'bezig' met iets anders of zijn de pingtijden bij telebyte constant zo hoog?

Verwijderd

TRouwens de modem die je er voor 50 EURO bijkrijgt

ETECH: een ADSL ethernet-modem, router en 4-poorts switch. Ook te gebruiken als ethernet ADSL modem.

Zit daar ook een firewall in? En kan je daar dus makkelijk 4 losse pc's aankoppelen?

Andre

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 August 2003 @ 12:23:
TRouwens de modem die je er voor 50 EURO bijkrijgt

ETECH: een ADSL ethernet-modem, router en 4-poorts switch. Ook te gebruiken als ethernet ADSL modem.

Zit daar ook een firewall in? En kan je daar dus makkelijk 4 losse pc's aankoppelen?

Andre
Ja, dat is makkelijk te doen! :*)

• Amien90
  • Laatst online: 29-07-2021
zou je op de modem van telebyte dan ook weer een AP kunne aansluiten om de boel draadloos te maken?

heb trouwens even een email gestuurd naar telebyte met de vraag ik hoelang ik zonder internet zou zitten:

Het zal 5-6 weken duren totdat je een nieuwe ADSL aansluiting krijgt.
Groet, Hong

valt even tegen dus, laat ik er maar vanuit gaan dat dit in het ergste geval de periode is :(

wel geinig dat de eigenaar zelf de emails beantwoord :)

• rig0r
5-6 weken ?! Dat duurt wel errug lang :(

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 16:20

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

i shet tussentijds mogelijk over te stappen van kpn naar telebyte? oftewel tiscali naar telebyte? m'n contract loopt nog wel een half jaar helaas, dus zal wel niet?

• rig0r
Kan wel, maar dan moet je je huidige abo gewoon doorbetalen totdat het jaar om is. En tis nogal een administratief gedoe, de kans is groot dat je lang (1-2 maanden) zonder internet zit.

• redfoxert
  • Niet online
Raven- schreef op 21 August 2003 @ 04:42:
[...]

Was je verbinding al 'bezig' met iets anders of zijn de pingtijden bij telebyte constant zo hoog?
In win2k heb ik volgens mij nooit lagere pingtimes gezien naar adressen buiten mn eigen lan. Als je een commando weet wat dat wel kan moet je het ff zeggen :)

• rig0r
Is inderdaad niet al te best. Dit is met euronet 1536/256 (win2k) :
traceroute to www.tweakers.net (213.239.154.35), 30 hops max, 40 byte packets
1 169.254.136.83 (169.254.136.83) 0.586 ms 0.568 ms 0.464 ms
2 195.190.241.156 (195.190.241.156) 9.603 ms 7.671 ms 8.318 ms
3 G5-0-20.xr1.asd5.nl.euro.net (194.134.180.49) 11.219 ms 11.068 ms 11.509 ms
4 ge0-0-0.ams-ix.ams1.trueserver.nl (193.148.15.163) 11.725 ms 11.736 ms 11.465 ms
5 www.tweakers.net (213.239.154.35) 12.243 ms 12.064 ms 11.995 ms
Kan een andere telebyter misschien nog wat ping tests uitvoeren ?

• sander817

sander817

dus een dubbel abonnement betalen? 89 euro EN telebyte?
rig0r schreef op 21 August 2003 @ 15:25:
Kan wel, maar dan moet je je huidige abo gewoon doorbetalen totdat het jaar om is. En tis nogal een administratief gedoe, de kans is groot dat je lang (1-2 maanden) zonder internet zit.

Verwijderd

Volgens mij had ik dit al eens gepost, kijk eens naar www.speedxs.nl onder migratieservice, overstappen voor 46 Euro en niet zonder internet zitten.

• sander817

sander817

ja, dat is speedxs, heb ik ook gezien, maar of telebyte dat doet

Moet je dus eigenlijk een gewone tellijn hebben, en dan nog extra 1 voor adsl die je na een jaar opzegt, of kun je alleen volstaan met die laatste? Dus na een jaar geen tel lijn meer

• Amien90
  • Laatst online: 29-07-2021
mooi actie van speedxs .. ik heb alleen deze tellijn al 5 jaar .. en wil 'm zo snel mogelijk opzeggen .. denk dat voor mij telebyte iets goedkoper is ... geen 100 euro per jaar administratie kosten .. en geen 50 euro aansluitkosten ..

Verwijderd

Amien90 schreef op 21 August 2003 @ 21:09:
mooi actie van speedxs .. ik heb alleen deze tellijn al 5 jaar .. en wil 'm zo snel mogelijk opzeggen .. denk dat voor mij telebyte iets goedkoper is ... geen 100 euro per jaar administratie kosten .. en geen 50 euro aansluitkosten ..
Huh, ik snap hier geen hout van ??? Vertel heb alles nu 3 x uitgerekent en speedxs blijft op alle fronten goedkoper. Ben inmiddels ook elke dag naar het forum op hun site geweest en hier op GoT over speedxs en de reacties zijn alleen maar positief. Ik sta op het punt van aanvragen, grrrr zij ik vorige week ok al. Ben gewoon een enorme twijfelaar. De site van speedxs ziet er nou niet echt uit maar alles wat ik lees is wel erg positief !
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.